‘Ajax schermt met meerdere opties om de prijs voor Bergwijn te drukken’

door Jesse ter Haar 0

Bron Algemeen Dagblad

‘Ajax schermt met meerdere opties om de prijs voor Bergwijn te drukken’

door Jesse ter Haar 0

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Ajax is nog volop in onderhandeling met Tottenham Hotspur inzake de transfer van Steven Bergwijn, zo verzekert Johan Inan in de voetbalpodcast van het Algemeen Dagblad. De Amsterdammers proberen de prijs echter iets te drukken en zodoende twijfelt de Ajax-watcher of het eerst bod daadwerkelijk achttien miljoen euro bedroeg.

'Ik heb signalen dat het iets minder is, maar dat Tottenham wat meer wil hebben', aldus de verslaggever. 'Het spel is op de wagen en bij Ajax schermen ze met meerdere opties om de prijs te drukken. Ondertussen roept Antonio Conte dat Bergwijn een prima speler is en dat hij hem nodig heeft. Dat hoort ook een beetje bij het spel, om er toch nog een paar miljoen extra uit te halen.'

Het proces duurt voort, maar Inan heeft niet het idee dat Marc Overmars het tot een transfer aan het einde van de transferperiode zal laten komen. 'Hij is juist een directeur die zijn hand niet omdraait voor een half miljoen extra. Hij heeft nu denk ik zoiets van: hoe eerder we hem erbij hebben, hoe beter. Als Ajax dat dan een half miljoen meer moet kosten, dan zal hij dat voor lief nemen.'

'Hij weet dat Bergwijn dolgraag naar Ajax wil, anders onderneemt hij deze stappen niet', vervolgt hij. 'Hij gaat zich niet met een bod bij een club melden op het moment dat hij nog twijfels heeft of een speler naar Ajax wil. Overmars zal in de komende dagen nog wel een manier vinden om eruit te komen.'

Brobbey en Bergwijn brengen explosiviteit

Mocht Ajax erin slagen Bergwijn binnen te halen, dan heeft het volgens Inan in de winterse transferperiode een extra wapen in huis gehaald. 'Met het terughalen van Brobbey en de aanstaande transfer van Bergwijn, merk je dat Ajax echt explosiviteit aan de selectie wil toevoegen. Ze vinden dat ze dat wapen nog niet genoeg in huis hadden. Daar zit het meer in dan dat ze voorsorteren op een vertrek van Antony, wat ik ook nog maar moet zien.'

Lees meer over:
Plaats reactie

ajax1981 +3138

Duurt lang

13-01-2022 20:29

Jeugd +24959

Stel je voor je bent Tottenham...... Of het nou 18 miljoen of 20 miljoen is het zijn peanuts. Tottenham is echt niet onder de indruk als Ajax 2 miljoen minder wil geven dan zij voor ogen hebben. Dan houden ze hem toch gewoon. Is niet bepaald een gat in hun budget.

13-01-2022 18:39

fc Barcelona_ke +19260

Het wordt volgend week een transfer afgerond gok ik. Hopelijk morgenochtend alles rond

13-01-2022 17:42

WillyBrokamp +11117

Het duurt wel lang mensen

13-01-2022 17:41

Op_een_oude_slof +4368

Ik zie jou graag komen Bergwijn 👍😬. Ik weet zeker dat jij wat gaat toevoegen aan deze selectie van Ajax..

13-01-2022 16:47

Hetzijnmaar +5453

Voor n speler die zo vaak geblesseerd is moet je niet meer dan 5 miljoen willen uitgeven
en wat heeft hij buiten PSV nu bereikt
Heeft in de PL in 2 jaar tijd 1 wedstrijd 90 min gespeeld 6 x niet bij de selectie ivm een enkelblessure en 5 keer niet bij de selectie met een kuitblessure
Lekker in Londen laten zitten!!!

13-01-2022 15:20

Brooklyn +4160

Signalen... Proces... Het spel... Meerdere opties...

Heerlijk beroep, voetbaljournalist.

13-01-2022 14:28

Rob.C +8418

Ja, Bingokaart al bijna vol....

13-01-2022 17:46

TontoKarnaggel +42632

Is die Yusuf Demir niet iets voor ons? Moet weg bij barca en lijkt nu te moeten kiezen tussen terug naar Rapid Wien of verkassen naar iets als frankfurt of leverkusen. Heb familie in Wenen wonen en die zijn al tijden helemaal wild van hem. Weliswaar andere positie maar imo veel hoger plafond dan Bergwijn. Of gaat hij een Unuvar in de weg zitten?

