Blind baalt van berichtgeving: 'Ook nog eens een verkeerde afspiegeling van zaken'

door Justin Fokkens 284

Bron Twitter

Blind baalt van berichtgeving: 'Ook nog eens een verkeerde afspiegeling van zaken'

door Justin Fokkens 284

Bron Twitter

Laatst geüpdatet

Daley Blind heeft gereageerd op het bericht dat hij deze winter transfervrij zou mogen vertrekken bij Ajax. De Ajacied geeft aan de wijze waarop het nieuws door de media naar buiten is gebracht niet te kunnen waarderen.

Dit laat de verdediger weten via Twitter. Woensdagavond kwam het nieuws naar buiten dat de wegen van Blind en de regerend landskampioen deze winter zullen gaan scheiden. De international van het Nederlands elftal laat weten van de berichtgeving te balen. 'Zo jammer, maar typisch dat dit binnen een dag bij de media ligt. Het is ook nog eens een verkeerde afspiegeling van zaken. Zucht...', aldus Blind.

Royal Antwerp FC, de club waar Marc Overmars momenteel actief is als technisch directeur, wordt nadrukkelijk genoemd als volgende werkgever van de Ajacied. De Belgische club zou zich hebben gemeld bij het management van Blind om de nadrukkelijke belangstelling kenbaar te maken. Of het daadwerkelijk tot een overstap naar onze Zuiderburen zal komen, is dus nog afwachten.

Basisplaats verloren

Momenteel lijkt Daley Blind onder trainer Alfred Schreuder niet op een basisplaats te hoeven rekenen. De oefenmeester van de Amsterdammers gaf de laatste wedstrijden voor de winterstop de voorkeur aan de inmiddels fitte Owen Wijndal, die in de zomer overkwam van AZ. Derhalve lijkt een vertrek van Blind uit Amsterdam niet onwaarschijnlijk.

Lees meer over:
Plaats reactie

sapp +642

Wat is precies het probleem? Het is toch dagelijkse kost dat spelers vertrek wensen hebben of interesse elders hebben. Als je A zegt moet je ook B zeggen als iets niet klopt en anders gewoon je mond houden.

21-12-2022 07:54

Craain +4953

Zo bijna alle reacties gelezen. Ik denk dat Blind met Schreuder botst. Ik denk dat za geen goede combi zijn. Blind denkt toch meer aan voetballende oplossing en als team hoog druk zetten. Schreuder heeft toch liever om iets verdedigend te voetballen dus geen hoog druk zetten waardoor alle spelers meer terug moeten lopen. In CL bijvoorbeeld has Virgil van Dijk alle ruimte om te voetballen terwijl Kudus in zijn eentje moest opjagen... Tadic bijvoorbeeld noest helemaal mee verdedigen ipv hoog druk zetten. Soms zie ik Tadic bij eigen achterlijn staan, o jeetje.. het voetbal onder Schreuder is helemaal anders, meer type voetbal Koeman.

20-12-2022 00:27

Henkje Netherlands +10195

Schreuder volgende aub

19-12-2022 23:41

niquedegraaff +5289

Schreuder is altijd al het lek geweest

19-12-2022 20:12

Skajhigh +2258

Daley blij gewoon bij Ajax alstublieft! Je hoort je carrire hier in Mokum af te sluiten en nergens anders!!!

19-12-2022 15:53

redfella +1327

Kut Schreuder en Sar
Flikker op met die non figuren man.
Totaal bizar wat er bij Ajax gebeurt.
Blind sluit gewoon zijn carrière af bij Ajax dat is Ajax verplicht aan deze held

18-12-2022 00:59

SjakiedeWit +2636

Nee wegwezen met Blind en Tadic. Ze staan de jeugd in de weg. Zet hem op, Fritzie Jim…

19-12-2022 16:49

Sjaakvaak +26579

Hahahaha totaal andere positie maar oké

19-12-2022 21:42

SjakiedeWit +2636

Maakt niet uit, gaat om het idee van de jeugd die voorrang moet krijgen. En ik ben nou eenmaal fan van Fritzie…

19-12-2022 21:55

Opperhoofd +12568

Wegwezen ook echt, 2 legendes worden even afgeserveerd want hij wil Fritzie Jim zien.
Ben toch blij dat jij geen invloed heb bij Ajax

20-12-2022 14:17

FrancescosRavioli +15188

Kunnen we gewoon een keer de conclusie trekken dat Schreuder met z'n gelek een parasiet is?

Ik bedoel, wat heeft hij ooit als trainer gepresteerd?

16-12-2022 21:01

IRBaboon +6852

Kampioen met Brugge!

16-12-2022 21:31

FrancescosRavioli +15188

Sorry, maar is dat knap?
De Belgische competitie stelt geen ruk voor.

