Kroes openhartig: 'Vier linkerverdedigers en geen rechtsbuiten, het is verschrikkelijk'

door NielsOpdam 914

Bron Trouw

Kroes openhartig: 'Vier linkerverdedigers en geen rechtsbuiten, het is verschrikkelijk'

door NielsOpdam 914

Bron Trouw

Laatst geüpdatet

Alex Kroes vindt Sven Mislintat een 'meesteroplichter' en een 'charmante zwendelaar', zo vertelt hij in het nieuwe boek Ajax in crisis van Menno de Galan, blijkt uit een stuk van Trouw. Donderdag komt het boek van De Galan uit, waarin hij een reconstructie schrijft over de afgelopen anderhalf jaar bij de Amsterdamse club.

'Kroes noemt de weggestuurde technisch directeur Sven Mislintat een "meesteroplichter, een charmante zwendelaar"', schrijft het medium op basis van het nieuwe boek. Kroes, die vanaf maart 2024 de nieuwe algemeen directeur van Ajax wordt, noemt de afgelopen twee transferperiodes 'de slechtste uit de geschiedenis van de club'. 'Nog een citaat van de aanstaande hoogste baas van Ajax: "Vier linksbacks! Ik had mensen een klap in hun nek gegeven als ik er als algemeen directeur weet van had gehad. Vier linkerverdedigers en geen enkele rechtsbuiten. Het is echt verschrikkelijk".'

In het boek wordt er ook geschreven over het onderzoek naar Marc Overmars. De Haarlemse advocate Mirjam Decoz deed dat onderzoek op verzoek van Leen Meijaard, voormalig voorzitter van de Raad van Commissarissen (RvC). Meijaard vergat echter de rest van de RvC in te lichten. 'Dat leidde later tot onderlinge ruzie. RvC-lid Peter Mensing vond dat hij achteraf voor schut had gestaan toen hij op 28 januari op de aandeelhoudersvergadering nog een lofzang had gehouden op Overmars. Op dat moment wist Meijaard dus al dat het foute boel was met hem.'

'Tadić zei bij eerste teambijeenkomst met Van der Sar het probleem niet zo te zien'

Overmars gaf zijn wangedrag schuldbewust meteen toe, blijkt uit de reconstructie van De Galan. 'Hij noemde zelfs nog een paar andere slachtoffers. Hij had niet in de gaten wat de gevolgen voor hem waren: vertrek.' Verder blijkt uit het nieuwe boek dat voormalig algemeen directeur Edwin van der Sar en Meijaard in februari 2022 wilden opstappen bij Ajax. 'Meijaard vanwege de ruzie in de RvC, Van der Sar nam het zichzelf kwalijk dat Overmars zijn gang had kunnen gaan. Meijaard haalde hem over om te blijven.'

Overigens bleven toenmalig trainer Erik ten Hag en de spelers van Ajax Overmars steunen. 'Aanvoerder Dusan Tadić zei bij de eerste teambijeenkomst met Van der Sar het probleem niet zo te zien. Hij vertelde dat het in Servië niet ongebruikelijk is dat de voorzitter seks heeft met de vrouw van de aanvoerder. Hilariteit alom.'

Lees meer over:
Plaats reactie

TheRiviera +5478

Ik zou niet zeggen dat Mislintat een oplichter is. Zijn aankopen zijn niet slecht in het algemeen maar de beste man was meer ze eigen ideeën bezig. In plaats van gerichte aankopen te doen op posities waar Ajax het echt nodig had was hij meer bezig om spelers binnen te halen waarvan hij overtuigd was dat ze van waarde konden zijn.

18-11-2023 10:12

Juan62 +46518

Ongelooflijk voordat hij nog moet beginnen wordt hij hier al door sommige kapotgeschreven.
Vaak ook met dom gepraat, ergens wordt hij onze nieuwe voorzitter genoemd,
en tot nu toe heeft die reactie 4 likes.....

Laten we ff wachten om nu al iemand af te schrijven voordat hij begonnen is

17-11-2023 19:25

Balgevoel +31091

Van de Sven-show naar de Ajax Kroes-show, nee, dank je. Bel Kinsbergen maar. We hebben niets aan iemand die lekt, boekjes vol lult en er vuistdiep in zit bij zaakwaarnemend Nederland.

17-11-2023 15:56

AgeM +939

Bron Trouw staat hier boven het artikel . Trouw citeert alleen uit het boek , maar is hier niet de bron . De bron is het boek van vriendelijk vriend Galan . Waar is AS toch mee bezig ?
Ajax mee naar de verdoemenis aan het helpen ? Bang om Telegraaf te noemen en dan Trouw als bron opvoeren , die alleen een boek citeren , want dan is het wel “betrouwbaar”
Allemachtig , het wordt steeds gekker

17-11-2023 13:56

Yeshyeshyall +11001

Er was genoeg reden voor ontslag maar ik heb nog nooit zo veel aankopen zo snel afgeschreven zien worden als dit seizoen.

Het is ongekend. We weten dat, zeker jonge spelers uit het buitenland, die van een lager nivo komen, vaak echt wel een seizoen nodig hebben zich aan te passen, minstens half jaar (uitzonderingen daargelaten)

Doordat er geen team en spelwijze werd neergezet door de trainer en doordat er teveel spelers vertrokken en kwamen(iets dat ik Mislintat wel aanreken) kwamen we op die beschamende laatste plek terecht. Iedereen roept nu dat de aankopen zo vreselijk slecht zijn. Het zou best kunnen maar ik vind ook wel dat het wel erg snel besloten is. Ook zo’n Avila. Hij begon bij Antwerp ook dramatisch. Dat geeft al aan dat het jongen is die aanpassingstijd nodig heeft. Speelt hier 2/3 keer dramatisch maar laat zien wel aantal bij Ajax passende kwaliteiten te hebben en mag al weer vertrekken. Echt onbegrijpelijk. Nogmaals ik weet niet of hij goed genoeg is maar ik vind het onmogelijk en ook kwalijk om nu al spelers volledig af te schrijven die er in Augustus nog niet eens waren. Bijna allemaal jonge spelers, uit een ander land, waar ze op een beduidend lager nivo en met minder druk speelde. Die komen hier in een compleet rommelende club en een totaal nieuw team met een amateur trainer en met torenhoge eisen en verwachtingen vd pers en fans.

17-11-2023 13:24

TheRiviera +5478

Het is niet zo dat de aankopen slecht zijn maar de meeste van de aankopen waren geen gerichte aankopen. De meeste spelers hebben vaak een aanpassingsperiode maar dan moet je juist voor cruciale posities spelers halen die echt ervaring genoeg hebben waardoor ze er DIRECT staan of echte top talenten halen.

