Mislintat: 'Ben eerlijk gezegd de laatste tien, elf maanden al bij alle wedstrijden geweest'

door Bart Veenstra 350

Bron Voetbal International, De Telegraaf

Mislintat: 'Ben eerlijk gezegd de laatste tien, elf maanden al bij alle wedstrijden geweest'

door Bart Veenstra 350

Bron Voetbal International, De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Sven Mislintat loopt al bijna een jaar rond bij Ajax. Dat laat hij weten tegenover onder meer Voetbal International. De Duitser is officieel pas sinds 19 mei in dienst bij Ajax, maar afgaande op zijn verhaal is hij op de achtergrond al veel langer bezig bij de Amsterdamse club.

'Officieel ben ik twaalf dagen bezig, ja', stelt hij tegenover Voetbal International. 'Eerlijk gezegd, ik ben de laatste tien, elf maanden al bij alle wedstrijden aanwezig geweest. Ik heb die tijd goed gebruikt om beter inzicht in de club en het eerste elftal te krijgen. Dat heeft me enorm geholpen om te zien waar de pijnpunten zitten.'

In de afgelopen zomer - enkele maanden na het vertrek van Marc Overmars - gingen andere mensen over de transferzaken. De club had technisch managers Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar naar voren geschoven, terwijl zij voor iedere transfer verantwoording moesten afleggen aan toenmalig algemeen directeur Edwin van der Sar. Bovendien bemoeiden ook toenmalig trainer Alfred Schreuder en zijn zaakwaarnemer zich veel met de transfers van Ajax.

'Ik constateerde ook dat er dingen in de zomer niet goed uitgepakt zijn. Mijn job heb ik dus zeker niet onderschat. Ik weet dat als een club als Ajax niet succesvol is, dat er dan problemen zijn. De sleutel is om ze dan ook te vinden en op te lossen. Ik heb er veel vertrouwen in dat we het om gaan draaien. Daarvoor werken we in een proces, waarin de principes van de club heel belangrijk zijn. En nee, het draait niet alleen om data', geeft hij aan met een knipoog naar sommige media, die hem om de haverklap 'Data-Duitser' noemen.

Transferzomer Ajax 2023

Met Branco van den Boomen heeft Mislintat zijn eerste aanwinst voor het komende seizoen al binnen, maar daar zal het niet bij blijven, zo stelt hij. Volgens de directeur voetbalzaken is er financieel genoeg mogelijk. 'Hoeveel ik mag spenderen, druk ik niet in bedragen uit. Maar ik voel me comfortabel bij hetgeen ik van Susan Lenderink (financieel directeur, red.) mag uitgeven, hetgeen in de gesprekken met de commissarissen ook is bevestigd', citeert De Telegraaf de Duitser.

In de ogen van Mislintat hebben twee posities in zijn ogen prioriteit. 'Als je naar de samenstelling van de huidige selectie kijkt, hebben we een centrale verdediger en een spits nodig. Elke positie moet dubbel bezet zijn. In aantallen komen we dus tekort', aldus Mislintat, die er rekening mee houdt dat drie bepalende spelers gaan vertrekken. 'Het is duidelijk welke spelers het meest aantrekkelijk zijn voor grote clubs. Daar hoort Mohammed Kudus bij, maar een vertrek hangt af van de markt en de budgetten. Ook Jurriën Timber en Edson Alvarez behoren daartoe, ja.'

Op het middenveld lijkt MIslintat, die Van den Boomen dus al haalde, voorlopig uitgewinkeld, zo valt te lezen in het Algemeen Dagblad. 'Ervan uitgaande dat Steven Bergwijn en Mohammed Kudus ook als schaduwspits kunnen fungeren, zie ik vooralsnog niet de noodzaak om nog een middenvelder te halen', zegt Mislintat.

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Mokum31 +6228

Ja praten kan ie wel. Laat me verrassen ouwe infiltrant

06-06-2023 08:39

Jan Doedel +4328

Alleen maar zinnige teksten. Doet geen overhaaste dingen en laat zich niet gek maken.
Ik heb er een heel goed gevoel bij.
Hopelijk maakt hij geen close-ups von sein Schwanz ;-)

05-06-2023 17:22

brullie +7063

Dat is dus ook de reden dat hij Heitinga heeft kunnen beoordelen. In die 3 weken dat hij er zat had dat nooit gekund en had hij Heitinga ook nooit aan de kant kunnen schuiven. Wel opvallend dat hij er al 8 maanden rondloopt en niemand wist dat hij er uiteindelijk ook zou komen werken.

05-06-2023 07:15

Daa +2708

Echt zo'n voetbaldier, respect.

02-06-2023 23:47

Yeshyeshyall +11024

pijn aan zijn diamant augen waarschijnlijk

02-06-2023 18:23

Lazell +17018

Hier hou ik van. In je eigen tijd je maandenlang inzetten om zo goed mogelijk werk te verrichten. Zulke maniakale liefhebbers heb je nodig op zulke functies.

02-06-2023 17:00

Professor +11273

Ben nu al een fan van Mislintat maar ben ook een beetje geschrokken dat hij het middenveld inclusief Branco wel oké vindt. Eigenlijk zijn alleen Kudus en Vos de middenvelders die Ajax weer naar de top kunnen brengen. Voor de rest zegt hij dat spits en rcv prioriteit hebben is ook zo maar een rechtsbuiten en een rechtsback moeten toch ook echt wel aangetrokken worden. Ben erg benieuwd hoe we de komende transfer periode doorkomen.

02-06-2023 16:31

TheRiviera +5516

Kudus en Vos zijn absoluut geen middenvelders die Ajax naar de top kunnen brengen. De een is een speler die geen interesse meer heeft om bij Ajax te blijven. Het is duidelijk dat Kudus Ajax zoveel mogelijk als springplank heeft gebruikt en nu dat hij hogerop kan zal hij ook vertrekken. Spelers met zulke mentaliteit zullen je niet hogerop brengen.

Vos is een jeugd speler dat helemaal maar dan ook helemaal nog niks bewezen heeft. Je kan daar niet op bouwen totdat hij officieel doorbreekt. Kijkend naar de jeugd de meeste spelers nooit doorbreken. Dat is gewoon de realiteit van de situatie. Ook bij Hato hebben we geen garantie dat hij stand gaat houden.

02-06-2023 19:15

YRGI +33032

Letterlijk elke speler ziet ons als springplank naar de top. Als je niet die motivatie hebt, ben je waarschijnlijk gewoon te slecht.

05-06-2023 18:04

TheRiviera +5516

Tadic heeft Ajax nooit gezien als zijn ticket naar de top en hij had absoluut naar de top gekund. Als Ajax zichzelf wilt meten met de top heb je ook spelers nodig die niet alleen bij Ajax willen spelen maar ook successen willen boeken met de club. Dit is niet het geval bij Kudus. Dit seizoen is pas het eerste seizoen dat hij volledig doorgebroken is en ook een van de betere spelers was. Op het moment dat groter geld langs komt kiest hij voor een vertrek.

06-06-2023 23:09

V12 +867

Raar dat hij dus al 10 maanden rondloopt bij Ajax. Toen was Schreuder nog trainer. Hoe en waarom liep hij al bij Ajax. Op uitnodiging van wie en wat was de bedoeling en waarom starte hij zo laat?