16-12-2022 21:37

Oxxer +163876 moderator

Zonder dat gare playoff systeem was promovendus Union gewoon kampioen geworden. Zo knap was het niet wat Schreuder heeft gedaan. Brugge heeft al jaren veruit de beste selectie van België, Union zakte helemaal weg in die extra wedstrijden, te smalle selectie en vermoeid.

16-12-2022 23:17

KingOfTheMatch +7009

Net zo knap als kampioen worden met Ajax, alleen dat lukt em ook al niet

17-12-2022 09:49

Sjaakvaak +26579

Aparte redenatie Ox. Kampioen wordt je over een compleet seizoen. Als jouw competitie een play-off mechaniek bevat, dan dien je ook dat te kunnen winnen om kampioen te worden. Je hebt er ook niets aan om winterkampioen te worden, of alle groepswedstrijden in de CL foutloos te winnen (helaas).

19-12-2022 21:50

Talentje020 +19880

Kaplan weer voor maanden eruit, neem aan dat Blind nu blijft

16-12-2022 19:06

Ajax95Duivendrecht +24072

Van een clubicoon wordt ordinair door de achterdeur afscheid afgenomen. Maar Alfred de mol mag van Edje gewoon doorgaan met lekken naar de media en prutsen langs de lijn.

16-12-2022 14:18

Heldhaftig +11446

Offtopic: er komt een WK voor voetbalclubs. Nieuw initiatief van de FIFA.

Nog meer wedstrijden. Wat een stelletje geldhoeren zijn het ook.

16-12-2022 13:15

Intec2.0 +12407

Er zijn genoeg schapen die ervoor betalen en ernaar kijken. Als er geen animo voor is verdwijnt dit heel snel weer.

16-12-2022 15:12

YRGI +32921

Bestaat toch al?

16-12-2022 19:27

Opperhoofd +12568

Alles wat FIFA organiseert is bij voorbaat corrupt.

20-12-2022 14:20

louis60 +11472

Blind had beter kunnen zeggen hoe het dan wel zit. Overigens zou ik het jammer vinden wanneer hij nu al weg gaat. De ploeg wordt na iedere wijziging alleen maar zwakker.

16-12-2022 13:02

KingOfTheMatch +7009

Ging een gerucht rond dat Ake weg wilde(zou niet weten waarom) maar zou een verbetering zijn 😉
Denk alleen niet dat het gaat gebeuren

17-12-2022 09:51

Ferd +38429

Ake is niet te betalen

17-12-2022 11:09

Ajaxtrouw +6339

Wat is er dan verkeerd aan het verhaal Daley?

16-12-2022 12:03

Muddy +2436

Dat had ie ook wel even mogen melden. Misschien waren 280 karakters te weinig

17-12-2022 10:08

Henkjanklaas +20608

Begrijp me goed niet dat de supporters het voor het zeggen gaan hebben want zo veel supporters zo veel meningen. Het bestuur van Ajax incl technische staf zou echter wel met de vaste supporters vereniging moeten communiceren wat nu de plannen zijn het tij te keren om zo snel mogelijk weer het oude niveau te behalen. Veel supporters zijn zeer ongerust en we horen nauwelijks iets van de leiding. Ze uiten dit vaak uit onmacht dmv scheldpartijen niet goed maar wel zeer begrijpelijk.
We zien dat het niveau heel snel en schrikbarend is gezakt. Veel passanten in de selectie en weinigen met een Ajax hart of op zijn minst gevoel voor Ajax. Blind wellicht ook al weg. Weggepest door een bepaalde groep supporters en trainer. Als er dan nog een kanjer als vervanger voor Daley klaar stond maar dat is mijn Wijndal en Bassey geenszins het geval.
Waar blijft de communicatie van de leiding naar ons toe?

16-12-2022 11:55

7172AFCA7395 +10289

Het beste voor iedereen

16-12-2022 09:57

Soccerskins v2 +43264

Het nieuwe account van Hamstelaar weet te melden dat het niet Schreuder maar Overmars was die naar De Telegraaf heeft gelekt. Slim van Marc die de status als lekkende kraan van Schreuder gebruikt om Daley lijnrecht tegenover Ajax te zetten. Tja, Alfred heeft zichzelf die status gegeven dus veel medelijden heb ik niet.

Lijkt wel GTST.

16-12-2022 08:59

Babangida83 +23867

Dat soort trucjes richting je oude club vind ik alleen niet heel erg gepast. Noch vind ik Hamstelaar een hele betrouwbare bron. Maar misschien kun je me van dat laatste anders overtuigen. Daar zit ik niet zo dicht op.

16-12-2022 09:23

Soccerskins v2 +43264

Hamstelaar (nu Klerry Klunstra) op Twitter heeft zich afgelopen zomer bewezen als één van de best geïnformeerde personen rondom Ajax. Eerder dan Verweij, Fabrizio Romano en alles wat hij naar buiten bracht bleek uiteindelijk te kloppen.

