Farioli belooft Ajax-fans hard werk, energie en passie: 'Jullie hebben me gezien langs de zijlijn'

door Bart Veenstra 317

Bron Voetbal International

Farioli belooft Ajax-fans hard werk, energie en passie: 'Jullie hebben me gezien langs de zijlijn'

door Bart Veenstra 317

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli is een trainer die hard werken, passie en energie enorm belangrijk vindt. Dat vertelt de nieuwe Ajax-trainer in een interview met onder meer Voetbal International. De Italiaans is nog vrij jong (35), maar kwam al op zijn 21ste voor het eerst bij een eerste elftal terecht. 'Dus ik ben al zo'n dertien jaar bezig.'

Farioli werkte al op jonge leeftijd met oudere spelers en had in eerdere periodes nog niet de ervaring die hij nu wel heeft. 'Het gaat om het opbouwen van een relatie, vanuit een duidelijk voetbalidee, een coherente manier van spreken en ideeën vertalen naar het veld. En leading by example, dus als je een team van harde werkers wil, moet jij het hardste werken. Jullie hebben me gezien langs de zijlijn. Daar ben ik… Actief, laat ik het zo maar noemen! Dat ben ik ook op de trainingen.’

Tegenover de fans van Ajax wil Farioli een boodschap achterlaten in het interview. 'Er zijn een aantal zaken die niet onderhandelbaar zijn voor mij: een dapper team op het veld, met de wil om het initiatief in de wedstrijd te nemen, met de bal en zonder de bal. Een team dat de fans trots wil maken. En veel hard werk. Dat zijn de enige dingen die ik écht kan beloven.’

Over doelstellingen wil Farioli nog niet praten. De Italiaan geeft aan dat er veel werk te doen staat in Amsterdam en dat het gat met de bovenste clubs groot is. 'Om te groeien, moet er veel gebeuren. Dus we moeten nu niet over doelstellingen praten, maar over visie, over cultuur en over bouwen. Mijn start met Nice was enigszins vergelijkbaar: moeizaam seizoen achter de rug, veel veranderingen in de club.'

Farioli belooft hard werk, energie en passie

Volgens Farioli heeft het dan ook geen zin om te ver vooruit te kijken. Hij bekijkt het liever stap voor stap. 'Het is moeilijk om resultaten te beloven, wat ik wel kan beloven is hard werk, energie en passie om de fans trots te maken. We leven op de manier dat we spelen en andersom. Ik houd van een team dat dapper is op het veld en verantwoordelijkheid neemt, dat is de standaard die we willen neerzetten en wat de supporters in iedere wedstrijd zullen zien.’

Prijzen winnen maakte Farioli in zijn trainerscarrière nog niet mee. Met OGC Nice veroverde hij een ticket voor de Europa League en met Alanyaspor werd hij met een recordaantal punten vijfde. 'Ik heb geen titel gewonnen. Maar belangrijker is de reis die we hebben afgelegd met de clubs waar ik gewerkt heb, de band die ik heb opgebouwd met spelers. (...) Voetbal gaat natuurlijk om prijzen, maar het is ook belangrijk wat je opbouwt met de mensen om je heen, dat herinner ik me het meest. Ik ben het bestuur van die clubs heel dankbaar dat ze deze kans geven aan een jonge, onbekende coach. En natuurlijk dankbaar voor de spelers, die natuurlijk de hoofdrolspelers waren.’

Farioli werd donderdag definitief aangesteld als nieuwe trainer van Ajax. De Italiaan tekende voor drie jaar en staat zodoende tot de zomer van 2027 onder contract in Amsterdam. Op maandag 17 juni begint Ajax officieel aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Lees meer over:
Plaats reactie

Wobbo +11619

Ben wel benieuwd wie van de huidige selectie de nieuwe trainer toegevoegde waarden vindt en welke mogen vertrekken.

27-05-2024 22:30

brullie +7063

Goed begin is het halve werk zeg maar...

27-05-2024 06:49

wilbert.b +3137

Het enige wat telt is dat we de CL miljoenen binnen harken.
Dus plek 2 minimaal.
En dat moet echt een haalbaar zijn. Een goed plan en een selectie die in balans is. Dus niet 4 “6” en en 4 spitsen.

26-05-2024 08:29

AJAXLOVE +199

ergste scenario ga je dan maar HUREN !
zwolle emmen enzo zijn blij met plek 6-12 en wij ZIJN AJAX

dus kampioen eigenlijk moet je ALTIJD voor strijden
en zonder ervaren players gaat het je niet lukken
je jonkies en jeugd gaan jou niet redden en ook francesco zal dan falen

25-05-2024 18:31

AJAXLOVE +199

ben REALISTISCH en als je met dit bagger 3e rangs elftal doorgaat LOL

haal eff guardiola xavi en ancelotti SAMENNNNN
word je alsnog 4 max met dit teampje

25-05-2024 18:29

myway25 +2462

Ben ik het helemaal niet mee eens. Met een onkundige trainer zonder enige lijn en beleid in het elftal ben je puur op kwaliteit 5de geworden. Met een trainer als slot of guardiola kan een elftal extra leveren en op boven zich uitstijgen.

Feyenoord werd ook kampioen met simpele spelers maar met een goed team.

26-05-2024 07:11

Aurelius1 +19736

"Ben ik het niet mee eens".

Gaat iemand nog bewijs leveren voor deze voortdurend herhaalde stelling. Echt zero bewijs hiervoor, maar het blijft maar gerepeteerd worden, alsof men de herhaalknop aan heeft staan. Gewoon mindless alles napapegaaien.

26-05-2024 17:56

myway25 +2462

Het bewijs is : kijk alle wedstrijden na en zienof er lijn in zit.

26-05-2024 21:42

Henkjanklaas +20687

Omdat we financieel twee jassen hebben uitgedaan en nu een povere selectie hebben, zou ik om komend seizoen plek 1.2.3 te halen een paar jonge kanjers huren van topclubs ook om komend jaar te overbruggen en tegelijkertijd CL veilig te stellen. We kunnen ons niet nog een jaar met miskopen veroorloven.

25-05-2024 17:45

Sense of.H +5484

Bayren betaalt 12 miljoen voor Kompany en wij 1.5 miljoen voor Farioli, ze verschillen niet heel veel van elkaar qua ervaring, maar nou hierbij kan ik al zeggen dat we een betere trainer voor een koopje hebben.

25-05-2024 15:52

Kampioensoverwinning +1776

Mooie teksten in de media zeggen helemaal niks. Ten Hag kwam over als een lompe boer, maar was zeer succesvol.