Een speler zoals Avila heeft bij Antwerp 1 goed seizoen gespeeld als linksback maar hij heeft meer ervaring als centrale verdediger. Ondanks dat koopt Mislintat hem als linksback en daarna koopt hij nog een linksback. Als je heel eerlijk moet zijn dan zijn Avila, Sosa, Akpom, Mikautadze, Forbs en Manssverk spelers die Ajax niet nodig had.

18-11-2023 10:17

Chesterson93 +3335

In de Cor Potcast bevestigt Bas Kuipers dat Alex Kroes veelal de hand op de knip houdt. Zeker goed om de financiën op orde te hebben - en spelers te betalen naar rato - maar hopelijk is dit niet het geval. Na het verhaal dat hij de werknemers van Ajax met 10% wilt reduceren, begin ik toch uit meerdere bronnen deze bevestiging te krijgen, en het zou zomaar kunnen dat Ajax naar de Marc Netto-tijd gaat. Ik blijf het aankijken.

17-11-2023 07:01

ZeGermans +788

Alleen mensen op AS mogen hun kritiek uiten op de huidige staat van Ajax en daar passie voor hebben. De aankomend CEO moet net zoals Van Der Sar lekker een inspiratieloos en nietszeggend praatje houden zodat iedereen er precies helemaal niets aan heeft.
De slechtste seizoenstart ooit en mensen maken zich druk als de toekomstig leider van onze club zich hier boos over maakt.
Wees blij dat deze man zich er kwaad over maakt. Bij hem weet je tenminste dat hij hart voor de zaak heeft.

16-11-2023 23:22

Ajax14AMS +25205

Nee, Kroes ziet het fout. Hij is een gekkie die in de hetze van de Telegraaf is getrapt!
Mislintat was ons aan het vernieuwen en lekte niets, ik zou hem vandaag nog terugnemen! Alles wat fout ging lag aan Lenderink, de RvC en vd Sar die hem gingen tegenwerken. Hij heeft alles perfect gedaan, met een mooie plek op de ranglijst als gevolg!!!

- Mislintat zijn grootste fan.

16-11-2023 19:02

ajaxfan1972 +2502

Als hij deze uitlatingen idd gedaan heeft per direct niet meer laten komen wat een idioot is het dan

16-11-2023 16:28

Musica Merlo +8216

Charmante zwendelaar kun je zeggen maar als toekomstig voorzitter van Ajax moet je opletten hem een meesteroplichter te noemen, dat is bij Ajax , wellicht bij een andere club wel, nog niet bewezen.

16-11-2023 16:27

ajacieddieajaxziet +1235

Dit is nergens bewezen.

17-11-2023 11:08

Juan62 +46518

Hij wordt geen voorzitter maar algemeen directeur
Van Praag wordt weer voorzitter

17-11-2023 19:21

Dusbaba +15434

Alex "klap in de nek" Kroes. Vreemde uitdrukking eigenlijk. Ik ken hem iig niet.

16-11-2023 15:45

AFCA020! +6130

Gelijk heeft hij. Eigenlijk ben ik het wel met vrijwel alles eens. Van Tadic tot Kroes.
Overmars vind ik overtrokken en Mislintat is een zwendelaar 👌🏻👌🏻

16-11-2023 16:05

NipeB +15850

Iemand al aan het lezen? Ik wel. Verschrikkelijk. Kroes lekt echt alles, vertrouwelijke gesprekken betekenen kennelijk niks voor hem. Over de mislukte eerste procedure. Interessant ook dat Ajax helemaal niet zo enthousiast was over hem. Daar hadden ze het bij moeten laten. Komt zeer onsympathiek en zelfingenomen over. Stuk over de procedure is helemaal vanuit hem geschreven. Zou me niks verbazen als hij die zogenaamde insider is waar 6 uur mee is gesproken in 3 sessies om met dit eenzijdige verhaal te komen. Bizar. Als je iets van een ruggengraat hebt stap je nu van ‘m af en gaat een geschikte AD zoeken. Dit moet je niet willen.

16-11-2023 14:55

Dusbaba +15434

En blijkt uit dat boek dat hij eigenlijk al in functie is?

16-11-2023 15:39

NipeB +15850

Nee, hij zegt dat hij van alles van horen heeft en het heeft een hoog Telegraaf
gehalte. Grof, ongenuanceerd, het was heel duidelijk dat Ajax op Blind na eigenlijk geen klik had met hem en als ik dit lees snap ik dat. Een ongeleid projectiel. Gaan we nog veel last van krijgen. Is in ieder geval erg duidelijk dat hij ook TD wordt. Daarvoor was hij eerst in beeld, AD gaat hij erbij doen. Zo vol is hij wel van zichzelf. Van der Sar krijgt overal de schuld van dus je weet precies welk kamp achter dit boekje zit. Enorm beschadigend opnieuw voor Ajax en dat realiseert Kroes zich niet eens. Is hij te narcistisch voor.

16-11-2023 18:31

Chesterson93 +3335

Ik ga dit boek zsm halen. Bedankt dat je mijn gedachten bevestigd hebt.

17-11-2023 03:25

Artemio +32239

Dit is niet sjiek. De bewoordingen zijn vrij hard. Wat betreft Mislintat is het duidelijk dat hij slecht werk heeft geleverd.

16-11-2023 13:27

Kryptonite +77028

Off topic: ik ben blij dat het salarishuis is opgeschoond, maar ik hoop niet dat Ajax nu niet meer durft te investeren in ervaren topspelers die een redelijk hoog salaris opstrijken. De selectie van 2018/2019 moet altijd ons blueprint blijven: eigen jeugd (Matthijs, Donny, Mazraoui, soort van Frenkie), aangevuld met hongerige toptalenten (Neres) én ervaren kartrekkers (Blind, Tadic, Ziyech). Dat zou de mix moeten zijn.

Wat een blunder trouwens dat we Ziyech niet hebben aangetrokken. Doet het ook nu geweldig bij Galatasaray en kan ook nog steeds aanjagen. Ook Davinson Sanchez doet het daar heel goed en had niet bij ons misstaan. Had je die 2 gehaald, dan had de rest van de aankopen ook beter gerendeerd. Vooral Ziyech had het elftal getransformeerd. Hij is direct én je beste speler én een goede aanjager én een iemand met status waar de rest naar opkijkt.

Als je Tadic had behouden, Ziyech, Sanchez en een ervaren middenvelder had gehaald (evt. zou Branco die rol op zich kunnen nemen), dan zag de wereld er heel anders uit.

16-11-2023 13:16

GNBL +90379 moderator

Dat kunnen we de voorgangers van Mislintat wel kwalijk nemen. Sven zelf niet, want die kreeg de duidelijke opdracht het salarishuis naar beneden te brengen. Ziyech en Sanchez die €4,2m en €3,7m per jaar verdienen bij Galatasaray(netto!) zijn dan natuurlijk niet haalbaar.

