Mislintat gaat voor kwaliteit: 'Er is op dit moment geen duidelijke topkandidaat'

door BadembaBarrie 489

Bron Ajax TV

Mislintat gaat voor kwaliteit: 'Er is op dit moment geen duidelijke topkandidaat'

door BadembaBarrie 489

Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

Sven Mislintat heeft verschillende namen op het oog, maar heeft nog geen duidelijke nummer één kandidaat voor de trainerspositie bij Ajax. Dat vertelt de directeur voetbalzaken in gesprek met Ajax TV. Mislintat heeft een duidelijk eisenpakket en zal er alles aan doen om zo snel mogelijk een trainer aan te stellen. 'Maar kwaliteit gaat voor', aldus de Duitser.

FOTO: AFC Ajax

'Hij moet uiteraard staan voor aanvallend voetbal, met veel balbezit. Hij moet jonge spelers vanuit de jeugdopleiding integreren en jonge spelers in algemene zin - zowel vanuit de jeugdopleiding, als van buitenaf - kunnen helpen ontwikkelen. Hij moet voor onze (Ajax, red.) speelstijl, filosofie en identiteit staan', vat Mislintat zijn wensenlijstje voor een nieuwe trainer samen.

De directeur voetbalzaken kijkt daarbij ook naar het verleden van de nieuw aan te stellen trainer. 'Over-presteren (bij vorige clubs, red.) kan daarbij belangrijk zijn, we hebben verschillende categorieën waar we naar willen zoeken. Voor nu is het belangrijk dat we meters maken', aldus Mislintat die de laatste twee woorden, tot zijn eigen vermaak, letterlijk uitspreekt. 'We willen een trainer die al wat ervaring heeft en zijn stijl duidelijk kan maken.'

'Geen nummer één kandidaat'

Mislintat maakt ook direct duidelijk dat de aankondiging dat Ajax niet doorgaat met John Heitinga, niet betekent dat hij al een trainer voor volgend seizoen klaar heeft staan. Op een nieuwe aankondiging in de komende paar dagen hoeft men dan ook niet te rekenen. 'Ik verwacht hier geen snelle beslissing, want er is geen duidelijke nummer één kandidaat', aldus de Duitser. 'Ik weet wat voor coaches we wellicht kunnen aanstellen, maar het is nog geen uitgemaakte zaak. We willen het natuurlijk zo snel mogelijk rondmaken, maar kwaliteit gaat voor.'

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Balou +1830

Wel een beetje haast maken Herr Mislintat want over 4 weken begint de voorbereiding weer en het zou dan toch erg fijn zijn als er een trainer en een goede selectie zou zijn 😉😉

04-06-2023 18:57

ajax4ever001 +18771

Haal gewoon Bosz man zit niet zo te draaien.

02-06-2023 14:17

roodwit007 +14222

Huntelaar

De enige die met een serieuze Ajax-achtergrond nog een beetje dacht aan te schurken tegen die technische toppers, was Klaas-Jan Huntelaar. De voormalig topschutter verlengde zijn contract met vier jaar op de dag dat Van der Sar officieel uit dienst trad en Heitinga de wacht werd aangezegd. Alleen degradeerde die technische top hem tot krullenjongen. Het A-elftal is uit zijn takenpakket gesloopt.

Hij gaat zich vooral richten op de doorstroom van jeugdspelers naar Jong Ajax en het eerste en de daarbij behorende contracten van spelers van het belofteteam en de jeugdopleiding. Zo hebben Mislintat, Hendriks en Van Halst de handen vrij. Zij kunnen ongestoord een nieuwe trainer met diens eigen staf samenstellen met daarbij één of twee excuus-Ajacieden op onbeduidende posities.

Alles bekokstoofd door mensen zonder Ajax-verleden in de directie en met instemming van een rvc zonder serieus Ajax-dna. En op wat gebaseerd? Op Van Halst, de man van twaalf beroepen en dertien ongelukken in de voetballerij, op de hockeyer Hendriks en op de scout Mislintat. Degene die vindt dat Heitinga en Huntelaar ervaring moeten opdoen en zelf slechts 3,5 jaar als technisch directeur heeft gefunctioneerd bij VfB Stuttgart. mooi stuk uit de wakkere ochtend krant die ik jullie niet wilt onthouden (tussen haakjes goede morge mede ajacied het is wat de dag brengt

02-06-2023 07:45

Sportvolgert +41159

Uit de enorm negatieve tendens van het stuk was al wel te raden dat het om de wakkere krant ging. Wat een zure, negatieve, glas half vol sportredactie hebben die zeg. Overal continue tegen aan trappen.

02-06-2023 07:56

Andronixos.c +8232

Laatste nieuws!
Bosz was gisteren in Eindhoven samen met Mo Allach. Toch PSV..

https://twitter.com/Dosty___/status/1664345406065483785

02-06-2023 07:27

ajax4ever001 +18771

PSV kopieert het liefst heel Ajax

02-06-2023 14:18

HertogH +15939

De teksten van Sven klinken tot nog toe als muziek in mijn oren.

