Pasveer vindt kritiek op Henderson 'schandalig': 'Haal hem weg en er valt veel meer weg'

door Mike van Weert 161

Pasveer vindt kritiek op Henderson 'schandalig': 'Haal hem weg en er valt veel meer weg'

door Mike van Weert 161

Laatst geüpdatet

Remko Pasveer is in een interview met het Algemeen Dagblad ingegaan op de ervaring binnen de selectie van Ajax en hij benadrukt het belang van captain Jordan Henderson. De doelman stond aan het begin van het seizoen verrassend in de basis, maar momenteel is de man uit Enschede daar ook niet weg te denken. Pasveer is belangrijk voor het aansturen van het team, maar hij merkt dat zijn rol daarin iets minder belangrijk wordt door de coaching van Henderson.

Pasveer kwam twee jaar geleden op de bank terecht nadat Gerónimo Rulli naar Amsterdam werd gehaald. De Argentijn raakte in het eerste Eredivisieduel van vorig seizoen zwaar geblesseerd, waardoor eerst Jay Gorter de kans kreeg onder de lat en later Diant Ramaj de sluitpost van Ajax werd. De Duitser leek niet uit de basis weg te denken te zijn, maar momenteel staat Pasveer onder de lat bij de Amsterdammers. In de Klassieker van afgelopen woensdag was de veertigjarige doelman belangrijk met een aantal reddingen en een assist.

'Zo zie je maar. Wedergeboorte? Nee, ik ben wel blij dat het weer beter gaat met Ajax', geeft Pasveer aan. De keeper baalde dat hij de afgelopen jaren weinig speelde. Nu staat de man uit Enschede weer onder de lat bij Ajax en speelt hij een belangrijke rol in het coachen van de verdediging. 'Ze luisteren graag. Jurriën Timber en Lisandro Martínez hadden dat al. Ik heb al eens tegen Josip Šutalo gezegd: Sorry, je zult wel gek van me gek worden. Maar hij vindt het ook prettig. Het is fijn die wisselwerking nu bij iedereen te zien. Dat zie je terug in de resultaten.'

Pasveer springt in de bres voor Henderson

Pasveer is dankzij zijn ervaring momenteel belangrijk voor de ploeg van Francesco Farioli. Vorig jaar speelde het gebrek aan ervaring Ajax juist parten, maar Pasveer merkt dat er een kentering gaande is bij de recordkampioen. 'Dat stemt mij heel positief. De staf heeft een plan en is duidelijk. Jordan Henderson wordt daar ook heel erg in onderschat. Als je kijkt hoe de buitenwereld over een speler praat die zo veel heeft bereikt... Ik vind dat schandalig, echt schandalig', zegt Pasveer fel.

'Jordan is een legende die bij Liverpool jonkies liet excelleren en nu Ajax en het Nederlands voetbal beter maakt. En kijk hoe hij hier wordt afgeserveerd', vervolgt Pasveer zijn verhaal. De doelman is van mening dat het Nederlandse voetbal de captain van Ajax juist in de armen moet sluiten. 'Denk je dat dit hem stimuleert reclame te maken voor de Eredivisie, als hij ernaar gevraagd wordt? Haal hem weg en er valt veel meer weg. Dat hebben we met Dusan Tadic ook gemerkt', aldus Pasveer.

Lees meer over:
Plaats reactie

Betuwe85 +20400

Zonde hendo van woensdag en gisteravond is zo belangrijk

03-11-2024 13:58

komopajax777 +13123

Henderson is een topper en krijgt een mooie plaats in de Ajax historie!

02-11-2024 18:11

MelleAfca +14227

Blij met Pasveer tussen de palen op dit moment, maar erger me altijd ontzettend aan zijn interviews. Gooit iedereen voor de bus en verstoort daarmee de interne en externe rust. Prioriteert zijn eigen aanblik van buitenaf (kijk mij eens nuchter zijn) boven die van het team.

02-11-2024 16:40

Ferd +38292

vorig jaar was ik maar wat blij met z'n interview want het hield jonge spelers om meer in zichzelf te investeren.En nu ook, hij gooit niemand onder de bus, hij is juist lovend over zijn medespelers

03-11-2024 12:04

seerseker +831

De Engelse pers is nog wel een tikkie heftiger, dus Henderson ligt er denk ik niet wakker van.

02-11-2024 16:36

Robbie en de Kock +11110

Valt toch wel mee met de kritiek?
Hij moet alleen geen corners en vrije trappen nemen.

02-11-2024 16:14

Simpelishetmoeilijkst +25076

Voorlopig moeten we enorm blij zijn met Henderson, totdat het weer goed gaat met Ajax, en we een goede vervanger klaar hebben staan. Goed dat Remko er iets van zegt.

02-11-2024 14:45

Bramble1988 +9247

Als Henderson ook nog eens de creativiteit van Frenkie had gehad, was het de beste middenvelder ter wereld geweest en had ie met Rodri om de goudenbal kunnen strijden.

Waarom blijven we hem beoordelen of wat ie nirt heeft, maar nirt op hetgeen hij ijzersterk in is?!

02-11-2024 13:51

AINIESTA +43906

Omdat hetgeen was sommigen graag zien op 6, je bij Henderson mist. Meer voetballend vermogen. Ons spel op het middenveld is echt heel matig in balbezit. En dat ligt niet perse alleen aan Henderson maar ook aan Farioli, onderlinge afstanden kloppen vaak niet.

