Georgië wint van Portugal waardoor Oranje volgende tegenstander op EK weet

door Robin Ridder 1220

Bron AS

Georgië wint van Portugal waardoor Oranje volgende tegenstander op EK weet

door Robin Ridder 1220

Bron AS

Laatst geüpdatet

Georgie heeft zich geplaatst voor de volgende ronde van het EK in Duitsland. Woensdagavond werd er in het laatste duel in de poulefase gewonnen van Portugal. Na deze wedstrijd werd duidelijk dat Nederland het dinsdag om 18:00 uur opneemt tegen Roemenië in de achtste finale van het EK. Grote man aan de kant van Georgië was Georges Mikautadze.

Voor de wedstrijd was het al duidelijk dat er maar een ding telde voor Georgië, en dat was winnen. Dit was uiteindelijk ook terug te zien in het spel van de mannen uit Georgië. Ze speelden met lef en durfde Portugal kort op de huid te zitten. Na twee minuten was het al raak. Na een goede pass van Mikautadze was het Khvicha Kvaratskhelia die de score opende. Portugal was al geplaatst, dat verklaart misschien waardoor ze wat minder voor de dag kwamen.

Na rust drukten de Portugezen Georgië meer naar achteren en moesten de Georgiërs het hebben van een paar uitvallen. Totdat Portugal een penalty weg gaf in minuut 57. Mikautadze ging achter de bal staan en faalde niet vanaf de stip. Hiermee bepaalde hij de eindstand. Door de overwinning van Georgië weet Nederland dat het aankomende dinsdag tegen Roemenië speelt in de achtste finale.

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

FT | Georgië - Portugal (0-0)

Opstelling Georgië:

Mamardashvili; Gvelesiani (Kverkveliya 76'), Kashia, Lochoshvili (Tsitaishvili 63'); Kakabadze, Chakvetadze (Mekvabishvili 81'), Kochorashvili, Kiteishvili, Dvali; Mikautadze, Kvaratskhelia (Davitashvili 81')

Opstelling Portugal:

Costa; Silva (Semedo 66'), Pereira, Inacio; Neto (Jota 75'), Neves (Nunes 75'), Palinha (Neves 46'), Dalotl; Félic, Ronaldo (Ramos 66'), Conceicao

Doelpunten:

1-0 Chvitsja Kvaratschelia (2')
2-0 Georges Mikautadze (57')

Zet nu in op de EK-wedstrijden! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

3sterren +20205

“Grote man aan de kant van Georgië was Georges Mikautadze.”

Ik zou toch zweren op het graf van Pietje Keizer dat ik van de week nog op AS las dat hij te klein was …

27-06-2024 20:51

Dolblij +44868

Ja, dat kwam van de man die Ajax 2 x voor de rechter daagde omdat hij niet ontslagen wilde worden, om alsnog te weigeren met andere scouts te praten toen hij mocht blijven. Ongeveer. Met een korrel zout nemen zulke uitspraken......:)

27-06-2024 21:04

3sterren +20205

Ik weet. Nam hem ook helemaal niet serieus.
Doelde eigenlijk op ''Grote'' en ''te klein'' als een in een ''contradictio in terminis''...

27-06-2024 21:12

Dolblij +44868

Oh zo, 😀 ja, daarnet dan glorieus aan voorbijgegaloppeerd. 3sterren ha ragione 🤘

27-06-2024 21:14

Dolblij +44868

De erevoorzitter van de regeringspartij van Georgië, een zekere Iwanischwili, heeft net 10 Mio losgepeuterd van zijn miljardenvermogen om het team voor plaatsing achtste finales te bedanken. Een verdere 10 Mio staat klaar als ze nog een ronde verder komen.

Waarom doet John de Mol dit niet om zweetbanden tot prestaties te animeren?

27-06-2024 20:31

3sterren +20205

John de Mol is met heel andere zaken bezig.

Zijn volgende tv-programma zal heten:
“Zweet je rot”

De winnaar mag 1.000 zweetbandjes uitdelen aan zijn/haar favoriete amateur vereniging …

27-06-2024 20:49

Dolblij +44868

Haha, in het programma "the biggest sweat band".

27-06-2024 20:59

YugoVik +33054

https://m.voetbalzone.nl/nieuws/agressieve-wout-weghorst-beukt-tegenstander-omver-en-zorgt-voor-frustratie/436632

Hij heeft toch niks bij ajax te zoeken..

27-06-2024 16:30

GNBL +89846 moderator

Helemaal niks inderdaad.

27-06-2024 16:40

JoeBlow +8161

Ik vind het echt de reïncarnatie van John van Loen.

27-06-2024 16:52

Rockanje23 +36948

Beukten onze verdedigers maar eens een keer een tegenstander omver…

27-06-2024 21:56

Altijdindestraat +39817

Off topic:
waarom is het zo moeilijk om een shirt met een smallere en niet onderbroken baan te maken.
https://www.footyheadlines.com/2024/05/ajax-24-25-home-kit.html

27-06-2024 16:00

QueSera +1706

Ik denk dat dit misschien wel het lelijkste thuisshirt ooit is.

27-06-2024 16:07

Sportvolgert +40226

Serieus, dit is toch 100 keer beter dan het shirt van vorig seizoen.

27-06-2024 16:16

Altijdindestraat +39817

Lelijkste niet, maar ben er niet blij mee, had smallere baan verwacht en geen onderbrekingen van de baan.

27-06-2024 16:20

YugoVik +33054

Ik vind het een mooie shirt

27-06-2024 16:29

Aegukka +677

Zo lang er een groot Ziggo-logo op staat wordt het sowieso niks…

27-06-2024 16:39

Sportvolgert +40226

Wat eerder gelekt was vond ik wel mooier, gewoon de rode kraag en niet dat gekke irritante witte streepje bij de oksel

27-06-2024 16:43

Craain +4953

Lelijk! Alsof je op kantoor zit..

27-06-2024 19:02

Biss +9945

In het verlengde van vorig seizoen valt er dus wel weer iets voor te zeggen 😅

27-06-2024 19:41

DulceDesde +369

De Ajax cape wat een oer lelijk shirt

27-06-2024 22:36

QueSera +1706

Precies dat irritante streepje, ook die in de kraag en de veeel te brede rode band

27-06-2024 23:21

HJC +7949

Als dit het nieuwe shirt is met weer die brede rode baan is het echt een spuuglelijk shirt .

27-06-2024 16:55

Sportvolgert +40226

Zie nu pas die achterkant, wat ontzettend lelijk is dat, maakt het voor mij in plaats van een voldoende een zekere onvoldoende

28-06-2024 08:52

GNBL +89846 moderator

Boek Mikautadze is gesloten. Ik hoop alleen dat ze er bij Ajax iets van hebben geleerd. Naar mijn mening zijn ze te makkelijk en snel meegegaan in het narratief dat Mislintat alleen prutsers heeft gehaald.

27-06-2024 15:38

JoeBlow +8161

Dat is de voornaamste reden. Pure rancune en bewijsdrang van Kroes cs. En rancune is een erg dure grap.

27-06-2024 16:25

Gaza +4356

Denk dat je sowieso eerst even na moet denken voordat je een international verkoopt voor het EK of WK.

27-06-2024 18:50

Kryptonite +76738

Er speelt ook echt helemaal geen reet rondom onze club he? Geen transfergeruchten? Geen TD die foto's stuurt van zijn eenogige broekpaling? Geen AD die handelt met voorkennis? Geen machtsbeluste RvC-lid dat de macht probeert te grijpen? Saai hoor.

27-06-2024 15:37

YugoVik +33054

Jawel weghorst en rosario.. 🤣

https://m.voetbalzone.nl/nieuws/agressieve-wout-weghorst-beukt-tegenstander-omver-en-zorgt-voor-frustratie/436632

27-06-2024 16:29

AlexIbarra +19221

Ik dacht na die suffe pot van Oranje nog:
Waar is de tijd gebleven dat ik met angst en beven Showtime opende om te zien wat er nu weer voor idioots aan de hand is.. ;)

27-06-2024 18:08

Gaza +4356

Het wachten is op ons thuisshirt…

27-06-2024 18:51

Ajax1969 +4162

Zelfs nauwelijks beelden van de trainingen van het eerste. Er staat vandaag een paar niets zeggende foto's op Ajax.nl

27-06-2024 18:27

Dolblij +44868

Zelfs het aandeel AFC Ajax is al dagen stabiel 10,25 Euro. Geen beweging, niets.

