Van 't Schip spreekt over middenveld: 'Het is jong en nog een beetje zoeken'

door NielsOpdam 334

Bron Persconferentie

Van 't Schip spreekt over middenveld: 'Het is jong en nog een beetje zoeken'

door NielsOpdam 334

Bron Persconferentie

Laatst geüpdatet

John van 't Schip ziet dat het middenveld van Ajax jong is en geeft toe dat hij daar nog zoekende is, zo vertelt de trainer van de Amsterdammers op de persconferentie na Almere City - Ajax (2-2). Zondagmiddag begon Ajax met Kenneth Taylor, Georges Mikautadze en Kristian Hlynsson op het middenveld.

'Je ziet gewoon - en dat weten we - dat het een jong team is, waarin de balans niet altijd is wat je misschien zou wensen of willen', begint Van 't Schip, die weet dat de balans binnen de selectie niet zomaar aanwezig is. 'Ik lees en hoor dat het middenveld niet in balans is. Het is ook jong en nog een beetje zoeken, maar die speler is er ook niet. Een Branco van den Boomen heeft bepaalde kwaliteiten en een bepaalde leeftijd, maar als hij wegvalt, dan speel je dus met een middenveld van gemiddeld 18, 19 of 20 jaar.'

Volgens de oefenmeester van Ajax kan dat jonge middenveld niet altijd domineren. 'Het bleek vandaag ook wel dat we toch wat problemen hadden met langdurig aan de bal blijven en daarvandaan mogelijkheden creëren. Dat is niet iets wat in één keer zal veranderen.' Van 't Schip wil in de komende weken verder met zijn proces. Hij wil dat de spelers meer houvast en vertrouwen krijgen. 'Daar zijn we stapjes in aan het maken, maar vandaag is daarin een grote misstap. Uiteindelijk willen we daar groei in maken. In januari zal er misschien nog een verandering in de selectie kunnen komen, maar voorlopig zijn we daar nog niet.'

'In de eerste helft kwam daar niet veel van terecht'

De Ajax-trainer koos in Almere voor Mikautadze op het middenveld. De Georgiër moest als een nummer tien tussen de linies spelen, legt Van 't Schip na afloop uit aan de pers. 'In de eerste helft kwam daar gewoon niet veel van terecht. Het gebeurde een paar keer, maar toen was hij ongelukkig. Het is niet zo dat we hem daarop moeten afrekenen, maar het was wel een feit dat we daarin geen voetbal kregen en ook weinig diepte hadden naast Brobbey als aanspeelpunt. In de tweede helft brachten we Forbs voor Berghuis, Chuba (Akpom, red.) wat dichterbij Brobbey en Kenneth Taylor ging wat dieper door. Dat liep wel beter.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Mosquito +4265

Mikautadze. Je bent de zwakste schakel tot ziens.







Mikautadze fans worden leip in 3…2…1….

14-11-2023 23:40

Clubliefde34 +6093

WAT ZEG JIJ OVER MIKAUTADZE VRIEND WAT MOET JE DAN???

15-11-2023 16:12

Mosquito +4265

Ja zoiets ja. 😶
Een echte fan noemt hem Mikau..

15-11-2023 19:17

36 +8563

Het ziet er al maanden niet uit, we missen Edson

14-11-2023 19:40

JanBiesbos +28984

Boomen akpom en berghuis zowieso daar neerzetten forbs rechts

Be. Bro. For
Bo A. Be
S. H. S. G
D

14-11-2023 11:01

Babangida83 +23821

Voor Mikautadze is het nog te vroeg helaas, vrees ik. Zou eerst eens bij Jong Ajax wat spelpatronen moeten leren van het Ajax-spel, in mijn ogen. En dan met name bij balverlies. Want Almere liep zo het middenveld over. Of hij nou als spits speelt of als 10, dat mag nog veel beter. Dat geldt in mindere mate ook voor Akpom. Maar je kunt ze niet beiden tegelijk inpassen. Dat gaat te veel ten koste van het teamspel.

14-11-2023 10:00

Mosquito +4265

Dat zeg ik al vanaf het begin, maar dan wordt je voor gek verklaard. Want Mikautadze is de verlosser.

14-11-2023 23:41

appiehappie +3022

John, het ontbeert gewoon aan kwaliteit, dat is het probleem. We hebben Quinten Timber maar voor een appeltje en een eitje laten gaan naar FC Utrecht en zo gaat het maar door. Alleen maar verkeerde keuzes gemaakt door de heren en dame Ellenderink die het verstand van een fruitvlieg blijken te hebben.
Er heeft zich één groot drama voltrokken binnen mijn club, veroorzaakt door onkundige mensen hetgeen is ingeleid door Edwin vd Sar die last had van zijn ego.

13-11-2023 23:29

JanBiesbos +28984

Bro laten gaan door overmars, terugkopen bro door vd sar , hoge salarissen door vd sar en overmars geen TD door vd sar geen nwe spelers in voorbereiding door ellenderink, mislintat door vd sar en die Hagenees

14-11-2023 11:06

roodwit007 +14204

Jezus al ziende is men blind , er is GEEN Ajax martiaal gehaald allen scoren een onvoldoende hier kan je totaal niks mee , nee een knul van 17 de hele verdediging ophangen (en verdomd hij kan het ook nog eens) het is een schande , ze moeten die Sven kielhalen even als die lullen van de RvC

13-11-2023 14:22

GiiaAfca +9070

Te triest voor woorden dat Hato de leider moet zijn. Zegt al genoeg

13-11-2023 14:37

The Future +5547

Zelfde werd natuurlijk gezegd over Bergwijn. En als Berghuis die band had gekregen over hem; er is gewoon geen leider in het veld en dat is in alles te zien. Het is los zand en er is niemand die de ploeg aanstuurt.

13-11-2023 18:27

JanBiesbos +28984

Omdat tadic de club in de steek heeft gelaten mag ook gezegd worden!

14-11-2023 11:07

Web +178830

Volgens Sven kan hij op meerdere posities uit de voeten
Mikau zegt ik ben een spits
Dus helemaal niets gesproken met elkaar
En als je Brobbey hebt
Waarom dan Mikau en Apkom beide voor een godsvermogen kopen?
3 keer een nummer 6 kopen
2 keer een RCV kopen
En en geen rechts buiten halen

Vooral Sven blijven verdedigen hier

13-11-2023 14:16

roodwit007 +14204

Ik voel met je mee tis gewoon een verdomde teringzooi wat is gehaald en niet alleen sven maar ook die RvC waar die 2 nog zitten

13-11-2023 14:18

Web +178830

Ja die laten hem zijn gang gaan
Wat een ongeorganiseerd zootje daar

13-11-2023 14:19

The Future +5547

En 2 linksbacks halen (zo werd Avila althans ook gepresenteerd).. En je enige overgebleven rechtsbuiten op het eind van de transferperiode juist verhuren... Conceicao had hier dit seizoen echt wel veel toe kunnen voegen qua frisheid, strijd en hoe hij die positie invulde... En het is natuurlijk dat Rulli geblesseerd raakte, maar ook de komst van Ramaj was te zot voor woorden.