02-11-2024 14:21

Hersenspinsel +7974

Ik snap nog steeds niet dat Henderson bij aankomst niet gelijk aanvoerder werd gemaakt.
De klik met Bergwijn, Ajax en team was op zijn minst discutabel.

02-11-2024 13:49

Bruno04 +15716

Dat maakt op het veld toch geen reet uit. Snap niet dat mensen daar over blijven zeiken.

02-11-2024 14:19

Hersenspinsel +7974

Wat ik me van verleden jaar herrinner.
1. vijfendertig punten achterop PSV, er kwam geen einde aan het leiden.
2. Er stond geen team.
3. Pasveer zijn kritiek op gebrek aan topsport mentaliteit.

Al deze zaken hebben ook echt te maken met een echte aanvoerder en zolang Bergwijn de band had was dat ook zijn taak.

02-11-2024 16:11

hans_van_kins +1246

Hersenspinsel, laat Leiden erbuiten.

02-11-2024 17:18

papflapjes +6929

Hij kan ook gewoon coachen zonder zo'n band te dragen. Als ze van aanvoerder wisselden was er weer zo'n heel mediacircus ontstaan.

02-11-2024 15:36

JohnDylan +21706

Omdat het niet uitmaakt wie de band om de arm heeft en je zo Bergwijn spaart door niet midden in het seizoen van aanvoerder te wisselen.

02-11-2024 16:03

debarbaar +8216

Kritiek mag altijd. Het probleem is dat iedereen zichzelf journalist en analist mag noemen en haar affiliaties niet hoeft te melden. Er zijn altijd onderliggende motieven. Het is modieus mensen of clubs af te branden zonder dat er gekeken wordt naar de statistieken. Zo waren Martinez, Sutalo, Neres, Blind, Bassey, Schuurs, Botman en zoveel anderen, absolute prutsers en Ajax onwaardig. Het fatsoen is vervolgens niet aanwezig bij de Driessen's, Perez'en, Kraay'en en Van Gangelen's dat ze het compleet verkeerd hebben gezien. Het probleem van de huidige media is dat er teveel geluld wordt tegenwoordig. Schrijf je stukje, doe je analyse en ga naar huis.

02-11-2024 13:48

Robertini +38828

Mijn kritiek is vooral op z'n salaris, als speler voldoet hij voor mij gewoon, maar hij brengt niet genoeg om het salarishuis compleet op te breken.

02-11-2024 13:42

Hersenspinsel +7974

Gelukkig snapt Farioli wel dat voetbal een teamsport is en de chemie tussen de spelers bewerkstelligen het meest waardevolle is

02-11-2024 13:50

Suavimani +11812

Je hebt geen transfersom voor hem betaald. Als je salaris plus tekengeld optelt voor zijn contractduur, is het nog steeds veel geld, maar staat het al beter in verhouding tot zijn toegevoegde waarde.

Bergwijn, dat was pas weggegooid geld.

02-11-2024 16:32

Brooklyn +4132

Hendersen is een winner. Net als een Klaassen en een Weghorst. Die mentaliteit miste Ajax volledig vorig jaar.

02-11-2024 13:37

023Haarlem +3162

Henderson is een belangrijke kracht.
Tegen 010 was hij verre weg de beste op het veld.

02-11-2024 13:18

Dusan Tadic +695

Dan heb je Taylor niet zien spelen denk ik.

02-11-2024 15:14

Jaap.D +312

Is Fati niks voor ons? Was vorig jaar bij Brighton prima en nu bij Barca altijd op de bank en/of Tribune…

02-11-2024 13:00

chriseverhard +3536

1 jaar huren zou goed zijn

02-11-2024 13:31

Dulp +337

1 haar zal ook wel niet zo duur zijn denk ik.

02-11-2024 14:04

Ajax-Amsterdam +4190

Paar euries

02-11-2024 15:15

JohnDylan +21706

Te duur en te blessuregevoelig.

02-11-2024 16:04

Pency +520

Kritiek op Henderson vind ik niet schandalig, het getuigt alleen van weinig kennis van voetbal. Dat zegt meer over zogenaamde analisten/kenners dan over Henderson.

02-11-2024 12:48

AlfredEinstein020 +965

Ajax zit momenteel in een fase waarin ze moeten groeien, je kan Henderson niet voor alles blamen. We weten ook dat hij zen best doet, meer kan die niet doen.

02-11-2024 12:43

Francesco +5377

Verder 99 % van de fans geloofden niet eens dat hij zou komen. Dat het überhaupt mogelijk is.

Nu is hij de aanvoerder van Ajax 2024.

02-11-2024 12:35

Francisco81 +4280

Was ook de tendens op Social Media. Voornamelijk door supporters van andere clubs. Zo van die komt echt niet naar Ajax. En toen hij er was toen was het ineens wat moet je met oudde over the hill speler. Zo lachwekkend hoe dat dan ineens gaat 😂.

02-11-2024 12:49

Ferd +38292

En de groep PSV'er die dat riep zijn als een kind zo blij met de nog oudere Perisic

03-11-2024 12:07

Francesco +5377

Precies wat Pasveer zegt.

Maar het is niet alleen journaille...maar ook fans..ook hier op AS.

Als je echt verstand van voetbal hebt en weet tevens wat het is om op het veld te staan en kijkt naar hett huidige Ajax, dan weet je hoe kapot belangrijk Jordan henderson is. Liverpool Legend, waardoor jonge spelers beter gaan spelen.

