Fitz-Jim: 'Het is niet alleen de trainer, hij heeft ook een geweldige staf'

door Jesse ter Haar 82

Bron ESPN

Fitz-Jim: 'Het is niet alleen de trainer, hij heeft ook een geweldige staf'

door Jesse ter Haar 82

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Kian Fitz-Jim voelt dat Ajax dit seizoen serieuze stappen maakt. De middenvelder ontpopt zich persoonlijk tot een waardevolle speler voor de club en daar blijft het niet bij, want als geheel heeft Ajax ook de weg naar boven ingezet.

'Ik denk dat we het als team goed hebben gedaan', aldus Fitz-Jim in gesprek met ESPN. 'Daar pluk ik ook de vruchten van, dus het gaat zeker goed. We hebben van wedstrijd naar wedstrijd gekeken. Ik heb niet gedacht: ik wil na deze periode dit aantal punten hebben. Maar het verbaast me niets dat we dit hebben bereikt.'

'We gaan elke wedstrijd met steeds meer moed in', merkt de 21-jarige middenvelder op. 'Het vertrouwen groeit, de chemie tussen de jongens. En dat is al vanaf het begin van het seizoen. We hebben meer houvast. Ik heb het dan over de resultaten. Zo’n wedstrijd als tegen FC Twente hadden wij vorig seizoen gewoon verloren en ook de mindere wedstrijden winnen we dit seizoen.'

Sinds de zeges op Feyenoord en PSV krijgt ook Francesco Farioli veel lof. Fitz-Jim wijst echter ook op de overige stafleden. 'Het is niet alleen de trainer, hij heeft natuurlijk ook een geweldige staf mee. We zijn elke dag bezig om het beter te doen en de volgende wedstrijd te analyseren. Ik vind dat heel goed, niet alleen omdat ik zelf speel, maar ook voor de club Ajax zelf.'

Ajax als geheel

Bovendien wordt de kracht van het geheel steeds meer centraal gezet. Fitz-Jim merkt op dat men daar binnen Ajax serieus mee bezig is. 'Het zijn kleine dingetjes waar je eigenlijk niet bij stilstaat, die een heel grote impact kunnen hebben op een spelersgroep. Dingetjes zoals de foto’s van de club van 100 in de ArenA en op De Toekomst hangen er portretten van oud-spelers aan de muur. Maar ook de individuele analyses met spelers. Dat soort dingen misten we vorig seizoen en dat brengen zij wel.'

kian fitz jim ajax
Kian Fitz-Jim beleeft zijn doorbraak in Amsterdam. De middenvelder kwam al zestien keer in actie in Ajax 1.

De prestaties van Fitz-Jim bij Ajax van dit seizoen leveren hem ook individueel succes op. In de huidige interlandperiode meldt de jongeling zich immers voor het eerst bij Jong Oranje. Hij ziet het als een absolute beloning. 'Ik ben heel blij om hier te zijn. Ik heb hard gewerkt en dit was een van mijn doelen dit seizoen', vertelt hij zelfs.

Lees meer over:
Plaats reactie

josajacied +3547

Als je kampioen wilt worden dien je ze wel te winnen.
Akpom had zijn tegenstander rood aan moeten naaien of moeten scoren, dan had het er anders uitgezien.

Ondanks dat Ajax maakt flink progressie.

12-11-2024 08:03

Bonno1978 +6472

Dacht ik ook direct. Ga liggen en je speelt tegen 10 man. En als je het niet doet moet je scoren. Het siert hem dat hij het niet doet, maar zakelijk gezien niet de beste beslissing..

12-11-2024 08:22

brullie +7035

Wat is deze jongen gegroeid! Leuke speler, wat licht maar is prima voor nu.

12-11-2024 06:44

NuchtereAjacied +2016

Volgens mij was het gisteren Kees Kwakman die zei enorm genoten te hebben van Twente tegen Ajax.
Niet alleen vanwege het voetbal, maar ook vanwege tactische aanpassingen gedurende de wedstrijd die door de ene coach (Oosting) doorgevoerd werden in de eerste helft, die door Farioli weer werden gepareerd. Waarop Oosting ook weer anticipeerde.

