Maduro glundert wanneer Ajax ter sprake komt: 'Heb nog een jaar contract'

door Jesse ter Haar 119

Bron ESPN

Maduro glundert wanneer Ajax ter sprake komt: 'Heb nog een jaar contract'

door Jesse ter Haar 119

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Hedwiges Maduro wil nog niet te diep ingaan op de vermeende interesse van Ajax. De club zou hem samen met Maurice Steijn willen aanstellen, maar voor nu ligt de focus van Maduro nog op Almere City. Wel kijkt hij terug op een mooie tijd bij Ajax én glundert hij wanneer hij met de geruchten wordt geconfronteerd.

'Ik heb nog een jaar contract', klinkt zijn eerste reactie voor de camera van ESPN. 'Als ik naar clubs kijk, zijn er altijd uitzonderingen. Bij Ajax heb ik een mooie tijd gehad, maar ook bij Valencia. Ik heb het naar mijn zin bij Almere en ik leer enorm veel, dus je moet echt bij de mensen zijn die erover gaan.'

Of de 38-jarige oefenmeester al door Ajax is benaderd, laat hij vooralsnog in het midden. Wel vertelt hij dat al het contact momenteel via zijn zaakwaarnemer gaat. 'Ik heb tegen mijn manager gezegd: alles wat komt, wil ik na de play-offs doen. Ik hoor het nu ook voor het eerst en word een beetje overvallen. Als het echt waar is, is het zeker een compliment.'

'Ik wil benadrukken dat ik nog steeds lerende ben', voegt Maduro er op eigen initiatief aan toe. 'Komend seizoen wil ik mijn Coach Betaald Voetbal halen, om zelf hoofdcoach te worden. In de komende jaren wil ik nog assistent blijven onder een coach, om zo veel te leren en ervaren. Dat is mijn plan, ik heb geen haast.'

Maduro met Almere City

Met Almere City zette Maduro samen met Alex Pastoor dit seizoen een puike prestatie neer door te promoveren naar de Eredivisie. De ploeg had het vermogen om het tactisch plan geregeld te veranderen en daarvoor lijkt Maduro niet op de laatste plaats verantwoordelijk. 'We doen het samen, maar ik houd van puzzelen', vertelt hij. 'Ik vind dat een team on-analyseerbaar moet zijn. Vaak hebben spelers net niet door hoe we staan en dan kunnen we goals maken. Wij zoeken momenten waarop we de tegenstanders kunnen verrassen.'

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax27 +19244

We weten wel al een paar dingen nu...
Mislintat zal de held zijn wanneer het allemaal precies op de juiste plek valt. Of hij, de trainer en Madura staan na een paar maanden Ajax weer op straat.

Er zal niets tussenin zitten. Met zulke gewaagde keuzes MOET ie van begin af aan presteren. Die krijgt geen kans om 3-4 wedstrijden niet te winnen.

12-06-2023 08:29

MichelAngelo66 +22294

Maduro... als Ajax speler was ik al niet kapot van hem. Wat zei hij ook alweer...? “Ajax moet ook 4-4-2 willen spelen” of zoiets?

Maar goed, we glijden al een tijdje naar beneden en hier was het allemaal hosanna mbt onze nieuwe TD. Iedereen zeiken over een term als Ajax DNA, omdat men de inhoud daarvan niet snapt, maar het wel doodnormaal vinden als de club volledig in handen ligt van een in Engeland mislukte Duitser en zijn grillen.

12-06-2023 01:12

Ans B +20011

Dat hij in Engeland is 'mislukt' kun je zeker niet aan Mislintat alleen wijten. Nadat hij werd aangesteld vertrok diegene die voor hem had gekozen en zijn vervanger koos voor iemand boven Mislintat die een totaal andere mening had dan Mislintat én een trainer koos die bij hemzelf paste.
Daar kun je Mislintat niet op beoordelen naar mijn mening. Hij vond de situatie ook dermate onwerkbaar dat hij zelf vertrok.