27-06-2024 20:25

3sterren +20205

Kun je dan voortaan beter een aandeel Bergwijn noemen

27-06-2024 21:29

RJB1979 +25524

‘Gejuich uit spelershotel Oranje na krankzinnige EK-avond’

https://www.youtube.com/watch?v=Rh8xVb53ZQo

Mag toch hopen dat Valentijn een grapje maakt maar ik zie onze vedettes er wel voor aan om de Roemenen te onderschatten en met 3-0 naar huis te worden gestuurd.

27-06-2024 15:36

JoeBlow +8161

Volgens kwam het gejuich uit het Roemeense hotel toen ze begrepen dat Nederland de volgende tegenstander werd.

27-06-2024 16:26

RJB1979 +25524

LOL! Wel bijzonder hoe het narratief is gegaan van: "Niemand speelt graag tegen dit Oranje" naar: Beetje vollgass pressing en het stort in elkaar."

27-06-2024 16:29

JoeBlow +8161

Nederlanders, opgezweept door sportjournalisten, veranderen voor een eindtoernooi van nuchtere mensen in opportunistische vollidioten.

Veerman = Toni Kroos.

Schouten = Sergio Busquets.

En gewoon kansloos naar huis in de 1/8 finale na twee weken snollebollekes carnaval. Wat een volk.

27-06-2024 16:39

Gaza +4356

Vis is Messi. Omdat ze beiden 2 benen hebben.

27-06-2024 18:53

tripleA +3864

Mikautadze heeft bij ons niet één keer in de spits gestaan, daarna met verlies verkocht en Metz pakte meteen 10 miljoen. Waarom wordt er eigenlijk geld verspild aan een onderzoek naar Mislintat als Ajax op deze manier wanbeleid voerde waar iedereen bij stond?

27-06-2024 14:54

Rockanje23 +36948

Mikautadze heeft alleen als spits in een twee spitsen systeem gespeeld. Nooit als spits met buitenspelers naast zich. Had gewoon nooit gekocht mogen worden. Bovendien is het een hele luie speler die nog speelt als in de jaren zeventig toen aanvallers bijna nooit mee terug hoefden te verdedigen.

27-06-2024 15:22

GNBL +89846 moderator

Metz speelt 4-3-3.

27-06-2024 15:28

JoeBlow +8161

En dat weet jij op basis van een half dozijn invalbeurten in het slechtste Ajax sinds de jaren 60?

Ik zou bij VI Pro gaan werken, gappie.

27-06-2024 16:29

Rockanje23 +36948

Gewoon logisch nadenken en de Franse data van de laatste jaren raadplegen. En de wedstrijden tegen St. Etienne terugkijken.

27-06-2024 22:31

ZuenAFCA +2097

Maar laten we vooral alle aankopen blijven afbranden! En onze verwende jeugdspelers met veel te dikke contracten de hand boven het hoofd houden ivm Ajax DNA!

27-06-2024 14:01

Ajaxsupporter02 +13845

Mikautadze is 1 van de weinige spelers met goede kwaliteiten voor Ajax van de aankopen (of in ieder geval potentie), dus om dit te generaliseren naar alle aankopen snap ik niet helemaal.

27-06-2024 15:22

johanisajax +8825

Wat vinden we van het nieuwe thuis-shirt? Ik vind hem wel mooi geworden, alleen die achterkant.... 😅

27-06-2024 13:26

Holadieje +5875

Fucking lelijk

27-06-2024 13:34

johanisajax +8825

ik zie nu ineens dat die strepen aan de voorkant doorlopen in de rode baan WTF

27-06-2024 13:37

Holadieje +5875

Hoe moeilijk is het echt, een strak clean thuis shirtje. Man man man

27-06-2024 13:43

Biss +9945

Dit zal toch een slecht grap zijn he?

27-06-2024 13:39

johanisajax +8825

als ze niet van die gekke strepen en dingen erop zetten ook op de achterkant is het een net shirt maar tegenwoordig zijn alle shirts hetzelfde, alleen met een ander kleurtje, heel jammer

27-06-2024 13:46

KarimB +11288

Dan is die dus niet mooi. Een Ajax shirt dat niet aan de kernwaarden voldoet is niet mooi

27-06-2024 14:02

DeWijsneus +25657

Ze hadden dat slabbetje aan de voorkant moeten doen, zodat mijn kots goed opgevangen kan worden als ik in het shirt in de spiegel zie 🤢

27-06-2024 14:02

MennoJerry +4104

We moeten gewoon van Adidas af als shirt sponsor. Die verpesten alles wat mooi hoort te zijn.

27-06-2024 14:20

Cello +52802 moderator

@MennoJerry

Mee eens hoor. Een shirt hoort mooi te zijn en vooral de achterkant kan mijn goedkeuring ook niet wegdragen.

En ja je kunt stellen, dat we dan maar van Adidas af moeten, maar wat dan?. Ten eerste denk ik dat de sponsordeal in geld uitgedrukt mogelijkerwijs elders niet te halen is. Waar zou dan Ajax het verschil aan inkomsten dat het mis loopt terug moeten gaan halen?. Bij de supporters?. Verhogingen van kaartprijzen?. Is dat het het waard?.
Daarnaast.....dan ga je naar een andere kledingsponsor, maar wat is de garantie, dat je dan wel shirts krijgt die de goedkeuring van de meerderheid kan wegdragen?. Dat weet je niet. Ik zie namelijk andere kledingsponsors ook met lelijke shirts komen, naast een paar die wel mooi lijken te zijn. Daar zie ik niet eens zo heel veel verschil met Adidas, die ook bij sommige clubs wel tot een mooi shirt komen.
Een oplossing lijkt dus wel makkelijk door te stellen om over te stappen naar een ander, maar is dat het wel?. Persoonlijk denk ik, dat je dit probleem vroeg of laat ook bij andere kledingsponsors hebt/gaat krijgen.

27-06-2024 15:03

ProperFootball +14483

Een basic probleem met Adidas is echter dat "3-strepen" trademark. Er moeten en zullen 3 strepen op hun spullen, dus, na enige vertraging uit 'respect voor het Ajax shirt', inmiddels ook al jaren op Ajax shirts. Dat is echt een gotspe. Je ziet hoe vreselijk lelijk het weer is bij de nieuwe shirts. Er zijn andere fabrikanten waarbij dit probleem niet speelt.

27-06-2024 19:20

MennoJerry +4104

Ik denk met je mee en ik vrees dat je gelijk hebt. Het zou ideaal zijn als supporters mee zouden kunnen denken over de jaarlijks nieuwe shirts. Ik zou zeggen ontwerp er een aantal en laat mensen stemmen.
Overigens vond ik het design met het oude logo de mooiste van de laatste decennia. En niet alleen om het oude logo.

28-06-2024 08:38

JoeBlow +8161

Tja, Menno - wedstrijdjes in de provincie en het maken van lollige filmpjes zijn toch echt een stuk minder belangrijk dan het hebben van shirt dat weer eens op een Ajax shirt lijkt.

Gewoon het Ziggo logo 10% smaller, vastleggen in het nieuwe sponsorcontract en je bent van het hele gezeik af.

27-06-2024 16:34

Gaza +4356

Ontwerper moet ontslag krijgen + schadevergoeding.

27-06-2024 18:54

B2tob4 +12076

Gisteravond bleek wat je met 100% inzet kunt bereiken. Ajax heeft dat een heel seizoen praktisch nooit weten op te brengen, vandaar de beschamende 5e plek in de ED. Het bij voorbaat “afbranden” van alle Mislintat aankopen werd hier door velen gretig gevolgd. Stilaan blijkt dat meerdere van deze spelers in een normale tactische opstelling uitstekend kunnen functioneren. Mikautadze en Conceicao speelden beiden een uitstekende en opvallende wedstrijd voor hun land. De inzet en vechtlust droop eraf. Jammer dat 2 falende coaches dit seizoen niet inzagen, dat beide spelers met de juiste benadering wel van betekenis hadden kunnen zijn voor Ajax. Had in plaats van Bergwijn Mikautadze de gelegenheid dit seizoen gegeven, een falende aanvoerder Bergwijn heeft Ajax afgelopen seizoen uitsluitend negativiteit gebracht..!

