AD: 'Gegadigde clubs willen nog niet aan vraagprijs Bergwijn voldoen'

door Jon van Dam 582

Bron Algemeen Dagblad

AD: 'Gegadigde clubs willen nog niet aan vraagprijs Bergwijn voldoen'

door Jon van Dam 582

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Ajax is deze zomer nog steeds voornemens Steven Bergwijn te verkopen, zo schrijft Ajax-watcher Johan Inan van het Algemeen Dagblad. De club kan het geld van de Oranje-international goed gebruiken voor het herinvesteren in de selectie, alleen zijn er nog geen gegadigde clubs geweest die aan de vraagprijs willen voldoen.

Bestel het nieuwe Ajax-thuisshirt in de Ajaxshop!

De Amsterdammers hopen met een eventuele verkoop van Bergwijn zo'n 25 miljoen euro binnen te harken. Naast de matig gevulde kas van Ajax speelt er nog een reden mee dat een transfer bespreekbaar is. De positieve ontwikkeling van Mika Godts in de voorbereiding is 'reden om tot de verkoop van de momenteel vakantie vierende Bergwijn over te gaan', zo klinkt het.

Genoeg belangstelling voor Bergwijn

Afgelopen week wist De Telegraaf te melden dat twee 'niet nader bekende' clubs uit Saudi-Arabië geïnteresseerd zijn in de diensten van Bergwijn. Deze ploegen hebben zich bij zaakwaarnemer Nathan van Kooperen gemeld. Ook kan Bergwijn rekenen op interesse vanuit Europa. Olympique Marseille en West Ham United hebben ook concrete interesse getoond in de Ajax-aanvoerder.

Verder viel er te lezen dat trainer Francesco Farioli Bergwijn graag wilde behouden, al heeft de oefenmeester begrip voor een vertrekwens. Samen met Brian Brobbey, Jorrel Hato en Kenneth Taylor vormt Bergwijn een kern van spelers die Ajax mogelijk een grote som geld kunnen opleveren. 'Ajax moet verkopen om het elftal op een aantal posities te kunnen versterken en verlangt voor Bergwijn een bedrag tussen de 25 en 30 miljoen euro', zo schreef het medium vorige week.

Recentelijk wisten Bergwijn en Brobbey met het Nederlands elftal de halve finale van het EK te bereiken. Daardoor geniet het tweetal momenteel van hun late vakantie. Trainer Farioli gaf onlangs aan dat de aanvallers op 29 juli zullen terugkeren bij het team. Ze missen zodoende in ieder geval de eerste wedstrijd tegen FK Vojvodina.

Lees meer over:
Plaats reactie

Amsterdamnoord +6055

West ham gaat voor Summerville
Die vallen dus al af

22-07-2024 21:53

Invincibles +5209

Danjuma niet iets voor ons op links? Misschien dat hij bij ons weer opleefd. Vond hem goed spelen in Spanje.

22-07-2024 20:00

Amsterdamnoord +6055

Absoluut geen Ajax speler

22-07-2024 21:53

Craain +4965

Bergwijn op vakantie.. hij zet duidelijk niet 100% voor Ajax... Donderdag een heel belangrijk wedstrijd... Sommige zijn wel vroeg terug van vakantie...

22-07-2024 18:10

jordy888 +3157

Gewoon verkopen.

Zelden zo’n overschatte voetballer bij Ajax gezien.

22-07-2024 12:04

Hamstelaar +15029

We moeten toch serieus 4 goede aankopen zsm gaan doen. Je kan niet met hetzelfde materiaal verder gaan als vorig jaar. Tuurlijk zien we al verbetering onder Farioli maar met deze selectie mag je mag je niet verwachten dat ze top 2 halen en ver in Europa komen. Ik vind het in ieder geval te stil en verwacht eigenlijk dat ze bij Ajax niet veel meer gaan halen.

22-07-2024 12:01

Henkje +3492

Kom eens op met die kanonnen of willen we weer 5e worden of lager? Verkoop sutalo sosa gaaei en de rest van de zooi zsm en ga investeren.

22-07-2024 11:57

Ajaxrecordmeist +240

Eerst zwijnen geld gekost, geen klote laten zien. En nu kom je hem nog niet aan de straat stenen kwijt

22-07-2024 11:50

ElFlaco +3651

Na het vorig seizoen bij ons en na het afgelopen EK zullen jammer genoeg veel clubs zien dat Bergwijn lang geen 25 laat staan 30 miljoen waard is. Maar hopelijk trapt er wel een club in…. Zou voor ons alleen maar mooi zijn.

22-07-2024 11:01

KvD90 +1494

Geld van Bergwijn is gewoon nodig om te kunnen investeren. Waarschijnlijk wachten ze daar op en hebben ze een aantal transfers op stand by staan. Of is dit te optimistisch denken?

22-07-2024 09:53

debetweter +10077

Je kan niet te lang laten wachten op een transfer. Ook ivm lekken. Maar ik denk dat Ajax al alle lijstjes af heeft en al bij meerdere zaakwaarnemers heeft geinformeerd

22-07-2024 10:23

Aetim +1368

Sorry hoor, maar hoe kun je Godts in hemelsnaam als directe opvolger van Bergwijn zien? Leuke speler om te zien hoor, met zijn energie en zijn dribbel, maar het rendement is vooralsnog nihil. Bergwijn vertegenwoordigt veel waarde en dat is niet voor niets.

