NB: 'Het karakter van Ajax is echt veranderd, ze zijn bereid om voor elkaar te vechten'

door Jon van Dam 56

Bron Ajax Showtime

NB: 'Het karakter van Ajax is echt veranderd, ze zijn bereid om voor elkaar te vechten'

door Jon van Dam 56

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Invaller Wout Weghorst helpt Ajax aan een doelpuntrijke uitzege op Heracles Almelo. Ditmaal met Jong Ajax- en jeugdwatcher Wessel Kroon. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: Wout Weghorst beschikt echt over meer kwaliteiten dan hem vaak worden toegedicht.

'Tot op zekere hoogte ben ik het hiermee eens, maar ook niet helemaal. Hij beschikt niet eens over super veel kwaliteiten, maar de kwaliteiten die hij heeft maken hem echt een aanwinst voor Ajax. Toen Ajax hem haalde weet ik nog dat ik zei: Hij gaat echt veel punten voor je winnen in wedstrijden die je normaal niet had gewonnen. De wedstrijden tegen FC Groningen en Heracles zijn daar heel goede voorbeelden van. Hij kan een wedstrijd op een dood moment helemaal omkeren en ervoor zorgen dat je een wedstrijd toch wint als je slecht speelt. Dus ik vind de waarde van Wout Weghorst echt groot voor Ajax. Ook moet ik zeggen dat hij mij in de laatste twee wedstrijden ook voetballend niet tegenviel.’

Francesco Farioli bracht Jordan Henderson terug in de basis. Begon Ajax tegen Heracles Almelo in de momenteel sterkst mogelijke opstelling?

'Dat denk ik niet. Ik vind Kian Fitz-Jim niet per se een veel betere speler dan Davy Klaassen, alleen denk ik dat het middenveld meer in balans is met Fitz-Jim erbij. Dus ik denk niet dat dit de sterkst mogelijke opstelling was, maar ik snap de keuze voor nu, omdat Fitz-Jim terugkomt van een blessure. Het was een goede opstelling vandaag (zondag, red.) en ik ben vooral blij dat Henderson weer terug is. Want ik vind het contrast tussen Van den Boomen en Henderson behoorlijk groot als nummer zes.’

Ajax had het moeilijk tegen Heracles Almelo. Zijn er spelers die jou in het bijzonder teleurstelden?

'Ajax had het zeker moeilijk tegen Heracles en er waren meerdere spelers die mij teleurstelden. In het bijzonder waren dat Josip Sutalo en Youri Baas. Omdat ze zo veelbelovend aan het seizoen waren begonnen en echt sterkhouders zijn gebleken van dit Ajax. Ze hebben meerdere keren hun waarde getoond, met name Sutalo doet het goed vergeleken met vorig jaar. Nu kan je niet van hem verwachten dat hij deze lijn iedere wedstrijd door kan trekken. Dus het is logisch dat dit soort wedstrijden er een keer tussen zitten, maar hij haalde niet het niveau dat hij normaal wel haalt dit seizoen.’

‘Verder vond ik Henderson, ondanks dat hij niet slecht speelde, er bij de 3-3 echt niet goed uitzien. Hij verloor heel slordig en slap de bal en daarmee stond hij aan de basis van die tegentreffer. Ook Godts vond ik tegenvallen bij Ajax. Er lukte weinig bij hem.’

Brian Brobbey kwam opnieuw ongelukkig voor de dag bij Ajax. Hoe zorgelijk vind je zijn situatie?

'Inmiddels begint het wel een beetje zorgelijk te worden. Als je Weghorst ziet scoren.. Natuurlijk is Brobbey blij dat je die wedstrijd nog wint, maar die denkt ook: Ik sta een uur op het veld en moet er eigenlijk twee maken. Want zo is het natuurlijk wel, die twee kansen van Brobbey moeten erin als je spits bent. Maar hij maakt ze niet. En dan komt Weghorst erin en die scoort er twee binnen dertig minuten. Dat doet toch pijn als concurrent van Weghorst. Ik heb altijd gezegd dat die doelpunten wel weer komen bij Brobbey en dat denk ik nog steeds. Maar het moet niet veel langer duren, want dan is het een keer klaar en gaat Weghorst de kans krijgen in de basisopstelling.’

