Weghorst, Henderson, Traoré én Fitz-Jim niet mee naar Praag; Faberski en Konadu wel

door Bart Veenstra 973

Bron Voetbal International

Weghorst, Henderson, Traoré én Fitz-Jim niet mee naar Praag; Faberski en Konadu wel

door Bart Veenstra 973

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax moet het donderdagavond tegen Slavia Praag stellen zonder Wout Weghorst, Jordan Henderson, Bertrand Traoré en Kian Fitz-Jim. De vier spelers zijn niet fit genoeg bevonden voor het uitduel met Slavia Praag en blijven dan ook achter in Amsterdam. Davy Klaassen gaat wel mee, maar dat is alleen om te trainen.

Henderson zat afgelopen zondag tegen RKC Waalwijk (0-2 zege) op de bank, al kwam hij wel als invaller het veld in. Eerder, tegen Go Ahead Eagles, was de Engelsman ook al niet helemaal fris. Nu blijkt dat de ervaren middenvelder niet fit genoeg is voor het uitduel met Slavia Praag, zo meldt Voetbal International.

Sivert Mannsverk stond de afgelopen weken aan de kant met een enkelblessure en is er dan ook niet bij in Tsjechië. Verder ontbreekt logischerwijs ook de niet-speelgerechtigde Davy Klaassen tegen Slavia Praag, al reist hij wel mee met de spelersgroep om op locatie te trainen. Mogelijk speelt Branco van den Boomen dan ook als 'zes' donderdagavond.

Ook Weghorst ontbreekt bij Ajax. De spits was vorige week tegen Besiktas nog invaller en liep toen een lichte blessure op. Eerder moest hij al het uitduel met RKC Waalwijk overslaan. Met Brian Brobbey en Chuba Akpom heeft Francesco Farioli nog twee centrumspitsen tot zijn beschikking.

Traoré en Fitz-Jim ontbreken eveneens

ESPN meldt woensdag dat ook Bertrand Traoré ontbreekt in de selectie van Ajax. De Burkinees was zondag tegen RKC Waalwijk nog invaller en was belangrijk met een doelpunt en een assist. Klaarblijkelijk is hij niet fit genoeg voor het uitduel in Tsjechië. Steven Berghuis is er, zoals verwacht, ook niet bij. Ajax kwam later op de dag met de bevestiging dat Weghorst, Henderson en Traoré niet inzetbaar zijn in Praag. Daar kwam nog meer slecht nieuws bij: ook Fitz-Jim is niet fit genoeg om te spelen.

Faberski en Konadu in selectie Ajax

Een nieuwe naam in de selectie van Ajax is Jan Faberski. De achttienjarige Pool speelde dit seizoen al acht keer voor Jong Ajax en kan nu mogelijk minuten maken voor Ajax 1. De buitenspeler zal zijn kansen ruiken nu Ajax dun zit in de vleugelspelers. Daarnaast neemt Ajax ook Don-Angelo Konadu mee naar Praag. Een speler die terugkeert van een blessure is Anton Gaaei.

Zie hieronder de Ajax-selectie:

Jay Gorter
Remko Pasveer
Diant Ramaj
Devyne Rensch
Anton Gaaei
Jorrel Hato
Owen Wijndal
Ahmetcan Kaplan
Youri Baas
Daniele Rugani
Dies Janse
Josip Šutalo
Kenneth Taylor
Branco van den Boomen
Benjamin Tahirović
Kristian Hlynsson
Davy Klaassen (alleen voor training)
Brian Brobbey
Chuba Akpom
Mika Godts
Christian Rasmussen
Jaydon Banel
Jan Faberski
Don-Angelo Konadu

Lees meer over:
Plaats reactie

AjaxAmsterdamnn +4197

Je kan het ook positief bekijken. Kansen voor Faberski en Konadu. Als ze het goed doen zullen ze sneller de voorkeur krijgen boven Banel en Rasmussen, op de lange termijn is dat beter.

03-10-2024 09:50

Jayq +3339

Het roulatiesysteem:

Spelers niet laten spelen om zo te voorkomen dat ze (later) niet kunnen spelen.

Maar als je pech hebt kunnen ze later dan toch niet spelen omdat ze geblesseerd raken op de training.

Zo komt de B-keus uiteindelijk aan meer wedstrijden dan de A-keus.

03-10-2024 00:13

AlexIbarra +19238

Je rouleert je de tering en na 10 potjes zijn er alweer 6 geblesseerd.
Erg knap.

Van Klaassen wist je dat hij niet mee kan doen maar ook dat is jammer nu er 6 anderen niet bij zijn, waarvan 4 aanvallend ingestelde spelers.