"Over-presteren (bij vorige clubs, red.) kan daarbij belangrijk zijn."

Klinkt als Knutsen.

02-06-2023 07:12

Noahdepoah2021 +4890

Sven heeft al een trainer. Anders informeer je Heitinga nog niet.
Zo werkt het gewoon dus die trainer is al bekend. Zal wel bij een club zitten die nog wedstrijden moet spelen of men moet nog wat contractzaken afronden/afkoop contract.

02-06-2023 06:53

roodwit007 +14222

Ook klinken er geluiden dat Bosz dicht bij een Ajax-comeback is. maar is ook gezien in de buurt van pisvee , maar de keuze van Bosz zal altijd eerst Ajax zijn en de duinfietser is aan het fietsen dus het kan wel

02-06-2023 06:24

Stefansuarez +19107

Tot op heden maakt Sven een super goede indruk.

Laten we vooral de nieuwe trainer ( ongeacht wie het wordt)een eerlijke kans geven enniet gelijk afbranden voordat hij überhaupt is begonnen bij ons.

02-06-2023 05:35

MennoJerry +4138

Die nieuwe trainer is echt helemaal niets. Te weinig ervaring en er zit totaal geen idee in zijn spel. En laten we wel wezen, wat heeft ie nou eigenlijk bereikt tot nu toe?!

02-06-2023 07:27

WijZijnAjaxAmsterdam +11652

Totaal geen idee ik zijn spel? Serieus? Denk dat je je eigen toch echt even beter moet verdiepen.

02-06-2023 07:34

MennoJerry +4138

Nee man. Ik mis alle visie! Hij zet niet eens alle poppetjes op de goede plaats. Gooi die jeugd er is in! FJ op 6, Godts ipv Tadic! Het wordt tijd dat ie ballen toont.

02-06-2023 08:45

AjaxFinest +3469

Hopelijk word het Knutsen. Als ik de Youtube video's van Bodo zie. Dan is dit de trainer die Ajax nodig heeft. Volle pressie naar voren, 90 minuten knallen en veel positie wisselingen en onvoorspelbaarheid in de aanval. Ik krijg zowaar weer zin in de voorbereiding.

02-06-2023 05:20

roodwit007 +14222

er worden slechts tot nu 2 spelers gehaald , dus wie kan met deze selectie knallen ! de trainer die men haalt moet ook een people manager zijn het hele team is terug bij af en de tijd gaat verdomt snel

02-06-2023 05:24

Bergkampinho32 +560

Ben positief verrast dat Mislintat zijn eigen keuzes durft te maken door Heitinga niet aan te stellen en hem zelfs bij het 1ste elftal weg te houden aankomend seizoen. Hoop wel dat hij zijn doel niet voorbij streeft door perse een buitenlandse trainer of een verrassende naam aan te willen stellen voor zijn imago, terwijl Peter Bosz in wezen alles heeft wat wij zoeken, met inmiddels meer ervaring en vrij is.

Aan de andere kant, als Bosz naar psv gaat spelen ze eindelijk eens normaal voetbal i.p.v. dat laffe counter voetbal.

02-06-2023 02:29

Tabbink +1535

Heitinga is op dit moment gewoon niet de juiste man. Maar de kwaliteit en vooral inzet van spelers heeft hem de das om gedaan. Ik mis de bezieling en het teamgevoel. Van spelers die zoveel verdienen mag je dat in ieder geval verwachten!

02-06-2023 01:52

roodwit007 +14222

Foto van Peter Bosz gaat viraal; fans denken toekomst in te kunnen vullen

Donderdag, 1 juni 2023 om 23:55 • Tom Rofekamp

Een foto van Peter Bosz maakt donderdagavond veel tongen los op Twitter. De momenteel clubloze trainer is op beeld vastgelegd terwijl hij langs restaurant Mount Everest in Eindhoven loopt. Twitteraars speculeren over een mogelijke overgang van Bosz naar PSV, dat de oefenmeester bovenaan zijn verlanglijstje zou hebben staan. Bosz zit al zonder club sinds oktober 2022

De naam 'Peter Bosz' is momenteel hot topic in trainersland. De 59-jarige keuzeheer wordt zowel in verband gebracht met het hoofdtrainerschap van Ajax als dat van PSV. De link met laatstgenoemde lijkt nu echter kracht bijgezet te worden. Restaurant Mount Everest bevindt zich namelijk op nog geen anderhalve kilometer van het Philips Stadion. zie het als service

02-06-2023 00:22

Devid87 +3556

Niemand gaat voor zijn lol in Eindhoven uit eten, dus dat zal zeker een reden hebben.

