Van 't Schip wil 'als Ajax' voor de dag komen tegen Brighton

door Roemer Smid 76

Bron AS

Van 't Schip wil 'als Ajax' voor de dag komen tegen Brighton

door Roemer Smid 76

Bron AS

Laatst geüpdatet

John van 't Schip wil 'als Ajax' voor de dag komen in de Europa League-thuiswedstrijd tegen Brighton & Hove Albion, zo vertelt de trainer tijdens de persconferentie. Ajax speelt donderdag om 18.45 uur tegen de Engelse ploeg, en winst is hard nodig om nog kans te maken op Europese overwintering.

Ajax speelde verdedigend en creëerde weinig in de uitwedstrijd in Engeland. Op de vraag of Ajax dezelfde tactiek zal hanteren als in de heenwedstrijd reageert Van 't Schip als volgt: 'We gaan vooruit en daarin zal het morgen wel anders zijn dan Brighton-uit. Dat is in ieder geval de intentie. Hoe we dat precies gaan aanpakken, zien we morgen.'

Van 't Schip heeft echter wel begrip voor die speelwijze die werd gehanteerd door interim-coach Hedwiges Maduro. 'Het verdedigende van toen kan ik begrijpen. Je zoekt houvast. Organisatorisch zag het er goed uit, maar er kwam niet veel uit naar voren toe. Dat heb je wel nodig om een wedstrijd te winnen. Zeker als je thuis speelt, moet je vooruit voetballen. Wij gaan "als Ajax" spelen, die intentie moet je hebben.'

'Interessant om te zien hoe het met het vertrouwen van de groep staat'

Ajax won de laatste twee wedstrijden en het team lijkt op de goede weg. 'Voor de groep is het heel belangrijk om een ander gevoel te hebben. We hebben morgen een nieuwe wedstrijd, tegen een hele goede tegenstander. Het is interessant om te zien hoe we daarop reageren, wat de afgelopen wedstrijden met het vertrouwen heeft gedaan. We kunnen veel beter dan we hebben laten zien, daar werken we hard aan', aldus Van 't Schip.

'Wie favoriet is voor deze wedstrijd? Ja… dat zien we morgen wel. Op basis van de uitwedstrijd zijn zij dat. Hopelijk zijn wij na morgen favoriet', eindigt de ras-Ajacied.

Lees meer over:
Plaats reactie

SwissAjaxFan +3972

Knallen en winnen, yes🤩👊🏻🤩👊🏻

09-11-2023 07:14

Robocop5 +2065

Ah lekker, Ajax gaat weer spelen als Ajax. Ook in grote wedstrijden. Ben ik wel aan toe!
Laatste maanden waren bijzonder verwarrend; psv met een Ajax coach en redelijk aanvallend voetbal, feijenoord wat ook aantrekkelijk probeert te spelen en wij met ons hotsknotsbegoniavoetbal onder Steijn.
De lef lijkt terug!

09-11-2023 02:58

YRGI +32961

Nou, hopelijk krijgen we dan niet flink op de kloten, want voetballende ploegen liggen Brighton juist.

08-11-2023 22:33

AFCAHELLMOND +2243

De Maduro aanpak was niet om aan te gluren en heeft ook geen klote opgeleverd. Dan maar op de Ajax manier toch?!

08-11-2023 19:47

TheSpecialOne +8928

Als Ajax niet de bal achterin blijft rondspelen maar zo snel mogelijk verticaal speelt dan moet ik het nog zien of Brighton werkelijk zo goed is. Hun verdediging vind ik helemaal niet zo sterk. Dat heeft AEK wel bewezen toen ze tegen Brighton speelden.
Ajax toonde in de uitwedstrijd teveel ontzag voor Brighton. Ajax maakte het Brighton wel extreem makkelijk door absoluut geen druk te zetten op hun aanvallers. Dat is voor elke ploeg lekker voetballen als je niet bang hoeft te zijn voor een tegenaanval. Er wordt gedaan alsof Brighton een ''buitenaards'' goede ploeg is. Ze staan in hun eigen competitie slechts zevende hoor. Het is echt geen wereldploeg.

