Heitinga was teleurgesteld: 'Maar hij nam het heel professioneel op'

door BadembaBarrie 158

Bron Ajax TV

Heitinga was teleurgesteld: 'Maar hij nam het heel professioneel op'

door BadembaBarrie 158

Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

John Heitinga reageerde teleurgesteld, maar professioneel en respectvol op Sven Mislintats beslissing om niet met hem door te gaan als trainer van Ajax 1. Dat vertelt de directeur voetbalzaken desgevraagd aan Ajax TV. Mislintat vond het naar eigen zeggen een lastige beslissing om te nemen, maar zag zich uiteindelijk genoodzaakt de knoop door te hakken.

'Uiteindelijk draait voetbal om resultaten. Hij (Heitinga, red.) nam het over op een moeilijk moment en hij begon goed, maar het gaat uiteindelijk om grote wedstrijden winnen', aldus Mislintat die Heitinga onvoldoende in dat laatste zag slagen. 'Twente werd niet gewonnen, AZ-thuis werd niet gewonnen', haalt de directeur voetbalzaken enkele voorbeelden aan. 'Dat maakt het niet makkelijk om hem aan te houden.' Het winnen van grote wedstrijden is zeker niet het enige criterium waar Heitinga op beoordeeld werd. 'Maar dat zijn details die met John besproken zijn', aldus Mislintat.

De Duitser benadrukt wel dat hij graag samen wil blijven werken met Heitinga. 'Maar we hebben gezegd dat dat niet in een rol bij het eerste team kan zijn, omdat we hem de duidelijke eigenschappen van een hoofdtrainer vinden hebben. Hij moet zich als hoofdtrainer ontwikkelen en daarmee aan de slag gaan. Dat kan binnen de club, dat kan buiten de club, maar dat zijn dingen die voor John en zijn zaakwaarnemer in de toekomst zijn', stelt Mislintat.

De directeur voetbalzaken vindt het dan ook niet gepast vindt om verder over Heitinga's toekomst te praten of speculeren. 'Niet vandaag. Vandaag is ook een dag waarop je tijd nodig hebt voor teleurstelling. Je moet ook rustig adem kunnen halen en er enkele dagen over na kunnen denken. Daarna kunnen we het er concreter over hebben.'

Respect voor Heitinga

Mislintats besluit betekende een zichtbare teleurstelling voor Heitinga. 'Het was een lastig moment, maar hij nam het superprofessioneel en -respectvol op, dus het was een goed gesprek', vertelt hij daarover. Dat respect is voor Mislintat belangrijk. Het is onderdeel van de reden waarom hij ervoor koos om Heitinga nu al in te lichten en bekend te maken dat de oud-verdediger geen hoofdtrainer zal blijven, ondanks dat er nog geen nieuwe trainer is gevonden. 'We wilden niet de volgende dag al een nieuwe trainer presenteren. We wilden zo respectvol mogelijk naar John toe zijn, op dit voor hem moeilijke moment.'

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

kor_ting +63

John heeft toch geen boter op z'n hoofd? Hij zag dit dus al aankomen. Op dit moment nog te licht.

05-06-2023 14:21

ZwartNazareth +1411

Ja, John heeft een goeie rechtse directe :)

02-06-2023 10:22

TeringHenkie +28324

Heitinga is nog erger dan Schreuder. Heitinga klikt naar Mike Verweij wat er gebeurd en is content met hoe negatief Verweij is over Ajax tov Heitinga.

Dat Verweij en de telegraaf eerder komt met het nieuws dat Heitinga niet verder mag bij Ajax, dan door het persmoment, is gelekt door Heitinga. Aan dit soort gasten heb ik een bloedhekel aan.

Blij dat we van die lul af zijn, Mislintat heeft geen lijntjes naar de Telegraaf ofzo. Die doet alles zonder de pers te informeren.

02-06-2023 00:28

FTS95 +16046

Wat een gelul zeg. Heitinga is er nog niet klaar voor, maar is er voor de club ingestapt. Had hij nooit moeten doen. Topgozer en een rasechte Ajacied. Terecht dat hij geen trainer is volgend jaar, maar alle respect verder. Jij bent een gestoorde randdebiel, die een verhaal uit zijn duim zuigt en een kind van de club zwart maakt.

02-06-2023 06:47

YRGI +32928

Wie moet het anders hebben gelekt?

02-06-2023 09:42

TeringHenkie +28324

Je kunt toch wel een beetje normaal praten hier met je "gestoorde randdebiel"Vertel mij ff dan wie er gelekt heeft naar zijn vriendje Verweij? Juist...Heitinga!!

02-06-2023 09:54

leeuw58 +1938

@TeringHenkie Tering

02-06-2023 07:41

Ajaxfan31183 +16391

Waarschijnlijk was Johnny meer teleurgesteld dat ze het niet 4 weken eerder zeiden, ipv het gevoel geven dat ze hem aan het lijntje hielden om niets te zeggen

01-06-2023 23:07

YRGI +32928

Vind ik vreemd. INTERIM betekent letterlijk tijdelijk.

02-06-2023 09:42

Ajaxfan31183 +16391

Ja daarom hadden ze het ook veel eerder tegen hem moeten zeggen ipv eerst over hem te zeggen dat hij op pole staat.

02-06-2023 10:03

Koekie87 +20973

Wie heeft dat dan gezegd tegen Heitinga! Heeft Mislintat dat gezegd of heeft v.d. Sar dat geroepen de persoon die Ajax nu gaat verlaten.