En de mensen die zeggen; hij had geen geld/we moesten eerst verkopen etc. Vanaf het begin had hij zijn prioriteiten niet op orde. Tahirovic, terwijl Alvarez en Klaassen er ook nog waren.. Forbs, terwijl Daramy, Godts en Bergwijn er (nog) waren.. Ramaj, terwijl Rulli en Gorter er nog (fit) waren...

Als je weinig geld hebt, zet dat dan in om je basis te versterken en niet om reserves voor de toekomst te halen. Haal eerst directe versterkingen voor posities waar dit nodig is, kijk gedurende de voorbereiding welke jeugdspelers zich positief melden (schuif die door naar reserve of derde keus) en kijk richting het eind van de transferperiode naar wat je nog extra kan doen qua karakters/type spelers (zet de puntjes op de ï)...

Deze transferperiode was in alle opzichten een groot fiasco. Verkeerde posities, verkeerde type spelers, verkeerde persoonlijkheden/gebrek aan ervaring/leiders.... Nu klopt er qua samenstelling helemaal niks meer van.

Het zijn misschien niet eens slechte spelers individueel gezien, maar samen is het gewoon een grote mismatch.

13-11-2023 18:37

ProfessorX +19827

Tahirovic werd gehaald in de wetenschap dat Alvarez vertrok

Ramaj werd gehaald als 2e man achter Rulli want Gorter zou wederom verhuurd worden

vd Boomen was gratis en Ajax had behoefte aan hem als oud Ajacied en oudere .

Tadic zou weggaan , Godts was voor Jong , Axel Dongen was steeds geblesseerd daarom Forbs achter Bergwijn

Kudus zou weg gaan op het laatst , Spertsyan wilde hij halen net als Ito beiden mochten niet komen Toen kwam Mikautadze .

De 6 was licht bezet Vos was er nog niet rijp voor vandaar Mannsverk .

Avila werd gehaald aangezien Kaplan nog geblesseerd was en niemand wist hoe hij eruit kwam .

Sosa werd gehaald als 2e lb aangezien Wijndal naar Antwerpen ging .

Sutalo kwam voor Timber

Gaaei als back up Rensch

Medic in de Sutalo deal .

Akpom kwam als 2 e spits

Alle aankopen zijn logisch enkel de verkeerde spelers bleven staan afijn de rest is geschiedenis.

Niemand wist op voor hand wie ze waren enkel Sutalo .

13-11-2023 22:02

Babangida83 +23821

Ik ga een groot deel in je verhaal mee. Maar qua karakters zit het niet per se fout, denk ik, al kan het nog beter. De onwennigheid, zit hem wat mij betreft met name in dat je 24 nieuwe spelers koopt in twee zomers en twee hele slechte seizoenen draait, waardoor het vertrouwen broos is, waardoor iedereen onder zijn kunnen presteert.

14-11-2023 10:08

Babangida83 +23821

Ik denk wel dat het besproken is, maar dat ze allebei een andere mening hebben en Mikautadze gewoon graag naar Ajax kwam.

Het is mij ook een raadsel waarom ze én Akpom én Mikautadze hebben gehaald. Vergis je niet, Steijn heeft ook een aantal aankopen geeist. Waar hij vervolgens nauwelijks inspraak over heeft gehad, is welke speler precies. Dat besliste Sven. Maar Sven heeft hem wel degelijk zijn 2 nieuwe linksbacks gegeven.

14-11-2023 10:02

komopajax777 +13146

Mikautadze had ook heel weinig steun van Hlynson en Taylor.En ook goede diepteballen op Bergwijn en Forbs meen ik stuitten op luiheid en een gebrek aan initiatief.Hij mist waarschijnlijk ook ritme.

13-11-2023 13:03

roodwit007 +14204

kom zeg tis gewoon rotzooi , en dan mag je de poeplap ff trekken bijna 120 miljoen door de goot

13-11-2023 14:17

Web +178830

Maar dat wis je toch?
Mikautadze is vele malen minder dan Hlysson
Die snap wel het spelletje, maar mist goede middenvelders in zijn rug
Totaal geen balans in dit team

13-11-2023 14:34

afcaslb80 +1464

Is ook niet zo gek dat hij niet uit de verf kwam. Berghuis en bergwijn zijn geen buitenspelers en komen altijd naar binnen, waardoor mikautadze niet de ruimte krijgt. Berghuis en bergwijn lekker op de bank en dan kunnen forbs[links] en godts[rechts] hun kwaliteiten laten zien. Dan gaat het hele elftal beter voetballen.

13-11-2023 12:37

Babangida83 +23821

Mikautadze kan prima in de overgang met Berghuis spelen. Dan hoeft Gaaei er ook iets minder overheen, wat de verdediging stabieler maakt.

14-11-2023 10:10

Sjonnie +18814

Voor deze interlandbreak heeft Schip al aangegeven om door te blijven trainen met de thuisblijvers aangevuld met jeugd. Terug naar de tekentafel en de speelwijze uitdokteren en vooral (!) nieuwe trainingsvormen bedenken of aanpassen. Hoop dat-ie ook oefenpotten organiseert. Ben namelijk benieuwd of in die oefenpotten te zien zal zijn dat hij aandacht geschonken heeft aan het dramatische middenveldspel van ons!
Hij kan dan zien of bepaalde tactische aanpassingen effect hebben en waar evt. knelpunten zijn. Dan hoef je daar geen competitiewedstrijden aan op te offeren.

Daar is nu alle gelegenheid voor en ben blij dat hij daar gebruik van maakt anders dan Steijn die dat steevast heeft laten liggen in de vorige 2 interlandbreaks.

13-11-2023 11:29

Suavimani +11869

Fijn hè, zo'n trainer die niet elke interlandbreak op Ibiza zit? 😉

13-11-2023 17:33

Babangida83 +23821

Dat is achteraf echt een Gotspe

14-11-2023 10:11

jordy888 +3157

Precies ja en daar ben jij verantwoordelijk voor met je rare probeersels. Had lekker vastgehouden aan de oude opstelling.

Matige coach.

13-11-2023 11:09

Capocapo +12001

Ja matig, nieuwe coach nu!! Ligt niet aan de spelers, alle coaches kut!!!

13-11-2023 12:23

vandenhaas4 +15047

Wat een pech hè, gewoon drie coaches gehad en alledrie snappen ze er niets van! De beste spelers iedere keer op de bank!

{{Voeg hier een vaag verhaal over zaakwaarnemers en de telegraaf}}

13-11-2023 13:05

Sjaakvaak +26578

Dus, wat is nu je hoofdaccount. Aurelius1 of Capocapo? Wat een uitgekauwde meuk ben je weer aan het herhalen.

