NB: 'Het debuut van Vos en Godts toont de meerwaarde van Heitinga'

door BadembaBarrie 182

NB: 'Het debuut van Vos en Godts toont de meerwaarde van Heitinga'

door BadembaBarrie 182

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax boekt zorgeloze overwinning op Fortuna Sittard en ziet twee spelers debuteren. Ditmaal met redacteur Gino Haverkamp. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: een overtuigende zege als deze op Fortuna Sittard voelt bijna ouderwets.

'Daar ben ik het mee eens. Ajax kwam vroeg op voorsprong en dat is eigenlijk het belangrijkste tegen kleinere clubs als Fortuna. Ook om te voorkomen dat je gaat breien. Na de eerste en zeker na de tweede goal had ik ook wel meteen het idee dat het klaar was en het een kwestie was van zoveel mogelijk goals maken. Ajax nam gevoelsmatig nog wel wat gas terug na de 1-0, maar Fortuna wist daar uiteindelijk niet veel mee te doen, dus werd het een simpele zege en dat is prettig.'

Waarom werd het vandaag geen lastige wedstrijd voor Ajax?

'Dat heeft in de eerste plaats te maken met het niveauverschil. Fortuna-thuis hoort ook geen lastige wedstrijd te zijn voor Ajax. Dit seizoen merk je echter steeds vaker dat kleinere, bij voorbaat kansarmere clubs heel erg voor de pot gaan hangen als ze tegen Ajax spelen. Het viel mij wat dat betreft op dat Fortuna relatief veel ruimte vrij liet, waardoor Ajax makkelijker kon voetballen. Dat was in die zin vergelijkbaar met de thuiswedstrijd tegen Sparta. Een tegenstander die, mede door een vroege tegentreffer, niet scherp genoeg verdedigt, ruimtes open laat en daardoor wordt het uiteindelijk 4-0.'

Wie was jouw Man of the Match tegen Fortuna?

'De Man of the Match moet in mijn optiek Berghuis zijn, zeker op basis van de eerste helft. Je kunt het bij zijn goals hebben over verdedigingsfouten, maar die zijn er bijna altijd wel. Ik vind het vooral goed gespeeld van Berghuis. Het helpt dan natuurlijk wel mee dat de linksback van Fortuna hem veel ruimte gaf. Ruimte die Bergwijn, aan de overkant, bijvoorbeeld niet had. En dan is Berghuis natuurlijk in zijn element. Hij zwierf ook veel over het veld, waardoor hij vaak de spil was van Ajax' aanvallen. In de tweede helft viel hij wel een beetje terug. Dat had er denk ik ook mee te maken dat Fortuna een nieuwe speler inbracht op linksback. Toen Berghuis naar het middenveld ging, was het ook een stuk minder. Zijn eerste helft was echter zo goed dat hij mijn Man of the Match blijft.

Florian Grillitsch startte op het middenveld, vanwege de blessure van Mohammed Kudus. Hoe deed hij het?

‘Ik vond dat Grillitsch het best goed deed. Zeker voor een speler die niet altijd evenveel speelt en daardoor wedstrijdritme ontbeert. Hij is een fijn besnaarde voetballer en de ultieme verbindingsspeler. Ik vond dat eerder dit jaar ook van Taylor, maar op zes is hij te vaak matig gebleken, terwijl Álvarez überhaupt geen verbindingsspeler is. Je merkt dat Ajax zich, met Grillitsch op het middenveld, heel simpel naar voren voetbalt. Daar speelde hij met zijn ruimtelijk inzicht en beheersing van het positiespel een belangrijke rol in. Het spel liep met Grillitsch soepeler dan normaliter. Hij lijkt me ook een prima speler om er volgend seizoen bij te houden, als een soort twaalfde man. Zeker ook omdat je hem nooit echt hoort klagen over zijn rol.’

Steven Berghuis blonk uit als rechtsbuiten. Wat zie jij als zijn beste positie en waarom?

‘Ik vond Berghuis vandaag één van zijn betere wedstrijden spelen van het seizoen. Hij heeft zijn beste wedstrijden voor Ajax wel op het middenveld gespeeld. Hij gedijt, naar mijn mening, het beste bij een vrije rol. Dat is ook de rol die hij vaak heeft als middenvelder. Als hij rechtsvoor speelt tegen een tegenstander die er korter op zit dan de linksback van Fortuna in de eerste helft, is hij vaak slordiger. Op het middenveld kan hij meer zwerven en dat komt zijn spel ten goede.’

Jorrel Hato speelde een hele helft als linksback. Hoe vond je hem spelen?

‘Hato heeft mij tot nu toe eigenlijk iedere keer wel kunnen bekoren als hij meedeed. Dat was deze wedstrijd niet anders. Het is voor die jongen en zijn ontwikkeling ook prettig dat hij een hele helft mee kan doen, in plaats van tien à vijftien minuten. Voor hem hielp het ook dat Fortuna na rust een stuk minder gevaarlijk oogde dan daarvoor. Op de momenten dat ze er wel gevaarlijk uit dreigden te komen, stond hij bovendien goed opgesteld, waardoor hij zijn tegenstander snel op kon vangen. Opbouwend vond ik hem ook goed en ik vond hem over het geheel sowieso beter dan Baas in de eerste helft.’

Silvano Vos en Mika Godts maakten hun debuut in Ajax 1. Wat zijn je verwachtingen van die twee?

‘Godts ken ik niet heel goed, omdat ik hem nog niet vaak aan het werk gezien heb. Ik vind het wel mooi dat Heitinga hem voor het eerst bij de selectie haalt en meteen zijn debuut gunt. Dat toont mijns inziens ook wel de meerwaarde van Heitinga. Hij is jeugd- en Jong Ajax-trainer geweest en die ervaringen met die jongens neemt hij ook mee naar het eerste. Het is zijn taak geweest om spelers klaar te stomen voor Ajax 1. In dat opzicht is het lekker dat hij nu trainer van Ajax 1 is, want hij weet als geen ander hoe belangrijk hoe die connectie met Jong Ajax is.

‘Dat zie je ook aan een hoop dingen. Hato krijgt veel kansen onder Heitinga, Baas krijgt veel kansen onder hem, hij laat nu Vos en Godts debuteren. Fitz-Jim heeft een aantal invalbeurten onder Heitinga gehad, Regeer krijgt nu – hetzij mondjesmaat – minuten in Ajax 1. Dat laat zien dat hij die spelers kansen geeft. Ze zeggen vaak dat je het moet verdienen om kansen te krijgen in Ajax 1 en dat is zo, maar je moet daar ook niet te lang mee wachten. Iemand als Taylor heeft ook een paar jaar op de bank gezeten onder Ten Hag, voor hij eindelijk wat vaker minuten kreeg en dat kwam zijn spel in Jong Ajax uiteindelijk ook niet ten goede. Zeker tegen clubs als Fortuna Sittard mag je dat soort jongens sneller de kans geven, wat mij betreft. In de Keuken Kampioen Divisie spelen ze vaak genoeg tegen teams van een vergelijkbaar kaliber.’

Tot slot: hoeveel vertrouwen heb jij in de tweede plaats in de Eredivisie voor Ajax?

‘Dat vind ik een lastige vraag. Het is niet zo dat ik er geen vertrouwen in heb, maar ik heb er ook weer niet heel veel vertrouwen in. Dat heeft eigenlijk vooral te maken met het simpele feit dat Ajax nog tegen Twente, AZ en PSV moet spelen. Dat zijn bovendien ploegen die niet super ver achter je staan, dus als je daar de mist in gaat, zou je ook zomaar nog derde of vierde kunnen eindigen. Het voordeel is dat elk van de genoemde ploegen ook heel wisselvallig is. Die kunnen ook zomaar punten verspelen tegen de nummer zestien van de Eredivisie. Iedereen, inclusief Ajax, is erg grillig, dus dat maakt voor een spannende ontknoping.’

