Mislintat sprak al met twee trainerskandidaten: 'Hebben we Heitinga ook verteld'

door BadembaBarrie 245

Bron NOS

Mislintat sprak al met twee trainerskandidaten: 'Hebben we Heitinga ook verteld'

door BadembaBarrie 245

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Sven Mislintat heeft de afgelopen weken al contact gehad met twee kandidaten voor het hoofdtrainerschap van Ajax. Daar heeft hij John Heitinga destijds ook van op de hoogte gebracht, zo vertelt de directeur voetbalzaken aan de NOS. Die contacten waren bovendien puur oriënterend, want een definitieve knoop over Heitinga's toekomst heeft Mislintat pas donderdag doorgehakt, zo stelt hij.

De beslissing om niet met Heitinga door te gaan, heeft Mislintat zorgvuldig genomen. 'Ik ben niet iemand die in the heat of the moment beslissingen neemt', vertelt hij daarover. Heitinga en Mislintat voerden eerder in de week gesprekken met elkaar. 'Na het laatste gesprek, gisteren (woensdag, red.) dacht ik: oké, ik ga er nog één nachtje over slapen om te kijken of ik dan nog steeds vindt dat John geen trainer meer zou moeten zijn.'

Nu helder is dat Heitinga volgend seizoen niet meer voor de groep zal staan, kan Mislintat dus op zoek naar een nieuwe trainer. Helemaal vanaf nul hoeft hij echter niet te beginnen. 'We moesten wel al met zo'n twee kandidaten praten', vertelt hij, alvorens te benadrukken dat dit niets ten nadele van Heitinga was. 'Het belangrijkste was om met John te praten en op het juiste moment het eindoordeel te vellen. Het is onderdeel van zaken doen om erop voorbereid te zijn als de beslissing "nee" is', aldus Mislintat, die daarmee andermaal benadrukt dat Heitinga's lot niet al vast stond.

In zijn zoektocht heeft Mislintat het respect voor Heitinga ook altijd in het achterhoofd gehouden. 'Je zag dat er niets in de kranten verscheen. Het was heel erg in het geheim. We hebben met enkele kandidaten gesproken en daar hebben we John ook over geïnformeerd', benadrukt de directeur voetbalzaken. Nu Heitinga definitief niet aanblijft, kan Mislintat zich vol op de zoektocht naar een vervanger storten. 'Nu is er nog meer tijd en mogelijkheid om met andere kandidaten te spreken... Die gesprekken gaan we nu intensiveren.'

'Logisch dat je naar Bosz vraagt'

In een zoektocht naar een nieuwe Ajax-trainer duikt altijd de naam van Peter Bosz op. Zeker nu er in Mislintat een directeur zit die Bosz enkele jaren terug bij VfB Stuttgart al wilde hebben. 'En ik heb met hem bij Borussia Dortmund samengewerkt en hij is een oud-Ajax-coach', somt Mislintat de redenen voor speculatie rondom Bosz zelf op. 'Ik ben dan ook niet verbaasd dat je naar hem vraagt.' Verdere uitspraken over Bosz, of welke naam dan ook, doet de Duitser echter niet.

Over wanneer men een nieuwe hoofdtrainer bij Ajax mag verwachten, laat Mislintat evenmin iets los. 'Zo snel mogelijk, maar kwaliteit gaat voor. Als de juiste kandidaat meer tijd vergt om aan te trekken, dan zullen we meer tijd nemen', aldus Mislintat, die geen deadline zegt te hebben. 'Uiteraard hebben we de ambitie om zo snel mogelijk een trainer aan te stellen, ook met het oog op het samenstellen van een technische staf. Ik heb er vertrouwen in dat we het voor de start van de voorbereiding geregeld hebben.'

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Balou +1830

Enkel mee spreken schiet niet op heer Mislintat. Graag ook snel een nieuwe trainer aanstellen want over minder als 3 weken begint de voorbereiding op het nieuwe seizoen en moet alles klaar zijn

05-06-2023 20:54

ajax4ever001 +18771

Het duurt allemaal veelste lang.

05-06-2023 11:28

fluwelenlinker +12038

Er komt nog een interessante optie bij: Clement ontslagen bij Monaco.

04-06-2023 20:48

RvhC74 +5371

Peter Bosz gaat iig gelukkig geen trainer van Ajax worden. Leuk voetbal spelen maar aan de eind van het seizoen geen prijs hebben.

Ga een van die denen maar binnen halen , veel beter idee. Kijk maar naar Ajax onder Morten Olsen en de ervaring van Ajax met Denen

04-06-2023 12:37

ajax4ever001 +18771

Alsof we met dit huidige Ajax en bobo's die er enkel voor zichzelf zitten prijzen pakken wake up joh

05-06-2023 11:29

fc Barcelona_ke +19260

vandaag of morgen gaat Ajax Bosz gepresenteerd als nieuwe trainer!

02-06-2023 15:30

Freddy +11565

Koekoek

02-06-2023 23:06

Lunsdale +6450

PSV bedoel je.

04-06-2023 09:59

RvhC74 +5371

Echt niet!!!!!!

04-06-2023 12:35

ajax4ever001 +18771

Als dat klopt dan loop ik een rondje naakt door de straat

05-06-2023 11:30

Stamhoofd +11555

Het voordeel van een niet-Nederlandse trainer: die kijkt niet naar het sentiment rondom Klaassen maar zal hem gewoon beoordelen op z’n spel.

02-06-2023 13:04

GAjax31 +16434

Ik vind het wel knap van Mislintat. Net nieuw bij een club en dan de beslissing durven te nemen om niet verder te gaan met een trainer die als oud-speler erg populair was, omdat je denkt dat dat het beste is voor de club.

Zou het ook gedurfd vinden om weer eens voor een buitenlandse trainer te gaan, terwijl Mislintat zelf al door verschillende media hele tijd wordt omschreven als 'Die Duitser' en 'Data-Duitser'. Ik vind het sowieso niet zo gastvrij overkomen, dat vond ik destijds ook met Schmidt bij PSV zo.

02-06-2023 09:45

Koekie87 +21032

Mislintat zit nergens vast bij een kliekje of wat dan ook dus kan vrij onafhankelijk opereren binnen een club als Ajax waardoor hij ook geen rekening hoeft te houden met emoties van allerlei oud spelers en mensen die een belang hebben om een vriendje op een bepaalde positie bij Ajax te hebben.

02-06-2023 10:30

Danielson +50662

Doet Valentijn ook de hele tijd. Hetgeen van weinig historisch besef getuigt en volstrekt misplaatst is. Louter stemmingmakerij, gericht op de onderbuik.

02-06-2023 10:37

Stamhoofd +11555

Ik mag hopen dat hij die Nederlandse flut krantjes helemaal niet eens leest.

Daarnaast kan ik me herinneren dat PSV geprezen werd toen ze Schmidt binnenhaalden als buitenlander in de eredivisie en ze bij Ajax nu per sé een Nederlander willen zien, want dat hoort zo.

02-06-2023 13:06

4Ever14 +6657

"omdat je denkt dat dat het beste is voor de club."

