Jansen: 'Vind ik een drogreden van De Boer'

door Sam van Raalte 15

Jansen: 'Vind ik een drogreden van De Boer'

door Sam van Raalte 15

Laatst geüpdatet

Freek Jansen vindt dat Frank de Boer na afloop van het uitduel met FC Utrecht niet had moeten zeggen dat de Domstedelingen defensief speelden. 'Dat er zogenaamd een muur geslecht moest worden, vind ik een drogreden van De Boer, zeker als je de laatste vijftig minuten niet een keer op doel schiet', sprak Jansen maandagavond.

De verslaggever van Voetbal International vindt dat De Boer meer kritiek mag krijgen op het spel dat zijn Ajax laat zien. 'Hij heeft van ons allemaal complimenten gehad voor de titels die hij haalde. Dat was hartstikke mooi. Maar Europees heeft hij bijna niks gebracht. Als ze dit seizoen geen kampioen worden, is het een super mislukt seizoen', aldus Jansen bij Natafelen met Kees. 'Aan het begin van het seizoen zei De Boer dat hij het publiek meer wilde vermaken. Dat is thuis tegen kleinere tegenstanders wel gelukt.'

Leo Driessen voegde daar het zijne aan toe. De commentator is van mening dat Ajax wat ervaren spelers kan gebruiken in de selectie. 'Donny van de Beek zei na zijn debuut tegen PEC Zwolle dat hij blij was dat Nemanja Gudelj en Davy Klaassen hem een handje hielpen. Zou het niet ook fijn zijn als iemand Gudelj en Klaassen soms een handje zou helpen? Ajax doet zichzelf daar echt tekort mee', aldus Driessen.

Lees meer over:
Plaats reactie

ST +23080

Off-topic. Wat een smerige overwinning weer van die Duitsers uit Eindhoven. Een mega blunder van de doelman van de tegenstander en een doelpunt in de blessuretijd. Bah, wat heb ik een hekel aan die club.

16-12-2015 22:37

Alexander40 +6114

De wanprestatie van PSV tegen Roda was veel groter dan de wanprestatie van Ajax bij Utrecht. Ben benieuwd hoe de posts er hier hadden uit gezien als Ajax een dergelijke wedstrijd tegen Roda had gespeeld met dit resultaat. Frank zou gelyncht zijn. Bij Psv blijft het echter rustig, de fans doen normaal en Cocu zijn contract wordt verlengd. Kunnen sommigen hier een voorbeeld aan nemen.

15-12-2015 21:22

Alexander40 +6114

De enige kansen die psv creëerde kwamen uit corners niet uit individuele acties of goede combinaties. Dat is pas een schande tegen een ploeg die wij oprolden. Ik blijf Frank verdedigen omdat tijden veranderen. Het is voor iedere ploeg lastig om tegen een verdedigend elftal te spelen als die ook nog eens heel compact staan. Daar kan Frank niet veel aan doen.

15-12-2015 23:06

amberjari +0

Niet helemaal mee eens. Roda is een kleinere club, maar psv heeft er altijd moeite mee. Belangrijker, ze creëerden gewoon kansen, ik dacht 2 of 3 keer dat die de jong nog zou scoren in de slotfase. Als het dan 1-1 blijft wordt er daar ook heus wel gescholden maar dat is voetbal.

Wij creëerden gewoon niets, schoten amper op doel, een syndroom wat ieder seizoen en steeds vaker terug lijkt te komen - daar mag dan best verontwaardigd op gereageerd worden wmb. Heb je ons slotoffensief gezien?

15-12-2015 22:23

Aasgier +0

Hebben we op doel geschoten? Zeker net gemist toen ik in slaap viel

15-12-2015 18:39

Sterretje73 +5250

de Boer roept al twee seizoenen lang dat we beter voetbal gaan zien. Natuurlijk is ook hij afhankelijk van zijn spelersmateriaal en de groei van de jonge spelers maar dat neemt niet weg dat het maar niet echt van de grond komt. Soms een paar mooie wedstrijden en dan weer totale prut. En altijd dat maar blijven verdedigen van de aankopen terwijl hij vorig seizoen al schuimbekkend het hogere management had moeten aanspreken op deze fout in het beleid. Ervaring zelf kweken duurt veel te lang voor een club als Ajax naast het feit dat we ze toch direct kwijtraken zodra ze enigszins stabiel beginnen te spelen. In het land der blinden is eenoog koning...

15-12-2015 17:31

polygonzonbi +1

Alle tegenstanders van Ajax spelen defensief.