13-11-2023 13:42

roodwit007 +14204

je slaapkamer zal wel vol hangen met die sven posters , wel met je handjes boven de dekens hoor

13-11-2023 14:26

Capocapo +12001

Sjaak zn mening wordt niet gedeeld, dus komt Sjaak met dit soort onzin. Sjaak kan zn eigen foutjes en tekortkomingen nog niet goed bevatten, laat staan accepteren. Daarnaast is Sjaak ietwat gespannen, Sinterklaas komt eraan. Sjaak denkt dat Sven Sinterklaas, maar Sinterklaas komt uit Spanje. Sjaak weet nog niet goed hoe hij/zij/hen dat feit moet gaan verdraaien.

13-11-2023 17:35

Steffenhagen +37783

Even serieus: ik zou het wel weten als ik Ajax was : kostte wat het kost en Slot binnenhalen . Dan ben je in twee jaar tijd weer cl niveau !

13-11-2023 10:56

BBAFCA +9751

Waarom zou Slot dat in godsnaam willen. Hij heeft nu een legendarische status in Rotterdam en ik weet zeker dat topclubs voor hem in de rij staan op dit moment.

13-11-2023 11:22

jerryisthename +31683

Gaat hij nooit doen natuurlijk.
En van Feyenoord naar Ajax is op dit moment helaas een achteruitgang. Maar dat zal volgend seizoen anders zijn weer, als Slot weg is. Dat gaan ze in Rotterdam wel merken.
Hij gaat dan gewoon naar een Engelse of Duitse topclub, hoor. En niet naar Ajax. 😂
Al is het alleen maar voor de haat tussen beide rivalen, vooral van Feyenoord naar Ajax. 😅

13-11-2023 11:39

vandenhaas4 +15047

Helaas heeft feyenoord op dit moment op iedere positie een of twee betere spelers. Ook als Slot weg gaat.

13-11-2023 13:06

Sjaakvaak +26578

Hahaha op iedere positie 1 of 2 betere spelers. Prima om realistisch proberen te blijven in deze tijden maar dit slaat echt helemaal nergens op.

13-11-2023 13:43

Web +178830

Achteraf is alles makkelijk
Ajax is misschien wel een jaar te lang door gegaan met Ten Hag. De tweede helft van de competitie was het al niet goed meer
Slot is van huis uit een Ajacied, dus als Ajax hem gevraagd had, was hij voor Ajax gegaan
Heel jammer

13-11-2023 14:23

jerryisthename +31683

Klopt, Web Ten Hag had al eerder weg gemogen. Chemie was duidelijk uitgewerkt en we hadden gewoon Europees na 2019 genoeg onnodige domme uitschakelingen in Europa. Zo zonde. Die laatste helft in de Eredivisie was ook niet goed meer idd. Dat denk ik ook wel, dat Slot echt wel open had gestaan voor Ajax.
Gemiste kans, al had je dat natuurlijk niet vooraf geweten dat het het later zó goed zou doen bij Feyenoord.

13-11-2023 17:24

jerryisthename +31683

Dream on, vandenhaas...
Ten eerste BS wbt. die spelers. Ten tweede, als Slot weggaat naar een topclub in Engeland of Duitsland, neemt hij misschien wel Geertruida mee en/of Hartman, Bijlow, Stengs en Gimenez.
Feyenoord's succes is meer dan de helft op conto van Slot. Als bij weggaat komend seizoen (kans is héél groot), dan gaat Feyenoord echt niet meer zo'n succes hebben als de afgelopen 2 seizoenen. 100%.

13-11-2023 17:28

Capocapo +12001

Lekker realistisch ook

13-11-2023 12:23

S.Ajacied +5193

Berghuis op 10. Branco erachter met Vos/Taylor/Tahirovic. Ontlopen elkaar weinig. Bij voorkeur Vos of Tahirovic.

13-11-2023 10:14

Ajaxtrouw +6331

Het is lullig om te zeggen en alle opportunisten hier zullen wel weer over azijn beginnen maar ook met Van t Schip wordt het niks. Even een opleving van “blij met de nieuwe trainer” maar dat is weer snel weg. Gisteren hadden we een doorgetrokken lijn moeten zien van Volendam en Heerenveen qua mentaliteit en taktiek maar er is echt niks te zien. De selectie van Mislintat blijft bagger, maar blijkbaar zijn er nog steeds mensen die erin geloven.

13-11-2023 10:09

Turbo +41810

Mikautadze heeft tijd nodig. Niet erg verder. Maar is nu gewoon nog geen basisspeler-niveau.
Het vervelende is vooral dat op Ramaj na eigenlijk geen enkele speler direct basiswaardig is/was. En nu - half November - we met Ramaj en inmiddels Sutalo slechts 2 basiswaardige aanvullingen hebben op een selectie die al niet veel soeps was en waar 4 vaste waarden (Tadic, Timber, Kudus en Alvarez) òòk nog vertrokken.

We waren vorig jaar niet goed genoeg en zijn nog een dikke klasse minder geworden. Misschien zelfs 2. Dan is dit een redelijk logisch gevolg, hoe pijnlijk ook. We zijn redelijk talentvol, hebben hier en daar wat potentie, maar zijn op korte termijn echt 2 a 3 niveaus onder Ajax-waardig.

Realiteit onder ogen komen en accepteren. Dit Ajax - aankopen en niet-aankopen - is niet goed genoeg en gaat dat ook niet worden zonder interventie.

13-11-2023 09:51

ReconditeNL +6480

Helemaal mee eens. Dit zijn gewoon een nuchtere kijk op de situatie . Nee, we hoeven niet alle aankopen per direct te verkopen zoals een aantal mensen hier lopen te verkondigen uit emotie. We moeten de komende transfer windows gewoon doorselecteren en proberen de spelers die te veel verdienen, momenteel te weinig brengen én geen potentie hebben om ooit wat te worden proberen te verkopen. (Denk hierbij vooral aan Bergwijn, Berghuis). En dan dat geld gebruiken voor spelers in leeftijdscategorie van 26-29 op cruciale posities die de jonkies op sleeptouw kunnen nemen.

Als een aantal van die jonge spelers die van de zomer zijn gehaald echt 0 progressie laten zien na een jaar kan je die ook wel proberen te verkopen, maar die overhaast te verkopen omdat ze nog geen indruk maken binnen een team wat niet in balans is slaat nergens op en is gwn wanbeleid.

13-11-2023 10:07

Web +178830

De helft mag zeker weg hoor
Talenten lopen bij Ajax
Ajax moet spelers halen die ze leiding kan geven
Als je Tadic zo makkelijk en voor niets laat lopen, moet je een leider halen, dat kon je toch weten
Wel een goede voetballer, in de kleedkamer alleen heb je ook niets aan
Berghuis en Bergwijn zijn in niets een leider

13-11-2023 14:30

Pizzapunt20 +9983

Ik ben het zat. Wat mij betreft spelen tot december spelers om ze ik de etalage te zetten, slijten we in de winter de troep en gaan we vanaf de winterstop spelen met voornamelijk talent/jeugd. Kan je gericht versterken in de zomer waar nodig en het opnieuw proberen.