Farioli is goed, maar Oosting dus ook. Die 'leest' ook de wedstrijd en wijzigt gedurende een wedstrijd (en niet alleen in de rust). Dan heb je je zaakjes goed voor elkaar.
Misschien is Oosting een goede opvolger over 2-3 jaar van Farioli?

Oosting komt van woonwagenkamp Emmen (WKE), is van huis uit Ajax minded.
Tenminste: 1973 voorbereiding seizoen aan de Sluisvierweg 'op 't kamp': WKE -Ajax (met Cruijff) 0-18. Ik woonde er 1 km vandaan, maar 80 x uitverkocht

Joseph zal het zich niet meer herinneren. Ja, van de foto's, 8mm filmrollen (ja nog voor de VHS videobanden, de WATTT??) en smeuïge verhalen.

12-11-2024 00:33

Hersenspinsel +8052

@Aurelius1 had het niet beter kunnen zeggen.

11-11-2024 23:08

AFCACruijff14 +161611

Tikje offtopic, maar wat vinden we van het vertrek van Jelle ten Rouwelaar bij Man Utd als keeperstrainer? Ik kan niet ontkennen enig leedvermaak te voelen nadat hij van de zomer bij Ajax tekende en enkele weken later alweer ontslag nam. Hij heeft er een leuke zak geld nu bij, maar meer ook niet.

11-11-2024 22:35

ijzerchef +3152

Zal wel naar PSV gaan.

11-11-2024 22:42

AFCACruijff14 +161611

Want daar loopt geen keeperstrainer nu rond?

11-11-2024 22:45

Omar +17169

Krijgt een aardig zakcentje mee en loopt verder geen schade op qua carriere want wordt er alleen uitgegooid omdat Ten Hag ook is weggestuurd. Denk dat de beste man weinig te lijden heeft op dit moment

11-11-2024 22:57

AFCACruijff14 +161611

Denk dat een amateurclub zich nog zou schamen hoe Ajax vorig seizoen is bestuurd, getraind, gecoacht.

Mag hopen nooit meer Ajax in zulke slechte staat te zien. Dat je nog vijfde eindigde en EL voetbal kon spelen is een godswonder, qua niveau had je ook 12e kunnen eindigen.

11-11-2024 21:36

WantAmsterdam +116147

Bizar dat je dit uit de artikel neemt. Gezien wat ook hier weer over de trainers wordt gezegd is het duidelijk dat een capabele man, het hoefde niet eens onze Francesco te zijn, een gigantisch verschil had gemaakt en we heel makkelijk veel hoger hadden kunnen eindigen. We hebben een seizoen met twee van de slechtste trainers uit onze geschiedenis aan het roer. Dan is het ook niet gek dat je 5de eindigt.

11-11-2024 21:55

AFCACruijff14 +161611

Je hoeft me niks in de mond te leggen hoor, ik reageer op een tekst met wat ik wil zeggen. Dat vh Schip een bedroevende trainer is heb ik nota bene in een 2e post in dit topic al gemeld.

11-11-2024 22:00

WantAmsterdam +116147

Goed misschien heb ik je fout begrepen. Maar je noemt 5de eindigen een godswonder. Kun je dat verder uitleggen?
Je had geen significant beter management hoeven te hebben. Je had alleen niet een trainer moeten nemen die zijn hele carrière heeft aangetoond er helemaal niks van te kunnen.

11-11-2024 22:06

AFCACruijff14 +161611

Wat ik zeg. Plek 5 was nog beter dan je gezien je spelniveau en fitheid verdiende. In een serieus seizoen was je 12e geeindigd.

Natuurlijk had een betere trainer meer bereikt, maar Schip trof een ploeg zonder vertrouwen en fitheid eind oktober. Was niet meer te repareren. Negatieve flow, spelers gaven niet alles meer zoals nu wel.

11-11-2024 22:10

WantAmsterdam +116147

Ben ik oneens. Er is nog steeds iets als kwaliteit/talent. Een Excelsior kan nog zo fit zijn, die zullen nooit boven ons eindigen omdat ie gewoon kwaliteit missen dat we wel hebben. En dat geld dus voor 13 andere ploegen ook al dan in mindere mate dan Excelsior die ik hier gebruik om een punt te maken.
Schip heeft ervoor gezorgd dat deze ploeg precies zo bleef als ie hem over heeft genomen. Wordt notabene hier duidelijk gemaakt. Het enige wat ie Steijn voorheeft is dat ie geen sociopath is die de boel saboteerde. Maar ook zijn best doen was bij Schip niet genoeg.