02-10-2024 23:13

DeMeervanweleer +7567

Murphy 's law...verdomme zo wordt het wel heel lastig allemaal Farioli ten spijt.

02-10-2024 21:35

Ajaxtrouw +6339

“Farioli ten spijt”? Is wel erg makkelijk. Veel blessures staan nooit op zichzelf. En afdoen als pech is te makkelijk. Veel rouleren klinkt goed maar geeft ook onrust en instabiliteit. Wordt echt onderschat. Een stabiel elftal dat regelmatig aan de bak moet geeft minder blessures. In onze glorietijd 2018/2019 speelde we op een paar wijzigingen na meestal met dezelfde basiself en werd hooguit in de wedstrijd gewisseld om spelers te sparren maar er werd niet steeds gewisseld in de basiself. Hierdoor bouwen spelers rust en vertrouwen op met als gevolg ook minder blessures!

03-10-2024 05:27

driehoekjes +3343

Erg makkelijk om te vergelijken met glorie tijd waarin iedereen makkelijker voetbalt, er minder intensiteit nodig is en veel wedstrijden vroeg beslist zijn

03-10-2024 06:29

DeMeervanweleer +7567

Heeft ook te maken met kwaliteit. Betere voetballers hebben minder energie nodig, kunnen makkelijker uitvoeren wat de trainer vraagt.

03-10-2024 08:38

wim_wenderson +1412

Onze Grootmeester zei: "ieder nadeel heb zijn voordeel!" We zullen zien, AJAX voorwaarts!!!

02-10-2024 20:01

Alexander40 +6104

ik heb het vast even gemist. Is Mannsverk geblesseerd?

02-10-2024 19:56

Rockanje23 +37006

Ja, al drie weken

02-10-2024 19:58

Rockanje23 +37006

Girona is pas écht slechter dan Helmond Sport.

02-10-2024 19:52

insectenverdelg +23393

we hebben de afgelopen weken het Helmondspirt van Turkije, het Helmond Sport van Portugal en het qhelmond Sport van Spanje gezien. Nu hoop ik morgen het Helmondsport van Tsjechië te aanschouwen...

02-10-2024 21:24

401Middenweg401 +5986

Helmond Sport staat trouwens bovenaan.

03-10-2024 09:51

Omar +17166

Medische staf drama?

02-10-2024 19:48

Rockanje23 +37006

Al jaren, maar dit jaar raken er vooral spelers geblesseerd op de training. Dat ligt meer aan de trainer dan aan de medische staf. De medische staf van Ajax faalt vooral in het snel terugbrengen van geblesseerde spelers.

02-10-2024 19:59

driehoekjes +3343

Hoe beoordeel je dat 'falen'?

03-10-2024 06:31

ajax4ever001 +18409

Nee het zware programma plus de selectie die we hebben maakt het al lastig als je bepaalde posities niet goed bezet hebt

02-10-2024 20:28

insectenverdelg +23393

plus dat hij de jongens fit moet maken. Dat waren ze gewoon niet.

02-10-2024 21:24

Bruno04 +15735

Word een taai potje zo

02-10-2024 19:42

Artemio +31831

Brobbey wel fit en Weghorst niet? Hoe dan?

02-10-2024 19:39

AjaxAddicted +2988

Misschien maar even wat aandacht besteden aan de fitheid van voetballers en de manier van trainen. Is niet de eerste keer…

02-10-2024 19:38

BBAFCA +9756

Feyenoord sterker dan Girona, wie had dat gedacht. Wel goed voor de puntjes, aangezien psv het weer heeft laten liggen gisteren

02-10-2024 19:31

Kryptonite +76738

Iedereen had dat gedacht, Girona is dit seizoen geen knip voor de neus waard en staat niet voor niets 12e in de league.

02-10-2024 19:49

ajax4ever001 +18409

Feyenoord heeft geluk dat Girona totaal uit vorm

02-10-2024 20:29

JJFajax +3547

Hoezo totaal uit vorm, hebben hun beste spelers verkocht. Nu is er nog vrij weinig houvast over van vorig jaar

02-10-2024 23:37

Linksbuiten +1802

Ik zie al weer meerdere mensen roepen dat dit dus 'bewijst dat het roulatiesysteem niet werkt'. Dat is net zoiets als na een verliespartij zeggen dat je beter niet kan trainen, want het werkt blijkbaar toch niet. Veel te kort door de bocht, het was anders misschien nog erger geweest en pech speelt natuurlijk ook een rol.

