Álvarez laat toekomst nog open: 'Zien wel wat er gebeurt in de zomer'

door Jesse ter Haar 112

Bron Ajax Life

Álvarez laat toekomst nog open: 'Zien wel wat er gebeurt in de zomer'

door Jesse ter Haar 112

Bron Ajax Life

Laatst geüpdatet

Edson Álvarez weet nog niet bij welke club hij na de komende transferperiode speelt. De Mexicaan liet een droom in vervulling gaan door voor Ajax te tekenen, maar hij steekt zijn ambities niet onder stoelen of banken.

'Ik ben hier vier jaar geleden naartoe gekomen met de droom te spelen voor de grootste club van Nederland, maar ik heb ook altijd de volgende stap in gedachten gehouden', aldus de verdedigend ingestelde voetballer in gesprek met Ajax Life. 'Ik ben nu gefocust om het seizoen zo goed mogelijk af te sluiten. Dan zie we wel wat er gebeurt in de zomer.' Recent kwam naar buiten dat Ajax zo'n vijftig miljoen euro verlangt voor de sterkhouder.

Verder komt hij te spreken over zijn stijl als voetballer, die aansluit bij zijn stijl als mens. 'Ik hoor veel mensen praten over de kaarten die ik krijg, maar ik vind dat je hier niet over kunt oordelen als je niet zelf op het veld staat. Als ik onrecht zie, kan ik niet stil blijven staan. Wanneer iemand Steven Bergwijn of Dusan Tadic schopt, reageer ik. Zij zijn voor mij als familie. Ik wil dan voor hen opkomen. Dat is mijn stijl en dat zal ik nooit veranderen.'

'Ik krijg veel gele kaarten, maar ik maak zelden een smerige overtreding', vervolgt de centrale verdediger annex verdedigende middenvelder. 'Ik heb nog nooit een rode kaart gehad voor een tackle. Mensen moeten niet alles geloven wat journalisten schrijven, want zij veranderen de context. Ik houd van mijn manier van spelen. Ik denk dat supporters met dezelfde passie in het veld zouden staan.'

Juichende Álvarez

In zijn beginperiode als Ajacied juichte Álvarez vaak door zijn vingers in zijn oren te steken. De Mexicaan legt uit waarom hij daarvoor koos. 'Ik denk dat iedereen weet dat mijn beginperiode bij Ajax moeilijk was. Er was veel onrust rondom mij. Ik wilde die ruis blokkeren door mijn vingers in mijn oren te stoppen. Laat de mensen maar praten, ik ben gefocust op mezelf. Dat was destijds de betekenis erachter. Tegenwoordig kies ik voor een spontane juichpose.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Minsc +1520

Geen smerige overtredingen betekent dat hij al die gele kaarten meestal voor lompe overtredingen krijgt, zegt genoeg.

11-05-2023 19:16

AFCA-Driebergen +22222

Of om tegenaanvallen eruit te halen door fouten van andere. Lekker kortzichtig weer.

11-05-2023 20:04

MarcelvTol1971 +15360

Vangt op waar anderen verzaken en ruimt daardoor veel puin en dat levert nogal eens geel op.
Daarentegen de enige die c=verdedigend en aanvallend kan koppen.
Ik zeg aanvoerder maken en contract opwaarderen want deze knokker is harder nodig dan bijv Klaassen.

11-05-2023 18:52

Ferd +38490

ik zeg: vervangen door een speler die beter is aan de bal

14-05-2023 04:41

gebakkenperen +3111

Ontwikkeling Alvares viel op door matigheid om hem heen. Harde werker gouw gast loyaal etc etc maar uiteindelijk niet de kwaliteit die gezocht wordt.

11-05-2023 18:15

Noxin +15522

Eigenlijk ook bizar dat Alvarez als ENIGE het afgelopen seizoen zich voetballend heeft ontwikkeld. De rest stond stil of zakte door de ondergrens.

11-05-2023 16:30

Minsc +1520

De lat lag bij Alvarez nogal laag, Noxin. Je dan onwikkelen is nogal eenvoudig en logisch.