11-11-2024 22:14

DankzijCruijff +48712

Ons Fitzie

11-11-2024 20:44

Danielson +50401

Ik ben er normaliter geen fan van, maar in dit geval zeer goed dat Farioli z'n eigen staf heeft mogen samenstellen.

11-11-2024 19:39

Simpelishetmoeilijkst +25230

Behalve Vos. Ik ben benieuwd of Vos iets wordt op den duur.

11-11-2024 20:46

Rockanje23 +37062

Ik zie helemaal niks in Vos. Nul uitstraling, geen passie, geen groot tacticus als ik Jong vorig seizoen zag spelen. Dus nee, ik zie in Vos absoluut geen toekomstige Ajax 1 trainer.

11-11-2024 21:52

Amsteraaij +2252

En gewonnen dit seizoen als je een normale scheidsrechter had gehad

11-11-2024 19:32

daslogisch1 +10199

Ik wil niet weten of hij een 'geweldige staf' heeft, het gaat mij meer er om dat hij ons goed laat spelen....

11-11-2024 18:58

ajaxfan83 +3450

Ja Kian dat weten we ondertussen wel, dat is dit seizoen nog maar 80 keer gezegd dat we wedstrijden als dit afgelopen seizoen verloren hadden , en hij moet eens constanter gaan worden, hij blijft wisselend presteren, de wedstrijden tegen willen ll en Feyenoord was hij zwak tot matig en tegen psv en makkie tel Aviv was hij 1 van de uitblinkers en gisteren was daar weer niets meer van te zien .

11-11-2024 18:51

FissaDeGekste +3374

Van een onervaren speler kan je niet direct constantheid verwachten. Neemt niet weg dat het er wel in moet gaan komen.

11-11-2024 18:52

ajaxfan83 +3450

Het zijn iets te veel ups en downs bij hem helaas

11-11-2024 18:53

WantAmsterdam +116147

Letterlijk elke speler is dit seizoen wisselvallig. Fitz is het probleem niet.

11-11-2024 19:25

The Future +5574

Er zijn er weinig zo wisselvallig als FJ. En hij mag misschien het probleem niet perse zijn, maar de oplossing is hij ook zeker niet. Het moet gewoon een heel stuk constanter worden. Zijn ondergrens is echt nog te laag en we zien zijn ondergrens nog veel te vaak.

12-11-2024 00:01

WantAmsterdam +116147

Wat een onzin. Weer. Zelfs Hendo wisselt geweldige wedstrijden en momentjes af met heel matige.

12-11-2024 00:05

ajaxfan83 +3450

Overdrijven is ook een vak met elke speler, de gehele achterhoede is heel het seizoen al redelijk constant

12-11-2024 04:49

wijzijndebeste123 +163973

"Maar ook de individuele analyse met spelers, dat misten wij vorig seizoen"

T zoveelste bericht dat weergeeft hoe belachelijk incompetent er afgelopen seizoen gewerkt is. Zowel door Steijn als Schip (Fitz-Jim kwam id winter terug dus die refereert naar de "werkwijze" van Schip). De term ossenworst trainer bleek zeer treffend. Er werd een opstelling gemaakt en n rondootje op de training. That’s it.

Cruciaal is nu natuurlijk wel om te zorgen dat je de werkwijze en kennis die deze staf meebrengt op een of andere manier vastlegt/over laat brengen op mensen binnen de club. Dit zodat als Farioli en zijn staf vertrekken je nooit meer terugvalt naar t amateuristische gepruts van de afgelopen seizoenen.

11-11-2024 18:46

gaalmeister +952

Wat is een ossenworst-trainer?

11-11-2024 20:01

wijzijndebeste123 +163973

Een ossenworst trainer is een trainer (doorgaans oud-(top)voetballer) die trainingsmethoden hanteert van 20-30 jaar geleden met de gedachte dat ze t toen ook zo deden en heel goed waren. Deze trainer heeft geen uitgekiend tactisch plan maar maakt vaak niet meer dan een opstelling met wat losse accenten. Verder traint hij niet op automatismen en spelpatronen maar doet hij op de training niet veel meer dan een gezellig rondootje, enkele pass en trapoefeningen en een partijtje. Deze trainer gelooft niet in fysieke preparatie en data en vindt t prima als de spelers een broodje ossenworst eten voor de wedstrijd want dat deden ze vroeger ook. Vandaar de term ossenworst trainer.