16-11-2023 13:20

Kryptonite +77028

Uiteraard zijn dat te gortige bedragen voor ons. Maar Ziyech flirtte al eerder met een terugkeer en zelfs Sanchez werd lange tijd in verband gebracht met PSV. Mogelijk hadden we ze op een andere manier kunnen overtuigen, zoals speeltijd, hoger podium dan de Turkse league (al speelt Galatasaray wel CL), oude vertrouwde club, etc.

Ik kan er met m'n hoofd nog steeds niet bij dat je alle 4 je captains verkoopt en, met uitzondering van Branco, niet één leiderstype haalt. En dat terwijl Mislintat nog bij het vertrek van Tadic aangaf dat Ajax op zoek moet naar een soortgelijke speler. Waar is het dan misgegaan? Nam Mislintat te veel hooi op z'n vork? Werd hij belemmerd door Lenderink en/of andere directieleden? Stak de RvC telkens een stokje voor de dure (ervaren) aankopen? Ik breek er echt m'n hoofd over.

16-11-2023 13:30

Dusbaba +15434

Van alle artikelen die over deze affaire verschijnen, zit ik er eigenlijk maar op 1 te wachten en dat is een interview met Sven. Ik denk dat dan een hele boel duidelijk gaat worden. En ik heb een vaag vermoeden dat ik de strekking van dat interview nu al grotendeels weet.

16-11-2023 14:24

NipeB +15850

Omdat die teveel salaris vragen. We hebben geen spelers met hoge salarissen meer nu in de selectie. Dat was de opdracht en dat is uitgevoerd. Het vijvertje is toch al klein want Ajax speelt geen CL en na dit seizoen zelfs niet meer Europees. Dan krijg je geen betere spelers binnen.

16-11-2023 14:57

Kryptonite +77028

Voor 2018/2019 speelden we ook al jaren geen CL c.q. geen rol van betekenis daarin. Maar er was een goede coach, een duidelijke visie van de TD en competitief salaris. Zo trokken we o.a. Blind en Tadic aan. Geen gekke strategie toch?

16-11-2023 15:00

Aram +18199

Opmerkelijk is hoe slecht de volgers kunnen rekenen.
Salarissen zijn de grote kosten, want die betaal je elk jaar.
Maar iedereen kijkt maar naar de transfersommen.
Ten onrechte want die betaal je maar een maal en krijg je vaak ook weer terug voor zo’n speler - en vaak nog meer.

Sven kon rekenen. Dat deed ie goed. Wel teveel spelers gekocht.

16-11-2023 20:24

GNBL +90379 moderator

@Aram

Veel mensen denken ook dat transferbudget hetzelfde is als salarisbudget.

16-11-2023 20:26

Aram +18199

Echt?
En daar dan ook nog meningen over spuien.

Het rekensommetje is dat je in de praktijk minder salaris hoeft te betalen als de transfersom hoog is. En omgekeerd.

16-11-2023 22:10

GNBL +90379 moderator

Kroes heeft amper relevante ervaring, maar we gaan zien of hij aan de verwachtingen kan voldoen. Met deze opmerkingen heeft hij in ieder geval de lat enorm hoog gelegd voor zichzelf, hoewel hij natuurlijk wel beschermd zal worden door Driessen en co.

16-11-2023 13:15

GAjax31 +16280

Tja als de verwachtingen tegenvallen kan er altijd nog gezegd worden dat het komt doordat we eerst moeten herstellen van de 2 slechtste transferperiodes uit de geschiedenis van de club ofzo..

16-11-2023 13:28

Rockanje23 +37134

Is het bekend of Overmars en van der Sar aan de totstandkoming van dit boek hebben meegewerkt ?

16-11-2023 12:55

AFCAMM +11395

Dat De Galan niet denkt dat Ajax terug gaat keren naar het hoogste niveau getuigt eigenlijk ook niet van heel veel vertrouwen in Kroes, of zie ik dat verkeerd?

16-11-2023 12:44

Rockanje23 +37134

Ik denk dat dat meer met de financiële situatie bij Ajax te maken heeft. Die is niet best, de transferwaarde van de meeste spelers is loodrecht naar beneden gegaan en Feyenoord en psv gaan er de komende jaren juist enorm op vooruit waar wij een flinke stap terug moeten doen.

16-11-2023 12:54

HJC +8078

Blij dat er weer verstandige mensen bij Ajax het roer overnemen. Dan kunnen de puinhopen van Sven worden opgeruimd.

16-11-2023 12:41

Broodjebal44 +5727

Niet te hard zeggen hier worden ze boos.

16-11-2023 13:03

Chesterson93 +3335

Ik ben blij als Kroes het weet om te draaien, ondanks dat hij het niet alleen kan. En Marijn Beuker is zeker nodig om het van onderaan op te bouwen. Maar wat hij nu doet, Alex Kroes, doet mij als Ajacied pijn. En misschien ben ik een andere Ajacied. Maar ja, ik moet ervan uit gaan dat Alex Kroes Ajax-DNA is en heeft, en de club vooruit gaat duwen. Het is nu aan hem, en hopelijk doet hij beter zijn best voor Ajax dan hij heeft gedaan voor de media en Menno de Galan.

17-11-2023 03:31

AjaxDaniel +14559

Vreemd om dit als toekomstig directeur over je voorganger te zeggen. Prima als je het denkt, maar hou het gewoon voor je. En nee, ik ben zeker geen fan van Mislintat.

En het is misschien nog wel erger dat hij zulke uitspraken doet in een of ander boek over de crisis bij deze club. Hij was niet werkzaam hier tijdens deze periode, en in zo'n boek zal geen sprake zijn van hoor en wederhoor. Los daarvan, moet je als toekomstig directeur met de situatie waarin de club zit voor rust zorgen. Dit zorgt alleen maar weer voor meer gezeik, nog voordat hij überhaupt is gestart.

Heel raar.

16-11-2023 12:31

SteviePienaar078 +3795

Compleet oneens. Blij dat er weer iemand met een mening in ons bestuur komt. Kunnen we wel gebruiken, we hebben gezien wat de schade van het leger ja knikkers is.

16-11-2023 13:20

Aram +18199

Prima om een mening te hebben.
Niet prima om die rond te roeptoeteren.
Je bent straks gvd directeur van een beursgenoteerd bedrijf. En je beschadigt mensen die je nog nodig hebt straks - inclusief jezelf.

16-11-2023 20:27

Jp777 +8882

Ik ben benieuwd wat hij zegt over de kwaliteit van de aankopen. Dat er geen gebalanceerd team staat dat snapt iedereen. Dat er teveel jonge spelers zijn gehaald dat snapt iedereen. Maar ik denk nog steeds dat de jonge spelers de tijd moeten krijgen

16-11-2023 12:28

barry1988 +24085

Maar met van den Boomen, Sutalo en Sosa is er ook "ervaring" gehaald. Alleen hebben die lange tijd niks toegevoegd en beginnen ze nu onder van 't Schip voorzichtig wat los te komen. Ook heb je met Berghuis en Bergwijn nog ervaren spelers die ook te weinig thuis geven. Er is wel ervaring in de ploeg maar die presteren te weinig tot nu toe.