02-06-2023 15:34

littbarski +806

Hij is toch niet de vervanger van Schreuder? Hij is de vervanger van Overmars, wat tijdelijk opgevangen werd door Huntelaar en Hamstra.

02-06-2023 16:59

w86 +9550

Dus je laat H2 ruim een jaar aankloten terwijl je potentieel nieuwe TD al die tijd op de tribune zit om zich voor te bereiden op zijn aankomende dienstverband.

04-06-2023 08:19

AFCAjax +17839

die laatste alinea baart mij grote zorgen.. wij zijn dus niet in de markt voor Güler, tegen de tijd dat we wel weer een middenvelder willen is die al weg of zijn word er al flink tegen elkaar op geboden. en hij ziet het dus zitten in een groot deel van de selectie.

de huidige middenvelders plus van den Boomen ziet hij dus geen urgentie in.. man man man.. Taylor - Klaassen - van den Boomen.. man man man

02-06-2023 15:11

Vik86 +42397

Genoeg andere spelers

02-06-2023 15:36

AFCAjax +17839

nou je het zegt.. Fritz-jim - Vos - ünüvar. maar zullen wel weer te licht bevonden worden en Taylor en Klaassen als degelijk gezien, dragende krachten.

02-06-2023 16:26

Vik86 +42397

Om te halen bedoel ik haha

02-06-2023 16:31

FrancescosRavioli +15476

Die 3 hebben bij elkaar nog geen 300 minuten speeltijd in het eerste. We zijn Ajax, geen Sparta.

04-06-2023 18:14

AFCAjax +17839

juist wij zijn Ajax ja waar jeugd de kans k̶r̶i̶j̶g̶t̶ kreeg en dus minuten konden maken. maar jij zal het wel letterlijk nemen dat dat het middenveld moet worden met die 3.

04-06-2023 18:17

TheSpecialOne +8995

Je mag het eigenlijk niet zeggen, maar ik ga het toch zeggen. In Nederland is over het algemeen het vakinhoudelijke niveau nogal laag. Hier is degene met de beste ''babbel'' koning en is het verder dan niet zo belangrijk of je daadwerkelijk ter zake kundig bent. Vorm is dus belangrijker dan inhoud.
In het buitenland echter is dat juist andersom. Daarom verliezen Nederlandse clubs zo vaak van buitenlandse clubs omdat het hier heel ''normaal'' is om niet het uiterste uit je vermogens te halen. Misschien moet de hele Ajax-selectie een week naar de commando's gestuurd worden om ze te laten ervaren dat je tot veel meer in staat bent dan je denkt.
Wat ik tot nu toe bij Mislintat heb gezien, lijkt mijn theorie te bevestigen. Deze man lijkt echt te weten waar hij mee bezig is.

02-06-2023 14:39

AjaxIsBeast +5975

Alle wedstrijden van ajax gekeken dit seizoen? Ik heb te doen met deze man, dat gun ik mijn ergste vijand zelfs niet. Ik wil hem iedergeval veel sterkte wensen en hoop dat hij geen permanente oogschade heeft opgelopen...

02-06-2023 14:23

littbarski +806

Ik heb ook alle wedstrijden van Ajax gekeken. Niet het beste jaar, maar zou het zo weer doen!

02-06-2023 17:00

Bruno04 +15863

https://www.vi.nl/nieuws/arsenal-denkt-aan-xavi-simons

Lekker gaan. Spelen die boeren om plek 4

02-06-2023 14:12

PH2BOT +40642

Met 50M kunnen ze anders ècht wel iets leuks halen hoor..

02-06-2023 14:23

sebasvdv +567

Dachten wij met 100M ook te kunnen.. Met geld ben je er dus gewoon niet.

02-06-2023 15:36

FlipjeTiel +1040

Doen ze niets mee want ze moeten nog giga veel schulden aflossen. Zag je afgelopen winter al. Dik verkocht maar bijna niets om te herinvesteren.

02-06-2023 18:51

Bruno04 +15863

Ze moeten A ook willen komen en B je moet ook kunnen herinvesteren. Als je van het kaliber Xavi verkoopt ga je er altijd op achteruit

02-06-2023 19:03

PH2BOT +40642

...wij gebruikten niet eens de. voorliggende scoutingsrapporten en Amsterdammer Xavi Simons hoefden we niet. Dan kun je net zo goed meteen alle miljoenen door de plee jassen zoals onze AD annex zelfbenoemd interim TD het dit afgelopen seizoen heeft gedaan.

02-06-2023 20:09

Bruno04 +15863

Ehm moet de titel niet 10-11 weken zijn? Laatste 11 maanden zou betekenen dat hij vanaf de voorbereiding vorig seizoen al elke week aanwezig was😅

02-06-2023 14:09

PH2BOT +40642

Hij zal vast ook bij andere clubs op de tribune hebben gezeten. Dan ben je een vakman die zich voorbereid op wat op hem af zou kunnen komen. Alleen maar professioneel prima dus.

02-06-2023 14:27

Bruno04 +15863

Er staat alle wedstrijden

02-06-2023 14:33

Lazell +17018

Dan kan het evengoed weken zijn. Alle wedstrijden bezocht in de laatste 10-11 weken.

02-06-2023 17:03

Bruno04 +15863

Lijkt me idd logischer

02-06-2023 19:04

Ajax14AMS +25205

Ik wil van der Sar prijzen voor het aanstellen van deze man. Lijkt een hele goede keuze te zijn.

Dat hij geen middenvelders meer wilt halen baart mij wel zorgen. Het middenveld is niet goed genoeg nu.

02-06-2023 13:52

PH2BOT +40642

Van der Sar heeft het vooral 14 mnd laten versloffen en het was uiteindelijk alsnog een extern bureau dat na die 14 mnd moest worden ingeschakeld en vervolgens binnen 2 mnd tijd met Sven Mislintat aan kwam zetten. Nìet Van der Sar dus.

02-06-2023 13:56

Ajax14AMS +25205

Als het fout gaat ligt het aan van der Sar, maar als het goed gaat aan iemand anders. Alright...

02-06-2023 13:58

PH2BOT +40642

Onzin. Maar feiten blijven natuurlijk wel feiten of je dat nu leuk vindt of niet.

02-06-2023 14:07

401Middenweg401 +6083

Feit is dat Sar de man heeft aangesteld. Dat hij daarvoor een bureau heeft ingeschakeld doet er niet toe. Of je het nu leuk vindt of niet.

02-06-2023 14:54

Ajax14AMS +25205

Dan was dat bureau inschakelen alsnog een goede actie van van der Sar, lol.

Mijn punt staat. :)

02-06-2023 15:08

Berghuis +14473

Als je hem hoort praten lijkt het wel een echte vak man. Echter heb je ook van die mensen die lullen als een vak man en presteren als een lamzak... Ik hoop dat hij toch die vak man blijkt te zijn. Dat hij de boel voor de voorbereiding op orde wil hebben zind mij wel enorm, echter heeft hij dan nog wel behoorlijk wat werk te verrichten, aangezien dat eind deze maand al is.

02-06-2023 13:47

Lazell +17018

Mwah, die gebruiken vaak holle termen in hun bewoordingen. En als je doordraait lopen ze vast. Mislintat niet.

