Van 't Schip wil winnen tegen AEK Athene: 'Ajax moet Europees spelen'

door Jon van Dam 109

Van 't Schip wil winnen tegen AEK Athene: 'Ajax moet Europees spelen'

door Jon van Dam 109

Laatst geüpdatet

John van 't Schip is strijdbaar voor het Europa League-duel met AEK Athene van aanstaande donderdag. De oefenmeester hoopt na de winterstop actief te zijn in de Conference League. Ook gaat Van 't Schip bij de NOS in op de gewonnen wedstrijd tegen Sparta Rotterdam.

Van 't Schip zag Ajax soms kwetsbaar ogen in defensief opzicht. 'Sparta had een aantal kansen en ook aardig wat corners. Wij verloren te snel de bal, en daarmee hielpen wij ze in de wedstrijd. Ik moet eerlijk zeggen dat ze ook een goede wedstrijd hebben gespeeld. Met name in de tweede helft aan de bal, waar ze ons onder druk zetten. Wij konden daar lastig onderuit komen met ons voetbal. Ondanks dat hadden we wel een aantal kansen. Sparta heeft een goede goal gemaakt, maar kon daarna niet echt doordrukken. We hebben geen grotere kansen hoeven te voorkomen, maar ze waren wel dwingender aan de bal.'

'Hopelijk kunnen we ons fris en fruitig presenteren tegen AEK'

Vanaf de bank hoopte Van 't Schip dat Ajax de wedstrijd in het slot zou gooien middels een derde goal. 'Er waren een aantal momenten. Met Rensch, met Chuba, keuzes die net niet helemaal goed werden gemaakt, Berghuis en Bergwijn een kans. Of het gek was dat het slechts 2-1 werd? Qua kansenverhouding wel, maar je moet de wedstrijd ook kunnen controleren. Dat was een minpuntje in de tweede helft. Hopelijk kunnen we ons, met de rust die we krijgen, fris en fruitig presenteren tegen AEK.'

Ondanks dat Ajax uitgeschakeld is in de Europa League, heeft de ploeg nog altijd de mogelijkheid om te overwinteren in Europa. Bij winst op AEK Athene speelt de ploeg van Van 't Schip na de winter in de Conference League. 'Ajax moet Europees spelen, daar zullen we ook volledig voor gaan. Maar het is geen makkelijke wedstrijd, voor hen geldt hetzelfde. Zij hebben aan een gelijkspel genoeg dus we moeten winnen. Maar daar gaan we ons uiteraard op een goede manier op voorbereiden.'

Ajax telt met de Ajax Cadeaukalender af tot kerstavond 2023!

Lees meer over:
Plaats reactie

Aram +18073

Natuurlijk de confetticup winnen!
1. Veel goedkope punten voor de ranglijst, ook om Feyenoord voor te blijven
2. Die hadden we nog niet in de prijzenkast
3. Zelfvertrouwen voor volgend seizoen

Waarom winnen we?
1. De selectie is veel beter dan iedereen denkt
2. We worden met de week beter
3. We zijn Ajax

Logisch.

12-12-2023 11:09

mango +287

Als Ajax naar de Conference League gaat hebben ze een serieuze kans om ver te komen: buiten Aston Villa zitten er vooral ploegen in die Ajax moet kunnen hebben. Dit seizoen is de Conference League een vrij zwakke competitie (zoals die bedoeld is) en dat biedt Ajax een leuke kans om nog wat moois neer te zetten dit seizoen: het mag de Conference League zijn maar een Europese prijs is nooit verkeerd

11-12-2023 23:27

RuffRhythim +24837

Hmm ja ik wil ook eigenlijk wel winnen ja...lijkt me best een goed plan

11-12-2023 13:40

WeirdAJAX +12253

Vind het toch wat halflauwe teksten van Schip. Hopelijk uit hij zich intern scherper. De lat moet hoger. Of misschien heeft hij zn verwachtingspatroon aangepast aan de aanwezige kwaliteit.

11-12-2023 11:36

Altijdindestraat +40174

Je mag blijkbaar niet zeggen dat Ajax een kans heeft in CL-light, wat zou het zijn om alsnog 2e a 3e te worden en de CL-light te winnen in een rampseizoen.

