Heerenveen vernedert Ajax A1; zeges B1, C1

door GH 43

Heerenveen vernedert Ajax A1; zeges B1, C1

door GH 43

Laatst geüpdatet

KANSLOOS - De A1 van Ajax is in eigen huis hard onderuit gegaan tegen Heerenveen. De Friezen wonnen met 4-1 van de Amsterdammers. De Ajax A1 kwam door Nick de Bondt nog wel op voorsprong maar de rest van de wedstrijd was Heerenveen beter. Ajax had na de 1-0 nog wel de kans op de 2-0 maar De Bondt kreeg zijn tweede niet tegen de touwen. Vlak na de kans voor De Bondt maakte één van de kleinste mannen van het veld, Basacikoglu, met een kopbal de 1-1.

Na de gelijkmaker kon Ajax A1 geen gevaar meer stichten. Met rust stond het dan ook al 1-3 door doelpunten van Péter en Chacon Ibarguen. Diezelfde Chacon Ibarguen zorgde in de tweede helft voor de 1-4 eindstand.

Opstelling Ajax A1: Alblas; Tete, Noordhoff (Anderson), Riedewald, Rosheuvel; Bakker, Van den Boomen (Papemelodias), El Hasnaoui (Menig); De Bondt, Keskin (Lazic) en Becker.

Opstelling SC Heerenveen A1: Noppert, Huizing, Warmolts, Van Aken, Voest, Geissler, Basacikoglu, Chacon Ibarguen, Péter, Marinus en Sinkgraven.

Scoreverloop:
1-0 De Bondt
1-1 Basacikoglu
1-2 Péter
1-3 Chacon Ibarguen
1-4 Chacon Ibarguen

Ajax A2 verloor thuis met 1-2 van FC Volendam A1. De Volendammers stonden bij rust met 0-1 voor en scoorden na rust de tweede treffer. Vlak voor tijd maakte Damil Dankerlui de aansluitingstreffer voor Ajax A2, maar verder kwam de ploeg niet.

Ajax B1 won voor de vierde keer op rij. In Rotterdam werd Excelsior B1 met 0-3 verslagen. Abdelhak Nouri maakte voor de rust de openingstreffer. Na rust maakte Ezra Walian Ajax' tweede doelpunt. Nouri bepaalde met een schitterende stiftbal de eindstand op 0-3.

Opstelling Ajax B1:
Indy Groothuizen; Leeroy Owusu, Damian van Bruggen, Damon Mirani, Shaquill Sno (Jari Verburg); Jordy Bruijn, Melvin Vissers (Donny van de Beek), Abdelhak Nouri; Pelle Clement (Adham El Idrissi), Ezra Walian, Gino Dekker.

Ajax B2 ging hard onderuit tegen ADO Den Haag B2. In Den Haag won de thuisploeg met 4-1.

Nummer drie Ajax C1 boekte een 3-4 overwinning bij nummer twee Vitesse C1 en kan de Arnhemmers op de ranglijst passeren bij winst van het inhaalduel. De goals van Ajax C1 kwamen van Kaj SIerhuis (2x), Zian Flemming en Che Nunnely.

Ajax D1 bereikte de halve finale van de beker door een overtuigende 6-0 overwinning op Feyenoord D1. Jim Beers en Daishawn Redan scoorden ieder 2 keer. Juan Familia Castillo en Mitchell Bakker waren één keer trefzeker. In de halve finale speelt Ajax D1 tegen de winnaar van het duel tussen MVV D1 en De Graafschap D1.

(Foto: Black Bath Towel Photographers)

Lees meer over:
Plaats reactie

omisom +1

Pfffff 1-4 thuis op je broek krijgen is wel heel erg triest, ik hoor ze al weer roepen "we zitten nog in de opbouwfase" vraag me alleen af hoelang deze "fase" gaat duren.
Een winnaarsmentaliteit moet in je zitten dat komt niet zomaar aanwaaien dus schouders eronder en op naar de volgende winstpartij.