02-06-2023 17:04

PH2BOT +40642

Eindelijk weer 'ns iemand die goed lijkt te weten waar hij precies mee bezig is. Wàt een verademing zeg! Ik krijg zelfs al weer zin in komend seizoen. Vergelijk zijn statements bv eens met die waar we het 't afgelopen seizoen mee moesten doen......dat was vooral 1- dimensionale onzin rechtstreeks uit de Zeister Almanak vol voetbal cliché uitspraken. Eindelijk nu weer eens zinnige, inhoudelijke en begrijpelijke persconferenties. Whàt a relieve!!!!

02-06-2023 13:39

LukaLitmanen +82622

Sanchez doet het veel beter dan Rensch, maar altijd is de eerstgenoemde de sjaak op AS.

Zo oneerlijk

Slaapkop Rensch heeft ondertussen meer goals veroorzaakt dan Sanchez. Bekerfinale en twente jit als recent voorbeeld.

02-06-2023 12:58

PH2BOT +40642

Laten we dan eerder zeggen dat Sanchez niet zo slecht is als Rensch. Dat is wat passender want beide spelers voldoen niet als rechtsback voor het niveau dat Ajax 1 nastreeft.

02-06-2023 13:43

champhead +14550

Rensch is in alles beter dan Sanchez, alleen van zo’n laag niveau dat Sanchez alles kan compeseren met felheid. Te treurig eigenlijk..

02-06-2023 14:30

FlipjeTiel +1040

Ik ben met name benieuwd hoe sanchez en ook Bassey het doen in een elftal wat wel lekker draait.

02-06-2023 18:52

Thor +4042

Ik gehoord dat hij eigenlijk al sinds de oprichting van Ajax op de tribune zit.

02-06-2023 12:57

Brooklyn +4161

Belangrijke vraag die ook beantwoordt moet worden: wie wordt de nieuwe aanvoerder? Mede uitgaande dat Tadic genoegen zal moeten nemen met een rol als roulatiespeler. Maar zelfs dan. Een nieuw tijdperk is aangebroken. Jammer dat Berghuis die klap uitdeelde. Hij blijft wat mij betreft wel een optie. Zou hem ook goed doen vermoed ik.

02-06-2023 12:44

Patrick67 +9624

Timber als hij blijft.

02-06-2023 12:58

Jortjuh14 +2993

Timber is geen echte leider, maarja wie wel?

02-06-2023 13:11

Patrick67 +9624

Precies. Ik zou het proberen. Meer verantwoordelijkheid kan ook pushen.

02-06-2023 13:12

MarkP +21856

3 nieuwe spelers noem ik niet doorselecteren, lijkt mij sterk dat het daar bij blijft.

02-06-2023 12:32

eros +4847

Van de week had hij het over 7-8 nieuwe spelers. Daar kan ik zeker inkomen

02-06-2023 12:36

Ajacied1981 +17412

Geloof jij alles wat er gezegd wordt? Dit is tactiek

02-06-2023 12:57

MarkP +21856

Nee, good old sven laat natuurlijk niet al zijn kaarten(data) zien.

02-06-2023 14:22

Brooklyn +4161

Al 10/11 maanden betrokken?! Opvallende uitspraak, gezien alles wat er gebeurt is. Waarom zegt hij dit? Eerste steekje wat mij betreft. Niet handig.

02-06-2023 12:31

Rockanje23 +37238

Vooral pijnlijk voor degenen die het vorig jaar voor het zeggen hadden. Vd Sar, H2 en Schreuder met zijn vriendje.

02-06-2023 13:01

PH2BOT +40642

Iedere geïnteresseerde wist al 16 maanden dat het bij Ajax organisatorisch een puinhoop was dus het pleit alleen maar voor Mislintat dat hij zich al een beeld wilde vormen voor het geval hij gevraagd zou worden èn dat óók voor wanneer hij spelers bij Ajax zou willen halen in het geval hij elders aan de slag zou gaan. Echt dus iemand die volop met zijn vak bezig is ...ook op de momenten dat hij nog geen nieuwe betrekking heeft. Zeer professionele instelling waar we bijzonder blij mee mogen zijn...zeker na dit baggerseizoen.

02-06-2023 13:52

Freddy Ax +1389

Die Mislintat lijkt de zaken goed onder controle te hebben ,zijn inschattingen klinken logisch en zonder allerlei emoties.
Als Cruijff en van Geelen het in de directie gaan doen zijn we vermoedelijk uit de brand op bestuurlijk niveau althans.

02-06-2023 12:29

PetrusKeizer +10739

Dat hij zich bijna 1 jaar in Ajax verdiept heeft cq wedstrijden bekeken deed de man natuurlijk niet voor de lol, zeker als je t vertoonde spel in acht neemt. Wie heeft wanneer onder welke voorwaarden afspraken met hem gemaakt?

02-06-2023 12:26

PH2BOT +40642

Niemand. Dit is normaal professioneel gedrag van iemand die vooruit kijkt en op de hoogte wil/ moet blijven. Hij zal.vast ook bij andere clubs op de tribune hebben gezeten maar bij Ajax was het 16 mnd lang dubbel feest zonder TD...en zoiets valt natuurlijk steeds meer op.

02-06-2023 14:31

Danielson +50664

Mislintat maakt tot nu toe een daadkrachtige indruk en durft in ieder geval beslissingen te nemen. Dat was niet het sterke punt van Sar..

02-06-2023 12:26

Simpelishetmoeilijkst +25528

Danielson, dst is het understatement van het jaar; Sar en beslissingen nemen. Heb me er enorm aan geërgerd.

02-06-2023 14:24

Danielson +50664

Over de 'doden' niets dan goed, dus ik houd het netjes. 😉
Overigens verdient Sar ook krediet voor wat hij wel goed heeft gedaan.

02-06-2023 15:50

WeirdAJAX +12574

Hoe zou hij dat hebben gedaan zonder dat iemand hem heeft opgemerkt? Altijd lange zijde tussen gewoon publiek? Zou betekenen dat Sar 'm al lang geleden heeft gestrikt ook.

02-06-2023 12:22

Rockanje23 +37238

Is ongetwijfeld buiten vd Sar om gegaan nadat die de komst van Alex Kroes tegen hield.
Zelf denk ik dat Danny Blind de contacten gelegd heeft. Onofficieel dan.

02-06-2023 13:03

WeirdAJAX +12574

Ik ben voorlopig erg positief. Maar vind het jammer dat hij het MV niet als pijnpunt ziet qua voetbal. Of zou dit meer een 'politiek' ststement zijn om daar Edson bv niet weg te jagen?

02-06-2023 12:02

Vik86 +42397

Hij laat niet het achterste van zijn tong zien..

02-06-2023 12:19

WeirdAJAX +12574

Denk het ook. En hoop het ook.

02-06-2023 14:53

Dolberg25 +8859

Het nieuwe thuisshirt is nu volledig gelekt, en wat een gedrocht. De rode banen worden zelfs onderbroken. Wat mij betreft gaan we de straat op om te protesteren, maar dat zal wel weer een beetje overdreven zijn hahaha.

https://www.footyheadlines.com/2023/04/ajax-23-24-home-kit.html?m=1

02-06-2023 11:46

Yaeron +6382

Spuug lelijk maar doe je niks aan helaas. Volgend jaar hopelijk weer een voltreffer.

