Mislintat weet van interesse in Kudus, Álvarez en Timber: 'Maar nog geen biedingen'

door BadembaBarrie 256

Bron Voetbal International

Mislintat weet van interesse in Kudus, Álvarez en Timber: 'Maar nog geen biedingen'

door BadembaBarrie 256

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax heeft nog geen officieel bod ontvangen voor één van zijn spelers. Dat vertelt directeur voetbalzaken Sven Mislintat aan Voetbal International. De Duitser weet dat er interesse is van grote clubs door heel Europa, maar werd dus nog niet benaderd. Daarbij kijkt hij zelf ook rond, naar mogelijke versterkingen.

'Het is duidelijk welke spelers het meest aantrekkelijk zijn voor internationale topclubs. Ik denk dan aan een trio: Mohammed Kudus, Edson Álvarez en Jurriën Timber', laat Mislintat optekenen. Hoewel er dus rekening wordt gehouden met interesse voor die spelers, heeft Mislintat nog niet over ze hoeven onderhandelen. 'Ik weet van interesse van clubs, maar biedingen liggen er nog niet. Concreet is er dus niets. Er zijn gesprekken, maar we moeten afwachten wat er gaat gebeuren.'

Van één speler weet Mislintat in ieder geval wel zeker dat die zijn laatste minuten in een Ajax shirt gemaakt heeft. 'Lorenzo Lucca vertrekt', is de Duitser kort maar krachtig over de Italiaanse spits. Nog los van de (potentieel) vertrekkende spelers wil de Duitser de selectie van Ajax aanvullen. 'Elke positie moet dubbel bezet zijn, dus in aantallen komen we tekort.' Daarbij heeft Mislintat in ieder geval al twee posities op het oog waar hij graag spelers ziet komen. 'Als je naar de huidige selectie kijkt, vind ik bijvoorbeeld dat we een rechtsbenige centrale verdediger en een spits nodig hebben.'

'Technische en stijlvolle spelers het meest interessant'

In zijn zoektocht naar spelers kijkt Mislintat naar het totaalplaatje. 'Als we spelers kopen, moeten ze in de filosofie van de club passen. Ze moeten zich onze speelstijl eigen kunnen maken.' In dat opzicht weet Mislintat wat voor type speler dan het best zou passen. 'Voor een club als Ajax, gezien de manier waarop wij denken, is het duidelijk dat technische en stijlvolle spelers het meest interessant zijn.' De directeur voetbalzaken kijkt dus echter naar het totaalplaatje. 'De bal moet bij balverlies snel terug in de ploeg zijn. Spelers moeten ultrafit zijn. Die kenmerken zoek ik bij spelers. Het is mijn verantwoordelijk om dat proces te bewaken.’

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

PetrusKeizer +10739

Bij Newell's Old Boys speelt n hele aardige centrale middenvelder. Marcos Portillo. Dat is niet de supertop, maar hij is goed.

04-06-2023 06:52

PetrusKeizer +10739

Wat is dat, een stijlvolle speler? Hoe heeft hij dat in t Engels gezegd

04-06-2023 06:30

ouweman +5125

Ein stylefulle pleejer

04-06-2023 09:12

Jan Doedel +4328

Zou mooi zijn als ren Hag ze alledrie zou willen hebben. Daar worden ze heerlijk duur van haha.

03-06-2023 21:57

Ajax34 +4129

Op het laatste moment gaan die biedingen wel weer komen.
En als er dan weer van die artelijk hoge bedragen komen.
Dan krijg je weer hetzelfde als dit jaar als je daarvoor geen vervanger kan vinden, en dat is gebrek aan voldoende kwaliteit. Dus van tevoren daarop goed op anticiperen is wel een must dit jaar.

02-06-2023 22:08

Okocha078 +14282

Zou toch nog wel een rechtback., Rechtsbuiten en een extra middenvelder zien komen.Laten we aub afscheid nemen van Klaassen, dan komt er ook weer veel salaris vrij.Daramy kan je ook nog wel wat voor vangen, daar hebben we Bergwijn en Godts al lopen. En hopen dat er een Engelse club komt voor Bassey

02-06-2023 08:23

AlexLitmanen10 +14486

Rechtsback (bij vertrek Timber)
Rechtsbuiten (vertrek kudus)
Middenvelder (vertrek Alvarez)

De spelers die genoemd worden als mogelijke vertrekkers dus.
Die worden gewoon ook vervangen. Dit staat nog los van de centrale verdediger en spits, die nodig zijn voor dubbele bezetting

02-06-2023 08:36

fc Barcelona_ke +19260

dan zitten we zonder echte centrumverdediger! of moeten we met rensch op RCV zetten??? Aertssen???

02-06-2023 10:26

Sander31 +7956

Ik heb nog goede hoop op Kaplan

02-06-2023 10:58

AlexLitmanen10 +14486

@ fc Barcelona-ke
Die centrum verdediger komt er zowiezo.
En inderdaad Rensch maar ook Kaplan kunnen daar spelen.


Overigens zie ik graag van Ewijk (Heerenveen) graag komen als Timber vertrekt

Credits voor jou dat jij die een jaar geleden al graag had zien komen (als ik me goed herinner). Ik vind hem toen nog te min 👍

02-06-2023 11:10

Rock69 +8411

Inderdaad. Kaplan is er ook nog. Staat ook te trappelen.

02-06-2023 14:08

Slang3 +46259

De linksbenige Kaplan

02-06-2023 14:20

Belnaarhuis +5127

Mijn wensen zijn dat ze 2 nieuwe spelers komen met de achternamen Soldier en Spy en dat Timber en Taylor blijven 🙌🏻

02-06-2023 08:05

Psychevore +21187

Goed verhaal hoor, maar eh...

Gaan we ook nog acceptabele backs halen? Heb ik nog niks over gelezen.

02-06-2023 07:50

S.Ajacied +5231

Met Salah-Eddine en Wijndal zitten we goed op linksback. Zou daar niet nog een aankoop bij halen. Zonde van je geld en overbodig. Rechtsback moet wel een nieuwe komen. Sanchez verkopen.

02-06-2023 09:13

Babangida83 +24004

Rensch krijgt in de voorbereiding gewoon de kans natuurlijk. Maar in nummers mis je daar nog wel iemand. Tenzij Jermoumi al redelijk klaargestoomd is. Het kopen van een rechtsback is nogal moeilijk voor Ajax, kijkende naar de laatste 20 jaar.

02-06-2023 10:11

AINIESTA +45873

Gooijer.

03-06-2023 11:24

S.Ajacied +5231

Ken die jongen niet, maar schijnt een goeie te zijn. Denk alleen dat hij nog een jaartje Jong Ajax meepakt, mochten Sanchez en Rensch blijven.

04-06-2023 17:18

Rock69 +8411

Nu ben ik razend benieuwd naar, welke bedragen de genoemde spelers gaan opleveren. Als ze vertrekken natuurlijk. Maar Mislintat lijkt mij ook een zeer slimme handelaar. Heel benieuwd naar.

02-06-2023 07:03

Mudjie.M +1804

Ik ben nu al een fan van onze nieuwe technisch direkteur

02-06-2023 06:09

Ajaxtrouw +6370

Waar is de tijd gebleven dat ze in de rij stonden voor onze pareltjes en toppers. Ik zie de rijen niet meer en ook de parels en de toppers niet….

02-06-2023 05:50

barry1988 +24100

Vorig seizoen nog....

02-06-2023 07:17

Belnaarhuis +5127

Haha mooi, sommige mensen raken wel erg snel depressief door de waan van de dag

02-06-2023 08:03

Ajaxtrouw +6370

Nee hoor ik kijk gewoon heel realistisch naar de werkelijkheid. En we zitten nu even in een paar vervelende oorzaken en gevolgen reacties die er best even in kunnen hakken.

