Schreuder baalt van situatie Antony: 'Op een gegeven moment ben je professional'

door Jesse ter Haar 99

Bron Ziggo Sport

Schreuder baalt van situatie Antony: 'Op een gegeven moment ben je professional'

door Jesse ter Haar 99

Bron Ziggo Sport

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder baalt zeer van de situatie die in afgelopen weken rond Antony is ontstaan, zo laat hij blijken bij Rondo op Ziggo Sport. De Braziliaan zette zijn zinnen op een transfer naar Manchester United, maar dat niet alleen. De buitenspeler liet weten mentaal niet meer in staat te zijn om voor Ajax te spelen en dus ging de club zonder hem verder.

Allereerst gaat hij in op de huidige stand van zaken rond de transfer. Hij verwacht inmiddels niet meer dat Antony zal blijven. 'Die kans wordt wel kleiner. We weten dat jongens naar Ajax komen om de volgende stap te maken, alleen wat is op een gegeven moment het verschil tussen tachtig en negentig miljoen? Als ze op het veld blijven spelen en je hebt een heel goed team op het veld staan, dan blijft dat ook geld waard.'

De situatie waarin Antony uiteindelijk niet meer voor Ajax uitkwam, bestempelt Schreuder al raar. 'Hij is daar uiteindelijk op aangesproken. Ik vind het niet goed dat het kan binnen onze organisatie. Als je Ajax bent, is het gewoon slecht dat dit gebeurt. Ik heb erover gesproken met hem. Als je één of twee dagen teleurgesteld bent, dan snap ik dat, maar op een gegeven moment ben je professional. Toen heb ik gezegd: ik ga verder met de jongens die er wel bij zijn.'

Aan het gezicht van Schreuder is ergernis af te lezen wanneer hij zijn verhaal doet. Hij geeft ook toe dat het emotie bij hem heeft opgewekt. 'Op een gegeven moment ben je er boos over, van: waar zijn we mee bezig? Op het totaalplaatje, dat frustreert je als trainer, maar ook als hoe je in de wereld staat. Dan denk ik: je bent gewoon speler, je moet gewoon je ding doen.'

Honderd miljoen euro voor Antony

Dat er honderd miljoen euro voor Antony betaald zal gaan worden, verbaast Schreuder maar amper. 'Tegenwoordig zijn de bedragen te gek. FC Barcelona betaalt 115 miljoen voor Dembélé, Manchester United heeft voor Sancho ook ruim 100 miljoen betaald', vertelt hij immers. 'Dan kun je dat voor hem ook betalen. Zijn de spelers het waard? Nee. Maar het wordt wel betaald.'

Bestel het nieuwe derde Ajax-tenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10251

Ik wil alleen stellen dat ik de UEFA een lachwekkende en verachtende organisatie vind. Waarom wordt de transferwindow niet gesloten bij de start van de competities? Hoeveel wordt de uefa (kleine letters wegens de minachting voor die lui) rijker van al die transfers?

30-08-2022 18:58

Michiel Kapteijns +5372

Vanuit zijn positie als trainer begrijp ik Schreuder wel, zoals ik Antony vanuit zijn positie ook begrijp. Lees hieronder veel negatieve reacties over het optreden van Schreuder gisteren bij Rondo, maar vond het wel verfrissend dat hij zijn teleurstelling als mens liet zien. Alles beter dan dat hij als een soort politicus van die nietszeggende, vooraf ingestudeerde antwoorden produceert.

30-08-2022 14:05

BRR59 +356

Dat Schreuder baalt snap ik en dat mag ook. Het plaatje wat Schreuder in zijn hoofd had wordt ruw verstoord. Eerst viel Ihattaren weg en nu ook Antony. Er is op dit moment een infarct ontstaan op rechts. Ik vind dit eigenlijk geen probleem. Daar waar deuren dicht gaan gaan ook deuren open. Onze jeugd bv krijgt nu een kans. Ik herinner mij een seizoen dat er ook een probleem in de voorhoede ontstond. Ook daar geen vervanger. Vervolgens stond daar ineens ene Jari Litmanen. Vele van jullie kennen deze historie.

31-08-2022 09:52

Red Devil +3604

Schreuder moet niet lopen piepen want hij weet dat Antony niet te behouden is voor Ajax met zo'n bedrag.
Hij moet eens in de spiegel kijken want dankzij hem vertrekt Kudus die onder Schreuder erg weinig speeltijd kreeg.

30-08-2022 13:50

Ajax27 +19180

Schreuder moet niet zo lopen janken. Ik vond 'm gisteren echt heel erg slecht overkomen bij Rondo. Ajax is een opleidingsclub, klaar. Ieder jaar vertrekken je beste spelers, en ja, die vertrekken vaak pas laat in de transferwindow.