16-11-2023 12:56

Jp777 +8882

Ja ze zullen een ervaren cvm en een ervaren rechtsbuiten moeten halen en liefst een creatieve 10

16-11-2023 15:53

barry1988 +24085

Dan zal de selectie wel een stuk meer in balans zijn.

16-11-2023 15:54

tripleA +3946

Wat ik me afvraag, heeft die ook andere argumenten voor de nogal hysterische beschuldiging van "oplichting"? Of gaat het echt alleen maar over die twee posities.

Professioneel is het niet. Je zet de club te kijk en beschadigt het broze elftal alleen maar meer.

16-11-2023 12:27

Broodjebal44 +5727

Alleen over die 2 posities?

Hij had ook over de 10 positie kunnen klagen, of het gat dat Tadic Alvarez Kudus en Timber hebben achtergelaten. Hij had zoveel meer kunnen zeggen hij is nog mild.

16-11-2023 13:06

Apoc9 +1683

Stel je tekent een contract bij een nieuwe baas, en voordat je daar ook maar een dag hebt gewerkt zeg je over een oud medewerker dat het een charlatan is.

Of er nou een kern van waarheid in zit of niet, dit moet je gewoon niet doen. Wat mij betreft staat Kroes al 1-0 achter voordat hij überhaupt begonnen is.

16-11-2023 12:16

Freddy +11512

Als dit zijn manier van communiceren gaat worden dan belooft het nog wat

16-11-2023 12:21

Rockanje23 +37134

Hij communiceert zoals Ton Harmsen vroeger. Recht voor z’n raap.
De van Praag’s waren wat politieker in hun uitspraken naar buiten toe.

16-11-2023 12:57

arnold076 +1246

In het hedendaagse voetbal is het moeilijk om spelers te scouten die geen miljoenen kosten. Een back kost al minimaal 5 of 6 m. Alle clubs hebben diverse scouts en makelaars waardoor de prijzen worden opgevoerd. Je mag überhaupt blij zijn als een speler die je op het oog hebt niet naar een club uit de Engelse competitie gaat of zelfs nu naar Saoedi vanwege het enorme salaris wat geboden wordt.

Niet alle spelers van de aankopen van Mislintat zullen voltreffers zijn, maar met een goede begeleiding nu zullen er wel een paar tussen zitten die een goede som kunnen opleveren. Vind dat Kroes te voorbarig is met zijn uitspraken. Iedereen ziet hem als de Messias Hij heeft zelf nog niets bewezen op topniveau bij een grote club als algemeen directeur. Vanaf maart gaat hij beginnen en ik ben benieuwd of al zijn beslissingen voor 100 procent goed uitpakken en hij zich staande kan houden als het minder gaat. Ajax is een ander niveau dan Go Ahead.

Bij Az was hij niet een aanspreekpunt en voelde de druk niet zo. Maar ja minder als het nu is bij de top van Ajax kan gelukkig niet. Wens hem in ieder geval veel succes hij kan beter met positieve plannen komen, wat er gebeurd is weten we al.

We moeten verder en als je de huidige spelers niet beter probeert te maken is dat ook kapitaalvernietiging.

16-11-2023 12:16

DeHeerVanDeMeer +25203

Ik sta helemaal achter Tadic commentaar, die is goud haha 👍

16-11-2023 12:14

Devid87 +3554

4 rechtsbacks waarvan er 2 duidelijk niet goed genoeg waren (ASE en Wijndal).

Logische zet dus.

Het blijft inderdaad wel vreemd dat er geen rechtsbuiten is gehaald.

16-11-2023 12:07

020Dario020 +2071

Links bedoel je denk ik?

16-11-2023 12:12

ArthurG +1616

Alsof Avila een geweldenaar is op linksback. Avila of ASE is mij om het even op die positie, beetje absurd om daar 12,5 miljoen voor te betalen wat mij betreft.

16-11-2023 12:17

Slang3 +46149

Absurd zou zijn om een seizoen in gaan met een 17 jarige Hato en een Kaplan die tot de winter nog geen fatsoenlijk ritme opgebouwd heeft. Nu is Hato gelukkig fit en in vorm gebleven, maar dat is niet de standaard op die leeftijd

16-11-2023 12:32

afct +8992

Ik ken kroes niet goed genoeg.
Ik blijf er bij.
Zorg voor een goede organisatie en dan pas spelers en trainers halen.
Algemeen directeur
Technisch directeur
Commercieel directeur
Dus in maart is kroes er. dan en nu al een geschikte Technisch directeur zoeken.

Ajax is al zeker 2 seizoenen enorm slecht georganiseerd hebben nu al 3 trainers en 200 miljoen aan spelers gehaald zonder de organisatie op orde te hebben.

16-11-2023 12:00

Babel385 +127

Wat een pannenkoek!

Dit siert een aanstaande CEO totaal niet, ongeacht bij welk bedrijf de beste man nog moet gaan werken...

Als nieuwe CEO dien je voorgaande mensen geen trap na te geven, dit is toch wel een zwaktebod wat mij betreft..

Ga gewoon aan de slag en mondje dicht...

16-11-2023 11:38

Muddy +2444

Als je vertrouwen hebt dat je het zelf een stuk beter gaat doen hoef je dit niet allemaal te roepen. Als je onzeker bent en het allemaal net iets te spannend vindt wel. Dat is mijn analyse vanaf de zijlijn.

16-11-2023 12:06

StrijderNico +668

Ik word verdrietig van dit soort berichten. In alle vormen ben ik al tijden dat ‘Ajax’-gevoel een beetje verloren (d.w.z dat ik gewoon het bruisende Ajax mis, ik blijf natuurlijk fan voor ‘t leven). Al die nieuwe namen, al die blaaskaken, je gaat je bijna afvragen of we niet gewoon een feestopstelling moeten doen… slechter kan ‘t toch al bijna niet… en dan komt onze nieuwe vriend Kroes

16-11-2023 11:33

Indy2 +15254

Ook gij Brutus?

" .... het is verschrikkelijk".

Het broze zelfvertrouwen dat Van 't Schip bij de selectie probeert op te bouwen krijgt wederom een knauw. De spelers zullen in de krant lezen dat de a.s. directeur hen "verschrikkelijk" vindt en dat Mislintat een "oplichter" is.

Kroes, het enige dat je met deze uitspraken bereikt hebt is bij Ajax schade aanrichten. Achterlijke mafkees.