Spelers als Fitz, Mokio, Godts, Hato, Taylor, Baas, worden beter van zo iemand.

Ajax heeft weer iemand in het veld die de CL heeft gewonnen.

Laatse x dat dit zo was :

Ajax 1993-1994 ( Rijkaard)
Ajax 1995-1999 (velen)
Ajax 2002-2004 ( Litmanen)
Ajax 2007-2008 ( Kuffour)
Ajax 2006-2008 ( Stam en Davids)

Ajax 2024- Henderson

02-11-2024 12:33

AINIESTA +43906

En wat boeit dit?

02-11-2024 14:15

Opperhoofd +12540

Hey knul.. ga ff lekker ergens anders bijdehand doen.

02-11-2024 14:37

AINIESTA +43906

Wat boeit het wat voor succes over the hill spelers hebben gehad bij andere clubs waar ze hebben gespeeld? Het is relevanter wat ze nog kunnen brengen. Kuffour was een drama bijvoorbeeld. Niets om trots op te zijn ofzo.

02-11-2024 14:43

Francesco +5377

Iniesta, sorry man ik zie je reacties hier voorbij komen regelmatig en vaak is het 1 zin...
bijdehand/ kort door de bocht/ niet opbouwend en gewoon niet zo prettig....


Nu ook weer...

waarom het boeit?

Zoals Seedorf al zei , zonder Rijkaard had ajax nooit de CL gewonnen.

Spelers die de CL bv hebben gewonnen, brengen iets speciaals in een selectie.
Zie Rijkaard, Cruijf, Davids, M. Laudrup, Litmanen en nu ook weer Henderson...

Jonge gasten hebben heel veel aan die spelers....want zij willen allemaal die beker winnen en die oudere gasten weten hoe dat is. Die hebben het geleefd.

" en wat boeit dit"

Nou het boeit heel veel.

Zoveel dat zelfs de technische mensen bij Ajax hebben gezegd, we willen graag ook een speler in de selectie die al de CL heeft gewonnen.

En zo onvolwassen om nu de focus te leggen op Kuffour.

Leg ook even de de focus op wat Rijkaard, Cruijf, Litmanen, allemaal betekend hebben voor Ajax en al die jongens die met hun speelden.

Zlatan had het nooit gered zonder Litmanen.

02-11-2024 16:37

AINIESTA +43906

Ik zeg nergens dat ervaren spelers geen meerwaarde hebben of hebben gehad. Ik snap het CL gedeelte gewoon niet zo. En dan zie je zo'n naam als Kuffour er staan, als ze het niet met onze club hebben gewonnen is dat totaal niet boeiend. Vind het belangrijker wat ze nog kunnen brengen op latere leeftijd. Tadic had ook nog nooit de CL gewonnen maar is belangrijker geweest dan Davids en Litmanen die op latere leeftijd bij ons kwamen. Maargoed het ging vooral om het CL gedeelte, waar zo op gefocused werd. En ik onderbouw altijd. Geen idee waar je dat vandaan hebt.

02-11-2024 16:50

Ajax_026 +3049

Kuffour? Die speelde 2 wedstrijden bij Ajax.

Bij team van 2019 had bijna hele elftal wel een keer aanvoerders band gedragen in zijn carrière: Ziyech, Schone, Huntelaar, De Ligt, Tagliafico, Onana, Veltman, Schuurs, Blind, Siem de Jong en Tadic. Ik vind het echt bizar dat daar nooit verband in gestrokken word met het succes en over gesproken word door een analist.

02-11-2024 14:44

maxwellstyle10 +4646

Los van dat ik vind dat Pasveer compleet gelijk heeft.. voor iedereen die vind dat Henderson in sommige wedstrijden niet genoeg brengt, want dat lees ik hier.. haal em, zoals Remko zegt, maar es weg.. kijken wat je overhoudt..

02-11-2024 12:07

AlexIbarra +19209

Hij kan soms wat meer brengen maar Henderson is natuurlijk nooit een 'goede voetballer' geweest volgens zeg maar de Ajax-definitie.
Net zoals je niet van Bergwijn moet verwachten dat hij ineens een leider wordt als je een recordbedrag voor hem betaalt, moet je ook niet verwachten dat Henderson dribbels maakt en mooie steekballen geeft.

Maar Pasveer heeft wel een punt (en datzelfde zeg ik ook als PSV bijv. een niet-zo-fitte Götze binnenhaalt). Het is al heel wat is wanneer je als ED-club iemand uit een grote competitie of groot geld competitie naar Nederland weet te halen.
Dan mag je het alsnog best zeggen als zo iemand een kutpass geeft maar in z'n algemeenheid kun je ook wat waardering tonen.

02-11-2024 12:00

JanMolby +1389

tone down a bit, Remco:) zo erg is t allemaal niet.. en Henderson kan wel tegen n stootje.

02-11-2024 11:56

Patje2011AJAX +2111

Pasveer die spreekt namens Ajax. Ik kan er maar niet aan wennen.

02-11-2024 11:50

Joodhannus73 +3579

Wie geeft er dan kritiek? Bedoel je Derksen, Gijp, Driessen en Verweij? Daar ga je toch niet op in? Die roepen maar wat om te stoken. Volgens mij waren er juist veel lovende kritieken? Zeker van kwaliteitsjournalisten. En bijvoorbeeld ook een Kale en Kokkie. De uitspraken van Pasveer stoken het vuurtje alleen maar meer op. Niet doen! Direct gaat Henderson het nog geloven ook!