25-05-2024 14:14

Sense of.H +5484

Als je even geduld had dan had je nu Xavi....Ach ja het Lot dan ook weer he, dan maar de Italiaanse oefenmeester, wie weet doet die een Xabi Alonso na.

25-05-2024 12:36

BackInBlack +14705

Liever Farioli

25-05-2024 14:32

Sense of.H +5484

Als Ajax even geduld had dan had je Xavi gezien op de bank, ach ja het Lot... Moeten we maar accepteren dan hé, mischien levert hij wel een gelijkaqrd

25-05-2024 12:34

Nummer8 +856

Het lachen en knuffelen na de 2-2 tegen vitesse was kenmerkend. Het boeit de spelers nog geen 5% van hoe de supporters ermee leven

25-05-2024 10:30

Runnerlex +1803

Hopelijk maakt hij het waar, de spelers kunnen hun borst nat maken💪💪💪Komt heel goed over weet wat hij wil.

25-05-2024 08:44

Wieno +9249

Hier kun je als Ajacied toch alleen maar blij van worden! Ik krijg er Louisvibes uit '95 van die uit zijn plaat gaat op de training omdat iemand een lange bal geeft, terwijl er iemamd vrij naast staat. Bereidheid en overgave voor elkaar en de supporters.

Deze man gaat iedereen verbazen!

25-05-2024 08:31

Jopienr14 +437

Eerst zien dan geloven

28-05-2024 22:39

JubbegaAFCA +46

Ik wil de spelers hard zien werken met veel energie en passie, dat missen we nu al 2 jaar!!

25-05-2024 08:28

vandenhaas4 +15164

Ik ben heel benieuwd. In de analyses die ik gezien heb wordt de speelstijl van Nice onder Farioli ontleedt, maar de vraag is welke elementen hij daarvan met zich meeneemt naar Ajax. Misschien leent de selectie van Nice zich voor bepaalde patronen en waren de keuzes van Farioli pragmatisch. Aan de andere kant heeft Farioli het over de filosofie van het voetbal, wat weer suggereert dat hij er een bepaalde visie op nahoudt die hij bij Ajax ook zal toepassen.

Hopelijk krijgt hij de tijd en de middelen (spelers) om zich te bewijzen.

25-05-2024 08:25

3sterren +20205

“Geef het volk brood en spelen”.
Het zal in ieder geval een enerverend seizoen worden.
Spektakel op en naast het veld. Wat wil je als Ajax-supporter nog meer ? …

25-05-2024 07:51

Vincent.d +4237

Prijzen....

28-05-2024 08:06

Ajax1inmyheart +767

Zo hoort het! Tuurlijk je kan altijd verliezen dat hoort erbij. Maar verlies dan wel met eer. Dat wij als supporters zien dat de spelers als leeuwen hebben gevochten. Dat maakt voor ons supporters (althans voor mij persoonlijk) een verlies iets dragelijker. Maar toch liever winnen natuurlijk😬.

25-05-2024 07:43

VOETBALisOORLOG +1887

BAM!
👊


25-05-2024 06:54

Aurelius1 +19736

De spelers zijn top en topfit, het zijn professionals. Echt complete bs dat mensen hier roepen dat de spelers niet fit zijn, omdat ze maar niet kunnen accepteren dat er een heel matig team is samengesteld dit seizoen. Er lopen bij Ajax sportpsycholoog, diëtisten, fitnessinstructeurs en noem maar op rond. Farioli en zowat iedere trainer houden altijd bij de aanstelling de illusie hoog dat er vele zaken gaan veranderen. Ik geloof daar helemaal niets van. Dat kan ik ook bewijzen aan de hand van de training van trainers. Ik heb al vele trainingen gezien, en ik zie niets bijzonders, dat ik denk: wow, dit heb ik nog niet eerder gezien. Er wordt van Rkc tot aan Real hetzelfde gedaan. Als dat niet het geval is, dan moeten in juni alle trainers van Nederland meteen naar de training van Farioli komen, met een notitieblok om alles over te nemen. Ik geloof helemaal niets van alle nonsens die in de voetballerij wordt verkondigd. Zolang dingen niet concreet meetbaar en zichtbaar zijn, blijven het praatjes, en daar kopen we niets voor.

25-05-2024 01:21

papflapjes +7297

Ik ken de huidige statistieken niet, maar aan het begin van het seizoen zaten ze bij de teams met de minste meters in de eredivisie. Aan leeftijd kan het niet liggen. Ik denk ook niet dat de data-duitser allemaal conditioneel zwakke spelers heeft gekocht.

25-05-2024 12:52

Copa077 +2761

Had gewacht op EtH en zelfs Xavi vrij pff komen van een koude kermis thuis plek 5/6?

24-05-2024 21:23

Yaeron +6382

Uhm, oké?

24-05-2024 21:27

babanightshift +9117

Xavi HAHAHA, hou op met me

24-05-2024 22:23

Hebbendiekip +4865

Xavi? Op basis van wat? Zijn enorm goede prestaties met Barca? Omdat die zo’n enorme gentleman is langs de lijn?
Hele rare trekpop als trainer, geweldenaar als speler.

24-05-2024 23:01

MichelBoerebach +29515

Bovendien gaat Xavi niet naar Ajax. En datzelfde geldt voor Hag.

25-05-2024 00:22

Lekkerhoor +3387

Nog maar afwachten of Farioli zo'n gentlemen is langs de lijn. Of dat we die Turk van Fortuna te pakken hebben.

25-05-2024 07:49

BackInBlack +14705

Schei uit

25-05-2024 14:32

Dolblij +45842

Aandeel Ajax toch paar centjes gestegen vandaag, maar liefst met 0,10 bij oorverdovend volume van 880 stuks via Euronext. Naar verluidt heeft Kroes wat waardeloze bundeltjes in de stretchermatras van Farioli gestopt zodat hij wat zachter ligt.

24-05-2024 20:37

Danielson +50667

Je kunt wel raden wie die 880 stuks heeft verkocht..😉

24-05-2024 22:58

JesperDeVlo +5540

Voor Francesco Farioli, was het succesteam van Van Gaal een bron van inspiratie.

Even een flashback naar het team van Van Gaal:

Taakbewust spelen is een van de mantra’s die Louis van Gaal blijft herhalen. Maar wat zijn die taken per positie eigenlijk in de 3-4-3-formatie met een ruit op het middenveld van het Ajax van 1995? We werken het uit per positie, aangeduid met de cijfers/rugnummers die Van Gaal daarvoor zelf hanteert.

