Buitenland: Galatasaray weer koploper dankzij prachtige goal Ziyech

door Roemer Smid 244

Bron AS

Buitenland: Galatasaray weer koploper dankzij prachtige goal Ziyech

door Roemer Smid 244

Bron AS

Laatst geüpdatet

Het is weer weekend en dat betekent dat er wordt gevoetbald in de Europese topcompetities. Het einde van het seizoen is in zicht en dat betekent dat er beslissingen gaan vallen. Meerdere oud-Ajacieden komen in actie. Een aantal oud-spelers zijn in de race voor een kampioenschap, anderen strijden om plaatsing voor Europees voetbal en sommigen zitten verwikkeld in een strijd tegen degradatie. Volg alle wedstrijden hier en praat mee!

Maandag 15 april

Het Atalanta van Mitchel Bakker speelde maandagavond gelijk tegen Hellas Verona. De club uit Bergamo gaf een 2-0 voorsprong weg en verspeelde weer belangrijke punten in de Serie A. De Champions League lijkt nu officieel buiten bereik voor de ploeg van Bakker.

In Turkije won Galatasaray met 4-0 dankzij een prachtige goal van Hakim Ziyech. De overwinning was noodzakelijk om de koppositie weer in te nemen. Ziyech en Davinson Sanchez staan nu twee punten boven Fenerbahce.

Zondag 14 april

Er staat een volle voetbalzondag op de agenda. Allereerst zag Ryan Gravenberch vanaf de bank dat zijn Liverpool in de Engelse Premier League met 0-1 verloor van Crystal Palace, de club van Jaïro Riedewald. Ook Edson Álvarez en Mohammed Kudus kwamen in actie; zij gingen met West Ham United onderuit in de thuiswedstrijd tegen Fulham: 0-2. Verder had Arsenal, waar Jurriën Timber spoedig van een knieblessure hoopt terug te keren, ook weinig succes. Aston Villa wist in het Emirates Stadium met 0-2 te winnen.

In de Spaanse La Liga ging het Sevilla van Nemanja Gudelj en Lucas Ocampos op bezoek bij Las Palmas. Mede dankzij een assist van de Serviër won Sevilla de uitwedstrijd op Gran Canaria. Daarnaast kwam ook Nicolás Tagliafico in actie; de Argentijn ontving in Frankrijk met Olympique Lyon de verrassende nummer twee Stade Brest, waar Marco Bizot onder de lat staat. In een spectaculaire wedstrijd, waarin de Argentijnse linksback scoorde én rood pakte, wist Olympique Lyon met 4-3 te winnen.

Vervolgens werd er ook in de Italiaanse Serie A volop gevoetbald. Voor Internazionale, met Davy Klaassen in de gelederen, is de landstitel al in zicht. Zij namen het zondagavond in eigen huis op tegen Cagliari, maar konden nog geen feestvieren. Het duel eindigde in een 2-2 gelijkspel. Het volgende affiche zal worden gespeeld tegen stadsgenoot AC Milan.

In België is de strijd om het landskampioenschap in de Play Offs volop losgebarsten. Toby Alderweireld, Owen Wijndal en Jurgen Ekkelenkamp verloren met Royal Antwerp op bezoek bij Club Brugge. Door de 3-0 nederlaag lijkt de formatie afgehaakt in de titelstrijd. Dit geldt niet voor het Anderlecht van Jan Vertonghen en Kasper Dolberg. Zij wonnen in eigen huis de topper tegen concurrent Royale Union SG: 2-1. Door de zege staat Paars-Wit bovenaan in België.

Tot heeft Benfica gedaan wat het moest doen om in het spoor te blijven van koploper Sporting CP. De club van David Neres wist thuis met ruime cijfers te winnen van middenmoter Moreirense. De achterstand op Sporting CP bedraagt nu vier punten, al heeft de groene kant van Lissabon nog een wedstrijd tegoed.

Zaterdag 13 april

In de Premier League scoorde Justin Kluivert namens AFC Bournemouth tegen het Manchester United van Erik ten Hag, André Onana, Christian Eriksen, Antony en Lisandro Martínez. Laatstgenoemde ontbrak bij de ploeg van Ten Hag wegens een blessure. Het duel eindigde uiteindelijk in een 2-2 gelijkspel. De eveneens geblesseerde Sven Botman zag Newcastle United in eigen huis met 4-0 winnen van Tottenham Hotspur, terwijl Joël Veltman met Brighton & Hove Albion op bezoek bij Burnley met 1-1 gelijkspeelde.

Florian Grillitsch verloor met TSG Hoffenheim het uitduel met FSV Mainz 05 met 4-1, terwijl Borussia Mönchengladbach, de ploeg van Maximilian Wöber, het in eigen huis opnam tegen het Borussia Dortmund van Sébastien Haller. Wöber scoorde, maar zijn ploeg verloor met 1-2. Bayern München, met Matthijs de Ligt en Noussair Mazraoui in de gelederen, won in eigen huis met 2-0 van FC Köln en bij Eintracht Frankfurt viel Donny van de Beek in tegen VfB Stuttgart bij een 3-0 achterstand. Dit bleek ook de eindstand te zijn. VfL Wolfsburg, de club van Vaclav Cerny, verloor met 3-0 van RB Leipzig.

In de Spaanse competitie ging Daley Blind met Girona op bezoek bij Atlético Madrid met 3-1 onderuit. Bij FC Barcelona kwam Frenkie de Jong niet in actie tijdens het uitduel met Cadiz. Gewonnen werd er wel: 0-1. Ook in Italië komen er de nodige oud-Ajacieden in actie. Razvan Marin verloor met Empoli met 1-0 bij Lecce, terwijl Perr Schuurs bij Torino met een blessure ontbrak tegen Juventus, de ploeg van Arek Milik. Dit duel eindigde onbeslist: 0-0.

Bij FC Porto speelden Francisco Conceição en Jorge Sánchez beide in de basis tegen FC Famalicão. Dit duel eindigde in 2-2. Bruno Varela en Vitória Guimarães met 1-1 gelijkspeelden tegen SC Farense. In de Franse Ligue 1 verloor Azor Matusiwa met Stade Rennes in eigen huis van Toulouse: 1-2.

Vrijdag 12 april

Danilho Doekhi ging met Union Berlin op bezoek bij de nummer zeven van de Bundesliga, Augsburg. De ploeg van Doekhi draait een moeizaam seizoen en stond vooraf dertiende in de Duitse competitie. Vrijdagavond werd de weg omhoog nog niet ingezet. Doekhi stond in de basis, maar ging met 2-0 onderuit tegen Augsburg. In Frankrijk kwam het FC Metz van Georges Mikautadze in actie tegen RC Lens. De spits stond in de basis en stelde zijn trainer niet teleur. Het eindigde in een 2-1 overwinning voor FC Metz, waarbij Mikautadze zich met twee goals tot Man of the Match kroonde.

Lees meer over:
Plaats reactie

Copa077 +2761

Hakim en Nico moeten toch echt komen deze zomer anders Kroes als nog out!

17-04-2024 03:04

ajax4ever001 +18474

Ziyechhhh Ziyechhhh Ziyechhhhh

Nicooooo Nicoooooo Nicoooooo

16-04-2024 16:00

Schip +23427

Postte hier onlangs nog dat ik Ziyech graag terug had willen zien afgelopen seizoen. Geloof dat die paar posters dat hij te duur zou zijn na drie keer links te hebben gepost naar zijn naar verhouding lage salaris en afwezigheid van een transfersom die boodschap wel door hadden, maar dan heb je nog degenen die twijfelden aan zijn sportieve / fysieke staat.

Tja. Hij maakt dit soort goals in de CL, in de competitie en in het Marokkaans elftal. Zo'n stukje genie in je team die diepgaande spelers als Brobbey en Bergwijn had kunnen bedienen zoals hij Promes bediende....

Ik zou hem alsnog halen. Je haalt er een stuk Ajax mee binnen. Trek tegelijk een paar jonge en middengroep talenten aan zodat hij weet dat hij niet alleen de kar hoeft te trekken.

Voorlopig denk ik aan:

Malacia, Dest, Ziyech, Sandler. Met Rijkhoff en Godts erbij uit de jeugd.

16-04-2024 07:30

AlexLitmanen10 +14379

Ziyech en Dest zijn salaris technisch moeilijk haalbaar. Toch zou ik een poging wagen

Eerste prioriteit is wel een echte rechtsbuiten, kijkend naar de beste van de eredivisie, een jaar geleden: vaclav Cerny (Twente nu Wolfsburg). Oud Ajacied / jeugdspeler
Die speelt bijna niks meer in Duitsland.