11-11-2024 20:10

Simpelishetmoeilijkst +25230

Mag je van mij ook een oliebol-trainer noemen, Wijzijndevbeste123.

11-11-2024 20:48

WantAmsterdam +116147

Blijft een van mijn favoriete cult termen hier, inderdaad erg passend en dat zien we door zulke berichten meer en meer.

11-11-2024 21:44

wijzijndebeste123 +163973

Haha ook van mij. Al vind ik de varianten op Sjonnie “pingels zijn een loterij dus trainen is onzin” Heitinga ook nog steeds erg leuk. Bv. Positiespel is een loterij, soms houd je bal id ploeg en soms lukt dat niet. Trainen is dus onzin.

11-11-2024 21:51

WantAmsterdam +116147

Haha, ja man. Dankzij Farioli kan ik ook met en meer echt om lachen inplaats van mijn cynisme over het wanbeleid van Ajax. Hier nog een paar:
Verdedigen is een lotterij, soms speelt de tegenstander een hoge bal maar soms ook laag over de grond.
Aanvallen is een lotterij, soms raak je de paal of gaat die naast, en soms gaat ie erin.
Dribbelen is een lotterij, soms pakt de tegenstander de bal van je af en soms ga je er langs.
Passen is een lotterij, soms sprengt die bal raar op en soms komt die perfect aan.
Koppen is een lotterij soms stijgt een tegenstander in de lucht in, soms kun je vrij koppen.
Keepen is een lotterij, soms schiet een speler hoog en hard in de hoek, soms subtiel over de grond.

Nog meer leuke voorbeelden laat ik aan anderen.

11-11-2024 22:04

wijzijndebeste123 +163973

Hahaha geniaal dit rijtje. Ja al deze gebbetjes zijn ontstaan uit cynisme idd door hoe ontzettend amateuristisch en onkundig t er bij onze club aan toe ging. Heel erg blij dat t tij nu lijkt te keren. Al moeten Kroes en De Lang Farioli echt van beter materiaal gaan voorzien. Dat is de laatste cruciale stap.

11-11-2024 22:08

WantAmsterdam +116147

Klopt, het wanbeleid is nog niet voorbij want het niet halen van een LB terwij je 2/3 linksbuiten hebt verkocht en er verder geen talent klaarstaat achter Godts en terwijl je wel een derde spits haalt is natuurlijk ook bizar. Hopelijk komt daar snel verandering in deze winter.

11-11-2024 22:10

MokumsParadijs +2290

Wat is een lotterij?

11-11-2024 23:14

wijzijndebeste123 +163973

De loterij van de Lotto.

11-11-2024 23:17

7172AFCA7395 +10311

" Maar ook de individuele analyse met spelers, dat misten wij vorig seizoen" Je schrikt je toch kapot als je dit leest.

11-11-2024 18:37

Slang3 +45938

Er zijn zoveel spelers nu met interviews over het verschil met vorig jaar gekomen, en niks ervan wordt opgepakt in de grote media

11-11-2024 18:46

gaalmeister +952

Die hebben allemaal Steijn het hand boven het hoofd gehouden dus die kijken wel uit

11-11-2024 20:02

Babangida83 +23919

Ik denk dat Schip vorig seizoen eerst andere dingen aan zijn hoofd had. Die werkte bijvoorbeeld zonder TD en zonder uitgebalanceerde selectie met een hiërarchie. Maar je mag dit wel verwachten van iemand als Steijn, die als vaste aanstelling begon en met een TD. Al gaat Schip ook niet helemaal vrijuit natuurlijk, want ook in de discipline gingen de simpelste zaken fout.

11-11-2024 21:25

AFCACruijff14 +161611

Precies dit, ik mist de nuance bij vh Schip zijn periode. Die vroeg nadrukkelijk om ervaring en alleen een niet-fitte Henderson kwam. Verder raakten na de winter Bergwijn, Berghuis en Brobbey langdurig geblesseerd. Dan blijft er vrij weinig over. Tot de bruiloft van zijn zoon waardoor hij ontbrak eind december bij de bekerwedstrijd ging het vrij goed met Ajax. Neemt niet weg dat vd Schip enorm middelmatig als trainer is, maar dat gehak op hem is niet zo eerlijk gezien hij als interim kwam en moest werken met die groep en waar ook geen vertrouwen of basiscondititie in zat.