Farioli haalde Brobbey en Kenneth Taylor al binnen het uur naar de kant. Wat vond jij van die keuze?

‘Wat Brobbey betreft vond ik dat een logische keuze. Je zag dat het er vandaag opnieuw niet in zat voor Brobbey. In de voorgaande wedstrijden zag je vaker dat hij rond het uur gewisseld werd en dan kwam Akpom erin. Maar ik was heel blij dat Farioli ervoor koos om Weghorst in te laten vallen. Deze wedstrijd had, zeker in de tweede helft, een Weghorst nodig. In de eerste helft zag je dat Ajax er echt nog wel uitkwam, maar in de tweede helft hadden ze hier veel meer moeite mee. Daarom hadden ze echt iemand nodig die de wedstrijd kon openbreken. Verder snap ik goed dat je Taylor eraf haalt in plaats van Klaassen, want de laatstgenoemde is toch een speler die sneller wat forceert dan Taylor. Dus die keuze snapte ik ook heel goed.’

Ajax kwam voor rust tot tweemaal toe op achterstand, maar kwam telkens al snel weer terug in de wedstrijd. Wat zegt dat volgens jou?

'Op zich is het wel iets goeds, want er is echt wel wat veranderd aan het karakter van deze ploeg. Ze zijn bereid om harder voor elkaar te vechten, maar de twee tegengoals waren totaal onnodig. Het waren slordige momentjes, vooral van Sutalo en Rensch. Maar hoe je ze tegen krijgt was ook wat onfortuinlijk. Verder had je de wedstrijd best wel onder controle. Het was niet zo dat Ajax regelmatig onder druk stond van Heracles. Dat zegt niet heel veel, want de goals hingen ook wel weer in de lucht. Dus ik weet niet of het enorme tegenslagen waren die je tegenkrijgt.’

Kian Fitz-Jim keerde terug bij Ajax. Hoe belangrijk is zijn rentree voor dit Ajax?

'Ik moet zeggen dat ik hem niet heel opvallend vond. De rol van Fitz-Jim heb ik niet echt kunnen zien in de tweede helft. In het algemeen denk ik dat zijn terugkeer erg belangrijk is voor dit Ajax. Hij is een loper op het middenveld die echt iets kan met de bal, dat miste je wel een beetje. Klaassen is wat statischer en kan wat forceren, maar ik vind dat het middenveld meer in balans is met Fitz-Jim. In de wedstrijd tegen Groningen, en al helemaal tegen Slavia Praag, miste je dat ook echt. Dus ik denk dat Ajax er zeker van gaat profiteren.’

Tot slot: met welk gevoel sluit jij de eerste speelronde van blok drie af?

'Ik sluit deze speelronde met een opgelucht gevoel af vanwege het feit dat je die wedstrijd hebt gewonnen. Soms moet het lelijk, dat is dan even niet anders. Tegelijkertijd heb ik vandaag een Ajax gezien dat me heel erg deed denken aan het team van vorig seizoen. Namelijk: open huis, slordig aan de bal, slordig in de opbouw en er werden echt cadeautjes weggegeven. Dat zag je met name bij de tweede en derde goal van Heracles. Dus wat dat betreft was het een teleurstellende prestatie, maar met dit soort wedstrijden ben ik toch niet echt gefrustreerd over het spel. De opluchting overheerst omdat je heel erg blij bent dat je hem nog hebt gewonnen. Dat is ook gewoon belangrijk voor Ajax in deze fase van het seizoen.’

