Overmars worstelt: 'Ik sterf liever hier, dan dat ik niets aan het doen ben'

door Jesse ter Haar 65

Bron Algemeen Dagblad

Overmars worstelt: 'Ik sterf liever hier, dan dat ik niets aan het doen ben'

door Jesse ter Haar 65

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Marc Overmars kan zijn werkzaamheden sinds zijn hartinfarct met minder gemak uitvoeren, zo geeft hij toe in gesprek met het Algemeen Dagblad. De technisch directeur van Royal Antwerp vertelt over de schade die het infarct bij hem heeft achtergelaten en hoe hij daar vandaag de dag mee omgaat.

'Het is lastig. Ik moet naar lucht zoeken als ik veel praat', zo geeft de voormalig speler en directeur voetbalzaken van Ajax aan. 'En mijn focus houden, kost energie. Mijn hart is voor 45 procent afgestorven. Dan hoef ik niet uit te leggen hoe iemand zich voelt. Ik heb zoveel schade opgelopen, dat het niet meer te herstellen valt. Maar je moet geen medelijden met me hebben. Ik ben een gelukkig man. En ik sterf liever hier, dan dat ik niets aan het doen ben.'

De oud-Ajacied doet zijn best om zijn fitheid zo goed mogelijk te krijgen, maar geheel vanzelfsprekend gaat het niet. 'Ik train met begeleiding hier, maar het is zó zwaar... Als mensen mij vragen hoe het met me gaat, zeg ik vaak: "Een been breken, daar kan je mee omgaan." Ik heb vier keer mijn knieën gescheurd – kruisbandje, kraakbeen... – maar dit is een andere blessure.'

Volle werkdagen zoals in het verleden zijn er dan ook niet meer bij voor Overmars. Hij geeft aan hoe hij vandaag de dag te werk gaat. 'Ik moet mijn krachten goed verdelen. Als er een paar belangrijke punten of afspraken op de agenda staan, dan focus ik me daarop. Om dan de dag erna even te recupereren.'

Toekomst Overmars

Hoelang Overmars nog door zal gaan in zijn functie, weet hij nog niet. Wel weet hij te vertellen dat het voor hem geen job van vele jaren meer zal zijn. Of hij de tien jaar nog redt? 'Tien is wel veel... Want dat ik door dit vroeger met pensioen zal gaan, daar ben ik intussen al achter. Ach, het is het leven. Iedereen krijgt tegenslagen te verwerken. Of je moet door de mazen van het net zijn geglipt.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Cruyffie +2403

Tjesus. Wat pittig. Alle sterkte, marc! En: haal die man terug naar Ajax, nu het nog kan.

Wat hij heeft gepresteerd bij Ajax is volkomen uniek. In 2014 riep werkelijk iedereen: “we kunnen als Ajax zijnde nooit meer de europese top halen, want gat qua begroting met topclubs is te groot”. En ziehier: met Cruyffiaans voetbal, een mix van eigen jeugd+ ervaring en heel slim aankoopbeleid, boem, halve finale CL.

Dan hoor je dus bij de beste vier voetbalteams van de wereld, besef dat even, als clubje uit Nederland met 17mlj inwoners. Historisch is dat natuurlijk vaker gebeurd, maar in 2019?! Bizar, iedereen sprak dat tegen (op enkelen na die geloofden in de Cruijff-visie).

Lang verhaal kort: haal hem terug. Laat hem excuses maken aan slachtoffers, geef slachtoffers een extra bonus, cursusje gedragsmanagement voor Overmars en gáán. Er is namelijk genoeg tijd verloren.

09-09-2023 21:18

Ajax27 +19179

Heftig man, wist niet dat z'n infarct zo erg was dat 45% van z'n hart is afgestorven. Gewoon een stap terug doen Marc. Lekker blijven werken bij een voetbalclub maar met minder verantwoording, minder stress.