08-11-2023 19:28

YRGI +32961

Dat ze 7e staan zegt niks. Is gewoon de PL waar de nummer laatst hier mee zou doen om de bovenste plekken. Zie jij Brighton weleens spelen? Echt een goed team hoor. Kijk de wedstrijd tegen City maar terug.

08-11-2023 22:34

TheSpecialOne +8928

Maar toch staan ze slechts zevende en City gewoon op de eerste plaats. Ze zijn gewoon geen topploeg. Ja, Misschien alleen in jouw hoofd.

09-11-2023 00:51

YRGI +32961

Geen topploeg in Engeland, nee. Maar dan leg je de lat behoorlijk hoog. Je zag hoe Aston Villa over AZ heenwalsten toen die open huis hielden, en Villa is ook geen topploeg in Engeland. Zowel Brighton als Villa zouden hier gewoon meedoen om de titel. Doe maar niet zo bijdehand met je 'alleen in jouw hoofd'.

09-11-2023 01:30

Ferd +38560

de nummer laatst zou meedoen voor plek 6 t/m 9, echt niet hoger. Je moet de PL niet overschatten en de eredivisie (5de competitie van Europa) niet onderschatten

09-11-2023 05:43

YRGI +32961

Dan doen Brighton en Villa hier toch gewoon mee om de titel? Wat ik dus ook zeg.

09-11-2023 12:31

TheSpecialOne +8928

Vorige week speelde Brighton tegen nummer laatst en vandaag tegen de nummer elf van de Eredivisie. Ff kijken of Brighton vanavond weer kan winnen.

09-11-2023 18:01

PH2BOT +40446

Eindelijk weer een èchte Ajax coach aan het roer. Zul je zien dat dit een positieve uitstraling in alle geledingen van de club zal geven. Iedereen krijgt er weer zin in....nou vooruit: bijna iedereen.

08-11-2023 19:25

WeirdAJAX +12297

Lees, hij wil uitgaan van ons eigen spel. Heel benieuwd of de ploeg dat al aan kan tegen deze tegenstander.
Maar de insteek is zoals je dat verwacht van een AJAX trainer.

08-11-2023 18:55

FrancescosRavioli +15350

Ik denk dat als je de eerste helft tegen PSV in het achterhoofd houdt, dit zeker moet kunnen.

Scherpte voor de goal gaat alles voor je bepalen. Ik zou een grote voorstander zijn om Akpom of Hlynsson op 10 te zetten. Misschien wel zelfs starten met Akpom. Die is echt veel in beweging

08-11-2023 19:40

WeirdAJAX +12297

In de aanval snap ik. Denk dat de vraag is of Akpom voor 10 al voldoende mee kan in de omschakeling, als we de bal niet hebben.

08-11-2023 20:05

SchipAhoy7 +1191

In de omschakeling moet Akpom eigenlijk alleen denken aan komen op de plek waar hij zou kunnen scoren - laat andere maar de bal hebben in die omschakeling en zorgen dat ze hem in stelling brengen.

08-11-2023 21:26

FrancescosRavioli +15350

Het loopvermogen heeft ie er zeker voor en ik zag hem tegen Heerenveen wel hard werken.

08-11-2023 22:33

Robertini +39521

Brighton is goed voor EL niveau, maar echt geen wereldtop. Er is echt wel wat te halen. Wel heel jammer dat vd Boomen er niet bij is, had belangrijk kunnen zijn.

08-11-2023 18:24

WeirdAJAX +12297

Denk ik ook.

08-11-2023 18:55

Concrete +3206

Wij zijn morgen voor even het Astan Villa van Nederland, 6-1 dus.