27-06-2024 13:18

WTFPers +825

Volgens mij heeft mislintat Conceicao verhuurd met een optie tot koop? Niemand anders. …

27-06-2024 15:13

Kaatje +4791

Ik hoop bij Ajax komend seizoen ook de passie, intensiteit en strijd te zien zoals Georgië gisteren in hun wedstrijd tegen Portugal.

27-06-2024 12:51

KarimB +11288

Rip het nieuwe ajaxshirt. Gadver t lijkt wel een tong

https://m.voetbalzone.nl/nieuws/nieuw-thuistenue-ajax-met-hele-bijzondere-achterkant-lekt-uit-op-x/436636

27-06-2024 12:44

Baggio020 +2537

Nice old skool kraagje.
Dikke rood paal op de achterkant vind ik wel niets.

27-06-2024 13:01

FysioPat020 +25603

Voetbalshirtjes met een kraag vind ik per definitie al lelijk.

27-06-2024 13:04

KarimB +11288

Kraag ja of nee is idd smaak. Maar de tong van Gengar of Haunter op onze rug is echt Ajax onwaardig

27-06-2024 13:16

Breuk +25046

Weer ouderwets met het shirt in de broek spelen.

27-06-2024 14:08

slot +2046

mislintat wilt schade vergoeding voor zijn reputatie schade en onterecht verdenkingen.
en ik denk dat hij een sterk verhaal heeft.

27-06-2024 12:30

AjaxHoorn +32989

Waar staat dat

27-06-2024 12:41

ouweman +4929

Gaan we nou de aankomende 5 jaar elke scheet van die Mikaukatze hier bespreken?

Ja we weten het nou wel, heel misschien (want dat weten we nog lang niet) hadden we meer voor hem kunnen krijgen. Some times you win, some times you lose, get over it. Lukte niet, klaar, vergeten.

We hebben een paar jaar geleden een fokking 100 miljoen voor die aanstellerige Braziliaan gekregen. De grootste miskoop uit de geschiedenis van ManU. Hoor je toch ook niemand meer over.

27-06-2024 12:11

papflapjes +7032

Ik denk omdat dat bedrag voor Antony puur geluk was en het geld weer vrij snel is verdampt. Als het geniaal onderhandeld was dan had H2 er nog gezeten.

27-06-2024 14:15

ouweman +4929

Nee, het gaat erom dat mensen alleen willen zeiken. En heel hard willen roepen zie je wel! Ik zei toch dat het een topspeler was!

27-06-2024 16:36

papflapjes +7032

Tuurlijk willen mensen dat heel hard roepen. Mikautadze heeft ook vanaf dag 1 veel gezeik te verduren gehad en werd nooit opgesteld. Logisch dat mensen dan terugzeiken.

27-06-2024 17:47

ouweman +4929

Neeh voor mij niet logisch. Die jongen hebben we zelf 2 x 10 minuten gezien, er is niemand bij Ajax die een band met hem kan hebben of hem mist.
Wass het een goeie speler voor Ajax? Geen idee, en we zullen het ook nooit weten. Te laat, en achteraf gelul en vingertje wijzen heeft geen nut.

27-06-2024 18:05

Gaza +4356

Denk dat Anthony gewoon niet bij Man U past.

Zou hem graag bij ons willen zien! Zijn maniertjes even los er van.

27-06-2024 18:57

DeWijsneus +25657

Iemand de nieuwe leaks gezien van het thuisshirt?

https://www.reddit.com/r/AjaxAmsterdam/s/6PMqdqG9s2

Ik moet hier echt van huilen. Ben al geen kraagjes fan, maar okay, daar kan ik mee leven. Maar kijk wederom die achterkant. WTF.

27-06-2024 12:09

Sti Jn +3101

Met alle Adidass meuk vind ik dit nog wel het best haalbare. Witte strepen en niet die gare ek broek met doorlopende streep in shirt denk ik.

Wat betreft “onderbroken” baan op achterkant, lekker shirt in de broek.

Gelukkig heb ik zelf het shirt met oude logo en kom ik jaar in jaar uit niet in de verleiding een nieuwe te kopen. Dat Ajax classic shirt was ook mooi, maar nu uitverkocht. Nog wel in een winkel in Turkije zien liggen half jaar geleden. Gemiste kans.

27-06-2024 12:17

Muddy +2429

Mooi slabbetje op de achterkant

27-06-2024 12:40

AjaxHoorn +32989

Wtf is dit nou weer. Mijn god wat een kut shirt.

27-06-2024 12:42

KarimB +11288

Grofschandaal

27-06-2024 12:45

AFCAWZAWZDB +1019

2de jaar op rij dat ze het compleet verkloten. Gewoon allemaal niet kopen, misschien leren ze het dan.

27-06-2024 12:54

Edwin Oud +2327

Koeman durft niet door te selecteren. Wat een angstige conservatieve coach is dat. Het feit dat je Wijnaldum meeneemt, van Dijk en Depay blijft opstellen dan snap je er weinig van. Gravenberch is beter dan Wijnaldum, Zirkzee en Brobbey zijn allebei beter dan Depay, van Dijk is over the top. Voor wisselspelers ook niet echt motiverend.
Bedroevend.
Wat zou ik graag Bosz, Rangnick of Slot zien.

27-06-2024 12:06

Sti Jn +3101

Dat zijn allemaal opbouwende coulances die beter bij een club kunnen werken.

27-06-2024 12:18

Andronixos.c +8128

Kan iemand checken of Mikautadze nog van Ajax is?
Zolang hij nog van ons is, misschien kan Farioli hem overtuigen om te blijven.
Zo niet, dan kunnen we de hoofdprijs vragen

27-06-2024 11:59

Sti Jn +3101

Ja deze informatie is gewoon echt niet duidelijk. Ook Mikau zelf lijkt een pokerspel te spelen.

27-06-2024 12:19

AjaxHoorn +32989

Die wil voor geen goud terug. Onze TD vond het zo nodig om publiekelijk te vertellen dat het allemaal miskopen waren.

27-06-2024 12:43

YugoVik +33054

Onze td gaat nog wel meer fouten maken

27-06-2024 14:32

Ajaxsupporter02 +13845

Zei al volgend seizoen in de L1 te spelen.

27-06-2024 15:26

FysioPat020 +25603

Ik begreep de beslissing van Koeman om Frenkie niet mee te nemen destijds al niet en nu nog veel minder.
Had hem toch gewoon meegenomen. Je mag 26 !!! spelers selecteren waarvan je bij voorbaat weet dat je minstens 6 daarvan helemaal niet gaat gebruiken. Het was pas begin juni... Nu vindt de achtste finale 3 weken na deze beslissing plaats. Niemand kan mij wijsmaken dat 3 weken verder niks uitgemaakt zouden hebben om vanaf de knock-out fase minstens ergens een helft een beroep op hem te doen.

27-06-2024 11:38

Jutter1 +4311

Dat Nederlandse middenveld is dermate zwak bezet, met spelers die nauwelijks of geen enkele ervaring, laat staan voldoende kwaliteit, hebben op een dergelijk toernooi, dat een evt. titel bij voorbaat al uitgesloten/utopie lijkt. Het ontbreken van Frenkie in die linie doet zich natuurlijk ernstig gevoelen, dat was ruim van tevoren al te voorzien! Dat men daar nu mee moet dealen is natuurlijk mede het gevolg van het hele magere nivo tijdens dat EK van Nederland. Nogmaals en ten overvloede, leer er maar mee te leven!

27-06-2024 11:51

Sti Jn +3101

Ja, dit team is niet goed genoeg. Kan gebeuren! En het is nergens op gebaseerd om aan te nemen dat Frenkie nu (gedeeltelijk) fit zou zijn.

27-06-2024 12:20

FysioPat020 +25603

Het gaat er om dat je helemaal niks te verliezen had door hem mee te nemen maar alles te winnen.

27-06-2024 12:23

Dolblij +44868

Hoewel je helemaal gelijk hebt met je stelling, blijft me ergens bij dat Frenkie de beslissing zelf heeft genomen thuis te blijven?

