Ajax gaat mogelijk alleen voor verdediger: 'Voorlopig is het stil rond Álvarez en Kudus'

door Jesse ter Haar 124

Bron Voetbal International

Ajax gaat mogelijk alleen voor verdediger: 'Voorlopig is het stil rond Álvarez en Kudus'

door Jesse ter Haar 124

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Freek Jansen verwacht vooralsnog niet al te veel transfervuurwerk bij Ajax, zo laat hij blijken in een item van Voetbal International. Uitgaande transfers kunnen de situatie doen veranderen, maar voorlopig is het nog stil rondom de Ajacieden die mogelijk kunnen vertrekken.

Ajax nam recent Gerónimo Rulli over van Villarreal en ook worden de Amsterdammers in verband gebracht met verdediger Leonardo Balerdi. Mocht er verder niets veranderen binnen de selectie, dan verwacht Jansen dat het daarbij blijft. 'Als er niets vertrekt, zal het alleen een centrale verdediger zijn. Voorlopig is het stil rond Álvarez en rond Kudus ook. Dat is even afwachten. Als ze die spelers laten gaan, willen ze er wel gelijk de hoofdprijs voor hebben. Een verdediger gaat er komen.'

Het vertrek van Daley Blind hangt nog altijd rond de club Ajax. De verslaggever is van mening dat het niet goed is afgehandeld en had de directie graag naar voren zien treden. 'Wat ik absoluut niet snap bij Ajax, is dat er niemand binnen de organisatie even voor de camera is verschenen. Van der Sar, Hamstra of Huntelaar heeft niet even de handschoen opgepakt en voor de camera gezegd: zo en zo is het met Blind gegaan, dit is de oplossing en we gaan door. Ze doen allemaal niks en dan moet Schreuder het op de eerste persconferentie als een soort belegering ondergaan.'

'Vanuit Ajax hoor je heel erg dat het niet alleen de trainer is en dat het breed gedragen is', vervolgt de Ajax-watcher. 'Dan kan de algemeen directeur ook wel voor de camera uitleggen hoe het zit. Het is een repeterend probleem bij Ajax.'

Flinke taak voor Schreuder

Collega Martijn Krabbendam geeft het Schreuder te doen in de situatie waarin Ajax zich momenteel bevindt. Er is veel kritiek op de oefenmeester, maar hij kan het ook moeilijk goed doen. 'Schreuder heeft niet zo’n makkelijke job. Hij moet Ten Hag na al zijn successen opvolgen en hij moet ook nog even doorselecteren. Nu is het Blind, maar Tadić wordt natuurlijk de volgende. Het levert elke keer gezeik op.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaxfan31183 +16391

Alleen een verdediger, nou let maar op dat wordt een regelrechte miskoop. Dan mogen ze van mij apart Hato voor de leeuwen gooien , die mag fouten maken en daar zal hij ook van leren , kijk maar naar de ligt of timber, al speelt timber ook al lang onder zijn kunne

19-01-2023 16:59

brullie +7054

Tuurlijk, 1 verdediger zal wel genoeg zijn. Werkelijk?? Ik mis Overmars op deze foto. Missen in de zin van dat ik hem graag er weer zou hebben.

11-01-2023 07:17

louis60 +11472

Zoals ik steeds zeg: een aardige veldtrainer/assistent. Maar als hoofdtrainer van een grote club; 100% ongeschikt. De spelers hebben echt geen respect voor deze man. Hij communiceert niet met spelers, media en fans. Hij krijgt verschijnselen van een burnout. Dit is rampzalig en ook medisch gezien onverantwoord. Wie dat nog niet ziet moet lekker gaan korfballen.

10-01-2023 15:13

Jezweetzelluf +725

Schreuder heeft geen persoonlijkheid als boegbeeld van een voetbalclub. Hier door is hij ongeschikt als hoofdtrainer.
Geen leuke media kop, geen goede media uitspraken, geen leider. Ontslaan die hap! Half jaar van Gaal als noodoplossing, misschien wil hij nog wel langer ook met een beetje geluk!

10-01-2023 07:09

DeWijsneus +25802

Ik zie de 6 wel ingevuld worden door Grillitsch. Maar die is helaas al geblesseerd als 'ie FIFA opstart op zijn PlayStation.

10-01-2023 06:33

redfella +1327

Ajax kan beter voor een andere trainer gaan.
Mi tegie

10-01-2023 02:43

Dolberg25 +8859

Kudus mag weg wat mij betreft. Speelt alleen voor de BV Kudus.