02-06-2023 00:30

roodwit007 +14222

daar wil je nog niet dood gevonden willen worden

02-06-2023 00:33

Stamhoofd +11555

Ik zie Peter Bosz er eigenlijk wel voor aan om expres in Eindhoven te gaan eten om dit soort aandacht te creëren

02-06-2023 01:39

Golden Boy +3919

Het is dan ook weer zo obvious om dan in Eindhoven af te spreken. Doe het dan in een van der valk in gilze-rijen ofzo.

02-06-2023 00:49

Danielson +50662

Ook grappig dat PSV dan in feite de tweede keus van de Boszkabouter is, want hij wilde veel liever bij ons aan de slag. Sven echter trekt liever een echt goede trainer aan dan een praatjesmaker. PSV pakt meteen wat het pakken kan. Goede ontwikkelingen alom!

02-06-2023 00:53

roodwit007 +14222

Scheidsrechter Anthony Taylor en zijn gezin zijn donderdag door Roma-fans belaagd op het vliegveld in Boedapest. De aanhang van de Italiaanse club houdt de arbiter verantwoordelijk voor de nederlaag tegen Sevilla in de Europa League-finale. ,dat is toch verschrikkelijk , z., club moet je direct komende 5 seizoenen uitsluiten er waren stoelen gegooid kinderen waren doods bang

02-06-2023 00:15

FlyingDutchMan +17318

Ergste is met een club als Roma en die mafkees van een coach verbaasd me dat niet eens. Ik dacht trouwens dat het ajax hooligans waren die boos zijn dat Ajax nu niet gelijk in de groepsfase Europa League komt 😉

02-06-2023 00:19

TeringHenkie +28820

Heeft helemaal nx met die fans te maken..die Mourinho moeten ze voor 37 jaar schorsen.

02-06-2023 00:40

Ajax '69 +3868

Ja. Of 36.

02-06-2023 02:52

Henkje Netherlands +10379

Pffff lijkt erop dat bosz naar Eindhoven gaat….
Wat heeft Ajax weer zitten slapen de afgelopen maanden het is weer ongekend! Niet de eerste keer dat ze in Eindhoven profiteren van een slapend Ajax! Wanbeleid ten top en die honden in Eindhoven die laten deze kans niet liggen natuurlijk. Veel te langzaam gehandeld van onze Duitser.

02-06-2023 00:15

roodwit007 +14222

maak je niet boos man , Bosz bij pisvee haalt net zo veel als in frankrijk dus 0,0

02-06-2023 00:17

FlyingDutchMan +17318

Peter Bosz is een interessante trainer om naar te luisteren, maar qua prestaties heeft hij wel een hoop gekke dingen voor elkaar gekregen. Bijvoorbeeld met een voormalig topclub als Lyon met een eigen jeugd om je vingers bij af te likken, toch in de middenmoot te eindigen.

02-06-2023 00:22

LukaLitmanen +82611

Lyon staat sinds hun ontslag ook middenmoot

02-06-2023 06:57

roodwit007 +14222

truste allemaal wees niet boos op elkaar immers we willen allemaal het beste voor de club in de 64 jaar dat ik me cluppie onder steun heb ik wel eens erger gezien zoals staaf incident bijna failliet we komen er wel weer boven op

02-06-2023 00:04

roodwit007 +14222

Ik zou voor Ron Jans gaan en niet voor iemand uit noorwegen ,Ron Jans kan het voetbal speelt gewoon ajax voetbal en kan de andere clubs

02-06-2023 00:00

RFHK +12903

Hahaha.

02-06-2023 00:00

roodwit007 +14222

Waarom mag ik hier mijn mening niet zeggen ? en dan die klote reacties nou een echte fan side hier

01-06-2023 23:52

AFCACruijff14 +163311

Waarom zou je dat niet mogen? Je dagelijkse klaagteksten staan er toch gewoon?

02-06-2023 00:00

roodwit007 +14222

zijn geen klaag texten echt niet ,maar we kennen niemand van hun ,Ga dan voor Ron Jans

02-06-2023 00:01

RFHK +12903

Peter Bosz & Allach dus gespot bij het Philips stadion. Gaat dus bij PSV tekenen. Wat baal ik hier ongelofelijk van.

01-06-2023 23:40

woutpeters08 +3048

Knutsel lijkt mij misschien wel een betere optie.

01-06-2023 23:44

roodwit007 +14222

ja die heeft ervaring in noorwegen een voetbal land bij uitstek

01-06-2023 23:45

RFHK +12903

Ook een VEEL groter risico.

01-06-2023 23:54

roodwit007 +14222

na 2 wedstrijden lees ik het gejank hier wel , hoogmoed komt voor den val !!!

01-06-2023 23:35

FransHoek +9000

Wat is jouw probleem precies?

01-06-2023 23:40

Hans.D88 +3793

Welke hoogmoed van wie?

02-06-2023 03:37

Vienna95 +999

Bosz zou een prima keuze vinden maar toch heb ik een voorkeur voor Knutsen. Na dit seizoen murw gebeukt te zijn ben ik echt toe aan iets nieuws. Mislintat maakt tevens een hele goede indruk!