27-06-2024 13:57

FysioPat020 +25603

Is dat zo?

27-06-2024 14:21

Jutter1 +4311

Portugal heeft de gewoonte om de laatste mogelijkheid aan te grijpen om zich toch nog voor de volgende ronde te plaatsen. Ditmaal liep het anders en wist men zich voortijdig te plaatsen Men wisselde maar liefst 9! spelers, maar gaf daarmee wél het sein af dat een nederlaag hun totaal niet interesseerde, maar wel de directe concurrenten daarmee in hun hemd zette. Velen vinden een dergelijke handelswijze wellicht verwerpelijk, maar het is in feite pure matchfixing waaraan de UEFA paal en perk moet stellen om de desbetreffende landen te verplichten om in hun min of meer sterkste opstelling aan te treden! Wellicht een beetje naief van mijn kant, maar ik zie dat nu eenmaal zo. Zeker t.a.v. Portugezen die de onhebbelijke gewoonte hebben om het bloed onder de nagels van de opponent vandaan te halen met hun spel én gedrag!. Hoop dan ook dat dit onsportieve gezelschap spoedig dit EK moet gaan verlaten, lijkt me gezien de sterkte van het speelschema waar ze zijn terechtgekomen echter vrij onlogisch en waar ze mogelijk eens te meer gaan fungeren als het zwarte beest pur sang voor Nederland dat via de achterdeur sowieso al op wankelen staat! We gaan het zien.

27-06-2024 11:24

Sti Jn +3101

Oranje deed precies hetzelfde behalve wat meer a-krachten opstellen. Dat is het voordeel van vroege kwalificatie voor de volgende ronde. Al die nummers 3 die doorgaan is hier ook een oorzaak, want daardoor wist Nederland al dat het doorging.

27-06-2024 12:22

mokum410 +3259

off: weer een schandalig ajax thuisshirt

maar gelukkig hebben we die supporter menno geelen die zo goed is voor de supporters 🙃🙃🙃

27-06-2024 11:11

afct +8921

Is het nieuwe shirt al te zien ergens ?

27-06-2024 11:14

mokum410 +3259

https://x.com/JimmyDriessen/status/1806250270462038161

27-06-2024 11:20

afct +8921

Wtf broekje overheen verplicht.

27-06-2024 11:24

Breuk +25046

Dit kan niet waar zijn

27-06-2024 11:24

Mivado +3327

Ze zouden gewoon 5 conceptjes moeten maken en de supporter laten stemmen. Heb je dit gezeik niet

27-06-2024 11:24

TeringHenkie +28250

Neeeeeeeeeeee !!!

WTF is dat dan!

27-06-2024 11:36

Gaza +4356

Doe maar niet. Gewoon ogen dicht.

27-06-2024 18:59

AjaxAmsterdamnn +4196

Alsof Geelen de shirts designed

27-06-2024 11:15

mokum410 +3259

nee maar wel lekker in podcasts gaan zitten en doen alsof het een grote ajax fan is/beetje cultuurbewaker. vervolgens jaar in jaar uit kut shirts.

27-06-2024 11:21

DoorVriendschapVerenigdAjax +3168

Daarbij zou hij een shirt dat Adidas had ontworpen hebben afgewezen omdat het te lelijk was. Ben benieuwd hoe dat shirt er dan heeft uitgezien. Was de rode baan roze gemaakt met witte stippen erdoorheen?

27-06-2024 11:55

mokum410 +3259

haha ja. de lat is zo laag tegenwoordig bij supporters.
het is niet het lelijkste shirt dat ooit is gemaakt? YES!

27-06-2024 12:29

AjaxHoorn +32989

Geelen krijgt 2/3 opties door waaruit gekozen kan worden. Ook Ajax is erg afhankelijk van de ontwerpen van Adidas.

27-06-2024 12:44

mokum410 +3259

natuurlijk onmogelijk om een keer naar een andere shirtsponsor over te stappen

27-06-2024 14:41

Gaza +4356

Adidas maakt 3 ontwerpen. Daar mag je uit kiezen.

27-06-2024 19:00

Sti Jn +3101

Ik ben een van de shirt fetisjisten, maar vind dit echt geen probleem: althans voor Adidas vet Max haalbare .

27-06-2024 12:23

AjaxAmsterdamnn +4196

"gelukkig Roemenië", jongens we gaan er ook gewoon tegen Roemenië vanaf als Koeman er zo'n potje van blijft maken. Laat voor mij maar gewoon lekker het nieuwe seizoen weer beginnen, veel meer zin in dan zo'n EK waarbij een wedstrijd van NL kijken hetzelfde aanvoelt als een wedstrijd van Ajax van afgelopen seizoen. Elke keer goede hoop op resultaat en verbetering, maar ook altijd dat gevoel dat je stiekem wel beter weet en we het toch weer gaan verspelen.

27-06-2024 11:07

Arjuna +3732

Beter een topland kunnen loten, nu weet je eigenlijk al dat ze te slap gaan beginnen tegen het 'kleine' Roemenie

27-06-2024 11:20

ouweman +4929

Roemenie is idd sterker dan die kut Engelsen, die bakken er helemaal geen reet van.
Maar goed, het is voor mij toch een oranje pipo elftal bij elkaar, vind het alleen leuk voor kinderen en de horeca als ze doorgaan.

27-06-2024 12:06

Kleineui +559

Deze opstelling moet het worden wat mij betreft. Tuurlijk zie ik als Ajacied liever Brobbey etc. Maar je kan moeilijk het halve team gaan wijzigen.

Gakpo -- Depay -- Frimpong
Reijnders
Gravenberch -- Schouten
Ake -- Van Dijk -- de Vrij -- Dumfries
Verbruggen

Waarbij Depay, Frimpong en De Vrij wat mij betreft heeeel gauw gewisseld moeten worden als het ook maar een beetje tegenvalt ( voor Brobbey, Simons en van der Ven, NIET voor wijnaldum en weghorst)

27-06-2024 11:06

Rockpotje +9524

Frimpong en Dumfries werkt niet. Gewoon Frimpong rechtsback en met Xavi of Malen een extra aanvaller op rechts.

27-06-2024 11:07

AjaxAmsterdamnn +4196

Ik snap zelf ook echt niet dat Gravenberch niet speelt. Misschien zijn we biased doordat we Ajacieden zijn, maar Gravenberch is de enige speler die de verbinding tussen Verdediging/middenveld/aanval kan zijn zoals Frenkie dat is.

27-06-2024 11:09

Starring +4669

Jij snapt het. Enige verbindingsspeler die zich onder druk kan vrijspelen. Als je Veerman een kans geeft, waarom Gravenberch (spelend op een hogere clubniveau) niet?

27-06-2024 11:12

AjaxAmsterdamnn +4196

Precies, is ook wel heel duidelijk dat we zo'n speler al 3 wedstrijden lang missen. En al durf je Gravenberch niet op te stellen op zo'n belangrijke positie, laat hem dan lekker invallen ipv Wijnaldum, want die gast kan amper nog rennen joh.

27-06-2024 11:14

Kleineui +559

Precies dit. Gravenberch is geniaal als het speel af en toe heen en weer gaat en er ruimte is op het middenveld. Enige keren dat hij matig speelde is als de tegenstander volledig in de eigen 16 staat. Echter lukt dat de rest van het toernooi niet meer met deze selectie.

27-06-2024 18:32

Edwin Oud +2327

Geen Depay aub. Wat een aanfluiting. Leker banken. Liever Brobbey. En waarom kun je niet het halve elftal wisselen? Ze trainen toch met elkaar. Ik vind het nu ook niet een op elkaar ingespeeld elftal.

27-06-2024 11:48

Gaza +4356

Hoe durf je depay te noemen

27-06-2024 19:01

TeringHenkie +28250

Hoe durf jij je Gaza te noemen, een politieke statement is hier verboden.

Maar goed ik stoor mij er niet aan maar als je anderen gaat zeggen.. hoe durf je!!!

27-06-2024 19:23

Gaza +4356

Gast, niets met het land of überhaupt politiek te maken!!!
Meer met mijn eigen naam.

28-06-2024 08:09

Altijdindestraat +39817

Als je tegen Roemenië eruit ligt dan mag Koeman meteen zijn biezen pakken...