Ik zeg niet dat je Bergwijn niet moet verkopen, met 25 miljoen kun je weer verder, maar dan moet je wel een vervanger voor Bergwijn kopen en niet blind op Godts gaan varen.

22-07-2024 09:51

GekkeGerrit +1725

Gelukkig heeft Bergwijn wel rendement..

22-07-2024 09:52

Craain +4965

Veel tegen kleinere clubs waarvan 1x 3x tegen Almere Ciry... De man van 30 miljoen euro in de Eredivisie....

22-07-2024 21:49

GAjax31 +16127

Denk ook dat Forbs meer wordt gezien als opvolger en Godts als backup voor nu.

22-07-2024 10:06

debetweter +10077

Godts, Forbs en Unuvar kunnen allemaal vanuit linksbuiten spelen. Bergwijn in vorm is van zeer hoog niveau. Maar is hij niet in optimale vorm, dan lijkt ook niets te lukken. Met de 3 eerder genoemde namen heb je iig genoeg opties op linksbuiten, waarbij je hoopt dat er 1 goed zal passen. Budget hebben we op het moment niet, en ook heeft ajax nu niet de beste speler om een speler van het allerhoogste niveau te halen.

22-07-2024 10:26

Lavie +2301

Achter Godts hebben we Axel Dongen en Forbs nog, hè? Bergwijn verdient zo'n 5 miljoen en we schrijven jaarlijks zo'n 7 miljoen af op zijn transfersom. Verkopen betekent een besparing van 11 miljoen per jaar. Tel daar de verkopen van Conceicao, Mikautadze en Sanchez bij op en we hebben bijna 20% van de begroting wegbezuinigd.

Akpom, Boomen, Gorter, Rulli, Sosa en Wijndal moeten ook nog worden verpatst.

22-07-2024 10:41

afct +8967

Omdat we een onevenwichtige selectie hebben en zo ook het salaris huis. Als je Bergwijn verkoopt heb je en wat transfer budget en bespaar je op zijn belachelijke salaris. Je hebt al 3 links buitens achter Bergwijn in de selectie.
Daarbij haal bij Bergwijn de goals vanaf 11 meter weg en je hebt bijna geen rendement.

22-07-2024 10:48

donkerblauw +2862

Ligt het aan mij of is het bijzonder stil op de transfermarkt

22-07-2024 09:47

Moonlight +2225

Van Praag in slaap gevallen? Hij houd de hele club in slaap. Waar blijven de aankopen?
Waar is de tijd gebleven dat de fans verhaal gingen halen bij het stadion?
We zijn mietjes geworden . Zelfs de migranten zijn gevaarlijker.

22-07-2024 09:28

KarimB +11566

Okeeeeeee.... Wat houdt Je tegen er heen te gaan. En wat heeft de rvc voorzitter er mee te maken? Die doet geen aankopen hoor.

22-07-2024 09:30

Moonlight +2225

Die heerst over alles en wil niet weg .waar blijven de 3 vervangers van de RVC ? Dat zegt toch genoeg.Ajax zit in een houdgreep van van Praag.

22-07-2024 09:32

KarimB +11566

Oke man. Je verwart Ajax een beetje met Game of Thrones. Alles hoeft niet zo'n ongelofelijk dramatisch karakter te hebben.

Termen als houdgreep en die heerst over alles, Wat doet hij dan wat mensen in de houdgreep houdt. En op welke manier heerst hij over alles. Traore komt uit de koker van van praag. Of is Kroes op zijn knieën gegaan bij Koning Michael om hem te contracteren.

van Praag doet zeker dingen niet goed. En is zelf ook zeker een pluche mannetje. Maar wat jij schets is wel intens hoor

22-07-2024 11:22

Moonlight +2225

Ik kijk geen GOT dus ik kan mij niet vergissen.

22-07-2024 16:15

NoPants +7489

Je laat in ieder geval zien geen flauw idee te hebben hoe Ajax geleid wordt.

22-07-2024 17:37

Moonlight +2225

Trek jij eerst Maar eens een broek aan viespeuk.

22-07-2024 21:33

mvdk +44012 moderator

Van Praag gaat niet over de aankopen. De RVC heeft een controlerende functie en kan wel dingen tegenhouden, maar aangezien wij er allemaal niet bij zijn kunnen we niet oordelen of dit ook daadwerkelijk het geval is.

Misschien is Ajax wel al lang met spelers bezig, maar zijn er nog een aantal op vakantie? (die ze respecteren). Er zijn net grote toernooien in zowel Europa als Zuid-Amerika achter de rug en dan krijg je ook nog een Olympische spelen, waar veel talent van over de hele wereld naartoe gaat. Helaas moeten we soms geduld hebben, al weet ik ook wel dat dat momenteel niet ideaal is. Het enige wat we momenteel kunnen is suggereren, want niemand weet wat er achter de schermen plaatsvindt?