Mocht Bergwijn vertrekken (hoop ik wel) is het misschien een idee om jesper Karlsson (Az nu Bologna) te huren als overbrugging voor Godts. Die speelt niks in Italië, echt een fijne speler

16-04-2024 08:18

Schip +23427

Ziyech is veel goedkoper dan Henderson joh. Hij had naar verhouding al een laag aanvangssalaris en dat is in zijn tweede jaar nog verder verlaagd. Geen transfersom, dus wat je daarop bespaart is ook een forse factor. Dacht ik het net klaar te zijn met de discussie...;)

En Godts zou eerste keuze moeten zijn op links vind ik. Zoals hij speelde laatste is beter dan ik Bergwijn heb zien spelen. Ik vind Bergwijn helemaal geen nare jongen, maar hij is te duur voor wat hij brengt.

Je moet absoluut wel een goede belofte als stand in hebben voor Godts, want zijn belastbaarheid blijft een vraag. Cerny, hoe heerlijk zou het zijn als hij zou terugkeren. Maar brengt hij het niveau. Hij was sterk, maar hoe constant is hij en bij Twente speelde hij in grotere ruimtes.

Liefste zou ik Neres terugzien. Maar die zal qua klimaat, transfersom etc. niet meer haalbaar zijn denk ik. Tijd voor de scouting. Maar voor mij een feit dat je met het bord op schoot scouting tig keer beter uit was geweest dan met de spelers die we afgelopen zomer hebben gehaald.

16-04-2024 08:53

AlexLitmanen10 +14379

Godts alleen voor links is wat weinig, ik zou er minimaal 1 jaar een ervaren iemand bij willen

Bergwijn is echt wel een goede speler, maar niet constant genoeg (goeie pingel wel)

Die tatoeage op zijn gezicht echter… brrrr

16-04-2024 10:32

Schip +23427

Al tatoeëert hij een Rembrandt op zijn gezicht, vooral zelf weten. Maar inderdaad, er moet een goede dubbele bezetting zijn. De financiele middelen zijn echter minimaal vrees ik. Aan die realiteit moeten we de komende jaren wennen.

Dus inventief scouten. Hebben we bepaald niet in uitgeblonken. Maar een geruststelling mag zijn dat we het onmogelijk slechter kunnen doen dan vorig jaar.

16-04-2024 10:39

brullie +7035

Held! Wat een baas nog steeds! Hakim goal zoals wij ze kennen. Misschien volgend seizoen weer bij ons?

16-04-2024 07:12

Copa077 +2761

Ziyech en Nico boven aan het lijstje! De mentaliteit en Ajax hart perfect voor nu

15-04-2024 16:32

chriseverhard +3559

Dan zullen ze toch flink moeten inleveren ik zie ze allebei niet komen ziyech heeft de afgelopen 4 jaar maar 100 wedstrijden gespeeld en nico idem

15-04-2024 18:02

Mentir +2436

wie gaat hun salaris eisen betalen?

15-04-2024 23:26

Ewald +6718

Ik weet het het is een utopie maar wat zou het lekker zijn als een aantal ex Ajacieden hun handen ineen slaan en zeggen we helpen Ajax opstarten en bouwen aan de toekomst. Wat zou het mooi zijn Ziyech en NIC bijv nog eens ons shirt te zien dragen. Maar helemaal allemaal onmogelijk gezien het geld dat Ajax te besteden heeft.
Maar dromen mag toch.

15-04-2024 13:39

Altijdindestraat +40076

Overigens Arsenal 0-2 Aston Villa bewijst maar weer eens aan dat Villa zeer goed team is.

15-04-2024 12:28

AlexLitmanen10 +14379

Winnen thuis ook van City en Arsenal dit seizoen.

16-04-2024 08:23

Wouter.H +11156

Classic Nico ❤️

15-04-2024 08:25

Rob1976 +9481

Haha Tagliafico nog steeds Borsato fan: vandaag is rood😂💪🏻

15-04-2024 01:01

Simpelishetmoeilijkst +25205

Was Nico nog maar Ajacied!

15-04-2024 00:52

Tommyshelby +128849

Je zou maar in eigen huis verliezen van Aston Villa. Kan mijn club niet zijn!

15-04-2024 00:28

AFCA-1983 +17723

Bizarre toestand bij roma vandaag, speler van roma ndicka storte in elkaar

14-04-2024 22:51

Moonlight +2225

Gravenberch neemt tegen niet iets op. Hij staat altijd reserve.

14-04-2024 21:25

Jarikoning +7211

Arsenal ook achter. City weer op 1. Je weet gewoon dat het gaat gebwuren

14-04-2024 19:16

Jarikoning +7211

Liverpool geeft plek 1 weg thuis nog wel

14-04-2024 18:29

AlexIbarra +19250

Geen beste week voor ze.

15-04-2024 01:20

Aurelius1 +19722

Als je de verkeerde spelers haalt als trainer, ga je eraan. Ten Hag heeft ongelofelijk geluk gehad dat Overmars destijds goede spelers haalde en hem nog kende van het klaverjassen bij de Eagles. Vervolgens ging iedereen de prestaties aan Ten Hag toedichten, maar we zien nu bij United dat dat nonsens is. Het is ook niet dat Ten hag ondermaats gepresteerd heeft bij United, een trainer presteert gewoon net zo goed als dat de kwaliteit van het elftal het toelaat.

14-04-2024 06:21

AjaxNoo1 +2120

Scoreboard Journalist,

Wacht nog steeds op je uitleg waarom de Galaticos met kwalitatief de beste spelers niks heeft gewonnen na vertrek Makelele?

En leg nog is uit hoe Griekenland en Denemarken het EK hebben gewonnen met hun kwaliteitsarme selecties in tegenstelling tot de anderen landen..

14-04-2024 08:55

ajaciedje90 +59932

Ja leg eens uit!

14-04-2024 09:31

Aurelius1 +19722

Je kunt een EK winnen met kwalitatief mindere spelers (hoewel Denemarken destijds een prima team had en Griekenland zeker geen slecht team). Je kunt ook als Herculus zijnde een wedstrijd van Ajax winnen. Dat bewijst in helemaal niets dat een trainer dat resultaat behaalt. Een ploeg kan een keer boven zichzelf uitstijgen, of het andere team is wat minder in vorm, of er komt simpelweg geluk aan te pas.

Ten Hag staat in de premier league precies waar ie moet staan op basis van de kwaliteit van het elftal. Net zoals Schip overigens, en Steijn zou met Ajax ook precies op deze plek hebben gestaan. Volgens de supporters was Schip trouwens het beste wat Ajax kon overkomen in oktober, en nu kan ie er plots geen hout meer van. Knettergek.

14-04-2024 10:35

AjaxNoo1 +2120

Vraag me altijd af waarom jij "Fan" van Ajax bent. (Alhoewel heb je nog nooit iets positiefs zien posten over de club!)

Je blijft in het Huis van Cruijff verkondigen dat Tactiek niet bestaat dus het kan het niet het aanvallende Totaalvoetbal zijn wat je hier brengt...

Jouw Liefde voor "kwaliteit" past veel beter bij een Club als PSV of Real ofzo. en je hand in hand "filosofie" past veel beter bij je kameraden aan de rivier ipv dat je hier elke x de site met je Scoreboard nonsens komt vervuilen..

Je laat me denken aan Managers in het bedrijfsleven die schreeuwen naar werknemers dat ze harder moeten werken ipv ze de juiste Tools aan te reiken zodat ze hun werk fatsoenlijk kunnen doen..

14-04-2024 11:42

Aurelius1 +19722

Nee, ik laat me niet in de luren leggen door romantisch en onjuist gezever. Ajax gaat naar de klote door onrealisme, onrealistische verwachtingen van supporters, onnodige afkoopsommen en geld dat maar over de balk wordt gegooid aan allerlei nonsens, commissies, onderzoeksbureaus, verkeerde spelers, etc. Cruijff was een fantastische speler, maar kraamde voor 99% onzin uit na z'n carrière om zichzelf een functie te geven.

Het gaat puur om de kwaliteit spelers en de omzet van een club. Men moet niet in zaken geloven die gewoon niet waar zijn. Als dit de realiteit is, dan is het simpelweg de realiteit. Er zijn al genoeg struisvogels in de samenleving, en daar heb ik een hekel aan.

14-04-2024 12:02

AjaxNoo1 +2120

En WTF heb jij dan bereikt in jouw zure, zielige & kortzichtige leventje om zo over Cruijff hier te komen praten??

Vertel, wat heb je met "Je doet maar" strategie gewonnen??

Je kan alles wat Johan bereikt heeft makkelijk op internet vinden Mafkees..

14-04-2024 12:12

Aurelius1 +19722

Genoeg, maar dat heeft niets met de discussie te maken. Blijf bij de inhoud en onthou je van persoonlijke aanvallen, want dat maakt je in de discussie alleen maar zwakker.

