Tienkoppig Oranje moet genoegen nemen met punt tegen Hongarije

door Jesse ter Haar 1245

Bron AS

Tienkoppig Oranje moet genoegen nemen met punt tegen Hongarije

door Jesse ter Haar 1245

Bron AS

Laatst geüpdatet

Oranje heeft vrijdagavond gelijkgespeeld tegen Hongarije. In de Nations League kwamen de Hongaren op voorsprong, waarna het Nederlands elftal tot overmaat van ramp ook nog eens me tien man kwam te staan na een rode kaart voor Virgil van Dijk. Uiteindelijk was het Denzel Dumfries die in de slotfase nog een punt wist te redden: 1-1. Ajacieden Brian Brobbey en Jorrel Hato vielen in bij Oranje.

FT | Hongarije - Nederland (1-1)

De eerste doelpoging van de wedstrijd kwam van Hongarije. Terwijl Xavi Simons op de grond lag, werd er op doel geschoten, maar de bal ging hoog over het doel van Oranje-doelman Bart Verbruggen. Ook de eerste serieuze kans van de wedstrijd was voor de Hongaren. Er werd een hoekschop op handige wijze genomen en dat leverde een schietkans voor Roland Sallai op. De aanvaller mikte de bal echter op de paal.

Oranje liet haar fans bijna een halfuur wachten alvorens het een schot op doel waagde. Van Dijk wist Tijjani Reijnders te vinden tussen de linies, waarna laatstgenoemde opendraaide en een schot waagde. Dénes Dibusz, keeper van Hongarije, zag de bal echter recht op zich af komen.

Vrijwel direct hierna volgde nog eens een doelpoging van Nederland. Quinten Timber kreeg een afvallende bal recht voor zijn voeten en haalde hard uit, maar hij had zijn vizier niet op scherp staan. Sallai had dat even later wel, want in de 32ste minuut kwam Hongarije op voorsprong. Reijnders verloor de bal te makkelijk op het middenveld, waarna de opponent een vroege voorzet kon geven. De organisatie in de achterhoede van Oranje was vervolgens niet op orde, waardoor Sallai bij de tweede paal binnen kon werken.

Voor de rust kreeg Nederland nog een kans middels een indirecte vrije trap in het strafschopgebied van Hongarije, maar het was uiteindelijk Cody Gakpo die de bal niet onder de keeper door wist te schieten. Zodoende gingen beide ploegen bij een 1-0 stand richting de kleedkamers.

Ongewijzigd Oranje

Het Nederlands elftal begon ongewijzigd aan de tweede helft. Het eerste gevaar na rust kwam van Stefan de Vrij. De verdediger schampte de bal na een vrije trap van Gakpo, maar vond keeper Dibusz op zijn weg. Na een klein uur voetballen ontstond er een grote kans voor Oranje. Reijnders koos goed positie en werd bereikt, maar de middenvelder – die op doel kon gaan vuren - verslikte zich in zijn eigen voetenwerk en liet de kans schieten. De Vrij en Reijnders wisselden elkaar af, want de volgende serieuze kans was voor laatstgenoemde. De middenvelder speelde zichzelf goed vrij in de zestien maar schoot de bal voor het doel van de Hongaren langs.

Twintig minuten voor tijd kreeg Joshua Zirkzee een kans. Hij zag de bal voor zijn voeten vallen in het strafschopgebied, maar kreeg uiteindelijk net te weinig ruimte om een doelpoging te produceren. Een ruim kwartier voor tijd greep Ronald Koeman in met drie wissels. Brian Brobbey, Donyell Malen en Guus Til kwamen erin voor Zirkzee, De Vrij en Timber. Al snel ontstond er hierna een kans en wel voor Brobbey. De spits van Ajax en dus ook Oranje kreeg een voorzet van Gakpo te verwerken en kon richting het doel van Hongarije koppen, maar hij knikte naast.

Rode kaart Van Dijk

Hierna ging het nog verder mis voor Nederland, want Oranje eindigde de wedstrijd uiteindelijk met tien man. Aanvoerder Virgil van Dijk kreeg binnen enkele minuten twee gele kaarten en dat was uiteindelijk goed voor de rode kaart. Om de boel recht te zetten, besloot Koeman om Matthijs de Ligt in te brengen. Hij kwam erin voor Simons.

Waar het na het wegsturen van Van Dijk een kansloze missie leek te worden voor Oranje, bleek niets minder waar. Het was Dumfries die een kleine tien minuten voor tijd raak wist te koppen uit een vrije trap van Gakpo en daarmee Nederland op 1-1 wist te zetten. Daarmee moesten de Nederlanders genoegen nemen en dus werd er gelijkgespeeld tegen Hongarije.