Iedereen wist dat Antony zou vertrekken bij een goed bod. Daar hebben ze Bergwijn voor aangetrokken. Dat we ff hebben kunnen genieten van beide spelers op de flanken, dat was gewoon even pure luxe.

Als het 80 miljoen was gebleven, had Ajax het ook niet kunnen weigeren, nu bij 100 al helemaal niet. Het ene talent wordt verkocht... de ander staat op. Zo gaat het al sinds jaar en dag.

En dan verwacht ie een aankoop terug die net zo goed is als Antony? Das ondenkbaar, want Antony verkoop je net voor 100 miljoen... en wij halen geen spelers voor 100 miljoen met een salaris voor 10 miljoen per jaar.

We hebben met Tadic/Berghuis/Conceicao/Sontje Hansen 4 spelers die op die plek kunnen, in mindere mate met Kudus erbij zelfs 5. Het is aan de trainer om de juiste experimenten toe te passen op de juiste momenten om er zo snel mogelijk achter te komen wie van die 4 het plekje gaat veroveren.

Menig trainer van Ajax kan alleen maar dromen van deze selectie... 100+ miljoen geinvesteerd. Moet je eens kijken met wat voor een voorhoede Frank de Boer het jaren moest doen... en daar zitten we te zeiken dat ie teveel op resultaat speelde. Ja hehe, met zo'n matige selectie en hoge verwachtingen van de fans moet je wel meer op resultaat spelen. Dus Schreuder.... aan het werk, en niet zo lopen janken.

30-08-2022 11:44

Vak117 +278

Allereerst wil ik toch even gezegd hebben dat het eerste gedeelte van de uitzending van Rondo echt slecht was... Normaal erg fan van het programma, maar gisteravond liet Van Basten Schreuder totaal niet uitpraten, Van Halst stelde hele slechte (veelal persoonlijke) vragen het leek wel of hij vrienden wilde worden en de commentator werd constant overruled.

Tussen al het gedoe door gaf Schreuder zijn open mening erover, wat fijn was om aan te horen, maar wel een romantische gedachten. Geen enkele club kan natuurlijk een bod van 100 miljoen weigeren voor een speler van het niveau Antony. Ik vond de vergelijking goed die aan tafel goed met Raphina, zelfde niveau en die gaat voor de helft. Als Antony bij een Napoli/Arsenal (dat soort teams) had gespeeld met dit niveau en Man Utd biedt dan 100 miljoen gaat iedereen dat accepteren.

30-08-2022 10:25

MickS +6239

Schreuder, ik snap je maar ik ben van het kijken naar kansen en niet naar gemiste kansen. Ik zou de situatie willen zien als een mazzelcadeautje: nu moest je in nog niet-Europese weken al kijken hoe je het team in elkaar zet zonder Antony zodat je Europees weet waar je staat, in plaats van dat Antony nog had gespeeld en je op de vooravond van je 1e CL pot je elftal anders moet inrichten. Je hebt zo bezien juist profijt gehad van zijn onprofessionele houding.

30-08-2022 09:35

Cafeoostindie +2734

Financieel begrijp ik antony wel.
Met dit geld haalt hij zijn hele familie uit de sloppenwijk.

Ajax is zelf ook een handelshuis geworden, waar lang niet iedereen een eerlijke kans krijgt.

30-08-2022 08:56

Juichtoon +32526

Dat was juist onder Overmars aan het veranderen. Een handelshuis zijn is een keuze inmiddels bij Ajax.

30-08-2022 09:19

michaellaudrup +4660

Wanneer je als club wil opklimmen zonder Engelse televisiegelden zal je moeten verkopen. Vervelend maar het is niet anders

30-08-2022 09:51

Juichtoon +32526

Maar dan wel maximaal 2-3 basisspelers. En geen 7. Dan stook je het huis op ..

30-08-2022 10:55

WillyBrokamp +11117

Niet zo piepen Don Alfredo, je werkt bij Ajax...

30-08-2022 06:56

Tinus +10317

Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht. Die Antony verdient ook bij Ajax minimaal 1,5 miljoen. Dan mag je toch wel verwachten dat hiervoor ook wordt geleverd. Die zaakwaarnemers en spelers nemen de club gewoon in de houtgreep. Ik stoor me hier ook mateloos aan.

30-08-2022 07:12

Michiel Kapteijns +5372

Helemaal mee eens. Vind het eerlijk gezegd ontzettend hypocriet hoe het gedrag van Antony hier door velen verdedigt wordt. Die jongen weigerde gewoon te spelen en te trainen, maar daar moeten we allemaal maar begrip voor hebben? Stel je voor dat Berghuis zich ze zou opstellen om een transfer af te dwingen, benieuwd hoeveel begrip er dan is.