02-06-2023 10:34

LukaLitmanen +81999

Wat een rat is die Inan zeg

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/paaien-laten-bungelen-en-afserveren-hoe-ajax-clubman-john-heitinga-steeds-meer-pijn-deed~ab73e1be/

01-06-2023 22:17

wijzijndebeste123 +163603

Ik kan me niet voorstellen dat Sjon geen hand heeft in de toon van de media. In ieder geval bij dikke vriend Verweij. Sjon vind t kennelijk prima dat Verweij zo schandalig campagne heeft gevoerd en hem nu neerzet als t grote slachtoffer. Immers als Sjon t zou afkeuren dan zou hij tegen Verweij als vriend zeggen dat hij t niet moet doen. Sluit ook aan bij t interview waarin Sjon Ajax onder druk probeerde te zetten om hem snel duidelijkheid te geven terwijl hij toen net n paar weken bezig was en enkele potjes op rij gewonnen had. Zeer teleurstellend van Sjon.

01-06-2023 22:36

WantAmsterdam +116101

Aaah, wat zijn ze toch heerlijk, onze “echte Ajacieden”. Willen altijd het beste voor de club. Net als doelpuntenclaimer en media jankerd Deef en “Mister Ajax” die een media hetze tegen onze club begon omdat zijn cliënt op de bank zat.
Wat hebben deze drie gemeen? Ze zijn alledrie beste vriendjes met de TG als het hun goed uit komt.

01-06-2023 23:42

Oxxer +163915 moderator

Weet zeker zelfs bij bekerwinst en 2e plaats was Sven niet met hem doorgegaan, hij doet niet aan scorebord-journalistiek, hij vind Heitinga niet goed genoeg. Sar wel, die durft geen beslissingen te nemen.

01-06-2023 23:55

LukaLitmanen +81999

Zou het niet kunnen dat Sar zijn toekomst aan heitinga verbonden had?

Ik denk dat is afgesproken met Mislintat dat hij een nieuwe trainer mocht aanstellen wanneer Sjon 3e zou worden.
En anders (2e en beker) sjon mag blijven

02-06-2023 07:08

MarcHogervorst +35302

Of omgekeerd, Heitinga aan van de Sar? Die twee paaiden elkaar heel erg.

02-06-2023 07:41

Linksbuiten +1803

Ajax heeft Heitinga geen dienst bewezen. Zijn carrière heeft in een vroeg stadium al een flinke knak opgelopen zo, het zal lastig zijn dat te boven te komen. Ze hadden hem nooit mogen vragen voor deze rol, maar net als vroeger is gedaan een interim manager aan moeten stellen die duidelijk alleen tot het einde van het seizoen zou blijven (denk aan een constructie met een Westerhof en een Koster in het verleden). Doodzonde dit en ik had beter voor Heitinga gewenst.

01-06-2023 22:16

MarcHogervorst +35302

Kom. Johnny zal echt wel aan werk komen en geen bijstandsuitkering aan hoeven te vragen. Zo belangrijk is het nu ook weer niet.

02-06-2023 07:43

niquedegraaff +5289

Hij was interim. Je mag hopen op een vervolg, maar dat was in eerste instantie nooit de bedoeling.

01-06-2023 22:01

Ajacied1981 +17412

Laten we wel wezen
Iedereen had dit toch verwacht op het moment dat John begon
Of hadden mensen serieus de optie dat hij trainer zou blijven in deze fase?

01-06-2023 21:37

Babangida83 +23881

Hoe heb je hem kunnen beoordelen voordat hij begon?

01-06-2023 22:14

FrancescosRavioli +15199

Net als Dave Vos: door JA te volgen.

02-06-2023 00:13

WantAmsterdam +116101

Ik zie Heitinga al sinds de A1 als trainer en heb in hem nooit potentie gezien.

02-06-2023 00:43

3sterren +20205

Sven Mislintat Is iemand met veel empathisch vermogen. Hij baant zich een weg door de slangekuilen als een volleerd diplomaat.

Maar dat hij er eerst nog een nachte over moest slapen, dat geloof ik niet.

Een paar weken voor het einde van de competitie moet hij al hebben ingeschat dat Heitinga (nog) te licht is voor de job van hoofdtrainer.

Zijn besluit lag al vast na de verloren bekerfinale tegen PSV …

01-06-2023 21:31

Babangida83 +23881

Dat denk ik niet. Hij heeft gewoon een aantal opties naast elkaar neergelegd en daarna de beste tactiek gekozen. En dat is Heitinga helaas voor hem naar huis.

De andere opties zullen Bosz en Knudsen zijn, verwacht ik.

01-06-2023 22:21

rodnet +10269

Heitinga was een aangenaam frisse wind na Schreuder en startte tegen mindere tegenstanders behoorlijk. Als het niet liep wisselde hij goed en haalde hij redelijke resultaten. Maar tegen alle serieuze tegenstanders ging het mis en voetballend heeft hij geen blijk gegeven van een visie en heeft hij het ook niet echt aan de praat gekregen.
Conclusie: jammer genoeg niet goed genoeg. Een terecht besluit om niet door te gaan. En dan nu op naar een nieuwe trainer met Dave Vos als assistent.

01-06-2023 21:24

Oxxer +163915 moderator

Precies Heitinga werd na de frisse start een kloon van Schreuder.

01-06-2023 23:58

FrancescosRavioli +15199

Hij werd de speelpop van Lodeweges gok ik.
Ik hoop dan ook det die zal vertrekken.

02-06-2023 00:13

Oxxer +163915 moderator

Zal toch wel, hij kwam op voorspraak van Heitinga binnen.

02-06-2023 00:15

Spelvreugde +4611

Ik schat dat ook in.

02-06-2023 01:26

Oxxer +163915 moderator

Het spel was niet goed en geen zicht op verbetering, zeer terechte beslissing om niet door te gaan met Heitinga.

