Ajax praat met Klaassen over contract: 'Dat zal in de komende weken worden opgehelderd'

door NielsOpdam 96

Bron Persconferentie

Ajax praat met Klaassen over contract: 'Dat zal in de komende weken worden opgehelderd'

door NielsOpdam 96

Bron Persconferentie

Laatst geüpdatet

Ajax praat met Davy Klaassen over zijn aflopende contract, zo heeft Francesco Farioli gezegd op de persconferentie. De Amsterdammers wonnen zondag met 4-0 van Heracles Almelo. Klaassen speelde een goede wedstrijd als nummer zes en was trefzeker. Het was zijn honderdste doelpunt in Ajax 1.

Na afloop krijgt Farioli de vraag wat voor hem het hoogtepunt van de zondag was. Daar kan de Italiaanse trainer niet één antwoord op geven. 'Het kunstwerk van Steven was iets briljants. Ik denk dat dat de wake-up call voor iedereen was. Daarna kwam de goal van Brobbey en de goal van Davy, die erg belangrijk was', somt Farioli de doelpunten op. Ook de treffer van Oliver Edvardsen vond de oefenmeester mooi. 'Hij raakte de bal erg bijzonder aan. Alle vier de goals waren erg goed en we hebben een clean sheet.'

Met zijn doelpunt sluit Klaassen een 'erg speciale week' af, vertelt Farioli. De Ajax-trainer liet Klaassen twee wedstrijden achter elkaar als nummer zes spelen. Volgens de trainer deed de middenvelder dat geweldig. 'Ik vroeg hem ook om voor de wedstrijd een speech te houden, met alle jonge spelers in de kleedkamer. Als er iemand is die heel goed kan uitleggen wat het inhoudt om een Ajax-speler te zijn, dan was hij het. Ik denk dat zijn speech briljant was. Hij begon over het begin van zijn carrière en dat was vergelijkbaar met de jongens die nu mochten debuteren.'

Toch loopt het contract van Klaassen na het huidige seizoen af. De Ajacied tekende aan het begin van dit seizoen namelijk een eenjarige verbintenis. Farioli komt zondag met een update over de contractsituatie van Klaassen. 'Davy is een erg belangrijke speler. Hij is niet de enige speler waarvan het contract afloopt. Er zijn contractsituaties die besproken worden met de club. Dit zijn zaken die de komende weken zullen worden opgehelderd.'

Tekst gaat verder onder afbeelding.

davy klaassen ajax heracles 24 25
Davy Klaassen is enorm blij na zijn honderdste doelpunt in Ajax 1. Francesco Farioli is blij voor de Ajacied. 'Als er iemand is die heel goed kan uitleggen wat het inhoudt om een Ajax-speler te zijn, dan was hij het.'

'Jonge spelers moeten opstaan, maar ook met voeten op de grond blijven'

Farioli vertelt tijdens de persconferentie ook dat Ajax zondag veertien jeugdspelers in de selectie had zitten. 'Ik denk dat dat een unicum in de wereld is. Er waren ook drie spelers die al heel lang voor de club spelen: Remko (Pasveer, red.), Bertrand (Traoré, red.) en Steven (Berghuis, red.). Dus 17 van de 23 spelers komen van Ajax, dat is opmerkelijk en erg vreemd in het moderne voetbal.' Rayane Bounida en Sean Steur mochten zondag debuteren. 'Vorige week maakte Jorthy (Mokio, red.) zijn debuut als basisspeler. Vandaag was het tijd voor Bounida en Steur. We zijn erg blij voor ze.'

Dies Janse mocht zondagmiddag als basisspeler beginnen aan het duel met Heracles Almelo. De Ajax-verdediger zat in het begin van het seizoen bij de selectie van het eerste, maar speelde daarna in Jong Ajax. Toen Youri Baas zich zondagochtend ziek meldde, besloot Farioli Janse op te stellen. 'Ik denk dat hij een briljante wedstrijd speelde. Hij hielp het team met veel kwaliteiten, aandacht en volwassenheid. Dat is wat we nodig hebben, zeker van de jonge spelers. Om op te staan, maar ook met beide voeten op de grond te blijven staan. Dat is de sleutel voor mij.'