02-10-2024 19:17

Rockanje23 +37006

Het werkt inderdaad niet. Niet met het niveau wat Ajax momenteel heeft. Voor een goed roulatiesysteem heb je 20 min of meer gelijkwaardige spelers nodig, en die heeft Ajax simpelweg niet. Het aan en verkoopbeleid van Kroes heeft natuurlijk ook niet geholpen. Het wordt de rit uitzitten tot de Kerst en dat gaat een hoop frustratie en ergernis opleveren. Hopelijk beseft Kroes dat hij in januari zowel kwalitatief als kwantitatief moet versterken. Met fitte spelers !

02-10-2024 19:30

Slang3 +45786

rouleren is lange termijn planning

02-10-2024 19:41

BaasBaas +8306

Man man man. Die Berghuis heb je geen kloot aan. Altijd geblesseerd. En nu lijkt de rest van het team ook van glas te zijn. Lekker dit. We spelen gewoon met half jong Ajax tegenwoordig. En nog weet Farioli knappe prestaties neer te zetten. Die had met 18/19 selectie ook zeker de CL finale gehaald.

02-10-2024 19:15

Controleur +465

Wat kraam jij allemaal uit?

02-10-2024 19:30

BaasBaas +8306

Berghuis is toch altijd geblesseerd?

03-10-2024 19:29

Rob1976 +9464

Het rouleren heeft perfect gewerkt. En wat is er nou weer met Traore?

02-10-2024 19:08

Rockanje23 +37006

Knieblessure

02-10-2024 19:11

Rob1976 +9464

Dat klinkt niet zo best

02-10-2024 19:14

Kryptonite +76738

Bron, Rockanje?

02-10-2024 19:22

DikDukdalf +344

Farioli. Op de persco.

02-10-2024 19:26

Rockanje23 +37006

Letterlijke woorden van Farioli in het sportjournaal waren dat Traore bij een contact iets in zijn knie heeft opgelopen

02-10-2024 19:32

BasseyAdriaan33 +13608

Zo hé, het rouleren heeft zich wel bewezen😂

02-10-2024 19:05

Spielmacher +10683

Godts-Brobbey-Rasmussen
Taylor-Boomen-Klaassen
Verdediging en keeper as usual.

Heb je Hlynsson, Faberski, Akpom en Rugani nog om te verversen.

02-10-2024 19:00

PalFischerArmy +2617

Klaassen niet speelgerechtigd

02-10-2024 19:02

remco.p +1158

Klaasen ja dan krijgen we problemen met de uefa

02-10-2024 19:02

OpaHooligan +3663

Misschien als je z'n naam verkeerd spelt trappen ze erin. @remco

02-10-2024 22:15

AlexIbarra +19238

Klaas Sen?

02-10-2024 23:15

Rockanje23 +37006

En ook jij weet blijkbaar niet dat Klaassen helemaal niet mee mag doen Europees. Je bent de zoveelste al hier.

02-10-2024 19:03

BasseyAdriaan33 +13608

Lekker op de hoogte van de regels pik😂

02-10-2024 19:05

JTajax +10717

Hebben ze na RKC chinees gehaald ofzo?

02-10-2024 18:58

remco.p +1158

Pasveer
Rensch sutalo rugani hato
Vd boomen Taylor baas hylson
Akpom. Brobby

02-10-2024 18:51

Aram +17867

Zal ook deels uit voorzichtigheid zijn. En dat is prima.

Ik ga voor Tahirovic - Taylor - Hlynsson

02-10-2024 18:49

EscudeGrygera +583

Ik denk niet dat Tahirovic vanuit het niets opeens in de basis staat. Van den Boomen zal sowieso wel spelen.

02-10-2024 18:54

BaasBaas +8306

Die is toch zo slecht he die Van den Boomen. Kan het gewoon niet aanzien.

02-10-2024 19:09

FrancescosRavioli +15178

Tahirovic is niet eens beter en net zo traag.
Het is huilen

02-10-2024 19:55

Rockanje23 +37006

Dat kan wat worden dan met Tahirovic en Hlynsson op het middenveld. Twee spelers die afgelopen maandag het middenveld van Dordt er niet onder kregen.

02-10-2024 18:56

Aram +17867

Ja ik heb de selectie niet samengesteld he. En ik zou het ritme van Tahirovic niet hebben gebroken door hem terug te zetten. Maar ik zou het nu zo doen. Boom vind ik verdedigend een te groot risico. Rasmussen rechtsbuiten en na een uur Akpom voor Godts.

02-10-2024 19:24

Ajaxsupporter02 +13897

Liever iemand als Baas of Rensch op 6. Eventueel zelfs Hato.

02-10-2024 19:21

Lullo +6054

Ongelooflijk.. 3-5-2 maar doen, Baas voor de verdediging, Wijndal en Gaaei als wingbacks, Godts in een vrije rol achter de spitsen en Brobbey en Akpom in de spits. Nee, ik heb echt geen flauw idee.

