Vos weet nog niet waar toekomst ligt: 'In eerste instantie gekomen om de club te helpen'

door Brent Tomassen 91

Bron NH Sport

Vos weet nog niet waar toekomst ligt: 'In eerste instantie gekomen om de club te helpen'

door Brent Tomassen 91

Bron NH Sport

Laatst geüpdatet

Dave Vos is heel trots dat hij de afgelopen maanden Jong Ajax heeft kunnen helpen als trainer, maar weet nog niet waar zijn toekomst ligt. Hij houdt vooralsnog meerdere opties open. Ook is hij trots op een aantal talenten dat sinds zijn terugkeer naar Ajax hun debuut hebben mogen maken in Ajax 1.

'Ik ben heel blij met de ontwikkeling die de spelers hebben doorgemaakt. Met name de spelers die recentelijk hun debuut hebben gemaakt of regelmatig bij de selectie zitten', vertelt Vos voor de camera van NH Sport. 'Mika (Godts, red.) heeft zijn debuut gemaakt, Silvano (Vos, red.) zit er nu vast bij en Jorrel (Hato, red.) is basisspeler geworden. Zo heb je best wel wat jongens die stappen hebben gemaakt en dat is waar Jong Ajax voor staat.'

Vos heeft een contract tot het einde van het seizoen bij Jong Ajax, maar het is nog niet uitgesloten dat de trainer ook volgend seizoen in Amsterdam werkzaam is. 'We zijn daarover in gesprek en we gaan kijken wat daarin de juiste stappen zijn voor mij en voor de club. Dat is nog even afwachten. Ik ben hier in eerste instantie gekomen om de club te helpen. Om weer terug te komen bij mijn eigen club is heel erg mooi. Iedereen heeft dromen en nu ga je kijken waarin je de club verder kan helpen en wat het toekomstperspectief is. Maar dat is afwachten.'

Tot slot krijgt Vos de vraag of hij ervoor openstaat om volgend seizoen ook de trainer van Jong Ajax te zijn, mocht hij gevraagd worden. 'Dan gaan we erover praten', stelt de oefenmeester. 'Ik heb een geweldige tijd gehad hier de afgelopen maanden. Werken met dit talent is gewoon onwijs leuk om te doen. De spelers in hun laatste stap helpen is ook heel leuk om te doen, dus het is altijd een mogelijkheid.'

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Adam24 +39127

Ik vind zijn ‘de club helpen’ mantra vanaf het begin al een beetje vervelend. Trainer van Jong Ajax (met uitzicht op het 1e) is voor iemand als Vos toch een fantastische baan? Zijn eerste betaald voetbal club als hoofdtrainer.

Ik hoop dat ze eruit komen maar ik heb er een hard hoofd in door dit soort berichten.

13-05-2023 20:57

Aurelius1 +19735

Hij is blank en wordt door een deel van de supporters gehyped. Dan krijg je aanbiedingen. Vergelijk dat met Bogarde, die first hand door ex-spelers zonder belang bij Bogarde wordt geprezen, maar nog steeds werkeloos thuis zit omdat er geen aanbiedingen zijn, dan weet je genoeg.

13-05-2023 21:18

goajaxgo +14149

Hoe weet je dat er geen andere aanbiedingen zijn?

13-05-2023 21:37

Aurelius1 +19735

Omdat ie werkeloos thuis zit lol. In elk geval geen interessante aanbiedingen.

13-05-2023 21:40

ajaciedje90 +60032

Misschien hebben potentiële werkgevers nog wat angst om Bogarde te benaderen vanwege dat ene akkefietje wat aan hem kleeft. Het is in elk geval niet omdat hij donker is. Als je mensen beschuldigd van discriminatie moet je met feiten komen. Er zijn nog genoeg andere redenen waarom Bogarde niet elders trainer is nu. Ten Hag had hem ook allang op kunnen pikken bijvoorbeeld.

14-05-2023 08:53

Opperhoofd +12610

Jajoh zo maar uit het niets kleurtjes erbij halen ?

14-05-2023 08:57

DEELM +11891

Waarom wordt hier ineens een racisme kaart getrokken? Artikel gaat toch gewoon over Dave?

