NB: 'Ajax hing van toevalligheden aan elkaar en stichtte alleen gevaar via Brobbey'

door BadembaBarrie 358

Bron Ajax Showtime

NB: 'Ajax hing van toevalligheden aan elkaar en stichtte alleen gevaar via Brobbey'

door BadembaBarrie 358

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax worstelt in Almere en geeft zege in blessuretijd uit handen. Ditmaal met redacteur Justin Fokkens. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: Brian Brobbey is, ondanks zijn vele gemiste kansen, de beste spits voor dit Ajax.

‘Dat is hij zeker. Het hele aanvalsspel draait om hem. De buitenspelers gaven tegen Almere totaal niet thuis. Het enige gevaar dat ontstond kwam van ballen op Brobbey, die hem vasthield en Ajax zo de kans gaf om hoger op het veld verder te voetballen. Er valt genoeg te bekritiseren aan Brobbeys spel. Zeker het moment waaruit de 2-2 ontstond, waar hij juist de 1-3 had kunnen creëren. Zonder Brobbey heb je echter een compleet tandenloos Ajax, dus is hij in mijn ogen de beste spits voor je team.’

Wie was jouw Man of the Match, ondanks het gelijke spel?

‘Dat was ook Brobbey, omdat hij dus de enige was die voor Ajax gevaar wist te stichten. Taylor en Hlynsson waren de twee echte middenvelders, maar speelden in de opbouw allebei verstoppertje. Ze maakten allebei nul aanstalten om aanspeelbaar te worden. Dan werd de bal uiteindelijk op Brobbey gespeeld en vanuit daar werd Ajax gevaarlijk. Hij zal waarschijnlijk worden afgerekend op het feit dat hij in de laatste minuut de bal niet sneller breed geeft, waardoor hij de tegenaanval inleidt. Er gaat daarna echter nog zóveel fout. En Brobbey is de enige die gevaar voor Ajax creëert.’

Georges Mikautadze kreeg voor het eerst onder John van ‘t Schip een basisplaats. Hoe vond je hem spelen?

‘Ik vind het heel lastig om hem te beoordelen. Hij is gewoon een spits en dat zie je aan de statistieken en doelpunten die hij heeft gemaakt bij Metz. Er zijn afgelopen zomer in Mikautadze en Akpom twee spitsen gehaald voor veel geld, maar met Brobbey als je absolute nummer één, heb je er maar één achter nodig. Je kunt Mikautadze ook niet goed beoordelen in de weinige minuten die hij krijgt, zeker als hij ze niet in de spits kan maken. Het was de bedoeling dat Mikautadze veel rondom Brobbey zou komen te spelen, maar omdat Hlynsson en Taylor achter hem geen aanstalte maakten om de bal op te eisen, zag je dat Mikautadze steeds meer uit ging zakken om de bal op te eisen. Daardoor kwam hij nauwelijks in de zestien terecht.’

Wat vond je van de wisselingen op het veld die de basisplaats van Mikautadze met zich meebracht?

‘Als Vos fit was geweest, had ik altijd voor hem gekozen. Dat was hij niet, dus moest Van ‘t Schip, of hij dat wilde of niet, naar een alternatief zoeken. Nu heeft Tahirovic tot nu toe ook nog geen onverdeeld sterke indruk gemaakt. Hij komt qua spelinzicht nog te kort, in mijn ogen. Hij speelt de bal erg vaak terug en daar was de uitwedstrijd bij Brighton in mijn ogen exemplarisch voor. Taylor speelt de laatste weken echter zonder vertrouwen, zonder enig initiatief en is ook in het omschakelen dramatisch. Dan had je nog beter voor Tahirovic kunnen kiezen. Dat was ook geen perfecte oplossing geweest, maar hij verovert in ieder geval meer ballen dan Taylor.

‘Verder heb je op het middenveld relatief weinig smaken over. Zeker qua creativiteit. Nu wordt er min of meer van Hlynsson verwacht dat hij dat brengt, maar dat je kunt ook niet van hem verwachten dat hij het spel van Ajax even vorm gaat geven. Met bijvoorbeeld een Van den Boomen bij hem op het middenveld, had hij denk ik beter gerendeerd. Als je echter zowel Vos als Van den Boomen mist, dan wordt het allemaal wel erg matig op het middenveld. Dat je met een speler dichtbij Brobbey wil spelen, of dat nu Akpom of Mikautadze is, snap ik heel goed. Het was de bedoeling dat Ajax veel op de helft van Almere zou voetballen. Alleen was Ajax - met Hlynsson en Taylor - zo slordig, dat het een erg lastige wedstrijd werd.’

Ajax had zeker in de eerste helft veel moeite met Almere City. Waar lag dat aan?

‘Dat dat vooral te maken met dat het middenveld totaal uit balans was. Hlynsson en Taylor liepen, zowel in balbezit als bij balverlies, constant bij hun tegenstander. Daardoor liet Mikautadze, die eigenlijk als een soort tweede spits moest spelen, zich telkens uitzakken. Zo kwam hij ook niet in zijn kracht te spelen. Daarbij was Ajax, met Berghuis als pijnlijk toonbeeld daarvan, erg slordig in de passing.

‘En Rensch is eigenlijk nooit meer op het niveau gekomen dat hij aan leek te kunnen tikken na zijn sterke beginfase. Dan vraag ik me ook wel eens af hoe lang Ajax nog met zo’n jongen doorgaat. Gaaei maakte verdedigend ook een hoop fouten, maar brengt aan de bal meer, in mijn ogen. De combinatie Rensch - Berghuis op rechts rendeert niet, want Rensch dendert er nooit overheen. Gaaei heeft dat veel meer.’

Van ‘t Schip greep in de rust hard in en wisselde drie keer. Wat vond je van die wissels?

‘Het is in ieder geval goed dat je een trainer hebt die hard ingrijpt. We hebben vaker dit soort wedstrijden gezien, waarbij de trainer besloot om slechts één keer te wisselen of bijvoorbeeld tot de zestigste minuut te wachten. Dus het is fijn dat de trainer in dit geval meteen ingreep. Berghuis ging er dan vanaf met fysieke klachten, maar die speelde ook een belabberde eerste helft.

‘De wissel van Tahirovic voor Mikautadze is met name geweest om het middenveld om te draaien, waarbij Tahirovic als enige ‘zes’ ging spelen, met Taylor en Hlynsson ervoor. En hoewel die twee ook prima gewisseld hadden kunnen worden, kan je Mikautadze niet echt op één van de posities laten spelen die zij na rust bekleedden. Dat was in die zin dus begrijpelijk. Sosa kwam voor rust nauwelijks in het stuk voor, dus snapte ik zijn wissel ook wel. Wat mij betreft had je ook Rensch eruit kunnen halen, maar ik denk dat Van ‘t Schip het (nog) niet aandurft om met Sosa én Gaaei te spelen. Twee backs die allebei enorm aanvallend ingesteld zijn.’

