Brobbey over kritiek Koeman: 'Ik ben pas 21 jaar en heb veel verbeterpunten, ik kan er mee leven'

door Roemer Smid 90

Bron Persconferentie Ajax

Brobbey over kritiek Koeman: 'Ik ben pas 21 jaar en heb veel verbeterpunten, ik kan er mee leven'

door Roemer Smid 90

Bron Persconferentie Ajax

Laatst geüpdatet

Brian Brobbey kan leven met de kritiek van bondscoach Ronald Koeman, zo vertelt hij tijdens de persconferentie in aanloop naar de Europa League-wedstrijd tegen Brighton & Hove Albion. Daarnaast gaat de spits in op het racisme rondom het Nederlandse voetbal, de concurrentiestrijd met Chuba Akpom en zijn fitheid.

Koeman liet zich maandagavond bij Rondo kritisch uit over de jonge spits. Brobbey geeft aan dat hij goed kan omgaan met de kritiek. 'Ik ben nog een jonge speler, pas 21 jaar oud. Ik heb veel verbeterpunten en dat is trainbaar. Mensen zeggen altijd wat over me. Ik heb daar geen invloed op en kan er wel mee leven.' John van 't Schip denkt dat Brobbey de last van alle kritiek wel op zijn schouders kan dragen. 'Hij heeft brede schouders', zegt de trainer met een knipoog.

'Racisme doet mij niks'

Woensdag werd bekend dat de zestienjarige jongen die Brobbey racistisch bejegende bij de uitwedstrijd tegen FC Twente een taakstraf krijgt. 'Ik denk beter dat die jongen dat heeft gekregen, en ik denk dat als hij die taakstraf gaat doen dat hij daarvan leert. Het boek is voor mij gesloten. Het zijn vaak nietsnutten die dat soort dingen zeggen', aldus de spits, die toevoegt: 'Racisme doet mij niks.'

'Tegen Heerenveen is mij een goal ontnomen'

Brobbey vertelt verder dat hij vindt dat de scheidsrechters in Nederland hem te vaak benadelen. 'Ik vind dat ik in Nederland meer beschermd moet worden door de scheidsrechter.' Tegen sc Heerenveen maakte Brobbey naar eigen mening een legitieme goal die vervolgens door de scheidsrechter werd afgekeurd. 'Tegen Heerenveen is me een goal ontnomen.'

Loopjes met conditietrainer Ajax

Vorig seizoen kreeg de spits vaak kritiek over zijn fitheid. Inmiddels kan Brobbey de negentig minuten volmaken en lijkt hij de critici hun ongelijk bewezen te hebben. 'Ik voel dat ik negentig minuten kan spelen, ik heb veel loopjes gedaan met onze conditietrainer Alessandro (Schoenmaker red.), veel duursport. Daarnaast helpt het om veel wedstrijden te spelen.'

Concurentie met Akpom 

Akpom scoorde in de afgelopen twee wedstrijden drie keer. Op de vraag of Brobbey de hete adem van de Engelsman in zijn nek voelt, reageert de spits duidelijk. 'Ja, maar concurrentie maakt ons beter. Ik had het ook met Sébastien Haller en dat maakte me ook beter. Ik heb een prima band met Chuba, ik zit naast hem in de kleedkamer.'

Lees meer over:
Plaats reactie

PDF +461

Ronald moet zichzelf bekritiseren, 1e interland na blamage bij Barcelona lekker open huis houden tegen Frankrijk in 4-3-3 om maar even te laten zien dat Louis v Gaal het helemaal verkeerd gezien had. Daarna nog aan blijven kloten in Nation Leaque tegen Kroatië en Italië in eigen land. Lag niet aan Koeman maar aan zijn materiaal aan spelers….

09-11-2023 17:14

Schip +23415

Brobbey is gewoon een laid back goeie lobbes. Rascisme, een afgrijselijk slecht samenspel tussen een niet geschikte trainer en niet geschikte TD, (terechte) kritiek op zijn arbeidsethos, kritiek op zijn technisch vermogen, openlijke kritiek van de bondscoach terwijl hij 20 is en ieder vertrouwen mist, krijgt belachelijk vaak het nadeel van de twijfel omdat een schrielkip van een verdediger fysiek zo veel minder is, dat Brobbey dan wel de overtreding zou hebben begaan. Of een dergelijk bezopen slechte redenering.