Jon van Dam (X: @DamVanJon | E-mail: j.dam@ajaxshowtime.com)

Jesse ter Haar (X: @jesseterhaar | E-mail: j.terhaar@ajaxshowtime.com)

Lees meer van De Nabeschouwing van dit seizoen:

#ajavoj: ‘Farioli moet eruit krijgen dat Ajax na rust als een kaartenhuis in elkaar stort’

#vojaja: ‘De ervaren wissels van Farioli zorgden ervoor dat de wedstrijd kantelde’
#panaja: 'Berghuis in vorm is absoluut een topspeler voor een selectie als die van Ajax'
#ajahee: 'Er lijkt echt een andere Šutalo te staan onder Farioli'
#ajapan: 'Na zo’n penaltyreeks is iedereen alweer vergeten dat de wedstrijd heel slecht was'
#nacaja: 'Op deze manier worden er geen vastigheden gecreëerd in het elftal'
#jagaja: 'Berghuis zijn creativiteit is wat er ontbrak in Breda'
#ajajag: 'Over een langere periode kunnen we pas echt zeggen wat Ajax’ sterkste voorhoede is'
#ajafor: ‘Taylor nam na wissel Henderson echt de leidersrol op zich’
#gaeaja: 'Een wedstrijd als deze hoort bij het proces waarin Ajax zit’
#ajabes: ‘Farioli maakt spelers beter en daarvan is Sutalo het voorbeeld’
#rkcaja: 'Farioli heeft de ideale samenstelling van de Ajax-achterhoede gevonden’
#slaaja: ‘Als Brobbey zijn kansen benut, win je deze wedstrijd gewoon'
#ajagro: 'Brobbey is ook zonder goals belangrijk voor het aanvalsspel van Ajax'

Lees meer over:
Plaats reactie

Baco123 +6494

Nu nog beter gaan voetballen en minder weg gaan geven in de wedstrijden wat komen gaat

21-10-2024 12:38

Amsterdamnoord +6055

Ik ben niet zo kapot van de voetballer Weghorst. Brobbey is een veel groter talent, die nu in een hele slechte fase zit. Wat Ajax wel kan gaan helpen is de mythevorming rondom Weghorst. Teams zullen nu slikken als Weghorst erin komt in de 60e minuut, zullen achteruit gaan lopen en verkeerde keuzes maken.

21-10-2024 12:24

leonajax1992 +68

ben wel benieuwd hoe Farioli het zou doen met betere spelers. het feit dat we met een matige selectie en ook nog veel blessures nu al op de 3e plek staan met 2 wedstrijden minder gespeeld vind ik best knap. stel je voor als er nog een paar toptalenten doorbreken en we goed kunnen door selecteren. dan ziet er rooskleurig uit als we deze technische staf nog een paar jaar kunnen behouden

21-10-2024 11:10

Evil-phantoom +869

Ajax moet van Willem ll winnen .
Dan Feyenoord uit ,mocht je die verliezen dan sta je toch qua verlies punten gelijk.

21-10-2024 11:06

Heimwee +6724

ja en als je de wedstrijd daarna tegen psv verliest sta je achter op 3punten

21-10-2024 14:36

Evil-phantoom +869

Kloot maar Feyenoord moet ook nog tegen psv.

21-10-2024 16:53

donkerblauw +2864

Valt mij op dat in de meeste wedstrijden Taylor aanvallend veel te zien is, maar bij tegendoelpunten is hij niet eens in beeld bij de camera.

21-10-2024 09:28

Steffenhagen +37834

Bij de eerste van Heracles staat Taylor in de buurt en hij staat stil en kijkt en doet niets , zelfs niet een beetje. Blijft toch een speler zonder personality

21-10-2024 11:19

Henk de Vries +11133

Aanvallend is het gewoon bedroevend, ik begrijp ook totaal niet waarom Farioli elke keer beide buitenspelers tegelijk wisselt. Want wat er voor in de plaats komt is gewoon totaal ongeschikt voor Ajax..

21-10-2024 09:25

donkerblauw +2864

Dat heeft te maken met de belasting van deze spelers. In het spel van Farioli krijgen die veel te doen. Zowel aanvallend als verdedigend. Belasting is heel hoog. Dus het moet wel. Anders branden ze op en verspeel je in december veel punten. Dan moet Rasmussen ineens 90 minuten spelen en dat willen we niet toch.
Oplossing zit in Berghuis snel fit maken en een nieuwe LB in de winter halen.

