AD verwacht viertal Ajacieden in basiself Oranje tegen Polen

door Cristian de Jong 44

Bron Algemeen Dagblad

AD verwacht viertal Ajacieden in basiself Oranje tegen Polen

door Cristian de Jong 44

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Louis van Gaal zal donderdagavond maar liefst vier Ajacieden in de basis opstellen tegen Polen, zo verwacht het Algemeen Dagblad. Daley Blind, Jurriën Timber, Steven Berghuis en Steven Bergwijn zullen vermoedelijk vanaf het begin op het veld staan. Om 20.45 uur zal er worden afgetrapt in Warschau.

Dit houdt in dat de helft van de Ajacieden die zijn opgenomen, daadwerkelijk in de basiself zullen staan. Van Gaal selecteerde acht Ajacieden voor de aankomende interlands tegen Polen en België. Wat betekent dat Remko Pasveer, Kenneth Taylor, Revyne Rensch en Davy Klaassen alle vier genoegen moeten nemen met een plek op de bank. Oud-Ajacieden Jasper Cillessen en Frenkie de Jong zullen ook aan de aftrap verschijnen.

Verder maken Virgil van Dijk en Nathan Aké het centrale trio - waar Timber onderdeel van uit lijkt te maken - compleet. Denzel Dumfries zal aan de rechterkant beginnen, terwijl Blind de linkervleugelverdediger lijkt te worden. Op het middenveld speelt Teun Koopmeiners naast De Jong. Bergwijn en Memphis Depay staan in de spits, met Berghuis er waarschijnlijk kort achter.

Aankomende zondag speelt Oranje de tweede wedstrijd van de interlandperiode. In de Johan Cruijff ArenA komt België op bezoek. In het meest recente duel tussen de twee buurlanden trok Nederland aan het langste eind. In België was Nederland met 1-4 te sterk. Met zeven punten uit vier wedstrijden nadert België de mannen van Van Gaal. Aan Oranje dus de taak om ook deze interlandperiode af te sluiten als groepshoofd.

Volledige opstelling Oranje volgens het AD:

Cillessen; Dumfries, Timber, Van Dijk, Aké, Blind; Koopmeiners, De Jong, Berghuis; Memphis, Bergwijn.

Denk jij dat Oranje wint van Polen?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

Leo Valk +1362

Niks, "met 7 punten uit 4 wedstrijden nadert België de mannen van Louis van Gaal", ze staan nog precies even ver achter als na hun verlies tegen Oranje in Brussel. 3 Punten en 3 doelpunten!

23-09-2022 02:49

Ozhan +1528

Gakpo verdiend het meer dan Mephis om in de basis te starten.

22-09-2022 13:58

superajax +11382

Gakpo?? 9 van de 10 keer geblesseerd bij Oranje.

22-09-2022 16:12

De3mos +12082

blind als enige speler op de linkerflank? dumfries kan dat goed op rechts, en malacia zou het 3x zo goed doen dan blind op linksachter. het is blind gegunt maar vind het niet verdient

22-09-2022 11:13

trodat4030 +96403

Verdedigend komt het vooral aan op Virgil, excuus, Aké natuurlijk, Blind fungeert meer als linker middenvelder dan als verdediger en krijgt Frenkie aan zijn binnenkant en schuin voor hem Bergwijn en/of de overal behalve in de spits huppelende spits Depay. Denk dat Blind verdedigend veel wordt ontzien, waar Dumfries natuurlijk wel zijn taken moet uitvoeren, maar die doet dat sws wel, anders kan hij zijn ADHD-energie niet kwijt en moet hij na de wedstrijd nog 50 sprintjes trekken om in slaap te komen ;-)

22-09-2022 11:56

tdecler +3302

Echt ongelofelijk hoe hier over een echte Ajax held gesproken word, is nog steeds heel waardevol voor het voetbal wat we willen spelen. Kan dat echt niet begrijpen hoe sommige praten.