11-12-2023 09:04

jerryisthename +31855

Precies. Laat ze lekker lullen en negatief doen, als het al geen undercover-Feyenoorders of -PSV' ers zijn. 😂
Voor mij blijven die gasten angsthazen. Past niet bij Ajax. Realistisch zijn is goed, maaralleen maar negatief niet. Amsterdamse branie is soms ver te zoeken hier.
Na de winterstop zie ik Ajax gewoon een kans maken.
Team draait al beter, Brobbey ook vooral en er komen echt wel een paar versterkingen aan + een aantal zwakke spelers gaan weg.

11-12-2023 10:36

Indy2 +15254

Kaplan, Van den Boomen & Mannsverk komen terug.

11-12-2023 22:10

jerryisthename +31855

Klopt! 👍🏼
We worden alleen maar sterker en sterker en maken echt wel kans. Nu die gasten donderdag pakken uit Athene. Dat is nu even het belangrijkste. 👊🏼❌❌❌

13-12-2023 10:30

Capocapo +12001

Hoeveel wedstrijden heeft Ajax dit seizoen gewonnen Europees?

11-12-2023 12:20

Altijdindestraat +40174

Sorry, maar ik kan heel weinig met dat soort uitspraken, Ajax moet altijd willen winnen. Je speelt toch niet om te verliezen...

11-12-2023 09:02

brullie +7035

Zowel sportief als financieel noodzakelijk.

11-12-2023 06:47

Berghuis +14365

Financieel levert die pepernoot league volgens mij niet zo veel op hoor. Sportief is het altijd belangrijk natuurlijk, al is het niet heel leuk om naar te kijken... Van een Aston Villa of Fenerbahce kunnen wij momenteel niet eens winnen.

11-12-2023 07:03

brullie +7035

@Berghuis klopt maar doe je niet mee dan komt er echt helemaal niks binnen naast de transfers.

12-12-2023 06:48

Steffenhagen +37865

Wat een blinde idioten hier : ze denken weer dat we de finale halen . Zijn jullie nou zo dom of ik …
Ik heb nieuws voor jullie : aek ga je misschien niet winnen en dan is het dag Europa . Echt ongelooflijk met zulke domme supporters heb je geen vijanden meer nodig . Ze helpen je lachend het graf in .

11-12-2023 01:11

Jutter1 +4316

Dat lijkt mij een hele juiste conclusie, heb er ook erg weinig vertrouwen in!

11-12-2023 06:19

jerryisthename +31855

We zullen zien, Steffen. 😉
Spreken we elkaar iig vrijdag weer dan? 👍🏼
Waar is de Amsterdamse branie gebleven tegenwoordig? Tuurlijk moet je realistisch zijn, maar je moet ook branie behouden. Anders kun je beter dan worden van een andere club. Want dit hoort wel bij Amsterdam en bij Ajax.
Realistisch is nl. dat Ajax overall veel beter draait sinds Johnny er is. En Brobbey scoort weer regelmatig. Probeer die maar te stoppen. Plus je speelt thuis.
Als je dit nu 2 maanden gelden zei, dan was ik het met je eens. Maar de wereld is nu heel anders wat Ajax betreft. AEK is geen Brighton die nu nog even te goed is gebleken. Na de winterstop hebben we weer een sterker Ajax. 100%

11-12-2023 10:42

JanTa +15855

Gewoon die conferderations cub winnen dan is Ajax de enige club in Europa die alle bekers gewonnen heeft.

10-12-2023 23:55

Jarikoning +7260

Fey werd belachelijk gemaakt om de peren league. Nu gaan wij er ook heen misschien. Het kan verkeren.

10-12-2023 23:43

Berghuis +14365

Zij plaatste zich alleen wel via de competitie, wij worden uit de EL geknikkerd. Je bent dit seizoen dus eigenlijk gewoon een EL ploeg. Dat maakt je status in de CFL wel direct anders voor veel clubs. Overgens word het elke wedstrijd wel met een zuur gezicht voor de TV. Wat een bizar slechte clubs spelen in die league zeg en daar sta je dan tussen...

11-12-2023 07:06

Invincibles +5209

We MOETEN tegen AEK winnen. Ajax die als laatste in de Europa League poule eindigd is toch iets om voor te schamen?