'zelfs de migranten zijn gevaarlijk'.

Geen die wat dat met Ajax te maken heeft? Gelieve politiek buiten deze website te houden.

22-07-2024 09:37

Moonlight +2225

Politiek ? Waar schrijf ik over politiek?

22-07-2024 16:16

Tecmessa +1743

Misschien moeten we dan de migranten naar het stadion sturen om verhaal te halen? Twee vliegen in één klap?

22-07-2024 10:00

afca1985 +21333

De zandbak maak er eens een biedingsoorlog van💰💸💪. Jullie hadden toch geen moeite met de vraagprijs? Kom op dan.........

22-07-2024 08:36

mvdk +44012 moderator

Als Marseille er ook bij zit kun je proberen om Ounahi in de deal te betrekken. Ik denk dat Ounahi voetballend heel veel toe zou voegen op ons middenveld. Volgens transfermarkt ligt zijn waarde rond 12 miljoen. 18 miljoen + Ounahi.

22-07-2024 08:20

Phoenix.bas +207

Deal! Waar kan ik namens deze 2 spelers en clubs tekenen? 😜

22-07-2024 08:52

GAjax31 +16127

Volgens mij zeggen de waardes van Transfermarkt niet zoveel, maar Bergwijn is volgens hun zelf 18 miljoen waard.

22-07-2024 09:20

mvdk +44012 moderator

Klopt, maar ik heb ook geen verstand van waardes, dus ik moet ergens iets van een bron vandaan halen? Feitelijk heb je gelijk, maar op basis van de vraagprijs van Ajax zou de transfersom van Bergwijn tussen de 25 en 30 moeten liggen. Hoeveel Marseille voor Ounahi wil hebben weet ik niet, dus dan zoek ik maar ergens een referentie. Ook al is transfermarkt niet heel betrouwbaar. Daarnaast is er ook een groot verschil tussen vraagprijs en de daadwerkelijke waarde. Misschien is jouw huis 4 ton waard, maar biedt iemand 450?

22-07-2024 09:30

GAjax31 +16127

Snap ik, maar als Transfermarkt als bron wordt gebruikt voor Ounahi zijn waarde, dan is het realistischer om dat ook voor Bergwijn te doen. Dan zou je volgens die logica dus 6 miljoen + Ounahi krijgen.

22-07-2024 09:32

mvdk +44012 moderator

Ja maar ik heb een roze Ajaxbril:P Laat ze maar lekker dokken.

22-07-2024 10:07

Patrick020 +22409

nou hup ajax! verkopen en binnenhalen nu, straks heb je niet eens meer tijd om de jongens te laten wennen in de voorbereiding.

22-07-2024 08:19

Aspers Art +2772

Juist.....aankoop Bergwijn is het begin van onze 'ondergang'. Daardoor moest Tadic naar rechts (en ging hij uiteindelijk weg).

22-07-2024 08:17

Sentinel +8900

Misschien dat zo'n b-clubje in de zandbak zin in hem heeft, maar ik betwijfel of we hem kwijtraken.

22-07-2024 08:17

Sentinel +8900

Heeft op de eerste drie wedstrijden na, niets gebracht.

22-07-2024 08:14

KarimB +11566

En de laatste 2 vlak voor t EK

22-07-2024 09:31

Mijnclub33x +9884

Tja, deze bergWIJN smaakt de laatste tijd wat ranzig, tijd voor een ander merk🍷

22-07-2024 07:52

KarimB +11566

Was bij t ontkurken al goor

22-07-2024 09:31

LukaLitmanen +82062

Wordt het niet tijd om Rensch te lozen?

Dit wordt zijn 5e (!) seizoen maar wordt elk jaar slechter en slechter.

Bizar hoeveel kansen hij krijgt.

22-07-2024 07:14

KarimB +11566

Lozen is wat heftig. Maar Rensch heeft echt een flinke concurrent nodig. Nu met aanmodderen staat die er toch 90% van de tijd in. Of een trainer die hem na 2 slechte wedstrijden wel bankie zet.

22-07-2024 09:40

Tha +443

Onbegrijpelijk nog steeds deze aankoop, en al helemaal het bombarderen tot je captain.
Wat een ongeïnteresseerde zak hooi als je 't een keer hoort proberen te praten. Teloorgang van Ajax ten voeten uit

22-07-2024 07:01

Henk de Vries +11133

Ik zal wel de enige zijn hier, maar ik hoop eigenlijk dat hij blijft. Ik zie het nog niet in Mika Godts, en Forbs heeft ook nog niets laten zien behalve dat hij hard kan lopen..

22-07-2024 06:01

Moonlight +2225

Zo denk ik er ook over. Anders nieuwe linksbuiten als bergwijn vertrekt

22-07-2024 09:14

Hans Verhagen +14116

Ik hoop wel dat er iemand deze prijs wil betalen, anders zitten we met een speler die straks geblesseerd is omdat hij hard moet trainen.

22-07-2024 05:59

jeffrey2022 +8200

James transfervrij, misschien iets voor ons? 😜

22-07-2024 03:30

arufred +9811

Die hadden 2 jaar geleden kunnen halen voor 10 miljoen.

