Klassieker gaat mogelijk niet door: politiebonden kondigen nieuwe acties aan

door Bart Veenstra 717

Bron De Telegraaf

Klassieker gaat mogelijk niet door: politiebonden kondigen nieuwe acties aan

door Bart Veenstra 717

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

De kraker tussen Feyenoord en Ajax van aankomende zondag gaat waarschijnlijk niet door. De politiebonden hebben namelijk aangekondigd dat er rondom deze risicowedstrijd geen agenten aanwezig zullen zijn vanwege acties voor een nieuwe regeling voor vervroegd pensioen. Dit schrijft onder meer De Telegraaf maandagochtend.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

'Politiemensen zijn voor deze wedstrijd de hele dag niet beschikbaar en gaan zich verzamelen voor een speciale vakbondsbijeenkomst op afstand van de Rotterdamse Kuip', vertelt woordvoerder Maarten Brink van de vier gezamenlijke politiebonden. Wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord zijn altijd beladen. Hoewel er al jaren geen uitsupporters aanwezig zijn, vereist De Klassieker een enorme veiligheidsoperatie.

Een heikel punt is bijvoorbeeld de aankomst van de spelersbus van Ajax. 'De Rotterdamse politie moet elk jaar de trukendoos openen om de bussen uit Amsterdam veilig het stadion binnen te loodsen en te voorkomen dat Feyenoordhooligans deze belagen.'

'Risico te groot om Feyenoord - Ajax door te laten gaan'

Supporters van Feyenoord verzamelen zich vaak al vroeg massaal op het voorplein bij het stadion. Daardoor is er een grote kans dat burgemeester Ahmed Aboutaleb het risico te groot vindt om de wedstrijd door te laten gaan. De uiteindelijke beslissing over het wel of niet door laten gaan van het duel tussen Feyenoord en Ajax ligt bij de zogenaamde driehoek, die bestaat uit de burgemeester, het Openbaar Ministerie en de politie.

Eerder werden ook al politieacties georganiseerd, maar toen ontstonden er geen problemen. Dat kwam mede omdat het geen risicowedstrijden waren. Zo ging de wedstrijd tussen NAC Breda en Ajax 'gewoon' door, ondanks de afwezigheid van de politie. 'Wij verzwaren wederom de actie om die extra kracht bij te zetten door nu de hele dag van de wedstrijd niet aanwezig te zijn. Als dit niet tot reacties van het kabinet leidt, gaan deze acties het weekend erna onverminderd door', waarschuwt Brink.

De politiebonden roepen betrokken burgemeesters, KNVB- en clubbestuurders op om hun bijdrage te leveren door de oproep om stappen te zetten om het vroegpensioen voor politiemedewerkers mogelijk te maken te ondersteunen en uit te dragen. 'De politiebonden zeggen alleen te stoppen met actievoeren als er garanties komen voor een fatsoenlijk inkomen voor agenten die drie jaar eerder willen stoppen met werken', zo wordt geschreven.

Reactie Feyenoord

Feyenoord heeft inmiddels gereageerd op het besluit van de politiebonden om zondag actie te gaan voeren. Tegenover Voetbal International geeft de Rotterdamse club aan dat het nog niet zeker is dat de wedstrijd wordt uitgesteld. 'Wij hebben nog niet vernomen dat de wedstrijd zondag definitief niet kan doorgaan. Uiteraard hebben we er begrip voor dat mensen opkomen voor hun zaak. Goed ook, dat dat kan', laat Feyenoord weten.

De club uit Zuid-Holland zou er van balen als de wedstrijd niet door zou gaan. 'Echter, wij zouden het enorm betreuren als - helaas niet voor het eerst - het voetbal hiervoor wordt gebruikt en, zeker in het geval van De Klassieker, niet alleen de betrokken clubs, maar miljoenen mensen er door worden geraakt die nu al enorm uitkijken naar deze wedstrijd.'

Gemeente Rotterdam overlegt, KNVB baalt van betrokkenheid betaalde voetbal

De gemeente Rotterdam laat tegenover NU.nl weten dat er gesproken wordt over het wel of niet doorgaan van het duel tussen Feyenoord en Ajax. Een woordvoerder van burgemeester Aboutaleb zegt verder: 'Ik kan niet zeggen of daar vandaag al een beslissing over komt.'