02-06-2023 10:20

Vik86 +42397

Ajax spelers zijn heel populair..

02-06-2023 10:38

Ajaxtrouw +6370

Voor 3 spelers belangstelling. Hoe komen we dan van de rest af? En ik hoor allemaal leuke suggesties voor nieuwe aankopen, de bezem erdoor etc. maar dan zullen we toch eerst moeten gaan verkopen….

02-06-2023 05:46

Rock69 +8411

Ik zie naast genoemde spelers, ook zomaar Brobbey, Bassey, Tadic, Taylor vertrekken. En een contract ontbinden is ook geen probleem. Verder kun je ook slim inkopen. Zie Feijenoord! Verder is Mislintat een gehaaide man, die heel anders binnenkomt bij Ajax als Overmars destijds.

02-06-2023 07:07

AlexLitmanen10 +14486

Zullen we dan maar de hele selectie verkopen?

Ik zal je alvast verklappen:
Tadic, Taylor en Brobbey gaan nergens heen!

02-06-2023 08:27

Rock69 +8411

Mooi voor je. Alles hangt af van de nieuwe coach.

02-06-2023 08:35

AlexLitmanen10 +14486

De nieuwe coach kan een mening hebben en allles wit Wordt in overleg gedaan.

Maar de trainer doet geen aankopen en zal de selectie niet samenstellen

02-06-2023 11:14

Rock69 +8411

Reken maar dat Mislintat samen met een nieuwe coach om de tafel gaat en dan begint het pas echt. Ik verwacht voor het weekeinde witte rook. En als je het goed gelezen had, dan werd Mislintat blij met het bedrag wat hij sws mag besteden van Suzan

02-06-2023 14:28

Intec2.0 +12445

Dat hoeft dus niet verkopen hij heeft een mooi potje om transfers te doen. Ajax is kern gezond bezitten geld. Waarom denkt merendeels steeds dat Ajax moet verkopen. Ze bezitten rond de 300M aan eigen geld.

02-06-2023 07:18

Ajaxtrouw +6370

Daar gaan weer, denken dat we zomaar 300m kunnen uitgeven. Dat is niet zo en het gaat uiteindelijk om de salarislast die je moet kunnen dragen vriend. En die is nu al heel hoog met de huidige selectie. Daar moeten ook nog eens inkomsten tegenover staan. Was je misschien ontgaan maar daar missen we ook een hap uit door het mislopen van de CL. Financieel kerngezond zijn is een momentopname. De seinen staan nu echt verkeerd!

02-06-2023 10:13

Intec2.0 +12445

wie zegt dat je 300M moet\kan uitgeven ik zeg dat we dat geld hebben in welke vorm dan ook. De salarislast die moet je altijd dragen die is inderdaad hoog. De CL eraf is 40M die heb je gedekt met de transferwinst dikke winst van afgelopen jaar dat blijkt ook uit het half jaar cijfers. Je kan gewoon uit het potje pakken voor een keer, Mislintat is er duidelijk over we hebben een mooie pot om spelers te halen dat zou geen 100M zijn maar dat hoeft ook helemaal niet.

02-06-2023 15:58

Leo Valk +1368

"Voor een club als Ajax, gezien de manier waarop WIJ denken"? Het lijkt er op dat Mislintat al vele vele jaren Ajacied is, en het Ajax DNA met zich draagt... Hij is net een blauwe Maandag in dienst!

"Voor een club als Ajax, gezien de manier waarop Ajax denkt", lijkt me toch net ff beter. Sinds wanneer denken Duitsers als Ajacieden, dus aan het door ons geliefde, aanvallende spelpatroon?

02-06-2023 04:47

Odysseus +14485

Wat een onzin. Hij is nu Ajax. Zou het zorgelijk hebben gevonden als hij de door jou geopperde zin zou hebben gezegd. Dan zou hij zich erbuiten hebben geplaatst.

02-06-2023 07:40

Leo Valk +1368

Als hij zegt "gezien de manier waarop Ajax denkt" impliceert hij taalkundig echt niet dat hij zichzelf er niet bij rekent, dat is alleen in jouw beleving zo! Ik denk ook dat niemand daar op zou hebben gereageerd!

13-06-2023 14:46

Odysseus +14485

Ik snap niet helemaal wat je zegt en we zijn inmiddels 11 dagen verder dan deze reactie, dus ik weet niet meer precies waarop ik dit heb gezegd.
En of ik de enige ben die iets wel of niet zou vinden zegt me niet zoveel.

13-06-2023 14:52

Mijnclub33x +10157

Ik zeg Cerny v. Twente (voorheen jeugd Ajax) en Carlsson v. AZ halen. Twee zeer bepalende spelers met veel doelpunten op hun naam.

02-06-2023 04:46

Ajaxtrouw +6370

Ti’s toch wat dat wij steeds zelf opgeleide spelers zoals nu ook Cherny laten lopen omdat we ze niet goed genoeg vinden, om ze later voor enorme bedragen weer terug te kopen.

02-06-2023 05:43

Rock69 +8411

Karlsson ben ik fan van. Mooie voetballer

02-06-2023 07:09

Odysseus +14485

Ik zeg: laten we dat vooral niet doen.

02-06-2023 07:40

Slang3 +46259

Linksbuiten missen we wel ja….

02-06-2023 14:21

AFCA-1983 +17816

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2023/06/driessen-verklapt-wat-mislintat-off-the-record-over-transfers-van-ajax-vertelde

Er komen dus veel meer spelers..

01-06-2023 23:51

Ricoteb +53178

Is ook wel nodig. Al zijn 7-8 spelers wel erg ruim moet ik zeggen

01-06-2023 23:54

HendrikAjax +16920

Neem Driessen nou asjeblieft niet serieus

02-06-2023 00:05

Rock69 +8411

Driessen is de grootste smurf die ik ooit heb gezien. Zijn praat is de drankflespraat. De ene x is de bodem binnen 2 seconden in zicht en de volgende x in of na 6 seconden. Driessen is niet meer van deze tijd. Als ik de baas was bij de Telegraaf, dan vloog hij met Verweij er gelijk uit.

02-06-2023 07:13

HendrikAjax +16920

De Telegraaf is een sensatie krant die gasten als Driessen en Verweij juist toejuicht vanwege de aandacht die ze daardoor krijgen.

02-06-2023 10:12

Rock69 +8411

Dubbele bezetting op iedere positie

02-06-2023 07:10

Vik86 +42397

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2023/06/naam-van-calvin-bassey-van-ajax-duikt-op-na-mislukt-bod

01-06-2023 23:40

Erik20 +7441

Ik zou dat gelijk doen. Het is echt niet alleen dat Bassey het spel van Ajax nog moet leren, ook bij het nationale elftal twijfelen ze over hem. Bijna een wonder als je hem nog met winst kan verkopen.

02-06-2023 01:38

TheRiviera +5514

Bassey verkopen voor het aankoop bedrag zoals in de artikel word vermeld zou enorm dom zijn. Sommige spelers hebben tijd nodig om zichzelf aan te passen bij een nieuwe club, in een nieuw land, met een nieuwe speelstijl. Ook Alvarez speelde zijn eerste seizoen niet geweldig en toen hoorde je ook geluiden dat hij verkocht moest worden.

Het elftal heeft zo enorm veel kwaliteit verloren de afgelopen seizoen dat je met een relatief nieuw elftal er staat waarin veel spelers elkaar niet kennen en niet ingespeeld zijn op elkaar. Je gaat Bassey momenteel niet verkopen met enige winst waar je warm van woord en zijn contract loopt nog lang door waardoor je hem beter nog een seizoen kan behouden.

