NB: 'Met het oog op Ajax’ drukke speelschema valt het sparen van Brobbey goed uit te leggen'

door Jon van Dam 152

Bron Ajax Showtime

NB: 'Met het oog op Ajax’ drukke speelschema valt het sparen van Brobbey goed uit te leggen'

door Jon van Dam 152

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax overtuigt niet, maar boekt wel een zakelijke 0-3 overwinning tegen FK Qarabag. Ditmaal met redacteur Timo Suur. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: Het resultaat is overtuigend, maar het spel van Ajax aan de bal was dat verre van.

‘Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Het spel van Ajax aan de bal was op alle vlakken erg matig, ook nadat Qarabag met een man minder kwam te staan. Het tempo lag veel te laag en hierdoor wist Ajax amper tot kansen te komen en ze slaagden er niet in om Qarabag terug te drukken op hun eigen helft.’

Waarom kwam Ajax grote delen van de wedstrijd niet lekker aan het voetballen? Waar ontbrak het aan?

‘Zoals net gezegd, lag het baltempo van Ajax veel te laag om het Qarabag lastig te maken. Na de eerste rode kaart kreeg Ajax wel meer grip op de wedstrijd dan in het kwartier daarvoor, maar ze wisten amper gevaarlijk te worden. Op het middenveld wist Ajax niet de controle te pakken, want er werden veel duels verloren.’

Wie was de beste Ajacied in jouw ogen?

‘Er was in mijn ogen geen echte uitblinker aan de kant van Ajax, maar als ik iemand aan moet wijzen, kies ik voor Mika Godts. Hij was de enige die met iets van branie speelde en was belangrijk met twee goede acties. Daarnaast was Josip Sutalo voornamelijk in de tweede helft erg belangrijk met een cruciale ingreep en na rust was hij ook aan de bal sterk.’

Wout Weghorst speelde ten faveure van Brian Brobbey. Allereerst: wat denk je dat dit met Brobbey doet?

‘Brobbey kan uiteraard op dit moment het vertrouwen gebruiken, maar met het oog op het drukke speelschema en gezien zijn blessuregeschiedenis is de beslissing van Farioli goed uit te leggen. Het feit dat Brobbey later in de wedstrijd niet als invaller binnen de lijnen werd gebracht, lijkt nog meer aan te geven dat Farioli er duidelijk voor heeft gekozen om Brobbey rust te geven. Uiteraard wil Brobbey gewoon spelen, maar het lijkt mij dat hij deze beslissing wel kan begrijpen.’

Daarnaast: hoe vond je Weghorst?

‘Het verschil in balbezit ten opzichte van Brobbey was duidelijk zichtbaar. Waar Brobbey constant in de voeten wordt gezocht, werd Weghorst, voornamelijk in de openingsfase, door de lucht gezocht en dit kwam het aanvalsspel van Ajax niet ten goede. Dit had ook voor een groot deel te maken met het matige spel van de middenvelders. Ik zie in Weghorst meer een speler die erin gebracht moet worden om iets te forceren, maar het was zeker geen slechte wedstrijd van zijn kant als basisspeler. Zeker niet gezien zijn bijdrage met een doelpunt en een assist.'

We kregen Daniele Rugani weer eens voor langere tijd te zien. Welke indruk maakte hij op je?

‘Daar valt weinig over te zeggen. Hij viel niet op in zowel negatieve als positieve zin. Ik heb hem geen dingen fout zien doen, maar hij werd ook niet in de problemen gebracht door de aanvallers van Qarabag. Ik denk dat Rugani gewoon een hele degelijke, betrouwbare verdediger is voor Ajax. Ten opzichte van Baas is hij een stuk fysieker, al denk ik wel dat Baas een stuk beter is aan de bal.’

Christian Rasmussen kreeg de kans van Francesco Farioli en viel tegen. Wat ontbrak eraan?

‘Waar ontbrak het niet aan? Rasmussen is in helemaal niets een speler voor Ajax 1. Hij heeft tegen Qarabag helemaal niets goed gedaan en kreeg een schandalige penalty mee, nadat hij makkelijk werd afgetroefd. Ik heb mij de hele wedstrijd geërgerd aan hem en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige was. Ik zou veel liever zien dat bijvoorbeeld een Faberski dan de kans krijgt als rechtsbuiten of desnoods Gaaei, zodra Traoré rust krijgt.’

Tot slot: welk gevoel overheerst bij je na deze 0-3 overwinning van Ajax?

‘Een 0-3 overwinning is altijd lekker, maar voor de rest was het niet om aan te zien in alle opzichten. Ajax is wel lekker aan de Europa League begonnen met zeven punten uit drie duels en dat mogen we niet vergeten, maar hopelijk kunnen ze aankomende zondag tegen Willem II een mooie wedstrijd op de mat leggen om vertrouwen te tanken richting de belangrijke duels met Feyenoord en PSV.’

Jon van Dam (X: @DamVanJon | E-mail: j.dam@ajaxshowtime.com)

Jesse ter Haar (X: @jesseterhaar | E-mail: j.terhaar@ajaxshowtime.com)

Lees meer van De Nabeschouwing van dit seizoen:

#ajavoj: ‘Farioli moet eruit krijgen dat Ajax na rust als een kaartenhuis in elkaar stort’

#vojaja: ‘De ervaren wissels van Farioli zorgden ervoor dat de wedstrijd kantelde’
#panaja: 'Berghuis in vorm is absoluut een topspeler voor een selectie als die van Ajax'
#ajahee: 'Er lijkt echt een andere Šutalo te staan onder Farioli'
#ajapan: 'Na zo’n penaltyreeks is iedereen alweer vergeten dat de wedstrijd heel slecht was'
#nacaja: 'Op deze manier worden er geen vastigheden gecreëerd in het elftal'
#jagaja: 'Berghuis zijn creativiteit is wat er ontbrak in Breda'
#ajajag: 'Over een langere periode kunnen we pas echt zeggen wat Ajax’ sterkste voorhoede is'
#ajafor: ‘Taylor nam na wissel Henderson echt de leidersrol op zich’
#gaeaja: 'Een wedstrijd als deze hoort bij het proces waarin Ajax zit’
#ajabes: ‘Farioli maakt spelers beter en daarvan is Sutalo het voorbeeld’
#rkcaja: 'Farioli heeft de ideale samenstelling van de Ajax-achterhoede gevonden’
#slaaja: ‘Als Brobbey zijn kansen benut, win je deze wedstrijd gewoon'
#ajagro: 'Brobbey is ook zonder goals belangrijk voor het aanvalsspel van Ajax'
#heraja: 'Het karakter van Ajax is echt veranderd, ze zijn bereid om voor elkaar te vechten'

Lees meer over:
Plaats reactie

Jarikoning +7240

Brobbey in de winter verkopen als.je er ongeveer hetzelfde voor krijgt. Nu nog een club vinden die een spits zoekt doe niet scoort.