Opstelling Hongarije:

Dibusz; Fiola, Orbán, M. Dárdai (Botka 46'); Bolla, Nikitscher, Schäfer, Z. Nagy; Szoboszlai, Sallai (Csoboth 65'); Varga.

Wissels Hongarije:

Tóth, Szappanos, Szucs, Schön, A. Nagy, Ádám, P. Dárdai, Gazdag, Kata, Botka, .

Opstelling Nederland:

Verbruggen; Dumfries, De Vrij (Malen 76'), Van Dijk, Van de Ven; Gravenberch, Reijnders, Q. Timber (Til 76'); Simons (De Ligt 81'), Zirkzee (Brobbey 76'), Gakpo (Hato 88').

Wissels Nederland:

Flekken, Olij, Brobbey, Frimpong, Geertruida, Hato, Kluivert, De Ligt, Maatsen, Malen, Til, Wieffer.

Doelpunten:

1-0 Roland Sallai (32')
1-1 Denzel Dumfries (83')

Bijzonderheden:

- Rode kaart (twee keer geel) voor Virgil van Dijk (79')

Live Blog
Loading...

11/10/2024 22:40
(90+5') Einde wedstrijd

De wedstrijd zit erop. Nederland moet genoegen nemen met een punt tegen Hongarije. Dumfries redde zijn land.

11/10/2024 22:35
(88') Wissel Nederland

Hato komt er nog in bij Oranje! Hij speelt zijn tweede interland en vervangt Gakpo.

11/10/2024 22:29
(83') Doelpunt Nederland

Het staat 1-1! Het is Dumfries, de captain na het wegsturen van Van Dijk, die vanuit een vrije trap van Gakpo weet binnen te koppen.

11/10/2024 22:25
(79') Rode kaart Nederland

Oei oei oei, een rode kaart voor Nederland. Van Dijk moet ingrijpen en krijgt binnen enkele minuten twee gele kaarten.

11/10/2024 22:23
(78') Kans Nederland

Een serieuze kans voor Nederland in de 78ste minuut. Brobbey krijgt een goede kopkans na een voorzet van Gakpo, maar de Ajacied knikt naast.

11/10/2024 22:21
(76') Wissels Nederland

Nederland wisselt drie keer. Brobbey, Malen en Til komen erin voor Zirkzee, De Vrij en Timber.

11/10/2024 22:09
(63') Kans Nederland

De Vrij en Reijnders wisselen elkaar af, want nu krijgt laatstgenoemde weer een kans. Hij speelt zichzelf vrij in de zestien en schiet met links, maar hij mikt voorlangs.

11/10/2024 22:05
(59') Kans Nederland

Opnieuw een kopkans voor De Vrij nu. Gakpo brengt de bal voor, De Vrij kopt hem voorlangs.

11/10/2024 22:04
(57') Kans Nederland

Wat een mogelijkheid voor Reijnders! De middenvelder kiest goed positie en wordt gevonden, maar hij verslikt zich in zijn eigen stappen en laat de kans schieten.

11/10/2024 21:58
(53') Kans Nederland

Het eerste gevaar na rust komt van Nederland. De Vrij weet richting doel te koppen, maar Dibusz weet te keren.

Lees meer over:
Plaats reactie

Jutter1 +4322

Veel kritiek ook in de media op het Nederlandse team dat op basis van de 2 eerdere wedstrijden in de huidige NL het nodige krediet had opgebouwd. Dat is met dit zielloze, veteranen, tempo en ondermaatse aanval al weer grotendeels verdwenen. Ook al krijgt men waarschijnlijk meer ruimte tegen Duitsland om te voetballen dan tegen dat vrij matige Hongaiije lijkt een wiedergutmaching met dit elftal toch een vereiste, zeker tegen een Duitsland dat gedwongen wordt door talrijke blessures met een soort B elftal aan te treden. We gaan het zien, maar ga er maar vanuit dat dat land puur op mentaliteit het nodige weerwerk zal bieden!

12-10-2024 18:32

MPAjax +8475

Slavia vibes, leek bijna zelfde scheids

12-10-2024 14:52

Jutter1 +4322

Als je zelf gevoetbald hebt weet je hoe zwaar het is tegen een ultra defensieve tegenstander zoals in dit geval Hongarije. Om daar onderuit te kunnen spelen heb je exceptionele voetballers met de nodige mentaliteit nodig, en die heb je niet of nauwelijks momenteel bij dat Ned. team!. Dat lijkt mij duidelijk.

12-10-2024 13:27

Hebbendiekip +4863

Gedeeltelijk eens, neemt niet weg dat je gewoon moet winnen.

12-10-2024 13:46

Patje2011AJAX +2124

Ligt niet aan het materiaal.

12-10-2024 13:09

Jutter1 +4322

Denk ik toch van wel!

12-10-2024 13:21

Aurelius1 +19736

Het materiaal is voor 90% subtop. Er loopt geen van persie, robben of sneijder rond. En dat surplus aan kwaliteit heb je nodig om een eindronde te kunnen winnen. Minstens twee van die drie toppers.