02-10-2024 18:47

Belnaarhuis +4944

Ik begrijp de wens voor het omgooien van het systeem niet zo, zou altijd in het zelfde systeem blijven spelen. Zelfde vastigheden en patronen, dan maar met andere spelers

02-10-2024 18:55

Lullo +6054

Daarom zeg ik ook dat ik geen flauw idee heb. Wat ik wel weet, is dat met de beschikbare middenvelders, het middenveld verschrikkelijk gaat worden en dan moet ik denken aan de wedstrijden tegen NAC en GAE..

02-10-2024 19:22

Belnaarhuis +4944

Hoop dat het meevalt omdat ze niet terug lijken te zakken. Dan heb je misschien met Boomen iemand die wat meer in zijn spel zit en met hlynsson iemand die die ruimtes in kan duiken. Is een beetje wensdenken.. maar goed je moet wat

02-10-2024 19:39

FrancescosRavioli +15178

Bereid je er maar op voor dat het zeker tot de winterstop zo gaat.

02-10-2024 19:55

Tommyshelby +128514

Mokio is ook geblesseerd, my goodness.

02-10-2024 18:38

Kryptonite +76738

Ik word er echt sprakeloos van.

02-10-2024 18:41

Tommyshelby +128514

Er zit een mol in de selectie. Iemand zit schoppen uit te delen.

02-10-2024 18:42

Kryptonite +76738

Die Gorter weer, man man man. :')

02-10-2024 18:45

JD84 +2093

Idd ik dacht al...waar is hij??

Te zware voorbereiding?

02-10-2024 18:44

Lullo +6054

Ongelooflijk, dit is natuurlijk echt ruk. We klagen al vaak over ons middenveld, maar nu heb je helemaal niets te bieden..

02-10-2024 18:37

LukaLitmanen +81964

Hoe kan je als "Ajax-fan" nou jezelf verheerlijken op een middenveld Boomen Hlynsson Taylor?

02-10-2024 18:37

ck69 +13062

En rasmussen op de vleugel

02-10-2024 18:39

Henkjanklaas +20607

Het wisselbeleid van onze Italiaan blijkt ook niet alles want nu zijn Traore en FJ er toch ook niet bij….

02-10-2024 18:35

afcaman +2882

Moet je nagaan hoeveel er anders hadden gemist.

02-10-2024 18:49

Henkjanklaas +20607

Beter Banel en Rasmussen er niet bij.. dan deze twee..

02-10-2024 19:36

Johan1 +2909

Speelt Ajax soms een ander soort voetbal dan veel andere clubs? Ik kan namelijk niet geloven dat een profvoetballer niet 2 x in de week 1,5 uur kan voetballen. Bij PSV en Feyenoord hoor ik helemaal niets over rust geven aan spelers en die hebben net zo’n zwaar programma als Ajax. Nu moeten we zelfs Jong-Ajax spelers meenemen, terwijl we een ruime selectie hebben. Waar gaat dit over?

02-10-2024 18:32

FrancescosRavioli +15178

Er is 3 weken niet gevoetbald en plotseling spelen ze er 2 a 3 per week.

Heel raar is dit niet hoor. Heel veel jongens missen wedstrijdritme. Voorzichtigheid is geboden.

02-10-2024 19:57

Rockanje23 +37006

Farioli net in het Sportjournaal op NPO 1: FJ en Traore beiden in het laatste deel van de training uitgevallen. FJ met een spierprobleem, Traore met een knieblessure na een duel met contact.

02-10-2024 18:29

jeffrey2022 +8169

Het is toch ongelofelijk hoeveel jongens geblesseerd raken in afsluitende trainingen!!

02-10-2024 18:36

OpaHooligan +3663

Blijkbaar schoppen ze elkaar onderuit tijdens het afsluitende onderlinge partijtje. Ik kan dat niet slim noemen hoor. Je kan ook te fel spelen dan. Berghuis ligt er hierdoor twee maanden uit.

02-10-2024 22:20

JanBiesbos +29030

Gaat fel aan toe op de training dus spier blesures en contact blesures

02-10-2024 18:39

Rockanje23 +37006

Normaal is de laatste training bij een Europese uitwedstrijd in het stadion van de tegenstander. Blijkbaar is Farioli daarvan afgeweken en heeft vanmorgen nog in Amsterdam getraind. Niet slim. Mag je gerust een fout noemen van hem.

02-10-2024 18:58

DeKenner +9279

Waarom is dat een fout?