13-11-2023 09:38

Ajax95Duivendrecht +24072

Mensen die om Branco roepen, zien over het hoofd wat voor type wedstrijd en tegenstander het gisteren was en hoe weinig Branco daar bij had gepast. Almere zette over het hele veld hoog 1 op 1 druk en maakte overal koppeltjes. Niet gek, want buiten PSV zijn ze tot nu toe de Eredivisie-ploeg met de meeste hoge balveroveringen.

Juist Branco had gisteren, met zijn gebrek aan handelingssnelheid onder hoge druk, volledig verzopen.

En dan nog, is het echt zo erg gesteld met Ajax dat we nu al bezorgd zijn als een speler van het kaliber Branco van den Boomen niet beschikbaar is?... Dan zijn we echt ver gezakt, als we dat niet kunnen opvangen, in een wedstrijd tegen een promovendus.

13-11-2023 09:14

Koningtoto +59993

Branco had gisteren alle ruimte om met passes te strooien. Met Branco had je hier gewonnen, 100 %

13-11-2023 09:19

Rolo +13602

Maakt meteen de kwaliteit duidelijk van de selectie. Ver ondermaats voor Ajaxbegrippen. Als je tegen tegen (met alle respect) Almere al niet onder de hoge druk uit kunt voetballen dan moet je hopen dat de transferwindow snel open gaat.

13-11-2023 10:56

Web +178830

@Ajax95Duivendrecht
Helemaal mee eens
Maar jongens Branco zou onze beste speler zijn

13-11-2023 14:27

vandenhaas4 +15047

Drie spitsen, vier controleurs/verdedigende middenvelders/6-en, één 'acht' die niet voldoet en één tien die net een paar weken bij de selectie zit.

Toch zou de selectie volgens sommigen 'prima' zijn. Misschien prima voor 5-3-2 op de counter.

13-11-2023 08:21

Jarikoning +7201

Lekker laf dir Georgier eraf halen.
Taylor, eigen jeugd, moet koste wat kost blijven staan. Want dan kunnen we weer zeggen kijk hoeveel eigen jeugd. Weg met die gozer. Eigen jeugd moet ook presteren.

13-11-2023 08:09

vandenhaas4 +15047

Beide waren rijp voor een wissel. Verzachtende omstandigheid voor het blijven opstellen van Taylor is het gebrek aan alternatieven in de selectie, en dat verklaart ook waarom Mikautadze een keer geprobeerd wordt.

13-11-2023 08:26

Craain +4953

Dat denk ik niet. Ik denk dat het meer aan systeem ligt, er wordt weinig goed druk zetten gebruikt. Met name Bergwijn en Berghuis. Daar begint het mee.

Als Berghuis druk zet en misgaat gaat hij daarna lopend irriteren. Berghuis gaat heel veel verkeerd met druk zetten Bergwijn hedft niet zo veel zin in om druk te zetten.
.
Ik heb het idee als Forbs opstelt hij meer rechtervleugel verdediger speelt, dat kan niet! Er wordt niet goed druk zetten gebruikt.

Het lag ook aan de systeem en de spelers voorin.

Middenveld ook, misschien één goede speler erbij dan denk ik meer aan type Schouten / Reijnders, dat missen we.

Maar vooral rechtsbuiten en linksbuiten zijn de probleem qua druk zetten.

Kijk bij Feyenoord onder Slot en Ajax Bosz... Allemaal jonge spelers en onervaren en toch werkt het wel, goede visie van de trainer die wel durft.

13-11-2023 08:04

DiAngelo +2408

Als toeschouwer en supporter ben je juist naar t middenveld aan het zoeken...waar was het tegen Almere ? Je hebt geen Frenkie die altijd aanspeelbaar is en open draait naar voren, je hebt geen Gravenberch die gaten van n kilometer dicht loopt en je hebt geen type Alvarez die op de juiste positie staat en de tegenaanval breekt. Maar goed je kan ook met Berghuis of Akpom spelen als nr 10. Waarom weer met Taylor op het middenveld, die mist van alles om ook maar enigszins n goede middenvelder te zijn. Verder mis je te veel kansen...maar dat is iedere wedstrijd t zelfde verhaal. Akpom is n spits en Brobbey is n harde werker...daar zit n verschil in. Gaaei en Sosa worden prima backs al moeten ze nog wel n hoop leren. Stop met t opstellen van Rensch, Taylor en laat Brobbey lekker invallen. Mikautadze, Taylor en Avilla zsm verhuren. Verkopen wordt erg lastig. Berghuis soms magnifiek aan de bal, maar ik zie hem liever slidings maken dan dat we moeten wachten op zn momentjes. Slappe houding, n aparte mentaliteit...het is alles of niks bij hem. Jammer.

13-11-2023 02:30

Aurelius1 +19698

Van 't schip moest zogenaamd 'vertrouwen kweken' in de groep. Hij begon zelf in dit zoveelste verzonnen naratief te geloven. Arm om de schouder, iedere speler complimentjes geven, dat soort onzin. Je hebt geen vertrouwen nodig als speler. Sterker nog, je hoort met angst en zenuwen in je lijf het veld op te gaan. Angst voor je tegenstander. Alleen de messi's van deze wereld kennen geen angst, omdat ze iedere tegenstander de baas zijn. De rest hoort met twijfel en zenuwen rond te lopen. Ihatarren stond half depressief in het veld tijdens de voorbereiding vorig jaar, en blonk uit, op basis van skills. Als je een band plakt heb je geen zelfvertrouwen nodig, als je een huis bouwt niet, en ook niet als je op goal schiet. Gebeurt allemaal op basis van skills.

13-11-2023 00:27

GNBL +89854 moderator

Het begint nu toch wel een beetje een zielige vertoning te worden.

13-11-2023 00:34

Aurelius1 +19698

Ja, dat heb je al drie keer gezegd. Maar met iets inhoudelijks kom je nooit, en als je sporadisch wel een keer iets zegt wat de schijn van inhoud heeft, dan verdedig je een stelling die compleet op onderbuik gebaseerd is en gespeend van ieder feit.

13-11-2023 00:40

Saren +552

Je stopt ook met reageren op het moment dat iemand met argumenten komt, waarom zouden mensen je dan serieus nemen.

13-11-2023 01:28

Aurelius1 +19698

Er worden nooit argumenten gegeven. "Ik kijk tv en concludeer op basis van m'n theewater dat..." is geen argument maar onderbuik en speculatie.

13-11-2023 01:32

ReconditeNL +6480

Er worden tal van argumenten en ondersteunende voorbeelden gegeven maar die negeer je wel gwn. en je vertoont je alleen zodra ajax punten laat liggen.

13-11-2023 02:45

Aurelius1 +19698

'Ondersteunende voorbeelden'. Lol.

