'Pijnlijk, nieuw en veelzeggend was dat Bergwijn en Timber hun coach niet wensten bij te vallen'

door NielsOpdam 74

Bron Algemeen Dagblad

'Pijnlijk, nieuw en veelzeggend was dat Bergwijn en Timber hun coach niet wensten bij te vallen'

door NielsOpdam 74

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Johan Inan noemt het pijnlijk, nieuw en veelzeggend dat Steven Bergwijn en Jurriën Timber trainer Alfred Schreuder niet bijvielen na de verloren wedstrijd tegen Napoli (1-6). Dat schrijft de Ajax-watcher in het Algemeen Dagblad.

Na de keiharde nederlaag tegen Napoli vertelde Schreuder dat Napoli en Liverpool een maat te groot zijn voor Ajax. 'Pijnlijk, nieuw en veelzeggend bij Ajax was ook dat trotse spelers als Bergwijn en Timber hun coach, die bij zijn rentree in Amsterdam nog stelde de Champions League te willen winnen, niet wensten bij te vallen in diens conclusie dat Ajax niet kan concurreren met Napoli en Liverpool', schrijft Inan.

De Ajax-watcher schrijft dat de Amsterdammers tegen Rangers FC en sc Heerenveen nog 'Champions League-proof' oogde. 'Maar tegen Liverpool, AZ en Napoli bleek Ajax vooral getransformeerd tot aangeschoten wild. Weer viel de ploeg om toen de opponent druk ontketende. Van het driehoek waarmee Ajax rond de middencirkel vaak masterclasses initieerde, is niets over. Keeper Pasveer, eerder figurant in balbezit, wordt nu continu gezocht en gedwongen tot de lange bal, die niet langer oplossing biedt bij de vertrokken Haller en falende Tadic.'

'Schorsing Tadic kan wel eens als reddingsboei dienen voor dolende Schreuder'

Dusan Tadić speelt de laatste tijd niet goed, maar maakt wel de meeste minuten dit seizoen. 'Dat wil niet zeggen dat teamgenoten dat niet begrijpen. Wel is het zo dat Schreuder zich met het weinige of late ingrijpen meer problemen op de hals haalt. Een trainer die steeds roept "meer dan elf basisspelers" te hebben, zet zijn eigen geloofwaardigheid en ook het vertrouwen van zijn reserves op het spel als hij het vertikt de vastgeroeste hiërarchie op te schudden. Wat dat betreft kan de schorsing van Tadic in Napels wel eens als reddingsboei dienen voor de dolende Schreuder.'

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10235

Kan iemand van AS of Ajax Nieuws mij even uitleggen waarom ik bij vele beschrijvingen nog steeds het gezicht van Overmars zie. Het wordt meer dan de hoogste tijd Ajax Nieuws, Ajax Showtime is zeer overleden, dat de foto van Marc niet meer op AS staat. Thijs Zwagermsn, kan jij dit effe regelen?

07-10-2022 14:38

AjaxfanRuben +223

Bijvallen of afvallen.

07-10-2022 12:09

roodwit007 +14204

dat had ik ook al geopperd helemaal eens hier mee ,maar vergeet niet dat berghus voor rechts is gehaald en door een paar idioten op het middenveld is gedumpt

06-10-2022 10:33

Melle.v +1552

Dat kwam omdat die op rechts echt helemaal onzichtbaar was en niets toevoegde.

06-10-2022 11:28

Rockanje23 +37006

Ajax heeft niet alleen dringend behoefte aan een nieuwe trainer maar ook aan een nieuwe TD. Het aan en verkoopbeleid was compleet ruk deze zomer.

06-10-2022 10:31

jaripettersson +9451

Hoe blij is timber met zo'n slechte voetballer naast zich. De tegenstander zorgt dat bassey mag opbouwen. Doen ze slim en ajax kan het vergeten.

06-10-2022 09:26

MrMartinez +2980

Ik heb onverminderd moeite met dit soort 'meningen' van een AD-journalist. Hoezo is zelfs het "niet bijvallen" is al een dingetje? Hadden ze dan expliciet moeten zeggen dat de aanpak van de trainer perfect was?
Zo kan iedereen wel "nieuws" maken.

06-10-2022 07:38

Kingoffdatoilet +17128

Hij zal Ocampos wel gaan opstellen.

06-10-2022 00:52

ajax1roy +106

Napoli is ook gewoon goed
Liverpool heeft ook niks tegen hun te vertellen



Zoals Ajax goed was tegen Dortmund Madrid Juventus

En dat vinden wij de basis terwijl daar vooral Ajax groot gemaakt werd

De Nederlandse pers zet Ajax ten schande neer

Je kunt ook gewoon zeggen Napoli is fucking goed

05-10-2022 23:49

Kingoffdatoilet +17128

Ajax is al een paar weken een schande en een echte Ajacied ziet dat en durft dat ook te benoemen. Dat Napoli goed is is een feit natuurlijk. Dat Ajax momenteel erg slecht voetbal op de mat legt ook. Ajax moet mooi en goed voetballen, dat vinden wij Ajacieden belangrijk. Dan mag je best een keer van Napoli verliezen maar nooit zo.