10-12-2023 21:51

mvdk +44062 moderator

In de Conference League spelen dit jaar ook beste sterke clubs. Wat denk je van Aston Villa? Maarja als we de rug rechten en goed loten moeten we hier heel ver kunnen komen. Finale Ajax vs Aston Villa?

10-12-2023 21:47

Berghuis +14365

Mee eens. Je vergeet alleen dat die clubs van naam echt niks voorstellen... Als je er van verliest schaat het gewoon de glans van de club, ookal hebben zij op dit moment gewoon betere spelers. De huis tuin en keuken voetbal volger weet dat niet en daar bestaat veruit het meer en deel uit..

11-12-2023 07:08

mvdk +44062 moderator

Aston Villa staat momenteel in de top. Fener verloor een flink hard, maar doet het goed met Tadic erbij. Fiorentina en Frankfurt hebben prima ploegen en je krijgt nog meer nummers 3 uit de EL erbij. Maargoed het is het 3e toernooi, dat wel... alleen kun je daar wel weer punten voor Nederland pakken. We hadden bijna de 5e plek he...

11-12-2023 10:27

Henkjanklaas +20643

Ik word toch treurig van een conference league competitie voor Ajax. Ik kan t niet helpen.
Mijn gedachten gaan dan terug naar het seizoen 2018-2019 en zelfs de poulefase CL met Haller.

10-12-2023 18:37

wendoo9 +8124

Nooit treurig zijn, dit hoort nu eenmaal bij het voetbal. Succes hebben heeft ook zijn andere kant. Je beste spelers spelen zich in de kijker, maar ik moet ook zeggen dat een heel elftal verkopen ook debet is aan de Malaise. Nooit meegemaakt bij Ajax dat bijna een heel elftal verkocht werd. Vaak bleef het karkas staan. Komt wel weer goed met Ajax.

10-12-2023 19:26

Cello +52978 moderator

@wendoo9

Dat is ook imo de hoofdreden van de huidige situatie. Ik heb al eens eerder gepost dat van de a-selectie, zoals die er stond in mei 2021 (dat waren 36 spelers) er 27 maanden later (31 augustus 2023) er nog 4 over waren (Taylor, Brobbey, Rensch en Pasveer).
Geen van die 4 waren basisspelers destijds. Kwamen net kijken of was reserve (Pasveer achter Onana). De rest is allemaal vertrokken in de tussentijd (iets meer dan 2 jaar dus).
Als je dan ook nog eens twee waardeloze transferwindows kwa aankopen erbij op telt (die van vooral 2022 en 23) en dan weet je waarom we staan waar we staan. Het zal een zeldzaamheid zijn dat een club een dergelijk verloop aan spelers wel goed verteert en er dus ongeschonden uit komt.

Zo zie je maar dat het hebben van succes (2017 en 2019 en een goede poulefase CL 2021-22) wel degelijk een keerzijde heeft.....

10-12-2023 19:39

36 +8673

2 jaar op rij, veel teveel basisspeler tegelijk verkocht

10-12-2023 21:14

Henkjanklaas +20643

Gaat niet alleen over de massale uittocht van onze topspelers maar uiteraard over wat we er voor hebben teruggehaald aan matigheid zeker afgelopen zomer door heer Mislintat.

11-12-2023 02:55

AFCAjaxMidNineties +12754

Die Conference League kan je zomaar een finale halen met wat geluk bij de loting en wie weet meer. Als je dan de knvb-beker wint, why not, en derde wordt .. heb je toch een alleraardigst seizoen.

10-12-2023 17:05

Andronixos.c +8160

Als Ajax zijn speelstijl behoudt, zie ik zeker kansen
Alles of niets
Zou doodzonde zijn als zelfs niet voor de Conference League weten te plaatsen

10-12-2023 16:35

AFCA-Driebergen +22238

De Conference league kunnen we best winnen. Zo veel boeiends zit er niet in. Frankfurt kan dan nog wel knap lastig worden, maar we maken echt wel kans als wij ons doorontwikkelen en misschien wat echte versterkingen erbij. Laten we eerst donderdag maar winnen, vamos! ❌️❌️❌️

10-12-2023 16:23

Orangesoul +5988

Haha conference leageu is zelfs te hoog gegrepen met dit team..