Benjamin Tahirovic leek de winnende treffer te maken, maar veroorzaakte uiteindelijk de penalty waaruit de 2-2 viel. Hoe beoordeel je zijn invalbeurt en positie in het team?

‘Ik vond hem niet slecht invallen. Wat hij goed deed bij de 1-2, net als Akpom bij de 1-1 overigens, is dat hij aansloot, op het moment dat Brobbey met zijn rug naar de goal stond. Daardoor kon hij hem afleggen en konden Akpom en Tahirovic scoren. Bij de 2-2 gaat hij echter pijnlijk te fout in. Dat is mijns inziens een stukje basisoriëntatie. Resink kon vanuit die hoek niet goed op doel schieten en had verder weinig opties. In zo’n situatie moet je als verdedigende speler gewoon blijven staan. Het is een onnozele actie om daar zo’n sliding in te zetten met het risico dat de scheidsrechter fluit.’

Tot slot: Ajax heeft nu vier wedstrijden gespeeld onder Van ‘t Schip. Hoe vind je dat het team staat en zich ontwikkelt onder hem?

‘In de eerste drie wedstrijden vond ik dat er een bepaalde manier van spelen duidelijk werd. Er kwamen aanvalspatronen in en je kreeg weer het idee dat je naar Ajax zat te kijken. Natuurlijk was het allemaal nog niet stabiel genoeg en tegen Brighton nog onvoldoende. Het gaf echter wel een sprankje hoop en je kunt van Van ‘t Schip ook niet verwachten dat hij in anderhalve week tijd de boel weer volledig op de rit krijgt.

‘Tegen Almere verviel Ajax echter weer in oude patronen. Van achteruit werd er een lange bal op Brobbey gespeeld, die hem daar vast moest houden en dan kon Ajax soms door voetballen. Echte aanvallen heb ik echter niet gezien. In die zin werpt de wedstrijd tegen Almere je toch een stukje terug. Het is ook erg zuur dat je zo vlak voor de interlandperiode de overwinning toch niet over de streep weet te trekken.

‘Ik heb er echter wel vertrouwen in dat je Van ‘t Schip dit Ajax aan de praat weet te krijgen en resultaten gaat boeken. Het is momenteel echter nog te fragiel en broos. De spelers die moeten leveren, zoals Bergwijn en Berghuis, leveren niet. Het hangt bij Ajax te veel van toevalligheden aan elkaar. Alles wordt op Brobbey gespeeld en van daaruit wordt gekeken hoe verder te voetballen. Er moet terug worden gezocht naar spelers op het middenveld, waarbij Van den Boomen een belangrijke schakel wordt, die het spel van Ajax weer naar zich toe kunnen gaan trekken, waardoor ze ook op het middenveld tot aanvallen kunnen komen.’

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Lees meer van De Nabeschouwing van dit seizoen:

#ajaher: 'Brobbey speelde prima, maar het is goed als er een concurrent komt'
#excaja: 'Ajax moet de jongens die zich niet volledig op de club richting zo snel mogelijk van de hand doen'
#ludaja: 'Berghuis is de beste nummer tien die Ajax nu in de selectie heeft
#ajalud: 'Steijn moet op het middenveld kiezen voor Taylor óf Van den Boomen'
#foraja: 'We moeten accepteren dat Ajax op dit moment in een traject zit'
#tweaja: 'Steijn lijkt nog geen idee te hebben hoe hij Ajax wil laten spelen'
#ajaom: 'Ajax kan voortborduren op het middenveld na rust'
#ajafey: 'Het is wel erg makkelijk om de positie van Steijn nu zó ter discussie te stellen'
#ajafey (restant): 'Er moet in alle geledingen van de club meer Ajax-DNA komen'
#aekaja: 'Dit Ajax lijdt aan een gebrek aan tactiek, houvast en vertrouwen'
#ajaaz: 'Dit seizoen is niet meer te redden en moet functioneren als een tussenjaar'
#utraja: 'Bizar als het na deze wedstrijd nog niet klaar is met Steijn'
#briaja: 'Totaal onrealistisch om van dit Ajax resultaat te verwachten tegen Brighton’
#psvaja: 'Cruciaal dat Maduro onder Van 't Schip voldoende inspraak houdt'
#ajavol: 'Martha deed als back een beetje aan Mazraoui denken'
#ajahee: 'Van 't Schip coacht meer langs de lijn en geeft de spelers echt vertrouwen'
#ajabri: 'Dit Ajax is kwalitatief nog niet goed genoeg om van Brighton te winnen'

Lees meer over:
Plaats reactie

The Future +5667

Ben het ermee eens dat het meeste gevaar van Brobbey kwam. Als je heel simpel redeneert, moet je hem er dus zeker in laten staan. Dat is een logische redenatie ook, maar aan de andere kant vraag ik mij af of we in aanvallend opzicht ook niet zo voorspelbaar zijn/er weinig wordt gecreëerd door de aanwezigheid van Brobbey. Het is een spits die een ploeg aardig beperkt in de mogelijkheden om te variëren in type aanvallen.

Aan de bal is hij gewoon erg zwak, omdat zijn techniek, handelingssnelheid en inzicht niet zo goed zijn. Ook is hij met koppen niet sterk, dus het moet allemaal over de grond (waarin hij dus ook niet bepaald uitblinkt)... Hij creëert zelf ook geen kansen.. Qua type spits vind ik hem gewoon niet iets dat bij Ajax als eerste spits past.

Hij is zeker niet slecht en heeft potentie, maar het een spits die sleurt en countert. Dan komt hij het best tot zijn recht. Niet in een ploeg die dominant en goed voetbal wil spelen.

13-11-2023 17:51

Sjaakie +5839

Met alle respect voor de inzet van Brobbey, Akpom is tot nu toe toch een heel stuk effectiever.

13-11-2023 15:56

The Future +5667

Ja, maar voetballend ook niet alles en hij oogt behoorlijk lui tot nu toe. Terugsprinten of drukzetten zit er weinig bij. Ik weet het allemaal nog niet zo. Het is kiezen tussen 3 opties die allen tekort komen.

13-11-2023 17:59

Devid87 +3565

Gevaar via Brobbey blijft het al een tijdje bij.

Maar het gaat niet meer om kwaliteit. Als je Ajax dna hebt dan kan je nog jaren op een positie blijven kloten zonder consequenties.