08-05-2023 10:01

AgeM +939

Wordt het niet eens tijd voor een FORSE REHABILITATIE VAN MARC OVERMARS !!??
En dat diegene die dit hebben kunnen laten gebeuren flink aangepakt worden ?
Misschien niet terug naar Ajax , maar in iedere geval op het persoonlijke vlak .

08-05-2023 07:38

meerzicht +939

En wie zijn volgens jou dan diegenen die dit hebben laten gebeuren?

08-05-2023 07:43

AgeM +939

@meerzicht
Daphne Koster , mevrouw Olfers , Edwin vd Sar , een aantal lieden van de Rvc
de twee vrouwelijke “ journalisten “ de sport en eindredactie van NRC En vooral de nog steeds aanwezige anti Cruijff lobbyisten .want die zitten er nog steeds bij Ajax . Stikjaloers op de financiële en sportieve successen .

08-05-2023 12:02

Ajax27 +19179

Hebben andere mensen dickpics verstuurd van Marc en die doorgestuurd naar vrouwen, waardoor die in een lastige situatie kwamen te zitten?

Marc heeft hierin gewoon fout gehandeld, en Ajax goed, hij moest weg. De manier waarop... had wellicht discreter gekund. Het is nu in de media ontploft, daar waar het ook een interne kwestie had kunnen blijven.

Ajax had denk ik gedacht dat als er grootschalig onderzoek zou worden gedaan, dat je dit fenomeen binnen topsport overal zou tegenkomen, binnen allerlei sporten waar mannen heersen maar er ook genoeg vrouwen werken. Ajax zal hebben gedacht dat zij dan netjes als grootste club als eerste kwamen en dat dan daarna de rest wel zou volgen.

De rest volgde echter niet... niemand, ja in tv-programma's sneuvelde wat mensen, maar voor de rest niet. En toen trok Ajax ook z'n keutel in en heeft het niet meer aan het onafhankelijke onderzoek meegewerkt.

08-05-2023 10:05

AgeM +939

@Ajax27
Bewijs ? Welke vrouwen ? Wanneer ?

08-05-2023 12:25

rich67 +6666

Vraagje voor jou: Enig bewijs dat Marc hier NIET zelf verantwoordelijk voor was?

08-05-2023 13:48

Ajax27 +19179

Bewijs voor wat? Dat Marc iets heeft verstuurd?

08-05-2023 14:04

AgeM +939

Op basis van anonieme meldingen ?
@rich67 en Ajax 27 waren jullie het misschien ? Zijn jullie misschien kakkerlakken ?

08-05-2023 15:15

AgeM +939

Vertel eens , welke vrouwen ( naam en toenaam hebben deze meldingen gedaan ) was u daarbij ?

08-05-2023 15:22

Ajax27 +19179

Denk je nu werkelijk dat als het valse beschuldigingen waren, of dat het iets eenmaligs was bij 1 collega? Dat Ajax dan zo open naar buiten was getreden in de media? Denk je niet dat ie dan intern gewoon een berisping had gekregen maar vervolgens gewoon z'n taken had kunnen vervolgen?

Ajax wist heel goed wat het deed toen het Overmars moest ontslaan en dit naar buiten bracht. Heb je Overmars daarna 1 x horen klagen in de media over smaad? Dat hij een rechtszaak aanspande tegen Ajax omdat die na onbewezen beschuldigingen alles op straat heeft gegooid? Dat hiermee zijn imago een flinke deuk heeft gekregen?

Weet je waarom je daar niets over hebt gehoord... omdat Marc gewoon een aantal stomme dure fouten heeft gemaakt. Jammer voor hem, maar hij kon gewoon weer kort daarna verder bij een andere club en heeft dat geaccepteerd als een kerel.