10-12-2023 16:40

AFCA-Driebergen +22238

Wij gaan echt nog wel groeien. En we spelen steeds beter en leuker. Alleen die wissels gisteren sloegen nergens op. En wie weet of we nog wat leuks erbij kunnen krijgen in de winter. Ik denk dat jij ook even moet kijken welke clubs er in de Conference league zitten. Is echr niet best hoor. Zelfs in deze vorm zouden we een grote kanshebber zijn voor de titel.

10-12-2023 17:04

Henkjanklaas +20643

Je bedoelt de Mislintat wissels brrrrr

10-12-2023 18:38

Tommyshelby +129191

Tegen AEK moet je je sterkhouders gewoon niet wisselen. Zonder Hlynsson en Brobbey zakt het niveau enorm.

10-12-2023 16:18

Henkjanklaas +20643

Zo waar. De vervangers (van Mislintat) blijven drama en niks toevoegen

10-12-2023 18:39

OwenStevenDalberg +27504

Ajax en Europese beslissingswedstrijden zijn afgelopen seizoenen geen succes geweest. Enerzijds door arbitrale blunders, anderszijds door hele domme fouten van de spelers en vaak de keepers. Hopelijk hebben we weer eens keer geluk en valt het dubbeltje nu weer eens onze kant op.

10-12-2023 15:37

Ajacied1981 +17412

vakkie 121 donderdag, zin en vertrouwen in! Moeten we wel Martha even laten banken. En die Tahirovic...die plek, daar moet echt een leider komen na de winterstop

10-12-2023 15:10

Henkjanklaas +20643

Geen woord Spaans bij vanaf vak 407

10-12-2023 18:39

Simpelishetmoeilijkst +25257

In de winter moet enorm hard aan de conditie vsn de spelers worden gewerkt, zodat ze twee helften kunnen vlammen, zoals dat bij een topclub hoort.

10-12-2023 14:54

jerryisthename +31855

Moet en gaat ook gebeuren. 👊🏼
Ajax > AEK. Ook zelfs dít Ajax.
Het zou toch wat zijn dat Ajax, na de nodige versterkingen in de winter, die ECL-cup pakt!
Zou nog meer haat en jaloezie creëren in NL, vooral in Rotterdam. Hahaha.

10-12-2023 14:50

Marloes3011 +348

En wat denk dan van Alkmaar, vorig jaar waren ze ook erg dichtbij.

10-12-2023 15:01

Pjait +382

AEK zou vanmiddag moeten maar is uitgesteld, iemand enig idee hoezo?

10-12-2023 14:41

JesusZoonVanGod +5847

Volgens mij staakten de scheidsrechters vanwege het vele geweld rondom de Griekse competities. Even terug werd er onder andere de winkel van een van de scheidsrechters in brand gestoken.

10-12-2023 15:50

Betuwe85 +20687

Heb dit hele confl toernooi vervloekt maar zou voor onze jonge spelers goed zijn

10-12-2023 14:17

Mark10 +1073

Is wel verplicht aan de club die we zijn!

10-12-2023 13:37

Artemio +32016

Ajax is aan haar stand verplicht om Europees te overwinteren. Ajax staat in de top 30 van de Coëfficiëntenlijst. Een minder seizoen kan altijd, maar niet overwinteren in Europa is gewoon een schande voor Ajax.

10-12-2023 13:28

MokumsParadijs +2332

Aan zijn stand. Ajax is geen oud wijf

10-12-2023 20:39

Michael 1974 +22029

Gelukkig wil hij winnen; dat scheelt al met bijvoorbeeld steijn die alleen maar wilde verliezen denk ik dus behoorlijk overperformde eigenlijk als je het nog eens objectief bekijkt.

10-12-2023 13:05

7172AFCA7395 +10312

Dat AEK is een Europese middenmoter, hooguit.
Dus als je daar niet van wint weet je ongeveer waar je staat.

10-12-2023 13:05

JesusZoonVanGod +5847

Ik denk dat we na een paar wedstrijden in de eredivisie al wel wisten waar we dit seizoen stonden. De opwaartse lijn zit er momenteel zeker in, maar de groep moet echt nog wel flinke stappen zetten. Ik hoop dat we straks genoeg gegroeid zijn om Az en Twente te verslaan.

10-12-2023 15:52

036AFCA97 +146682

Schip doet veel logische dingen, maar tactisch is het allemaal niet meesterlijk, toch? Ik hoop eigenlijk dat er in de winter toch lange termijn-target als trainer wordt aangetrokken.