01-06-2023 23:33

roodwit007 +14222

als je iemand moet beoordelen op 5 maanden met een klote selectie die door schreurs ook nog eens verziekt was , nou dan heb je wel inzicht , waar enkele spelers bang voor een blessure waren wegens meer geld dus naar het buitenland pppffff wat een inzicht zeg en ja Johnny kon niet meer ,maar eerst kijken hoe en waarom , het heeft 2 kanten en ja nu komt er uit een zeer sterke comp noorwegen

01-06-2023 23:33

JTajax +10722

Ik vind dat 'overpresteren kan daarbij belangrijk zijn' een opvallende uitspraak. Kan me niet herinneren dat ooit gehoord te hebben. En welke van de genoemde opties voldoet daar duidelijk aan? Bosz niet, die heeft mooie dingen laten zien maar niet 'overgepresteerd'.
En overpresteren is ook niet het label dat je op een reeds gerenommeerd topcoach als Nagelsmann plakt, dat is een term die hoort bij een coach bij kleinere clubs.

Door die term blijven van de voorbij gekomen opties volgens mij eigenlijk alleen Knutsen en Hjulmand over. Aangezien Hjulmand bondscoach is en in dat proces zit, acht ik die kans klein (bondscoaches stoppen vaak pas na een toernooi, tenzij je Koeman heet).
Ik weet dus eigenlijk wel zeker dat Knutsen de voornaamste kandidaat is. Wellicht dat ze nog niet rond zijn, maar het stadium van een belletje met de zaakwaarnemer om de interesse te peilen zijn we wel voorbij denk ik.

01-06-2023 23:27

WantAmsterdam +116441

Wat Nagelsman bij Hoffenheim en Leipzig deed is de definitie van “over- presteren”. Bij Hoffenheim van een degradatiekandidaat een subtopper gemaakt, bij Leipzig van een subtopper een topclub gemaakt, die zelfs in de CL verraste met een halve finale.

01-06-2023 23:49

JTajax +10722

Klopt, maar dat is alweer langer geleden. Inmiddels is hij een gearriveerde toptrainer.

02-06-2023 00:45

WantAmsterdam +116441

Hij was tot 2019 trainer van Hoffenheim en tot 2021 trainer van Leipzig.

02-06-2023 00:52

roodwit007 +14222

Tot nu toe tevreden met Mislintat. wat heeft hij bereikt dan ??? bij arsenal moest hij pleite en in duitsland ook ik zou maar ff wachten met de polonaise te lopen

01-06-2023 23:20

Sportvolgert +41159

Tot nu toe. Hij had bijvoorbeeld door kunnen gaan met heitinga. Rare uitspraken kunnen doen over de selectie enz. Tot nu toe dus prima, zegt nog geen ene ruk dat is waar. Als we over een jaar nog zo tevreden zijn dan is het prima. Maar tot nu toe..

01-06-2023 23:24

JTajax +10722

In Duitsland moest hij helemaal niet pleite, ze wilden verlengen met hem.
En inderdaad, tot nu toe tevreden. Heeft alleen nog maar goede dingen gedaan en het oude seizoen is net 4 dagen afgelopen. Officieel is hij uberhaupt niet eens 2 weken in dienst.

En nu al een niet voldoenende trainer weggestuurd en een goede en Europees gewilde speler transfervrij opgepikt. Daarbij zegt hij de juiste dingen en pakt hij ook het ontslag van Johnny respectvol en tactisch aan. Feitelijk had hij het, tot nu toe!, nog niet beter kunnen doen.

01-06-2023 23:31

Harderwijk +54

Ze begrijpen er nog steeds niet van daar bij de directie.
Nu je weer alles op de rit moet zetten omdat de zittende directie heeft gefaald ga je natuurlijk eerst een directeur voetbalzaken aanstellen en daarna een trainer,
Nu gaat iemand die nog geen maand officieel in dienst is het beleid bepalen. Geen Ajax DNA maar iemand die al bij meerdere clubs niet succesvol was. Kortom directie en rvc maak beleid en help Ajax niet naar de kloten.
Benader Jordy en zoek daarmee een juiste trainer dan ben je bezig om Ajax weer uit het dal te helpen.

01-06-2023 23:13

JTajax +10722

Bij meerdere clubs niet succesvol was?
Mislintat was alleen bij Arsenal niet succesvol, bij de rest juist heel succesvol. Je roept gekke dingen.

01-06-2023 23:20

roodwit007 +14222

met het aankopen van spelers

01-06-2023 23:26

JTajax +10722

Dat begrijp ik, dat is zijn werk. En daar was hij succesvol in.

01-06-2023 23:32

vandenhaas4 +15152

Bedoel je met "Jordy" misschien Jordi Cruijff? En hoezo zou hij Ajax-DNA hebben?