12-10-2024 15:02

AFCAMM +11411

Meer dan 80% balbezit voorafgaand aan de 1-0 achterstand. Echt verschrikkelijk slecht.

12-10-2024 10:55

vasofiets +44

met 75% virgil

12-10-2024 12:01

Stefansuarez +19102

Wissel Koeman maar eens met Peter Bosz

12-10-2024 09:51

Babangida83 +24004

Dan los je in één klap twee problemen op ;-)

12-10-2024 21:26

Stefansuarez +19102

Kijk jij snapt hem!!

14-10-2024 05:24

BokkieBokstra +11372

Wat een ergernis, Frimpong die werkelijk geen minuut krijgt

12-10-2024 08:50

Baco123 +7032

Ja zonde, vind hem ook een goede speler wie van mijn meer speeltijd mag gaan krijgen

12-10-2024 11:52

Ewald +6776

En Brobbey dan weer afrekenen op een gemiste kopkans en paar min speeltijd zeker.
Die Zierikzee is toch gewoon een van de meest overschatten voetballer die we hebben rondlopen.

12-10-2024 08:49

Danielson +50645

Weer een enorme miskoop van Ten Hag.

12-10-2024 09:57

Jutter1 +4322

Brobbey doet vrijwel alles puur op fysiek, en dat heeft tot gevolg dat hij steevast vroegtijdig gewisseld wordt bij Ajax en met veel blessures te kampen heeft. Hij is voetbaltechnisch nu eenmaal erg beperkt, je zou toch een wat meer centrumspits met voetballend vermogen wensen, ook bij Ajax en veel betere afwerker op de goal! , ik zie hem helaas vooralsnog niet op de Nederlandse velden, buitenland toch maar kijken in het bijzonder voor Ajax?

12-10-2024 13:15

Eurysaces +29583

Snap die papagaaien ook niet. Weghorst heeft 1 goede pass en moet gelijk onze eerste spits worden. Er is een soort hetse tegen Brobbey, die haaks staat op de verheerlijking van Klaassen. Die in tegenstelling tot Brobbey echt niets toevoegt aan het voetbal. Al jaren niet, ik kan er niet bij.

12-10-2024 16:56

Simpelishetmoeilijkst +25487

Wanneer mogen we Ajax weer zien, na deze complete wanvertoning vsn Koeman?

12-10-2024 08:32

maxwellstyle10 +4773

Nog een week .. nog een week..

12-10-2024 10:26

Baco123 +7032

Volgende week weer ouwe reus

12-10-2024 11:52

Rock69 +8411

Ik weet niet wat het plan was van Koeman en zijn staf, hoe te gaan voetballen tegen Hongarije. Want de eerste helft leek nergens op. En een groot deel van de tweede helft ook niet. Laat het duidelijk zijn, dat Gakpo, Zirkzee en Simons niets lieten zien. Reynders vond ik ook maar zo zo. Die lacht om zijn eigen flaters! En dan na afloop Stekelenburg horen over het verlies van Virgil tegen Duitsland. Nu kan eindelijk vd Ven op zijn eigen positie spelen. Eindelijk! Maar wat was het plan van Koeman nu eigenlijk! Misschien dat iemand het weet.

12-10-2024 08:15

Aurelius1 +19736

Koeman heeft gelukkig geen plan, want plannen worden overschat. Als het balletje begint te rollen dan voetbalt iedereen puur op intuïtie en biologische kwaliteiten, en niet vanuit theoretische concepten of abstracte termen die je in dissertaties van Harvard professoren tegekomt. Koeman weet dit. Hij stuurt gewoon de boel de wei in, en voor de rest wordt er niets moeilijker gemaakt dan het is. Geen interviews met tig keer het woord 'visie' zonder überhaupt te concretiseren wat die visie is, en niet beweren dat je Dostojevski leest waardoor supporters helemaal wild worden en valselijk gaan denken dat er een tactisch wonderbrein aan het roer is die het meest simpele spel vanuit een quantummechanica-bril bekijkt.

12-10-2024 15:06

Dennisjez +1114

Ik heb echt zoveel meer zin in een potje Ajax rkc dan deze wedstrijdjes

12-10-2024 07:17

Altijdindestraat +40396

Off topic, maar lees dat Ajax terugkoopclausule heeft van 5 miljoen euro voor Regeer, met een duur van 2 jaar. Extra reden om hem in de gaten te blijven houden.

12-10-2024 01:21

champhead +14546

Dacht ook zoiets. Waar lees je dit? Goede bron?