09-01-2023 23:08

Sluk +2593

Aan de andere kant werk ik ook alleen voor BV Sluk, ondanks dat ik een werkgever heb.

10-01-2023 08:41

koenos1 +7969

Wellicht heb ik wat gemist, maar wat is er met Kudus?

09-01-2023 22:52

Dolberg25 +8859

Schijnt zich zondag te hebben ziek gemeld, omdat hij zaterdag hoorde dat hij niet speelde.

09-01-2023 23:07

Ajax14AMS +25205

Zou ik ook doen onze coach is een mafklapper

09-01-2023 23:43

Bruno04 +15838

Zucht nou laat ik deze beerput maar even open trekken.. ik hoor altijd dat schreuder zoveeeel gigantische fouten heeft gemaakt met opstellingen etc etc. Als ik dat zo lees is het net of ie elke week pasveer rechtsbuiten zet. Ik ben geen fan van schreuder maar ik vind het allemaal reuze meevallen.

Dus kom maar is op met al die giga foute keuzes..? Ik wed dat ze haast allemaal eenvoudig uit te leggen zijn dus laat maar is zien wat je hebt.

09-01-2023 22:28

Dolberg25 +8859

Tactisch is Schreuder te verdedigen, maar als manager kan het echt niet meer. Het is een grote bende in de kleedkamer als we het mogen geloven.

09-01-2023 23:07

Ferd +38611

Schreuder wordt juist enorm gesteund door de directie, die blijven hem steunen ondanks het vertoonde spel en het puntverlies.

Versterkingen, wat dacht je van de meer dan 100 miljoen die geïnvesteerd is? En een nieuwe keeper? De transferperiode is ook nog niet over Allahfredje

10-01-2023 05:35

Cruijffiaann +2958

Het gaat erom dat die druiloor 4 maanden heeft gewisseld en geschoven, 0 vastigheid.

Kudus als spits is trouwens zeer bedenkelijk en Tadic rechtsbuiten ronduit lachwekkend.
Net als Lucca linksbuiten proberen.

09-01-2023 23:26

redfella +1327

Hahahahaha Kudus spits fout

Tadic/Bergwijn rechtsbuiten fout terwijl je daar snelheid moet hebben met dus een conceicao haha fout.

Timber te ver laten doorschuiven naar aanval waardoor Bassey en Blind (want aan Alvarez heb je niet veel onder druk) het moesten oplossen terwijl Timber juist de stabiele factor verdedigend was hahaha fout.

Daley Blind weggepest fout!!!!!!!!

Rensch links back zetten ipv een mooi jong talent pas maanden geleden nog fout.

Lucca linksbuiten 🤣🤣🤣

Ik kan nog door gaan hoor als je wilt 😂

10-01-2023 02:49

Bruno04 +15838

Ja hoor ga maar door.

Kudus spits want brobbey kon het niet volhouden en dat pakte goed uit dus is geen “fout”

Tadic/Bergwijn rechts -> conceicao was er pas net. Ook geen fout

Rensch linksback heeft hij zo vaak gespeeld en deed hij best aardig. SAE was verhuurd en baas heeft ook minuten gekregen

Lucca linksbuiten was puur voor minuten.

Ik vind het allemaal sterk overdreven wat jullie fouten noemen. Hij moet keuzes maken en dingen proberen aangezien we de helft kwijt zijn.

Een “FOUT” van een trainer is in mijn ogen bijvoorbeeld als je met 1-0 tegen psv voorstaat en je wisselt naar een 5-3-2 of iets en je zet er een extra verdediger in en je verliest vervolgens met 2-1.

10-01-2023 11:39

Lunsdale +6396

Ben jij zijn broer?

10-01-2023 15:14

Bruno04 +15838

Nee maar ik kijk gewoon objectief. Ben geen fan van schreuder alleen het word hier vaak maal 100 gedaan.

10-01-2023 17:30

AjaxAmsterdamnn +4198

Lucca linksbuiten haha

10-01-2023 13:41

barry1988 +24085

Balerdi lees ik gemengde verhalen over, is goed aan de bal maar verdedigend matig tot slecht naar het schijnt. Laat ze dan maar een andere verdediger halen. De verdediging is al niet degelijk dan heb je niks aan een verdediger die matig kan verdedigen.

09-01-2023 22:15

AlexLitmanen10 +14461

Ik lees van alles, maar ga pas oordelen als hij een aantal wedstrijden in de benen zal hebben, mocht hij komen.
Het wordt allemaal Zo Overdreven negatief gebracht hier en daar.