Jesse ter Haar (Twitter: @jesseterhaar | E-mail: j.terhaar@ajaxshowtime.com)

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Meer nabeschouwingen:

#ajapsv: 'Pasveer brengt nu de rust die Gorter nog niet brengt'

#foraja: 'Brobbey maakte duidelijk waarom hij zo snel mogelijk in de basis moet komen te staan'
#ajagro: 'De vraag is of Blind speelt omdat hij Blind is of omdat hij zo goed is'
#spaaja: 'Timber en Bassey kunnen een fantastisch centraal duo worden'
#utraja: 'Álvarez wordt nog steeds met de wedstrijd beter'
#ajacam: 'Taylor is in korte tijd een onmisbare speler voor Ajax geworden'
#ajaran: 'Het was mede de verdienste van Kudus dat Ajax zo dynamisch voetbalde'
#ajahee: 'Als Tadic dit vasthoudt, kan hij de oplossing zijn voor het vertrek van Antony'
#livaja: 'Ajax heeft aangetoond dat het weerstand kan bieden op wereldtopniveau'
#azaja: 'Het is zorgwekkend dat Ajax geen antwoord lijkt te hebben op hoge druk'
#ajagae: 'Veel valt of staat met hoe Ajax zich tegen Napoli weet te meten'
#ajanap: 'De komende week gaat cruciaal zijn voor Schreuders carrière bij Ajax'
#volaja: 'Ik zou graag Kudus als nummer tien achter Brobbey willen zien'
#napaja: 'Misschien is het voor dit Ajax wel beter om Europa League te spelen'
#ajaexc: 'Je merkt dat Wijndal voor Bergwijn op links toch prettiger is'
#rkcaja: 'Ajax heeft een middenveld van los zand, heb je Álvarez echt nodig?'
#ajaliv: 'Er komt een tegenslag en Ajax stort totaal in'
#ranaja: 'Berghuis ging eruit en Ajax ging meteen weer lange ballen spelen'
#ajapsv: 'Het lijkt wel alsof het bij Ajax alleen maar slechter wordt'
#ajavit: 'Het gemis van Blind is op dit moment zó ongelooflijk groot'
#emmaja: 'Het is tijd om aan het volgende Ajax te gaan bouwen'
#necaja: 'Conceição bracht de dynamiek die voor de winter zo vaak ontbrak'
#dboaja: 'Fitz-Jim na Conceição de beste man op het veld'
#ajatwe:'Schreuder gaat dit elftal niet meer naar zijn hand zetten'
#feyaja:'Dit was één van de slechtste Klassiekers in jaren'
#ajavol: 'Schreuder in november laten zitten is een grote inschattingsfout geweest'
#excaja: 'Dat Ajax zich in de wedstrijd herpakte, was het grootste teken van herstel'
#camaja: 'Heel Ajax was goed, maar Kudus was echt fenomenaal'
#tweaja: ‘Taylor ging voorop in het zenuwachtige spel van Ajax’
#ajarkc: 'Heitinga is een trainer die consequent en hard ingrijpt'
#ajaube: 'Ajax is heel goed weggekomen met dit gelijkspel'
#ajaspa: 'Tadic kan zijn rol vanuit de spits nu effectiever vervullen dan vanaf links'
#ubeaja: 'Het zat er echt in voor Ajax, dat maakt het extra zuur'
#vitaja: 'Hopelijk wijzigt Heitinga zijn basisopstelling op één of twee plekken'
#graaja: 'Bergwijn groeit door afspraken, vastigheden en automatismen'
#ajanec: 'Bassey voor de verdedigende balans pakte goed uit'
#ajafey: 'Het middenveld van Ajax werd na rust volledig overlopen'
#gaeaja: 'Duidelijke spelpatronen ontbreken en Ajax blijft gokken op individuele klasse'
#feyaja: 'Fijn dat Ajax wint, maar het gevoel van de aanval op Klaassen overheerst'

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7031

Stelling is iets te voorbarig dat dit de meerwaarde betekend maar ik vindt het een prima ontwikkeling. Oppassen dat dit niet doorslaat en straks enkel nog jeugd hebben ballen. Maar inpassen van deze jonkies prima! Sontje?...wat is er met hem? Al naar Vitesse vertrokken? Daar was interesse en concreet waardoor Sontje nog niet had verlengd...

12-04-2023 06:54

Sjonnie +18814

Meerwaarde van Sjonnie?
Als je dat zou vergelijken met Schreuder, dan ja, meerwaarde.

Maar het is echt niet zo speciaal dat Sjonnie eigen jeugd kansen geeft.
Dat heb ik in het verleden wel vaker zien gebeuren bij andere trainers, ja toch?
Hij had Vos bijv. wel wat meer minuten had kunnen geven (en Godts trouwens ook)
maar goed ...

10-04-2023 18:19

Lazell +16989

Grillitsch is wat ondergewaardeerd. Die actie bij de 1-0, balletje even laten rollen waardoor de tegenstanders op het verkeerde been staan en hij makkelijk van kant kan wisselen. Dan ligt het helemaal open en kan Berghuis in de 1 op 1 scoren. Die situatie was nooit ontstaan met Alvarez of Taylor op 6. Dan was de bal weer een paar x terug gegaan, stond Fortuna in positie en konden we helemaal opnieuw beginnen. Hij is niet snel, heeft geen Ziyech-achtige passes of Tete-achtige tackles. Maar een hele slimme speler in de opbouw.

10-04-2023 14:23

LukaLitmanen +81999

Haha wtf.

Berghuis heeft alles zelf gedaan bij die goal en dan hier Grillitsch credits geven

10-04-2023 16:07

Lazell +16989

Berghuis komt in de 1-op-1 omdat Ajax over links opbouwt, Fortuna die kant volzet en Ajax snel van kant wisselt. Daar is Grillitsch cruciaal in, door een paar slimmigheidjes in een paar seconde (laten lopen, opendraaien, uitstellen, inspelen). Zonder Grillitsch was deze aanval nooit ontstaan. Berghuis heeft daarna nog ontzettend veel werk te doen, maar die bal komt daar niet zomaar uit de lucht gevallen en een stuk of 7-8 spelers van Fortuna staan ook niet zomaar uit positie. Voetbal is meer dan een mooie actie van een aanvaller. Maar dan moet je wel op zijn minst een beetje inzicht hebben om dat te kunnen zien.

10-04-2023 16:23

Babangida83 +23881

Begrijp dat je misschien zo denkt, maar dan vergeet je een hoop. Onder De Boer was de kantwissel ook extreem slecht verzorgd, wat misschien een nog beter contrast is met Grillitsch gisteren. Er zijn een aantal manieren om een buitenspeler beter te laten renderen:

1) Een back mee laten lopen ter afleiding (er overheen. Nous & Ziyech). De verdediger weet dan niet of de buitenspeler de bal mee gaat geven of een actie gaat maken. Dus dat verhoogt de verassing en derhalve de slaagkans van zo'n actie.

2) De buitenspeler moet de bal ontvangen, als hij met zijn gezicht naar de tegenstander staat. Wacht je met spelen, dan heeft de verdediger de tijd om dichterbij te staan en zal de buitenspeler de bal proberen af te schermen. Dan staat hij dus met zijn rug naar de tegenstander, en dat is makkelijker te verdedigen.