17-03-2013 11:03

Wayout +2

Wat een afgang!!! In eigen huis met 1-4 aan de kloten krijgen

16-03-2013 22:07

masterrr +1

Je mag natuurlijk nooit van de jeugd van Heerenveen verliezen. Daar komen nooit goede voetballers uit, dus vind dit best schandalig.

Maar dit wisten we ook al, omdat het technisch hart allemaal jonge spelers koopt. Als ze alle vertrouwen hadden gehad in de huidige A1, hadden ze dat niet gedaan lijkt me.

16-03-2013 20:47

TeddyRuxpin +0

Lekker makkelijk om nu bij zoveelste flater in de jeugd te roepen dat het om het individu gaat. Maar met 11 spelers die individueel beter gemaakt worden zal je toch mogen verwachten dat het hele elftal beter speelt? Er klopt gewoon niks van die hele Toekomst op het moment.

16-03-2013 18:47

JohnDylan +22355

Deze A1 is het product van de 'oude' jeugdopleiding en het nieuwe beleid kan je hier dus niet op veroordelen.

16-03-2013 19:12

paulurs +0

Ajax D1 tegen Feyenoord D1, deze groep weet niet beter dan de nieuwe lijn..

6-0

De toekomst duurt nog even, maar komt er aan!

16-03-2013 19:15

dezengene +2

Nu de nieuwe lijn afkraken klopt niet, dat is veel te snel. Maar om nu bij de D1 direct te roepen dat het enkel dankzij de nieuwe lijn is, lijkt mij net zo kort door de bocht. Die jochies hebben nauwelijks die training gehad, zowel omdat het pas is ingevoerd, als omdat ze zo jong zijn.

16-03-2013 19:40

suske +25

Het enige wat niet klopt is jou reactie. Jij weet niet eens wie de trainer van de A1 is ( zie een andere reactie van je )

Ga je eerst eens verdiepen in Ajax je bent pas op deze site.

O ja de trainer van de A1 is trouwen Alphons Groenendijk. iedere geaarde Ajacied weet of wist dat.

17-03-2013 11:28

TeddyRuxpin +0

Wie traint de A1, het is werkelijk een schande wat die presteert dit jaar.

16-03-2013 18:43

brullie +7036

Zo is het maar net...dit seizoen is het zwaar slecht....maar overige gasten steken hun kop in het zand en vinden het wel meevallen....

17-03-2013 11:11

Boer +3

Ajax is een van de weinige clubs met een A2. Alle clubs spelen met eerstejaars in hun A1. Heerenveen vandaag ook en ook Heerenveen schuift spelers vervroegd door. Dus alles komt niet zomaar goed.

16-03-2013 18:10

JohnDylan +22355

Niemand zegt dat alles zomaar goed komt en de meeste mensen zijn het er over eens dat deze A1 zeer zwak is. Deze lichting is de accumulatie van meer dan 10 jaar slecht jeugdbeleid.

16-03-2013 18:45

flasher93 +0

Leuk maar het gaat natuurlijk met ons nieuwe beleid om Ajax 1. Dus laat de beste talenten maar snel doorstromen en wat de andere elftallen verder doen maakt me echt niks uit.

16-03-2013 18:00

Robinjo1988 +1

B1 wel weer gewonnen. Daar zit gelukkig veel meer talent in.

D1 6-0 gewonnen tegen de kakkies hahaha netjes hoor.

16-03-2013 16:51

Cello +52978 moderator

Je laat je op deze manier als Ajax zijnde wel een beetje te kijk zetten.

Maar of het ons moet verwonderen?. Ik denk 't niet.
We hebben nu eenmaal dat veel spelers al jong worden doorgeschoven, zoals 'Alleskomtgoed' ook al hieronder aanhaalt. Zo zullen er in Jong Ajax/Ajax-1 ook spelers rondlopen, die wellicht nog gerechtigd zijn om bij de A-junioren mee te spelen.
En ja.... als je dan met een bijna overdreven jonge ploeg moet aantreden tegen doorgaans gasten die al 1-2 misschien soms wel 3 jaar verder en ouder zijn....dan loop je wel eens tegen nederlagen op. En opzich ben ik er niet eens zo heel erg rouwig om. Ik denk zelfs dta het goed is dat ze zo af en toe op het bekkie gaan.... denk namelijk, dat je daar meer van leert, dan van wekelijks iedere tegenstander met grote uitslagen naar huis te spelen. Laat ze maar leren knokken voor de punten ipv dat ze omdat ze technisch superieur zijn aan hun tegenstander bijna freewhelend door het seizoen gaan.