06-10-2022 00:54

MarcHogervorst +35302

Laat Ajax eerst maar eens winnen en punten pakken, mooi voetbal komt voor mij juist later wel weer een keer.

07-10-2022 15:48

ajax1roy +106

H2 vond iedereen hier toch geweldig
Het knuffel gehalte werd zo groot


Ik snap dat niet

Wat het hij moeten wisselen dan !!! Leg dat maar eens uit

05-10-2022 23:44

PuurGeluk +4810

Zolang jij die een na laatste zin niet verduidelijkt gaat niemand je iets uitleggen denk ik zo😄

06-10-2022 07:31

supporter sinds +7878

Schreuder hoeft ook niet eens zoveel te wisselen .. hij moet ze alleen wel op de juiste plek zetten ! Kudus naar het midden, Brobbey in de spits , probeer Conceiccao eens rechtsbuiten - en anders heb je daar Berghuis, Ocampos, en eventueel wissel van Tadic en Bergwijn op de vleugels. Wijndal ipv Blind en je hebt het al veel beter voor elkaar

07-10-2022 12:00

Snellejapie +11401

Schreuder heeft alweer zijn langste tijd gehad, dat ziet iedereen nu wel in. Maar ook een flink aantal spelers zouden zichzelf eens goed in de spiegel moeten aankijken. En laten dat nou net Rensch, Timber, Tadic, Blind, Bergwijn en vooral Berghuis bijhoren.

Wat die gisteren lieten zien grenst gewoon aan sabotage.

05-10-2022 23:33

sytze_wiersma +28

Napoli was zes tot 10 maatjes te groot. Spelers moeten naar zichzelf kijken. Timber is een gup die net komt kijken, Bergwijn mislukt in Engeland en vlamt ook nauwelijks de laatste weken. Ja, Napoli was een flinke maat te groot. Wat speelde die lekker zeg, de tandjes.

05-10-2022 22:59

Odysseus +14246

Aldus, sytze_wiersma… de gup die net bij AS komt kijken.

05-10-2022 23:05

MichelBoerebach +29171

Scherp. En dan te bedenken dat het al bijna middernacht is. Petje af, broeder Odysseus! (-:

05-10-2022 23:07

Odysseus +14246

👊🏼

05-10-2022 23:10

MennoJerry +4104

Ik vind dat echt bullshit. Met deze selectie mag je verwachten dat je minimaal gelijk speelt tegen Napoli. Ik weet zeker dat als je de poppetjes op de juiste plek zet dat je met dezelfde 11 gewoon van Napoli kan winnen.

05-10-2022 23:13

Bc te P +22130

Alleen al de reacties van Timber en Bergwijn zouden een duidelijk signaal naar het bestuur moeten zijn om schreuder eruit te sturen

05-10-2022 22:43

Dusbaba +15337

Hoe kan je nou de CL willen winnen als deze 2 al te groot voor je zijn. Volgend jaar dan of zo?

05-10-2022 22:35

wijzijndebeste123 +163208

schreuder voelt de druk dat hij iets drastisch moet veranderen. immers bij dezelfde opstelling zal de kritiek ongeëvenaard zijn. ik denk dat hij dus idd zogenaamde maatregelen neemt en dan komt met n andere opstelling waarbij de huidige problemen gewoon blijven bestaan. n opstelling waar hij wederom de makkelijkste slachtoffers kiest (bassey kudus taylor) en zijn lot in de handen vd oude garde legt zoals de ware lafaard betaamt. ik voorspel: pasveer rensch timber blind wijndal alvarez klaassen berghuis tadic brobbey bergwijn.

05-10-2022 22:35

Harrier Du Bois +38678

Als hij Taylor of Kudus slachtoffert dan is zijn positie niet meer te houden, wat zou dat een onkunde zijn.

05-10-2022 22:38

MisterAFCA +6415

Van het driehoek… man man. Dan stop ik maar met lezen.

05-10-2022 22:32

Harrier Du Bois +38678

Misschien het meest pijnlijke is dat er vandaag niks naar buiten is gekomen, geen nieuws, niet eens roddels, complete radiostilte en dat na een 1-6 verlies in eigen huis, tja, vreemde tijden vind ik maar.

05-10-2022 22:32

flavente +166

Is niet vreemd als Schreuder zelf het lek is

06-10-2022 07:14

tdecler +3302

Dat je niks hoort, wil niet zeggen dat er geen harde woorden zijn gevallen.