Hoe zou iemand ooit tot de conclusie kunnen komen dat dit het beste voor de club zou zijn ? Iedereen die de wedstrijden onder leiding van Heitinga gezien heeft, kan zien dat hij totaal niet geschikt is. Als hij door was gegaan met Heitinga, kon hij net zo goed meteen opstappen. Nog een seizoen met Heitinga was gewoon wanbeleid geweest.

02-06-2023 16:42

YRGI +33019

Voetbalwereld is gewoon erg conservatief. Dat zie je ook aan de meeste reacties op deze site. Die zijn bang voor buitenlanders. Geldt ook voor de voetbalmedia.

04-06-2023 09:53

mickey2602 +4804

Ik hoorde vandaag dat bosz gisteren bij ziggo sport heeft gezegd dat hij kandidaat nr 1 is bij ajax. Kan iemand dat bevestigen?

02-06-2023 09:17

niquedegraaff +5296

Dus Bosz naar PSV, Knutsen naar Ajax. Gaan alle drie de topclubs eindelijk aantrekkelijk aanvallend (Ajax) voetbal spelen?! Ik hoop het zo!

02-06-2023 08:43

Danielson +50662

ik ook: PSV wordt dan in ieder geval geen eerste of tweede.

02-06-2023 10:38

Elayais +5091

Wat mij opvalt is dat Mislintat heel duidelijk trainers als Knutsen en Hjulmand omschrijft, maar zeker niet Bosz met de opmerking dat ze ook kijken naar wie bij hun clubs/landen over gepresteerd heeft.

Als er één ding is dat Bosz niet gedaan heeft, dan is het wel ergens over presteren.

02-06-2023 08:38

niquedegraaff +5296

Finale EL was toen zeker wel overpresteren. Promoveren met Heracles was dat ook.

02-06-2023 08:39

Elayais +5091

Allebei niet echt. Zeker als je kijkt naar hoeveel mazzel je hebt gehad met het behalen van de EL finale. En Heracles is een club die pendelt tussen ED en KKD, zal altijd één van de grotere budgetten in de KKD hebben.

Daarnaast heb je zwaar onder gepresteerd door met dat materiaal geen kampioen te worden. Laat staan wat hij na Ajax (niet) gepresteerd heeft.

02-06-2023 09:02

Ricoteb +53178

Het zegt een hoop dat je naast een EL-finale, met ook een hoop mazzel tussendoor, helemaal terug moet naar 2005 om een noemenswaardige goeie prestatie van Bosz te vinden

02-06-2023 13:45

Juichtoon +32974

En jij denkt niet dat die 21 Europese wedstrijden toen en de vele uitwedstrijden toen na een Europees duel geen verband houden met het net mislopen van de titel.

05-06-2023 18:58

Elayais +5091

Nogal een kutsmoes voor een professional, en volgens mij is dat alleen maar extra bewijs dat Bosz zeker niet heeft overgepresteerd.

05-06-2023 20:53

BokkieBokstra +11372

Sla net de krant open en lees de kop met een quote van Mislintat: 'Voetbal draait om resultaat'. Waarheid als een koe. Dan weet ik nog een hele goede trainer voor Ajax.

02-06-2023 08:00

Danielson +50662

Mourinho?

02-06-2023 10:39

Freddy +11565

Dick Advocaat!

02-06-2023 23:08

LukaLitmanen +82611

Hoe zou simpele john gereageerd hebben?

02-06-2023 07:49

MelleAfca +14348

Ik denk dat het feit dat ie ook als assistent niet door mag op zn zachtst gezegd niet zo lekker is gevallen

02-06-2023 09:48

Ajax1204 +38757

Denk dat John gewoon een professional is op dat gebied.

02-06-2023 10:09

Danielson +50662

John heeft het wellicht zelf nog niet door.

02-06-2023 10:39

Bos&lommer410 +1298

Ik ben best onder de indruk van de manier waarop mislintat dit allemaal regelt. Communiceert alles netjes, duidelijk en met een heldere lijn. Een zwaluw maakt nog geen zomer, maar erg onder de indruk van het begin.

02-06-2023 07:12

barry1988 +24100

Bosz schijnt gisteren te zijn gefotografeerd in Eindhoven samen met Mo Alach lopend voor een restaurant wat in Eindhoven schijnt te zijn(ken heel Eindhoven niet dus geen idee of dat klopt). Dus die zal wel naar PSV gaan.

02-06-2023 07:12

BillSplate +9757

Als dat zo is, wat deed Allach daar dan? Dan zouden ze dus afgesproken hebben vooraf of naderhand?

02-06-2023 07:21

barry1988 +24100

Geen idee stond op Voetbalzone die hadden het weer van Twitter.

02-06-2023 07:36

Orangesoul +5997

In eindhoven loop.je niet voor je pretje.. wat een tokkie stad is dat zeg...

02-06-2023 09:07

KudusDream +12972

John keihard gecucked door Sven.

02-06-2023 02:57

freak31 +5676

Fijn dat PiseVee trollen deze website ook hebben gevonden met het droppen van de naam van Bosz als opvolger van Van Hooijdonk, maar gaat niet gebeuren kan ik je zeggen. Nooit niet.
Verder wordt de naam van Frank de Boer weer gedropt. Leuk dat hij ons een flink aantal landstitels heeft opgeleverd maar hij speelt niet meer het Ajax spel wat we de laatste jaren vanaf Bosz en later Ten Hag gezien hebben. Traag opbouwend en te vergelijken met het spel van het afgelopen seizoen onder Schreuder en Heitinga. Gaat dus niet gebeuren.

02-06-2023 00:49

KudusDream +12972

Van Hooijdonk:,)

02-06-2023 02:57

Mijnclub33x +10157

Ach, de freak bedoeld v. Nistelrode😁

02-06-2023 04:31

freak31 +5676

Weet ik veel hoe dat lampje heet.

02-06-2023 11:07

Cello +53057 moderator

"Sven Mislintat heeft de afgelopen weken al contact gehad met twee kandidaten voor het hoofdtrainerschap van Ajax. Die contacten waren bovendien puur oriënterend, want een definitieve knoop over Heitinga's toekomst heeft Mislintat pas donderdag doorgehakt, zo stelt hij".

Hmmmm...... als je de afgelopen 2 weken al contact had met twee kandidaten voor het hoofdtrainerschap van Ajax dan spreek je imo niet echt de waarheid, dat je pas doderdag de knoop hebt doorgehakt. Die knoop heb je dan al eigenlijk al 2 weken geleden, misschien al langer, doorgehakt. Immers..... je hoeft niet andere trainers te contacten als je tevreden bent over je huidige (interim) trainer. Daarnaast, als Heitinga op de hoogte was hiervan, heeft Heitinga dus ook al al die tijd geweten dat het over en sluiten was.......