1 Een keeper als Edwin van der Sar is cruciaal in het spel van Ajax. Omdat hij altijd in positie staat om een pass te ontvangen, de bal één keer kan raken, tweebenig is en zo snelheid aan het spel kan geven. De Ajax-keeper is voortdurend aan het denken, bewegen en communiceren. Hij is explosief op de eerste meters om dieptepasses te kunnen onderscheppen en heeft goede reflexen in een-tegen-een-duels.

2 & 5 In een speelstijl met inschuivende verdedigers zijn de backs van fundamenteel belang om de defensieve orde te waarborgen. Met Michael Reiziger, Frank de Boer en later Winston Bogarde vindt Van Gaal spelers die dit kunnen. In de opbouw gaan de backs eerst breed staan, maar lopen ze daarna naar de as om de ruimte te dichten die de libero achterlaat. Defensief zijn ze in staat om mandekking uit te voeren qua inzicht en fysieke capaciteit.

3 Voetbal begint volgens Van Gaal vanuit het hart. In van zijn eerste zetten als Ajax-trainer is Danny Blind naar deze positie halen. De nummer 3 is de leider en organisator van de defensie, die gedisciplineerd en verantwoordelijk omgaat met zijn rol. Verdedigen doet hij vooral op basis van spelinzicht. Daarnaast is hij altijd aanspeelbaar om met passes de opbouw vorm te geven.

4 Op de libero-positie kiest Van Gaal met Wim Jonk en Frank Rijkaard voor leiders met inzicht in het verdedigen van ruimtes. De inschuivende verdediger moet in combinaties de tweede of derde man zijn, die vrijkomt om het spel te verplaatsen of diepte te zoeken. Dat vraagt om voetballers die het spel zien, linies kunnen overbruggen en altijd vooruit voetballen.

6 & 8 Van Gaal noemt Clarence Seedorf, Ronald de Boer en Edgar Davids als spelers die niet altijd de waardering hebben gekregen die ze verdienden. Tactisch hebben zij in het Ajax-systeem een complexe positie. In balbezit staan zij veelal achter de bal, moeten ze vaak simpel spelen en situaties herkennen waarin ze met een dribbel een overtal kunnen veroorzaken. Verdedigend komen ze vaak uit naast de backs. Dit vraagt om complete spelers die zichzelf kunnen wegcijferen.

10 De nummer 10 in het Ajax-systeem is bepaald geen klassieke, luie spelmaker. Daarvoor verricht Jari Litmanen veel te veel werk bij balverlies, door met mandekking een van de centrale middenvelders van de tegenstander op te pakken. Aanvallend is de belangrijkste taak voor de schaduwspits om aanspeelbaar te worden tussen de linies. Daarnaast moet hij diepte maken als de nummer 9 in de bal komt.

7 & 11 Na een jarenlange zoektocht vindt Van Gaal in Finidi George en Marc Overmars zijn ideale buitenspelers. De vleugelspitsen moeten zorgen voor breedte en diepte in het spel, in combinatie met een goede eindpass. Ze mogen een dribbel aangaan als ze in een een-tegen-een staan. Anders moeten ze simpel spelen. Snelheid benutten, in relatie tot ruimte, directe tegenstander en medespelers noemt Van Gaal dat.

9 Met Stefan Pettersson, Ronald de Boer en Patrick Kluivert heeft Van Gaal bij Ajax vooral dienstbare spitsen gehad. Zijn nummer 9 moet voor het team willen werken: aanvallend en verdedigend. Dat betekent variatie tussen in de bal komen, diepte zoeken en gaten trekken voor medespelers. De spits moet goed kunnen koppen en functioneel tweebenig zijn, zodat hij benut kan worden als kapstok van de Ajax-aanval.

24-05-2024 19:54

hdiespacer +111

Erg leuke reactie!

25-05-2024 00:06

Marcus +2052

Echt he! Kan zo copie paste naar Farioli verzonden worden.

25-05-2024 12:19

AFCA-1983 +17816

Valentijn driessen moeten ze echt op gaan sluiten die man is echt ziek in zijn hoofd.. die is gewoon depressief.
Wat een gek is dat joh met zijn teksten in de podcast ..

Ze zijn zo bang allemaal dat ajax er weer boven op komt.

24-05-2024 19:37

jerryisthename +32159

Mooi die passie van Farioli! I like! 🤩
John was natuurlijk veels te lief voor de boys and girls.
Jammer voor de verwende slappelingetjes, maar die kunnen dus niet meer verzaken, want dan krijg je echt op je kloten of je mag opzouten zsm. Geen plek meer voor Gen Z diva's als Rensch, Sosa en regelmatig Taylor.
So it's Farioli's way or the highway! 👍🏼😁

24-05-2024 18:36

Pocrap +957

Spreekt gelukkig wel goed Engels

24-05-2024 18:27

AjaxVoorDeFans +321

Je ziet aan Kroes dat hij (begrijpelijk) beschadigd en geschrokken is. Zie bijvoorbeeld zijn interview bij ESPN waarin hij een vraag krijgt over Ten Hag, is eerst 5 seconde stil voordat hij reageert. Is overigens niet per se verkeerd.

24-05-2024 18:03

Zuid2 +2523

Beloof liever kort combinatievoetbal en een 4-3-3 met de punt naar achter.

24-05-2024 17:44

ProfessorX +19827

Zonder passie en strijd ?

24-05-2024 19:38

MichelBoerebach +29515

Ja, zoals afgelopen seizoen: zonder ideeën en lekker stroperig. Ik heb een heerlijk seizoen gezien.

25-05-2024 00:25

ProfessorX +19827

Ook zo genoten van die aanwijzingen tegen PEC e nu Hercules wat een tactiek van die Valkanis🥲

25-05-2024 20:48

barry1988 +24104

Heel veel vertrouwen in deze staf. Nu is het aan Kroes en co om er een goede selectie neer te zetten en te zorgen voor genoeg rugdekking.

Het zal even tijd nodig hebben, dus top 3 zal het doel zijn. Maar gelukkig gaat er nog genoeg gebeuren bij Feyenoord en PSV. En dit blijft de Mickey Mouse League dus wie weet wat er volgend seizoen al mogelijk is wanneer het een beetje meezit.

Nu moet er verstandig door geselecteerd worden. Vooral ook op karakter.
Mede gebaseerd op de cijfers van José de la Verde over hoe Ajax er financieel voorstaat, dan zal ik afscheid nemen van: Bergwijn, Berghuis, Rensch en Akpom. Daarbovenop nog de verhuurde spelers, waarbij je hopelijk geluk hebt dat Metz niet het geld heeft voor Mikautadze, zodat je meer voor hem krijgt van andere clubs.
Verder moet je misschien overwegen om naast Rulli en Gorter ook Ramaj verkopen dan kun je andere spelers behouden. En dan een Casteels (of voor €5-10 miljoen een keeper kopen) en Vaessen bijvoorbeeld transfervrij oppikken als vervangers.