12-10-2024 01:32

Altijdindestraat +40396

Verschillende bronnen melden dat uit een podcast De Ballen Verstand,
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2024/10/fc-twente-kan-regeer-verliezen-aan-ajax-door-terugkoopoptie

12-10-2024 08:34

Jww +2413

Leuke speler. Speelt ook met zijn hoofd itt gros NL 11-tal spelers.

12-10-2024 01:36

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Beetje negatief geformuleerd nu met "onderuit bij Duitsland", klinkt bijna alsof ze slecht speelden. Maar Duitsland is de favoriet, Tahirovic kwam er in met een 2-0 achterstand en geeft de assist op de 2-1 (wat niet eens benoemd is). Kon wel ietsje positiever AS...

12-10-2024 01:14

Breuk +25523

Orban - Wilders 1-1

11-10-2024 23:49

Jww +2413

Zouden allebei rood moeten krijgen met daarop kans: Ga direct naar de gevangenis

12-10-2024 00:58

Controleur +465

Wilders en Orban zijn nog veel te liberaal.

12-10-2024 09:26

Jww +2413

Ik zou zeggen verhuis naar Rusland. Iran, Noord Korea of China.
Wat jij hier op Showtime allemaal mag spuien mag je daar niet eens.

12-10-2024 11:21

altijdlastig +1122

Polariseren kun je leren. Ga direct terug naar woke links 😉

12-10-2024 09:23

DesmondHume +1578

Orban >>> Wilders. In ieder geval wat betreft immigratie maatregelen.

12-10-2024 10:06

DeMeervanweleer +7590

En in essentie on-democratisch...

12-10-2024 11:54

Torcida +5835

Want jij woont in een democratie waar je gestemd hebt op het hoofd van de AIVD als premier?

12-10-2024 11:57

Tommyshelby +130422

Krijgen we nu een CV duo van de Ven-de Vrij tegen Duitsland? (en dus Hato basis op back?)

Of blijft van de Ven op linksback en krijgen we de Ligt-de Vrij?

11-10-2024 23:15

Danielson +50645

Eerste optie denk ik

11-10-2024 23:15

PH2BOT +40642

1e optie

11-10-2024 23:16

Professor +11253

Of van de Ven/ de Vrij en Maatsen linksback

11-10-2024 23:26

MichelBoerebach +29384

Zit Hato bij Oranje????

11-10-2024 23:26

Tommyshelby +130422

Heb je hem na minuut 89 uitgezet? 😉

11-10-2024 23:28

Breuk +25523

Sjonge volg jij voetbal ?

11-10-2024 23:50

MichelBoerebach +29384

Ja, daarom vroeg ik me af of Hato bij Oranje zat. Zit Banel er ook bij? Baas?

12-10-2024 01:31

Gewoon Gijs +18455

Viel gister in :)

12-10-2024 08:16

TeringHenkie +28801

A.u.b. geen de Ligt!

12-10-2024 00:23

KingOfTheMatch +7088

Fantasieloze Koeman gaat voor optie 2 denk

12-10-2024 01:13

MichelBoerebach +29384

Hato heeft helemaal niks in Oanje te zoeken. Die kan het momenteel amper bijbenen bij ons!

12-10-2024 02:50

Danielson +50645

Mooie goal die eerste van Duitsland

11-10-2024 23:13

Breuk +25523

Koeman paardenlul . Moet gewoon winnen hier. Je had in de 1e helft al moeten ingrijpen .

11-10-2024 23:12

afcaslb80 +1466

Koeman is gewoon een waardeloze trainer.

11-10-2024 23:18

Oeroeboeroe +18567

In principe geen ex-verdeeiger als trainer nemen. Denken alleen maar vanuit de controle en "als het verdedigend maar goed staat". Voor hetzelfde geld stap je met dat gegeven qls verliezer van het veld.

11-10-2024 23:27

Danielson +50645

Middenvelders zijn inderdaad bijna altijd de beste trainers.
Uitzondering: Rinus Michels.
Cruijff was eigenlijk ook meer een 10 dan een 9. Scoorde natuurlijk wel waanzinnig veel, zelfs geregeld met z'n hoofd.

11-10-2024 23:30

Breuk +25523

F de Boer 4x kampioen achter elkaar

11-10-2024 23:51

Oeroeboeroe +18567

Met fantastisch voetbal, daar ging het om 💩🙈
Bovendien schreef ik "in principe", dus niet allemaal.
Maar ook Frank speelde alleen maar vanuit de controle. Er kwam geen millimeter voetbal bij kijken

12-10-2024 00:24

MPAjax +8475

Hij was er een die mee naar voren kwam hè, niet zomaar een verdediger maar een complete

12-10-2024 01:31

Runnerlex +1797

Met een zeer matige selectie haalden hij er alles uit .

12-10-2024 07:37

Cosey2 +7210

Je kon alleen een boek lezen tijdens de wedstrijd, vreselijk dat oeverloze rondspelen.