08-11-2023 18:19

Arjuna +3732

Goed verwoord weer, duidelijke taal zonder Maduro af te vallen. Valkanis lijkt ook goed te aarden in de staff. Goed bezig mannen.

08-11-2023 17:35

Dolblij +45405

Juiste insteek, gewoon met lef erin. Niks te verliezen.

08-11-2023 17:26

debalisrond95 +2339

Ik denk dat Brighton op dit moment nog te vroeg komt. Daarnaast denk ik ook dat de conference league dit jaar de betere competitie is voor Ajax . Kan je ver komen en de eerste wedstrijden gewoon weer vertrouwen tanken. Ja, conference league stelt geen k*t voor. Maar Ajax moet eerst zichzelf weer zien te vinden. Maar laat me wederom graag verrassen!

08-11-2023 16:22

Web +178830

Wij zullen het zien morgen
Krijg je de kans om veel naar voren te spelen?
Zijn ze al zo ver?
Ruimte weg geven tegen deze ploeg kan dodelijk zijn, maar alleen zoals de vorige keer tegen houden werkt ook niet

08-11-2023 16:04

SwissAjaxFan +3972

Knallen Ajax en die gasten van Brighton met een verlies naar huis laten roederen.
Zo goed zijn ze ook niet.

08-11-2023 16:01

JohnBadBadder +80

Als AJAX van eigen kracht uitgaat ,en dus ook gewoonweg meer scored dan de tegenstander ,des AJAX dus ,komt het van zelf goed .

08-11-2023 15:49

Babangida83 +23933

Met Schip hebben we een echte gentleman aan het roer gesteld bij Ajax. Hou ik van. Verder denk ik dat voetballende ploegen ons altijd liggen en we dus zeker ons eigen spel moeten spelen tegen Brighton.

08-11-2023 15:27

Web +178830

Precies fijn correct persoon is het

08-11-2023 16:05

DeMeervanweleer +7587

Ik was het ff helemaal zat die negatieve spiraal bij Ajax. De rest van het voetbal kijk ik niet meer. Teveel geweld, dommigheid, sjeiks en patsertjes. Heb rugby gevolgd en er van genoten, wat een inzet, sportiviteit en incasseringsvermogen, daar kan de voetballerij nog veel van leren. Maar goed, bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ajax is m'n cluppie en met Schip aan het stuur, idd, een echte gentleman heb ik weer wat plezier en vertrouwen terug.

08-11-2023 23:01

Simpelishetmoeilijkst +25332

Kan de reactie van Schip op de uitwedstrijd erg waarderen. Hij weet duidelijk ook wel dat Maduro dat prima gedaan heeft, en heel logisch. Stond inderdaad organisatorisch uitstekend, maar je moet ook kunnen scoren, en dat konden we toen nog niet.
Hopelijk zien we morgen al een echt Ajax, al is het nog vroeg daarvoor.

08-11-2023 15:16

Web +178830

Afwachten is het, hoe ver zijn ze

08-11-2023 16:06

willem1958 +8803

Vooral compact houden zodat ze er niet weer doorheen snijden zoals de vorige keer en zorgen dat de verdediging goed blijft aansluiten want dat gaat nog niet echt goed.
Vos en Tahirovic als twee zessen zou ik voor gaan.
Verder proberen diepte te zoeken met Brobbey en Forbs en dan moet Berghuis de dieptepass geven.
Moht het na een uur nog 0-0 staan of dat Ajax achter staat dan Akpom erbij en proberen via voorzetten hem in stelling brengen of dat Brobbey op hem kaatst en hij in de bal komt bijv.

08-11-2023 15:00

Jaridebeste1 +6682

Wel super jammer dat Branco er niet bij is.

08-11-2023 14:46

ElFlaco +3651

Vos voor Taylor op 6, vd Boomen er niet bij dan Berghuis op 8 ; Akpom op 10 ; Forbs rechtsbuiten en Sosa linksback ivm fysieke kracht. Rest hetzelfde als tegen Heerenveen. Ik geef ze dan best een goede kans.