Wat betreft Overmars doet hij wat het beste is voor zijn werkgever, op een smerige manier maar dat zou nog wel een stukje rancune richting Ajax zijn.

16-12-2022 09:42

Sambavleugels +18712

Overmars deed wel meer ongepaste dingen, dus wat betreft..

16-12-2022 12:36

hetje +2171

Tuurlijk zien we allemaal dat daley iets minder word ,dat is vaak inherent aan de de leeftijd, maar ik vindt wel dat schreuder met 2 maten meet.waar hij tadic en bergwijn op andere posities probeert, waar ze totaal niet renderen, heeft hij met daley kennelijk een haat verhouding, waarom zou je hem niet proberen op de nummer 6 positie,maar dat is mijn mening hoor, daley is een speler met een goede paas naar voren. En crosspaas van de ene naar de andere kant. Dus als je echt wilt als trainer zou je zijn sterktes kunnen benutten, maar kennelijk wilt deze trainer dat niet.

16-12-2022 08:21

Denswillegeon7 +1547

Dat project met blind op de 6 mislukt elk begin van het seizoen Fortuna uit al vergeten ?

16-12-2022 11:24

Henkjanklaas +20608

Schreuder heeft alles tegen en niet alleen de schijn want hij zet Tadic rechtsbuiten. Bizar. Maakt geen duidelijke keuzes. Laat een slechte bergwijn gewoon spelen en stelt een matige Sanchez en Bassey op.
Is mede verantwoordelijk voor het barre aankoopbeleid. En slachtoffert Blind terwijl Wijndal niet bepaald de pannen van t dak speelt.

19-12-2022 12:52

Henk de Vries +11128

Intens triest hoe Ajax hier met hem omgaat. Die veegt straks in een interview de vloer aan met Schreuder/van der Sar, waarna het onvermijdelijke ontslag voor Schreuder alsnog komt. Maar wel pas nadat de schade in de competitie onoverbrugbaar groot is geworden.

Cursus hoe help ik een enorme financiële en sportieve voorsprong in no-time om zeep. Welkom bij Ajax....

16-12-2022 07:56

Libero +19082

Nog een. Oké, leg jij dan eens uit hoe Ajax met hem omgaat. Dat hij niet langer op een vaste basisplaats hoeft te rekenen hoort er volgens mij gewoon bij en zeker voor een trage 32 jarige verdediger die ook steeds meer verdedigende fouten maakt.
Ajax was voor zover mij bekend echter niet bezig hem te dumpen. Eerder dat Overmars interesse toonde, hij er oren naar blijkt te hebben (want neemt geen genoegen met een mindere rol) en Antwerp echter geen rooie rotcent voor die transfer overheeft en Ajax dus afziet van een afkoopsom. Nou, vertel, wat is het trieste aan de handelswijze van Ajax?

16-12-2022 11:04

Henk de Vries +11128

Omdat ik mijn club Ajax liever een clubicoon zie steunen, dan dat ze een hopeloze trainer de hand boven het hoofd houden. Daley verdient een groot afscheid door de voordeur aan het eind van dit seizoen, en niet via een achterdeurtje in de winterstop omdat het niet botert met een trainer die er een grote puinhoop van aan het maken is...

16-12-2022 11:53

Libero +19082

Maar Ajax stuurde niet aan op een tussentijds vertrek, hij wil zelf naar Antwerp. Ik ben helemaal voor een waardig afscheid, maar hem gratis laten vertrekken op het moment dat hij daar om vraagt is het meeste wat Ajax in deze kan betekenen.

16-12-2022 11:58

Henk de Vries +11128

Ja en waarom wil hij dat? Omdat hij als een achterlijk kind wordt behandeld door Schreuder...

16-12-2022 13:43

Libero +19082

Haha, drama queen. Niemand hoort gegarandeerd basis te staan en Blind dwingt het ook niet bepaald af. Of vind je soms dat hij de sterren van de hemel speelt de laatste tijd?
Dat verontwaardigde was er al gelijk toen hij eerst alleen maar een paar keer gewisseld werd, zie je Tadic zich zo gedragen? En Schreuder mag van mij nog vandaag vertrekken, maar Blind speelt gewoon al geruime tijd niet goed.

16-12-2022 14:06

Henk de Vries +11128

Hij speelde alles altijd, en inderdaad niet altijd even goed. Dan zet Schreuder em op de bank in Glasgow, en vervolgens mag hij niet eens meer invallen. Wordt Rensch zelfs zomaar op links gezet. Dat slaat helemaal nergens op. Van 100% spelen naar 100% bank in 1 wedstrijd, dat heb ik nog nooit gezien. En natuurlijk heeft Blind dan het volste recht op uitleg.