09-01-2023 22:29

Ron403 +6500

Eens hoor maar toch denk ik dat je veel waarde kan hechten aan reacties van fans van de huidige club. Daarnaast moet je voorzichtig zijn na misperen als Magallan en Sanchez, waarbij ook fans niet precies begrepen waarom Ajax deze spelers haalde. Het sentiment rondom Balerdi is ook eerder negatief dan positief, en dat is wat mij betreft een signaal dat je dan beter voor een alternatief kan gaan…

09-01-2023 22:40

AINIESTA +45397

50 miljoen🥲🥲🥲🥲

09-01-2023 22:08

RadheAjax2021 +17927

Zul je zien vertrekken Kudus en Alvarez als nog de laatste week dan krijg je weer ocampos praktijken om laatste moment een nietszeggende speler binnen te halen.

09-01-2023 22:02

AlexLitmanen10 +14461

Daar heeft Ajax zelf ook een invloed op hé.
Gaat never nooit gebeuren joh

09-01-2023 22:30

HenriR +480

Zoals het met Antony never nooit ging gebeuren?

10-01-2023 00:32

Minsc +1521

Leuk hoor, een centrale verdediger. We hebben een creatieve middenvelder nodig!

09-01-2023 21:50

Pingelaar +13328

Een creatieve middenvelder op de plek van Alvarez.

Met Berghuis en Kudus heb je genoeg creativiteit in huis.

09-01-2023 22:45

Ferd +38611

Grillitsch en Fitz-Jim.

10-01-2023 05:36

HendrikAjax +16900

Dat zou mooi zijn. Rulli was een goede aankoop en ik snap wel dat ze een cv willen na het weggaan van Blind en de blessure van Kaplan. Maar ik hoop wel echt dat het daarbij blijft en dat we niet doorslaan in de koopwoede.

09-01-2023 21:20

Gewoon Gijs +18438

Die slimmerds gaan serieus geld weggooien voor een Balerdi

09-01-2023 21:10

Ajax95Duivendrecht +24182

Zolang we nog geen technische commissaris hebben, geen TD hebben en die clown van een Schreuder er nog zit, heeft actief transferbeleid voeren geen enkele zin. De club is stuurloos en er is een machtsvacuüm. Niemand weet wie de baas is en het is nog maar zeer de vraag of deze mensen lang binnen de club (al dan niet in deze rol) blijven zitten. En zolang dat niet duidelijk is, en daarmee ook niet de te voeren koers en de algehele spelfilosofie binnen de club, heeft nu elke vorm van uitgebreide kooplust geen enkele zin.

Ga nu maar voorlopig eens met de jonkies werken, met eigen jeugd ook. Uiteindelijk is dat sowieso je toekomst. Misschien brengen die wat nieuw elan. En sowieso zie ik - ook als het machtsvacuüm wél is opgelost - liever dat Ajax meer kansen aan de talentvolle jeugd geeft bij het 1e dan nu. Dat gebeurt al tijden veel te weinig.

09-01-2023 21:01

rommel +256

Dit is ook de reden waarom schreuder er nog zit wie moet hem
Ontslaan en wie stelt een nieuwe trainer aan

09-01-2023 22:22

mvdk +44399 moderator

Haal De Vrij transfervrij en steek flink geld in Frimpong. Dan is je verdediging klaar en ben je ook voorbereid op het vertrek van Timber. Frimpong is een dure, maar die verkoop je over 2 jaar voor het dubbele. Ondertussen kan Sarfo rijpen en kan Regeer zich op het middenveld richten. Sanchez, Klaassen en Alvarez verkopen. Ocampos laten gaan en als Sevilla niks terug wil betalen gewoon als extra reserve achter Hansen gebruiken. Ja, achter Hansen.

Nieuwe trainer(s)... Heitinga en Maduro als duo?

-------------------Rulli
----------Timber-------De Vrij (contract 2023...)
Frimpong--------Fitz-Jim--------Bassey
-------------------------Kudus
----------Berghuis-------------
Conceicao------Brobbey--------Tadic

Schaduwteam

-------------------Pasveer/Gorter
Sarfo------Kaplan/Hato--Rensch/Milovanovic--Wijndal/Baas
----------Regeer--------Taylor/Grillitsch
---------------Unuvar/Misehouy
Hansen------Lucca/Rasmussen---Bergwijn/Banel/v.a Dongen

09-01-2023 20:53

wijzijndebeste123 +165657

De Vrij is de laatste 2 jaar continu geblesseerd. Fysiek totaal versleten. Moet je echt niet aan beginnen.

09-01-2023 20:58

DankzijCruijff +48731

Echt he, slaat nergens op. Is ook nog eens enorm traag geworden. Funest voor ons spel.