26-10-2024 06:54

ProfessorX +19827

Ik vond de penalty wel terecht , want kijk maar eens terug hoe hij erin kwam zonder bal en dat in de 16 waar verder weinig stond

25-10-2024 19:09

slumpf +4563

Volgens mij was het ook meer vanwege die schop tegen zijn voet dan vanwege de schouderduw.

25-10-2024 19:47

JanBiesbos +29059

Inderdaad iedereen ziet dat behalve die Feyenoord supporters bij espn en ziggo gewoon stemmingmakerij

25-10-2024 20:26

ProfessorX +19827

Schouderduw ?
Hij beukt hem !

25-10-2024 21:31

slumpf +4563

Ook dat. Ik vind het iig een penalty. Veel van onze mede ajacieden en de rest van de wereld niet.

25-10-2024 22:13

Turbo +41959

Ik vraag me af wat mensen zien als grootste reden dat we 80 minuten lang tegen 10, later zelfs 9, man geen groter spelaandeel bij elkaar kunnen voetballen dan 50-56% balbezit en dat onze aannrakingen in 16 tegenstander en balbezit in de final 3rd bijna komisch laag zijn zodra Brobbey niet op het veld staat.

25-10-2024 14:03

Redrum +96117

Daar zijn meerdere redenen voor, waaronder Rasmussen, Weghorst, Taylor en natuurlijk ook uiteindelijk de tactiek van onze Francesco.

25-10-2024 14:33

31xAjax +7942

Dat heeft weinig tot niets met Brobbey te maken maar meer met Farioli's spelopvatting....

25-10-2024 15:33

OpaHooligan +3880

En die spelopvatting is anders als Brobbey in het veld staat?

25-10-2024 18:15

31xAjax +7942

Het blijft een Italiaan hè....

25-10-2024 20:47

KarimB +11567

Geen idee. Weet wel een andere stat waarbij we zonder Brobbey het beter deden. namelijk de doelpunten waar het om gaat :)

25-10-2024 18:51

Turbo +41959

Je hebt inderdaad geen idee :)

25-10-2024 19:28

KarimB +11567

Nee dat Brobbey t handje boven t hoofd houden begint gwn enge vormen aan te nemen. Alsof mensen jeugd spelers blind beschermen

25-10-2024 22:50

JanBiesbos +29059

Farioli speelt puur op resultaat in uitwedstrijden , met oog op dit zware blok helemaal juist, heel blijven winnen en op naar de volgende maar er werden ook veel fouten gemaakt die kut reis naar verre oosten helpt ook niet mee met 2,5 uur verschil, hier verslaapt iedereen zich al met een uur vooruit

25-10-2024 20:30

Sunny +9553

SOS SOS SOS
DE oorzaak van het telkens weer ondermaatse spel zit 'm echt in de spelopvatting!

We wisten vanaf zijn komst al dat het Farioli-systeem gebaseerd is op 1) achterin de bal rondspelen, 2) tegenstanders lokken om 3) van daaruit toe te slaan.

Punt 1
Is elke match weer tot in het absurde overduidelijk zichtbaar. Zelfs als er eenvoudig snel kan worden opgebouwd wacht Pasveer rustig met de bal in zijn handen of aan de voet voordat er wordt opgebouwd. Het resultaat is dat tegenstanders zich ook in alle rust kunnen positioneren en onze opbouw heel simpel kunnen "sturen" naar stroperig en tergend langzaam rondspelen. Het ziet er niet uit, is Ajax onwaardig en ik hou regelmatig mijn hart vast want met zoveel spelers die niet echt comfortabel aan de bal zijn en het ook aan voetbalgogme ontbreekt is het wachten op fouten.

Punt 2
We hebben het over professioneel voetbal en om dan te verwachten dat tegenstanders die op papier minder zijn (vrijwel alle ED clubs en op papier he!) het denkvermogen van een debiel hebben is op zich al debiel te noemen! Dat gebeurt dan ook niet tenzij je tegen in principe betere tegenstanders speelt die de ervaring hebben met spelen tegen geparkeerde bussen en de klasse om dat te ontregelen.

Punt 3
Kip of het ei? Toeslaan middels een trage opbouw waarbij voorzichtigheid voorop staat leidt niet tot soepele aanvallen maar te vaak tot kiezen voor veilig terug spelen. Als medespelers vrijwel stilstaan of met een tempo spelen waarop bejaarden nog mee kunnen krijgt de tegenstander veel tijd om te anticiperen op getelefoneerde ballen. Het zijn de spelers met een individuele actie zoals een Traore en Godts die dit stramien kunnen doorbreken (ok Bergwijn mag er ook bij) maar dan is de koek wel zo'n beetje op. Daarbij zijn het bovendien ook nog eens wisselvallige spelers (vaak inherent aan dergelijke types) waar je als ze hun dag niet hebben weinig aan hebt!
Als je totaalshots van ons bekijkt zie je allemaal vrijwel stilstaande spelers, geen dynamiek, beweging naar voren, nauwelijks overlappen en diepgaan met dus als gevolg dat als je de bal hebt er wordt gekozen voor het veilige tikkie breed of terug en op repeat.

Nog even over de spelopvatting: iedereen die een beetje op niveau gevoetbald heeft weet dat als je in een trage, voorzichtige modus zit het lastig is om om te schakelen naar de dynamiek die een tegenstander wel brengt als hij jou de bal ontneemt en eroverheen vliegt. Je bent dan continue fysiek en geestelijk aan het omschakelen waar je beter vanuit een wel dynamische modus kan spelen.

Ik besef dat we een matige selectie hebben en van ver komen maar desondanks moet en kan dit veel beter. De punten verbloemen veel maar wie eerlijk is constateert dat we het tot nu toe vrijwel alle wedstrijden lastig hadden tegen op papier toch echt mindere tegenstanders. En dan is de vraag gerechtvaardigd waarom die op papier mindere tegenstanders wel aantrekkelijk en dynamisch kunnen spelen zoals het moderne voetbal vraagt!