08-11-2023 14:30

thepower1990 +35726

Ik denk dat je een beetje te hard gaat op het optimistische gevoel van de laatste 2 wedstrijden. Volendam kreeg een monsterkans op 1-1 voordat we de wedstrijd besliste en dat Heerenveen niet op 2-2 kwam voordat we uiteindelijk weg liepen naar 4-1 mag je ook best een klein wonder noemen.
Er is een heel klein stapje gemaakt op een hele lange weg om Ajax weer te krijgen waar we horen te staan maar ik denk dat een ploeg als Brighton op dit moment voor het huidige Ajax gewoon 2 maatjes te groot zal zijn.

08-11-2023 14:45

Replup +29

Wat betreft het optimistische gevoel ben ik het 100% met je eens. Dat is nog wel heel erg vroeg.
Maar om het voorbeeld te noemen dat Volendam een monsterkans op kreeg 1-1 vindt ik niet heel reëel. Ajax heeft in de eerste helft, en ook voor de 1-1 in de tweede helft ook enorme kansen gehad....die worden dan even niet genoemd. Maar wel die ene hele grote kans van Volendam. Dat we dan geluk hebben......
Niet alleen naar jou toe hoor.....maar heel voetballend Nederland heeft het over 1 kans van Volendam. Over de behoorlijke kansen van Ajax daarvoor hoor je niemand.

08-11-2023 14:54

thepower1990 +35726

Gaat niet zozeer over het feit dat Ajax thuis tegen Volendam veel kansen creëert want dat mogen we ook wel verwachten toch? Mijn punt is meer dat het allemaal nog zo broos is dat zelfs een Volendam een 100% niet te missen kans op een presenteerblaadje kreeg en er ook tegen Heerenveen nog flink wat kansen werden weggegeven. Aanvallend gaat het zeker beter, we creëren weer genoeg maar het omschakelen bij balverlies en hoe enorm kwetsbaar we nog steeds in de achterhoede zijn zal een proces zijn wat waarschijnlijk niet in 2 weken opgelost is.

08-11-2023 15:10

freak31 +5676

Beter speel je 5-3-2. Dat zou Van Gaal ook zo gedaan hebben tegen sterkere tegenstanders dus hopelijk adviseert hij dat ook. Leuk hoor die branie, maar je moet wel realistisch zijn.

08-11-2023 14:24

Koningtoto +60556

Ik denk dat je beter op de counter kan spelen tegen ze. Hun positiespel is te goed voor ons op dit moment.

08-11-2023 14:21

wijzijndebeste123 +164747

Hoog druk zetten tegen Brighton is zelfmoord. Brighton is op basis van hoe makkelijk ze onder druk uitvoetballen samen met City de beste ploeg. Elke ploeg die resultaat haalde tegen Brighton zakte daarom ook flink in. Ik hoop niet dat Van t Schip (mogelijk mede gepusht door de media) de "echte" Ajax-coach wil uithangen en naïef hoog druk gaat zetten. Ik vrees er voor gezien zijn uitspraken. Juist nu het vertrouwen groeiende is wil je niet tegen een oor wassing aanlopen.

08-11-2023 14:19

AjaxfanRoberto +59

Van t Schip lijkt realistisch dus verwacht dat we meer initiatief willen hebben aan de bal maar niet heel hoog druk zetten. Laatste wedstrijden werd er ook hoger gevoetbald maar toch vooral ingezakt tot aan de middenlijn. Als het voetbal vanuit achter beter gaat zoals de laatste wedstrijden dan zal je als het goed is vanzelf wat meer vooruit moeten kunnen laten zien. Gezien de 2 punten waar we nu opstaan, kunnen we niets anders dan proberen te scoren.