Lees meer over:
Plaats reactie

tijssenajax +13945

Ik ben wel kritisch op Klaassen. Ik sta er nu zo in, dat 1 jaar verlenging misschien wel ok is. Farioli is denk ik wel in staat om goed met de diensten van Klaassen om te gaan. Farioli heeft ook begrepen, dat Ajax wil inzetten op jeugd en dat de jeugd niet geblokkeerd moet worden.

Op 6 heeft Klaassen het redelijk gedaan, dus zou een backup kunnen zijn voor de nieuwe 6 na vertrek Henderson. Kan ook natuurlijk backup aanvallende middenvelder indien nodig.

17-02-2025 11:19

ProperFootball +14677

Er wordt hier geroepen dat het een topgozer is, ajaxfan en dat hij voor 4 ton staat te ballen. Hoe mooi dat ook is, die dingen alleen zijn natuurlijk nog steeds geen reden om iemand in de selectie op te nemen.

Het is natuurlijk afwachten of hij volgend jaar óók voor 4 ton staat te ballen. Want als er verlengd moet worden en Davy wil boter bij de vis, dan staat ie misschien opeens voor 1,5 of 2 miljoen te ballen.

En de vraag is dan of je dat moet willen. De afgelopen 2 wedstrijden had hij zijn waarde maar we moeten ook de tig waardeloze wedstrijden van hem niet vergeten.

Het vervelende is, en ik kan dit echt wel tot in het oneindige herhalen hier, dat niet presterende 'ervaring' namelijk de neiging heeft om de jeugd in de weg te lopen.

Waarom? Omdat de trainer bij het maken van de basisopstelling al snel toch weer voor zo'n 'fijne ervaren jongen' kiest in plaats van een talent (nieuwkomer / eigen opleiding). (Niet in de laatste plaats omdat juist zo'n ervaren jongen precies weet wat ie moet doen en laten om de trainer ervan te overtuigen.) Het talent krijgt dan minder kansen en zoekt zijn heil elders. Kapitaalvernietiging, schade voor de club. De afgelopen jaren hebben we dat veel te vaak gezien.

Davy is op en top Ajacied en echt een topgozer, en ja vast heel gezellig in de kleedkamer, maar dat is de helft van de AS-ers hier vast ook. ;-) Dus dát alléén is niet voldoende om voor miljoen(en) op de loonlijst te staan, dat moge duidelijk zijn.

Alleen als de voorwaarden ook voor Ajax juist zijn kan je verlengen.
Dus óók bij een nieuw contract:
- de afspraak maken dat zijn taken in principe gericht zijn op ondersteuning / invalbeurten, en dat hij geen aanspraak meer maakt op een vaste basisplek
- geen miljoen(en) uitgeven aan een bankzitter

17-02-2025 09:47

401Middenweg401 +6027

Wat we de afgelopen jaren ook teveel hebben gezien, is dat we te weinig jongens hadden die het klappen van de zweep kennen. Die weten wat je moet doen en laten om fit te blijven, die snappen wanneer er een tandje bijmoet tijdens een wedstrijd. Dus als je er vanuit gaat dat Henderson er volgend jaar niet meer bij is, dan zou ik nog wel drie keer nadenken voor je Klaassen laat gaan. Met alleen Pasveer en Berghuis breng je op dat gebied te weinig voor een jonge selectie. En nee, daarmee zeg ik niet dat hij (alles) moet spelen.

17-02-2025 10:31

ProperFootball +14677

Natuurlijk, het heeft veel te maken met of Henderson blijft of niet. Eerlijk gezegd denk ik dat je met Pasveer, Berghuis en dan Klaassen óf Henderson echt wel aan voldoende 'ervaring zonder restwaarde' zit, tenzij iemand zichzelf voor een paar ton de rol 'tevreden bankzitter' tot zich wil nemen: dan prima.

17-02-2025 10:39

Ozhan +1530

Je moet een selectie hebben met verschillende soorten profielen. Jonge talenten die risico's durven te nemen, stabiel houders die elke wedstrijd hun werk doen zonder veel fouten, ervaren leiders, die de rest beter maken en jonge honden richting geven.