11-05-2023 19:17

Noxin +15522

Onzin. Hij was niet de beste voetballer, maar ondertussen wel één van onze beste voetballers. En ontwikkelen is niet logisch. Kijk naar Klaassen. Die was ooit onmisbaar, nu loopt ie voor spek en bonen op het veld.

12-05-2023 03:02

Tommyshelby +129057

Dikke doei 👋

11-05-2023 16:22

RadheAjax2021 +17898

1 van de weinige die volop in de strijd is gegaan. Los van de irritatie en vele kaarten zou hij nog een seizoen mogen blijven. Maar ik zie dat niet gebeuren. Hij heeft in iedergeval z’n waarde voor Ajax gehad. Bedrag van 45 miljoen euro zou mooi zijn.

11-05-2023 15:41

w86 +9401

Die prijs is inderdaad prima en dan is het gewoon een topaankopp geweest. Gekomen voor 15, voor 3x zoveel verkocht en in 4 jaar veel gespeeld. Dat was toch zeker niet de verwachting na zijn eerste weken.

Hopelijk kunnen komend jaar onder een frisse en goede trainer meerdere afgeschreven spelers zich alsnog herstellen.

12-05-2023 06:38

emieltjuhh +17939

Edson moet blijven hij verdient de timber salaris en niet timber

11-05-2023 15:38

Hakim22 +7451

Wat een strijder, hele seizoen het veld gedeeld met 10 dames. Enorme last op zn schouders omdat zijn 2 teamgenoten op het middenveld alleen maar uit hun neus staan te vreten. Blijf nog maar een jaar Edson

11-05-2023 15:01

HJC +8022

Inderdaad je zietwat er gebeurt als je zulke spelers niet meer hebt toen Martinez en Nico weggingen

11-05-2023 19:29

tripleA +3895

Alvarez, Kudus en Timber gaan waarschijnlijk weg deze zomer.

Dat zijn momenteel je beste spelers. Zelfs al heb je daar gelijkwaardige vervangers voor dan heb je nog steeds versterking nodig op andere posities. Je hoopt dat Ajax scherper voor de dag komt in de transferwindow dan vorig jaar maar het zal me benieuwen.

Het is ook duidelijk dat Ajax graag spelers wil met een Nederlandse achtergrond, dus dat verkleint je opties aanzienlijk. Ik zou niet weten welke Nederlandse kwaliteitsimpulsen we voor het middenveld en de verdediging moeten halen dit jaar.

11-05-2023 14:37

franco +2140

er moeten dan 7-8 nieuwe spelers komen
om deze te vervangen + de spelers van vorig jaar die weggingen waar nix voor teruggekomen is ( nix bruikbaars)

11-05-2023 15:01

HenryVakH1972 +1018

Ok, doei.

Beter nog even flink vangen voor hem!

11-05-2023 14:06

onderkantlat +1768

Voordat je spelers haalt moet er ruimte zijn om ze in te passen. Spelers als Bergwijn en Tadic maken het op dit moment moeilijk om een goede linksbuiten te halen + je hebt Godts en ook Daramy volgend jaar terug. Op linksback heb je Wijndal en Bassey. Rechtsback heb je Rensch en Sanchez. Verder hebben we als Grillitsch en Alvarez weggaan wel ruimte om een goede 6 te halen en als Timber weggaat zul je ook een sterke voetballende rcv moeten halen.

Op zich wil ik Bergwijn nog wel de kans geven met Godts erachter, maar die andere 4 posities + een extra middenvelder zijn denk ik broodnodig, dat is een aardige waslijst.

11-05-2023 13:43

b.hulshof +3754

Nog 8 dagen en dan komt de ene na de andere versterking.

11-05-2023 13:21

ajax4ever001 +18520

Jongens wie zien jullie komend seizoen graag naar Ajax komen of terugkeren en hoe zou de ideale(wel realistisch blijven qua haalbaarheid dan he) basiself er dan uit moeten komen zien?

11-05-2023 13:20

TheRiviera +5476

Is extreem lastig om te zeggen omdat er geen duidelijkheid is over welke spelers absoluut vertrekken. Daarnaast focust de club zichzelf meestal op jonger talent in plaats van ervaren spelers. Spelers zoals Isco and James Rodriquez zij bijvoorbeeld transfervrij maar Ajax zou hun nooit benaderen. Of neem Firmino bijvoorbeeld die uit zijn contract loopt. Dat zou absoluut wel een versterking zijn voor de aanval.

