'Ajax heeft naast Bergwijn meer opties ter versterking van de voorhoede'

door Jesse ter Haar 62

Bron Algemeen Dagblad

'Ajax heeft naast Bergwijn meer opties ter versterking van de voorhoede'

door Jesse ter Haar 62

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Ajax is druk bezig met het binnenhalen van Steven Bergwijn, maar wedt niet op één paard, zo schrijft het Algemeen Dagblad. Het is allesbehalve een zekerheid dat de aanvaller naar Amsterdam komt en dus heeft de club een lijstje met alternatieven klaarliggen.

De jacht van Marc Overmars op Bergwijn is ingezet en een bod van achttien miljoen euro zou al afgewezen zijn. Bovendien zou Tottenham Hotspur voornemens zijn om de international van het Nederlands elftal nog tijdens de komende transferperiode kwijt te raken. Ze zetten hierbij in op een definitief vertrek. Een huurdeal lijkt geen optie.

Niet alleen Ajax, ook Bergwijn zou echter schermen met meerdere opties. Hij kan ervoor kiezen om in het buitenland actief te blijven, want enkele clubs van formaat uit Spanje en Duitsland zouden ook naar de diensten van Bergwijn hengelen. Het is zodoende nog maar afwachten of Ajax erin slaagt de buitenspeler te verleiden tot een terugkeer naar Nederland.

Het is nog niet bekend welke andere opties Ajax heeft om de voorhoede te versterken. Feit is dat de aanvallers die gelden als back-up - Mohamed Daramy, Danilo Pereira en David Neres- niet voldoende overtuigden tijdens de eerste seizoenshelft. In de persoon van Brian Brobbey kwam er al wel een aanvaller bij, zij het op - voorlopig - tijdelijke basis.

Lees meer over:
Plaats reactie

WiwaAFCA +106

Wie zijn die andere opties dan?

13-01-2022 04:22

donkerblauw +2894

Ja dat zeggen ze niet

13-01-2022 11:01

THE36CHAMBERSWU +1548

Ajax zegt er zijn ook andere opties en Tottenham zegt we willen Bergwijn graag houden. Proberen beiden wat aan de prijs te doen natuurlijk.

14-01-2022 04:24

PJS +5005

Kappen met die Bergwijn onzin.

12-01-2022 13:14

Qifesh +24917

Dus bergwijn en brobbey ieder een helft.. hopelijk kunnen ze dat conditioneel aan

12-01-2022 11:55

fc Barcelona_ke +19255

Ik verwacht:
Vandaag: ajax en spurs akkoord over deal
Donderdag: bergwijn momenteel aan de keuring plus contract tekenen
Vrijdag: ajax slaagt optijden de speelgerechtigd bergwijn tegen fc u

12-01-2022 11:11

THE36CHAMBERSWU +1548

Helaas, dan maar wat strakker inplannen

12-01-2022 23:46

aschja +20594

Stop de drama! Berghuis bij Feyenoord, Klaiber bij Utrecht, Bergwijn bij PSV. Allemaal hebben ze een smetje. Allemaal iets op hun kerfstok. Die hebben we ook omarmt. Bergwijn is sterk. Snel. Goed schot. Kan op de flanken en spits. En zal straks uitleg moeten geven over dat juichen voor de tv incident. En dan gaat met net zo’n bevredigend antwoord komen als toen de PSVers wilde horen. Stop met janken. Iedereen van jullie staat te juichen als ie eentje in het netje legt.

12-01-2022 10:04

Ajax1inVuurenVlam +1233

Ik mis Hakim, een belletje kan geen kwaad toch?

11-01-2022 22:16

aschja +20594

Alltime favorite Ajacied! 🥰

12-01-2022 09:50

Heimwee +6778

Aub geen Bergwijn, hij heeft helemaal niets met Ajax. Hij loopt gratis de deur uit naar een concurrent die er 30 miljoen euro aan verdient. Dan is hij blij dat Tottenham Ajax uitschakelt en dan ga je hem voor 20 miljoen terug kopen. Never nooit aan beginnen. Het is trouwens een trend aan het worden, gratis weggaan bij Ajax, dan mislukken in het buitenland en dan hen voor veel geld terugkopen. Stop snel met dat wanbeleid anders kom je heel snel weer in de financieele problemen.

11-01-2022 19:36

aschja +20594

Hou toch op man. Bergwijn vertrok in 2011 naar PSV. 13/14 jarige leeftijd. Er zijn er genoeg die op die leeftijd de omgekeerde weg bewandelen. Omdat toevallig hij doorbreekt en hij gratis de deur uit gelopen. Stop met de dramaqueen uithangen.

Wat betreft andere spelers. Maz, Brobbey etc eens. Maar Bergwijn kan je echt niet onder die groep scharen.

12-01-2022 09:55

Yeshyeshyall +11018

Ben benieuwd naar evt andere opties maar zou het heel lekker vinden als Bergwijn komt

11-01-2022 16:27

fc Barcelona_ke +19255

andere optie zal wel zeker naar Zuid-Amerikaans speler ofzo! ik heb natuurlijk gek op Zuid-Amerikanen, maar op dit moment zou Bergwijn echt beste optie. hij kent Ajax, ervaren gedaan met Spurs. direct nodig tegen FC U PSV en verre te komen in CL

11-01-2022 16:33

Matzet +5433

Wat mij betreft blijft hij lekker in Londen. Ik zie Bergwijn niet graag in een Ajax-shirt.

11-01-2022 21:29

GarciaDeLaTorre +23117

Interessant, wellicht wat sensatie maar Ajax heeft de omslagfoto op FB veranderd naar een foto met Eriksen.. Zou het?

11-01-2022 16:03

nummer14 +5025

Als hij wel komt wil iemand er dan op toezien dat het vinkje achter zijn naam wordt aangezet?

11-01-2022 15:17

036AFCA97 +146682

Ik snap niet goed waarom je huurt met een verplichte optie tot koop? Dat is dan toch gewoon uitstel van betaling? Of mis ik iets?

11-01-2022 14:53

FreeThulli +6029

Klopt!

Edit: Google maar eens: "huur met verplichte optie tot koop", dan krijg je alleen maar voetbalnieuws-artikelen. Het is een verzonnen term binnen de voetballerij, maar voor het Nederlandse verbintenissenrecht is het volgens mij gewoon koop.

Het is ook aparte term want wanneer je een verplichte koopoptie hebt, heeft geen van beide partijen dus eigenlijk een optie (verkoper moet verkopen en koper moet kopen).

11-01-2022 14:55

mark_jansen +0

Juridisch is het zeker geen koop. Koop heeft betrekking op een zaak, een object dus. Een mens koop je nu eenmaal niet. Juridisch is een transfer van een voetballer gewoon het beeindigen van een arbeidsovereenkomst met de oude club, tegen betaling van een geldbedrag door de nieuwe club, om vervolgens een arbeidsovereenkomst aan te gaan met de nieuwe club.

11-01-2022 20:37

DT10 +366

Heeft gewoon met FFP te maken. Veel Italiaanse clubs doen dit ook. Maar ook de transfers van Lang en Botman.