Belangrijkste is dat er een balans is. Dat was ook een van de problemen van vorig jaar. Te weinig balans. Ramaj met 4 jonge verdedigers ervoor, werkt niet. Allemaal individueel sterk, maar gemis van leider zie je. Ramaj zelf was goed, misschien beter dan Pasveer. Maar Pasveer maakt de rest zodanig beter, dat het geheel beter is dan met Ramaj in het doel.

17-02-2025 11:21

Qajax +774

Met Klaassen hebben we een gouwe sub volgend seizoen met ontiegelijk veel ervaring en een goede begeleider van onze aankomende parels.

17-02-2025 09:47

ouweman +4969

Verlengen, zonder enige twijfel. Geen morrende bankzitter, altijd voorop in de strijd, zeer veel ervaring dus ook in de kleedkamer en training heel belangrijk voor de jonge spelers.
Laag salaris, j9ngen van de club, gunfactor, en loopt niemand in de weg.

17-02-2025 06:36

Petterson +25059

Wellicht weet Davy zelf al hoe de vlag erbij hangt en dat hij bezig is aan zijn afscheidstournee, en verklaart dat mede zijn emotionele reactie. Trots op deze echte Ajacied, wat de toekomst verder ook gaat brengen!

16-02-2025 22:41

InDeKolkendeJCA +455

De vlag met contract verlenging hangt er goed bij zo te lezen en terecht! Een clubman die als voorbeeld de jeugd de voetjes op de grond kan houden.

17-02-2025 07:38

Cojones16 +672

Mensen die zijn verlenging in twijfel gaan trekken, snappen niet waar we staan als club en hebben niets geleerd van het verleden.

16-02-2025 22:36

Oxxer +164156 moderator

Mensen die terecht twijfels hebben bij een verlenging kijken verder dan de afgelopen 2 wedstrijden. De vele matige optredens zijn niet vergeten, contracten verlengen vanwege sentiment is niet de richting die Ajax hoort in te gaan.

17-02-2025 00:08

Cojones16 +672

Dat werd ook over Blind en Tadic geroepen.

17-02-2025 06:39

Adt +1652

Heeft niks met sentiment te maken, maar alles met statistieken, basis kwaliteiten, ervaring en uitstraling naar de aankomende talenten

17-02-2025 07:56

Piet Henk Kippenhof +2713

Ja Alleen zijn die twee een niveau of drie beter dan Klaassen

17-02-2025 09:03

Oxxer +164156 moderator

Klaassen vergelijken met prime Tadic en prime Daley Blind , ok.

17-02-2025 10:19

HertogH +15843

Speelde vandaag prima, maar laten we reëel blijven; ook een hele matige reeks achter de rug. Als half zou ik hem er niet bij houden.

16-02-2025 22:27

BertTraore +136

Boeie het is Davy Klaassen. Een echte Ajax fan die voor een schamele 4 ton staat te ballen. Had liever dat ze Davy erbij houden voor de kleedkamer dan Berghuis. Berghuis’ speelt nu ook twee leuke potten, maar daarvoor was het niet om aan te zien.

16-02-2025 23:59

patje0527 +1329

Sowieso berghuis en Klaassen er bij houden, al is het voor de kleedkamer. Ervaren jongens gaan er genoeg weg straks

17-02-2025 00:07

Tommyshelby +129067

De contractverlenging van Farioli zelf vind ik persoonlijk veel urgenter en interessanter.

Ik vind het fantastisch als hij dit seizoen al kan oogsten, maar volgend seizoen met CL voetbal en nog meer voetballend vermogen in het elftal kan echt heel interessant uitpakken.

16-02-2025 22:20

FarioliTactiek +599

Farioli behouden is belangrijker dan alles voor Ajax

16-02-2025 22:59

RepoocElad +9916

Ik hoop ontzettend dat hij blijft. Ik wil echt zien wat de man kan met een sterke, gebalanceerde selectie.

16-02-2025 23:02

BertTraore +136

Ik zou het niet erg vinden als hij naar Roma oid vertrekt. Zijn tactiek is niet om aan te zien. Geluk dat Feyenoord en vooral PSV het laten liggen. Onze selectie doet niets onder voor die van Feyenoord, dus het is logisch dat we om plek twee mee deden. Nu PSV het totaal niet heeft, halen we hun ook in. En dat is mede te danken aan de Italiaanse spelwijze van Farioli, maar ik zie liever Ten Hag terug keren.