16-12-2022 14:34

Libero +19082

Het klopt allebei niet wat je beweert, noch speelde hij 100% (was daarvoor al een paar keer gewisseld - ging met verontwaardigde kop ervan af), noch kwam hij 100% op de bank terecht. Werd wel als invaller gebruikt, maar dat heb je maar te slikken en je knokt je terug als je vindt dat dat onterecht is. Uitleg? Mag wel, moet niet (TH deed dat ook niet), wat zelfreflectie zou hem meer baten.
In plaats daarvan straalde hij uit om geen meter teveel te lopen voor die klootzak. Nou, wie behandelt wie dan kinderachtig?

16-12-2022 14:50

Sense of.H +5436

De officiële bericht geving was dat hij het seizoen zou afmaken en met een waardige afscheid zou vertrekken, maar later werd bekend dat Blind niet een half seizoen op de bank wou wegrotten, dus kwamen ze beiden tot de conclusie dat het beter zou zijn dat het deze winter al een gesloten boek mag worden genoemd.

16-12-2022 07:38

Adt +1650

Treurig hoe Ajax met zijn iconen omgaat

16-12-2022 06:46

Libero +19082

Hoe dan? Dat hij gratis zou mogen vertrekken, is dat treurig?

16-12-2022 08:38

Adt +1650

Nee, dat ze dit naar de pers lekken!

17-12-2022 04:27

Libero +19082

Heb je daar ook onderbouwing van of neem je wellicht een gerucht voor waarheid aan? Ik heb ook het gerucht gelezen dat Overmars erover uit de school geklapt heeft, maar dat maakt het nog niet waar.

17-12-2022 11:41

eenAjaxfan +20314

Volgens mij kun je het in dit geval ook omdraaien... Treurig hoe Blind met Ajax omgaat.
Hij vind dat hij hoort te spelen, maar levert niet meer...
Dan kun je op de bank belanden...
Ajax bied hem, volgens de geruchten, de kans om transfervrij te vertrekken.
Vind ik gewoon netjes.
Ik gun Blind een mooi afscheid, net als vele voorgangers. Maar dit bericht slaat in mijn ogen nergens op. Vertel hoe het wel zit of reageer gewoon niet.

16-12-2022 10:32

Adt +1650

Dat hij niet meer levert komt met name door de verkeerde opstellingen van Schreuder, die klaagt over alle verkochte spelers, maar vervolgens ook nog de vastigheden die in het team zaten weghaalt door met de sterkhouders Blind en Tadic te gaan schuiven qua positie en qua tactische invulling van hun posities. Een uitstekend lopende linkerkant, wordt daarmee plotseling een zwakke linkerkant. Als je Martinez, Mazraoui, Gravenberch, Haller en Antony verliest, dan verlies je 5 sterkhouders, als je dan als trainer vervolgens zelf 2 andere sterkhouders om zeep helpt, dan snap je er gewoon echt niks van en ik kan me goed voorstellen dat Blind daarvan baalt. Het is ook tekenend dat Blind basisspeler is op het WK en Wijndal nog niet eens mee mag. Ajax had/heeft met Baas en Salah Edine prima vervangers voor Blind in huis, dus waarom überhaupt Wijndal gekocht? En als laatste is het natuurlijk schandalig dat dit bericht door Ajax naar de pers is gelekt en ik ben zeer benieuwd wie dit gelekt heeft

17-12-2022 04:38

eenAjaxfan +20314

En wéér wordt er een heel verhaal geschreven om Schreuder maar de schuld van alles te geven... Blind heeft op het wk geroutineerde spelers om zich heen... (Ake in bloedvorm, of Bassey die net komt kijken) dat is voor hem veel makkelijker voetballen. En ik vond het nog niet bepaald hoogstaand. Dat is geen verwijt naar Blind, maar een constatering dat hij zijn niveau niet meer kan halen.
Dat is jammer maar dan wordt het tijd voor anderen om zich te mogen laten zien. Ik hoorde deze week Advocaat zeggen dat via Berghuis (zijn vader) bij Feyenoord veel naar buiten kwam... Misschien is dat wel "het lek"...??

17-12-2022 09:24

ajaxcied4life +26031

Bij WeTalkAjax claimt iemand die zichzelf als insider definieert dat het het nieuws over Blind niet uit de Schreuderhoek zou komen.

16-12-2022 06:02

DeWijsneus +25688

Schijnt Schreuder zelf te zijn. Wij van WC eend.

16-12-2022 07:48

Balzakje2.0 +636

Waar blijven de acties van supporters? Ik vind de f-side en vak410 die nu toch samen zitten echt heel stil! Niemand die protesteert voor de hoofdingang, niemand bij trainingen, geen acties niks. Schreuder of het bestuur moeten toch onder druk worden gezet dmv acties

16-12-2022 00:07

TeringHenkie +28273

Die zwegen ook al tijdens de revolutie.

16-12-2022 00:18

RobDAZ +2726

Ajax hardcore van vroeger is 'kaltgestellt'
Nieuwe Ajax beweging is zelf in actie komen, individueel of losse groepen #BottomTop
Zijn niet meer afhankelijk van stadion(bezoek).