Bij Ajax kun je hem simpelweg niet terughalen. Als je dat niet snapt dan ben je echt nog dommer dan een goudvis. Wat denk je van de tientallen vrouwelijke werknemers binnen de club. Wat voor signaal is het naar hen toe als je zo'n persoon weer terug laat komen naar de club? Wat denk je dat de sponsoren zeggen? De aandeelhouders? De media zal gehakt van ons maken wat nog meer sponsoren aanzet om ons te verlaten. Het kan ons financieel en qua imago zo ontzettend veel schade opleveren... en voor wat? Alsof er maar 1 persoon op de wereld is die een succesvol TD bij Ajax kan zijn. Iedereen is vervangbaar, ook Marc.

08-05-2023 15:54

Aurelius1 +19724

Nee, er is niks bewezen, het kan net zo goed zo zijn dat er over en weer geflirt werd. Dat een jaloerse Daphne Karen Koster, die in ploegen heeft gezeten waarin bijna elke vrouw het met elkaar deed, dan allemaal dingen gaat lekken naar het juicekanaal NRC, en dat twee hardcore feministes vervolgens 1.5 jaar op basis van anonieme speculaties een heksenjacht voortzetten, dient eigenlijk door niemand serieus genomen te worden.

"Bij Ajax kun je hem simpelweg niet terughalen"

Dat zeg jij. Omdat je graag een narratief in stand wilt houden. Maar het is slechts een narratief, en ook een bijzonder speculatief narratief, want er is nooit enig bewijs getoond.

"Wat denk je van de tientallen vrouwelijke werknemers binnen de club. Wat voor signaal is het naar hen toe als je zo'n persoon weer terug laat komen naar de club?"

Dat het al honderd jaar gangbaar is in de voetballerij en bedrijven dat er over en weer met elkaar geflirt wordt zo nu en dan, dat 80 procent van de Ajax supporters nooit geboren zou zijn geweest als dat niet het geval was, en dat ze zich moeten aanpassen aan de voetbalwereld en respect moeten hebben voor de prestaties van hardwerkende mannen die de club en de historie hebben opgebouwd, en zo niet, dat ze dan mogen solliciteren bij één of ander hipsterbedrijf waar ze Tiktokfilmpjes maken van de kantinelunch met slablaadjes op een volkoren knäcker.

08-05-2023 17:13

AgeM +939

@Aurelius1
Ik had het niet beter kunnen verwoorden .

08-05-2023 18:21

MarcHogervorst +35302

Innocent until proven guilty rich67, er is anderhalf jaar later nog steeds niks concreets.

08-05-2023 22:26

MarcHogervorst +35302

"Dat Ajax dan zo open naar buiten was getreden in de media?"

Volmondig ja!!!!

Vanwege de MeToo mob, die blijkbaar geen bewijs nodig heeft om er al voor te kunnen zorgen dat zeg sponsors je mijden. Het lijkt op de Chinese Culturele revolutie. Je intimideert iemand zodanig dat hij dan maar bekent om nog grotere schade te voorkomen. En vervolgens is de bekentenis het 'bewijs'. Totale bullshit.

"Het kan ons financieel en qua imago zo ontzettend veel schade opleveren."

Dat is dus precies waarom zonder enig bewijs Marc Overmars geslachtofferd is. Zonder dat bekend is geworden wat er nu echt gebeurd is, omdat men bang was voor de gevolgen, is Marc gesommeerd ontslag te nemen.

08-05-2023 22:32

Ajax27 +19179

Wat had je voor bewijs willen zien? Al het appverkeer van Marc? Alle dickpics... misschien ga jij hier lekker op, ik niet. Bewijs genoeg dat Marc zonder iets erover te zeggen netjes is weggegaan. Genoeg bewijs dat hij geen rechtszaak heeft aangespannen tegen Ajax. Genoeg bewijs dat hij niet in de media heeft uitgebracht dat hij onschuldig is en het valse beschuldigingen zijn.

Het verschil tussen een beetje flirten met de werknemers onder elkaar of je machtspositie gebruiken om anderen zich ongemakkelijk te laten voelen zonder dat zij zich vertrouwt genoeg voelen om hiermee naar voren te treden.