13-11-2023 08:27

Erwin2004 +934

Daar is meneer/ mevrouw huilie huilie weer

13-11-2023 06:58

HJC +7997

Donny van de Beek en Almada dus halen in de winterstop

13-11-2023 00:24

DiAngelo +2408

Donny lijkt me toch n speler die t heel goed kan doen in een goed lopende team, dan is hij de kers op de taart. Als dragende speler voor dit Ajax heb ik wel m'n twijfels, heeft bovendien 2 jaar nauwelijks n wedstrijd gespeeld. Hij heeft niet de klasse om n team te dragen en zal echt geen contributie gaan betalen.

13-11-2023 02:33

Jozef14 +544

Donny hoef je niks uit te leggen over hoe Ajax moet spelen en heeft meer dan genoeg bewezen bij ons. Het is - een waarschijnlijk betaalbaar - gokje waar Ajax plezier aan kan beleven. Een gokje, omdat hij lang niet speelde, dat zeker. Ik zou hem halen. En dan Almada inderdaad, al vrees ik dat ie niet haalbaar meer is.

13-11-2023 08:01

NouridolbergNeres34 +1889

Denk niet dat ze Almada nog gaan halen is natuurlijk duur en ook weer een jonge speler. Verwacht dat als er iets komt dat ze een bepaalde leeftijd hebben, 27+. Ik hoop dat Almada wel alsnog naar Amsterdam komt.

15-11-2023 12:48

Henkjanklaas +20606

Mikautadze is domweg geen 10. Hij is een spits. Dus je kiest voor hem of voor Brobbey. Door hem toch te laten spelen schiet het niet op

13-11-2023 00:17

Baard +786

Hij was op zich ook nog bewegelijk en comfortabel aan de bal. Zocht de combinaties maar was hier ongelukkig in of was er te nadrukkelijk naar op zoek.

13-11-2023 06:35

Jozef14 +544

Als je je plek nog moet verdienen, dan moet je dingen laten zien waardoor niemand nog twijfelt. Ik twijfel me te pleuris als ik naar hem kijk.

13-11-2023 08:03

sdjt01 +242

Haal donny terug voor op 10!

13-11-2023 00:02

RayJordaan +6824

We hebben creativiteit nodig, geen loper

13-11-2023 00:08

Rockanje23 +36996

Donny heeft al drie jaar niet meer gevoetbald

13-11-2023 06:14

Craain +4953

Donny kan niet verdedigen en druk zetten (vaak verkeerd of in de zone, nooit de duels aangaan)...

13-11-2023 08:20

Aurelius1 +19698

Stop met dit gelul. Er moet nu een zwaargewicht als TD aangesteld worden die de juiste spelers haalt. Van 't Schip is van werkeloos thuis naar 2 miljoen euro per jaar gegaan, die zegt dus alles wat de goegemeente wil horen en strijkt twee ton per maand op voor wat gewauwel en een persconferentie. Dat het gebazel en open deuren intrappen is, boeit niet, want het publiek krijgt te horen wat het in z'n hoofd heeft.

12-11-2023 23:07

Jozef14 +544

Het gewauwel is geheel uwerzijds.

Schip stapte in op het moeilijkste moment uit zijn eigen leven en op het moeilijkste moment uit de geschiedenis van Ajax. Al eindigt Ajax 15e onder hem, voor mij is en blijft hij een held.

En nu in je mand.

13-11-2023 08:05

Aurelius1 +19698

Jaja, romantisch gezever. Hij heeft als grijze muis heel z'n trainerscarrière in de schaduw van het voetbal vertoefd. Krijgt de opportunity van z'n leven, en mag twee ton per maand bijschrijven voor het volpraten van wat persconferenties en het uitkramen van een paar voetbalclichés. Hij kon het nooit slechter doen dat Steijn, het was een risicoloze job.

13-11-2023 08:22

401Middenweg401 +5977

Hij zou het even slecht doen, toch? Want een trainer helpt volgens jou toch geen reet, kan je net zo goed Andre Hazes jr voor de groep zetten.

13-11-2023 09:49

Aurelius1 +19698

In de perceptie van mensen kon hij het niet slechter doen. Je kunt moeilijk lager dan de 18de plek zakken. Alles in de voetballerij heeft met perceptie te maken, niet met feiten.

13-11-2023 09:54

Jozef14 +544

Ik heb twee feiten genoemd.

13-11-2023 19:19

Nr.10 +110953

Wat was Bergosso vandaag slecht hè. Poh

12-11-2023 23:03

MVG +16469

Al maanden een van de slechtsten

12-11-2023 23:42

Cello +52849 moderator

"het is jong en nog een beetje zoeken"

Dat geloof ik best, maar eigenlijk zeg je daarmee, dat het tijd nodig heeft. En als je als Ajax wil spelen voor alle prijzen dan kan je je niet veroorloven om een heel middenveld te hebben met eigenlijk te jonge gasten, die nog een beetje moeten zoeken. Die tijd heb je dan niet. Kijk....is het één van de 3 middenvelders dan kan ik me er nog wat bij voorstellen dat je zo'n jongen de tijd gunt, maar als je hele middenveld tijd nodig heeft....dat kan dus niet!.
Normaal zou je denken dat dan een Taylor (bezig aan zijn 3de seizoen als basisspeler) en samen met Rensch, Brobbey en Pasveer degene die het langst in de ajaxselectie vertoeven, dat die zou moeten opstaan. Maar dat kan ie helemaal niet!. Dat kan Rensch ook niet!. En ook Brobbey niet!.
Onder normale omstandigheden zijn de spelers, die het langst in de selectie zitten juist die spelers waaraan de nieuwelingen zich moeten gaan optrekken.......maar dat kan dus niet met Taylor, Rensch en Brobbey. Buiten dat ze kwalitatief te kort komen, zijn ze ook nog teveel met zichzelf bezig laat staan dat ze zich met het team bezig kunnen houden.
Een dergelijke situatie hebben we ook nog nooit gehad bij Ajax. Het raamwerk stond er normaal gesproken altijd wel....maar deze 3 langst zittende selectiespelers zijn verre van het raamwerk, waaraan je de rest van het team kunt ophangen (de nieuwelingen bijv.).

12-11-2023 22:46

AFCAHoorn +22618

Gefeliciteerd, u bent kampioen open deuren intrappen.

12-11-2023 23:16

LukaLitmanen +81961

Wat triest zeg.

Speelt op een ongewone positie en wordt dan meteen gewisseld.

Waarom mogen spelers als Bergwijn Taylor Sutalo Rensch Berghuis wel altijd staan?

12-11-2023 22:45

MVG +16469

Op basis van wat moet je hem laten staan dan? De vergelijking met andere spelers die niet voldoen vind ik nou niet echt een goede rede, moet ik zeggen.

12-11-2023 22:53

Cello +52849 moderator

@MVG

Mee eens.