17-02-2025 00:03

patje0527 +1329

Het mooie voetbal onder Ten Hag lag ook aan de zieke selectie van toen, hij is geen garantie op goed voetbal

17-02-2025 00:08

FrancescosRavioli +15241

Terugkerende goede coaches doen het zelden goed. Omdat ze het verwachtingspatroon nooit waar kunnen maken.

EtH zou ik niet meer aan beginnen

17-02-2025 06:30

jerryisthename +31816

Ik zou hem gewoon nog een jaar verlengen.
Zal dan niet altijd spelen, maar ik denk dat hij dat ook niet erg vindt dan.
Davy is wel een échte Ajacied met heel veel ervaring en zal zijn waarde heus nog wel hebben voor Ajax.
Zo nu en dan zelfs een wedstrijd beslissen, zoals hij vaker heeft gedaan.

16-02-2025 22:20

patje0527 +1329

En hij speelt voor een bizar laag loon

17-02-2025 00:08

JohnDylan +22122

Een zwaluw maakt geen zomer maar ik vind het interessant om te volgen of Klaassen dit niveau als CVM vast kan houden. Als dat hem lukt hoeft Ajax komende zomer geen vervanger voor Henderson aan te trekken maar wat als het tempo omhoog gaat?

16-02-2025 22:12

Danielson +50403

Twee zwaluwen. Donderdag speelde hij daar ook prima.

16-02-2025 22:19

AINIESTA +44855

Kijk nog eens goed naar die 2 afgekeurde goals en wat Klaassen daar aan het doen is.

De lat voor Klaassen ligt ook wel erg laag, mensen zijn voetballend niks van 'm gewend. Daarom lijkt het al heel veel als ie wel meer als 30 balcontacten heeft in een wedstrijd.

Vorige week tegen Fortuna maar 4 succesvolle passes in 45 minuten. En komt ie in totaal maar tot 6 passes.

16-02-2025 22:23

4EVERAJAX +8401

Vandaag was Davy gewoon goed bezig. Mag gezegd worden.

16-02-2025 23:37

FrancescosRavioli +15241

Toen speelde hij niet op 6

17-02-2025 06:31

DonQ +6008

Ik denk dat we wel weten dat hij dat niet kan vasthouden. Volgens mij had hij aan het begin van het seizoen onder Schreuder ook even een goede periode als 6. Echter, zijn gebreken zullen altijd weer bovenkomen. Wanneer het tempo omhoog gaat en Ajax meer onder druk komt te staan, bezit hij niet de fysieke en technische kwaliteiten om dan overeind te blijven. Tegen een Heracles prima, maar Ajax moet ernaar streven om het niveau weer verder op te krikken richting CL. Daarvoor heb je echt een topper nodig op 6.

16-02-2025 22:26

patje0527 +1329

Hoeft sws niet, mokio gewoon vast op 6

17-02-2025 00:09

tijssenajax +13945

Hoewel ik fan ben van Mokio vraag ik me af of het verstandig is om deze jeugdspeler zomaar even tot vaste waarde te rekenen. Daarnaast vraag ik mij of hoe Mokio zich handhaaft onder druk en in kleinere ruimte. Wellicht hebben wij daarvoor een meer behendige 6 nodig.
Het kan zijn dat Mokio beter rendeert op een andere positie zoals CV of aanvallende middenvelder. Maar we zullen zien.

17-02-2025 11:14

patje0527 +1329

We deden het bij Gravenberch ook

17-02-2025 15:51

Sies +4511

Een soort Hybride contract....zolang hij nog van meerwaarde is lekker laten ballen ....gaat hij het afleggen sportief dan direct een traject zodat hij klaargestoomd word voor een plek in de Academie...

16-02-2025 22:09

PH2BOT +40294

Off: De 1 -0 dan Sam Lammers tegen RKC......wów wat een gave goal zeg. Jij ook gezien Brobs?

16-02-2025 22:06

jerryisthename +31816

Hele mooie beheerste spitsengoal idd.
Brobbey heeft helaas niet die koelbloedigheid van een echte pure spits. Lammers heeft dat wel, net als die Steijn ook bijv.