02-06-2023 00:40

Orangesoul +5997

Heitinga was allang op de hoogte.. na het verlies tegen Twente wist Heitinga al hoe laat t was. Je zag tijdens de persconferentie na de wedstrijd het ongeloof in zn ogen en zn toekomst bij Ajax in duigen vallen. Zal wel het voordeel van de twijfel hebben gehad bij aanstelling als interim trainer. Bij uitmuntend presteren 2e of 1e met herkenbaar Ajax voetbal dan was ie vast en zeker gebleven. Helaas mocht het niet zo zijn en gaat de stoomtrein verder. John is gewogen en te licht bevonden. De prestatiedruk is groot bij Ajax en terecht dat ze een andere toptrainer zoeken. Idem dito met bepaalde spelers bij Ajax Rensch, Taylor, Bassey, etcc doorselecteren en nieuwe frisse spelers halen en niet blijven hangen in het het verleden..

02-06-2023 09:13

RichardWitschge8 +5252

Krijg toch al weer zin in volgend seizoen. Zou maar zo kunnen dat het allemaal goed komt. Heb wel een goed gevoel bij die Mislintat.

01-06-2023 23:53

Mijnclub33x +10157

De praktijk zal het leren🤫

02-06-2023 04:40

Ricoteb +53178

Het meest komische aan dit hele persmoment is dat heel duidelijk naar voren komt in welk kamp elke media zit. Telegraaf had de scoop over Knutsen, dus die benoemen vooral dat Mislintat aangaf met hem gesproken te hebben. Freek Jansen zit wekelijk op de knietjes bij Bosz, dus die doet net alsof Mislintat de Nederlandse taal heel belangrijk vindt. Zo doet iedereen zijn eigen “scoopjes”.

01-06-2023 23:47

AjaxPositivo +6972

Luis Enrique

01-06-2023 23:33

BokkieBokstra +11372

Lees net dat Derksen de Boer als optie noemde. Dat zou ik dan wel leuk vinden, een grappig trainer die aan de basis heeft gestaan van het Ajax van Ten Hag en Overmars (met de volle kas!). Lijkt me een heel leuk idee om die weer terug te zien. Heitinga blijven had ik ook een goede optie gevonden maar de Boer lijkt me ook een leuke.

01-06-2023 22:58

Ricoteb +53178

Jij hebt echt een hekel aan Ajax hè Bokkie?

01-06-2023 23:00

BokkieBokstra +11372

Integendeel, ben Ajax fan dus ik wil het beste voor Ajax. De Boer heeft 4 titels gehaald voor Ajax en net aan de 5de gemist. Met minimale middelen. Over Heitinga, ik lees alleen maar spelers die dik tevreden zijn over Heitinga. Die selectie was gewoon niet goed dit jaar, zeker in de verdediging kwam Ajax tekort. Veel kwaliteit verloren, dus zo gek is het niet dat Ajax op de derde plek terecht is gekomen.

Ben wel iemand die echt aan het Ajax DNA hangt. ALs er eentje Ajax DNA heeft is Frank de Boer wel. En je kan er nog om lachten ook.

Denk trouwens dat je na dit rampjaar waarbij nog een paar goede spelers gaan echt rekening met een tussenjaar. Zie het maar weer eens op poten te krijgen.

01-06-2023 23:04

Ricoteb +53178

Je bent een Ajax fan, maar dan wil je wel weer naar Beton voetbal kijken van De Boer? Je wilt Heitinga best houden omdat spelers tevreden zijn. Ja we hebben ook alleen de gasten gehoord die vertrouwen van hem hebben gekregen. Vraag eens aan Conceicao wat ie van m vindt, of aan Bassey. Of Baas die na twee wedstrijden als “eerste linksback” volgens Heitinga een paar weken de kans kreeg, en daarna eruit is gegooid en inmiddels zelfs weer achter Wijndal in de pikorde stond. Basisspelers zijn altijd blij met een trainer. En Ajax DNA is de grootste farce die er bestaat. Alsof je de perfecte man voor Ajax bent omdat je daar toevallig gewerkt hebt.

01-06-2023 23:09

wijzijndebeste123 +166681

Je leest alleen maar spelers die dik tevreden zijn over Heitinga. Tuurlijk zijn de basisspelers dik tevreden als er niks geëist wordt en ze kunnen lanterfanten. Onder Heitinga was er de meeste wedstrijden geen enkele bezieling.

01-06-2023 23:09

Artemio +32456

Frank de Boer wordt ondergewaardeerd hier, maar hij verdient credits voor de serie titels. Ook zal ik nooit vergeten hoe hij tekeer ging in Nijmegen toen Ajax al voor stond met 0-3 of 0-5. Met betrekking tot het voetbal werd het steeds minder en in die tijd vloekte ik er om, maar nu heb ik zoiets van toch een bijzondere prestatie 4 titels in 5 seizoenen. Dat doen weinigen hem na.

01-06-2023 23:14

BokkieBokstra +11372

Controle en kapot spelen? Daar heeft Ajax nog grote prijzen mee gewonnen. Alsof Ajax alleen maar aanvallend van banque voetbal speelt. Dan zou ik nog maar eens wat wedstrijden van de grote Ajax teams bekijken. Niet om aan te gluren maar wel op zeker winnen. Het heeft ook met kwaliteit te maken en wat dat betreft vind ik dat hij een kans zou verdienen.

Maar goh of het nou Blind, de Boer, Brobbey, Klaassen of Tadic is. De aanhang pruimt ze niet. Wie houdt er nou van Ajax? Nou?

Maar wat denk je van Knutsen, verwacht je dat die meteen het eerste jaar de grote prijzen gaat halen? Vergeet het maar, Alvarez, Timber, Kudus gaan op zeker, je moet heel nieuw team neerzetten.

01-06-2023 23:16

Ricoteb +53178

Ajax moet altijd om de landstitel spelen, elk jaar. Desnoods verkopen ze de hele club en inboedel, je bent aan je stand en status verplicht elk jaar mee te doen. Maar we moeten zeker nog wonderen verwachten komend jaar. Vandaar dat je ten eerste moet doorselecteren. Jongens als Klaassen en Tadic gaan geen rol van betekenis meer spelen in het seizoen 24/25, dus moet je die komend seizoen al vervangen. En ten tweede heb je een bouwer nodig. De Boer heeft met matige middelen geweldige resultaten behaald, maar hij heeft geen fundament gebouwd. Bij Heitinga hebben we na 4 maanden nog steeds niet 1 patroon, looplijn of iets dergelijks kunnen ontdekken, dus die gaat je ook helpen bouwen.

01-06-2023 23:30

BokkieBokstra +11372

@Ricoteb Ik geloof dat Tadic de meest waardevolle spelker was van de eredivisie is dit jaar. Dat moet die nog wat kunnen betekenen voor Ajax. Dat vind ik trouwens van Klaassen en Berghuis ook en dat had Blind ook kunnen zijn. Natuurlijk is het streven om mee te doen maar het kneden van een team kost jaren. Bijna alle goede teams hebben dat, een trainer die lang zit, een stabiele leiding. Je wil voor de titel gaan maar wees niet verbaasd als dat niet zo is. Lees dat heel weinig, dat je niet zomaar de titel wint.

Iets anders, zie steeds die Maurits Hendriks. Vraag me dan af: wie gaat bij Ajax volgend jaar de strafcorners nemen? Roderick Klaassen of Floris Jan Berghuis?

01-06-2023 23:37

Tommyshelby +130536

Je hebt een vreemde definitie van 'leuk', of je moet voor PSV/Feyenoord zijn......