30-08-2022 14:11

jaripettersson +9517

Beteuterd stampvoeten en huilebalken is niet hetzelfde als het zogenaamd aan God overlaten, anthhhony!

30-08-2022 05:53

michaellaudrup +4660

Idd valt mij vies tegen van die kleine!

30-08-2022 09:51

AFCA1961 +3302

Ik lees hier veel kritiek op Schreuder, vraag me echt af waarom dat is. Zijn dat nog Ten Hag adepten of valt onze huidige coach "niet zo lekker" ?
Ik geef het je maar te doen.....je komt werken bij een club die net 4x op rij kampioen is geworden, Europees goed heeft gepresteerd en waar de vertrokken trainer op handen werd gedragen door het merendeel van de supporters.
Diezelfde bewierookte trainer besluit al gauw dat ie toch vooral Ajax spelers wilt gaan aantrekken bij zijn nieuwe "grote liefde" en gaat dat vervolgens ook doen. Gelukkig besluiten er een paar om Ajax trouw te blijven maar een belangrijke pion in de verdediging kiest al gauw voor Man.Utd.
Vervolgens besluit de sterspeler (gek gemaakt door deze of gene) 2 weken voor het sluiten van de markt dat hij ook weg wilt. Kort daarvoor geeft hij nog een interview waarin hij de loftrompet steekt over Ajax, Amsterdam en de fans, maar dat is al snel vergeten als Ten Hag met de geldbuidel rammelt. Meneer slaat aan het muiten om een transfer af te dwingen en daar zit Schreuder....hij kan alleen nog maar falen omdat het halen van de doelen nu wel een heel stuk moeilijker word.
Ik begreep Schreuder vanavond bij Rondo helemaal.....hij is sowieso al een verademing tov Ten Hag in interviews en legt luid en duidelijk uit hoe hij erin staat.
Je kunt tegen net vertrek van een speler zijn maar uiteindelijk wint het geld het toch en grijpt de RVC in om de deal te sluiten en de trainer kan het uitzoeken.
Terecht zegt hij hier wat van.....want wat moet je nog met 2 dagen over en hoe voelden de seizoenkaarthouders zich die hebben betaald om toch ook Antony te zien.
Heel goed dat Schreuder hier schande van spreekt.....de zak geld heeft gisteren nl gewonnen.....hulde Alfred !!

30-08-2022 03:18

FransHoek +8976

Ik ben het wel met je eens, maar Europees goed heeft gepresteerd? In dat seizoen was hij er zelf bij als assistent. Los van enkele leuke en goede wedstrijden in de poulefase vond ik de rest van de seizoenen zeer teleurstellend. Ajax kon veel beter. Dus wat dat betreft kan Schreuder het beter dan Ten Hag doen afgelopen seizoenen, door Europees weer verder te komen.

30-08-2022 05:26

Juan62 +46194

Op site BBC is het een 'done deal' in een leuk artikel
In de commentaren staat best vaak dat Ajax nu eindelijk goed betaald krijgt
voor de kwaliteitsspelers die we leveren.
100 miljoen is ook voor daar een groot bedrag, en we mogen ook trots zijn.

30-08-2022 02:07

PetrusKeizer +10739

Ik vind het wel mooi van die Schreuder, hij loopt niet braaf mee met het bestuur..Tegelijk zal hij, na z'n irritatie, op een gegeven moment misschien wel opgelucht zijn. Want met een gedemotiveerde Antony erbij voor het komend seizoen was je waarschijnlijk slechter afgeweest. Geeft meestal onrust in de groep.

30-08-2022 01:00

Michael 1974 +22028

Goed interview of gesprek eigenlijk met schreuder. Redelijk open en goed!

30-08-2022 00:33

markk +8904

Laten we het niet erger maken dan het is. Het is triest dat een speler die zoveel verdient en zoveel te danken heeft aan Ajax, en notabene enkele dagen geleden nog zij dat hij niet hoefde te vertrekken en het heel goed naar zijn zin heeft, zo een transfer probeert te forceren maar iedereen zag dit van ver aankomen. Wat Ajax te verwijten is, is dat er geen plan a, b en c klaar lagen. Je zou toch verwachten dat je afgelopen winter al druk bent begonnen met scouten en een nieuwe Braziliaans wonderkind of een andere waardige opvolger gevonden heeft.