27-06-2024 10:43

Libero +19055

Mag hij van mij toch al. Je weet dat hij zijn met opstellingen en speelwijze zijn poot stijf gaat blijven houden tenzij hij echt niet anders kan. En ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat hij er extra genoegen in neemt zoveel mogelijk de (ex-) Ajacieden aan de kant te houden.

27-06-2024 10:56

Starring +4669

Dan ben je al te laat!

27-06-2024 11:13

Gewoon Gijs +18319

Dat is dan win win

27-06-2024 11:18

Jariiii +21823

Mooi toch, niets zo veranderlijk als vorm. Best kans dat het er tegen Roemenië net als tegen Polen weer uitkomt en dat Nederland doorstoot naar in elk geval de halve finale.

27-06-2024 10:31

Amsteraaij +2224

Daarna speel je eerst nog ff tegen Turkije of Oostenrijk waar we niet van hebben verloren.. dus lekker per pot bekijken zku ik zeggen. Eerst Roemenië maar eens verslaan

27-06-2024 10:50

Rondo64 +3365

Wát een opportunisme meteen weer hier.. We hebben gewoon brobbey dus mikautadze had nooit bij ons basis gespeeld, waarom haal je die gast dan voor 16 miljoen? Vervolgens heeft hij inderdaad weinig kansen gehad, maar dan liet hij ook niets zien. Hij wilde niet werken zonder bal en vertoonde schijnbaar vedette gedrag, in de zin dat hij ajax van alles verweet en nooit zelf er moeite in wilde stoppen om te slagen in Amsterdam.

Het is vast een goede speler, een van de beste 3 van Georgië, maar hij is gewoon slecht ingekocht en zou nooit bij ons gepast hebben. Jammer, maar waar. Ik gun hem verder een prima carrière bij een club waar hij wel een main man kan zijn

27-06-2024 10:26

Zidaan +155

volgens mij zit de algehele frustratie er vooral in die huurconstructie met optie tot terugkoop (bij mij iig)...

27-06-2024 10:29

Rondo64 +3365

Ja dat kan ik begrijpen, maar aan de andere kant wordt een speler er niet duurder op (juist goedkoper) als de speler en club allebei van elkaar af willen en hij nooit wedstrijden speelt. Maar fijn is het niet, nee. Zeker als je bedenkt dat weghorst straks onze tweede spits blijkt te zijn

27-06-2024 10:59

papflapjes +7032

@Rondo64
Met Daramy was het anders wel gelukt.

27-06-2024 14:05

afct +8921

Dat kan allemaal wel kloppen alleen hem dan met verlies verkopen is ook niet heel handig.

27-06-2024 10:31

ajaxfan1972 +2473

Zonder ajax dna kijken dan had mikau bij ajax basis moeten staan en niet brobbey
In metz en sven in Dortmund lachen zich dood om die onbenullen bij ajax

27-06-2024 10:37

Edwin Oud +2327

Mikautadze liet weinig zien omdat hij niet ip zijn favoriete positie gebruikt werd. Hij is geen buitenspeler wn ook geen 10 hij is een 9. Ik had hem graag daar zien spelen. Is Brobbey beter als 9?

27-06-2024 11:52

Rondo64 +3365

Natuurlijk is brobbey beter, hij was onze beste speler dit jaar en is heel moeilijk te verdedigen. Hij voegt naast zijn goals ook nog veel meer toe. Mikautadze de betere spits (op dit moment) noemen is heel opportunistisch

27-06-2024 12:03

Masterdamxxx +864

Mijn opstelling Nederlands elftal

Verbruggen
Frimpong
De Ligt
Blind
Aké
Reijnders
Gravenberch
Simons
Depay
Brobbey
Gakpo

27-06-2024 10:21

KarimB +11288

Waarom Brobbey? Van Dijk eruit voor Blind. Dit is gwn popi mee doen dat van Dijk niet voldoet en die dan vervangen voor een Ajacied. mocht van Dijk weg vallen staan van der Ven en Ake boven in de pikorde voor LCV. Blind of Maatsen zal dat LB spelen

27-06-2024 10:31

AFCA-Driebergen +22062

Leuk al die Ajacieden, maar je vergeet Bergwijn 🤪

27-06-2024 10:35

Edwin Oud +2327

Geen Depay! Ik zou als rechtsbuiten voor Bergwijn kiezen.

27-06-2024 11:53

johanisajax +8825

Ik ga ook even creatief zijn:

Maatsen -- Gakpo -- Frimpong
Gravenberch -- Simons
--------- Schouten --------
Ake - De Vrij - Van Dijk - Dumfries
--------- Verbruggen ---------

27-06-2024 10:19

KarimB +11288

wel veel snelheid. Maar weinig echte actie vanuit stilstand in de voorhoede

27-06-2024 10:33

johanisajax +8825

Maatsen en Frimpong natuurlijk geen echte wingers maar die kun je op snelheid wegsteken, moeten sowieso altijd stijf diep en aan de lijn staan waardoor je ruimte krijgt voor het creatieve centrum: Gakpo, Xavi en Gravenberch, die alle drie wel een actie kunnen maken...

27-06-2024 10:36

KarimB +11288

Hmm ik voel t wel aan de ene kant. Zou denk eerder dan spelen met een echte 9 die de voorzetjes kan afmaken

27-06-2024 10:37

johanisajax +8825

Ik denk dat Gakpo dat prima kan invullen in de spits maar mee eens, je kunt voor aanvallende impuls een echte 9 laten invallen: Brobbey of Weghorst en dan Gakpo als schaduwspits erachter, en dan zou ik Schouten eraf halen voor die spits. Verdedigend zou ik Maatsen en Frimpong de hele flank laten bezetten waardoor je backs wat meer naar binnen kunnen knijpen en je dus 1 vd de CV's naar voren kan laten doordekken als een soort 6 zeg maar. Zo'n rol zou Ake bijvoorbeeld goed kunnen invullen wanneer Maatsen gewoon mee terugzakt in de linksback positie.

27-06-2024 10:43

Altijdindestraat +39817

Wat kan hij goed schilderen hé...

27-06-2024 10:42

Edwin Oud +2327

Verbruggen Aké van der Ven de Vrij Dumfries Gravenberch Schouten Blind Gakpo Brobbey Bergwijn

27-06-2024 11:56

johanisajax +8825

kan het volgen tot aan Blind op het middenveld

27-06-2024 12:33

Kryptonite +76738

Op je blote knieën naar Frankrijk na het EK om Mikautadze te overtuigen te blijven. Brobbey én Mikautadze is een geweldige bezetting en dan kan je Akpom verkopen voor veel geld en heb je Weghorst niet eens nodig. Voor rasvoetballers moet altijd plaats zijn bij Ajax.

27-06-2024 09:54

Bensco +7166

Ik denk dat ego’s hier in de weg gaan zitten. Mikautadze zal zelf ook met flinke rancune kijken naar Ajax en heeft nu de uitgelezen kans om ze terug te pakken natuurlijk. Hij heeft alle kaarten in handen wat dat betreft

27-06-2024 10:07

Kryptonite +76738

Maar wat is Ajax? Ajax is eigenlijk de directie en technische staf en die hebben een metamorfose ondergaan. Overtuig hem dat alles anders wordt nu en houd hem aan boord. Voor het bedrag dat wij hebben betaald gaan we nooit iemand met zijn kwaliteiten kunnen aantrekken.

27-06-2024 10:10

Bensco +7166

Ja dat klopt maar dat klinkt in een supporter zijn hoofd altijd veel mooier dan het daadwerkelijk is. De club, en dan laat ik even in het midden wie, heeft hem schofterig behandeld vanuit zijn perspectief. Je moet dus wel met een behoorlijk goed verhaal op de proppen komen wil je hem nog behouden. En dan moet je nog eens van zijn kant kijken. Hij heeft alle kaarten in de hand. Hij kan Ajax een flinke loer draaien na zijn successen van afgelopen half jaar. Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat hij geen 2e viool wil gaan spelen achter brobbey, en dat is vrij logisch als je het mij vraagt.

27-06-2024 12:48

papflapjes +7032

@Kryptonite
Ajax is niet alleen de directie en technische staf maar ook het land, de stad, het merk, de spelersgroep, etc. Je gaat Mikautadze zijn oordeel niet zo makkelijk resetten, vooral niet als hij invaller achter Brobbey blijft.