Bogarde hadden ze gewoon moeten behouden afgelopen zomer, maar er speelden wat zaken in het privé leven bij Bogarde en ik denk dat Ajax na Overmars, Promes en in mindere mate Labyad niet nog meer drama wilde. Was achteraf gezien natuurlijk een domme keuze gezien het niveau van de verdediging.

14-05-2023 09:16

Aurelius1 +19735

"Het is in elk geval niet omdat hij donker is"

Haha, yeah right. Weet je hoeveel clubs op een blanke assistent-trainer zouden duiken als er zoveel spelers zonder belang in de media zouden zeggen dat ze door hem zijn geholpen? Je bent echt compleet wereldvreemd als je dit durft te beweren.

14-05-2023 09:29

Aurelius1 +19735

Omdat het gaat over zijn opties. Uiteraard dient dan benoemd te worden dat ie blank is, omdat het een selectiefactor is die ervoor zorgt dat hij aanbiedingen zal krijgen.

En voor dat akkefietje is Bogarde allang vrijgesproken. De klacht is zelfs ongegrond verklaard.

Maar goed, ik ga niet weer de discussie hierover aan. Ik benoem gewoon the obvious, daar hoeft niet eens over gediscussieerd te worden.

14-05-2023 09:32

Kuningast +5079

Huilon. Misschien ligt het aan Bogarde zelf. Niet zijn kleur?

14-05-2023 10:11

EricAjax1 +7506

Wat een kul is dit zeg hahaha

14-05-2023 10:21

PasteFiber +647

Wel eens gehoord dat Bogarde soortgelijke acties als Overmars heeft uitgehaald

14-05-2023 10:34

Aurelius1 +19735

Nee heeft ie niet. Klacht is ongegrond verklaard. Al meerdere keren op deze website gezegd. Wel blijven opletten.

En als het wel zo zou zijn, het feit dat Overmars in Antwerpn zit en Bogarde werkeloos thuis, is precies het verschil.

14-05-2023 10:46

DannyAdam2 +3386

Niks ten nadele van Vos. Maar dit is gewoon absoluut waar.

Als seksisme (Overmars) gemeengoed is in een organisatie, is 'racisme' nooit ver weg. Waarom krijgt Reiziger het vertrouwen niet? Waarom wordt Bogarde er respectloos uitgewipt? Waarom worden jongens als Seedorf, Kluivert, Davids, Winter altijd overgeslagen. Maar worden jongens als Maxwell, Litmanen, de Boer, van der Sar, nu Heitinga naar voren geschoven?

Dit is geen kwaadwillig bewust racisme. Maar er zit onbewust bij heel veel mensen - ook bij mij - een oordeel dat ze minder geschikt zijn. Het is gewoon zo dat iedereen de stereotypen die al honderden jaren bestaan nog deels mee heeft gekregen. In combinatie met de inherente voorkeur voor de mensen die het meest op je lijken, zowel in uiterlijk als gedrag. Dan krijg je dit als resultaat.

Dit werkt trouwens beide kanten ook op. Ken genoeg donkere mensen die witte mensen standaard wantrouwen en ook een sterke voorkeur hebben voor mensen die op hun lijken kwa uiterlijk en gedrag.

Maar laten we vooral niet doen alsof dit geen geschiedenis heeft en niet gewoon iets menselijk is. Toch goed om dit te begrijpen.

14-05-2023 15:13

Ferd +38497

Bogarde wordt door dezelfde supporters net zo hard gehyped. Iedereen wil Bogarde terug (ik ook)

15-05-2023 09:41

niquedegraaff +5292

Ik begin me er aan te ergeren dat als een persoon voor een bepaalde baan niet goed genoeg wordt bevonden, dat men altijd terugvalt op huidskleur. Weet je nog hoe spijkerman de club is uitgewerkt (terecht overigens)? Lag dat ook aan z'n huidskleur? Hou toch eens op man.

15-05-2023 14:31

Aurelius1 +19735

Huidskleur en uiterlijk zijn één van de belangrijkste (onbewuste) selectiecriteria voor bedrijven, en voor voetbalclubs als het gaat om banen als hoofdtrainer of bestuursfuncties. Jezelf aan de vaststelling ervan ergeren is hetzelfde als je ergeren aan iemand die je wijst op de aanwezigheid van de zon. Die bestaat en is er ook gewoon.