01-06-2023 23:06

LukaLitmanen +82611

Bokkie is ook fan vam Klaassen.
Wat had je dan gedacht?

01-06-2023 23:28

BokkieBokstra +11372

Een speler die de bal laat gaan, inzicht heeft, regelmatig scoort. Dat vind ik een goede voetballer, op de positie achter Brobbey.

01-06-2023 23:31

wijzijndebeste123 +166681

Klaassen neemt "de bal laten gaan" iets te letterlijk gezien t aantal balcontacten per wedstrijd.

01-06-2023 23:34

Tommyshelby +130536

Had ik kunnen weten, ik zeg niks meer.

Deef-Jan Klaassen ole ole ole

01-06-2023 23:46

wijzijndebeste123 +166681

Ik ben wel benieuwd wat de meeste mensen op AS denken (niet hopen) over wie de nieuwe trainer gaat worden op basis van de informatie die Mislintat prijs gegeven heeft.

01-06-2023 22:41

Odysseus +14485

Knutsen. En daar ben ik blij mee.

01-06-2023 22:44

wijzijndebeste123 +166681

Dank. Op basis van welke informatie van Mislintat denk je dat?

01-06-2023 22:46

Odysseus +14485

Z’n profielschets waaraan Knutsen op alle punten voldoet en hij al met kamp Knutsen heeft gesproken.

01-06-2023 23:05

Ricoteb +53178

Lastig, omdat het persmoment niet is gefilmd en elke media zijn eigen draai er aan geeft om hun eigen agenda te pushen. Dus ik ga dan vooral af op het AjaxTV interview en dan denk ik Knutsen. Alle punten passen, vooral het “over presteren”. En ook nog dat het vooral om kwaliteit gaat en niet perse de snelste keuze. Bosz is als enige van de 3 kandidaten, als dat de enige kandidaten zijn uiteraard, vrij dus dat zou de snelste en makkelijkste keuze zijn. Maar misschien is het ook vooral hoop. Ik heb veel liever Bosz als Heitinga, maar als we ook Knutsen hadden kunnen krijgen en het toch Bosz wordt, ben ik wel lichtelijk chagrijnig

01-06-2023 23:50

wijzijndebeste123 +166681

Ja eens. Ik vind de uitspraken van Mislintat dat de trainer t liefst in meerdere omgevingen gewerkt heeft en dat de Eredivisie kennen en Nederlands spreken voordelen zijn wel erg concreet voor iemand die nooit t achterste van zn tong laat zien. Als hij dit daadwerkelijk zo gezegd heeft wordt t Bosz en dan zou ik ook balen.

01-06-2023 23:56

Ricoteb +53178

Klopt, maar ik heb het persoonlijk alleen op VI gelezen en die zijn overduidelijk op de hand van Bosz. En dat bedoel ik dus, elk medium maakt er zijn eigen verhaal van, terwijl ze toch allemaal bij hetzelfde persmoment zijn geweest. Want als “Nederlands” en “Eredivisie” belangrijke eisen zijn, dan is er sowieso maar 1 optie en dan zou ik niet weten waarom ie nog met meerdere kandidaten heeft gesproken

02-06-2023 00:02

wijzijndebeste123 +166681

Klopt. Bosz is dik met meerdere jongens van VI. Dus dat zou n hoop verklaren. Wanneer verwacht jij dat er meer bekend wordt?

02-06-2023 00:04

Ricoteb +53178

Gezien de berichten dat Ajax nog een afspraakje in Noorwegen heeft komende zondag, zou ik denken begin komende week. En als het toch Bosz wordt, zal dat morgen wel kunnen. Al lees ik veel PSV “insiders” die zeggen dat er morgen PSV/Bosz nieuws komt. Maar ik denk dat we in het slechtste voor eind volgende week het wel zullen weten, of in ieder geval dat er een akkoord is.

02-06-2023 00:09

wijzijndebeste123 +166681

T zou raar zijn als Ajax zondag nog naar Noorwegen gaat terwijl ze al bijna rond zijn met Bosz. Dus of tis nog geen uitgemaakte zaak of tis al zo goed als rond met Knutsen. Of maak ik n denkfout?

02-06-2023 00:12

Ricoteb +53178

Hele logische redenering, maar het kan ook nog steeds toevallig voor een speler van Bodo/Glimt zijn (Zo staat Vetlesen in belangstelling van Feyenoord), dus ik wil niet te vroeg juichen.

02-06-2023 00:19

Jake the Snake +17394

Stel het wordt toch Bosz. Net als bij Ten Hag is het bij hem bekend dat hij graag een voor hem bekende speler of twee meeneemt. Wie zou dat kunnen zijn bij een aanstelling bij Ajax?

01-06-2023 22:16

Klemmen +2624

Atouba en luque

01-06-2023 22:29

Tommyshelby +130536

Aouar (transfervrij)

01-06-2023 22:37

UwSchipper +5704

Jaap Stam.

01-06-2023 23:08

Ricoteb +53178

Sinkgraven is weer transfervrij en haalde hij ook al naar Leverkusen.

01-06-2023 23:52

RvhC74 +5371

Dat zijn beide Denen en niet Bosz

Bosz is een back up plan die als nood wordt aangegrepen, dat lees ik tussen de regels door.

Bosz is duidelijk geen eerste keuze

01-06-2023 22:06

MarkP +21852

Als mislintat puur naar data kijkt valt bosz af.

01-06-2023 22:03

036AFCA97 +146682

Mijn god, die Johan Derksen zit gewoon te pleiten voor Frank de Boer.

En Wilfred Genee naar Knutsen zitten afzeiken. Derksen noemt Mislintat een “mislukte Duitser” en vind het belachelijk dat hij de baas over Huntelaar is.

Echt, ik hou van VI, maar ze zijn vaak zo simpel en kortzichtig. Al het onbekende is eng. Je zou toch denken dat ze hebben geleerd van het afzeiken van Ten Hag.

01-06-2023 21:58

wijzijndebeste123 +166681

Je snapt toch wel dat ze zelden hun werkelijke mening verkondigen maar t doel hebben om gespreksstof te zijn en te veroorzaken? Als t niet spraakmakend zou zijn zouden niet zoveel mensen kijken.

01-06-2023 21:59

036AFCA97 +146682

Is ook weer zo. Maar ook Waterreus noemt Mislintat een “skileraar”.

Is toch heel vreemd?

01-06-2023 22:01

wijzijndebeste123 +166681

Waterreus zit toch ook in n voetbalpraatprogramma? Ze weten allemaal heel goed dat afzeik-televisie t erg goed doet wat betreft de kijkcijfers. Daarnaast willen veel analytici geen vriendjes/bekenden afzeiken dus daar zijn ze dan vaak positief over. Buitenlanders/staanders hebben ze geen enkele connectie mee dus daar kunnen ze gerust overdreven kritisch over zijn. Zeker als ze er verder geen zinnig woord over kunnen zeggen omdat ze verder niks over de persoon weten.

