'Opvallend goed vond ik die linksback Dest'

door Bart Veenstra 16

'Opvallend goed vond ik die linksback Dest'

door Bart Veenstra 16

Laatst geüpdatet

Willem van Hanegem ziet ook dit seizoen weer een sterk Ajax. De voormalig voetballer wordt niet bepaald vrolijk van wat Feyenoord tot nu toe laat zien in de voorbereiding, terwijl aartsrivaal Ajax zelfs zonder enkele basisspelers al sterk voor de dag komt.

'Er zit bij Ajax, ook als een paar toppers nog niet meespelen, veel kwaliteit', schrijft hij in zijn column in het Algemeen Dagblad. 'Spelers gaan graag naar Ajax en dat is wat je als club wil hebben. Opvallend goed vond ik die linksback Dest. Waar komt die opeens vandaan? In het centrum van de verdediging deed Schuurs het ook aardig. Blind was goed. Ik vind hem geen goede verdediger, maar nu was hij, als middenvelder, prima.'

Van Hanegem is over enkele spelers van PSV niet te spreken en dat hij is ook niet over de VAR. De oud-voetballer doet dan ook zijn beklag. 'Waarom werd Jorrit Hendrix niet uit het veld gestuurd? Waarom keurde scheidsrechter Higler die tweede goal van Ajax goed, nadat Tadic zijn tegenstander een tik op de kin gaf? De overtreding was op de beelden duidelijk zichtbaar. Maar Higler keek zo lang naar het scherm van de VAR dat ik even dacht dat daarop een moeilijke wiskundesom stond.'

Schrijf je in voor de Ajax Showtime subleague en win!

Lees meer over:
Plaats reactie

Simpelishetmoeilijkst +25267

Hanegem is best grappig, in die uitspraak over Higler. En zeggen, dat Blind niet verdedigen kan, is ook weer Willempie. Zit er wel eens naast.
Hij mag blijven hopen op Stam en die bende daar asn dievhaven.

30-07-2019 00:02

ajaxminimax +5467

Willem ik wens je alvast sterkte voor komend seizoen met feyenoord, want die zijn me toch een potje zwak dit jaar. De verdediging daar is echt van niveau 3e divisie.

29-07-2019 16:38

Web +178830

Willem heeft gelijk. Tadic had afgefloten moeten worden, en Hendrix had zeker geel moeten hebben, dat leek helemaal nergens op

29-07-2019 16:37

Thedude +22

en het leuke is dat Dest eigenlijk een rb is. Deste meer bijzonder dat deze jongen ineens uit het niets ergens vandaan kont....haha ok ik weet het slap

29-07-2019 16:33

reaguurder +0

Dest the spirit ;)

30-07-2019 09:19

eros +4812

Dest, Martinez, Scuurs, Eiting, Ekelenkamp, Lang, Troare,... er staan er weer genoeg aan de deur te rammelen.

29-07-2019 15:08

AFCAsphere +9

En overigens was het geen overtreding van Tadic. Als ze met elkaar in een duel verwikkeld waren, met de lichamen tegen elkaar en Dusan zwaait met z’n elleboog, dan is het een overtreding naar mijn mening. Maar Tadic maakte zich breed en dat kon Boscagli makkelijk zien toen hij op Dusan kwam afrennen, maar in plaats daarvan rent hij tegen zijn arm aan en laat zich theatraal vallen. Zo kun je dus op zo’n manier elke keer een vrije trap in jouw voordeel afdwingen en dat gaan we mooi niet doen Willem.

29-07-2019 14:02

Thedude +22

precies vond het eindelijk eens met lef en ballen gefloten ,zie je zelden ,dat liggen /vallen op de grond om niets...goed beoordeeld aanstellers als deze gewoon bestraffen het liefst nog met een kaart

29-07-2019 16:35

AFCAPolarBear +542

Idd, als Rico Verhoeven die PSV-er had geraakt, had hij inderdaad een uurtje KO geweest, als Tadic hem al raakt, was het licht en niet de moeite waard om daar een minuut te gaan liggen. Mogelijk deels de keuze van Higler om de goal niet af te fluiten, de PSV-er had de goal nog kunnen voorkomen als hij gelijk was opgestaan

29-07-2019 18:01

AFCAsphere +9

“Ik vind Blind geen goede verdediger.”

Waar heb jij het vorige seizoen naar lopen kijken toen Blind excelleerde in de Champions League, Willem?

29-07-2019 13:56

MPAjax +8432

naar binnenkomende linksback is ook verrassend als ze altijd met een beperkte of een aanvallende gespeeld hebben

29-07-2019 12:59

31xAjax +7950

Net als ieder seizoen zal ook dit seizoen Willem meer aandacht aan Ajax besteden dan aan Feijenoord....

29-07-2019 12:36

trodat4030 +96876

AS pikt enkel de stukjes eruit over Ajax of de wedstrijd van Ajax. Soms zie je Willems WEKELIJKSE column maanden niet op AS, omdat hij dus NIET over Ajax schrijft. Als je deze column alleen op AS meekrijgt, dan krijg je vast het idee dat ie 'alleen maar over Ajax schrijft'. Naief..

29-07-2019 13:03

31xAjax +7950

Ik lees het AD en er gaan weinig weken voorbij dat het niet over Ajax gaat....

29-07-2019 13:18

Tijndw +0

Van Hanegem kan beter met pensioen gaan. Blind was als centrale verdediger in de CL vaak het beste van iedereen.