11-01-2022 15:03

036AFCA97 +146682

Ik ben voor de komst van Bergwijn, maar 24 miljoen vind ik wel echt heel veel geld. Er vanuitgaand dat Neres weggaat heb je met Tadic, Brobbey, Daramy, Haller, Antony, Danilo en Berghuis die ook nog op rechts kan al best veel aanvallers. Dan heb je nog talenten als Unuvar, Hansen, Ammouricho etc. die eraan komen. Wel moet ik toegeven dat van de genoemde aanvallers maar 3 man bewezen heeft écht goed te zijn in de Champions League.

Daarnaast wordt er wel extreem veel geld uitgegeven, of zie ik dat verkeerd? Antony, Haller, Tadic, Klaassen, Berghuis, Blind, Gravenberch verdienen allemaal mega salarissen van rond de 3 miljoen toch?

Je moet oppassen dat je niet kapot gaat aan je grote ambities straks.

11-01-2022 14:01

ajaxmastery +1439

De bedragen gaan ook helemaal nergens meer over.

Die Dembele van Barca moet meer dan 70 miljoen kosten.
Die gast is de helft van zijn tijd geblesseerd geweest.
De andere helft heeft ie alleen zitten prutsen.

Ik probeer daarom niet te kijken naar bedragen.
Ben wel opgelucht dat we geen Dembele kopen :P

11-01-2022 14:55

Adam24 +39429

De bedragen zijn vooralsnog een stuk lager dan voor de coronacrisis.

11-01-2022 15:09

aschja +20594

Nee. Gamen was ie het doen. Bij Fifa speelde hijzelf stukken beter.

12-01-2022 10:06

NeeI +108406

Eens. Gevaarlijke tendens. Nog los van de eigen jongens die wel genoeg perspectief moeten houden. Aankopen zijn namelijk niet per definitie geschikt.

11-01-2022 15:00

GeorgeAdamski +3616

Ik houd me maar vast aan deze post op een Spurs fansite. Een 'well-known member' schrijft: I’d rather not sell him [Bergwijn], his last match was West Ham and he was brilliant. I really think he’ll explode somewhere else. With Ndombele, Dele etc you can kinda feel they’ve run their course at Spurs, but I don’t feel that with Stevie.

Overigens is zo'n Engelse fansite het lezen zeker waard. Die Engelsen doen dat goed. Met dank aan Allesreiniger voor de link.

11-01-2022 14:01

036AFCA97 +146682

Linkje? Ik zie op Twitter ook veel Spurs supporters die niet willen dat die vertrekt. Dat doet me goed haha

11-01-2022 14:03

GeorgeAdamski +3616

Ik ben het kwijt... ik zoek😀
https://spurscommunity.co.uk/index.php?threads/player-watch-steven-bergwijn.141442/page-201#post-7749283

11-01-2022 14:03

Ozymandias +159568

"his last match was West Ham and he was brilliant."

Brilliant is wat overdreven maar hij maakte zeker indruk, vooral in de kleine ruimte (West Ham verdedigd zeer compact) viel Bergwijn positief op.

11-01-2022 14:25

Ajax27 +19263

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je nog meer versterkingen voor dit seizoen wilt halen. Neres kreeg amper de kans en voegt weinig toe de laatste tijd.

Als er iets met Antony gebeurd is waarschijnlijk het eerste alternatief Berghuis. Daramy overtuigt nog niet maar vind ik veel te vroeg om af te schrijven. Wie er wel overtuigen zijn wat jongens uit Jong Ajax. Die worden nergens genoemd maar er zijn er een aantal die al weken op de deur kloppen. Unuvar zit er heel dichtbij. Van Axel Dongen zie ik best wel z'n eerste minuutjes maken. Brobbey heb je er dadelijk nog bij. Op het middenveld klopt Taylor al lang op de deur, Youri Regeer doet het ontzettend goed.

De jeugd moet wel enigszins perspectief behouden om middels wat invalbeurten aan Ajax 1 te ruiken.

Sterke aankopen voor de basis vind ik helemaal prima, maar komop, we gaan toch geen 20 miljoen betalen voor iemand als Bergwijn die gewoon voor de breedte wordt gehaald? Dan zijn we echt een weg in aan het slaan die niet goed is... al hoeveel geld we hebben.

11-01-2022 13:36

Niels. +2235

Deels eens qua jeugd en perspectief. Niet eens over de namen die je nu noemt... deze spelers zijn bij lange na niet klaar om een rol van betekenis te spelen. De speler die het meest ver is in zijn ontwikkeling is Taylor. Heeft mij nog geen enkel moment kunnen overtuigen in de minuten die hij heeft gekregen. Unuvar is een veelbelovend talent, maar ook hij is er nog lang niet klaar voor. Wel pleit ik voor bijvoorbeeld meer minuten voor zulke jongens, maar zeker niet in de basis.

We strijden nog op 3 fronten. Vergeet niet dat als we tegen zowel Utrecht als PSV verliezen, we gewoon 7 punten achter staan. Ook zou een nederlaag tegen PSV al 4 punten achterstand geven. Je hebt hierbij gewoon een sterke bank nodig. Bergwijn zal ( wellicht ) dit seizoen nog geen onbetwiste basisspeler worden, maar het seizoen hierna zal dit op zeker het geval zijn, als Antony en misschien wel Tadic vertrekt.

Daarnaast heb je de CL. Ik ben optimistisch over de loting, en verwacht ook dat we een ronde verder kunnen komen. Maar ook daarvoor heb je een ijzersterke bank nodig. Tegen bijvoorbeeld Dortmund uit en Besiktas uit maakten wisselspelers het verschil.
Vanaf de kwartfinale word het gewoon vechten en laten zien wat we waard zijn. Ik word op dit moment veel vrolijker als ik een Bergwijn zie invallen voor Antony dan een Neres..
Ben altijd een super fan geweest van Neres. Zal zijn acties ook nooit vergeten, maar we moeten eerlijk zijn en stellen dat Neres er ongelukkig bij loopt. Dat gun ik hem niet....

Last but not least.... Covid 19.
Stel dat je lopende de 2de seizoenshelft te kampen krijgt met positieve testen, moet je een vervanger hebben op de plaats. Het gaat bij prof voetballers vaak om een simpele verkoudheid, maar je moet ook rekening houden met een wat langere absentie. Dat kun je je in dit stadium van het seizoen niet meer veroorloven.
Mijn gevoel zegt mij overigens nu al dat Ajax in de aanval te kampen heeft met positieve testen, en ze hierom de deal van Bergwijn zsm willen afronden.

11-01-2022 13:48

Niels. +2235

Bergwijn upload 17 minuten geleden op snapchat een foto met de tekst. So it goes ✌🏽

En net 3 minuten geleden met de tekst: See you soon 🙏🏽 En een afbeelding met een koffer....

Op de training van Tottenham vandaag was hij 98% niet aanwezig, na foto’s en video’s op het twitteraccount van Tottenham..
+ Er komt net een bericht binnen dat Ajax het bod heeft verhoogd.
Volgens mij willen ze hem dus zondag al bij de selectie hebben....