16-12-2022 00:53

mvdk +43807 moderator

Welke supporters? Zoveel supporters zie ik hier niet meer. Alleen afzeikers en successupporters. Het niveau hier is niet veel beter dan het trainersniveau van Schreuder.

16-12-2022 01:04

DMDTagz +3255

Helaas mee eens.

17-12-2022 08:34

Golden Boy +3919

Waarom zit Schreuder er nog? Hij maakt de hele club kapot! Waarom is er nog geen officieel statement geweest vanuit de supporters. Schreuder moet weg en zo snel mogelijk. Wegwezen!!!

15-12-2022 23:59

Dennisthebeast +3556

Zolang die eikel nog trainer van Ajax is ga ik niet meer naar de Arena toe….. Dat is mijn statement😞

16-12-2022 07:13

Mauro34 +12844

Geef dan wel even je kaart door aan mensen die er wel in goede en in slechte tijden willen zitten!

16-12-2022 09:29

DMDTagz +3255

@Mauro34: Precies dat!

17-12-2022 08:35

rsvh88 +5468

Zolang Schreuder er zit is Ajax voor mij Ajax niet. Sorry ben fan in hart en nieren. Maar wat deze man veroorzaakt.. ik dissocieer helemaal..

15-12-2022 23:55

Rentokill +4607

Dikwijls spelen er krachten waar de spelers zelf geen erg in hebben. Veel nieuws wordt ‘gemaakt’ door zaakwaarnemers (en soms ook de zaakwaarnemer van een directe concurrent). Dat kan zomaar iets in gang zetten.

15-12-2022 23:08

YRGI +32921

Zeg dan meteen wat er niet klopt en wie het heeft gelekt. Daar kunnen we wat mee.

15-12-2022 22:58

Rentokill +4607

Exact. Doordat hij dat niet zegt zegt ie misschien wel meer.

15-12-2022 23:08

Ajaxfan31183 +16391

Ehhh Schreuder , die heeft daar een houtje van, onder ten Hag was hij ook degene die aan het lekken was

15-12-2022 23:38

Babangida83 +23867

Ja, maar je kunt niet per definitie zeggen dat als Schreuder in het verleden gelekt heeft, dat hij dit ook gelekt heeft. Hij heeft de schijn uiteraard tegen, maar er is op dit moment meer bewijs dat het tegenovergestelde waar is. Ieder jaar van trainer wisselen, is ook niet wat je wilt. Dus begrijp wel dat de directie nu geduld bewaart. De familie Blind is ook niet vies van wat politiek spel, vergeet dat niet.

16-12-2022 09:29

MichelBoerebach +29176

En wat is de 'verkeerde afspiegeling' in deze? Dat hij transfervrij mag vertrekken? Dat Antwerp een serieuze kandidaat is?

15-12-2022 22:56

MrIvez +3505

Zou toch het meest logisch zijn als de zaakwaarnemer van blind dit lekt?

15-12-2022 22:17

NeeI +107664

Wat? Foute info?

15-12-2022 22:28

Rentokill +4607

Ja precies.

15-12-2022 23:09

PimpDaddy +1244

Iedereen die zegt dat Schreuder dit gelekt heeft: livestream van 'wetalkajax' stelt dat ze informatie hebben dat dit niet van Schreuder kwam

15-12-2022 21:58

ST +23068

Dat zou ik ook zeggen als ik hen was

15-12-2022 22:12

PimpDaddy +1244

Waarom? Zei hebben er verder geen voor of nadeel aan? Is een podcast van Ajax fans geen journalisten of iets dergelijks

16-12-2022 17:36

Rentokill +4607

En dus van iemand anders. Maar dat zeggen ze natuurlijk dan weer niet.

15-12-2022 23:11

PimpDaddy +1244

Ze zeggen dat de bron zegt dat het niet van Schreuder kwam maar niet wilt zeggen van wie wel

16-12-2022 17:38

Rentokill +4607

Denk even door. Hoe kunnen ze weten dat het niet van Schreuder kwam?

16-12-2022 22:59

mvdk +43807 moderator

Maar: Waarom was het tot afgelopen zomer een paar jaar vrijwel altijd stil? Toen Schreuder assistent was lekte er ook veel naar buiten en nu opeens weer... Dat is toch zeer opvallend.

15-12-2022 23:40

PimpDaddy +1244

Eens, ik zeg ook niet of het wel of niet klopt enkel dat dit door hen gesteld werd

16-12-2022 17:36

Betuwe85 +20547

Dit is gewoon gelekt door schreuder. Sar heeft schreuder nodig om zijn hoofd te redden en andersom ook. Dus als er iemand lastig is doen we het wel zo

15-12-2022 21:53

Sultan +645

Dat hoofd van Schreuder valt niet meer te redden

15-12-2022 23:33

BillSplate +9690

😂😂😂👌

16-12-2022 00:52

ST +23068

Ik hoop van harte dat Danny Blind wél lid van de RVC wordt. Die zal namelijk i.t.t. de rest wél inzien dat Schreuder het probleem is. Schreuder als trainer is veel erger dan Blind in de RVC. Die deed het samen met Overmars heel prima en is de enige rol waarin hij goed is.