09-01-2023 21:01

mvdk +44399 moderator

Speelde dit seizoen 12 serie A-wedstrijden, 4 CL duels en 4 wedstrijden in de Nations League. 1500 minuten : 20 is een gemiddelde van 75 minuten per wedstijd. De Vrij is gewoon een gewaardeerde verdediger van Inter. kwam in 2018 voor 40 miljoen over en speelde tot nu toe 115 wedstrijden.

09-01-2023 21:05

wijzijndebeste123 +165657

Betaal je n Tadic salaris voor en zal je weinig tot niks voor terugkrijgen. Zou n enorme domme zet zijn. Balerdi zie ik trouwens ook niet graag komen. Liever Omeragić van Zurich.

09-01-2023 21:05

mvdk +44399 moderator

Ben ik niet met je eens. Ik denk dat De Vrij de nieuwe leider achterin kan worden en de jonge jongens in het veld kan begeleiden. Een Tadic salaris zeg je, dat klopt, maar mooi dat je nu net Tadic noemt. Die levert je ook geen transfersom op, maar bracht je wel enorm veel ervaring en dat is voor jonge jongens goud waard. De Vrij zou in de eredivisie met afstand de beste verdediger zijn. Hij is wat blessuregevoelig geweest de afgelopen paar jaar, maar speelde toch 115 wedstrijden voor Inter en is transfervrij. Hij kost je dus alleen tekengeld of in de winter een kleine vergoeding. Het salaris van Blind kun je doorschuiven.

09-01-2023 21:10

wijzijndebeste123 +165657

De Vrij van 3 jaar terug is zeker n Tadic salaris waard. Maar zoals ik aangaf heb ik zeer ernstige twijfels bij zn huidige fysieke gesteldheid.

09-01-2023 21:13

mvdk +44399 moderator

Daarom transfervrij. Je kunt het altijd met een 2 jarig contract proberen. De eredivisie is veel minder fysiek dan de Serie A. Wordt het niks, dan verkoop je hem in de zomer... Als hij 20 miljoen zou kosten zou ik het ook niet doen. Het is een gokje.

09-01-2023 21:16

1991 +7787

Ik ben er mee eens dat Frimpong best voor een smak geld gehaald mag worden, hij blijft deze waarde toch wel behouden.

09-01-2023 21:03

Nr.10 +111585

Frimpong is echt niet haalbaar.

09-01-2023 21:05

mvdk +44399 moderator

Je kunt het altijd proberen. Natuurlijk een zeer goede speler bij een degelijke Duitse club, maar Rulli kwam ook van Villarreal, die ook gewoon in de halve finale CL stonden en de EL wonnen. Ajax heeft z'n naam mee en je hebt bij Frimpong misschien de mazzel dat hij Nederlands is en daarom wat gevoeliger is voor de club. Niet geschoten is altijd mis zei Johan Cruijff.

09-01-2023 21:12

AlexLitmanen10 +14461

Minder dan €30m zal het niet worden

We hebben net €22m voor een linksback betaald, wel een goeie hoor. Maar centraal is Bassey nog aan het wennen

09-01-2023 22:16

Nr.10 +111585

Ja Rulli is een keeper van 30. Frimpong is een hele jonge speler die net een doorbraak heeft beleefd bij een Duitse top 5 club, waarvoor de Premier League clubs in de rij staan. Die gaat echt niet naar Ajax hoor, en sowieso zou de transfersom veel te hoog zijn. Natuurlijk moet je altijd hoog inzetten en dingen proberen, maar dit is heel onrealistisch.

10-01-2023 01:17

Bruno04 +15838

Sarfo hato en milovanovic meen je nog niet serieus hè? Dat schaduw team slaat werkelijk nergens op

09-01-2023 22:21

wijzijndebeste123 +165657

Ik zou ook de hand op de knip houden totdat er een goede TD is aangesteld. Met Hamstra en Vd Sar aan de knoppen pis je de buffer die je hebt anders zo weg. Daar zijn ze afgelopen zomer al mee begonnen. Die Balerdi is imo ook weer allesbehalve een geweldenaar.

09-01-2023 20:48

Tommyshelby +129912

Kudus: prima
Alvarez: 50 miljoen afgewezen.....

09-01-2023 20:40

PH2BOT +40545

Zaterdag buiten blijven want een nagenoeg lege JC Arena zal een duidelijk statement zijn. Alleen het uitvak mag vol. Kijken of Edje et al hun bek dan nog steeds zullen houden. Dus zaterdag even niet met bier en patat gaan aanschuiven graag. Doe het voor onze club. Die Scheurbuik en Edje Kadetje moeten er z.s.m. uit!.