01-06-2023 23:33

Noahdepoah2021 +4890

RVC maakt geen beleid. Die houdt toezicht. Die rol wordt sterk overdreven overigens. De directie voert beleid uit en als zij beleid willen veranderen dan zal de RVC dat toetsen. Overigens is er nog steeds een directie team bij Ajax. Die gezamenlijk besluiten neemt. Edwin is dan wel teruggetreden maar heeft aangegeven tot en met Augustus beschikbaar te zijn. (Twee maanden opzegtermijn) Dus die stemt voorlopig gewoon nog mee als daar de noodzaak toe is.

02-06-2023 06:49

aschja +20594

Ow ja joh?! Nietwaar! Ik hang aan je lippen.

01-06-2023 23:12

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25522

Geen duimpje van mij

01-06-2023 23:20

mido1988 +4317

Tot nu toe tevreden met Mislintat. Heeft Sar hem aangesteld? Dan ook credits naar Sar.

01-06-2023 23:06

Wieno +9249

Ik weet het allemaal nog niet hoor.... Mensen hier serveren Bosz af en prijzen Knutsen.... Ik kijk geen Noorse competitie, jullie wel? Baseren we het op die paar potten in Europa, waarin ze echt niet heel super speelden. Kan deze man instappen bij een club die al zijn keyposities heeft gewisseld? Kent hij de Ajaxjeugd die kan doorbreken? Voordat deze man gewend is, zijn we weer een seizoen verder. Kan dus vriezen kan dooien.

Nogmaals ik begrijp de negatieve punten van Bosz, maar is deze keuze echt zoveel beter dan iemand die de club kent etc.

01-06-2023 23:03

aschja +20594

Voila. Veel leesplezier.

https://coachhall.substack.com/p/fk-bodglimt-2020-season-tactical

01-06-2023 23:13

Rymesyt +8201

Mensen die Bosz een fijne trainer vinden zullen Knutsen ook pruimen en andersom. Allebei trainers die aanvallend 4-3-3 spelen, soms (terecht of niet..) verweten worden kamikaze voetbal te spelen en vroeg druk willen zetten. Ik begrijp dat Bosz in het buitenland een krasje heeft gekregen, maar Knutsen heeft het nog niet kunnen laten zien in het buitenland. Voor mij beide fijne opties, liever dan andere genoemde opties als Hjulmund.

01-06-2023 23:17

WantAmsterdam +116441

Niet veel, maar ik ken mensen die het wel vaak kijken en die zijn helemaal lyrisch over Knutsen.
Die man heeft van een promovendus een topclub gemaakt en speelt precies het voetbal dat we nastreven.

01-06-2023 23:21

Panna +5064

Je bent vooral zelf lyrisch!

01-06-2023 23:32

WantAmsterdam +116441

Goed opgemerkt, alles wat ik van hem gezien en gehoord heb is tot nu toe positief,

01-06-2023 23:44

Okocha078 +14281

Of het nou Bosz , Knutsen of Hjulmand word, we gaan er sowieso op vooruit. De eerste indrukken van Mislintat zien er ook goed uit. Nu nog een goede opvolger voor vd Sar en een paar goede aankopen en we staan er volgend jaar weer gewoon

01-06-2023 23:00

Ajacied33 +37055

Het gaat Bosz worden. Die Knutsen is nog te onervaren. Of althans, kent maar één club

01-06-2023 23:04

Lex.P +1281

Bosz flirt nu ook al met Pisvee

01-06-2023 23:06

LukaLitmanen +82611

Denk je dat of hoop je dat?

01-06-2023 23:18

WantAmsterdam +116441

Knutsen heeft bij meerdere clubs gewerkt. En 5 jaar trainer zijn bij een club die Europees speelt (ook EL) lijkt met sws voldoende. Bosz en TH hadden niet meer ervaring als hoofdtrainer voor Ajax. Minder zelfs.

01-06-2023 23:24

RFHK +12903

Bosz gaat deze week bij PSV tekenen.

01-06-2023 23:42

Spelvreugde +4659

Ik ben heeeeel positief over en blij verrast door Mislintat na de afgelopen dagen maar ik vind het wel een tikje vreemd dat hij - zoals hij zelf stelt - pas net de knoop heeft doorgehakt ten aanzien van Heitinga. Really?!

01-06-2023 22:42

Freddy +11565

Hij wil netjes en beleefd overkomen

01-06-2023 22:49

Spelvreugde +4659

Dat denk ik dus ook.

02-06-2023 00:33

WantAmsterdam +116441

Wat een verademing is deze kerel. Heeeeerlijk. “Over-presteren”, precies iets wat ik ook belangrijk vind. Bij Ajax willen we iemand die de club echt verder brengt, die de grote clubs kan ergeren.

Zijn beschrijving past perfect bij Hjulmand en Knutsen. En juist over deze twee zijn er ook hardnekkige geruchten.