14-04-2024 12:15

AjaxNoo1 +2120

Genoeg??? Ok tuurlijk hoe dom van mij je niet te herkennen, jij bent natuurlijk de bekende Coach Aurelius die ook net als Johan Europese cups en kampioenschappen heeft gewonnen.. Toen ik op de WC zat heb ik over jouw gehoord..

14-04-2024 13:18

Aurelius1 +19722

Ik heb genoeg bereikt in mijn domein. Maar ga je nog inhoudelijk in op zaken of ga je zuur en benepen blijven reageren omdat je discussies niet op basis van argumenten kunt voeren en dan maar je toevlucht neemt tot wat persoonlijke speldenprikjes die totaal niet interessant zijn en niks bijdragen.

14-04-2024 13:25

Jww +2312

Aurelius, die kwalitatieve spelers moeten toch samenspelen. Hoe wil jij samen spelen zonder afspraken? Want dat is wat tactiek is: afspraken.
Dat je Cruijff zo bagatelliseert siert jou, terwijl jij jezelf vernoemd naar een aanhanger van een logische geest, niet.

15-04-2024 02:42

Aurelius1 +19722

Ja, het is hartstikke leuk om afspraken te maken vooraf, maar voetbal is geen denksport. Het is absoluut geen schaken, ondanks dat mensen die indruk hebben als ze tv kijken. Het is vooral een intuïtief spel waarbij in een fractie van een seconde gereageerd wordt op basis van de biologische kwaliteiten van spelers.

Als tactiek zo doorslaggevend is, waarom zien we dat niet terug in de cijfers? Waarom zien we niet dat wanneer een trainer ontslagen wordt, zijn opvolger de resultaten met zijn nieuwe tactiek verbetert, of juist slechter presteert omdat zijn tactiek niet goed genoeg is?

Tactiek en communicatie worden zwaar overschat, en de cijfers ondersteunen voledig mijn stellingen. Het moet doorgeprikt worden, we hebben veel teveel waarde gehecht aan trainers sinds de opkomst van de tv.

En mijn gebruikersnaam zegt niets over wat ik geloof. Ik vind Aurelius een totale zwammer, maar dat is een andere discussie.

15-04-2024 07:26

FysioPat020 +25810

Ergo, een Xabi Alonso, Klopp, Guardiola en De Zerbi of Rangnick zouden van deze selectie ook niks maken?
Dit is wat jij bedoeld toch?
Zeg ja en ik verklaar jou hiermee publiek voor knettergek. Dan ben je echt helemaal vh padje af hoor en moet je echt regelmatiger je medicijnen gaan nemen.

14-04-2024 11:27

Aurelius1 +19722

Guardiola had bij Barca het beste elftal ooit en heeft bij City miljarden mogen uitgeven, wat is je punt? Misschien wel het slechtste voorbeeld wat je kon geven, big spender Guardiola.

14-04-2024 11:51

FysioPat020 +25810

Kun jij überhaupt lezen? Wat is dit nou voor een vraag??

14-04-2024 11:53

Aurelius1 +19722

Waarom noem je de grootste spender allertijden, Guardiola? Heeft de beste spelers mogen aantrekken voor miljarden, en jij noemt hem... voor wat precies? Je probeert een punt te maken zonder een punt te maken.

Uiteraard zou hij met Ajax en deze selectie precies op deze plek staan, want dan zou hij geen miljarden hebben mogen uitgeven. Je kunt met spelers niet beter presteren dan dat hun DNA dat toelaat. Of denk je dat Guardiola van Rensch een superverdediger kan maken door wat wonderspreukjes uit te kramen, lol? Knettergek.

14-04-2024 11:58

FysioPat020 +25810

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Hahahahahahaha
I give up 😂😂😂😂😂

14-04-2024 12:00

Capocapo +12001

Werd tijd

14-04-2024 12:04

AjaxNoo1 +2120

Zit je in de Politiek Aurelius of ben je gewoon Dyslectisch?

14-04-2024 12:19

Aurelius1 +19722

Volgens mij heb ik mijn punten zeer duidelijk inhoudelijk uiteengezet. Ik kan ze ook allemaal kwantitatief ondersteunen als je dat wilt. Ik kan de miljarden die Guardiola heeft uitgegeven voor je op een rij zetten, en de spelers noemen die hij bij Barcelona tot z'n beschikking had. Als jij ook inhoudelijk wilt discussiëren zou je wat bijdragen, anders hoeven we elkaars tijd niet te verdoen.

14-04-2024 12:30

FysioPat020 +25810

En ik heb gezegd dat de door mij genoemde trainers veel meer uit deze selectie gehaald zouden hebben terwijl jij beweert dat dit onmogelijk is.
Jij hebt geen reet verstand van voetbal en dat is ook niet erg. Geef het gewoon toe dan zijn we klaar.

14-04-2024 12:43

Aurelius1 +19722

"En ik heb gezegd dat de door mij genoemde trainers veel meer uit deze selectie gehaald zouden hebben"

Ja, dat zijn allemaal hypotheses waar we niets aan hebben, nergens door empirie danwel wetenschappelijk onderzoek gestaafd.

Over van 't Schip hoorde ik vier maanden geleden van dezelfde supporters dat ie veel beter was dan Steijn. Nu is ie plots even slecht als Steijn. Make up your mind. Maar ik ga toch niet wat compleet irrationele supportes zeggen serieus nemen, kom op zeg.

14-04-2024 13:21

FysioPat020 +25810

Sinds wanneer is voetbal wetenschap? Doe effe normaal met je empirie.

14-04-2024 13:31

Aurelius1 +19722

Alles is uiteindelijk wetenschap. Als jij beweringen doet die je totaal niet kunt staven, waarom zouden we dat dan serieus moeten nemen. Er kan van alles beweerd worden, het is heel makkelijk om dingen te beweren en de rotsvaste overtuiging te hebben dat het waar is. Het is een stuk lastiger om hetgeen je beweert te staven met bewijzen. Maar dat toon je al aan, dat je die niet hebt, je wilt wegkomen met veronderstellingen die door niets ondersteund worden. Daar kom je bij mij niet mee weg.

14-04-2024 13:36

FysioPat020 +25810

" Alles is wetenschap "

Ik wil die pilletjes die jij neemt ook hebben.

14-04-2024 13:53

Aurelius1 +19722

Alles is uiteindelijk potentieel te verklaren, te verwerpen of aan te nemen op basis van wetenschappelijke principes. Maar dat is iets wat jij nog niet kunt snappen. Ik wacht nog steeds op ondersteuning van je beweringen. Maar dat komt waarschijnlijk niet, en daarom ga ik mijn tijd niet verdoen aan inhoudsloos gewauwel.

14-04-2024 14:02

FysioPat020 +25810

Ik eis een wetenschappelijke verklaring van jou waarom het Schip niet lukt om ook maar een beetje des Ajax te laten spelen. Waarom iedere aankoop staat te schutteren alhoewel ze aangetoond hebben bij hun vorige club of nationale team dat ze heus wel kunnen ballen.
Heel benieuwd naar..
Wetenschappelijk hè? Niet onderbouwd of zo'n geneuzel van jou. Data en feiten. Bewijzen.

14-04-2024 14:15

Jarikoning +7211

Rangnick? Wtf doet die in dit rijtje? Nooit iets gewonnen. Zerbi kan je nog zeggen leuke speelstijl maar 0 prijzen

14-04-2024 18:12

FysioPat020 +25810

Wat nou? Nu durf je niks meer te zeggen hè? Slap gelul zonder inhoud met je wetenschap.

14-04-2024 21:36

AjaxHoorn +32989

Word jij er niet een beetje moe van om in elk topic een variant van een bericht te plaatsen die je nu al een paar kwartalen achter elkaar aan het plaatsen bent?

15-04-2024 13:34

Mentir +2436

Nog een reden waarom ik een trainer van buiten af wil is dat dan alle spelers dan eerlijkere kansen krijgen want niemand met Ajax verleden wil zo maar een jeugd speler bank zetten ook al zijn ze minder.

Maar we gaan het zien wie de volgende is.

13-04-2024 22:05

JesperDeVlo +5427

Bron VI:

Mikautadze is op zijn best in de omschakeling:

Behalve dat er nauwelijks minuten bij Ajax beschikbaar waren op Mikautadze's beste positie, is er nog iets aan te merken op de keuze van Mislintat om de Georgische Fransman tot zijn duurste aanvallende aankoop te maken. Want Mikautadze is op zijn best als counterspits. Zijn vermogen om in grotere ruimtes te versnellen en vanuit de dribbel zijn eigen schot te creëren, komt het best tot zijn recht op omschakelmomenten. Bij Ajax, dat voornamelijk vanuit langdurig balbezit tot zijn schoten komt, zijn er in de regel dus minder van dit soort momenten om onderscheidend als counterspecialist te zijn.

De eerste goal die Mikautadze voor Metz maakt na zijn terugkeer, is typerend. Na een onhandige terugspeelbal van Lyon slaat hij dodelijk toe. Met een klassieke passeerbeweging - de bal rechtsom, hijzelf linksom bij zijn tegenstander - creëert hij zijn eigen counterkans.