02-10-2024 19:45

Petterson +24902

Klotezooi met Fritzie 😖

02-10-2024 18:29

Regada +575

Deze wedstrijd wordt in de aanloop steeds interessanter.... Francesco is cooking, heel benieuwd, en nog steeds vertrouwen in de 3 punten!!

02-10-2024 18:26

JD84 +2093

Farioli is cooking?

Letterlijk bedoel je enndat ze daardoor geblesseerd zijn? 😅

02-10-2024 18:46

Regada +575

Haha, ja die schelpjes waren over datum denk ik

02-10-2024 20:01

Aspers73 +3189

Ze kunnen dus idd geen 3 wedstrijden in de week spelen.

02-10-2024 18:25

RadheAjax2021 +17874

Jammer dit weer. Maar ook wel te verwachten. Helaas zijn er een hoop spelers die fysiek en conditioneel nog steeds niet in orde zijn. Daar en tegen wel leuk dat Faberski een kans krijgt bij de selectie. Een invalbeurt zou mooi zijn. Ben echt onder de indruk van hem bij jong Ajax. Nee het is niet perfect en hij is geen Yamal maar hij heeft zeker potentie.

02-10-2024 18:24

Bassey +8195

Maak me geen zorgen morgen gaan de 3 punten gewoon weer in de tas mee naar Adam

02-10-2024 18:21

MichelBoerebach +29176

De heren zijn gebaseerd op data niet fit bevonden. Hierbij wordt gekeken naar leeftijd van de speler, positie op het veld, spiermassa en gelopen kilometers per wedstrijd. Uit deze data is naar voren gekomen dat Henderson, Weghorst, Traore en Fitz-Jim niet fit zijn. Ze zullen daarom niet spelen.

02-10-2024 18:19

Aspers73 +3189

Als we in 95 data gebruikt hadden, hadden we die CL nooit gewonnen!

02-10-2024 18:26

MichelBoerebach +29176

Precies dit dus! Gelul allemaal.

02-10-2024 18:27

JohnDylan +21842

Van Gaal was in de jaren ‘90 een van de vroege pioneers in het gebruik van data.

02-10-2024 18:40

Belnaarhuis +4944

Echt he.. de reacties van de oude mannen hier, en in de media zijn weer eens belachelijk

02-10-2024 19:00

Rockanje23 +37006

Waar is de tijd gebleven dat spelers gewoon een spuit in hun poot lieten zetten om 90 minuten te kunnen spelen ?

02-10-2024 18:27

MichelBoerebach +29176

Hoe kan Fitz-Jim nu niet fit genoeg zijn om een wedstrijd te spelen. Die jongen is 21 jaar oud en we zijn misschien 8 wedstrijden onderweg in het seizoen! Wat een onzin. Of is 'niet fit genoeg' hetzelfde als 'geblesseerd zijn'?

02-10-2024 18:31

JD84 +2093

Dat is compleet wat anders dan wat Farioli net in een interview blijkbaar gezegd zou hebben...

02-10-2024 18:47

Kuningast +5079

Wat een bullshit. Ze zijn uitgevallen op de laatste training. Waarom onzin verkondigen?

02-10-2024 18:51

FraWa1984 +171

Ik hoop stiekem dat de ontbrekende spelers niet geblesseerd zijn, maar gewoon niet helemaal fris. Geen risico nemen, zondag 3 punten pakken en op naar een CL plek in de competitie!

02-10-2024 18:15

BlueDuke +4470

Hoop het ook

02-10-2024 18:21

JanBiesbos +29030

ED prio heel goed

02-10-2024 18:10

Klemmen +2616

Zal farioli wel eens djonkos roken met traore?

02-10-2024 18:08

Patrick78 +51759

Weghorst, Henderson, Traoré én Fitz-Jim niet mee naar Praag

Nog geen ‘ Farioli out ‘ ?

02-10-2024 18:05

Kryptonite +76738

Moet je eens kijken wat voor kut weer het is de afgelopen dagen. Good for nothing die Italiaan. Farioli out!

02-10-2024 18:10

MichelBoerebach +29176

Wat is het toch met die zogenaamde 'fitheid' (of beter: niet fitheid) bij ons? Het is een beetje een Ajax-woord geworden, de laatste jaren.

02-10-2024 18:04

Heimwee +6689

Werkt goed dat roulatie systeem om zo spelers niet te overbelasten om blessures te voorkomen. Het werkt niet dus en is grote onzin.

02-10-2024 18:02

Aetim +1364

logica van de ijskoude grond....