02-06-2023 08:05

Ajaxtrouw +6341

Ik snap die Heitinga echt niet. Zou hij nou serieus gedacht hebben dat hij kans maakte. Zegt veel over hem….

01-06-2023 20:58

Linksbuiten +1803

Wat zegt het dan over hem? Mag hij soms geen ambities en dromen hebben?

01-06-2023 22:11

Ajaxtrouw +6341

Ambities prima maar serieus denken dat je door kon, naar wat je vooral niet hebt laten zien, vind ik erg naïef

01-06-2023 23:38

Linksbuiten +1803

Wie zegt dat hij dat dacht? Hij zal ook wel doorgehad hebben dat er een goede kans was dat hij niet door mocht. En wat had hij dan moeten doen? Publiekelijk zeggen 'Joh, ik ben er achter dat ik er niks van bak, ik ga wat anders doen'?

02-06-2023 09:07

Thaschja +10242

Heitinga was gewoon niet goed genoeg.

01-06-2023 20:53

Ans B +19823

Ook inzake deze kwestie komt Mislintat heel goed over: zorgvuldig te werk gegaan en goed verwoord waarom Heitinga nu niet in aanmerking komt als hoofdcoach.
Ik snap ook volledig wat hij zegt over het assistentschap; ook ik dacht tevoren al dat dit heel lastig is voor zowel Heitinga zelf als de nieuwe trainer.
Nu dit (bijna) vaststaat hoop ik dat Dave vos wordt doorgeschoven als assistent.

Ik heb geen idee wat nu de beste stap is voor Heitinga. Ik zie hem niet snel teruggaan naar Jong. Maar in de ED zal hij niet snel de kans krijgen vermoed ik, misschien (en hopelijk) wel in de KK-divisie. Meer in de luwte is voor nu ook zeker niet slecht.
Ik wens hem hoe dan ook veel succes en hoop dat hij snel weer in de running is.

01-06-2023 20:43

Ajaxtrouw +6341

Lekker beginnen in de hoofdklasse bij de amateurs

01-06-2023 20:59

Babangida83 +23881

Ik denk wel dat een ploeg als Vitesse of Heerenveel heel geschikt voor hem is. Of Sparta.

01-06-2023 22:23

AJAX020ADAM +6930

Fortuna Sittard, is ook een plekkie vrijgekomen.

01-06-2023 23:34

FrancescosRavioli +15199

Hebben ze daar inmiddels sneeuwschoenen?

02-06-2023 00:14

erwtenpeller +2021

Jon een geweldige Ajax man.maar kom kwaliteit te kort . 1 fitheid team- - 2 beslissingen nemen- - bal terug veroveren in 4sec - - ruimtes op het veld veel tegroot- - wisselen veel te laat- - druk zetten op tegenstander- -

01-06-2023 20:14

Patrick67 +9624

Wat betreft 1:
Heitinga was niet verantwoordelijk voor de fysieke gesteldheid vd selectie. Die mafkees Schreuder is schuld aan de abominabele fitness - toestand van de ploeg. Iets wat we het hele seizoen met ons meegesleept hebben. De basis daarvoor leg je in de voorbereiding en ca. 6-8 weken na het begin vd competitie ben je er klaar voor of wordt het niet meer.
Heitinga dit in de schoenen te schuiven is niet fair.

01-06-2023 21:35

Oxxer +163915 moderator

Waarom wordt het stadion van VFB verbouwd, is toch niet zo heel oud?

01-06-2023 21:52

Patrick67 +9624

De Mercedes - Benz Arena wordt voor 130 miljoen euro gemoderniseerd voor het EK '24.
55 miljoen komt van VfB zelf

01-06-2023 22:11

Patrick67 +9624

Game over HSV.
Het zesde seizoen in de tweede BL komt eraan.

01-06-2023 22:23

Patrick67 +9624

Het is écht om te kotsen, ik heb jouw reacties niet op m'n notificaties. Spuugzat.
Het Stadion wordt niet groter, een paar honderd plaatsen op de hoofdtribune minder totdat er meer afstand is voor de bobo's😅

02-06-2023 08:11

RijkdeGooier +2875

Goede en enige juiste beslissing die je kunt nemen nu omtrent Heitinga.

01-06-2023 20:10

Koekie87 +20973

Ik had er absoluut niet aan moeten denken dat Heitinga volgend jaar als eindverantwoordelijke voor de groep had gestaan. Heeft totaal niet bewezen dat het spel beter werd onder zijn leiding en blijft voor dezelfde jongens kiezen als onze grote vriend Schreuder. Daarnaast zie ik totaal niks terug van de hele Ajax filosofie onder de leiding van Heitinga.

01-06-2023 20:09

ajaxiscruijff +847

Wat ongelofelijk jammer en teleurstellend dat ze Heitinga laten schieten: kind van de club, prima analyses na afloop van de wedstrijden en samen met een ervaren trainer als Lodeweges een goede combinatie. Ik ben Ajacied omdat ik iets met de club heb en niet met de beursgenoteerde onderneming. En de club Ajax gaf altijd mensen uit eigen jeugd en eigen gelederen een kans. Ik ben Ajacied omdat Ajax anders is dan anderen. Maar Ajax gaat steeds meer op een PSV lijken en op een beursgenoteerde onderneming waar je geen risico’s kunt nemen en je de geijkte patronen moet volgen om een bedrijfsresultaat na te streven. Ik merk dat ik steeds minder met dit bedrijf Ajax heb. Maar misschien ben ik te veel een romanticus.

01-06-2023 19:56

Ajacied33 +36706

Ben je nou serieus?? Jij wilde echt Heitinga voor de groep hebben volgend seizoen? Laat maar, nu ik deze zin intik weet ik gewoon dat je niet serieus kunt zijn..