12-06-2023 10:17

MichelAngelo66 +22294

Laten we in ieder geval stellen dat zijn avontuur in Engeland nu niet echt een succesverhaal is. Als hij werkelijk de wonder dokter was geweest hadden ze hem daar graag gehouden. Wellicht stoorden ze zich daar enorm aan de eigenzinnige houding die hij hier ook al laat zien.

12-06-2023 10:53

Ans B +20011

Maar hoe kun je de 'wonderdokter' zijn als je niet op één lijn zit met de TD en de trainer? Vooral met de TD waren de verschillen op cruciale gronden, o.a. dat de TD niet met data wilde werken en liever samenwerkte met spelersmakelaars.
Mislintat wilde zelf weg en ik denk dat de nieuwe TD dat wel best vind als je zo van mening verschilt. Dat het 'geen succesvol verhaal' is duidelijk, maar niet dat het persé aan Mislintat lag of alléén aan hem. Dat maakt voor mij een enorm verschil. Is tot op zekere hoogte te vergelijken met een speler die is gehaald door een aanvallend spelende trainer die vertrekt, terwijl de trainer erna verdedigend en op de counter speelt.

12-06-2023 16:03

Mijnclub33x +10035

Zou eerst maar eens je trainers diploma halen.

12-06-2023 01:11

Mijnclub33x +10035

Ben benieuwd waarom die Knutsen is afgevallen. Maar ik denk dat hij liever bij een club werkt waar de supporters minder kritisch zijn. Ik denk dat ze hem verteld hebben wat er allemaal geroepen wordt op AS.

12-06-2023 01:09

Harrier Du Bois +39057

Deelt mee in transfersrechten van spelers. Als hij dat hier ook wil is het logisch dat hij afvalt, dat moet je niet willen

12-06-2023 07:43

Ajax27 +19244

Idd, het zal een geldkwestie zijn geweest. Als ie daar 15-20% van de transfers kreeg dan kreeg ie in de afgelopen jaar 6 miljoen (2 + 2,5 + 1,5) aan de verkoop van spelers. Als hij jaarlijks nog zo'n 500k kreeg dan kreeg ie in de afgelopen 3 jaar zo'n 7,5 miljoen salaris.

Dan komt ie bij Ajax en dan zeggen ze doodleuk, hier kun je 1 miljoen per jaar verdienen. Misschien hadden ze het naar 1,5 miljoen kunnen rekken, maar zeker geen 2,5 miljoen wat ie daar kreeg.

12-06-2023 08:35

Harrier Du Bois +39057

Precies, een hele dure Noorse optie. Noren en geld, beetje als wij, gierig, het moet wel een blijk van waardering geven en dat heeft hij daar in overvloed. Jammer wel

12-06-2023 09:07

Panna +5059

Ik weet in ieder geval al 1 iemand die thuis zit met de kerst....

12-06-2023 00:34

Mijnclub33x +10035

Dat dachten we van Schreuder ook maar die lieten ze te lang zitten

12-06-2023 01:02

DEELM +11891

Maduro mag van mij zeker teug komen naar de club maar niet icm Steijn. Steijn is in werkelijkwaar niks een Ajax trainer.

11-06-2023 23:57

Danielson +50623

Lees net dat die Maduro niet eens het hoogste trainersdiploma heeft.
Worden volgend jaar dus getraind door het illustere duo Jut en Jul.

11-06-2023 23:30

MichelAngelo66 +22294

Een trainersdiploma van de KNVB hoef je niet trots op te zijn.

12-06-2023 00:59

Ozymandias +159568

Zoveel assistent trainers hebben dat niet. Bogarde heeft dat bijvoorbeeld ook niet.

12-06-2023 01:07

Odysseus +14340

Zou misschien, hopelijk, tegen beter weten in, Steijn samen met Maduro als assistenten worden aangesteld en Knutsen toch als hoofdtrainer?
Toch, alsjeblieft, dit zou toch geloofwaardiger zijn dan dit absurde verhaal?
Man man man….

11-06-2023 23:28

Ajax1114 +19393

Al zou je er vertrouwen in hebben gaat de druk op Steijn veel groter zijn dan bij een trainer met meer aanzien. Steijn gaat geen tijd krijgen en zal meteen moeten presteren , doet hij dat niet dan gaan de media hem kapot maken en schrijven dat hij te licht is, niet serieus wordt genomen en ga zo maar door.