Als je mikautadze heet dat mag je het wellicht een keer bij een 0-3 achterstand proberen of op de verkeerde positie. Zodat de trainer kan zeggen “zie je wel, Brobbey is beter”

13-11-2023 15:55

TheSpecialOne +8995

Wat mij opvalt dat heel Ajax enige vorm van voetbalintelligentie lijkt te ontberen. Iemand maakt in de laatste minuut een sliding in het eigen strafschopgebied waar een penalty uit voorkomt, een spits die niet zoveel mogelijk uit de duels met verdedigers weg probeert te blijven omdat hij dan vrijwel altijd de overtreding tegen krijgt en ook nooit de scheidsrechter ''bespeelt'' de keren dat dezelfde verdedigers hem als een kapstok gebruiken.
Een trainer die een ''winnend'' elftal opeens totaal omgooit terwijl juist in deze fase de spelers snakken naar ''vastigheid'' en dezelfde trainer een spits die in pak en beet iets meer dan 30 minuten speeltijd 4 doelpunten heeft gescoord geen basisplaats geeft. Het bestuur dat elke keer met ''zwakke'' trainers op de proppen komt.
Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Het is qua voetbalintelligentie zo dun bij Ajax.

13-11-2023 15:28

layanx +5779

Het kernprobleem bij Ajax ligt bij spelers als Taylor, Berghuis en Bergwijn.

Beginnend met Taylor: hij laat zijn man te vaak lopen, mist inzicht en overzicht, en positioneert zich verkeerd.

Berghuis lijkt heimwee te hebben naar Feyenoord. Hij oogt ongemotiveerd, beweegt lusteloos over het veld en zijn passes zijn vaak onnauwkeurig.

Over Bergwijn: hij is al jaren één van de minst presterende spelers bij Ajax.

Ik ben van mening dat spelers als Mikautazde, Godts en Forbs een kans verdienen. Hun inbreng zou meer diepgang en dynamiek aan het spel geven, wat het voor tegenstanders lastiger maakt om de verdediging te organiseren.

Een ander punt van zorg is het gebrek aan jacht op de man en het vormen van driehoeken, iets wat blijkbaar niet meer wordt onderwezen in de jeugdopleiding van Ajax.

Tot slot, Apkom: hij is naar mijn mening beter dan Brobbey en daar valt niet over te discussiëren.

13-11-2023 15:08

Web +178830

Als Tadic zijn aanvoer aan Brobbey had mogen geven dit seizoen was her al zo anders geweest
Bal op het goede been, juiste snelheid enz
Deze Brobbey heeft zo veel meer drive dan de Brobbey van vorig seizoen
Waarom stuur je die weg als geen vervanger in beeld hebt
En dan ook nog voor niets, hoe kan dit nu?

13-11-2023 15:00

GNBL +90773 moderator

Nu doe je net alsof Brobbey geen bruikbare ballen krijgt wat natuurlijk complete onzin is. Als je geen aanvoer krijgt kan je ook niet bovenaan staan in het klassement van grootste kansen missen. Brobbey krijgt zat kansen alleen benut ze niet.

Overigens is Tadic niet weggestuurd zoals jij stelt.

13-11-2023 15:11

TeringHenkie +28842

Zoals Brobbey nu speelde zoals gisteren, moet hij of een Akpom of een Mikautadze bij hem hebben die kan over hem heen komt zodat Brobbey de bal kwijt kan. een kaatser, maar dan moet je wel 2 zessen op het middenveld hebben, dan kun je met een diepe 10 met Brobbey spelen.

13-11-2023 17:00

NeeI +108437

Brobbey speelt niet slecht, maar is wel een slechte afmaker.

13-11-2023 16:25

Aurelius1 +19736

Als je de gemiddelde supporter zou vragen: zou je elke speler in de basiself willen vervangen door een andere speler, dan zou waarschijnlijk 90% van de supporters 'ja' zeggen. Er is er niet één goed genoeg. En nee, ook Ramaj en Hato zijn niet goed genoeg voor de basis.

13-11-2023 13:11

Web +178830

Eens met je post
Maar als Hato in een goed georganiseerd team had mogen debuteren had voor hem zo anders en makkelijker geweest
De druk op de schouder van een jongen van 17 jaar

13-11-2023 14:56

jan_wolf +1276

Brobbey speelde goede wedstrijd en werkt hard. Met wat betere spelers om zich heen gaat het echt wel lopen.

13-11-2023 12:48

A-west +5785

Brobbey kan heus wel scoren hoor. Die vleugelaanvallers zijn totaal onzichtbaar. Brobbey moet alles zelf creéren. Ik denk dat hij bij feyenoord er makkelijk 20 maakt. De aanvoer is drie keer niks. Dat wordt hier met gemak even vergeten. Als heel dat elftal er net zoveel energie in steekt als Brobbey zag het er echt anders uit.

13-11-2023 12:44

Nadamesmo +2266

Dat dubbel paalschot van Brobbey was inderdaad een kunststuk zonder weerga.
Maar misschien moet Schip hem eens gaan uitleggen dat om te scoren de bal tussen de palen geschoten moet worden.

13-11-2023 12:51

michael_hr +0

Het doet pijn om te beseffen dat nu reeds in dit stadium een seizoen niet meer te redden valt en dat Europa League een kleinere kans is dan geen Europees. Je kan elke match analyseren en zeuren over spelers, maar iedereen weet dat 90% van deze selectie niet voorkomt in wat opnieuw een stevig, legendarisch ajax moet worden. Deze periode moet worden beperkt en daar zit volgens mij het grootste aandeel in het team/personeel rondom de spelers. Het is te gek voor woorden dat een professioneel bedrijf/club zo diep kan vallen. Als je spelers beter kan inschatten, menselijk en familiaal kan begeleiden, dan lopen ze niet altijd snel weg. En als ze snel weg willen, dan moet je met geld over de brug komen. Nu zijn we 100 miljoen lichter en dat had ook geïnvesteerd kunnen worden in spelers die de laatste jaren vertrokken zijn. Stel je maar eens voor als je nu in de verdediging over Botman, Bakker, Dest, Schuurs, Doekhi,... had beschikt? Er moet vanuit de centrale visie echt een beter beleid van jeugd tot scouting tot algemeen beheer komen want enkel het opleidingcentrum van Europa zijn, is gewoon te weinig.

13-11-2023 12:41

Nadamesmo +2266

De meetlat die Ajax zichzelf oplegt begint toch echt wel laag bij de grondse vormen aan te nemen.
Als een spits, die er niet in slaagt de bal maar wel zichzelf in het doel te krijgen, tegenwoordig als werkpaard de norm is geworden, dan gaat het nog jaren duren voordat de wederopstanding van Ajax een feit is.

Ooit liepen er nog wel eens sierpaarden bij Ajax rond..

13-11-2023 12:38

A-west +5785

Berghuis en Taylor hadden een een strafschop moeten hebben. Maar mijnheer Naaihuis zit liever dom te ouwehoeren bij VI vandaag. Zogenaamd lollig. Er is niks lolligs aan.