02-10-2024 19:29

Rockpotje +9533

Als je niet te veel gekke dingen wilt doen is dit eigenlijk een beetje de enige optie:

Pasveer

Rensch - Sutalo - Baas - Hato

vd Boomen
Hlynsson - Taylor

Rasmussen - Brobbey - Godts

Met Baas schuiven zou ik niet doen. De achterhoede is je enige stabiele linie. Eventueel kan je nog Gaaei, Akpom of Hlynsson rechtsbuiten zetten. Maar dat zijn allemaal nog geen goede opties gebleken in het verleden. Eventueel zie ik een verkapte 4-4-2 met Akpom vlak achter Brobbey en Hlynsson meer aan rechts nog wel zitten. Maar het lijkt me erg kort dag om dat te trainen.

02-10-2024 18:01

leeke +10391

Nou denk eerder dat hij 4-4-2 gaat spelen.

02-10-2024 18:14

Rockpotje +9533

Maar waar zet je Godts dan? 4-4-2 zie ik alleen voor me zoals ik het hier boven beschrijf. Je loopt ook niet over van de spitsen en middenvelders, dus je vergroot je keuze niet echt met die systeem switch.

02-10-2024 18:52

leeke +10391

Hun spelen 3-4-3 dus verwacht ik het echt wel.Gods kan je als aanvallende middenvelder laten spelen rondom Akpom en Brobs.3 snelle spelers,voor de rest dichthouden verwacht ik dan

02-10-2024 20:48

Johan1 +2909

Nou, tot zover een fitte selectie. Ook onder Farioli is het slecht gesteld met de conditie en fitheid van de spelers.

02-10-2024 17:53

komopajax777 +13210

Johan wie?Onder Farioli zijn de spelers juist goed opgetraind.Maar het is een proces dat meer tijd nodig heeft bij sommige spelers.De spelers zijn fitter dan ooit.

02-10-2024 17:58

OwenStevenDalberg +27486

Maar waarom hebben PSV, AZ en Feyenoord dan veel minder blessures? Wij hebben tussendoor ook nog eens een paar weken vrij gehad? Die clubs niet. Waaraan lees jij af dat onze spelers zo goed opgetraind zijn? Ben benieuwd..

02-10-2024 18:03

Kryptonite +76738

Omdat die niet als veredelde amateurs hebben getraind de afgelopen 2 jaar?

02-10-2024 18:11

DikDukdalf +344

Dat dus. Dát is wat Farioli bedoelt met "waar we vandaan komen."

02-10-2024 19:35

soewares +2502

Wat een onzin. De man heeft de volledige selectie pas eind juli begin augustus, amper 2 maanden. Het is eerder een schande dat de spelers zo veel conditie moeten inhalen

02-10-2024 18:00

Kryptonite +76738

Jij verwacht van Farioli dat hij de conditionele en fysieke achterstand van de afgelopen twee jaar ff in twee maanden oplost? Er zijn velen schuldig aan de huidige conditionele staat van de selectie, maar Farioli is daar zeker niet een van.

02-10-2024 18:00

Jariebombarie +927

Je mag als profsporter toch wel verwachten dat je in 2 maanden topfit kunt worden? Het is niet zo dat die gasten elke avond met een zak chips op de bank hangen hè? Excuses zoeken altijd. Ben ik zo moe van. Het gras opvreten en werken voor je geld.

02-10-2024 18:44

Multi +33196

Hardheid creeeren doe je niet in 2 maanden en het is ook niet alleen een mentaal aspect. Spieren die jaren intensief getraind zijn kunnen veel meer klappen opvangen en herstellen sneller. Het krachtverschil en de recuperatie is gewoon enorm beïnvloedbaar door veel training. Mathieu van der Poel is hier een fantastische voorbeeld van. Die gozer heeft zich jaren in het voorjaar kapot gereden, ook als er geen tegenstand was knalde hij toch tot zijn limiet en soms erover. Daarmee heeft hij een hardheid en recuperatie getraind waar bijna niemand aan kan tippen. Natuurlijk speelt talent ook een rol, maar er komt echt meer bij kijken. Cristiano Ronaldo is ook zo'n gast die zich helemaal kapot traint om 100% fitheid te hebben en hardheid.

En wanneer je 2 jaar amper iets doet bouwt dit helaas ok af. Het afbouwen gaat altijd sneller dan het opbouwen.

02-10-2024 19:04

JD84 +2093

Owh boy, wat heb ik een medelijden met de diehard ajacieden die écht kaartjes hebben voor die pot...

Ik less die selectie en zie gewoon Jong Ajax!

Dit wordt normaliter 2-0, 3-0 voor Praag...

02-10-2024 17:53

Tommyshelby +128514

We hebben nu 12 officiële wedstrijden in de benen. Morgen wordt nummer 13.
Daarna moeten we er nog 17 spelen tot januari.

Vrij fors, 30 officiële wedstrijden voor de winterstop. Rouleren is belangrijk.