09-05-2023 07:47

AgeM +939

@Ajax 27
Kunt u wel lezen ? ik zeg nl misschien niet terug bij Ajax , maar een rehabilitatie op
persoonlijk vlak .
“ Marc heeft volgens u een aantal stomme dure fouten gemaakt “ Welke nog meer ? Weet u daar het fijne van ?
En het grote gevolg van het vertrek van Overmars ? Enorme grote financiële gevolgen 100 miljoen door het putje , enorm Europees imagoverlies vooral sportief , en wanbeleid , vooral door de mensen die deze ontploffing in de media veroorzaakt hebben . En het gaat nog steeds door !
En de goudvis waar u het over heeft ? Dat bent u ! uw visie reikt niet verder dan de rand van de vissekom
Is u zich wel bewust van het eindresultaat van deze wokepandemie ? U heeft totaal geen oog voor de gevolgen voor de club maar vooral ook voor Overmars , die men gewoon kapot heeft proberen te maken . Zowel privé als fysiek . U hoort ook aangepakt te worden met uw praatjes . Waarschijnlijk zit u in het in het eerdere door mij genoemde rijtje . Ziet u dan nu werkelijk de echte schade niet die juist mensen zoals u aangericht hebben . Dan bent u ondanks uw zg moraalriddergedrag te dom om te poepen

09-05-2023 12:32

Ajax27 +19179

Ok als we zo gaan praten...
100 miljoen door het putje, wie zegt dat. Heeft U daar gegevens van? Heeft u data van alle miljoenen die door het putje gegaan zijn? Hebben alle gehaalde spelers 0.0 waarde meer als we ze deze zomer zouden verkopen? Is het niet zo dat diezelfde H2 ervoor hebben gezorgd dat er meer dan 200 miljoen binnen is gekomen? Dus dat ze sowieso een positieve balans hadden?

Europees imagoverlies? Waarom? Omdat we weer eens een jaar hadden waarin we in de groepsfase 2 sterke clubs hadden? Eentje die voor het eerst in 33 jaar kampioen wordt van Italie en de ander welke tot de Europese elite behoort.

We zijn gewoon weer als Ajax zijnde met beide beentjes op de grond gezet. Als je dacht dat we een Europese (sub)top club waren... haha hou toch op en zet die roze zonnebril af. We zijn gewoon een leuke Europese opleidende club. Een opstapje naar de echte grote jongens wereld. Een eerste kennismaking met spelen in de top van een land, waar je leert te presteren, waar velen hun eerste avonturen in Europa beleven. Een opstapje waar je jezelf als speler kunt presenteren aan de rest van Europa om daarna hopelijk een glansrijke carriere in een top-4 competitie te hebben.

Hierdoor hebben we soms pieken, regelmatig dalen, en heel soms hele hoge pieken, en heel soms hele lage dalen. Dat is al decennia lang zo. En daar waar normaal 2 basisspelers per jaar vertrekken en de rest nog een jaar samen blijft, daar vertrokken er afgelopen jaar met Haller, Antony, Gravenberch, Martinez, Nous en in mindere mate Nico 5! van is basisspelers, en met Blind en Nico erbij gerekend 7 man.

Iedereen wist dat het een tussenjaar zou worden... maar Ajax dacht het wel even te fixen door voor 110 miljoen aan spelers te kopen. Een rechtsbuiten vertrok, dus we halen een linksbuiten. Een rechtsback vertrok, dus we halen de aanvoerder van AZ, een linksback. Martinez, voetballend geweldig en een strijder vertrekt... dus we halen iemand terug die niet kan voetballen. Ajax heeft een heleboel slechte keuzes gemaakt in die aankopen en daar betalen we de prijs voor. Niet voor Overmars. Want diezelfde Overmars wilde ook dolgraag Bergwijn halen en zat ook daar al rond de 25-30 miljoen.