21-10-2024 09:31

Henk de Vries +11133

Der kan er toch wel eens eentje een hele wedstrijd spelen of niet?? Elke wedstrijd wordt de hele voorhoede gewisseld.

21-10-2024 09:50

Jww +2331

Zou eerder Taylor op LB zetten dan in de winterstop een nieuwe lb halen. Als hij daar in een soort Tadic rol gaat spelen zie ik hem voetballend veel toevoegen. Op het middenveld brengt hij m.i. toch het team vaak uit balans, ondanks dat hij technisch wel een balletje kan trappen. Creëer je meteen ook de mogelijkheid om met je sterkste middenveld te spelen: FJ-Henderson-Berghuis (en wanneer niet fit dan KLaassen). Ga je met de punt naar voren spelen dan moet m.i. Akpom op de 10. Wat wel gehaald moet worden is een creatieve middenvelder. En dan in April beginnen metkijken wat je echt hard nodig hebt, zodat je eind juni je selectie op orde hebt.

21-10-2024 11:44

BakkalBijter +11646

Niet heel verstandig om je enige goede buitenspelers de hele wedstrijd te laten spelen als je elke 3 dagen een wedstrijd speelt.

21-10-2024 13:26

ijzerchef +3152

Goed punt. Meeste mensen vinden het logisch als je roeleert met een brede selectie, maar roeleren is juist extra belangrijk als je een smalle selectie hebt.

21-10-2024 21:46

leonajax1992 +68

denk in dit geval omdat ajax de voorsprong had met nog een kwartier te spelen en gaai en rasmussen wel harde werkers zijn die goed meeverdedigen maar helaas viel vlak daarna alsnog de 3-3..

21-10-2024 11:07

Marcw1972 +16600

Ik vind het aanvallend helemaal niet zo bedroevend. Ja, brobbey is waardeloos met het missen van kansen maar er worden tenminste kansen gecreëerd. Bertje en Godts zijn gevaarlijk voorin, al was Godts niet heel best gisteren.

21-10-2024 12:07

Rob1976 +9500

Het huidige ajax blijft helaas een geen woorden, maar daden ajax: een ajax met gebrek aan creativiteit, tactisch vermogen en balvaardigheid, maar wel een ajax met enorm veel strijdlust. Het is alles behalve een ajax waar ik van kan genieten en met deze selectie zie ik dat ook niet snel wel gebeuren. Echter hoop ik dat we in ieder geval champions League gaan halen om langzaam weer aan een echt ajax team te kunnen bouwen.

Ik vind het echt jammer dat Brobbey nonstop in tegenstanders hangt en niet gewoon bezig is om vrij te lopen en vanuit daar andere spelers in stelling brengt en / of zelf probeert te te scoren.

Taylor blijft mij ook eeuwig tegenvallen, het is en blijft een grijze muis, die bijna nooit wedstrijd bepalende dingen doet.

Godts blijft zoals Conceicao: een leuke speler met amper rendement.

Hato als back voegt in mijn ogen ook niks toe aan het ajax spel wat we graag willen zien, nul komma nul overlap met Godts.

Het is dat Wout ons wederom gered heeft, maar ik vrees het ergste straks tegen PSV en het is te hopen dat Feyenoord en Utrecht een slechte dag hebben als ze tegen ons spelen.

21-10-2024 09:08

Assie14 +922

Niemand heeft het over waarom de verdediging onzeker werd aan de bal.

Wanneer FJ speelt biedt hij altijd zich aan om in te spelen. Dat komt omdat hij een goede functionele techniek heeft. Kan wegdraaien en kaatsen. Klaassen durft of doet dit niet. Hierdoor heeft de verdediging een probleem omdat hij ook niet ruimte maakt in de opbouw voor andere spelers. Het was nu Rensch die naar binnen moest komen om aanspeelbaar te zijn.