13-11-2023 12:37

afct +9037

Ik zou zeker gezien het salaris in combinatie met wat ze leveren. Afscheid proberen te nemen van bergwijn en berghuis. Laat een nieuwe technisch directeur en trainer maar aan volgend seizoen gaan werken.

13-11-2023 12:36

edalm +5012

Niet proberen, maar afscheid nemen. Gewoon niet meer opstellen

13-11-2023 12:52

Mokum<3destad +2342

Groot verdieners Bergwijn en Berghuis zijn zwaar ondermaats. Het is een schande dat Bergwijn de aanvoerdersband heeft. Berghuis is te geforceerd bezig en leidt super veel bal verlies. Bijna niets lukt bij deze twee jongens.

13-11-2023 12:23

Mike1234 +2651

probleem zijn gewoon je buitenspelers (Bergwijn en Berghuis) , die zijn niet in vorm of hebben geen zin om maar iets uit te richten (Bergwijn) , is niet gek ook dat het ietsjes beter ging lopen toen Bergwijn gewisseld werd.
tweede probleem is Taylor , mooi weer voetballertje die af en toe een goede wedstrijd speelt maar meer fout doet dan wat goeds. En tevens ook niet de vuile meters wilt maken waardoor de 6 altijd aan het verzuipen is vanwege enorme gaten die ontstaan door het niet functioneren van Taylor.

Brobbey speelde een puike wedstrijd maar had sowieso moeten scoren en laatste minuut bal af moeten geven en dat is ook een probleem, we hebben een spits die niet kan scoren en er op belangrijke momenten er niet staat, al werkt hij zich kapot en houdt hij de bal goed vast, maar om eerlijk te zijn heb ik liever een spits die wel scoort waardoor je restant van de wedstrijd makkelijk uit kan spelen, of gewoon met twee spitsen spelen als je buitenspelers niet renderen of uit vorm zijn

13-11-2023 12:23

HarryHarHar +3019

We (Ajax) zijn afgezakt naar een middelmatige middenmoot cluppie zonder vedetten of noem het spelers waar je speciaal voor naar het stadion gaat, de kampioen voor dit seizoen is al bekend (Psv) daar is Bosz de trainer, de trainer die Ajax niet wilde hebben, en dan zijn er 4 á 5 clubs die om de Europese startbewijzen gaan strijden en dan komen wij op plek 7 of 8, hopelijk beseffen ze in de Arena dat de beker winnen gelijk recht geeft op Europees.. laten we ons daar maar aan vast houden want meer is er niet om je op te verheugen als je tegenwoordig Ajax fan/supporter bent!.

13-11-2023 12:15

marc_lauwers +263

Voorgaande jaren kwam een keeper en de CV enkele malen per wedstrijd in beeld. Tegenwoordig zit je naar wedstrijden tegen Almere, Heereveen, Utrecht te kijken en zie je continu Sutalo, Hato en Ramaj de bal rond de eigen 16 rondtikken met mega veel balcontacten voor Ramaj. Daar zit het eigenlijke probleem. Vrije trappen over de middellijn gaan standaard terug uit. Zelf corners eindigen vaak bij de keeper. Speel eens op de helft van de tegenstander tegen deze kleine ploegen. Dan hou je de linies kort op elkaar. Ik zie helaas regelmatig dat ballen wel ingespeeld kunnen worden richting het middenveld. Helaas blinkt Sutalo daar niet in uit. Velen zien hem groeien maar opbouwend is het echt een nul, helaas. Om over de backs nog maar te zwijgen. Kijk eens naar de concurrenten. Daar gaat een bal van de keeper in een paar seconden via de verdediging naar de helft van de tegenstander.

13-11-2023 12:12

TheSpecialOne +8995

Iedereen geeft maar de spelers de ''schuld'' van het ontbreken van duidelijke spelpatronen. De spelers zouden te weinig kwaliteit hebben. Je maakt mij niet wijs dat Ajax minder kwaliteit heeft dan pakweg Heerenveen waar er wel duidelijke patronen te herkennen zijn. Almere speelde gisteren heel goed georganiseerd voetbal. Het ligt ook aan de trainers van Ajax!

13-11-2023 15:32

VoorAltijdNummer14 +25481

Ik vind Sosa overigens niet onaardig van zijn blessure teruggekomen. Technisch dik in orde en heeft naast goede voorzetten ook een sterke crosspass.

Dat het tactisch beter liep na zijn wissel staat buiten kijf, maar daar mag mijn inziens echt wel wat op verzonnen worden. De linkerkant wordt nu een beetje opgeofferd voor die 3mansopbouw structuur, maar daarmee wordt Bergwijn al helemaal onschadelijk gemaakt.

13-11-2023 12:00

wendoo9 +8150

Weer 75 miljoen investeren maakt nog geen goed elftal wat sommigen denken. Alles heeft zijn tijd nodig. Dit is nog een relatief jong elftal. Het zijn niet de aankopen die falen, maar vul ze maar zelf in.

13-11-2023 11:14

jordy888 +3161

Het probleem is ook dat je geen 1 speler hebt die een man kan passeren.

Bergwijn komt geen lantaarnpaal voorbij en Berghuis is een speler op zijn retour. Een mooi weer voetballer die alle ballen in de voeten wil hebben en boogballetjes wil geven. Zij voegen werkelijk helemaal niets toe.

Ik denk dat je serieus moet overwegen om met 2 spitsen te gaan spelen. Akpom en Brobbey.

13-11-2023 11:11

kelvin_de_jong +1251

Was ook mijn idee. Het is taktisch ook erg mager allemaal. Probeer dit gewoon. Meeste spelers zijn dit ook reeds gewend. Slechter kan toch niet.

13-11-2023 11:16

jordy888 +3161

Van 't Schip is niet te volgen. Waarom je hele opstelling omgooien als het de laatste wedstrijden redelijk liep?

13-11-2023 11:19

Hersenspinsel +8381

Misschien omdat Branco geblesseerd was?

13-11-2023 11:27

jordy888 +3161

Dus omdat Branco geblesseerd is vervang je Gaaei voor Rensch, Martha voor Sosa en zet je Mikautadze(die een spits is) op 10?

Ik zie daar geen logica in.

13-11-2023 12:05

DEELM +11891

Dit elftal mist gewoon ervaring op belangrijke plekken. Een echte leider met ervaring centraal achterin zou wenselijk zijn, maar gezien het aantal verdedigers dat is gehaald verwacht ik niet dat er nog meer gehaald worden. Temeer de combi Sutalo Hato echt wel toekomstmuziek heeft.
Dan kom je op 't middenveld uit en daar ligt wat mij betreft de echte noodzaak. Er is een groot gebrek aan creativiteit op de 10 positie en daarnaast is het middenveld veel te jong. Als vd Boomen er niet is blijven er tieners over. Een ervaren 8 (die ook op 6 kan) is echt noodzakelijk. Daarnaast dus een creatieve 10.
Tot slot missen we voorin een echte rechtsbuiten, maar dat is aan ondergeschikt belang tov het middenveld.