11-01-2022 13:00

Indy073 +8967

Dan zouden de geruchten op twitter van het 24 miljoen bod kunnen kloppen, en de spurs het al geaccepteerd hebben

Btw wat is het account van bergwijn zou de fotos ook wel graag willen zien.

11-01-2022 13:03

fc Barcelona_ke +19255

Als het zo is, heb ajax haastig
Neres bijna weg?? Of/ en 1 of meerdere coronapositief tadic?? Anthony?? Brobbey??

11-01-2022 13:22

Ajax27 +19263

Dat zou je bijna zeggen ja. Anders vind ik het heel raar. Waarom zou je 20-24 miljoen voor iemand betalen wanneer je Tadic - Haller - Antony hebt voor de basis?

Ergens vind ik het wel weer karma voor Brobbey en moet ik daar om lachen. Hij had gehoopt de eerste wedstrijden tegen FC Utrecht en PSV er te staan bij het ontbreken van Haller. Nu is ie net binnen wordt er een mega aankoop gedaan, waardoor die wedstrijden Bergwijn en Tadic de LB en spitspositie zullen bezetten en hij alsnog alles op de bank zit hahaha.

11-01-2022 13:41

Ozymandias +159568

Of ze zijn erachter gekomen dat Brobbey verre van fit genoeg is om tegen FC Utrecht en PSV in de basis te starten. Trouwens moet idereen die denkt dat Brobbey de tijdelijke opvolger van Haller is naar zijn wedstrijd tegen Club Brugge kijken (zijn enige wedstrijd voor Leipzig waarin hij meer dan een helft heeft gespeeld). Op Rondo vertelde De Mos dat Brobbey fantastisch had gespeeld maar liet daarmee merken dat hij de wedstrijd niet heeft bekeken want slechter spelen dan Brobbey deed kan bijna niet. Ik had de wedstrijd niet gezien maar heb recent alle speeltijd van Brobbey bij Leipzig terugbekeken via Wyscout en wist niet wat ik zag. Hij kwam maar 23 keer aan de bal en wist toch de bal 13 keer kwijt te raken (mede door een pass accuracy van maar liefst 29%). Hier op AS wordt er al gezeken over het balverlies van Gravenberch als hij zo'n 10 keer de bal kwijtraakte in meer dan 60 balaanrakingen. Daarbij stond Brobbey na elke sprint ongeveer vijf minuten bijna geheel stil om vervolgens nog een sprint te trekken om weer vijf minuten bijna geheel stil te staan en dat zo'n 60 minuten lang.

11-01-2022 14:05

Niels. +2235

Heb jij een linkje met hoe ik deze beelden terug kan zien? Zou ze ook eens graag willen bekijken! Alvast dank!

11-01-2022 14:20

Ozymandias +159568

Via wyscout.com, het is alleen wel erg duur (mijn vriendin heeft mij het Zilvere pakket cadeau gedaan als verjaardagscadeau).

11-01-2022 14:28

Niels. +2235

Heb jij een linkje van jouw vriendin? Ik ben ook bijna jarig....

Geintje vriend. Gaaf kado, wist helemaal niet dat zoiets bestond....

11-01-2022 14:31

SAE +4167

Antony, Tadic en Daramy(?) trainden in Portugal apart toch?

11-01-2022 15:07

Rodsje +14927

Of jij moet stoppen met suggereren en door blijven draven met je “niet fit brobbey” argumenten.

12-01-2022 00:43

Ozymandias +159568

"Op de training van Tottenham vandaag was hij 98% niet aanwezig, na foto’s en video’s op het twitteraccount van Tottenham.."

Bergwijn is momenteel geblesseerd dus dat opzich zegt niet zoveel. Dat gezegd hebbende denk ik dat je met de rest van je bericht gelijk hebt en Bergwijn aan het einde van deze week een Ajacied is. Verweij is close met zijn zaakwaarnemer en noemt niet voor niets Ajax al maanden.

11-01-2022 14:03

SAE +4167

Wat is zijn snapchat?

11-01-2022 15:07

BxM +4079

Zal wel zoiets worden deze aankomende week.
Neres out: 17.5-20mil +/-
Bergwijn in: 20-22.5mil +/-

Prima deal in mijn ogen, niet alleen kwalitatief maar ook motivationeel. Neres lijkt er vaak gewoon geen zin meer in te hebben en Bergwijn zal zich graag willen bewijzen. Ik vind Bergwijn als persoon ook 10x niks maar als voetballer echt wel een kwaliteitsimpuls voor Ajax. Wel voor zondag afronden graag.

11-01-2022 11:50

Soccerskins v2 +43609

Op Twitter gaat rond dat Overmars een nieuw bod van 20 miljoen pond (24 miljoen euro) gaat neerleggen bij Tottenham. Het minder dan wat we ‘extra’ hebben gekregen van de CL, maar of Bergwijn het waard is betwijfel ik ten zeerste.

11-01-2022 11:29

fc Barcelona_ke +19255

Bron/welke twitter?

11-01-2022 11:31

Soccerskins v2 +43609

@Ekremkonur op twitter. Heeft een redelijk groot account.

11-01-2022 11:36

Dutch Schaefer +6182

Dat zou bezopen zijn qua bedrag, maar niet geheel onlogisch qua timing. Ze willen hem liever vandaag dan morgen hebben met oog op competitie.

11-01-2022 11:43

Msc +14160

Ryan babel?

11-01-2022 11:22

Rasmussen +25823

Als die komt rijd ik naar België en schiet ik een Glock door mij hoofd

11-01-2022 11:25

FreeThulli +6029

Met wat ga je die Glock afschieten dan? Een kanon? Lijkt me niet heel praktisch.

11-01-2022 11:35

Rasmussen +25823

🤣🤣🤣

11-01-2022 12:39

mgtow +22319

Het is hier geen sociale werkplaats. 🤡

11-01-2022 11:38

mvdk +44614 moderator

Nou... volgens mij hebben we inmiddels wel een sociale afdeling.

11-01-2022 11:54

FreeThulli +6029

Net nog even de samenvatting teruggekeken van Nederland - Noorwegen. Buiten een goal en een assist in een wedstrijd die nog opengebroken moest worden (en waarin het ging om een Wk-ticket), speelde Bergwijn een geweldige pot. Dat sommige mensen hem hier afschilderen als iemand die zelf geen kansen kan creëren a la Promes, is gewoonweg ridicuul. Bergwijn zou een top versterking zijn voor Ajax.

11-01-2022 10:56

NeeI +108406

Ik snap de vergelijking Bergwijn-Promes ook niet. Totaal verschillende type spelers.

Ja, ze zijn beiden zwart, snel en hebben tattoo's, maar daar stopt de vergelijking.

11-01-2022 11:05

vandenhaas4 +15147

Het zijn beide buitenspelers die stuivertje wisselen om te fungeren als 2e/3e keus op de vleugel bij het nederlands elftal. Beide worden na een periode buitenland door ajax gewild/gekocht. Vergelijking ligt voor de hand.