06-10-2022 08:56

RadheAjax2021 +17874

De dag ervoor zegt schreuder dat het elftal genoeg kwaliteit heeft om te kunnen overwinteren en na de wedstrijd zegt hij dat ze een maatje te groot zijn en veel beter zijn. Dan heb je het echt niet op een rijtje met wat je wilt en ziet. Zijn manier van overbrengen wordt met de dag onrealistischer. Ontslag is de enige optie.

05-10-2022 22:29

MichelBoerebach +29171

Ik denk dat Ajax qua materiaal niet echt veel onderdoet voor Napoli. Napoli heeft echter een coach die het elftal lekker aan het ballen heeft gekregen. Wij verre van.

05-10-2022 22:38

DonQ +5999

Dat zie ik toch anders. Wanneer iedereen fit is, kan ik buiten Timber en misschien Blind eigenlijk geen speler bedenken van Ajax die beter is op zijn positie dan Napoli. Middenveld allemaal een klasse beter dan wat wij hebben rondlopen, rechtsback stuk beter, Kim ook een reus daar achterin, en aanvallend hebben ze in de gehele breedte ook veel meer kwaliteit.
Dan nog wordt dit verschil natuurlijk een stuk groter gemaakt doordat ons elftal los zand is en we een incapabele coach hebben.

05-10-2022 23:03

MichelBoerebach +29171

Ze zullen misschien in de breedte misschien iets beter zijn, maar ze hebben, evenals wij, ook geen Europese toppers rondlopen. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.

05-10-2022 23:06

Spelverdeler +4640

Het is ook vrij opmerkelijk dat een coach in een interview zegt dat de tegenstander een maat te groot was.

05-10-2022 22:26

MichelBoerebach +29171

Dat kun je zeggen als dit daadwerkelijk zo is. Man City, Real, PSG zijn in feite een maatje te groot voor ons. Napoli dus niet.

05-10-2022 22:40

Babangida83 +23827

Ik denk juist dat we even tijdelijk minder moeten rouleren, om wat vastigheden te creëren. Juist als het even niet loopt, kun je daar dan op terugvallen. Allen is het daar eigenlijk een beetje te laat voor, nu net de intensiteit in het schema toeneemt. Vanuit dat perspectief begrijp ik ook wel dat hij niet wisselt. Dat is ook een beetje een raar excuus. Alsof het daar aan lag. Napoli was gewoon heel erg goed en Ajax gewoon nog niet goed op elkaar ingespeeld.

05-10-2022 22:15

MichelBoerebach +29171

Misschien dat we de coach kunnen rouleren?

05-10-2022 22:40

PietjePrecisie +1982

Bergwijn Brobbey Conceicao
.................Kudus
.........Taylor Grillitsch
Wijndal Bassey Timber Sanchez
.................Pasveer

Lijkt me best een fijn elftal.

05-10-2022 22:15

Ajaxisart +18768

Prima opstelling.

05-10-2022 22:17

Web +178830

Opbouwen gaan wij maar niet meer doen
Lange peren naar voren?
Zijn jullie Ajax supporters
Nog meer de weg kwijt dan Schreuder

Dit is niets beter

05-10-2022 22:26

Ajaxisart +18768

Timber en Grillitsch kunnen gewoon opbouwen hoor, of denk je dat alleen Blind een goede pass kan geven? Door Wijndal gaat Bergwijn ook weer het spel laten zien van de eerste wedstrijden. Je hebt snelheid achterin. Je hebt creativiteit voorin. In de Eredivisie kun je dit best proberen.

05-10-2022 22:41

MichelBoerebach +29171

Wie heeft het over lange peren naar voren, Web?

05-10-2022 22:42

Kingoffdatoilet +17128

Ajax onder Schreuder knalt anders ook bijna alles lang

06-10-2022 00:57

Amsterdamnoord +6008

Precies, dit is wat er zo mis is in dit elftal, openbouwen van achteruit kan alleen Blind

06-10-2022 09:22

Didulica87 +2304

Berghuis voor die Portugees

05-10-2022 22:27

RadheAjax2021 +17874

Prima opstelling hoor. Maar schreuder gaat hier nooit voor kiezen. Bij het maken van zijn opstelling begint het meteen hier:

Tadic



Blind


Daarom vrees ik voor het ergste als hij aan blijft bij Ajax.

05-10-2022 22:32

tijssenajax +13921

Ja, maar dat gaat dan ook zijn ondergang worden als hij daarin volhardt. (liever had ik zijn ontslag al gehoord)

05-10-2022 23:14

MichelBoerebach +29171

Ja, tegen Volendam. Niet uit tegen Napoli of thuis tegen Liverpool (tenzij je Schreuder heel snel weg wilt hebben)

05-10-2022 22:41

AjaxSoCal +1971

Ben het in grote lijnen met je eens maar wil Grillitsch best eens centraal in de verdediging zien. Bassey is aan de bal zo verschrikkelijk matig.
Ook is Rensch meer een voetballer dan Sanchez. Ik zou die twee rouleren afhankelijk van de tegenstander.