11-11-2024 21:41

WantAmsterdam +116147

Sorry maar schei toch uit. Hij wordt als TRAINER aangesteld. Dan moet die zijn werk ook doen. Hij gaat er niet allen niet helemaal vrijuit, hij is een van de hoofdschuldigen.

11-11-2024 21:46

Babangida83 +23919

@want, hij heeft zijn werk toch ook gewoon gedaan als trainer? En is op resultaat over zijn periode derde geworden. Dat vind ik eerlijk gezegd een grotere prestatie als Farioli in de huidige situatie (ik verwacht voor het gemak dat Utrecht nog wel gaat zakken.) Waarbij je wel zou kunnen stellen dat AZ en Twente dit seizoen iets beter zijn. Maar Feyenoord en psv dan weer iets minder. Europees ook overwinterd.

En dat zonder gedegen voorbereiding of stabiliteit in de organisatie. Die nuance moet je maken.

Ik denk dat het gat met de top inmiddels wel kleiner is. En als je kijkt wat Farioli wél doet en Schip niet deed, dan valt er genoeg te winnen. Schip is niet de betere trainer van de twee. Maar om nu te zeggen dat Schip niks goed deed, dat is echt onzin. Bovendien kijk je dan niet naar de situatie van dat moment en wat voor extra werk dat met zich meebracht.

11-11-2024 22:09

WantAmsterdam +116147

Hahah hebben we die onzin weer met dat derde. Jongen, Schip heeft een veel makkelijker programma gehad de meeste trainers.
Als je Schip zijn prestaties met die van Steijn vergelijkt, tegen tegenstanders waar ze allebei tegen hebben gespeeld, is het juist vrij vergelijkbaar en is Schip niet eens significant beter.
Plus Schip heeft RKC cadeau gekregen, een wedstrijd die elke trainer nog had gewonnen in deze 8 minuten ofzo.
We hebben afgelopen seizoen hetzelfde aantal punten in de tweede seizoenshelft gehaald als in de eerste, wat zegt ie dat?

11-11-2024 22:19

Standby +9966

Na 2 seizoenen is het wel fijn dat wij een capabele staf hebben. Uit de interviews kun je wel opmaken dat Steijn en Schip er niet zoveel van konden.

Verder ben ik wel blij met FJ. Dit was vorig seizoen een speler die niet speelde bij Excelsior en nu "opeens" een goede ontwikkeling doormaakt. En dit is nog een reden waarom een goede staf zo belangrijk is, op dit moment creëer je kapitaal

Spelers als Baas, FJ en Godts hadden zich onder een incapabele staf echt niet zo ontwikkeld. Nu kun je ze waarschijnlijk na 2/3 seizoenen voor een goede prijs verkopen. Šutalo stond nog op de transferlijst de afgelopen zomer, maar is nu onze beste verdediger. Die kun je ook voor 40+ miljoen verkopen als hij zo doorgaat.

Als wij dit jaar de Champions League kunnen halen dan zitten wij weer in een goede positie.

11-11-2024 18:32

gaalmeister +952

Precies. Trainer is gewoon de belangrijkste investering die je kunt doen

11-11-2024 20:02

Simpelishetmoeilijkst +25230

Agaalmeester, er zin hier ook mensen die beweren dat de trainer erg onbelangrijk is.

11-11-2024 20:50

Babangida83 +23919

Het is een misvatting dat FJ niet speelde. Die speelde wel degelijk basis. Behalve de eerste wedstrijden, toen hij zonder ritme bij Excelsior binnenkwam. Daarna is hij langzaam het elftal ingeschoven.