30-08-2022 00:28

Cafeoostindie +2734

Hij heeft niks te danken aan ajax.
Hij is geboren met een talent waar je niet omheen kan, dit word afgedwongen, ajax wou hem graag hebben. Je bezit geen spelers je mag er tijdelijk van genieten.
Dit heb je gewoon met spelers die niet uit eigen jeugd komen, het zijn uitzendkrachten.

Zowel ajax, als fans en speler zien het alledrie vanuit hun eigen perspectief.
De één zakelijk, bij ons speelt emotie en clubliefde, vanuit zijn perspectief een achtergrond en een levensdoel.
"Mama niet huilen, ik word later een grote voetballer, en haal ons uit deze ellende"
Misschien wat overdreven maar
ergens zou je begrip moeten hebben, vanuit zijn motivatie.

We moeten niet zeiken en zwichten, ajax heeft dit vaker meegemaakt, en is financieel meer dan geslaagd.
Je moet gewoon blij zijn met die miljoenen, daar kunnen we weer veel meer uit investeren, en blijft ajax kerngezond en dat is wat het alle belangrijkste is.

Doorschakelen, en op naar de volgende fase van ajax.

30-08-2022 09:15

MickS +6239

Exact dit, Cafeoostindie. Voor dit soort spelers blijven wij voorlopig nog een ideale (financiele) tussenstap waarbij in die tussenstap-tijd van heerlijk voetbal mogen genieten.
Heel zuur en jammer soms, want je zou ze graag (veel) langer in ons shirt willen zien spelen, maar dit is de realiteit.

30-08-2022 09:39

Cafeoostindie +2734

We mogen alleen maar trots zijn op onze club, 100 mil pfff dit gaat heel europa door.
En we komen er echt wel weer hoor, misschien is dit elftal niet echt gemaakt voor CL, maar ach er is genoeg kwaliteit aangetrokken, om iig makkelijker opzoek te gaan naar kleine sleuteltjes, en wat jeugd.
Laten we gewoon kijken hoe dit ajax zich verder evolueert, je kan van dit elftal echt wel wat maken, de formatie waarin wij spelen moet gewoon anders, het tempo moet omhoog, maar dit is allemaal trainbaar.

30-08-2022 10:07

Amp +37721

Is ie nou al weg dan of wat? Boek zsm sluiten aub, beetje antony mor mrt zn zielige demotivatie. Allren nog spelers die wel voor de club willen strijden

29-08-2022 23:49

HStorm +3149

On 2022 wil een werkgever kost wat kost een werkweigeraar binnenhalen voor de hoofdprijs. Opdat zij op ten duur de ervaring opnieuw ondergaan een speler in huis te hebben die niet gaat werken vanwege een nog betere aanbieding na het opnieuw niet halen van de CL dit seizoen.

Kan niet wachten op 2023!

29-08-2022 23:17

Cafeoostindie +2734

Hoe weet je nou of je een werkweigeraar in dienst neemt?
Heb jij een glazenbol?

30-08-2022 09:36

RvhC74 +5371

Ik begin steeds minder vertrouwen te krijgen in Schreuder, boos worden op Antony. Pak Tadic maar eens aan en zet m op de bank.

Malagan in laten vallen, Kudus verpesten.

Als Zijech zo Schreuder minded was, had hij allang getekend.

Wordt ook nog niet bepaald vrolijk van die Oostenrijker en die Argentijn.

Ben bang dat dit een kort huwelijk wordt

29-08-2022 23:01

thepower1990 +35726

Haha de eerste trainer sinds Morten Olsen in 1997 die de competitie begint met 4 overwinningen en die mag niet boos zijn omdat Ajax zich eerst 2 weken laat chanteren door een Braziliaanse druiloor en daarna toch voor de miljoentjes op de rug gaat liggen als de markt bijna dicht is? Volgende week begint de Champions League, je selectie wordt ernstig verzwakt amper tijd voor een vervanger als er al iemand komt maar we verwachten wel dat we overwinteren in de Chanpions League? Goh rare man hoor die Schreuder dat ie daar boos en teleurgesteld over is.

29-08-2022 23:06

HStorm +3149

Zeer tevreden tot zover 👍

29-08-2022 23:12

ian_r_ros +1346

Precies dit

30-08-2022 00:06

AFCA1961 +3302

@ thepower1990

Amen !! Zo is dat

30-08-2022 03:25

Cafeoostindie +2734

Toch 12 uit 4, daar gaat het om.
Het spel word er denk ik wel beter op, maar dan moet je alfred een kans gunnen.
Elke trainer moet je sowieso minimaal een halfjaar een kans gunnen.
Bouwen doe je niet in 6 weken

30-08-2022 09:37

Crimefighter +0

In het seizoen 2015/2016 won Frank de Boer zijn eerste 4 competitiewedstrijden ook. Factos.