10-12-2023 12:51

Oxxer +164405 moderator

Het desteijnarisatie traject kost veel tijd, Schip doet normale dingen dan nog kan het veel beter, heb groter vraagtekens bij zijn motivatie waarom sommige spelers spelen en anderen niet. Met jou eens hem niet tot einde seizoen te laten zitten.

10-12-2023 13:08

036AFCA97 +146682

Tuurlijk kost het allemaal veel tijd, alleen ik krijg hele nare gevoelens van die minuten voor Martha en Banel. Populistisch.

10-12-2023 13:12

Aram +18073

Ik zou Schip zeker het seizoen laten afronden.
Geen toptrainer hoor, ben ik met je eens.
Maar hij brengt rust, en dat is wat er nu nodig is.

Vraagje, zou Maduro het na de zomer al kunnen overnemen?

10-12-2023 13:13

Oxxer +164405 moderator

@ 036AFCA97

Absoluut mee eens, beiden hebben niks te zoeken bij Ajax 1, niveau FC DenBosch.

10-12-2023 13:27

Oxxer +164405 moderator

@Aram

Aub niet in beide gevallen, geen Schip tot einde seizoen en geen Maduro, waarom zou jij dat willen? Ajax heeft behoefte aan trainers nieuwe stijl, types zoals Roberto De Zerbi.

10-12-2023 13:28

Aram +18073

Maduro is een moderne trainer

10-12-2023 15:04

Oxxer +164405 moderator

Maduro is niet wat Ajax nu nodig heeft, een buitenlandse trainer graag, die op eigen benen staat of iets langer betrokken was als assistent bij een club, ipv weer iemand met NL paspoort. Laat Maduro eerst vlieguren maken en op eigen benen staan ergens anders. Hij heeft zelf gezegd een route te volgen, ik ben niet kapot van hem.

10-12-2023 15:40

Breuk +25231

Heitinga won zijn eerste 7 competitie wedstrijden. Maar ook niet goed genoeg om mee door te gaan.

10-12-2023 13:15

Henkje Netherlands +10195

Het grote mooie Ajax in het trieste afvoerputje dat de conference league heet. Aub niet

10-12-2023 12:50

AjaxPassion +3899

Een hartstikke mooi podium voor het huidige Ajax. We zullen toch weer snel punten moeten gaan halen, want anders zakken we flink weg op de ranglijst. Daarnaast is het een prima podium om onze jeugdige spelers ervaring op te laten doen.

10-12-2023 13:02

Michael 1974 +22029

Joh, ik was ook blij met de europa 2 en uefa cup winst. Het is de confetti cup, maar laat ze lekker ervaring opdoen

10-12-2023 13:06

AjaxPassion +3899

Ja precies! Ik vond het seizoen onder Bosz ook geweldig. Ik heb toen echt genoten van hoe het team wekelijks beter werd. Dat is voor mij (ook) Ajax. Jonge spelers stappen zien maken en mooi voetbal op de mat leggen.

10-12-2023 13:15

Simpelishetmoeilijkst +25257

Michael 1974, precies wat jij zegt; laat ze wat ervaring opdoen in de confetti league. Herl erg nuttig voor de jonge gasten.

10-12-2023 14:58

jerryisthename +31855

Als we deze ECL-cup zouden winnen, wat niet onmogelijk is, dan hebben we alleen nog maar de EL-cup die we moeten winnen en zijn we de enige club ooit die alle bekers in Europa heeft gewonnen. Dat is best bijzonder. 😉

10-12-2023 15:04

AFCAjax_1988 +3809

Dan moeten we wel Aston Villa en Fenerbache ontlopen.

10-12-2023 18:33

Cello +52978 moderator

@jerryisthename

Die EL-beker, die hebben we al. Of ben je de Uefacupwinst van 1992 vergeten?.
Je hebt wel gelijk, dat wanneer Ajax de ConfLeague-beker wint dat we de enieg club in Europa zullen zijn, die alle door een Europese club te winnen bekers in de prijzenkast hebben staan. En dat zal vermoedelijk heel lang het geval blijven. Tenzij clubs als Juventus, ManchesterU, Chelsea of Bayern ooit de ConfLeague gaan winnen. Maar die zie ik niet zo snel afzakken naar de ConfLeague. Dus zal wel een tijdje duren dat Ajax de enige gaat zijn met alle prijzen.