Om dit te bekostigen moeten er spelers verkocht worden en daarbij zat ik te denken aan Bergwijn (is z'n geld gewoon niet waard en speelt veel teveel verstoppertje. Daarbij ook niet de leider die we nodig hebben), Avila, Rensch en Taylor. Als je Bergwijn aan de zandbak kunt verkopen moeten deze 4 jongens minimaal 60mln op kunnen leveren die je dan direct kunt investeren in 3 directe versterkingen.

Wie moeten er komen?

13-11-2023 10:23

Hersenspinsel +8381

Niet te veel Ajax ervaring verkopen, zeker niet als het niets opbrengt.
Ajax is nooit een vreemdeling(niet Ajax)legioen.

13-11-2023 11:29

DEELM +11891

Iedereen valt constant over Bergwijn, Rensch en Taylor heen, maar verkopen mag niet. Dit zijn jongens die gewoon knaken op kunnen leveren en juist als je ze behoudt niks anders opleveren dan irritatie.

13-11-2023 12:27

Hersenspinsel +8381

Van de zomer hebben we al het nodige verkocht\opgeruimd zoals Wijnberg en Klaasen.
Je hoeft ook niet gelijk aan verkopen te denken, je kan slecht presterende spelers ook op de bank zetten.
Jonge spelers moeten zowiezo nog groeipotentieel bezitten.

13-11-2023 14:23

DEELM +11891

Wijnberg en klaasen? Serieus?

13-11-2023 14:41

Hersenspinsel +8381

Ja, serieus Wijnberg en Klaasen zijn geen onderdeel meer van de Ajax selectie.
We moeten nog wel even wachten tot dat tot een verbetering leidt omdat nieuwe spelers en een nieuwe selectie zijn tijd nodig heeft aan elkaar te kunnen vinden en de Ajax tactiek te leren spelen.
12 nieuwe spelers zijn een hoop nieuwe spelers.

13-11-2023 16:49

TeringHenkie +28842

Piet Wijnberg?

13-11-2023 16:55

Hersenspinsel +8381

Die heeft een onuitwisbare indruk gemaakt, ja 😏

13-11-2023 17:01

DEELM +11891

Kwartje al gevallen?

13-11-2023 20:50

Web +178830

Je kan van alles analyseren maar probeer maar van veel spelers af te komen, maar wie koopt ze?
En zijn er wel mogelijkheden om wat te halen?
Niks is complementair aan elkaar, er heeft geen idee achter gezeten met kopen, heel erg triest
Maar ik heb allang met de vijfde plaatst neergelegd, ik wil niet elke wedstrijd gefrustreerd zijn
En of nu Pietje of klaasje speelt het scheelt nog geen 10 procent

Bedankt Sven wat je ons heb aangericht bij onze mooie club
Jij hebt het voor elkaar gekregen dat wij het lachertje van de eredivisie zijn

13-11-2023 10:13

GNBL +90773 moderator

Als jij denkt dat de huidige situatie waarin Ajax zich bevindt alleen de schuld is van Mislintat, dan heb je de afgelopen jaren niet goed opgelet.

13-11-2023 10:29

Web +178830

De toezicht op Sven heeft Ajax nooit gedaan, omdat er geen voetbal mensen in de club rond lopen
Maar wie heeft dient troep gehaald?
En als je Tadic wegstuurt, zorg dan voor een andere leider

Ach ja jij vind Brobbey ook niets,

13-11-2023 10:35

GNBL +90773 moderator

Zomaar even wat zaken onderelkaar en dan mag jij aangeven of Sven hier ook schuldig aan is, oke?

- Overmars die een dickpic stuurt naar een vrouwelijke collega
- Van der Sar die de komst van Alex Kroes blokkeert
- Van der Sar die H2 verantwoordelijk maakt voor de transfers.
- Van der Sar die Schreuder aanstelt en vervolgens hem te lang laat zitten
- Van der Sar die Heitinga doorschuift ipv Reiziger
- Van der Sar die de komst van Peter Bosz tegenhoudt
- De RvC die geen buitenlandse trainer wilt, waardoor er voor Steijn wordt gekozen.
- De RvC die geen goed toezicht houdt op het beleid van Mislintat
- Jan van Halst die Steijn veel te lang laat zitten

En er is nog veel meer dat fout is gegaan bij Ajax voordat Sven uberhaupt werkzaam was bij de club, maar als jij werkelijk denkt dat alle problemen de schuld zijn van Mislintat dan heeft het volgens mij geen zin om daar verder op in te gaan.

13-11-2023 10:40

SteviePienaar078 +3795

Uiteraard is niet alles de schuld van Mislintat. Al wil ik niet uitsluiten dat hij bij die dickpic betrokken is geweest. Maar met 115 miljoen moet je gewoon een competitief Eredivisie elftal kunnen samenstellen, wat er ook gebeurd is op bestuurlijk vlak de jaren ervoor. Gewoon een paar goede voetballers kopen, het is geen rocket science.

13-11-2023 10:46

GNBL +90773 moderator

Er komt natuurlijk wel iets meer bij kijken dan alleen een paar goede voetballers kopen. Dat zijn Telegraaf teksten.

13-11-2023 10:53

nightgoat +31460

StevieP

En daar ligt de kern van de algehele ellende; voor de gewezen Ajax "leiding" en beleidsbepalers is een goed elftal -onder andere- samenstellen wel degelijk rocket science.
En dat is al genade lang het geval, alleen begint het bij velen nu pas een beetje door te dringen.

13-11-2023 11:01

Web +178830

Nee natuurlijk is Sven hier niet verantwoordelijk voor
Maar hij is wel verantwoordelijk voor de 110 miljoen aan spelers kopen
En met Reiziger waren het ook niet goede voetballers geworden hoor

13-11-2023 14:54

Bals +3786

Er is maar EEN oplossing! Verlies nemen en fors investeren in de winterstop, anders wordt de degragdadtiezone DE angstgegener. Er zitten teveel "weeffouten" in de samenstelling én de kwaliteit van deze selectie, die niet linkerrijtje waardig is.

13-11-2023 09:53

MVG +16480

Daar is geen budget voor en bovendien is er nauwelijks interesse voor onze spelers. Alleen Hato en misschien Bergwijn kan je kwijt.

13-11-2023 10:40

DoorVriendschapVerenigdAjax +3199

Tot de winterstop hoop ik:

------------Ramaj-------------
-----sutalo--Hato--Kaplan*----
Gaaej---------------------Sosa
------vd Boomen---Tahirovic---
-------------Berghuis**
---------akpom---Brobbey------

* indien fit, anders daar Rensch of medic
** Hlynsson mag ook als berghuis op 10 zo blijft spelen als hij momenteel doet.