08-11-2023 16:06

TheSpecialOne +8928

Maar waarom staat Brighton dan slechts zevende in hun eigen competitie? Dit zou kunnen betekenen dat andere ploegen inmiddels hebben uitgedokterd hoe Brighton te bestrijden. Misschien even een belletje plegen naar Aston Villa Ajax?

08-11-2023 19:50

Torcida +5743

Het goede gevoel is eindelijk een heel klein beetje teruggekeerd, maar het is nog heel fragiel. Dus waar ik vooral op hoop, is dat dat niet meteen kapotgaat. Want dan kun je zo weer terug in de dip zitten, en kan de wedstrijd tegen Almere zomaar heel vervelend worden.

Ik hoop dus dat de prille flow behouden blijft, en als het kan ook een beetje versterkt.

08-11-2023 14:11

JaapStam +137501

Als morgen deze 3 weer worden opgesteld; Bergwijn, Brobbey en Taylor, dan verliezen we gewoon van Brighton!!! Ik heb nul vertrouwen in deze nietsnuten!!!

Forbs > Bergwijn!!!
Akpom/Mikautadze > Brobbey!!!
Vos > Taylor!!!

En dan gaan we winnen van Brighton!!!

08-11-2023 14:10

Oxxer +164592 moderator

Bergwijn laat beterschap zien, gaat om nu en niet om wat is geweest, vind Forbs vooralsnog beter in de rol van frisse back up om moegestreden tegenstanders te terroriseren met zijn snelheid.

08-11-2023 14:12

C14 +22445

Forbs op rechts, dan moet Brighton rekening houden met zijn snelheid en de omschakeling, en kan je ook gebruik maken van die omschakeling en ruimte in hun rug. Berghuis komt in de bal, en heeft die diepgang niet, is vooral oké als je zelf het spel maakt op de helft van de tegenstander. Denk niet dat Ajax dat tegen Brighton gaat lukken, ondanks aanvallender spel.

08-11-2023 14:17

Pingelaar +13307

Dit is geen reden om hem weg te sturen. Moet Berghuis dan ook weg als Ex-Feyenoorder?

08-11-2023 14:18

Oxxer +164592 moderator

@Jaap

Dat gaat Schip zeker niet doen, weinig tot geen trainers zetten de aanvoerder op de bank ten koste van een rookie.

08-11-2023 14:21

JaapStam +137501

@oxxer,

Nee klopt indd!!! Hij gaat weinig wijzigen in zijn basis opstelling, om de flow erin te houden!!! Maar je kan wel concluderen na meer dan 3 maanden dat Bergwijn, Brobbey en Taylor er niks van bakken!!! Ik geloof niet meer deze jongens!!!

08-11-2023 14:31

JaapStam +137501

@Pingelaar,

Geen idee waar me reactie is gebleven, maar ik had het over Bergwijn en ik snap totaal niet waarom je Berghuis bij betrekt???!!! Is dit goedkoop scoren voor de bühne???!!! Bergwijn heeft gewoon feitelijk gezegd dat hij Ajax niks gunde in 18/19, punt!!! En over Berghuis die is van jongs af aan Ajacied geweest, ondanks dat hij bij Feijenooit heeft gespeeld!!! Dus dat bedoel ik mee, wil je hiermee punten scoren???!!!

08-11-2023 14:33

Oxxer +164592 moderator

@Jaap

Taylor laat geen beterschap zien, per direct banken, Brobbey werkt hard maar mist teveel kansen, in de spits zou ik andere opties een kans geven, Bergwijn net al toegelicht.

08-11-2023 15:07

FTS95 +16083

Brobbey is al weken de beste. Jammer dat je in je anti Brobbey complex blijft hangen Jaap.

08-11-2023 14:19

JaapStam +137501

Wauw; ''anti brobbey''!!!