27-06-2024 14:11

ChristianEriksen +92

Waarom worden in godsnaam mijn reacties verwijderd?

27-06-2024 10:28

KarimB +11288

Hoe kan die blijven als je hem al hebt verkocht haha. En in combi met Brobbey? 4-4-2 dus

27-06-2024 10:33

Kryptonite +76738

Hij moet ook akkoord gaan met het voorstel van Metz of een andere club natuurlijk. Bovendien is alles nog niet officieel.

In combi met Brobbey, wellicht achter hem, wellicht naast hem, wellicht idd een soort 442. Maar in ieder geval als stand in van Brobbey met garantie op veel speelminuten. We beginnen vroeg en gaan als het goed is veel wedstrijden spelen dit seizoen, dus hij gaat sowieso veel aan spelen toekomen.

27-06-2024 12:32

KarimB +11288

Hij is toch al verkocht

27-06-2024 12:48

Kryptonite +76738

Nee. De koopoptie is nog niet uitgeoefend, formeel. Althans, beide clubs hebben nog niets bevestigd, noch Mikautadze zelf.

27-06-2024 13:45

KarimB +11288

hmm zou lekker zijn. Ff flinks cashen en types als Forbs kunnen wegstrepen qua geld

27-06-2024 14:01

driehoekjes +3334

het hele elftal overhoop gooien om 1 speler in te passen; 4-4-2. Ook graag vanaf de F-jes zo spelen svp, dat is pas visie!

27-06-2024 14:21

Balgevoel +30817

Wat heeft Koeman toch ook weer ongelofelijk veel mazzel, onuitstaanbaar. Maar goed, zelfs met een kansloze derde plek weer een avondje frustraties wegdrinken met veel bier incoming...

Niet dat hij het gaat doen, maar ik zou direct schoon schip maken na het echec tegen Polen. Wat mij betreft stel je Verbruggen, Dumfries, De Ligt, Aké, Blind, Schouten, Gravenberch, Bergwijn, Gakpo, Brobbey en Frimpong op, wat maakt het uit. Je had Berghuis natuurlijk ook gewoon moeten oproepen, het is niet dat we nou écht veel opties hebben op 'tien'...

Dumfries omdat het gewoon onze beste rechtsback is, De Ligt-Aké omdat dat in mijn ogen het meest complementaire centrum is en Blind omdat je toch onder druk komt te staan, daarom iemand nodig hebt die kan voetballen en het helpt voor mij ook dat als hij een fout maakt, hij dat gewoon zelf ook weet. Plus: Blind is een teamspeler, altijd beter dan onze AliExpress-Beckenbauer (Van Dijk).

Je hebt momenteel geen betere dan Schouten op 'zes' en Gravenberch brengt met z'n fysiek, lengte en loopvermogen misschien wat extra's in plaats van Reijnders (die ik echt vind tegenvallen, trouwens). Bergwijn op 'tien' omdat Berghuis niet mee is, Xavi en Depay niet weten wat in teamverband spelen inhoudt en met Brobbey heb je een spits die wél een bal kan vasthouden, wie weet...

Gakpo en Frimpong op de flanken en wie weet gaat het nog ergens op lijken...

27-06-2024 09:48

Franz Fabelhaft +5140

Het echec was tegen Oostenrijk, maar verder ben ik het met je eens.
Dit krijg je alleen nog maar rechtgetrokken door minimaal 6 nieuwe spelers op te stellen die nog wel gretig zijn. De Ligt, Gravenberch, Blind et cetera.

27-06-2024 10:18

Altijdindestraat +39817

Zorg voor snelheid op de flanken en haal alsjeblieft Memphis uit de spits. Zet desnoods Malen in de spits, aangezien Zirkzee en Brobbey steeds worden genegeerd. Ik vind dat Xavi het niet slecht heeft gedaan in tegenstelling tot Reijnders en Veerman, dus wat mij betreft blijft hij staan. Hetzelfde geldt voor Schouten. Gakpo heeft zijn plek verdiend, dus daar is geen discussie over. Frimpong is in topvorm bij zijn club, dus stel hem op!

GAKPO______________MALEN_____________FRIMPONG
___________________MEMPHIS
__________XAVI________________SCHOUTEN
AKÉ________VANDIJK________DEVRIJ______DUMFRIES
__________________VERBRUGGEN

27-06-2024 09:29

Robertini +39011

Memphis op 10 is echt een verschrikkelijk idee, daar heeft hij de kwaliteiten niet voor. Liever op links, Xavi 10 en Reijnders op 8. Daarnaast is Malen gewoon beter als invaller.

We hebben 3 spitsen, laten we er gewoon één gebruiken, mijn voorkeur gaat naar Brobbey, Brobbey maakt van Memphis de topscorer. Zirkzee mag ook. Weghorst vind ik meer een supersub.

Daarnaast zou ik met Van Dijk en Ake in het centrum spelen. Maatsen dan maar op links.

27-06-2024 10:09

KarimB +11288

Enige aanvaller die dit toernooi prima speelt, Gakpo er af?

27-06-2024 10:35

Altijdindestraat +39817

Gakpo van de linkerflank halen is een verschrikkelijk idee. Hij heeft zich op die positie meer dan bewezen. Waarom zou hij op de bank moeten zitten voor Memphis? Als hij dan toch moet spelen, blijft alleen de nummer 10-positie achter de spits over. En waarom moet Maatsen ineens spelen? Heb je de Champions League-finale gezien? Het is onverstandig om hem nu pas in te brengen; dat had Koeman al eerder moeten doen.

27-06-2024 10:37

Altijdindestraat +39817

Haha ja idd

27-06-2024 10:40

Robertini +39011

Wellicht is het een idee om Memphis maar gewoon te laten banken, ik vind hem niks tot dusver. Anders Gakpo of Memphis op rechts, beter dan in de spits of op 10.

Maatsen beoordelen op 1 wedstrijd vind ik te simpel, hij is onze beste linksback vind ik, terwijl Ake onze beste LCV is. De Vrij en Van Dijk vind ik totaal niet complementair aan elkaar.

27-06-2024 17:48

GarciaDeLaTorre +22861

Jij wilt volledig overlopen worden? Dit is in feite een 4-1-5 opstelling.

27-06-2024 10:19

Altijdindestraat +39817

4-3-3 weet niet met welke bril jij dit bekijkt, maar hoe in godsnaam haal je hier 4-1-5 uit.

27-06-2024 10:41

GarciaDeLaTorre +22861

Op papier 4-3-3 ja. Maar Xavi en Memphis zijn aanvallers of hooguit aanvallende middenvelders. Denk je echt dat die mee verdedigen?

Dan lijkt het in de praktijk dus op 4-1-5

27-06-2024 15:30

Edwin Oud +2327

GEEN DEPAY! Daar wordt het hele elftal minder van.

27-06-2024 11:59

Altijdindestraat +39817

Die wordt toch niet geslachtofferd, dus wensen mag, maar gaat niet gebeuren met zo'n angsthaas als Koeman

27-06-2024 12:05

driehoekjes +3334

met 5 aanvallers spelen?

27-06-2024 14:21

Danielson +50161

Dat een rasvoetballer als Mikautadze bij Ajax totaal niet uit de verf komt, als zodanig niet wordt herkend en reeds na een half jaar wordt afgedankt, zegt alles over de deplorabele situatie waarin wij ons bevinden.

27-06-2024 09:15

Redrum +95938

Die jongen werd in de basis gezet tegen Fortuna, samen met 8 andere debutanten en is daarna meteen afgeserveerd door beunhaas Maurice. Schandalig gewoon, want die jongen had absoluut een meerwaarde voor ons kunnen zijn. Conceicao ben ik minder rouwig om na hem gisteren te hebben zien spelen.

27-06-2024 09:28

FysioPat020 +25603

Nu zijn er tenminste geen excuses meer. Niet voor de spelers en zeker niet meer voor Koeman.
Roemenië en Oostenrijk/ Turkije moet je gewoon als Nederland zijnde verslaan. Lukt dit niet moet Koeman per direct opstappen. Dan heb je als bondscoach hopeloos gefaald en moet je de eer aan jezelf houden, zonder Oostenrijk, Turkije of Roemenië tekort te willen doen. Doet hij dit niet vanuit zichzelf, moet de KNVB ingrijpen.