10-12-2023 20:05

7172AFCA7395 +10312

Henkje, dit toernooi is misschien te vergelijjken met het vroegere EC2 toernooi, alleen nu met meer wedstrijden.Jammer jou reactie want deden we toen in 1987 Marco die beker de lucht in duwde ook zo denigrerend ....?Ik vind iedere Europese (hoofd)prijs mooi en heb nu niet eens de illusie dat Ajax hem in mei gaat winnen.

10-12-2023 13:30

Dusbaba +15407

Wat mij opviel de 2e helft dat het wel ontzettend slaapverwekkend was en slecht was, maar dat het wel allemaal ontzettend gegroepeerd stond. Geen linies die mijlenverf uit elkaar stonden, maar meteen in de formatie zeg maar. Dat heeft Schip er dan toch maar mooi ingekregen. Denk dat dat ook de reden was dat we niet tegen puntverlies zijn aan gelopen ondanks het slechte spel.

10-12-2023 12:39

Mike1 +5358

Zou Ajax alsjeblieft eens willen trainen op 2 zaken; spelhervattingen (zoals corners) en afwerken op goal. Toen Tadic vertrok, had ik de hoop dat niet meer iedere corner kansloos voorbij de goal zou vliegen, maar dat is nu wel weer het geval. Wat afwerken op goal betreft mag je toch van Ajax-spelers tenminste verwachten dat ieder schot op doel in ieder geval gericht is tussen de palen en zo hard geschoten dat de keeper hooguit met moeite redding kan brengen. Ik zag gisteren schoten op doel die niet zouden misstaan bij het dames-voetbal :)

10-12-2023 12:28

Aram +18073

Hey Schip, ik heb precies 1 tip voor de opstelling tegen die Grieken.

Ik geef je twee hints:
1. Het heeft te maken met de verdediging
2. Het heeft te maken met de linkerkant want die loopt niet goed

Niet kopig doen he?
Verder zijn wij heel tevreden. He hebt de rust teruggebracht en doet logische dingen. Op eentje na.

10-12-2023 12:21

AjaxPassion +3899

Prima om Sosa een keer te proberen w.m.b. maar het is niet zo dat er dan ineens wel een topverdediger staat.

AEK gaat er denk ik alles aan doen om door te gaan en zij hebben aan een gelijkspel voldoende, dan kan een goede voorzet wel handig zijn.

10-12-2023 13:04

31xAjax +7950

Een Europese uitschakeling zou een gotspe zijn maar zou wel de mogelijkheid bieden om eens meer te trainen op spelopvatting en automatismen zodat we iig eeen play off plaats veilig weten te stellen....

10-12-2023 12:16

JaapStam +137239

Winnen van de Grieken, en dan die maandag hopelijk Eintracht Frankfurt loten in de koker!!! Gelijk tickets halen om naar Duitsland te kunnen gaan voor; bier, bratwurst, Duitse vrouwen en dan als toetje de wedstrijd!!!

On; Net Giorgio Marchetti aan de lijn gehad over de loting; Eintracht? Dan gaan we dat toch regelen!!!

10-12-2023 12:09

Hersenspinsel +8076

Frankfurt had net 5-1 van Bayern gewonnen, is niet echt makkelijk.

10-12-2023 12:16

JaapStam +137239

Euhm... voor mijn gevoel is dit het slechtste Bayern München die ik me hele leven heb gezien, dus deze uitslag doet er niks vanaf!!! Ik vindt met alle respect alleen Kane, Neuer, Kimmich en De Ligt goed!!! Müller is op rotour, die gaat denk stoppen of nog ergens anders cashen!!! Sané heb ik alleen bij Schalke 04 goeie dingen zien doen!!! Het is totaal geen niveau Robben / Ribéry!!! Spitsen zoals; Makaay, Toni, Klose, Gómez en Lewandowski vond ik persoonlijk beter dan Kane!!! Die gasten waren van hogere kaliber allemaal!!! Het niveau is flink afgedaald in München!!! Er stroomt geen jeugd door zoals; Lahm, Schweinsteiger, Kroos en toen nog jonge Müller!!! Goretzka is net zoals Sané alleen bij Schalke 04 goed geweest!!! Musiala is te wisselvallig vindt ik persoonlijk!!! Dus ben er niet zo verbaast over hoe het daar aan toe gaat!!! Ze hebben een flinke jas uitgedaan met de spelersselectie!!!