30-08-2022 10:43

Schip +23455

Ik vind dat hij het goed doet tot zover maar leg me deze woorden dan eens uit:

"Het is zonde dat het gebeurt. Persoonlijk vind ik het gewoon slecht dat dit kan gebeuren binnen Ajax. Ik ben er boos over. Dan denk ik: waar zijn we mee bezig? Wat me het meest frustreert? Het gaat om het totaalplaatje."

Hoe kan Ajax hier iets aan doen?

30-08-2022 11:03

Allesreiniger +3361

Ik vind schreuder heel oprecht. Misschien té oprecht voor iemand die (vast en zeker) een mediatraining heeft gehad, maar wat hij zegt is toch prima begrijpelijk?
Ik zou er als trainer ook de P in hebben.
Wat ik echter wel bij schreuder als een sterk punt voelde was zijn band en communicatie naar de spelers. Die mis ik afgelopen week en dat bevestigt zo’n interview. Het is maar een week, wie weet is volgende week weer beter als al het transfer-gezeur voorbij is

29-08-2022 23:07

Pakschaal020 +2124

Als iemand zich onmogelijk maakt dan kun je nog zo goed zijn in communiceren als je wilt, het heeft gewoon geen zin. Dan kan ook een redelijk persoon breken en er genoeg van hebben.

29-08-2022 23:55

ian_r_ros +1346

Waarom op Tadic boos worden...je kan alles vinden van Dusan maar hij verzaakt nooit, op en top prof.
Terecht dat hij boos is, hij had hem een trap na moeten geven die werkweigeraar

30-08-2022 00:05

PetrusKeizer +10739

heb jij aan je chillum zitten lurken? Waar haal je de onzin vandaan, zeg. Knap, hoor.

30-08-2022 00:51

Cafeoostindie +2734

Als we jou neerzetten als trainer, maak je in andermans ogen ook verkeerde keuzes.
Die man moet werken in roerige tijden met veel verkoop, de spelers die overblijven kan alleen hij goed beoordelen.

Voorlopig staat hij bovenaan met 12 uit 4, dus geef hem nog even de kans om er wat van te maken, iig tot aan de winterstop

30-08-2022 09:00

nlvcmn +5810

Wat denkt ie nou? Alfred praat alsof ie uit het onderwijs komt. Verassing je werkt in de voetballerij. Iedereen wist dat deze Antony ging vertrekken behalve onze Pabo’er Alfred, die had er alle vertrouwen in. Verassing! Dat hij zogenaamd het vertrouwen had dat Antony zou blijven was net zo geloofwaardig als zijn uitspraak dat hij zogenaamd iedereen zou durven wisselen en niet naar de naam kijkt.

29-08-2022 22:45

Hakim22 +7451

Voor mensen van oudere generaties is werkweigering simpelweg niet voor te stellen en ongelofelijk respectloos. Blij dat schreuder het zo benoemt

29-08-2022 22:48

nlvcmn +5810

In de voetballerij werken dingen nou eenmaal anders dan in de burgermaatschappij. Daar moet Schreuder zich ook van bewust zijn en niet gaan blufpokeren dat Antony blijft. Dont hate the player, hate the game.

29-08-2022 22:50

FriescheAjacied +1164

Dit gebeurt bij kleinere clubs, inderdaad. Geloof je nou werkelijk dat spelers dit gedrag vertonen in Engeland bij pak ‘m beet Chelsea?
Schreuder heeft op moreel gebied gewoon gelijk. Dit is pure werkweigering en zorgt voor, mede door de situatie van Sanchez, een slecht imago van Ajax. Hate the player zou terecht moeten zijn, omdat dit volstrekt onprofessioneel is en een negatieve boodschap geeft aan andere spelers.

29-08-2022 23:01

Maarten85 +353

Allemaal onderdeel van t spel en Schreuder doet goed mee. Heeft er zo 20 miljoen bovenop gepokerd. En niet teveel 'verassen' he? Laat je verrassen.

29-08-2022 23:08

FriescheAjacied +1164

Een lesje van de ‘pabo’er Alfred’ zou wel goed zijn ;)

29-08-2022 23:10

Lijn9 +113

Shit, ben ik dan nu officieel van de oudere generatie?

30-08-2022 07:49

Allesreiniger +3361

Heel eerlijk? Wat vinden wij als supporter ervan als een speler na 2 jaar de club al verlaat? Zeker als je de situatie van Ajax nu vergelijkt met die van ManU. (Transfersom daar gelaten. Ik snap dat je een speler dan kwijt kan raken)

29-08-2022 23:09

12eman +5882

Niet zo denigrerend over het onderwijs graag. Dank.