Verder goed scouten in Zuid Amerika en dan niet alleen Argentinië en Brazilië. Ook zijn Afrika en Azië interessante markten om te scouten. Natuurlijk ook in eigen land de ogen open blijven houden, bijvoorbeeld voor een Driouech. Dan moet er snel weer een goede Ajax selectie kunnen staan, met goed scouten heb je geen belachelijk budget nodig.

24-05-2024 17:41

ProfessorX +19827

Waar werk jij ?

24-05-2024 19:39

ProfessorX +19827

Ik vroeg je wat

25-05-2024 20:46

barry1988 +24104

Lol grapjas

25-05-2024 20:51

ProfessorX +19827

Neuh , maar geef eens antwoord je zit nu in een ontkenningsfase

26-05-2024 21:31

barry1988 +24104

Gaat jou niks aan jochie. Ga het over de inhoud van mijn post hebben. Of val iemand anders lastig met dit soort onzinnige vragen.

26-05-2024 21:46

ProfessorX +19827

Daarom vraag ik jou waar je werk is een reactie op wat jij neerzet en ben geen jochie meer een jaartje of 50 geleden

27-05-2024 16:34

Vincent.d +4237

Kruisverhoor?

28-05-2024 08:25

ProfessorX +19827

Jaaa 😁

28-05-2024 16:07

Babangida83 +24011

Op zich een goede staf. In het geval van Farioli begrijp ik wel dat hij een grotere staf mee wilt nemen en dat komt Ajax ook niet geheel slecht uit, denk ik. Alleen als Farioli straks weggaat, is er nauwelijks continuïteit bij de club. Dat mis ik. Verbeterpunt voor volgende keer.

Een ander punt dat ik zie, is dat deze staf precies nul wedstrijden in de Champions League vertegenwoordigd. Dat vind ik wel een probleem. Zeker omdat Kroes en Beuker die ervaring ook niet hebben. In die zin zou Van t Schip een goede toevoeging zijn tot het technisch hart. De vraag is wel of hij Kroes en Farioli op dit vlak kan overtuigen, als zij hier allebei geen weet van hebben en eerst zelf hun fouten moeten maken om dit te leren begrijpen.

24-05-2024 17:29

mickey2602 +4804

Het gaat nu om het bouwen van een team. Dat doe je niet door met het hoogste te beginnen. Dus voor zowel de staf als (een deel van) de selectie bouw je op door het spelen van competitie en (komend seizoen) de EL. En van daaruit door naar de CL.

24-05-2024 17:34

Babangida83 +24011

Ik denk dat het nu juist wél heel belangrijk is, dat je weet wat er op topniveau nodig is. Dat wil niet zeggen dat je dat gelijk ook als (kort termijn) doel moet hebben. Dat vind ik twee verschillende zaken. Als Chivu zo'n kleedkamer vlak voor en EL-wedstrijd toespreekt over zijn ervaringen in de CL, dan komt dat 10x beter aan, dan als Van t Schip, Farioli of Kroes dat doen.

Omdat Farioli een vrij persoonlijke werkwijze heeft, denk ik dat het goed is, dat zijn steun vanuit de technische staf om dit op de groep over te brengen zo groot mogelijk is. Misschien dat Ajax voor Europese wedstrijden mensen als Sneijder oid kunnen uitnodigen om een kleine peptalk te houden. Of simpelweg even mee te lopen in de voorbereiding.

24-05-2024 17:42

ProfessorX +19827

Hoe weet jij dit nu ?

24-05-2024 19:41

PJS +5005

Vertrouwen in deze trainer. Juiste man op de juiste plaats zegt mijn gevoel. Door passie gedreven trainer.

24-05-2024 16:56

Okocha078 +14289

We zijn op zoek naar een rechtsbuiten. Zou Farioli Taylor en Berghuis al de 2 cm's opstellen met een 6 erachter denken jullie?
Heb Berghuis vaak vervloekt, maar we kunnen niet weer 10 aankopen gaan doen. Zit er wel in hoor denk ik, alleen denk ik dat je dan een echte 6 met loopvermogen nodig hebt en geen Henderson

Hier zie je Berghuis vaak vanaf het middenveld komen:

https://m.youtube.com/watch?v=vs2V3gYs-AU

24-05-2024 16:25

JesperDeVlo +5540

Farioli speelt speelt echt met twee 8' ten (naast de enkele 6) die veel meters afleggen op het middenveld.

Ik verwacht niet dat Berghuis daar nog de inhoudt voor heeft in de grotere wedstrijden. Berghuis zal komend seizoen geen vaste basisspeler meer zijn, maar een rotatiespeler zoals Beuker dat noemt, zowel op de 7 positie en 8 positie zoals Taylor deze invult.

Bij Nice speelt Sanson ook wat meer aanvallend als 8 en is de andere 8, Thuram meer de powerhouse die van box naar box gaat, maar ook veel defensieve arbeid levert.

Tegen het rechterrijtje ploegen zouden Berghuis en Taylor wel allebei op de 8 positie kunnen spelen, omdat we dan veel meer rond de zestien van de tegenstander spelen.

Ik ben wel benieuwd hoe Farioli voldoende creativiteit in het elftal gaat brengen. Dat ontbrak er echt aan bij Nice

24-05-2024 16:40

Okocha078 +14289

Zie dan in de grotere wedstrijden Vos in de rol van Thuram, helemaal prima toch

24-05-2024 17:10

MichelBoerebach +29515

Dit, als Berghuis en Taylor volgend seizoen nog van de partij zijn.

25-05-2024 00:28

Spielmacher +10863

We gaan het zien. De eerste indrukken zijn goed. Maar dat is ook soms zo als je uitgaat en een leuk meisje aan de bar denkt te zien. Totdat ze haar bek opentrekt en het een tokkie blijkt te zijn. Hoop in ieder geval niet dat we een soort Cholo Simeone langs de lijn krijgen

24-05-2024 16:24

Maracana +1980

Ik heb veel liever een hysterisch schreeuwende & gebarende Simeone langs de zijlijn dan een in zichzelf gekeerde, apathische van het Schip op de bank.

24-05-2024 18:23

MichelBoerebach +29515

Tokkies zien er uit, en praten als tokkies. Daar kun je je nooit in vergissen. Tenzij je er al 12 op hebt, natuurlijk.