01-06-2023 19:58

wijzijndebeste123 +163603

Wat n kulverhaal. Dus omdat Ajax niet voor n flut trainer als Heitinga kiest is Ajax teveel n bedrijf geworden? Heitinga speelde voetbal dat in de verste verte niet op Ajax voetbal leek.

01-06-2023 19:59

Babangida83 +23881

Fluttrainer? Een beetje respect mag wel, hoor. Staat geen doodstraf op, ofzo, mocht je daar bang voor zijn.

01-06-2023 20:26

NipeB +15793

Dus je hebt geen respect als je Heitinga een matige trainer vindt? Het is een matige trainer en dat was ook al te zien bij Jong Ajax. Geen enkele top wedstrijd gewonnen. Onherkenbaar spel waaraan ook niets verbeterde. Heitinga is een gewaardeerd oud-speler, maar voorlopig schuilt er geen goede trainer in hem. Eerst maar eens een paar jaar ervaring ergens anders opdoen. Je moet zaken gewoon benoemen. Ajax is geen theekransje maar een topclub voor NL begrippen en dan moet je herkenbaar spelen en prestaties halen. Dat weet Heitinga ook.

01-06-2023 22:17

Koekie87 +20973

Heitinga heeft bijna een half jaar de tijd gehad om het team naar zijn hand te zetten als interim trainer. Maar niks wijst erop dat hij de geschikte kandidaat is. Zijn spel is absoluut niet des Ajax. Vervalt daarnaast in cliches en open deuren intrappen. Daarnaast was hij ook nog eens teveel bezig met zijn eigen PR campagne om maar aan te kunnen blijven volgend seizoen. Ben blij dat Mislintat daar niet in mee is gegaan.

01-06-2023 20:15

JorgeDeLasTresPintas +1584

Prima analyses na afloop van de wedstrijden? Hij was wel eerlijk als het slecht was, maar echt goede analyses heb ik bij hem niet uit z'n mond horen komen...

01-06-2023 20:30

Artemio +31953

Duidelijk van beide kanten. Hopelijk is nu alle lucht geklaard om vervolgens stappen te zetten om een nieuwe glorie periode te creëren.

01-06-2023 19:52

Rob1976 +9468

Laat john maar ff 3 jaar trainer van sparta worden

01-06-2023 19:44

Rodsje +14708

Heitinga was er gewoon niet klaar voor en ben bang dat het ook nooit een Ajax trainer wordt. Type Jaap stam wordt hij als trainer denk ik

01-06-2023 19:39

Oxxer +163915 moderator

Paaien, laten bungelen en afserveren; hoe Ajax clubman John Heitinga steeds meer pijn deed.

Met deze kop pakt clubwatcher Johan Inan in het AD uit.

01-06-2023 19:37

LOCAmpos +10489

Lachwekkend

01-06-2023 19:41

Oxxer +163915 moderator

Ja erg hè, ik begin steeds meer af te vragen wat het nut van clubwatchers is.

01-06-2023 20:07

musicradio +3893

laat die kakkerlak de bek maar houden

01-06-2023 21:00

Web +178830

En hij weet zo goed dat je met deze selectie een harde hand nodig hebt
Wekelijkse stuk voor stuk cruciale fouten blijven maken, onthutsend was het zelfs
Dekkings fouten, verkeerd opstellen, geen bezieling, slaap moment en totaal niet bij de les zijn. Schandalig duur betaalde profs

Hij zorgt er voor dat er een krachtig persoon komt voor deze lamlendige over het paard getilde spelers

En Jonnie durfde niet de oudjes er naast te zetten. Daar had hij moeite mee
En daar kan ik ook nog inkomen als jonge trainer

Maar ik neem het hem niet kwalijk
Ajax heeft hem voor de leeuwen gegooid en Heitinga heeft zich zelf overschat
Die had moeten zeggen
Ik ben nog niet zo ver

01-06-2023 19:32

Artemio +31953

Zonder risico geen winst zal Johnny gedacht kunnen hebben.

01-06-2023 19:53

Web +178830

Jonnie heeft de selectie en zich zelf overschat
En dat hoort nu eenmaal bij een niet ervaren man
Er zijn maar heel weinig jonge trainers die zonder ervaring kunnen presenteren
Je ziet bij de topclubs telkens weer de fouten
Zelfs van Bronkhorst had een tijdje Advocaat nodig en Cocu Hiddink

Trainer is een ervarings vak, net als keepers omdat elke fout cruciaal kan zijn
Als je als spits een kans mist, komt er een kans weer.

01-06-2023 19:59

Artemio +31953

Ik denk dat bijna niemand het tij had kunnen keren. Er was een wonder nodig na het ontslag van Schreuder en 7x op rij geen winst. De selectie was mentaal ook geknakt na de desastreuze reeks wedstrijden.
Schreuder is te laat ontslagen is mijn conclusie.

01-06-2023 20:11

Flipper33 +6826

Ben er niet rouwig om sommige uitspraken van hetinga sloegen totaal nergens op !

01-06-2023 19:31

Het_Olympisch_Stadion +5628

Emoties snel laten overwaaien: Geen club gaat hem vooralsnog als hoofdtrainer aanstellen. Dus eerst lekker 2 weekjes rust en dan kijken of hij toch als trainer op het veld wil gaan werken. Trainer bij Ajax zou voor hem toch de op 1 na mooiste baan moeten zijn als hoofdtrainer er nergens in zit.

01-06-2023 19:14

Web +178830

Moet ook
Ajax moet verder. En Heitinga moet in de spiegel kijken

01-06-2023 19:34

Schip +23415

Het woord pole position krijgt een hele andere betekenis.