01-06-2023 22:32

LukaLitmanen +82611

Knutsen past beter bij ajax dan Hjulmand vind ik

01-06-2023 22:36

WantAmsterdam +116441

Ja zie ook liever Knutsen maar ben eigenlijk met allebei tevreden. Hjulmand is ook iemand die voor technische spelers kiest en een ploeg echt beter kan maken.

01-06-2023 22:37

LukaLitmanen +82611

Luis Enrique is niet haalbaar dus dan is Knutsen mijn nummer 1, Bosz 2 en Hjulmand 3.

Jij bent geen fan van Bosz he haha

01-06-2023 22:40

WantAmsterdam +116441

Nee, Bosz is bij mij op Nummer 15 ofzo. Hij is me alleen liever dan namen als Jonk, de Boer of Heitinga.

01-06-2023 23:13

Kijker +3428

Goede teksten, 1e indruk prima.
Heldere duidelijke toelichting over stoppen met Heitinga, en empathie getoond.
Kwaliteitseisen voor nieuwe trainer ook goed, geen experimenten meer bij het eerste.

01-06-2023 22:28

HertogH +15939

Ik had vooraf mijn twijfels over Mislintat, maar die weet 'ie in rap tempo weg te nemen moet ik bekennen. De man neemt rationele beslissingen, en komt met goede teksten tot nog toe.

01-06-2023 22:18

LukaLitmanen +82611

Wat een ongelofelijk smerig en ranzig artikel is dit zeg:

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/paaien-laten-bungelen-en-afserveren-hoe-ajax-clubman-john-heitinga-steeds-meer-pijn-deed~ab73e1be/


Heeft die kut van een Inan nooit begrepen wat INTERIM betekent?

01-06-2023 22:15

Lars.v +3046

Dacht precies hetzelfde. Kut krant ook

01-06-2023 22:16

AjaxDordt +14204

En anders niks, GEWOON KUT!

01-06-2023 22:34

ajaxcied4life +26118

Ik lees de titel en ik weet alweer genoeg. Echt, in mijn optiek ontbreekt het in Nederland aan een medium dat PSV en Feyenoord op de korrel neemt. Er is mijns inziens zo een ontiegelijke disbalans in hoe er over Ajax mag, kan- en wordt geschreven en over andere clubs.

Natuurlijk zullen supporters van andere clubs dat niet met mij eens zijn.

01-06-2023 22:21

Arjuna +3732

Daar kan je ook boven staan, zo interessant zijn al die meningen van de telegraaf e.d niet. Als ze er niet voor betaald kregen zouden ze niks over te melden hebben.

01-06-2023 23:06

Arjuna +3732

Daar kan je ook boven staan, zo interessant zijn al die meningen van de telegraaf e.d niet. Als ze er niet voor betaald kregen zouden ze niks over te melden hebben.

01-06-2023 23:06

WantAmsterdam +116441

Dat overdreven medelijden hebben met Heitinga. Hij weet dondersgoed wat bij Ajax gevraagd wordt, hij wist precies dat de kans groot was dat hij vanaf de zomer geen trainer meer zou kunnen zijn. Hij mag Ajax en VD Sar zijn incompetentie op ploten knieën danken dat die überhaupt een kans kreeg.

01-06-2023 22:34

Patrick67 +9624

I werd' narrisch.

01-06-2023 22:44

WantAmsterdam +116441

Heitinga werd aangesteld tot einde seizoen, waarom zou je hem niet eerst het seizoen laten afmaken? Tuurlijk mag Sjonnie dat niet leuk vinden, maar was het beter geweest als hij al zeker wist dat hij het niet zou worden? Want dan had hij minder incentive om te presteren.

01-06-2023 23:09

ajaxminimax +5497

Het is echt dieptriest.. telegraaf heeft daar ook een handje van. Vraag me oprecht af wat Mislintat misdaan heeft bij hun... dat was al vanaf de aanstelling. Enige wat ik me kan bedenken is dat het pijn doet, dat er niet meer vroegtijdig gelekt wordt...

01-06-2023 22:54

Juichtoon +32974

Kun je wel aan het AD overlaten om Ajax af te schilderen als een club van vreselijke mensen. Dat is hun verkoopmodel...
1972: Cruijff gaat meer verdienen. AD: Cruijff is een geldwolf. Tot op de dag van vandaag zijn er mensen die dit vinden.
2023: Slot speelt dubbelspel en ziet zn salaris bijna verdrievoudigd. AD: de Messias blijft ..
Hele hele enge krant ..
Waar denk je waar die haat vandaan komt. Het AD druppelt dat elke dag in. Dag in, dag uit, jaar in, jaar uit ..

01-06-2023 22:55

Dave +5946

Bosz die komt let maar op ❌️❌️❌️

01-06-2023 22:13

ReconditeNL +6490

Wishful thinking

01-06-2023 22:23

WantAmsterdam +116441

Mislintat zijn beschrijving past juist niet bij Bosz.