09-01-2023 20:32

Johan4ever +10914

@PH2BOT ik hoop wel dat schreuder snel weg is bij Ajax!Maar zaterdagavond hebben de spelers gewoon steun nodig van de supporters voor deze belangrijke wedstrijd tegen twente!Dus ik ga 90 minuten lang los voor de club uit Amsterdam gekkenhuis op de Zuidtribune💪 niemand die ons stoppen kan WZAWDB!

09-01-2023 21:41

Flipper33 +6826

Ik kijk niet eens meer als Ajax speelt vind er geen zak meer aan sinds Alfredje trainer is

09-01-2023 20:19

Ajax1812 +9178

Successupporter

09-01-2023 20:20

Flipper33 +6826

Kun je vinden erger me dood aan het voetbal wat Ajax speelt is gewoon Ajax onwaardig

09-01-2023 20:24

Panna +5060

Flipper toch op!

09-01-2023 20:21

Flipper33 +6826

Doe het zelf

09-01-2023 20:25

AlexLitmanen10 +14461

Tja, ik heb gisteren echt genoten..
Helaas niet het gewenste resultaat.

Ik denk dat we er wel weer bovenop komen. Maar eerst zal schreuder moeten ‘gaan’

09-01-2023 22:17

OwenStevenDalberg +27593

Ik zou sowieso geen spelers meer aantrekken zolang Schreuder trainer is. Zet eerst eens de poppetjes op de juiste plek. Zolang alles verkeerd staat, haal je ook niet het maximale uit je selectie en weet je ook niet waar je je moet versterken.

En verder is het ook niet verantwoord, met een grote kans op het missen van de CL en het flink kelder van de waarde van de selectie. Je zult wel een grote buffer achter de hand moeten houden .

09-01-2023 20:14

Bruno04 +15838

Alles staat niet verkeerd

09-01-2023 22:22

Slang3 +46151

Van Timber naar Balerdi gaan zal weer een flinke downgrade zijn. Zowel qua type als niveau (natuurlijk). De Argentijnse Schuurs maar dan duurder

09-01-2023 20:10

ajaxcied4life +26091

Ajax heeft belangstelling voor een 17-jarige Belg Talbi van Club Brugge


https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2023-01-09/chemsdine-talbi-club-nxt-staat-in-de-belangstelling-van-europese-subtop

09-01-2023 19:57

Flipper33 +6826

Ajax heeft overal belangstelling in volgend media

09-01-2023 20:17

1991 +7787

VP meld nu André Trindade als potentiele vervanger van Alvarez..

09-01-2023 20:19

Rob.C +8412

Leip snorretje heeft ie, ken hem niet maar zag dat hij een waarde heeft rond 10 miljoen...

09-01-2023 20:28

Omar +17193

Ze gaan Bacardi halen

09-01-2023 19:54

superajax +11594

Met cola??

09-01-2023 19:57

Delaney +14851

Haha, was jij mij toch net even voor!

09-01-2023 20:14

Oxxer +165167 moderator

Bajus ook lekker, Bacardi met OJ.

09-01-2023 20:31

Soccerskins v2 +43474

We gaan helaas nog een half jaar kijken naar Alvarez op 6. Gisteren was het ook weer belachelijk slecht wat hij aan de bal liet zien. Je zou zeggen dat als een tegenstander je tot 3x toe de bal afpakt omdat je te traag handelt je ooit eraan gaat denken om wat eerder te spelen. Edson niet, die blijft gewoon door ‘dribbelen’.

09-01-2023 19:52

Cruijffiaann +2958

Niet alleen aan de bal.
Grinta was ook de tegengoal schuld door als een dooie toe te kijken.

09-01-2023 19:53

stefanwillem +12184

Man man jij hebt echt een hekel aan Alvarez of niet? Was gisteren zelfs 1 van de betere spelers, en bij de tegengoal was het vooral Rensch die stil stond en z’n man liet lopen. Ik ben ook geen grote fan van alvarez maar een beetje realisme mag best.

09-01-2023 19:59

Opperhoofd +12743

Taylor was met afstand de slechtste middenvelder.

09-01-2023 20:03

Cruijffiaann +2958

Hij liet de bal gewoon lopen omdat hij zich totaal niet bewust was van de situatie.
Benieuwd wat jouw mening was geweest wanneer een Schuurs zoiets geflikt zou hebben vorig jaar.
Waarschijnlijk had je alles bij elkaar gegild.

Maar Ed grinta, de 'sympathieke srijder' moet weer worden ontzien.