12-10-2024 07:51

Craain +5008

Slecht voetbal, concurrentie waren niet best, slaapverwekkende voetbal, geen Europees succes, 'geen wij zijn Ajax gevoel', geen enkele spelers werden beter onder de Boer...

12-10-2024 08:48

MPAjax +8475

Beknibbelen dat is het

12-10-2024 01:30

Aurelius1 +19736

Koeman is gewoon net zo goed als het materiaal. Of denk je dat Koeman dit gelijkspel heeft behaald, en niet Reijnders, Gravenberch, de vrij, van de Ven. Nee, de man die niet op het veld staat en niet voetbalt is degene met de grootste invloed, en de spelers weten plots niet meer hoe ze kunnen voetballen als er geen blèrende trainer langs het veld staat....

*Slap on the face smiley*

12-10-2024 05:18

Paulios +722

Je afspeelplaat blijft steeds hangen en steeds op het meest irritante stuk…

12-10-2024 07:41

AlexLitmanen10 +14485

In de rust Dumfries en vdVen moeten wisselen.

Drama aan de bal, alles terug.

12-10-2024 07:54

PH2BOT +40642

Wat zijn dit soort analyses toch onbeschrijflijk saai!...

11-10-2024 23:08

Danielson +50645

Farioli vind ik wel leuk.
Louis ook.
Van Cruijff begreep ik nooit iets.
Michels had altijd wel humor. Mooie kerel.

11-10-2024 23:11

PH2BOT +40642

Cruyff, Louis, Michels....tja...daar noem je er wel even een paar...nee ik bedoel eigenlijk al die huidige voetbalbabbel 'analyses' .

11-10-2024 23:18

Danielson +50645

Hangt sterk van de trainer af. Koeman is vreselijk saai.

11-10-2024 23:23

Cello +52981 moderator

Komende wedstrijd is tegen Duitsland. Die winnen dan wel van Bosnië, maar dat hield ook niet echt over. Dus commentaar hieronder dat het de volgende wedstrijd tegen Duitsland wel effe een kloppartij wordt..... dat is ook niet echt gezegd zo vooraf.

11-10-2024 23:07

Danielson +50645

Achteraf misschien wel. 😉

11-10-2024 23:08

MichelBoerebach +29384

Jawel, joh. 3-0 Duitsland.

11-10-2024 23:15

Danielson +50645

Koeman begrijpt niet wat er bij die 1-0 mis ging.

11-10-2024 23:07

Craain +5008

Hij blijft Virgil verdedigen... Dat doet Koeman altijd bij een in zijn ogen belangrijk spelers.

12-10-2024 08:49

Danielson +50645

Heeft veel aan Klopp te danken.

12-10-2024 10:46

Craain +5008

Klopt... Ook zijn medespelers...

12-10-2024 16:17

ProperFootball +14742

Ik zei daarnet Koeman is een Hele Slechte Coach.

Maar Stekelenburg die is ook een Hele Slechte Interviewer.

1+1 = 2, zap, tv uit.

11-10-2024 23:07

MichelBoerebach +29384

Ja, die is inderdaad heel irritant om naar te kijken en te luisteren.

11-10-2024 23:16

Danielson +50645

Verschrikkelijk inderdaad. En dan altijd met zo'n Lubbersachtige net niet gladgeschoren boeventronie

11-10-2024 23:32

KingOfTheMatch +7088

Stekelenburg interviewt voetballers en ex-voetballers altijd met een toontje alsof hij vedette is geweest in het verleden en weet hoe het allemaal zou werken als je in het veld staat

12-10-2024 01:15

ProperFootball +14742

En dat terwijl hij zelf steeds geschreven en gepraat heeft over Depay (ja die Depay die zo'n beetje bij elke club behalve PSV en Lyon mislukt is) alsof hij God op Aarde is. Ik bedoel maar.

Zo. Weinig. Voetbalkennis.

12-10-2024 14:27

TweeBenig2 +16424

Koeman is een ongelofelijke klote coach. Ja,ja, Van der Ven is nu de lul en is al snel voor de bus gesmeten.

11-10-2024 23:05

Redrum +96361

Het ligt nooit aan ome Ronnie.

11-10-2024 23:09

Danielson +50645

Ronnie is ook een narcist.

11-10-2024 23:12

4EVERAJAX +8432

Zei hij dat over die goal? Of vinden mensen dat? Heb het niet gevolgd namelijk, na de wedstrijd is er weggezapt.

11-10-2024 23:12

Professor +11253

Dijk en Timber waren er schuldig aan.

11-10-2024 23:27

Craain +5008

Vooral Dijk... Hij moet er staan. Wanneer staat hij er voor het team. Hij kan alleen maar aanwijzen zodat hij zelf 'veilig'' is... De Vrij, de Ligt, Ake zijn voortdurend altijd aan het werk terwijl van Dijk lekker toekijkt en afwacht.