15-05-2023 16:28

Ozymandias +159568

De beste keuze die Ten Hag ooit heeft gemaakt is om als beloftentrainer van Jong Bayern Munchen in de leer te gaan bij Guardiola. Als ik Vos was zou ik opzoek gaan naar een baan waarbij ik een paar seizoenen onder leiding van een hoofdtrainer van dat kaliber het vak kan leren zoals dat op het hoogste niveau wordt uitgevoerd. Als het Ajax zou lukken om Gallardo aan te trekken kan Vos bij Ajax onder zo'n kaliber hoofdtrainer werken.

13-05-2023 20:37

LukaLitmanen +82098

Ten Hag heeft anders nog steeds een dramatisch wisselbeleid en opstellingen.

Klaassen boven Kudus verkiezen vorig jaar en nu Weghorst basis blijven zetten

13-05-2023 20:41

Ozymandias +159568

Dat klopt maar tactisch is hij veel veelzijdiger dan de rest van de huidige generatie aan Nederlandse hoofdtrainers (inclusief Bosz en Slot) samen. Qua tactische omzettingen met zijn wisselbeleid zal hij waarschijnlijk nooit goed worden.

13-05-2023 20:42

LukaLitmanen +82098

Tactisch is hij inderdaad erg goed.

Al kreeg hij vaak kortsluiting in zijn hoofd wanneer Ajax achter stond en hij weigerde in te grijpen.

Met name vorig seizoen.

Durft nauwelijks out of the box te denken

13-05-2023 20:45

thelordjoshua +10641

Ten Hag zijn mentaliteit is voornamelijk erg sterk, zijn coherentie en structureel gewoon erg georganiseerd. Met profiel Ajax spelers, als ze kloppen, hoef je niet eens veel werk te verrichten of iedereen steekt elkaar al positief aan. Ten Hag heeft altijd gewoon de goede balans gehad en het juiste overzicht. De basisstukken lagen al voor hem klaar, hij hoefde ze alleen even goed op het boord te zetten. Dat is ook een onderschatte kwaliteit. Ik vind het geen revolutionaire of enorm vernieuwende coach, wel een enorm stabiele, consistente, scherpe, obsessieve, sympathieke coach. Al helemaal voor hedendaags voetbal.

13-05-2023 21:42

Aurelius1 +19735

Wat is in Godsnaam 'tactisch is hij erg goed'? Dat zinnetje wordt er zomaar in gegooid bij trainers, en er wordt nooit enig feit benoemd om dat te onderschrijven. Het is gewoon holle retoriek.

13-05-2023 21:43

Ozymandias +159568

Ten Hag wist zijn teams meestal heel goed voor te bereiden op de speelstijl en tactieken van de tegenstanders. Zowel zodat Ajax gebruik kon maken van hun zwakke punten als dat ze voorbereid waren op de sterke punten van de tegenstander. Dat maakt Ten Hag in mijn ogen tactisch een hele goede trainer.

13-05-2023 21:56

Aurelius1 +19735

Hoe weet je dat? Was je erbij in de kleedkamer en met gesprekken? Pure speculatie. Ik zag vooral een trainer die communicatief enorm zwak is, met opstellingen en wissels waar geen normaal denkend persoon iets van begreep, maar die wel een veel beter elftal had dan de concurrentie, en dus logischerwijs vier keer achter elkaar kampioen werd.

13-05-2023 22:37

TeringHenkie +28419

Ik snap echt niet wat je hier zegt..tactisch is hij veelzijdiger maar wat omzettingen betreft is hij tactisch waardeloos.

Wat in godsnaam eet of drink jij?

14-05-2023 01:18

TeringHenkie +28419

Dat vind jij..maar de halve finale CL hebben we verloren door de tacktische missers van TH. En dan hebben we het niet meer over Getafe en andere mindere ploegen waar TH geen antwoord over had. TH is tactisch niet goed en hij moet hopen dat hij mag blijven bij MU.

14-05-2023 01:23

Qifesh +24917

Ik zou een Hag niet heel tactvol noemen, want daar had ie echt veel te veel missers voor. Hij had ook wel een tijdje last van die hele heisa omtrent Overmars Promes enz. dus ik neem het hem minder kwalijk, maar wie een beetje heeft opgelet zag dat.