3) De buitenspeler ontvangt de bal eerder dan dat het hele team opnieuw georganiseerd staat. De back zal altijd knijpen naar het midden toe. Als de buitenspeler het breed houdt, en de pass komt optijd, dan is de back nog aan het rennen richting de buitenspeler. Dan kun je dus makkelijker de pass geven, óf de back makkelijker uitkappen/passeren. Ook omdat het centrum dan nog niet mee aangesloten is.

Grillitsch zorgt voor dat laatste. Bij Frank de Boer ging de bal altijd van rechtsbuiten, naar rechtsback, naar cv, naar linksback, naar linksbuiten. Je begrijpt dat alle 3 de opties niet echt opgingen bij De Boer en dat de buitenspelers niet presteerden onder hem.

10-04-2023 22:12

Ferd +38462

hij gaf ook een paar prachtige splijtende dieptepasses die gewoon niet werden begrepen door de aanvallers, omdat de aanvallers al jarenlang met Klaassen en Alvarez spelen en die ballen dus niet verwachten.

11-04-2023 04:53

Altijdindestraat +40035

Wel lekkere voetbalnamen:
Wolff
Vos
Hato
Baas
Godts

10-04-2023 13:57

ÁlvaroRecoba +13695

Hè... ik heb gisteren voor het eerst in jaren een hele wedstrijd gemist, kijk nu een filmpje van ESPN waarin El Ahmadi zijn foute passes uitlicht en dat zag er héél slecht uit, maar jullie zijn (goddank) allemaal lovend over hem? Ik had grote hoop voor Grillitsch, dus ik schrok even flink... maar het experiment is dus voor herhaling vatbaar? Leverde hij niet doorlopend z'n passes in? Begrijp het eigenlijk niet zo goed, waar de totaal andere lezing vandaan komt...

10-04-2023 13:36

Dusbaba +15365

Grilitsch was niet heel erg goed. Ik had er meer van gehoopt. Maar zoals hij bij ESPN werd neergezet slaat nergens op. Er stond gewoon weer eens een voetballer. Je weet wel, zo 1 die gewoon een bal kan aannemen, zichzelf vrijloopt, naar voren denkt en slimme oplossingen probeert te bedenken. Daar moest de rest van het elftal nog even aan wennen. Het kon allemaal beter, maar ik zag duidelijk dat dit de man is die Ajax nodig heeft op het middenveld.

10-04-2023 14:05

Koekie87 +20973

Die jongen heeft amper wedstrijd ritme. Is daarom ook wel heel makkelijk om zo een jongen af te vallen en misschien wilde hij gisteren ook veel te graag maar deed ook heel veel dingen goed hoor gisteren. In dat opzicht is Grillitsch een heel makkelijk slachtoffer bij zo een praatprogramma op ESPN.

10-04-2023 14:17

Babangida83 +23881

Grillitsch een prima middenvelder, denk ik, maar niet te beoordelen op 1 wedstrijd. Toch vind ik dat je net zo goed Fitz Jim erin kunt zetten. Die heeft een hogere top in mijn ogen.

10-04-2023 22:14

Ajaxlee +5560

Ben benieuwd naar jullie ideeën qua opstelling voor volgend jaar? Mij lijkt het mooi om zo te gaan spelen:
Rulli
Rensch-timber-hato-salah edinne
Vos- taylor
Kudus/berghuis
Conceicao/aankoop-brobbey- bergwijn.

Veel mensen vinden rensch, taylor niet goed (genoeg) maar vergeten dat deze jongens pas 20/21 zijn. Buiten hun leeftijd zijn ze gwn uit vorm en spelen ze op dit moment in een slecht draaiend elftal. Ik zie in al deze jongens echt nog wel potentie. Salah edinne wordt onze nieuwe nous aan de linkerkant. Zit veel voetbal in deze jongen. Verder hoop ik dat jongens als, misehouy, godts, aertssen, regeer, en evt kalokoh aansluiten. Hopelijk blijft van Axel Dongen en krijgt hij ook meer kans. Hansen en unuvar zouden van mij prima nog een seizoen verhuurt mogen worden aan Vitesse ofzo.

10-04-2023 13:07

Altijdindestraat +40035

Taylor is wel goed genoeg alleen is dat niet altijd garantie op succes.

10-04-2023 14:00

Lazell +16989

Daar win je de oorlog niet mee. Timber, Rensch en Taylor blinken dit seizoen verdedigend niet uit. Salah Eddine is verdedigend ook geen held. Hato en Vos is nog wel erg jong, dus die zullen verdedigend nog leermomentjes hebben. Wel stuk voor stuk spelers waarvan ik hoop dat ze nu of later basis komen te staan.

10-04-2023 14:29

TomPantelic +319

Dan kan je Hato en Kaplan later concurreren, Wijndal met Salah Eddine (mocht Wijndal het licht nog zien) en kan je indd voor op de rechtsbuiten of op cvm een gerichte aankoop doen die het team daadwerkelijk beter maakt. Dit zou altijd de basis moeten zijn, de jeugd inpassen en gerichte aankopen ipv aankopen zoals Sanchez en Bassey.

10-04-2023 15:17

strakkevoorzet +4189

wijndal gewoon verkopen zsm, als hij het licht ziet is die alsnog niet goed genoeg

10-04-2023 17:11

Babangida83 +23881

Uiteraard zou ik het in detail misschien iets anders doen, maar opzich hoofdlijnen, denk ik.

Daar win je alleen niet de oorlog mee. Maar het jaar erna, denk ik, wél. Als je dit niet doet, dan ben je het jaar erna nog steeds aan het kloten met miskopen, denk ik.

10-04-2023 22:27

Ajaxfan31183 +16391

Die godts is toch dat manneke dat dit seizoen van genk of Gent vandaan kwam, maar wat hij gister iig liet zien in die paar minuten was wel een verademing vergeleken met een Tadic en een Bergwijn.

10-04-2023 13:05

Babangida83 +23881

Heeft H2 goed aangekocht ;-)

10-04-2023 22:29

Ajaxlee +5560

Grillitsch is precies de speler die we het hele seizoen al missen.. een verbindingsspeler die het spel versneld en vooruit durft te spelen. Met hem erbij gaan we tenminste weer voetballen ipv elke bal lang spelen. Ook positioneel stond hij vaak goed en pakte regelmatig een bal af. Hij verspeelde gisteren af en toe makkelijk de bal en was slordig, maar hij mist natuurlijk ook volledige wedstrijdritme. Hij kan toch alleen maar beter worden als je hem laat staan. Ik zou hem graag een aantal wedstrijden in de basis zien.

10-04-2023 12:58

Flaco +19583

Wat is er toch aan de hand net Fitz-Jim? Waarom krijgt hij geen enkele kans van Heitinga. Hij laat het wekelijks zien in Jong.

10-04-2023 12:41

Koekie87 +20973

Waarschijnlijk toch niet goed genoeg momenteel om de laatste beslissende stap te maken.

10-04-2023 12:53

Lazell +16989

Mwah. Als je hem puur vergelijkt met Taylor verschilt dat echt niet zo veel hoor. Denk persoonlijk dat Fitz Jim zelfs nu al beter is. Heitinga heeft de taak om kampioen te worden of in ieder geval 2e. Die neemt zo min mogelijk risico, waar wat voor te zeggen valt.

10-04-2023 14:32

Jeremias +1661

Goede analyse.
Zoals hierboven geschreven zie ik de wedstrijd ook voor me.
Bovendien heeft Ajax een pittige seizoen af te ronden tegen genoemde clubs. Er valt nu niets meer te voorspellen gezien d e vorm van de Amsterdammers.

Verder blijf mijn vertrouwen nog altijd meer in JH in tegenstelling tot de kale man die de selectie gehavend achterliet voor Sjonnie.