25-05-2024 00:31

letsvencook +13071

Ik heb het gevoel dat tadic de gedroomde speler/aanvoerder van farioli zou zijn geweest. Zo jammer nog steeds dat hij weg is..

24-05-2024 16:10

JesperDeVlo +5540

Off topic:

Nog een club die interesse heeft in Mikautadze

Fernando Serrano
@OrtsSVQ

🚨 El Sevilla se ha interesado en Georges Mikautadze (23), delantero georgiano que está temporada militó en el Metz pero perteneciente al Ajax, ha hecho una temporada mas que notable en la Ligue 1 con 13 goles y 4 asistencias.

24-05-2024 15:50

Nr.10 +111834

Ik merk dat ik hem al zat begin te worden. Dat irritante gelach de hele tijd.

24-05-2024 15:50

Babangida83 +24011

oh, oh...

24-05-2024 17:33

Maracana +1980

Jij bent geen zonnetje in huis, hè!? 😅

24-05-2024 18:24

Nr.10 +111834

Is maar hoe je het bekijkt hè

24-05-2024 18:54

Danielson +50667

Grappig! Ik moest lachen!

24-05-2024 23:00

Nr.10 +111834

Gelukkig iemand die mijn humor begrijpt.

24-05-2024 23:26

MichelBoerebach +29515

Laat het maar niet horen!

25-05-2024 00:33

JesperDeVlo +5540

Topclubs zijn aardig bezig om hun trainers op straat te zetten: Barcelona, Juventus, AC Milan, Bayern München, Chelsea, Manchester United.

Wat een trainers stoelendans...

Feyenoord kan kiezen uit: Xavi, Allegrie, Poli, Tuchel, Pochettino, Ten Hag......

24-05-2024 15:47

Marvin1989 +91

die gaan tog niet naar zo n kut club als feyenoord kom op

24-05-2024 16:15

Yeshyeshyall +11025

Mooi dat we Farioli al hebben dan hoeven we in dat geweld geen problemen meer te verwachten

24-05-2024 17:11

Stamhoofd +11555

Pascal Janssen blijft over voor Feyenoord

25-05-2024 03:02

Ajax1inmyheart +767

Welkom! Heel veel succes jonge man. We mogen natuurlijk geen wonderen van deze jonge man verwachten. Ik persoonlijk denk dat hij een goede trainer is als ik zijn filosofie aanhoor, maar hij moet wel de tijd krijgen om het erin te krijgen. Maargoed ik weet ook dat je bij onze Ajax eigenlijk gelijk moet presteren.

24-05-2024 15:43

AjaxDeBesteClub +18786

Als ik sommige reacties lees, is het alsof Farioli de Champions League al met ons heeft gewonnen. Farioli komt prima over en ik gun iedereen zijn blijdschap. Maar de beste man moet nog wel beginnen. Dus ik wacht het nog even af.

24-05-2024 15:36

MokumsParadijs +2392

Als hij maar niet halverwege het seizoen een weekje naar Ibiza gaat.

24-05-2024 15:39

AjaxDeBesteClub +18786

Hahaha vooral niet als we bijna geen wedstrijd winnen.

24-05-2024 15:41

Patrick78 +53180

Van Steijn naar Farioli…..

Het is net alsof we de Champions League hebben gewonnen

24-05-2024 15:42

AjaxDeBesteClub +18786

Haha ja dat vind ik dus nogal voorbarig/overdreven. Tot 1 maand terug had ik nog nooit van de beste man geboord. Uiteraard zal ik hem ook een eerlijke kans geven. Maar als iedereen van te voren zo positief is, kan het haast alleen nog maar tegenvallen.

24-05-2024 15:45

JesperDeVlo +5540

In de keuze voor Farioli dient Alex Kroes wel wat meer credits te krijgen. Farioli komt namelijk niet uit de koker van Beuker, maar uit de koker van Kroes.

Dat Kroes ook erg gecharmeerd is van Ten Hag en Potter is duidelijk, en begrijp ik ook omdat Ajax op zoek was naar een trainer met ervaring en dat heeft Farioli nog beduidend minder.
Maar Farioli is altijd serieus in beeld geweest bij Kroes.

Compliment voor Kroes dat het in die maanden dat hij nog niet aan de slag mocht bij Ajax, niet thuis op de bank is gaan zitten, maar zich georiënteerd heeft in de markt en contacten heeft gelegd. (Jezelf oriënteren ter voorbereiding op je nieuwe job, is trouwens wat anders dan al voor Ajax werkzaam zijn).

Onderstaand een korte toelichting hoe Ajax bij Farioli is terecht gekomen:

De vraag die veel supporters zullen stellen is: hoe komt Ajax bij Farioli terecht? Net als bij Potter houdt dat verband met een rondgang van Alex Kroes door Engeland in het najaar (okt). Hij leerde tijdens dat werkbezoek niet alleen Potter kennen, maar hij bezocht ook de topclubs uit Manchester. Bij United leerde Kroes de mensen van INEOS kennen. Dat bedrijf werd in navolging van OGC Nice ook grootaandeelhouder van de Engelse club. Zodoende viel de naam van Farioli, de jonge trainer die het nu uitstekend doet met OGC Nice.

Kroes heeft de naam onthouden en de conclusie die bij Ajax intern werd getrokken, was dat de club een trainer kan gebruiken die niet alleen een heel heldere visie heeft, maar daar ook maniakaal mee bezig is. 'Denk aan Ten Hag, die bij Ajax niets aan het toeval overliet, en hoe Arne Slot aartsrivaal Feyenoord weer naar prijzen katapulteerde. In de zoektocht naar die criteria werd Ajax ook door Farioli op de wenken bediend. De clubleiding ontdekte immers een zeer bevlogen coach met een kraakheldere strategie waarmee hij dag en nacht bezig is.'

24-05-2024 15:32

Babangida83 +24011

Nee, komt van Beuker. Althans, dat is wat VI zei, volgens mij. Dit artikel kende ik ook al. Maar dan zijn er op zn minst twee verschillende versies.

24-05-2024 17:35

JesperDeVlo +5540

Beuker heeft de eerste gesprekken gevoerd met Farioli, in de periode dat Kroes nog geschorst was als AD.

24-05-2024 19:24

Redrum +96371

Ik heb een positive energy rush die ik al een paar jaar niet gehad heb. We moeten met zijn allen niet onderschatten wat voor een mentale tol de afgelopen twee seizoenen hebben geëist. Voor mij persoonlijk was het afgelopen seizoen een pure nachtmerrie. Je maakt jezelf continu wijs dat het slechts een spelletje is, maar voor je gevoel is Ajax geen spelletje. Het is pure liefde en die liefde zit erg diep. Op naar betere tijden guys, we hebben het ook wel een beetje verdiend denk ik. In ieder geval gaat nummer 37 heel erg goed smaken.