14-05-2023 06:19

Ajaxadam1 +31669

Ten Hag is een behoorlijke onetrick pony. In die ene trick is die best goed. Maar tactisch ben je niet goed als je maar een trick heel goed beheerst vind ik.

14-05-2023 09:13

PetrusKeizer +10739

Ja, tactisch was TH top bij de 6-3 nederlaag tegen City

01-06-2023 03:31

Sjaakvaak +26588

Gallardo komt natuurlijk bij de verste verte niet in de buurt van het kaliber Guardiola. Snap sowieso niet die enorme hype hier over Gallardo aangezien op een enkeling na niemand hem überhaupt inhoudelijk kent.

14-05-2023 03:09

fluwelenlinker +11799

Ik vrees dat trainers van dat kaliber niet haalbaar zijn voor Ajax.
Zou het wat zijn om Heitinga en Vos samen aan te stellen? Of heb je dan teveel "2 kapiteins op een schip" ?
Heitinga meer de manager en Vos meer de tacticus. Bij Ten Hag en Schreuder had je een beetje een vergelijkbare situatie...

14-05-2023 08:42

AjaxHoorn +32989

Ik onderschat wellicht ervaring enorm. Maar ik vind ervaring vaak overdreven. Als je gewoon de juiste visie hebt, dan ben je de juiste man. Misschien dat je bepaalde situaties herkent en er dan makkelijker naar handelt of iets dergelijks. Vos moet je zo lang mogelijk binden.

13-05-2023 20:23

Edski +329

HandelT... stam plus T mensen, kom op nou.

14-05-2023 00:46

TeringHenkie +28419

Ja hoor, daar hebben we weer iemand van NU.nl die hier voetbaljongens onder elkaar komt zeiken over een d of een t.

Gauw weer oprotten naar dat linkse NU.nl en snel!!

14-05-2023 11:09

AjaxHoorn +32989

Het spijdt me Edt.

Het stondt idd wel lelijk.

14-05-2023 11:26

LOCAmpos +10509

Kneus. Is dat wel goed gespeldt?

14-05-2023 15:08

Edski +329

Helemaal goed, complimenten!

14-05-2023 16:21

LOCAmpos +10509

Snel weer op spelfoutenjacht knul!

14-05-2023 16:27

Marcus +2052

Waar ik echt van baal is de onduidelijkheid binnen Ajax.
Dave Vos weet niet waar hij aan toe is. Heitinga idem. Contracten top talenten Silvano Vos, Misehouy, Idumbo en Fitz Jim lopen volgend jaar af. Van der Sar had allang moeten wieberen.

Er is geen enkele visie, daadkracht en beleid zichtbaar.
Hopelijk gaan er snel dingen gebeuren wanneer Mislintat officieel start op 19 mei. Maar ik ben heel huiverig.

13-05-2023 19:24

AjaxHoorn +32989

Shocking idd. En die talenten gaan ook een plan willen alsin wanneer word ik ingepast.

13-05-2023 20:21

DonQ +6009

Je geeft zelf al aan dat Mislintat pas over een week officieel begint. Hoe vervelend ook, is het dus wel te verklaren dat er nog geen beslissingen zijn genomen. Zeker wat betreft de invulling van de staf.

14-05-2023 10:57

ajaxwestland09 +29002

Dat weet de televaag wel die verzinnen alles uit hun duim

13-05-2023 19:23

Talentje020 +20015

Ajax moet hem in iedergeval proberen te behouden, is het niet als trainer van Jong Ajax dan wel als assistent bij Ajax 1,

13-05-2023 19:19

fc Barcelona_ke +19255

Die vos riep vanmorgen dat Amourricho ondanks geweldige aanbieding van United alsnog zijn aflopende contract gaat verlengen in Amsterdam!

13-05-2023 18:30

barry1988 +24032

Dat zou top nieuws zijn!

13-05-2023 18:42

ricky10 +5896

Ik zou als Ajax zijnde maar eens serieus overwegen deze gozer een serieuze rol binnen de staf van Ajax 1 te geven.

13-05-2023 18:10

Kaatje +4802

Ik hoop dat Ajax er alles aan doet om Dave Vos binnen te houden. NIet meer laten gaan.