02-06-2023 11:58

WeirdAJAX +12574

Het logo mocht van mij op de borst, niet in het midden. Behalve dat een prima shirt.

02-06-2023 11:59

Dubbelvla +8560

Vind m heel vet. Smaken verschillen.

02-06-2023 12:03

FransHoek +9000

Wat is hier mis mee? Ik vind het wel mooi eigenlijk. Pasvorm is volgens mij ook goed. Kijk eens naar het Puma shirt van Psv...dat is pas lelijk.

02-06-2023 12:10

Dolberg25 +8859

Rode baan wordt onderbroken + het logo en de sponsor zitten veel te laag

02-06-2023 12:12

TeringHenkie +28841

Logo is juist mooi daaro, en orgineel. Alleen moet wel het oude logo er staan. Dat nieuwe logo is getekend door een klein kind met een beperking.

https://www.ajaxmuseum.nl/items/tenue/shirts/le-coq-sportif/#iLightbox[gallery-1]/2

02-06-2023 12:37

NoPants +7536

Ik vind t ook best mooi. Logo zie ik ook liever op de borst, maar vind dit ook niet verschrikkelijk.

Heb het idee dat altijd als ze iets nieuws proberen veel ajacieden meteen steigeren.

02-06-2023 13:19

ouweman +5126

ik zie wit-rood-wit, en een Ajax logo. Mooi toch? Strepen worden inderdaad halverwege afgekapt : nou en.
Drie kruizen op de sokken zijn top.

Zowel het thuis- als het uitshirt zijn wat mij betreft geslaagd. Nou nog nummer 3.

En voor iedereen die ze niet mooi vinden : smaken verschillen, het is toch nooit goed, en over een jaar weer een nieuwe ronde/nieuwe kansen/nieuwe prijzen.

02-06-2023 12:39

Lazell +17018

Vind die 3 strepen nog het lelijkst. Misschien eens een keer met Nike of Puma praten.

02-06-2023 13:01

jerryisthename +32159

Niks aan te doen meer helaas.
Ik vind het ook niet mooi, vooral die onderbroken rode baan...! 😯 Dat hoort echt niet.

Ik heb ook het idee dat Adidas de rode baan onderbreekt voor het extra benadrukken van hun 3 strepen, wat eigenlijk sowieso niet op ons shirt hoort imo - gewoon maximaal 3 witte strepen op de mouwen of langs de zij (misschien beter) moet al duidelijk genoeg zijn voor adidas, want het hoort gewoon niet bij Ajax op de mouwen, laatstaan rode strepen. Basta.
Is voor ons dan nog te behappen (valt minder op) en iedereen ziet toch uiteindelijk wel de 3 strepen tijdens een wedstrijd bij een close-up.

Bovendien willen ze hun merk ook nog meer laten opvallen door de logo's in het midden te plaatsen en Adidas natuurlijk weer bovenaan. 😂
Ik vind hierdoor dat Adidas teveel bepaalt en hun merk teveel naar voren wil brengen. Wmb lekker stoppen dus met Adidas als het contract afloopt en verdergaan met een ander topmerk die niet over lelijke strepen beschikt en niet te prominent aanwezig wil zijn op een club-shirt. Zoals Nike bijvoorbeeld (geen strepen).

Alleen heeft Nike het grote nadeel dat ze weer gaan tornen aan traditionele tenues, dus strepen veranderen in zigzag-strepen bijv. 🙄 Zoals bij Inter. Walgelijk!
Of bij Barcelona met hun rare fratsen wbt die iconische blauwrode banen. 🙄
Dus dat zou je allemaal contractueel moeten vastleggen van tevoren ofzo, indien mogelijk - geen geknutsel aan ons traditionele iconische tenue!
Anders moet je gaan voor een ander topmerk als Puma, NB, Joma. Maar het liefst toch Nike. Meer geld en toch het grootste merk. Dus duidelijke afspraken maken van tevoren.

Verder vind ik de rode baan veel te breed, nog steeds...dit natuurlijk weer voor de shirtsponsor; Ziggo. Ook irritant.

Ik heb het idee dat jongere gasten met name het shirt wel prima vinden verder en mooi zelfs, want ze hebben tenslotte verder niet meegemaakt hoe het vroeger was met de smallere baan en een shirt zonder strepen. 😉

Laten we hopen op een beter shirt volgend jaar waar iedereen mee kan leven en zsm. een andere shirt-/kledingsponsor! 👍🏼

02-06-2023 13:13

Dolberg25 +8859

Helemaal met je eens! Hoop zelf al jaren op een samenwerking met New Balance. Niet de meest vooruitstrevende tenue’s, maar nooit rare fratsen en ziet er altijd “classy” uit.

02-06-2023 13:17

jerryisthename +32159

Juist. Jij snapt het.
New Balance zou ik mee kunnen leven idd - gewoon een mooi classy logo en meer niet. Zoals het hoort.
Adidas en ook wel Nike willen teveel naar de voorgrond treden, wat niet hoort natuurlijk. Het gaat om de club, niet om hen, het merk kleding. 😉

02-06-2023 13:22

WillyBrokamp +11117

Prima shirt

02-06-2023 13:21

ovopiet +1522

Dit bewijst toch gewoon het ongelijk van die vele nepsupporters hier, die almaar geroepen hebben dat het Ajax bestuur(v.d.Sar)al die tijd de club zomaar hebben laten dobberen en niets gedaan hebben. Achter de schermen zijn ze dus wel al heel lang bezig om Ajax bestuurlijk weer op pijl te brengen. Ze hebben het niet naar buiten gebracht voor het een feit was. Het blijkt dus ook dat er niet. gelekt is naar de pers, wat velen hier altijd suggereerden. Daarom is zo’n Driessen natuurlijk pissig op v.d. Sar en haalde hem regelmatig door het slijk.

02-06-2023 11:44

Thor +4042

Jij gelooft ook nog in Sinterklaas waarschijnlijk.

02-06-2023 12:54

NoPants +7536

De Rvc heeft meerdere keren aangegeven eerst een nieuwe tc te willen voor ze een nieuwe td zouden goedkeuren. Toch roept de gemiddelde ajacied hier al een jaar lang dat van der sar het tegenhield. Puur gebaseerd op de televaag en onderbuik. Diep triest.

Maar goed, dat groepje heeft zn zin gehad want ze hebben vd sar weg kunnen pestn.

02-06-2023 13:21

DannyAdam2 +3386

Ik ben het niet helemaal eens met de voorgestelde versterkingen.

Ik kijk ook al langer dan 11 maanden naar Ajax. Dus ik heb meer ervaring dan Sven in dit geval ^^

Rechter CV: Als Timber blijft, zie ik graag Aertssen de kans krijgen als tweede man. Wel een schaduwlijst houden natuurlijk met een directe opvolger, mocht er een transfer komen.

Spits: Die aankoop begrijp ik wel, al is Brobbey groeiende met vertrouwen van eerste spits zijn. Deed het goed de laatste weken. Dus niet de hele tijd stuivertje wisselen met hem. Met Tadic heb je in principe al een tweede man. Dus ja best lastig om een geschikte tweede man te vinden.