Kan me namelijk ook nog wel seizoenen herinneren, dat we met zn allen klaagden over de slappe hap in Ajax-1. Dat we het misten dat men wilde knokken....
Deels lag d ebasis daarvoor in het feit, dat men het in de opleiding niet echt had hoeven doen, niet echt had geleerd, omdat daar alles van een leien dakkie ging.

Dus op zich is het niet heel vervelend als men dus zo nu en dan op de bek gaat....

16-03-2013 16:48

Semtex +148

VernederT


...for what it's worth

16-03-2013 16:41

ajax19 +0

Ik beweer al langer dat Cakmak, Vissie en Bousbiba mee moeten doen met de reden dat zij met Bitter, Becker en Keskin kunnen samenwerken. Dat ontbreekt, daarom speelt die lichting pover.

16-03-2013 16:11

JohnDylan +22355

Bousbiba moet zeker naar de A1 worden doorgechoven maar zal nog wel een tijdje geblesseerd zijn (knieschijf uit de kom). Vissie en Cakmak zijn nog minder dan wat er bij de A1 op hun positie rondloopt.

16-03-2013 16:33

ajax19 +0

Dat klopt niet helemaal. Cakmak heeft een dosis combinaties die aan dit middenveld ontbreekt, terwijl Vissie functioneel in het verzorgde veldspel wel circulatie tot stand brengt. Precies de behoeften van dit zooitje. En Bousbiba is natuurlijk qua acties een verbetering, maar eigenlijk moet El Hassnaoui ook in die taak kunnen groeien. Die jongen doet alles uit stand.

16-03-2013 17:02

JohnDylan +22355

Bousbiba speelt voornamelijk als linksbuiten terwijl El Hasnaoui een linkshalf is. Ik begrijp de vergelijking dus niet helemaal. Cakmak is een spits dus wat bedoel je als je zegt dat hij een dosis combinaties heeft die het middenveld van de A1 nu mist. Vissie is multifunctioneel maar komt op elke positie tekort voor Ajax.

16-03-2013 17:18

ajax19 +0

De positie die Ajax aan spelers koppelt, zijn dan ook veelal verkeerd. Daarom presteren jeugdspelers zo ondermaats.

16-03-2013 17:40

Robinjo1988 +1

Ja man de mensen bij Ajax snappen er niks van. Jij bent de enige die er verstand van heeft. o_O

16-03-2013 18:04

sjaakthenler +0

Snap niet waarom je dag na dag doorgaat met die onzin, wat voor weirdo moet jij wel niet zijn zeg...

16-03-2013 18:11

JohnDylan +22355

Dus jij wil zeggen dat Bousbiba en Cakmak op het middenveld moeten spelen? Bousbiba zou misschien op rechtsmid kunnen maar is als buitenspeler veel geschikter. Bij Cakmak zie ik niet in wat hem een geschikte middenvelder zou maken.

16-03-2013 18:43

ajax19 +0

Bousbiba zou ik linkerspits gebruiken, Becker centraal en Bitter rechtsbuiten. Dan zou ik Keskin linker middenvelder gebruiken, die moet van daaruit vleugelen. En Menig centraal en Cakmak rechter aanvallende middenvelder. Achterin moeten De Bondt, Kuiper, Tete en Vissie staan. Leeuwenburgh op doel. En dat elftal zal in drie wedstrijden meer progressie maken dan dit elftal in een vol seizoen.

16-03-2013 20:33

ajax19 +0

Bousbiba zou ik linkerspits gebruiken, Becker centraal en Bitter rechtsbuiten. Dan zou ik Keskin linker middenvelder gebruiken, die moet van daaruit vleugelen. En Menig centraal en Cakmak rechter aanvallende middenvelder. Achterin moeten De Bondt, Kuiper, Tete en Vissie staan. Leeuwenburgh op doel. En dat elftal zal in drie wedstrijden meer progressie maken dan dit elftal in een vol seizoen.