01-06-2023 19:03

Ajacied33 +36706

Daarom hebben die grote wedstrijden toch invloed gehad. Toen Sven deze woorden uitsprak dat Heitinga op pole position lag, moesten de toppers nog komen

01-06-2023 19:07

AINIESTA +44615

Feyenoord thuis hadden we al verloren.

01-06-2023 19:16

Babangida83 +23881

@Andres, Wel logisch dat je iemand niet op één wedstrijd beoordeelt, toch? Maar over een langere periode.

01-06-2023 21:29

Rock69 +8411

Ik vind dit nu al een geweldige TD voor Ajax. Afgewogen antwoorden geven in reactie op zijn verhaal naar de pers toe. Een gelouterde persoonlijkheid, die gepokt en gemazeld is in zijn rol met al zijn ervaring dat in zijn rugzak zit. Ik verwacht allemaal prachtige mensen die een groot team gaan vormen voor Ajax. En dan heb ik het nog niet eens over Ajax 1.

01-06-2023 19:00

Het_Olympisch_Stadion +5628

Zeker, maar wel snel Geelen als AD benoemen. Een nieuw extern iemand lijkt me niet wenselijk voor hun 2 om aan te rapporteren.

01-06-2023 19:16

Henkjanklaas +20619

Veel vreemde reacties hier. Er is na het ontslag van Schreuder druk uitgeoefend op John door de Ajax leiding om het te doen. Iedereen weet dat hij met een elftal vol miskopen moest dealen. Op deze site hebben veel supporters duidelijk aangegeven dat het een hopeloos slecht elftal was. Was geen eer aan te behalen door welke trainer dan ook. John nu verwijten maken is wel erg makkelijk. Geen trainer had er veel van gebakken met dit waardeloze elftal.

01-06-2023 18:58

Danielson +50308

Onzin. Tenslotte won Schreuder de eerste zes competitiewedstrijden en thuis tegen Rangers was de beste wedstrijd van het seizoen.
Het kan dus wel. Waarom? Omdat toen de patronen en discipline van Ten Hag nog in de ploeg zaten. Daarna is het door Alfredo volledig verkloot. Dat was voor Heitinga als onervaren trainer uiteindelijk niet te repareren.

01-06-2023 19:05

Henkjanklaas +20619

Krijg jij een Bassey , Sanchez , Taylor. Rensch en wijndal aan t voetballen ? Ieder blind paard kan zien dat deze spelers niet kunnen combineren, van achteruit geen normale paas weten te verzenden. Zelfs basistechniek ontbrak vaak. Instelling van veel spelers moet uit hunzelf komen en was er zo vaak niet.

01-06-2023 19:22

slumpf +4563

Je zegt onzin en daarna bijna hetzelfde als Henkjanklaas.

01-06-2023 21:11

Schip +23415

Klopt, maar voetbalfans is het meest opportunistische en ondankbare volk dat er rondloopt.

De bijna hysterische blijheid toen Schreuder werd ontslagen was bizar en nu ligt het er niet ver van af. Ik vind het beschamend.

01-06-2023 19:06

Slang3 +45839

Het is juist erg gemakkelijk om te doen alsof Heitinga er geen invloed op had. Geen enkele patronen in het spel, niet durven passeren, slappe wissels, wisselingen in de opstellingen, open deur interviews.

Geen enkele aanknopingspunt om te denken dat het met betere spelers beter zou zijn. Enige wat je dan hebt is meer kans op wedstrijden die door individuen beslist kunnen worden

01-06-2023 19:17

Web +178830

Probeer maar een van deze bij elkaar geraapte spelers een geheel te maken
Dat lukt geen enkele trainer
Jongens die niet kunnen voetballen en jongens die niet willen voetballen
Noem jij nu eens een pluspunt van een speler. Ik kom alleen bij Hato uit

01-06-2023 19:22

Henkjanklaas +20619

Gewoon een kut elftal waar je echt niks mee kon.

01-06-2023 19:23

Henkjanklaas +20619

Zo is het Web. Was geen eer aan te behalen dit zooitje vandaar mijn statement eerder.

01-06-2023 19:24

Web +178830

Het hele seizoen vallen ze de spelers af, en nu is Heitinga de schuldige

01-06-2023 19:25

Slang3 +45839

er zijn genoeg teams met nog slechtere spelers, waar wel een duidelijke lijn in de speelstijl te ontdekken is. Heitinga is een matige trainer at best. En vergeet niet zijn halve seizoen bij Jong Ajax, wat ook ondermaats was. Maar daar zal je ook wel een excuus voor hebben verzonnen

01-06-2023 19:31

Rodsje +14708

Jongens die niet willen voetballen?? Dat is verantwoordelijkheid van de Coach. Spelers als Klaassen blijven opstellen lag niet aan heitinga zeker. Kudus blijven misbruiken lag zeker ook niet aan Heitinga? Wissels doorvoeren die totaal nergens opslaan lag ook niet aan Heitinga?

01-06-2023 19:35

Web +178830

Ik zeg niet dat het topper is, ook ik vind dat Ajax niet met hem door moet gaan
Maar echt de selectie was een drama

01-06-2023 19:41

Web +178830

Karakter verander je niet
Taylor, Bergwijn, Rensch , Wijndal, Brobbey
Dat werkt wel als het eens een of twee waren tussen goede spelers
En dan heb ik nog eens niet over Sanchez en Bassey

01-06-2023 19:43

Slang3 +45839

de selectie en beide trainers zijn drama

01-06-2023 19:44

Henkjanklaas +20619

Eerst vaak terecht spelers afzeiken en nu is de trainer de schuldige . De feiten zijn dat de Ajax leiding afgelopen zomer gewoon vreselijk heeft geblunderd in het aankoopbeleid en meer dan 100 miljoen heeft weggegooid

01-06-2023 19:57

Slang3 +45839

oh nee, de eindverantwoordelijke is schuldig? Wauw wat een verrassing. Nieuw in de voetballerij of wat

01-06-2023 20:07

Spelvreugde +4611

Eens. Heitinga is geen topper.