13-01-2022 14:07

DS84 +1856

Is naar rapid en heb liever niets van barca raar clubje

13-01-2022 17:29

Amp +38312

Unuvar lekker op 10 zetten. Demir idd goede speler die best mag komen, maar heb t idee dat ze specifiek zoeken naar iemand die veel diep kan gaan. Demir is vooral een speler die de bal aan de voet wil, beetje als antony, ook al gaat die wel steeds vaker diep

13-01-2022 19:41

AFC34 +3840

Een te verwachten aankoop natuurlijk. Als je de interviews van Overmars van de afgelopen jaren naast elkaar legt komt eigenlijk altijd hetzelfde naar voren; de beste Nederlandse spelers horen bij Ajax te spelen. Blijkbaar schaart Overmars hem daaronder en dat vind ik wel terecht. Dat, aangevuld met buitenlands talent zou de selectie van Ajax moeten vormen. In de aanval hebben we momenteel geen enkele goede Nederlandse speler, iets wat eigenlijk wel zou moeten. Ben benieuwd wanneer er witte rook komt.

13-01-2022 13:27

Web +178830

Als Bergwijn echt heel graag naar Ajax wil
Gaat het wel rond komen

13-01-2022 13:13

AFCAjaxMidNineties +12849

Luis Suarez polsen zou ik zeggen. Geef je 10 miljoen tekengeld voor 2 jaar en dan een rol binnen de club. Alleen zie ik hem in een tweestrijd met Tafic komen. Wie is de leider dan? Maar kan ook erg goed uit gaan pakken.

13-01-2022 12:53

MelleAfca +14348

Ik had niet verwacht dit ooit te zeggen, maar van mij hoeft dat niet zo. Ik vind het met vlagen echt een gevaarlijke dwaas geworden.

13-01-2022 13:51

afca85meer4ever +2955

Een dwaas was het altijd al. De enige reden dat wij dat lang accepteerden is omdat hij ons shirt heeft gedragen.

14-01-2022 07:01

MelleAfca +14348

Heb je ook gelijk in, maar hij had vroeger nog iets bijna aandoenlijks over hem heen hangen. Nu zou ik even een blokje om lopen als ik hem tegen zou komen op straat

14-01-2022 10:36

AFCACruijff14 +163311

Ik hoef Suarez ook niet meer. 35 plus, had 2 jaar terug de kans en kwam niet. Ik vind hem uitgeblust ogen. Die gaat lekker naar Miami en over een jaar volgt Messi ook.

13-01-2022 13:57

AFCAjaxMidNineties +12849

Come on. Die schiet er in de Eredivisie nog makkelijk 24 in. We hebben het over de lamme en de blinde waar hij dan tegen speelt. Verder een bak aan ervaring en een goede wedstrijdinstelling.

13-01-2022 18:07

Henkjanklaas +20686

scouting zal toch wel meerdere aanvallers in bijv Zuid Amerika op het oog hebben zeg.
er zij. twijfels over Bergwijn en daarom nooit 20.000 K plus betalen.

13-01-2022 12:40

mvdk +44628 moderator

'Ik heb signalen'.

13-01-2022 12:02

Indy073 +8967

Komt door het vaccin. 5g weet je wel.

13-01-2022 12:17

mvdk +44628 moderator

😉

14-01-2022 07:59

Bals +3786

Julián Álvarez (River Plate)?

13-01-2022 11:47

milan-jantje +2839

Ja heb je die voor 18 miljoen denk je ?

13-01-2022 11:49

Bals +3786

Waarom niet? Contract loopt dit jaar af.

13-01-2022 11:54

Oxxer +165749 moderator

Kiezen voor Man Utd zou een slechte zijn voor hem, die hebben zoveel opties voor centraal voorin. Suarez is klaar in Europa en zijn landgenoot is daar trainer, Atletico lijkt een match. Het lijkt alsof Ajax bezig met een spits die pas komend seizoen beschikbaar is. Brobbey lijkt een tijdelijke oplossing.

13-01-2022 14:52

Freddy +11566

Dat is een pure spits toch? Lijkt mij dan geen optie met Haller en Brobbey.