Recht Back: dit is voor mij de positie waar ik echt versterking wil zien. Ik vind Rensch te slap en Sanchez beheerst het Ajax spel niet. De data is misschien niet slecht, maar ik zie het toch!

Keeper: de familie komt uit Friesland en heeft seizoenskaarten bij Heerenveen. Die Noppert is oprecht een top keeper. Zo lang en flexibel. Zo nuchter en onverschrokken. De topclub die die gast haalt, heeft echt een potential van der Sar te pakken toen die naar United ging. Klasbak.

Ziyech: Ik zou echt mijn best doen om deze man terug te halen. Hij is geweldig natuurlijk, ook zijn mentaliteit hij kan met zijn fanatisme ook jongens als Bergwijn meenemen, want die taal spreekt hij.

Ajax talent: Meer hebben we niet nodig. Want daar willen we talenten hebben, jongens als Salah-Eddine, Unuvar, Van Axel Dongen, Vos, Taylor, Conceicao, Baas, etc.

02-06-2023 11:35

Sjaakvaak +26610

Kaplan kan op RCV spelen. Noppert zou ik ook altijd nog verwelkomen maar met Rulli en Pasveer heb je twee prima keepers staan voor dit jaar.

Ziyech zou voor mij ook top prioriteit zijn.

02-06-2023 11:47

DannyAdam2 +3386

Kaplan heb ik nog nauwelijks iets van gezien. Wel een risico om hem eerste RCV te maken, als back up krijgt die de kans natuurlijk. Was wel een onnodige aankoop van Schreuder mijn inziens. Noppert volgend jaar maar oppikken, die moet even laten zien constant te zijn een seizoen.

Ziyech is 100% de Tadic aankoop voor de komende 5 jaar.

02-06-2023 12:10

JariHeijden +5629

Kaplan is linksbenig, een LCV.

02-06-2023 20:53

Kingoffdatoilet +17303

Mislintat zegt zinnige dingen. Hij komt verstandig over. Ik ben zeer blij dat hij ziet dat Ajax voornamelijk eem verdediger en een spits nodig heeft. Wel een klein beetje pijnlijk voor Brobbey maar ja, hij presteert ook gewoon onvoldoende. Als Kudus vertrekt misschien Cerny halen. Die is op zijn top en waarschijnlijk niet belachelijk duur. Misschien wil Twente Conceicao wel huren.

02-06-2023 11:31

Brooklyn +4161

Cerny wil naar het buitenland. Gaat hem ook lukken met 13 doelpunten op zijn conto. Afbraak risico bij Ajax bovendien te groot. Helaas. Is in topvorm!

02-06-2023 12:37

DannyAdam2 +3386

Cerny komt 100% graag naar Ajax

02-06-2023 12:43

Brooklyn +4161

Ik heb anders gelezen (artikel VI)

02-06-2023 12:46

Kingoffdatoilet +17303

Hoezo is het afbraakrisico bij Ajax te groot? Na vorig seizoen lijkt het risico mij juist kleiner.

02-06-2023 14:03

Flaco +19597

Dat een aantal spelers weggaan die gewild zijn staat vast, denk inderdaad aan Timber, Alvarez en Kudus. Maar nog belangrijker is wat er gaat gebeuren met de spelers die niet passen en/voldoen zoals Sanchez, Grillisch, Bassey en met name Klaassen? En ook cruciaal is wat de rol van Tadic gaat worden.

02-06-2023 11:24

Brooklyn +4161

Bassey (net al Alvarez) is prima bruikbaar als taakgerichte speler. Zeker in bepaalde wedstrijden waarin ook fysiek wat gevraagd wordt. Is ook pas zijn eerste jaar. Niet verkopen!

02-06-2023 12:48

vanreenen +10370

Wat vinden jullie van het idee dat Rulli blijft staan? Of is hij ook minder geworden door de clowns uit de achterhoede die te lang zijn blijven staan? Ik hoor het graag van jullie want ik kan het ook verkeerd zien!

02-06-2023 11:21

Danish_dynamite +1595

Denk dat elke week een andere voorhoede voor zijn neus niet echt heeft geholpen. Vind Rulli voetballend zeer goed (Twente uit even vergeten) en stabiel ogen, dus lijkt me goed dat hij gewoon vertrouwen krijgt komend seizoen. Hopelijk wordt volgend seizoen snel de basis verdediging + de verdedigende middenvelder(s) gevonden. Dan krijg je ook automatismen in de opbouw.

02-06-2023 11:25

Devid87 +3565

Iedereen is uit vorm geraakt door de onkunde van Schreuder en Heitinga. Noem 1 speler die beter is geworden dit jaar? Ik zou hem ook lekker laten staan en met een frisse blik het nieuwe jaar in gaan. Spelers kunnen alleen maar beter worden.

02-06-2023 12:00

Renato +980

Mislintat op poleposition? Laten we eerst maar eens rustig kijken wat het allemaal gaat worden.......

02-06-2023 11:14

Berkov81 +1607

Nog geen bericht over het nieuwe thuisshirt? Ik wil daar graag mijn mening over geven :)

02-06-2023 11:04

vanreenen +10370

Je kan toch ook zeggen welk thuisshirt jij graag zou willen zien. Kunnen anderen weer op reageren, maar misschien wordt het dan volgend jaar bij benadering wat je zou willen. Dus hup, voor de dag met jou zienswijze.

02-06-2023 11:15

Berkov81 +1607

Wit shirt, rode baan, 1 sponsor met witte letters, en het logootje van het merk van het shirt. Verder geen poespas. Zoiets

02-06-2023 18:05

Henkjanklaas +20687

Dan heeft hij kunnen zien dat er weinig klopt en we niet 3 maar zeker 6 toppers moeten inlijven om zelfs op EL niveau een goed figuur te slaan en heel belangrijk het volgende kampioenschap veilig te stellen vanwege de nieuwe opzet CL en een duidelijke verhoging van de CL premies

02-06-2023 11:04

vanreenen +10370

Ik ga ervanuit dat er ook minstens 3 of wellicht 4 spelers uit Jong of onder 19 aansluiten die nu al kwalitatief beter zijn dan de spelers die nu worden opgesteld, ahum, werden opgesteld.

02-06-2023 11:18

NoPants +7536

Als we kudus en alvarez verkopen (plus nog wat spelers die sowieso geen basis horen) dan denk ik dat we met 3-4 goede aankopen echt een heel end komen.

Rulli
Aankoop - timber - Hato - SE/Wijndal
Vd Boomen - berghuis/taylor
Aankoop/berghuis
Aankoop - Brobbey/tadic - bergwijn/tadic

Ziyech zou een topaankoop zijn. En een goede voetballende rechtsback erbij. Wat mij betreft is een spits ook niet nodig.

Op welke posities vind jij een aankoop nog meer noodzakelijk?

02-06-2023 13:32

Henkjanklaas +20687

Links back rechts back centraal rechts als Timber verkast. Kaplan fit ? Zo niet dan daar ook eentje erbij LCV . Links back. Je wilt achterin toch dubbel bezet dus dan zit je al op 3 a 4 aankopen.
Minimaal 1 of 2 snelle dynamische middenvelders met boomen achter de hand. Taylor komt te kort. Een diepgaande scorende rechtsbuiten, een spits achter Brobbey extra met lengte en dus kopsterk. Tel maar na -:)

02-06-2023 20:30

NoPants +7536

Dit is ajax he, geen chelsea. Cruijff draait zich om in zn graf met al die breedte aankopen van jou. Jij wilt 5 nieuwe verdedigers, terwijl we er vorig jaar ook al 4 hebben gekocht. Waarom ben je fan van ajax? De meeste fans die ik ken houden er juist van dat jeugd de kans krijgt. Jouw post klinkt als de natte droom van een psv’er..