Taylor staat normaal wat hoger dan FJ zodat hij dan niet met de opbouw zich hoeft te bemoeien. Met andere woorden, je kan niet spelen met Taylor en Klaassen. Je middenveld raakt uit balans en dit zorgt ervoor dat de verdedigers onzeker worden. Al helemaal omdat Klaassen en Taylor dan vaak ook te hoog staan voor de restverdediging.

21-10-2024 07:38

caspervans +5350

Precies dit. FJ wegzetten als loper die iets kan met de bal, dan doe je hem tekort en mis je ook waarom het gisteren misging. Hierdoor maak je het ook verdedigend moeilijker voor Baas en Sutalo, omdat ze nu veel vaker in situaties komen die je juist wilt voorkomen.

21-10-2024 08:48

Okocha078 +13821

Helemaal gelijk en ook Berghuis bied zich op het middenveld meer aan dan Klaassen. Hopelijk zijn die 2 snel weer topfit, dan kan Klaassen als invaller zijn doelpuntjes mee gaan pikken.

21-10-2024 10:44

Thomas15 +438

goede analyse.

21-10-2024 10:58

Myriad +7089

Alle spelers deden weer verschrikkelijk hun best. Niets mis met de teamspirit.

Ook de opstelling was heel logisch en Traoré begint naar grote vorm toe te groeien.

Wat er nog wel aan ontbreekt is goed hoog drukzetten. Het is wat beter dan vorig seizoen, maar 'het lek' is nog niet helemaal boven. Sutalo begint weer wat onzekerder te worden en dat wreekt zich ook bij de andere spelers. Daarnaast zijn de standaard invallers Gaaei en Rasmussen meer niveau Heracles dan Ajax. Voorlopig wordt dat niet beter.

20-10-2024 20:48

Robbie en de Kock +11201

Dit artikel heeft een hoog dooddoener gehalte Achteraf voorspellen is geen kunst.

20-10-2024 19:57

ptjebel +2246

Ajax is een ploeg met B spelers. Niet goed genoeg voor hetgeen we gewend zijn.
Henderson (lomp) die geen bal over 5 meter naar een teamgenoot krijgt, Sutalo (Lomp) die elke wedstrijd blunders maakt met fatale gevolgen, Gaaei (Lomp) die niet kan voetballen, Hato die je onder je ogen slechter ziet worden, Fitz-Jim die weer een wedstrijd op Exelsior niveau speelt, Taylor die als een dolle hond onbeheerst de pollen uit het gras rent, harde voeten, (Lomp). Baas die elke wedstrijd weer onbegrijpelijke foute passes geeft.
Tja, daar kan je als trainer en toeschouwer helemaal niets mee anders dan maar hopen dat ze snel, liefst deze winter nog, verkocht worden.
Kortom, het nerveuze geploeter van dit Ajax doet pijn aan de ogen.
Technische kneuzen die het moeilijk hebben tegen een ploegje uit Almelo.

20-10-2024 19:48

Patrick.L +2631

Wat loop je nou stom te lullen, Sutalo is bezig aan een goed seizoen, zelfde geldt voor Henderson. Laatstgenoemde was overigens vandaag ook sterk met z'n passes. Of je bent een enorme troll, of je bent werkelijk stekeblind

20-10-2024 21:58

profoff +8380

Snap echt niet dat Baas zo staat te verzuipen, je een ervaren verdediger van Juventus op de bank hebt zitten en Baas zo lang laat staan.

20-10-2024 19:45

caspervans +5350

Ik denk eigenlijk dat Rugani vandaag ook zou staan te verzuipen. Misschien iets minder, maar in mijn ogen ging het juist mis op het middenveld en in het drukzetten. Daardoor kwamen we achterin vaak in de problemen. Alsnog is Rugani een betere verdediger dan Baas, maar ik denk dat Farioli eerst de problemen voor hen wilde oplossen.

21-10-2024 08:50

Soccerskins v2 +43327

Klaassen, Traore en Weghorst waren niet de aankopen waar we allemaal op hadden gehoopt, maar ze zorgen wel voor een hogere ondergrens en pakken punten voor het team.