02-11-2024 11:46

Oeroeboeroe +18260

Dan lees je niet echt mee hier op AS...

02-11-2024 12:46

Kaatje +4785

Haal Pasveer weg en je krijgt meer tegengoals.. Ben blij met Remko in deze opbouwfase van Ajax. Farioli heeft dat goed ingeschat. De inzet en coaching van Remko is onmisbaar, Ramaj zit daar nog te ver vanaf. Laat die op de achtergrond maar rustig verder werken en zich ontwikkelen.
Ik hoop dat Remko na zijn loopbaan bij Ajax blijft om via een andere functie zijn kennis en ervaring te delen, (jeugd)keepers te helpen of wat dan ook; hij heeft daar zelf wellicht ook idee over.

02-11-2024 11:28

1Zlatan +5043

Ramaj begon goed maar begint steeds meer een clown in de goal te worden

02-11-2024 12:44

Slang3 +45648

Ajax heeft meer succes zonder dan met Henderson gehad, dus het ligt er maar net aan door wie je hem vervangt. Met een prutser als Van den Boomen mogen we god op de knieen bedanken voor de aanwezigheid van Henderson

02-11-2024 11:23

AFCACruijff14 +160601

Noem de vervanger eens waar we meer succes mee hebben gehad dan met Henderson.

02-11-2024 13:01

Ajax27 +19054

100% eens met Pasveer. Als dit soort grote spelers van topclubs besluiten om de zandbak te verlaten voor de eredivisie, of de zandbak überhaupt niet te kiezen maar voor een top 3 club in Nederland te gaan dan is dat enorm mooi.

Henderson brengt wellicht niet iedere wedstrijd meer wat ie bij Liverpool bracht. Maar je ziet dat ie in grote wedstrijden zoals Feyenoord gewoon kan opstaan. Hij brengt een bepaalde mentaliteit zoals Tadic dit ook kon. Een natuurlijke leider die hiërarchisch gewoon bovenaan de groep staat door alles wat ie heeft bereikt. Zo iemand moet je koesteren.

De media in Nederland en de praatprogramma's zijn daar zo slecht in, schandalig idd.

02-11-2024 11:22

Bjorn +12160

Er zijn talloze wedstrijden geweest waarin hij niet voorop ging, niets extra's bracht, enzovoorts. Dan kan je best wat kritiek verwachten als je op papier zo'n grote speler bent.

Zoals hij afgelopen woensdag speelde en bijvoorbeeld vorig seizoen thuis tegen PSV, dan is hij fenomenaal nuttig en bruikbaar.

02-11-2024 11:14

QueSera +1706

Je kop boven het maaiveld uitsteken wordt niet gewaardeerd. Het maakt je eerder een kop van jut als alles niet meteen perfect gaat.
Een oude katholieke erfenis waar veel mensen zich niet aan kunnen ontworstelen.

02-11-2024 11:07

Kerel +1475

Waar. Alleen is het een protestantse erfenis.
Katholieke zijn niet vies van uitbundig zijn.

02-11-2024 11:20

JariJari +15030

Dit. Als deze crap eens uit de NL cultuur zou gaan ....

02-11-2024 11:22

afcajacied00 +284

Klopt maar dat zijn ook de Noa Langs van Nederland

02-11-2024 11:26

gi0vanni +7108

En dat is hilarisch want ze hebben allemaal het zelfde boek. Maar toch zijn het verschillende religies omdat ze allemaal hun eigen regels en tradities hebben toegevoegd. En volgens dat boek is daardoor hun religie waardeloos. Al die moeite voor niets.

02-11-2024 12:00

jerryisthename +31602

Helemaal eens met Pasveer, die inmiddels ook wel de nodige credits verdiend voor dit seizoen!
Imo op dit moment nog steeds beter dan Ramaj, die uiteindelijk misschien een betere keeper kan worden, maar op dit moment is dat iig nog niet zo.
Pasveer zet alles ook goed neer voor hem en is een betere aanvulling op de verdediging, naast zijn uitstekende communicatie en rust in zijn spel en uitstraling.

Hendo wordt hier echt vaak enorm onderschat...🙄
Hij is niet alleen enorm belangrijk voor ons met zijn enorme ervaring op het allerhoogste niveau, maar ook met zijn vaak directe spel vooruit, met regelmatig hele snelle en goede passing kort, maar ook lang.
Zijn leiderschap en duelkracht zijn tevens heel belangrijk. Je zag tegen Feyenoord heel goed ook wat voor invloed hij heeft voor ons aller Ajax.

En dan elke keer dat verhaal dat hij teveel verdient.
Kan wel zo zijn, maar hij kostte ook niets qua transfer hè? Dus ja, dat is dan toch een heel ander verhaal natuurlijk.
Vindt ook maar een speler met zijn ervaring en kwaliteiten voor dat totale netto bedrag wat hij kost uiteindelijk, wat imo dan toch meevalt met wat hij allemaal brengt.

Ik ben blij met Hendo iig!
Onze ouwe strijder en captain.
Hij is een winnaar en je ziet hem nu ook duidelijk genieten met het huidige elftal, zijn team olv. Farioli. Leuk om te zien!

Ik zie hem volgend seizoen nog gerust bij ons blijven, als we dan eindelijk weer CL spelen (wellicht sluit hij zijn carrière wel af bij ons dan).
En ook dan zal hij met zijn enorme ervaring, duelkracht, leiderschap en voetbalkwaliteiten (die hij wel degelijk heeft) enorm belangrijk voor ons zijn.
Ben ik van overtuigd.