16-11-2023 10:57

FransHoek +8984

De spelers zijn geen kleine kinderen en weten beter dan jij en ik wat er binnen de club speelt. Het is aan hun om te bewijzen dat ze bij Ajax horen.
Als iemand over jou zegt dat je verschrikkelijk bent, dan geloof jij dit gelijk? Sorry, maar dan ben je een slappe hap. Het is toch aan jou om te laten zien aan de wereld wat je kan?

16-11-2023 11:33

Indy2 +15254

Een willekeurige voorbijganger mag zeggen wat ie wil; dat laat mij koud en voor de spelers zal dat, naar ik aanneem, ook gelden. Maar hier hebben we het wel over de beoogd algemeen directeur. Zo'n iemand zou toch een beetje op zijn woorden moeten letten en in het belang van Ajax moeten spreken, vind je ook niet?

16-11-2023 11:37

FransHoek +8984

Die spelers mogen best op hun plek worden gezet, ook door de AD. Dan wil je je toch alleen maar nog meer bewijzen? Tenminste zo zit ik zelf in elkaar. Voor veel spelers is Ajax een droomclub. Ik mis die trots en passie bij de meeste spelers. Die verschrikkelijke eerste helft tegen Almere heeft niks met weinig vertrouwen te maken, maar met inzet en trots om voor Ajax te spelen.

16-11-2023 11:50

Indy2 +15254

"Die spelers mogen best op hun plek worden gezet, ook door de AD."

Opbouwende kritiek is prima; zeggen dat de inzet (trots en passie) omhoog zal moeten bijvoorbeeld. Maar termen gebruiken als "verschrikkelijk" en "oplichter" gaat veel en veel te ver, dat is puur neersabelen.

16-11-2023 11:59

Vin +448

Stel je niet zo aan, die spelers zijn grote jongens en het is nou eenmaal de waarheid .. en waarom schelden meteen.. grow up

16-11-2023 11:42

ArthurG +1616

Volgens mij valt hij hier geen enkele speler aan, het is de samenstelling die het hem doet (vier linksbacks, geen rechtsbuiten). Daar doet hij toch geen uitspraak over de kwaliteiten van de spelers, alleen de bezetting van de posities.

16-11-2023 12:19

Indy2 +15254

En Mislintat een "oplichter" noemen, is dat geen indirecte aanval op de spelers? En wat een gelul eigenlijk van Kroes, de al aanwezige linksbacks voldeden toch niet en Forbs rendeert toch prima als rechtbuiten?

16-11-2023 13:25

burwatti +14392

Tja 4 linksbacks.. maar als je linksbacks die je hebt de zwakste van de competitie zijn is het niet zo gek dat je een nieuwe haalt..

16-11-2023 10:49

Jaridebeste1 +6692

De indruk die ik tot dusver van Kroes krijg, is zacht gezegd niet positief. Hij heeft nog helemaal NIETS bij onze club gepresteerd maar komt op mij nu al over als een enorme blaaskaak die vol zit van zichzelf. Mochten deze uitspraken waar zijn, dan getuigt dit absoluut niet van het niveau en uitstraling die een AD van Ajax zou moeten hebben. Ik hou mijn hart vast.
En dit zegt overigens niets over pro of anti Mislintat. Dit gaat puur om een toekomstige AD die wat mij betreft nu al een zeer zwakke indruk maakt.

16-11-2023 10:42

Mentir +2481

inderdaad, meneer is nog niet binnen en begint al met modder te gooien, qua stemming making niet echt slim. Maar eerst maar afwachten tot Kroes wat transfars doet voordat we echt kunnen beoordelen hoe en wat.

Vond nogsteeds knap om bassey voor zowat het aankoop bedrag te verkopen.

16-11-2023 10:48

Sti Jn +3101

Je mag best kritiek op M hebben. Maar het was te ch echt Sar + RvC die toezicht moesten houden. Ik vraag mij nu af waarom Kroes überhaupt spreekt; is dat in het belang van Ajax? Nee; niet doen dus. Zie Van Gaal.

16-11-2023 10:28

Jariiii +22323

Wie hij hier mee dient behalve zichzelf ontgaat me echt.

16-11-2023 10:19

GAjax31 +16280

Ik vind hem er zelf ook niet goed uitkomen door dit soort uitspraken te doen. Hij kan beter laten zien dat hij het veel beter kan als hij eenmaal werkzaam is bij Ajax. Moet toch niet zo lastig zijn als de afgelopen twee transferperiodes 'de slechtste uit de geschiedenis van de club' waren.

16-11-2023 10:24

GNBL +90379 moderator

Kroes is vriendjes met de media en zal er voor zorgen dat graaiers zoals Guido Albers en Rob Jansen weer genoeg zullen gaan verdienen aan Ajax. Tussen 2017 en 2022 €75 miljoen uitgegeven aan spelersmakelaars, meer dan alle andere eredivisieclubs bij elkaar.

16-11-2023 10:18

Kryptonite +77028

Sterker nog, in (als ik mij niet vergis) 2019 of 2020 hadden wij de op 4 na hoogste makelaarsfees VAN ALLE CLUBS TER WERELD. Hoger dan Chelsea, hoger dan Bayern, etc. Als dat geen NRC-onderzoek waardige statistiek is dan weet ik het ook niet meer.

16-11-2023 11:59

WKtjee +692

Spreken is zilver, zwijgen is goud. Hij doet er echt niemand een plezier mee om dit te zeggen, vooral niet zichzelf.

16-11-2023 10:17

Semmier +625

Apart dat mensen hier zo verdeeld zijn... krijg bijna het idee dat Mislintat mensen heeft ingehuurd om positieve comments over hem te plaatsen

16-11-2023 10:17

rodnet +10346

Zonder door Mislintat betaald te zijn kun je ook best genuanceerd over zijn activiteiten denken en met gepaste verbijstering kijken naar de hetze die tegen hem is gevoerd door koffiedrinkende vrienden van Steijn, de eruit gegooide zaakwaarnemers en zogenaamd "bevriende" media.

16-11-2023 10:31

Jehebtnietaltijdbalbezit +1795

Heel goed verwoord. Ik krijg heel sterk het gevoel dat dit ‘boek’ (in ieder geval de stukjes die wij nu lezen) een vervolg van die hetze is, een afrekening. Moreel en ethisch heel dubieus, op z’n minst.

16-11-2023 10:45

Slang3 +46149

Van mij mag het, maar kom dan met terechte kritiek. Waarom deze onzin. Over 4 linksbacks en niet iets over gebrek aan ervaring of de trainer

16-11-2023 11:00

RJB1979 +25977

Precues. Als een boek een scoop heeft dan is dat vaak al heel bijzonder. Dit boek leest tot nu toe als een aflevering van "The bold and the beautiful." Persoonlijk zou ik dit boek niet met een vieze snacktang aanraken.