27-06-2024 09:11

Balgevoel +30817

Wat mij betreft is het tijd voor een totaal andere aanpak. Waarom moet een bondscoach zich 'bewezen hebben' als clubcoach als het werk wat hij moet doen daar eigenlijk helemaal niet op lijkt? Ronald Koeman is aardig in de media, daar houdt het ook wel op. Noa Lang gaf heel goed aan wat de verschillen zijn met Van Gaal en het feit dat Van der Meijde wegloopt met Koeman zegt mij ook genoeg. Maar goed, ik heb niets met de kameleon Koeman, zoveel is inmiddels wel duidelijk...

Je hebt, ook als bondscoach, een vakidioot nodig. Je hebt amper de tijd om te goochelen met spelsystemen en het inslijpen van automatismen, dat moet je dus over een langere periode doen en het is niet heel onlogisch als je 'gewoon' 4-3-3 speelt, zoals het gros van de internationals is opgeleid. De perfecte bondscoach vindt met z'n staf de ultieme balans tussen belasting, consistentie qua selectie, spelers het vertrouwen (blijven) geven en ingrijpen waar nodig en, natuurlijk, spelopvatting, waarbij je als Nederland zijnde je nog altijd vaker niet dan wel hoort aan te passen aan de tegenstander.

Ook moeten we af van die reflex dat als iemand een keer twee of drie wedstrijden aardig speelt of een paar doelpuntjes maakt, we 'm gelijk gaan 'oproepen om te proberen'. Dat zou je ook op de transfermarkt niet doen, tenzij je Chelsea heet en voetbal haat. Van mij mag de KNVB na Koeman (ik mag toch hopen dat hij een keer de bons krijgt) gaan voor een (even gechargeerd) 'nobody' die wél een goed verhaal heeft en dat in ten uitvoering kan brengen. Dick Schreuder: waarom niet?

In ieder geval hoop ik dat de volgende bondscoach niet de populariteitsprijs wil winnen, maar échte prijzen, en niet de hele tijd aan het sympathie-infuus hoeft bij de zogenaamde vedetten in de ploeg. Sorry voor dit hele relaas, maar ik ben zó klaar met die Koeman en schijnleiders als Van Dijk, Memphis en ook De Vrij...

27-06-2024 09:35

Breuk +25046

Is er al een speler op TV geweest die zegt dat Roemenië te doen is? En dat we van Engeland of België ook wel hadden gewonnen.

27-06-2024 09:05

Kleineui +559

Ik ben geen speler op TV, maar Roemenië is te doen. Met geluk en iets beter voetbal maak je kans tegen turkije/oostenrijk. Maar het maakt weinig uit, want daarna vlieg je er toch uit.

27-06-2024 10:50

Yes +368

Angelos Charisteas had tijdens Ek 2004 ook 3 Goals en de rest is geschiedenis 😉

27-06-2024 08:49

Berghuis +14292

Nederland mag toch echt op geen enkele manier klagen zo... Door dat andere landen zelf niet thuis geven, voelt die 3e plaats ineens als een 1e als je naar de loting kijkt, pfff. Roemenië en daarna zal het wel weer Oostenrijk worden. Sportieve revanche en de weg richting de halve finale ligt gewoon ineens helemaal open.

27-06-2024 08:34

NipeB +15790

Eerst maar eens van Roemenië winnen. Dat is al een hele klus. Nederland is niet beter dan andere achtste finalisten en moet veel beter spelen om door te gaan.

27-06-2024 09:03

GarciaDeLaTorre +22861

Precies. Roemenië speelde efficiënt tegen Oekraïne. En tegen België opzich terecht verloren, maar dat had ook anders kunnen uitvallen. Vlak voor die 2-0 had Roemenië nog een 100% kans met een 1-op-1.

27-06-2024 10:22

Edwin Oud +2327

Roemenie is een vervelende taaie tegenstander. Met deze instelling vrees ik dat dit een hele moeilijke pot gaat worden.

27-06-2024 12:08

GiiaAfca +9067

Brobbey moet gewoon in de spits staan punt uit.

27-06-2024 08:10

OuweReus +592

En slangenmens Gravenberch op het middenveld ipv palingjoch Veerman

27-06-2024 08:50

Sytze Vliege +419

Op zich vreemd dat zijn naam niet eens genoemd wordt om eventueel in de basis te staan.

27-06-2024 14:01

Nr.10 +110909

Mikautadze is weer 10 miljoen meer waard.

27-06-2024 08:05

AFCCruyff +4039

Prima voor ons doorverkoop percentage

27-06-2024 08:52

TheSpecialOne +8829

Hoeveel krijg jij daarvan?
Altijd maar weer dat gelul over doorverkooppercentages. Ik zie liever een spits in Ajax die doelgericht en een afmaker is. Maar ja, Volgens velen hier is Mikautadze geen Ajax-speler. Wat dat inhoudt is mij een raadsel.

27-06-2024 09:18

soewares +2502

Het is een 2 spitsen speler

27-06-2024 09:25

Bensco +7166

Is die al verkocht dan? Optie tot koop zou gelicht zijn maar door de degradatie van Metz zou roet in het eten hebben gegooid. Heb ook geen officiële mededeling van Ajax gezien

27-06-2024 10:02

WantAmsterdam +115943

Onzin, speelt bij Metz meestal als enige spits. En sws is die inderdaad multifunctioneel.

27-06-2024 10:29

Bergkam +4653

Nog een paar strafschoppen te nemen en hij wordt topscoorder van het tournooi.

27-06-2024 08:05

sucre +15104

Ik denk niet dat ze veel strafschoppen krijgen tegen Spanje.

27-06-2024 08:14

Bergkam +4653

Idd. Beter oefenen op spelhervattingen vanaf de middenstip. ( net als Oranje vrees ik).

27-06-2024 08:48

Kleineui +559

Dat wordt gewoon 3-0 voor Spanje

27-06-2024 10:52

Dirk +7001

Met zal la hen met Mikautadze als topschutter, de kassa zal rinkelen.

27-06-2024 08:01

Dirk +7001

Met zal lachen

27-06-2024 08:03

Lars.v +3039

Die hebben hem al verkocht toch? Voor 20 mil

27-06-2024 08:19

AjaxHoorn +32989

Nee, dat is nog niet rond. Kamp Mikau wilde wachten tot na het EK. En terecht. Hij stond voorheen in de belangstelling van ploegen als Milan. Dat niveau clubs gaat gewoon aanbellen voor hem.

27-06-2024 09:03

NatteKrant +1760

Is die Mikautadze niet wat voor Ajax?

27-06-2024 07:54

AjaxHoorn +32989

Natuurlijk, mits met begeleiding.

27-06-2024 09:03

WeirdAJAX +12112

Tja. De kans op deze uitkomst was 8% en volledig afhankelijk van wat er gisteren allemaal gebeurde.

27-06-2024 07:32

Willem410 +3116

Ik zie ze nu met veel horte en stoten nog in de halve finale komen ook.
Ik had zondag liever gelijk tegen Engeland gespeeld, wisten we direct waar we aan toe waren.

27-06-2024 07:32

Muddy +2429

De enige met een echte winnaarsmentaliteit bij Nederland is Weghorst. Helaas is dat geen voetbalwonder. Onze Brobz zou ook strijden, maar ik acht de kans klein dat Koeman hem opstelt.

27-06-2024 07:19

Mijnclub33x +9774

Dinsdag gelijk het hele reserve team opstellen tegen Roemenië. En wat mij betreft kunnen Memphis, Veltman en v. Dijk al vast naar huis.

27-06-2024 07:15

PakSchaalPakBeker +576

???
Veltman doet niet mee...😂😂
Van Dijk is niet het probleem, al speelde hij niet best, maar hij is niet het probleem..
Het probleem is dat Koeman geen goeie opstelling kan maken en een waardeloze manager is..
Gewoon lekker 3-4-3 met van Dijk, Aké en vd Ven achterin, middenveld links Bergwijn, CVM Schouten, RM Dumfries en CAM Gravenberch en voorin links Gakpo, in de spits Malen of Weghorst en rechts Frimpong..