11-05-2023 14:00

tripleA +3895

Ik kan me anders een heel goed jaar van Brian Laudrup herinneren hoor.

11-05-2023 14:40

jordy888 +3157

Ik begrijp de namen die je noemt. Alleen is de kans echt klein dat zulke spelers naar Nederland komen. Je kunt het wellicht proberen. Ik zou afscheid nemen van: Bergwijn, Tadic, Taylor, Grillitsch, Bassey en Wijndal.

Daarnaast zullen Alvarez, Timber en Kudus hoogstwaarschijnlijk vertrekken. Dat wordt dus bouwen aan een compleet nieuw elftal. Hopelijk heeft Mislintat er een beetje kijk op.

11-05-2023 14:53

TheRiviera +5476

Met alle respect maar laten we blij zijn dat jij geen TD bent bij Ajax. Behalve dat Alvarez, Timber en Kudus mogelijk vertrekken wilt je daarnaast nog meer spelers laten vertrekken waardoor er nauwelijks een elftal over blijft. Wat verwacht je? Dat Ajax even 200 miljoen uit gaat geven om een volledig nieuw elftal te bouwen dat direct op niveau kan spelen.

Het is duidelijk dat weinig mensen weten dat het spelersgedeelte van het contract van Tadic nog doorloopt tot de zomer van 2024. Daarnaast zou hij een andere functie gaan bekleden binnen Ajax. Dus Ajax gaat hem niet verkopen. Daarnaast is het verkopen van de andere spelers die je noemt pure kapitaal verspilling. Ajax heeft spelers zoals Wijndal, Bassey etc gehaald omdat ze POTENTIEEL hebben. We praten hier over spelers die in de toekomst ( mits ze progressie boeken ) veel meer waard zullen zijn dan nu. De club gaat hun niet zomaar verkopen.

11-05-2023 15:03

Henkjanklaas +20637

Waren andere tijden bovendien waren laudrup en Tadic pure Ajax fans die heel graag voor ons wilde spelen. Een uitstervend ras.

11-05-2023 20:38

Kuningast +5079

Verkopen bij een goed bod en dan kan Ajax weer met voetballers op het middenveld gaan spelen.

11-05-2023 13:11

Patrick78 +52101

En Alvarez speelt als CV….

11-05-2023 14:57

HJC +8022

Dat ziet er niet goed uit. Timber, Alvarez en Kudus zijn op dit moment de enige spelers die je absoluut niet kan missen. Als ze pas aan het eind van de zomer vetrekken hebben we hetzelfde probleem als na het late vertrek van Martinez en Tagliofigo.

11-05-2023 13:10

C14 +22411

Dat krijg je ervan als je niet alternatieven klaarstoomt, zoals Vos, die dit seizoen en eigenlijk vorig seizoen ook al, geregeld serieuze speelminuten in het eerste had moeten krijgen, om door te ontwikkelen, te wennen aan het niveau en druk. Dan was hij er bij aanvang van komend seizoen al hélemaal klaar voor geweest. Nu ook wel, maar niet als zou hebben gekund. Geldt ook voor Timber, daar had je Aertsen en Gooijer allang langzaam kunnen klaarstomen. Gebeurt gewoon totaal niet meer, geen enkel plan met Jong Ajax talenten.

Alvarez kan je echter gewoon missen, los van kopkracht achterin, haalt hij je spel alleen maar onderuit.

Kudus hele goede speler, maar aanvallend ingesteld, en dus minder bepalend bij de opbouw en spel van achteruit. Dat is makkelijker op te vangen. Met Conceicao heb je een prima buitenspeler, en voor op 10 zou je eventueel een heel creatieve en handige, lepe technicus kunnen aankopen, met Ünuvar/Misehouy daar achter. Taylor die ook op 10 kan als je het tactisch even ander wil neerzetten.

11-05-2023 13:41

jordy888 +3157

Wat vind jij een prima buitenspeler dan? Ja hij heeft dreiging maar echt 0 rendement. Taylor vind ik helemaal een matige speler.