De vraag stellen is hem beantwoorden: de spelopvatting van Farioli.
Die gaat ons (zoals ik begin seizoen hier al voorspelde) wel minder verliespunten bezorgen want verdedigen is nou eenmaal eenvoudiger dan sprankelend aanvallend spelen maar gaat ons uiteindelijk niet brengen naar waar we op basis van onze naam horen.
Het is nu korte termijn en roeien met de riemen maar ik zou als technisch verantwoordelijk wel alvast verder kijken want denk niet dat Farioli meer smaken in huis heeft

Ik vrees voor de komende matches tegen onze grote concurrenten en een reality-check maar hoop natuurlijk dat we verrast worden door een team dat laat zien wel te kunnen brengen wat nodig is; modern voetbal

SOS SOS SOS

25-10-2024 12:56

KarimB +11567

Wat een matige reactie man. Je mag t prima niet met hem eens zijn. Maar zo klaar met dit domme gedrag. Als je je niet in woorden kan verdedigen tegen zijn standpunten mort je denk ik zelf je mand in

26-10-2024 00:49

peter_kleinveld +2103

Nuchtere analyse. Daarnaast moet Henderson stoppen met het opeisen van elke bal om als een soort veredelde spelverdeler balletjes breed terug ed af te leveren. FJ moet alle schroom van zich afgooien en de positie/rol opeisen die velen hem hier toedichten. Dus de schijf van een soort van positie voetbal (wat al weken de wensen over laat) en de steekpass. Ben alleen bang dat het er niet uit gaat komen. We zijn vleugellam, hebben een ondermaats middenveld en ook defensief zijn we onzeker aan het worden alsof we een jaar terug zijn geworpen. Maar elke wedstrijd staat op zich en de wereld kan er soms weer heel anders uit zien......

25-10-2024 13:52

YugoVik +33209

Bij mij is het al SOS sinds panathinaikos thuis.. Die potjes daarvoor hebben supporters zand in de ogen gestrooid..

25-10-2024 14:08

Slang3 +45938

wanneer wordt de eerste versie gedrukt?

25-10-2024 14:48

ProfessorX +19827

Duidelijk verhaal wat ik voor 80% in kan vinden .

Je zie ook vaak dat als ze versnellen er gewoon door heen lopen dus ze kunnen het wel .

Henderson staat te ver na achteren iets waar Fitz- Jim moet lopen .

Ik denk zodra dit Ajax tegen betere tegenstanders speelt ze verrassend kunnen worden en nog maals je scoor vroeg in een wedstrijd dat scheelt ook een dot

25-10-2024 19:17

FanAB +1062

Als je Rasmussen slecht vindt en zeer terecht neem dan ook FJ ook hij is in niets een Ajax1 speler. In mindere mate kun je ook Hato noemen vreselijk overschatte speler. Hier heb je het falen van de jeugdopleiding wat niets meer voorstelt.

25-10-2024 12:32

ck69 +13100

En vergeet Taylor niet!

25-10-2024 13:14

V12 +867

Fitz Jim is juist in alles een Ajax speler. Als je dat niet ziet.

25-10-2024 13:18

ProfessorX +19827

Fitz moet juist op de positie spelen van Henderson enkel iets meer aanbieden in de vrije ruimte

25-10-2024 19:18

jaripettersson +9517

Brobbey eerste spits, natuurlijk. Wout een fenomeen voor het laatste halfuur. Ja, soms scoort een spits niet, daarna weer wel. Is al sinds mensenheugenis zo. Ooit eerder voetbal gevolgd?

25-10-2024 11:55

Redrum +96117

Eigenlijk is het heel mooi dat we beide spitsen nu hebben. Brobbey houdt het vaak geen 90 minuten vol en Weghorst is zeer succesvol als invaller.

25-10-2024 13:02

Janneman16 +449

Klopt niet helemaal. Brobby heeft vorig jaar echt wel aangetoond dat hij zelfs meer dan die 90 minuten kan spelen. Jammer dat de scherpte bij hem ontbreekt. Misschien toch eens met Bosman of van Basten aan de slag gaan. Of misschien kan Kieft nog helpen.
Webhost heeft wel een neusje voor de goal.
Ik hoop echt dat Brobby zijn vorm van vorig jaar terugvind.

25-10-2024 14:10

Okocha078 +13821

Het is dat we op rechts krap zitten, anders zou ik Traore wel weer als spits willen zien.
Vond ik hem onder Bosz ook echt goed.
Je krijgt dan wel een ander soort voetbal, met meer beweging voorin.

25-10-2024 11:11

DEELM +11891

Weghorst, Fitz Jim en Rasmussen deden amper mee en ze leden enorm veel balverlies. De rest was ook niet best, maar als je bal niet kwijt kunt wordt het lastig voetballen.

25-10-2024 11:05

ProfessortjeHlynsson +4472

Klopt. Maar toch, straks met Traoré en Berghuis erbij ziet het er alweer een stuk beter uit.

25-10-2024 11:38

Slang3 +45938

Berghuis staat bekend om zijn zuivere passing inderdaad

25-10-2024 14:49

DEELM +11891

Wel een enorme stap vooruit ten opzichte van Rasmussen iig

25-10-2024 18:59

ProfessorX +19827

Weghorst balverlies ?

Ja als Pasveer weer eens diepe bal te snel geeft en niemand mee in loopt dan heb je balverlies , maar hij won vrijwel elk kopduel

25-10-2024 19:21

Danielson +50407

Dat valt sowieso goed uit te leggen. Zie PSV waar dit veel slechter lijkt te worden gemanaged, zeker in het geval van Schouten.

25-10-2024 11:00

Babangida83 +23919

Brobbey speelt nooit meer dan 60 minuten. Dus hem rust geven op de donderdag, dat begrijp ik dan alleen als we het over een opa hadden van 81 jaar.

25-10-2024 10:52

Craain +4965

Er mag ook gezegd worden dat Ajax moeite heeft met de omstandigheden onder andere lange reis, 1 keer tussenstop, ruim 1 uur, moeten maken om te tanken, in een heel andere cultuur terecht zijn gekomen. En het gedachte dat ze nóg terug moeten reizen...