02-06-2023 04:39

Rock69 +8411

De nieuwe coach zal heel snel zien wat er aan spelers weg mag. En waar hij mogelijkheden in ziet.

02-06-2023 07:16

S.Ajacied +5231

Je hebt deels gelijk. Bij Alvarez riep ik na zijn 1e seizoen, waarin hij echt ondermaats was, om hem te verkopen. Sommige spelers hebben eenmaal tijd nodig om aan alles te acclimatiseren.

Echter zou ik een bod dat gelijkwaardig is aan 23 miljoen gelijk accepteren. Juist nu hij nog lang contract heeft moeten andere clubs de hoofdprijs betalen. Is echt veel geld, dat je weer opnieuw kan investeren in andere toptalenten. Ik noem een Güler. Snap ook niet dat Ajax misschien een bod van 35 miljoen zou hebben afgeslagen op hem. Weet niet of het waar is natuurlijk.

02-06-2023 09:23

barry1988 +24100

Voor die andere speler wou Brighton €35 miljoen betalen, goed dan geven wij ze Bassey voor €32 miljoen. Hij koste €23 miljoen vorig jaar dus die paar miljoen extra voor de Ajax opleiding en CL ervaring is een koopje 😜

02-06-2023 07:20

AlexLitmanen10 +14486

Ik vind de helft ook wel prima 👌

02-06-2023 11:14

Ibuprobrimovic +4621

Ik hoop dat Timber blijft. Dat zou het grootste gemis zijn. Daar zal je dan wel een ervaren verdediger voor moeten halen.

Kudus zou erg jammer zijn als hij gaat, maar heeft onder de nieuwe coach echt een schop onder zn reet nodig. Is bovendien ook wel op te vangen met een nieuwe flamboyante technische speler.

Alvarez is veel discussie over. Ik zie graag een nieuwe 6 en al helemaal als je er 40+ voor kan krijgen. Met Branco en evt een nieuwe transfer zal je er vast niet op achteruit gaan.

Daarnaast hoop ik echt op Güler. Dat zou echt fantastisch zijn. De geruchten in NL/Turkije geven je wel hoop, dus wie weet..

Daarnaast erg benieuwd wat er met Tadic gebeurt. Kwa inbreng als speler is het niet veel meer en hoop ik dat hij misschien 2 jaar ergens in Amerika ofzo gaat voetballen om dan terug te keren in de staf.

Maak Berghuis/Timber maar belangrijk. Bergwijn moet met zijn ervaring ook opstaan. Als er interesse is voor Taylor, Wijndal, Bassey en/of Klaassen altijd bespreekbaar maken voor een transfer. Voor de rest opvullen met talenten en evt buitenkansjes. Ook erg benieuwd naar bijv Conceicao volgend jaar.

01-06-2023 23:38

Qifesh +24917

Is Guler dan zoveel beter dan Kudus als ie op de verkeerde positie wordt gepositioneerd vraag ik me dan af.

01-06-2023 23:41

Ricoteb +53178

Ik weet niet waarom dat perse een discussiepunt moet zijn? Kudus wil sowieso weg, dus heeft het geen zin om Guler te halen “omdat ie beter dan Kudus” zou zijn

01-06-2023 23:44

AINIESTA +45873

Tadic qua inbreng is het niet veel meer.... Dit jaar wederom de MVP(5de jaar op rij!) van de eredivisie.

02-06-2023 00:19

AJAX020ADAM +7014

Waarom die zoon van, van Bommel niet gehaald, heeft nu vier jaar bij AZ getekend.

01-06-2023 23:31

Delaney +14948

@AJAX020ADAM

Die zal bij AZ zeer waarschijnlijk voor de basis zijn gehaald, dat is iets wat Ajax niet kan garanderen.
Zeker niet aangezien (zoals leonleon hierboven ook al aangeeft) ze bij Ajax meerdere jonge talentvolle middenvelders zoals Godts en Vos hebben rondlopen, die beschikken over meer talent en zullen dus ook eerder de voorkeur krijgen.
Dus dan is zijn komst een beetje overbodig natuurlijk.

02-06-2023 00:18

roodwit007 +14222

ze hebben gewoon heitinga laten vallen , vooral die kudus schaamteloze spelers

01-06-2023 23:02

Qifesh +24917

John heeft zichzelf getackeld, wees realistisch.

01-06-2023 23:08

Slang3 +46259

die Kudus heeft John juist gered om niet vanaf dag 1 een mislukking te zijn

01-06-2023 23:23

Qifesh +24917

John zei nog : we mogen heeeel blij zijn dat Kudus bij Ajax speelt. Want hij wist heel goed dat hij zijn enige hoop was. Maar Kudus was niet zijn enige hoop, het was John die zijn eigen hoop heeft vernietigd, door stupide al die Alfred variaties te herintroduceren.

01-06-2023 23:40

Rock69 +8411

Precies. John had een team moeten formeren met deze spelers die er waren. Dat je na twee drie wedstrijden de hand van John zag in positieve zin. Is niet gebeurt. Het werd eerder minder dan dat Schreuder presteerde.

02-06-2023 07:20

Jortjuh14 +2993

Heb wel klein beetje zorgen over zijn inzicht in de selectie:
- Hij gaat alleen een spits en centrale verdediger halen.
- Er hoeft geen middenvelder bij. Bergwijn goed genoeg als nummer 10.
- Wordt geen rechtsbuiten gehaald
- Wordt geen backs gehaald

Er moet echt een flinke renovatie gebeuren. Ik schrik hier wel van hoor. Of ligt dat aan mij?

01-06-2023 23:01

roodwit007 +14222

nee ligt niet aan jou , als deze hap niet wenst voor johnny te werken , maar wel voor een andere trainer ???

01-06-2023 23:04

fc Barcelona_ke +19260

het moet flinke renovatie! bassey sanchez moeten zeker bij goed bod weg, Klaassen mag blijven als reserve, maar als hij niet wil, geef ik veel geluk in Amerika.
Gooijer krijgt nieuwe kans bewijzen als back anders komt nieuwe back, Bassey exit, nieuwe linkercentraal, die back ook uit de voeten kan. Hato blijft als LCV, Wijndal heb je onzekerheid de back!>!>
rechtsbuiten moet zeker komen. breedteopties voor de vleugels! Paraguyaan van Racing Club is transfervrij! verder moet zeker ervaren, beter dan Lucca. Weghorst bijv.

01-06-2023 23:07

Jortjuh14 +2993

Vind in ook, maar Sven ziet het niet zo dus. Die vind de selectie wel prima?

01-06-2023 23:09

Toni21 +3539

Dat ligt inderdaad aan jou. Sven geeft aan dat, wanneer de selectie zo blijft, hij alleen en spits en RCV gaat halen. Zou dus betekenen dat hij zich alleen op deze posities gaat versterken als Kudus, Timber en Alvarez blijven. Daar geef ik hem ook wel deels gelijk in.

Ben het wel met je eens dat het niet kwaad kan om de markt te verkennen en ons te versterken op rechtsback en rechtsbuiten. Sanchez dan wel verkopen aub, en ik denk dat een verhuurperiode Chico wonderen gaat doen.

01-06-2023 23:08

AINIESTA +45873

Het is nog vroeg man. Laten we beginnen met een trainer. Laat de trainer een inventarisatie maken van de selectie. Die ziet vanzelf wat we missen.

01-06-2023 23:09

Ricoteb +53178

Lees de tekst nog eens, daar staat namelijk het woord “bijvoorbeeld”. Hij heeft dus twee voorbeelden opgenoemd waar hij denkt dat versterkingen nodig zijn. Dat betekent dat het er dus nog meer kunnen zijn.