16-02-2025 22:15

linksbinnen +8158

Dat was pure klasse ja. Bergkampiaans.

18-02-2025 15:29

Oxxer +164156 moderator

Trainers zien graag veel routine in de selectie, soms slaan zij door, Farioli is een gouden greep, dat wil niet zeggen dat hij met spelers altijd zijn zin moet krijgen.

16-02-2025 22:04

insectenverdelg +23453

qer worden heel veel spelers weggegaan om de selectie in balans te krijgen. Maar een paar ervaren jongens die genoegen kunnen nen met een rol dat ze noet altijd spelen om de jonge jongens te begeleiden zijn echt fijn om te hebben. Pasveer Klaassen en Berghuis zijn prima om te behouden.

16-02-2025 22:09

Oxxer +164156 moderator

Dat soort stagebegeleiders zijn niet gratis, op een gegeven moment is het klaar.

16-02-2025 22:10

insectenverdelg +23453

Jet is klaar als hij geen waarde meer heeft voor een team. We kunnen denk ik concluderen met de afgelopen 2 potjes dat hij zeker wel waarde heeft.

16-02-2025 22:15

Oxxer +164156 moderator

Dus de laatste 2 potjes rechtvaardigen een contractverlenging van 1 seizoen of langer?

16-02-2025 22:16

FrancescosRavioli +15241

Ik zou hem nog is 3x op 6 willen zien om tot die conclusie te komen. Als backup voor 6 lijkt hij niet verkeerd en stukken beter dan Branco

17-02-2025 06:32

insectenverdelg +23453

Dan zbranco lijkt me niet lastig. Hij kan hetvrmepo wle aan. Maar juist als back up kan hij oo 6, 8 en 10. En im belangrijke potten weet hij wel wat hij aan arbeid moetleveren. verzaaktcdaar niet in.

Ik vind Klaasssrn geen basismateriaal, maar je kan niet alles met talenten opvullen. En dan is klaassen gewoon heel nuttig. De kans dat je heel veel ged daarvoor gaat uitgeven die minder voldoet dan Klaasssen is gewoon te groot.

17-02-2025 08:25

Sander31 +7787

Conceicao verkocht voor 10 miljoen en nu verhuurd voor 1 jaar voor 7.5 miljoen..

16-02-2025 22:04

jerryisthename +31816

Maar hij wilde zelf heel graag weg, wat begrijpelijk is met die prutsers diem hem niet of te weinig opstelden.

Verkocht vanuit een club die diep in de ellende zat.
Dus dan kan dat gebeuren wbt. transfer edrag.

16-02-2025 22:16

Sjaakvaak +26584

Ja, al een half jaar geleden ja

16-02-2025 22:22

Professor +11138

Ik ben absoluut niet voor verlenging hij gaat het elftal absoluut niet beter maken.
En mochten Hato en Taylor vertrekken dan zal je naast jeugd die volgend seizoen meer kansen krijgt, ook echte versterkingen moeten aantrekken en daar hoort Klaassen niet bij hoeveel Ajacied hij ook is.

16-02-2025 22:03

PH2BOT +40294

Klaassen erbij voor op de bank lijkt me best prima eerlijk gezegd.

16-02-2025 22:08

insectenverdelg +23453

Ik denk dat je niet begrijpt hoe belangrijk de ervaring is van zo'n jongen. Als hij verwacht dat een elftal om hem heen trouwde worst moet hij zeker niet blijven. Als hij 2 jaar garen wil opvullen waar het nodig is is hij meer dan welkom.

16-02-2025 22:11

emieltjuhh +17939

1 jaartje erbij voor deef

16-02-2025 22:00

Bjorn +12520

Jaartje erbij tegen een normaal salaris kan geen kwaad. Maar we moeten niet vergeten, door al het enthousiasme en de euforie van nu, dat het heel vaak magertjes is met Klaassen erbij op het middenveld. Dat zeg ik als grote fan van zijn scorend vermogen waardoor ik hem in heel veel potjes altijd zou opstellen voor die goal uit het niets. Maar het beste is er wel vanaf vergeleken met 2015-2017 en 2020-2022.