Het mooie is dat we 3 punten mee mogen nemen naar Amsterdam... Gewoon snel vergeten en door.. zodra ze zijn geland in Amsterdam dan kunnen we beter beoordelen.

25-10-2024 10:23

KarimB +11567

Je merkt als voetballer geen drol van dat cultuur verschil hoor. Hotel stadion hotel vliegtuig.

26-10-2024 00:50

Craain +4965

Cultuur is oa andere weersomstandigheden, taal, mensen die vanuit het stadion roepen, je ziet het buiten anders dan je gewend bent.. het heeft alles te maken.

Goed voorbeeld: er zijn veel buitenlandse spelers die bij Ajax komt voetballen het eerste jaar nodig te hebben om thuis te voelen. Denk aan Alvarez, Martinez, etc..

26-10-2024 07:37

KarimB +11567

Nee dat is iets heel anders wat jij zegt. Dan ga je namelijk ergens permanent vestigen. Daar ben ik het helemaal met je eens.

Maar een uit wedstrijd vliegtuig hotel wedstrijd hotel vliegtuig merk je echt bijna niks van dit. En als je de mensen op de tribune ziet en die schelden in een andere taal dan ben je daar echt niet van in de war dat je denkt "oooh shit ik ben in Azerbeidzjan "

Je zal misschien wat constateren. Maar dit mag 0,0 invloed hebben op je spel. Miss als het zoals bij fc Twente is in Moskou -15 was

26-10-2024 10:55

ajaxfan1972 +2476

Brobbey blijven sparen tot de winterstop en dan verkopen

25-10-2024 10:22

AjaxMiddelburg +2944

Wat je nu al zeker een jaar mist is branie. Spelers die acties maken, vooruit denken, steekballetjes geven maar vooral voetbal intelligentie. Een wedstrijd lezen zoals een Blind, Rijkaard enz kon. Deze selectie ontbeert echt alles. Desalniettemin doen we het qua scorebord journalistiek gewoon goed. Nu deze 2weken doorkomen en zie je waar we echt staan. Ben het overigens volledig eens met hetgeen wat in het artikel staat over Rasmussen. Man man.

25-10-2024 10:13

Craain +4965

Leuk om over het voetbal te praten maar vergeet de verdedigende werk niet. Het is heel belangrijk om ook goed verdedigende werk te doen. Die was gisteravond aanwezig. Zeker ook bij Rasmussen.

25-10-2024 10:26

Steffenhagen +37834

Het probleem van Ajax is het statische middenveld . Zo kom je nooit aan het voetballen . Taylor zakt dit seizoen verder terug . Fitz Jim is te licht voor internationaal en nationaal topvoetbal en Henderson is voetballend te zwak . Daarachter zitten dan matige spelers als Tahirovic en mannswerk die inzicht , snelheid en technisch vermogen missen . Klaassen laat ik buiten beschouwing want dat vind ik een nuttige invaller . Kortom, Kroes en zijn staf hebben vooral hier nagelaten Ajax te versterken .

25-10-2024 09:39

wendoo9 +8119

Henderson is het probleem bij Ajax, hij loopt overal waar hij niet moet zijn, en dat trage opbouw, kleine driehoekjes maken, altijd bal terug ipv van een opening te zoeken om de bal gelijk naar voren te spelen. Ajax middenveld wordt keer op keer overlopen. Hou mijn hart vast tegen Psv en Fey met dit matig geheel.

25-10-2024 10:11

Ajax4proud +10860

Henderson is niet het Ajax spel gewend. Die blijft hangen in het Liverpool spel waarin hij vooral betere spelers om zich heen heeft. Niet te vergeten dat hij op leeftijd is en slomer is geworden.

25-10-2024 10:19

ijzerchef +3152

Naar mijn idee zijn de aanvallende passes van Henderson juist goed. Meerdere keren goede steekpasses en lange ballen zoals de perfecte lange bal waar de rode kaart uit kwam.

Wat ik mis bij Henderson zijn de snelle passes tussen de linies. Hij voetbalt echt als een 8 waarbij hij teveel opzoek is naar de eindpass. Gek genoeg vind ik die driehoekjes juist een verbetering vergeleken met hoe het aan het begin was, want toen liep hij alleen maar in de dekking. Om positief te blijven, zie ik wel verbetering in zijn spel. Het is niet zo dat hij geen openingen ziet of dat zijn passing slecht is, maar hij moet een aantal gewoontes van een 8 afleren.

25-10-2024 11:33

linksbinnen +8160

Daar was hij de waterdrager. Bij ons moet hij de Pirlo zijn wat hij niet is en niet kan.

25-10-2024 19:46

Ajax4proud +10860

Fitz-Jim heeft anders wel mooi meegedaan in driehoekjes. Henderson is wel een goede leider echter het spel van Ajax is hij niet gewend.

25-10-2024 10:21

BarryJanssen +14185

“Het spel van Ajax is hij niet gewend”😂

Welk spel? Eindeloos opbouwen op een tempo waarin mijn overleden oma nog mee kan?

Nee, dan moet je als Champions League winnaar vast enorm aanpoten..

25-10-2024 11:23

ProfessorX +19827

Win jouw oma ook wedstrijden dan ?

25-10-2024 19:25

Craain +4965

Wat Fitz betreft denk ik niet... Taylor, Weghorst, Rasmussen en Rensch waren niet in goede doen en dan is het wel lastig.

25-10-2024 10:27

ck69 +13100

Fitz jim te licht noemen, maar Taylor niet. Op een of andere manier misleidt Taylor ons iedere wedstrijd weer. De 60 minuten die gisteren beide heren speelden: Taylor 17 aangekomen passes, 82%. FJ 30, 90%. Begrijp me niet verkeerd, ik vind FJ ook gewoon te licht, maar het slaat nergens op dat Taylor altijd het handje boven het hoofd wordt gehouden.

25-10-2024 10:27

Lars93 +917

Altijd het handje boven het hoofd? Die gozer is begin dit jaar nog keihard uitgefloten en kreeg bakken kritiek (vaak terecht, maar eind vorig seizoen compleet onterecht) over zich heen.

25-10-2024 11:03

ck69 +13100

Lees alleen al ff de reacties op dit topic en zie hoe Taylor buiten schot wordt gehouden, terwijl hij gisteren wederom ook een absolute wanprestatie leverde maar wel een goaltje meepikte.