13-11-2023 00:01

Craain +4953

Ramaj
Gaaei Sutalo Hato Sosa
tahirovic vd Boomen
Hlynsson
Forbs Brobbey Mikautadze

Tactiek: aanval en hoog druk zetten

Al geprobeerd, not!

Verschrikkelijk voor de trainer is Bergwijn, Berghuis, Taylor, Rensch op de bank te zetten...

13-11-2023 08:23

MVG +16469

Mikautadze gaat geen druk zetten en Tahirovic en van den Boomen sluiten niet bij. Dus deze vlieger gaat helaas ook niet op. Je komt weer in een situatie waar de linie met de voorste vier 30 meter verwijderd staat en er een enorm gat valt op het middenveld. Van mij mag je best zo starten hoor maar het is allemaal lood om oud ijzer. Je komt gewoon kwaliteit te kort.

13-11-2023 09:19

Artemio +31768

Het middenveld is een drama. Allemaal van het zelfde en niet comfortabel aan de bal. Er is geen enkele middenvelder bij het huidige Ajax die je onder druk kan aan spelen en de juiste kant op draait. De pass gaat ook altijd terug naar de CV of keeper. Ook is er geen enkele middenvelder die een tegenstander voorbij kan dribbelen waardoor er iets ontstaat.

Niemand op het middenveld wil de bal ook graag hebben.

12-11-2023 22:25

Ajaxlee +5559

Branco kan dat. Hopelijk verrast Mannsverk ons en kan hij ook een soort verbindingsspeler worden

12-11-2023 22:34

Artemio +31768

Branco is traag en zijn snelheid van handelen is niet snel genoeg. Bovendien heeft Branco 1 wapen en dat is zijn trap.

12-11-2023 22:48

Ajaxlee +5559

Ik denk niet dat Joey Veerman veel sneller is. Ook zijn handelingssnelheid is vergelijkbaar. Hoe komt het dan dat de een wel goed rendeert en de ander niet? Hoe kan het dat Branco in de lig 1 goed speelde? Denk je dat je daar meer tijd krijgt dan in de eredivisie?

12-11-2023 22:55

MVG +16469

Branco is redelijk goed tegen teams die niet met hoge druk op de bal spelen. Is dat wel het geval dan verzuipt hij gelijk door gebrek aan snelheid en balbehandeling.

12-11-2023 22:55

Artemio +31768

Tegenwoordig zet elke team bijna hoge druk op Ajax.

12-11-2023 22:59

Artemio +31768

Toulouse heeft vorig seizoen veelal vanuit de omschakeling kunnen spelen(als promovendus) dan komt het wapen van Branco goed van pas zijn trap waardoor hij lange passes in de ruimte kan versturen.

12-11-2023 23:01

Craain +4953

Dat was Schone toch ook

13-11-2023 08:26

Artemio +31768

Schöne was ook traag alleen had Schöne een betere handelingsnelheid.
Schöne kon het spel ook goed verdelen.

13-11-2023 08:49

Tommyshelby +128441

We wachten al bijna 5 jaar op een Ajax-waardig middenveld. 18/19 lijkt op puur toeval.

12-11-2023 22:43

AjaxDeBesteClub +18786

Het middenveld is zo slecht dat hij, tegen beter weten in, zijn beste middenvelder op rechtsbuiten neerzet. Zet Berghuis nou gewoon op 10. Dan zet je Tahirovic erbij als verdedigende middenvelder en dan heb je nog maar 1 nodig. Het is Schip zijn eigen fout dat hij met een slecht middenveld speelt

12-11-2023 22:19

Rockanje23 +36996

Tahirovic komt in alles tekort voor Ajax 1.

12-11-2023 22:23

ajaxwestland09 +28932

Pure miskoop

12-11-2023 22:23

Artemio +31768

Het is een light versie van Nemanja Matic.
Volgens Mislintat het grootste talent op die positie.

12-11-2023 22:26

profoff +8345

Die dacht ook dat dit de beste spelers waren die je voor 100 miljoen kan kopen

12-11-2023 22:45

AjaxDeBesteClub +18786

Tahirovic hoort bij de 3 grootste talenten van de selectie. Matic stond gewoon in de basis bij United en Chelsea, die moet je niet onderschatten. Ik ken Matic niet zo heel goed maar het is denk wel een aardige vergelijking.

12-11-2023 23:37

JGAjaxx +1212

Speelde een prima helft anders. Maakt een domme fout maar dat maakt hem nog geen slechte speler.

13-11-2023 08:17

Craain +4953

Berghuis is geen 10, hij komt toch nooit in de 16, en kan niet hoog druk zetten. Hij is niet sterk in kleine ruimte

13-11-2023 08:27

AjaxDeBesteClub +18786

Je kan Berghuis ook in de controle zetten naar Tahirovic. En dan Taylor als 10.

13-11-2023 14:58

Craain +4953

Berghuis in de controle zetten? Die kan echt niet drukzetten of verdedigen...

13-11-2023 20:18

AjaxDeBesteClub +18786

Niet minder dan Hylnsson, Taylor en Van de Boomen. Tahirovic is dan voor het verdedigen en Berghuis voor het opbouwen. Hij heeft vorig jaar een aantal keer goed gespeeld als linker middenvelder.

13-11-2023 22:15

SteviePienaar078 +3795

Spelen met Hlynsson in de basis terwijl veel grotere talenten als Fitz en Naci verhuurd zijn.

12-11-2023 22:18

Rockanje23 +36996

Zijn dat die jongens die wekelijks uitblinken bij Excelsior en Twente ?

12-11-2023 22:24

SteviePienaar078 +3795

Je bedoelt die clubs die een stuk hoger staan dan ons? Jij dacht dat die Hlynsson, Tahirovic of vd Boomen zouden opstellen?

12-11-2023 22:32

AlfredTenHag +1608

Mikautadze is toch wel mijn favoriete speler van diamantenauge, wat een klasbak. Hij wordt echter verkeerd gebruikt, want op basis van zijn minuten vermoed ik dat het een keeper is.

12-11-2023 22:01

wilbert.b +3101

Zeg het maar
Wie of wie gaan we kopen in de winterstop ?

12-11-2023 22:00

Rockanje23 +36996

Ik vrees dat we helemaal niemand gaan kopen, maar er zouden een twee cv's, een zes, een tien, en een rechtsbuiten gehaald moeten worden.

12-11-2023 22:25

S_020 +4104

Ik vrees dat we zo langzamerhand kunnen stellen dat Mikautadze, Ávila en Medic het niet gaan redden bij ons aller Ajax. Alles boven de helft van wat ze gekost hebben er terug voor krijgen zou mooi zijn. De rest kan in een draaiend team nog wel wat worden.

12-11-2023 21:52

OuweDibbes +11747

Sluit ik mij bij aan... Avila misschien nog wat gif wat ontbreekt.. Fitz Jim terug.. en graag Chico terug.

12-11-2023 22:01

MarkP +21539

Chico was de uitblinker laatste wedstrijd v porto, dus die komt niet terug als hjj zo blijft spelen.