Keep it up, my son!!! 👊🏼 ❌❌❌

02-11-2024 10:55

champhead +14301

Ramaljo? 😂

02-11-2024 11:46

jerryisthename +31602

Haha, gecorrigeerd champ! Thanks. 👍🏼
Ben een beetje in de war, denk ik. 😅
Kun je nagaan, ben zo gewend aan Pasveer, dat ik zijn naam niet eens meer goed weet. 😂

02-11-2024 12:13

champhead +14301

Hahaha no problemo. Die clown van PSV verwarren met een Ajacied. Dat moest ik wel ff corrigeren. 😉

02-11-2024 12:28

jerryisthename +31602

Hahaha. Ja idd....kan eigenlijk niet. 😅

02-11-2024 13:00

Schip +23328

Beetje over dramatisch, maar goed. Dat Henderson wel impact heeft op de groep qua begeisterung en tactische discipline geloof ik wel. En hij speelde uit in de Kuip uitstekend.

Dus Hendo mag er zijn. Tadic is echter wel andere koek en bracht juist ook voetballend erg veel. Maar goed, Pasveer spreekt zich vaak uit over het topsportklimaat en het belang daarvan en dat is prima.

02-11-2024 10:54

ElSandrini +18007

Tegen Feyenoord de beste wedstrijd van het seizoen.... Maar toch ook in heel veel potten erg matig. Verdient wel erg veel salaris voor wat hij brengt.

02-11-2024 11:10

Schip +23328

Vond hem vaker goed spelen, maar brengt vooral balans een jaagt aan. In de as zou ik liever een echt voetbalbrein hebben en zulke secundanten liever als half. Zoals bij Liverpool. Maar goed, na die helden epos in De Kuip zal alles me redelijk worst zijn. Daar zal ik de ploeg langer dan een seizoen dankbaar voor blijven. Een heel stuk langer. Denk dat die uitspraken van Pasveer ook uit de ploegspirit komen die onder meer voor die uit overwinning heeft gezorgd, dus hij mag momenteel alles zeggen van mij ;)

02-11-2024 11:22

AINIESTA +43906

De beste wedstrijd? Beste resultaat misschien. Voetballend was het gewoon erg mager om dit als beste wedstrijd te bestempelen.

02-11-2024 14:18

Schip +23328

Maar jij hebt nog steeds een mindset dat je enkel naar balbezit kijkt. Het spel zonder bal met de positionering, loopjes, afsnijden passlijnen, veroveren ballen, duels, is voor jou lijkt wel iets minderwaardigs ;)

Je weet dat Cruijff Janssen, Neeskens en ook Klaassen hoog had zitten? Niet vanwege hun kapsel.

Wel eens dat al is je spel zonder bal sterk, dat je bij een voetballende ploeg die wil domineren ook aan de bal echt wat moet kunnen. Zoals Wouters, Davids, Kreek in mindere mate, Anita in mindere mate. Maar je ziet hoe dominant en agressief Liverpool kon spelen met Hendo. Alleen wel op een andere plek met een wat andere rol.

02-11-2024 14:53

Omar +17151

Henderson shinet vooral in wedstrijden tegen sterkere tegenstanders waarin Ajax niet het intiatief heeft, zoals tegen Feyenoord. Dan kan hij met zijn leiderschap het elftal neerzetten en is hij positioneel en verdedigend enorm nuttig.

Als Ajax tegen de mindere goden speelt dan moet het tempo omhoog en dan heb je minder aan Henderson, het probleem is dat je in de Eredivisie zeker ~20 van dat soort wedstrijden speelt. Maar goed, Farioli kiest er dan ook voor om hem louter op "6" te zetten, tegen mindere clubs zou je ook kunnen kiezen om bijv. Fitz Jim daar neer te zetten zodat het baltempo omhoog gaat.

02-11-2024 10:48

A-west +5692

Ik denk dat Henderson veel meer doet in de selectie dat wij als buitenstaander waarnemen. Hij zorgt ervoor dat jongens het maximale eruit halen door constant bij te sturen zowel in als buiten het veld. Ze luisteren naar hem door zijn vele ervaringen. Dat dit een lang "proces" is is logisch gezien het diepe dal waaruit jonge jongens komen die door vorige trainers voor de bus zijn geflikkerd.Vertrouwen, je goed voelen, de trainer die altijd achter je staat met als verlengstuk Henderson, Klaassen en Weghorst. Buitenstaanders kunnen hier helemaal niet over oordelen. Daardoor oordelen over wat ze zien op het veld en dit negatief uitleggen. Ik hoef ze niet bij naam te noemen. Vul het zelf maar in.

02-11-2024 10:46

Babangida83 +23800

Wat betreft Henderson de spijker op zijn kop. We zijn in Nederland veel te snel knap ondankbaar en gaan veel te makkelijk voorbij aan kwaliteiten die we niet direct zien. Overigens is hij voetballend nu ook inmiddels echt een meerwaarde.

Zou leuk zijn als het Ajax-publiek hem tijdens de wedstrijd af en toe toezingt. Dan zul je zien dat hij nog belangrijker gaat worden en nog meer gaat geven.

02-11-2024 10:46

AINIESTA +43906

Met dit soort realistisch resultaat voetbal is ie erg nuttig. Maargoed ik kijk geen Ajax om naar realistisch resultaat voetbal te kijken. Voor nu in deze fase een bruikbare speler maar niet mijn ideale 6. Salaris blijft belachelijk natuurlijk.