15-12-2022 21:43

YRGI +32921

RvC prima. Maar het gerucht was dat Danny Blind TD werd. En daar moet hij gewoon weg blijven.

15-12-2022 22:59

ST +23068

Dat krijg je als je 'het lek' Schreuder voor de ploeg zet. Dan lekken er geen spelers naar De Telegraaf maar de hoofdtrainer. Oprotten met die kerel!

15-12-2022 21:42

jeroenbosman86 +167

Hij word gewoon afgescheept en dat komt allemaal door scheurder vanaf het begin gezegd dat het geen trainer voor Ajax is hij helpt alles naar de klote

15-12-2022 21:18

Ferd +38429

Jaren geen lekken, Schreuder terug en alles ligt weer op straat

15-12-2022 20:59

mvdk +43807 moderator

We hebben ineens weer een lek. Waren we daar niet net een paar jaar van af?

15-12-2022 20:37

Ferd +38429

Toen Schreuder vertrok was het plots stil. Schreuder is terug en Ajax is zo lek als de Titanic. Tel de boel maar op

15-12-2022 20:59

YRGI +32921

Waarom denk je dat de grootste roddelkrant, de Telegraaf, achter hem blijft staan?

15-12-2022 23:01

rommel +256

jij snapt het telegraaf heeft hem ook omhoog geschreven van de zomer

15-12-2022 23:07

rodnet +10265

Het hele gebeuren rond Blind geeft mij een bijzonder onaangenaam gevoel met betrekking tot de leiding van Ajax. Dat Schreuder niet functioneert is glashelder, dat hij beschermd wordt door van der Sar ook. De belangen van deze twee liggen in elkaars verlengde dus het alleszins voor de hand liggend dat het lekken van het aanstaande vertrek van dwarsliggende ras-Ajacied Blind ergens uit die hoek komt. En wellicht is Overmars ingeschakeld om een en ander een duwtje in de voor hen goede richting te geven.
Het stinkt als een bunzing en is slecht voor Ajax.

15-12-2022 20:20

Sneijdertje +2379

Heeft Poetin er ook nog iets mee te maken of?

15-12-2022 20:23

mvdk +43807 moderator

Als jij het zegt.

15-12-2022 20:38

Sneijdertje +2379

Ik stel de vraag

15-12-2022 20:43

Sneijdertje +2379

Werkt dat zo bij jou? Apart...

16-12-2022 21:39

Altijdindestraat +39928

Na deze tweet is het meteen duidelijk...

15-12-2022 20:19

Aldek +5080

Tsss weer die Schreuder die zijn bek niet kan houden richting zijn media vriendjes….

Some things never change 🙈🙈

15-12-2022 20:09

AINIESTA +44569

Maar zelf ook niet zeggen of ie wel gaat of niet. Zeg dan niks.

15-12-2022 20:07

Ans B +19813

Nee, want hij is nog niet weg, dat praat een stuk lastiger.
Ik snap heel goed dat hij pissig is dát het uitlekt, en als het Schreuder is die hij ervan verdenkt, dan kan ik me voorstellen dat hij nóg pissiger is.
Maar hoe kun je dat rechtstreeks zeggen als je geen bewijs hebt? Dan is het smaad.

En als het óók nog eens niet klopt, dan is het - mogelijk - niet gewoon lekken, maar invloed uitoefenen op de beeldvorming. Dat haalt helemaal het bloed onder je nagels vandaan. Vooral als Schreuder dat al eerder heeft gedaan misschien, toen hij deed voorkomen dat alles koek en ei is tussen hem en Blind.

Dan wil je wel uiting geven aan je boosheid, maar kun je dus niet duidelijk zijn.

15-12-2022 21:36

Jake the Snake +17341

Het lek strikes again. Niet toevallig was het weer de Telegraaf. Je kunt iedereen van alles kwalijk nemen in deze maar er is maar één verantwoordelijk voor deze hele situatie en dat is Van der Sar.

15-12-2022 20:04

Intec2.0 +12407

Maar wat als de zaakwaarnemer van Daley dit gemeld heeft bij de Telegraaf. Er is geen bron gemeld het is zo zwart wit allemaal

15-12-2022 20:15

Alexander40 +6113

Zeg dan ook wat de juiste weergave is dan voorkom je speculeren. Speculerend: Denk dat Ajax hem verteld heeft dat ze hem liever zien vertrekken maar als ze dat zeggen is dat niet in het belang van Ajax want kan andere clubs afschrikken. Is ook in het belang van Blind want zo komt Blind er beter vanaf. Dus waarom dat geklaag? En als je dan klaagt, noem dan man en paard

15-12-2022 19:47

debarbaar +8219

Goh, waarom zou ten Hag, Schreuder er als assistent van beschuldigd hebben dat hij alles lekte naar de media. Oh wacht, Schreuder lekt nog steeds.