22-07-2024 05:33

Simpelishetmoeilijkst +25228

Hopelijk zien buitenlandse clubs snrl het licht: Bergwijn is een koopje voor 25!

22-07-2024 02:57

JanBiesbos +29059

Doe maar niet wij doem toch domme aankopen mer dat geld

22-07-2024 01:55

AlexIbarra +19250

Arek Milik
Bertje Traoré
Chico Conceicao
Davinson Sanchez
Eyong Enoh
Frenkie de Jong
Giovanni
Hendo
Ihattaren
Jay Gorter
Klaas-Jan Huntelaar
Lisandro Martinez
Maarten Stekelenburg
Nico Tagliafico

Meer dan een half alfabet aan random spelers van na de 3e ster, en qua transfersommen hebben ze bij elkaar minder gekost dan Bergwijn.
Dat in onze 124-jarige geschiedenis Captain Bergwijn als veruit de recordaankoop in de boeken staat (en waarschijnlijk nog wel een tijd zal blijven staan) is echt bizar.
De club van Cruijff, vBasten, Bergkamp, Seedorf en Suarez..

Niet om de MVP / topscorer bij rivaal PSV weg te halen en definitief het Bayern van Nederland te worden. Nee, om fucking Ajax Londen van een speler af te helpen die al 2,5 jaar zitvlees aan het kweken is op de bank.
31,25 miljoen.

Je moet maar afwachten hoe fit hij nog wordt en scout hem vanwege het profiel 'NL speler met ervaring in het buitenland'. Maar hij is geen leiderstype, geen tacticus en je hebt al een aanvoerder op zijn plek.
Dat 'multifunctionele' bij Bergwijn heb ik in 2 jaar nl. niet terug gezien.

Overmars was eerder ook al met hem bezig maar het is iets anders om met een beperkt bedrag een speler los te willen weken die in Engeland een tijdje op de bank zit, en de volle mep betalen (ook qua salaris) voor een speler die al 3 seizoenen niet normaal belast is.

Ik sluit niet uit dat hij ooit nog 1 of 2 hele seizoenen een redelijke vorm laat zien maar wil daar eigenlijk niet op wachten a 5 mln per jaar. Dan maar het risico dat hij ineens opbloeit nadat we van elkaar verlost zijn.
In de verziekte voetbalmarkt hou ik van poot stijf houden en duur verkopen maar nu zeg ik: Cruz Azul? Niks mis mee!

22-07-2024 01:35

DannyAdam2 +3386

Afscheid nemen van Bergwijn, Wijndal, Rulli en Henderson.

Alleen een talentvolle rechtsbuiten aantrekken.

En weer gaan bouwen.

22-07-2024 01:23

Stefansuarez +19055

Creatieve 10 en Voetballende 6 erbij

22-07-2024 05:35

AjaxHato +4612

De echte transfer gekte moet toch ook nog losbarsten. Straks aan t einde zijn clubs in paniek en bieden ze meer geld.
En andersom zal Ajax ws pas een duurdere speler halen als een Bergwijn kan worden verkocht.

22-07-2024 00:36

arufred +9811

Denk dat deze 11 beginnen a.s.donderdag:Ramaj,Hato,Kaplan,Sutalo,Gaaie,Taylor,Henderson,Vos,Godts,Akpom,Traore.

21-07-2024 23:44

Robertini +39307

Ik verwacht Baas ipv Kaplan, Fitz ipv Vos en Forbs ipv Godts, op basis van de voorbereiding tot nu toe.

Ik denk dat Farioli het te vroeg vindt voor Kaplan - Šutalo, en dat hij dan voor Šutalo kiest. Hij kiest in de voorbereiding veel voor Fitz en Forbs, en ik denk dat hij dat nu niet gaat veranderen.

21-07-2024 23:54

DankzijCruijff +48712

Basisplaats Vos is echt helemaal nergens op gebaseerd. Wordt Berghuis of FJ.

22-07-2024 00:02

LukaLitmanen +82062

Ik hoop eigenlijk beid tegelijkertijd.

22-07-2024 07:08

Patrick020 +22409

Traore gaat niet starten, vos verwacht ik ook zeker niet.

22-07-2024 00:09

Simpelishetmoeilijkst +25228

Arufred, geen FJ? Geloof niet dat hij gaat banken.

22-07-2024 03:00

Mijnclub33x +9884

Bergwijn lekker laten gaan. Onder Farioli moet hij werken daar heeft hij geen zin in. Dus lekker naar de zandbak gaan en je ziek storen aan schreeuwende Imams die de godganse dag door microfoons preken lopen te verkondigen over de stad.

21-07-2024 23:12

nevs11 +1128

Maar wel elke dag veel te dure steaks, door een aandachtshoer met zout bestrooid vreten

22-07-2024 00:17

Ferd +38490

je laat hier duidelijk blijken dat je flink beïnvloed bent door de onzin van Geertje W en Thierry B. "schreeuwende imams die de godganse dag" … terwijl a) de Bilals (zoals de verkondigers genoemd worden) vaak geen imam zijn en b) het alleen vlak voor het oproep tot gebed gebeurd en niet 'de godganse dag'. Wat jij nu verkondigd is hetzelfde als beweren dat "de pastoor op zondag de godganse dag de torenklok laat beieren".