25-10-2024 13:04

slumpf +4563

Het verschil tussen 'altijd' en 'in dit topic' is levensgroot. De afgelopen twee seizoenen is Taylor hier structureel afgebrand. Terecht en vaak (vaker) onterecht

25-10-2024 19:56

Slang3 +45938

als Brobbey op 10 goals stond was hij natuurlijk niet gespaard

25-10-2024 09:36

DEELM +11891

Prima dat Brobbey ff rust kreeg. Konden we meteen weer aanschouwen dat starten met Weghorst ook niet bepaald zalvend is.

25-10-2024 09:34

wendoo9 +8119

Hoeveel ballen kreeg Weghorst vanaf de flanken ?? Om precies te zijn 0. Dat is zijn kracht .

25-10-2024 10:17

Babangida83 +23919

Heb je t voetbal gezien? Bijna geen bal aangekomen van zijn voet, waardoor je niet door kunt voetballen en het team weer helemaal terug moest. En dat een stuk of 20x.

25-10-2024 10:55

ProfessorX +19827

Klopt de meeste waren lange ballen die hij terugkopte

25-10-2024 19:27

ajaxfan1972 +2476

Weghorst heeft gewoon geleverd goal en ass

25-10-2024 10:24

Aram +18065

Ik vond het ook een ass. Een toevals-ass maar dat zijn ook asses.

25-10-2024 14:52

DEELM +11891

Dit antwoord is het bewijs dat cijfers niet altijd alles zeggen. Zijn assist was een zeer slecht schot en de pingel was een cadeautje. Daarom kijk ik liever naar wat hij bijgedragen heeft aan het voetbal en dat was gisteren bar weinig.

25-10-2024 19:10

Cornervlag +181

Ben ik nou de enige die die strafschop gewoon retedom van die verdediger vond? Als een Ajacied zo'n penalty weg zou geven (je moet gewoon eerst contact zoeken en dan een schouderduw, niet zo lomp ogend die duw inzetten), zou ik dat vooral slecht van hem vinden. Neemt niet weg dat Rasmussen daar mazzel had dat die kerel dat deed, maar soit.

25-10-2024 09:24

Craain +4965

Die penalty was terecht. Dat zeiden de media uit die land ook deze verdediger ging van laag naar hoog beuken, niet slim.

25-10-2024 10:29

jjdd +3387

Klopt helemaal. Zeker als je de herhaling ziet. Hij haalt hem met zijn benen neer. Dom. Penalty.

Veroorzaakt Rasmussen toch weer een penalty. Levert verdedigende arbeid. Het is geen topper. Traore en Berghuis beter. Maar onterecht om hem helemaal af te kraken. Speelt dit jaar voor het eerst pas echt meerdere wedstrijden in de basis.

25-10-2024 10:41

Babangida83 +23919

Is gewoon degelijk.

25-10-2024 10:56

JaapStam +137134

'Met het oog op Ajax’ drukke speelschema valt het sparen van Brobbey goed uit te leggen'

Haha, of Weghorst en Akpom zijn momenteel simpelweg beter. De hype rond Brobbey begint me enorm te irriteren. Hij scoort dit seizoen niet en lijkt niet altijd de volle 100% te geven in zijn wedstrijden.

Bovendien heeft hij hulp van Kluivert, Bosman en zelfs Van Basten afgeslagen, waarvan 1 de beste Nederlandse spitsen aller tijden die hem wilde helpen om zijn afwerking te verbeteren. Onbegrijpelijk hoe Brobbey toch nog steeds wordt beschermd, zowel binnen als buiten Amsterdam. Ajax had van Slavia Praag kunnen winnen als Brobbey wat rustiger was geweest in de 1 op 1 situatie met de keeper. Ook tegen FC Groningen zorgden Weghorst en Akpom met een goal ervoor dat we drie punten konden pakken... zonder hen stonden we nu lager op de ranglijst in de Eredivisie.

25-10-2024 09:21

DeWijsneus +25724

Ik zag hem toen onder Ten Hag wel met een hoog scoringspercentage en vorig seizoen was hij wel de betere. Dit seizoen valt hij inderdaad tegen.

Enige wat ik hen kwalijk neem is dat hij gewoon niet fit terug kwam van Oranje... Hoe is het mogelijk dat het zo lang duurde om te spelen. En volgens mij is hij nog steeds niet topfit.

25-10-2024 10:11

JaapStam +137134

Onder Farioli heeft hij een trainer die hem kan helpen fit te worden, maar zoals ik eerder al zei; hij heeft de hulp van drie spitsentrainers afgeslagen die hem hadden kunnen begeleiden om een echte afmaker te worden. Dat laat hij dus simpelweg liggen. Is dat eigenwijsheid? Wie zal het zeggen, maar hopelijk bedenkt hij zich en kiest hij alsnog om met een specialist aan zijn afwerking te werken.

25-10-2024 10:29

DeWijsneus +25724

Ik zei het enige wat ik hem kwalijk neem is niet fit worden.

Het is inderdaad erger dat je potverdorie niet met die oud toppers aan de slag gaat.

Ik zou het wel weten. Misschien is het ook onzekerheid hoor. Blijft gewoon stom.

25-10-2024 10:32

JaapStam +137134

Natuurlijk gun ik die jongen het allerbeste, maar op dit moment zijn zowel Weghorst als Akpom simpelweg de betere afmakers in je ploeg.

Als mij was gevraagd of Van Basten me zou willen helpen om beter te worden op de training, had ik zonder twijfel meteen m’n fiets gepakt om direct met hem op het veld te staan.

25-10-2024 10:33

Baco123 +6495

Goaltje zou Brobbey goed doen Jaap dan volgen er velen voor hem, daar ben ik zeker van, Weghorst en akpom hebben beide hun goal weer mee gepikt das ook goed om te zien

25-10-2024 10:36

KarimB +11567

Dit hoor ik zovaak. Na 1 goal kan brobbey wel opeens koppen? Wel opeens ballen in de loop goed verwerken. Hij zou miss iets meer vertrouwen kkrijgenn maar met vertrouwen kan je bovenstaand niet opeens

Het is echt overal excuses zoeken rond brobbey. Met als top punt dat hij verdedigers zo lekker moe maakt. Echt nieuwe dingen worden er gwn bedacht

26-10-2024 00:56

Craain +4965

Qua kansen verhouding zijn Weghorst en Akpom veel beter dan Brobbey. Je zag bijvoorbeeld Akpom gisteravond een doelpunt maken. Als het Brobbey was geweest weet je niet zo zeker of de bal in gaat.