01-06-2023 22:03

Sti Jn +3101

Ik weet niet of dat het doel is. Mensen vinden het pestgedrag gewoon fijn en dat wordt jaar na jaar uitgemolken. Ook in de Telegraaf trouwens (vooral politiek, maar ook bijv ten aanzien van Hendriks en eerder TH).

01-06-2023 23:10

Ajacied33 +37055

Serieuze vraag, is dat nog steeds op de buis?? Man man, die klote Derksen nu al Mislintat weer beledigen dus

01-06-2023 22:21

036AFCA97 +146682

Elke avond zelfs tegenwoordig. 5 dagen per week.

01-06-2023 22:35

YRGI +33019

VI is een naar kutprogramma. Nooit een goede onderbouwing gehoord in dat programma. Alleen maar dom onderbuikgelul. Vooral van Derksen.

01-06-2023 22:25

Ajacied33 +37055

Vroeger keek ik altijd op maandag half 9, vaste stek. Ik kijk allang niet meer en dacht oprecht dat het niet meer bestond. Het is dat 036 erover begon. Heb meer met Rondo nu en heel af en toe SV

01-06-2023 22:51

YRGI +33019

Als voetbalprogramma was het vaak ook onzin, maar wel grappig bij vlagen. Gijp was toen ook oprecht een vondst. In het begin zeer leuk. Het werd al meer een herhaling van zetten tegen het eind, en toen ze van voetbal naar algemeen/politiek overschakelde, en iemand als Boskamp eruit trapten, was er niets meer van over. Nu is het alleen maar ongefundeerd onderbuikgezeik. Over voetbal kan ik dat wel hebben, maar bij politieke onderwerpen is wel wat meer nuance vereist.

02-06-2023 01:29

Odysseus +14485

Ik hou niet van VI, precies om de redenen die je hierboven noemt. Het voegt niks toe, ze hebben niets zinnigs te melden, ze zijn grof en beledigend en ze zijn niet grappig. Het zijn net een stel wijsdoenerige middelbare scholieren in de lichamen van oude mannetjes.

01-06-2023 22:48

Sti Jn +3101

Het is zielig dat het zo populair is. Ik moet bij de kijkers altijd denken aan de kinderen op het schoolplein die het leuk vonden als er werd gepest (maar zelf niets durfden). Hopelijk heb ik het fout. Hoor graag van 036 of hij zich hier op betrapt :D.

01-06-2023 23:15

036AFCA97 +146682

Hahah neejoh, ik kijk ook steeds minder. Het is gewoon een soort ritueel geworden. Meestal krijg ik 80% van de uitzending niet mee.

02-06-2023 01:09

Sti Jn +3101

Waarom hou je dan van VI? Leeft van pestgedrag, meer is het echt niet.


Zelf zie ik veel liever de jongens van het echte VI, voetbal international en dan met name Zwart en Ozturk. Sterker nog , zie geen enkele reden om naar Derksen en kornuiten te kijken. Het is gewoon echt onzinnig pestgedrag.

01-06-2023 23:12

Ajacied33 +37055

Hahaha Sparta op 0-2

01-06-2023 21:43

niquedegraaff +5296

Prima, Utrecht verneukt het toch ieder jaar direct bij de start van het seizoen.

01-06-2023 22:06

fc Barcelona_ke +19260

ik denk dat Bosz gewoon naar Ajax komt. De twitter komt veel dat Bosz naar PSV. het is nog geen bewijs dat Bosz heel dichtbij naar Pisvee. maar naar Ajax beetje wel door Skaffa!

Mike Verweij twittert meestal als Ajax interesse in de speler of trainer. die waren voormalige targets! Bosz noem ze niet, dus ze zijn heel dichtbij!

Mislintat gaf toe dat ze met Noorse trainer had gesproken. ze praat alleen over.

01-06-2023 21:41

036AFCA97 +146682

Skaffa heeft geen bronnen. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden?

01-06-2023 21:44

036AFCA97 +146682

Hij plaatst 200 cryptische tweets per dag en als er 1% van de werkelijkheid overeenkomt met een tweetje van hem gaat die t claimen.

Meerdere grotere Ajax Twitteraars hebben al erkend dat het onzin is wat Skaffa Neres doet. Hij heeft geen bronnen. Het is een parodie en iedereen die het gelooft wordt uitgelachen.

01-06-2023 21:47

Jake the Snake +17394

En Heitinga nieuws per vandaag

01-06-2023 21:48

036AFCA97 +146682

Hij heeft vanaf zondag elke dag gezegd dat er “vandaag”nieuws zou komen en als het dan niet klopte zei die savonds dat het “morgen” werd.

Ja, dan heb je het vanzelf een keer goed.

01-06-2023 21:51

DankzijCruijff +48731

Uitstekend als Bosz naar PSV gaat en wij Knutsen aantrekken. Ik heb meer vertrouwen in Knutsen, hoewel ik Bosz geen slechte keuze voor ons zou vinden, maar ik denk wel dat Bosz en PSV totaal niet gaan matchen en dat hij die ploeg nooit van z’n leven kampioen zal maken.

01-06-2023 21:32

Ajacied33 +37055

En als Bosz met Psv als een tierelier draait en wij met een Knutsen zitten die er niets van bakt? Kan ook zomaar he. Dan ga je flink balen.

01-06-2023 21:34

DankzijCruijff +48731

Gaat echt niet gebeuren. Bosz wordt zo verschrikkelijk geromantiseerd. Het was een verademing om naar te kijken (en vooral om naar te luisteren) na al die jaren betonvoetbal, maar men vergeet graag dat het gros van de Eredivisie potjes onder Bosz ook werkelijk niet om aan te gluren was en dat we in die EL campagne een flinke dosis geluk hebben gehad. Tel daarbij op zijn trackrecord na Ajax, wat ik vooral een teleurstellende reeks aan buitenlandse avonturen zou noemen, en ik kan alleen maar tot de conclusie komen dat de mensen die hem beschouwen als een geweldenaar hem enorm overschatten.

Bosz praat vaak veel mooier over voetbal dan dat hij zijn ploeg laat spelen. Het veldspel leek vaak nergens op. Ik genoot wel erg van het drukzetten onder hem. Met name de momenten in balverlies waren des Ajax onder Bosz. Al het andere viel enorm tegen.

01-06-2023 21:37

AFCAMM +11411

En als Knutsen met Ajax als een tierelier draait en zij met een Bosz zitten die er niets van bakt? Dan ga je niet balen.

Lijkt me vrij logisch ja.

01-06-2023 21:39

Odysseus +14485

Tsja, als wij met Bosz een kutseizoen draaien en PSV met wie dan ook als tierelier draait, gaan we ook flink balen.

01-06-2023 22:51

VoorOnzePloeg +5140

Wat moet Bosz nou bij psv? Snap dat het weer eens een grote club is maar past totaal niet bij hem

01-06-2023 21:30

JaapStam +137939

Als ik straks ga slapen, en mijn hoofd ligt links denk ik aan Peter Bosz en met mijn hoofd rechts Knutsen!!!

01-06-2023 21:29

036AFCA97 +146682

Knutsen naar Ajax.
Bosz naar Eindhoven.
Slot in Rotterdam.