15-12-2015 14:45

The Kaiser +10

De media begint nu ook heel langzaam kritiek te uiten op FdB die toch hoofdelijk verantwoordelijk is voor de opstelling, de motivatie en stimulatie van spelers, de wissels, de tactiek en de strategie, de spelopvatting en het spelconcept. Plus het feit dat hij er minstens voor 50% verantwoordelijk voor is waar Marc Overmars mee op de proppen komt.

15-12-2015 11:39

afcalegend +40

maak van wie er aangekocht word dat hij dat bepaalt

15-12-2015 19:57

ram +7283

Klopt; gewoon gelul van Frank! Je mist fysiek en ervaring. PSV is gewoon beter in het samenstellen van de selectie en daar moeten we van leren. En Frank stelt een middenveld zonder creativiteit op.. Tsja.. Volgend jaar (de winter al mee beginnen) grote schoonmaak, groot inkopen én flink verhuren. Voor mij zou dit ideaal zijn voor komend seizoen:

1. Cillessen (Boer)
2. Tete (Lartey)
3. Type Moreno (Veltman)
4. Riedewald (Viergever of aankoop)
5. Dijks (Aankoop; goede concurrent)
6. Type Guardado (Serero)
8. Bazoer (Gudelj)
10. Sinkgraven (Schone)
7. El Ghazi (Becker of Cerny)
10. Topspits (Milik)
11. Younes (Fischer of aankoop).

Weg: Van Rhijn, Ligeon, Heitinga, Van der Hoorn, Boilesen, Klaassen, Duarte, Meleg, De Sa, Sanogo. Eventueel Viergever en Fischer
Verhuren: Leeuwenburg, Van de Beek, Nouri, Cerny of Becker, Andersen, Zivkovic, Menig, Dekker, El Azzouzi of Hendriks. Eventueel Fischer.

En ja, ik kies ervoor om Klaassen te verkopen. Gudelj zou je best op de bank kunnen zetten (als '12e' man). Klaassen op de bank kan niet. Bazoer is zeker van zijn plaats en Klaassen is geen 6 en geen 10 en dus zie ik geen plek voor hem. Daarbij schijnt er interesse te zijn uit Italië dus bij een goed bod zou ik hem direct verkopen.

15-12-2015 11:28

wladimir +3059

Ik zou in de winterstop alles op alles zetten om Cillessen, Tete , Veltman en Fischer tot 2019, maar liever nog 2020 vast te leggen. Als Fischer niet wil bijtekenen direct verkopen.

Van Rhijn, van der Hoorn, Boilesen, Duarte, Schone en dus eventueel Fischer.

01. Cillessen (Boer in de zomer verkopen)
02. Tete (Lartey)
03. Veltman (Heitinga in de zomer baan als jeugdtrainer aanbieden)
04. Riedewald (Viergever in de zomer verkopen)
05. Dijks (Savastano)
06. Bazoer (Serero)
07. El Ghazi (Cerny)
08. Gudelj (Sinkgraven)
09. Milik (Sanogo)
10. Klaassen (van de Beek)
11. Fischer (Younes)

Misschien dat we Klaassen en Milik voor serieuze bedragen moeten verkopen deze zomer. Sowieso moeten Boer, Heitinga, Viergever en Serero wegwezen. Andersen en Zivcovic komen terug.

Ajax kan Haller halen van Utrecht als Milik is verkocht. Ik zou Terrence Kongolo halen voor LCV LB. Contract tot 2017 in 010 en moet dus vertrekken.

15-12-2015 13:38

ram +7283

Ik vind jouw ideeën niet ambitieus genoeg maar ieder zijn mening. Ook je middenveld (Gudelj, Klaassen, Bazoer) vind ik niet kunnen; daarmee win je dus niet eens van Utrecht. Het is veel te weinig creatief. Ook geloof ik niet in Haller.

15-12-2015 14:04

Sam Badi +0

Wie moet Riedewald dan vervangen bij een blessure?

15-12-2015 15:14

wladimir +3059

Viergever dit seizoen en Kongolo volgend seizoen.

16-12-2015 10:38

Alexander40 +6114

Kansloos. Lartey, Heitinga, Savastano, Sanogo, hoe kom je er bij. Met deze reservespelers eindigen we niet bij de eerste 4 als er geblesseerden komen. Stel je voor dat je deze jongens alle 4 tegelijk in de basis moet opstellen.

