'Liverpool ontvangt bod op Suarez'

door Casper Geerlings 25

'Liverpool ontvangt bod op Suarez'

door Casper Geerlings 25

Laatst geüpdatet

Liverpool moet Luis Suárez wellicht al na een half jaar laten gaan. Zowel Barcelona als Real Madrid is bereid om dertig miljoen euro neer te tellen voor de aanvaller, die in januari van Ajax naar Liverpool overstapte. De Engelsen zouden flink winst maken op de Uruguayaan, maar aan de andere kant zou de aanhang erg teleurgesteld zijn. In Barcelona denkt men ook aan Giuseppe Rossi van Villarreal. (Tekst: Voetbalzone.nl)

Lees meer over:
Plaats reactie

afca4eva +5948

'Real vangt bot bij Suarez'

27-04-2011 08:29

AFCA19 +0

luis loopt toch weer te strooien met assist daar in liverpool en hij is altijd scherp voor de goal

26-04-2011 22:53

vanreenen +10280

Dit is dus de weg voor clubs om zich te verrijken. Via de rug van Ajax. Als Ajax Luiz had behouden tot eind mei waren wij fluitend al kampioen geweest!

26-04-2011 22:30

Tinus2000 +0

Vandaar dat we voor de winterstop ook al zo dik bovenaan stonden zeker...

27-04-2011 12:13

ajaxJodin +0

Ajax had echt Suarez pas in de zomer moeten verkopen!

26-04-2011 21:06

MarkAFCA +1161

Pure onzin.

26-04-2011 20:56

ajaciedrdam +0

doen krijgen wij weer geld extra

26-04-2011 20:49

gijsmaster +0

Zou lekker og ff een jaartje of 2/3 bij liverpool blijven

26-04-2011 19:43

goossens +0

vangt ajax ook nog iets voor deze transfer ?

26-04-2011 19:32

ZwarteJood +1

Ik zou naar Real Madrid gaan, aangezien Adebayor gehuurd word en dus terug naar Man City kan gaan..

We lopen altijd wel te roepen dat Suárez juist naar Barça moet, maar dat zou averechts kunnen werken omdat G. Rossi ook in de belangstelling staat en wèl een ideale spits voor Barça is.

Bij Real krijgt Suárez de vrijheid die hem gevaarlijk maakt en Barça is een tikkie-tikkie club waarin je jaren moet groeien als succesvolle basisspeler.

Dat vind ik.

26-04-2011 18:59

123Jood +0

Ik denk dat de ideale spits voor Barça, Messi is.

Maar wie ben ik?

26-04-2011 19:01

ZwarteJood +1

Ja, jij zegt het.

26-04-2011 19:06

Vinc-ajacied +4

Messi speelt op de positie waar Suarez bij Ajax speelde. Een indraaiende rechtsbuiten die iedereen uitdolt, spits is dus niet de belangrijkste in de aanval daaro' ( kijk Villa, kijk Pantelic )

26-04-2011 19:07

AjaxDruten +1

Niet echt.. Villa komt van links, Pedro van rechts en Messi staat in de spits, maar eigenlijk staat hij daar nooit. Barca speelt een systeem zonder spits.

Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat Barca of Real nu een bod zou doen op Suarez, maar als het echt zo is denk ik dat het Madrid is.

26-04-2011 19:11

123Jood +0

Schaf ff Sport 1 abo aan, best de moeite waard.

26-04-2011 19:19

Vinc-ajacied +4

Zo vaak kijk ik niet naar Barca maar zo staat altijd de basisopstelling bij Fifa enzo mijne excuses.

26-04-2011 19:34

RuffRhythim +24837

Hoe kan het toch dat Real en Barca nog steeds spelers mogen/kunnen kopen, of alleen maar met de aankoop van spelers in verband gebracht worden terwijl ze zo'n torenhoge schuld hebben?

26-04-2011 18:08

AFCAjax3 +0

De Engelsen zouden flink winst maken op de Uruguayaan, maar aan de andere kant zou de aanhang erg teleurgesteld zijn. 4 miljoen winst.. lekker :/ hahah onzin!

26-04-2011 17:14

afcaleon +0

zou zonde zijn als hij naar real verkast, real is het ultieme kerkhof voor de echte voetballiefhebber

26-04-2011 16:58

Vinc-ajacied +4

Denk trouwens als Luis er dit seizoen er nog 15 had ingeschoten plus 10 assist we en dik kampioen waren geworden en in de EL waren gebleven en nog 38 mil hadden kunnen vangen. WANBELEID, dacht t al vanaf het begin 24 miljoen is tegenwoordig een schijntje van wat de grote clubs betalen ( 60 miljoen Torres, 40 mil Tevez, 95 miljoen Ronaldo )

26-04-2011 16:51

empire +0

Lekker makkelijk zo achteraf.....