22-07-2024 07:00

Mijnclub33x +9884

Ik maakte twee jaar geleden een tussenstop van acht uur op de luchthaven van Dubai op weg naar Azië. Op de luchthaven werd ik acht uur lang vermaakt met preken die over de hele luchthaven werden uitgestrooid en waar ik voor een colaatje van 25 cl. acht dollar 50 moest betalen. Ik ben wel klaar met dit soort oorden.

22-07-2024 07:27

Mijnclub33x +9884

PS, heeft niets met Geertje W. te maken want stem niet op GW.

22-07-2024 07:42

Ferd +38490

onzin. Ik heb daar ook genoeg tussenstops gemaakt, je lult zwaar uit je nek.

22-07-2024 08:38

Ferd +38490

maar hij is wel degene die zoveel onzin over moslims uitkraamt dat zulke onwaarheden voor zoete koek worden aangenomen.

mijn kantoor is vlakbij een moskee, de grootste moskee in Singapore, ik hoor 3 keer per dag een 'call to prayer' en daar blijft het bij. Voor werk zit ik vaak in Maleisie, een moslim land, je hoort een paar keer per dag een korte preek. Geen 'godganse dagen' zoals jij beweerd.

22-07-2024 08:40

Mijnclub33x +9884

Joh, ik zeg wat ik zelf heb meegemaakt, heeft niets met GW te maken.

22-07-2024 09:49

Ferd +38490

En wat jij zelf zegt meegemaakt te hebben is dus klinkklare onzin. Je hoort namelijk zelfs in het meest islamitische land niet ‘de godsganse dag’ recitals van imams.

23-07-2024 04:30

Siemjo +7892

Weten dat Ajax geld nodig heeft. Dus gaan ze bijvoorbaat al laag zitten met het uitbrengen van bod.

21-07-2024 22:45

papflapjes +7166

Alles vanaf 20 miljoen is hoog

21-07-2024 23:38

Bensco +7170

Grappig feitje:
Overmars wou Bergwijn ook naar Ajax halen

21-07-2024 22:35

Mitchjo +6185

Die had waarschijnlijk wel een betere prijs onderhandeld;)

21-07-2024 22:44

NipeB +15800

Hij heeft het een paar keer geprobeerd maar Levy is een veel betere onderhandelaar dan Overmars en hield voet bij stuk. Dus lukte het niet om Bergwijn te halen. Dus nee, geen betere prijs.

21-07-2024 22:49

papflapjes +7166

In dat geval had hij hem simpelweg niet gekocht.

21-07-2024 23:24

Omar +17169

Die 42 miljoen voor Davinson Sanchez was anders best goed gedaan

21-07-2024 23:24

Ferd +38490

nee, dat deed hij niet. Maar hij wist wel te zeggen "dan maar niet"

22-07-2024 07:00

Bensco +7170

denk het niet. Toen Ajax Bergwijn kocht stond de club er bijzonder rooskleurig op dankzij de transfers van Anthony, Martinez en Haller. De club kon toen voor 115 miljoen aan spelers kopen terwijl overmars nooit boven de 60 miljoen is uitgekomen. Dus er was behoorlijk wat ruimte om te investeren. Daarnaast speelt ook mee dat overmars ook gewoon hoge prijzen betaalde voor spelers als hij ze dat waard vond. Haller kwam ook over voor 22 miljoen, dat is slechts 5 minder dan waar Bergwijn voor naar Ajax kwam.

22-07-2024 08:38

Bram +2059

Ik denk dat je bergwijn en brobbey moet verkopen. Ben fan van brobbey maar ben bang dat hij de intensiteit van deze trainer niet aan kan. Dit geld ook voor bergwijn. Weghorst kan dit wel. Ik zou kijken of je ook nog een goede cv kan halen en sutalo en sosa lozen.

21-07-2024 22:31

JanBiesbos +29059

Ja verkoop al je doelpunten slim 🧐

21-07-2024 23:09

Heemskerk❌❌❌ +754

Ik zou weghorst er wel bij willen hebben maar heb je hem wel s druk zien zetten🤣. Ken je die droom dat je wil rennen maar net vooruit komt? Nou dat

22-07-2024 01:41

Ferd +38490

ik denk juist dat de intensiteit van deze trainer Brobbey enorm goed gaat doen.

22-07-2024 07:01

Mitchjo +6185

Bergwijn, Akpom, Rensch, Tahirovic, Sutalo, Sosa, Rulli, Avila, Wijndal, Gorter, Medic, Henderson moeten we allemaal nog zien te lozen. Ok Sutalo kun je nog over twisten. Tijd voor wat actie Kroes.

21-07-2024 22:05

Sjaakvaak +26584

Wijndal doet het gewoon goed in de voorbereiding. Rulli is natuurlijk ook een goede back-up maar omwille het geld mag je hem best verkopen. Akpom ook gewoon goed, en maakt eveneens een goede indruk in de voorbereiding.