15-12-2015 21:16

wladimir +3059

Je hebt gelijk dan houden we van Rhijn nog een half jaartje. Spits kunnen we ook anders oplossen dan met Sanogo. Als we thuis van de Graafschap winnen hebben we 3 punten voorsprong op PSV, terwijl we al veel moeilijke uitwedstrijden hebben gehad. Tweede helft zijn er geen midweekse verplichtingen meer. Met deze selectie moeten we kampioen kunnen worden.

16-12-2015 10:38

Voetbal1900 +1

Zou jij kunnen uitleggen wat jij goed vindt aan Fischer?

16-12-2015 12:57

Beretta +5

Gewoon een technische spelverdeler, ala Pirlo, als CDM neerzetten en daarom heen spelers met loopvermogen die hem defensief kunnen bijstaan. V/d Vaart loopt te verpieteren op de bank bij Betis, misschien kunnen we hem ruilen tegen Heitinga :p.

Deze opstelling (3 4 3):

Tete-Veltman Riedewald
Klaassen/Gudelj-v/d Vaart (CDM)- Sinkgraven (CAM), Bazoer
Cerny/Muric-Milik/El Ghazi-Younes

Minder balverlies, meer creativiteit en genoeg werklust om te slopen in balbezit tegenstander. Ook kunnen Sinkgraven en v/d Vaart positiewisselingen doen, dat begrijpen ze allebei wel. Uiteraard is deze hele opstelling een illusie en zal Frenkie dit überhaupt nooit overwegen maar wat zou het een verademing zijn om een keer dat risicoloze gedoe achterwege te laten...

15-12-2015 10:19

ajaxinho +13

Precies! Sterke input lever jij!

15-12-2015 12:57

Olle +35

Wat Driessen roept zeg ik al 3 jaar. Had je in plaats van Zimling, Viergever, Sinkgraven, Dijks, Gudelj, Milik enz. 2 echte klasbakken gekocht had het hele team zich daar aan op kunnen trekken! Nu moet Klaassen de kar trekken......dat kan gewoon simpelweg niet. Die jongen moet nog zoveel leren (en dan laat ik nog buiten beschouwing dat op zijn positie een veel technisch begaafdere speler hoort te staan bij Ajax!)...... Ik heb een ongelooflijke schurfthekel aan pisvee........maar die kopen 2 "gearriveerde" spelers (de Jong en die Mexicaan) en de rest trekt zich daar toch aan op!

15-12-2015 09:27

3sterren +20205

http://www.ajax.nl/streams/ajax-actueel/highlights-fc-utrecht-ajax-9.htm

Ajoepi !!! Zeer vermakelijke acties gezien. Creativiteit gekoppeld aan effectiviteit. Zoals je mag verwachten van een echte Ajacied. Ik zeg halen.

Maar het is een speler met bluf. Niks voor FdB.

15-12-2015 08:24

ajaxinho +13

De vaste drogreden van Frank.

Ach ja, het was dit keer leerzaam voor de technische staf.
En voor de groep, want Klaassen gebruikt dezelfde drogreden.

15-12-2015 01:08

J Lacht +0

Waarom om de hete brei heen draaien? Niet Wim Jonk maar Frank de Boer had ontslagen moeten worden ... en de heren journalisten/analysten stonden erbij en keken ernaar!

15-12-2015 00:27

ajaxinho +13

Die volgen alleen het eerste.
Dat zag er allemaal nog rooskleurig uit weken geleden.

Ze zijn allang blij dat alles in het soep loopt.
Dan hebben ze de komende jaren van alles om over te schrijven.

15-12-2015 00:45

Pannenkoeken met stroop +0

Precies. Frank De Boer is een Van Gaal addict, dat kunnen we allemaal zien zoals hij het eerste elftal laat spelen.Tikkie terug, tikkie breed. Controleren in plaats van domineren. Alleen in het begin heeft hij de visie van Cruijff uitgedragen. Ik kan me nog zijn eerste europese wedstrijd tegen AC Milan herinneren. Dat was prachtig om te zien. Echter is de boer de laatste jaren volledig in zijn spelopvatting verandert.

15-12-2015 06:49

Alexander40 +6114

Appels met peren vergelijken. Frank ontslaan, gaat het wel goed met je. Frank heeft meer voor onze club betekent dan 99% van de andere Ajacieden. Eerst als speler en daarna als trainer. Nee, Frank verdient een eervol afscheid. Ik hoop met de schaal aan het einde van het seizoen. En dan een mooie nieuwe club.

15-12-2015 21:13

fanforeffer +4

ik begrijp ook niet dat die Laffe de Boer niet meer kritiek krijgt. het is toch diep droevig wat hij van Ajax gemaakt heeft. geen inzet ,lamlendig,waardeloos voetbal en iedereen slijmt met Frank en zijn staf.