Op rechtsback kan rensch reserve. Op linksback heb je Salah edinne die terug komt na een goede verhuurperiode. Centraal mogen kaplan en aertsen op zn minst op de bank. Of ze basis moeten kan je over discussieren, maar jij wilt niet eens talent op de bank hebben. Nee, daar moeten ook aankopen! CL waardige aankopen nog wel. Die moeten naar ajax komen voor miljoenen met dito salarissen om op de bank te gaan zitten?

Maak je maar vast op voor je verontwaardiging, want er gaan bij lange lange na niet zoveel aankopen komen. Een rechtsback en een rechtsbuiten, evt een spits.

02-06-2023 21:19

Henkjanklaas +20687

Je vergeet dat we als Ajax sinds 2018 een ander regime nastreven nml. CL niveau en daar hebben we allemaal erg van genoten. Ik heb het niet over breedte aankopen. Daar schiet je weinig mee op. Hierdoor is het echter wel zo dat het voor een jeugdspeler lastiger wordt of hij moet exceptioneel goed zijn zoals een Frenkie. Ik weet dat ik behoorlijk ambitieus ben qua aankopen. Als dat aantal niet komt dan in ieder geval iets minder maar dan wel echte topspelers die er meteen staan. Het niveau was afgelopen seizoen zo erbarmelijk slecht, praktisch geen aankoop voldeed, dat de nieuwe TD nu wel goed moet inkopen. Nog zo’n zeperd kunnen we ons niet veroorloven. Zo acht ik een Rensch en Wijndal gewoon niet goed genoeg om maar te zwijgen over Bassey en een Sanchez. Je moet er ook rekening mee houden dat we een goede bank moeten hebben, dus dubbele bezetting. Het kan niet zo zijn dat als een basisspeler wegvalt we ineens enorm veel kwaliteit moeten inleveren. Dus kom je al gauw aan het aantal dat ik eerder heb genoemd.

02-06-2023 23:08

NoPants +7536

Als je 2 linksbacks wilt kopen, dan is 1 van de 2 per definitie een breedte aankoop. Dus heb je het wel over breedte aankopen.

Het afgelopen seizoen is er een toptalent van 17 doorgebroken die op linksback en links centraal kan spelen, maar jij stelt voor om voor zijn 2 posities 3(!) spelers te kopen. Wat denk je dat dat mentaal met zo’n talent doet?

Ja, ajax wilt acteren op CL niveau, alleen is dat nog nooit gebeurd door een elftal bij elkaar te kopen in Amsterdam. Altijd kwam het echte uitzonderlijke talent vanuit de jeugd door. Die moet je dan wel de kans geven. Met Hato, Vos, Axel-Dongen, en Godts staan de volgende al klaar maar dan moet je niet voor die 4 posities nu 6 aankopen doen zoals jij voorstelt.

Of wijndal en rensch goed genoeg zijn kan je over discussieren. Maar waarom mag er geen jeugd als reserve? Met de aankopen die jij noemt hebben Salah Edinne, Hato, Aertsen, niet eens een plek op de bank. En als zij dan komende zomer nog maar 1 jaar contract hebben en niet verlengen, dan gaan we weer huilen over al die jeugdspelers die zo vrieg vertrekken zeker.

Als je alleen nog jeugdspelers zoals frenkie wilt laten doorbreken, dan kan je dus a la chelsea of city iedere 3-4 jaar een jeugdspeler laten doorbreken. Want spelers van dat niveau heb je niet ieder jaar. Onmogelijk. Wereldklasse. Dit is ajax, hier krijgt uit iedere lichting 2-3 spelers de kans. Wanneer dat niet gebeurd moet je meer investeren in de jeugd, niet meer aankopen doen.

Als een basisspeler geblesseerd wegvalt geef je toch juist jeugd de kans? Ga je dan een miljoenen aankoop op de bank zettn voor het geval dat er een basisspeler wegvalt, en daardoor jeugd maar geen minuten geven?

Nogmaals mn vraag, waarom ben je fan van ajax? Wat heeft ervoor gezorgd dat jij van ajax bent gaan houden?

03-06-2023 06:40

HupAjaxhup +88

Eindelijk weer iemand die gewoon kan communiceren aan het roer bij Ajax, een verademing na stille Edje. Hoop dat hij ook schrijnende zaken gewoon gaat doen zoals reageren op sollicitaties van iconen als Seedorf en Lerby, het weer in gesprek gaan met Bogarde met excuses voor de gang van zaken en excuses aan Ocampos voor de achterlijke en disrespectvolle gang van zaken die Ajax-onwaardig was. Een no brainer voor een normaal enigszins communicatief en invoelend mens, zou je denken, maar de afgelopen jaren was dit soort zaken te vaak in het nieuws. Ajax-onwaardig! Evenals het theater dat we te vaak op het veld gezien hebben, genant. Borst vooruit, wij zijn Ajax!

02-06-2023 11:00

tripleA +3961

Deze man had een jaar geleden al mogen beginnen, dan had dit seizoen er anders uitgezien.

02-06-2023 10:54

Henkjanklaas +20687

Laten we niet te voorbarig zijn. Eerst maar eens zien welk elftal hij voor elkaar krijgt.

02-06-2023 11:05

Berkov81 +1607

Hoho laten we eerst ff kijken hoe ie het doet ipv m nu al de hemel in te prijzen

02-06-2023 11:06

oudzuid2 +7294

te bizar dat je afgelopen zomer voor 20 miljoen Brobbey terughaalt, en nu een spits alweer topprioriteit heeft

02-06-2023 10:51

MidMid +5728

Hoezo? Hij wil de spitspositie dubbel bezet hebben. Lucca gaat weg, dus is er plek voor een nieuwe spits.

02-06-2023 10:57

LukaLitmanen +82622

Lucca heeft meer goals per minuut dan Brobbey

(;

02-06-2023 11:04

oudzuid2 +7294

want Brobbey heeft jou wel overtuigd afgelopen seizoen? als Mislintat vertrouwen in em had gehad was een spits geen topprioriteit, Tadic kan die rol ook altijd nog invullen.

03-06-2023 14:47

MidMid +5728

Waar zeg ik dat Brobbey mij heeft overtuigd? Natuurlijk speelt dat ook mee dat er een nieuwe spits wordt gezocht. Maar ik denk dat Brobbey nog steeds een klassespits kan worden. Dit jaar heeft werkelijk niemand overtuigd, als er een team komt te staan dat beter in balans is en beter als een team opereert, denk ik dat Brobbey ook beter gaan spelen en renderen.

03-06-2023 19:23

paulis +10342

Ben heel benieuwd wat Mislintat met Tadic van plan is. Hij wil naast Brobbey een nieuws spits aantrekken, dus op die positie ziet hij hem niet.

Zouden Bergwijn en Tadic dan samen moeten vechten voor een plekje op de linkerflank? Dat kan wel weer eens een hoop drama / onrust opleveren als 1 van de 2 een paar wedstrijden moet banken.