Mikautadze wil zich defensief sparen:

Dat Mikautadze ook op andere posities dan die in de spits weinig minuten bij Ajax kreeg, had ook te maken met zijn geringe defensieve arbeid. Of het nu een kwestie van bereidheid of inhoud is, vast staat dat de Fransman niet al te intensief meeverdedigt.

Bij Metz wordt van Mikautadze verwacht dat hij op de initiële opbouwer druk zet, maar als die eenmaal het middenveld heeft bereikt, mag de spits vrij nemen om zijn benen te sparen voor eventuele counters. Een luxe die bij Ajax hooguit is weggelegd voor een hyper-productieve uitblinker als Brobbey, maar niet voor een nieuwkomer van buitenaf.

In de zwart-wit-wereld van de voetbaltransfer, waar er weinig ruimte lijkt te bestaan om spelers als iets anders te betitelen dan miskoop of voltreffer, blijkt de 'zaak Mikautadze' er een waar context een bijzonder grote rol speelt. In de voor hem juiste omstandigheden blijkt dit namelijk een meer dan prima aanvaller. Maar die omstandigheden leken er bij Ajax nooit voor hem te komen. Voor Mikautadze vormt het EK dan ook een mooie kans. Daar kan hij bij het verrassend geplaatste Georgië laten zien dat hij meer is dan een aandenken aan de hectische Mislintat-zomer in Amsterdam.

13-04-2024 21:02

wijzijndebeste123 +163775

“Bij Metz wordt van Mikautadze verwacht dat hij op de initiële opbouwer druk zet, maar als die eenmaal het middenveld heeft bereikt, mag de spits vrij nemen om zijn benen te sparen voor eventuele counters. Een luxe die bij Ajax hooguit is weggelegd voor een hyper-productieve uitblinker als Brobbey, maar niet voor een nieuwkomer van buitenaf.”

Lol. Brobbey hyperproductief? Mikautadze en Brobbey scoren beide elke 145 minuten. Mikautadze bij n club die veel minder kansen krijgt.

13-04-2024 21:18

Capocapo +12001

Precies. Een prima speler om een onbegrijpelijke aankoop

14-04-2024 14:46

wijzijndebeste123 +163775

Prachtige goals van koning Mikautadze.

https://twitter.com/ZS_Voetbal/status/1779134000352657844

13-04-2024 17:20

ajaciedje90 +59932

Die 1e goal is schitterend.

14-04-2024 09:33

Capocapo +12001

Koning 🤣🤣🤣🤣
Dortmund shirt al gekocht?

14-04-2024 14:47

Kingoffdatoilet +17159

Deze jongen is gewoon misbruikt bij Ajax. Het was gewoon idioot van Mislintat om 2 spitsen te halen terwijl je er al 1 hebt.

13-04-2024 12:58

Slang3 +45901

2 spitsen halen was niet gek, 2 dure spitsen wel. Brobbey kon je gewoon niet op vertrouwen dat hij het hele seizoen fit zou blijven en in Jong Ajax had je geen spits achter de hand, dus zou je maar 1 vervanger hebben. Dan ben je dus afhankelijk dat die ene spits in vorm en fit blijft, gelukkig deed Akpom dat

13-04-2024 13:30

Kingoffdatoilet +17159

Op andere posities was de nood veel hoger

13-04-2024 17:12

Slang3 +45901

qua geld verdelen ja, maar qua aantallen halen was er niks mis mee om 2 spitsen te halen. Dat is nou eenmaal je belangrijkste positie die wedstrijden wint over een heel seizoen

13-04-2024 18:21

DrFootball +15141

Mikautadze was voor zijn komst al opgevallen. Ook zijn statistieken waren goed. Echter hij heeft bij Ajax nooit op zijn eigen positie gespeeld. Daardoor heeft hij zichzelf nooit waar kunnen maken. Blijkt nu wel, want met vertrouwen en talent pakt hij de draad in Frankrijk gewoon weer op. Leuk voor die jongen.

13-04-2024 09:34

stefaanovic +2690

Deze jongen heeft in zijn interview van gister maar weer een aangetoond wat voor trieste club ajax aan het worden is.
Sinds zijn verhuur niets meer van de club gehoord.

Is al niet de eerste speler die dergelijke uitlatingen maakt.
Kan mij voorstellen dat steeds meer spelers zich afvragen of ze wel naar Amsterdam moeten komen

13-04-2024 09:23

DrFootball +15141

Daar zou Kreek toch mee aan de gang gaan? De verhuurde spelers.

13-04-2024 09:34

Newbee34 +6720

Zeer kwalijke zaak wat een amateurs

13-04-2024 16:00

wijzijndebeste123 +163775

Mikautadze is in alles n valse 9 voor Ajax. Fabelachtige techniek, zeer goed in kappen en draaien en n geweldige afmaker met beide benen.

Dat Kelvin de Lang deze geweldige speler met groot verlies via n koopoptie de deur uit doet is wanbeleid van de hoogste orde.

13-04-2024 09:13

Capocapo +12001

Onze meesterscout. Alle aankopen van Mislintat zijn goed he, wat er ook gebeurt?

Mikautadze is een prima speler, maar niet goed genoeg. Heeft geen kut met de trainers te maken.

13-04-2024 09:26

FysioPat020 +25810

Jij begrijpt het nog steeds niet hè?

13-04-2024 21:11

wijzijndebeste123 +163775

Capo liegt de hele boel bij elkaar in n poging te verbloemen dat hij continu overal naast zit. Hij zou zich kapot moeten schamen maar lijkt er zelfs trots op te zijn. 🤣

13-04-2024 21:12

Petertje1985 +346

Enige die altijd overal naast zit ben jij

13-04-2024 21:25

FysioPat020 +25810

Ik krijg jouw reacties soms niet in mn notificaties vriend..

13-04-2024 21:28

Capocapo +12001

Leg uit fysio

14-04-2024 09:20

ck69 +13099

Deze jongen zou wel iets voor ons kunnen zijn

13-04-2024 08:57

Bky +56459

Zonder ook maar een minuut van Mikautadze gezien te hebben ben ik er 100 % van overtuigd dat deze jongen bij ons de basis kan spelen, dit is gebaseerd op niets anders dan een paar statistieken die ik om de zoveel tijd voorbij zie komen zonder dat ik het volg.

13-04-2024 07:07

fcbalophetdak14 +1338

Statistieken zegt niet over of een speler bij een club past en een bepaalde speelwijze

13-04-2024 08:51

ck69 +13099

Onze huidige speelwijze is spelen met 5 verdedigers, 2 verdedigende middenvelders er voor en dan 6 goals tegenkrijgen...

13-04-2024 09:10

fcbalophetdak14 +1338

Dat klopt, maar als is niet zoals het hoort bij ons ajax. Laten we hopen dat er van de zomer wel fatsoenlijke spelers gehaald worden dat je wel weer 433 kan spelen volgend seizoen zoals het hoort

13-04-2024 10:14

wijzijndebeste123 +163775

Je kan cynisch doen omdat je zelf niks volgt en Mikautadze een waardeloze speler hebt genoemd. Ik kijk werkelijk elke minuut van deze jongen en dit is in alles een Ajax speler.

13-04-2024 09:15

fcbalophetdak14 +1338

Als dat waar is dan hoop ik dat zijn clausule niet gelicht word en hij van de zomer weer terug komt.

13-04-2024 10:16

DeKenner +9297

Wow! Ze moeten jou de nieuw TD van Ajax maken !

13-04-2024 11:53

TPLily +373

De boodschap die elke veelbelovende, jonge speler heeft meegekregen is: ga in ieder geval niet naar Ajax, want dan verpieter je.

13-04-2024 04:24

JoeBlow +8182

2 prachtige goals. In de eerste minuut liep hij ook nog vrij voor een 100% kans maar kreeg de bal niet. Voor de liefhebbers:

https://www.youtube.com/watch?v=3ZtdHrXEOno

13-04-2024 01:47

KleineReus +6454

Ik mis een beetje het ajax dna in deze doelpunten

13-04-2024 02:43

AjaxDeBesteClub +18786

Hij paste niet bij Ajax. Hij was te goed voor dit zooitje ongeregeld. Ik kan er zo boos om worden als ik nadenk hoe dit soort jongens behandeld zijn. Door mensen die het hele seizoen van Ajax verneukt hebben. Zoals Schip, Kroes en De Lange. Ze hebben een misplaatste hooghartige houding en doen alsof zij er niks aan kunnen doen. Terwijl ze met hun fouten keuzes, disfunctioneren en hun wanbeleid juist de veroorzakers zijn van dit drama seizoen.