12-11-2023 22:40

SteviePienaar078 +3795

Wat mij betreft kun je iedereen buiten Ramaj, Gaeei en Akpom van de aankopen afschrijven.

12-11-2023 22:17

Bobje99 +7044

Sutalo ontwikkeld zich ook. Was vandaag zeker niet het probleem. Mag ook Mansverk iets meer dan een wedstrijd de kans krijgen? En Forbs laat toch ook wel aardige dingen zien?

12-11-2023 23:28

Professor +11126

We hebben middenvelders die geen duel kunnen winnen en tel daar Rensch en Berghuis bij op en je heb zes spelers die geen duel kunnen winnen. Hoop echt als Mannsverk en Vos echt fit zijn dat zij dan wel daarin verschil kunnen maken. En er moet gewoon een echt goede 10 komen.

12-11-2023 21:48

fluwelenlinker +11628

Ik zeg het al langer: al die analysten/journalisten focussen al de hele tijd op de fouten van de verdedigers of de onkunde van de aanvallers. Maar het grootste probleem ligt al de hele tijd op het middenveld. Gelukkig ziet John dat ook. Zo goed als elke tegenstander heeft na de wedstrijd al aangegeven dat het middenveld een speeltuin is waar enorme ruimtes liggen. Nochtans worden wedstrijden meestal gewonnen op het middenveld.
De enige échte middenvelder is in mijn ogen Hlynsson. Hij is niet bang om zich aan te bieden, hij heeft overzicht en drive. Alle anderen spelen verstoppertje waardoor het er ook uitziet alsof de keeper of de verdedigers niet weten wat ze moeten doen. Maar ze krijgen ook geen inspeelopties van de middenvelders. En als de middenvelders zich verstoppen dan krijgen de aanvallers ook geen mogelijkheid om iets op touw te zetten.
Mijn hoop is nog gevestigd op Mannsverk. Samen met VD Boomen (hij heeft wel een uitstekende pass waarmee hij het spel richting aanval kan versnellen of verleggen) en Hlynsson.

12-11-2023 21:46

Ajax14AMS +25205

Maar iedereen zweert hier dat hij een topper is... Als hij echt zo goed was had hij ongeacht zijn positie flitsen laten zien.

Als je de Bruyne als linksback neerzet zie je toch ook nog steeds dat hij goed kan passen? Messi op 6 kan toch nog steeds goed dribbelen? Ronaldo centraal achterin is toch nog steeds fantastisch in koppen?

Deze Mikautadze laat werkelijk waar NIKS zien en werkt ook nog eens niet hard in het veld. Waarom in vredesnaam moet hij dan in de basis? Je moet je kans verdienen bij Ajax, die krijg je niet zomaar. Hou hem lekker op de bank tot hij dat doorheeft.

12-11-2023 21:42

ajaxwestland09 +28932

de aankopen tot nu toe :
akpom - is goed als invaller en scoort nu prima
sutalo - begint in zijn vorm te komen
sosa - matig goede voorzetten maar verdedigend slecht
mikautadze - technisch goed alleen niet echt getest
ramaj - goede keeper met potentie
avila - niet goed genoeg
van de boomen - uitstekend
mansverk - 1 wedstrijd gespeeld niet te beoordelen
tahirovic - begin goed maar daarna ver teruggevallen
forbs - matig voor zijn doen
gaaie - matig
medic - slecht

12-11-2023 21:40

Turg +1163

Ik denk dat je Forbs, Gaaei en Sosa te laag inschat. Al met al gewoon goede aankopen van Mislintat. Miss net niet in balans en net te weinig Nederlanders aangekocht. Met dit team moet je 4-5de worden.

12-11-2023 21:44

MarkP +21539

En dat zeg je met droge ogen?

12-11-2023 22:41

Craain +4953

- Forbs speelde bij Ajax meerendeel als rechtervleugel verdediger, zo hoort het niet.
- Gaaei heeft wel de potentie.
- Mikautadze werd gewoon niet goed gebruikt
- Sosa heeft wel te maken met Taylor en Bergwijn, geen lekkere combi. Wat als hij te maken heeft met Tadic die betrouwbaar is aan de bal... Tadic kan uitstekend combineren...

Ajax staf moeten serieus werk doen en iedereen begint bij nul, dus ook Bergwijn en Berghuis, tijd om ze te banken.

12-11-2023 21:48

Tommyshelby +128441

Branco is niet uitstekend. Hij is vrij beperkt en speelt naar z'n mogelijkheden.

12-11-2023 22:07

Craain +4953

Dat was Schone ook, he...

13-11-2023 08:28

Ajaxlee +5559

Ik denk dat de verdediging redelijk op orde is met: Gaaei- Sutalo- Hato -Sosa
In mijn ogen zou ik Branco altijd als eerste middenvelder opstellen en vanaf nu Akpom laten staan op 10. Nu Vos en Mannsverk geblesseerd zijn zouden we Rensch als 6 kunnen uitproberen. Ik zie in Rensch iig een matige back en vind hem ook op de cv niet goed genoeg. Ik hoop dat Mannsverk snel terug is en ons positief verrast. Ik denk dat je dan met een blok Mannsverk en Branco iig jongens in de ploeg hebt die kunnen en willen voetballen. Misschien verdedigend niet genoeg, maar dan zou ik Vos neerzetten ipv Mannsverk. Berghuis op rechtsbuiten kan echt niet meer. Geen snelheid, geen diepgang, komt zijn man niet voorbij en slingert elke bal achter de tweede paal over de achterlijn. Dat is de belangrijkste positie voor aankomende transferperiode. Ik zou gaan voor Summerville of Cerny. Jongens die bekend zijn met de competitie en Nederland. Dat zijn jongens die er wss gelijk staan. Afscheid nemen van Bergwijn en proberen om Danjuma of Kluivert te halen.
Na de winter dan spelen met:
Rulli
Gaaei - Sutalo - Hato - Sosa
Mannsverk - Branco
Akpom
Summerville - Brobbey - Danjuma

Eventueel zou je dat kunnen proberen aan te vullen met wat grote buitenlandse talenten, maar ik denk dat de portemonnee aardig leeg is:
Augustin Giay
Valentín Barco
Rooney bardghji
Gianluca prestianni
Baturina

12-11-2023 21:40

profoff +8345

Je hoeft bij jou niet tw kunnen voetballen om op 10 te staan?

12-11-2023 22:49

Ajaxlee +5559

Enige wat een 10 moet kunnen als je met Brobbey in de spits speelt is eronder komen en scoren. Het is niet de meest technisch begaafde spelers, maar om nou te zeggen dat hij niet kan voetballen is een beetje kinderachtig. Klaassen is jarenlang een gewaardeerde spelers geweest bij ons als nummer 10. Je gaat mij niet wijsmaken dat die nou zoveel beter kan voetballen. Die moest het ook vooral van zijn loopvermogen, scorendvermogen en werklust hebben.