24-05-2024 15:31

LouisVonGoal +2924

Ik ben enthousiast! Ik heb er een goed gevoel bij! Johan Cruyff is zijn mentor! Dat belooft wat!

24-05-2024 15:27

stopperspil +11264

En VanGaal gaat dat worden

24-05-2024 17:13

GVR +3629

Zijn eerste indruk op mij is goed.

Toch is het bijzonder dat men bij hem is uitgekomen. De profielschets zei een ervaren coach met drie gelijkwaardige assistenten. Dat eerste is met een 35-jarige coach -met weinig ervaring op het hoogste niveau- niet bepaald gelukt. Dat tweede moeten we afwachten. Ik denk dat hij wel meer een procescoach als Ten Hag is, wat deze selectie wel nodig heeft.

Over zijn prestaties bij Nice hoeven we niet uitzonderlijk lyrisch te zijn. De vijfde plaats is prima, maar ook niet een enorme "overperformance" aangezien Nice in 2022 en 2020 ook 5e stond en in 2017 zelfs als 3e eindigde. De club heeft onder zijn leiding slechts 55 punten gehaald, wat een punt minder is dan Ajax dit seizoen: 15 keer gewonnen, 10 keer gelijk en 9 keer verloren. Natuurlijk is Nice niet de absolute top in Frankrijk en is elke competitie verschillend, maar zijn obsessie heeft nog niet altijd geleid tot het kraken van de code. Over het doelsaldo is al veel gezegd: 40 goals voor en 29 tegen. Het aantal goals voor moet bij Ajax maal 2,5, terwijl de tegengoals niet mogen stijgen.

Farioli zegt dat het doelsaldo komt omdat zijn spitsen naar de Afrika Cup waren. Er waren inderdaad een aantal spelers naar de Africa Cup van 13 januari t/m 11 februari en Jérémie Boga (Ivoorkust) en Terem Moffi (Nigeria) haalden de finale. Zij hebben vier wedstrijden van Nice gemist en daarvan werden twee wedstrijden verloren, een gelijk en een gewonnen. Toen zij echter weer terug waren, de zeven daarop volgende wedstrijden (half februari - half april) werd 4x verloren, 2x gelijk en 1x gewonnen.

Dat Nice minder scoorde door hun afwezigheid klopt niet als je naar de cijfers kijkt, aangezien Nice in de eerste seizoenshelft slechts 19 van de 40 goals maakte, terwijl ze 34 van de 55 punten behaalden (10x winst, 5x gelijk, 2x verlies).

Er werd het hele seizoen gewoon vaak (23x !) maximaal 1 keer gescoord en daardoor met 1-0 gewonnen (7x) of 0-0 of 1-1 gelijk gespeeld (8x) of verloren (8x) met max. 1 gescoorde goal. Anders gezegd: er werd slechts 11x twee keer of vaker gescoord (8/2/1) met een max. van drie goals. Dat was het hele seizoen door hetzelfde, alleen werd er voor de winterstop wat vaker gewonnen dan erna.

24-05-2024 15:21

Hijosdedioses +6744

De meeste nieuwe trainers nemen vaak oude bekende spelers mee van vroegere clubs. Ook spelers van dezelfde nationaliteit. Dus ik ben benieuwd welke Farioli benaderd uit Frankrijk, Italië en zelfs Turkije.

24-05-2024 14:44

Redrum +96371

Kom maar door met een Italiaanse CV, een Franse rechtsbuiten en een Turkse middenvelder.

24-05-2024 15:21

Epiret +4473

Wat een goed verhaal zet Farioli hier neer : uit alles blijkt zijn bevlogenheid, passie en intelligentie. Ben wel benieuwd hoe zijn houding zal zijn jegens spelers die niet willen of kunnen meegaan in zijn speelwijze….

24-05-2024 14:41

Robeerke +1219

Met zijn manier van werken komen de rotte appels in de selectie (waarvan we eigenlijk allemaal al weten wie ze zijn) binnen een maand bovendrijven. Dat is stap 1. Dit seizoen nog geen prijzen verwachten maar wel weer een cultuur creëren waar we ons allemaal in kunnen vinden, zoals hij zelf ook aangeeft. Ik heb er wel vertrouwen in.

24-05-2024 13:54

tijssenajax +14288

Ja, hoeven we ons niet meer te ergeren aan lapschwanzgedrag zoals je mannetje laten lopen etc.

24-05-2024 14:14

C14 +22544

Ach, die zogenaamde rotte appels willen juist met spelplezier, beleving en drive spelen, die willen ook beter worden. Als een heel team lamlendig is, en dat was Ajax, ligt dat vrijwel altijd aan de technische staf, die dan behouden, lafjes en duf is. En omstandigheden.

Reken maar dat die 'rotte appels' zich heel anders hadden gepresenteerd onder Bosz en Slot.

24-05-2024 14:24

Yeshyeshyall +11025

Ja dat denk ik dus ook. Zijn allemaal topsporters die willen winnen en als ze uitgedaagd worden zijn ze waarschijnlijk op hun best. Als de staf het vertrouwen niet heeft of het laat lopen of er zijn geen echte leiders in de ploeg dan gaat het zwalken

24-05-2024 17:15

C14 +22544

Precies, dat laatste ook vooral, talenten moesten de kar trekken, dat werkt niet. Die algehele malaise, geen uitzicht op prijzen, slechte teamgeest, weinig zelfvertrouwen en in elkaar, etc. werkt mentaal ook niet mee.

24-05-2024 17:20

Aurelius1 +19736

Er zijn geen rotte appels in de selectie, wat een onzin. Er zijn spelers die goed genoeg zijn en spelers die niet goed genoeg zijn. Veronderstellen dat spelers die niet goed genoeg zijn meteen rotte appels zijn is echt een stretch. Ik ben ervan overtuigd dat elke speler in de selectie op en top professional is, op z'n dieet let, etc.

24-05-2024 15:08

Nr.10 +111834

Uit het slot van dit interview met Kroes kan je toch wel weer opmaken dat hij liever Ten Hag had gewild: https://www.youtube.com/watch?v=YZoVDnmfFxE&ab_channel=ESPNNL

Ik denk dat hij de keuze voor Farioli in sommige opzichten ook beter had kunnen uitleggen. Doet wel vermoeden dat Farioli inderdaad uit de koker van Beuker komt, en dat Beuker de rest heeft weten te overtuigen, ook met het oog op de tijdlijn, want ze wilden niet langer wachten op Ten Hag, terwijl dat natuurlijk sowieso onzeker bleef.