09-01-2023 20:21

AlexLitmanen10 +14461

Taylor had minimaal 2x moeten scoren. Speelde zeker gezien zijn fitheid wel prima

09-01-2023 22:22

Bruno04 +15838

Was ook ziek dus is hem nog vergeven

09-01-2023 22:23

KingJames23 +11471

Zonder bal was Alvarez weer prima maar aan de bal is het drama. Hij moet ook leren om bij de opbouw uit de buurt te blijven, want dat kan hij niet. Ze moeten hem beelden van Gattuso laten zien hoe dat moet. Die kon dat perfect, die pakte alle ballen af en leverde in bij een ploeggenoot en tijdens de opbouw zat hij gewoon op de bank en dan met balverlies stond hij er weer.

09-01-2023 20:09

Yaeron +6382

"'Vanuit Ajax hoor je heel erg dat het niet alleen de trainer is en dat het breed gedragen is', vervolgt de Ajax-watcher. 'Dan kan de algemeen directeur ook wel voor de camera uitleggen hoe het zit. Het is een repeterend probleem bij Ajax.'"

Schrijnend.

09-01-2023 19:52

ProfessorX +19827

Dit is toch echt bizar !

Misschien een torenhoge afkoopsom bedingt ?

09-01-2023 19:56

NotForSale +2250

*Bedongen 😉

09-01-2023 20:32

ProfessorX +19827

Mag ook 🤗👍👊🏻

09-01-2023 21:59

GNBL +90384 moderator

Het boeit me allemaal niet meer, zolang Schreuder er nog is kan het me geen reet interesseren wie ze nog kopen.

09-01-2023 19:50

BokkieBokstra +11351

Eens, die totale radiostilte is onbegrijpelijk. Als ze zich ook zo intern gedragen is het slecht gesteld. Dat is toch arremoedig voor zo een grote club dat er niemand voor de camera komt staan

09-01-2023 19:49

Ricoteb +53178

Als ze alleen nog en Balerdi halen, heb je dus eigenlijk je selectie amper versterkt. Balerdi is een redelijke verdediger, aardig aan de bal, maar echt weinig bijzonders. En die zou dan 15 miljoen moeten kosten. En met Alvarez op het middenveld blijf je problemen hebben met de opbouw, zeker nu je Blind laat gaan. Dus in plaats van Schreuder ontslaan hadden ze een “noodplan” om extra spelers te halen, en zelfs dat doen ze belabberd. Nu wil ik ook eerst verkopen, maar zeg tegen de zaakwaarnemer van Alvarez dat ie voor 30 miljoen weg mag en laat hem lekker de Europese velden afstruinen voor een club. Dat je 50 miljoen voor de vent hebt afgeslagen is echt idioot en eigenlijk al een ontslag waard

09-01-2023 19:42

HendrikAjax +16900

In principe hoeft de selectie niet eens persé versterkt te worden. We hebben al met gemak de beste selectie van Nederland en al helemaal nu Gakpo weg is. Het probleem is alleen dat we een van de slechtste coaches van de Eredivisie hebben. Over Alvarez ben ik het met je eens.

09-01-2023 21:27

Ricoteb +53178

Van mij hoeft het ook niet perse, maar aankopen is wat de clubleiding als oplossing zag. Op het vervangen van Alvarez na zou ik ook niemand halen. Alleen wellicht een jonge rechtsbuiten om te concurreren en rouleren met Conceicao

09-01-2023 21:36

Nelloe +1837

Chelsea kom dan voor Edson

09-01-2023 19:42

Ajaxadam1 +31671

Schreuder schijnt op de training Taylor centraal achterin te hebben geprobeerd en de selectie heeft m vierkant uitgelachen. Haha wat een vent. Wret totaal niet meer waar die t zoeken moet.

09-01-2023 19:42

ajaxcied4life +26091

Is dit serieus?

09-01-2023 19:58

Ajaxadam1 +31671

Ja man, van Kale en Kokkie. Die hebben best wat info van voora Davy Klaassen. Dus die geloof ik wel..

09-01-2023 20:02

ajaxcied4life +26091

Man man man....

09-01-2023 20:03

Amp +38003

Taylor speelde een tijd in de jeugd ook als cv dus zo gek is dat op zich niet. Alleen klopt t idd dat die gek niet weet waar ie t moet zoeken

09-01-2023 20:16

Bruno04 +15838

Zoiets gebeurd ook alleen met mega veel blessures ed dat je zoiets ff gaat bekijken. Schreuder zet Taylor ook niet als cv neer omdat ie denkt dat het de nieuwe maldini is op die positie

09-01-2023 22:25

Amp +38003

Why not. Blind speelde er uiteindelijk ook

12-01-2023 20:56

GiannisAntetokounmpo +8430

En terecht!!! Ajax moet de knip op de portemonee houden. Genoeg is genoeg!