11-11-2024 21:29

Okocha078 +13821

Eindelijk een echte staf. Kroes zou nu eigenlijk van het momentum gebruik moeten maken en om de tafel moeten gaan met een aantal spelers. Baas,Godts en FJ moet je sowieso tot 2029 zien vast te leggen. Rensch is bekend, hopelijk tekent hij bij.Klaassen mag wmb ook na dit seizoen blijven, prima roulatiespeler.Taylor en Brobbey liggen tot 2027 vast, een extra jaar zou niet verkeerd zijn. Henderson volgend jaar zijn laatste jaar, is wmb prima. Tegen die tijd kan hij lekker in Engeland afbouwen.Alleen Berghuis vind ik een twijfelgeval, vind hem op het middenveld niet genoeg loopvermogen hebben , zou alleen verlengen als hij wilt rouleren als rechtsbuiten EN veel wilt inleveren.Hopelijk kan Kroes wat slijten van het rijtje:Wijndal,VD Boomen,Tahirovic en als er een mooi bod komt toch ook wel Akpom in de winter en komt er minimaal een linksbuiten bij.(Hoop op een huurdeal van Jesper Karlsson)

11-11-2024 18:20

Simpelishetmoeilijkst +25230

Okocha78,
Akpom zou ik goed over nadenken. Vind hem totnogtoe erg nuttig, en hij werkt altijd keihard.

11-11-2024 20:51

Okocha078 +13821

Ja klopt ook wel, vandaar alleen bij een goed bod. We kunnen het geld goed gebruiken

11-11-2024 21:38

Babangida83 +23919

@simpeletc,
In principe hebben we 3 spitsen. Dat is te veel voor een club als Ajax.

En voor Akpom zou je wellicht beter een buitenspeler kunnen hebben.

Als pinchitter heb je Weghorst al én Klaassen. Wellicht zou je Klaasen niet kunnen verlengen en Akpom als aanvallende 10 in kunnen zetten als je iets wilt forceren. Maar Akpom representeert weer een goede waarde die je wellicht kunt verzilveren.

11-11-2024 21:47

Simpelishetmoeilijkst +25230

Babangida, goede redenatie! Bravo.

11-11-2024 22:29

Spelverdeler +4644

Ik hoop ook op de komst van Jesper Karlsson. Mag wat mij betreft ook gekocht worden. Die zal niet meer dan 5 miljoen kosten vanwege z'n geringe speeltijd.

11-11-2024 22:12

Okocha078 +13821

Als dat zo is zou ik het altijd doen, maar hebben vorig jaar nog 11 betaald geloof ik.

12-11-2024 06:31

Spelverdeler +4644

Z'n huidige marktwaarde ligt nu op 8 miljoen. Ook voor dat bedrag zou ik het wel aandurven.

12-11-2024 20:10

7172AFCA7395 +10311

Sommige spelers komen toevallig in hun carriere een tariner tegen die hen heel veel vertrouwen geeft en dat geluk heeft KFJ nu.Niet dat KFJ niet kan voetballen maar het had maar een haar gescheeld of hij was afgeserveert naar PEC of NEC

11-11-2024 18:05

Slang3 +45938

Dan is het eerder andersom. Spelers komen een trainer tegen die je carriere kunnen verpesten. Fitz Jim was altijd een van de betere talenten uit zijn lichting in Nederland en vaste uitblinker in Jong Ajax

11-11-2024 18:47

WantAmsterdam +116147

Inderdaad, Fitz had altijd het talent maar wel enorm pech met incompetente trainers.

12-11-2024 00:27

ajaxhenk +36

John jij bent voorrig seizoen onder moeilijke omstandigheden ingestapt wat wij enorm waarderen.
Bedankt hiervoor het ga je goed.

11-11-2024 17:54

stopperspil +11176

Analyse van de individuele spelers door en met de staf is nieuw! Dat is wel verbijsterend

11-11-2024 17:44

Juichtoon +32528

Ja echt hè..
We dachten altijd dat ze maar wat deden, blijkt dat ook zo te zijn.

11-11-2024 17:54

Francisco81 +4306

Dat hadden we niet alleen verloren maar dan waren we er ook nog eens kansloos af gegaan. Zoals vele wedstrijden vorig seizoen.

11-11-2024 17:43

Bobje99 +7130

Kroes heeft ooit geroepen dat een trainer niet langer zijn eigen staf mag samenstellen. Dat heeft ie toen vrij snel overboord gegooid door Farioli een klein leger assistenten en aanverwante ondersteuning mee te laten brengen.

Ben je dan verkeerd bezig omdat je niet doen wat je roept, of is het juist een klasse actie om, helemaal met de kennis van nu, terug te durven komen op je eerdere uitspraken?