12-10-2024 08:52

Babangida83 +24004

Dijk helemaal niet. Die moest ook kiezen tussen 2 man. Gravenberch en Timber laten beiden hun man lopen. Vooral Gravenberch.

12-10-2024 21:30

Craain +5008

Van der Ven vind ik ook niet geweldig... Het is geen speler voor een kleine ruimte en is geen verfijnde speler. Hij moet het hebben van rush vanuit de linkerkant.. gewoon op snelheid...

12-10-2024 08:51

Hunkelaars +3392

Brobbey met de kans

Meteen een enorme kans voor Brobbey. Hij krijgt de bal perfect voor van Gakpo, maar kopt naast.

11-10-2024 23:05

PH2BOT +40642

Well...that's Brobbey 4 ya...

11-10-2024 23:09

Cello +52981 moderator

@Hunkelaars

Kan het inmiddels niet meer verrassend vinden. Ook niet opmerkingen als 'hij heeft een goal nodig om los te komen'. Hoe zeer dat ook vaak waar is gebleken in het verleden bij spelers, die al een tijdje droog staan.....de laatste keer dat Brobbey scoorde betekende het ook niet dat is 'los' zou zijn (dat was tegen die Polen in de voorronde EL).

11-10-2024 23:14

MichelBoerebach +29384

Dom voetbaljargon. Je hoort dat al jaren. Brobbey had al 5 keer 'los' moeten zijn, het afgelopen jaar.

11-10-2024 23:19

mokum007 +6530

Kopt helemaal verkeerd

11-10-2024 23:20

KingOfTheMatch +7088

Brobbey en koppen is sowieso geen goeie match

12-10-2024 01:16

Squadron11 +2478

Daar kan Vaessen over meepraten idd

12-10-2024 02:16

Tommyshelby +130422

Ik heb niks gemist zo te zien… 😂

11-10-2024 23:05

Danielson +50645

Nee. Ajax is leuker vandaag de dag.

11-10-2024 23:09

Tommyshelby +130422

Veel betere trainer ook.

11-10-2024 23:10

MichelBoerebach +29384

Jawel, man. Met 10 man een punt weggesleept uit bij Hongarije!

11-10-2024 23:20

ProperFootball +14742

Die overheersende opluchting bij zowel Dumfries, van Dijk als Koeman. In plaats van teleurstelling of onvrede. Dat zegt al genoeg.

Treurig.

11-10-2024 23:04

Danielson +50645

Koeman. Steun, zucht, kreun, pffff, net zo langzaam als z'n ploeg.

11-10-2024 23:04

wijzijndebeste123 +166578

Tactisch brein Ronnie Cowman. Je kan nog beter Ronnie Coleman voor de groep zetten. Dan sta je iig sterk.

11-10-2024 23:03

PH2BOT +40642

Raffa lult weer lekker uit z'n nek...maar wat maakt 't uit = kassa !

11-10-2024 23:01

Copa077 +2761

Brobbey moet ook zijn mond houden over kwaliteit van oranje vs ajax hij kan nog steeds niet koppen! Een spits van de zaterdag amateurs kan nog beter koppen tenminste tussen de palen!
Deze man word nooit een topper verkopen !!!

11-10-2024 23:01

Hunkelaars +3392

Brobbey met de kans.............
Meteen een enorme kans voor Brobbey. Hij krijgt de bal perfect voor van Gakpo, maar kopt naast.
Graag verkopen als er klanten zijn.

11-10-2024 23:06

afcaslb80 +1466

Blij als ajax weer speelt.
Waardelooos zo een interland periode.

11-10-2024 23:00

PH2BOT +40642

Zolang ' t maar niet uit tegen NAC en GAE is?..of thuis tegen Groningen de (1e 92 min dan tenminste).

11-10-2024 23:04

JariLitmanen87 +7934

Van Dijk is echt passé.

11-10-2024 22:59

Aram +18288

Ik vond hem wel goed. Van de Ven was slecht, enorme vertrager in de opbouw.

11-10-2024 23:00

Breuk +25523

Volgens mij haal je ze door elkaar. Koop een bril

11-10-2024 23:01

Aram +18288

Koe is het met me eens.
Ik weet niet of dat een goed teken is.

11-10-2024 23:05

Craain +5008

Ik vind hem erg matig... Hij speelt te veel veilige route en of positie...

11-10-2024 23:09

MichelBoerebach +29384

Ik vind het een beetje een houten klaas. Hij schijnt hard te kunnen rennen.

11-10-2024 23:21

Jehebtnietaltijdbalbezit +1797

Mee eens: best een goede verdediger, die Van der Ven, maar gewoon een matige voetballer.

11-10-2024 23:22

Aram +18288

Toch vond ik Gravenberch, Reijnders en Gakpo wel goed. Jammer dat Zirkzee speelde in plaats van Brobbey.