Er is deze zomer een speler aangekocht voor 26M, genaamd Calvin Bassey..
Nu, een half jaar later, wordt Kenneth Taylor op dezelfde positie uitgeprobeerd op de training..

Gaan we deze mafkezen, die niet alleen verantwoordelijk zijn voor het halen van Bassey, maar ook van Wijndal, Grillitsch, Lucca en 2 oud jeugdspelers voor 50M, dan weer 100M laten uitgeven???

Laten we nu verdomme eerst intern eens orde op zaken stellen (H2, Schreuder, Sar -> OUT) voor we gaan praten over miljoenen aankopen..

En waar hebben we het eigenlijk over? Je hebt al verreweg de beste selectie van Nederland, met 11(!!) WK gangers.. Zet Terror Jaap voor de groep en hij wordt LACHEND kampioen van de Eredivisie

09-01-2023 19:40

NotForSale +2250

Jaap wil alleen de hoofdtrainer worden met Pelova als assistent

09-01-2023 20:34

PeterLarsson +13336

Als er toch nog flink geboden gaat worden op Kudus en/of Alvarez kan er nog wel meer bijkomen. Fluminense-middenvelder André Trindade wordt ook gevolgd lees ik net, maar is net zo goed een gerucht dat zo de prullenbak in kan.

09-01-2023 19:30

Ricoteb +53178

André is al een tijdje bekend dat die gevolgd wordt. Is echt een hele goeie speler

09-01-2023 19:38

1991 +7787

Die is voor 14/15 op te halen, komen ze hem op handen naar Amsterdam dragen ook.

09-01-2023 20:23

Ricoteb +53178

Zoiets hoorde ik ook ja. Blijkt zelf ook graag te willen, die zou ik echt onmiddellijk halen, zelfs als Alvarez blijft. Kan namelijk ook prima op 8. Is precies het type middenvelder wat we nu missen. Iemand die je in de opbouw in kan spelen en die bij druk rustig wegdraait en doorspeelt.

09-01-2023 20:27

1991 +7787

We gaan Andre gewoon als rechtsback gebruiken :)

09-01-2023 20:29

Ricoteb +53178

Haha ook prima, werkelijk alles is beter dan Sanchez. Die gast kan er echt geen ene kut van

09-01-2023 20:30

Web +178830

Kopen is ook niet nodig, er komen extreem grote CV talenten aan
Er is maar één ding belangrijk
Schreuders MOET weg, niet goedschiks dan maar kwaadschiks
En daar bedoel geen verkeerde dingen mee
Acties in en rond het stadion

09-01-2023 19:30

1991 +7787

Zoals Aertssen?

09-01-2023 20:21

Web +178830

Ja en die niet alleen
Aanvallers jammer genoeg wat minder
Maar dat is al jaren het geval
van Dongen wel, maar zeer blessure gevoelig

09-01-2023 20:45

Gewoon Gijs +18438

Hoe dan? Zakdoekjes, spreekkoren, vlaggen, lege vakken, met rug naar het veld. Hoe kun je statement maken tegen deze flop trainer en tegelijk Ajax als team dubbel en dwars steunen?

09-01-2023 21:08

Web +178830

Ik denk dat de meeste spelers dit ook begrijpen
Er zijn er maar weinig die achter Schreuder staan

09-01-2023 21:15

eenAjaxfan +20421

Web, dit valt me tegen van je.
Ik ben het vaak met je eens, maar deze oproep had ik niet van je verwacht...

09-01-2023 22:26

Web +178830

Jij wil gewoon op de huidige voet verder gaan?
Als je aan een trainers klus begint en je doet bijna alles fout als trainer, veel op toeval. En 99 procent van de Ajax supporters zien het niet meer in je zitten. Dan moet je in de spiegel kijken. Schreuder is niet groter dan Ajax
En stap je zelf dan niet op. Dan moet het maar op een manier
Ik zeg er bij
Ik bedoel daar geen verkeerde dingen mee

Jongens als Timber zullen de vlag uitsteken

10-01-2023 07:50

eenAjaxfan +20421

Schreuder doet het inderdaad anders dan Ten Hag.
Die zat er bovenop en was een controlefreak.
Schreuder legt meer verantwoordelijkheid bij de spelers.
Daar is op zich niets mis mee.
Maar het is wel wennen.
Dat was bij Ten Hag in het begin niet anders.
Ik geloof niet in die percentages.
Door de "internethelden" lijkt het misschien zo, maar ik vertrouw er op dat de meeste supporters er met wat minder emotie naar kunnen kijken.
Ik had jou daar onder geschaard....
Overigens ben ik wel met je eens dat het beter moet, maar ik geloof niet dat een nieuwe trainer nu de oplossing is.