De enige die Overmars wat aan heeft gedaan is Overmars. Als ie z'n leuter in z'n broek had gehouden, was ie gewoon nog TD van Ajax geweest en waren er wellicht betere aankopen verricht. We zullen het echter nooit weten.

09-05-2023 13:07

AgeM +939

@ajax27
Ik had de malaise door het vertrek van Overmars waarschijnlijk ook door u goedgekeurd niet beter kunnen verwoorden . 100 miljoen niet door het putje ? Waarschijnlijk nog meer want een paar spelers zijn zeker niet gratis weggegaan
Noemt u mij 1 aankoop die Ajax werkelijk sterker heeft gemaakt !!
Om nog maar te zwijgen van de trainers die Ajax aangesteld heeft .
Allemaal wanbeleid en kapitaalvernietiging ( Brobbey )
Daar hoort het vertrek van Overmars ook bij .
Vertel eens , wie heeft zijn best gedaan om Overmars binnen te houden ?
U niet als ik u mag geloven . Daarmee bent u ook mede onderdeel en waarschijnlijk ook veroorzaker van de malaise .Waarschijnlijk bent u woordvoerder van de vele incompetente spelersmakelaars die om Ajax heenhangen en die door de club betaald worden. Vele miljoenen gaan daar jaarlijks heen .
Cruijff zou met een zweep al deze tollenaars uit de vereniging jagen , zoals Jezus dit ooit op een kerkplein voor de synagoge deed . ( Om maar even in Joodse sferen te blijven ) net zoals de zakkenvullers die in de RVC zitten . Weg ermee ! En om toch positief te eindigen :
Ik houd zielsveel van Ajax zoals het tot voor twee jaar was . Het is nog te genezen door mensen zoals Marcel Keizer , Bogarde , Reiziger en ja zelfs Jonk en Bergkamp te benaderen om de Ajax cultuur weer op te bouwen en hun carte blanche te geven om de jeugd weer bepalend te maken . En misschien zelfs Jordi Cruijff om het weer uitstraling te geven .

09-05-2023 15:50

Ajax27 +19179

Is Brobbey al weg? Als Brobbey volgend seizoen 1 topseizoen draait, 20-30+ goals maakt in alle competities, zich in Europa (boeiend of het de Conference League is) goed presenteert en daarna wellicht wat wedstrijden meepakt in Oranje tijdens het EK... dan is diezelfde Brobbey ineens een topspits van '1 van de beste opleidingen van Europa' en wordt er ineens 50-70 miljoen voor diezelfde Brobbey geboden.

Kapitaalvernietiging is het wanneer je nu het volledige elftal zou verkopen. Dan weet je dat je minder terugkrijgt dan wat je betaalt hebt voor een deel spelers. Maar dat zal niet gebeuren.

Met 2-3 nieuwe spelers erbij en het afscheid van een aantal anderen kan de volledige dynamiek binnen de groep omslaan. Nieuwe hierarchie, een nieuwe leider, voetballend vermogen achterin... en ineens ziet dit Ajax er weer volledig anders uit.

We doen allemaal veel te dramatisch over de selectie alsof niemand ook maar iets waard is en alsof ze allemaal niet kunnen voetballen. De werkelijkheid is een stuk genuanceerder en volgend seizoen lopen we weer allemaal de polonaise.

"Wie heeft zijn best gedaan om Overmars te behouden"
Waarom zou je hem moeten behouden? Wat denk je dat het voor het imago van Ajax had gedaan als ze niet hadden ingegrepen? Wat hadden de grote sponsoren gedaan? Je had financieel en qua imago een enorme klap kunnen krijgen met een heleboel gezeik als je Overmars gewoon had laten zitten. Dit was de enige keuze.

Jonk en Bergkamp weer benaderen... uhh ja juist die 2 kregen ontzettende ruzie met elkaar over het beleid rondom o.a. de jeugd. En die wil je samen weer terughalen? Gelukkig ga jij niet over het beleid van Ajax.