13-05-2023 17:57

afct +8971

Of trainer jong ajax of assistent ajax 1 iig behouden

13-05-2023 17:54

MarkP +21762

Vos zou een goede assistent voor ajax 1 zijn om daarna door te groeien naar hoofdtrainer.

13-05-2023 17:11

AFCAjax +17839

We hebben allemaal gezien hoe incapabel onze leiding emotioneel is. schreuder aanhouden omdat het hun eigen schuld is (ongeacht dat dat deels waar is, maar schreuder was overduidelijk incapabel (al voor dat we binnenhaalde))
en nou denk ik dat ze John koste wat het kost binnen boord willen houden als jongen van de club die er toch maar even instapte.. ja me hoela had gewoon Reiziger het laten doen of Peter Bosz.
Ook John is overduidelijk incapabel maar zal ongetwijfelt op de een of andere manier aanblijven en op de een of andere manier ten koste gaan van Vos.

13-05-2023 17:00

Qifesh +24917

Ongetwijfeld

14-05-2023 06:22

fc Barcelona_ke +19255

Ajax is echt gek als ze vos alweer laten gaan.
Mijn mening: vos doet veel beter dan heitinga

13-05-2023 16:56

IRBaboon +6852

Het is weer de waan van de dag die regeert onder de AS-reaguurders. De nieuwe trainer van Jong Ajax laat z'n ploeg een paar wedstrijden leuk voetballen en is meteen de Verlosser en toekomstig succescoach van Ajax 1. Enkele maanden geleden werd Heitinga (veelal door dezelfde mensen) nog bewierookt om zijn verstandige teksten en Ajax-DNA. Het kan verkeren..

13-05-2023 15:53

Ozymandias +159568

Vos werd al lang voordat hij trainer van Jong Ajax werd als een zeer talentvolle trainer gezien door veel van ons hier op AjaxShowtime. Hij heeft ook al veel indruk gemaakt als jeugdtrainer van Ajax en dit is dus meer een bevestiging van wat we al dachten.

13-05-2023 16:12

Oxxer +164345 moderator

Niks waan van de dag voordat hij naar Rangers FC ging liet Vos als zien veel potentie te hebben, wat hij nu laat zien met JA is doorgaan waar hij was gebleven.

13-05-2023 17:13

MelleAfca +14307

Dat je zelf niet zo op de hoogte bent betekent niet dat je andere hoeft af te vallen hoor…

13-05-2023 18:07

Jake the Snake +17349

Onder Ajax DNA versta ik niet: een trainer moet een oud speler zijn, maar een trainer laat Ajax spelen zoals Ajax wilt spelen en het zou mooi zijn als hij binding heeft met de club. Vos is zo iemand die aan alles voldoet. In mijn ogen puur Ajax DNA. Alleen nog wat vlieguren nodig op het hoogste niveau.

13-05-2023 15:50

JCMS +2091

Precies, hetzelfde geldt wat mij betreft voor spelers in het eerste. Die moeten het Ajax DNA hebben, de speelstijl beheersen en goed passen binnen de selectie. Ajax wil graag een hoog gehalte Nederlanders, maar zoek eerst en vooral spelers die bij de Ajax stijl passen in plaats van je pool aan kandidaten onnodig te beperken door de nationaliteit.

13-05-2023 16:32

ST +23077

Een vos verleerd zijn streken niet. Dus vooral langer aan ons proberen te binden.

13-05-2023 15:50

Edski +329

VerleerT, stam plus T weet je nog?
Sorry mensen, het wordt met de dag gekker met uitspraken als hij verleerd, hij loopd, hij voetbald....

14-05-2023 00:51

vandenhaas4 +15088

Zo heb je geen Vossen, nu heb je er twee.

13-05-2023 15:46

HendrikAjax +16836

Hoop enorm dat we hem kunnen behouden

13-05-2023 15:33

Tommyshelby +129138

Geweldenaar. Zou hem betrekken bij 1 of bij Jong houden.

13-05-2023 15:27

trodat4030 +96845

Talentvolle trainer, vind ik al jaren, ook in zijn vorige periode, voor hij met Gio naar Rangers ging. Dat gezegd hebbende, men gaat hier mbt de vergelijking met Heitinga nogal scheef. John kreeg begin dit seizoen spelers uit o18 die veelal nog niet gewend waren aan KKD voetbal, dat heeft absoluut invloed op de prestaties van zo'n elftal. Dat onderschatten velen blijkbaar. Het interview dat Silvano Vos gaf enkele maanden geleden, is daar een voorbeeld van.