11-05-2023 14:54

C14 +22411

@Jordy

Dat rendement heeft denk ik ook met samenspel te maken. Antony had een beetje hetzelfde, hoewel een beter schot, maar het liep vooral door de wisselwerking en het combineren met Mazraoui. Conceicao rendeert ook beter met iemand waar hij steeds kort kan combineren. Ik zie Ajax dan ook liever met de punt naar achter spelen, en dus twee halven, zodat een diepe middenvelder dichter bij hem staat, afstanden tussen hen dus kleiner is. Zijn schot is minder, maar haalt geregeld de achterlijn en kan de bal dan terugtrekken. Hij moet meer voor de assist gaan, dan zelf het schot lossen.

Taylor vind ik een uitstekende middenvelder, vorige pot ook veruit de beste, en dat op een middenveld zonder voetballers, een breker en een loper. Dat is knap, stel voor als Taylor met goede voetballers op het veld staat. Je moet hem ook wel goed inzetten, in de juiste rol, als is hij heel compleet.

11-05-2023 19:10

diamanti +3194

Kansloos interview, dus al die domme kaarten moeten we maar voor lief nemen?

11-05-2023 13:03

Petterson +25059

“Tegenwoordig kies ik voor een spontane juichpose” 😁😖

Dit is precies wat er mis is met deze generatie (voetballers). Veel te veel bezig met de buitenwereld en aangeleerde maniertjes. Ga lekker voetballen en genieten man.

11-05-2023 12:52

DeHeerVanDeMeer +25193

Het is wachten op de speler die zijn lul uit zijn broek haalt na een goal... 😁
Spontaner kannie..

11-05-2023 13:01

ajax4ever001 +18520

Tsja het is de Twitter, TikTok en de Insta generatie he

11-05-2023 13:22

Balgevoel +30857

Grote (dat zijn vaak ook slimme) voetballers blijven meestal weg bij opstootjes en ander dwaas gedoe. Voor je teamgenoten opkomen, doe je door ze goed aan te spelen en af en toe het slot op de deur te zijn als een keer een actie mislukt. En natuurlijk mag je er best eens tussen gaan staan, maar verwar dat niet met leiderschap en 9 van de 10 keer haal je met die ongein alleen maar jezelf uit je spel. Beste gozer, onze Edson, maar hij verwart zijn 'gepassioneerde stijl van spelen' met ook heel erg vaak absurd veel mazzel hebben met de arbitrage. Als veel Ajacieden dit seizoen dezelfde energie zouden stoppen in diepgaan en meters maken als in die 'gepassioneerde' relletjes en opstootjes, stonden we nu geen derde.

11-05-2023 12:42

PetrusKeizer +10739

'ik kies voor een spontane juichpose'. Kiezen voor iets spontaans.
'ik kom voor hen op, als familie. Zelden n kaart voor n tackle'. En dan: 'ik houd van mijn manier van spelen' . Dus verhaal halen bij scheidsrechters en tegenstanders n duw geven is 'een manier van spelen'? Rare kwiebus, maar dat zeg ik niet voor t eerst. Ik kan zonder zn huilverhalen , en ook zonder zn 'manier van spelen'.

11-05-2023 12:18

Dirigent +6872

Alvarez, Kudus en Timber gaan 100% zeker vertrekken!

11-05-2023 12:13

eenAjaxfan +20342

100% zeker zelfs... Toe maar.

11-05-2023 12:16

ck69 +13100

Als dat zo is moeten we maar 500 miljoen pp vragen

11-05-2023 12:49

ajax4ever001 +18520

Kudus zie ik wel blijven als er een betere selectie komt

11-05-2023 13:24

emieltjuhh +17939

Alleen edson kudus moet ik nog zien en timber moet naar vaker naar sergio ramos gaan kijken dus niet weggaan

11-05-2023 15:41

Andronixos.c +8151

Nog steeds radiostilte rondom bestuur Ajax.................

11-05-2023 12:08

eenAjaxfan +20342

Dat blijft voorlopig ook zo, hoe graag de kranten dat ook anders zien.

11-05-2023 12:17

Mikki02 +2319

Zal sowieso eerst een coach moeten komen. Heb hier al verschillende data gelezen dat mislintat écht begint, maar het is de 19e toch?
Wordt echt tempo maken als je een goede (transfer-)zomer wilt hebben.