10-05-2023 08:57

AgeM +939

Als Brobbey dit , als Robben dat , als Brobbey werkelijk zoveel potentie heeft waarom heeft Ajax hem toen geen goed contract aangeboden I.p.v hem weg te laten gaan en later weer terugkopen ? Makelaarscourtage ?
En ik stel u nogmaals de vraag welke speler heeft Ajax gekocht het afgelopen jaar die het Team beter heeft gemaakt ? Wat is daarop uw antwoord?


Bergkamp en Jonk dragen allebei Ajax en Johan een zeer warm hart toe. En zullen ongetwijfeld terugdenken aan hoe belangeloos Johan Ajax gesteund heeft Dan kijk je toch verder wat nog de mogelijkheden zijn :
“zonder wrijving geen glans”

10-05-2023 10:07

Bram +2057

Heftig, hopelijk weet hij een manier te vinden zodat hij dit werk nog lang kan doen. Antwerpen is toch minder stressvol dan bij ajax. Blijft een held

08-05-2023 06:50

FCDuivendrecht +5472

En bedankt hè, NRC. Heb jullie je zin gekregen door iemand fysiek en privé naar de gallemiezen te helpen en Ajax in bestuurlijke chaos te schrijven met feiten die überhaupt niet eens aangiftewaardig waren? Zijn die “slachtoffers” van hun wrok af?

08-05-2023 06:26

De Stift +7066

Foto’s van je pik ongevraagd naar vrouwen sturen is niet ok. Overmars heeft hierdoor die vrouwen in een vervelende positie gebracht en Ajax in de steek gelaten. Degene die berouw zou moeten tonen is Overmars.

08-05-2023 08:04

FCDuivendrecht +5472

Tja, ook niet normaal binnen mijn referentiekader maar als iemand mij een foto van zijn of haar geslachtsdeel zou sturen na een blijkbaar gemisinterpreteerde flirt van mijn kant, dan ga ik daar niet een zielig jankverhaal over houden bij een krant. Als ik me bovendien echt onheus bejegend zou voelen zou ik aangifte doen en pas als het OM/Politie geen actie onderneemt naar de media stappen. Ik weet niet hoor, maar volgens mij is dat de normale volgorde.

08-05-2023 16:01

Het_Olympisch_Stadion +5631

Was een paar seconden voor 1 van mijn allerdierbaarste momenten aan de bal in het Ajaxshirt. Denk je nou echt dat een paar foto'tjes daar verandering in brengen? Held voor het leven. Ook in laatste functie bij Ajax mede verantwoordelijk voor een sterke periode. Hoop dat hij nog een keer publiekelijk excuus maakt en dan is die kous voor altijd af voor mij.

07-05-2023 22:13

Aurelius1 +19724

Antwerpen staat op de nummer 1 positie momenteel. Overmars heeft nog steeds een enorme drive.

07-05-2023 22:12

Jeugd +24780

Heftig man. Wens hem heel veel sterkte.

07-05-2023 20:58

Simpelishetmoeilijkst +25227

Dat is toch wel mooi gezegd door Marc: “Iedereen krijgt tegenslagen in het leven te verwerken”, en zo is het precies. Je moet er mee kunnen omgaan, en hij lijkt dat uitstekend te kunnen. Kan er zelf ook over meepraten, en geniet nog altijd van het leven, zolang als ik nog heb. Hoop ooit nog een keer van ons aller Ajax te mogen genieten, zelfs al heb ik de gouden tijden mogen meemaken met Johan , en Pietje, en Sjakie.

07-05-2023 19:51

Web +178830

@Simpelishetmoeikijkst
Zo is het, denken in mogelijkheden

07-05-2023 20:24

Jake the Snake +17349

Fijn dat AS het artikel toch plaatst. Tragisch verhaal.