13-01-2022 12:51

MelleAfca +14348

Kan ook op links, speelt eigenlijk pas sinds dit seizoen in de spits. Als je Haller in de zomer voor +- 40 mil kan verkopen en je haalt deze jongen voor de helft dan zou je gek zijn het niet te doen.

13-01-2022 13:53

1991 +7787

Als Haller van de zomer vertrekt, zou het een goede optie zijn. Misschien Luuk ook voor een prikje oppikken als hincher.

13-01-2022 14:34

Mokum430 +262

zou wel zuur zijn als het niet meer doorgaat

13-01-2022 11:04

johanisajax +8844

Suarez

Tadic - Suarez - Antony

dromen mag....

13-01-2022 11:03

Soccerskins v2 +43618

Zou een aanval zijn vol klootzakken die er alles voor over hebben om te winnen. Lijkt me echt een nachtmerrie om tegenover je te hebben.

13-01-2022 11:16

johanisajax +8844

dat denk ik ook :)

13-01-2022 11:19

Ozymandias +159568

Suarez is bijna geheel versleten. Vorig seizoen was hij vanaf mid februari geheel op en dit seizoen is dat al vanaf het einde van oktober. Ik denk dat Suarez zichzelf vorig seizoen uit rancune richting Barca tot mid februari nog vooruit heeft kunnen jagen maar sindsdien is hij geen schim meer van de speler die hij ooit was. Niet alleen kan hij nauwelijks meer achter ballen aan jagen en geen spelers meer passeren (zelfs niet op die rommelige manier van hem) maar hij mist ook veel grote kansen die hij vroeger er gemakkelijk in had geschoten. Het rare is dat hij bijna al deze grote kansen mist doordat hij op een nonchalante manier de bal langs de doelman probeert te trappen (regelmatig vanaf links in het stafschopgebied met buitenkant rechts in de korte hoek proberen te schieten terwijl hij gemakkelijk de bal aan de rechterkant langs de doelman kan schuiven of om de doelman heen kan lopen). Het vuur om te scoren wat hij had lijkt geheel uit te zijn gegaan.

13-01-2022 11:19

Henkjanklaas +20686

je hebt vaak veel woorden nodig je punt te maken maar dit keer heb je volkomen gelijk. ik vraag me trouwens af of de scouting niet meer aanvallers uit bijv Zuid Amerika op het oog heeft. Ik heb mijn twijfels over Bergwijn en zeker voor 20.000K

13-01-2022 12:42

johanisajax +8844

suarez nog steeds een beest hoor, zeker in de ed! niet voor 4 jaar maar voor dit en volgend seizoen een absolute meerwaarde voor ajax!

13-01-2022 13:23

MelleAfca +14348

Wat fijn dat je je waarde oordeel over iemands manier van schrijven even deelt.

13-01-2022 13:54

Indy073 +8967

Wie zouden de andere opties kunnen zijn dan? Het zou iemand moeten zijn die snel kan aarden, liefste nederlands is maar tenminste bekend is in nederland. Tenminste, dat lijkt me anders waren ze niet voor brobbey en bergwijn gegaan.

De enige die ik dan in deze categorie vindt passen is el ghazi, en danjuma. Danjuma is niet te halen voor ajax, en el ghazi lijkt me nog steeds niet helemaal geschikt voor ajax en staat op de drempel van everton. Verder zie ik kluivert terughalen ook niet gebeuren en kostic denk ik ook niet haalbaar. Wat blijft er dan over?

Als je neres nou laat vertrekken verzeker jezelf dan van bergwijn, als de transfer domino is gestart zie ik zo meerdere premier league clubs naar bergwijn hengelen en heb je de kans dalijk alsnog de deksel op je neus te krijgen...

13-01-2022 10:49

Jayq +3396

Daarom is het ook 'schermt met'.
Ajax wil gewoon Bergwijn hebben, de enige die in het plaatje past (precies wat jij zegt)

13-01-2022 11:06

Indy073 +8967

Daarom zeg ik ook: “ speel niet met vuur, rond het af” ;).

Iedereen die ajax een warm hart toedraagt kan gevalletjes sulemana en richarlison nog wel herinneren. ( ook al zal sulemana niet aan overmars hebben gelegen)

Edit: ik hoop wel dat ze niet op een of andere reden noa lang nog als plan b zien, wat een verschrikkelijke uitspraken nu weer van hem na het sport gala in belgie. Goede voetballer maar blij dat die weg is.