26-04-2011 17:03

Vinc-ajacied +4

Zei het al toen hij verkocht werd dat het belachelijk weinig was.

26-04-2011 17:08

Mokum31 +6133

Als dit zoals Vinc je mening is blijf je bij je standpunt ....Mijn mening is het ook .Wanbeleid dat ze deze jongen laten gaan in de winterstop.
Sowieso iedere verkoop in de winter van je topper is de dood voor je club en voetbal algemeen.
Het goede financiele vooruitzicht was er al zeker aan de horizon.
evt verkopen / Afrekening CL/el en de verkoop van Luis in de zomer.
Ze hebben het alleen naar voren geperst.
Van de zomer hadden ze die 26 mil ook gepakt.
Dat was mijn mening vd winter en nu nog steeds

26-04-2011 17:09

Vinc-ajacied +4

Juist, stel je voor dat we 3e worden (wat zeker mogelijk is) dan heb je dus 22 miljoen en als we Luis nog hadden (gok ik) veel meer

32 miljoen transferkosten ( + eventuele clausules )
12.5 miljoen Champions Leaugue 2011/2012
inkomsten EL kwart/halve finale
inkomsten kampioensbonus
inkomsten KNVB beker

Goh Rik reken maar uit:)

26-04-2011 17:15

AFCA-CBS +3

Vind hem ook beter passen in spanje dan in engeland.

26-04-2011 16:51

Vinc-ajacied +4

haha doen! krijgen wij een vette bonus.

26-04-2011 16:41

masterrr +1

Wat missen we deze speler hard nu..

Had net als Janssen bij Twente doet ons de titel kunnen bezorgen.

26-04-2011 16:38

oudzuid2 +7294

mijn eerste gedachte: had em gehouden, dan

1) waren we kampioen geworden
2) had luis zijn spaanse droomclub
3) hadden we een miljoentje of 7 meer ontvangen...

26-04-2011 16:33

LuckyLuk +0

nu heeft hij zich over een langere tijd bewezen in een grotere competitie, dus de twee laatste punten zijn niet helemaal waar. we waren wel kampioen geworden met luis, zeker als je ziet hoever twente en psv zijn teruggevallen

26-04-2011 16:35

Mokum31 +6133

Het zal wel onzin zijn .....maar inderdaad die 26mil hadden we vd zomer ook dik gepakt incl je punt 1 en 2. ....+ alles wat er nog bijkomt aan inkomsten en evt verkopen ( triest besluit dus, wanbeleid).
Jammer voor ons , jammer voor Luis ! vooral met in het achterhoofd dat je nu ineens misschien kampioen kan worden. We hadden hem nodig gehad en hij had het zeer verdiend om met Ajax kampioen te worden. ( de andere ook maar LUIS zeker)

26-04-2011 16:41

w86 +9445

Luis was er nog altijd zelf bij toen hij verkocht werd. Denk je echt dat het een beslissing van in eerste instantie Ajax was om de beste speler in de winter te verkopen? Of was het zo dat Suarez zijn zinnen op Liverpool had gezet en Ajax min of meer gedwongen werd daar aan mee te werken?

26-04-2011 17:08

Mokum31 +6133

Het kwam ook wel misschien goed uit he !!! op dat moment... ;-)
We zullen het nooit weten he !!!!!....geheimschrijvers

26-04-2011 17:10

roygreen +52

Dat ben ik niet met je eens, op het moment was het gewoon een topdeal die eruit gesleept is. Suarez was niet meer de Suarez van voor het WK, hij was hier uitgekeken en was toe aan een nieuwe uitdaging, dan vind ik dit gebrabbel achteraf wel erg makkelijk.

26-04-2011 17:44

Mokum31 +6133

Jongen dat is jouw mening en dat is mijn mening ....gebrabbel achteraf dat wel ja. In beide gevallen.

26-04-2011 17:48

roygreen +52

Tuurlijk kunnen we beiden een eigen mening hebben, maar op het wordt een beetje een hype om alles op het bestuur af te schuiven, als Suarez was gebeven en hij had er na de winterstop niks van gebakken dan krijg je de verhalen, waarom is hij niet verkocht voor 26 miljoen.