07-05-2023 19:19

Dave +5872

Sterkte Marc heftig als het om je gezondheid gaat.
Nogmaals bedankt voor de prachtige jaren we hebben genoten van je.
Kan me nog herinneren in De Meer als jij de bal had dan hoorde ik de brommer geluiden van de supporters.😂😂😂

07-05-2023 18:56

Simpelishetmoeilijkst +25227

Dave, een echte klasse reactie a. Jou kudos!

07-05-2023 19:52

Web +178830

Mooie linksbuiten die alles uit zijn carrière heeft gehaald
Ook bij Arsenal een grote speler

07-05-2023 20:22

gi0vanni +7238

Links/rechts buiten. Als voetballer was Overmars een topper. En heeft zelfs bij Barça gezeten.

08-05-2023 16:03

Balgevoel +30857

Zo, en of... Go Ahead, Willem II, Ajax, Arsenal, Barca, Go Ahead... Ooit volgens mij zelfs onze recordverkoop geweest. In het Nederlands elftal wilde het altijd wat minder vlotten dan bij z'n clubs, maar vooral bij Arsenal zijn ze nog altijd lyrisch over 'm. Ging toen samen met Petit naar Barca, ook voor een recordbedrag...

08-05-2023 16:08

AFCACruijff14 +161547

Weten me meteen dat Overmars nooit meer bij Ajax zal werken als td. Kan fysiek gewoon niet meer.

Sterkte Marc. We vergeten nooit hoeveel goeds je voor Ajax hebt gedaan.

07-05-2023 18:55

Veli +1991

Bedankt AS voor het plaatsen van het artikel.
Ik denk , het is behoorlijk heftig nieuws.
Verkeerde stress en levens stijl zijn waarschijnlijk de boosdoeners!

07-05-2023 18:05

Web +178830

Dat kan maar het kan ook familiaire wezen hoor

07-05-2023 18:19

Drukwerk1968 +7111

Waarom weer speculeren? Wat web zegt: familiairs inplaats naar iemands zijn levenstijl te wijzen

07-05-2023 21:08

Dit is mijn club +10198

Laten we hopen dat hij nog een aantal mooie jaren heeft bij Antwerp en vervolgens kan genieten van een toch nog fijne vroege “oude dag”.

07-05-2023 18:04

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25394

Zo jammer wat hij de laatste 2 jaar heeft mee gemaakt zakelijk eigen schuld maar gezondheid heb je deels maar in eigen hand. Sterkte Marc ga genieten van het leven.

07-05-2023 18:01

Dolblij +45165

Laat hij lekker gaan genieten van het leven. Wat moet hij nog bewijzen, behalve misschien aan zichzelf.

07-05-2023 17:50

Web +178830

Marc pas op je zelf
En luister goed naar je lichaam
Sterkte er mee

Ik kan er over mee praten, maar ik werk en moet niets meer. En ontzettend veel geluk gehad
Maar je moet wat omhanden hebben, en kijken wat je nog wel kan, in mogelijkheden denken

07-05-2023 17:49

Tommyshelby +129055

Deze man gaat nooit meer terugkomen, zet dat uit je hoofd.

Hij doet het best netjes bij Antwerp.

07-05-2023 17:43

Web +178830

Nee, maar dit kan ook niet meer die druk

07-05-2023 17:50

Bc te P +22130

Al die stress is t allemaal niet waard joh

07-05-2023 17:42

Ajaxfan31183 +16391

Marc moet gewoon lekker stoppen en de focus leggen op zijn gezondheid en gezin . Is momenteel veel belangrijker dan het voetbal als je hart voor bijna de helft is afgestorven

07-05-2023 17:30

Web +178830

Zo is het, geen verantwoordelijkheid meer nemen

07-05-2023 17:50

Ajaxadam1 +31667

Heftig om te lezen. Gezondheid gaat boven alles. Sterkte Marc.

07-05-2023 17:24

Altijdindestraat +40158

Die komt nooit meer terug, gezondheid gaat voor.