02-06-2023 10:44

Ajacied1981 +17412

Ik ga ervanuit dat het bij de voorbereiding voor iedereen helder is wat het plan is. Als we 1 ding hebben geleerd afgelopen seizoen....

02-06-2023 10:51

MidMid +5728

Hij heeft ook aangegeven dat Bergwijn op nummer 10 kan.

02-06-2023 10:57

Ans B +20047

Daramy komt in principe ook nog terug, terwijl Godts misschien ook speelminuten zal krijgen.
Het zou mij niet verbazen als Tadic vertrekt na een gesprek met Mislintat, als je ook in aanmerking neemt dat in principe vdBoomen de nieuwe passing-specialist moet worden. Maar het kan ook zijn dat ze Daramy opnieuw gaan verhuren. Ik ben wel benieuwd.

02-06-2023 10:59

Henkjanklaas +20687

Boomen staat op een totaal andere positie. Kijk nog even naar aantal goals en assists van Tadic, nog steeds formidabel

02-06-2023 11:07

Kingoffdatoilet +17303

Tadic is formidabel. Het is alleen de vraag of hij nog in het best voetballende elftal past?

02-06-2023 11:33

paulis +10342

Dat zou (ook dit seizoen al) de beste optie zijn.

02-06-2023 11:55

Ans B +20047

Natuurlijk, maar ik doel vooral op alle standaardsituaties. Daar was ik inderdaad onduidelijk in. Ik zeg overigens niet dat Tadic moet vertrekken (ik ben me zeer bewust van zijn belang, ook in dit jaar), alleen dat het me niet zou verbazen, omdat hij in sommige opzichten ook een sta-in-de-weg kan zijn. Zo vind kennelijk elke trainer dat hij alles moet spelen en niet gewisseld kan worden vanwege zijn status - terwijl hij regelmatig veel balverlies lijdt, soms het spel vertraagt, of snelheid tekort komt bij aanvallen, pressie of terugverdedigen.
Daarnaast kun je je afvragen of hij de ontwikkeling van een speler als Daramy, Godts of Brobbey (als hij als spits speelt) tegenhoudt, terwijl én Bergwijn én Tadic op links ook te veel van het goede kan zijn.

Er kleven kortom óók nadelen aan het spel en de status van Tadic. Ikzelf ben er ambivalent over, maar ik neig toch net ietsje meer naar een vertrekwens. Maar ik kan nu nog onvoldoende beoordelen of dat wel verstandig is. Eerst maar eens de selectie voor komend seizoen afwachten.

02-06-2023 12:06

Henkjanklaas +20687

Komt gewoon voor Lucca

02-06-2023 11:06

DeHeerVanDeMeer +25213

Sven wil trainers minder macht geven in het transferbeleid.
,,Als we naar de vorige zomer kijken, hebben we een duidelijke reden"

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ajax-gooit-het-met-mislintat-na-mislukt-seizoen-over-andere-boeg-trainer-niet-verantwoordelijk-voor-transfers~adef19d1/

02-06-2023 10:43

Vik86 +42397

Wat zal een reëele prijs voor guler zijn.. Tussen de 20 en 30 miljoen?..

02-06-2023 10:43

Vik86 +42397

Mislintat gaat zijn stempel drukken op de selectie.. Het gaat pas beginnen als alvarez verkocht word.. Ik voorspel minimaal 5 Aankopen..Stel dat knutsen komt dan zullen er nog een paar gaan vertrekken.. Ik zie Tadic niet op linksbuiten als knutsen komt plus een nieuwe rechtsbuiten..

02-06-2023 10:36

Henkjanklaas +20687

5 is te weinig zeker als Alvarez Timber Kudus vertrekken. Ik kom op 7 minimaal

02-06-2023 11:08

Vik86 +42397

Ja of 7

02-06-2023 11:29

Steffenhagen +38287

Middenveld compleet ? Dacht het niet we hebben toch echt een nieuwe “10” nodig . Eentje die kan dribbelen en kan afmaken . Ik denk dat jij ervan uitgaat dat zowel Bergwijn als Tadic hun positie in het elftal behouden . Dat moet ik nog zien ….

02-06-2023 10:34

AFCACruijff14 +163325

Als Ajax al bijna een jaar met hem bezig is, waardoor dan zolang gewacht? Dan had vorige zomer veel beter kunnen verlopen.

Wel.weer geinig hoe de media er naast kunnen zitten. Iedereen dacht aan Julian Ward, daarna leek Mislintat in het begin een soort 2e keus maar dat is hij dus zeker niet.

02-06-2023 10:26

DeHeerVanDeMeer +25213

Sven komt bij mij zeer verstandig over hoe hij praat, dus het kan zijn dat hij zich eerst wilde inwerken in stilte om zo goed zijn werk te kunnen doen ipv blind die zomer in te gaan met de kans op weer afgebrand te worden..
Ik vind dit in ieder geval een beter pad om te werken dan dat hij meteen had begonnen vorige transfer zomer..

02-06-2023 10:32

Ans B +20047

Ik denk dat het een tikkeltje anders ligt, maar misschien bedoel je toch hetzelfde. Zie mijn reactie op AFCACruijff14, hieronder.

02-06-2023 11:45

DeHeerVanDeMeer +25213

Jazeker en je hebt het beter omschreven 👍
Door schade en schande word men wijzer, dat gedoe met vorige clubs wilde hij voorkomen.
Prima manier van inwerken zo.

02-06-2023 12:39

Ans B +20047

Het lijkt er voor mij op dat hij in samenspraak met vdSar heeft gewacht tot er een technisch commissaris zou worden aangesteld.
Hij heeft in het verleden natuurlijk wat commotie meegemaakt - ik meen bij Arsenal (of toch bij Stuttgart?) - na het vertrek van één van de clubleiders die hem had aangesteld. Diens opvolger had hele andere ideeën zodat Mislintat daar vanwege een voor hem onwerkbare situatie al na een jaar vertrok.
Ik vermoed dat hij persé wilde voorkomen dat de nieuwe technisch commissaris niet achter hem zou staan.
Achteraf is dit misschien wel de ideale voorbereiding voor hem geweest om in te stappen. Sowieso maakt hij tot nu toe een hele sterke indruk op mij.

Zo vind ik dat hij heel goed is omgegaan met Heitinga: heel laat een beslissing genomen en die is dan ook zéér afgewogen. Hij heeft hem ook netjes verteld dat hij met andere kandidaten praat, en hij lijkt ook echt begaan met het lot van Heitinga.

Ik ben bovendien zelf ook een groot voorstander van data-analyses, zeker als je de menselijke analyses daarnáást zet.
Hoe dan ook krijg ik de indruk dat hij weloverwogen beslissingen neemt (zoals hij zelf ook zegt) en daar ben ik en groot voorstander van. Ik vind het mooi dat hij over Heitinga nog één nachtje wilde slapen om hierover te beslissen. Dat herken ik: bij belangrijke zaken zal ik per definitie tenminste een nacht/dag de tijd nemen voor bezinking, ongeacht of je al weet wat je gaat doen. Mijn ervaring is dat je door ruimte te nemen voor belangrijke beslissingen, zowel je hoofd als je intuïtie gaat gebruiken - zodat als het moment dáár is, je simpelweg wéét wat je moet doen - bijna als een godsgeschenk (ik ben niet gelovig). Het mooie is dat het dan te allen tijde JOUW beslissing is, wat er daarna ook gebeurt.
Ik meen ditzelfde proces te herkennen bij Mislintat en dat geeft mij op voorhand veel vertrouwen.