11-10-2024 22:59

Artemio +32413

Laat Zirkzee maar spelen. Die is ook uit vorm net zoals Brobbey.

11-10-2024 23:01

Craain +5008

Gravenberch vertraagt het spel... Hij moet directer afspelen in plaats van kijken .. hij moet leren voor hij de bal heeft al inzicht te hebben...

11-10-2024 23:11

MichelBoerebach +29384

Ik vond niemand goed. Als ik dan iemand zou moeten kiezen, dan De Vrij. Speelde nagenoeg foutloos en had nog een paar goede kopkansen.

11-10-2024 23:23

Danielson +50645

De Vrij ook niet al te snugger.
Kan niet tot twee tellen.

11-10-2024 22:57

Redrum +96361

Toen hij nog bij Feyenoord speelde werd hij waarschijnlijk voor een genie aangezien.

11-10-2024 22:58

wijzijndebeste123 +166578

Als je daar niet elk weekend 2.5 gram in je neus ramt zien ze je daar als groot denker.

11-10-2024 23:00

Danielson +50645

Ik bedoelde natuurlijk Van Dijk...🫣

11-10-2024 23:02

Breuk +25523

In Amsterdam doen ze dat met osseworst , of niet 123.

11-10-2024 23:02

Tommyshelby +130422

Hij heeft een raar accent. Maar volgens mij wel een intelligente jongen. Vwo afgerond dacht ik.

Al kun je dat zo kwijtraken als je doorbreekt bij Feyenoord.

11-10-2024 23:11

Danielson +50645

Ja ik doelde dus op Virgil..

11-10-2024 23:14

MichelBoerebach +29384

De Vrij is gewoon een degelijke verdediger. Speelt altijd minimaal een 7.

11-10-2024 23:24

Ajaxdebeste35 +15598

Van Dijk heeft wel gelijk.

1e gele is echt belachelijk

11-10-2024 22:57

Danielson +50645

Maar de tweede niet. En 1+1=2

11-10-2024 22:58

Gewoon Gijs +18455

En 2e is echt niet wijs

11-10-2024 22:58

PH2BOT +40642

Hij raakte dus wèl als 1e de bal....

11-10-2024 23:00

Bruno04 +15850

Dat Xavi de vrije trappen neemt boven Gakpo is ook een verbijstering trouwens

11-10-2024 22:51

Breuk +25523

Echt he

11-10-2024 22:53

Cello +52981 moderator

@Bruno04

Gebeurt vaker dat iemand die kwa lengte niet de grootste is de vrije trap neemt, omdat ie in die situatie weinig te zoeken heeft in het strafschopgebied.

11-10-2024 22:56

PeterLarsson +13355

Verstandiger zijn om degene met de beste voorzet /traptechniek dit te laten doen

11-10-2024 22:57

Cello +52981 moderator

@PeterLarsson

Eens. Al wil ik niet meteen zeggen dat doorgaans de traptechniek zo slecht is van Xavi. Dat een ander daar beter in is dat is ook duidelijk.

11-10-2024 23:04

Jehebtnietaltijdbalbezit +1797

Beetje Depay-gedrag. Niet doen dus.

11-10-2024 23:23

Aurelius1 +19736

Koeman stuurt gewoon de spelers de wei in en houdt vervolgens de massa na afloop niet voor de gek met allerlei vage tactische praatjes, de indruk wekkend dat er iets diepers schuilt achter het meest simpele spel ter wereld. Hij speelt gewoon de rol van opzichter, wat een trainer feitelijk is, en that's it.

11-10-2024 22:51

Breuk +25523

En je wint niet wat natuurlijk wel had gemoeten

11-10-2024 22:54

Artemio +32413

Jaja daar is hij weer.

11-10-2024 22:54

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1812

Wat betreft Koeman heb je wellicht gelijk. Maar als je ziet wat een Farioli neerzet tov vorig jaar, of hoe Bosz het spel van PSV compleet heeft veranderd, dan zit je toch compleet fout.

11-10-2024 22:55

Aurelius1 +19736

O, je bent naar de trainingen geweest en was in de kleedkamer? Of baseer je je mening op het feit dat Farioli één keer het woord 'visie' in de mond heeft genomen en verder nooit enige concrete uitleg gegeven heeft over wat die visie daadwerkelijk inhoudt.

11-10-2024 23:03

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1812

Als je kijkt naar een harde statistiek als het aantal tegengoals in de eerste 10 wedstrijden, met nagenoeg dezelfde spelers, dan zegt dat toch genoeg?

11-10-2024 23:06

Jww +2413

Koetje in de wei, spelertjes erbij

12-10-2024 01:07

AJAX4EVER62 +1378

Het blijft ook een koe man. Geeft gewoon een brevet van onvermogen af.