Voor potjes tegen de kleintjes en in de kleedkamer, meer dan bruikbaar nog.

16-02-2025 21:58

Invincibles +5209

Nja, wellicht dat deze rol voor 6 beter bij hem past nu hij minder effectief en bruikbaar is op de andere posities. Btje zoals Rasmussen die ik echt niet op de flank wil zien, maar stiekem toch best leuk doet in de spits.

16-02-2025 22:01

Oxxer +164156 moderator

Klaassen speelde vandaag ijzersterk , dan nog, vind het opportunistisch hem op basis van vanmiddag te verlengen. Ajacied in hart en nieren doet er niet toe, Klaassen heeft zat hele slechte wedstrijden gespeeld.

16-02-2025 21:57

PH2BOT +40294

Met dat als criterium kun je deze hele selectie wel overboord kieperen Ox. Klaassen erbij voor op de bank is prima...je hebt minimaal 23 spelers nodig in een seizoen....en daar hoort ook ervaring bij. En de 6 positie ligt Deef wel...èn hij weet wat er bij Ajax verlangd wordt.

16-02-2025 22:12

Oxxer +164156 moderator

Ik deel jouw mening niet, tegen een betere tegenstander gaat Klaassen het niet redden.

16-02-2025 22:15

wijzijndebeste123 +163973

Mensen slaan een beetje door. Klaassen heeft t hele seizoen slechts een paar goede wedstrijden gespeeld. Hij was de afgelopen paar maanden zelfs een verschrikking. Maar vandaag was hij erg goed en emotioneel en dus roept iedereen om verlenging. Als half/10 is hij voor mij absoluut geen optie. Maar als 6 doet hij t nu opvallend goed. Laat hem dit vaker laten zien op deze plek voordat we over verlenging gaan praten.

16-02-2025 21:53

AINIESTA +44855

Heel opportunistisch allemaal idd. Heracles zette amper druk. Mensen reageren alsof hij in Bernabeu een wereldpot heeft gespeeld.

16-02-2025 21:58

Jww +2330

Je zou hem een kleedkamerrol kunnen geven, zoals destijds met Ooijer.

16-02-2025 22:18

Robertini +39307

Helemaal mee eens.

16-02-2025 22:28

NW23 +5057

Waarom zou je er mee wachten? Een speler als Klaassen loopt sowieso niet in de weg in de selectie.

Bij Berghuis hetzelfde verhaal. Ik snap die histerie niet zo. Worst case verleng je zo'n speler, wordt ie voorbij gestreefd en komt ie bijna niet aan spelen toe. So what? Dan neem je volgend jaar of het jaar erna afscheid.

Zolang dat soort jongens positief in de wedstrijd staan - en dat staan zij duidelijk - dan kun je er geen buil aan vallen. Als Klaassen verlengt zal dat ook echt niet voor de hoofdprijs zijn. Ten eerste kent hij de nieuwe realiteit van de club, ten tweede speelt hij nergens liever dan bij Ajax en voor Klaassen zullen de opties ook niet legio zijn. Als Klaassen blijft zal dat zijn tegen schappelijke voorwaarden.

Mensen willen hier veel te snel. Er speelt een keer een jeugdspeler een goede pot en meteen zijn alle ervaren spelers niet goed genoeg meer en moeten ze maar oprotten. Wat een idioterij zeg.

Je zag vandaag een schoolvoorbeeld. Berghuis ging als ervaren rot en grote man op het middenveld vandaag eruit, er kwamen wat jonge jongens bij en het werd één grote onsamenhangende chaos. Dat krijg je van alleen jonge jongens. Die jongens hebben juist ervaren spelers nodig die het bij elkaar houden en het voor hun makkelijk maken. Dán kunnen zij excelleren.

Het is een denkfout dat je spelers als Klaassen en Berghuis moet wegsnijden om ruimte te maken voor de jonkies. Het is juist andersom. De jonkies moeten dat soort spelers overbodig maken. Dan pas neem je afscheid. Daar zijn we nog lang niet, want deze jongens hebben nog alles te bewijzen.