11-06-2023 23:25

OwenStevenDalberg +27593

Nee hoor, zolang hij maar lekt, dekken ze hem wel. Net als Johnny en Alfred. Ten Hag lekte niet en was de Sjaak. Zo werkt dat helaas echt, is afgelopen seizoenen wederom gebleken.

12-06-2023 06:39

Nr.10 +111580

Is er iemand die vertrouwen heeft in Steijn?

11-06-2023 23:06

BillSplate +9740

Nee. Heb nog liever F. de Boer of Heitinga. En dat zegt wat.

11-06-2023 23:20

Vik86 +42397

Vertrouwen is een groot woord.. Ben meer nieuwsgierig of hij wat gaat klaar spelen met ajax..

11-06-2023 23:21

Danielson +50623

Z'n vrouw? (Als hij mazzel heeft)

11-06-2023 23:31

Ajacied33 +36831

Wat denk je zelf? Tuurlijk niet, gedoemd om te mislukken dit

11-06-2023 23:33

twynestar +28655

Jawel hoor. Vertrouwen wel maar dat wil niet zeggen dat ik het niet een teleurstellende uitkomst vind.

12-06-2023 08:22

Vik86 +42397

Radio 1 langs de lijn heeft het ook gemeld..

11-06-2023 22:47

AlexLitmanen10 +14461

Waanzin..

Kan iemand dit stoppen?

(Steijn 😭😭😭😭)

11-06-2023 22:40

PimDeKlager +4381

Wat ik wel even wil zeggen is dat ondanks als onze meningsverschillen, we wel aan dezelfde kant staan, vergeet dat niet mensen. Wij willen allemaal dat onze club hoge ogen gooit in Europa en zsm onze 4e ster te pakken hebben.

Fijne avond nog en slaap lekker!

11-06-2023 22:36

Slang3 +46149

Enge vent, bij de minste stap omhoog vertrekt ie steeds om weer wat deuren open te zetten. Ipadje al gekocht zeker

11-06-2023 22:26

BokkieBokstra +11350

Hoe kom je erbij?

11-06-2023 22:43

Vik86 +42397

Hoe dan

11-06-2023 22:46

Schip +23609

Maduro zie ik graag bij Ajax. Intelligente jongen die het spel ziet. Maar Steijn... Ze moeten bij Ajax toch denken dat hij die Duitser compleet gestoord is en zijn keuzes op tarot kaarten bepaald of i.d.?

11-06-2023 22:26

Hwb +1486

Er wordt hier al gereageerd alsof het een feit is dat Steijn de nieuwe trainer van Ajax wordt.

Ik kan het me nauwelijks voorstellen eerlijk gezegd, dus misschien zit ik nog in de ontkenningsfase, maar sommige reacties zijn echt zwaar overdreven volgens mij.

11-06-2023 22:19

Freddy +11512

Als ik jou was zou ik wakker worden

11-06-2023 22:24

Hwb +1486

Op grond waarvan?

11-06-2023 22:27

Freddy +11512

Te veel media die het melden. Hopelijk is het druk uitvoeren op die Noor maar het lijkt wel concreet te zijn

11-06-2023 22:34

FrancescosRavioli +15388

Zegt geen reet als ze het allemaal van de TG overnemen.

Bij DPG citeert de Volkskrant het NRC, NRC citeert nu NU en NU de Volkskrant. En het is allemaal dezelfde groep.

Papegaaien komt ook veel voor. Ik geloof er geen reet van tot hij gepresenteerd is.

*Edit

Ok jongens. Wie van jullie werkt er bij Ajax en speelt er info door?

12-06-2023 00:17

Ajacied33 +36831

Je moet ff het interview terugkijken van Steijn van vanmiddag. Kijken of je dan nog blijft ontkennen..

11-06-2023 22:41

EdwinvanderSar +4398

Maduro is een slechtere en onervarener versie van Alfred Schreuder. Een uitvinder die graag met magneetjes over een tactiekbord schuift om verwarring bij de tegenstander te zaaien, maar daardoor ook elke vorm van patronen vakkundig uit zijn eigen team weet te slopen.