24-05-2024 13:38

Redrum +96371

Ik heb eerlijk gezegd ook meer vertrouwen in Beuker dan in Kroes. Beuker zegt hele zinnige dingen. Kroes probeert vooral heel hard en doortastend over te komen. Een samenwerking tussen de twee zou natuurlijk wel heel goed uit kunnen pakken. Het eerste wapenfeit is in ieder geval veelbelovend. Farioli is een trainer die perfect bij Ajax lijkt te passen in meerdere opzichten.

24-05-2024 13:49

Yeshyeshyall +11025

Na de matige start van Kroes heeft hij bij mij wel even wat punten weten te scoren met het vastleggen van Farioli. Of het goed uitpakt gaan we zien maar dit is een ander type trainer dan Jansen, De Boer of Steijn, overigens niks ten nadele van Jansen of de Boer maar daar was ik wel veel minder enthousiast van geworden.

24-05-2024 17:17

Spuit11 +1302

Ten Hag zie ik niet snel komen, zelfs niet als die weg gaat bij Man U.

24-05-2024 13:49

Redrum +96371

Ten Hag terug moet je ook niet willen. Zijn opstellingen en wisselbeleid waren echt dramatisch tijdens de laatste twee seizoenen en ik denk dat zijn job bij United hem niet in de koude kleren is gaan zitten. Die heeft een jaartje rust nodig waarschijnlijk.

24-05-2024 13:51

Nr.10 +111834

Tja, ik vind het niet zo erg dat men hier dan een beetje gaat zeiken over of Pietje of Jantje er in moet staan, of Kees 10 minuten eerder gewisseld had moeten worden. Als we ondertussen heel Nederland overhoop blijven spelen en jaarlijks serieus meedoen in de CL....

24-05-2024 14:01

Redrum +96371

@Nr.10, het probleem is juist dat het helemaal niet zo fantastisch was de laatste anderhalf jaar onder Ten Hag. In mijn ogen had dat grotendeels met zijn opstellingen en wissels te maken. De jaren ervoor heb ik daar uiteraard niet over geklaagd.

24-05-2024 14:10

Nr.10 +111834

Ja ik zie vaker dat mensen zoiets zeggen hier, maar ik begrijp dat niet. Ik vraag me af wat je dan wel goed vindt. In 2020-21 word je met enorme afstand kampioen, 88 punten met 16 punten voor op de nr. 2 (ter vergelijking, PSV heeft in dit seizoen waarvan iedereen benadrukt hoe geweldig het is, 3 punten meer gehaald). Je maakt gewoon 102 goals. Je wint nota bene ook nog de beker, waarin je trouwens ook met AZ, PSV, Vitesse de nummers 2, 3, en 4 uit de competitie nog een keer te grazen hebt genomen. Dat is totale suprematie in Nederland, dat is beter dan het seizoen wat PSV nu gehad heeft.
Europees hadden we toen een mindere CL groepsfase, de minste CL groepsfase onder Ten Hag, waarin we 3e werden en 'slechts' 7 punten haalde. Dat was teleurstellend, en ook wel een beetje pech denk ik. Het ontbrak toen ook aan stootkracht voorin, weet nog dat we met Lassina Traoré in de spits speelden, die raakte geblesseerd, toen begon Brobbey tegen Atalanta in de basis, en die raakte óók al geblesseerd in de eerste helft, waardoor we door moesten met oude vos Huntelaar. Die blessures vergeet men altijd. Neres was natuurlijk ook weer geblesseerd. Onana duikt onder die bal door tegen Liverpool waardoor je met 1-0 verliest. Nou ja, goed, dat was denk ik wat pech, maar je eindigt derde en gaat door in de EL. Dan speel je Lille en Young Boys compleet weg over twee ronden, en haal je kwartfinale. Daar heb je weer pech, want Onana is dan geschorst, én je vervanger Stekelenburg geblesseerd. Scherpen moet er dus in. Die maakt een blunder. Tegelijkertijd mist Tadic een pingel, wat hij nooit doet. Goed, dat is ook een beetje pech, anders sta je gewoon in de halve finale Europa League, en heb je Europees ook weer een heel goed seizoen.
Dan vraag ik me dus af wat er uiteindelijk mis is met zo'n seizoen.
Het laatste seizoen onder TH, 2021-22, was het t/m februari gewoon echt geweldig. Mensen zijn dat blijkbaar echt vergeten. In de Champions League speelden we iedereen overhoop, alles gewonnen, beste groepsfase ooit, 20 goals in 6 wedstrijden... In de Eredivisie wonnen we bijna alles met 5-0. Het werd pas na de uitschakeling tegen Benfica minder (trouwens opnieuw problemen met blessures, Pasveer die geblesseerd de eerste wedstrijd keept, twee fouten; persona non grata Onana die er dan in komt in de return, duikt weer onder een bal door).
Die laatste maanden, dan heb je het denk ik over een wedstrijd of 12 in de Eredivisie, was het minder. Toch wonnen we nog bijna alles, en je moet ook niet vergeten dat alle tegenstanders zich nog steeds compleet ingroeven tegen ons toen.

24-05-2024 14:28

C14 +22544

Laatste drie seizoenen.

Opstelling vergeten met Alvarez én Martinez als 6-en? Waarmee je, ook nog laf spelend tegen een heel jong Chelsea thuis verloor en zo uit de groepsfase vloog? Sowieso steeds veel te vroeg uit Europa, met name door zijn toedoen.

Dat moest eerst weer afgestraft worden voordat ie het inzag. Zoveel dingen die wij hier op AS al maanden zagen en riepen (ja, zelfs veelal eensgezindheid hier ;)), en die hij dan pas weer maanden later zag. Ook altijd die slechte restverdedingen, veldbezetting, overwegend saai eenzijdig voetbal.

Nee, hij heeft vooral geteerd op veruit de duurste selecties ooit bij Ajax en individuele kwaliteit.

24-05-2024 14:29

Nr.10 +111834

@C14. In principe kan ik met iedereen hier in discussie over alles, maar ik ga niet meer met jou in discussie over Ten Hag. Sorry, maar ik vind het echt te bizar hoe jij daarnaar kijkt. Laatste keer kwam je beweren dat hij 'officieel' maar twee keer eerste was geworden omdat het die andere twee keer vooral ondanks hem was dat we eerste werden. Ik sla ff over, dankjewel.