De Lange mag ook zijn koffers gaan pakken. Hij heeft Mikaudatze met 6 miljoen verlies verkocht. Los van dat we hem keihard nodig hadden gehad in de 2e seizoenshelft. Heeft het ons ook miljoenen gekost. In elk ander bedrijf had hij allang op straat gestaan. En had hij zijn gezicht nooit meer mogen vertonen.

13-04-2024 01:18

PetrusKeizer +10739

Oh. Is Mikau verkocht?

13-04-2024 06:32

AjaxDeBesteClub +18786

Nee het is zelfs nog erger. Ze hebben een optie tot koop afgesproken van 6 miljoen (!!!!) onder de aankoopprijs. Zelfs als Metz degradeert kopen ze hem nog. Want dan verkopen ze hem voor het dubbele, 20 miljoen, door aan een andere club. Tottenham, Ac Milan en Lyon hadden al interesse afgelopen zomer.

Er is 1 scenario dat Mikaudatze nog terug keert bij Ajax. Dat is als hij langdurig geblesseerd raakt. Dan mag Ajax lekker opdraaien voor het verlies. Chapeau Kroes, chapeau De Lange en chapeau Schip. Dit is het grootste wanbeleid wat ik ooit bij Ajax heb meegemaakt op het gebied van verkopen.

13-04-2024 06:40

Cosey2 +7002

Kroes? Is dit na 15 maart allemaal vastgelegd?

13-04-2024 08:16

AjaxDeBesteClub +18786

Kroes heeft sinds oktober op de achtergrond betrokken bij de belangrijke beslissingen als algemeen TD en AD. Talloze bronnen bevestigen. Het zou ook raar zijn als dit niet zo is. Waarom zou je niet een paar telefoontjes plegen om met de toekomstige leider te bespreken wat hij wilt? De aankoop van Henderson, het aanstellen van Schip, de verkoop van Schip. Alles is met Kroes besproken en door hem goedgekeurd. Het zou zelfs heel erg kwalijk zijn als dit niet zo is.

Hier slechts een aantal artikelen. Er zijn er wel meer. Dit gaat zelfs nog over Steijn.

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/10/louis-van-gaal-en-alex-kroes-vellen-oordeel-over-positie-van-maurice-steijn-bij-ajax

https://onefootball.com/id/berita/driessen-niet-alleen-vernietigend-over-kroes-zij-stonden-voor-de-komst-van-henderson-dat-zegt-toch-alles-39292566

13-04-2024 08:52

PetrusKeizer +10739

Oh. Dus hij is NIET verkocht, meneerDeBeste? 🤣 Ik moet er ook uit begrijpen dat Ajax geen doorverkoop/winstpercentage bedongen heeft, mocht Metz hem (als ze hem idd zouden kopen) ogm zelf weer verkopen?

13-04-2024 10:26

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Kunnen we het even hebben over hoe teringdom die koopoptie van 10 miljoen in dat huurcontract is? Dus als de speler niet goed speelt krijg je hem terug want dan licht Metz de optie niet. Maar als hij het wél goed doet dan moet Metz de optie wel lichten en is hij meer waard? Hoe dom is die optie dan? In beide gevallen krijg je hem terug als hij niet voldoet terwijl als hij toevallig wél voldoet je hem gedwongen voor veel minder moet verkopen dan hij waard is? Welke kneus heeft dat bedacht? En kom niet aan met gelukkig vang je er dan nog 10 miljoen voor, want als een speler zoveel scoort dat hij Metz eigenhandig erin houdt dan is hij natuurlijk veel meer waard dan dat.

13-04-2024 00:42

arufred +9808

Dit geldt ook voor Concencao. Beide spelers zijn te snel afgeserveerd.

13-04-2024 00:45

Oxxer +163926 moderator

De persoon verantwoordelijk voor de koopoptie lijkt mij de Lang, hij is en was leading in de afgelopen en komende transferperiode. Iets waar Michael van Praag zich ab-so-luut geen zorgen over maakt, zou ik ook niet doen met zulke ijzersterke dealmakers in huis.

13-04-2024 00:50

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Tja, zijn trackrecord is nou niet bepaald beter dan Mislintat tot nu toe. Mikautadze verhuren, een zwaar overbodige overbetaalde Henderson halen en Rijkhoff, een jong talent dat het zwaar had op het derde niveau van Duitsland. Alleen Rijkhoff krijgt wel de kans om een jaar lekker in Jong te rijpen, de bijna even oude aankopen van Mislintat niet.

13-04-2024 00:54

Oxxer +163926 moderator

Exactly, Rijkhoff is nog niet klaar voor een rol als back-up, de stevige KKD is een goede leerschool, fysiek komt hij voorlopig flink te kort.

13-04-2024 01:12

JoeBlow +8182

En dan speelt hij ook nog eens op het EK deze zomer.

13-04-2024 01:48

Rob1976 +9481

Goed gezien van Mislintatze

13-04-2024 00:11

Cosey2 +7002

Het is Mikaulatan hoor.

13-04-2024 08:21

Bollenkemper +654

Deze beste man is te snel afgeserveerd en heeft nooit een echte kans gehad.

13-04-2024 00:10

EeuwigeBankzitter +1531

Deze man was toch een miskoop die niet kan voetballen?

13-04-2024 00:09

YugoVik +33148

Mikautadze is te hard af geserveerd door 2 nobodys als trainer..

13-04-2024 00:07

Oxxer +163926 moderator

Ik kwijl niet om Peter Bosz, 1 ding weet ik wel, Mikau zou bij hem altijd spelen.

13-04-2024 00:10

YugoVik +33148

100 procent

13-04-2024 00:11

dp92 +11232

Dit is gewoon een prima speler, vorig jaar gewoon speler van het jaar van de ligue 2 en trok dar niveau door in de Ligue 1. Maar geen enkele speler behaald zijn niveau in Ajax 1.

Over een paar jaar kunnen de kranten weer schrijven hoe makkelijk Ajax deze spelers kon laten gaan zonder ze een echte kans te geven...

13-04-2024 00:05

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Het gehele verdienniveau van de Telegraaf. Eerst alles naar de gallemiezen helpen met een heleboel gestook en dan klagen dat het kut is. Eerst schrijft Driessen elke aankoop af en over 3 jaar krijgen we te horen dat Mikautadze, die 18 keer miskoop en kutspeler genoemd is, te makkelijk is laten gaan...

13-04-2024 00:08

JaapStam +136996

Mensen die Mikau altijd afkraakte zijn gewoon Studio Sport / Teletekst supporters!!!

Neem zulke lui nooit serieus!!!

13-04-2024 00:00

AFCA-Driebergen +22210

Je hoeft mij niet serieus te nemen. Maar wat mijn ogen live in het stadion hebben gezien is dat deze jongen een slechte mentaliteit heeft.

En het trieste vind ik dat heel Ajaxshowtime hem niet meer moest voor de winterstop en nu na een paar goaltjes hij een god is. Wat een treurigheid. De waan van de dag onder voetbalfans.

13-04-2024 23:19

YugoVik +33148

Mikautadse is onder de juiste omstandigheden een goede speler voor ajax, ik denk dat ze bij ajax nu wel achter de oren krabben..

12-04-2024 23:59

JaapStam +136996

Indd brate!!!

13-04-2024 00:00

YugoVik +33148

Is toch dom man brate ,let maar op ajax verkoopt hem voor 10m en over 2 jaar word ie ergens verkocht voor 40..

13-04-2024 00:01

JaapStam +136996

Yep, dat gaat sws gebeuren jammer genoeg!!! Ajax is echt schandalig slecht bezig op bestuurlijk niveau!!! Ik dacht dat we Benfica en Bayern achterna gingen kwa beleid, maar dat is verre van gebleven helaas!!!

13-04-2024 00:02

YugoVik +33148

HSV of schalke gaan we achterna

13-04-2024 00:06

Superscoorder +3710 editor-in-chief

We gaan eerder Barcelona en Parma achterna...

13-04-2024 00:09

Hamstelaar +15022

En bij ons leek hij wel een kelderklasse voetballer

12-04-2024 23:43

dp92 +11232

Dat lijkt iedereen. Terwijl ze allemaal eerder beter presteerde. Hoe langer je in Ajax 1 speelt, hoe slechter je gaat spelen.

12-04-2024 23:47

Jake the Snake +17349

Mikautadze is een leuk spelertje, maar niet voor Ajax. Niet voor achter Brobbey.

Echt bijzonder hoe sommige mensen Mislintat blijven verdedigen op basis van individuele prestaties van jongens als deze. Het gaat er om dat Ajax spelers nodig heeft die complementair zijn en bij Ajax passen qua spelopvatting en bij het systeem dat Ajax wenst te spelen. Geen Gaaei omdat het een leuke wingback is. Geen Akpom die denkt dat hij een nummer 10 is. Geen Sosa die niet weet wat meeverdedigen is.