Mag ik niet na meer dan 3 maanden slappe Brobbey dat hij niet een keer mag gaan banken???!!! Ligt er gevoelig blijkbaar, als ik een eigen jeugd product op de hakblok leg dat hij niet presteert!!! Ja, hij heeft gescoord afgelopen weekend!!! Maar wat deed hij daarvoor... gewoon erg matig op de mat leggen!!! Ik gun nu gewoon andere jongens de kans, zoals Akpom en Mikautadze!!! In mijn tijd 2 a 3 keer niet scoren, was het gewoon banken hoor!!! Niet meer dan normaal!!! Dan accepteer ik zelf ook dat een ander iemand de kans krijgt!!!

08-11-2023 14:35

FTS95 +16083

Het gaat er niet om dat je geen kritiek mag hebben kerel. Het gaat erom dat als de betreffende speler al een paar weken erg goed speelt, je je keutel best kan intrekken en niet doorgaat met de speler bashen. Waarom zou je een speler laten banken terwijl hij je beste speler van de afgelopen wedstrijden is?

08-11-2023 14:51

FTS95 +16083

Andersom werkt het overigens net zo. Ik heb Taylor nog best lang verdedigd, maar moet nu ook stellen dat hij echt even pas op de plaats moet maken en anderen een kans moeten krijgen op zijn plek. Voor Brobbey geldt dat niet, want hij heeft zich uitstekend herpakt.

08-11-2023 14:56

Simpelishetmoeilijkst +25332

Terror Jaap, ik ben juist erg tevreden over wat
Brobbey laat zien. Kan een verdediging kapot spelen, en dan profiteert Akpom. Over de andere twee ben ik het niet oneens met je.

08-11-2023 15:20

Redrum +96198

Dat is heel mooi, want wat ik in Engeland heb gezien laatst had echt helemaal niets met Ajax te maken. Ik schaamde me echt kapot.

08-11-2023 14:02

C14 +22445

En dan er ook nog gewoon totaal kansloos vanaf gaan, dus verlies je dubbel zo hard.

Ik kan me niet herinneren dat inzakken en verdedigen een Nederlandse club ooit iets opgeleverd heeft. Alle successen waren met aanvallend voetbal en lef.

08-11-2023 14:07

TeringHenkie +28550

2010 v Marwijk haalde daar een finaleplaats mee.

08-11-2023 14:26

C14 +22445

Met het nationaal elftal, en niet volledig inzakkend, wel behoudend inderdaad, waardoor ik ook helemaal geen feeling had met dat elftal, en het eventueel kampioen worden mij ook niks gedaan had.

Uiteraard kan het eens goed uitpakken, maar overwegend niet voor nederlandse ploegen, zeker geen clubteams.
En als Sneijder kopgoals gaat maken, zit het ook wel mee ;).

08-11-2023 15:40

TheSpecialOne +8928

Ik ben het helemaal met je eens. Daarom verloor Ajax ook met 2-0 in Brighton. Brighton had helemaal niets te vrezen van Ajax. Ajax liet het zelfs toe dat Brighton tot aan hun strafschopgebied mocht oprukken zonder Brighton een strobreed in de weg te leggen. Dan roep je de doelpunten zelf over je af.

08-11-2023 19:56

GvanAchteren +871

Het was beter voor het team om met 2-0 te verliezen dan om er 6 of meer om de oren te krijgen met kamikaze voetbal. Voor morgen zijn ze al een beetje verder, maar ik zou toch kiezen om te proberen het achter zoveel mogelijk dicht te houden. Een forse nederlaag kan alle voorzichtige herstel weer teniet doen.

08-11-2023 14:23

Hersenspinsel +8188

Ik wist al langer dat we verleden week nog lang niet ons vertrouwde Ajax waren.
Daar schaam ik me niet voor.
Ik heb gewoon tot het einde op resultaat gehoopt.
Nu zijn we 2 weken verder en hoop ik wel op beter voetbal en resultaat.
Ajax naar de top, de bal is rond.