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/vos-eerlijk-dacht-ook-bij-jong-ajax-veel-minuten-te-maken-maar-zo-werkt-het-natuurlijk-niet

De ploeg die Dave Vos onder zn hoede kreeg, was onder John wel degelijk doorontwikkeld, beter bestand tegen KKD voetbal, hetgeen onder Vos zich etaleerde in betere prestaties. Deels zijn de prestaties onder Vos dus óók toe te kennen aan Heitinga in zijn eerste maanden (iets dat je vaak ziet, prestaties van jeugdtrainers zie je vaak pas op langere termijn, zo is het debuteren van talenten in het 1e ook vaak te danken aan trainers die die spelers in het verleden hebben gehad, soms zelfs in de C1/o15, zonder dat die direct daar de erkenning voor krijgen. Jonk was ook de grondlegger van het topseizoen 18/19, ondanks dat hij er in 2015 al uit getrapt werd). Het is ook vérre van nieuw dat Jong teams aan het eind vd competitie betere prestaties afleveren, al heeft het ook te maken met hoeveel spelers in de loop van het seizoen van Jong naar de bank of zelfs basis van 1 gaan. Dat was bijv waarop Keizer de titel misliep in de KKD, want de Donny's, Frenkies en Appies kwamen steeds vaker op de bank van het 1e. Het seizoen erop kwam er wel een titel onder Reiziger, maar was de aanwas van Jong bij het 1e er amper, zodoende kon het (relatief oudere en lang met elkaar spelende) team onder Reiziger wel blijven presteren tot het einde. Dat zijn allemaal dingen die wel degelijk meespelen, maar wat velen helemaal niet blijken in te zien.

En ook heeft deze Vos vorig seizoen close samengewerkt met ene Bassey, sommigen hier wellicht bekend? Toch heeft hij Ajax er blijkbaar niet voor kunnen behoeden dat Ajax Bassey haalde, juist als iemand die Ajax een enorm warm hart toedraagt en van binnen en buiten weet wat spelers moeten kunnen bij onze club, vertelt toch dat Bassey, buiten puur verdedigende kwaliteiten, op zo'n beetje álles tekort komt om bij Ajax te spelen? Ik had graag gehoord dat hij op zn minst een póging had gedaan om de club te behoeden voor zo'n fout, de lijntjes met de club zijn zó kort.....

Maar goed, dit is my cup of tea, John is niet zo slecht als hier wordt beweerd, Vos vast ook niet zo geweldig als hier gesteld wordt. De waarheid ligt absoluut veel meer in het midden.

13-05-2023 15:26

HendrikAjax +16836

Vos afrekenen op Bassey vind ik niet fair. Hij heeft daar niks mee te maken gehad en wie weet heeft hij wel iets gezegd. Als ze geeneens meer om keken naar de scoutingsrapporten zullen ze ook wel niet luisteren naar Vos

13-05-2023 15:35

trodat4030 +96845

Misschien, misschien niet. Ik zou er héél graag iets over hebben gelezen of gehoord. Vooralsnog ga ik er vanuit dat de lijntjes tussen Dave, die zo'n 10 jaar op de club rond heeft gelopen, en de club dusdanig kort zijn dat als men niet hem benaderd voor informatie, dat hij die ongevraagd geeft. En als hij dan niet gehoord zou zijn, tja... Daarom zou ik er graag iets over lezen, hoe het ook gegaan is.

13-05-2023 15:54

C14 +22422

@trodat

Denk niet dat eigenwijze figuren als Schreuder zich wat aantrekken van een assistent van Rangers. Het is ook niet zijn taak dat initiatief te nemen, had zijn oordeel kunnen geven als er naar gevraagd zou zijn. Zal zijn speler Bassey, die graag naar Ajax wilde, die kans ook niet willen ontnemen/dwarsbomen lijkt me. Aan dat wanbeleid bij Ajax viel toch ook niks meer te redden.