02-11-2024 10:38

Rockanje23 +36919

Jij geniet meer van slap en open spel en nederlagen van 6-0 ?

02-11-2024 10:42

AINIESTA +43906

Voor een keer kan dit best, zeker in de Kuip, zeker in de fase waarin we nu inzitten. Ik heb het meer over de reeks vanaf Besiktas. Al die hele matige en slechte wedstrijden met heel matig slaapverwekkend voetbal.

Dat wordt door het gros nu nog geaccepteerd, totdat die wedstrijden tot puntverlies lijden. Wat in sommige wedstrijden ook makkelijk had gekund.

02-11-2024 10:46

Medoz +4322

#stroman
(@Rockanje)

02-11-2024 10:46

Rockanje23 +36919

Ik denk dat Besiktas een uitzondering was. Deze selectie heeft niet het niveau om wekelijks zo’n pot op de mat te leggen. Daarvoor ontbreekt kwaliteit op een aantal essentiële posities. Vooral in de voorhoede.

02-11-2024 12:51

Oeroeboeroe +18260

"had gekund", dus we hebben gewoon gewonnen. Ik vind het zo langzamerhand echt een kunst van je voortdurend negatief te blijven en je ogen te sluiten voor de ontwikkelingen.

02-11-2024 12:53

AINIESTA +43906

Het is toch een feit dat we met grote moeite wonnen van een aantal clubs en we net zo goed hadden kunnen verliezen of gelijk kunnen spelen? Ga lekker in je fantasie wereld zitten dat we die zwakke broeders van de eredivisie allemaal alle hoeken van het veld hebben laten zien en telkens met 3 goals verschil met gemak wonnen.

Er is een ontwikkeling, we kunnen blijkbaar goed reactie voetbal spelen in topwedstrijden. Een week daarvoor was het nog een drama tegen Qarabag en Willem II.

02-11-2024 13:48

OpaHooligan +3413

Oh daar heb ik dan weer geen moeite mee, realistisch resultaat voetbal. Maar ik kijk dan ook Ajax omdat ik in Amsterdam woon. Ik ben het wel eens met dat salaris dus. Ik vind het net iets te duur voor een voetballer die baltechnisch nou niet echt super is, alleen maar om de boel af en toe op te peppen en bij de les te houden. Bruikbaar maar om daar al die miljoenen aan uit te geven. Ik moet wel zeggen, het gaat nu beter dan vorig jaar. Maar toen had hij ook wat kleine blessures.

Van mij hoeft hij niet weg hoor, dat zeg ik niet, maar kom op, toch ook niet 'de verlosser' gebleken? In ieder geval niet tweede helft van vorig seizoen. Ik spreid nog niet mijn mantel uit op de weg en haal jonge takken van de palmen om die op de weg te leggen, bij zijn komst naar de hoofdstad.

02-11-2024 11:09

AINIESTA +43906

De vergelijking met Tadic is dan ook een grove belediging voor Tadic. Die vooral voetballend geweldig was en daarnaast ook een voorbeeld was als leider. Bij Henderson is het voetballend maar zozo.

02-11-2024 11:13

Knalpot +3606

Hoe vaak hebben wij "een verlosser" binnen gehaald dan in het verleden. Een Tadic en Litmanen buiten beschouwing gelaten wie vind je daar verder nog voor in aanmerking komen? Ziyech mooie dingen bij ons laten zien hoor maar een verlosser??? Chivu een goede speler in een potentieel mooi elftal na een inktzwarte periode???
Suarez bracht veel goals en vreugde maar ook domme dingen waarmee hij prijzen weggooide.

Galasek, Wouters waren ook geen 'ajax' middenvelders maar die werden wel gewoon terecht op handen gedragen omdat iedereen kon zien hoe belangrijk ze wel niet waren voor de teams in die tijd en zo moet je het bij Hendo ook zien.

En dat gejammer over zijn salaris steeds. wat denk je dan zelf die kerel verdiende 15M of meer in de zanbak, heeft een hoop geld in moeten leveren om zn contract af te kopen denk je dan echt dat die zegt nou ik kom wel ff voor 2 miljoentjes per jaar afbouwen en jullie club weer opbouwen en vind ik het prima dat ik met mijn statuur minder verdien als 'legend' Branco vd Boomen. Nee natuurlijk hoort hij bij de beste betaalden te zitten en of dat verantwoord is daar hoef je je als supporter niet druk over te maken daar zijn mensen met meer verstand van voor die door ajax betaald worden.

02-11-2024 13:06

GotnohairWedontcare +970

Ik vond Henderson tegen Feyenoord goed, maar vroeg me ook af of zijn salaris te verantwoorden viel in deze fase. Afgelopen woensdag was de eerste keer dat hij mij overtuigde en hoop daar meer van te zien.

02-11-2024 10:26

AFCACruijff14 +160601

Dan heb je weinig gekeken want hij speelt al het hele seizoen prima. Maar hij valt niet op omdat hij geen type Frenkie is.

02-11-2024 10:33

Sjoerd.T +770

Mee eens en hij moet juist niet opvallen, want anders loopt het niet. Hoe minder hij opvalt hoe beter haha haha

02-11-2024 10:46

AINIESTA +43906

De 6 mag best opvallen hoor. In balbezit kan je ook opvallen hé.