01-06-2023 22:38

Jariiii +22474

Stom hè, dat hij geen Ajax-DNA heeft...

01-06-2023 22:10

IRBaboon +6852

De man is duidelijk een professional. Komt beter uit z'n woorden dan Netto. Hopelijk kan hij ook zulke dealtjes sluiten.

01-06-2023 22:10

Broodjebal44 +5727

Ben ik deels met je eens. De half jaarlijkse interviews van Marc waren ook super met veel duidelijkheid en to the point.

Overigens ben ik het zeker met je eens dat deze man ook een professional is.

Laten we hopen dat ook Mislinat elk half jaar, na de transfer periode, zo’n verhelderend interview geeft.

01-06-2023 23:03

Dolberg25 +8859

Die interviews met Overmars waren inderdaad vaak top. Lekker nuchter lullen met een koffie in zijn hand.

01-06-2023 23:35

YC11 +1107

Eindelijk iemand die gewoon recht door zee is ipv dat hele gelul er omheen.

01-06-2023 22:07

Weloveajaxxx +1209

Mislintat lijkt erg oprecht en schuwt niet om harde keuzes te maken. We gaan t zien

01-06-2023 22:04

LOCAmpos +10511

Ben benieuwd binnen hoeveel seconden het woord Ajax valt bij de persco presentatie van Bosz in eindhoven😂

01-06-2023 22:03

WantAmsterdam +116441

Die gaan toch waarschijnlijk ook voor iemand anders. Denk of Cocu (was bij hun echt zeer succesvol met 3 kampioenschappen) of Jansen (doet het erg goed bij AZ en zit nog rek in).

01-06-2023 22:40

appiehappie +3120

Eerst maar eens ffff kijken en afwachten wat MISlintat uit de hoge hoed gaat toveren.
Ik kan nog geen oordeel vellen over deze man. Dat we in Duitse handen zijn is een feit.
Of dat goed is of wordt zal de toekomst uit gaan wijzen.

01-06-2023 22:02

Simpelishetmoeilijkst +25516

Hij lijkt een echte, grondige Duitser, die veel werk verricht om totbhet juiste resultaat te komen.

01-06-2023 22:37

NeeI +108423

Derksen begrijpt best dat Ajax niet verder wil met Heitinga, maar komt vervolgens met Frank de Boer op de proppen. Vervolgens noemt hij Mislintat 'de overal mislukte Duitser' die nog nergens verantwoordelijkheid gehad heeft.

Jammer weer, deze beeldvorming.

01-06-2023 22:01

IRBaboon +6852

Ach, Ten Hag is daar jarenlang weggezet als een boertje met een raar accent. Hij zou totaal mislukken bij Ajax. Met vlagen is het misschien vermakelijke tv, maar je moet het nooit serieus nemen.

01-06-2023 22:23

WantAmsterdam +116441

Het slaat ook nergens op.
Man, wat is Nederland soms een raar land. In Duitsland is er vooral veel lof voor Mislintat, hij heeft de Nickname “Diamantenauge”.

01-06-2023 22:41

Patrick67 +9624

Hij heeft spelers als Lewandowski, Dembelé en Aubameyang ontdekt.

01-06-2023 22:47

WantAmsterdam +116441

Ganz genau Patrick.

01-06-2023 23:10

AFCACruijff14 +163311

Derksen is leuk vermaak en een unieke persoonlijkheid maar zijn mening moet je altijd met een korrel zout nemen. Geeft op zich niks, grappig dat mensen altijd zo opgefokt van Johan raken.

01-06-2023 23:44

LukaLitmanen +82611

Knutsen heeft wel echt een goede kop ook

En haar (;

01-06-2023 21:55

Arjuna +3732

Mislintat

01-06-2023 21:50

Ajacied1981 +17412

Cerny halen?

01-06-2023 21:50

Hamstelaar +15442

Bosz was vandaag een Eindhoven. Daar kom je niet voor je plezier uiteraard dus misschien wel met PSV gesproken .

01-06-2023 21:44

DeMeervanweleer +7590

Ajax is een slangenkuil, je moet als trainer echt een autist zijn als Ten Hag of een Alfa als Cruijff om daar tegen opgewassen te zijn. Ik acht Bosz, die redelijk wat van de wereld heeft gezien en ook wel beetje een gladjaus is, beter gewapend tegen het klimaat van Ajax dan die brave Noor.

01-06-2023 21:40

WantAmsterdam +116441

Hahah, typische valse arrogantie, die al 20 jaar niet meer op zijn plaats is.
Nederland is niet meer de maat van alle dingen of pionier. Vers bloed van buitenaf doet ons juist goed. Na al die matige trainers die we deze eeuw hadden, allemaal Nederlands, denk je nog steeds dat het een Nederlander moet regelen.

01-06-2023 22:45

DeMeervanweleer +7590

Nee hoor, ik denk alleen dat een Noor uit de Noorse competitie niet goed bij Ajax past.