Het is alsof je met een opblaasknuppel tegen een koorddanser loopt te meppen terwijl die onverstoord naar de andere kant loopt.

Deze jongen is niet uit balans te krijgen. Krijgt al die dingen voor zijn kiezen en blijft rustig, blijft netjes, blijft in balans, blijft scoren en blijft international.

Als hij in zichzelf blijft investeren qua afronding en aannames, gaat hij echt een hele goeie worden. Moet er wel weer een tandje bij.

09-11-2023 14:31

Jarikoning +7205

Leeftijd is geen excuus meer als Ajax 1 spits. Of je ben goed genoeg of niet en dan moet je opkrassen.

09-11-2023 07:30

ck69 +13083

Leeftijd is altijd een mooi excuus. De hele reden dat Taylor steevast in de basis blijft staan is omdat hij nog maar 21 is. Over een paar jaar komen we erachter dat hij er eigenlijk gewoon niet heel veel van kan.

09-11-2023 08:00

Ferd +38462

Ik raak hoe langer hoe meer onder de indruk van Brobbey. Ik heb altijd vertrouwen in hem gehouden, ook toen iedereen hier op een paar man na (ja Damsko Frits, jij behoord ook bij die paar man) hem genadeloos neer hakten. Je ziet dat hij zich enorm aan het ontwikkelen is en hij zal alle haters binnenkort het zwijgen opleggen

09-11-2023 05:46

MarkP +21671

Brobbey is wel een no nonsense jongen, dat mag ik wel.

09-11-2023 00:39

JanTa +15846

Koeman heeft teveel tijd over en dan gaat hij onzin lullen.

08-11-2023 22:06

Yeshyeshyall +10936

Klasse van Brobbey en hij heeft gelijk vind ik. Groot talent, wordt steeds beter

08-11-2023 21:04

jerryisthename +31758

Sterk van Brobbey, zwak van Koeman. 👎🏼

08-11-2023 19:50

pafo +1131

Veel spelers ook die van Ajax missen gewoon de basis techniek van een bal aanname maar ook de passing is belabberd.
Je vraagt je af van welk niveau de training is in de jeugd waar ze deze dingen blijkbaar niet leren.
Als je in Ajax 1 staat en dit nog moet trainen, tsja
dan is de zgn beroemde Ajax opleiding knudde.

08-11-2023 19:18

Oeroeboeroe +18355

Of hij kan het gewoon niet 🤷🏻

08-11-2023 20:00

A-west +5700

Koeman en de Roon. Pfffffff zijn favoriet.

08-11-2023 19:10

Orangesoul +5988

Sebastian Haller? Hij vluchtte toch naar Leipzig omdat hij niet wou concurreren met Haller en door Haller op de bank werd genageld?

08-11-2023 19:03

babanightshift +8999

Domme overstap destijds, om het wel in context te plaatsen: Brobbey werd op voorspraak van Nagelsmann daarheen gehaald die een bepaald plan met hem leek te hebben, maar die vertrok vervolgens zelf naar Bayern. Stomme fout, maar niet onbegrijpelijk naar mijn mening

08-11-2023 20:42

Ferd +38462

nee. Haller kwam omdat Brobbey (lees: Mafia Mino) niet wilde bijtekenen en Ajax dus moest handelen.

09-11-2023 05:47

WeirdAJAX +12172

Mooie reactie Brobbey, keeping it cool. Klasse hoor!

08-11-2023 18:58

Spuit11 +1285

21 jaar maar wel goeie volwassenen antwoorden geven. Netjes. Succes morgen Brobbey!

08-11-2023 18:56

Dolblij +45041

Koeman is een hork. Fijn dat Brob er laconiek onder blijft.

08-11-2023 18:32

3sterren +20205

Ik vind Koeman meer een machinist van een speelgoed boemeltreintje, dan een bondscoach van een nationaal team ...

08-11-2023 19:55

ricky10 +5887

Ik vind dat een bondscoach zich niet op een dergelijke manier mag uitlaten op tv. Heb je kritiek, prima, maar doe dat op een trainingskamp in een persoonlijk gesprek en probeer zo'n jongen te helpen.

08-11-2023 16:55

MisterAFCA +6415

Ronald vergat even zijn functie en zat lekker mee te lullen aan het tafeltje bij Rondo met zijn maatje van Basten en de Boer.