Dat wordt komend seizoen een flinke strijd om die twee Champions League plekken en 80 miljoen aan inkomsten.

01-06-2023 21:20

fc Barcelona_ke +19260

3! 2 direct, 1 voorronde

01-06-2023 21:26

Ajacied33 +37055

Als je er over nadenkt, Bosz zal toch niet gek zijn om door hartje Eindhoven te lopen en weten dat iedereen hem herkent. Als hij echt zou praten met Psv, dan doe je dat toch ergens in een hotel langs de snelweg of zo? Of desnoods in een stad, maar dan parkeer je je auto voor de deur. Denk gewoon een bezoekje aan zijn vriend Mo Allach in privetijd

01-06-2023 21:04

AFCAMM +11411

Heeft ‘ie iets te verbergen dan? Zou niet weten waarom hij er stiekem over zou moeten doen.

01-06-2023 21:44

LouisVonGoal +2924

Als Bosz daadwerkelijk in Eindhoven is, dan blijft er maar 1 over:

Welkom Knutsen!

01-06-2023 21:03

Ajacied33 +37055

Horrorscenario is dat we morgen horen dat Bosz bij Psv heeft getekend en hij volgend seizoen wervelvoetbal speelt met die gasten. Begrijp het niet, wat moet Psv met een attractieve trainer? Ga lekker Cocu of zo aantrekken

01-06-2023 20:58

Vik86 +42397

Hahaha meen je dit echt.. Het is juist fantastisch als hij bij psv tekend

01-06-2023 21:09

Ajacied33 +37055

Ik meen het ja. Ieder zijn voorkeur, maar ben fan van Bosz. Ik wil entertainment zien bij Ajax, wil doelpunten zien, vermaak. Tegenstander die opgejaagd wordt, tegenstanders die weer bibberend naar de Arena komen. Dat is allemaal mogelijk met Bosz

01-06-2023 21:12

STARK +856

Maar misschien ook (en nog wel meer) met een ander. In Sven we trust.

01-06-2023 21:15

Thor +4042

Het is fantastisch als Bosz bij psv tekenddddd.

Geloof mij nou.

01-06-2023 21:17

Vik86 +42397

Dat zul je met knutsen ook gaan zien

01-06-2023 22:02

Sjaakvaak +26610

Doelpunten zijn leuk als ze aan de andere kant vallen, met Bosz zullen ze helaas ook vaak genoeg bij ons in het netje liggen. Tegenstanders zijn niet bang om naar de Arena te komen, die weten dat ze het een uurtje zwaar hebben maar daarna 30 minuten mogen prijsschieten.

02-06-2023 02:10

RN +14719

Dan gaan ze eindelijk is lekker dom aanvallen daar. Top toch

01-06-2023 21:29

wolterx +6310

Ik ben niet de grootste fan van Bosz en zie waarde van jaartje (of twee) Bosz nu wel in, laat hem selectie maar doorselecteren zoals in zijn eerste termijn en fundament leggen voor een goede trainer erna. Was zelf andere weg gegaan nu.

01-06-2023 22:46

wijzijndebeste123 +166681

Op basis van Mislintat zn woorden denk ik dat t Bosz wordt. Zo zegt hij dat belangrijke aspecten zijn dat de nieuwe trainer in meerdere omgevingen gewerkt heeft (Bosz), ruime ervaring heeft (Bosz) en dat t n voordeel is dat de trainer de Eredivisie kent en Nederlands spreekt (beide Bosz). T enige punt waar Knutsen beter op scoort is over-presteren.

01-06-2023 20:58

Ajacied33 +37055

Denk dat we net te laat zijn gezien de foto's die nu opduiken van Bosz

01-06-2023 20:59

wijzijndebeste123 +166681

Bosz heeft toch niet n pens?

01-06-2023 20:59

Mv9494 +16681

https://twitter.com/RikKleinEntink/status/1664343622655811608

01-06-2023 21:02

LukaLitmanen +82611

Maar wat is nou jouw visie op Bosz dan?
Je komt best anti - Bosz over op mij.

Overigens complimenten wat betreft Knutsen. Die noemde jij al enkele maanden hier (:

01-06-2023 21:06

wijzijndebeste123 +166681

Ik zou niet ontevreden zijn met Bosz. Zeker omdat ik vreesde voor Sjon. Maar imo wordt Bosz door velen hier flink overschat op basis van met name 2 spectaculaire thuiswedstrijden in de EL. Bosz wordt hier neergezet als n fenomenale trainer maar ik vind hem vrij eendimensionaal. Hij kent gegenpress en vrij direct spel. Zijn resultaten in t buitenland zijn ook allesbehalve bijzonder. T voorgaande benadrukken als tegengeluid tegen de Bosz-verheerlijking is imo niet anti-Bosz. Persoonlijk zie ik veel liever n trainer die tactisch flexibeler is en meer facetten beheerst. Bv. N trainer die ook in staat is zijn ploegen zeer dynamisch positiespel te laten spelen. Imo is dat Knutsen maar nadeel van hem itt Bosz is dat hij nooit bij n grote club heeft gewerkt.

01-06-2023 21:14

FGLJN +3889

Hij gaf ook als aspect dat de trainer zijn ploegen boven hun kunnen heeft laten spelen, en dat is bij Bosz juist niet het geval geweest.

Niet dat hij het nou echt superslecht deed bij zijn clubs na Ajax, maar boven hun kunnen was het absoluut niet.

01-06-2023 21:33

JesusZoonVanGod +5947

Liefst een trainer met ervaring en geen veredelde assistent.

Jongens van de club zijn leuk, maar als ze niet de kwaliteit hebben dan moet je gewoon verder kijken. Sentiment is vaker een blok aan je been dan dat het wat oplevert.

Zie trainers als van Bommel, Cocu, Van Nistelrooij en nu dus ook Heitinga. Allemaal gasten die lang aan hun club geboden zijn geweest, maar die niet de gewenste kwaliteit meenamen. Ben van geen van allen onder de indruk. Van Bommel doet het nu leuk, maar dat is ook wel te wijten aan het geld dat er in Antwerp wordt gepompt.

01-06-2023 20:38

Bruno04 +15860

Vrienden van me zeiden dat Bosz was gespot bij het het nieuwe van der valk hotel hier in Best (naast Eindhoven)

Of het waar is dat is een tweede

01-06-2023 20:32

GiiaAfca +9101

Wel aangekomen Petertje

01-06-2023 20:51

Nr.10 +111831

We moeten natuurlijk even afwachten hoe de zomer gaat, maar ik ben tot nu toe blij met Mislintat. Wat een verademing hoe duidelijk deze man de gang van zaken uitlegt, en hoe weldoordacht het is wat hij zegt. Als we hem inderdaad op het spoor zijn gekomen door een headhuntersbureau, dan mag dat bureautje van mij wel vaker ingeschakeld worden.
Dit met Heitinga is ook gewoon heel netjes gedaan. Hij doet het duidelijk, met een persco erbij, en respectvol. Spreekt respectvol over Heitinga en is duidelijk over de redenen waarom we niet met hem verder gaan. Toont zich ook bewust van de status van Heitinga als clubjongen. Allemaal heel netjes gedaan.