11-01-2022 11:50

Ozymandias +159568

Alleen wordt Bergwijn hier op AS veelvuldig een type Promes genoemd. Dat is denk ik waar FreeThulli en Neel op doelen.

11-01-2022 12:43

NeeI +108406

Exact, Ozy.

Ik lees overal de vergelijking met het type voetballer Promes als het over Bergwijn gaat. Maar dat is echt nergens op gebaseerd.

11-01-2022 13:09

vandenhaas4 +15147

Noem nog eens wat andere wedstrijden waarin hij goed speelde.

Laat ik Klaassen als voorbeeld nemen. Die heeft dit seizoen ook geweldige wedstrijden gespeeld waarin hij de uitblinker was in het NL elftal, en staat er nu ook naast.

11-01-2022 11:43

FreeThulli +6029

Noem jij anders even wat wedstrijden waar hij niet goed speelde als je dat zo nodig wil bewijzen. En kom dan niet met invalbeurtjes van 10 minuten. Als je een punt wil maken dan moet je zelf voorbeelden aandragen en niet populistisch lopen ouwehoeren zoals je nu doet.

11-01-2022 11:47

vandenhaas4 +15147

Dan blijft er weinig over...

11-01-2022 11:51

FreeThulli +6029

Dank voor deze uitgebreide analyse.

11-01-2022 11:54

vandenhaas4 +15147

Ik zie dat je je reactie hebt aanpast om nog wat geprikkelder te reageren. Maar zo gaan we niet beginnen hè, mij een beetje de maat nemen omdat ik geen voorbeelden geef (waarvan je ook nog een de criteria wenst te bepalen) terwijl je zelf serieus aankomt met bevindingen op basis van de samenvatting van een wedstrijd. Haha, sodemieter dan een end op

11-01-2022 13:42

FreeThulli +6029

Pardon? Jij begint mij te verzoeken om voorbeelden te geven terwijl jij degene bent die insinueert dat hij vaak niet goed speelt. Jij bent degene die hier stelt, dus jij mag bewijzen.

"Ik zie dat je je reactie hebt aanpast om nog wat geprikkelder te reageren."

Ik heb inderdaad die reactie een minuut na mijn initiële post aangepast - volgens mij nog voor dat jij jouw reactie had geplaatst, maar goed. Ik zie dat het hevige emoties bij je losmaakt maar dat doet me om eerlijk te zijn vrij weinig. Inhoudelijk heb je nog helemaal niets toegevoegd.

11-01-2022 13:50

vandenhaas4 +15147

Nee, ik stel niks. Ik geef aan dat je met een drogreden komt aanzetten om een punt te maken.

11-01-2022 17:54

louis60 +11473

Moeten wel haast maken. Tegen Utrecht en lampies mogen we geen punten meer verliezen. Tegen Benfica is Haller er weer bij. Maar een extra aanvaller, keeper en verdediger(wanneer Nous en Nico vertrekken) zou niet verkeerd zijn. Ik ben wel positiever geworden over Schuurs. Hij krijgt meer persoonlijkheid, maakt minder foutjes en geeft goeie voorzetten.

11-01-2022 10:40

Ibrahimofiets +1103

Snap niet goed hoe mensen toch tegen zijn komst kunnnen zijn. Op basis van zijn uitspraken zou nog een reden kunnen zijn, maar qua voetballer is dit toch echt een goede aankoop.

Gebleken is wel dat spelers die het in de PL niet lekker deden bij Ajax vaak een schot in de roos zijn. Tadic, Blind, Haller zijn onze sterkhouders momenteel. Dus het argument dat een speler het daar niet haalt is geen garantie dat ie het hier ook niet waar maakt.

Verder heeft Tadic helaas niet het eeuwige voetballeven op onze linksbuiten positie, gaat Neres wss weg en zou je Haller ook kwijt kunnen raken als die zo door gaat. Er gaat binnen het jaar ongetwijfeld een positie vrijkomen voor Bergwijn.

Ik heb liever dat Overmars alvast zorgt dat er een vervanger op niveau klaar staat als dat we een halfjaar of langer met een tijdelijke oplossing uit de jeugd spelen.

Gs zo door Marcie! D'r zit af en toe een missertje tussen, maar met treffers als Haller, Antony, Blind, Tadic, Nico, Martinez kan ik dat prima vergeten.

11-01-2022 10:38

Rasmussen +25823

Yes andere opties:

Neres (22 miljoen)
Daramy (12 miljoen)
Labyad (4 miljoen)
Bande (8 miljoen)
En anders kunnen we Sulejmani nog terughalen die kostte ook een godsvermogen

11-01-2022 09:33

mvdk +44614 moderator

Ja, laten we alleen het negatieve noemen. Zijn we goed in.

11-01-2022 09:35

Rasmussen +25823

Ja zo gaan we behoorlijk negatief (vermogen)

11-01-2022 11:25

mvdk +44614 moderator

Heb je cijfers? De enige reden dat we vorig jaar rood gingen was corona. Maar volgens mij heeft de hele wereld dat probleem. We zijn op alle vlakken gezond en schatrijk.

11-01-2022 11:56

FissaDeGekste +3441

Met Bayern de meest gezonde club in Europa. Relatief (tov de omzet) het meeste eigen vermogen. Get a grip man.

12-01-2022 09:53

Juichtoon +32949

Daar kun je voor 300 mln aan verkopen naast zetten ..

11-01-2022 09:39

mvdk +44614 moderator

Plus dat Neres een hele lange tijd goed speelde en ons in o.a. de CL en topwedstrijden veel opleverde. Pas na zijn lange blessureleed werd het minder.

Daramy is er nog maar net en moet de tijd krijgen. Mensen zijn weer veel te snel met oordelen.

Bande is ook een beetje flauw, want die was in België gewoon goed, alleen doe je niks tegen een zware blessure. Hij heeft botte pech gehad en kwam dat niet meer te boven.

11-01-2022 09:50

Ajax1114 +19393

Je vergeet Magallan nog

11-01-2022 12:38

Niels. +2235

Mikkel Damsgaard - Sampdoria
Filip Kostic - Eintracht Frankfurt
Anwar el Ghazi (?) - Aston Villa

1 van de alternatieve?

11-01-2022 06:53

Berghuis +14463

Kostic word denk ik onhaalbaar, El Ghazi alsjeblieft niet zeg.. Prima speler voor Aston Villa, maar dat is echt te min voor het Ajax van tegenwoordig. Damsgaard kan een optie zijn, maar die zal van mee interesse genieten binnen Italië denk ik zo.

11-01-2022 08:07

DT10 +366

Damsgaard is geopereerd aan zijn knie. Die speelt dit seizoen waarschijnlijk niet meer. Samp zoekt zelfs een vervanger.

11-01-2022 08:48

mvdk +44614 moderator

Klopt.

11-01-2022 08:50

fc Barcelona_ke +19255

Wie is andere opties? Zuid amerikaan? Deen? Belgisch?
Straks hebben we zonder neres en of de vervanger snel staat klaar om neres en sneller aanpassen of krijgen we een daramy 2.0?
Dus zie ik liefst dat bergwijn komt. We kennen zijn kwaliteit en hij kan ons verder helpen door succesvol in CL, kampioen worden en pakt knvb beker.