22-09-2022 09:58

Maikel +6862

Prestaties uit het verleden tellen niet meer.
Ook hij en Tadic moeten leveren en dat doen ze sinds maanden niet. En gaan ze ook niet meer.
Schreuder en Louis zijn allebei te laf om Blind eruit te halen.

22-09-2022 10:48

tdecler +3302

Ik vind dat hij zeker nog goed genoeg is voor de basis, kan je alleen afvragen of dat op linksback is. Maar zelfs op die positie is hij nog steeds heel waardevol. Al zal ik hem in sommige wedstrijden wel rust geven en een talent op zijn positie laten spelen.

22-09-2022 12:05

tdecler +3302

En wat Tadic betreft zal ik toch nog een kans geven op links en bergwijn op rechts proberen, laat nu ook een paar wedstrijden niks op links zien

22-09-2022 12:09

Maikel +6862

Bergwijn op rechtsbuiten 😅
Kan hij lekker buitenom gaan en voorzetten. Op wie?
We spelen in een 4-3-3 , niet in een 5-3-2 zoals bij Oranje waar hij op rechts kan spelen.

22-09-2022 12:12

Leo Valk +1362

Inderdaad, Louis heeft er ook geen biet verstand van! 😉

23-09-2022 02:51

Ajaxadam1 +31667

Danny Blind zn invloed is echt extreem groot als zijn zoon Malacia op de bank houdt. Simpelweg oneerlijk.

22-09-2022 09:47

nlvcmn +5806

Het moet niet gekker worden, Malacia is basisspeler in Manchester en Daley doet wat hij al zijn hele carrière doet: met behulp van papa een basisplek bemachtigen.

Je staat als snelle rechtsbuiten toch 100x liever tegen Blind dan tegen Malacia? Ask Antony

22-09-2022 08:03

Delaney +14687

Dit is niet de officiële opstelling van het Nederlands Elftal, dit is alleen wat het AD verwacht qua opstelling. 😉

22-09-2022 08:11

HendrikAjax +16830

Iets meer respect voor Daley graag

22-09-2022 08:31

Maikel +6862

Wat heeft hij gezegd dat niet respectvol is?
Hij heeft gewoon gelijk. Blind heeft ook in Oranje niks meer te zoeken.

22-09-2022 09:38

PeterLarsson +13212

Een loopbaan van ruim 200 wedstrijden bij Ajax , bijna 100 bij Nederland en o.a. 7x kampioen simpelweg allemaal maar ophangen aan het feit dat Danny Blind zijn vader is, klinkt niet echt respectvol.

Staat in mijn ogen los van de discussie of hij wel/niet een basisplaats moet hebben bij Ajax/Nederland

22-09-2022 09:51

HendrikAjax +16830

Je maakt een grapje zeker

22-09-2022 10:04

Maikel +6862

Ik maak een grapje?
Zeker niet.
Ook bij Ajax speelt hij alleen vanwege z'n connectie met Schreuder en niet vanwege z'n prestaties die een basisplaats sinds maanden niet rechtvaardigd. Ik heb alleen nog respect voor z'n verdiensten en prestaties uit een lang verleden.
Dat mag in een topsportkkimaat nooit een reden zijn om een speler die niks meer toevoegt een basisplaats te garanderen. Want die garantie heeft hij.

22-09-2022 10:10

Odysseus +14246

Als je dit zegt, heb je geen verstand van voetbal.

22-09-2022 10:30

HendrikAjax +16830

Als ik jouw reacties zo lees vraag ik me af of je het oorspronkelijke bericht wel goed gelezen hebt. Blind zijn niveau op dit moment heeft niks te maken met dat de oorspronkelijke comment respectloos was. Die ging namelijk niet alleen over zijn niveau op dit moment maar over Blind zijn hele carrière.