Maar het gaat niet alleen om resultaat, je ziet sinds Vos' aantreden dat Jong Ajax veel beter speelt, meer des Ajax, met meer lef, tempo, drive, ze spelen directer en meer diepte boven breedte. Ook iemand als Hlynsson die eindelijk niet ook weer als verstoppertje extreem diep op 10 wordt weggezet, maar die door Vos meer naar achteren wordt gehaald om echt als middenvelder te fungeren, en zo veel beter speelt en rendeert.

Ik ben echt klaar met al die Ajaxtrainers die niet alleen een lopende 10 inzetten, maar deze ook nog eens enorm diep laten staan en afwachten, als een schaduwspits, waardoor je eigenlijk een tweemansmiddenveld hebt. Een diepe 10 of een lopende speler moet er komen, niet al staan.

En dat zijn dus weldegelijke hele flinke verschillen tussen Heitinga, waar ik altijd al twijfels bij had, heeft met zijn elftallen hele verschillende gezichten laten zien, en Dave Vos, die me in de tijd van Jonk al opviel met zijn elftallen, die speelden al uitstekend en Cruijffiaans.

13-05-2023 15:57

MelleAfca +14307

Heh? Dan ga je er gemakzalve even vanuit dat Ajax Dave Vos (toendertijd) niet in functie, even heeft gevraagd wat hij van Bassey vond?

13-05-2023 18:10

7172AFCA7395 +10312

@trodat 15h26 EEN van de betere analyses die ik hier tot nu toe heb gezien

14-05-2023 11:53

Eurysaces +29528

Vos heeft de keuze voor Heitinga nog pijnlijker gemaakt. Heeft het over genomen en bij jong Ajax en direct laten zien dat hij van een ander niveau is dan Heitinga.

Het is de bevestiging dat Heitinga nog niet klaar was voor jong Ajax en daar eigenlijk als assistent naast had moeten zitten.

Van der Sar maakt fout op fout en niemand houdt hem tegen, triest.

13-05-2023 15:23

C14 +22422

@Eury

Meer dan niveau is het denk ik ook visie en speelwijze. Vos speelt meer Cruijffiaans, meer echt des Ajax. Heitinga en anderen zijn toch vaak meer van de zekerheidjes of tactiekjes inbouwen ten koste van het positie- en combinatiespel.

13-05-2023 15:59

Dusbaba +15405

Als ik Vos was, zou ik een soort van Ten Hag traject volgen. Hij lijkt getalenteerd. Ervaring op doen in het buitenland onder de hoede van een bewezen toptrainer en topclub (en nee, Rangers en Van Bronckhorst schaar ik daar niet onder). Misschien nog een kleinere club als hoofdcoach. En dan evt de stap naar Ajax als de mogelijkheid zich voordoet. Dan heb je een lekkere basis.

13-05-2023 15:12

Robbie en de Kock +11211

Hij lijkt mij een goede en innovatieve trainer maar dat gelul altijd over de club helpen..
Iedereen doet het voor zichzelf.

13-05-2023 15:12

RSAB +1152

Hoopgevend interview!

13-05-2023 15:11

Soccerskins v2 +43347

Hij hoort minimaal de vervanger van Reiziger te worden.

13-05-2023 15:08

Yeshyeshyall +10950

Potentiele toptrainer?

13-05-2023 15:07

GDSR +2862

Vos en heitinga samen volgend jaar ? Of is dat vloeken in de kerk.

13-05-2023 15:01

BillSplate +9705

Denk je echt dat Heitinga het kan bijbenen als Vos begint te praten over z'n analyses en ideeën over de tactiek? Die snapt er dan geen snars van.

14-05-2023 00:01

wijzijndebeste123 +164058

Dave Vos > Heitinga.

13-05-2023 15:01

Sambavleugels +18734

Joh, haal die gozer lekker naar 1. Kunnen we eindelijk weer eens echt genieten.

13-05-2023 14:44

GNBL +89992 moderator

Heeft in een paar maanden meer laten zien bij jong Ajax dan Johnny in 1,5 jaar.

13-05-2023 14:43

xstaniox +15100

Deze man moet je er absoluut bijhouden.
Sinds zijn komst is Jong Ajax weer gaan draaien en is er lijn in het spel van JA gekomen.

Op termijn zie ik hem echt graag als trainer van Ajax 1

13-05-2023 14:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.