13-01-2022 11:09

Ozymandias +159568

Brobbey brengt inderdaad explosiviteit, hij had bij Leipzig niet de conditie om meer dan één keer per vijf minuten een sprint te trekken maar oh wat waren die sprints explosief...

13-01-2022 10:25

Gooseman +11916

Dan kan hij het in de competitie goed bijbenen gezien de laatste wedstrijden. Ik kan me geen enkele sprint van Haller herinneren, alleen maar het gebrei op het middenveld.

13-01-2022 10:36

Jayq +3396

Er is überhaupt geen ruimte om te sprinten als de tegenstanders 1 bus in en 1 bus voor de 16 parkeren.

13-01-2022 10:39

Ozymandias +159568

Juist dan moet je sprints trekken om tegenstanders uit positie te trekken. Niet elke sprint is een vertikale sprint de zestien in of richting de zestien. Diagonale sprints zijn juist tegen ultra defensieve tegenstanders van enorm belang. Loopacties zorgen ervoor dat de tegenstanders keuzes moeten gaan maken: 'loop ik met de speler mee of geef ik de speler door', 'aan wie geef ik de speler door' en als de speler meeloopt moet een van zijn teamgenoten de ruimte invullen die hij achterlaat maar die heeft waarschijnlijk zijn eigen directe tegenstander en moet dan kiezen tussen het opvullen van dat gat en dus het vrijlaten van zijn eigen tegenstander of het dekken van zijn eigen tegenstander, etc., etc.. Sprints zorgen ervoor dat deze keuze's sneller moeten worden gemaakt en de kans dus groter is dan een tegenstander een verkeerde keuze maakt en er een speler vrij komt te staan of er een opening voor een steekpass vrijkomt.

13-01-2022 10:40

Hollister +12628

Explosiviteit, snelheid en vooral diepgaan (zonder bal) is hetgeen Ten Hag nog miste in dit elftal.... op basis daarvan (verlies Neres, Jensen? en Danilo? ) zou natuurlijk met de komst van bergwijn en Brobbey Ajax er wel heel prima uit deze transferperiode komen.... vergeet niet dat we ook een 'extra" middenvelder erbij krijgen met een Kudus, nadat hij hopelijk nu eens een heel jaar blessurevrij blijft.
Nu januari goed doorkomen en de basis leggen voor schaal 36 en hopelijk minimaal kwartfinale CL.... dan is wat mij betreft het seizoen al weer geslaagd.. alles wat sportief en financieel dan nog meer bereikt wordt is mooi meegenomen

13-01-2022 09:48

Oxxer +165749 moderator

De oplossing van het spitsenprobleem ligt in Zuid Amerika. Ik vraag mij af wat daar nu met de scouting gebeurd sinds covid. Ajax heeft spelers gehad uit Zuid Amerika, dat continent is zo groot, zijn die jongens niet te motiveren voor een rol in de scouting. De club is nu hot.

13-01-2022 09:48

BakkalBijter +11754

Wat weet jij daar nou van? Wie is die oplossing dan? Waarom ligt die oplossing niet in China, of India? Wonen zoveel mensen…

Bergwijn is gewoon een topspeler voor ons. Een buitenlander zonder ervaring in de ED met zijn kwaliteiten was niet naar de ED gekomen, had er niet eens over nagedacht waarschijnlijk.

13-01-2022 10:02

Oxxer +165749 moderator

Wat ik daarvan weet? Dat er voor €25M betere opties lopen in Zuid Amerika dan Bergwijn.

13-01-2022 11:50

AFCA127 +468

No shit Sherlock! Wat is het leven van een sportjournalist toch eenvoudig.

13-01-2022 09:14

Nr.10 +111831

Precies, een miljoentje meer of minder maakt uiteindelijk geen zak uit, belangrijker is dat hij snel bij de groep komt en zondag mee kan doen. Maak het maar rond vandaag Marc!

13-01-2022 08:12

Brownfinger +2005

Hij hoeft zondag toch nog niet mee te doen?

13-01-2022 08:21

Nr.10 +111831

Moet kunnen als het vandaag rond komt.

13-01-2022 08:31

Amp +38312

Liever wel, nu heb je alleen daramy als backup

13-01-2022 08:44

1991 +7787

Hij heeft toch een blessure?

13-01-2022 14:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.