11-01-2022 02:01

mvdk +44614 moderator

Waarom een Daramy 2.0? Geef die jongen even de kans / tijd om te groeien.

11-01-2022 08:45

Nr.10 +111778

ff Zlatan nog voor een halfjaartje terughalen.

10-01-2022 23:48

Berghuis +14463

Ja want Zlatan kan goed uit de voeten op de flanken... We kunnen ook Kjell Scherpen terug halen en die op de flank proberen?

11-01-2022 08:08

Nr.10 +111778

Zlatan in een vrije rol op 10, Bergosso kan dan op de flank.

11-01-2022 09:54

duinen +417

Ik denk dat Zlatan nog probeert om AC Milan voor het eerst sinds zijn vertrek in 2011 weer eens kampioen te maken

11-01-2022 11:17

JariJari +15358

Ik hoop dat er alternatieven zijn want Bergwijn zit ik niet op te wachten. Aankoop a la Promes: matig en duur.

10-01-2022 23:41

Stefansuarez +19102

Als die net zo presteert als promes in de CL met zijn belangrijke doelpunten is die zeker welkom

11-01-2022 05:30

Berghuis +14463

Promes kon dat alleen door een sublieme Ziyech die elke bal perfect neerlegde. Je moet ze natuurlijk nog wel even binnen leggen, maar dat waren de buitenspelers van Sparta en RKC ook wel gelukt vermoed ik zo.

11-01-2022 08:10

Artemio +32413

In mijn ogen kun je beter iemand huren voor een half jaartje (mocht Neres alsnog vertrekken) aangezien de nodige talenten op de deur van Ajax 1 beginnen te kloppen.

10-01-2022 23:36

Intec2.0 +12444

Maak jezelf niks wijs er zijn op dit moment geen talenten in de voorhoede die op de deur bonken die ook maar een klein beetje het niveau van Ajax 1 heeft. Niet één allemaal nog heel jong en een hoop te leren.

10-01-2022 23:52

Artemio +32413

In een half jaar kan best wat veranderen.

11-01-2022 00:02

mokumnorth82 +2362

Soms moet je spelers gewoon in het diepe gooien om te zien of ze kunnen zwemmen. Ik denk dat je met Naci (liever op 10, maar goed) en van Axel Dongen toch wel potentiële basisspelers hebt.

11-01-2022 00:04

BakkalBijter +11753

Dat zijn allebei geen rechtsbuitens.

11-01-2022 00:28

Intec2.0 +12444

Heeft regelmatig laten zien daar prima uit de voeten te kunnen zelfs laatst bij oranje de beste speler op het veld.

11-01-2022 08:32

PH2BOT +40642

Wèlke talenten? ...en op welke deur? Niet op de CL KO fase deur in elk geval...en daar wil je nog dit seizoen scoren. Je staat namelijk niet elk seizoen met 18 punten in de KO fase CL.

11-01-2022 00:33

NeeI +108406

Dat doen aankopen ook niet per definitie. Ajax moet niet doorslaan in het kopen.

11-01-2022 01:25

TheRiviera +5510

Als Ajax wilt blijven mikken voor de top moet het wel kritischer worden op talenten. Spelers zoals De Ligt en Frenkie kom je maar zelden tegen. Spelers zijn ook meer geneigd om steeds vroeger te vertrekken dus als Ajax wilt profiteren van de kwaliteiten van deze spelers moeten ze meer gaan laten zien. Vooral wanneer de concurrentie hoog is.

Kijk bijvoorbeeld naar Naci Ünüvar. Dat is echt een speler die zichzelf dit jaar moet gaan bewijzen anders gaat hij mogelijk niet doorbreken. Hoe groter de eis word van Ajax om mee te doen met de top van de wereld hoe kritischer er gekeken zal worden naar de talenten en aankopen die Ajax doet.

11-01-2022 05:17

Artemio +32413

We praten over een back up speler. Ten Hag rouleert niet al te veel dus de basis staat min of meer vast. De overige tijd die vrij komt om Antony af te lossen zal een bekerwedstrijd bedragen of een laatste 20 minuten van een wedstrijd. Dan zou je in mijn ogen gewoon gebruik kunnen maken van je opleiding ipv een aankoop.
Tussenoplossing zou kunnen zijn iemand huren voor het restant van het seizoen.

11-01-2022 06:26

De Stift +7108

Unuvar is 18. We moeten niet vergeten dat Frenkie, Donnie en Nouri ook pas op hun 20ste (fysiek) klaar waren voor Ajax 1. Unuvar heeft de potentie en ontwikkelt zich goed dit seizoen. Als hij zo doorgaat, kan hij steeds vaker invallen bij Ajax 1. En is hij er over een a twee jaar klaar voor. Dan moet er wel ruimte zijn, wat nu met Klaassen en Berghuis nog maar de vraag is.
Voor Daramy is een half jaar jong ook beter. Zijn talent is duidelijk, hij begrijpt het Ajaxspel alleen nog niet. Die moet lekker veel spelen. Bergwijn haal je primair als linksbuiten, secundair als rechtsbuiten, en tertiair als spits.

11-01-2022 10:25

mvdk +44614 moderator

Overigens wel leuk hoe de PSVers reageren 😜 ze kunnen het niet uitstaan.

10-01-2022 23:03

DT10 +366

PSV'rs hier op AS? Dan mod je niet goed genoeg.

11-01-2022 08:31

mvdk +44614 moderator

De wereld gaat verder dan alleen AS 😀 collega's stangen is veel leuker

11-01-2022 08:50

De-King +20592

Bergwijn is gewoon een versterking voor dit Ajax.
Apart dat vele Ajacieden hier dat niet zien (niet willen zien).

Kijk aub. verder dan die ene opmerking die Bergwijn heeft gemaakt over Ajax, nadat hij eerst was warm gemaakt voor een transfer naar Ajax. Dit zei Bergwijn al toen hij nog bij PSV voetbalde tijdens het seizoen.

Dit werd hem natuurlijk ook niet in dank afgenomen daar in Eindhoven (club en supporters).
Hij heeft daarna niks meer gehoord van Ajax volgens mij en daar zat waarschijnlijk nog wat oud zeer en kon gelijk de Tottenham fans pleasen, Vandaar de uitspraak waarschijnlijk.

Bergwijn is een speler die Ajax completer maakt.
Van harte welkom wat mij betreft.

10-01-2022 22:51

Rasmussen +25823

Leg uit hoe Ajax bakken met geld uitgeeft (Neres, Daramy, Antony, Haller, Labyad, Bande enz.) en zonder verkoop alweer een nieuwe speler van 20 miljoen haalt? Niet uit te leggen imo. Je huishouding moet gezond blijven.

10-01-2022 23:00

Ibrahimofiets +1103

Nou eigenlijk heel simpel, door ook bakken met geld te verdienen door CL inkomsten.

