Brobbey oogst lof bij Perez: 'In alles wat hij doet, is hij vooruitgegaan'

door Jesse ter Haar 50

Bron ESPN

Brobbey oogst lof bij Perez: 'In alles wat hij doet, is hij vooruitgegaan'

door Jesse ter Haar 50

Bron ESPN

Kenneth Perez ziet dat Brian Brobbey een positieve ontwikkeling doormaakt, zo laat hij blijken bij Dit was het Weekend op ESPN. De aanvaller krijgt wegens het missen van kansen geregeld kritiek, maar Deen ziet hem stappen maken.

'Hij maakte een goede goal', aldus Perez over de goal van Brobbey tegen RKC Waalwijk. 'Een paar weken geleden had ik het over hoe hij afwerkte. Hij viel altijd. Deze week was er een collega die zei dat hij een middelmatige speler was geworden, maar ik vind juist dat hij in alles wat hij doet vooruit is gegaan. Hij maakte de goal tegen RKC Waalwijk fantastisch af.'

'Ik denk dat hij heeft getraind op het neerzetten van zijn standbeen', spreekt de oud-Ajacied op basis van het spel van Brobbey tegen RKC Waalwijk. 'Ik hoop het, want dat zal hem helpen in zijn verdere carrière. Als hij beter gaat afwerken, heeft hij in principe heel veel. Een geweldige kopper zal hij nooit worden.'

Collega Kees Kwakman ziet eveneens nog altijd kwaliteiten bij Brobbey en gelooft dat het voor een verdediger absoluut niet fijn is om tegenover de Ajacied te staan. 'Gisteren (zaterdag, red.) was hij ook weer een aantal keer goed aanspeelbaar. De kritiek op hem was dat hij niet alleen als aanspeelpunt moest spelen, maar ook zijn snelheid moest gebruiken. Dat zag je hem nu met zijn loopacties ook een aantal keer doen.'

Van Praag en Van Wijk

Tot slot komt Perez te spreken over de officiële voordracht van Michael van Praag en Leo van Wijk voor een plek in de Raad van Commissarissen van Ajax. 'Het is wel terug in de tijd. Er zijn dus geen mensen van de nieuwe generatie te vinden die dit zouden kunnen? Je grijpt terug naar het hele oude. Ik ben er benieuwd naar of hij (Van Praag, red.) meegegaan is in de tijd. Misschien zijn ze er wel aan toe dat het op de ouderwetse manier, dat je iets meer op je centjes let, gaat.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaxfan31183 +16391

Nou hij knalt er eindelijk 1tje in en ineens hoor je dat hij vooruit gang boekt, Yeah right. Als meneer een kans krijgt waar bij hij maar 1 mogelijkheid heeft dan hangt tie ja, maar zodra hij meerdere opties heeft dan weet hij niet wat hij moet doen

02-10-2023 12:39

supporter sinds +7878

kijk eens verder dan je neus lang is dan alleen maar naar doelpunten. Brobbey speelt dit seizoen geweldig. Maar waarschijnlijk heb jij de afgelopen jaren ook alleen maar lopen moppperen op Tadic en Blind. Dan mag je nu kijken naar Avila , Sosa en Bergwijn.

02-10-2023 14:16

Dennisthebeast +3556

Hoe kan Brobbey goed presteren in een bagger elftal?

02-10-2023 08:31

Qifesh +24917

"Als hij beter gaat afwerken, heeft hij in principe heel veel. Een geweldige kopper zal hij nooit worden."

Je kunt alles trainen Perez. Brian moet gewoon vaker in de kopduels komen door beter te positioneren.

02-10-2023 07:45

JaapStam +136517

Ik zie het licht niet hoor heertje Kenneth Perez!!! De kromme heeft gewoon 1000% gelijk!!! Brobbey is alleen maar aan 't kutten op het veld!!! Eruit met hem!!! Zie veel liever Mikautadze!!!