01-06-2023 20:29

Wendy.H +7233

Alleen mog zorgen datwij ook kunnen mee kijken met de persconferentie

01-06-2023 20:46

Oxxer +165749 moderator

Heitinga zei gisteren of kort daarvoor niet te weten of Sven met andere trainers had gesproken, Mislintat spreekt hem hier tegen, vind het een Ibiza Mike streek van Heitinga.

01-06-2023 20:23

Bruno04 +15860

Waarom zou John dat moeten vertellen? Nog meer speculatie voor in de krant. Tuurlijk zegt ie dat niet. Alleen maar netjes.

Het zou juist een lul zijn als ie het wel zegt. Dit is in het belang van Ajax dus credits voor John

01-06-2023 20:26

Oxxer +165749 moderator

Wat is er mis met, geen commentaar, daar laat ik mij niet over uit, dat is tussen mij en Sven?

Dus geen credits voor John.

01-06-2023 20:29

Bruno04 +15860

Zeikerd.

01-06-2023 21:56

Oxxer +165749 moderator

Kan jij ook normaal reageren als ik het niet met jou eens ben? Niet alle users hebben dezelfde mening, zielige wanker.

02-06-2023 00:07

Harold +10593

Zou P. Bosz trainer van Ajax willen worden denken jullie? Hij is het al eens geweest naar is raar weggegaan. Dat speelt toch mee

01-06-2023 20:23

Manov +8581

Die heeft niet voor niks nog geen club, ik denk wel dat hij graag wilt terug komen

01-06-2023 20:24

Tommyshelby +130536

Die man kruipt naar de ArenA als het moet.

Ook daarom voorkeur voor Knutsen, straks pakt Brighton hem en doet ie het daar geweldig. Bosz is over 2 jaar nog steeds haalbaar.

01-06-2023 20:26

Ans B +20045

Samenvatting van drie analyses die ik las over Knutsen: als reactie op vragen van mensen over het kennelijke enthousiasme.
Ikzelf ben enthousiast omdat ik dit tegenkwam:

1. Aanvallend voetbal met hoge druk bij balverlies; in dat laatste opzicht bleek bij een analyse dat (a) de ploeg ook positioneel uitstekend op elkaar is ingespeeld, en (b) de spelers zich goed bewust zijn wanneer wel/niet druk mogelijk is. M.a.w. tactisch zijn de spelers goed getraind om rekening te houden met verschillende omstandigheden.
2. Nadruk op driehoekjes overal op het veld, én dat elke speler aan de bal op elk moment twee passing opties heeft. Hij gebruikt ook andere structuren om te garanderen dat er steeds een overtal wordt gecreëerd. Het positiespel is uitstekend verzorgd..
3. veel nadruk op mentale weerbaarheid, m.b.v. een speciaal daarvoor aangestelde mental coach (muziek in mijn oren!)
4. toont nu attractief voetbal met voor Noorse begrippen ongekende successen op elk gebied (klein budget, kleine club, schier onverslaanbaar)
5. Gebruikt en laat veel jonge spelers doorstromen.
6. Speelt 4-4-3 en laat zijn spelers het veld breed gebruiken. Het voetbal is erg dominant en er worden héél veel kansen gecreëerd (en gescoord).

Edit: die schiere onverslaanbaarheid is kennelijk dit seizoen niet voortgezet, maar dat kan eveneens te maken hebben met spelerswisselingen. Ik weet alleen dat Evren tegenwoordig bij AZ speelt.; verder heb ik het niet bijgehouden Al komt de naam Hauge me bekend voor en speelt ook hij niet meer bij Bodo Glimt.

01-06-2023 20:18

Hziyech15 +2197

Ahh ik snap het wel dat hij redelijk onverslaanbaar is als hij 4-4-3 speelt :P

Nu serieus:

Een goede analyse. De verhalen die je over deze man hoort zijn allemaal prima, dus ben benieuwd.

01-06-2023 21:02

JorgeDeLasTresPintas +1598

Tja, als hij met elf veldspelers Plus een keeper aantreedt, dan is het niet gek dat hij zo goed presteert! ;)

01-06-2023 21:05

CruijffLegend +4976

Als hij ons 4-4-3 kan laten spelen zou ik hem direct halen.

01-06-2023 23:11

AFCAViper +4711

Als het Knutsen wordt dient deze man wel eerst even naar de kapper te gaan om zijn kop kaal te scheren. Geheel in de traditie van de vorige Ajax trainers.

01-06-2023 20:18

LukaLitmanen +82611

Wat lopen er hier veel papagaaien rond zeg.

Ik vind zowel Knutsen als Bosz hele interessante kandidaten, maar hier doen sommigen alleen de negatieve kanten van Bosz uitlichten en tegelijkertijd alleen de positieve kanten bij knutsen.

De waarheid ligt in het midden (;

01-06-2023 20:15

JaapStam +137939

Mwah, ik lees van (beide) kanten positieve reacties van zowel Bosz als Knutsen!!!

01-06-2023 20:17

LukaLitmanen +82611

Een aantal hier doen alleen Lyon en Dortmund uitlichten, maar vergeten dat Peter bij Heracles, Vitesse, Ajax en Leverkusen uitstekend gedaan heeft!!

01-06-2023 20:26

wijzijndebeste123 +166681

Je hebt n lading boter op je hoofd. T falen benoemen bij Lyon en Dortmund was n reactie op jouw frame dat de kritiek op Bosz een gebrek aan prijzen is.

01-06-2023 20:46

LukaLitmanen +82611

Jij weet net zo goed dat er ook positieve punten te melden zijn over Bosz man

01-06-2023 20:59

Rodsje +14964

Volledig eens met je! Ik vind beide ook meer dan prima!

01-06-2023 20:17

Tommyshelby +130536

Dat is vrij apart ja. Ik heb liever Knutsen aangezien hij de selectie gaat beoordelen zonder sentimenten. Hij beoordeelt Deef puur als voetballer.

01-06-2023 20:20

AINIESTA +45870

En constateert dan dat ie beter piano kan spelen dan voetballen.

01-06-2023 20:23

Tommyshelby +130536

En dan gaat de vlag uit.

01-06-2023 20:23

MetersBuitenspel +3000

Ik laat me graag verrassen en heb er vertrouwen in dat de juiste trainer gevonden wordt.

Ik verbaas me wel dat zoveel mensen zo enthousiast zijn over Knutsen. Op basis van wat? Of is het gewoon elkaar napraten?

De man is 54 jaar oud. Heeft nog nooit een topclub getraind. Zit bijna zes jaar bij bodo/glimt en is twee keer kampioen geworden (waarvan 2020 overtuigend, 2021 echt niet). Vorig jaar tweede geworden. Europees gezien één seizoen goed gepresteerd. Dit seizoen in de competitie top, maar Europees niks.

Wellicht is Knutsen een schot in de roos, maar laten we niet te hoge verwachtingen hebben. We gaan t zien.

01-06-2023 20:14

Ans B +20045

Scroll even naar boven, daar geef ik mijn antwoord op jou en anderen die zich dit afvragen.