Laat de financiële huishouding anders gewoon aan de mensen bij Ajax over. Dat doen ze de afgelopen jaren best aardig geloof ik!

10-01-2022 23:09

Raoul Circkens +1047

De kost gaat voor de baat uit

10-01-2022 23:13

De-King +20592

Neres schijnt voor ongeveer voor dezelfde prijs verkocht te worden als het goed is.
Kun je dus tegen elkaar afstrepen.

Daramy alsnog een groot talent die gewoon nog de tijd hoort te krijgen. (Niet iedere aankoop is een Antony).

Antony en Haller hebben toch wel een aardige reputatie opgebouwd en vertegenwoordigen dus ook een behoorlijke waarde. (De kunst van op tijd en goed verkopen verkopen, wat bij Neres eigenlijk verkeerd is gegaan. behoorlijke pech in mijn ogen)

Labyad tjaaa niet veel aan gehad valt van de Payrol einde van het seizoen. (transfer van de trainer, onze Erik is genoeg gepleased door Overmars)

Bande, ja heel veel pech mee gehad, maar valt aan het einde van het seizoen ook van de Payrol (word hoogstwaarschijnlijk ook overgenomen omdat hij het aardig lijkt te doen bij de club die hem huurt.

Uiteindelijk heeft Overmars dit voor zijn eigen gecreëerd. Door het Champions League inkomen en door goed te verkopen.

10-01-2022 23:14

mvdk +44614 moderator

CL 70 miljoen euro 21/22
CL 45 miljoen 20/21
CL 77 miljoen 19/20

Onder anderen onderstaande transfers worden in termijnen aan Ajax afbetaald:

De Jong 75 plus 11 bonussen
De Ligt 75 plus 10 bonussen
Ziyech 40
Van de Beek 40
Dest 21
Dolberg 20
Noem maar op...

Reken maar uit. Ondanks tegenvallers met Onana, Promes en waarschijnlijk ook Mazraoui en de gemiste stadioninkomsten harkte Ajax in de afgelopen 3 jaar meer dan 500 miljoen euro binnen aan alleen de CL en transfersommen. Daar komen de seizoenkaarten enzo nog bij!

10-01-2022 23:16

Ozymandias +159568

Door veel meer aan transfers te verdienen dan aan ze uit te geven.

2021/22: Inkomsten 34 miljoen en uitgaven 18.5 miljoen
2020/21: Inkomsten 109.5 miljoen en uitgaven 63.2 miljoen
2019/20: Inkomsten 218.2 miljoen en uitgaven 59.25 miljoen

10-01-2022 23:24

mvdk +44614 moderator

@Ozymandias het lijkt soms wel alsof een aantal leden alleen het negatieve nieuws onthouden.

10-01-2022 23:27

KingJames23 +11496

Ik denk dat het salarishuis wel iets hoger is dit seizoen.

11-01-2022 00:07

PH2BOT +40642

Jij gooit Labyad, Bandé, Daramy en 'enz' op één hoop met Haller, Antony en Neres. Dàt valt sowieso niet uit te leggen.

11-01-2022 00:36

JenkieDeFrong +404

Elke euro boven de 15 miljoen voor deze David Neres is ook best knap onderhandeld als je z'n prestaties bekijkt.. blijft natuurlijk zonde van die Chinezen een paar jaar terug maar was toen nog wel te begrijpen

11-01-2022 01:02

AFCA020! +6145

Dat is in mijn ogen helemaal niet verkeerd gegaan. De 20 miljoen die je destijds meer had kunnen vangen heb je dubbel en dwars terug verdient. Denk alleen al aan het Succesvolle halfjaar dat volgde in de CL. Zijn bijdrage was enorm, zowel direct (bijv maker van het enige doelpunt tegen Juve thuis 1-1) als ook indirect.
Daarnaast heeft hij Ajax populair gemaakt in Brazilië, waardoor daar geldstromen vandaan komen, waardoor anderhalf jaar later Antony is gekomen etc.
In 2019 was hij de grote man In de titelstrijd tijdens het onderlinge duel met psv. Iets wat je ook 40mln oplevert.

Dus hoezo is dat verkeerd gegaan? Ik vind het juist perfect gedaan. Je moet het hele plaatje zien en ik ben blij dat ze dat bij Ajax doen.
Daarnaast vertegenwoordigt hij nog steeds een waarde van zo’n 20 miljoen. Echt waar: dit is prima gedaan in mijn ogen

11-01-2022 04:04

YRGI +32996

Een speler die niet mee kan met Spurs en Oranje vind ik geen versterking voor Ajax.

11-01-2022 01:02

Ferd +38681

Bergwijn is gewoon geen versterking voor dit Ajax.
Apart dat vele Ajacieden hier dat niet zien (niet willen zien).

Die gast is snel, maar in de kleine ruimte te beperkt. En aangezien tegenstanders zich ingraven tegen Ajax heb je juist iemand nodig die in de kleine ruimte kan spelen.

11-01-2022 03:16

Oxxer +165748 moderator

Stel geniën bij het Algemeen Dagblad.

10-01-2022 22:42

FreeThulli +6029

Denkers van formaat.

10-01-2022 23:06

jerryisthename +32155

Bergwijn...I rest my case...en dan ook voor zoveel geld. 😱 OMG. Er moet een andere oplossing bestaan (rondlopen) ergens op deze wereld. Voor minder geld ook. 😅

10-01-2022 22:38

Eriksen10 +4814

El-Ghazi?

10-01-2022 22:30

ajax4perez +9619

Zeker een optie. En Eriksen erbij aub

10-01-2022 22:59

sexyajaxgirl +924

Geen Bergwijn aub. dan heb ik liever niks.

10-01-2022 22:29

ajaxwestland09 +29198

Zal je zien komt de naam wout weghorst voorbij 🤣

10-01-2022 21:46

OntlastendeMiddenvelder +1987

Typische Ajaxspeler.

;)

Die emoticon is op AS helaas echt nodig.

10-01-2022 22:23

KleineReus +6611

Voor wat extra 'grinta' in de voorhoede. Geen slecht idee! Nederlands international bovendien!

10-01-2022 22:34

Ajacied1995 +10789

Zeg dan gewoon wie

10-01-2022 21:43

MelleAfca +14348

Julian Alvarez. Al is het maar om mijn FM nog net even wat realistischer te maken, vind dat Overmars daar best even rekening mee mag houden

10-01-2022 21:39

Arie Vink +4873

Dat zou echt ongekend zijn. Onhaalbaar denk ik

10-01-2022 22:09

mokumnorth82 +2362

Hoezo onhaalbaar? Heeft een ontsnappingsclausule van 25 miljoen en heeft nog maar een contract tot 31 december 2022

10-01-2022 23:56

Arie Vink +4873

Onhaalbaar omdat hij in de belangstelling staat van alle grote clubs.

11-01-2022 12:09

mokumnorth82 +2362

Die grote clubs gokken op overname einde contract denk ik. Dus als je nu 15 miljoen biedt, wie weet.