Verder was het een hele vermakelijke wedstrijd, maar absoluut geen goede wedstrijd van Ajax. We creëren wel genoeg, maar Brobbey mist wederom veel te veel kansen en de verdediging vond ik er heel rommelig uitzien. Sutalo was op meerdere momenten aan het schutteren en Baas laat in verschillende duels ook zien dat hij geen echte centrale verdediger is. Ik begin toch steeds meer te verlangen naar Kaplan achterin.

20-10-2024 19:42

caspervans +5350

Ik hoop dat Kaplan heel snel wat meer minuten gaat maken en het dan ook gaat laten zien. Heeft de potentie, maar in de laatste minuten/wedstrijden die hij maakte, viel het toch wat tegen.

21-10-2024 08:51

Matzet +5380

Het was rommelig en chaotisch, maar Ajax is wel een vechtmachine. In tegenstelling tot vorig seizoen bleef ik continu het gevoel houden ‘het kan nog’, en dat bleek opnieuw. Vorig seizoen had je na de 3-3 de tv uit kunnen zetten en dan later op teletekst gelezen dat je zelfs met 4-3 had verloren. Hoe anders is het nu.

Nee het is niet goed en kwalitatief armoedig. Desondanks pak je de punten. Twente en AZ blijven maar punten morsen, Feyenoord is dit weekend hosanna, maar dat kan volgende week weer anders zijn.

Houd moed mede-Ajacieden! De 2e plek zit er nog steeds in en met het CL-geld kunnen we stap voor stap de selectie verbeteren. Volgend seizoen doen we mee om het kampioenschap en het seizoen daarop weer titelfavoriet. WZAWZDB!

20-10-2024 19:33

Devid87 +3534

Waarom is Rugani in godsnaam gehaald als je hem niet opstelt? Hij moet natuurlijk gewoon op de plaats van Baas komen te staan.

20-10-2024 18:54

JoshuaSmits +9475

Mee eens. Baas doet het in balbezit verrassend goed, maar wanneer we verdedigend onder druk komen te staan, zie je helaas toch zijn tekortkomingen op dat vlak. Met Rugani naast Sutalo zal het veel stabieler staan. Dan kan Baas het met Hato uitvechten op de linksback positie.

20-10-2024 19:16

YugoVik +33208

Baas is geen linker centrale verdediger en dat zie je ook.. Het is een keuze van farioli..

Ik denk dat het straks niet meer houdbaar is als we wedstrijden dat baas in de basis blijft staan.. Een ander wie ook uit de basis gaat is pasveer..

20-10-2024 19:38

frank1977 +767

Ja Pasveer. Die naam horen we niet vaak als het gaat om spelers die wat teleurstellen, maar ik vind Pasveer al een aantal wedstrijden niet zo top. Dat vind ik dan meestal met name over zijn passing, daar zitten de laatste tijd toch behoorlijk wat slechte ballen bij die meteen voor gevaar zorgen. En gisteren, iedereen heeft het over een wereldgoal, maar hoe lang is die bal wel niet onderweg?

21-10-2024 09:12

YugoVik +33208

Een andere keeper had de bal gehad.

21-10-2024 09:55

Tinus +10317

Baas krijgt wekelijks de terechte complimenten. Deze keer speelt hij een mindere wedstrijd en moet hij ‘natuurlijk’ vervangen worden door Rugani.
Jonge talenten maken nu eenmaal fouten, daar worden ze beter van. Die kans moet je ze ook geven, daar zijn we Ajax voor.

20-10-2024 20:07

Devid87 +3534

Maar Baas is helemaal geen verdediger. Verder is dit niet zijn eerste mindere wedstrijd. Ik ben van mening dat je jeugd de kans moet geven, maar in belangrijke wedstrijden moet je voor ervaring gaan als het niet lekker loopt.

20-10-2024 20:19

Tinus +10317

Maar uit jouw reactie (en die van anderen) maak ik op dat Rugani moet starten ipv Baas. Het punt is echter dat je pas weet of Baas geen goede wedstrijd speelt als deze al aan de gang is. En gezien zijn prestaties is er nog geen reden om hem niet in de basis te laten beginnen, zeker omdat het mede dankzij hem juist best wel lekker loopt.
Vooralsnog lekker laten staan komende wedstrijd.