01-06-2023 23:12

Jortjuh14 +2993

In het AD lees ik het toch wel anders, maar goed kan ook aan mij liggen haha!

01-06-2023 23:37

HendrikAjax +16920

Hij zegt inderdaad dat niet dat hij alleen voor deze 2 posities spelers wil aantrekken maar alleen dat het voor deze posities sowieso moet omdat ze nu niet dubbel bezet zijn.

02-06-2023 00:15

Vik86 +42397

Er gaan heel wat spelers komen

01-06-2023 23:13

AJAXINMYHEART +22029

Is al een middenvelder gehaald.

01-06-2023 23:23

HendrikAjax +16920

Nee dat is niet wat hij zegt. Hij zegt dat dit de 2 posities zijn die momenteel niet dubbel bezet zijn en daar dus sowieso spelers voor aangetrokken moeten worden. Hij zegt niks over of hij het niveau van de rest van de selectie voldoende vind en of daar nog doorgeselecteerd moet worden.

02-06-2023 00:12

CruijffLegend +4976

Hij gaat 7-8 spelers halen, wellicht meer als er nog spelers vertrekken.

02-06-2023 01:47

Rock69 +8411

Precies. Eerst de nieuwe coach. Inventarisatie en doorlichten. Dan kijken wie er verkocht worden van bv Kudus, Timber en Alvarez. Maar de nieuwe coach met zijn staf gaan hun wensenlijst indienen. Ik ben razend benieuwd

02-06-2023 07:27

Rock69 +8411

Hahahaha. Hoorde je hem niet zeggen dat alle posities dubbel bezet moesten zijn! Daarnaast gaat de nieuwe coach mede bepalen na het doorlichten, wie er weg mag of moet vertrekken. Want ook dit laatste gaat op zeker gebeuren! Verder slim inkopen, net als Feijenoord. Mislintat heeft een groot netwerk. Verder schreeuwt Mislintat niet van de toren af wat er gaat gebeuren. Verstandige man. Maar eerst de nieuwe coach binnen halen. Wordt dit Knutsen, dan gaat er veel gebeuren met dit team.

02-06-2023 07:24

Odysseus +14485

Het is uiterst intelligent dat hij niet gaat zeggen de niet-gewenste spelers weg moeten. Dan zet hij de boel in de uitverkoop.

02-06-2023 07:44

Qifesh +24917

Lol @ die simpele toppost. Kudus is onze topscorer maar uitgerekend hij heeft enkel flitsen laten zien. Wat hebben anderen laten zien dan? Tadic met zijn penalties en alle vrije trappen+corners. Kudus mag een keer een vrije trap zetten bij hoge uitzondering en scoort er meteen eentje. De enige man die langs een tegenstander(s) kan sprinten. Niemand bij Ajax kan dat. Godts lijkt nu al meer credit te hebben dan Kudus. Kudus is jaar in jaar uit verkeerd gepositioneerd en een hele tijd gedegradeerd nr jong Ajax. Hetzelfde kunstje met Brobbey.. omdat een coach niet de sterkste opstelling maakt. Iedereen in een elftal weet en voelt dit en dat uit zich in structureel onvermogen en demotivatie.

01-06-2023 23:00

KudusDream +12972

Mensen blijven het gewoon volhouden joh, hilarisch.

01-06-2023 23:01

Qifesh +24917

Die vergelijking is gewoon grappig man, ik zou je met een oprechte meligheid uitlachen.

01-06-2023 23:06

wijzijndebeste123 +166683

Schandalig idd dat we slechts 1 basisspeler hebben die n man kan passeren. En die gaat notabene op zeker vertrekken. Ik zie zo graag ook op t middenveld spelers die bij hun tegenstander kunnen wegdraaien en iemand vrij kunnen zetten.

01-06-2023 23:21

Qifesh +24917

De man kan binnen een kwartier een heel middenveld geel bezorgen door zijn onnavolgbare loopacties. Weten mensen wel hoe kut het is om daar de rest vd wedstrijd op te letten? Als het middenveld op scherp staat ben je FUCKED. Zoals wij altijd fucked waren met een Alvarez die standaard grintageel op zak heeft.

01-06-2023 23:32

Toni21 +3539

Een ultrafitte spits en RCV dus?

Als ultrafitte spits moet ik direct aan Darryl Dike van West Bromwich Albion denken. Nog vrij jong (22), Amerikaans international, redelijk onbekend, prima marktwaarde (7 miljoen) en een nog groter beest dan Brobbey. Lijkt mij perfect als concurrent.

RCV zou voor mijn voorkeur uitgaan naar Ismael Doukouré van Strasbourg, nog zo’n ultrafit beest. Goede basistechniek, mooie lange pass in de benen, erg sterk en fel in de duels. Pas 19 jaar en nu al basisspeler in de Ligue 1. Voor het grote publiek nog vrij onbekend. Enige nadeel is dat deze jongen soms nog net wat te wild kan zijn, maar dit gaat een enorme grote worden.

Lees je mee Sven?

01-06-2023 22:51

ElFlaco +3655

Net het artikel in VI gelezen. Ik heb wel vertrouwen in Mislintat, heel veel zelfs. Heb er een goed gevoel bij!

01-06-2023 22:51

BillSplate +9757

Care to share the text?

03-06-2023 09:53

ElFlaco +3655

https://www.vi.nl/pro/mislintat-spreekt-zich-uit-over-vertrek-heitinga-en-zoektocht-naar-nieuwe-trainer

04-06-2023 00:16

BillSplate +9757

Thanks. De link had ik al gezien, maar ik heb geen VI PRO meer omdat ik merk dat ik te weinig tijd heb om de artikelen te lezen. Vandaar dat ik me afvroeg of je de tekst kan delen (copy and paste).

04-06-2023 08:12

ElFlaco +3655

Sven Mislintat heeft donderdagmiddag uitgebreid de tijd genomen om het vertrek van John Heitinga toe te lichten. Daarnaast liet hij zich uit over de wijze waarop het besluit tot stand kwam. Ook vertelde de Duitse technisch directeur over de competenties die hij zoekt bij zijn nieuwe oefenmeester, de zoektocht naar versterkingen en de positieve ontwikkeling van Klaas Jan Huntelaar als technisch manager. In een uitgebreide monoloog bespreekt Mislintat vijf Ajax-onderwerpen.
HET VERTREK VAN HEITINGA

‘Een beslissing nemen over een persoonlijkheid als John, zeker gezien zijn achtergrond als speler en trainer in diverse hoedanigheden, is zwaar. Ook in de korte tijd dat ik hier ben, voelde ik dat hij een geweldige persoonlijkheid en een goed mens is. Hij deed echt alles in het belang van Ajax. Daar ben ik hem heel dankbaar voor. Alleen als je als club door een zware periode gaat, dan moet voetbal leidend zijn. We zijn namelijk een voetbalclub. Als je dan de hele weg van John bekijkt, dan moeten we eerlijk naar elkaar zijn. Bij een club als Ajax moet je wedstrijden winnen, ook de grote wedstrijden. Dat hebben we niet gedaan.’
REACTIE HEITINGA