02-11-2024 10:49

hatodetoekomst +549

Raar man, Henderson speelt al langere tijd top. Had je je ogen dicht?

02-11-2024 10:46

Balou +1830

Degene die ermee begonnen is , is die riooljournalist van de Telegraaf luisterend naar de naam Driessen en vervolgens zijn vele nitwits hem gaan napapegaaien. Maar goed wij Ajacieden weten gelukkig beter en zijn erg blij met Henderson 🙃🙃

02-11-2024 10:23

Thaschja55 +1606

Dat volk op tv kan altijd zeggen wat ze willen ,Derksen enz enz , een ander zoals Pasveer nu heeft 1 a 2 keer de kans in het jaar om wat terug te zeggen Henderson is gewoon een klasse speler die ook wel eens fouten maakt zoals iedereen. Zeer goede aankoop die Henderson.

02-11-2024 10:20

SCHREUDERNOPARTY +2489

Is typisch Nederlands

02-11-2024 10:20

Flaco +19583

Henderson is de leider en het cement van dit elftal. Ik ben heel blij met hem.

02-11-2024 10:20

AFCACruijff14 +160601

Heel goed gezegd. Iedereen die niet ziet wat Henderson voor dit team betekent snapt helemaal niks van voetbal. Ben heel tevreden over hem.

02-11-2024 10:13

Mijnclub33x +9761

Henderson speelt zoals hij bij Liverpool gewend was, dan komt hij het beste tot zijn recht. Behoudend dus.

02-11-2024 10:08

AINIESTA +43906

Zullen we speciaal voor Henderson maar behoudend spelen dan? Met 40% balbezit?

02-11-2024 10:32

Baco123 +5965

Henderson is een geweldige leider bij ons aller Ajax
Ik ben er blij mee, en hoop ook dat i gewoon bij Ajax blijft aankomend seizoen

02-11-2024 10:02

RepoocElad +9875

Goed zo, tell them Remko!

02-11-2024 09:57

Dapperestrijders +4508

Henderson speelde goed, alleen geen vrije trappen meer laten nemen

02-11-2024 09:54

Rockanje23 +36919

Hij lag er anders een perfect op het hoofd van Weghorst

02-11-2024 10:44

Jeugd +24561

Het lijkt wel alsof sommige mensen denken dat Henderson in zijn carrière een soort Maradona moet zijn geweest. Want oh wat is hij duur. Ja hij heeft jarenlang in de absolute top van het voetbal gespeeld in een bepalende rol en ja hij was ook jarenlang de captain van het Engelse elftal. Dit is dus een absolute topper, daar is geen enkele twijfel over. Dat betekent echter niet dat het oogstrelend of heel creatief is. Er zijn nog tientallen andere aspecten van het voetbal die bepalend zijn voor hoe goed je bent.
Teamleden, staff en management erkennen dat en zien het dagelijks. Zijn carrière kun je alleen maar respect voor opbrengen.
Het is een bepaald kliekje hier die genoegen beleefd aan het kleineren van spelers die hen niet bevalt. Dat uit zich in respectloos gedrag, gescheld en onrealistisch gebral en dan snel wat likes verzamelen.
Spelers als Haller, Alvarez, Klaassen maar ook Henderson worden dan beloond met teksten als "kan er geen kut van".
Kleinzielig gedrag en slecht onderbouwd immers hun toegevoegde waarde is glashelder.
Natuurlijk is Henderson goud waard voor dit Ajax.

02-11-2024 09:49

Maxwell_5 +6977

Hèhè, nou we’re speaking

02-11-2024 09:50

AFCACruijff14 +160601

Amen.

Al vaker gezegd, goddank zitten er heel andere mensen in ons stadion dan een groepje hele zure vervelende zeikerds hier is. Hier is alles kut schijnbaar. Hier is Fitz Jim de nieuwe Modric maar worden jongens als Alvarez, Klaassen, Henderson etc weggezet als kut en overbodig. Ben blij dat steeds meer mensen gaan zien hoe belachelijk dat groepje zogenaamde fans is.

02-11-2024 10:15

AINIESTA +43906

Awww iedereen met een afwijkende mening is gelijk een zeikerd, zuur en belachelijk?

02-11-2024 10:33

AFCACruijff14 +160601

Jij bent absoluut 1 van die mensen waar ik op doel ja.

Afwijkende mening is prima, maar de manier waarop jullie hakken op iedereen die buiten het plaatje van standaard Ajax speler uit 1971 valt is super kansloos.

02-11-2024 10:36

Jeugd +24561

De afwijkende mening is prima wat mij betreft. Ik heb ook een afwijkende kritische mening over Farioli en Kroes ( en ook Fj trouwens)
Kunnen mensen ook slecht tegen maar waarom spelers proberen te kleineren met gescheld en popi Jopie teksten als "kan er geen kut van" en club iconen als Klaassen vernederend omschrijven en op een ordinaire manier weg wensen?

02-11-2024 11:34

RoejeAFCA +24

@ iniesta Nee maar jij hebt alleen maar afwijkende meningen! Lees zelden een positieve comment van jou…

02-11-2024 11:34

Berghuis4ever +1248

C’est le ton qui fait la musique… afwijkend is niet erg, maar jouw reacties lezen (imho) zo drammerig. ‘Ik wil creatief voetbal!’. Ja duh, dat willen alle Ajax-fans. Maar Ajax nu ,moet je zien als een zwaargeblesseerde speler, misschien zelfs zwaargewond. Die heeft ‘behandelingen’ nodig om weer zichzelf te worden. Dat kost tijd. En in deze fase van de behandeling werkt het Farioli-voetbal nu eenmaal met de Hendo’s en Woutjes. Om écht te genezen moet er inderdaad meer creativiteit op het veld. Maar helen kost tijd en geld. Dus moeten we roeien met de riemen die we nu hebben en vertrouwen in het proces. Om straks weer juichend ons échte Ajax spel weer te spelen. Maar geduld joh.