11-05-2023 12:07

Ajax27 +19180

Wat denk je, dat die niet allang achter de schermen bezig is. Je hebt toch laatst ook gelezen dat ze achter de schermen al met allerlei spelers aan praten zijn. Niets definitiefs maar wel kijken wat er volgend jaar bij moet, weg moet, weg gaat, etc.

11-05-2023 12:48

Mikki02 +2319

Snap ik wel, maar je wilt als speler toch weten wie je trainer wordt als je probeert te besluiten om te blijven of naar ajax te komen. Bedoelde dat het fijn zou zijn, of eigenlijk keihard nodig is, dat dit heel snel duidelijk wordt.

11-05-2023 18:52

NeeI +107769

Het is de hoogste tijd dat Alvarez een nieuwe uitdaging aangaat en Ajax eindelijk weer eens een fatsoenlijk voetballende 6 opstelt. Klaassen dan lekker een avontuur in de MLS (of in Maastricht, Utrecht etc) gunnen, en we zijn spekkoper.

11-05-2023 11:54

Sentinel +8900

Die is weg.

11-05-2023 11:45

Rock69 +8411

Alles hangt af van de coach die gaat komen bij Ajax. Blijft het zoals het nu is, dan vertrekken er de nodige mensen, met Kudus, Timber, Alvarez, Rensch en waarschijnlijk nog een paar voorop.

11-05-2023 11:42

ajaxcied4life +26052

Vraag me af of er al gesprekken lopen tussen Kindermans en Ajax. Heeft iemand toevallig ergens iets meer gelezen dan tot dusver op deze website is gepubliceerd of over mogelijk een andere kandidaat?

11-05-2023 11:36

Ajax1114 +19393

Is Kindermans de nieuwe redder van Ajax ? Volgens mij gaat het heel slecht bij Anderlecht dus weet niet wat hij zo goed heeft gedaan daar of is hij gewoon goed met data ?

11-05-2023 11:52

freak31 +5676

Ja voor de jeugd, niet voor 1.

11-05-2023 12:05

Stefansuarez +19055

ALVAREZ en TIMBER verkopen

KUDUS proberen te houden


* Kadioglu 10/15 miljoen

* Alan varela 8/ 12 miljoen

* Mavropanos/ Itakura 15/15miljoen

* Marcos Leonardo 8/15miljoen

* Ziyech 19miljoen


Ruw geschat kosten rond de 90miljoen

Zeg even dat we Alvarez en Timber verkopen voor 95 miljoen kan je een mooi team maken


RULLI

KADIOGLU--ITAKURA--MAVROPANOS--EDDINE


ALAN VARELA

BERGHUIS----KUDUS

ZIYECH---MARCOS LEONARDO--BERGWIJN


voetbal in elke as

En uiteraard een nieuwe trainer

11-05-2023 11:21

Capocapo +12001

Football manager?

11-05-2023 11:39

Stefansuarez +19055

Nee hoor

Er moet doorgeselecteerd worden

Volgend jaar moeten we koste wat kost bij de 1e 2 eindigen voor de hogere startpremie van de CL

Dus we zullen een sterk team moeten hebben

11-05-2023 11:51

Gewoon Gijs +18378

Ja koste wat kost, dat hebben we gezien dit seizoen, miljoenen salarissen betalen en geen deuk in pakje boter schieten. Deze spelers hebben Ajsx voor schut gezet en vooral zichzelf

11-05-2023 12:07

Stefansuarez +19055

Ja aan de verkeerde spelers

11-05-2023 13:02

Gewoon Gijs +18378

Ziyech komt niet

11-05-2023 12:03

LukaLitmanen +82062

Als CV heel belangrijk geweest, maar aub geen middenveld meer opstellen.

Een as met Alvarez Klaassen Brobbey is Ajax-onwaardig.

Denk dat ze samen nog geen 20x kunnen hooghouden

11-05-2023 11:16

HertogH +15843

Voor 50 miljoen moet je hem verkopen en een meer voetballende 6 halen.