11-01-2022 15:25

Arie Vink +4873

Zou top zijn. Liever hem dan Bergwijn

11-01-2022 16:07

020Dario020 +2075

Hoe heet dat Portugees talentje ook al weer? Een spits en voetbalt nu in Engeland dacht ik.
Veel doelpunten voor me gemaakt in FM.

10-01-2022 23:13

Lunsdale +6447

Cristiano Ronaldo.

10-01-2022 23:51

BillSplate +9757

C. Ronaldo

11-01-2022 00:10

AFCA1996L +16058

Fábio Silva?

11-01-2022 00:11

020Dario020 +2075

Die ja! Vele goals gemaakt voor me😂

Zou alleen niet weten of dat nog steeds zo’n talent in het echt is en of dat misschien iets voor Ajax is.

11-01-2022 21:40

Aeter +6723

Ik snap de hele hype om Bergwijn niet. Vond hem bij PSV al niet bijzonder en dat is bij Tottenham er niet beter op geworden. Denk ook niet dat hij 15 miljoen of meer waard is. Investeer dat geld liever in de toekomst. Schijnbaar denken de meesten hier dat hij super goed is ofzo, maar zelfs in Oranje, waar de concurrentie niet bepaald om te snijden is, is hij bij lange na geen zekerheidje. Ik dicht Noa Lang meer kwaliteiten toe dan deze jongen.

10-01-2022 21:25

Nr.10 +111778

Bij PSV niet bijzonder? Hij was gewoon een van de beste aanvallers van de Eredivisie toen. Kijk anders even naar zijn statistieken van zijn laatste 1,5 seizoen bij PSV, alleen Tadic geeft meer assists. Noa Lang doet het leuk in de Belgische competitie, dat is een paar niveau’s lager.

10-01-2022 23:25

Cello +52996 moderator

@Nr.10

Zijn laatste echt goede periode kende hij idd bij PSV. Maar we moeten dan niet vergeten dat het in de speelstijl van PSV gebeurde oftewel in een soort van reaktie-voetbal. Veelal top op de counter met o.a. zijn snelheid en voldoende de ruimte hebbend.

Bij Ajax wordt er toch echt doorgaans heel anders gespeeld, weten we allemaal. Dus al met al heb ik wel zo mijn twijfels of een komst van Bergwijn wel en succes gaat zijn/worden.

10-01-2022 23:32

Nr.10 +111778

Hij zal de meeste tijd geen basis staan, want Tadic en Antony zijn onomstreden. Je kan hem dus juist erin gooien als er wel wat ruimte ligt, als je bijvoorbeeld voor staat in Europa in de tweede helft.
Maar ik vind hem ook niet zo slecht in de kleine ruimte hoor, ik vind hem vrij compleet. Ja Neres in 18-19 was beter, maar op die Neres zitten we nu al 2,5 jaar te wachten en die is weg.

10-01-2022 23:34

thajax +7423

Vraag me af hoe Overmars de investering in Bergwijn ziet. Ik betwijfel of Bergwijn restwaarde heeft. Ook als hij excelleert bij Ajax, zal iedere club bedenken dat hij het bij Tottenham niet liet zien. Bij Blind en Klaassen gold dat eigenlijk ook, maar dat zijn oudere spelers die je helemaal afschrijft qua transferwaarde. Als je ipv Bergwijn een andere talentvolle buitenspeler haalt van bijv 18 mln, dan kan dat misschien ooit nog wel 30, 40 of 50 worden. Zoals bij Antony, Ziyech of Neres(, als hij op een goed moment was verkocht...)

10-01-2022 21:23

Ozymandias +159568

"Ook als hij excelleert bij Ajax, zal iedere club bedenken dat hij het bij Tottenham niet liet zien."

Zoals iedere club dat nu zal doen bij Haller omdat hij mislukte bij West Ham? Als Bergwijn bij Ajax excelleert zullen ze denken dat Tottenham een bad fit voor hem was zoals je zovaak in het voetbal ziet. Sommige van de beste Nederlandse spelers aller tijde (inclusief twee van het voormalige 'technische hart') hebben clubs gehad waar ze mislukte. Bergwijn wordt volgend seizoen pas 25. Als hij het goed doet bij Ajax zullen ze hem met een grote winst doorverkopen.

10-01-2022 21:33

aschja +20594

Jongen is pas 24 pik. Gewoon een andere talentvolle buitenspeler. Jonger dan. Die kunnen wij niet betalen. En anders is het gokken als Daramy.

10-01-2022 21:39

aschja +20594

Ik ga een naam noemen. Henk Veerman. Onderschatte spits.

10-01-2022 21:21

Stefansuarez +19102

Sarcastisch neem ik aan🤣

10-01-2022 21:21

JaapStam +137882

🤣🤣🤣!!!

10-01-2022 21:31

aschja +20594

Kostic mn reet. Henk Veerman. 🐐

10-01-2022 21:36

Ferd +38681

Aschja is helaas niet sarcastisch, ze heeft een oogje op hem denk ik. Ze zei laatst ook al dat hij beter was dan Haller.

11-01-2022 03:19

aschja +20594

Ze? Wat leuk!

11-01-2022 08:03

mokumnorth82 +2362

Als ie goed kon koppen was ik met je mee gegaan

10-01-2022 21:23

ajaxwestland09 +29198

Luuk de jong

10-01-2022 21:45

mokumnorth82 +2362

Inderdaad die Alvarez nogmaals proberen, heeft nog maar een jaarcontract.

10-01-2022 21:14

Ozymandias +159568

Tottenham heeft zogenaamd andere clubs waar ze Bergwijn aan kunnen verkopen en Ajax heeft zogenaamd andere spelers waar ze ook interesse in hebben en iedereen speelt het spelletje terwijl iedereen weet dat het allemaal onzin is.

10-01-2022 21:08

KleineReus +6611

Hehe, het is inderdaad prachtig om het zo doorzichtige steekspel te aanschouwen.

10-01-2022 21:14

Msc +14160

Ajax gaat voor dit geld voor hoge mate van zekerheid… aangezien er geen andere oranje speler beschikbaar is, zal bergwijn de enige optie zijn of er komt niemand

10-01-2022 21:58

Ozymandias +159568

Ik zie het nog wel gebeuren dat als Bergwijn niet komt Kostić (voor primair linksback als Tagliafico vertrekt maar ook als optie voor op linksbuiten) wordt gekocht op aanraden van Tadić en Haller.

10-01-2022 21:59

Msc +14160

Sluit dat niet uit maar kans voor deze winter wat kleiner dan neres behouden als bergwijn niet haalbaar blijkt

10-01-2022 22:00

OntlastendeMiddenvelder +1987

Het heeft iets van twee verliefden die elkaar daten: beiden weten ze dat 'het' ervan gaat komen, maar geen mag het laten merken, of anders komt het er misschien niet meer van.

10-01-2022 22:27

Jake the Snake +17385

Van die berichten puur en alleen om de prijs te drukken. En Bergwijn onder druk te zetten. Die wil namelijk niet graag genoeg met opties in top competities. Laat lekker lopen.