16-11-2023 11:17

Chesterson93 +3335

Over nuance gesproken: ik ben niet zozeer een fan van Maurits Hendriks, en ik zie zijn werkzaamheden niet volledig. Maar als ik naar de Pak Schaal Podcast luister, wordt Menno de Galan als gast ingebeld en op het moment dat het over Maurits Hendriks gaat, geeft hij later - verbatim - aan:

“Kom er maar in, Maurits Hendriks. Die kwam nieuw, die kwam net kijken. Die was aangenomen, ook, om .. euhm, taken van van der Sar, euh, euh, euh, over te nemen. Juist niet op voetbaltechnisch gebied natuurlijk. Maar .. de, ja, heb je .. dan sta je, op de, voor de keuze, een soort tweesprong: of je pakt dat andere dan ook mee - dus die voetbalkant, technische kant - of je laat je daarvan, je houdt je dáárvan afzijdig. En ik, euh, ik ben er STELLIG van overtuigd dus dat Hendriks het eerste pad heeft gekozen en dus zich HEEFT BEMOEID ook met de aanstelling van, euh, Mislintat. Maar, maar dat ook heeft kunnen doen, hé?! Hij-hij kon het doen, er is niemand die hem een strobreed in de weg legde.”

De woorden met Caps Lock geven mij een Telegraaf-insteek. Het niet zeker weten, maar de aanval openen op iemand waarvan je nog steeds niet zeker weet wat zijn (Maurits Hendriks) rol is. Het wordt wel heel sneu op deze manier voor de beste man. Neemt niet weg dat als hij zijn werk niet goed doet, Ajax er goed aan zou doen om hem te laten gaan. Alleen weten wij dat niet en is “de Nieuwe Toekomst” iets dat onder zijn takenpakket valt. Als dat goed loopt, gaat er tenminste iets goed.

17-11-2023 04:06

BBAFCA +9780

Heeft niks met mislintat te maken. Dit is gewoon niet chique. Hij mag best commentaar hebben op het transferbeleid, maar de manier waarop is niet AD waardig.

16-11-2023 10:56

insectenverdelg +23563

Ik wil helemaal Mislintat niet verdedigen. Geloof nog best dan een aantal spelers individueel kwaliteiten hebben, alleen mist er een synarchie om een team te bouwen .iemand die de leiding neemt.Het is een elftal en dat os niet gevormd.

Dat gezegd hrbbene vraag ik me af wat Lroes hier dort in zijn rol. Bezopen. Je hebt nog geen stap bij de club gezet en gaat nu al commentaar leveren op al het voorgaande. Ik zeg ga anderhalf jaar aan de slag. Vorm de club naar je hand, win een kampioenschap of haal CL voetbal, Et een organisatie neer., en doe dan je vethaal. Dat is de logische volgorde.

16-11-2023 11:03

Danielson +50623

Kroes is de volgende narcistische patjepeeer die zogenaamd onze club komt redden, maar Ajax alleen maar dieper de afgrond in zal duwen.
Onvoorstelbaar dat hij op voorhand dit soort uitspraken doet. Bij De Telegraaf jongens zal hij niet kapot kunnen. Bij mij heeft hij het al verbruid.

16-11-2023 10:11

Aram +18199

Ik ben geen Mislintat-bewonderaar. Hij heeft teveel gekocht.
Maar je gaat bijna naar hem terugverlangen nu er zo’n patjepeeer in aantocht is.

16-11-2023 10:33

Danielson +50623

We zullen met z'n allen nog naar Sar terugverlangen. Ondanks al z'n gebreken heb ik hem nimmer op dit soort populistische, misplaatste spierballentaal kunnen betrappen. Sar had natuurlijk wel primair een Ajax hart en ook geen last van een al te gezwollen ego.

16-11-2023 10:43

Aram +18199

Reactie op mijn eigen post.
Nu Kroes er komt, moeten we hem denk ik toch maar steunen. Je moet ergens beginnen en je kunt niet doorgaan met een kampenstrijd waarin iedereen wordt afgebrand.
Wel een slechte start van hem.

16-11-2023 11:03

ratje +3515

Over de uitkomst kun je het alleen maar eens zijn. Vooral 4 linksbacks is wel triest, hoewel Wijndal gewoon verhuurd is en ASE niet voldoet en beter als extra middenvelder gezien kan worden.

Maar Mislintat heeft i.m.o. zeker wel talentvolle spelers gehaald. Daarnaast ontbreekt wel een rechtsbuiten (hoewel berghuis en forbs er kùnnen spelen) en ervaring. Beiden hadden opgelost kunnen worden met Ziyech, maar de komst werd tegengehouden door de directie, omdat Kudus er nog was. Ookal was duidelijk dat die zou vertrekken.

Vervolgens worden ook Almada en Spertsyan geblokkeerd en voldoet de selectie niet.

De kritiek dat Mislintat carte blanche heeft gekregen deel ik dus niet helemaal. Als die man nòg meer vrijheid had gekregen, was de selectie beter geweest.

16-11-2023 10:00

Balgevoel +31091

Even 'los' (voor zo ver dat kan) van de kwaliteit en de bedragen: Sosa was een hartgrondige wens van onze vriend Maurice. ASE werd, net als Wijndal, afgetest. Avila is een centrale linksbenige verdediger (die ook linksback 'kan'): helemaal niet gek in een situatie waarin je alleen Hato daar hebt (fit) en Kaplan (revaliderende). Geen rechtsbuiten en creatieve middenvelder halen, was nogal jammer (ik druk me even genuanceerd uit), maar dit verhaal over die linksbacks van onze aanstaande AD is toch ook wel een tikkie simpel.

16-11-2023 10:03

ratje +3515

Ja als je het zo stelt: eens.

Ik zwakte dat deel zelf natuurlijk ook al wel af, dus je hebt helemaal gelijk, zelfs het linksbackgedeelte valt enorm mee.

16-11-2023 10:12

Balgevoel +31091

Als Kroes serieus aan dat boekje heeft meegewerkt vanuit zijn positie (1: hij 'werkt' bij AZ en 2: hij wordt straks de algemeen directeur van de spelers die hij impliciet noemt), is dat wat mij betreft blunder 2 van de (vorige) RvC. De eerste was de transferzomer ingaan zonder AD, de tweede is dan de keuze voor Alex Kroes, terwijl een Michael Kinsbergen (al jaren weg bij AZ) misschien wel net zo geschikt was (je zou zelfs kunnen stellen dat hij mede aan de wieg gestaan heeft van de laatste succesperiode van de club). We kunnen het heel erg lang blijven hebben over Mislintat, maar die is al weg. Voor degenen die in Kroes de nieuwe messias zien: verdiep je eens in SEG en Kees Vos: kompaan en jeugdvriend van onze aanstaande heer en herder...