Eigenlijk is het van de gekke dat Alvarez zich heeft opgewerkt tot onze 'belangrijkste' speler dit seizoen. Het zegt veel over de huidige staat van Ajax (niks ten nadele van Alvarez overigens).

11-05-2023 11:16

OuweDibbes +11871

Transfer is je gegund dappere strijder.. Je levert sowieso 50 miljoen op.. En na afloop van je carrière denk je altijd met trots terug op jouw Ajax...

11-05-2023 10:49

GNBL +89969 moderator

50 miljoen had je voor hem kunnen vangen afgelopen winter. 50 miljoen!

11-05-2023 10:43

insectenverdelg +23453

En dan had schreuder nog meer aankopen uit zn hoge hoed mogen toveren. ...

Liever dit jaar 40 miljoen dan. Hoop dat dit beter besteed wordt.

11-05-2023 10:46

GAjax31 +16127

Ja helemaal mee eens.. dan had Schreuder gegarandeerd een vervanger willen hebben en kon H2 dat geld weer verprutsen.

11-05-2023 10:52

NoPants +7489

Meeste van de miskopen komen toch niet bij schreuder vandaan? Bergwijn, brobbey en wijndal was overmars al mee bezig.

11-05-2023 13:12

insectenverdelg +23453

Bassey, Sanchez en Ocampos? de latere transfers dis. en dit was ene hele late transfer geweest als Alvarez weg zou zijn gegaan.

11-05-2023 15:12

xstaniox +15097

Hoe jij als azijnzeiker aan zoveel likes gekomen bent is mij een raadsel

11-05-2023 11:10

GeleenAjax +1657

Tweederde is van zichzelf...

11-05-2023 11:34

GAjax31 +16127

Ik vind dat Alvarez samen met Kudus en Rulli de enige uit de selectie die dit seizoen behoorlijk constant een goed niveau heeft laten zien.

Denk dat het voor veel teams ook een goede aanwinst is, alleen voor het spel dat Ajax zou moeten nastreven niet een ideale middenvelder. En voor de verdediging heb je Timber en Hato al en hopelijk Kaplan en wellicht dat een nieuwe trainer Bassey kan ontwikkelen.

11-05-2023 10:40

Krullen +8051

Berghuis toch ook wel hoor. Maar dat was het wel.

11-05-2023 10:47

GAjax31 +16127

Mwuah, ik vond Berghuis eerste seizoenshelft 1 van de betere maar in 2023, op een uitzondering na, heel matig.

11-05-2023 10:50

LukaLitmanen +82062

Hij is wisselvalliger maar nog steeds in heel veel wedstrijden de beste man van het veld geweest. Februari nog beste speler van de eredivisie uitgeroepen

11-05-2023 11:08

Rodsje +14735

Word je niet moe van dat Berghuis gepijp? Beste speler van de eredivisie oh oh wat een prijs zeg, spelers als beugelsdijk etc worden dat ook wel eens benoemd

11-05-2023 11:11

LukaLitmanen +82062

Omdat het totale onzin is. Onderbuikgelul

Prima als je kritisch bent, maar wel gebaseerd op feiten en statistieken aub

11-05-2023 11:14

GAjax31 +16127

Daar verschillen we dan van mening over. Ik vond Berghuis de eerste seizoenshelft 1 van de betere.. waarschijnlijk zelfs de beste, maar in 2023 echt verre van. Hij heeft een paar aardige wedstrijden gespeeld, maar in de meeste potjes vond ik hem onzichtbaar dus hoe jij hem in 'heel veel wedstrijden' als de beste man ziet is mij een raadsel maar goed ieder zo z'n favoriete speler.

11-05-2023 11:24

LukaLitmanen +82062

In 2023 was hij de beste speler tegen Cambuur, RKC, NEC, Feyenoord thuis, Fortuna, Emmen hoor. (Kijk de wedstrijden maar na)

Hij was slecht tegen Vitesse, Heerenveen, GAE, Union Berlin uit en Twente uit

11-05-2023 12:39

HJC +8022

Berghuis kwam alleen tegen Rkc en tegen Emmen uit de verf
In topwedstrijden leverde hij elke bal in.
En hij is ook al ruim over de dertig, kan het middenveld niet belopen en blokkeert de ontwikkeling van Conceicao