25-10-2024 10:30

JariJari +15251

90% dat Brobbey die mist

25-10-2024 12:08

JariJari +15251

En NAC. Ook dat is gewoon Brobbey's schuld.

25-10-2024 12:07

ProfessorX +19827

Eens 👊🏻👍🍺

25-10-2024 19:28

Craain +4965

Het is echt niet trainbaar, het moet gewoon in je zich hebben. Die heeft Brobbey al helemaal niet. Misschien wel 5% beter geworden door te trainen maar dat is het. Frenkie de Jong en Ryan Babel hebben heel veel getraind om beter te kunnen schieten... Het is hen niet gelukt...

26-10-2024 15:05

Robertini +39310

Ik vraag me af of die bal van Wout wel als assist telt, tot dusver hebben VI en Transfermarkt het niet als assist staan, maar de UEFA wel, en dat is uiteindelijk het belangrijkste als ze dat niet aanpassen. Ik vind zelf een deflectie geen assist.

Dat gezegd, Weghorst was natuurlijk gewoon niet geweldig. Ik vind hem echt drie keer gevaarlijker als invaller.

25-10-2024 09:10

ck69 +13100

Heeft niet per se met het invallen te maken. Het heeft met de speelstijl te maken. Als je net als gisteren overklast wordt door je tegenstander en veelal op eigen helft speelt, heb je niets aan Weghorst. Pas als je regelmatig matig op de helft van de tegenstander bent en de tegenstander ook teruggetrokken speelt, kom je in de kracht van Weghorst. Vaak wordt hij ingebracht in een situatie als de laatste en dan lijkt hij inderdaad een supersub.
De speelstijl van gisteren ligt een Brobbey natuurlijk veel beter.

25-10-2024 09:43

Slang3 +45938

weghorst is dan ook een grote aandeelhouder in waarom je overklast werd, hij wint weinig duels en kan de bal moeilijk vasthouden. Dan kan je niet aansluiten als team.

25-10-2024 09:56

ck69 +13100

Ik denk dat het grootste aandeel bij het middenveld ligt

25-10-2024 09:58

Craain +4965

Weghorst is geen spits die eiland voorin wat mee kunnen . Als alle medespelers hoog in het veld staan dan heb je wat meer aan Weghorst.

25-10-2024 10:32

JariJari +15251

Brobbey? Dacht zelf meer aan Akpom voor deze pot.

25-10-2024 12:10

ProfessorX +19827

Hij won bijna al zijn duels

25-10-2024 19:31

Hamstelaar +15033

Vinden jullie het ook heerlijke karma voor Schouten en PSV? Blessure faken met interland periode en nu daadwerkelijk geblesseerd. Echt lekker voor ze!

25-10-2024 09:04

YugoVik +33209

Wat heeft dat met ajax te maken

25-10-2024 09:10

Hamstelaar +15033

Concurrent van Ajax

25-10-2024 09:16

KMAR +119

Komt een beetje als Calimero gedrag over. Laten we vooral naar onszelf kijken. Een speler als Schouten missen wij. Het zou me niet verbazen, mits dit echt klopt, dat t bij Ajax ook kan gebeuren.

25-10-2024 09:11

Robertini +39310

Ik zal nooit juichen voor een blessure, gewoon hartstikke vervelend voor die jongen.

Ben benieuwd of PSV dat op kan vangen, want hij is best belangrijk voor ze.

25-10-2024 09:11

Hamstelaar +15033

Ja normaal gesproken is het vervelend maar niet als je een week daarvoor loopt te faken. Dan is het lekkere karma

25-10-2024 09:17

Robertini +39310

Aangezien het om een spierblessure gaat, zou het best kunnen dat het niet fake was en gewoon verergerd is. We zullen het nooit zeker weten.

25-10-2024 09:19

KarimB +11567

Toe is man. Zo sneu dit

26-10-2024 00:58

ErikAjax1983 +717

Het leek wel of Qarabag met 12 man begon en wij met 10 want zelfs tegen 10 man waren we niet de betere ploeg. Rasmussen en Taylor echt vreselijk slecht. Wij missen door het hele elftal heen voetbalintelligentie en gogme. Niemand probeert of forceert wat, Godts gaat nog af en toe eens diep maar verder is het allemaal schuiven met de bal van voet naar voet.

25-10-2024 09:03

Robertini +39310

Taylor vond ik echt niet de slechtste. Rasmussen wel, dat sloeg echt nergens op.

25-10-2024 09:12

WZAWZDB33 +799

En wat vond je van die schaatser op rechtsback met die ‘zuivere’ inspeelpass? Of onze beste speler? Die Henderson was een partij slecht, veel te groot gemaakt door Farioli.

25-10-2024 09:38

Craain +4965

Taylor is zeker ook de slechtste... Totaal geen rust bij hem.

25-10-2024 10:33

Robertini +39310

Ik vond Rensch de eerste helft vrij goed, maar de tweede helft dramatisch.

Henderson, tja... Ik vind hem geen 6.

25-10-2024 13:00

Redrum +96117

Probleem is dat de meeste spelers of te dom zijn, of te slap. En sommige zelfs allebei. Het veld was absoluut schandalig slecht en dan is het bijna onmogelijk om goed te voetballen, maar toch zag je dat de spelers van Qarabag de bal veel beter onder controle hadden. Onze spelers hadden na 90 minuten nog steeds niet door dat de bal niet goed rolde en vaak opstuitte en anticipeerden daar dan ook totaal niet op. Dat is iets waar ik echt heel slecht tegen kan.

25-10-2024 08:54

YugoVik +33209

Je begint met rasmussen en fitz jim die niet het gewenste ajax niveau en maar wat doen en daarbij met een spits die niet de bal bij zich kan houden.. Dan vraag je als farioli om problemen..

Zonder die rode kaart hadden we misschien wel niet gewonnen..

We speelden tegen 10 man maar doordat rasmussen en fitz jim niet het gewenste niveau hebben speel je zelf eigenlijk ook met 10 man omdat hun totaal niet weten wat ze aan het doen zijn..