Hij heeft helemaal geen spelopvatting die bij Ajax past en wil zich aan elke tegenstander aanpassen. Zijn tijd in Valencia heeft hem tactisch meer gevormd dan die in Amsterdam, dat geeft hij zelf ook toe.

11-06-2023 22:16

tijssenajax +14130

Wel gepromoveerd met Almere City Edwin.

11-06-2023 22:32

BokkieBokstra +11350

Hoe weet jij dat nou?

11-06-2023 22:36

AFCAjaxMidNineties +12776

Maduro.. wat een lachertje. Selfmade voetbal professor. Heb hem ooit eens horen zeggen, nog niet zo lang terug, dat hij 4 3 3 bij Ajax enorm achterhaald vond. Nou. De groeten. Clown. Next!

11-06-2023 22:14

Ricoteb +53178

Je hoort veel positieve verhalen over Maduro, dus helemaal niet zo’n gek idee om hem naar de club te halen. Alleen zou hij normaal gesproken 2e/3e assistent moeten zijn bij een ervaren trainer met een eigen visie. Nu krijg ik het idee dat ie erbij wordt gehaald om Ajax tactisch neer te gaan zetten, en dat is wel een erg grote stap.

11-06-2023 22:05

Eurysaces +29562

Bosz laten lopen en dan voor Steijn gaan..

Schiet mij maar lek, ik heb geen idee waar de haat naar Ajax intern vandaan komt.

11-06-2023 22:04

AlexLitmanen10 +14461

Ze haten ons en maken onze club kapot..

What the Fuck gewoon

11-06-2023 22:43

noppenkoning +41593

Maduro ook amper ervaring, prima vent hoor maar net 1 jaartje assistent in KKD

11-06-2023 22:02

TeringHenkie +28694

Rot op man!! Steijn en Maduro!

HET INTERNET KAN UIT!!!

11-06-2023 22:00

willycicci +3806

Ik kan echt al tijden niet meer het internet op of de nieuws aan zonder slecht Ajax nieuws binnen te krijgen. Dit is niet goed voor mijn gezondheid.

11-06-2023 21:59

jeffrey_van_der_sluis +30584

Maduro zou ik toejuichen. Steijn zeker niet mijn droomkandidaat, maar we gaan het meemaken als dit uiteindelijk onze hoofdtrainer wordt. Zolang Ajax maar een mooie en goede spelersgroep rond krijgt.

Maar is Knutsen helemaal uit beeld of is er nog ruimte om tot een akkoord te komen?

11-06-2023 21:54

Robertini +39809

Op zich zou ik Maduro als assistent wel zien zitten. Alleen niet met Steijn als hoofdcoach.

11-06-2023 21:50

Ajacied33 +36831

Wel apart, TG had het dus wel bij het rechte eind dit keer wat betreft Steijn

11-06-2023 21:49

Steffenhagen +38079

Knutsen zal waarschijnlijk geen zeggenschap willen delen met mislintat . Steijn is natuurlijk van een andere orden, die komt voor een gevulde koek . Maar wat neemt Ajax een -onverantwoord- risico : onbegrijpelijk

11-06-2023 21:46

Harold +10581

Knutzen geeft ook geen garantie

11-06-2023 21:46

Sense of.H +5472

Het is zijn droom en dromen komen uit, maar nog niet goed genoeg Maduro, mischien over 2 jaar

11-06-2023 21:45

Juichtoon +32818

Ik kijk nu al uit naar de start van het seizoen, 24/25...

11-06-2023 21:41

vanreenen +10338

Ik kijk nu al uit naar het seizoen 25/26 wanneer we ster no.37 halen.

11-06-2023 21:42

Robertini +39809

370 kampioenschappen gaat nog wel ff duren.

11-06-2023 21:51

Danielson +50623

Ja dan kunnen we eindelijk weer kampioen worden, helaas wel van de KKD.

11-06-2023 22:35

Stamhoofd +11549

Maduro als assistent lijkt mij in ieder geval wel een hele goede. Ongeacht wie hoofdtrainer wordt. Zijn analyses zijn altijd goed en hij weet vaak wel correct te verwoorden wat er mis gaat.