On; Kahn en Ballack waren ook echte strijders bij Bayern München!!! Zo kan ik wel doorgaan met allerlei spelers uit het verleden!!! Dit Bayern stelt geen drol meer voor joh!!! Allemaal jochies deze generatie!!! Vroeger waren het nog mannen die de mouwen opstroopte!!!

10-12-2023 12:22

Hersenspinsel +8076

Misschien maar in de CL groep A heeft Bayern 13 punten en ManUnited 4.
Ik zou Bayern nog niet afschrijven.

10-12-2023 12:31

JaapStam +137239

Gap, dit bedoel ik nou dus... Manchester United!!! Die verloren gisteren met 0-3 thuis van een Bournemouth!!! Kom op man!!! Kopenhagen is normaliter een Europa League ploegje!!! Galatasaray is alleen Icardi, Ziyech en Mertens goed!!! Maar over het algemeen moet Bayern verplicht winnen in zo'n poultje!!! Ik ben wat van de oudere generatie, ik vind zowel Bayern als United het slechtste maar dan ook echt het aller slechtste generatie wat ik ooit heb gezien in mijn leven!!! Dat sommige mensen hierzo lyrisch en lovend zijn over Bayern München, lachwekkend!!! Of het zijn mensen die komen net om de hoek kijken, of ze hebben een oogkleppen op!!! Dit Manchester United is zo bedroevend slecht, die gaan denk gewoon laatste worden in de Champions League poule!!!

On; Heb je de achterhoede gezien bij Manchester United???!!! Maguire en Lindelöf!!! Om te huilen zo slecht man!!! 🤣!!! Vroeger had je Stam, Vidić, Ferdinand en ga zo maar door!!! Ze hebben nu wel de pech dat Martínez geblesseerd is, maar hij kan het niet allemaal in zijn 1tje allemaal oplossen!!!

10-12-2023 12:37

Oxxer +164405 moderator

@Jaap

Net zo rustig toen jij er niet was, doe anders een siësta of 🍺🍺🍺

10-12-2023 12:21

JaapStam +137239

Eerst winnen donderdagavond, dan pas aan de tap bier!!! 🍺🍺🍺!!!

10-12-2023 12:28

Oxxer +164405 moderator

Ff rustig aan aub.

10-12-2023 12:55

JaapStam +137239

😆👍!!!

10-12-2023 12:57

Oxxer +164405 moderator

Ajax was uitblinkende jonkies debuteerden in Ajax1, nu is jonkies zijn voldoende. Sommige krijgen speeltijd ook al zijn zij er nog lang niet klaar voor of missen kwaliteit. Edgar Davids zei laatst terecht in zijn tijd werd een speler na een blunder voor straf een paar weken teruggezet.

10-12-2023 11:51

GNBL +90030 moderator

Ja het geforceerd jeugd laten spelen begint op te vallen.

10-12-2023 11:58

Oxxer +164405 moderator

Niks mis met goede jeugd kansen geven, niet jeugd omdat het jeugd is.

10-12-2023 12:06

Saudara +7062

Tegen AEK zou ik met Sosa beginnen op de back plaats. Is Kroatisch international en ik heb me laten vertellen dat je dat niet zomaar wordt. Martha moet eerst de basisprincipes van een linksback beter onder de knie krijgen. Doe dat lekker in Jong Ajax en dan laten groeien bij 1. Op de rechtsbuiten positie zou ik Forbs opstellen. We hebben gisteren gezien hoe hard hij kan rennen, misschien dat zijn harde rennen iets oplevert.

10-12-2023 11:44

AjaxPassion +3899

Die wedstrijd tegen AEK is enorm belangrijk voor Ajax. Als Ajax na de winterstop nog wat beter gaat draaien dan kan het nog aardig wat punten gaan rapen wat de belabberde afgelopen 2 jaar nog enigszins compenseert.