16-02-2025 22:31

LukaLitmanen +82062

Sinds 2021 al eigenlijk

16-02-2025 23:44

Baco123 +6488

Jaartje verlengen prima
Was vandaag geweldig onze Davy

16-02-2025 21:46

profoff +8380

Wel leukn dat ze praten met jonge spelers praten over een plek bij de eerste selectie. Maar als er ook nog mensen bijkomen wordt het al weer aardig druk. Als iedereen fit is kunnen ze dus gewoon weer terug naar jong

16-02-2025 21:45

insectenverdelg +23453

er zullen ook mensen weggaan... ik verwacht dat taylor en hato sws vertrekken.

16-02-2025 21:50

NoPants +7489

Hoop echt dat we Hato nog een jaar behouden. Als we champions league spelen is dat misschien een reden om te blijven. Vraag me ook af of er een grotere club dan Ajax is waar hij basis zou staan.

16-02-2025 21:59

insectenverdelg +23453

ik hoop het ook maar de heel top gaat het proberen te halen. Kan niet uitblijven. Hoe steeds die speelt, hor atletisch hoe volwassen en sat met 18 jaar......

Maar hij heeft nog 3 jaar contract. ik zou 'm onder de 50M niet laten gaan als ik Ajax was. Denk alleen dat het uit de PL neergelegd gaat eorden. en dan is hij weg..

16-02-2025 22:06

Hamstelaar +15031

Henderson en Taylor gaan vertrekken. Hopelijk raken we van den Boomen kwijt. Alleen Eriksen halen.

Eriksen
Klaassen
Berghuis
Fitz Jim
Regeer
Mokio
Steur
Bounida

Pfoe dan we zitten we erg sterk in de middenvelders.

16-02-2025 21:45

OuweDibbes +11889

Taylor lekker blijven.. Dan maar verkopen op 1 jaar contract..

16-02-2025 21:45

Freddy +11415

Steur is nog wel even nog hoor

16-02-2025 21:48

AlexLitmanen10 +14395

Hlynsson en mannsverk staan voor mij nog boven Bounida en Steur

16-02-2025 22:48

OuweDibbes +11889

Een betere voetballende 6 dan Henderson.. Dus lijkt mij simpel bijtekenen.. Levert altijd.

16-02-2025 21:45

Sander31 +7787

‘Levert altijd’? Levert meestal niet hoor

16-02-2025 22:07

RJB1979 +25800

Ik ga even geen mening geven anders dan wat een prachtige foto van hem en Farioli.

16-02-2025 21:44

Suavimani +11986

Zal de rol van Henderson wel overnemen, wanneer die naar Monaco vertrekt. Dan heb je hem en Mokio voor de controle op het middenveld.

16-02-2025 21:42

Amp +37724

Met alle respect, maar als er oudjes moeten blijven of komen dan liever a la hendo, die t allemaal al hebben meegemaakt op t hoogste niveau. Liefst aankopen zoals tadic en blind destijds, spelers die door hun kwaliteiten en coaching in t veld voetballend ook nog van meerwaarde zijn én met hun ervaring de boel kunnen stabiliseren. Klaassen is een echte ajacied, maar voetballend gewoon matig. Het niveau moet weer verder omhoog he, niet op t niveau van dit seizoen blijvend

16-02-2025 21:40

KMAR +119

Ik denk dat Klaassen juist een hele belangrijke zet kan zijn om te behouden.
Een echte Ajacied in hart en nieren. Een man die het team op sleeptouw kan nemen, en dan vooral ook in de trainingen en in de kleedkamer.
Hij zal echt wel water bij de wijn willen doen net als Berghuis.
Oprecht, als het kan zou ik m zeker nog 2 jaar vastleggen.

16-02-2025 21:46

NoPants +7489

Hij liet vandaag een donderdag toch juist zien als 6 goed oog voor de ruimte te hebben en de simpele oplossing te zien? Ik vind Ajax beter draaien met hem op 6 dan met Henderson, op basis van twee wedstrijden natuurlijk

16-02-2025 22:02

Petterson +25059

Zoals hij vandaag speelde, is hij absoluut van toegevoegde waarde. Aan de andere kant komen er een aantal jongens aan voor het middenveld (Steur, Bounida, Mokio tenzij LCV) die hij weer niet in de weg moet lopen. En Berghuis al net verlengd. Lastig!