29-07-2019 10:18

Ozymandias +159568

Inderdaad, in de belangrijkste fase van het seizoen was Blind (als centrale verdediger) de beste presterende speler van Ajax. In bijna alle Champions League wedstrijden na de winterstop hoorde Blind bij de 2/3 beste spelers van Ajax. Blind is zowel als '4' als '6' een GEWELDIGE speler voor Ajax. Mensen die dat nu nog steeds niet inzien zullen dat waarschijnlijk nooit gaan inzien omdat ze op een of andere reden gewoon niet willen inzien hoe goed Blind daadwerkelijk is.

29-07-2019 11:30

ajax4lifebaby +0

Idd wat een onzin is dat zeg

29-07-2019 12:20

Redrum +96118

Willem zegt hier goeie dingen, alleen jammer dat hij vindt dat de tweede goal had moeten worden afgekeurd. Wat er had moeten gebeuren is dat die Bosagliu (of hoe hij het ook heet) met rood van het veld af had gemoeten vanwege ernstig spelbederf. Als jij met een vlak handje op je kin wordt geraakt en je besluit dan theatraal naar de grond te gaan, en te blijven liggen, dan heb je niets op het veld te zoeken. Als die goal was afgekeurd, dan had hij ons echt zwaar genaaid. Ik weet dat scheidsrechters hier geen rood voor kunnen geven, maar dat zou wel moeten kunnen.

29-07-2019 10:18

Rockpotje +9580

Beetje hypocriet wel van Willem om nu te zeuren over de zogenaamde elleboogstoot van Tadic. Het leek me een normaal duel waarbij Boscagli zich gigantisch aanstelde. Maar Willem was in zijn tijd natuurlijk een hele nette voetballer. Die heeft nog nooit iemand een tikkie gegeven.

29-07-2019 10:02

Maxwell_5 +6977

Dat je als ‘neutrale kijker’ de VAR op deze wijze beoordeeld valt zeer te begrijpen. Dat het allemaal komt uit de mond van Willem, verbaast mij dan weer wel.

29-07-2019 11:14

trodat4030 +96876

Dat was juist het probleem. In Willems tijd ging men alleen zo naar de grond als je echt je tong tussen je tanden had bij zo'n tik en de rest van je leven een stukje van je tong moest missen. Toen gaf men nog ECHTE ellebogen, niet dat aaiwerk van tegenwoordig. Willem denkt dus inderdaad dat Tadic die knaap goede raakt en dat de tanden van die dramaqueen flink rammelden (door de manier waarop hij naar het gras ging en zn toneelspelletje vol bleef houden). Weet Willem veel dat dit weer zo'n amateurtoneelspeler is.. Vandaag de dag gaat men al als een stervende zwaan naar de grond als een hand of arm binnen 10 cm van een gezicht komt.

Veltman probeerde trouwens ook iets soortgelijks, liet zich eigenlijk gewoon vallen toen hij geen afspeelpunt vond na een gewonnen fysiek duel en verwachtte een vrije trap, die kwam niet (en terecht) en toen moest de hele ploeg omschakelen om zijn balverlies op te vangen. Was tegen het eind vd eerste helft volgens mij. Vind dat Joel dat net íets te vaak doet als ik eerlijk ben, stoor ik me wel eens aan..

29-07-2019 12:26

MankeNelis +7

Willem is het, maar hij kan het niet zeggen.

29-07-2019 10:01

Robeerke +1219

Willem is een Ajacied

29-07-2019 09:32

Ferd +38556

Tik op de kin? Haha, willempie heeft zelf een klap van de molen gehad

29-07-2019 09:11

Schip +23506

Wimpie. Je gaat hem missen hoor als hij er niet meer is. Dus ook als Ajacied moet je zo'n vent koesteren. Zelfs als hij al Blind geen verdediger vindt na vorige tweede seizoenshelft :)

Wel gelijk dat Blind als 6 nog beter uit de verf komt. Sterker nog, ik denk dat Ajax een enorme stabiliteitsimpuls gaat krijgen, omdat Blind steeds beter gaat worden op 6. Zal meer aan de bal zijn en Ajax dat weer naar automatismen moet gaan zoeken, kan een uitblinker in de as prima gebruiken.

Wat mij betreft moet vooral Tadic weer meer gaan leveren. Ik vond hem de laatste wedstrijden vorig jaar in Europa al tegenvallen en in de voorbereiding ook. Speelt wel mee dat hij nog steeds niet op 9 mag.

29-07-2019 09:02

masterrr +1

Willem is een fijne vent, het mooie aan een mening is dat je het er mee oneens kunt zijn. Ik moet 'm wel nageven dat Blind meer een middenvelder is. Vorig jaar kon hij als verdediger excelleren omdat De Ligt en Nico naast hem stonden.

29-07-2019 09:16

Sanalologo +1

Vind wel dat TAdic minder opvallend speelt. Vooral aan t eind van vorig seizoen vond ik hem uitgeblust ogen. Tegen PSV vond ik hem ook weinig opvallend, wel op momenten belangrijk. Voor mijn gevoel wordt het steeds meer een momenten voetballer, wel belangrijke momenten.

29-07-2019 10:15

ETM +3

Qua Tadic niet eens. Bij de wedstrijd tegen die Turkse club was hij uitblinker.
Ook tegen het het einde van vorige seizoen was hij sterk, wel kreeg hij het steeds zwaarder als 9 in de CL, wat vanzelfsprekend was.

29-07-2019 09:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.