02-10-2024 17:52

Rockanje23 +37006

Je moet wel voldoende kwaliteit hebben om te rouleren. En dat hebben we niet

02-10-2024 19:06

Evil-phantoom +869

Je kunt gelijk zien dat het rouleren zijn vruchten afwerpt.?
Jeetje wat een zootje.

02-10-2024 17:41

letsvencook +13054

Moet je nagaan wanneer traore en godts er beide 2-3 maanden uit zouden liggen..

02-10-2024 17:41

Pency +537

Kan je nagaan als hij niet rouleerde. Dan hadden we nu de O19 kunnen opstellen…

02-10-2024 17:57

komopajax777 +13210

Welk zootje suffie?

02-10-2024 17:59

Evil-phantoom +869

Begrijpend lezen moeilijk voor je?

02-10-2024 22:36

letsvencook +13054

Godts - brobbey - rasmussen
Taylor - baas - vd boomen
Hato - rugani - sutalo - rensch
Pasveertig

Zo zou ik het opvangen denk ik. Het is even niet anders. Kaplan zou ook wel lcv mogen starten

02-10-2024 17:41

thelordjoshua +10641

Taylor en vd Boomen wordt niks samen, Taylor blijft echt een 8. Hlynsson zou ik dan eigenlijk 10 zetten.

02-10-2024 17:43

DJPostma +3993

Dude, alsof wij met een 10 spelen?

02-10-2024 17:58

linksbinnen +8108

Ja, dat moet het maar zo'n beetje worden. Ben alleen niet gecharmeerd van vd Boomen. Traag...ook in handelingssnelheid.

02-10-2024 17:53

AjaxHato +4612

Zal mij niks verbazen als Tahirovic weer een kans krijgt

02-10-2024 17:40

Professor +11130

Erg vreemd allemaal, geblesseerd of sparen voor de competitie.
Je weet maar nooit bij Ajax.

Klaassen mee om te trainen, ze doen alleen een beetje een rondo kan je hem beter met jong Ajax laten meetrainen.

02-10-2024 17:39

Gooseman +11858

Beter één Rasmus op de bank, dan tien in de basis.

02-10-2024 17:32

BackInBlack +14462

Beter één Klaassen op de bank, dan tien in de basis.

There, fixed that for you

02-10-2024 17:33

NW23 +5028

Ik word gek van de minutenpolitie van deze staf. Ik heb echt wel vertrouwen in de trainer, maar dit minuten geneuzel en daardoor steeds niet het beste elftal opstellen doet dat vertrouwen echt geen goed.

Ze doen net of de spelers van papier zijn. Professionals kunnen gewoon twee keer per week spelen. Dat gebeurt al 30 jaar. Ze slaan echt ontzettend door hiermee en dat doet het team geen goed. Ajax is een fragiel elftal en juist vastigheid creeren is wat nodig is om dit elftal de volgende stap te laten maken. Als de volgende stap gemaakt is, dan kun je gaan rouleren.

Natuurlijk heeft Alex Kroes de trainer ook in de steek gelaten met zijn matige transferzomer, maar het hoeft niet zo. Het is niet verplicht om iedere wedstrijd te rouleren omdat er ergens in iemand zijn excel een datapunt op oranje staat. Leuk een visie hebben, maar doorslaan daarin is een recept voor mislukking. Vooral bij een topclub. Daar moeten namelijk eerst wedstrijden gewonnen worden - de rest komt later.

02-10-2024 17:31

Gooseman +11858

Blessure is blessure. Heb je last en speel je toch is de kans groot dat je er lang uit ligt.

02-10-2024 17:33

NW23 +5028

Blessure is blessure. Jij gelooft dat? Zondag gespeeld, niets aan de hand en nu ineens 3 blessures erbij?

Dat is gewoon de excelkoning binnen de staf die ergens een meting gedaan heeft en vertelt dat een speler volgens de data beter niet kan spelen. Dan is de speler ineens uit het niets geblesseerd.

02-10-2024 17:36

AjaxYahudi +3038

oehhh wat eng data gebruiken in topsport, Milan heeft een heel lab opgezet waardoor spelers tot hun 38e topfit door konden spelen door middel van data en research.

02-10-2024 19:24

Grub +1329

Laten we er maar vanuit gaan dat ze er meer kijk op hebben dan jij?

02-10-2024 17:34

NW23 +5028

Jomanda had er ook veel verstand van. Dit soort dingen wordt bepaald door mensen die geen verstand van voetbal hebben, maar hun hele baan te danken hebben aan wat metingen en een excelbestand. Die hebben er belang bij om die metingen en excelbestand heel erg belangrijk te maken.