‘John reageerde professioneel, maar je voelde de teleurstelling. Dat is ook normaal, daar mag plaats voor zijn. Zeker bij een persoonlijkheid als hij, want hij doet er alles voor. Als je dan zo’n zware mededeling krijgt, is dat pittig. Hij ving het professioneel, maar ook respectvol op. Het gaat ook niet over een afrekening van een clubicoon. Het gaat over de beslissing over de toekomst van Ajax. We hebben allerlei zaken bekeken met betrekking tot het voetbal. Een afrekening zou betekenen dat we hem zouden laten vallen, maar we willen hem ook verder helpen. Het is niet zo dat we niet meer met hem praten of alle deuren sluiten. We willen hem juist helpen om beter te worden als hoofdtrainer, zodat hij in de toekomst klaar zou kunnen zijn voor de job. Als we hem nog drie maanden de kans hadden gegeven, de resultaten niet beter werden en we hem dan zouden ontslaan, zou dat ook een afrekening zijn? Voetbal draait om resultaten. En als je bij Ajax werkt, moet je die behalen.’
DE TOTSTANDKOMING VAN HET BESLUIT

‘Elke week heb ik alle wedstrijden van Ajax 1 geanalyseerd. Dan bekeek ik alles wat er op het veld gebeurde, maar hield ik ook zeker de zaken die naast het veld plaatsvonden in de gaten. Sommige dingen gaven aanleiding om het besluit te nemen om niet verder te gaan met John als hoofdtrainer. Alleen ik neem geen keuze op basis van een negatief resultaat bij FC Twente, of een overwinning op FC Utrecht. Het was een keuze die stap voor stap gemaakt is. Door wedstrijden te bekijken, ze nog eens te bekijken en te zoeken naar perspectief. Deze keuze is stap voor stap genomen. Dat was een zware opgave. Resultaat is daarin niet het belangrijkste, maar vaak komt resultaat ook voort uit dingen die op het veld zichtbaar zijn. In detail ga ik daar nu niet op in, dat is tussen John en mij.’

© Pro Shots
‘Wel vind ik dat hij een serieuze kans gehad heeft. Als je de kans krijgt als jonge trainer bij een club als Ajax, van eind januari tot het einde van het seizoen, dan is dat genoeg om jezelf te bewijzen. Er waren wedstrijden genoeg. Hij had zijn kans kunnen grijpen, kreeg tijd om dingen te veranderen. En sommige dingen verbeterden ook, want we stegen van de vijfde naar de derde plaats. Toch vond ik, in bijvoorbeeld de wedstrijden tegen AZ en FC Twente, dat we lang niet genoeg lieten zien. Alles bij elkaar kwamen we tot de conclusie dat we uit elkaar gingen.’
HEITINGA ALS ASSISTENT

'We zullen dat gaan bediscussiëren. Vanuit mijn oogpunt is het duidelijk. Dat kan niet meer. Ik heb nooit meegemaakt dat een hoofdtrainer een stap terug deed als assistent. Het is geen mogelijkheid nu. Ook als er een nieuwe trainer komt, gaat hij John niet opnemen in de technische staf. Natuurlijk willen we met elkaar om de tafel gaan. Het is nu alleen niet het moment om met John te bespreken wat nu komt. Dit was het moment om eerlijk uit te leggen dat hij niet de hoofdtrainer wordt. Hij heeft het karakter van een hoofdtrainer. In mijn ogen is dat de volgende stap voor hem ook. Binnen deze omgeving, of elders.’
‘Mijn beslissing over de toekomst van John kan niet gebaseerd zijn op zijn verleden bij de club. Dan zou het namelijk een politieke keuze zijn. De keuze moest gebaseerd zijn op mijn principes. Het was een weloverwogen besluit. Als we de kans krijgen om spelers of trainers van hoog niveau met een Ajax-verleden te halen, zullen we dat echt niet nalaten. Sterker, het is belangrijk om ze aan de club te binden.’
DE OPVOLGER

‘Als je over deze club spreekt, dan moet een trainer staan voor attractief en aanvallend voetbal. Ook moet hij talenten uit de jeugdopleiding in kunnen passen. Een mogelijke nieuwe trainer moet over die eigenschappen beschikken. Ook is het een pre dat hij meerdere seizoenen ervaring heeft. We hebben het wel over Ajax, hè. We zoeken iemand die meters heeft gemaakt, die in meerdere omgevingen ervaring opgedaan heeft. Leidend is duidelijk de filosofie van de club. Aantrekkelijk voetbal met een duidelijk idee aan de bal. Alleen een goede organisatie is daarin ook belangrijk, zelfs cruciaal om meer succes dan afgelopen seizoen te boeken. Op mogelijke kandidaten ga ik verder niet in. Niemand staat op pole position. John stond dat, omdat hij aan het stuur zat. Ik heb er ook geen spijt van dat ik dat heb gezegd, want hij had de beste papieren. Hij kreeg de kans om met de groep te werken.’
'John stond op pole position, omdat hij aan het stuur zat. Ik heb er ook geen spijt van dat ik dat heb gezegd, want hij had de beste papieren.'
‘Om nu op namen in te gaan, is niet respectvol naar hem toe. We hebben uiteraard een lijst. Geen lange lijst. We willen de trainer zo snel mogelijk aanstellen. Alleen draait het wel om kwaliteit. Om het vinden van de juiste kandidaat. Ik ken de historie van Ajax. Behalve Morten Olsen is er in de recente geschiedenis nooit iemand uit het buitenland aangesteld. Alleen vind ik dat we vooral iemand aan moeten stellen die klaar is voor het werk dat wij van hem vragen. Nederlands spreken, de Eredivisie kennen, dat is een voordeel. Champions League- en Europa League-ervaring kan echter ook een pre zijn. Als we een trainer aanstellen, zal in de staf in ieder geval het DNA van de club bewaakt worden. Dan zal iemand in de staf plaatsnemen die weet hoe het is om voor Ajax te werken en te spelen.’
BEWEGING OP DE TRANSFERMARKT

‘Het is logisch dat we het op de transfermarkt niet alleen bij Branco van den Boomen houden. Als je naar de huidige selectie kijkt, vind ik bijvoorbeeld dat we een rechtsbenige centrale verdediger en spits nodig hebben. Als je puur naar de aantallen kijkt, hebben we die niet. Lorenzo Lucca vertrekt, een alternatief voor Jurriën Timber is er niet. Elke positie moet dubbel bezet zijn, dus in aantallen komen we tekort. En dan hangt het van de markt af wie er blijven. Het is duidelijk welke spelers het meest aantrekkelijk zijn voor internationale topclubs. Ik denk dan aan een trio: Mohammed Kudus, Edson Álvarez en Timber. Alleen hangt het van de markt af wat er gaat gebeuren. Ik weet van interesse van clubs, maar aanbiedingen liggen er nog niet. Concreet is er dus niets. Er zijn gesprekken, maar we moeten afwachten wat er gaat gebeuren. Ik kan je wel vertellen dat het budget dat we te besteden hebben uitstekend is. Daar ben ik heel blij mee.’
‘Ik maak drie soorten planningen. Een voor de korte termijn, terwijl ik ook voor de middellange en lange termijn ook planningen maak. Transfers zijn voor de middellange termijn. Contracten zijn vaak vier, soms vijf jaar geldig. Als we spelers kopen, moeten ze in de filosofie van de club passen. Ze moeten zich onze speelstijl eigen kunnen maken. Dat geldt overigens ook voor de trainer. Voor een club als Ajax, gezien de manier waarop wij denken, is het duidelijk dat technische en stijlvolle spelers het meest interessant zijn. Alleen denk ik ook in de andere aspecten van ons totaalvoetbal. De bal moet bij balverlies snel terug in de ploeg zijn. Spelers moeten ultrafit zijn. Die kenmerken zoek ik bij spelers. Het is mijn verantwoordelijk om dat proces te bewaken.’
ROL HUNTELAAR