21-07-2024 22:09

AjaxAmsterdamnn +4198

Wat zijn we laag gezakt als Wijndal een goede voorbereiding had. Ben het daar echt niet mee eens, was voetballend gewoon echt matig nogsteeds.

21-07-2024 22:45

Mitchjo +6185

Precies.

21-07-2024 22:48

Ajax_026 +3057

Wijndal kan het best leuk doen in jouw ogen maar zijn ondergrens is niveau kelderklasse zodra die weer zo’n wedstrijd speelt kan die verkassen naar de tribune.

21-07-2024 22:56

Aram +18064

Wijndal was dramatisch slecht in de voorbereiding. Ik vind niet dat er zo veel moet worden gekocht, en verkopen doe je vooral om salariskosten te besparen. Maar Wijndal, die moeten we echt wel kwijt.

Oh en geen tijd voor actie, dat leidt maar tot paniekaankopen en -verkopen.

Wat mij betreft kan Kroes haast niet falen. Zolang hij Weghorst maar niet koopt vind ik alles best.

21-07-2024 23:28

Yeshyeshyall +10946

Ja echt niks bijzonders van gezien nog

21-07-2024 23:38

Simpelishetmoeilijkst +25228

Denk dat Kroes vooral moet zien te lozen, niet veel kopen. Heb vertrouwen in Farioli, dat het stukken beter zal worden dit seizoen, ook met wat meer jonkies zoals Jansse.

22-07-2024 03:04

Mijnclub33x +9884

Sutalo? Die loopt alleen grassprieten te dekken.

21-07-2024 23:15

Simpelishetmoeilijkst +25228

Mijncoub33x,
Erg elegsnt gezegd! Bravo.

22-07-2024 03:04

papflapjes +7166

Over wel meer dingen valt te twisten. We zitten dan wel heel krap qua backs. Akpom is gewoon een nuttige speler. Tahirovic heeft misschien nog potentie.

21-07-2024 23:30

RJB1979 +25776

Eens met de openingspost. Dat je Bergwijn wilt is nog te begrijpen maar dat je je door die Levy laat dwingen om de hoofdprijs te betalen voor een speler die amper speeltijd kreeg was amateurisme ten top. 15 miljoen of je zoekt het maar lekker uit met je besneden beschuitje maar nee hoor, Ajax liet zich piepelen op een beschamende manier. Dat je zover wilde gaan was ook een teken voor Bergwijn kennelijk om Ajax niet te zien als onstnappingsclausule maar binnenkomen als vedette en dat zal ik de beleidsmakers nooit vergeven.

21-07-2024 21:51

Yaeron +6379

En we hadden Dusan Tadic. Al tijden MVP van Ajax qua statistieken, zelfs als het minder liep of hij wat ouder werd. Hij had gewoon de vaste linksbuiten moeten zijn en niet misbruiken op rechts door de komst van Bergwijn. Een grote, grote blunder van de technische leiding.

21-07-2024 22:30

Breuk +25192

Tottenham betaalde ook 30 mio aan psv voor Bergwijn. Dus eigenlijk heeft psv het het beste gedaan 😒

21-07-2024 23:08

Mijnclub33x +9884

Toen was hij nog een stuk jonger.

21-07-2024 23:19

Gaza +4413

Gaan we nog verkopen??

21-07-2024 21:43

Mitchjo +6185

Schiet niet echt op he

21-07-2024 21:59

Gaza +4413

Moet deze week echt iets gaan gebeuren inderdaad.

22-07-2024 11:47

emieltjuhh +17939

Hoe kan AEK athene ingodsnaam Erik Lamela halen?😅

21-07-2024 21:29

Yaeron +6379

Is niet meer de Lamela van vroeger hoor. Niet beter dan een Bergwijn. Plus salaris.

21-07-2024 22:31

emieltjuhh +17939

Nou had van mij mogen komen

21-07-2024 22:36

Mijnclub33x +9884

Eric Lamlendig bedoel je

21-07-2024 23:20

Odysseus +14306

Vraag ik me ook vaak af, hoe de Turkse en Griekse clubs zulke spelers kunnen halen voor vaak ook nog een goede prijs.

21-07-2024 22:51

JantjeVanAmsterdam +2516

Beter weer, meer salaris en minder belasting in Griekenland turkije

21-07-2024 23:16

Odysseus +14306

Meer salaris?

21-07-2024 23:18

Mijnclub33x +9884

Ja,dat wil ik ook🤗

21-07-2024 23:21

emieltjuhh +17939

Heel vreemd gewoon

22-07-2024 00:02

Simpelishetmoeilijkst +25228

Klopt precies.

22-07-2024 03:06

Simpelishetmoeilijkst +25228

Snel Nederland verruilen voor een ander land, ver weg,waar de belastingen veel lager zijn.

22-07-2024 03:06

Moonlight +2225

Verkoop dan ook eens?. Ze weten al een jaar lang welke spelers weg moeten . Het duurt nu wel erg lang. De belofte dat Ajax dit seizoen wel een volledige selectie compleet aan de voorbereiding zou beginnen is gebakken lucht.
Alle beloftes lijken gebakken lucht.