Marco had vorige week dezelfde kritiek aan die tafel. Heeft Ronald ook gezien en gooit er nog even een schepje bovenop.

Zeer amateuristisch van de bondscoach. Je hoort, zeker in deze functie, met mensen te praten en niet over. Zeker niet op nationale televisie. Ik vind dit echt een hele grote blunder en daar mag Nigel Koeman wel even voor op z’n flikker geven.

Ventje is 21 en dan brand je hem zo af op tv… bedenkelijk niveau wel…

Dat Marco het doet is tot daaraan toe, die zit daar als analist. Al vind ik dat als Marco echt zo’n Ajacied is, hij gewoon lekker naar de toekomst moet rijden en zijn goedbedoelde mening en adviezen even in persoon moet geven aan Brobbey en het liefst als spitsentrainer. Al is het maar 1 keer in de week.

Kom op MVB help je club en zijn spelers ipv ze af te branden.

08-11-2023 16:47

BokkieBokstra +11305

Ik heb van basten alleen maar verbeten horen roepen: topsport is keihard.

08-11-2023 18:30

FrancescosRavioli +15199

Van Basten is vooral een zeikerd geworden.
Ik vind Kieft tegenwoordig milder en dat zegt een hoop.

08-11-2023 19:25

MisterAFCA +6415

Dan moet je even naar die van vorige week kijken.

08-11-2023 20:05

nuff-said +1646

Ik genoot van v 't schip. Had brobbey's back en zei dat koeman verkeerd was hier. Daarom zullen deze spelers echt voor hem vechten. Sympathieke man

08-11-2023 16:44

Spuit11 +1285

John is echt een type Mourinho, in de zin van, die beschermt zijn spelers ook altijd. Doet die goed want alleen zo win je een kleedkamer voor je en kan je naarmate de tijd gaat ook meer van de spelers vragen/eisen.

08-11-2023 18:55

nuff-said +1646

Uhhh dat was maurinho totaal niet. Ik weet een paar spelers dat maurinho totaal vernietigde

08-11-2023 19:52

Chalana1984 +4494

Er is ongetwijfeld het nodige op Brobbey aan te merken, maar we moeten niet vergeten dat hij nog jong is. Zijn inzet en conditie zijn de afgelopen tijd aanzienlijkverbeterd. Aan andere verbeterpunten (zoals koppen, kalmte bewaren bij kansen, zich gevarieerder aanbieden) zal naar ik begrepen heb met John Bosman aan gewerkt worden. Ik denk dat er nog heel wat meer uit gaat komen.

08-11-2023 16:24

ST +23068

Brobbey is een groeibriljant. Met de juiste begeleiding wordt hij een topspits. Hij is pas 21 jaar en heeft ook een periode verpest bij Leipzig (ja eigen schuld). Ik vind de kritiek op hem enigszins terecht, maar de manier hoe dit gebeurt vind ik pijnlijk. Je eigen bondscoach en de beste spits die we ooit gehad hebben kraken je publiekelijk af. Is gewoon nergens voor nodig. Houd het lekker binnenskamers.

08-11-2023 16:19

LOCAmpos +10489

Ach Brian, koeman maakt al jaren dezelfde fouten. Lekker met Bosman gaan trainen en je maakt er 25 dit jaar.

08-11-2023 15:46

GNBL +89910 moderator

Geloof je het zelf?

08-11-2023 16:12

GNBL +89910 moderator

Met Brobbey is onze aanval helemaal niet dynamisch. Je hebt echt geen idee waar je het over hebt man. Brobbey vraagt alles in z'n voeten wat het aanvalsspel juist super voorspelbaar maakt. En zo balvast is Brobbey helemaal niet, zelfs Haller kon betere statistieken overleggen op dat vlak. Verder doet Brobbey het aardig, maar hij scoort echt te weinig. Gimenez heeft er al drie keer zoveel doelpunten in liggen. Dat is uiteindelijk waar een spits op wordt afgerekend.

08-11-2023 16:26

Henk de Vries +11131

Joh GNBL, heeft verder niks met de hopeloze start en de plek op de ranglijst te maken he? De nr 11 van de competitie levert normaal gesproken meestal de topscorer. Of?