‘We willen Klaas-Jan in de rol van technisch manager vrijheid geven om zijn verantwoordelijkheid te nemen voor de spelers van Jong Ajax. Ook zal hij een rol spelen in de aansluiting die spelers uit de jeugdopleiding moeten maken. We hebben goede gesprekken gehad met elkaar over een heleboel zaken. Hij is heel behulpzaam. Het goede nieuws is ook dat met hem het Ajax-DNA gewaarborgd blijft. Alleen dat is geen hoofdreden. Hij groeit, is jong en doet ervaring op. Hij moet beter, beter en nog beter worden. Ik kijk er echt naar uit om langer met hem te werken.’
TWAALF DAGEN IN DIENST

‘Officieel ben ik twaalf dagen bezig, ja. Eerlijk gezegd, ik ben de laatste tien, elf maanden al bij alle wedstrijden aanwezig geweest. Ik heb die tijd goed gebruikt om beter inzicht in de club en het eerste elftal te krijgen. Dat heeft me enorm geholpen om te zien waar de pijnpunten zitten. Ik constateerde ook dat er dingen in de zomer niet goed uitgepakt zijn. Mijn job heb ik dus zeker niet onderschat. Ik weet dat als een club als Ajax niet succesvol is, dat er dan problemen zijn. De sleutel is om ze dan ook te vinden en op te lossen. Ik heb er veel vertrouwen in dat we het om gaan draaien. Daarvoor werken we in een proces, waarin de principes van de club heel belangrijk zijn. En nee, het draait niet alleen om data.’

04-06-2023 09:30

Pantelinho +2606

Mooiste is dat Sven pas iets meer dan 10 dagen officieel bezig is bij ons. Moet je nagaan wat hij al heeft moeten managen

01-06-2023 22:35

Vik86 +42397

Volgens valentijn krijgt Mislintat genoeg financiële mogelijkheden van lenderink om 7 tot 8 versterkingen te halen..

01-06-2023 22:31

fc Barcelona_ke +19260

valentijn praat veel! die heeft in de winterstop ook gezegd dat Ajax 4 a 5 spelers halen, we halen alleen keeper

01-06-2023 22:33

Vik86 +42397

Jaa maar ajax moet nu wel..

01-06-2023 22:44

fc Barcelona_ke +19260

Ajax had tweede geweest als ze in de winter 2 a 3 versterkingen halen voor de rechtsbuiten, middenvelder en centrumverdediger!

01-06-2023 22:48

Intec2.0 +12445

Dan had je zelf nog kampioen kunnen worden niet meer relevant helaas.

01-06-2023 23:04

HendrikAjax +16920

Dat is een pure gok van Verweij. Het zou kunnen dat het klopt maar dat is dan toeval en niet omdat hij extra informatie heeft. Hij klets gewoon uit zijn nek zoals altijd.

02-06-2023 00:22

b.hulshof +3824

Posities dubbel bezet, technisch en fit dat zou fantastisch zijn na afgelopen seizoen.

01-06-2023 22:26

HertogH +15939

"Voor een club als Ajax, gezien de manier waarop wij denken, is het duidelijk dat technische en stijlvolle spelers het meest interessant zijn."

Een Davy Klaassen bijvoorbeeld.

01-06-2023 22:20

Tommyshelby +130538

Stuttgart gaat zich makkelijk handhaven.

Sosa heeft een fijne trap.

01-06-2023 22:17

Ajacied33 +37056

3-0 en tegen 10 man he?

01-06-2023 22:18

fc Barcelona_ke +19260

HSV viert afgelopen zaterdag promotie omdat heidenheim 1-0 achter stond en nog 9 minuten. Heidenheim won alsnog 2-1, waarvoor viert HSV helemaal voor niks LoL

01-06-2023 22:22

fc Barcelona_ke +19260

Jammer anders kon Mislintat Mavro zachte bedrag ophalen!

01-06-2023 22:23

Intec2.0 +12445

Ito is ook mooie speler maar links centraal is op dit moment niet wat we nodig hebben

01-06-2023 23:06

PH2BOT +40642

Wat we wel beslist moeten zien te voorkomen is dat Kudus, Alvarez en Timber alsnog op het allerlaatste moment worden verkocht oftewel maak je de gehele voorbereiding mee dan word je niet meer geacht te vertrekken dit transferwindow. Zo niet dan dien je i.g.v. geen transfer in principe op de bank plaats te nemen. Dan weet iedereen precies waar hij aan toe is. D.w.z. geen uitverkoopjes meer.

01-06-2023 22:04

babanightshift +9117

Met clubs in de PL kan je daar geen beleid op maken, zie Antony vorige zomer. Zodra de competities beginnen en een Everton ofzo verliest twee keer, komen ze met bedragen waar je geen nee tegen kunt zeggen

01-06-2023 22:06

fc Barcelona_ke +19260

transfermarkt open tot 1 augustus is meeste eerlijk voor alle competities!

01-06-2023 22:18

AINIESTA +45873

Kwestie van schaduwlijstjes op orde hebben zodat je geen wanhopige transfers hoeft te doen(Ocampos).

01-06-2023 22:19

markk +8934

Eigenlijk moet je met spelers afspreken dat ze uiterlijk in juli moeten vertrekken en anders niet. In de tussentijd moet je natuurlijk al voorsorteren op het vertrek van bepaalde basisspelers en alvast beginnen met onderhandelingen.

01-06-2023 22:19

AINIESTA +45873

Dat heeft nog nooit gewerkt. Ik zie Sneijder nog toasten met champagne in de Lutte op een langer verblijf bij Ajax. Een week later zat ie in Madrid.

01-06-2023 22:21

markk +8934

Het werkte bij Ajax in voorgaande jaren prima anders. Overmaat hield voet bij stuk ondanks dat er een gigantisch bod op Alvarez, Neres etc was gedaan. Zolang er geen adequate opvolger is gevonden, niet verkopen.

01-06-2023 22:30

babanightshift +9117

Ik heb behoefte aan een Japanner die niemand kent en waarvan niemand zeker weet of die kan praten, maar die vanaf dag 1 de pannen van het dak speelt. Make it happen

01-06-2023 22:04

Tov +1798

Koreaan mag ook.

01-06-2023 22:29

Sies +4537

Dus niet te nauw kijken

01-06-2023 22:51

slumpf +4596

Geweldig dat iedereen zo enthousiast is over Mislintat. Maar....we weten toch allemaal wel dat hij bij de eerste de beste tegenslag de grootste lul te wereld is en hij dan liever gisteren dan morgen weg moet?
Ik hoop dat het een groot succes wordt, maar het opportunisme hier is vaak stuitend.

01-06-2023 21:58

jeffrey_van_der_sluis +30596

Niet zo zuur joh

01-06-2023 22:03

slumpf +4596

Dat wordt je vanzelf als je veel commentaren leest. Wordt je cynisch van. 😄

01-06-2023 22:05

Aurelius1 +19736

Dat klopt. Daarom is het ook onzin om hem vooraf de hemel in te prijzen. Dat gebeurde vorige zomer ook met H2. Toen zei ik al: wacht eerst maar af wat de onervaren H2 concreet gaan doen.

01-06-2023 22:15

Vik86 +42397

Het verschil is dat Mislintat niet onervaren is

01-06-2023 22:21

paulis +10342

100% 😄

01-06-2023 22:52

AdK +1663

We gaan het zien broeder

01-06-2023 22:52

Ajacied1981 +17412

Aub alles aan doen om Timber te behouden. andere 2 zo duur mogelijk verkopen

01-06-2023 21:53

LukaLitmanen +82612

Heb jij dit seizoen wel gekeken?

Timber heeft een dramatisch seizoen achter de rug

01-06-2023 22:04

Ajacied1981 +17412

Zeker! Dus we gaan alle Ajacieden verkopen volgens jou theorie, en lekker 20 vreemdelingen kopen?