Eens. De selectie was Ajax onwaardig.

02-06-2023 02:58

Sjaakvaak +26583

Niks geen elftal vol miskopen, ze presteren allemaal ondermaats maar nog steeds is het een beter selectie dan die van onze concurrenten.

01-06-2023 19:21

Henkjanklaas +20619

Geen miskopen ??? Gewoon een vreselijk slecht aankoopbeleid afgelopen zomer. Loop de spelers die gehaald zijn maar langs. Treurig dat een spelertje als Hato er positief uitspringt. Onaanvaardbaar aankoopbeleid en dat voor een enorme smak geld dat we zo door het douche putje spoelen. Ajax onwaardig team. Ik kijk niet naar een andere club het gaat om onze kwaliteit.

01-06-2023 19:27

Web +178830

Dat betwijfel ik heel erg
Omdat het bijna allemaal spelers zijn die niet tot het uiterste kunnen gaan, veel dezelfde makkelijke karakters
Kijk eens hoe veel cruciale fouten ze gemaakt hebben dit seizoen, en elke week opnieuw weer
Slappe hap is het

01-06-2023 19:27

Tinus +10308

Achteraf kun je toch alleen maar de conclusie trekken dat dit niet het geval was?

01-06-2023 19:27

Spelvreugde +4611

Echt onzin. Een toptrainer had meer uit deze selectie gehaald dan Sjon. Ja, miskopen. Ja, zwakkere groep dan normaal. Maar nog altijd is deze selectie kwalitatief sterker dan die van Twente, PSV en waarschijnlijk zelfs Feijenoord. Maar waar pak ‘m beet Jans er bij Twente wel lijn in krijgt lukte Sjon dat bij Ajax absoluut niet. Ook niet een beetje. Is Sjonnie hoofdschuldige? Nee, dat is Sar. Maar dat is het punt niet. Kun je objectief aanknopingspunten vinden in de visie (had hij die?), tactiek (uhh, welke tactiek?), wisselbeleid (onbegrijpelijk en dom), opstellingen (onbegrijpelijk en zwalkend), en interviews (cliché op cliché en getuigend van weinig intelligentie) dat Heitinga een goede trainer is of kan worden? Nee. En dat kon Mislintat ook niet.

02-06-2023 02:57

Barra +5529

Prima tekst en uitleg, die ik lange tijd bij niemand binnen Ajax heb gehoord. Nu ook nog even daadkracht tonen en met een goede trainer en selectie op de proppen komen.

01-06-2023 18:54

Patrick67 +9624

Teleurgesteld zijn tuigt niet van heel veel zelfreflectie en zelfkritiek.
Goed dat hij nu eindelijk weg is. De juiste beslissing Sven.

01-06-2023 18:53

Hakim22 +7441

Precies. Vind het om eerlijk te zijn zelfs raar dat hij niet zelf is opgestapt na zijn wanprestaties.

01-06-2023 18:56

Patrick67 +9624

Idd.
" Tuigt" is geen nederlands geloof ik..
Maar je begrijpt wat ik bedoel 😉

01-06-2023 19:05

HendrikAjax +16833

Teleurgesteld zijn is een compleet logische reactie in dit scenario.

01-06-2023 19:04

Patrick67 +9624

Nee dus. Want dan schat hij z'n kwaliteiten echt helemaal verkeerd in.

01-06-2023 19:06

HendrikAjax +16833

Onzin. Dat je teleurgesteld bent betekent niet dat je geen begrip voor de beslissing kan opbrengen of het er niet mee eens ben. Er zal geen enkele Ajacied zijn die niet teleurgesteld is nadat hij te horen krijgt geen hoofdcoach te mogen worden na een half jaar te zijn ingesprongen.

01-06-2023 19:30

Patrick67 +9624

Als hij het belang van Ajax bovenaan zou zetten, zou hij z'n wanprestatie weten te beoordelen en blij zijn dat hij verlost werd door Mislintat.
Maar hij zou gewoon voor eigen succes willen gaan omdat het een vrij domme gozer is die alleen aan zichzelf denkt.

01-06-2023 19:48

HendrikAjax +16833

Je kan wel blijven proberen om Heitinga verder naar beneden te trappen maar je hebt nog steeds geen legitieme reden genoemd waarom hij niet teleurgesteld mag zijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet tevreden ben over Heitinga afgelopen half jaar en ben blij dat we komend seizoen een andere coach hebben. Maar hoe jij nu over Heitinga praat is gewoon respectloos en diep triest. Probeer je frustraties asjeblieft een plek te geven zodat je met enige objectiviteit en nuance naar de situatie kan kijken.

02-06-2023 00:37

Dolblij +45041

Mislintat is als een goed kerende bezem. Hij zegt het zelf, met veel respect trouwens: 7 big games verloren, not easy, en kunnen we het dan doen, vanwege zijn Ajax historie..... maar het gaat om de resultaten. Daarmee zegt hij alles. Heel goed.

01-06-2023 18:48

Henkjanklaas +20619

Geen trainer had trouwens wat gemaakt van dit team vol miskopen. John moet een mooie andere baan krijgen het liefst bij Ajax.

01-06-2023 18:51

Rock69 +8411

Nee man. Gewoon gaan voor het coach schap bij een club in Nederland of België Rijpen als trainer.

01-06-2023 19:02

Spelvreugde +4611

Onzin. Een toptrainer had er veel meer uitgehaald.

02-06-2023 03:01

STARK +856

Goed getimede en keurige uitspraken. Johnny zijn kans niet gegrepen, helaas voor hem maar is geen Ajax trainer. Denk binnen week duidelijk wie wel.