10-04-2023 12:31

036AFCA97 +146646

Ik wilde al een soort van geirriteerd zijn door de titel, maar in de tekst snap ik wat ze zeggen. Heitinga is ten opzichte van Schreuder een meerwaarde, omdat hij de jeugd beter kent. Ik dacht even dat AS was gevallen voor de PR stunt van Johnny om er ff wat jeugd in te gooien.

Doe mij maar Bosz. Die heeft overigens ook gewoon De Ligt, Kluivert, Dolberg, Nouri, Sanchez, Onana en niet te vergeten Heiko Westermann laten debuteren.

10-04-2023 12:09

Thor +4042

Frenkie, Eiting, Clement, Zeefuik..

10-04-2023 17:01

Schip +23415

Terecht punt dat Heitinga wisselt en jeugd inzet als een echte Ajax coach. Dat verdient een compliment. Verder vind ik zijn enige bijzondere resultaat de uit winst in de Kuip, maar een beker winst tegen PSV, dat gelijkwaardig is aan ons gezien de ranglijst en onderlinge duels, zou natuurlijk wel wat franje geven aan een afgrijselijk seizoen.

10-04-2023 12:03

MarkP +21671

Wat een opportunistisch verhaaltje, heitinga moet volgend seizoen gewoon weer de pionnen neerzitten op de training.

10-04-2023 12:01

GAjax31 +16073

Ik vond het leuk om Vos en Hato bezig te zien, maar ik vind het nogal overdreven dat het als een meerwaarde wordt gezien dat een trainer in de 88e minuut bij een 4-0 voorsprong een talent inbrengt. Zulke dingen doet toch letterlijk elke trainer bij Ajax, zeker richting het einde van het seizoen.

10-04-2023 11:49

Krullen +8040

Schreuder deed dat niet.

10-04-2023 12:04

Ferd +38462

Regeer, Fitz Jim, Aertsen, Banel, Gooijer. Allemaal gedebuteerd onder Schreuder.

Neemt overigens niet weg dat Schreuder een drama was, maar hij heeft wel spelers laten debuteren

10-04-2023 12:40

Krullen +8040

Ja, vooral vanwege 1 wedstrijd/periode waarin het halve eerste elftal ziek was. Bovendien had je in de eerste seizoenshelft natuurlijk nog de eerste bekerrondes. In de normale potten gebruikte hij zelden de jeugd.

10-04-2023 14:10

LukaLitmanen +81999

Waar komt dat achterhaalde gelul vandaan dat Berghuis zogenaamd alleen goed speelt tegen kleinere clubs ???


Hij was in de CL de beste speler met Kudus
Hij was tegen PSV thuis de beste speler
Hij was tegen Feyenoord thuis de beste speler met Alvarez


Alleen omdat die onnozele Gijp dat gezegd heeft??

10-04-2023 11:31

Krullen +8040

Scorebord journalistiek. Hij scoort in die wedstrijden minder. Dat hij de ene na de andere fantastische bal geeft ziet men dan blijkbaar niet.

10-04-2023 12:06

Lazell +16989

Bij Berghuis is het alles of niets. Sommige wedstrijden raakt hij idd de ene na de andere bal fantastisch. Andere wedstrijd is hij helemaal nergens en maakt hij domme fouten.

10-04-2023 14:35

godlike +3810

Dat debuteren had EtH ook gedaan. Als je het verdient kreeg je ook bij hem de kans.

Verder heb ik me ontzettend zitten ergeren aan de wijze waarop Heitinga het interview gaf na de Klassieker van de week. Het feit dat Klaassen geraakt was werd afgedaan als 'dat soort dingen gebeuren gewoon' en het gaat vooral om het resultaat. Natuurlijk kun je dat denken maar ik vond het erg dom en onrespectvol. Veel stoere praatjes maar zo fantastisch laat hij Ajax niet voetballen.

10-04-2023 11:08

Ans B +19823

Ik heb mij eerlijk gezegd geërgerd aan de stoere woorden van Heitinga: 'Daar staan wij ook voor...'
Klonk voor mij als een persoonlijke PR campagne in het licht van de 'veilige' keuzes die hij tot het basisdebuut van Baas maakte. De invalbeurten van Godts en Regeer vind ik zelfs een beetje belachelijk (3 min voor tijd). Precies waar ik Schreuder om bekritiseerde als hij weer eens 1-5 minuten aan Conceicao gaf.
Helaas moet ik voor mezelf constateren dat ik Heitinga echt (nog) ongeschikt vind als hoofdtrainer bij Ajax - o.a. omdat ik simpelweg niet kan begrijpen dat Regeer nooit speelminuten kreeg ipv Sanchez en Grillitsch en/of Fitz Jim idem dito op 6.

Overigens zegt mij de wedstrijd tegen Fortuna sowieso erg weinig, en als wél dan eerder in negatieve zin. Ajax kreeg n.l. alle ruimte om te voetballen - dat is zeldzaam tegenwoordig. Als ik dan kijk hoe weinig Ajax daar gebruik van heeft gemaakt, vind ik dat schrikbarend.
Vanaf de 25e-30e minuut verdween alle verrassing in het spel, óók (of vooral) omdat de meesten weer terugkeerden in het bijna apathische spel zonder dynamiek (Taylor en later ook Berghuis waren de enigen die probeerden veel te bewegen - zonder dat ze de bal kregen overigens) .

Pas toen de jonkies erin kwamen kwam er weer wat voetbal in het spel. Ik vond Vos erg goed invallen, terwijl Hato dat een hele helft mocht laten zien (maar toen was dat nog niet genoeg om het spel van het hele team te veranderen).
Baas viel helaas wederom tegen, maar ik wil hem niet definitief beoordelen op deze reeks wedstrijden - niet elke speler komt direct terug na een langdurige blessure en vóór deze reeks deed hij het altijd goed in de TH-tijd. Maar ik vrees voor hem dat Hato gebruik gaat maken van zijn huidige gebrek aan vorm. En wat als Salah Edine terugkomt?

10-04-2023 11:08

Wobbo +11293

Hato speelt liever centraal.

10-04-2023 12:25

Ans B +19823

Ja, dat weet ik, maar dat geldt/gold voor Rensch ook.
Ik maak me nog wel wat 'zorgen' over zijn lengte - al heb ik uiteraard geen idee of en hoeveel hij nog groeien kan.
Alvarez gaat waarschijnlijk vertrekken na dit seizoen en dan is er niemand meer - op Bassey na - met veel kopkracht. Mét Alvarez en Bassey had Ajax al grote moeite daarmee.

10-04-2023 14:25

BackInBlack +14490

Baas
Kaplan
Hato
Rensch
Aertssen
Regeer
Salah Eddine
Taylor
Fitz Jim
Vos
Godts
Van Axel Dongen
Misehouy
Brobbey
Conceicao

Op deze jongens moet Ajax VOL inzetten as seizoen

10-04-2023 11:04

godlike +3810

Haal Van Axel Dongen maar weg hoor..

10-04-2023 11:08

BackInBlack +14490

Waarom dan

10-04-2023 11:57

BakkalBijter +11628

Gaat niet bijtekenen

10-04-2023 13:08

MarkP +21671

We gaan knallen!!!

10-04-2023 12:00

Sjonnie +18814

Hij had Vos en Godts wel wat meer dan krap 5 minuten mogen gunnen.
88e minuut, pffff ...
Maar goed, ze hebben hun debuut gehad en dat smaakt naar meer. Ik hoop dat Vos en Godts hun ontwikkeling bij Jong doorzetten en laten zien dat ze daar het verschil maken.
Ben wat dat betreft behoorlijk onder de indruk van Vos!