10-01-2023 08:20

FrancescosRavioli +15388

Je jaar is al volledig kapot. We kunnen wachten tot we er overal uit liggen en straks CL miljoenen mislopen als we niet oppassen. Of we proberen het seizoen te redden met een lapmiddel (lees: van Gaal).

Ik neem m'n verliezen en verwacht niet met mooi voetbal kampioen te worden, maar dat geld is nu keihard nodig.

Nu een puntenpakker aanstellen of een trainer die meerdere jaren door wil is de enige oplossing. Waarbij je met de laatste de kans hebt dat je de miljoenen alsnog misloopt.

10-01-2023 10:15

eenAjaxfan +20421

@Sterspeler, bedankt, dit is een typisch voorbeeld van een reactie uit emotie.
Hoezo "volledig kapot"...?
We doen nog mee om drie prijzen.
Pure paniek in jouw reactie.
Kalmte zal je redden is mij vroeger altijd geleerd.
En tot nu toe klopt dat aardig...

10-01-2023 11:40

Web +178830

@eenAjaxfan
Ik waardeer jou positiviteit
Dat heb normaal ook, maar bij Schreuder lukt mij dat niet

Ken jij Ajax supporters om jou een die nog positief zijn? Ik geen een
En ik ken er heel veel

Deze trainer is het ergste wat ik vanaf 1960 dat ik Ajax volg heb mee gemaakt
Ik kan geen positief punt bedenken
Vrijheid aan spelers geven werkt niet in voetbal.
Jij ziet toch ook wel dat Schreuder het niet op de rit krijgt

Toen hij een paar maanden geleden op die bewuste persconferentie heel raar ging doen, toen wist ik dat het niet meer goed kwam
Toen had Ajax al in moeten grijpen
Hem in bescherming nemen, dat neem ik Ajax zelfs kwalijk

10-01-2023 14:43

eenAjaxfan +20421

Het is inderdaad moeilijk om positief te blijven.
Maar ik zag zondag een normale opstelling (gezien de zieken) en een redelijk tot goede eerste helft, wat mij vertrouwen gaf.
Maar ik heb het al eerder gezegd, dan moeten die kansen er wel in.
Dat is Schreuder niet aan te rekenen.
Dat het moeilijk is om positief te blijven heeft ook te maken met de media en iedereen die elkaar na praat, tot en met allerlei "complottheorieën" aan toe...
Daar doe ik niet aan mee.
Niet in deze slechte tijden, maar ook niet in de goede tijden die we recent hebben gehad.
Ik ga af op wat ik zelf zie en dat was afgelopen zondag dus in eerste instantie positief, dus daar houd ik mij aan vast.
Maar je hebt gelijk, ik ben me er van bewust dat ik een van de weinige ben.

10-01-2023 15:18

atouba19 +3501

Mag hopen dat hiermee n RB bedoeld wordt. Direct de scout van Sanchez ontslaan. Wat n armoede

09-01-2023 19:27

036AFCA97 +146682

Nou, welkom Balerdi.

Ik had ergens gehoopt dat Ajax 2 kanonnen zou halen waarmee je ondanks Schreuder zelfs kampioen wordt, alleen dat gaat dus niet gebeuren.

Als ik die Alvarez weer zag “voetballen” tegen NEC.. Ik zou die Danilo van Palmeiras op de fiets nog ophalen. Leuk hoor, dat die twee ballen recht op Cillessen kopt, maar voetballend was het weer niks. Net als met Klaassen, helaas.

09-01-2023 19:26

AlexLitmanen10 +14461

Grappig, ik vond Klaassen best goed spelen voor zijn doen.
Alvarez ook wel redelijk, die kopkansen moet er
wel eentje in.

Berghuis is onze beste middenvelder, die moet altijd spelen

09-01-2023 22:27

JaapStam +137706

Wat een schoften op de foto!!! Ze nemen totaal geen maatregelen!!! #SchreuderOut!!!

09-01-2023 19:23

fc Barcelona_ke +19255

Dus alleen dit balerdi. Wat armoede zeg. Topaankoop van rulli naar waardeloze perr schuurs van argentinie

09-01-2023 19:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.