12-04-2024 23:42

Henny +1756

Mikautadze is een geweldige spits, die zeker wel bij Ajax zou passen. In potentie misschien nog wel beter dan Brobbey.

12-04-2024 23:47

PetrusKeizer +10739

geweldige spits, daarom was t ook zo meesterlijk dat Herr Integritat hem voor de neus van clubs als City, Chelsea en FC Cardiff wegkaapte. En dat voor een grijpstuiver! LOL

13-04-2024 06:38

Schip +23427

Ok, en waarom dan? Omdat hij scoort? In wat voor systeem speelt hij nu? Kan hij een bal vasthouden? Met de rug naar de goal spelen? En is hij zo goed dat hij direct op de training laat zien dat hij hoort te spelen in plaats van Brobbey of Akpom?

15-04-2024 20:04

Danielson +50329

Mikautadze is een prima speler en dito aankoop, alleen niet voor onze achterlijke trainer(s). Met hun idiote spelsysteem waarin hij zogenaamd niet past. Niet goed genoeg voor de nummer zes van Nederland? Laat me niet lachen zeg...

12-04-2024 23:49

Tommyshelby +128849

Dit is juist een jongen die wel bij Ajax past. Kijk alleen al naar zijn balbehandeling en het korte wegdraaien. Dat heb je of dat heb je niet.

Ons probleem is dat we vooral tegen lage blokken spelen en dat we al eeuwen met een targetspits spelen. Mikau is 176 cm, vrij tenger, geen goede kopper. Met hem kun je niet de lange bal hanteren.

Ten Hag speelde ook niet vaak met Tadic in de spits in de ED, eerder met Huntelaar/Haller/Traore. Wat ik persoonlijk wel jammer vond trouwens, net als nu met Mikau, die gozer heeft super interessante kwaliteiten imo.

12-04-2024 23:58

ReconditeNL +6480

Brobbey is eigenlijk juist een atypische ajax spits aangezien hij het van zijn fysiek moet hebben. Mikautadze juist meer van zijn techniek

13-04-2024 04:20

Ajax14AMS +25205

Wat een hosanna om niks, als we zo blij worden van veel doelpunten dan hadden we op basis van dat ene seizoen Giakoumakis ook wel kunnen halen...

Het feit blijft dat Mikautadze, omdat het zo'n luie speler is, nooit bij Ajax gaat passen. Wij spelen pressie-voetbal. Althans, normaal gesproken. Dit ligt hem gewoon niet!

12-04-2024 23:35

Ajaxxx2021 +361

Volgens mij spelen we nu juist minder pressie voetbal

12-04-2024 23:37

Ajax14AMS +25205

"Althans, normaal gesproken."

Ajax is nu Ajax niet meer, maar we moeten wel weer terug naar hoe het was. Aanvallend voetbal, druk naar voren, vlotte combinaties, etc.

In dit spel past Mikautadze niet, want hij legt er te weinig intensiteit in. Als dat veranderd kan hij wat mij betreft terug komen, technisch is het namelijk helemaal in orde, maar ik zie dat gewoon niet gebeuren.

12-04-2024 23:42

dp92 +11232

Of je kunt een trainer aanstellen die wel in staat is om spelers beter te maken.

12-04-2024 23:49

Ajax14AMS +25205

Ik denk niet dat het er nog in zit voor Mikautadze bij Ajax. Volgensmij is hij zelf ook al helemaal klaar met deze club trouwens.

Ik zou het er niet op wagen, want Brobbey speelt hij er toch niet uit en voor een vaste basisplek als Brobbey vertrekt vind ik hem niet te vertrouwen. Kun je dus beter verkopen.

12-04-2024 23:53

Sportvolgert +40416

9 goals en 3 assist in 15 wedstrijden bij een degradatie kandidaat, daarbij doet hij dit dus al meerdere jaren. Maar alleen maar goed toch, levert hij ieder geval nog wat op.

12-04-2024 23:38

Ajax14AMS +25205

Zijn geen slechte statistieken, en technisch is het een Ajax speler. Mijn probleem is de intensiteit die hij in de wedstrijd legt. Lijkt Amin Younes wel wat dat betreft.

Als je al geen intensiteit op kan brengen in je basisplekken/invalbeurten, dan houd het voor mij op. Heb je niks aan, of het nou niet het type speler ervoor is of omdat hij er geen zin in heeft. In beide gevallen mag je dan van mij opzouten.

12-04-2024 23:44

Hersenspinsel +8038

Spelen we pressie voetbal?
De tegenstander zet pressie en wij maken veel fouten en raken volledig van slag ja. Ieder tegenstander weet dat onderhand.
Je kan er gif op innemen dat Twente dat zondag ook weer probeert.
Onze opbouw is veels te langzaam en de positionering deugd ook niet.
Trainers!!!

12-04-2024 23:41

Ajax14AMS +25205

Ik zeg ook; "Althans, normaal gesproken"

Naar mijn mening moet Ajax terug naar de basis, hoe Cruijff het voor ogen had. Aanvallend voetbal, hoge druk, vlotte combinaties, jeugd inpassen, pas kopen als je geen eigen talent hebt voor op die plek... Etc.

Jij hebt helemaal gelijk. Dit Ajax is totaal niet gemaakt om dit spel te spelen, zo ook Mikautadze niet naar mijn mening. Ja, technisch past hij makkelijk bij Ajax, maar de intensiteit die hij in de wedstrijd legt lijkt Amin Younes wel.

Of hij wilt het niet, of hij kan het niet. In beide gevallen ben je dan beter af zonder hem.

12-04-2024 23:47

Professor +11136

Die intensiteit is bijna voor heel Ajax een probleem

13-04-2024 00:08

Ajax14AMS +25205

Klopt daarom ben ik ook
#TeamVerkoopIedereen

(behalve Brobbey en Hato)

13-04-2024 00:11

robbertvd +2407

Hato? Sinds zijn nieuwe contract laks, sokjes omlaag, verongelijkt kijken! Die heeft wel een schop onder zijn kont nodig.

15-04-2024 12:39

Tommyshelby +128849

Pressie is inderdaad belangrijk bij Ajax, maar het valt aan te leren. Mits die jongen er open voor staat. Volgens mij wil hij ook de top bereiken.

Trouwens vrij ironisch dat die man links op jouw profielfoto hetzelfde gedrag vertoonde als Mikautadze bij z'n oude club. En toen kwam dit argument ook vaak langs.

Pas bij Ajax werd het een kilometervreter en een veel betere speler.

12-04-2024 23:42

Ajax14AMS +25205

Klopt, maar bij Ziyech zag je dat vuur al, de wil om te slagen. Bij Mikautadze...?

Ik hoorde na twee weken al verhalen dat Mikautadze intern ging klagen over zijn speeltijd, en later ook extern door in de media het te hebben over de positie waarin hij speelde in de minuten die hij wel kreeg.

Dit klagen is voor mij al een hele grote red flag, en als je dan in de minuten DIE je krijgt het vertikt om ook maar een sprintje te trekken, dan ben ik snel klaar met je. Of hij kan het niet of hij wil het gewoon niet.

12-04-2024 23:50

Tommyshelby +128849

Spelers met zulke technische kwaliteiten zijn vaak wat lastigere types, ook qua persoonlijkheid, toch zou ik er flink in investeren. Als je hem kunt overtuigen dan hebben we een fantastische speler in huis. Nu hebben ze hem wel heel makkelijk weggedaan.

12-04-2024 23:51

Ajax14AMS +25205

Ik had liever Akpom zien vertrekken dan Mikautadze, dat wel, maar het allerliefste allebei deze zomer.

Wat je zegt heb je gelijk in, maar denk jij dat Mikautadze het type is dat volgend jaar wilt blijven om zichzelf in de basis te knokken? Denk het niet. Na pak hem beet twee weken ging hij intern al klagen over zijn speeltijd, en na een maand in de media over de positie(s) waarop hij speelde. In de kansen die hij kreeg zag ik ook niet een gretige speler die keihard zijn best deed om zijn plek af te dwingen.

Deels komt het door Mislintat die enkele aankopen influisterde dat ze in de basis hoorden, terwijl Steijn ze (nog) niet goed genoeg kende en ze dus (nog) niet in de basis vertrouwde, wat gewoon logisch is. Aan de andere kant is dat geen excuus om niet keihard je best te doen... Toch?

12-04-2024 23:56

wijzijndebeste123 +163775

Hahahaha. Wat pijnlijk voor je zeg.

Ik voorspelde dat hij er 10 zou gaan maken bij Metz. Volgens jou was dat kansloos. Inmiddels 9 goals en 3 assists in 15 wedstrijden.

Mikautadze is helemaal geen luie speler. Bij Ajax raakte hij simpelweg gedemotiveerd door hoe schandalig hij behandeld is. In half seizoen onder twee waardeloze trainers sporadisch mogen meedoen in n elftal dat los zand is en niet eens op zn eigen plek. Totaal begrijpelijk dat die jongen zonder vertrouwen en motivatie rondliep.