10-04-2023 11:00

AjaxAmsterdamnn +4198

Regeer en Godts. Vos viel al eerder in

10-04-2023 11:25

Sjonnie +18814

Oh ja .... Vos lekker, Godts jammer

10-04-2023 11:29

JesperOdeTovenaar +1211

. 1m.q111d1b
.fr45

10-04-2023 10:58

JTajax +10717

Beetje vaag verhaal

10-04-2023 11:15

JesperOdeTovenaar +1211

. 1m.q111d1b
.fr45

10-04-2023 10:58

Arjuna +3732

Met het verkeerde been uit bed gestapt?

10-04-2023 12:33

Ewald +6713

Waarom krijgt Fitz Jim nooit meer een kans?

10-04-2023 10:52

AjaxAmsterdamnn +4198

Vos is beter

10-04-2023 11:25

mido1988 +4294

Ik verwacht dat Bosz de jeugd ook een kans geeft hoor!

10-04-2023 10:44

Soccerskins v2 +43285

Ik vond Berghuis, Grillitsch en Hato de uitblinkers tegen Fortuna. Berghuis om bekende redenen, Hato speelde een perfecte wedstrijd en Grillitsch bracht wat Ajax al het hele seizoen mist. Namelijk een draaischijf op het middenveld die in een hoog tempo het spel kan verleggen en vooruit durft te spelen. Met veruit de meeste balaanrakingen in de eerste fase van de opbouw zorgde Grillitsch ook voor een soepele opbouw. De 4-0 vond ik door de opbouw die er aan vooraf ging ook het mooiste doelpunt van de avond. Hij was nog te onzuiver in zijn passing maar ik ben er van overtuigd dat dit gaat verbeteren.

Het lijkt erop dat Heitinga sinds de verliespartij tegen Feyenoord meer risico durft te nemen. De aankopen hebben hun kans gehad en nu mag de jeugd het laten zien. Prima ontwikkeling.

10-04-2023 10:40

peterVKV +6445

Gek genoeg werd Grillitsch met bijgaande beelden volledig afgebrand bij "dit was het weekend" van ESPN door Feyenoorder El Ahmadi en zure Perez met een gretige van Gangelen als ondersteuning....

10-04-2023 10:43

Bobje99 +7074

Hij leed ook wel bizar veel en makkelijk balverlies. Laten we zeggen dat het een gebrek aan ritme is.

10-04-2023 11:01

peterVKV +6445

Lijkt me duidelijk dat de jeugd meer kansen gaat krijgen onder Heitinga dan onder Bosz of welke externe trainer dan ook. Dat spreekt dus in het voordeel van Heitinga en zal een onderdeel vormen van de afweging die ze aan het maken zijn. Misschien is een combinatie Bosz/Heitinga wel het beste voor nu. Ook voor Heitinga op de weg van de geleidelijkheid. Dan moet Bosz er wel mee akkoord gaan dat Heitinga zijn eerste man is en niet bijvoorbeeld Maas. Dat laatste zou wat mij betreft onacceptabel zijn. Je kan Heitinga niet zomaar weer terugschuiven naar Jong.

10-04-2023 10:40

Talentje020 +19888

Onder Bosz maakten toch ook vele jongens hun debuut, Appie, De Ligt, Frenkie, Dolberg dat was weliswaar een gouden generatie, maar denk dat ook Bosz wel oog heeft voor de jeugd,

10-04-2023 11:45

Dusbaba +15365

Krijgen we die 12e man discussie weer. Dat was bij Schöne ook al. Wat is dat toch met fijn besnaarde voetballers? Okay, Vos zag er ook goed uit, maar wat mij betreft gewoon basis. Gaat alleen maar beter worden en binnen no time gaat die 12e man discussie ophouden. Net als bij Schöne.

10-04-2023 10:33

DeMagere +23140

Klaassen was weer eens onzichtbaar.
We speelden met 10 man.
Doelsaldo had verder opgevijzeld kunnen worden.
Kan bepalend zijn voor wel of geen CL komend seizoen.

Vos heeft mij overtuigd.
Geen twijfel over mogelijk.
Vos, Taylor en Grillitsch samen in de basis komende wedstrijden.

Durf nou eens, John!

10-04-2023 10:18

LukaLitmanen +81999

En waar laat je Kudus en Berghuis dan?

10-04-2023 10:21

DeMagere +23140

Als Kudus weer fit is dient Taylor te banken.
Berghuis kan rouleren op 7, 8 en 10 posities.

10-04-2023 10:23

DeMagere +23140

Met de opkomst van Vos en Kudus op het middenveld zul je je hier toch op moeten instellen, Jan.

10-04-2023 10:38

Oxxer +163915 moderator

Wat voor meerwaarde?

Alle Ajax trainers lieten jonkies debuteren, vind dat geen argument.

10-04-2023 10:12

Dusbaba +15365

En waarom deed hij dat de afgelopen wedstrijd niet vaker?

10-04-2023 10:34

Koekie87 +20973

Positie verbetering misschien.

10-04-2023 10:40

Oxxer +163915 moderator

@Haagse Johnny

ETH deed het niet of nauwelijks in zijn laatste seizoen omdat hij kampioen wilde worden, stond beter op zijn cv.

10-04-2023 10:46

Henkje Netherlands +10195

Tijd om eens werk te maken van een echte ervaren trainer. Bosz of een buitenlandse trainer. De alarmbellen moeten toch afgaan bij Ajax? Zou je zeggen. Geen kampioenschap die nota bene naar de aartsrivaal gaat. In Europa een pure afgang. Een belachelijk slecht transfer beleid met 0 rendement. Een TD die je laat lopen. Maar het blijft erg stil. Te stil. Alsof ze het niet kan interesseren. Zo lopen de spelers er ook bij de gemiddelde pot. Alsof ze het ze echt niks kan schelen of ze winnen of niet. Het is inspiratieloos balletje trappen en dan hebben er dat ook weer gehad. We zijn ver afgezakt na het vertrek van overmars en ten Hag.

10-04-2023 10:11

HallelujahAmsterdam +10641

Denk dat Heitinga goed heeft aangevoeld , in welke wedstrijd en in welk deel van de wedstrijd , hij deze talenten kon brengen.

Eigenlijk zoals elke trainer dat heeft gedaan bij het debuteren van een jeugd exponent. Eerder was dit gewoon niet verstandig , vanwege de onrust in het team en de club , waar eerst een stabiele reeks van prestatie gewenst was.
Het brengen van de 17 jarige Hato was voor Heitinga geen punt. Met Hato heeft hij al eerder gewerkt bij Jong AJAX en het zelfvertrouwen is er aan weerszijde.
En de lyrische verhalen over Godts was ook een inkoppertje om hem dan te brengen deze wedstrijd.
Hato was dichtbij zijn 'traditionele debuutgoal' wat het helemaal afgemaakt had , maar zeker geen minpunt was omdat ie niet viel.

Je hoopt dat Heitinga het aandurft om deze lijn door te trekken , ook juist met deze jongens. De overige wedstrijden van dit seizoen , zullen vanwege de trainersperikelen , nog meer als een examen voor Heitinga voelen. Maar het zou een goeie statement zijn naar de selectie , dat de huidige selectie beseft dat iedereen vervangbaar is.

Zelf vond ik Grillitsch goed spelen. Vooral nuttig en zou ik graag wat meer speeltijd gunnen.

10-04-2023 10:07

AINIESTA +44615

Iemand laten debuteren met een 4-0 voorsprong is niet zo moeilijk. Gooi een Klaassen(die werkelijk echt weer geen ene fuck liet zien) uit de basis en stel Vos volgende week op naast Taylor en Grillitsch, dat zou me veel meer zeggen.

10-04-2023 10:04

DeMagere +23140

Dan toon je inderdaad Ajax ballen!