11-05-2023 13:17

LukaLitmanen +82062

1. Beste speler in de CL & Feyenoord thuis en psv thuis
2. Hij is net 31
3. Berghuis staat voornamelijk middenveld hoor

11-05-2023 14:31

GAjax31 +16127

Ik kan mij (gelukkig) niet meer al die wedstrijden herinneren en ga ze zeker niet terug kijken.. maar wat ik mij nog wel kan herinneren is als volgt:

1. Feyenoord thuis was Berghuis inderdaad de beste speler.
2. PSV thuis zeker niet. Dat was Alvarez waar dit topic over gaat.
3. Beste speler van de CL ben ik het mee eens. Wel met de kanttekening dat dit gebaseerd is op 2 wedstrijden tegen Rangers. Tegen Napoli/Liverpool vond ik niemand van Ajax goed.

Maar eigenlijk was dat precies mijn oorspronkelijke punt. Berghuis was de eerste seizoenshelft de beste Ajacied en in de tweede seizoenshelft, op een enkele wedstrijd na, matig. Alvarez zijn piek is wellicht wat minder hoog, maar over het gehele seizoen gezien haalt hij wel een ruime voldoende in mijn ogen.

11-05-2023 15:11

LukaLitmanen +82062

Kudus speelde voor zijn blessure ook al een aantal weken heel matig hoor helaas

11-05-2023 11:10

xstaniox +15097

Edson nog een jaar, nog een jaar, Edson nog een jaaar
Jalalalalalaa

11-05-2023 10:37

AINIESTA +44852

Hoop dat ie dan eindelijk vertrekt. Is al 4 jaar een doorn in het oog op het middenveld. Prima kerel, op inzet niks aan te merken maar het is echt de hoogste tijd.

11-05-2023 10:36

Nr.10 +111137

Hij wilde in de zomer weg, er kwam een grote Premier League club met een uitstekend bod, en Ajax heeft gewoon ‘nee’ gezegd. Hij heeft even flink gebaald, en vervolgens is hij over dit seizoen gewoon je beste en meest constant presterende speler, die als een van de weinigen altijd 100% geeft. Komende zomer maakt hij alsnog een mooie transfer, iedereen blij.
Dat wilde ik even zeggen, want dan kan dat gelul dat je een speler niet gewoon een seizoen langer kan houden, ff lekker de prullenbak in. Wij hadden dit ook met Martinez moeten doen, hadden we gewoon bovenaan gestaan.

11-05-2023 10:34

OuweDibbes +11871

Inderdaad.. Hamstra en Huntelaar wilde dit ook.. Helaas besloten Sar, Lenderink en het RVC anders. Daarom tijd om te moven..

11-05-2023 10:51

Andronixos.c +8151

Die gaat ook weg, als Chelsea 60 a 70 mil ging doen vorige zomer. Dan is het zeker dat een andere club hem zeker wil hebben.

We hebben al een te kort aan kwaliteit in het team. Zonder Edson wordt het nog minder.

11-05-2023 10:33

Slang3 +45937

West Ham

11-05-2023 10:31

Rolo +13701

Prima club, net als Wolverhampton, Aston Villa, Villareal etc. Zie hem daar nog wel door ontwikkelen in een sterkere competitie.

11-05-2023 10:42

Robertini +39307

Als hij toch blijft, dan hoop ik dat de volgende trainer gewoon zegt dat hij alleen aanspraak maakt op RCV. Het is gewoon geen middenvelder. Daar is hij toen ook niet voor gehaald, hij was vervanger van De Ligt.

Zelfs al speelt hij individueel redelijk, hij zal nooit het spel versnellen en nooit een splijtende pass geven. Zonder binnenkomende backs (Blind en Maz) kun je dan nooit goed voetbal spelen.

11-05-2023 10:30

ReconditeNL +6480

Helemaal eens. Zolang we deze verdediging en middenveld hebben is het wat mij betreft het beste om Alvarez te verkopen en een opbouwende sterke verdedigende middenvelder te kopen. Dat kan een wereld van verschil opleveren kan spel. Ik kan me herinneren dat het onder Bosz op het begin ook niet liep, maar op een gegeven moment plaatste hij Schone op 6 en toen liep het ineens veel beter.