02-11-2024 12:06

AFCACruijff14 +160601

Jup. Niemand zal Henderson verkiezen boven Frenkie of zelfs een Schone in zijn prime, maar die hebben we niet. Wel van dat Lidl-niveau c vervangers zoals FJ en die verkies ik dan ook zeker niet boven een kerel als Henderson.

02-11-2024 12:14

Jeugd +24561

Precies

02-11-2024 13:16

Indy2 +15254

Dus Fitz Jim is "Lidl-niveau c" en dat is prima om te zeggen, maar als iemand Henderson een beperkte voetballer vindt, dan is ie een "belachelijke zure vervelende zeikerd"?

02-11-2024 13:51

Jeugd +24561

Wat is er mis met de Lidl?

02-11-2024 17:20

Henkjanklaas +20580

Henderson gedijt nu prima in dit meer behoudende concept maar hiervoor was hij ook vaak een stoorzender zonder veel inbreng en dat moet Pasveer ook niet vergeten. We hopen allemaal dat het niveau zoals tegen Feyenoord de nieuwe standaard is waaruit het team verder kan werken, kan verbeteren. Er lijkt een ommekeer maar het is nog veel te vroeg nu al te gaan juichen. Dit niveau en hoger zal het team in een lange reeks van wedstrijden moeten laten zien te beginnen vanavond.

02-11-2024 09:48

Michael 1974 +21948

Bij liverpool speelde hij toch ook in een ploeg die dominant en met pressie kon spelen. Nou doe je hetzelfde bagatelliserende wat pasveer belachelijk noemt. Ik snap wat je zegt, maar luister naar iemand die dagelijks net hem werkt en dit zegt in een interview

02-11-2024 09:53

Henkjanklaas +20580

Ik zeg wat ik gezien heb. Ik begin te zeggen dat het in dit systeem heel goed werkt. Hij is nu ouder en minder dan in zijn Liverpool tijd. Trouwens toentertijd was hij ook niet de perfecte speler voor mij. Ik acht hem zeer waardevol maar er valt best wat op hem aan te merken. Ja Ajacieden leggen de lat hoog. Ik ben van de tijd Krol, Neeskens, Keizer, Cruijff. Dat betekent niet dat ik niet van henderson heb genoten tegen een Feyenoord maar ik heb hem eerder ook bekritiseerd ja net als bijna het hele elftal.

02-11-2024 09:59

Michael 1974 +21948

Henderson is niveau vd spelers die je noemt. Anders had hij nooit de cl gewonnen en aanvoerder van engeland geworden

02-11-2024 11:35

Henkjanklaas +20580

Dat is belachelijk … henderson gelijk stellen met een Cruijff, Neeskens of Keizer. Ik kan je niet meer serieus nemen sorry. Laat je eigen voetbalverstand aub werken.

02-11-2024 14:15

Michael 1974 +21948

Het is niet belachelijk; het is een ander type speler, maar wel van dat niveau. Jij ziet het echt niet: wint de champions league en aanvoerder van het engels elftal….je doet hem zo te kort.

02-11-2024 14:30

TeringHenkie +28164

Ach, bijna alle Henderson Bashers hier zijn allemaal jochie FJ lovers!

02-11-2024 09:42

Maxwell_5 +6977

Dat is ook iet wat overdreven, want ik zie 100x liever FJ dan Henderson voetballen, maar als FJ een slechte pot speelt, mag hij lekker op de bank (blijven) zitten.

02-11-2024 09:52

AFCACruijff14 +160601

Haha ga jij maar lekker naar je FJ kijken die verzuipt tegen elke tegenstander die scherp duelleert en de beuk erin gooit. Kijken wij wel naar de man die meerdere CL finales speelde en de PL won.

02-11-2024 10:17

Rockanje23 +36919

Dit ! In topvoetbal heb je mannen nodig ipv jochies. Zo zijn er hier ook nog steeds die denken dat Unüvar de missing link is op het middenveld. Als je de waarde niet ziet van Henderson heb je geen kijk op voetbal. Zie ook de arbeid die Akpom afgelopen woensdag leverde aan de rechterkant woensdag. Die jongen speelde geweldig. Heel wat anders als dat gekut van Rasmussen, Banel en vorig seizoen Martha.

02-11-2024 10:03

HStorm +3133

'Haal hem weg en er valt veel meer weg. Dat hebben we met Dusan Tadic ook gemerkt', aldus Pasveer.

Mensen die zeiken over het salaris van die man moeten een baan in boekhouden gaan zoeken en daar lekker extra zuinig gaan zijn...

02-11-2024 09:39

Juichtoon +32202

Komt omdat hij bij Ajax speelt...bij psv hebben we wekelijks Weltmeister aan moeten horen, bij Fnoord zou natuurlijk hetzelfde gebeuren..

02-11-2024 09:37

ck69 +13025

Hendo is voor dit Ajax gewoon top, zorgt voor balans en stabiliteit. Hij moet alleen wel wegblijven van de vrije trappen.

02-11-2024 09:36
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.