26-04-2011 18:07

Vinc-ajacied +4

Ehm nee, hij heeft bij AC Milan uit en op de trainingen en trainingskamp al laten zien weer uitstekend in vorm te zijn. Daarnaast weten wij allemaal Luis zijn krachten en die zijn echt niet zomaar weg hij is nog wel 1 of 2 klasses beter dan Dszudzak en Ruiz. 26 Miljoen is gewoon niet meer zo veel, en aangezien we toch geen vervanger hebben gehaald koden we net zo goed tot op het allerlaatste moment wachten als we hem al verkochten in de winter wedden dat je 10 miljoen meer had gekregen!

26-04-2011 18:12

Sazzz +1

Nadeel is wel Mounir. Luis en Mounir, dat liep in t veld voor geen meter.

26-04-2011 18:14

Vinc-ajacied +4

Die is er de helft van de wedstrijden niet bijgeweest. En sowieso Mounir en Sulejmani loopt ook voor geen meter.

26-04-2011 18:15

robtjeajax +634

ik dnek dat toch mounir en mounir ,,
hij loopt alleen in de weg nu ..
begin van het seizoen scoorde die nog wel ..

26-04-2011 18:16

boye04 +0

Misschien moeten mensen eens ophouden met hem uitfluiten. Weet 100% zeker dat hij daardoor veel beter gaat spelen. Maar de supporters willen blijkbaar geen kampioen worden dus gaan ze de spits die doelpunten moet maken constant uitfluiten. De spits zorgt voor het merendeel van de goals en het publiek fluit hem gewoon uit de wedstrijd. Schandalig.

26-04-2011 18:22

masterrr +1

Clubbelang boven alles, inderdaad.

26-04-2011 18:38

roygreen +52

Ik ben met je eens dat Surarez een klasse beter is dan die 2, maar die gaan naar mij idee ook niet meer dan 15 miljoen opleveren. Daarnaast ben ik met je eens dat er een vervanger aangetrokken had moeten worden, maar Suarez was hier uitgekeken en had zijn zinnen op deze transfer gezet, en dan vind ik dat er een goede deal uitgehaald is.

26-04-2011 18:15

Mokum31 +6133

Ik ben altijd tegen transfers in de winter.
Hoogste tijd dat men daar is wat aan gaat doen in de voetbalwereld.
Gewoon belachelijk

26-04-2011 18:31

RoodWit +62

Achteraf gebrabbel....dat doe jij in principe precies hetzelfde? Jij concludeert dat er met of zonder Suaréz geen verschil zou zijn.

Terwijl zowel Mokum als jij dit niet hard kunnen maken.

Suaréz is een exceptionele voetballer, wat hij heeft laten zien de afgelopen jaren spreekt voor zich. Als ik mocht kiezen, dan koos ik ervoor dat wij als Ajax met een Suaréz gevaarlijker zijn dan zonder.

26-04-2011 17:50

Mokum31 +6133

precies., daar komt het op neer

26-04-2011 17:52

roygreen +52

waar zeg ik dat het geen verschil zou zijn met of zonder Suarez.

26-04-2011 18:05

w86 +9445

Dat we met Suarez gevaarlijker waren, zal iedereen het over eens zijn. Maar nogmaals, was er een keuze in de winter? In mijn ogen niet, aangezien Suarez volgens de berichten al (zo goed als) rond was met Liverpool voordat Ajax bij de onderhandelingen werd betrokken.

26-04-2011 18:07

roygreen +52

Zo denk ik er inderdaad ook over.

26-04-2011 18:11

Robinjo1988 +1

je moet nooit een speler midden in het seizoen laten gaan en zeker niet je allerbeste speler en nog een basispeler(urby)
is gewoon heel erg dom. in de zomer hadden we ook 25 voor luis gekregen.

26-04-2011 18:09

boye04 +0

Dat is onzin. Suarez had gewoon pech in de 1e seizoenshelft. Hij is veelvuldig geschorst geweest en heeft in de wedstrijden die hij wel speelde 7 keer gescoord en maar liefst 11 keer de paal/lat geraakt. Met een beetje meer mazzel had hij gewoon in januari al op 18 doelpunten gestaan, laat staan als hij niet geschorst was. Zo slecht deed hij het dus niet.

26-04-2011 18:20

roygreen +52

Met die ballen op de lat had hij inderdaad wat pech. maar die schorsing, ook pech? Dat waren tekenen van frustatie omdat het totaal niet lukte. De doelpunten in de competitie waren tegen de laagvliegers. Er waren te veel wedstrijden dat je hem niet zag en er niks bij hem lukte.

3x tegen de graafschap
2x willem 2
1x roda
1x nac

26-04-2011 18:40

Vinc-ajacied +4

Laten we wel wezen. Als wij tegen PSV moesten voetballen en tegenover Bakkal stonden wij hem ook zouden bijten.