02-10-2023 05:49

Qifesh +24917

wat weet jij van mikautadze? Staat ie nog niet in de spits omdat brian zo slecht is of is hij misschien nog veel slechter? Tadic was ook veel beter dan brian zei men.. we hebben gezien hoe dat verhaal afliep.

02-10-2023 07:48

supporter sinds +7878

Wat een dom gelul. Je hebt Mikautadze 1 x aan het werk gezioen en dat was schrikbarend slecht. Brobbey is werkelijk in alles beter ! Ga je spelers eens steunen die spelen in plaats van dat domme geroep om spelers waar je helemaal niets van weet.

02-10-2023 14:19

lexy88 +8816

Met van Wijk terug naar het "hele oude"? Hij was 3 jaar geleden nog RvC-lid.

Maar ja, we weten inmiddels dat geen parate kennis een belemmering is om als "kenner" je mening te mogen geven... rot op Perez

02-10-2023 01:05

YC11 +1102

Speelde goed tegen RKC maar laten we niet doen alsof ie in andere wedstrijden niet meerdere 100% kansen heeft verprutst.

02-10-2023 00:01

Qifesh +24917

de wedstrijden ervoor ook hoor, wel opletten. Brian ontwikkelt zich in een ploeg dat niet draait. Dat is best wel een schouderklopje waard, of ben je nog steeds zuur over het transferbedrag dat niet hij maar ajax besloot over te maken?

02-10-2023 07:51

supporter sinds +7878

Welke spits mist geen kansen ? zelfs Ronaldo, Benzema, Haaland etc missen weleens 100% kansen.

02-10-2023 14:20

mido1988 +4290

Brobbey is absoluut niet het hoofdprobleem in dit elftal.

01-10-2023 23:29

mido1988 +4290

Kan Mikautadze echt nergens anders dan spits? Anders slaat het nergens op.

01-10-2023 23:29

Kryptonite +76738

Helemaal mee eens. Brobbey zet grote stappen.

Brobbey die niet alleen 90 minuten speelt, maar ook nog eens afjaagt en trekt en sleurt en de aanvalsleider is, wie had dat gedacht een paar maanden geleden. Verder ook een uitstekende goal tegen RKC en ook gewoon goed spel verder.

Als hij dat afjagen leert doseren en rustiger wordt voor het doel, dan hebben wij én Oranje aan hem een uitstekende spits. Hij is nog altijd pas 21 jaar.

01-10-2023 23:04

Ricoteb +53174

Ik blijf toch m’n twijfels hebben bij Brobbey. Ja hij werkt nu hard en met zijn kracht en snelheid brengt ie vaak gevaar, maar toch mist ie wel fundamentele dingen voor een spits. Alle schoten zijn hard en blind, nooit eens rustig geplaatst in het hoekje. Koppen kan ie niet. Voor iemand met zijn explosiviteit en snelheid is ie wel erg vaak te laat bij lage voorzetten. Heeft sinds zijn komst vorig jaar ook serieus veel moeite om z’n kansen af te maken. De jongen is positioneel een hele matige speler. Staat vaak niet goed, weet niet op wat voor posities hij moet opduiken. Hij zou zich eens moeten afmelden voor de interlands volgende week en de hele week video’s van spitsen als Lewandowski, Haaland etc kijken. Hoe positioneren die zich voor de goal, waarom lijkt het dat ze zo vaak “toevallig” op de goeie plek staan. Dat heeft ie wel écht nodig wil ie een echt goeie spits worden. Nu vind ik het nog te veel een Adama Traore: teert op z’n kracht en snelheid en lijkt daardoor extreem dreigend.

01-10-2023 22:43

SoNick +333

Steijn heeft hem nu al een beter speler gemaakt

01-10-2023 22:11

Wobbo +11146

Als die Mosman en Schlick (oid) allebei opzouten en er wordt gezorgd dat daar 2 oud Ajacieden komen te zitten dan heb je toch een prima RvC. Dan kan je vandaar weer verder werken en kijken wie evt Van Praag en Van Wijk kunnen vervangen.