25-10-2024 09:14

ck69 +13100

Ik weet niet of je bewust Taylor er buiten houdt omdat hij toevallig gescoord heeft, maar hij heeft 17 passes verstuurd in de 60 minuten die hij gespeeld heeft. Ter vergelijking met FJ die op 30 staat. Maw. Taylor heeft gisteren weer ongelofelijk hard verstoppertje gespeeld.

25-10-2024 09:47

ProfessorX +19827

Daarom werd hij ook gewisseld

25-10-2024 19:33

AFCAjaxMidNineties +12753

Het valt nog het beste uit te leggen aan de hand van zijn prestaties....

25-10-2024 08:53

Dapperestrijders +4599

Rust of geen rust, hij moet gewoon gaan scoren

25-10-2024 08:50

fanvooraltijd +6812

Met het oog op een spits die niet scoort is het beter om een spits op te stellen die wel scoort en mee voetbalt !!

25-10-2024 08:41

Aeneas +1202

Juist in het meevoetballen vind ik Brobbey beter, ook al doet Weghorst dat ook zeker niet onaardig. Daarmee ben ik het er ook mee eens dat het slechte aanvalsspel gisteren deels toe te wijzen is aan het gemis van Brobbey en dat is ook niet de eerste keer. Ons middenveld staat gewoon veel te ver uit elkaar en vormen mede daardoor nooit de driehoekjes die we nodig hebben om rustig op te bouwen via hen.

Ik snap niet dat blijkbaar geen enkele trainer grip krijgt op het feit dat bijvoorbeeld Taylor standaard (ook in de opbouw) veel te dicht bij de aanval staat, vaak samen met Fitz-Jim.

25-10-2024 08:54

Soccerskins v2 +43327

Ik mis onder Farioli vooralsnog echt de urgentie om tot kansen te komen. Het staat allemaal wel goed en vaak komen de doelpunten wel, maar we spelen te vaak in een te laag tempo. Er zijn zoveel stations die overgeslagen kunnen worden in de opbouw maar door een gebrek aan beweging blijf je maar schuiven. Vooral onze halfspelers moeten meer initiatief gaan nemen als de verdedigers achterin de bal hebben. Onze centrale verdedigers en 6 spelen veel te vaak naar elkaar over.

25-10-2024 08:29

fanvooraltijd +6812

vreselijk irritant dat wandel voetbal ,iedere achterhoek speler moet de bal 5x hebben geraakt om hem vervolgens bij de tegenstander in te leveren .

25-10-2024 08:43

cantharel +3523

Dat komt door Henderson die werkelijk alle ballen wil hebben om dan weer een kut pass te geven van 5 a6 meter , het liefst terug , en dan weer de bal opeist en dat stelletje sukkels bij ons trapt er steeds in.Sla hem gewoon over er speel de bal vooruit.Negeer hem.

25-10-2024 08:52

NIO +3027

Op het moment Henderson wordt aangespeeld door zijn middenvelders of cvs staat de tegenstander zo gepositioneerd dat hij niks anders kan dan terug spelen. Vooruit spelen zou resulteren in balverlies. Het ziet er vervelend uit niet des ajaxs maar het zijn wel hele verstandige keuzes wat Henderson maakt.

25-10-2024 09:03

chriseverhard +3559

Ik snap ook niet waarom hij bij elke vrij trap de gene wil zijn die hem neemt.
Die man heeft geen goede traptechniek

25-10-2024 09:04

Devid87 +3534

Farioli heeft een heel elftal aan staf die 1000en uren aan beeld materiaal analyseert. Zorgwekkend als je dan niet tot de conclusie komt dat Rasmussen zo ver mogelijk van een voetbalveld vandaan moet blijven. Ook als je opties op de flanken niet groot zijn

25-10-2024 08:21

Wouter.S +459

Hopelijk kan men Rasmussen slijten onderkant eredivisie-bovenkant kkd in de winterstop.

25-10-2024 08:54

Robertini +39310

Zelfs Gaaei is beter op rechtsbuiten.

25-10-2024 09:14

WZAWZDB33 +799

En heeft een goede klik met Weghorst. Weghorst kun je alleen goed gebruiken dmv voorzetten, hoeveel hebben we gisteren gezien? Dat is Gaaei zijn enige kwaliteit het was gisteren de uitgelezen mogelijkheid…

25-10-2024 10:06

Cohen67 +386

Het verschil met vorig seizoen is dat wij nu wel winnen! 0-3 prima uitslag en door…

25-10-2024 08:20

Aspers73 +3225

Het erge is dat je nergens op terug kunt vallen, zó slecht wordt er gevoetbald. Lekker inzakken tegen FC fucking Qarabag, wat een droevenis. Farioli is enorm gezakt in zijn waarde gisteren want druk zetten en intensiteit is gewoon te trainen maar iedere week staan ze op 10 meter afstand te dekken.

25-10-2024 08:18

chriseverhard +3559

Hij heeft gewoon geen top materiaal dat w8sten we vorig seizoen en dit seizoen idem dito
We staan 3e en hebben 7 punten in de Europa league nog 1 wedstrijd winnen dan zijn we zo goed als de voorrondes gehaald.
Hij kan kiezen om daarna spelers rust te geven in europese wedstrijden of hij gast voor plek 1 tm 8 dan ben je direct geplaatst voor de 8e finales

25-10-2024 09:05

Aspers73 +3225

Je hoeft geen topspelers te hebben om druk te zetten. Twente en AZ hebben ook geen topteam, maar die zetten wel beter druk en spelen beter voetbal ook al verloren ze. Er zit echt 0 automatisme in dit team, ze hebben geen idee wat ze moeten doen.

25-10-2024 09:15

Jaap.D +312

Neem hem dan ook niet mee

25-10-2024 08:09

FTS95 +16060

Rouleren gaat ons de das om doen. Dat kan als je Manchester City heet met een kwalitatieve topbank, maar niet bij een club met een beperkte selectie. Ik heb dat nog nooit ergens zien werken. Roger Schmidt is een goed voorbeeld. Gaat uiteindelijk ook steeds mis met zijn roulatiesysteem.

25-10-2024 08:03

Aspers73 +3225

Zelden zo een slecht voetbal gezien van Ajax als gisteren. Die Farioli kan ook oprotten als hij zijn team zo de wei in blijft sturen. Totaal geen druk naar voren en er zit ook totaal geen idee achter. Ze doen maar wat, toevalsvoetbal. Als je PSV en Feyenoord zag voetballen en dan Ajax gisteren, dan waan je je in een nare droom.