26-04-2011 18:44

roygreen +52

hehe daar heb jij een punt!!

26-04-2011 18:46

roygreen +52

Als iedereen gaat bijten wanneer er iemand op de tenen gaat staan dan eindigen we weinig wedstrijden met 11 man.

In januari vond denk ik een 70% een goede deal, ik heb nu het idee dat op dit moment 80% een slechte deal vindt, ergens in dit verhaal klopt er iets niet.

26-04-2011 19:18

Randy428 +3

Ik vind en vond het ook een kut deal. Waarom?

Van de zomer had er evengoed een prima bod gekomen van een grote club. Wellicht hoger. Waarom? Nu de stand is zoals hij is, hadden we met Luis nu waarschijnlijk bovenaan gestaan en konden we het rustig uitspelen. Kortom, kampioenskans is aanmerkelijk verkleind door verkoop Suarez. Iedereen weet dat een speler meer waard is als hij kampioen is geworden. Als hij na zijn schorsing er weer een stuk of 10/15 ingeknald had, had Ajax meer kunnen vangen voor Suarez.

Bij elkaar had het voor Luis en voor ons veel mooier geweest als hij gewoon netjes van de zomer was verkocht voor 30 milj.

En nu zie je weer, een speler wordt opgepikt door een Liverpool voor nu blijkt een zachte prijs. En hij kan weer verkocht worden met winst.

MAAR, bron: voetbalzone. Dus het zal wel dikke nonsens zijn. Van den Boog is nog betrouwbaarder dan die flutsite, dus dan kun je wel nagaan dat dit ook onzin is.

26-04-2011 19:34

Vinc-ajacied +4

Het gaat er niet om of hij naar Barca of Real gaat maar om het feit dat we veel meer hadden kunnen vangen en nog dit seizoen van hem hadden kunnen profteren aangezien hij van Ajax hield was hij echt geen arbritagezaak gaan aanspannen (in tegenstelling tot FC Groningen), Rik heeft compleet gefaald en elke voetbalkenner ziet dat maar hij wist dat zijn vertrek nabij was en had eurotekens in zijn ogen en zag anders zijn bonus als sneeuw voor de zon verdwijen.

26-04-2011 19:42

Vinc-ajacied +4

Nouja hij heeft nu het einde van zijn carriere bij Ajax ''positief'' afgesloten met een winstmakend bedrijf wat goed op zijn CV staat, wat er niet op staat is dat datzelfde bedrijf veel meer winst had kunnen maken.

26-04-2011 21:18

Randy428 +3

Je moet als Ajax zijnde gewoon duidelijk beleid voeren, dat er geen spelers verkocht worden in de winterstop, tenzij:
1. zij niet spelbepalend zijn
2. zij overbodig zijn
3. Ajax geen perspectief meer in hen ziet
4. vanwege een aflopend contract en geen zicht op verlengen(voorbeeld Urby).

En daar moet je je gewoon aan houden. Ander beleid, zoals nu met Suarez, kan je niet maken tegenover je seizoenkaarthouders. De houders die zomers al moeten bloeden omdat zij in mei de seizoenkaart betalen, en vervolgens half augustus de grote spelers zien vertrekken.

En tsja, een Dost zou zich toch eerst moeten settlen etc. Er zijn maar weinig spelers die er direct staan en doen waar ze voor gehaald zijn. Het is altijd wennen aan het team, spel, omgeving, etc. Dus zelfs al had je een vervanger in petto, dan nog zou dat niet de juiste oplossing zijn.

26-04-2011 19:46

Randy428 +3

Klopt, maar dan nog, geen spelbepalende spelers/kwalitatieve basisspelers verkopen in de winter.

Tijdens de winterstop geloofde maar weinig mensen in de titel(inclusief ikzelf), en nu staan we 1 punt achter op de nr 1. Met Suarez erbij hadden we de speler in huis die een moeizame pot kon openbreken. Nu hebben we geen speler met die kwaliteit meer, en zitten wij met de problemen. Die lijken nu weggevaagd door de stand op de ranglijst, maar met Suarez had je nu waarschijnlijk los gestaan van de nummer 2.

Het heeft veel factoren, maar de bottemline moet gewoon zijn, geen belangrijke spelers verkopen in de winterstop. Daar naai je iedereen mee. De gevolgen zijn zelfs nog groter. Door het vertrek van een speler als Suarez, zal dat ook effect hebben op de bereidwilligheid van andere belangrijke spelers om ook te vertrekken.