01-06-2023 23:05

WantAmsterdam +116441

Gebaseerd op wat?

01-06-2023 23:07

DeMeervanweleer +7590

Op basis van de kwaliteit van de Noorse competitie. En op het feit dat een 54 jarige trainer alleen daar aan zijn competenties heeft gewerkt.

01-06-2023 23:12

WantAmsterdam +116441

Tja, vind ik dat enorm kortzichtig. Ik kijk vooral erna dat hij een trainer is die een promovendus tot een topclub heeft omgeturnd, de eerste kampioenschappen uit de geschiedenis heeft gehaald, en Europees ook ver boven verwachtingen heeft gepresteerd door een AS Roma van Mourinho helemaal te vernederen met 6:1 en de kwartfinale van de ConL te bereiken, 3/4 jaar nadat ze nog op het tweede niveau hebben gespeeld.
Leeftijd zegt me niet zoveel, niet alle trainers starten hun carrière met 40 op hoog niveau.

01-06-2023 23:18

TeringHenkie +28820

Noren zijn braaf?

Man man man..ken de geschiedenis!

01-06-2023 22:53

DeMeervanweleer +7590

Nu in ieder geval wel. Een keurig en gezagsgetrouw volkje.

01-06-2023 23:00

AFCACruijff14 +163311

Anders Breivik vond ik niet zo heel braaf.

01-06-2023 23:45

aschja +20594

Die brave Noor schreeuwt zn spelers de huid vol als ze niet presteren/inzet tonen en gaat op de vuist met de assistent van Roma. Ja, megabrave viking. Bloemkool.

01-06-2023 23:01

Ajacied1981 +17412

Aub een krijger achterin en een genie op het middenveld erbij aub!

01-06-2023 21:34

AFCAjax +17839

ik ben gehypet voor Arda Güler dus die zal wel niet komen.

01-06-2023 21:40

TheSpecialOne +8993

Jammer dat de zoon van Aron Winter niet het talent van zijn vader heeft. Eén van Nederlands beste middenvelders ooit. Ach, Een mens mag dromen...

01-06-2023 21:53

jeffrey_van_der_sluis +30596

https://twitter.com/Dosty___/status/1664345406065483785?t=tZtmuckNp5_IUiXm7_kloA&s=19

Lekker foto's maken van Bosz in het openbaar, wat een figuren🤣👊

01-06-2023 21:33

AFCAjax +17839

die gaat dus naar psv, man man dat betekent nooit meer Bosz bij Ajax. vind ik erg jammer. waarom hadden we toen niet meteen Bergkamp en Huisman eruit kunnen knikkeren.
EDIT: lol.. zat al gelijk te denken heet ie wel huisman of heet ie hennie, maar Spijkerman bedoelde ik.

01-06-2023 21:42

afcaman +2929

Henny Huisman hahaha

01-06-2023 21:44

AFCAjax +17839

ja had het al door.

01-06-2023 21:45

WantAmsterdam +116441

Had geen ene flikker uitgemaakt. Bosz is niet vanwege hun vertrokken, maar omdat Dortmund gewoon een veel grotere club was dan Ajax. Hetzelfde deed hij bij Maccabi>>Ajax transfer. Bosz is geen Ajacied, het is een trainer die naar zijn eigen carrière kijkt.
Ik heb er geen problemen mee, maar hij zou wel eerlijk moeten zijn. En fans moeten geen illusies hebben.

01-06-2023 22:48

wijzijndebeste123 +166682

Idd. Bosz vroeg na de Europa League finale aan de spelers om nog n seizoen te blijven want ze zouden onder zijn leiding tot nog veel mooiere dingen in staat zijn. Dat zeg je niet als je op dat moment al weg wil vanwege problemen met Bergkamp en Spijkerman. Vervolgens komt Dortmund en opeens beweert Bosz dat de staf de reden is van zn vertrek. Wees n vent en zeg gewoon dat Dortmund zowel financieel als sportief n kans is die je niet wil laten lopen.

02-06-2023 01:47

Hamstelaar +15442

Bosz en PSV lijkt wel de slechtste combi ooit. Of gaan we meemaken dat PSV voor het eerst in hun club geschiedenis mooi aanvallend voetbal gaat spelen?

01-06-2023 21:45

jeffrey_van_der_sluis +30596

Nee dat zit zo verankerd in die pauper club

01-06-2023 21:47

Ajacied1981 +17412

Heel goed, rustig aan kijken, hoeft niet deze week. mag ook even duren
Net als spelers, paniekaankopen zijn zelden een meerwaarde

01-06-2023 21:28

jarra +5289

Ik weet dat het zoetsappig is maar als ik sven hoor praten met wij en ons alsof ie al 8 jaar bij ajax zit kan ik daar echt van genieten

01-06-2023 21:26

Simpelishetmoeilijkst +25516

Geeft, denk ik aan, dat hij zich echt verbonden voelt aan de club.

01-06-2023 22:39
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.