Het is zo intens treurig dat jij nooit je ongelijk kan toegeven. Mikautadze is n prachtige speler die perfect bij Ajax past. Hem vergelijken met Giakoumakis is echt lachwekkend. Het laat zien hoe weinig verstand je er van hebt aangezien deze spelers in niks op elkaar lijken.

13-04-2024 08:59

Ajax14AMS +25205

Is niet begrijpelijk het is een prof, dit is zijn werk. Verkopen die mentaal zwakke speler.

En volgensmij had jij het over twintig goals. Als je tien zei petje af, had ik niet verwacht. (al heeft hij er technisch gezien nog drie te gaan, want twee van zijn negen goals waren van voor de transfer)

Vind nog steeds dat je hem moet verkopen, want of hij kan niet met intensiteit spelen, of hij wilt het niet. Beide Ajax-onwaardig.

13-04-2024 10:31

TontoKarnaggel +42504

Mikautadze gaat over 1 of 2 jaar lekker bij een marseille ofzo voetballen. Dat is dan speler nr 36 die niet goed genoeg is voor Ajax om vervolgens op een hoger niveau prima te presteren. Maar niet getreurd, wij mogen naar rensch en gooier kijken in
de play offs. Echt... wij zijn met afstand de domst geleide club van europa....

12-04-2024 23:28

Oxxer +163926 moderator

Jouw laatste zin is pijnlijk en toch keihard de waarheid, Ajax is een grote club waar amateurs het beleid bepalen.

12-04-2024 23:34

TontoKarnaggel +42504

Heb je wel eens "sunderland till i die" gekeken? Ik keek met open bek naar het enorme opportunistische amateurisme bij een club met toch honderden mijloenen aan begroting. Ik kon me niet voorstellen dat dat mogelijk was. Nu ben ik er achter gekomen dat dat nog meeviel en het nog veel erger kan....

12-04-2024 23:44

Oxxer +163926 moderator

Wel eens van gehoord is dat op Netflix?

12-04-2024 23:49

TontoKarnaggel +42504

Yep, aanradertje, je weet niet wat je ziet aan ongehoorde bestuurlijke onkunde en tegelijkertijd een prachtig portret van een club en zijn supporters

12-04-2024 23:51

Oxxer +163926 moderator

Hij staat in mijn watch-list, bedankt voor de reminder. Sunderland ex club van Hendo is een sleeping giant.

12-04-2024 23:55

JaapStam +136996

Je laatste regel is precies de reden waar we nu zitten met ons aller Ajax; WANBELEID!!!

12-04-2024 23:40

Oxxer +163926 moderator

Vraag jezelf af hoeveel en wat de mensen die altijd negatief zijn gezien hebben van Mikau, ik weet het antwoord, helemaal niks.

12-04-2024 23:54

JaapStam +136996

Die mensen zijn teletekst supporter!!! Ik neem zulke mensen nooit serieus over Mikau, of andere spelers zoals Bergwijn dat die de kar zou even trekken in Ajax1!!! Schei uit joh!!! Kijken niet verder dan Studio Sport haha!!!

12-04-2024 23:59

Oxxer +163926 moderator

Heb al jaren geen Studio Sport gezien.

13-04-2024 00:13

JaapStam +136996

Goed bezig haha!!!

13-04-2024 00:18

Danielson +50329

Mikautadze verhuren en geen reële kans geven is minstens zo stupide als Conceicao aan Porto verhuren.
Onze trainers zijn zo slecht dat op zich veelbelovende spelers niet aan de bak komen.
Dat Sosa dit seizoen zo ondermaats presteert wijt ik ook daaraan.

12-04-2024 23:46

Yaeron +6379

Tegen Lens, dat is niet de minste met die verdediging. Klasse.

12-04-2024 23:19

Tommyshelby +128849

Moeten we hopen op handhaving van Metz? Dan tikken ze wel meteen die 12/13M af. Ik denk dat z'n marktwaarde nu hoger ligt.

Hij gaat zelfs nog een EK spelen, al is zijn team bagger. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

12-04-2024 23:16

Nr.10 +111090

Ik vind 12-13 miljoen weinig voor zo’n jonge spits die zo makkelijk scoort in de Ligue 1 bij een matige ploeg. Als hij er nog een paar maakt voor het einde van het seizoen is hij toch makkelijk het dubbele waard, of meer?

12-04-2024 23:26

Tommyshelby +128849

Ik vind het ook peanuts eerlijk gezegd. Hij kan zo mee bij Monaco. Lijkt ook een beetje op Ben Yedder qua speelstijl. En die tikken 30M af voor spitsen...

12-04-2024 23:27

Hersenspinsel +8038

Mikautadze weer 2 maal gescoord.
Staat nu op plek 8 op de topscoorders lijst net onder Dallinga.
Man, man, man wat zijn onze trainers toch een stelletje blinden die helemaal niets van het spelletje voetbal begrijpen.

12-04-2024 23:14

BlikOpAjax +610

En dat in slechts 14 wedstrijden

12-04-2024 23:16

Ajaxlee +5560

En wij maar 541 spelen, omdat we geen aanvallers hebben. Conceicao en Mikautadze had ik er graag bij gehad.

12-04-2024 23:16

Epiret +4398

Zelfs Mbappe zou bij Ajax niet uit de verf komen……

12-04-2024 23:12

DeBaarsjes +3118

Lens was op bezoek bij Metz...

12-04-2024 23:03

JaapStam +136996

Mikautadze = matchwinner en weer met 2 goals tegen RC Lens!!!

12-04-2024 22:55

Oxxer +163926 moderator

Rustig aan jij.

12-04-2024 22:55

JaapStam +136996

Haha hoezo dat nouw weer???!!!

12-04-2024 23:06

Oxxer +163926 moderator

Niet zo happen man.

Mikau komt niet terug, dat Schip is al weg gevaren.

12-04-2024 23:09

JaapStam +136996

Hap altijd in je comments pffff!!!

Nee heb je gelijk in indd!!! Het was te mooi om waar te zijn!!!

12-04-2024 23:11

Oxxer +163926 moderator

Door de verhuur van Mikau tegen zeer slechte voorwaarden en David Martinez Morales een type Ziyech niet vastleggen terwijl hij zo goed als binnen was, heb ik weinig vertrouwen in degene die de transfers doen bij Ajax.

12-04-2024 23:12

JaapStam +136996

David Martinez Morales ken ik helaas niet goed, is dat een goeie een Argentijnse voetballer met GRINTA???!!! Nou, een type Ziyech is van mij part altijd van harte welkom!!! Thiago Almada uit de Amerikaanse competitie, is dat nog wat voor ons, of een kansloze missie???!!!

12-04-2024 23:15

Oxxer +163926 moderator

Jaap vergeet Almada, gerucht komt van fantast Verweij, Argentina 023 speelde een paar weken terug Olympische kwalificatiewedstrijden. Almada, Valentin Barco, Echeverri, Medina, E Fernandez en nog veel meer young stars speelden mee. Bij alle wedstrijden zaten scouts van grote clubs.

Wbt David Martinez, hij is van Venezuela, een toptalent, Ajax deed niks en nu zit hij bij LAFC. MLS haalt jonge potentiële toppers uit Zuid Amerika, Frederico Redondo zit nu bij Inter Miami.

12-04-2024 23:22

JaapStam +136996

Ajax moet uiteraard weer is gaan scouten in die contreien van Zuid-Amerika!!! Daar zitten vaak jongens die weten wat er moet gestreden worden bij een voetbalclub!!! Max 3 a 4 daarvan halen, en je komt weer terug in de absolute top!!! Ook moet er in het bestuurlijke niveau weer goed komen, want anders blijven we in deze rotzooi zitten in het diepe moeras!!!

12-04-2024 23:24

Oxxer +163926 moderator

Ik haat Mislintat niet en schrijf niet als zijn aankopen af, maar ik had het anders gedaan, 4-5 Latino’s voor de helft of minder zelfs van wat nu is uitgeven. Goed voetballende jongens met de juiste mentaliteit ipv de barbiepoppen die nu in het team staan.

12-04-2024 23:31

Oxxer +163926 moderator

Ik weet jij bent fan van Ziyech, David Martinez heeft dezelfde scherp aangesneden voorzet, zijn spelhervattingen zijn vergelijkbaar niveau als van Hakeem the Dream.

Matias Rojas een Paraguayaan was 2 jaar terug transfervrij ging van Racing naar Corinthians, hij is een kloon van Tadic met een veel betere vrije trap.

Mijn punt, met goed scouten zijn goede spelers die onder de radar zitten op te halen voor weinig. Tadic zat bij Soton, grote PL clubs happen niet toe,hij en Ajax waren match made in heaven.