15-12-2022 19:42

Alexander40 +6113

Wie zegt dat dit lekken is? Als ze geen geheimhouding zijn overeengekomen mag dit gewoon gemeld worden aan de pers. Is in beider belang zodat de markt weet dat Blind gratis op te halen is. Ze moeten dit dus juist kenbaar maken.

15-12-2022 19:49

Ans B +19813

Mij is compleet onbekend dat TH Schreuder heeft beschuldigd. Vergis jij je niet? Ik weet n.l. niet beter dan dat TH zich daar juist niet over heeft uitgelaten en hij is altijd complimenteus geweest over Schreuder.

15-12-2022 20:03

Mauro34 +12844

Ten Hag heeft dat idd nooit gezegd. Wat jij net vertelde komt het van de Tubantia vandaan en Dick Advocaat heeft het ook wel eens verteld.

15-12-2022 20:06

Ans B +19813

Dank voor de update!

15-12-2022 20:08

Ans B +19813

Waarom denken sommigen nog dat Schreuder NIET het lek is en was bij Ajax?
Geloven zij de twee Tubantia-journalisten niet die hebben aangegeven dat Schreuder meermaals uit de school klapte (lekte dus) over Co Adriaanse toen Schreuder diens assistent was (Adriaanse kreeg later zijn ontslag)? En dat zij op een gegeven moment uit zichzelf stelden dat dit niet kon?
(Weet niet wat ze toen hebben gedaan)
Waarom zouden ze hierover liegen?
En waarom is de Telegraaf zo coöperatief als het om Schreuder gaat? In schrille tegenstelling met TH destijds.

Ik denk dat Blind niet naar Ajax maar naar Schreuder wijst.

Ik hoor graag tegenargumenten die hout snijden en mij van het tegendeel kunnen overtuigen. Ik vind het n.l. helemaal niet fijn om iemand een minkukel te vinden, maar Schreuder heeft voor mij de schijn sterk mee voor die benoeming.

15-12-2022 19:39

VoorAltijdNummer14 +25322

Spijker op de kop. Alhoewel wordt er door 2 insiders op twitter nu ook een beeld geschetst alsof Overmars een vinger in de pap heeft.

Dat is natuurlijk in zake dit nieuwtje nog aannemelijk te achten, maar er lekt ook voldoende wat niks met Antwerp te maken heeft. Of Overmars moet a la Van Bommel met Ihattaren nog wat contacten hebben op wie hij 'druk' uitvoert. Maar dat lijkt me al helemaal een stretch.

15-12-2022 19:47

Ans B +19813

Ja, ik merk zelfs dat ik aan complotten ga denken (die 2 insiders), terwijl ik geen complot-fetisjist ben.
Ik hoop echt dat ik er helemaal naast zit met Schreuder, dan zou ik de eerste zijn die mea culpa zegt.

15-12-2022 20:00

VoorAltijdNummer14 +25322

Naja de ene is het nieuwe wat meer ingetogen account van Hamstelaar: Klerry Huntstra.

Maar die gaat dat Hamstelaar geintje niet meer zo intensief herhalen, omdat het een soort 2e baan was van de zomer en hij ook wel in zag dat het schade aanbracht.

15-12-2022 20:02

Ans B +19813

Ik denk niet serieus aan complotten hoor, het kwam alleen in me op.
Van die Hamstelaar heb ik wel iets maar niet zo veel van meegekregen

15-12-2022 20:07

VoorAltijdNummer14 +25322

Oké, kort samengevat: die wist echt 95% van wat er aan de gang was. Vooral leuk tijdens goed nieuws (transfer Chico oid) en minder mbt RVC en gemuit op trainingen.

15-12-2022 20:09

Ans B +19813

Hmm, gemuit op de trainingen?😒
Waar was ik in die tijd?🤔

15-12-2022 20:12

VoorAltijdNummer14 +25322

Als in Antony, Alvarez en Kudus rondom hun transfers

15-12-2022 20:12

Ans B +19813

Ah, ja natuurlijk!

15-12-2022 20:36

Postmus +1159

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij heeft Daley het wat moeilijk met zijn 'bekende' status.. Iedere mogelijke kans grijpt hij aan om even azijn te pissen over de media. Just deal with it. Hij komt zelf ook iedere keer met slechts lege antwoorden (zoals deze).

Hij is wel echt een jankerd geworden..

15-12-2022 19:32

Ans B +19813

Volgens mij is dit niet kritiek op de media, maar kritiek op degene die dit heeft laten lekken. Om de beeldvorming te beïnvloeden? Zie mijn stukje hierboven.

15-12-2022 19:41

Postmus +1159

Daar heb je zeker een punt in wat je schrijft.