Aangezien ik er vanuit ging dat je dit gelezen had ging ik ervan uit dat je een grapje maakte

22-09-2022 10:32

Odysseus +14246

Je hebt de laatste wedstrijden of niet gekeken, of je kletst het populistische geneuzel hier na, of je hebt geen verstand van voetbal.
Daley was de laatste twee wedstrijden een van de weinig die nog leverde.

22-09-2022 10:32

HendrikAjax +16830

En nog een kleine reactie op dat Blind alleen speelt vanwege zijn relatie met Schreuder. Schreuder heeft ook weinig andere keuze gehad tot nu toe. Eerst was Bassey geschorst en daarna was Wijndal geblesseerd

22-09-2022 10:34

Maikel +6862

@Odysseus

"Populistisch geneuzel"

Blind en Tadic staan de opbouw van een nieuw team in de weg omdat ze hun eigen prestaties niet eerlijk beoordelen. Wat een deel hier op AS wel doet.
Jij hoort daar niet bij.

22-09-2022 10:40

HendrikAjax +16830

Bijzonder dat je hier wel op reageert maar mijn reactie op jou nu opeens negeert

22-09-2022 11:06

Biss +9945

Vind jij. Anderen vinden dat niet.

22-09-2022 11:11

Dazoo +3060

Van iemand die niet eens zijn eigen naam goed kan spellen, hoef je inderdaad niet veel te verwachten, maar jij weet het wel heel bont te maken. Nep ajacied.

22-09-2022 11:54

trodat4030 +96403

Dazoo, doel je op Maikel? Hoe weet jij nou hoe zijn naam is gespeld door zijn ouders? Maikel kan je als Michael én als Maikel spellen.. Net hoe zijn ouders het wilden. Daar kan jij toch niet over oordelen?

22-09-2022 12:11

nlvcmn +5806

Peter, je doet net alsof hij een of andere verzetsheld of vrijwilliger is. Heeft er gewoon dikbetaald voor gekregen hoor.

22-09-2022 17:14

PeterLarsson +13212

@nlvcmn: Verzetsheld/vrijwilliger/dik betaalde werknemer, ik weet niet wat je er nu allemaal aan non-argumenten bijhaalt. Het ging mij om jouw stellingname dat Blind zijn loopbaan te danken heeft aan zijn vader en niet op eigen kracht heeft bewerkstelligd die ik weinig respectvol vindt en ook ver van de realiteit afstaan. En nogmaals een discussie over een basisplaats bij Ajax/Oranje kan altijd, ook een voetballeven loopt ooit op een einde.

22-09-2022 18:08

HendrikAjax +16830

Wat een onzin. Peter zet hem helemaal niet als een held neer maar presenteert gewoon de feiten ten opzichte van jouw onzin

22-09-2022 23:16

Danish_dynamite +1581

Dat over in de basis staan door zn pa slaat nergens op. Dat Malacia snel is en je daar als pure linksback meer aan hebt wel, echt is Blind aan de bal en tactisch zo sterk dat het heel fijn is dat hij daar als extra middenvelder aan de zijkant kan spelen in de 5mans verdediging.

22-09-2022 08:50

El Mas Mejor +924

Kansloze opmerking(en)

22-09-2022 09:16

Duggoutdennis +6302

Echter speelt Polen volgens mij vaak ook 3-5-2 en staat hij dus tegen over Cash. Een van nature rechtervleugelverdediger. Wie weet kan iemand even deze speler van Aston Villa beoordelen op zijn snelheid, ik kijk daarvoor te weinig naar Aston Villa.

Wie weet kan jij dan vandaag wat rustiger de dag door 😂

22-09-2022 09:42

401Middenweg401 +5977

Ja joh. Met behulp van papa in het Nederlands Elftal. Want Lowie staat erom bekend dat hij altijd naar anderen luistert en nooit doet wat hij zelf denkt dat het beste is.