11-06-2023 21:37

maarten0909 +6462

Precies wat ik dacht. En ook nog is iemand die weet hoe het er bij Ajax aan toe gaat

11-06-2023 21:44

PimDeKlager +4381

Jaja, goede analyses, totdat hij zelf verantwoordelijk is. Kijken of zijn analyses dan nog net zo goed zijn.

11-06-2023 21:45

tijssenajax +14130

De beste stuurlui staan aan wal of niet Pim?

11-06-2023 22:41

Stamhoofd +11549

Hopelijk doet die dat als trainer inderdaad ook. Natuurlijk makkelijker om iets te roepen als je er verder niet verantwoordelijk voor bent.

12-06-2023 10:39

PimDeKlager +4381

Ik denk niet dat Maduro tegen Tadic gaat zeggen dat de corners en vrije trappen niet meer voor hem zijn…

12-06-2023 10:40

Stamhoofd +11549

Is een trainer alleen daarvoor dan?

12-06-2023 10:53

Freddy +11512

Prima maar moet dat met Steijn als hoofdtrainer? Die man kan toch ook assistent worden van een trainer die iets meer ervaring heeft dan vooral de KKD

11-06-2023 22:26

stopperspil +11232

Het gewenste Ajax-DNA om de kritiek voor te zijn.

11-06-2023 21:36

DD19994 +1289

In ieder geval weer een lekker wijf op de tribune als Maduro in dienst van Ajax komt

11-06-2023 21:36

Mike1 +5390

Maar Ajax speelt toch eigenlijk al helemaal niet meer het klassieke 4-3-3 met buitenspelers die buitenom passeren en vervolgens voorzetten geven?

11-06-2023 21:34

Manov +8581

Nee die trekken na binnen

11-06-2023 21:34

IRBaboon +6852

Na binnen?!

11-06-2023 21:39

tijssenajax +14130

Je snap best wat ie bedoelt schoolmeester.

11-06-2023 22:42

80HD +1557

Daarom vind ik het ook geen schande als we uiteindelijk eens wat wedstrijden 4-4-2 spelen om zo onze spitsen eens wat meer te laten scoren

11-06-2023 21:43

maarten0909 +6462

Nee, wat moet je met voorzetten als je geen koppers hebt? En nee, ik wil niet Dico naar Ajax

11-06-2023 21:46

Keizer +30268

Snap het niet. Ze zochten een ervaren man en komen dan bij Steijn uit die nog nooit kaliber Ajax getraind heeft.

11-06-2023 21:34

Joelveltman123 +4637

Ervaring kan je op verschillende manieren interpreteren.

Hij is al ruim 10 jaar hoofdtrainer voornamelijk in de eredivisie en presteert boven verwachting

11-06-2023 21:42

Keizer +30268

Ja dat snap ik. Maar de club staat in de fik momenteel dus had meer iemand verwacht die op zeker een topclub kan managen.

11-06-2023 21:44

Joelveltman123 +4637

Bosz, GIo, Cocu , Keizer qua Nederlandse trainers die vrij zijn die de ervaring wel hebben

11-06-2023 21:46

Keizer +30268

Exact. Al zijn Cocu en Bosz niet meer vrij.

11-06-2023 21:51

Joelveltman123 +4637

Bosz is nog niet officieel en cocu zou overstap van Vitesse naar Ajax wel zien zitten

12-06-2023 06:22

Vik86 +42397

De reacties hier.. Ongelooflijk.. Er zijn zoveel voorbeelden van trainers die van uit het niets succes vol zijn geworden behalve bosz..

11-06-2023 21:29

shota99 +1083

Gaan we dus gokken?

11-06-2023 21:30

Amp +38003

Wie is een zekerheidje dan?

11-06-2023 21:32

Vik86 +42397

Waarom is dit wanbeleid.. Ik heb ajax onder steijn nog niet zien voetballen..

11-06-2023 21:54

tijssenajax +14130

Inderdaad en met goede onderbouwing ook hoor :-)

11-06-2023 22:45

shota99 +1083

Sympathieke jongen maar slaapverwekkend.