27-06-2024 07:23

Mijnclub33x +9774

Ben bang dat de gemakzucht voor de zoveelste keer toeslaat, zo van: wij zijn toch beter? Boek dan maar vast gelijk vanuit München een enkeltje Schiphol.

27-06-2024 07:29

NoPants +7469

In die opstelling waren we er nog harder af gegaan. Je speelt achterin 1 op 1, speelt met 3 spelers (malen, bergwijn, weghorst) die niet graag met hun man meelopen tegen een tegenstander met veel beweging en spelers die in andere posities opduiken. En dan dus 1 op1 achterin. Nee dat was een grotere afgang geworden. Volledig overlopen.

Tegen oostenrijk was 70% van het probleem opgelost als frimpong rv had gestaan. Je weet dat die linksvoor van hun naar binnen trekt tot onze controleurs, en dat die linksback eroverheen dendert. Dan vakt er best wat voor te zeggen om een meer verdedigende rechtsback a la geertruida op te stellen (bij gebrek aan beter, mits fit natuurlijk timber), want die kan zo’n buitenspeler beter opvangen. Maar wie moet die linksback van hen opvangen?

Frimpong kan dat, en is juist een wapen door dat die zo snel is.

Verder, als je de lange bal wil gaan spelen, wat heb je dan aan depay? Je hebt er sowieso al weinig aan, maar bij lange bal voetbal heb je 2 fysiek sterke spitsen op de bank. Gebruik die dan.

27-06-2024 07:33

PakSchaalPakBeker +576

Sowieso denk ik dat Roemenië de slechtere route van de 2 is.
Denk dat we tegen Engeland meer kans hadden gehad..
We gaat het zien, maar aangezien ongetwijfeld Depay en Simons weer spelen heb ik 0 verwachtingen haha

27-06-2024 07:34

PakSchaalPakBeker +576

De strategie hier achter:
3 goede centrale verdedigers, verder van de foal af spelen en meer druk vanuit het middenveld naar voren met aanvallend ingestelde spelers.
Los van of ze mee willen lopen of niet, wat gewoon standaard moet zijn voor iedereen, vind ik Nederland veel te traag spelen.
Door af en toe gewoon een bal over de vleugel te kunnen gooien en met Bergwijn, Gakpo, Dumfries, Malen en Frimpong, die allemaal redelijk rap zijn, heb je meer kans (en mag ik hopen neiging) de bal naar voren te gooien ipv balletjes breed en terug te geven.

En ehm..Depay staat ook niet in mijn opstelling zoals je ziet...
Die is nergens goed voor, behalve commotie veroorzaken 😂😂

27-06-2024 07:39

PakSchaalPakBeker +576

Het begint al met de noodzaak bij Depay om weer wat te doen om op te vallen..

27-06-2024 07:58

KvD90 +1456

Aan de ene kant wel, maar mocht je wel Roemenië uitschakelen, voetbal ik alsnog liever tegen Oostenrijk dan tegen Italië. Tuurlijk, Oostenrijk verrast, maar heeft geen wonderploeg. Je mag er nu toch vanuit gaan dat het elftal weet waar ze aan toe zijn tegen nog een keer Oostenrijk in dit geval, toch, toch, toch?

27-06-2024 09:09

PakSchaalPakBeker +576

Nou...in deze vorm denk ik dat Nederland met italië zelfs beter af is..
En aangezien koeman niet leert zal Depay wel spelen..

27-06-2024 09:43

DeWijsneus +25657

Die Veltman vind ik het hele toernooi al onzichtbaar inderdaad.

27-06-2024 07:47

Gaza +4356

Ik vind hem erbij lopen alsof ie op vakantie is.

27-06-2024 07:55

Redrum +95938

Veltman laat het weer niet zien op een groot toernooi. Dan kan je wel zeggen dat hij op vakantie is en niet bij de selectie zit, maar dat vind ik veel te makkelijk. Nul intercepties dit toernooi, nul!

27-06-2024 08:03

brullie +7031

Conceicao was toch helemaal niks volgens heel velen hier? Als je de wedstrijd hebt gezien, en ik benieuwd naar de meningen nu. Ik denk dat we ons nog rijk moeten rekenen dat we wel "even" winnen van ze. Dit zijn kuitenbijters!

27-06-2024 06:49

debetweter +10061

Chico. Jammer dat hij niet wilde blijven

27-06-2024 06:54

Muddy +2429

Hij was niks bij Ajax, dat kun je niet ontkennen. En als ie dan niet wil blijven is het gewoon klaar.

27-06-2024 07:20

Oeroeboeroe +18303

Zelfvertrouwen doet alles met een speler..

27-06-2024 09:41

Mijnclub33x +9774

Ik was altijd al fan van Conceicao, ik vond hem de juiste opvolger voor Neres. Het is al met zoveel jonge spelers, ze worden te snel onvoldoende gevonden maar zijn nog vol in hun ontwikkeling, zo'n jonge heeft speler heeft meer tijd nodig.

27-06-2024 07:25

Nr.10 +110909

Ik heb Conceicao onderschat toen hij hier was.

27-06-2024 08:07

AjaciedNB +124

Conceicao heeft me gister nog steeds niet overtuigd hoor. het ziet er spectaculair uit misschien maar brengt niet veel rendement. ligt meer op de grond.

27-06-2024 09:00

Craain +4953

Witschge leg het eens maar uit.. bij het eerste doelpunt van Georgië zet Mikaudatze wel goed door. Hij kan heus wel drukzetten. Hij loert wel op de fouten van de tegenstander. Hij controleert het wel en is duidelijk niet lui.

Bij Ajax moest hij helemaal terug op eigen helft om mee te verdedigen. Dat is niet zijn ding net als bijvoorbeeld Dolberg, Younes. Onder Bosz deed Younes en Dolberg uitstekend. Mikaudatze kan het wel maar dan moet je hem net als Dolberg en Younes goed gebruiken.

27-06-2024 06:46

Mijnclub33x +9774

En eigenlijk geldt dat voor de meeste spelers, je zet Brobbey tenslotte ook niet rechtsachter

27-06-2024 07:31

Aegukka +677

Witschge heeft het over hoog druk zetten (je weet wel, de vijfsecondenregel), Georgië liet zich helemaal inzakken en Portugal vaak tot halverwege hun helft combineren om dan te loeren op een fout en een snelle uitbraak - en dat deden ze goed. Het is alleen een heel ander spelletje dan hoog druk zetten op de helft van de tegenstander.

27-06-2024 08:32

WantAmsterdam +115943

Hij had het over hoog drukzetten inderdaad, iets wat wijn bij Ajax sinds jaren zo goed als nooit zien.

27-06-2024 10:32

Craain +4953

Witschge zei letterlijk dat Mikaudatze niet kan druk zetten... Dat heb ik gisteravond wel gezien. Daarnaast zei Witschge dat Ajax hoog druk zetten voetbalt dat heb ik afgelopen seizoen al helemaal niets gezien.

27-06-2024 14:08

Okocha078 +13649

We hebben nog een doorverkoopclausule op Mikau toch? Laten we hopen dat wr een club grof geld aan Mertz betaald en we nog een paar M extra kunnen vangen

27-06-2024 06:41

MarcelvTol1971 +15297

Als Koeman vasthoudt aan dezelfde speelwijze met deze spelers dan hoef je niet eens te gaan kijken.
5-3-2 met Blind rechts en Dumfries rechts.
Kies eens voor Gravenbergh en zet die Schouten en Veerman op de bank.
Maar de grootste valkuil voor deze selectie is : het is Roemenie maar.....

27-06-2024 06:36

Pakschaal40 +2722

Zou blind en Dumfries niet beide op rechts zetten. Je hebt ook een linksback nodig

27-06-2024 16:12

MarcelvTol1971 +15297

was nog vroeg ....... thx

27-06-2024 18:07

MarcelvTol1971 +15297

Blind op links uiteraard.....

27-06-2024 18:08

AjaxHoorn +32989

Bizar in hoe korte tijd er veel spelers afgeserveerd zijn terwijl er echt een hand vol spelers tussen zitten die wel degelijk goed zijn. Ajax heeft echt tekort geschoten in begeleiding, spelers een jaar te laten wennen. Zoveel wisselingen in technische staf, leiding, wat een bende zeg. Triest ook wel.

27-06-2024 06:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.