08-11-2023 16:54

LOCAmpos +10489

En je noemt een feyenoorder omdat? Geen idee wat wij daar mee te maken hebben

@mia, was mikautadze die gehandicapte spits? 70 goals in 124 wedstrijden is niet perongeluk meer

08-11-2023 17:09

Ferd +38462

ja, hij loopt nu bijna 1 op 2, dan zou dan tot meer dan 15 goals in de eredivisie leiden. En dat is in een slecht draaiend team. Zodra het team beter gaat draaien gaat Brobbey meer goals maken. 20+ is zeker niet onrealistisch

09-11-2023 05:50

DeMagere +23140

Als je Brobbey de penalties laat nemen en als de scheidsrechters zijn doelpunten niet onterecht afkeuren komt hij heel snel aan 20+ doelpunten.

09-11-2023 09:16

Artemio +31954

Ik heb sympathie voor Brobbey.

08-11-2023 15:16

BokkieBokstra +11305

I ♥️ Brobbey

08-11-2023 18:18

MarcoB1971 +4780

Ik vind het sowieso niet netjes dat Koeman dit op televisie zegt, dit moet hij binnenskamers houden. Verder zelfde geval met Gravenberg zo nodig zeggen dat je als je voor het Nederlands elftal kunt spelen je dit niet mag afzeggen. Maar bij het eerste en beste bot van Barcelona was meneertje ook meteen weg. Koeman heeft een dubbele moraliteit

08-11-2023 15:10

peterVKV +6446

De techniek van zijn lievelingetjes Weghorst, Dumfries en de Roon is natuurlijk wel top.

08-11-2023 14:44

Web +178830

Koeman heeft het niet op Ajax ( meer )

08-11-2023 15:01

Rikkie66 +22812

Die jongen krijgt een stigma door al het commentaar wat hij krijgt. Hij is pas 21 jaar. Dat de bondscoach mee gaat in die onzin is bedenkelijk. Brobby mag een hoop verbeterpunten hebben maar hier overstijgt hij Koeman!

08-11-2023 14:32

Robertini +39183

Klasse reacties, hopelijk werkt hij er ook echt aan en blijft hij eraan werken. Hij heeft echt wel potentie, maar er moet nog veel gebeuren voordat hij echt top is.

08-11-2023 14:16

Juan62 +46179

Hij is 21 en heeft al twee transfers meegemaakt.
Jong in de 'normale wereld' maar had al veel verder moeten zijn in de voetbalwereld.

Wel vraag ik mij nog steeds af waar die onzin vandaan kwam dat hij nog niet hele wedstrijden kon spelen. ( wat door veel mensen werd nageblaht en totaal niet bleek te kloppen0

Dat Berghuis 3 wedstrijden werd geschorst omdat hij voor Brobbey op kwam is nog steeds belachelijk.
Die situatie bewees wel dat voetballers geen egoisten zijn en alleen voor zichzelf spelen/leven

08-11-2023 14:15

Jaridebeste1 +6666

Ik vind het een prima reactie van Brian.
En door.

08-11-2023 14:14

peterVKV +6446

Die Koeman heeft dus een beetje Steijn trekjes.....

08-11-2023 14:13

Juan62 +46179

Snap echt niet dat hij bij zoveel topclubs heeft gewerkt
Zo'n beetje overal ontslagen.

Beweerde Maandag dat goede voetballers altijd samen kunnen spelen....
Als trainer van Ajax beweerde hij dat Sneijder en VD Vaart niet samen konden.

08-11-2023 14:20

Qifesh +24917

'Als trainer van Ajax beweerde hij dat Sneijder en VD Vaart niet samen konden'

Dit was ik vergeten. Gadver

09-11-2023 06:32

Aram +17965

Goed zo Brian.
Laat Koetje maar loeien.
We geloven in je.

08-11-2023 14:08

Roy Derksen +1085

Top gozer die Brobbey. Het is heel verleidelijk om te reageren op Koeman. Die naar mijn idee een onverstandige move maakt. Maar Brobbey houdt het sterk bij zichzelf!

08-11-2023 14:03

Roy Derksen +1085

Top gozer die Brobbey. Het is heel verleidelijk om te reageren op Koeman. Die naar mijn idee een onverstandige move maakt. Maar Brobbey houdt het sterk bij zichzelf!