11-05-2023 10:36

Robertini +39307

Ik denk dat hij op CV ook best van waarde kan zijn. Als we er vanuit gaan dat Hato LCV speelt, kunnen die twee best eens complementair zijn.

11-05-2023 10:42

ReconditeNL +6480

Ik denk dat je moet aankijken of Timber vertrekt of niet. Als hij vertrekt dan kan je Alvarez wel op RCV zetten ja. Als Timber blijft dan kan je het beste gwn Alvarez verkopen

11-05-2023 11:06

Robertini +39307

Timber kan ook op rechts, beter dan Rensch.

Wijndal - Hato - Alvarez - Timber

Dat lijkt mij de beste achterhoede.

11-05-2023 13:08

ReconditeNL +6480

Ik zie nog wel potentie in Rensch. Hij was erg goed in zijn debuutjaar, dat kan niet ineens verdwenen zijn. Als hij komend jaar weer een matig jaar heeft binnen een Ajax dat veel meer loopt dan dit jaar dan zou je wel kunnen denken aan afscheid nemen. Het liefst zie ik dat J. Sanchez verkocht wordt en dat er een goeie concurrent voor Rensch komt om hem scherp te houden. Begin van dit jaar toen hij zijn basisplek dreigde te verliezen omdat Sanchez aangetrokken was had hij ineens een serie van wedstrijden waar hij het best goed deed, maar toen duidelijk werd dan J. Sanchez er vrij weinig van kan toen begon Rensch weer matig te spelen. Ik zie in Timber niet echt een rechtsback om eerlijk te zijn, handig dat hij daar kan spelen in geval van nood maar ik denk niet dat dat zijn specialiteit is.

11-05-2023 13:31

Robertini +39307

Ik vond Timber in de paar wedstrijden dat hij daar gespeeld heeft erg goed. Voor CV vind ik hem eigenlijk iets te klein en onstuimig.

11-05-2023 13:32

Stamhoofd +11542

Alvarez is een baas. Voetballend misschien niet altijd de speler die je bij Ajax wil zien, maar wel het type harde speler die bij ons voorheen vaak ontbrak. Voor hem nu wel tijd om de volgende stap te maken, dus het is hem gegund. Ik denk dat we hem nog wel gaan missen.

11-05-2023 10:26

AINIESTA +44852

Type harde speler die ontbrak. Wanneer was dat precies?

11-05-2023 10:55

Psychevore +21186

Deze speler is veel te belangrijk gemaakt door elkaar opvolgende coaches. Daardoor gaat ie nog gekker doen. Indribbelen enzo, wat ie helemaal niet kan. Onnozele overtredingen op de middellijn, want grinta.

Echt nooit meer halen zulke types, je gaat er geen millimeter beter van voetballen en je gaat maar minimaal vooruit in zaken als verdedigen en de bal afpakken.

11-05-2023 10:22

Cesc88 +6189

Dé ideale speler voor Atletico Madrid.

11-05-2023 10:21

Mauro34 +12849

Dan pakt hij 6 rode kaarten per jaar.

11-05-2023 10:21

Cesc88 +6189

Hebben wij toch geen last van? ;)

11-05-2023 10:22

Lazell +16989

Als centrale verdediger zie ik hem nog graag een jaartje blijven, met Hato ernaast en Timber ervoor. Voegt kopkracht, agressie toe en begint sinds een paar wedstrijden ook goed in te dribbelen waardoor tegenstanders voor keuzes worden gezet. Als 6 is hij verdedigend prima, maar daar wordt het spel te stroperig van. Al helemaal nu dat in de 4 plekken achter hem nauwelijks wordt gecompenseerd.

11-05-2023 10:20

Balgevoel +30857

Ik gun Edson z'n toptransfer en ons een heel ander type 6, dus ik hoop dat een Premier League-club met veel te veel poen nog een Mexicaanse balansbewaker nodig heeft.

11-05-2023 10:20

mido1988 +4295

Eerst derde worden met Ajax!

11-05-2023 10:14

MarkP +21743

Dat wordt nog een grote opgave! Eens Kijken wat voor opstelling het meesterbrein heitinga uit zijn hoge hoed tovert.

11-05-2023 11:42
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.