24-05-2024 14:32

Yeshyeshyall +11025

Mja zo is er altijd wel wat. Bottom line was het europese resultaat matig. Ik ben overigens groot ten Hag liefhebber nadat ik de eerste maand erg moest wennen aan hem. Laatste seizoen was hij wel de grip kwijt en werd het steeds slechter, bij ManU volg ik het allemaal niet heel close maar dat lijkt me ook wel een erg lastige club om succesvol te zijn. Had hem niet per se terug gehoeven maar was er ook zeker niet op tegen geweest.

24-05-2024 17:21

Ajax-Amsterdam +4209

Ik snap zijn beredenering wel waarom hij Ten Hag zou willen. Het is een veiligere keuze. Een man die de club snapt, grote successen heeft gehaald en kan omgaan met de druk. Maar ik vind het een enorm grote voordeel dat ze juist voor een buitenlandse coach zijn gegaan, ook om de redenen die Kroes overigens aangeeft. Farioli zal minder beinvloedbaar zijn door de media en de verschillende invloeden intern en extern bij Ajax. Bovendien is het handig om als buitenlandse coach met buitenlandse spelers te werken. En Farioli schat ik meer bezeten van het spel en tactisch sterker dan Ten Hag.

24-05-2024 14:10

C14 +22544

Grote successen? Één keer halve finale CL, dat was heel knap, met wel ook de beste selectie sinds 1995. Verder geen enkel groot succes, vroegtijd en vooral onnodig uit Europa steeds door kansloze optsellingen, eeuwig gepuzzel, tactische fratsen, behoudendheid en angst.

24-05-2024 14:30

C14 +22544

Kroes heeft ook helemaal geen technische achtergrond, gewoon zakenmannetjes, bizar ook dat hij nu TD is, daar hoort een specialist te zitten. De voorkeur voor Ten Hag, hem alleen al optie zien, is een blijk van een flink gebrek aan inzicht.

24-05-2024 14:26

Web +178830

Ik denk dat je dit anders moet zien
Hij gaat op Beuker af, en het scheelt echt als Kroes met mensen om de tafel gaat zitten dan Beuker, die kan juist daar weer in leren
Zonder Kroes had ik het nog moeten zien

Sterker nog
Ik denk dat zowel Beuker als de lang blij zijn met Kroes
Steun in de rug

24-05-2024 14:31

C14 +22544

Maar wat hadden we nou geleerd en wat zegt Ajax zelf terecht? 'Niet meer de fout maken alles door één persoon te laten bepalen'.

Nu is er wel onderling overleg, maar technische zaken moet je met meerdere technische mensen bespreken, want meer en beter oog voor technische zaken.

Alleen Beuker met mogelijk technisch inzicht (mogelijk) is te weinig. Waarom niet ook een TD met technisch inzicht. Hoe meer hoe beter. De Lang heb je ook nog wel, maar keurde ook al komst Henderson en Forbs goed, dus in mijn ogen meteen alweer twee misperen.

Van 't Schip die er een rol in krijgt, heeft ook niet aangetoond daar inzicht in te hebben. Kortom, overleg weer terug uitstekend, maar in mijn ogen mogelijk groot gebrek aan technisch inzicht. Veel lijkt afhankelijk van Beuker, één man, en dus hopen dat hij heel veel inzicht heeft en goed zal presteren. Dat is weer teveel leggen bij één man.

24-05-2024 14:46

CDX +3265

Beuker lijkt mij iemand met een doordacht plan, Kroes is meer een cowboy die op gevoel werkt. Hoeft niet slecht te zijn, kan elkaar zelfs versterken, als ze er samen maar uitkomen.

24-05-2024 14:55

MosesD +14730

Beuker heeft Farioli ook enthousiast gemaakt over Ajax. Tot nu toe heeft Kroes alleen Schip n functie gegeven…..

24-05-2024 15:01

RepoocElad +9980

Als je speler van Ajax bent, dan zou je nu toch moeten staan te trappelen om aan het nieuwe seizoen te beginnen? Eindelijk een trainer met een idee die er voor gaat zorgen dat het team staat. De spelers moeten hier naar snakken.

24-05-2024 13:31

Nr.10 +111834

Denk dat de spelers nu vooral snakken naar vakantie.

24-05-2024 13:38

RepoocElad +9980

Ja, die moeten ze natuurlijk ook gewoon even pakken. Maar ik bedoel dat je als speler door de aanstelling van Farioli weer zin in voetballen voor Ajax moet krijgen. Denk dat er veel met de moed in de schoenen naar training en wedstrijden gingen afgelopen seizoen.

24-05-2024 14:00

Ajax-Amsterdam +4209

Ja, misschien dat Bergwijn eindelijk zou kunnen vlammen volgend seizoen. Toch zie ik hem (liever) vertrekken. Hij heeft ons teveel gekost en zal ons ook volgend seizoen veel kosten. Het is gewoon geen leiderstype en als hij mentaal uitgedaagd wordt zakt hij te snel naar de ondergrens. Je zal ook zeker die aanvoerdersband van hem moeten afpakken als hij blijft.

24-05-2024 14:16

RepoocElad +9980

Helemaal mee eens. Bergwijn staat bij mij bovenaan te lijst met spelers die mogen vertrekken. Ik heb die aankoop ook nooit begrepen. In niks het soort speler dat Ajax verder brengt.

24-05-2024 15:33

Spuit11 +1302

Dat idee heb ik ook ja. Lekker weer gaan voetballen

24-05-2024 13:50

Ajaxajax1985 +694

Fijn niet zo een lamzak in ieder geval

24-05-2024 13:30

layanx +5779

Mikatauzde blijft bij Ajax.

24-05-2024 13:23

Rockanje23 +37238

Hij schijnt zelf niet meer te willen, maar we weten niet of Farioli het in hem ziet zitten. Mikautadze loopt niet over van werklust en dat is wel iets wat Farioli van zijn spelers vraagt, zo is inmiddels wel duidelijk. Het hangt er ook vanaf of Akpom vertrekt. Ajax zal ze niet beiden laten gaan denk ik. Rijkhoff is nog lang niet klaar voor het eerste, en als zowel Akpom als Mikautadze vertrekt moet er ook weer een spits bij.

24-05-2024 13:30

Dirk +7083

Mocht Brobby voor 100 miljoen vetrekken wel ja..

24-05-2024 13:37

Ajaxfan31183 +16391

Zodat hij weer kan huilen dat hij niet op z'n eigen positie kan spelen aangezien brobbey onze nr1 spits is .

24-05-2024 14:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.