25-10-2024 08:01

AFCA-pride +17352

Schandalige prestatie van Rasmussen. Ik snap ook niet dat die niet gewisseld werd.

25-10-2024 08:00

DeWijsneus +25724

Ik ben toch wel extreem geschrokken van ons spel. Je werd tot die rode kaart echt bij de strot gegrepen.

Onder druk uit voetballen is er niet meer bij. Fitz Jim en Taylor stonden ook zo diep of waren al onderweg. Ik mis toch wel het Ajax positiespel waar we om bekend stonden.

Het was zondag al echt matig en nu ook gewoon slecht. Ik maak me echt zorgen over de komende periode.

Overigens wel verfrissend om een keer een scheids te hebben die Europees een keertje onze kant op floot bij de twijfelgevallen. Ik vond het een rode kaart, maar die werd in het verleden weinig tot niet gegeven bij ons. Die pingel kan je over discussiëren maar blij dat het in ons voordeel een keer was

25-10-2024 05:48

Asociaal +2793

Kijk ik teveel door een Ajax bril als ik die strafschop wel terecht vind? Dat die gast sterker is, is wel overduidelijk. Ik noem dit echter geen fysiek duel of een schouderduw. Hij beukt hem gewoon letterlijk weg en gebruikte daarbij ook duidelijk zijn arm. Over het algemeen vind ik veel situaties niet gauw een strafschop, maar deze in mijn ogen zeker wel

24-10-2024 23:51

Opperhoofd +12607

Mee eens, stel je voor dat iedereen zo een duel aan gaat dan lijkt het meer op rugby.
Beuken zonder de bal te spelen.

25-10-2024 07:47

SneekAjax +2096

Het ging in dit geval denk ik niet om de schouderduw.
In een van de herhalingen van achteraf was duidelijk te zien dat hij in de duw ook met zijn benen het standbeen van rasmussen meenam. Snap niet dat de commentator dit niet zag.
Was echt 100% penalty.

25-10-2024 07:52

burwatti +14297

Precies in eerste instantie dacht ik ook dat het onder die met de schouder ging, toen vond ik het ook geen penalty.
Maar in de herhaling werd duidelijk dat idd de benen ook een flinke tik kregen, daardoor was het idd een pingel.

25-10-2024 08:53

SneekAjax +2096

Juist, dat zo'n commentator dat niet ziet verbaasd met dan weer

25-10-2024 09:17

Chalana1984 +4552

Ik vind de strafschop inderdaad uit te leggen. Die man beukt Rasmussen keihard omver zo der ook maar enige intentie te hebben. Heel dom natuurlijk want Rasmussen had toch niets goed gedaan met die bal.

25-10-2024 08:56

Robertini +39310

Hij beukt hem omver met schouder tegen de borst. De helft vd scheidsrechters durven hem misschien niet te geven, maar als je de regels toepast, is het er wel gewoon een.

25-10-2024 09:16

Rob1976 +9500

Top comment waardig:

Christian Rasmussen kreeg de kans van Francesco Farioli en viel tegen. Wat ontbrak eraan?
‘Waar ontbrak het niet aan? Rasmussen is in helemaal niets een speler voor Ajax 1. Hij heeft tegen Qarabag helemaal niets goed gedaan en kreeg een schandalige penalty mee, nadat hij makkelijk werd afgetroefd. Ik heb mij de hele wedstrijd geërgerd aan hem en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige was. Ik zou veel liever zien dat bijvoorbeeld een Faberski dan de kans krijgt als rechtsbuiten of desnoods Gaaei, zodra Traoré rust krijgt.’

24-10-2024 23:41

LukaLitmanen +82081

Op basis waarvan wordt ervan uitgegaan dat Brobbey eerste spits blijft?

We zitten bijna in fucking november en die kerel heeft NUL goals gescoord nog.

Hoort op dit moment 3e spits te zijn

24-10-2024 22:51

Amp +37734

Nou. Doordat hij op basis van helemaal niks gewoon eerste spits werd gemaakt door de trainer en mag blijven staan op basis van niks. Nooit 100% fit, zelfs in bijna november nog niet. Slechts 1x gescoord die meer geluk dan wijsheid was. Chuba deed t prima in de beginfase, niet top maar leverde wel. En werd zonder pardon 3e spits, want geen ajax dna en ook geen kroes aankoop. Wout is wat ouder en idealer als pinchhitter. Dus blijft er geen concurrentie over voor ze om brobbey te laten banken

24-10-2024 22:59

Ajaciedachtig +416

Je praat zoveel maar zegt niks

25-10-2024 08:52

Amp +37734

Dat moet je beter lezen, aangezien je iets typt zonder wat te willen zeggen

25-10-2024 08:54

Robertini +39310

Hij zegt meer dan jij.

25-10-2024 09:18

Artemio +31989

Gaat Berghuis dit kalenderjaar nog wel spelen?

24-10-2024 23:29

Soccerskins v2 +43327

Berghuis is fit zodra we in de kuip zijn geweest

25-10-2024 11:09

LukaLitmanen +82081

Berghuis heeft 3 van de 4 wedstrijden in Kuip gewoon gespeeld.

25-10-2024 11:44

Artemio +31989

Heeft vorig seizoen de helft van het aantal wedstrijden gemist en heeft nu 7 wedstrijden gespeeld van de 18.

25-10-2024 12:20

daslogisch1 +10199

Ja, alleen is de timing om hem rust te geven juist nu de kritiek op Brobbey groeit, is niet echt handig en komt ietwat ongeloofwaardig over. Laat die jongen gewoon spelen, zo help je hem ook niet.

24-10-2024 22:30

Zwaan1975 +3603

Brobbey nu alle drie de competitie wedstrijden laten beginnen!! En Wout het af laten maken. Kom op dappere strijders

24-10-2024 22:26

wijzijndebeste123 +163977

Is Timo Suur nieuw bij AS?

Die kerel heeft er verstand van. Ben t van A tot Z met m eens.

24-10-2024 22:16

Amp +37734

Maar de vragen werden niet door hem beantwoordt he

24-10-2024 23:01

wijzijndebeste123 +163977

Aangepast. Dank!

24-10-2024 23:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.