30-08-2022 00:12

nlvcmn +5810

Is niet denigrerend. Werk zelf in het onderwijs en daar is alles juist transparant en eerlijk geregeld uit mijn ervaring.

30-08-2022 11:43

thepower1990 +35726

Wel even verfrissend een trainer die gewoon zegt hoe hij over iets denkt in plaats van dat politiek correcte gelul van Ten Hag altijd. Hele kwalijke situatie dat Ajax zich 2 weken lang heeft laten gijzelen en chanteren door deze prima donna en dan deze kleuter net voor het sluiten van de markt ook nog even zijn zin geeft zodat je nu in totale paniek een vervanger gaat halen die waarschijnlijk niet goed genoeg is of niemand meer terughaalt en je, je selectie enorm verzwakt. Heel, heel slecht beleid in deze hoe Ajax met de hele situatie rond Antony is omgegaan.

29-08-2022 22:43

DankzijCruijff +48712

Slecht beleid van Ajax nog wel. Koekoek.

29-08-2022 22:51

thepower1990 +35726

Je 2 weken laten chanteren tot je met hangende pootjes deze druiloor alsnog zijn zin geeft op het moment dat de markt bijna gesloten is en je nu aan handen en voeten gebonden bent om nog een geschikte vervanger aan te trekken. Dan had je hem beter 2 weken geleden direct kunnen verkopen dan had je nog ruim de tijd gehad om een Ziyech achtige vervanger te halen in plaats van nu naar paniek aankopen te kijken. Hoera voor de 100 miljoen maar je selectie is ernstig verzwakt en volgende week begint de Champions League. Dat is idd best slecht beleid ja.

29-08-2022 22:58

DankzijCruijff +48712

Weer heel veel hysterie. Ajax heeft het onderste uit de kan gehaald en jij gaat het slecht beleid noemen. Totaal niet serieus te nemen. Als spelers gaan muiten dan sta je als club vrijwel machteloos tegenwoordig, dat is triest maar het is de realiteit. Dan is het heel makkelijk om van de zijlijn te schreeuwen dat het allemaal beter geregeld moet worden, maar zo werkt het niet.

29-08-2022 23:02

thepower1990 +35726

Het punt is dat ik zijn boosheid/teleurstelling heel goed kan begrijpen. De markt is nu nog 2 dagen open dus je selectie is zonder Antony ineens ernstig verzwakt, er is amper tijd om een vervanger te halen of het wordt een paniekaankoop maar als Schreuder niet overwintert in de Champions League krijgt hij van iedereen hier de strontkar. Niet zo gek dat hij boos/teleurgesteld is over de gang van zaken.

29-08-2022 23:08

Maarten85 +353

2 weken was Antony 70 miljoen. Nu 100 en haal je Hakim 'gratis' terug. Ernstig verzwakt? Deze favela boy wil niet meer voor ons voetballen he. En doorrrr

29-08-2022 23:10

DankzijCruijff +48712

Hakim? Die transfer lijkt verder weg dan ooit...

29-08-2022 23:22

DankzijCruijff +48712

Maar die kan ik ook best begrijpen. Het ging mij er puur om dat ik het te makkelijk vind om het wanbeleid van Ajax te noemen.

29-08-2022 23:22

thepower1990 +35726

@Maarten85
Als jij denkt dat Hakim op 1 september speler van Ajax is kon je wel eens ernstig teleurgesteld gaan worden. Romano meldt ook al dat Ajax en Sevilla al aan het onderhandelen zijn over Ocampos. Valt mee als je rekening hebt gehouden met Stengs of Kluivert maar het is geen Ziyech.

29-08-2022 23:25

sanderven +748

Schreuder zegt hier gewoon precies hoe het zit en niet anders, Ajax heeft gefaald Antony hierin te straffen, is gewoon pure werkweigering, wat ik in een vorige comment ook al aangaf. Verkopen die hap en lekker geld binnen harken. Ik zou alleen alsnog proberen om Ziyech binnen te halen, dan weet je direct waar je aan toe bent en hij hoeft niet te wennen

29-08-2022 22:36

franco +2140

als ze een aanbieding doen van 30mln en je gaat dan lopen muiten snap ik t dat je boos wordt op speler maar als je rond de 90-100 mln vangt.

die jongen gaat erop vooruit- ajax krijgt veel geld dan moet je dit gewoon begrijpen

29-08-2022 22:36

Maarten85 +353

'Die jongen gaat erop vooruit' Leg eens uit? Kloteweer, klote Europees voetbal en constant de tabloids in je nek. Lkr man, echte vooruitgang

29-08-2022 23:11

xerr +2510

Beter Dan in eredivisie! Dat is a een stap vooruit. Elk wedstrijd van ManU wordt over de hele wereld live uitgezonden. dat is een stap vooruit. 2 of 3x meer verdienen. Dat is een stap vooruit. Je speelt tegen potentieel 4 CL waardige tegenstanders. Dat zijn Al 8 potjes in de competitie, dat is een stap vooruit. Moet ik nog Verder?