08-11-2023 14:24

Simpelishetmoeilijkst +25332

Een zwaluw maakt nog geen zomer, en een sneeuwvlok maakt nog geen winter.

08-11-2023 15:23

Oxxer +164592 moderator

Heb liever niet verliezen, het XI tal is nog niet klaar om volle bak aan te vallen, zelfmoord tegen een ploeg die de ruimtes goed benut.

08-11-2023 14:01

C14 +22445

Vorige keer was toch al zelfmoord? Met inzakkend het niet kunnen tegenhouden van de tegenstander en veel kansen en goals toelaten, en zelf helemaal niks kunnen creëren?

Dan moet je dus sowieso wat anders doen, en dat moet sowieso, want je bent Ajax, dat zich nooit zou moeten verlagen tot anti-voetbal.

Inzakken is sowieso verliezen, want je hebt geen counterploeg en je zal dan wederom niks creëren. Kan je beter aanvallen, en een kans hebben op een gelijkspel of overwinning, en zo ook jezelf als club niet verloochen. Beter ook verliezen met je spelprincipes op de mat, dan verliezen en jezelf volledig verloochenen, dan verlies je dubbel en sta je gewoon voor lul als Ajax zijnde.

08-11-2023 14:11

Hersenspinsel +8188

Zelf helemaal niks kunnen creëren?
Taylor had moeten scoren.

08-11-2023 14:25

C14 +22445

Vrijwel niks, gewoon kansloze wedstrijd, daar doet een enkel kansje niet veel aan af.

08-11-2023 17:38

Hersenspinsel +8188

Mooi.
Ik hoop niet op een afstraffing zoals verleden jaar tegen Napoli. We hebben de weg naar boven gevonden maar zijn er nog lang niet, zeker niet zonder Branco en Brighton is een goed team dat fouten zal afstraffen.
Mijn uitslag Ajax-Brighton 3-2.

08-11-2023 14:00

C14 +22445

Napoli was onder kansloze trainer Ten Hag, met zijn 6-7(!) man op lijn voorin, dus geen voetbal meer mogelijk, en bij balverlies veel te weinig man achter de bal, dus ook achteruit hollen, wat de moeilijkste manier van verdedigen is, en een gapend gat waar tegenstanders zo in kunnen duiken.

Branco kan je helemaal niet goed gebruiken tegen Brighton, die zetten druk, Branco heeft geen beste handelingssnelheid en voetenwerk, komt dan ook veelal niet aan zijn enige echte kwaliteit toe; de lange bal en enigszins het spelverdelen. Ook verdedigend niet echt goed.

08-11-2023 14:14

TeringHenkie +28550

Ten Hag heeft nooit met Ajax tegen Napoli gespeeld.

08-11-2023 14:31

C14 +22445

Ach ja, in de war.

Tegen Napoli was een logisch gevolg. Van jarenlang niks doen aan een gevariëerde opbouw (alles via de flanken met breker centraal op 6 die niet kan voetballen) onder Ten Hag, en dan ook nog eens verschrikkelijke aankopen en een achterhoede met Wijndal, Bassey, Sanchez en Alvarez, waarmee niet bepaald valt op te bouwen, laat staan onder druk uit te voetballen.

Dus was een logisch gevolg. Kon Schreuder niet zoveel aan doen.

08-11-2023 15:36

MalleEppie +15157

Oei.. hoewel bij de uitwedstrijd er te weinig aangevallen werd, hoop ik niet dat er nu naïef naar voren geraasd wordt.

08-11-2023 13:56

C14 +22445

Zal vast ergens in het midden liggen, hopelijk maar richting 'naïef' naar voren, want vorige keer was wel erg laf.

08-11-2023 14:14

MalleEppie +15157

Mee eens hoor. Liever dat we überhaupt wat kansen creeren dan helemaal niets. Maar hopelijk houdt Van 't Schip de tactische inzichten van Maduro in het achterhoofd.

08-11-2023 14:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.