13-11-2023 09:44

wendoo9 +8150

Fout Tahirovic, maar waar was Hato bij de 2-2 ?

13-11-2023 09:24

Hersenspinsel +8381

Bij de 1-0 ging Sutalo liggen nadat hij eerst Bergwijn verdedigend in de weg liep,
bij de 2-2 ging Tahirovic onterecht liggen, dat was helemaal niet nodig,
dus ja 2 verdedigende fouten kosten ons de overwinning.
Naast natuurlijk de onterecht niet gegeven penalty bij o.a Taylor, bij Taylor was het niet zozeer de duw maar de combinatie van de duw en het blokkeren van de rechtervoet.
Als dat géén 100% penalty was.
De var zou wel vergeten zijn om naar dat voetcontact te kijken, loosers.

13-11-2023 11:41

AjaxAddicted +3022

Ook hier wordt weer pijnlijk duidelijk gemaakt. Taylor en Rensch horen geen basis te zijn! Dit leest of ziet toch wel iemand binnen Ajax? Dat eeuwige gezeur over dat Rensch en Taylor de talenten zijn en de ervaren spelers binnen het team. Ja, qua leeftijd en speelminuten misschien. Maar qua niveau...ohohoh. Je mag hopen dat we in de winterstop een goede rechtsback en echt ervaren middenvelder halen die naast Hlynsson de stofzuiger kan zijn. We hebben van de Boomen maar eentje is niet voldoende...

13-11-2023 09:21

El Pacino +3609

Geef gewoon Gaaie de kans. Die doet het prima.

13-11-2023 09:38

Web +178830

En is het dan opgelost?
Ajax heeft zeker 6 weken niet gespeeld met Rensch.
Toen was het goed?
Lood om oud ijzer is het
Geen kwaliteit is de harde waarheid

13-11-2023 10:16

AjaxAddicted +3022

Klopt ook maar je hebt jongens die er pas een paar weken lopen zoals een Gaaie. Geef hem een kans. Rensch komt terug en laat wederom zien niet goed genoeg te zijn. Dat is toch voldoende verhaal? En ook Berghuis, Bergwijn etc etc maar je moet ergens beginnen…

13-11-2023 10:21

Hamstelaar +15462

Zag een mooie tweet voorbijkomen van Klerry Hunstra;

Rensch is geen 2
Berghuis is geen 7
Taylor is geen 6
Mikautadze geen 10
Hlynsson is geen 8

Dit is dus de reden dat je niet wint als je 5 spelers op de verkeerde plek heb staan. En het ergste is nog iedereen ziet het behalve de mannen die bepalen.

13-11-2023 09:06

Ajax95Duivendrecht +24269

Grotendeels mee eens, alleen mbt de 6-positie: wie had je daar dan nu neer moeten zetten? Branco was er niet, Vos was er niet bij, Tahirovic is (terecht) uit de gratie geraakt omdat hij als 6 door de mand is gevallen, en Mannsverk is er ook niet. In deze gemankeerde selectie blijven er dan helaas weinig smaken over. Enige wat je had kunnen proberen, en dat zou ik gisteren misschien wel hebben overwogen, is Rensch op 6 zetten met Gaaei als rechtsachter,

13-11-2023 09:40

Therealist2021 +2700

Bergwijn 31.2 miljoen gekost blijft schandalig 😂

Gisteren alleen al Mikautadze 16 miljoen das 4 miljoen meer dan de hele begroting van Almere en Ajax speelt gewoon 2-2 en niemand zegt er wat van.

13-11-2023 09:02

wendoo9 +8150

Geld zegt niets, maar de passie, gretigheid, de wil om te winnen en de kansen die je krijgt benutten.

13-11-2023 09:31

Hamstelaar +15462

Je schrik je echt dood van de passmap van gisteren. Er is totaal geen middenveld.

Leuke statistieken van sterspeler Taylor:

57 balcontacten
9 passes naar aanvallende gebied
1 dribbel gelukt

13-11-2023 09:00

HallerAkbar +931

City de club, ally de stad

13-11-2023 08:48

mido1988 +4320

Ik merk dat ik chagerijnig bent dat er gister weer zoveel moest veranderen. Het liep toch aardig tegen volendam en heerenveen? Tahirovic voor Boomen en je was klaar geweest. Ik blijf dan toch het gevoel houden dat Rensch moet spelen omdat het een product is van onze jeugd ofzo. Allemaal onderbuik, maarja.

13-11-2023 08:47

Harrier Du Bois +39203

Dat moet ook. Ajax bankt al langer op de hoop op eigen jongens, maar we hebben geen Matthijsjes, Frenkies, Nousies etc etc, we hebben nu Bergwijn, Rensch en Taylor

13-11-2023 08:50

DeWijsneus +25818

Ik vond het overigens wel een pingel, Taylor kreeg gewoon een zet. Ik heb alleen de lange samenvatting op YouTube gezien, maar vond daar Brobbey wel goed aanwezig en 2 prima assists. Zullen denk ik een soort koppeltje moeten gaan vinden zoals Pantelic en Suarez waren. Voetbal houdt niet over met deze selectie, het zal denk ik over een andere boeg moeten.

13-11-2023 08:42

Harrier Du Bois +39203

Er moeten transfers plaatsvinden, deze selectie ontbreekt het aan volwassenheid en gogme. Maar wie wilt er nu naar Ajax dat ook wat kan toevoegen

13-11-2023 08:48

Jutter1 +4328

Dat mag dan zo zijn, maar alles gaat op fysiek bij deze jongen. Ook de 2 assists, goals, ontstonden daar uit. Voetballend, technisch valt er nog heel wat te verbeteren, illustratief was zijn actie toen hij 2 opkomende spelers over het hoofd zag die zo naar de keeper hadden kunnen doorlopen, en uit de counter zelfs een tegengoal ontstond, strafschop dus,. Ik begrijp de meningen in de media bijv. niet goed dat hij prima speelt, goed zijn werklust werkt aanstekelijk maar zijn voetbalvermogen is bij lange na niet goed genoeg. Nog even over de strafschop, mij is altijd geleerd dat je als verdediger op je benen moet blijven staan en slechts in het uiterste geval als je daar totaal zeker van bent in dat gebied een sliding maakt. Nu zag je dat bij die Bosnier van mijlenver aankomen, volledig ongecontroleerd dus Het is tekenend voor de hele matige kwaliteit van deze speler, helaas zijn er meerdere spelers in het huidige Ajax die de middelmaat nauwelijks ontstijgen, men kan ze simpel allemaal opnoemen . Een speler bijv. die bij het vrij nietige Watford al niet goed bevonden werd en vrij rap de laan werd uitgestuurd, moet ik nog meer zeggen! En 'eigen jeugd' Rensch en Taylor die nooit het Ajax 1 shirt hadden mogen dragen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Kortom dit Ajax komt schromelijk veel kwaliteit te kort, ook nog eens inclusief veel van de aangekochte spelers ook nog eens voor veel geld. De stand op de ranglijst spreekt dan ook boekdelen en is niet eens onlogisch ook al is die ED in zijn totaliteit van een erg mager nivo, Het zegt alles over het Ajax van nu, het is bar en boos!