07-05-2023 17:21

Marcw1972 +16598

Wel heftig zeg. 45 % van zijn hart afgestorven. Toentertijd spraken ze over een licht infarct, maar dit lijkt mij niet licht.

07-05-2023 17:12

WantAmsterdam +116147

Het klinkt heftig, is het ook, maar je kunt nog wel ermee doorgaan. Bij mijn oma werkte er nog zo een 20%. En ze was heel lang nog erg fit en actief, tot Corona helaas.
Het wordt wel moeilijker en riskanter, daar niet van.

07-05-2023 17:20

Web +178830

Met doorzetten kun je vaak nog veel

07-05-2023 20:25

Drukwerk1968 +7111

Een licht infarct zegt niets over de rest schade

07-05-2023 21:09

Hans Verhagen +14116

Storm in een glas water is hard bij hem aangekomen. We zijn nu een hartinfarct en een slecht seizoen verder. Was het dit allemaal waard? Voor mij niet.

07-05-2023 17:11

Ron403 +6476

Haha wat?!

07-05-2023 17:18

AgeM +939

@Ron403
Met dank aan het NRC .,die zich met riooljournalistiek ging bezighouden.
Wat is er nou feitelijk gebeurd ? Heeft hij vrouwen verkracht of vermoord ?Waar zijn de bewijzen en verklaringen ? De benen van Overmars hebben het grote succes niet kunnen dragen en ook de stress is hem in z’n functie teveel geworden . Hij heeft in de wereld van grote bedragen en zware onderhandelingen waarschijnlijk ook vrouwen aangeboden gekregen, die alles voor geld wilden doen , want geloof me , die zijn er Misschien is daardoor zij hoge dunk van moraliteit t.o.v vrouwen ingedeukt .
Kijk eens goed naar topmensen in het zakenleven . Daar hangen ook verkeerde vrouwen omheen . Neem als voorbeeld Sjinkie Knegt , goed huwelijksleven , lieve trouwe vrouw , maar in zijn heftige ambitie om weer aan de top te komen ,gescheiden en aan een blonde del blijven hangen , drang om te scoren en trofee winnen . Nou ,die heeft hij nu die trofee .
Het is van alle tijden en het kan de allerbeste overkomen , vooral onder grote stress is het vlees zwak . Wie heeft het recht om iemand , die succesvol is de maat te nemen en de opper moraalridder uit te hangen , iemands leven totaal te verwoesten zowel privé als lichamelijk ??? In de naam van een zg kwaliteitskrant riooljournalistiek te bedrijven ? Diegene die zonder zonde is werpe de eerste steen

07-05-2023 21:04

Aurelius1 +19724

Helemaal gelijk. Het was een schandalige heksenjacht met nooit enig bewijs en alleen maar anonieme speculatie. Een schande in een land dat zichzelf wijsmaakt dat het gaat om 'onschuldig totdat het tegendeel bewezen is'.

De twee vrouwen die bij het NRC Overmars 14 maanden lang kapot hebben geschreven, en iedereen die daar in mee is gegaan, inclusief Van der Sar, moeten zich kapotschamen.

Overmars zou ze moeten aanklagen wegens smaad.

07-05-2023 22:16

Ron403 +6476

Jezus wat een slecht verhaal is dit zeg, als je zo in het leven staat kan er inderdaad nooit iets fout gedaan worden. Zou je aanraden wat kortere verhalen te schrijven dan staat er ook minder onzin in. Of nou ja als ik naar de reactie van Aurelius1 kijk hoeft dat niet per se...

08-05-2023 07:49

Altijdindestraat +40158

Allemaal leuk en aardig, maar ik wens niemand een hartinfarct dat is allemaal kut, maar zijn gedrag als een storm in een glas water te bestempelen is nogal een understatement.

07-05-2023 17:20

AgeM +939

@Altijdinde straat
Zie mijn reactie hierboven

07-05-2023 21:31

Veli +1991

Mooi gezegd!

07-05-2023 17:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.