16-11-2023 09:54

CDX +3257

Hoe kun je als Kroes meewerken aan zo'n boekje. Het enige wat je zo'n riooljournalist hoort te zeggen is "GEEN COMMENTAAR, Ik was destijds werkzaam bij AZ en niet betrokken bij het reilen en zeilen binnen Ajax. Laten we niet achteruit kijken maar vanaf volgend jaar gezamenlijk een nieuwe start maken en Ajax terugbrengen waar het hoort".

Ik mag hopen dat die journalist alles bij elkaar verzint en graag zijn boekenverkoop in de feestmaand wil boosten... maar dit is echt een bedenkelijk niveau hoor. Ook vanuit een Ajax PR afdeling die allang een statement had kunnen ontwikkelen met Kroes om eea te ontkrachten. Het is allemaal zo treurig qua beleid.

16-11-2023 09:48

Matzet +5421

Een onverstandige manier om een verstandig besluit aan te kondigen, Hendriks de deur uitwerken.

16-11-2023 09:54

CDX +3257

Ik zie niet in waarom Kroes daarvoor domme uitspraken moet doen in een boek. Dan geef je die man een zak geld en neem je afscheid. Vergeet niet dat Hendriks gewoon zijn afgesproken doelen heeft behaald en een ton bonus heeft gehad. Dus dat wordt een mooie oprotpremie. Maar dat kan nog steeds binnenskamers geregeld worden zoals dat hoort in een normaal bedrijf.

16-11-2023 09:59

Kryptonite +77028

De aankomende AD die ziet dat zijn club in brand staat laat zich lenen voor zo'n boek en doet dit soort stevige uitspraken, nog voordat hij gestart is. God hebbe onze ziel als hij eenmaal is begonnen.

16-11-2023 09:41

GNBL +90379 moderator

Veel supporters houden van dat populistische gelul. De man heeft ondertussen een mythische status verworven, waardoor het eigenlijk alleen maar kan tegenvallen.

16-11-2023 09:44

Qifesh +24917

"Ik had mensen een klap in hun nek gegeven als ik er als algemeen directeur weet van had gehad."

de fok halen we hier nu weer naar binnen man.. laat ièmand dit blokkeren in vredesnaam..

16-11-2023 09:36

Kryptonite +77028

Ja wat een domme opmerking. Van alle dingen die je zou kunnen doen (ontslag, schreeuwen, uitschelden) kiest hij ervoor om iemand "een klap in de nek" te geven. Wat is dit nou weer voor cowboy.

16-11-2023 09:43

Qifesh +24917

Ik zie een zelfvoldane gast op die foto's en dan die teksten erbij.. ik gun Ajax in de eerste plaats een betere HR afdeling.

16-11-2023 09:58

PaulusH +3109

Ik heb er ook geen goed gevoel bij moet ik zeggen, de partijen die meest lovend over hem zijn zijn over algemeen de partijen waar je als voetbalclub zijnde makkelijkste door uitgeknepen kan worden (zaakwaarnemers bijvoorbeeld).

Hetgeen mij meest bijstaat aan hem is logischerwijs SEG wat hij met Kees Vos gestart is.

Wanneer Kees Vos je omschrijft als "goudeerlijke jongen" moeten alle alarmbellen al af gaan. Maar de reden dat Kroes, volgens die zelfde Vos, een club wilde kopen is omdat ze soms verbaasd over de vriendjespolitiek en gebrek aan professionaliteit waren (Volkskrant, 2023). De zelfde partij, SEG, die door de rechtbank opgelegd kreeg de Vrij 4.75 miljoen te moeten betalen omdat ze "niet volledig openheid van zaken" gaven (volgens de rechtbank) en de "mededelingsplicht" geschonden heeft volgens de rechter. Wanneer je als zaakwaarnemerskantoor je cliënt idee geeft voor hem te onderhandelen en dan 7.5 miljoen als provisiesom pakt vanuit de club waar je hem heen brengt zonder dat cliënt er weet van heeft komt op mij toch wel over als vriendjespolitiek en een gebrek aan professionaliteit. Niet gek dat enkele grote namen hierna wegliepen bij SEG (uitspraak e.d. was allemaal nadat Kroes zijn aandelen al verkocht had, dit deed hij in 2018 toen ook casus De Vrij speelde, pas later was de rechtzaak).

Huidige clientèle van SEG is ook absoluut niet zo sterk meer als paar jaar geleden, toch zou het mij enorm verbazen als Ajax niet veelvuldig met ze in zee gaat onder Kroes.

16-11-2023 12:04

ajax4ever001 +18653

Offtopic: Donny vd Beek heeft onlangs een peperdure appartement in Amsterdam aan de zuid-as gekocht.. zou het kunnen zijn dat hij terug wil keren naar Ajax? Kan geen toeval zijn toch..

16-11-2023 09:24

NipeB +15850

Speelde afgelopen zomer al. Toen wilde hij teveel salaris. Na nog een half jaar bankzitten is dit wel typisch Ajax om hem terug te halen. Ook zo’n speler die alleen in een goed draaiend team kan excelleren. Is dat niet zo, dan voegt hij niks toe. We hebben al met Bergwijn en Berghuis 2 van dat soort spelers.

16-11-2023 09:28

Kryptonite +77028

Als hij wordt gezien als kartrekker/leider dan zijn we gedoemd. Echter als hij een 'gewone' aankoop is, dan vind ik het zo gek nog niet om een poging te wagen, mits hij niet al te veel kost. Donny heeft lang niet gespeeld en het is iemand die idd ook goede spelers om zich heen nodig heeft, maar in onze befaamde CL campagne van 2019 was hij geweldig. Niet voor niets wilden ook Real en andere grote clubs hem hebben. Mensen lijken zijn prestaties hier te bagatelliseren en trekken nog net niet de vergelijking met Taylor, maar hij was een van onze beste spelers.

16-11-2023 09:38

Lazell +17008

Hij was niet een van onze beste spelers. Dat waren De Ligt, Blind, Tadic, Ziyech en Frenkie. Hij kwam daaronder, samen met Tagliafico, Schone en Neres.

Het is nog steeds een goede speler, maar niet het type dat we nodig hebben en heeft ook weer niet zo ontzettend veel kwaliteit dat hij per direct een vaste basisplaats heeft. Misschien komt hij zelfs achter Berghuis en dan houdt hij het toekomstige plekje van Unuvar, Misehouy of Hlynsson bezet. Van de Beek is een overbodige aankoop.

We hebben veel meer behoefte aan 2 goede backs en 1 goede controleur.

16-11-2023 10:03

Kryptonite +77028

Naja, eigenlijk waren alle basisspelers goed. Mazraoui en Onana kan je bijvoorbeeld ook aan dat rijtje toevoegen. Dus het hangt ervan af wat je onder "een van de beste" begrijpt.

Maar ook als je vindt dat Donny, Schöne, Tagliafico, Onana en Mazraoui tot een soort 2e tier behoren: ook zulke spelers zouden nu absolute aanwinsten voor ons zijn, met uitzondering van Schöne vanwege z'n leeftijd.