13-11-2023 08:42

Harrier Du Bois +39203

Allemachtig wat was het slecht, de hele wedstrijd een depressie gevoel, alles zowat ondermaats

13-11-2023 08:34

AjaxAddicted +3022

Eigenlijk het niveau Almere City en zelfs die waren nog beter...

13-11-2023 09:22

DeWijsneus +25818

Ik heb het niet kunnen zien, hoe speelde Mikautadze?

13-11-2023 07:46

AjaxYahudi +3291

Heel onwennig, wist niet zo goed waar die moest lopen en gaf een keer een te harde steekpass op Berghuis waarvan ik dacht dat die hem gewoon kon halen als die een beetje inzet toonde maar goed.. Vond Berghuis sowieso verschrikkelijk geirriteerd en ongemotiveerd, vooral na die trap op zijn enkel had die er niet zo zin meer in volgens mij.

13-11-2023 07:49

DeWijsneus +25818

Berghuis valt mij al heel het seizoen negatief op met het wijzen, verongelijkt kijken en rare overtredingen maken. Als het niet loopt, krijgt die jongen het in zijn kop ofzo.

Jammer om te lezen van Mikautadze, maar misschien gewoon eens op zijn eigen positie proberen.

Thanks voor de info.

13-11-2023 07:54

LOCAmpos +10511

Alsof het een spits is en geen nummer 10

13-11-2023 08:27

DeWijsneus +25818

Het is een 10 denk jij zo te lezen?

13-11-2023 08:40

LOCAmpos +10511

@wijsneus nee, beter lezen. Het is een spits. Was een reactie op die boven je die zei dat hij heel onwennig was en niet wist waar te lopen.

13-11-2023 11:58

DeWijsneus +25818

Is het wel een 10 in jouw ogen?

13-11-2023 08:43

Harrier Du Bois +39203

Valse spits of linkeraanvaller. Dus ik schrijf hem niet af

13-11-2023 08:46

AjaxAddicted +3022

..hij moest alles voor ik-verstop-me-Taylor oplossen. Hij is spits verdomme! daarom heb je hem gehaald...

13-11-2023 09:25

AjaxAddicted +3022

ja wat kan je ervan zeggen? die jongen moest het vuile werk van Taylor oplossen. Sta je middenveld terwijl je spits bent...Dan heb je er geen reet aan. Je moet Ramaj toch ook geen spits zetten? het efltal is uit balans. We hebben niet de juiste spelers en elke week is het weer zoeken wie je erin zet...triest...

13-11-2023 09:23

LukaLitmanen +82622

Sommigen denken dat alles aan een trainer ligt maar onze selectie is niet goed genoeg.

13-11-2023 07:42

Erwin2004 +942

Op naar 24/25 of een goede aankoop in de winter. Voor nu…. BLIJF JE CLUB STEUNEN!!

13-11-2023 06:54

Mijnclub33x +10167

Je kunt het Brobbey aanrekenen dat hij de bal niet snel genoeg speelde, maar de fout lag achterin door een domme overtreding in het strafschopgebied. Dat had uit ieder willekeurig spelmoment kunnen kunnen gebeuren. Bovendien had ik de indruk dat die speler van Almere amper geraakt werd en meer uitgleed.

13-11-2023 02:42

roodwit007 +14223

tis niet de overtreding maar dat domme aankoop beleid , je kan een lelijk eendje niet voor een rols door laten gaan verkoop de hele (forbes niet) tering zooi maar

13-11-2023 07:15

nightgoat +31460

Wat een verbazing hier, alsof het plots zomaar goed zou gaan met het huidige Ajax...
Wonderlijk.

De algehele verrotting zit zoveel dieper dan velen denken hiero.

13-11-2023 01:15

Bijlmerboy93 +2521

Vind de reacties een beetje overtrokken. Bij elk andere scheids dan Nijhuis is het een 100% pingel en dan kantelt de wedstrijd.

13-11-2023 01:08

maikydread +31

Wat is Brobby een eikel zijn fout bij de tweede goal maar vol blijven houden dat het zijn schuld niet is!!

13-11-2023 00:50

robtjeajax +652

inderdaad, vasthouden , of doorspel, of in de ruimte leggen , en er is niks aan de hand, maar Verspelen was niet de goede optie.
gaat daarna wel nog meer fout maar dat was met bovenstaande al voorkomen
OF haal eens een speler neer op de middelijn, net erover om de vart eruit te halen, heb ik 1 keer gezien dat ajax het deed

13-11-2023 09:22

Robertini +40150

Het is niet des Ajax, maar met de huidige selectie is 352 of 442 gewoon beter. Akpom en Brobbey samen in de spits, Brobbey die de bal vasthoudt en aflegt op Akpom, dat zorgt voor goals.

Bergwijn zal dan wel moeten sneuvelen.

13-11-2023 00:47

Mijnclub33x +10167

Die gaat toch weg in de winter naar Sjeikistan

13-11-2023 02:45

Goldmember +208

Zolang je Taylor blijft opstellen begin je elke wedstrijd met 10 man.

13-11-2023 00:36

Breuk +25572

Wat een klote weekend weer. Dan zie je die Peter Bosz zijn elftal bekritiseren omdat ze maar met 4-0 winnen. En zogenaamd veel respect richting de andere clubs. En dan die Slot met zijn uitgestreken smoel. Wij hebben Schip die het goed bedoelt maar gewoon geen vooruitgang boekt. Waarom weer het elftal omgooien vandaag? Gaaei en Martha deden het prima als backs. Waarom nu weer Rensch en waarom Tahirovic niet in de basis voor Taylor? Waarom wordt er niet beter gecoacht richting de spelers. Ik vind dat de 2-2 vanmiddag ook op het conto van de staf kan worden geschreven. Coach, en train nu is om een voorsprong vast te houden. Hoe vaak wordt een voorsprong weggegeven in de laatste minuten. Voor zover een plek in de top 3 nog reeel leek dit seizoen is dat nu wel over. Hopelijk komt er in de winterstop wat kwaliteit en ervaring bij. En graag volgend seizoen Ten Hag, of anders een buitenlandse trainer aanstellen. Fijn weekend!

13-11-2023 00:10

Bijlmerboy93 +2521

Bosz en Slot zijn echt niet met ons bezig geweest. Was het maar zo'n feest.