15-12-2022 19:45

debarbaar +8219

Nee, Dailey heeft het net zoals ten Hag moeilijk met het feit dat meneer Schreuder geen pamper draagt. Ten hag beschuldigde Schreuder er al van alles te lekken. Tubantia schreef er over en we weten nu alsnog dat het waar is.

15-12-2022 19:43

fc Barcelona_ke +19239

Mocht Blind echt weg? Geen vervanger nodig, gaan we doen met Wijndal, Bassey, Rensch, Baas en verrassende Hato(?).

15-12-2022 19:26

debarbaar +8219

Nou ga jij het maar doen met Altijd ziek of geblesseerd Wijndal en technischvaardige clown Basey.

15-12-2022 19:44

DeKenner +9279

Stel je voor dat de gehele Ajax selectie, technische staf, en alle overige personeelsleden van de club een meeting hebben in één grote ruimte, en ergens halverwege merkt er iemand op dat er een enorme vieze scheet is gelaten, waar heel veel mensen van over hun nek gaan. Niemand heeft gezien of gehoord wie het was. Wie zal dan degene zijn geweest die zijn gaatje heeft gebruikt?

15-12-2022 19:20

AlexIbarra +19238

Richard Witschge. :P

15-12-2022 21:07

Babangida83 +23867

Van der Fart

15-12-2022 22:26

PJS +4991

Schreuder oprotten.

15-12-2022 19:12

DeKenner +9279

Mensen moet hier 'de voetballer Blind' en 'de echte Ajacied Blind' los van elkaar leren te zien. JA Blind verdient ons respect voor zijn hele loopbaan bij Ajax, en NEE Blind is niet goed genoeg meer om vandaag de dag mee te kunnen op het niveau dat Ajax nastreeft.

15-12-2022 19:08

smerter +2047

Zeg dan gewoon precies wat je denkt ipv dit soort suggestieve teksten

15-12-2022 18:47

Ans B +19813

Misschien is hij (nog) niet in de positie om zich rechtstreeks te uiten? Hij is nog niet weg immers bij Ajax.
Of kan hij het niet bewijzen?

15-12-2022 19:44

Omar +17166

Komt wel, hij is nu nog speler bij Ajax he, pas als hij weg is zal hij met concrete informatie komen gok ik

15-12-2022 19:50

AlexIbarra +19238

Als contractspeler kun je niet zomaar alles op tafel gooien.
Best begrijpelijk.

15-12-2022 21:13

VoorAltijdNummer14 +25322

Trouwens ik wil even een hele hoop mensen in deze comments gelijk geven dat Blind 'zijn' Ajax een hoop gezeik had kunnen besparen door dit niet te tweeten of meer duidelijkheid te scheppen.

Waar het niet dat ie hier wel de druk mee opvoert op Schreuder. En misschien bouwt kamp Daley hiermee de komende dagen een hoop spanning mee op, om vervolgens een gigantische bom te droppen...

Als een boel onrust hier in december ervoor kan zorgen dat je een andere trainer in januari hebt, ben ik er absoluut niet rouwig om.

15-12-2022 18:45

Mauro34 +12844

Het is wel een gekke tendens. De meeste hier hebben de hele zomer genoten van de tweets van Hamstelaar, maar nu het over Blind gaat is het opeens verboden om te lekken.

15-12-2022 18:45

VoorAltijdNummer14 +25322

Oh ik heb er zeker van genoten, maar heb altijd wel ingezien dat het leuk was, zo lang het goed nieuws betrof. Zo'n 5 miljoen clausule voor Chico bijvoorbeeld.

Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk van meet af aan bizar geweest dat het zo gedetailleerd kon. Hamstelaar zijn goed nieuws show keurde ik daarom ook af.

Ik las het wel met veel plezier! Dat wel ;-)

15-12-2022 18:47

Ans B +19813

Ik vind wel of het uitmaakt wat je lekt of waarom. En welke effecten het kan hebben.
Maar ik ben zelf sowieso tégen lekken - tenzij het echt een maatschappelijk nut dient en/of schandalige praktijken blootlegt.

Als het verhaal van de Tubantia-journalisten klopt dat Schreuder al lekte over Adriaanse toen hij diens assistent-trainer was (en later ook ontslagen werd), en zij zelf al het idee hadden dat 'dit niet kon' (Schreuder volgde Adriaanse trouwens ook op), dan is dat voor mij bij uitstek een kwestie van 'kwalijk lekken'.

En als dit allemaal klopt dan is het ook weer niet denkbeeldig dat Schreuder er belang bij heeft om de beeldvorming in het geval-Blind te beïnvloeden. Juist omdat het zo'n Ajax-icoon is.

Ik hoop dat Blind zich ooit echt uitspreekt, zodat we het kunnen checken, maar ik vrees dat hij geen opening van zaken wíl geven.

15-12-2022 19:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.