21-07-2024 21:29

Lars +439

Doen ze niet, ze willen met een zo groot mogelijke selectie en keus voor de kwalificatie gaan.
Als ze gekwalificeerd zij ,zullen ze verkopen, denk ik.

21-07-2024 21:50

NipeB +15800

Ze zijn pas eind augustus geplaatst voor de EL of Conference League. De competitie begint al op 11 augustus. Wanneer ga je verkopen dan? De conclusie die meer voor de hand ligt is dat er domweg geen belangstelling is voor onze spelers en geen geld om goede spelers aan te trekken. Er komen weinig transfers, 1 hebben we al. Misschien nog 1 of 2. Verder is dit het.

21-07-2024 22:12

Lars +439

Kan kloppen, maar ze spelen nu ook niet. Omdat ze pas volgende week terug zijn. Ik weet t ook niet. Mauvie maar gewoon verkopen dan maar

21-07-2024 23:50

Simpelishetmoeilijkst +25228

Denk datcdat genoeg is mrt deze toptrainers.

22-07-2024 03:07

NoPants +7489

Ik denk eerder dat ze farioli de kans wilden geven zelf een oordeel te vellen over spelers. En zo heb je met fitz jim, gaaei, en baas ineens 3 spelers die het goed lijken te doen in de nieuwe speelstijl, terwijl je die 3 anders misschien al verkocht had. Scheelt weer het geld van 3 aankopen😉

22-07-2024 08:31

cl=5! +5373

Nog niet gratis interessant

21-07-2024 21:11

sapp +642

Bij lange na niet zijn marktwaarde.. veel te duur ingekocht. Hooguit 15 waard.

21-07-2024 20:56

De Stift +7067

Het heeft hogere prioriteit om Akpom, Forbs en Sutalo te verkopen. Alledrie waren matig in de voorbereiding, maar hebben nog behoorlijke verkoopwaarde. Nu weet ik dat Forbs geroemd wordt over zijn optredens in de voorbereiding, maar los van zijn snelheid heb ik weinig indrukwekkends gezien. Vooral in het combinatiespel en in de 1 tegen 1 (als het niet op snelheid is) vind ik hem ondermaats. Ik zou liever inzetten op Godts en Bergwijn voor de linksbuiten, dan op Godts en Forbs. Neemt overigens niet weg dat ik Bergwijn altijd enorm vind tegenvallen bij Ajax. Op die allereerste weken na, toen Antony nog op rechts stond. Mijn hoop blijft dat met een goede speler op rechts op Bergwijn beter in zijn spel kan komen.

21-07-2024 20:43

JJFajax +3547

Forbs moet gewoonweg een kans krijgen dit jaar. Heeft een goede voorbereiding gedraaid

21-07-2024 21:15

Kryptonite +76748

Daar gaan we weer. Nog een dildo die zomaar onzin de ether in gooit.

Akpom was op de laatste wedstrijd na prima, Forbs was zowat je beste speler deze voorbereiding en Sutalo heeft maar liefst één wedstrijd gespeeld sinds zijn terugkeer. Volgens jouw logica kunnen we ook beter Brobbey verkopen, want die heeft de hele voorbereiding geen knikker geraakt.

21-07-2024 21:18

Mitchjo +6185

Iedereen heeft toch een seizoen lang kunnen zien dat Sutalo en Akpom er geen reet van kunnen?

21-07-2024 22:00

Kryptonite +76748

Plus 95% van de rest van de selectie, dus wat is je punt?

21-07-2024 22:14

LukaLitmanen +82062

@mitch Ja en?

Rensch na 5 jaar ook niet

22-07-2024 07:11

Hersenspinsel +8051

Ik denk dat Forbs en Akpom.meer waard zijn dan Bergwijn.
Misschien krijgt Farioli hem aan het voetballen.
Dan stijgt zijn waarde gelijk ook mee.

21-07-2024 20:43

JaapStam +137089

Mede Ajacieden, aankomende maandag om 1 uur is de Europa League loting alweer voor ons aller Ajax.

De mogelijke tegenstanders hieronder na Vojvodina;

Winner of match 6; Corvinul Hunedoara - HNK Rijeka
Winner of match 2; MFK Ružomberok - Trabzonspor
Winner of match 4; Kilmarnock FC - Cercle Brugge
Servette FC Genève
Loser of CL Q2 match 1; Fenerbahçe SK - Lugano
Winner of match 8; Panathinaikos FC - Botev Plovdiv
Kryvbas Kryvyi Rih

En ja, eerst maar zien af te rekenen met Vojvodina!

21-07-2024 20:42

Kryptonite +76748

Is dat de laatste voorronde of moeten dáárna nog een laatste voorronde spelen (dus 3 in totaal)?

21-07-2024 21:20

Ajax1969 +4163

Helaas 3 voorrondes.

21-07-2024 21:36

Kryptonite +76748

Jezus, we lijken wel GAE.

21-07-2024 21:49

vandenhaas4 +15083

Ben je op uitgeschoten op je toetsenbord? Of is Botev Plovdiv Kryvbas Kryvyi Rih echt een voetbalclub waar we tegen kunnen loten?