16-02-2025 21:38

AINIESTA +44855

Heracles zette ook amper druk, vind vandaag niet DE graadmeter voor een eventuele verlenging. Het is z'n eerste goede wedstrijd in maanden, ook heel wat zwakke en anonieme wedstrijden gespeeld. Maargoed zo'n interview, mijlpaal van 100 goals en de euforie dat het weer de goede kant opgaat met Ajax en het is al snel weer vergeten.

Maar het was verfrissend om te zien dat ie wel meedeed in de opbouw. Als ie de bal snel en simpel weer kwijt kan is ie best ok aan de bal. Hopelijk kan ie dit vaker laten zien.

16-02-2025 21:48

Rob1976 +9498

Veel mensen blij hier dat Klaassen mogelijk langer blijft.
🤣

(Ik ben er persoonlijk wel blij mee)

16-02-2025 21:35

Sterretje73 +5240

Ik las daarstraks iemand die Janse slecht vond spelen. Echt...die gozer mag er na maanden weer in en speelde een geweldige wedstrijd. Sommige mensen die hier reageren hebben nooit zelf een wedstrijd gespeeld en dat merk je direct aan de soms bizarre opmerkingen. Er zit nog zoveel meer muziek in deze groep. Aub snel werk maken van die aflopende contracten.

16-02-2025 21:34

Petterson +25059

Dies speelde echt sterk. Won ogenschijnlijk bijna al zijn duels (zeker in de lucht). Had een aantal lange ballen dat niet aankwam, maar ook een aantal dat perfect aan kwam, en was in ieder geval niet bang om ze te blijven geven. Ook een paar keer goed ingedribbeld, maar ook een keer onzorgvuldig. Al bij al een prima stand-in voor Baas zo. Puik gedaan!

16-02-2025 21:40

KMAR +119

Zeker! Speelde prima, deed me denken aan De Ligt…
Volgend jaar Janse een kopbal in Turijn…. Dromen mag ….

16-02-2025 21:48

Franz Fabelhaft +5149

Klaassen is een sympathieke jongen die zich altijd 100% heeft ingezet voor de club, maar voegt in de nadagen van zijn carrière eigenlijk te weinig toe aan het elftal om een contractverlenging te legitimeren.

16-02-2025 21:34

MarcoB1971 +4780

Op deze positie van 6 voegde Klaassen zeer veel toe. Vond het een openbaring mag van mij daar vaker spelen. Kun je Henderson aan het eind van het seizoen weg doen

16-02-2025 21:39

The Future +5574

Totaal mee oneens! Klaassen maakt belangrijke goals, is een voorbeeldprof, qua mentaliteit een van de redenen dat er nu wel een ploeg staat die strijd levert, een speler die coachend de ploeg goed neerzet (waardoor anderen beter spelen en Ajax beter presteert en een ras-Ajacied. Daarnaast staat hij voor relatief weinig op de loonlijst. Je moet hem er 100% bijhouden. Een speler die hetzelfde levert loopt er niet rond voor dit geld. Dit is echt een duidelijke no-brainer.

16-02-2025 21:43

GinoAFCA +14859

Contract van 2 jaar geven

16-02-2025 21:34

Talentje020 +19938

Klaassen kan je er als voetballende 6 gewoon prima bijhouden, voetballend vult hij dat goed in, het is nog onduidelijk of Henderson blijft, dan kan je op zoek naar een ander type 6,

Daarnaast ook een belangrijke speler in de kleedkamer,! Echter zal hij wel moeten accepteren dat hij niet elke week aan de aftrap zal staan

16-02-2025 21:33

Petterson +25059

Inderdaad. Tegen de ‘kleintjes’ kan hij die rol kennelijk goed invullen. Tegen de sterkere tegenstanders als je echt onder druk komt te staan, heb ik meer twijfels (qua loopvermogen). Met Klaassen kwam je vandaag zowaar goed aan het voetballen.

16-02-2025 21:41

Dolblij +45170

17 van 23 is des Ajax en doe Klaassen er nog maar een jaartje bij.

16-02-2025 21:31

Sjoerd.T +792

Terecht en opschieten! Haha

16-02-2025 21:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.