11-10-2024 22:51

arufred +9868

Scheids had het niveau van de wedstrijd: onwijs slecht.
Die nummer 20 had minstens 3x geel moeten hebben en de overtreding op Malen was 100% rood. In de herhaling zie je duidelijk dat die Hongaar voor Malen gaat en niet voor de bal dus is dat rood.

11-10-2024 22:50

Bruno04 +15850

Het zelf oplossend vermogen van spelers is tegenwoordig zo matig. Schijnbaar hadden ze er de rust voor nodig dat iemand zegt het midden staat helemaal dicht we moeten sneller over de flanken. Bizar

11-10-2024 22:49

Redrum +96361

Het heeft grotendeels met intelligentie te maken denk ik. Gemiddeld genomen holt de intelligentie van voetballers achteruit. Jerdy Schouten, die de passie en intensiteit heeft van een natte scheet, steekt er nu haast bovenuit vanwege de simpele reden dat hij vrij intelligent is. Simpelweg situaties sneller lezen en vooruit kunnen denken. Dan hoef je verder niet eens heel bijzonder te zijn qua passing, snelheid en techniek. Bij Ajax is het gebrek aan intelligentie ook al jaren een probleem. Wat dat betreft waren jongens als Schöne en Blind goud waard.

11-10-2024 22:55

Cello +52981 moderator

@Bruno04

Eens. Maar dat is mijn ogen al iets wat gaande is misschien wel sinds de jaren 80 van de vorige eeuw. Het is stapje voor stapje minder en minder geworden, dat spelers zelf binnen de lijnen zien wat er aangepast dient te worden als iets niet werkt of loopt zoals vooraf gedacht.
De generatie Cruijff/Neeskens en vHanegem konden dat wel. Die van Rijkaard/vBasten en Gullit kon dat ook nog. Maar al in de jaren 90 werd het al minder en de generaties daarachter ook weer minder tav de generaties daarvoor.

11-10-2024 23:01

nightgoat +31343

Binnenkort gewoon van Duitsland winnen en dan zijn we wereldkampioen.

Alles loopt volgens plan Koeman.

11-10-2024 22:49

Baco123 +7032

Heel benieuwd of ze daar weer eens van kunnen winnen
Op basis van gisteren denk ik dat ze klop gaan krijgen van die Duitsers

12-10-2024 11:58

Redrum +96361

Gered worden door een goaltje van Dumfries, ome Ronnie blijft gewoon een smerige boer.

11-10-2024 22:48

komopajax777 +13353

Het elftal van de 70er jaren had gehakt gemaakt van die Hongaren.Dat elftal was vele klassen beter dan deze wannabees.

11-10-2024 22:48

Breuk +25523

Beetje kansloze vergelijking

11-10-2024 22:55

RBP +7746

Koeman, dwaas.

11-10-2024 22:48

DeKes +3213

Kortom………
Compleet verkeerde tactiek van Koeman!!!!
Bedankt man, met je vele babbels!!!

11-10-2024 22:48

MichelBoerebach +29384

Ze doen net alsof ze uit tegen Frankrijk een punt uit het vuur hebben gesleept.

11-10-2024 22:47

Dave +5946

Koeman haal Haarbandje Memphis terug dan is het drama compleet

11-10-2024 22:46

MarcelvTol1971 +15539

Als ie de kans krijgt doet ie het

11-10-2024 22:51

Danielson +50645

Ssssssttttttttt

11-10-2024 23:00

PH2BOT +40642

Jezelf complimenten geven na zo'n pot blaasvoetbal voor astmapatiënten....zo kennen we ze weer.

..iets meer zelfreflectie graag heren!

11-10-2024 22:46

F Janssen +2193

Sorry maar rood was terecht..

11-10-2024 22:45

arufred +9868

Zijn 1ste geel niet. Was 100% rood voor de overtreding op Malen.

11-10-2024 22:46

MarcelvTol1971 +15539

Gaat over hoe van Dijk tegen scheidsrechter praat, was daarvoor ook al en dat was ie zat. Daarna moest ie inneens echt verdedigen ........ dat gaat mis.

11-10-2024 22:52

PH2BOT +40642

Ik dacht te hebben gezien dat VDijk de bal als eerste raakte waarna de Hongaar over Virgil's uitgestrekte been viel . ..ik ga zo nog 'ns terugkijken.

11-10-2024 22:49

Danielson +50645

Nee. Raakt gewoon z'n voet.

11-10-2024 23:00

Tizo +1884

Waarom spelen bepaalde spelers bij hun club beter als bij het Nederlands elftal? Het lijkt meer een plicht dan willen!

11-10-2024 22:45

Redrum +96361

Het blijven ook gewoon veredelde oefenwedstrijden dit.

11-10-2024 22:47

MarkP +21836

Onze nieuwe grote leider, denzel dumfries.

11-10-2024 22:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.