01-06-2023 22:34

Qifesh +24917

dramatisch 😂 gap als we geen timber hadden waren we de eerste seizoenshelft al helemaal nergens

01-06-2023 23:14

LukaLitmanen +82612

Hahahaha, kijk even in de CL hoeveel tegengoals hij veroorzaakt heeft.

Alleen tegen Liverpool uit en thuis en Napoli thuis en uit door penalty's te veroorzaken of kopduels te verliezen.

Het is een drama seizoen voor hem

01-06-2023 23:16

rafaelvandekaart +1788

Alvarez en Kudus gaan sowieso weg, Alvarez lijkt al zo goed als rond te zijn en Kudus wil niet verlengen, dan dus verkopen. Voor beide moet een zwaargewicht qua vervanging komen.
Ik heb nog steeds hoop dat Timber blijft, in dat geval zou ik er niet nog een verdediger bijhalen.
Met Timber, Hato en Kaplan heb je voldoende op CV en Rensch/Aertssen kunnen in geval van nood daar ook uit de voeten. Er vanuitgaande dat Kaplan fit is voor komende seizoen.
Een spits die kan concurreren met Brobbey is geen overbodige luxe.

Afscheid van nemen (huur of verkoop):
Tadic
Klaassen
Daramy
Bassey
Baas
Gorter
Fitz-Jim
Pierie
Kudus
Alvarez
Grillitsch

01-06-2023 21:45

rafaelvandekaart +1788

Ja Tadic. Begrijp me niet verkeerd, Tadic is een held maar hij maakt Ajax niet meer beter en is te dominant in de groep.
Bovendien heeft hij een salaris van 3.5m en krijg je er waarschijnlijk nog 10 miljoen voor.
Hier kun je een nieuwe spits voor halen waar je mee verder kan.

01-06-2023 21:50

Qifesh +24917

Tadic is niet multi inzetbaar want hij wil altijd 90 minuten spelen. Hij gaat hopelijk akkoord met bankperiodes maar ik denk het niet want hij heeft een ego dat claimt.

01-06-2023 23:16

jeffrey_van_der_sluis +30596

Amrabat voor Alvarez 😇

01-06-2023 21:48

Qifesh +24917

Wmb een topper. Anders zijn broer die nog steeds heel prima speelt in Griekenland.

01-06-2023 23:17

Ajacied1981 +17412

Tadic weg??? Ben jij een echte Ajacied?!

01-06-2023 21:54

Ajacied33 +37056

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan he. Tadic is een absolute Ajacied, heeft zichzelf bewezen. Maar het is leuk geweest. Het beste is er vanaf. En als Bosz/Knutsen gaat komen, kan Tadic niet meer mee in hoe zij willen voetballen. Of hij moet zich schikken in een andere rol, niet die van basisklant meer

01-06-2023 22:01

Qifesh +24917

Als je Tadic dit seizoen weer fenomenaal vind ga ik lachen om die vraag.

01-06-2023 23:18

PH2BOT +40642

Tadic icm een goede selectie is nog steeds goud waard voor elke club. Verkoop liever Rensch en Taylor want zijn maximaal bankzitters voor hetgeen Ajax 1 aan niveau nastreeft.

01-06-2023 22:08

Jeyson.R +1776

Je bent idd vandekaart.

01-06-2023 22:16

Het_Olympisch_Stadion +5631

Trainer wordt belangrijk, maar nog veel belangrijker worden de spelers. Weer zullen onze beste (wat er nog over is) weggaan en er is zonder Timber en Kudus helemaal niets meer van kwaliteit over

01-06-2023 21:44

AINIESTA +45873

Zoveel hebben we niet van die kwaliteit gezien met Kudus die werd misbruikt als aanvaller en Timber die maar weinig gebruikt maakte van zijn kwaliteiten dit seizoen.

01-06-2023 21:54

Geus +4778

Potdomme, sliep deze man als jochie in een Ajax pyjama of wat?!

01-06-2023 21:37

DankzijCruijff +48731

Sven lijkt echt Ajax te ademen. Fantastisch om hem zo te horen praten. Past hier werkelijk perfect. Erg veel vertrouwen in.

01-06-2023 21:34

Bruno04 +15861

Goed gescout door Sar icm met advies bureau. Credits naar Sar. Oh nee wacht Sar out

02-06-2023 03:31

Andronixos.c +8232

Anthony Rouault
Gift Orban
Arda Güler

01-06-2023 21:34

Ajacied33 +37056

Achter Guler zitten grote Engelse clubs aan. Ajax lijkt me kansloos

01-06-2023 21:54

fc Barcelona_ke +19260

voor zijn ontwikkeling gaat hij ons kiezen. als ik eerder gerucht moet geloven, wil hij liefst naar Ajackkies

01-06-2023 21:58

Haarlemmer +20680

En we hebben geen rechtsback nodig?

Mag Davy ook een zeer verdiende stap naar het buitenland maken?

01-06-2023 21:32

DeMeervanweleer +7590

Mag van mij alles bij Ajax als het maar niet meer op het veld is.

01-06-2023 22:48

AINIESTA +45873

Moet je trouwens het achterste van je tong laten zien inzake wel of geen biedingen? Laat clubs maar lekker denken dat er meerdere serieuze gegadigden zijn voor onze spelers, ook al is dat niet zo. Dortmund kan ons nu bijvoorbeeld lowballen omdat er vooralsnog wellicht geen concrete interesse is van andere clubs. Of is dat te simpel gedacht?

01-06-2023 21:28

vandenhaas4 +15152

Het probleem is dat zaakwaarnemers natuurlijk ook weten welke clubs geinteresseerd zijn en andere belangen hebben.

01-06-2023 21:38

AINIESTA +45873

Zat ik ook aan te denken. Alleen hoe hoger de transfersom hoe hoger de fee voor de zaakwaarnemer natuurlijk. Althans dat lijkt me in de meeste gevallen.

01-06-2023 21:41

vandenhaas4 +15152

Ja en hoe meer interesse, hoe beter natuurlijk ook voor speler/zaakwaarnemer. Maar "nepinteresse" lijkt me minder interessant.

01-06-2023 21:47

AINIESTA +45873

Het is niet perse 'nepinteresse'. Je zegt gewoon niet dat er geen (concrete) interesse is. Maargoed Sven zal het wel weten.

01-06-2023 21:51

jeffrey_van_der_sluis +30596

Als hij Guler haalt dan verdient Sven een standbeeld

01-06-2023 21:28

Andronixos.c +8232

Let's hope!!

01-06-2023 21:28

Johan4ever +10914

Standbeelden zijn voor Ajacieden die uitzonderlijke dingen hebben gedaan en grote prijzen met Ajax hebben gewonnen zoals Cruijff en Haarms...

01-06-2023 21:49

Qifesh +24917

Ook Overmars en Edwin kregen ze uitgereikt. Vind ik nog steeds een hele rare move van Ajax. Vind zelf dat je pas een borstbeeld mag krijgen als je dood bent.

01-06-2023 23:22

Patrick67 +9624

De marktwaarde van iedere speler is drastisch gezonken na dit desastreuze seizoen. Ik denk dat de interesse voor Timber zich zal beperken.

01-06-2023 21:27

CruijffLegend +4976

Sven, hier heb je alvast een paar namen:
RCV: Rouault, Itakura, van den Berg
Spits: Orban, Rijkhoff (voor Alvarez + 40 miljoen)

01-06-2023 21:20

Tommyshelby +130538

Stuttgart-HSV is nu bezig. Pingel gemist door de spits van Stuttgart net, staat 1-0.