Dat zou de Cruijff traditie weer in ere herstellen.

Denk dat John Heitinga hier geen toestemming voor krijgt van Dwight Lodeweges.

10-04-2023 10:12

DeMagere +23140

Goed punt!

10-04-2023 10:32

AINIESTA +44615

Alleen stond Klaassen ook in de basis onder Bosz🫣

10-04-2023 10:35

DeMagere +23140

Ik ben pro-Bosz. En wil hem graag per direct als trainer aangesteld zien worden. Maar dit is wel een van de zaken waar ik huiverig voor ben.

Maar goed, dat waren andere tijden en een jonge Klaassen in een heel ander elftal.

Bosz, heeft gelukkig wat jeugdige spelers inpassen betreft meer goed dan kwaad gedaan.

10-04-2023 11:46

LukaLitmanen +81999

Niet om arrogant te klinken
Maar ik ben blij dat mijn voorspellingen van Conceicao wééér zijn uitgekomen:

Hij heeft nul rendement. Hij speelt vrij egoïstisch en met oogkleppen op.

Matig schot.

Eigenlijk lijkt hij op een puppy; het ziet er fris, frivool, speels en dynamisch uit maar het bijt nooit.

10-04-2023 09:52

Slang3 +45839

Heeft nog geen 5 hele wedstrijden gespeeld qua minuten en alleen maar slotfases. Vind je dat een eerlijke conclusie van je aparte voorspelling?

10-04-2023 09:53

LukaLitmanen +81999

Hij heeft meerdere keren basis gestaan, en toen viel het meteen tegen. Werd tegen rkc in rust gewisseld bijvoorbeeld

Brobbey speelt ook weinig maar heeft rendement tenminste nog

10-04-2023 09:55

Oxxer +163915 moderator

Precies, serpent 3 , Conceicao heeft nog nooit een serie achter elkaar de kans maar wordt nu al afgeserveerd.

10-04-2023 10:14

AjaxHoorn +32989

Je begrijpt toch dat die jongen vecht voor zn kans en daardoor zelf goals wil maken. Hoe moet je anders minuten verkrijgen.

10-04-2023 09:54

LukaLitmanen +81999

Assists zijn net zo belangrijk!

Als hij woensdag naar Brobbey en Tadic passte had hij belangrijk geweesr

Gisteren meerdere keren naar Bergwijn en Taylor moeten passen

10-04-2023 09:56

AjaxHoorn +32989

Ik begrijp dat assists net zo belangrijk zijn. Maar die jongen wil zo graag.

10-04-2023 10:17

michieltje +761

Puppies are adorable, I'm not a puppy

10-04-2023 10:03

Juichtoon +32479

Hij is ook nog heel jong...ter vergelijking Roy en Van 't Schip hadden seizoenen waarbij ze 2 respectievelijk 3 doelpunten maakten...

10-04-2023 10:05

Dondy +1877

Hij is inderdaad geen Suarez

10-04-2023 10:32

Maxwell_5 +6977

Conceiçao geeft mij Bojan Krikic vibes. Leuke dribbel dat zeker en jij geeft hem al meer credits dan ik. Ik hoop dat hij het tegendeel bewijst, maar zie het met de beelden tot nu toe, niet gebeuren.

10-04-2023 10:53

Slang3 +45839

Hoop niet dat ze Hato de Rensch-behandeling gaan geven als linksback en hij er nooit meer weg komt. Maar als Baas zijn enige concurrent is moet hij voortaan spelen

10-04-2023 09:49

DeMagere +23140

Baas voldoet niet.
Salah-Edinne zsm terug.
Hato zowel bij Jong als bij 1 op zijn voorkeurspositie laten voetballen.

10-04-2023 09:53

DeWijsneus +25707

Is Hato eigenlijk een centrale verdediger?!

10-04-2023 10:38

DeWijsneus +25707

Joh boeiend! Interessant. Dank.

10-04-2023 12:14

CruijffiaansNouriaans +4450

De goede helft van berghuis op rechts en het goed functionerende middenveld ondersteunen het verhaal dat berghuis op het middenveld nooit een goed idee is.

10-04-2023 09:45

LukaLitmanen +81999

Onder Ten Hag en Schreuder heeft hij als zwervende 10 wel veel goede wedstrijden gespeeld

Maar als vrije rol op 7 is ook prima

10-04-2023 09:49

FlyingDutchMan +17314

Ook nooit haha, jij hebt echt jarenlang met je rug naar het veld gezeten he... Als Berghuis tegen een snelle sterke back staat is Berghuis kansloos, komt hij op middenveld veel beter uit de verf. Hangt ook van de samenstelling op het middenveld af, welke rol hij krijgt. Steven heeft dit seizoen zowel op middenveld als rechtsbuiten waardeloze wedstrijden gebalde, maar ook hele sterke..

10-04-2023 09:50

CruijffiaansNouriaans +4450

Niet met je eens zie mijn reactie hieronder

10-04-2023 12:18

DeMagere +23140

Berghuis op 8 vond ik geweldig spelen hoor. Jammer dat Alfred dit de kop in heeft gedrukt omdat hij te laf was om mensen uit vorm te wisselen.

10-04-2023 09:54

CruijffiaansNouriaans +4450

Ja in balbezit is hij prima op 8. Maar de CL points die hij ons heeft gekost vorig jaar. M.n. zijn fouten en matige defensieve positionering bij pressie helpen het team niet om vooruit te verdedigen. Daardoor sta je als team verder achteruit. Het is geen middenvelder maar een vleugelspeler, een spelmaker op de vleugel a la Ziyech. Middenvelders in ons systeem moeten defensief ook mannetje staan. Net zoals Edson een linie naar achter moet om ruimte te maken voor een voetballende zes. We hebben complete spelers nodig. Dat is Ajax.

10-04-2023 12:17

Adam24 +39093

Het debuut van Vos en Godts toont de meerwaarde van Heitinga ten opzichte van Schreuder, maar dus niet een meerwaarde tegenover iemand als Bosz, of Ten Hag of Frank de Boer, of ieder ander die begrip heeft voor de Ajax-filosofie.

10-04-2023 09:39

Slang3 +45839

Schreuder liet Fitzjim, Aertssen, Baas, Hato, Rasmussen debuteren. Het debuteren zegt niet zo veel, dat Heitinga voor Sanchez blijft kiezen tov Regeer zegt me meer

10-04-2023 09:45

AllyAjax +4042

Ja, maar dat was toen tegen NEC wel puur omdat vrijwel iedereen van de A-selectie toen geblesseerd/ziek was.

10-04-2023 10:01

LukaLitmanen +81999

Sanchez speelde een prima wedstrijd.

Mag best gezegd worden.

10-04-2023 09:35

debarbaar +8245

Wat een bullshit. Het in de basis zetten van grillitsch toont aan dat Heitinga er nog geen zak van kan. Alsof Bosz deze spelers niet in de basis had gezet. Sterker nog. Bosz had het niet eens geprobeerd met onze Mexicaanse back en Nigeriaanse cnetrumverdediger. Daar hadden echt zelf opgeleide mensen gestaan.

10-04-2023 09:33

Enoh25 +1809

Nee man, waar heb je het over? Die spelers moeten er dan wel zijn. We moeten ophouden met het ophemelen van Bosz. Op een jaartje Ajax na heeft hij overal gefaald. Laat Heitinga lekker doorgaan. Het is allemaal vrij logisch wat hij doet.

10-04-2023 09:46

supporter sinds +7891

Ik heb niets tegen grillitisch maar waarom heeft hij niet meer kansen / speeltijd gekregen ? Nu heb je nog 5 a 6 potjes om hem te zien. Zijn contract loopt af en ik neem aan dat op basis van dit seizoen niet verlengd gaat worden. Ik snapte daarom niet de keus voor grillitsch - altijd dan voor je eigen jeugd - fitz Jim in dit geval - kiezen.