14-12-2015 23:25

Pannenkoeken met stroop +0

De echte rotte appels moeten eruit. Wie niet het plan Cruijff uit wil voeren dient te verdwijnen.

15-12-2015 06:51

Michael25 +822

Iedereen heeft een roze bril op vanwege de 4 kampioenschappen, maar ten opzichte van het voetbal dat onder Jol werd gespeeld, de primaire reden voor het ontslag van Jol destijds, zijn we nauwelijks iets opgeschoten. Er worden nog steeds vreemde breedteaankopen gedaan en nog steeds missen we goed verzorgd aanvallend en dominant voetbal (waarbij ik dominant niet inschat als 60% balbezit met tikkie breed tikkie terug).

15-12-2015 14:48

Alexander40 +6114

Tjonge jonge speel je met 3 verdedigers ben je nog laf. Misschien moet Frank gewoon zonder verdedigers gaan spelen om de mensen hier tevreden te stellen. En kom niet aan dat de rest zo verdedigend speelde want dat is ook niet zo. Spits stond gewoon in de spits en buitenspelers stonden gewoon naar voren gericht. Wel druk op het middenveld maar dat maakt Frank echt niet laf.

15-12-2015 21:11

fanforeffer +4

Het is ook laf als je niks presterende spelers niet durft te wisselen !

15-12-2015 22:56

3*stars*3 +23469

Frank riep gister wel meer rare dingen, zoals; Het leek op een gelijkspel wedstrijd maar als er een goal zou vallen, het een goal van Ajax zou zijn....

14-12-2015 23:23

Alexander40 +6114

Wat is daar raar aan? Juiste opmerking. Geeft hiermee aan dat afgaande op het spel het een gelijkspel zou worden of toch nog net een overwinning voor Ajax. Winst Utrecht was ook gewoon onterecht. Gelijk spel was terecht geweest. Weer goed gezien van Frank.

15-12-2015 21:08

Toekomst1900 +2

Voorop gesteld: Het is allemaal niet geweldig hoor. Maar er wordt alleen maar over Ajax gesproken, dat psv zich blameert tegen Roda thuis is niet aan de orde! Dan feyenoord, wat zowel tegen Ajax, Az als nu tegen Groningen speelde na een Europese wedstrijd van deze teams, punten verspeeld.. Hoor je ze niet over hoor! Het zal er 100% mee te maken hebben dat we zoals Ten Hag ook al zei de grootste van het land zijn, maar net als alle anderen stellen we Europees niks voor inderdaad! En in Nederland staan we bovenaan.. Nogmaals, tis echt niet geweldig bij ons! Maar feyenoord? 0 europa. Psv deed niks in de EL vorig jaar. Treft nu alleen een kampioen van Rusland, nummer 2 van Duitsland wat zn beste speler kwijt is geraakt en de nr 4 van Engeland.. Ajax zat met kampioen van Frankrijk, Barca en werd derde, maar dat was allemaal blamage.

14-12-2015 23:19

geronimo +4

Maar Ajax is de grootste en van de grootste wordt meer verwacht!

15-12-2015 00:06

suitie +74

Wat zit je nou naar andere ploegen te kijken man? Wat kan mij die schelen! Ajax daar kijk ik naar. En Ajax staat voor aanvallend voetbal met bluf, gogme en altijd de beste willen zijn. Dat zie ik de laatste jaren onder de Boer niet terug. Vreemde opstellingen, wissels..ach er is al zoveel over gezegd.
Het gaat mij om de intentie waarmee er gevoetbald wordt op dit moment. Dat is voetballen op balbezit en niet om doelpunten te maken maar om geen doelpunt tegen te krijgen. Is laf en totaal on-Ajax. Je kunt elke keer vergelijkingen maken met andere teams maar dat schiet toch niet op? ONZE club speelt erbarmelijk voetbal en stelt Europees niks meer voor. Daar moet je naar kijken.. Wat kan ons die andere clubs schelen?

15-12-2015 01:20

Pannenkoeken met stroop +0

Ik ben een Ajax supporter en wil voetbal zien dat ook des Ajax is. Wat andere clubs doen zal me een worst wezen.

15-12-2015 06:52

Alexander40 +6114

Wat belachelijk dat je voor deze meer dan terechte en juiste post zoveel minnetjes krijgt. Het lijkt af en toe wel of er hier meer Feyenoord en PSV fans zijn, want anders kan ik het niet verklaren.

15-12-2015 21:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.