26-04-2011 20:44

Luis Lodeiro +0

Dit is nou het beleid wat munstermaan bij twente hanteerd,

26-04-2011 20:08

afc_red +2

bullshit verhaal

26-04-2011 16:32

Kaos +1

Pleur op met je voetbalzone

26-04-2011 16:27

AjaxMichael +14

Liverpool krijgt 30 miljoen als openingsbod, Ajax zou de helft krijgen ;)

26-04-2011 16:27

mvdk +44083 moderator

Jaja Ajax! Had hem maar lekker gehouden, dan waren we 3 wedstrijden geleden al kampioen! En dan nog had hij een 2 jarig contract en konden ze zo DIK 30 miljoen vangen! Want die 30 mil is een openingsbod. 40 mil is ook niet eens gek meer tegenwoordig.

26-04-2011 16:25

afca1985 +21361

Das mooi kut want dan blijft het bedrag dus MAAR 22,5M. Schandalig slecht gehandeld van Ajax met al die klote clausules maja dat is niet nieuw.

26-04-2011 16:25

w86 +9445

In het verleden zijn er ook wel eens constructies geweest, waardoor hierdoor alsnog alle clausules betaald moeten worden. Volgens mij pakken we over Huntelaar zelfs nog clausules van Real Madrid. Roep dus niet zonder kennis dat het slecht gehandeld is.

26-04-2011 16:29

afca1985 +21361

Jij roept kennelijk zonder kennis want anders had je geweten dat bij de transfer van Huntelaar het ging om de titels van Real en als ze zich plaatsen voor de CL en bij Luis om gescoorde goals(1M) en gespeelde wedstrijden(2M).

26-04-2011 16:48

w86 +9445

Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat een vertrek van Suarez bij Liverpool niet per definitie het einde van de clausules hoeft te zijn. Wellicht moet Liverpool een boete betalen als ze Suarez binnen (zeg) 2 jaar verkopen?

Zou niet geheel onlogisch zijn, aangezien het verkopen met clausules voor Ajax een risico is. Bij een doorverkoop mis je namelijk de extra's, waar je wel rekening mee houdt. Maar over een dergelijke conclusie is (in ieder geval niet bij mij) iets bekend.

26-04-2011 17:06

020Bovenaan +0

Gewoon lekker daar blijven, alleen naar Barca gaan als je daar een basis plaats krijgt anders niet. Real sowiso niet gaan!

26-04-2011 16:23

omisom +1

Dan zal hij snel vertrekken want hij heeft altijd geroepen naar Spanje te willen ik gun het hem van harte. Zit er voor ons ook nog wat aan vast???

26-04-2011 16:23

w86 +9445

Volgens mij wel. Suarez is op zijn 20e bij ons gekomen en valt dan dus nog in de periode van de opleidingsvergoeding. Die geld voor alle clubs waar spelers tussen hun 12e en 23e hebben gespeeld, en bedraagt in totaal 5% van de transfersom (bij internationale transfers).

Voor 30 miljoen, gaat het dus om 1,5 miljoen opleidingsvergoeding, verspreidt over 12 jaar. Per jaar dus 125.000 euro, waarvan 3 jaar voor Ajax. Kleine 4 ton voor Ajax dus, mocht het waar zijn!

26-04-2011 16:31

w86 +9445

De vraag was, of een eventuele transfer van Suarez ons iets oplevert. In mijn ogen mogen mensen die weten hoe die regeling zit, dan reageren en een normaal antwoord geven. Dat heb ik dus gedaan. Waar in mijn toelichting vind jij dat ik blij ben met een kleine 4 ton?

26-04-2011 17:03

w86 +9445

Mocht het waar zijn, duidde eigenlijk vooral op het feit dat dit bericht van Voetbalzone komt en je dus grote vraagtekens mag plaatsen bij de waarheid hiervan. Kan je uit de zinsopbouw volgens mij ook wel opmaken, maar hopelijk is het zo helemaal duidelijk.

26-04-2011 18:06

Hwb +1464

Voor elk jaar vanaf iemands 16e krijgt de club 10% van de opleidingsvergoeding (0,5% van de totale transfersom). Voor elk jaar tussen de 12 en 16 krijgt de club 5% van de opleidingsvergoeding (0,25% van de totale transfersom). Ajax zou voor 3 jaar (vanaf 20 jaar) geld vangen, dus in totaal 1,5% van de transfersom = ¤450.000,- (bij transfersom van 30 miljoen).

26-04-2011 21:44

robert R. +2

lijkt me onzin maar wat kan ons dit boeien

26-04-2011 16:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.