01-06-2023 18:47

Johan4ever +10914

Johnny bedankt dat jij de club wilde helpen in een moeilijke tijd. En al is het niet geworden wat jij wilde en hoopte je blijft voor mij een top Ajacied die altijd welkom is ook al is het misschien niet meer in functie...

❌ ❌ ❌ 💪

01-06-2023 18:41

LukaLitmanen +81999

Had hij echt verwacht te blijven?

Het voetbal was net zo kut en ook hij verloor de topwedstrijden

01-06-2023 18:39

Henkjanklaas +20619

Omdat hij om je woorden te gebruiken een kut elftal vol miskopen kreeg.

01-06-2023 18:52

Dirk +7014

John, bedankt Ajacied, ge hebt je nek uitgestoken, dat alleen al verdiend groot respect. Met deze selectie valt er helaas weinig eer te halen. Dit is een grove fout van het bestuur. Je verkoopt 6a7 basis spelers op het moment dat we EINDLIJK in Pot 1 zitten van CL . Hoe dom kan je zijn , en wat verkoop je , je beste spelers voor 200 miljoen en je koopt dan voor 100 miljoen terug, dan moet je toch beseffen dat je selectie maar half zo goed is dan voordien . Hopelijk is deze DURE les ,een wijze geweest. Toch vind ik dat HEITINGA het vertikt heeft om zijn stempel te drukken, zeker in de laatste wedstrijd, als je zien dat je team ze zo in de steek laat en je durft niet integrijpen..sorry John dat begrijp ik niet. Mag het voor je verdere carrière een wijze les zijn. Bedankt en alle succes .

01-06-2023 18:35

AFCAvak410 +1465

Ik moet zeggen dat Sven heel goed overkomt in dit interview en eindelijk eens iemand die zaken normaal en kraakhelder verwoord. MAAR tegelijkertijd vind ik wel dat ze Johnny ongehoord lang hebben laten bungelen en er veel (te lang) onduidelijkheid is geweest, tegenover een clubman die zijn nek uitsteekt na de pijnzooi onder Schreuder die men zelf heeft gecreëerd.

Tevens begrijp ik niet waarom we niet gewoon direct doorpakken met Peter Bosz. Het kan natuurlijk een 'spel' zijn om daarin wat tijd te rekken terwijl op de achtergrond het e.e.a. al klaar staat, maar mijn inziens zou het minder verstandig zijn (ook al is het eveneens een interessante optie) nu aan een buitenlandse hoofdtrainer te beginnen. Bosz kent de club en competitie, is de taal machtig en heeft het kunnen uitrollen van hét Ajax-spel al eens bewezen; voor mij een no-brainer dat we hem moeten nemen! Ik waardeer de frisse wind die Mislintat ook overweegt, met eventueel Knutsen als hoofdtrainer, maar vind het op dit moment een optie met te veel risico.

01-06-2023 18:32

Sportvolgert +40403

Of ze hebben hem zolang als maar mogelijk was de mogelijkheid gegeven om zichzelf toch te bewijzen, net hoe je het bekijkt.

01-06-2023 18:35

AINIESTA +44615

Een groter risico dan een trainer die in 5 jaar tijd 3x is ontslagen?

01-06-2023 18:36

Mentir +2432

Laatste wedstrijd was 3 dagen geleden, dus vind het vrij snel dat ze zo duidelijk tegen hem waren. Maar dat te zeggen voor de wedstrijd gespeeld is, dat zou ook onfatsoenlijk zijn.

01-06-2023 18:38

BillSplate +9695

Dus met andere woorden. Hij mag weer hoofdcoach voor JA worden. Een functie die prima bij hem past waarbij spelers zich ook weten te ontwikkelen en hij leert ze veel over mentaliteit, leven als prof etc. Hopelijk willen ze Vos dan wel aanhouden als assistent bij Ajax 1, want die is inhoudelijk wel van een heel ander niveau dan Heitinga.

Het valt mij op dat Mislintat benoemt dat er niet van AZ en niet van Twente gewonnen is. Die wedstrijden hadden ook gewonnen moeten worden laat staan wat we tegen Feyenoord en PSV gedaan hebben. Hiermee zet hij gewoon een verwachting neer.

Daarnaast concludeert hij correct dat we een ervaren trainer nodig hebben die al ervaring heeft opgedaan en zijn eigen managementstijl veel beter onder controle heeft dan een Heitinga.

01-06-2023 18:31

AINIESTA +44615

Misehouy weer op linksbuiten. Nee dankje.

01-06-2023 18:37

Rock69 +8411

Goed gezegd. Vos doorschuiven als assistent.

01-06-2023 19:05

AFCACruijff14 +161338

IJzersterk interview weer met Mislintat. Nou scheelt dat de vragen van het vriendelijke Ajax tv komen, maar toch. De man straalt rust, intelligentie en klasse uit.

01-06-2023 18:31

Henkjanklaas +20619

Bij Hans kraay kwam hij ook goed uit zijn woorden. Kraay vindt dat lastiger. Die kan nog geen zin formuleren in het Nederlands , laat staan in het Engels

01-06-2023 18:53

Rock69 +8411

Geweldig verwoord. Hahahahaha

01-06-2023 19:05

Harold +10572

Ik snap dat Hetinga anders had gehoopt. Maar zal dit voor hem echt als een verrassing komen?

01-06-2023 18:27

RadheAjax2021 +17874

Teleurstelling hoort erbij. Tuurlijk kun je het Heitinga niet 100% aanrekenen. De fout lag hierin bij vd sar door hem aan te stellen omdat hij veels te laat schreuder had ontslagen. Heitinga had hier nooit aan moeten beginnen. Maar dat kon je vd sar niet wijs maken. Dat er schoon schip gemaakt moest worden was al een langere tijd duidelijk. De staf, selectie en directie er moest een frisse wind gaan waaien.