Bergwijn Brobbey Conceicao
.................Kudus
.........Berghuis Taylor
Wijndal Grillitsch Timber Rensch/Sanchez
.................Pasveer

We hebben opbouwers nodig, Alvarez, Bassey en ook Sanchez zijn dat vooralsnog niet.

06-10-2022 23:10

Ajax4proud +10808

Het is een pijnlijke nederlaag dat niet nodig was. Hij had zelfs na de 1 - 0 de bus kunnen parkeren, de juiste wissels kunnen doorvoeren en misschien met een gelijkspel eraf kunnen gaan.

Napoli was goed maar deze thuis nederlaag is wel mede mogelijk gemaakt door de trainer. Het aanblijven van de trainer is vragen om problemen.

05-10-2022 22:11

FCDuivendrecht +5466

Vooral pijnlijk dat wij een trainer hebben die apathisch naar de klok zit te koekeloeren en als een schijndooie in z'n kladblok zit te schrijven als we 6-1 achter staan.

05-10-2022 22:11

Ajax4proud +10808

Ik ben benieuwd wat hij op z'n kladblok heeft geschreven?
Waar zal ik Tadic neerzetten, niet hier, niet hier of daar maar waar dan wel?
Oh rood, het probleem is opgelost!

05-10-2022 22:13

FCDuivendrecht +5466

Ik blijf het zo bizar vinden. Reiziger zat overigens ook fanatiek mee te pennen. Ik neem aan dat ze de uitslag morgen nog herinneren?

05-10-2022 22:16

MichelBoerebach +29171

Hij schijnt huisjes te tekenen met een kruis in het midden, en dan proberen om dit zonder een bestaande lijn te raken te bewerkstelligen. Probeer het maar eens. Gaat best wat tijd in zitten.

05-10-2022 22:46

Spelverdeler +4640

En die Kaltenbach zit er meestal als een zoutzak bij.

05-10-2022 22:24

MichelBoerebach +29171

Kaltgemacht

05-10-2022 22:47

Artemio +31794

Het is een regelrechte schande dat die zombie daar zit met zijn tablet.

05-10-2022 22:59

tijssenajax +13921

Ja bij 1-11 zou die nog hetzelfde reageren, die dooie.

05-10-2022 23:15

AFCA-Driebergen +22103

Niks raars aan. Kan ze geen ongelijk geven.

05-10-2022 22:01

Ajaxisart +18768

Nog steeds erg gefrustreerd…..door die mafkees van een trainer. Niet wisselen, verkeerd wisselen, te laat wisselen. Zijn team afvallen, geen verantwoordelijkheid nemen. Een vd Sar die niet de ballen heeft om in te grijpen. Ajax is echt doodziek. Je zou haast hopen op puntverlies tegen Volendam

05-10-2022 21:47

cl=5! +5369

Sterker nog, je hoopt op geen puntverlies maar dat is hopen tegen beter weten in...

05-10-2022 22:11

Dave +5840

Pffff het doet nog steeds pijn.

05-10-2022 21:39

wijzijndebeste123 +163208

ik ben juist blij dat zulke belangrijke spelers gefrustreerd zijn en klaar lijken te zijn met schreuder. die man heeft er op elk gebied in enkele maanden tijd een ongelofelijke bende van gemaakt. hoe langer t duurt voordat de bom barst hoe meer schade je oploopt.

05-10-2022 21:38

MidMid +5673

Precies. Gek genoeg ben ik ook blij dat we meteen ook heel dik verloren. Was het 1-2 gebleven dan had iedereen - en ook Schreuder - kunnen zeggen, nah ja nipt verloren van een goede tegenstander. De 1-6 verlies bespoedigt het vertrek van Schreuder alleen maar. Als ze matig spelen tegen Volendam en verliezen van Napoli uit, dan is het over en uit.

05-10-2022 21:59

KalkbrennerP +86

Daar niet op wachten, 4 matches zonder winst is al schade genoeg!

05-10-2022 22:29

Harrier Du Bois +38678

Snap niet wat daar pijnlijk aan is, was juist nodig. Alleen niet veel indruk gemaakt denk ik, want er is geen nieuws naar buiten gekomen. En de hiërachie is het probleem, die moet anders, of Schreuder daarvoor de juiste man is? Denk het niet, totaal niet.

05-10-2022 21:38

Maikel +6862

Vastgeroeste hierarchie.
Dat zeg ik al sinds weken.

05-10-2022 21:36
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.