22-09-2022 10:22

Ajax27 +19086

Wat een onzin...
Ik zou de internethelden van AS wel eens in het echie willen zien. Ach gelukkig heb je nog zoiets als echte supporters die om de week in het stadion staan. Daar proef je dat het sentiment compleet anders is richting spelers zoals Blind.

Wij weten hoe waardevol hij altijd is geweest. Ja hij heeft z'n beperkingen, maar wie niet. Als ie ook nog eens snel was bij alle kwaliteiten die hij al heeft, dan had ie de afgelopen 10-15 jaar bij Real Madrid achterin naast Ramos gestaan (mooie woorden van v/d Gijp een aantal jaren geleden).

Het is een geweldie ras Ajacied die keihard heeft moeten werken om te staan waar hij staat. Danny heeft helemaal niets voor 'm gedaan. Daley werd verhuurd toen ie nog wat te licht voor Ajax 1 werd bevonden, groeide daarna uit tot vaste kracht, tot aanvoerder van het team, verdiende z'n transfer naar United, slaagde daar helaas niet en stond symbool voor wat HET succesteam van 2018-2019 zou worden dat bijna de CL finale haalde.

Met Ajax 7 x kampioen in 8 seizoenen, en als het coronajaar gewoon was afgemaakt was ie waarschijnlijk 8 x in 8 seizoenen kampioen geworden. Respect dus voor deze gast, heel veel respect.

En lulletjes zoals jou 'nlvcmn'.... tjah de internetheldjes van 2022 die lekker groot kunnen doen achter hun toetsenbordje maar waarschijnlijk nog nooit het stadion van binnen hebben gezien.

Daley Blind... wie kent hem niet, Daley Blind Daley Blind is een echte Ajacied!!!

22-09-2022 10:30

trodat4030 +96403

Je hoeft niet in het stadion te zitten om de meerwaarde van Blind te zien hoor.. Dat is echt een fabel. Genoeg mensen die dat ook op tv gewoon kunnen zien. Raar dat mensen er altijd zo enorm prat op gaan dat ze in het stadion zitten en zich daardoor een 'echtere' Ajacied en kenner voelen dan zij die er niet zitten. 4 milj supporters (om en nabij) in NL, passen er maar 50k in het stadion, een fractie. 1,25%...

Verder heb je een punt in mijn ogen, maar dit vind ik altijd echt hooghartig gelul. Van die 50k in het stadion zitten er zát die net zo weinig van voetbal snappen en daar gewoon komen omdat ze een sk hebben, maar een sk maakt je natuurlijk geen kenner.

22-09-2022 12:06

Pietsnot +15019

Daar komt de aap uit de mouw..... Zo kijk jij dus naar voetbal: "je speelt als rechtsbuiten toch liever tegen Blind dan tegen Malacia? "

Een linksback doet toch wel meer dan een man verdedigen? Wat doet een back bij balbezit, wat doet hij bij balverlies, wat doet hij bij balbezit van de tegenstander en wat doet hij bij balverlies van de tegenstander? Waar positioneert hij zich, wat draagt hij bij aan de opbouw. Hoe verdedigt hij de zone. Hoe communiceert hij met zijn medespelers, hoe leest hij het spel van anderen en hoe kan hij correcties aanbrengen bij medespelers?

Jij pakt er 1 aspect uit van Malacia en Blind en komt tot de conclusie dat Malacia moet spelen. Maar je moet naar het totale plaatje kijken, niet naar 1 aspect dat jij nu even goed uitkomt in deze dicussie.....

22-09-2022 10:54

nlvcmn +5806

Pietje, dit vind ik iets te veel trainerscursus gelul. Als je snelheid hebt is het heerlijk om een Blind voor je te hebben ipv een bijtertje als Malacia.

22-09-2022 17:18

Pietsnot +15019

Ja jou ja... Dat hebben mensen die verstand van voetbal hebben toch ook... Daarom stellen zij Blind op en mensen zonder trainersdiploma's Malacia

22-09-2022 17:50
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.