08-11-2023 14:03

Redrum +96076

Brobbey is misschien niet the sharpest tool in the shed, maar hij blijft wel altijd heel netjes in de media. Ondanks alle shit die hij over zich heen krijgt nota bene. Als hij niet racistisch wordt bejegend, dan krijgt hij wel op laffe wijze een mes in zijn rug van de bondscoach. Werkelijk te vies voor woorden wat ome Ronnie hier heeft geflikt. Zeg dat dan tegen die jongen zelf tijdens de interlandperiode, waarom zou je dat in vredesnaam in de media zeggen? Of wilde Ronnie eigenlijk vooral een sneer uitdelen aan Ajax? Ik zou nooit meer voor die oranje paardenlul willen spelen, maar Brobbey lijkt het allemaal makkelijk van zich af te kunnen laten glijden.

08-11-2023 13:59

sucre +15138

Hear hear!!

08-11-2023 16:06

Ajaxpiet +12

Hadden we van Gaal nog maar, die had in plaats daarvan een gouden lul.

08-11-2023 17:37

Robbie en de Kock +11168

Prima reactie van Brobbey!
Ik zou wel graag willen naast al het gedoe over zijn techniek en balaannames dat hij zich wat slimmer gaat opstellen in de zestien bij voorzetten. Hoog en laag.
Gewoon voor zijn man komen bij de eerste paal.
Niet in de weg staan bij de tweede paal bij knijpende buitenspelers .
Intikkers tellen ook. Dat had hij toch van Haller kunnen leren. Een combi van die twee zou een monster spits opleveren.

08-11-2023 13:51

Standby +9917

Ik denk dat Brobbey één van de lastigste spelers is om te interviewen. Hij geeft zulke korte en droge antwoorden haha

08-11-2023 13:48

willem1958 +8752

Ik ben Brobbey, 21 jaar en speel pas een jaar of dertien bij Ajax maar ik hoor nu dat ik beter moet leren koppen, handiger moet zijn als ik een op een naar de keeper toe ga en beter moet worden in het aannemen maar ik verdien wel ruim 4 miljoen per jaar en ik kan nu een hele wedstrijd spelen wat me vorig jaar nog niet lukte.
Enig vermogen tot zelfreflectie dat is me vreemd en ik kan niet met commentaar omgaan.

Ik weet niet wat de trainers en hijzelf de afgelopen jaren hebben uitgespookt maar je kan vragen stellen over hoe dat is geweest?
Wat dat betreft is Ajax diep gezakt als je naar de historie kijkt en dan ziet wie er allemaal in de spits hebben gestaan.

Ik herinner me nog een interview waarin Litmanen vertelde dat hij 's avonds urenlang in z'n jonge jaren met z'n zwakke been stond te schieten om het beter te maken, daar hoefde geen trainer aan te pas te komen.
Aad de Mos vertelde dat met Cruyff, Rijkaard en van Basten trainen niet gewoon een training was maar elke keer een poging om zichzelf te verbeteren.
Maar Brobbey wacht tot ie het van anderen hoort.

08-11-2023 13:44

Web +178830

In de jeugd kon hij wel goed koppen, maar de weerstand is zo anders nu

Wat jij schrijft geld dit ook voor de rest wat bij Ajax en Nerderland speelt?

Cruijff, van Basten, Kluivert, Bergkamp is heel uniek hoor

08-11-2023 13:48

Sportvolgert +40403

Nou het is allemaal wat aangedikt. Feit blijft dat je van een ajax spits, die uiteindelijk ook nog eens heel duur betaald is veel meer scorend vermogen, technische klasse en rendement verwacht. Kijk naar de goal van vink afgelopen weekend, dat is wat je aan techniek verwacht van een door ajax opgeleide spits.

08-11-2023 13:52

willem1958 +8752

@Web;

Het gaat mij er om dat als je in de top wil spelen dat je vanuit jezelf de drive moet hebben om de beste te worden en dan alle facetten van spits zijn bij Ajax al moet beheersen tegen de tijd dat je bij het eerste komt.
Dan ga je niet wachten tot een ander het tegen je zegt, hij ziet zelf toch ook wel beelden van oud Ajax spitsen en weet dan dat er werk aan de winkel is.
Als je in je jeugd bij Ajax speelt en je ziet beelden van van Basten Cruyff, Bergkamp of Kluivert bijv dan wil je maar één ding en dat is net zo goed worden als hun en ga je oefenen.