21-07-2024 21:39

Kryptonite +76748

Het is een echte, bestaande naam. Plovkip voor intimi.

21-07-2024 21:50

Amsterdamnoord +6055

Liever geen Fener (Mourinho en Tadic)

21-07-2024 22:43

Kingoffdatoilet +17179

Fener gaat wel door

21-07-2024 23:50

AFCACruijff14 +161558

Ik ben zeker geen fan van Bergwijn, ik vind hem lui, weinig constant en ook dom, maar in goede vorm kun je niet ontkennen dat hij best wel wat kan. Wie weet haalt Farioli er wel een betere instelling en meer prestaties uit. Gezien onze financiële issues kun je je afvragen of je Bergwijn moet vervangen of er gewoon nog een jaar mee in moet gaan. Met hem en Godts zou je ieder geval 1 positie al helemaal ingevuld hebben.

21-07-2024 20:22

Kryptonite +76748

Mij bekroop ook dat gevoel, maar het probleem is dat hij bijna nooit in een goede doen is. Hetzelfde denk ik ieder jaar (en eigenlijk voorafgaande iedere wedstrijd) over Rensch. "Nu gaat hij vlammen". En keer op keer word ik teleurgesteld. De cognitive dissonantie die ervoor zorgt dat we telkens weer hoop hebben ontstaat denk ik omdat het beide gewoon prima, technische voetballers zijn die ook in het verleden goede optredens hebben gehad. In het geval van Rensch is hij ook nog jong. Het punt is echter dat beide spelers al heel veel wedstrijden op prof niveau hebben gespeeld en eigenlijk nooit echt lange periodes aaneengesloten goed zijn geweest. Die slapheid en onzuiverheid is inmiddels een kenmerk van beiden (en ook concentratieverlies, zeker in het geval van Rensch). Het is tijd dat we erkennen dat het mentale aspect net zo zwaar weegt als de voetballende kwaliteiten, als het aankomt op de kans van slagen van een speler.

21-07-2024 21:25

AFCACruijff14 +161558

Ben het helemaal met je eens hoor, maar stiekem hoop je toch dat Bergwijn wel topfit en beslissend kan zijn, zoals hij bij PSV was. Al speelden zij wel op de counter.

Ik ben sowieso klaar met Ajacieden die niet tot het gaatje gaan. Ik wil de mentaliteit van Tadic terug. Die was zelfs boos als hij in een bekerpotje tegen amateurs 2x scoorde en een kans op een hattrick miste en later gewisseld werd. Die mentaliteit.

21-07-2024 21:43

Odysseus +14306

Laten we eerst kijken wat gebeurd onder een fatsoenlijke trainer na twee jaar aanmodderen voordat we een definitief oordeel vellen .
Er zijn wel twee andere redenen om genoemde tweetal te verkopen : de oudste drukt danig op ons salarishuis en jongste heeft een contract van 1 jaar .

21-07-2024 22:58

AFCAsince1989 +3

Ruil aanbieden @Bournemouth met Justin Kluivert

21-07-2024 20:21

AFCAsince1989 +3

Is die ook niet waard. 15-20 mag je blij zijn

21-07-2024 20:18

Babangida83 +23919

Wat mij betreft ga je nu zorgen dat je elftal op orde komt qua inkomende transfers. Dat hoeven er helemaal niet veel te zijn. Je kunt nu nog relatief goedkoop shoppen. De spelers die je wilt verkopen lekker veel minuten geven, ook al is het via de wissel. Voor de deadline gaat er nog erg veel gebeuren. Genoeg om t salarishuis mee naar beneden te krijgen. Farioli maakt er nu al veel meer van dan Steijn en Van t Schip. Iedereen die speelt gaat waarde creëren voor Ajax. Op die manier krijg je er het meeste voor en sportief is het ook prima. Belangrijk is wel het vertrouwen dat t goed gaat komen. Dat gaat t ook echt wel. Dat is ieder jaar namelijk zo. En hoe later, hoe duurder de spelers weggaan. In het ergste geval moet je geforceerd bepaalde assets liquide maken. Lijkt me een prima plan B, helemaal geen ramp. Ondertussen maakt Farioli de spelers meer waard.

En je kunt Akpom al verkopen om je eigen risico wat in te perken. Ik vind Rijkhof beter, eerlijk gezegd. Geen pinchitter, maar Akpom gaat niet weer een jaartje pinchitten. Ligt goed in de markt, dus goed begin.

21-07-2024 20:12

Techno303 +2619

Die Bergwijn 1 leuke wedstrijd daarna was het niks meer… nou ja zet hem gewoon in de etalage voor 20 miljoen hoe eerder je duidelijkheid hebt dus hem verkoopt des te beter. Niet moeilijk doen! Soms moet je je verlies gewoon nemen en door, ook dat hoort bij bedrijfsvoering

21-07-2024 20:01

DeWijsneus +25724

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat we dit seizoen kunnen gaan genieten van een linksbuiten genaamd Vinho do Monte.

21-07-2024 19:58

koenos1 +7925

Prima wijn

21-07-2024 19:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.