Mavropanos met een goaltje. Uit een corner.

01-06-2023 21:15

Mokumsfinest +834

Falentijn Driessen geeft in een interview vandaag aan dat Mislintat off the record had aangegeven dat hij rekening houdt met 7 á 8 inkomende transfers komende periode. Voor wat het waard is...

01-06-2023 21:13

fc Barcelona_ke +19260

dat kan wel gebeuren als ze Bassey Sanchez Klaassen, Baas, Gorter Fitz Jim Regeer verkochte/verhuurd (inclusief alvarez kudus en timber). dan heb je meer spelers nodig om de selectie balans incl Godts Vos Hato en Gooijer

01-06-2023 21:24

insectenverdelg +23608

Mits fit, let op Axel Dongen volgend jaar.. Verdrr komt SAE ook weer terug van Twente.

01-06-2023 21:27

AINIESTA +45873

Is allemaal afhankelijk van wie er blijft en wie er vertrekt.

RCV
LCV
LB(als ze Wijndal verkopen)
6(als Grillitsch niet wordt verlengd)
10/AM(als Kudus vertrekt)
Rechtsbuiten
Spits

Snap alleen de aankoop van den Boomen niet. Op 8 hebben we Taylor, Vos, Fitz al.

Een aankoop voor de 6 of 10 zou logischer zijn. Daar hebben we alleen Grillitsch die misschien wel vertrekt of Vos wat niet echt een 6 is. En ervanuit gaande dat Kudus vertrekt, Klaassen wordt gedumpt hebben we op 10 alleen Misehouy/Hlynsson of aanvallers Berghuis/Bergwijn, sowieso moet je geen aanvallers op 10 meer willen maar een echt middenveld vormen en geen gare 5-1-4 of 4-2-4 opstellingen.

01-06-2023 21:38

Ajaxlee +5598

Rcv: mavropanos of Sutalo
Lcv: lijkt mij niet nodig met Hato en kaplan. Verder denk ik dat jij Bassey vergeet? Of hoopt dat hij wordt verkocht.
LB: lijkt mij ook niet met wijndal, baas en ASE. Mocht wijndal wel gaan lijkt Ian Maatsen mij een mooie oplossing. Die heeft zich goed ontwikkeld in Engeland.
6: André
10: Guler of El Khannous. Unuvar komt btw ook terug van zijn verhuur. Weet niet of dat nog wat wordt.
Rechtsbuiten: Lukébakio (gedegradeerd met Herta, 25 jaar, 11 goals, 4 assist)
Spits: Tadic als backup? Of Munir el Haddidi?(transfervrij).
Linksbuiten is namelijk overbezet: Bergwijn, Daramy, Godts en Van Axel Dongen.
Buiten dat lijkt mij een rechtsback nog wel noodzakelijk, want wie hebben we nou achter Rensch? Sanchez? Laten we hopen dat die gaat. Buiten dat ben ik ook (nog) niet kapot van Rensch. Dan zou ik voor Kadioglu gaan. Die heeft zich goed ontwikkeld in Turkije en kan goed voetballen. Dat zou zo maar eens onze nieuwe Nous kunnen worden.

01-06-2023 22:56

vandenhaas4 +15152

Als hij dat 'off the record' heeft gezegd en Driessen schrijft het in de krant, dan denk ik dat de Telegraaf voorlopig achter in de rij staat wat informatie over Ajax betreft.

01-06-2023 21:39

Bruno04 +15861

Ook fijn dat off the record tegenwoordig ook niks meer waard is maar hij het meteen opschrijft. Vuile rat

02-06-2023 03:33

barry1988 +24100

Een creatieve 10 a la van der Vaart of Sneijder toen ze net bij Ajax doorbraken zou ook niet verkeerd zijn. Is in mijn ogen meer nodig dan een spits. Met Brobbey en Tadic zit je daar goed. Er is een beperkt budget en veel te doen.

01-06-2023 21:09

CruijffLegend +4976

Hopelijk gaan we met de punt naar achter spelen.

01-06-2023 21:16

Jortjuh14 +2993

We missen toch echt al minimaal 2 jaar een steengoede 10? Een echte spelverdeler ala Odegaard.

01-06-2023 21:02

CruijffLegend +4976

Hopelijk gaan we met de punt naar achter spelen.

01-06-2023 21:17

Jeremias +1661

Precies...
Maar houd rekening mee dat je soms met de punt naar voren moet spelen. Afhankelijk v de tegenstander.

01-06-2023 21:21

CruijffLegend +4976

Doel je op een dubbele 6 tegen sterke tegenstanders?

01-06-2023 21:23

AINIESTA +45873

Je hoeft helemaal niks. Laat de tegenstander het maar oplossen.

01-06-2023 21:39

afca4eva +5985

Jij bent niet de enige die dat vind. Ik denk dat ze die hopen te vinden in Güler

01-06-2023 21:26

GvanAchteren +873

Zou fantastisch zijn, maar als dat niet lukt dan zou ik toch ook nog eens aan Unuvar als 10 denken.

01-06-2023 21:38

Jortjuh14 +2993

Hahah grapje zeker

01-06-2023 22:43

Dolblij +45820

Technisch en stijlvol..........zoveel (voormalige) eigen jeugd en internationale spelers die het Ajax shirt hebben gedragen al die jaren voldoen aan deze criteria......mooi zo Sven.

01-06-2023 20:57

stefanwillem +12251

Ultrafit? Paniek in huize bergwijn en Brobbey.

01-06-2023 20:54

ProperFootball +14763

Technisch, stijlvol, ultrafit.

Top, daar gaan we je aan houden. Dus kom dan niet met van die andere zooi aanzetten.

01-06-2023 20:51

NeeI +108423

'Spelers moeten ultrafit zijn'

- Brobbey has left the chat

01-06-2023 20:51

BungTahamata +1977

Stel je voor een ultra fitte Brobbey

01-06-2023 21:16

NeeI +108423

40 goals in de Eredivisie. Loopt dwars door en over elke verdediging heen.

01-06-2023 21:26

LukaLitmanen +82612

De 23-jarige Kudus is volgens sommigen hier zogenaamd een broodvoetballer, terwijl de Ligt 20 jaar pas was toen hij al naar Juventus ging.

Meten met 2 maten, niet eerlijk.

01-06-2023 20:51

Thor +4042

Ja prima vergelijking..

De Ligt heeft twee jaar de achterhoede gedragen en speelde ook al veel onder Bosz.
Haalde structureel een topniveau.

Meneer Kudus zit inmiddels drie jaar bij Ajax en heeft af en toe wat flitsen laten zien maar verder niets neergezet.

01-06-2023 20:53

Spelvreugde +4659

Dat klopt, maar een essentieel verschil is wel dat De Ligt altijd op zijn favoriete stek speelde en Kudus steeds weer wordt misbruikt op rechtsbuiten. Natuurlijk is het speculeren, maar ik voorspel Kudus, op het middenveld of net achter de spits, een grote toekomst voor.

01-06-2023 22:38

vandenhaas4 +15152

Zijn beide broodvoetballers. Net zoals de meeste profvoetballers (het zit hem ongeveer in de naam).

01-06-2023 21:40

Qifesh +24917

Vind het maar een denigrerende term want het wordt vooral toegepast op spelers die Afrikaans of zuid Amerikaans zijn en uit een armoedige omgeving. Ik heb liever dat het geld daarheen gaat als ontwikkelingshulp. Nog beter is het als we meteen een Kudus Academy hadden opgezet in ghana en de club tot een vaste klant maken voor grote talenten. Kans dat Kudus nog veel getalenteerde neefjes heeft daar is best aanwezig.

01-06-2023 23:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.