01-10-2023 22:10

VichoWazig +3442

Ik ben het wel eens met Perez dat Brobbey zich aan het ontwikkelen is. Vorig jaar vonden we hem lui en daar heeft hij veel aan gedaan. Begin dit seizoen merkte je dat al zijn energie uitging naar hard werken en dat hij daardoor niet scherp was. Ik hoop dat hij daar nu ook wat stapjes in maakt - nog meer inhoud creëren.
Het is een spits die nog steeds veel op kracht doet en heel verfijnd afwerken zal hij ook wel nooit gaan leren. Toch zou het hem wel helpen als hij leert dat niet elke bal met 100km/h op doel geschoten hoeft te worden.
Tot slot inderdaad niet altijd met de rug naar de goal spelen. Vaker die loopactie achter de verdediger maken. Hij heeft er de snelheid voor.

Er is dus nog best veel om te verbeteren, maar het zijn allemaal zeer trainbare dingen. Ik gun hem echt die ontwikkeling! Bovendien zou Ajax er ook bij gebaat zijn.

Succes Brobbey!

01-10-2023 21:53

7172AFCA7395 +10269

EEN zwaluw maakt nog geen zomer.Al zou ik die vooruitgang
ook graag zien.

01-10-2023 21:50

Schip +23345

Is gewoon een prima spits. Flinke verbeterpunten, maar ook flinke marge om te ontwikkelen en flinke pluspunten.

01-10-2023 21:49

WantAmsterdam +115917

Hij werkt hard, maar voetballend en kwa kansen afmaken is het best beroerd.

01-10-2023 21:46

RadheAjax2021 +17845

De wil is er bij Brobbey en dat is al het halve werk. Het nadeel is dat hij met regelmaat kansen mist. Maar de goal die hij gister maakte was klasse, een echte spitsen goal.
Het is jammer dat Steijn de verdediging maar niet op orde krijgt, teveel tegengoals nog steeds. Gorter keept ook als een zak hooi, het middenveld is van een laag niveau en Bergwijn kan niks. Ik denk nog steeds dat Steijn eruit gegooid zal gaan worden.

Perez moet niet zo zeuren over van Praag en van Wijk. De nieuwe generatie zijn een stel jankballen die geen verantwoordelijkheid durven te nemen. Als analist hebben ze de grootste bek maar iets voor Ajax betekenen nee.

01-10-2023 21:43

4bier +31367

Brobbey heeft een vreselijk beperkte eerste aanname.
Valt heel vaak uit het niets om op het moment van schieten.
Kan absoluut niet koppen.
Heeft Ajax in het verleden enorm genaaid door hem ertussen uit te peren.
Voor mij verre van de ideale spits.

01-10-2023 21:42

DankzijCruijff +48639

Dubbel gevoel bij onze Brobbs. Ook ik zie dat hij keihard werkt en vooruitgang boekt, maar ik heb sterk het gevoel dat Mikautadze een veel betere spits voor ons kan zijn omdat hij technisch gezien vele malen beter is. Voor een Ajax-spits is dat nog altijd belangrijker dan pure snelheid. Lastig. Ik denk dat ik toch Mikautadze wat meer kansen zou geven, ondanks de positieve ontwikkeling die Brobbey laat zien.

01-10-2023 21:31

Tommyshelby +128391

Brobbey wordt langzaam beter, maar als je streeft naar perfectie, moet je hem er nu eigenlijk uit halen. Z'n eerste aanname is nog steeds niet top, ook bij de goal niet, gelukkig schoot ie hem toen wel knap binnen.

Mikautadze lijkt meer op een Ajax-spits, hem laat je ook liever uitzakken dan Brobbey, die moet zo diep mogelijk blijven staan en tegen buitenspel aan leunen.

01-10-2023 21:27

DankzijCruijff +48639

Ah, jij typte zo te zien al min of meer hetzelfde als wat ik net probeerde te beschrijven.