12-11-2023 22:53

Aram +17844

Precies dit.

13-11-2023 00:53

profoff +8345

En klaassen vonden we met z'n allen niet goed genoeg voetballen. Dus waarom geldt dit regel voor akpom niet?

13-11-2023 06:54

Vienna95 +999

Het is zo beroerd dat ik gewoon zin heb in een winter transferwindow.. tegen beter weten in..

12-11-2023 21:39

b.hulshof +3737

Gewoon een enorm kansloze startopstelling vandaag. 2 middenvelders die de bal niet willen en beide het beste op 10 zijn en zeker geen controleur. En op 10 iemand neerzetten die in niets een middenvelder is. Twee vleugelaanvallers die nooit een keer de diepte opzoeken.

12-11-2023 21:38

Minsc +1518

Het is jong en nog een beetje zoeken en Taylor staat er.

12-11-2023 21:21

ajaxwestland09 +28932

leuk maar zou eigenlijk weer even pas op de plaats moeten maken op de bank en minuten moeten maken in Jong ajax hoe sneu dat is!

12-11-2023 21:25

AFCA-1983 +17722

In de winterstop een verandering…?

Kortom we hoeven vd winter transfer periode niet veel te verwachten..

We hebben er wel meer nodig dan 1

12-11-2023 21:16

ajaxwestland09 +28932

proberen Bergwijn te verkopen aan een saudi club , berghuis weg, rulli daar is vast nog wel een club in Spanje voor die hem wil hebben, avila mag ook gaan vast ook wel een club voor. ik weet dat er in Duitsland Sosa er goed op staat. ruimt al op en levert best wat geld in de kas

12-11-2023 21:17

Rockanje23 +36996

Er is geen geld genoeg voor een hele reeks aankopen. Mislintat nu en H2 vorig jaar hebben 200 (!!) miljoen weggegooid.

12-11-2023 21:31

Opperhoofd +12565

Is niet allemaal weg gegooid.
Alleen Bergwijn is een hopeloze aankoop gebleken..

12-11-2023 21:36

Rockanje23 +36996

Alléén Bergwijn.. ??

12-11-2023 21:53

AFCA-1983 +17722

Alleen Bergwijn..? Hahahah

13-11-2023 10:59

Tommyshelby +128441

Mannsverk komt na de interlandbreak terug bij de groep, maar wedstrijdfit gaat nog een tijdje duren.

12-11-2023 21:13

Rockanje23 +36996

Hoe goed is Mannsverk ? Net zo goed als Jan Wouters in zijn beste dagen ?

12-11-2023 21:32

Tommyshelby +128441

Een mix van Wouters en Jonk inderdaad. Met een vleugje Rijkaard.

12-11-2023 21:33

ajaxwestland09 +28932

moet je ook maar afwachten een filmpje op Youtube zegt niks ook een veel te jonge speler heeft ook tijd nodig

12-11-2023 21:34

C14 +22326

Ik miste Martha vooral. Sosa en Gaaei zijn voetballend beperkt, en ook opbouwend.

Ook heb je Misehouy nodig, veel meer dan Hlynsson. Er is te weinig sprake van een middenveld en verbinding tussen lagere middenveld en voorhoede, met name centraal. Ook teveel één-tempo spelers, waardoor één-tempo voetbal. Misehouy wil graag de bal, is heel handig met de bal, kan een mannetje of twee voorbij, ruimte voor zichzelf maken, een versnelling.

12-11-2023 21:13

Artemio +31768

Een speler zoals Fitz Jim zou ook handig zijn om de 1e gedeelte van de opbouw op zich te nemen. Niemand wil de bal nu. Ze verstoppen zich allemaal.

12-11-2023 22:55

Steffenhagen +37783

Zullen we eens beginnen om het tactisch anders neer te zetten : gewoon 3-5-2 . En ja zonder Bergwijn , berghuis , Taylor en rensch

12-11-2023 21:05

ajaxwestland09 +28932

In de winterstop afscheid nemen van Bergwijn oogt niet meer explosief, te zwaar, alles in wandel tempo en hij is pas 26 he ongelooflijk

12-11-2023 20:52

7172AFCA7395 +10271

32 mln down the drain.

12-11-2023 21:06

ajaxwestland09 +28932

tja dat is maar zo, gebleken een mis match

12-11-2023 21:20

BillSplate +9679

Je hebt gelijk, maar eerlijk is eerlijk: hij rende de ballen uit z’n broek om die eerste tegengoal te voorkomen.

12-11-2023 22:39

MarkP +21539

Hij is gek op baka bana.

12-11-2023 22:43

NatteKrant +1760

Mikautadze moet in de aanval.
Hij werd aan z'n lot overgelaten...tijdens een helft die voor nagenoeg iedereen dramatisch was.

Had hem graag gezien met Brobbey, Forbs en Akpom. Dan had je twee dynamische flanken gehad.

12-11-2023 20:49

DankzijCruijff +48659

Mikautadze, Brobbey, Forbs en Akpom; een garantie op twee dynamische flanken, inderdaad. Vooral omdat slechts eentje van die vier een buitenspeler is.

12-11-2023 20:52

Rockanje23 +36996

Positioneel is er dramatisch ingekocht.

12-11-2023 20:56

ajaxwestland09 +28932

Ramaj
Veltman sutalo hato nico
Van de boomen muller mansverk
Traore brobbey forbs

Muller en Traore transfervrij
Nico wil best terugkomen heeft meen ik een huis in Amsterdam, veltman wil ook best terug, goede zet misschien van de beek wil graag terug

12-11-2023 20:47

GNBL +89854 moderator

Welke Muller bedoel je? Ik ken alleen de Muller van Bayern. Ja en nog een andere Muller, maar die leeft helaas niet meer.

12-11-2023 20:48

ajaxwestland09 +28932

Muller van bayern klopt

12-11-2023 20:49

Oxxer +163834 moderator

@ajaxwestland09

Thomas Müller zit met €17M per seizoen in de hoogste salaris schaal bij FC Bayern, hoe gaat Ajax dat betalen?

12-11-2023 21:03

GNBL +89854 moderator

@oxxer

Daarom ook mijn vraag of hij het missschien over een andere Muller had. Dit kan toch niet 🤣

12-11-2023 21:04

ajaxwestland09 +28932

al hoop je daar wel op maar er moet een ervaren speler op je middenveld vind ik althans je hebt gewoon geen balans nu in je elftal veel te veel jonge spelers en geen leiders, misschien koopmeiners of de roon ( liever niet)

12-11-2023 21:12

Oxxer +163834 moderator

😂😂😂, mensen hebben geen idee wat er betaald word over de grens. Spelers van Bayern en PL clubs zijn fata morgana, Bergwijn, Blind en Tadic waren een uitzondering vanwege binding met Nederland en CL. PL spelers kiezen eerder voor Crystal Palace of Fulham dan voor Ajax. Dat soort salarissen betalen ze niet op de Arena Boulevard.

12-11-2023 21:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.