Zijn grootste successen had hij bij Dortmund en ik vind het een enorm voordeel dat hij dus heel veel jonge tot zéér jonge spelers heeft zien ontwikkelen tot basispelers in één.
Ik vermoed dat hij daardoor veel inzicht heeft verworven in rijpingsprocessen en -aspecten: wanneer is een jonge speler klaar om in één te spelen en wat is er voor nodig om de kansen te vergroten om die speler definitief te laten doorbreken?
Ik hoop dan ook van harte dat hij in dat aspect heel nauw gaat samenwerken met zowel Huntelaar als de nieuwe trainer (hopelijk Knutsen), zodat er een veel planmatiger, doordachter beleid komt om talenten speelminuten te geven (of ze juist uit te lenen).

02-06-2023 11:43

OdjePils +6333

Goeie gast hoor onze Sven!

02-06-2023 10:25

jeffrey_van_der_sluis +30596

Offtopic; https://twitter.com/Plettigoal/status/1664546491954806784?t=awX2Tz--Ln04GynHoHW09Q&s=19

1 concurrent minder voor Güler🏄‍♂️

02-06-2023 10:20

GinoAFCA +15076

Ja binnenhalen

02-06-2023 10:31

ArnoAjax +1705

En dan nog geen trainer gevonden?!

02-06-2023 10:14

Pingelaar +13346

Tis ook nooit goed he, roeptoeter?

02-06-2023 10:15

ArnoAjax +1705

Gaat niet im mij zeur maar om ons Ajax

02-06-2023 10:22

Pingelaar +13346

Denk je dat Ajax nu sneller naar een trainer gaat zoeken?

02-06-2023 10:24

Aldek +5101

Denk t wel hoor hahaha

02-06-2023 10:29

ArnoAjax +1705

ik bedoel alleen dat als hij al bij zoveel wedstrijden is geweest hij deze ellende had kunnen zien aankomen en had hij al contacten kunnen leggen met potentiele trainers. Nu vlak voor de voorbereiding zitten we nog zonder trainer!

02-06-2023 11:26

Robertini +40131

Hij komt op mij tot dusver goed over. Hou nog wel m'n twijfels vanwege z'n gebrek aan ervaring, maar we zullen zien.

02-06-2023 10:08

SUPERJODEN1900 +614

laat hem maar ff rustig koken

02-06-2023 10:00

Ajax27 +19263

Yup, de eerste indrukken van Mislantat zijn goed. Beoordelen kunnen we 'm pas in de winterstop, wanneer we zien hoe de nieuwe trainer (door de TD gekozen) het doet in combinatie met de selectie (waarvoor de TD verantwoordelijk is).

Vooralsnog toont ie een paar goede dingen. Hij kijkt allereerst naar jongens met een Ajax opleiding. Wie lopen er waar in Europa rond en wat voor ontwikkeling hebben zij doorgemaakt? Daar zal een Branco uit zijn gekomen. Dit zijn jongens die zich veel gemakkelijker zullen kunnen aanpassen en inmiddels met de nodige ervaring niet snel door de ondergrens zullen zakken.

Daarnaast ben ik heel benieuwd wat ie achterin gaat doen. Hato is duidelijk erbij gekomen en zal niet meer snel afhaken. Er zal dus niet flink worden geinvesteerd in een LCV, hoogstens eentje voor de breedte. Dan de RCV positie. Timber staat daar, maar als ze druk op zoek zijn zal er waarschijnlijk op de achtergrond al het nodige spelen. Kaplan is een volledig jaar geblesseerd geweest (en nog steeds volgens mij). Dus ik kan begrijpen dat ze daar komend seizoen gewoon mee in Jong beginnen.

Dan zoek je dus achterin naast de piepjonge Hato een ervaren RCV die niet te lang meer mee gaat, maar wel kwalitatief dusdanig veel brengt dat de rest eromheen zich eraan kan optrekken. Een leider die de verdediging kan neerzetten. En dan wellicht over 2 jaar het stokje door kan geven aan Kaplan.

Je hebt een aantal 30+ spelers met aflopende contracten of contracten die nog 1 jaar doorlopen en wellicht te verleiden zijn. En wellicht door duitser Mislintat met z'n connecties daar wat extra opties. Stefan de Vrij, Chris Smalling, Joel Matip, Mats Hummels... ik zou het wel mooi vinden om een grote leider achterin te hebben staan.

02-06-2023 09:59

HendrikAjax +16926

Kaplan is in principe ook een LCV

02-06-2023 10:18

HendrikAjax +16926

Voor de rest overigens wel een goed verhaal en ik denk ook dat een ervaren gast van een goed niveau noodzakelijk is voor onze verdediging als Timber vertrekt. Dan kunnen onze talenten zich aan hem optrekken. Als een van de namen die jij noemt haalbaar is zou dat fantastisch zijn.

02-06-2023 10:20

JariHeijden +5629

Kaplan is een linker centrale verdediger. Hij is linksbenig. Kaplan gaat dus niet op termijn Timber of de opvolger van Timber vervangen.

Stefan de Vrij zie ik niet komen met zijn Feyenoord verleden. Ik zou het prima vinden, maar geloof niet dat hij dat wil.

02-06-2023 10:29

Ajax27 +19263

Ah my bad, ik meende dat die was gehaald achter Timber, om Timber op termijn te vervangen. Dan snap ik niet waarom er naast Bassey (23m) nog eens 9-10 miljoen voor Kaplan is neergeteld voor dezelfde positie te vullen. 2 talenten, terwijl je daarachter ook nog de jonge Hato had waarvan je wist dat het een enorm talent was. Dan had ik daar een ervaren breedte aankoop gedaan.

Stefan de Vrij, waarom niet? Genoeg spelers die dezelfde weg of de omgekeerde weg hebben bewandeld. Met name qua salaris denk ik dat wij 'm gewoon veel meer kunnen bieden. Enige nadeel is dat je komend seizoen geen CL speelt. Dat zal het halen van ervaren toppers met kwaliteit een stuk moeilijker maken.

02-06-2023 15:07

JariHeijden +5629

Ik denk dat Bassey gehaald is voor de komende paar jaar en Kaplan voor daarna. Ik denk niet dat Ajax Hato heeft ingeschat als een speler die nu al zo ver zou zijn aan het begin van het seizoen. En je moet toch minimaal een dubbele bezetting hebben. Maar dat wil niet zeggen dat het allemaal logisch is. Rensch is van originele ook een linker centrale verdediger, al zullen ze die vooral als rechtsback hebben gezien.

Over De Vrij: mijn beeld bij De Vrij is dat hij altijd erg populair was bij Feyenoord en zichzelf ook echt als een Feyenoorder ziet. Ik zie Klaassen ook niet naar Feyenoord gaan bijvoorbeeld. Teveel een clubman. Maar ik kan het fout hebben hoor. Hij is daar natuurlijk al lang weg.

02-06-2023 20:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.