30-08-2022 00:05

rich67 +6674

10 mln per jaar misschien 🙄

30-08-2022 00:13

Harold +10572

Het is 2022 hoor.

29-08-2022 22:36

wijsneus +5246

Antony verdiende bij Ajax 22k per week en gaat in United naar verluidt 200k pond per week verdienen. Ik kan het die jongen eerlijk gezegd helemaal niet kwalijk nemen. Hij kan in 1 klap ervoor zorgen dat heel zijn familie en generaties erna financieel geen zorgen meer zullen hebben. Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan als dat een transfer zou bevorderen en ik denk dat het 'muiten' van Antony hem zeker heeft geholpen bij deze transfer.

29-08-2022 22:30

Harold +10572

Hiermee legaliseer je het muiten door spelers. Dit kan niet de bedoeling zijn. Heel ergelijk gedrag van Antony

29-08-2022 22:35

RJB1979 +25776

Ik geloof er geen hol van dat Antony amper 1 miljoen per jaar verdiende bij ons.

29-08-2022 23:13

wijsneus +5246

Heeft geen tussentijdse salarisverhoging gehad, dus hij had hetzelfde contract als toen hij binnenkwam.

29-08-2022 23:15

Dizo +795

Ik vind dit niet kunnen. Schreuder is niet integer en doet alsof hij zijn zin niet heeft gekregen. Zowel van Antony en de club niet. Hij praat veel met de spelers, maar blijkbar niet op een goede manier.

29-08-2022 22:25

InOvermarswetrust +3003

Ik vind dit niet kunnen. Nog steeds Antony fout schrijven.

29-08-2022 22:27

Sjaakvaak +26584

Antony, na 2 jaar kan je blijkbaar nog steeds zijn naam niet spellen. Antony is een lul-de-behanger die als een zielig klein kindje stampei heeft lopen schoppen totdat hij zijn zin kreeg. Als ik Schreuder was zou ik ook boos op hem zijn. Zijn emotie is volstrekt begrijpelijk.

29-08-2022 22:33

pietvanvliet +4420

Oneens met 'professional'. Moet 'broodvoetballer' zijn (ook al zou je dat met 'professional' kunnen vertalen).Dan is het gedrag ineens volkomen logisch. Niet kwaad worden, volgende.

Dat Schreuder dan een streep trekt en 'ik ga verder met de jongens die er wel bij zijn' zegt, is een prima besluit. Geeft ook een goed signaal naar de rest: Inzetten, of afvallen.

Wat dat betreft snap ik dat zwakke verhaal rond Ihattaren dan niet. Doe daar dan hetzelfde, maar hou dat lekker intern.

29-08-2022 22:25

sebasvdv +566

Die mannen bij Rondo horen zichzelf liever een uitgebreide vraag stellen dan dat ze antwoord krijgen. Af en toe begon Alfred iets interessants te vertellen of er werd weer doorheen gekwekt. Moet ook zeggen dat Alfred verder ook wel erg weinig interessants te melden had. Kon bijna beter gewoon niemand zitten. Zak met hooi had meer uitstraling gehad.

29-08-2022 22:24

Aurelius1 +19724

Leeft Schreuder op de maan ofzo? Alsof Ajax speciaal voor Schreuder een mega transfer van 100 miljoen gaat afblazen. Schreuder is een passant en heeft het hier maar mee te doen.

29-08-2022 22:24

Web +178830

Schreuder moet niet zeuren in deze
Ajax moet zich niet laten piepelen door Schreuder
Zo loopt het nu een keer
En daar moet hij mee managen
Hij vraagt bijna om medelijden

29-08-2022 22:23

wijsneus +5246

Schreuder loopt al een tijdje mee en was notabene bij Barcelona assistent waar ze een speler in de selectie hebben die precies hetzelfde heeft gedaan als Antony bij ons. Zo werkt het nu eenmaal in de voetballerij tegenwoordig. Spelers/zaakwaarnemers hebben alle macht en je kan je er maar beter niet al te druk om maken.

29-08-2022 22:23

Schip +23455

Schreuder doet het aardig, maar wat ik vrij ergerlijk vind aan de manier waarop hij praat is dat hij man en paard niet noemt en het algemeen houdt. Totaal onduidelijk wie hij nou een verwijt maakt. Ik neem aan Antony? Zeg dat dan en niet 'waar zijn we nou helemaal mee bezig'.