10-04-2023 09:32

Enoh25 +1809

Ja gozert, je zag eerder ook wel dat die Grillitsch een beetje kan ballen. Alleen die godvergeten Schreuder zag het niet. Wat heeft die gast er een zooitje van gemaakt.

10-04-2023 09:48

Flipper33 +6826

Ben benieuwd hoe we het tegen Psv Az en Twente doen ! Het is dat Fortuna niet echt wou voetballen..en Ajax speelde niet eens echt goed dus ben benieuwd

10-04-2023 09:22

DeMagere +23140

Met de inzet en intensiteit getoond als in de laatste wedstrijd tegen Feyenoord moet het goedkomen.
Zeker als Kudus en Grillitsch op het middenveld worden ingezet. Kan Grillitsch vanwege gebrek aan ritme niet meer, dan direct Vos voor de leeuwen gooien!

10-04-2023 09:59

LukaLitmanen +81999

Klaassen had slechts 35 balcontacten gisteren.

Berghuis en Grillitsch hadden er 120 bijna.
Taylor bijna 80

Klaassen liep weer voor spek en bonen mee..

Echte Ajacied Davy maar dit is zwaar ondermaats

10-04-2023 09:17

supporter sinds +7891

We veel vuile meters gemaakt voor het team. Onderschat Davy nooit

10-04-2023 09:27

LukaLitmanen +81999

Davy verliest juist vaak zijn duels..

Heb je niks aan die vuile meters

10-04-2023 09:34

DeMagere +23140

Één struikeldoelpunt per 4 wedstrijden maakt blijkbaar alle relevante cijfers overbodig voor heel veel supporters hier en in het stadion. Ik begrijp het niet.

Als het niet Klaassen maar bijvoorbeeld Wijnaldum geweest was met deze cijfers, hadden dezelfde supporters dan nog steeds achter de speler gestaan?

Een rood hoofd maakt nog niet dat je goed hebt gespeeld. Toch tuinen er spijtig genoeg te veel mensen te vaak in.

10-04-2023 09:28

debarbaar +8245

Ja Grillitsch was waanzinnig. Laten we maar geen balcontacten meer tellen. Als je een been hebt en een half brein heb je waarschijnlijk meer balcontacten dan wanneer je Mbappe bent.

10-04-2023 09:34

Balgevoel +30849

'Mijn' nummer 10 is het, zoals je weet, ook niet. Maar toch... Met bijv. de voorhoede van gisteren (Bergwijn/Tadić/Berghuis) en een middenveld met Grillitsch op 6 en Kudus op 8, zie ik in Klaassen en z'n diepgang wel een hele interessante optie. Probleem is dat je dan wel hele goede backs moet hebben. Maar goed, ik zie natuurlijk ook altijd liever een type Özil... 😆

10-04-2023 09:37

Amoaxeldongenn +3586

Arda Guler!

10-04-2023 09:45

Ajaxfan31183 +16391

Laat ze maar spelen tegen een team dat wel wil voetballen , wij waren niet echt goed gisteren , gelukkig wel wat beter dan de laatste wedstrijden , maar Fortuna deed er echt helemaal niets aan, dus als jonkie heb je het dan makkelijker, dus pas beoordelen als ze tegen een psv of az mogen spelen , en of ze dan goed mee kunnen .

10-04-2023 09:16

jeffrey_van_der_sluis +30388

Grillitsch gewoon vanaf nu basis!

10-04-2023 09:15

Nr.10 +111040

Dit is wel makkelijk. Denk dat Heitinga dit ook doet voor een beetje PR. Bosz is ook een heuse campagne begonnen. Dus Heitinga denkt: ik laat tegen Fortuna een paar jongens invallen, dan kom ik over als de echte Ajax man die de jeugd de kans geeft.

Of ben ik nu te cynisch?

10-04-2023 09:09

DeMagere +23140

Helaas zit je niet ver van de waarheid.
Dit is veel te laat én veel te weinig van Heitinga!

10-04-2023 09:14

OwenStevenDalberg +27486

Eens. Dit was puur laten debuteren ik het laten debuteren. (3 minuten voor tijd). Dat is wat anders dan een kans geven (minimaal een kwartier laten spelen).

Lijkt net alsof hij afgelopen week AS heeft gevolgd heeft en dacht ze willen jeugd en Grilitsch dus ze krijgen jeugd en Grilitsch. Mischien scoor ik daarmee punten..

10-04-2023 09:16

Enoh25 +1809

Ik vraag me echt af of we Bosz opnieuw moeten willen. Houd lekker vast aan Heitinga. Die heeft het uitstekend gedaan binnen de mogelijkheden die er zijn en hij heeft het respect van de spelers. Ondertussen kan de directie orde op zaken stellen op bestuurlijk vlak.

10-04-2023 09:51

Nr.10 +111040

@Owen. Grillitsch stond er natuurlijk gewoon in omdat Berghuis naar rechtsbuiten ging, en hij Alvarez achterin wil hebben.

10-04-2023 09:54

Nr.10 +111040

@enoh, hoop dat er nog andere opties zijn behalve Heitinga en Bosz.

10-04-2023 09:55

Ans B +19823

Cynisch of niet, ik ben het geheel met je eens.
Die speelminuten van Godts en Regeer tellen zelfs niet voor mij, vanwege de korte tijd. Ik begrijp dat soort minuten ook nooit, tenzij het om tijdrekken/ritme verstoren gaat.
Ik verafschuw het juist.
Regeer had allang een serieuze kans moeten krijgen - helemáál sinds Rensch geblesseerd is. Fitz Jim komt nu ineens niet meer aan bod.
Ik begrijp het allemaal niet zo goed meer.

Grillitsch had hij óók al veel eerder kunnen inzetten - zeker toen Berghuis ondermaats presteerde. Hij of Fitz Jim zijn m.i. veel meer voor de hand liggende keuzes dan Taylor tot voor kort (diens laatste 2 wedstrijden op 6 waren juist wel goed), maar ze kregen nul speelminuten. Zeker tegen sterkere tegenstanders heb je een type Grillitsch of FJ hard nodig om onder de druk uit te kunnen voetballen.
Ik word er een beetje moedeloos van.

10-04-2023 10:27

A-west +5700

Heitinga brengt veel te laat wisselspelers in. Laat staan jeugd. Waarom wordt een Vos niet eerder gebracht. Taylor speelde niet best. Veel bal verlies. Bepaalde spelers blijven maar de voorkeur krijgen.

10-04-2023 08:55

AjaxHoorn +32989

Ik snap ook niet wat Regeer en Godst aan 3 minuten plus blessuretijd hebben. Geef ze minimaal een kwartier.

10-04-2023 09:00

ajaxcied4life +26046

Rensch zou in de belangstelling staan van Liverpool 🧐

10-04-2023 08:53

AjaxHoorn +32989

Als CV is hij 2 klassen beter dan als back. Rensch was buiten categorie. Maar Ten Hag moest hem perse op die back laten spelen "want dat kan hij ook". Zet spelers nou eens op hun positie waar ze 10 jaar in opgeleid zijn.

10-04-2023 08:59

ajaxcied4life +26046

Ja eens en nu heeft hij de ontwikkeling van CV gemist.