08-11-2023 13:56

MPAjax +8405

Heb hem in de jeugd gezien was vooral doorsteekpasses en afwerken dus koppen hoefde hij niet

08-11-2023 14:04

Michiel Kapteijns +5372

De kwaliteiten van Cruijff, van Basten, Kluivert en Bergkamp zijn echt niet aangedikt, al is het best opvallend dat Kluivert nooit meer dan 18 goals (competitie) per seizoen wist te scoren. Van Basten was op z'n 21e al 3x topscorer op rij geworden, waaronder vice én Europees topscorer. Wat ik een beetje mis bij de huidige generatie is zelfkritiek.

08-11-2023 14:05

driehoekjes +3344

wat is duurbetaald in hedendaagse voetbal?

08-11-2023 14:20

Web +178830

@Willem 1958
Ik snap je heel goed, en normaal werkt het ook zo
Maar niet alle spelers hebben dit jammer genoeg
Dan moet Ajax daar boven op zitten, die mogen van spelers verwachten dat ze alles geven
Aan laten modderen is iedereen de dupe van

08-11-2023 14:58

Web +178830

@sportvolgert
Wat een fantastische goal was dit hè, klasse druipt er af

08-11-2023 14:59

driehoekjes +3344

als ie 3 keer beter was had ie niet bij ajax gevoetbald

08-11-2023 14:20

Orangesoul +5988

4 miljoen per jaar poehh! En nog geen 90 minuten kunnen spelen? Taylor 1,3 miljoen per jaar? Niet meeverdedigen en je mannetje laten lopen.. Wow!

08-11-2023 19:20

Ferd +38462

4 miljoen is zwaar overdreven, 90 minuten is voor Brobbey geen probleem. Willempie zuigt zo 1958 lulkoek argumenten uit z'n duim

09-11-2023 05:53

Orangesoul +5988

90 min laat hij nog niks zien voor 4 miljoen per jaar! en dat in de eredivisie laat staan internationaal..

09-11-2023 14:45

Ferd +38462

gooi er nog maar een miljoen bovenop joh, wat doet de werkelijkheid er toe. Nee, hij verdient 100 miljoen per jaar, alles wat je kan overdrijven om hem er slecht uit te laten zien moet je doen Willempie. Doe je helm op en ga lekker tuffen op je brommertje.

09-11-2023 05:52

Redrum +96076

Heel goed dit van Brobbey. Nu gewoon volwassen reageren en straks bij de eerste interlandperiode ome Ronnie even apart nemen.

08-11-2023 13:43

Michiel Kapteijns +5372

Hij hoeft Ronnie niet apart te nemen, maar gewoon keihard werken aan zijn verbeterpunten zodat Koeman niet om hem heen kan.

08-11-2023 14:07

AFCACruijff14 +161339

Precies, goede houding van Brobbey. De kritiek is niet erg, hij moet er zelf iets mee doen.

08-11-2023 13:41

Michiel Kapteijns +5372

Brobbey is jong, maar voelde zich als 19 jarige ook oud genoeg om transfervrij naar Leipzig te verkassen.

08-11-2023 13:40

Juichtoon +32479

Koeman is een k kk.r l k...
Als bondscoach zoiets over een 21 jarige publiekelijk zeggen ..
Maar ja Ajax speler hè. Dan mag het ..
Vuilnisman mag deze zak ook mee?

08-11-2023 13:38

wijzijndebeste123 +163603

Vreemde reactie. Ik ben nog jong dus tis niet gek dat ik zo dramatisch afwerk en er de afgelopen 2 jaar niet extra op heb getraind. Dit was namelijk de kritiek. Hij had hier allang mee aan de slag moeten zijn.

08-11-2023 13:28

Ricoteb +53174

De dingen die fout gaan, zouden in de jeugd al behandeld moeten zijn. Een spits die constant juist het duel opzoekt met zijn directe tegenstander, is natuurlijk heel vreemd

08-11-2023 13:30

Knalpot +3610

In de jeugd hoefde hij maar zn teen te bewegen en de tegenstander lag al om zodat hij kon scoren. Hij is daar wellicht te weinig uitgedaagd waardoor er gemakzucht bij hem en zn trainers kwam dat het allemaal wel goed zat.