16-11-2023 10:12

Jariiii +22323

Schone? Die wordt hier echt met terugwerkende kracht veel belangrijker gemaakt dan hij was. Ik waardeerde hem absoluut als speler en persoon, maar hij was niet voor niets vaker wissel- dan basisspeler. Van de Beek hoorde misschien niet thuis in het rijtje absolute toppers, daaar heb je gelijk in, maar hij was wel heel goed en heel belangrijk.

16-11-2023 10:23

Qifesh +24917

Klopt wel maar schöne had wel die dodelijke vrije trap als wapen. En als vb functie een geweldige gast. Levensgevaarlijk om dus een overtreding te maken als tegenstander.

16-11-2023 10:39

ajax4ever001 +18653

Schöne was als teamplayer een geweldige gozer die naast het veld belangrijk was.. hij lag goed in te groep.

16-11-2023 12:54

Matzet +5421

Ajax Shownieuws. Kenneth Taylor is aan het daten met een emotioneel YouTubester. Zou hij daarom zo slecht voetballen? Kan geen toeval zijn toch…

16-11-2023 09:53

Chesterson93 +3335

De jongen is verbonden met Amsterdam, ondanks zijn geboorteplaats (Nijkerkerveen). Een huis kopen geeft aan dat hij zichzelf in de toekomst ziet ‘terugkeren’. Maar niet per se bij Ajax, als speler.

17-11-2023 05:33

B2tob4 +12084

Wat talloze fans(?) hier blijkbaar niet door hebben, is dat met dit soort uitspraken van een aankomend AD de al in ruime mate aanwezige onrust uitsluitend nog eens aangewakkert wordt. Alex Kroes werd op vele punten als aankomend AD geprezen, met dit soort uitspraken kun je je afvragen hoe het met zijn competentie organisatiesensitiviteit is gesteld. Als de man echt slim was zou hij moeten weten dat dit soort uitspraken het huidig Ajax zeker niet positief verder helpen. Als een aankomend AD ook al kreten vanuit zijn "onderbuik" gaat uiten, kun je je oprecht afvragen of dit wel de toekomstig AD van Ajax kan en moet zijn...!

16-11-2023 09:20

Qifesh +24917

valt me tegen. Je kunt veel over Overmars zeggen maar dit zou hij niet zo snel in het openbaar uiten

16-11-2023 09:19

Koos1982 +458

Die opmerking van Tadic 😂

16-11-2023 09:02

Qifesh +24917

Wat een onverzettelijkheid 😂

16-11-2023 09:16

GAjax31 +16280

Maar wat wou Kroes dan eigenlijk? Alleen met ASE en Wijndal als linksback het seizoen in gaan? Beide werden namelijk te licht bevonden waardoor Wijndal uiteindelijk is verhuurd en ASE wou alsnog voor zijn kans gaan. Met andere woorden Sosa is gehaald als vervanger van Wijndal en met Avila is een speler gehaald die zowel linksback zou kunnen spelen als CV aangezien Kaplan nog geblesseerd was en er dus geen backup van Hato was door de verkoop van Bassey. Toen Sosa geblesseerd was moest notabene de rechtsbuiten van Jong Ajax linksback spelen, dus zo ruim in de linksbacks zitten we kennelijk niet.

Kritiek op de samenstelling van de selectie is prima, alleen het voorbeeld van '4 linksbacks' begrijp ik niet zo. Zelf denk ik achteraf dat het beter was om of Akpom of Mikautadze te halen ipv beide aangezien Brobbey toch veel speelt en dan het overgebleven geld uit te geven aan een creatieve 10. Al is het ook deels pech dat Misehouy niet fit is. En hoewel ik wel potentie in Forbs zie had ik liever een echte rechtsbuiten gezien aangezien er met Godts al een groot talent voor linksbuiten was. Beide kunnen ongetwijfeld op rechtsbuiten uit de voeten, maar het is niet ideaal.

16-11-2023 08:54

Amsterdamnoord +6163

Mooi gezegd!

16-11-2023 09:29

Slang3 +46149

Dus Kroes wordt de eerste AD van Ajax onder wie 0 miskopen gedaan worden en alle posities precies genoeg gevuld zullen zijn. De lat ligt hoog voor iemand die Van Schip goed genoeg vind het seizoen af te maken

16-11-2023 08:50

Hans.D88 +3780

En zo niet, dan een klap. In zijn nek.

16-11-2023 12:05

AFCAMM +11395

Ik wil best geloven dat hij gelijk heeft over de persoon Mislintat, maar hij heeft die vier linksbacks niet gehaald en bovendien voldeden de twee die er waren niet. Dat hij dan twee nieuwe LB’s haalt vind ik niet echt gek. Dat er geen RB is wel.

16-11-2023 08:38

Dusbaba +15434

Die rb is wel gehaald en nog altijd beter dan Sanchez vorig seizoen.

16-11-2023 09:09

Babangida83 +23969

Hij bedoelt rechstbuiten, baba

16-11-2023 09:44

AFCAMM +11395

Bedoelde idd rechtsbuiten. Beetje onhandig met die afkortingen door elkaar, maar dacht dat het in deze context wel duidelijk zou zijn.

16-11-2023 09:55

Dusbaba +15434

Die had ik idd zelf ook wel mogen verzinnen. Excusez moi

16-11-2023 14:20

Dusbaba +15434

Was nog vroeg. Mijn schuld.

16-11-2023 14:20

GAjax31 +16280

Als Martha tijdens het schrijven van dat boek al linksback had gespeeld had ie kunnen roepen dat we maar liefst 5 linksbacks hadden.. Dat Wijndal is verhuurd en Avila inmiddels als CV wordt gezien doet er niet toe.

16-11-2023 09:41

neutraaltje +366

Je kan je afvragen hoe dit as artikel bedoelt is. Er is een boek geschreven over ajax de afgelopen 2 jaar. Daarin komen een aantal mensen aan het woord. En nu worden er 2 mensen uitgeligt. Die 2 zoeken niet de media aandacht, maar ziij slechts 2 personen van de meerdere uit het boek, die gebruikt worden voor dit artikel

16-11-2023 08:28

NipeB +15850

Hele app conversaties van Kroes met Meijaard staan in het boek. Die heeft De Galan van Kroes gekregen plus sappige quotes. In Parool zegt De Galan dat Ajax er naar zijn idee zelfs in Nederland niet meer bovenop komt. We hebben nog een mooie periode gehad. Die ligt inmiddels alweer een paar jaar achter ons. Zoveel wanbeleid (begon onder Overmars/Sar) overleeft geen enkele organisatie. Kroes gaat het nog veel erger maken. We zijn fan van een middenmoter die alles zelf heeft verknald omdat we verkopen belangrijker vonden dan voetbal.

16-11-2023 09:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.