25 jaar geleden had je die onzin niet en speelden bijna alle spelers gewoon twee keer per week 90 minuten. Ga nou niet roepen dat het voetbal anders is, want dat is echt niet zo. Natuurlijk had je blessures, maar die heb je nu ook. Maar nu zijn er wijsneuzen die 25 jaar geleden in het voetbal niet nodig waren die gaan bepalen dat spelers maar 64 minuten kunnen spelen. Het is te gek voor woorden.

02-10-2024 17:37

dp92 +11232

25 jaar geleden was het spel veel trager. Spelers sprinten nu veel meer en de bal is veel langer in het spel.

Dus minder belasting voor het lichaam.

02-10-2024 17:42

ratje +3505

Bovendien had je toen veel minder wedstrijden.

02-10-2024 17:54

NW23 +5028

Sorry, maar dit is typisch praat van mensen die het voetbal niet gezien hebben of die denken dat nu alles beter is. 25 jaar geleden is gewoon 2000. HEt voetbal is tussen 2000 en nu echt niet wezenlijk veranderd. Van de jaren 70 naar de jaren 90 heeft het voetbal een vlucht genomen qua tempo en tactiek.

Zeker qua tempo is er daarna echt niet wezenlijk veel veranderd. Het is misschien wel nóg tactischer geworden.

Qua aantal wedstrijden is het niet heel veel meer geworden. Wel internationaal, maar competitie / Europa was in 2000 gewoon net zoveel wedstrijden als nu. Alleen de nationale elftallen spelen een paar wedstrijden meer. Maar dat is ook echt geen wezenlijk verschil met 2000. Ook daar is vooral in de jaren 90 al een grote stap in gezet.

Daarnaast zei ik 25 jaar geleden, maar ik had net zo goed 10-15 jaar geleden kunenn zeggen. 10-15 jaar geleden was het voetbal ook nog niet overspoeld met datafetisjisten die doen alsof ze het helemaal uitgevonden hebben. Alsof hun data allemaal essentieel is. Maar dat is het dus niet. Ze maken het belangrijk, omdat hun bestaansrecht, hun baan, er vanaf hangt. Als je doet alsof wat jij doet heel erg belangrijk is, dan ben jij ineens belangrijk. Het maakt het alleen niet de waarheid.

Messi en Ronaldo hebben 20 jaar op het hoogste niveau zo ongeveer iedere wedstrijd gespeeld. Die stonden er zelden naast. Ook hun teamgenoten Ramos, Marcelo, Kroos, Modric, Iniesta, Xavi, Dani Alves, Alba, Puyol. Ook allemaal andere toppers in de periode 2000-2020 zoals Keane, Giggs, Scholes, Henry, Ljungberg, Pires, Drogba, Shevchenko, Nesta, Stam, Pirlo, Chiellini and so on speelden allemaal bijna iedere wedstrijd. En dat is echt niet omdat het voetbal nu ineens zoveel sneller en beter is. Dat is pure lariekoek.

Die spelers en vele van hun teamgenoten hebben dubbel en dwars aangetoond dat er gewoon twee keer per week gevoetbald kan worden door de topspelers. Natuurlijk zit er een limiet aan en dat de spelers nu in protest komen omdat de FIFA wéér een toernooi wil toevoegen, dat is wat anders. Maar dat is bij Ajax sowieso niet van toepassing. Maar al deze spelers stonden er, uitzonderingen daargelaten, eigenlijk altijd in. Die werden misschien twee keer per seizoen gespaard in een drukke periode. Hun teamgenoten werden vaker gerouleerd. Niet vanuit een minutenfetisj, maar gewoon om de wissels tevreden te houden en soms omdat het fysiek verstandig was. Dat is iets heel anders.

Wat ze nu aan het doen zijn slaat totaal door. Het is ook nergens op gebaseerd, behalve op gegevens die deze mensen zelf veel te belangrijk maken omdat zij daar zelf baat bij hebben. Spelers hebben al lang en breed aangetoond dat zij gewoon twee keer per week kunnen spelen.

02-10-2024 18:10

Grub +1329

Tegenwoordig denkt iedereen die langs de kant staat maar dat hij/zij de wijsheid in pacht heeft, ik kan me niet voorstellen dat wanneer een Henderson, Traoré of Fitz-Jim probleemloos minimaal een uur zouden kunnen spelen ze niet waren meegenomen, Weghorst zal me worst wezen. Ik vind het wel een verstandige keuze om de eredivisie prioriteit te geven, plaatsing voor (de voorronde van) de Champions Leaugue is belangrijker dan nog een rondje Europa League. En ja ik hoop ook dat ze die winnen maar als je moet kiezen...

02-10-2024 18:36
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.