01-06-2023 20:24

MetersBuitenspel +3000

Thanks! Dit is wel een waardevol antwoord.

01-06-2023 20:51

xxxsince85 +1581

Dit zegt Chat GPT over Knutsen:

Voor mijn kennis cutoff in september 2021, was Kjetil Knutsen bekend als een trainer die een aanvallende speelstijl promootte. Hij implementeerde een zeer effectief pressiesysteem bij FK Bodø/Glimt, wat resulteerde in een hoog aantal doelpunten en een dominante speelstijl. Hij is ook bekend om zijn aandacht voor detail en zijn vermogen om jonge spelers te ontwikkelen.
.

01-06-2023 20:13

AFCA-1983 +17816

Waarom is iedereen zo idolaat over knutsen?
Heb bodoglimt nog nooit zien spelen.. ?

01-06-2023 20:11

MelleAfca +14348

Zij ook niet hoor

01-06-2023 20:12

Amsterdamnoord +6208

Jawel, meerdere keren. Is echt een heerlijke ploeg, jong, veel agressief druk zettend, aanvallend

01-06-2023 20:17

FlyingDutchMan +17318

Kijk jij niet elke week bodoglimt tv?

01-06-2023 20:13

babanightshift +9117

Ik heb alleen de Europese wedstrijden gezien. Hij laat wel een team met relatief weinig individuele kwaliteiten op Europees niveau renderen met attractief, aanvallend voetbal. Bovendien conditioneel top, iets wat dit Ajax ook echt al langere tijd ontbeert

01-06-2023 20:16

Ans B +20045

Scroll even naar boven, daar geef ik mijn antwoord op jou en anderen die zich dit afvragen.

01-06-2023 20:24

Stoffel +18576

Iemand die VI Pro heeft?

Kennelijk zou Mislintat in dit artikel hebben gezegd:

'Belangrijk dat de nieuwe trainer Nederlands spreekt en de eredivisie kent'

https://www.vi.nl/pro/mislintat-spreekt-zich-uit-over-vertrek-heitinga-en-zoektocht-naar-nieuwe-trainer

01-06-2023 20:06

babanightshift +9117

“Behalve Morten Olsen is er in de recente geschiedenis nooit iemand uit het buitenland aangesteld. Alleen vind ik dat we vooral iemand aan moeten stellen die klaar is voor het werk dat wij van hem vragen. Nederlands spreken, de Eredivisie kennen, dat is een voordeel. Champions League- en Europa League-ervaring kan echter ook een pre zijn. Als we een trainer aanstellen, zal in de staf in ieder geval het DNA van de club bewaakt worden. Dan zal iemand in de staf plaatsnemen die weet hoe het is om voor Ajax te werken en te spelen.”

Staat er niet zo stellend

01-06-2023 20:08

Stoffel +18576

Thnx, in die context toch iets anders.

01-06-2023 20:09

Amsterdamnoord +6208

Zijn weer uitstekende teksten van onze Sven

01-06-2023 20:17

kingisreal +695

Dat laatste punt, ervan uitgaande dat heitinga geen assistent wordt, is toch duidelijk dat hij Bogarde terug wilt? Of maakt mijn hoop dat hij terugkeert, mij blind?

01-06-2023 21:04

CruijffLegend +4976

Hoop dat je gelijkt hebt!

01-06-2023 23:15

Broekzak +442

Als je over deze club spreekt, dan moet een trainer staan voor attractief en aanvallend voetbal. Ook moet hij talenten uit de jeugdopleiding in kunnen passen. Een mogelijke nieuwe trainer moet over die eigenschappen beschikken. Ook is het een pre dat hij meerdere seizoenen ervaring heeft. We hebben het wel over Ajax, hè. We zoeken iemand die meters heeft gemaakt, die in meerdere omgevingen ervaring opgedaan heeft. Leidend is duidelijk de filosofie van de club. Aantrekkelijk voetbal met een duidelijk idee aan de bal. Alleen een goede organisatie is daarin ook belangrijk, zelfs cruciaal om meer succes dan afgelopen seizoen te boeken. Op mogelijke kandidaten ga ik verder niet in. Niemand staat op pole position. John stond dat, omdat hij aan het stuur zat. Ik heb er ook geen spijt van dat ik dat heb gezegd, want hij had de beste papieren. Hij kreeg de kans om met de groep te werken.’

‘Om nu op namen in te gaan, is niet respectvol naar hem toe. We hebben uiteraard een lijst. Geen lange lijst. We willen de trainer zo snel mogelijk aanstellen. Alleen draait het wel om kwaliteit. Om het vinden van de juiste kandidaat. Ik ken de historie van Ajax. Behalve Morten Olsen is er in de recente geschiedenis nooit iemand uit het buitenland aangesteld. Alleen vind ik dat we vooral iemand aan moeten stellen die klaar is voor het werk dat wij van hem vragen. Nederlands spreken, de Eredivisie kennen, dat is een voordeel. Champions League- en Europa League-ervaring kan echter ook een pre zijn. Als we een trainer aanstellen, zal in de staf in ieder geval het DNA van de club bewaakt worden. Dan zal iemand in de staf plaatsnemen die weet hoe het is om voor Ajax te werken en te spelen.’

01-06-2023 20:09

MrGreen +1715

Hij zegt:
“Nederlands spreken, de Eredivisie kennen, dat is een voordeel. Champions League- en Europa League-ervaring kan echter ook een pre zijn.”
Dus kan, maar moet zeker niet.

Wat betreft “Ajax-DNA” zegt hij:
“Als we een trainer aanstellen, zal in de staf in ieder geval het DNA van de club bewaakt worden. Dan zal iemand in de staf plaatsnemen die weet hoe het is om voor Ajax te werken en te spelen.”
Ben benieuwd hoe de staf er uit komt te zien!

01-06-2023 20:13

Haarlemmer +20679

Bogarde 😎

01-06-2023 20:21

MrGreen +1715

Dacht ik ook aan, maar kan ik me niet voorstellen. Ik hoop op een mooi konijn uit de hoge hoed!

01-06-2023 20:30

Ans B +20045

Nee hoor, hij zegt alleen dat het een voordeel is, geen harde eis. Sterker hij zegt er direct achteraan dat CL of EL ervaring ook een pre kan zijn.

Edit: ik zie nu dat iemand al direct een citaat heeft geplaatst.

01-06-2023 20:13

Bruno04 +15860

Nederlands spreken maakt me niet zoveel uit. Vloeiend Engels wel als hij geen Nederlands spreekt. Dat kunnen alle Nederlandse spelers ook wel.

Spaans en geen woord Engels zou ik dan weer niet doen.

01-06-2023 20:29

BRR59 +356

Voor Noren en Denen is het geen probleem om Nederlands te leren, hoewel het met Engels ook goed te doen.

01-06-2023 20:47

Tommyshelby +130536

Gallardo staat bovenaan de lijst bij Marseille. In dat geval... kapen die handel.

01-06-2023 20:05

Dinges +249

Bij een grote schoonmaak hoort een frisse wind. Nou is een wind uit het Noorden meestal lekker fris, dus laat die Noor maar komen. Ik heb vertrouwen in Sven.

01-06-2023 20:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.