11-11-2024 17:40

WantAmsterdam +116147

Ik denk dat het bij Kroes allemaal een beetje toeval is. Hij begrijpt er niet zoveel van wat niet gek is want hij heeft ook geen noemenswaardige ervaring of aangetoonde competenties in/voor die dingen die hij nu doet. Ik vind hem niet goed bezig, maar dat betekent niet dat sommige dingen niet goed kunnen uitpakken.
Transferzomer. Dat was wel een absoluut drama. Gezien dat Godts onze enige LB is en die nu weer eens ietsje langer aan de kant zal zitten.

11-11-2024 17:50

Bobje99 +7130

Je zou ook kunnen stellen dat er gekozen is om geen halve aankopen te doen die je later moeilijk kwijt raakt. Alleen kwaliteit kopen en anders niet. Het pakt tot nu toe allemaal wel redelijk uit. Zelfs een Akpom op de vleugels is niet onverdienstelijk. Ook niet wat het zou moeten zijn, maar niet zo slecht als ik had verwacht. Als dit allemaal onderdeel is van een plan waar iedereen achter staat, er dit seizoen resultaat wordt gehaald én je geld hebt bespaard waardoor er van de zomer ineens wel dingen mogelijk zijn heeft o.a. Kroes het super gedaan.

11-11-2024 18:08

WantAmsterdam +116147

Ik vind het allemaal halve aankopen (ongeacht hoe ze uiteindelijk zullen uitpakken), alleen voor een korter contractduur. Gelukkig maar. Want op zeker 3 van de 4 spelers zouden we niet verder moeten bouwen ja dit of het volgende seizoen.

11-11-2024 18:12

AdK +1658

Zo kan je elk glas halfvol of halfleeg zien hè gap

11-11-2024 18:32

WantAmsterdam +116147

Jij vind het prima dat we Akpom als LB moeten gebruiken omdat we 3 volwaardige spitsen hebben maar geen LB achter de 19 jarige Godts?
Niks halfvol, halfleeg, realisme.

11-11-2024 18:33

Dennis129 +11883

Heb je het verloop van de transferzomer gemist ofzo? Jij weet toch ook dat Bergwijn op het allerlaatste moment een niet te weigeren bod voor kwam waardoor hij wel verkocht moest worden. Een bod waar Kroes geen nee op kon en mocht zeggen. Dat mensen maar Kroes de schuld blijven geven dat die positie niet dubbel bezet is is zo ongelooflijk kortzichtig.

11-11-2024 19:50

WantAmsterdam +116147

Hahah, een niet te weigeren bood. Gebaseerd op wat? Volgens mij wilde Kroes hem de hele zomer verkopen (gebaseerd op uitspraken van hem en het feit dat ie niet veel speelde) en lukte het hem neit daarom verkocht die hem op deadline day met een sterke discount (volgens serieuze geruchten werd er aan het begin nog 30 miljoen of hem geboden als ik me goed herinner). Hoe dan ook, Dat het een bood was dat Kroes niet kon weigeren, op wat is dat gebaseerd?

11-11-2024 20:10

Bobje99 +7130

Ik ben het niet eens met drie spitsen en geen extra links buiten. Van de andere had liever de hand op de knip houden dan een aankoop waar je het liefst komende zomer alweer vanaf wil omdat deze eigenlijk niet van het juiste niveau is. Lees een younes Namli bijvoorbeeld. Dan maar zien hoe Akpom het doet en hoe lang Godts heel blijft. Tot op heden pakt dat redelijk uit.

Het niet te weigeren bod op Bergwijn is wel te verdedigen. Er moet geld gegeneerd worden. Nu heb je in ieder geval een bepaald bedrag waarmee je in de winter eventueel de markt op kan. Zonder de miljoenen van Bergwijn en het wegvallen van zijn salaris was er ongetwijfeld minder mogelijk. Daarbij, na nog een slecht seizoen van hem en een jaar korter tot einde contract is ook minder transferwaarde. In die zin is het best een lastig dilemma. Ik zou ook verkocht hebben denk ik.