20-10-2024 21:56

AFCACruijff14 +161639

Je kan veel van dit Ajax zeggen, maar er is wil de wil om te winnen. Vandaag ook weer, 2x achter, 1x de gelijkmaker tegen en dan 4x de kracht hebben om te vlammen.

20-10-2024 18:50

Dolblij +45185

FJ gaf na zijn wissel juist goede impulsen. Daarna inderdaad wat weggezakt. Is na 2 weken geblesseerd zijn geen schande. Blij dat hij terug is.

20-10-2024 18:42

Tinus +10317

Zeker. Veel supporters verwachten van een relatieve nieuweling meteen wonderen na een blessure. Ook een berghuis heeft minuten nodig om weer helemaal terug te zijn, laat staan FJ.
Overigens was Jari Litmanen wel een speler die er meteen stond, al had hij maanden niet gespeeld. Maarja, dat was Jari!

20-10-2024 20:13

Slang3 +45938

sinds Klaassen en vd Boomen rollen gekregen hebben op het middenveld is het bergafwaarts aan het gaan. 2 spelers die individueel een prima wedstrijd kunnen spelen, maar nooit een team goed maken

20-10-2024 18:18

AFCACruijff14 +161639

Haha ja hoor.

Klaassen was er bv tegen Slavia Praag niet bij en dat was echt een verschrikkelijke wedstrijd.

Zonder Klaassen had je nu ergens in het rechterrijtje gestaan.

20-10-2024 18:51

Slang3 +45938

ik zeg toch vd boomen of lees je maar de helft

20-10-2024 20:29

Haarlemmer +20599

Het team van vorig seizoen zou met 4-2 verloren hebben.

20-10-2024 18:14

papflapjes +7166

NB: 'De kop van dit artikel is echt veranderd, ze zijn bereid om alles te doen voor clicks'

20-10-2024 18:13

Ajaxhartt +10715

Die interlandbreak heeft ons geen goed gedaan.

20-10-2024 18:08

AFCACruijff14 +161639

Wat is het verschil met daarvoor, tegen Groningen?

Ajax verzuimt de kansen af te maken en houdt elke tegenstander tot het einde toe in leven.

20-10-2024 18:51

LukaLitmanen +82078

"Ik vind Fitz-Jim niet persé een betere speler dan Klaassen"

Oké, dan weet ik dat ik dit artikel met korreltje zout kan nemen.

20-10-2024 18:07

caspervans +5350

Haha echt hoor. Ik ben ontzettend blij met Klaassen en zijn inbreng in de 16, maar met een FJ is het middenveld veel meer in balans. Daarbij is FJ een betere voetballer. Als Farioli perse met Klaassen wil spelen, zou ik eerder nog FJ op de plek van Taylor zetten.

21-10-2024 08:53

Betuwe85 +20651

Pfff en hoe sutalo die geen duel kon winnen baas die de bal niet kwijt kan rench die overal te laat was Hato die liep te slapen

20-10-2024 17:56

MichelBoerebach +29190

Hato slaapt altijd.

20-10-2024 18:42

Betuwe85 +20651

Leek meer iets van rench altijd maar ja

20-10-2024 19:06

MichelBoerebach +29190

Die ook. Zijn beiden niet bepaald het type 'messcherpe' verdediger.

20-10-2024 19:55

DeWijsneus +25724

Zag er als team weer ouderwets chaotisch uit. Aantal echt enorm matig ook. Ik hoop voor Brobbey dat hij nog een basisplaats heeft volgende wedstrijd maar denk dat het banken gaat worden. Toch ook wel echte armoede als Traore en Godts gewisseld worden. Ajax onwaardige selectie, maar dat is iets wat we al wisten. Verder slechte scheids maar ook dat is inmiddels niks nieuws.

Ach, we hebben weer gewonnen... Stapje voor stapje op naar het grote herstel.

20-10-2024 17:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.