01-10-2023 21:32

insectenverdelg +23368

Sprry maar hrb jij ook maarxwrgens het fevoel dat dit Sjax steeft naar perfectie.


Brobbey is ong verre van geweldig maarcer zinn een speelr of 7 in de nasos doe meer kritiek verdienen dan Brob momenteel.

01-10-2023 21:36

Ajax14AMS +25205

Brobbey is een van de betere spelers bij Ajax afgelopen potjes. De aanvoer is kansloos, maar wanneer hij de bal krijgt doet hij het gewoon goed: vasthouden, kaatsen, ruimte maken voor anderen...

Onbegrijpelijk dat er twee spitsen gehaald zijn terwijl we Brobbey al hadden. Wie verzint zoiets? Maar goed, een van de twee kunnen we dus al afschrijven nu of wegstoppen op een andere positie...

01-10-2023 21:27

insectenverdelg +23368

ben het met je eens, maar we moeten ook kikken naar de mindere punten van Brobbey. dat zijn oms zijn aannames ( ook flgisteeen bij het doelpunt neemt hij de bal belabberd aan. Schiet m daarna uit een te lastig gecreeerde hoek wel geweldig binen) en Brob zijn loolijnen in de 16. Kiest lang niet altijd de beste optie.

01-10-2023 21:38

Ajax14AMS +25205

Klopt, maar hij is ook pas 21 he. Het voelt alsof hij er al 5 jaar speelt ofzo.

Looplijnen komt met betere coaching en ervaring. Aannemen is een lastigere ja, maar als hij technisch top was dan speelde hij nu alles in de basis bij Real, City of Bayern.

Denk echt dat Brobbey de volgende kan zijn die voor een dikke prijs de deur uit gaat, na nog 2/3 jaar schitteren bij Ajax.

01-10-2023 21:45

Kryptonite +76738

Omdat men in Mikautadze ook een rechtsbuiten zag, maar dat experiment is kennelijk al na één wedstrijd (!) van tafel geveegd.

01-10-2023 22:48

Ajax14AMS +25205

Toch een idioot idee ook eigenlijk? Een spits kopen voor rechtsbuiten

01-10-2023 22:52

Kryptonite +76738

Ik vind het ook absurd dat we geen specialist voor die positie hebben gehaald, maar Mikautadze schijnt in de praktijk een vrije rol in de aanval aan te nemen en ook weleens vanaf rechts te spelen (al staat ie daar op papier niet). Maar zolang Steijn bij ons de scepter zwaait, zullen we er nooit achterkomen of het bij ons ook zou werken.

01-10-2023 22:58

jordy888 +3156

Gewoon Forbs - Brobbey - Mikautadze. Dan heb je snelheid, techniek, fysiek, overzicht, scorend vermogen in je aanval. Bergwijn kan er niets van.

01-10-2023 23:16

Ajax14AMS +25205

Aangezien die Mikautadze nu al aan het klagen is over speeltijd, hoeft hij wat mij betreft ook geen minuten meer te krijgen. Loser.

02-10-2023 00:12

Kryptonite +76738

Hoe durft hij idd, nadat hij maar liefst één hele wedstrijd kreeg om zichzelf te bewijzen. Meer dan genoeg voor een heel seizoen natuurlijk. Volgend jaar weer een kans.

02-10-2023 00:23

Ajax14AMS +25205

Hij is er net, speelde een slechte pot en viel daarna slecht in. Logisch dat je er dan even naast komt.

Wat je dan doet als speler is het snot voor je ogen werken op de training en die plek op het veld afdwingen. Wat je NIET doet, zeker niet als nieuwe aankoop, is dat je gaat klagen over je speeltijd. Het moet niet gekker worden, wat is dit voor mentaliteit...