10-04-2023 09:02

Amoaxeldongenn +3586

Ik hoop ook eigenlijk dat Ajax en Rensch na z’n blessure eens goed gaan zitten en weer volledig focussen op CV. Rensch was in de jeugd inderdaad de beste lcv van Nederland, terwijl die nog een jaartje jonger was dan de lichting waarin hij speelde. 6 is ook nog een optie, heeft ie in de jeugd ook een paar potjes gespeeld

10-04-2023 09:15

Enoh25 +1809

Aan het begin van dit seizoen heeft hij daar regelmatig gespeeld, maar viel volledig door de mand. Het wordt hem niet met Devyne, lekker verkopen.

10-04-2023 09:52

Sjaakie +5808

🤪 Niet te lang over nadenken!

10-04-2023 09:00

debetweter +10062

Rensch op 6 man. Ik zweer erbij. Taylor staat daar soms wanneer Alvarez back staat. Rensch daarvoor is voor ons denk ik het beste. Rensch heeft de opbouwende kwaliteiten, maar mist het ijzersterke verdedigen. Hij is daarbij tweebenig (als ik het goed onthouden heb) kan zowel links als rechts achter blijven indien CV's hoger gaan staan. Met deze drie jongens heb je in het centrum een prima (rest)verdediging. Rechtsback heb ik de voorkeur voor Regeer of een nieuwe speler, linksback Hato en Baas nog maar ff proberen. Wijndal moet nog heel wat stappen maken om weer in de picture te komen. Vos en Taylor als concurrent voor Rensch op 6. Op de CV posities heb je dan ook nog Bassey en Hato achter de hand.

Met deze groep spelers moet je toch echt wel iets neer kunnen zetten.

10-04-2023 09:13

Sjaakie +5808

Ik volg wat je zegt debetweter, maar Rensch heeft niet de mentaliteit en het karakter voor topsport.

10-04-2023 10:40

ajaxcied4life +26046

@Amoaxeldongenn

Eens. Een uitstapje naar 6 zou kunnen, maar als Back niet goed genoeg. In Timber zie ik ook een formidabele 6 overigens.

10-04-2023 09:33

AjaxHoorn +32989

Grillitsch wordt helemaal afgemaakt op oa ESPN. Compilatie balverlies. Die vent heeft nog geen 100 minuten voor deze pot gespeeld.

10-04-2023 08:49

Koekie87 +20973

Had je iets anders verwacht. Ik niet hoor.

10-04-2023 08:52

Inycon +766

Serieus? Wat een sukkels

10-04-2023 08:57

AjaxHoorn +32989

Ja er is op voetbalprimeur een artikel aan gewijd.

10-04-2023 09:01

Inycon +766

"Dit ziet er bijna uit alsof hij gek geworden is, of niet?", zegt Van Gangelen als de beelden van Grillitsch net zijn ingestart bij Dit Was Het Weekend. Te zien is dat de Duitser veel balverlies lijdt voor een controlerende middenvelder. "Is dit een soort overdreven bewijsdrang? Dit is wel heel erg slecht. Dit was heel pijnlijk."

Wauw, denk dat ze bij espn gek zijn geworden

10-04-2023 09:10

OwenStevenDalberg +27486

Waarschijnlijk omdat Ajax deze gast voor de neus van Feyenoord weggeplukt heeft. Dat doet schijnbaar nog steeds veel pijn bij Feyenoord tv.

10-04-2023 09:06

DeMagere +23140

De anti Ajax krachten schrikken zich rot als we weer echte voetballers op het middenveld gaan opstellen.

Ze komen met zogenaamd goed advies maar proberen de boel eigenlijk te beïnvloeden c.q. te saboteren. Altijd het doelbewust bagatelliseren van goed invallende spelers en altijd opkomen voor de onzichtbare voetballers die maar niet gewisseld mogen worden.

Ok, en nu doe ik mijn hoedje van zilverfolie af.

10-04-2023 09:08

Alexander40 +6114

Ik heb meer vertrouwen in de analyse van ajaxshowtime dan van espn.

10-04-2023 09:10

DeMagere +23140

Heitinga heeft op dat gebied juist gefaald in mijn ogen.
Hij had de jeugd veel eerder en vooral vaker minuten kunnen geven.

Er waren eerder voldoende momenten. Maar Tadic, Klaassen en Taylor leken onwisselbaar vooral in de periode nadat Lodeweges er bij kwam. En dat als voormalig Jong Ajax trainer.

10-04-2023 08:43

AjaxHoorn +32989

Eens. Sanchez keer op keer boven Regeer verkiezen vind ik nog het ergst. Sanchez kan echt heel weinig. Kies dan voor voetbal.

10-04-2023 08:56

LukaLitmanen +81999

Sanchez speelde prima gisteren in

10-04-2023 09:18

Slang3 +45839

Sanchez was vooral energiek, maar je ziet nog steeds meer fout dan goed gaan

10-04-2023 09:47

afct +8946

Mee eens dit leek op een wedstrijd omdat je toch al kampioen bent en dan het wel aandurft. John had juist als jong ajax trainer meteen wat jeugd moeten inpassen.

10-04-2023 08:57

Dusbaba +15365

Dat van Lodeweges vroeg ik mij ook al af. Daarvoor gooide hij er nog wel wat jeugd in en ineens hield het op.

10-04-2023 10:44

DeMagere +23140

Lodeweges lijkt maar één bijdrage te kunnen leveren. Bij achterstand briefjes sturen met de opdracht om lange ballen naar de lange spits te schieten. Dat heeft niets met Ajax voetbal te maken.

10-04-2023 11:49

DeMagere +23140

Het was alsof we voor het eerst dit seizoen een middenveld hadden.

Eindelijk een middenvelder die dirigeert en zich niet verstopt. Continu aanspeelbaar. In driehoekjes denkt en vooruit voetbalt met veelvuldig geweldige lange passes.

Grillitsch in de basis maakte het verschil.

10-04-2023 08:26

Stefansuarez +19013

Vele hebben dat hier al geopperd

10-04-2023 08:35

DeMagere +23140

En hoe denk jij erover?

10-04-2023 08:38

Stefansuarez +19013

Liefst zie ik Timber op de 6 maar helaas hebben we te weinig verdedigers van niveau

10-04-2023 08:44

DeMagere +23140

Daar heb ik ooit ook over gedagdroomd. Timber heeft de voetballende en verdedigende kwaliteiten om op 6 te excelleren. Maar ik ben helaas inmiddels van dit idee afgestapt.

Timber heeft te veel tijd nodig voordat hij zijn pass geeft. Telkens met zijn voet op de bal, naar links en dan rechts kijken voordat hij met een slap balletje een medespeler weet te bereiken.

Grillitsch zijn spelritme snel opbouwen door hem veel 90 minuten wedstrijden te laten spelen lijkt mij voor nu verstandiger.

10-04-2023 08:55

Stefansuarez +19013

Timber is inderdaad dit seizoen wel erg teruggezakt zonder Licha naast hem

10-04-2023 12:57

Zuiderling +2219

Hato, Vos, Godt.. vanaf nu in de basis voor de rest van het seizoen . Slechter wordt het er echt niet van.. Dan pas zou Johnny ballen tonen..

10-04-2023 08:19

caspervans +5348

“ Hij lijkt me ook een prima speler om er volgend seizoen bij te houden, als een soort twaalfde man.”

Waarom zou je dat willen? Waarom geen basis? Hebben we een betere 6…?

10-04-2023 08:13

Intec2.0 +12414

Grillitsch kun je gewoon in de basis gebruiken als hij wedstrijdritme heeft.

10-04-2023 09:12

4-3-3 +3512

Ondanks zijn gebrek aan wedstrijdritme, verdween het voetbal van achteruit ook bijna helemaal, nadat Grillitsch was gewisseld.
Hij zal echter een serie wedstrijden nodig hebben om op niveau te komen en echt wedstrijdfit te worden. Ik hoop dan ook dat hij die gaat krijgen.

10-04-2023 14:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.