16-03-2013 20:36

ajax19 +0

Bousbiba zou ik linkerspits gebruiken, Becker centraal en Bitter rechtsbuiten. Dan zou ik Keskin linker middenvelder gebruiken, die moet van daaruit vleugelen. En Menig centraal en Cakmak rechter aanvallende middenvelder. Achterin moeten De Bondt, Kuiper, Tete en Vissie staan. Leeuwenburgh op doel. En dat elftal zal in drie wedstrijden meer progressie maken dan dit elftal in een vol seizoen.

16-03-2013 20:37

JohnDylan +22355

Welke kwaliteiten die Becker heeft maken hebben een geschikte spits? Hij heeft een slechte aanname en is nutteloos met zijn rug naar het goal van de tegenpartij omdat hij niet kan kaatsen. Bitter gaat het niet redden bij Ajax en zou ik sowieso buiten de basis houden. Cakmak heeft geen goede steekpass en geen geweldige dribbel daarbij is zijn handelingssnelheid te traag voor een aanvallende middenvelder. Riedewald buiten de basis houden zodat Kuiper kan spelen vind ik ook absurd.

Het enige waar ik het mee eens ben is dat De Bondt als linksback uitgeprobeerd kan worden.

Leeuwenburgh; Tete, Gravenberch, Riedewald, De Bondt; El Hasnaoui, Vd Boomen, Keskin; Becker, Menig, Bousbiba

16-03-2013 20:45

ajax19 +0

Positioneel gevoel heeft Becker. Bitter is een ruwe aanvaller, heeft meer ruimte nodig. Cakmak is een speler met inzicht en talent qua vaardigheden. Zuivere trap- en dribbeltechniek, en diepgang zijn haalbaar. Kijk dat heet interne scouting.

Riedewald is een B-junior, die moet gewoon met Kuiper moet wedijveren en eventueel Marinkovic. Maar spelers uit een lager geboortejaar afschrijven om een toptalent is niet echt betrouwbaar. Elke speler verdient in de jeugd een zeker vooruitzicht.

16-03-2013 21:14

Lewis Hamilton +1

Waar gaat dit over, nog thuis wel.

16-03-2013 16:04

Robinjo1988 +1

Misschien is het handig om meer B spelers door te schuiven. Deze A1 is niet al te best.

16-03-2013 15:32

JohnDylan +22355

Er zijn geen B-junioren die daar aan toe zijn.

16-03-2013 15:35

Robinjo1988 +1

Jammer, ik dacht aan iemand als Walian..

16-03-2013 16:33

JohnDylan +22355

Nee ook Walian is daar nog zeker niet aan toe. Fysiek misschien wel maar technisch zal hij eerst grote stappen moeten maken.

16-03-2013 17:20

Robinjo1988 +1

Die maak je toch eerder als je wedstrijden speelt met oudere gasten? Dat is wat Cruijff graag ziet.

16-03-2013 18:02

JohnDylan +22355

Als je tegen iets betere spelers speelt misschien maar als je tegen veel betere tegenstanders speelt raak je als talent alleen maar ontmoedigd doordat je gewoon niet goed genoeg bent.

16-03-2013 18:40

AllesKomtGoed +0

Zitten al veel doorgeschoven spelers bij. Slechts 5 spelers van generatie 94 in het veld. Rest van generatie 95 en Riedewald van 96.

16-03-2013 15:51

RobertoStrife +2

Ochjah, zoals je naam zegt, alles komt goed, we schuiven tegenwoordig eerder door, waardoor die spelers meer weerstand krijgen en eerder verliezen.

16-03-2013 16:42

Goalbeinn_Sigi9 +0

1-2 door Péter en 1-3 door Ibarguen

16-03-2013 15:23

Robinjo1988 +1

Weinig verrassende namen.

Zit Riedewald nu vast bij de A1?

16-03-2013 14:56

JohnDylan +22355

Ja Riedewald is inderdaad vast doorgeschoven.

16-03-2013 15:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.