02-10-2023 00:26

Kryptonite +76738

En hoe kom jij aan de inside info dat hij zich niet uit de naad werkt op de trainingen? Wat als hij én heel hard werkt en toch geen kans krijgt? En hoe weet je dat het überhaupt klopt dat hij heeft geklaagd? Het zou bijvoorbeeld ook een normaal gesprekje kunnen zijn waarin hij vraagt wat hij nog moet doen om een kansje te krijgen (als dat gesprek überhaupt heeft plaatsgevonden).

Wat ik bedoel te zeggen is dat we niet zomaar conclusies moeten trekken.

02-10-2023 00:37

Ajax14AMS +25205

ESPN zegt dat hij klaagt.

Maakt het niet meteen waar, maar als het klopt is het gewoon een enorme loser. OOK als hij keihard traint. Je kans komt wel, zeiken na 5 potjes slaat nergens op. Akpom klaagde ook al.

02-10-2023 01:44

Sunny +9526

Nou ben ik vanaf het moment van zijn terugkoop altijd zeer kritisch op Brobbey geweest.
Maar ik zie de laatste wedstrijden wel degelijk vooruitgang in zijn spel.
Ik zie hem nu vaker links en rechts gaten induiken en met de ruimte daar ook goede dingen doen.
Is op dit moment zelfs 1 v.d. weinige spelers die het redelijk tot goed doen
Zou Steijn hier een rol in spelen?

01-10-2023 21:26

Ajax14AMS +25205

"Zou Steijn hier een rol in spelen?"
Ik zou het niet weten, maar het is inderdaad een hele grote verbetering.

01-10-2023 21:28

Ozymandias +159568

Brobbey is ook nog steeds pas 21 jaar en zal zich nog jaren verder ontwikkelen. Hij heeft Ajax alleen veel te veel geld gekost en zijn salaris van 3 miljoen euro per seizoen is ook absurd. Ik denk dat Rulli, Vd Boomen, Bergwijn, Berghuis en Brobbey de volgende spelers zijn waar Ajax op door zal selecteren omdat hun prijs/kwaliteit verhouden negatief is.

01-10-2023 21:25

Ajax14AMS +25205

Brobbey gaat het nog wel waarmaken denk ik. Met goede aanvoer prikt hij er 30 in met gemak.

01-10-2023 21:29

Ozymandias +159568

Inderdaad, we hebben gezien waar hij toe in staat was onder leiding van Ten Hag.

01-10-2023 21:29

Delaney +14670

Het was inderdaad een goed doelpunt van Brobbey, maar om dan nu meteen te zeggen dat hij in alles wat hij doet vooruitgang heeft geboekt vind ik overdreven.
Hij blijft op dit moment namelijk nog steeds een middelmatige spits die te veel gebreken heeft.
Daarom vind ik hem ook niet bij Ajax passen.
Maar ik moet wel zeggen dat hij steeds meer aanwezig begint te zijn rond de 16 van de tegenstander en hij zoekt ook steeds meer de duels op in plaats van dat hij ze uit de weg gaat.
Dus er is wel een klein beetje vooruitgang, nu maar hopen dat hij die ietwat stijgende lijn blijft voortzetten.

01-10-2023 21:20

Diana KLaverweide +1761

Mag het voor zoveel geld bij terugkoop

01-10-2023 21:14

Opperhoofd +12550

Ik zie die stijgende lijn ook wel maar is het voldoende ?
Dit is ook maar tegen RKC, dan verwacht je eigenlijk nog wel meer dan die spaarzame momentjes.

01-10-2023 21:10

jollie18 +9827

Belangrijker is dat Brobbey het in de komende weken laat zien.

01-10-2023 21:14

FlyingDutchMan +17310

Mikautadze & Akpom zijn aankopen, oftewel hoop maar Brobbey wekelijks scoort en niet geblesseerd raakt. Anders hebben we straks Pasveer in de spits..

01-10-2023 21:19

Opperhoofd +12550

Mee eens, anders word het wel een keer tijd voor Mikautadze of Akpom

01-10-2023 21:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.