Komende weken zal Mislintat moeten gaan kijken of daar is hij denk ik wel mee bezig om de juiste trainer aan te stellen bij Ajax. Verder de positie van algemeen directeur wat ook ingevuld moet worden hoop ik op iemand dat zowel kennis heeft van voetbal en het bedrijfsleven.

01-06-2023 18:27

MarkP +21671

Sjon heeft geforceerd trainer willen worden in de vorm van een mediaoffensief dat hij zijn eigen staf wilt samenstellen etc. Zo werkt het niet sjon.

01-06-2023 18:26

Henkjanklaas +20619

Neen, er zal ongetwijfeld druk op John zijn uitgeoefend door de leiding de club te helpen na het ontslag van Schreuder. Iedereen wist dat hij met een klote elftal werd opgescheept.

01-06-2023 18:55

Rodsje +14708

Wat lul je man, er was duidelijk aangegeven aan hem om het samen te doen met Reiziger en dat wilde hij niet. Hij wilde het helemaal zelf doen en vervolgens een hele media offensief, dat het allemaal onduidelijk is en bla bla bla

01-06-2023 19:15

Spelvreugde +4611

Hou maar op met je pro-Heitinga propaganda. Heitinga is een omhoog gevallen, maar vrij simpele jongen, die nu weer terugvalt naar zijn daadwerkelijke niveau. Harde werker met een gebrek aan inhoud. Echt goede coaches zijn intelligent. Hebben gogme. Sjonnie heeft dat helaas niet. Best ventje hoor, maar het is niet veel en hij zal ook nooit een toptrainer worden.

02-06-2023 03:08

Henkjanklaas +20619

Rodsje , Let op je taalgebruik. Hoe kom je aan die wijsheid. Werd gewoon opgescheept met een zeer matig elftal en voor onze begrippen gewoon een slechte ploeg. Ik ben verder van mening dat een andere trainer prima is. Laten ze John wel helpen een andere functie binnen of buiten Ajax te bekleden. Dat is gewoon netjes en professioneel.

02-06-2023 03:31

Ajacied33 +36706

Heitinga moet toch ook realistisch zijn en beseffen dat hij nog tekort komt voor Ajax 1. Dat hij teleurgesteld is begrijp ik. Achteraf toch blij dat we AZ, Psv en Twente niet verslagen hebben. Al lees ik ook dat grote wedstrijden winnen niet zijn baan gered zou hebben, maar speelt toch een klein beetje mee

01-06-2023 18:22

wijzijndebeste123 +163603

Sjon heeft zijn hand zo gigantisch overspeeld. Die rekende zich zonder sterke leiding (Vd Sar, H2) en met de bevriende media na een paar overwinningen tegen laagvliegers al rijk en voelde zich machtig genoeg om Ajax onder druk te gaan zetten. Sven kwam precies op t juiste moment want onder Vd Sar was H2 onze nieuwe TD geweest (zie teksten bij Ziggo en eerdere wapenfeiten) en Sjon hoofdtrainer. Wat een ramp zou dat geweest zijn. Mislintat benoemt bij Ajax TV ook gewoon dat Sjon t niet goed genoeg gedaan heeft. Goed dat hij dit durft uit te spreken terwijl hij weet dat de bevriende media een heksenjacht op hem en de nieuwe trainer zullen ontketenen.

01-06-2023 18:20

Tommyshelby +128761

H2 en Sar hadden dit compleet verpest, Sven weet hoe je met mensen om moet gaan.

01-06-2023 18:18

AINIESTA +44615

Die amateurs hadden John waarschijnlijk nog de kans gegeven, met z'n eigen aankopen en voorbereiding.

01-06-2023 18:21

Spelvreugde +4611

Ja, echt hè! Zo erg. Sar maakt meer kapot dan je lief is.

02-06-2023 03:11

MichelKudus +4812

In Sven we trust! Wat komt deze man goed over! Nu Knutsen aanstellen!

01-06-2023 18:16

Bruno04 +15742

100% eens

01-06-2023 18:20

ajaxcied4life +26046

Wat vind jij dat hij onvoldoende doet?

01-06-2023 18:30

caspervans +5348

Maar echt hoor. Echt een verademing. Sowieso is het ook verbaal ontzettend duidelijk allemaal. En fijn dat we nu eens een situatie hebben waarbij niet alles constant naar buiten komt via via.

01-06-2023 18:52

AINIESTA +44615

Dat krijg je met hoge verwachtingen. Misschien is een woordenboek wat voor Heitinga en moet ie de definitie van interim eens opzoeken.

01-06-2023 18:16

Sterretje73 +5233

Wat lul jij nou ? Heitinga nam het professioneel op maar hij mag toch zeker wel hoop hebben op deze baan ? Waar lees jij dat hij zijn positie niet begreep ?

01-06-2023 18:18

AINIESTA +44615

Door na een maand en 5 overwinningen op rij al om duidelijkheid te eisen voor wat betreft volgend seizoen. Viel volledig door de mand, zowel qua persoonlijkheid als qua trainer.

01-06-2023 18:19

Bruno04 +15742

Duidelijkheid voor de club ja. Als ze tegen Heitinga hadden gezegd we gaan voor een meer ervaren trainer dan had hij het seizoen met net zoveel passie afgemaakt.

01-06-2023 18:21

AINIESTA +44615

Niet voor niets komt de beslissing nu pas. John had in zak en as gezeten. Dat moet je niet hebben in maart als je nog voor vanalles speelt.

01-06-2023 18:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.