13-11-2023 01:10

Mijnclub33x +10167

3 punten erbij van die gestaakte wedstrijd tegen RKC en je staat dan ineens op de 7de plaats. Dus de andere ploegen doen het niet veel beter. Feyenoord en PSV sturen iedere ploeg naar huis.

13-11-2023 02:50

ck69 +13221

Ten Hag in z'n laatste half jaar bij ons leek ook nergens meer op. Ten Hag koopt voor een half miljard aan spelers en speelt alsnog niets klaar met ManU.

13-11-2023 07:31

mido1988 +4320

Ajax moet stoppen met vleugelspelers. Bergwijn en Berghuis zijn toch geen echte vleugelaanvallers.

13-11-2023 00:10

FTS95 +16164

Ajax moet stoppen met vleugelspelers....misschien ook de naam veranderen? Forza Amsterdam wellicht? Of verhuizen naar Heemskerk? 5-3-2 spelen? Zeg het maar. Onze ziel verkopen aan de duivel kan op vele manieren.

13-11-2023 00:45

JoeBlow +8254

Er was ooit eens iemand die FC Amsterdam voorstelde.

13-11-2023 01:07

nightgoat +31460

Lang leve Abe van den Ban!
:P

13-11-2023 01:15

Cosey2 +7253

Dat zit wel snor

13-11-2023 07:15

mido1988 +4320

Ik bedoel dit seizoen. Natuurlijk moet Ajax normaal 4-3-3 spelen, maarja als dit je selectie is...

13-11-2023 08:48

slot +2046

we zijn t schip in gegaan.

13-11-2023 00:04

Mijnclub33x +10167

Ja, en het valt niet meer te keren.

13-11-2023 02:55

Muddy +2444

We kunnen het altijd nog over een andere boeg gooien of het roer omgooien

13-11-2023 05:14

Aurelius1 +19736

PSV heeft Stewart, Arnesen en Brands die verstand hebben van spelers halen. Dat is teveel knowledge, daar kan Ajax niet tegenop. Je moet mensen hebben die de juiste spelers kunnen halen, anders dreig je de komende vijf jaar achter de feiten aan te lopen.

12-11-2023 23:21

Voetballover +3083

Brands heeft Everton geruïneerd

12-11-2023 23:25

GNBL +90773 moderator

Echt he 🤣
Aurelius1 door de bocht.

12-11-2023 23:54

Aurelius1 +19736

Het bewijs is gewoon daar, dus wat bazel je nou. PSV staat op plek 1 met een veel betere selectie. Maar ga vooral nog een nieuwe trainer halen. Die zal vast met z'n toverstaf van Tahirovic een topspeler kunnen maken.

13-11-2023 00:04

GNBL +90773 moderator

Aurelius1 begint een beetje een karikatuur van zichzelf te worden.

13-11-2023 00:07

Bijlmerboy93 +2521

Over bazelen gesproken...

13-11-2023 01:11

FransHoek +9000

Iedereen ziet dat we meer kwaliteit nodig hebben ja, maar om psv zo om te hemelen gaat mij wat ver... iedere TD had aankopen zoals Bosz, Lang, Schouten en Dest kunnen doen. Lozano is ook een oude bekende. Scouting kan je het eigenlijk niet noemen. Wij riepen deze namen hier ook al.
Ik ben geen fan van Mislintat, maar ik heb wel meer respect voor het halen van onbekende mogelijke talenten. Overmars deed dat ook met Antony, Kudus, Neres etc.
Daarnaast is het niet echt een Champions League waardige selectie als je afgelopen week voor het eerst wint en 4-0 verliest bij Arsenal. Maar voor de eredivisie is het een prima selectie ja.

13-11-2023 06:13

Maracana +1980

Een logisch elftal op de mat zetten zou al een goed begin zijn.

13-11-2023 06:37

Bijlmerboy93 +2521

Die Arnesen heeft 0 aandeel in het succes.

13-11-2023 01:11

Aurelius1 +19736

Ja, laten we dus maar gewoon een nobody aanstellen als TD, heel goed idee. Het is niet dat de afgelopen twee seizoenen er gigantische problemen zijn geweest met de kwaliteit van spelers.

13-11-2023 01:16

Bijlmerboy93 +2521

Je gebazel heeft niks met mijn reactie te maken...

13-11-2023 02:51

mido1988 +4320

Hoe deed Rensch het? Kon het niet volgen vandaag. Baalde dat Gaaei niet speelde.

12-11-2023 23:16

Ajacider +4954

Ballerina Rensch blonk weer uit met diverse inschattingsfouten.

12-11-2023 23:18

mido1988 +4320

Ik had gehoopt dat John echt zou doorselecteren.

12-11-2023 23:18

Ajacider +4954

Ik had gehoopt dat John zou inzien dat deze selectie niet gebaat is bij een 4-3-3 en al helemaal niet met een 10. Ga je daar Mikau neerzetten. Een 10 rendeert alleen als je een 10 in de selectie hebt, anders is het gewoon een handicap.

12-11-2023 23:20

mido1988 +4320

Ajax zou indd met 2 spitsen een veel betere opstelling kunnen maken.

12-11-2023 23:35

j0rnnn +5111

Ik heb wel vertrouwen in Louis. Hij gooide riquelme er ooit ook uit bij Barcelona. Ik verwacht dat er met de verkoop van Berghuis en Bergwijn voldoende binnen komt om 2 of 3 goeie schakels te halen.

12-11-2023 23:13

Maracana +1980

Het is maar de vraag welke serieus goeie speler nog bij dit Ajax wilt

13-11-2023 06:39

Voetballover +3083

Het meest waardeloze aan dit seizoen is dat PSV en Feyenoord volgend jaar 80 miljoen CL knaken gaan binnenharken. Als dat het jaar erop weer gebeurt is de financiële voorsprong van Ajax compleet verdampt en kan er weer opnieuw begonnen worden.

12-11-2023 23:10

w86 +9550

En het mooie is dat we altijd weet omhooggevallen zijn gekomen als de centen op waren. Omdat we dan wel ineens doen waar Ajax goed in is (opleiden en verkopen)

12-11-2023 23:33

Cello +53066 moderator

@Voetballover

Volgens mij hebben we jaren achter elkaar miljoenen opgestreken, en wel iets meer dan het startgeld alleen. Daarnaast een paar jaar geweldige sommen aan transfergelden binnengeharkt, waardoor we financieel een enorme voorsprong hadden.....

Kijk nu naar ons.

Een PSV en/of Feyenoord dat nu miljoenen startgeld binnenhalen hoeft dus niet veel te zeggen over voorsprong hebben van beide tov Ajax. Dat hebben we met Ajax wel gezien. Het zegt uiteindelijk niet zo heel veel dat we een ruime voorsprong hadden/hebben.

12-11-2023 23:51

Voetballover +3083

Het blijft dom, juist nu hoort Ajax top2 te eindigen.

12-11-2023 23:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.