Wat betreft de huidige aankopen.. ik vind Rugani een hele goede aankoop. Alleen had niemand verwacht dat Baas het zo goed zou doen. En dan nog, een Rugani achter de hand hebben is toch heerlijk? Ik zie hem veel liever dan Kaplan (zonder hem af te schrijven). Weghorst heeft zijn waarde bewezen en geeft je de mogelijkheid met een plan b te komen itt brobbey. Klaassen heeft volgens mij 6 goals in 9 potjes dus ook die is zijn geld waar. Dat beetje geld als we Verweij mogen geloven. Met de hand op de knip is er dus versterking gehaald. Geen toppers, maar wel een enorme impuls in karakter en mentaliteit die de hele groep doen groeien. Dat kun je niet los van elkaar zien toch? In die zin heb ik best vertrouwen in het huidige beleid. Eerst zorgen dat die groep volwassener wordt, met gerichte aankopen. Vervolgens zorgen dat er weer financiële middelen zijn om dan door te pakken met langer termijn aankopen.

11-11-2024 20:28

4Ever14 +6612

“ Jij weet toch ook dat Bergwijn op het allerlaatste moment een niet te weigeren bod voor kwam waardoor hij wel verkocht moest worden.”

Hij heeft letterlijk een hoger bod afgewezen van hun omdat het allemaal langer zou duren om te verwerken.
Overigens was het gewoon een domme transfer, aangezien hij 0 spelers ervoor terug heeft gehaald.
Verder denk ik dat Farioli echt wel meer uit Bergwijn had gehaald dan die clowns die we daarvoor als trainer hadden.

11-11-2024 20:41

WantAmsterdam +116147

Je hebt dus liever geen LB dan een LB voor maar een seizoen? Rare gedachte. Vooral ook omdat ze Akpom juist wilde verkopen, wat aantoont dat ze niet van plan zijn om hem langer dan dit seizoen te gebruiken.

Ik zeg niet dat Kroes vertrek Bergwijn had moeten weigeren, mijn punt is dat vertrek Bergwijn helemaal niet uit de lucht kwam vallen en dat Kroes al een vervanger klaar had moeten hebben die hij op hetzelfde moment binnen kon halen. Hij had wel een vervanger klaar, Sulemana, die gehuurd had moeten worden van hem. En of die ook gezien werd als optie voor langer dan dit seizoen is ook de vraag.
Het lijkt me duidelijk, zoals het nu zit, dat was geen plan van Kroes. Hij wilde eigenlijk Akpom en Bergwijn verkopen, en Weghorst en een LB erbij halen. realiteit ziet anders uit en daaronder lijdt Farioli nu omdat hij Akpom als LB moet gebruiken.

11-11-2024 20:46

Simpelishetmoeilijkst +25230

AdK, ik zie mijn glas nog weleens half leeg ‘s avonds. Helaas denk ik dan.

11-11-2024 20:55

Bobje99 +7130

Ik had het liefst een goede linksbuiten zien komen, absoluut. Maar als die er om één of andere reden niet zijn, dan liever geen, dan eentje die niet voldoet. Nu is het op links buiten wel erg karig, maar juist dit soort situaties zorgen ervoor dat gasten doorbreken. Baas en fitz hadden ook nooit de kansen gekregen die ze nu krijgen als de portemonnee iets meer gevuld was. Daarom ben ik wel voorstander van het niet halen van spelers als ze niet echte toegevoegde waarde hebben. Als je dan ook al ieder dubbeltje om moet draaien helemaal.

11-11-2024 21:38

WantAmsterdam +116147

Kroes wilde gewoon een linksbuiten halen maar door zijn eigen onvermogen is dat niet gebeurd. Dus er waren wel degelijk opties. Die zijn er btw altijd als je fatsoenlijk kijkt. Je had ook Forbs kunnen houden gezien dat die dit seizoen geen cent oplevert kwa transfersom en kwa salaris maar redelijk weinig verdiende.
Er staat geen enkele talent klaar voor linksbuiten. Dat is juist deel van het probleem.

11-11-2024 21:40

Simpelishetmoeilijkst +25230

Als je kijkt naar hoe het nu gaat, dan had Farioli helemaal gelijk zijn eigen assistenten mee te brengen. De spelers zijn enorm tevreden met hun.

11-11-2024 20:54

Tadic020 +1891

Ja het gaat nu al beter nu door blijven bouwen

11-11-2024 17:28
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.