10-01-2022 21:04

Ardoe +578

Laten we in godsnaam hopen dat die zgn clubs van formaat doorpakken. Moet er niet aan denken om zo over te betalen voor een draver die op het hoogste niveau nog niks heeft laten zien en in de grote wedstrijden niet thuis geeft. En laten we 't maar niet over z'n persoon hebben.

10-01-2022 20:58

Linkspoot +422

Want je kent hem persoonlijk? of het commentaar over die wedstrijd tegen de Spurs?

10-01-2022 21:01

Ajaxadam1 +31678

Ja lekker kopen om te kopen. Net als met Daramy. Sulemana lukte niet, dsn haal je beter niemand dan een random volgende snelle Afrikaan uit Denemarken. Puur en alleen maar om te kopen

10-01-2022 20:54

1991 +7787

Neres was de verwachting dat hij afgelopen zomer al zou vertrekken, dan had je alleen Tadic over voor links, mocht Haller alsnog niet renderen in CL of eredivisie, hadden ze alsnog voor Tadic in de spits gegaan, en had Daramy als enige de links kunnen bezetten. Of als Tadic geblesseerd zou raken. En Ajax had geen +30 miljoen over voor Bergwijn.

10-01-2022 21:09

Ajaxadam1 +31678

Nu blijkt dus dat we helemaal niks aan Daramy hebben en Ten Hag hem bijna 0 speelminuten geeft. Dus dan is t alsnog weggegooid geld. Dan kan je er beter een jeugdspeler de kans geven.

10-01-2022 21:22

Nr.10 +111778

Doe ff rustig joh. Misschien gaat Daramy nog wel groeien. En anders verkoopt onze Marc hem toch wel weer door. Alleen Magallan heeft hij niet meer kunnen slijten, verder verkoopt hij zelfs de miskopen nog voor hetzelfde bedrag door.

10-01-2022 23:28

Ajaxadam1 +31678

Naja ik zie t opzich nog wel in m zitten maar Ten Hag niet. Vind het een hele slechte zaak dat een miljoenenaankoop in de kkd moet opdraven, loopt dus ook onze eigenntslenten in de weg en die jongen kwam niet voor de kkd. Voor hem totaal niet motiverend.

10-01-2022 23:38

Ferd +38681

Dramaqueen, Daramy is een jong talent met veel potentie. Die moet je nog niet afschrijven.

11-01-2022 03:20

Ajaxadam1 +31678

T gaat er niet om of ik afschrijf of niet. Maar om wat Ten Hag ermee doet. Die lijkt het er totaal niet in te zien zitten. We doen ook nog moeilijk met Neres verkopen en halen Bergwijn en Brobbey erbij. Hij raakt verder weg en de talenten als Unuvar en Amo v axeldongen en hansen dienen zich langzaam aan.

11-01-2022 08:34

Ferd +38681

Neres speelde het eerste half jaar ook nauwelijks.

Ten Hag werkt dagelijks met Daramy om hem beter te maken, waar jij vandaan haalt dat hij het totaal niet in hem ziet zitten is mij een raadsel. Hij liet Alvarez ook niet vaak spelen tot hij hem op een bepaald niveau had gebracht, en kijk nu.

11-01-2022 10:01

JaapStam +137882

✔️ Bergwijn (Tottenham Hotspur)
✔️ Kostić (Eintracht Frankfurt)
✔️ Kvaratskhelia (Rubin Kazan)
✔️ Pavón (Boca Juniors)
✔️ Zivković (PAOK Salonik)
✔️ Tzolis (Norwich City)

10-01-2022 20:46

AFCA-pride +17541

Geen Mitrovic?

10-01-2022 20:56

ajaxwestland09 +29198

Mis ook jovic

10-01-2022 20:59

OdjePils +6330

Heeft net bijgetekend, dus is onhaalbaar !

10-01-2022 23:06

Pizzapunt20 +10070

Pavon is met pensioen. Die word al 20 jaar genoemd volgens mij.

10-01-2022 21:01

aschja +20594

6! Hij noemt er 6!! Jaapie kon ondertussen het plafond stucadoren.

10-01-2022 21:07

thajax +7423

Jaa Kostic > Bergwijn

10-01-2022 21:18

Nr.10 +111778

Mitrovic!!!

10-01-2022 23:28

Ajacied1981 +17412

Lekker doorschakelen aub

10-01-2022 20:46

afca1985 +21580

Als je als openingsbod met 18 M voor focking Bergwijn komt aanzetten ben je dus bereid om zeer ver te gaan voor je target tsjah....knal dan gelijk door en bied 25 M voor die Alvarez, scheelt niet zo veel in geld dus, maar wel in kwaliteit. 100x liever Alvarez dan Bergwijn

10-01-2022 20:46

AFCACruijff14 +163226

Ook aan jou de vraag, hoe vaak heb je Alvarez zien voetballen?

10-01-2022 21:02

aschja +20594

Net zo vaak als Klaasje Kut waarschijnlijk. Onze scouts hier.

10-01-2022 21:18

Nr.10 +111778

Alvarez hebben we in 2019 al gehaald.

10-01-2022 23:29

Amp +38220

Ajax is ook bezig met een aantal keepers, rechtsbacks, linksbacks en middenvelders.

10-01-2022 20:46

Amp +38220

Nee, namen ook niet

10-01-2022 20:57

mvdk +44614 moderator

Gewoon die Alvarez halen en anders een andere Zuid-Amerikaanse parel. Natuurlijk is een Nederlandse jongen leuk, maar als ze zo duur zijn kun je beter voor buitenlands toptalent gaan en dat aanvullen met je eigen jeugd. De jeugdopleiding moet meer aanvallers produceren. Het is een beetje magertjes... Natuurlijk ben je spelers als Brobbey en Kluivert vroeg kwijtgeraakt, maar het kan beter.

10-01-2022 20:45

AFCA-pride +17541

Niet alleen die 2 he. Redan, Hoogerwerf, Rijckhof, Dilrosun.

10-01-2022 20:59

mvdk +44614 moderator

Ik noem 2 voorbeelden die Ajax 1 gehaald hebben. Van Rijckhof en Hoogewerf moet nog blijken hoe goed ze zijn, Redan speelt bij PEC en Dilrosun deed het redelijk in Hertha en mag zich nu laten zien bij Bordeaux, waar hij tot op heden 2 wedstrijden speelde. We zijn de afgelopen jaren aardig beroofd, maar dan nog is het aanvallende talent naar mijn mening vrij matig... Er moet echt een schep bovenop. We willen de beste jeugdopleiding ter wereld zijn, toch?

10-01-2022 22:47

AFCA-pride +17541

Redan en Dilrosun zijn dan ook te vroeg weggegaan, net als Malen destijds. Die laatste heeft via een omweg het alsnog gehaald.

10-01-2022 23:00

Web +178830

Niet kopen om te kopen
Daramy moet een les wezen
Tweede keus vaak veel minder

10-01-2022 20:44

trodat4030 +97487

Kluivert was ook de 2e keus na Ronaldo...

10-01-2022 20:46

Web +178830

Speler uit eigen gelederen

10-01-2022 20:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.