En die punten heeft Ajax hard nodig, want we zakken steeds verder weg op de ranglijst. Die ranglijst is belangrijk, want dit zorgt voor een betere positie voor de verdeling van geld en gunstige lotingen. Feyenoord en PSV zijn ons namelijk al bijna voorbij in de 5-jaars ranking.

10-12-2023 11:42

Oxxer +164405 moderator

“ Feyenoord en PSV zijn ons namelijk als (bijna) voorbij in de 5-jaars ranking”

Met dank aan oud spelers/ Ajax dna die beleidsmatig een puinhoop maakten en achterlieten.

10-12-2023 11:44

AjaxPassion +3899

Op wie of wat doel je?

10-12-2023 11:46

Oxxer +164405 moderator

Is dit een serieuze vraag?

Wie was de laatste CEO van Ajax?

10-12-2023 11:53

AjaxPassion +3899

Ja serieuze vraag. Maar je doelt dus op van der Sar? Of ook nog anderen?

10-12-2023 11:55

Oxxer +164405 moderator

Ok, fair enough, ja vind ik wel.

10-12-2023 11:56

Hersenspinsel +8076

Als bijna nou is nooit wordt, beginnende a s. Donderdag tegen AEK.

10-12-2023 12:19

AjaxPassion +3899

Zeker heeft van der Sar er een puinhoop van gemaakt, maar de 2 TD's na Overmars evenzeer. Hopelijk zijn de 2 nieuwe directeuren dan eindelijk wel een schot in de roos.

Maar goed, mijn punt was ook, met name Feyenoord heeft enorm veel punten gepakt in de zwakke E(C)L en nu dat voor Ajax toch het hoogst haalbare is moeten ze er ook het maximale uithalen.

10-12-2023 13:11

AjaxPassion +3899

@Hersenspinsel, ja laten we het hopen! Ik kijk wel uit naar weer een mooi Europees avontuur. Als we in de winterstop nog 1-3 kwaliteitsimpulsen kunnen halen, dan kan het nog leuk worden.

10-12-2023 13:19

Oxxer +164405 moderator

De wissels van Schip waren erg ongelukkig, zoals de wedstrijd verliep in de 2e helft had het puntverlies kunnen opleveren. Schip zag een kwetsbaar Ajax maar laat de lb die het niet aankan veel te lang staan.

10-12-2023 11:16

Juichtoon +32555

Die spelers waren licht geblesseerd (Bergwijn en Brobbey).

10-12-2023 11:21

Oxxer +164405 moderator

Mijn punt is de spelers die erin kwamen, Banel inbrengen vond jij een goede zet?

10-12-2023 11:25

Juichtoon +32555

Ja ik snap je denk ik, maar het is ook wel erg dun allemaal. Maar dat viel niet mee ja.

10-12-2023 11:43

Dolblij +45280

Ik vond het meehuppelen van Martha zeer onder de maat, maar de goal van Sparta zelf kun je net zo goed Schip toeschrijven. Ook als Schip andere wissels schijnbaar meer prio toedichtte, hij heeft 5 wissels en had Sosa veel eerder moeten brengen.

10-12-2023 11:27

Oxxer +164405 moderator

Mee eens, net als NEC uit zat de 2-1 eraan te komen, het kost nu 2 wedstrijden achtereen geen puntverlies, dat blijft niet goed gaan.

10-12-2023 11:32

Dolblij +45280

Dus hoop ik dat Schip tegen AEK, maatje groter nog dan NEC en Sparta, voor een robuste opstelling kiest en Martha en Banel aan de kant houdt.

10-12-2023 11:35

Oxxer +164405 moderator

Zekers, lijkt mij zeer verstandig, geen moment om te experimenteren. Zit te denken aan zijn boezemvriend van Basten, die op tv zei Ajax wint als Martha speelt, misschien daarom blijft Schip hem opstellen, voor het gemak zegt hij er niet bij wie de tegenstanders zijn.

10-12-2023 11:38

wijzijndebeste123 +164150

Tegen NEC zelfde verhaal. Kwestie van tijd voordat je door Van t Schip zijn politieke spelletjes puntverlies lijdt.

10-12-2023 11:30

Oxxer +164405 moderator

Hear hear hear.

10-12-2023 11:34

ach ja +5801

Dit soort koppen zijn een creatieve armoede

10-12-2023 11:15

Sjaakie +5812

Het hele stukkie eigenlijk wel.

10-12-2023 13:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.