11-06-2023 21:29

DeMeer1976 +3095

Dit lijkt me dan in ieder geval nog wel een goede zet. Ja hij heeft aangegeven dat Ajax 442 moet spelen maar dat is met deze selectie misschien wel het beste ook. Want echte klassieke vleugelspelers hebben we niet op rechts. Alleen Tadic op links maar die wordt langzaamaan minder. Spelers als Bergwijn, Kudus zullen zeker beter renderen in 442..dat is wel wat hij bedoelt heeft.
Tactisch sterk zoals al in artikel omschreven

11-06-2023 21:27

PimDeKlager +4381

We hebben Godts en Bergwijn op links en we hebben Conceicao en (aankoop/jeugd) speler op rechts.

11-06-2023 21:31

TeringHenkie +28694

Man man man.. ga aub voor de lampjes juichen!

11-06-2023 21:38

tijssenajax +14130

Precies dat zag hij dus al goed. Beter dan al die simpele altijd 4-3-3 spelen zeikerds.

11-06-2023 22:46

afcsjonnie426 +3983

Wat een horrorfilm is dit zeg en die gaat heel lang duren pfffff.

11-06-2023 21:26

Marcw1972 +16794

Zou liever Vink zien als assistent. Die zegt zinniger dingen dan Maduro.

11-06-2023 21:23

Chesterson93 +3335

En dit is waarom supporters geen bepalende rol bij een club moeten hebben.

11-06-2023 21:25

ST +23097

Had Pastoor en Maduro nog logischer gevonden dan Steijn en Maduro. De eerste twee hebben tenminste samen wat moois neergezet en Pastoor is een geboren Amsterdammer. Maar dan laat je de lat wel erg laag.

11-06-2023 21:21

Tommyshelby +129897

Blijf weg. Alsjeblieft. Met je 4-4-2 en Klaassen in de basis.

11-06-2023 21:21

tijssenajax +14130

Waar lees jij Klaassen basis? Ik hoop echt dat ie een droomtransfer krijgt naar de MLS.

11-06-2023 22:49

Ajax The Best +16641

Maduro is een goede analist. Je moet hem dan wel in zijn kracht gebruiken, want een goede analist is nog geen goede trainer.

11-06-2023 21:20

GiannisAntetokounmpo +8427

1 Jaartje overpresteren bij Sparta is dus blijkbaar voldoende voor de positie van hoofdcoach bij Ajax..

Keihard janken dit.

Wat een waanzin…

11-06-2023 21:20

Vranzie +1457

Helemaal mee eens. Wat een gitzwarte bladzijde is er bij Ajax omgeslagen na het vertrek van Ten Hag.

11-06-2023 21:25

Soccerskins v2 +43474

Na het vertrek van Overmars bedoel je

11-06-2023 21:26

PimDeKlager +4381

Dit, het is in 1x ingestort na zijn vertrek! Allemaal door al die vieze hypocriete woke kutten.

11-06-2023 21:32

Vranzie +1457

Nu kunnen we ook discussiëren hoe slecht het arbeidklimaat was ten tijde van overmars en collega's. Zij hebben er een rommel van gemaakt door niet effectief te werken waarbij je zorgt voor borging van het proces. Het begon daar. Desalniettemin blijft het een puinzooi.

11-06-2023 22:41

Capocapo +12001

Want hiervoor heeft hij geen clubs getraind?

11-06-2023 22:19

afca4eva +5967

Blijf nog maar een paar jaar daar om te leren..

11-06-2023 21:19

MrPink +82010

Donder lekker op

11-06-2023 21:19

Ajacied33 +36831

Maduro is welkom als assistent, maar die Hagenees moet heel ver wegblijven van Ajax

11-06-2023 21:18

TeringHenkie +28694

Lekker daar 532 spelen dan bij ons!

11-06-2023 21:18

Koningtoto +60690

Nja hij ziet het als enige wel altijd goed bij espn. Maar daar is dan alles mee gezegd.

11-06-2023 21:18

AJAX020ADAM +6973

Maduro lekker bij Almere blijven

11-06-2023 21:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.