08-11-2023 14:01

xstaniox +15071

Haaland is niet veel ouder maar heeft minder kansen nodig om meer te scoren.

Zelfde geldt voor een Vinicius Jr, die niet eens spits is.

Zijn van een ander niveau, omdat zij er wel mee bezig zijn (geweest)

08-11-2023 13:36

Duggoutdennis +6331

Ja niks met talent te maken, qua talent is iedereen gelijk...

08-11-2023 13:47

xstaniox +15071

Vergeet niet dat Vinicius in het begin bij Real Madrid ook helemaal niks klaar speelde. Was een ontiegelijke miskoop.

En bij Haaland is het allemaal zo makkelijk.
Laat het bij Brobbey dan heel hard werken zijn, maar zelfs dan lukt het niet.

08-11-2023 16:03

Qifesh +24917

"supporters"

09-11-2023 06:45

Web +178830

Alle steun altijd aan de aankopen en je eigen spelers die heel reële antwoorden geeft heb je weer commentaar op
Onbegrijpelijk
Ajax hoort een spitsen trainer aan te dragen
Ajax hoort te zorgen dat de voorwaarden goed zijn

Hij ontwikkeld zich dit seizoen enorm
Heel veel stappen gemaakt, de laatste gaat ook wel beter worden
Die goal die afgekeurd is ( belachelijk) is een hele bijzondere hoor, energie, de wil om tot het uiterste te gaan

08-11-2023 13:46

Robertini +39183

Is dat zijn verantwoordelijkheid of die van Ajax? Ik denk allebei. Zo'n jonge jongen moet gewoon veel meer begeleiding krijgen.

Met betere begeleiding vanuit Ajax denk ik ook dat hij sowieso niet weg gegaan was, had ons weer 20mil gescheeld

08-11-2023 14:18

driehoekjes +3344

dramatische reactie zeg. Hij is gewoon ajax niveau, anders had ie bij manchester city haaland uit de basis gespeeld!

08-11-2023 14:22

wijzijndebeste123 +163603

Hahaha waar zeg ik dat hij geen Ajax niveau is? Jouw reactie is pas dramatisch want je legt me woorden in de mond. Ik zeg dat zijn aanname en afwerken dramatisch is. En dat vinden er heel veel meer.

08-11-2023 14:28

Duggoutdennis +6331

"Ik ben nog jong dus tis niet gek dat ik zo dramatisch afwerk en er de afgelopen 2 jaar niet extra op heb getraind."

Jij verdraaid een citaat/legt hem woorden in de mond... Dus je bent met driehoekjes eens dat jouw reactie dan ook dramatisch is?

08-11-2023 14:36

driehoekjes +3344

als zijn aannames en afwerken 100% zouden zijn, zou hij niet bij ajax spelen..

08-11-2023 14:46

ratje +3506

Hij scoorde 2 jaar geleden aan de lopende band, zo'n beetje elke invalbeurt en dus was er ook weinig reden tot paniek. 19 jaar en al zoveel goals maken, iedereen had vertrouwen in hem.

Laatste tijd inderdaad matig qua afronding en had daarom al met Steijn afgesproken dat hij extra aandacht zou krijgen.

Eens dat hij eraan moet werken, maar doen alsof hij al 2 jaar aan het nietsnutten is, is onzin.

08-11-2023 14:34

kay.e +1091

Mooie kerel. Nu nog net zo relaxd voor de goal worden

08-11-2023 13:27

LennartB +2911

Volwassen reactie van Brian!
Er zit verbetering in zijn spel, maakt loopacties, werkt hard en houdt de bal goed vast.
Wanneer hij de kansen gaat afmaken hebben we gewoon een topscoorder in huis.

Kanttekening:
Wanneer Brobbey de kansen niet gaat afmaken pretendeer ik toch voor een kans in de basis (9) voor Chuba!

08-11-2023 13:25

Michiel Kapteijns +5372

Aan de andere kant heeft Akpom als invaller ook kunnen profiteren van al het sleurwerk dat Brobbey 75 minuten heeft gedaan, zoals Brobbey destijds als invaller ook vaak belangrijke goals maakte. het is natuurlijk wat gemakkelijker om als spits in te vallen bij een stand waarin de tegenstander genoodzaakt is meer risico te nemen

08-11-2023 13:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.