12-04-2024 23:47

JaapStam +136996

Ik zal die naam onthouden; David Martinez!!! Jij kijk volgens mij zowat elke nacht de Amerikaanse als de Zuid-Amerikaanse voetbal volgen snachts???!!! Ik heb de laatste jaren helemaal geen tijd meer voor!!! Soms pakte ik ook even NBA er bij van Golde State Warriors, alleen daar ook van afgehaakt!!!

Matias Rojas ooit van gehoord van naam!!! Had Ajax toen niet interesse in hem???!!!

Juist, dat roepen we al vaker hier dat Ajax weer is moet gaan scouten daar!!! Feijenooit werkt nu zijn vruchten er vanaf met Giménez en Paixão!!! Die hebben bij ons in de keuken gekeken met in het verleden bij ons; Neres, Sánchez, Tagliafico, Álvarez, Martínez en Antony onder anderen!!! Ik dacht dat we na hun vertrek van die 4; Tagliafico, Álvarez, Martínez en Antony... weer verder zouden gaan scouten in Zuid-Amerika, en raar genoeg gingen we ineens met 31 mln vol voor Bergwijn (wat ik vanaf begin nooit heb begrepen in deze aankoop), want Premier League volgers weten dat Bergwijn er niks van bakte!!! De enigste die hier het hardste lacht, is Levy van Tottenham Hotspur + al die andere voetbalclubs!!! Want geen 1 andere club toonde interesse in Bergwijn, behalve ons aller Ajax!!! Wanbeleid ten top!!! Dat geld krijgen we nooit meer voor terug!!! Om terug te komen op Zuid Amerika; als we verdorie nou verder waren gegaan in die contreien waren we nog steeds een topclub van weleer in Europa, of zelfs daarbuiten!!! Dat weet ik gewoon 100% zeker!!! We hadden het Bayern en Benfica van Nederland moeten zijn!!! 4 a 5 max Zuid-Amerikaanse spelers gemixt met jeugd producten uit onze opleiding en andere aankopen zoals vedettes die het team op sleeptouw kunnen nemen!!!

On; is dit hem David Enmanuel Martínez Morales uit Venezuela???!!!

13-04-2024 00:13

Oxxer +163926 moderator

Ik kijk niet elke nacht ben jij leip?Alleen bij gunstige tijden en regelmatig in de weekenden, alle namen genoemd in Geruchtenmolen zoals Rojas komen niet. Iedere fantast met een smartphone gooit iets op het net wat overgenomen wordt als gerucht. Versterkingen van €5M tot max €10M zijn nog steeds haalbaar.

13-04-2024 00:24

JaapStam +136996

Oké, dan had ik het verkeerd begrepen of gehoord!!! 😂👍🏻!!!

PS: dit was wel een aanrader van je toen over Napoli ultras op Netflix...

https://youtu.be/i-99BoYyUoI?si=x-0MUdn9V5xJuiiH

13-04-2024 00:33

JoeBlow +8182

In die categorie moet je ze wel wat tijd geven. En dat is juist iets wat Ajax niet doet.

13-04-2024 01:35

Oxxer +163926 moderator

@Joe B

Ik kan in de thread niet zien op wie en wat jij reageert, enlighten me?

13-04-2024 09:51

AjaxPositivo +6958

Dan gaat die verkoop gelukkig door. Dat is al 1 vd 12.
Hopelijk speelt Sosa een goed EK en mag ook Bergwijn zich daar in de kijker spelen.

12-04-2024 22:18

Patrick78 +51910

‘ Dan gaat die verkoop gelukkig door ‘

Aldus AjaxNegativo

Gelukkig???? En waarom gelukkig????????

12-04-2024 22:25

AjaxPositivo +6958

Omdat hij bij ons er niets van kon. Dat hij bij Metz weer z'n oude vorm laat zien is positief. Maar zegt niet dat hij opeens toch een Ajax-spits zou zijn.
Net als bij Sanchez die bij Porto speelt. Hij doet het daar best aardig, maar moet hij daarom de nieuwe rechtsback worden? Nee! Gelukkig gaat hij ook verkocht worden.

12-04-2024 22:42

Patrick78 +51910

‘ Gelukkig gaat hij ook verkocht worden. ‘

Bron?

12-04-2024 22:46

Oxxer +163926 moderator

@AjaxPositivo

“ Maar zegt niet dat hij opeens toch een Ajax-spits zou zijn”

Hoeveel min heb jij van Metz gezien sinds de winter break?

12-04-2024 22:52

Patrick78 +51910

0 minuten

12-04-2024 22:55

Oxxer +163926 moderator

Zat op Engelse zender te kijken, commentatoren zeggen letterlijk.

“ Mikau terug van een ongelukkige periode bij Ajax, hij laat met zijn klasse goals zien hoeveel potentie hij heeft”

12-04-2024 22:59

Kryptonite +76747

AjaxPositivo

Hoe kom je erop dat Jorge Sanchez het goed doet bij Porto? Hij heeft bij elkaar opgeteld nog geen 10 wedstrijden gespeeld. Een paar dagen geleden werd hij na ongeveer een helft gewisseld. De wedstrijd ervoor mocht hij het laatste kwartier invallen (vanwage rode kaarten). Vanaf begin december niet meer een wedstrijd volgemaakt. Nee, Sanchez is fucking kut, ook bij Porto en komt waarschijnlijk gewoon weer terug. Is een heel ander geval dan Mikautadze die bij ons nauwelijks de kans kreeg.

12-04-2024 22:59

Rodsje +14721

Komt niet terug er is een optie die verplicht word na aantal minuten en dat heeft hij al gehaald

13-04-2024 00:09

ReconditeNL +6480

Hoeveel wedstrijden heeft hij op zijn natuurlijke positie gespeeld? Haast 0.

13-04-2024 04:24

AjaxPositivo +6958

@kryptonite ik heb inderdaad maar twee potjes sinds de winter gezien waar hij in meedeed. En hij speelde degelijk. Veel degelijker dan Gaaei en Gooijer doen. Maar los van hoe hij het bij Porto doet... ik beoordeel hem vooral op vorig seizoen. Hij is in niets een back voor Ajax. Net als Gaaei overigens.

13-04-2024 17:17

AjaxPositivo +6958

@oxxer nee ik zag alleen wat fragmenten van Metz.
Maar ik zag in z'n minuten bij Ajax geen vleugje klasse. Dus ook al speelt hij de sterren van de hemel bij Metz, ik zou hem niet terugnemen. Ook heb ik het idee dat het qua type geen echte nr 9 is. En bij z'n aantreden werd gezegd dat hij ook wel als valse rechtsbuiten kon... nou dat hebben we gezien!

13-04-2024 17:19

JaapStam +136996

Vreemde post!!!

12-04-2024 22:25

Nr.10 +111090

Lijkt erop alsof we beter kunnen hopen dat Metz degradeert en hij dan daar niet heen wil.
Dan kunnen we hem voor meer verkopen. Ik hoor dat ze hem nu voor 10-15 miljoen kunnen overnemen, dat is weinig voor een speler die zo makkelijk scoort in de Ligue 1.

12-04-2024 23:16

JoeBlow +8182

Desnoods kopen ze hem en schuiven ze hem meteen door naar een grotere club. Volgens mij speelt hij ook op het EK deze zomer. Dat maakt die koopoptie voor 6M onder the boekwaarde helemaal debiel.

13-04-2024 01:37

AjaxPositivo +6958

Haha ja dat kan ook! Mja als club denk je toch wel... hij kan het 2 keer bij Metz maar bij een andere club niet...

13-04-2024 17:14

7172AFCA7395 +10299

Mikautadze weer aan het kanon.

12-04-2024 21:57

Nr.10 +111090

Mikautadze… 12 wedstrijden en 7 goals bij een degradatie kandidaat in de Ligue 1. Ik zeg niet dat hij goed bij Ajax past, maar dan ben je geen koekenbakker hoor.

12-04-2024 21:54

JohnnyHeitinga3 +8013

13 wedstrijden, 9 goals.

12-04-2024 21:55

Nr.10 +111090

Als je die eerste drie meerekent, dan zijn het er 15 en 9 goals.

12-04-2024 21:55

JaapStam +136996

15 wedstrijden, 9 goals!!!

12-04-2024 21:58

Patrick78 +51910

Twee goals voor Mikautadze

Gelukkig we hebben Forbs en Bergwijn!

12-04-2024 21:50

JaapStam +136996

Precies Patrick!!!

Knetter gek!!!

12-04-2024 21:51

Patrick78 +51910

Wij zijn een parodie van een voetbalclub en dit zijn de resultaten

Wanbeleid op zijn best!!!!

12-04-2024 21:53

Ajaxlee +5560

Bizar hè. Dan spelen we 541 omdat we geen aanvallers hebben en loopt Mikautadze in Frankrijk en Conceicoa in Portugal

12-04-2024 23:08
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.