29-08-2022 22:23

036AFCA97 +146682

Schreuder moet nog veel meer van dit soort dingen gaan managen.

Berghuis, Blind en Tadic gaan allemaal vervelend worden als ze minder minuten gaan maken. Dat voel je gewoon.

En bij Kudus gaat ook een keer de bom barsten. Wat overigens super terecht zou zijn.

29-08-2022 22:22

wijzijndebeste123 +163970

is schreuder ook maar iets gevraagd over waarom kudus zo weinig minuten krijgt?

29-08-2022 22:21

Jeugd +24780

Ik vind het allemaal wat geacteerde "boosheid".
Dit is toch niet een rare situatie, dit hoor je zo vaak.
Tijd dat Schreuder stopt met de leider acteren.

29-08-2022 22:21

AN34. +4962

Buiten het enorme geld wat hij heeft opgeleverd. Is ie absoluut niet door de voordeur vertrokken in mijn ogen.

29-08-2022 22:21

IRBaboon +6852

Als je het hele citaat hoort, dan geeft hij af op de clubleiding. Heel merkwaardig.

29-08-2022 22:19

Nieuwmarkt +2989

Daarom vertrekt Antony ook door de achteruitgang. Niet eens een tot ziens. Lekker opzouten en bedankt voor het geld.

29-08-2022 22:19

Broodjebal44 +5727

Gaan we tegenwoordig zo om met een speler die een record bedrag oplevert?

Laat Ajax de eer aan zichzelf houden en het netjes afhandelen, ook al is het niet goed te praten wat Antony heeft gedaan.

29-08-2022 22:20

Nieuwmarkt +2989

Ik kijk in deze puur naar mijzelf. Als je zo met mijn club omgaat ben je niks meer voor mij.

29-08-2022 22:21

Broodjebal44 +5727

Dan zegt dat een hoop over jou 😉

Nogmaals wat Antony doet is niet goed, maar hij heeft ons zeer mooie momenten gebracht. Laten we die koesteren.

29-08-2022 22:23

ReconditeNL +6480

Mij boeit het geen ene flikker hoeveel een speler oplevert als hij Ajax zo respectloos behandelt, al helemaal als hij telkens het Ajax logo aan het kussen was. Antony gaat gwn in de categorie Davinson Sanchez. Goeie voetballer, verschrikkelijk mens. Die zijn we weer helemaal vergeten binnenkort.

30-08-2022 05:16

Broodjebal44 +5727

Blijkbaar sta ik aan de kant van de minderheid in dit geval, verbaasd me, wel een eye opener over onze eigen supporters.

30-08-2022 07:22

AINIESTA +44852

Leek wel alsof hij Ajax ook wat verwijt? Zo gaat het soms gewoon. Hij komt in een gespreid bedje bij Ajax, moet niet zo gaan klagen.

29-08-2022 22:18

Broodjebal44 +5727

100 miljoen is simpelweg niet te weigeren, dat moet Schreuder goed onthouden. En de spelers die binnen zijn gehaald heeft hij geen klagen over lijkt me zo.

Die sprint van Bassey gister, prima aankoop 😏

29-08-2022 22:22

Oeroeboeroe +18378

Haha jezus, ik dacht wat gaat daar man. Een TGV!

29-08-2022 22:31

Broodjebal44 +5727

Toch wel lekker zo’n speler een keertje bij ons in het elftal te hebben, gaan we hopelijk een paar jaar van genieten.

Bleef overigens goed overeind met 3 andere verdedigers naast zich!!

29-08-2022 22:32

ian_r_ros +1346

Hij is teleurgesteld man en dat is logisch als je steeds je beste spelers verliest

29-08-2022 22:23

AINIESTA +44852

Steeds? De beste man zit nog maar net bij Ajax. Net alsof hij Antony heeft gecoached de afgelopen jaren en Antony onder hem 100miljoen waard is geworden.

29-08-2022 22:27

Broodjebal44 +5727

Zijn teleurstelling is begrijpelijk hoor, maar ik denk dat we de afgelopen 25 jaar niet zo’n brede selectie hebben gehad als nu, waarbij er een man of 7/8 prima mee zou kunnen in de basis (nu al dan niet binnen een jaar).

29-08-2022 22:28

AINIESTA +44852

Daarom, Frank de Boer had reden om te klagen met al die kneuzen waar die het mee moest doen. Alfredje moet ff rustig aan doen. We hebben ook gewoon Bergwijn gehaald voor 30 miljoen en Brobbey voor 20.

29-08-2022 22:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.