De KNVB laat op zijn beurt weten het jammer te vinden dat het betaalde voetbal betrokken is geraakt bij acties van politiebonden. 'Jaarlijks investeren clubs vele miljoenen euro's in hun veiligheidsorganisatie', zegt een woordvoerder van de KNVB. 'Wat dat betreft, is het erg jammer dat het voetbal betrokken wordt bij de onderhandelingen van vakbonden. We hopen in elk geval dat de partijen er snel uit komen. We moeten voor De Klassieker even afwachten wat de politievakbonden en gemeente Rotterdam beslissen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaxcbs123 +1266

Gewoon 3 weken geen Ajax...
Wel benieuwd of een niet fitte Brobbey en Bergwijn alsnog naar het NL elftal gaan, lijkt me stug...
Kunnen ze mooi vlieguren maken onder Farioli:-)

27-08-2024 16:59

Ajax95Duivendrecht +24269

Lekker aan de fitheid werken zo... Ajax straks bijna een maand geen officiële wedstrijd gespeeld

27-08-2024 16:58

DeBaarsjes +3158

Tering, donderdag tegen die Polen en dan die klote interlands, pas 15 september weer Ajax...

27-08-2024 16:57

MidMid +5728

Je kon er op wachten. Komt de kakkies goed uit, denk ik zo. Zouden er veel Feyenoord-fans onder de Rotterdamse politie zitten?

27-08-2024 16:56

AjaxMiddelburg +2956

Haal het mogelijke maar uit de titel. Helaas

27-08-2024 16:55

MarcelvTol1971 +15569

Gaat dus definitief niet door ! !

27-08-2024 16:54

brullie +7063

Gek genoeg, met een matig elftal als we nu hebben en niet trefzekere voorhoede, speel ik het liefst nu tegen die kakkies. Nu is de kans om te kunnen winnen van ze, over een week of 4 waarschijnlijk niet meer.

27-08-2024 13:34

Libero +19294

Misschien wel, maar we leiden erg vaak puntverlies in het weekend na een Europese wedstrijd, ook tegen mindere tegenstanders.

27-08-2024 17:04

NikosMachlas +0

Dit zal wel niet doorgaan, zeker hoe Feyenoord er nu voor staat is dat een zegen voor ze.

27-08-2024 12:57

VOETBALisOORLOG +1887

Geef mij maar een opgefokte politiehond en een knuppel. Dan weet ik er wel raad mee.

27-08-2024 10:48

Benjiben +4648

Blijft het echt ongelofelijk vinden dat makkelie deze wedstrijd fluit, als je ziet hoe Ajax onder strenge bewaking naar deze wedstrijd moet en deze man werkt nota bene als politie agent in Rotterdam.

Hoe gaan ze dat doen als hij feyenooit benadeeld gaat hij dan zelf onder bewaking naar zijn werk toe ?

27-08-2024 07:30

ach ja +5802

Gewoon zonder publiek spelen

27-08-2024 06:19

Maracana +1980

Inderdaad. Vrij eenvoudige oplossing.

27-08-2024 07:45

DMDTagz +3377

Stakende politie, betekent dat The Purge in real life???

26-08-2024 21:34

layanx +5779

Gaan we lekker formule 1 kijken, even kijken hoe max zijn titel gaat kwijtraken.

It will happen believe me,kan die arrogantie ook weer weg.

26-08-2024 20:12

Holadieje +6070

Max is de GOAT deal with it

26-08-2024 22:20

layanx +5779

Senna is the GOAT.

Max is goed door zijn auto, vroeger was het echt de coureur die bepaald nu is het de auto

26-08-2024 22:22

Techno303 +2678

🤡 natuurlijk de arrogantie, jij bent actief in de racerij begrijp ik?!

Max is goed door wie hij is, volg je het überhaupt wel?

27-08-2024 00:14

layanx +5779

Wil je zeggen dat de Verstappen niet arrogant zijn ?

Ik volg het als sind de tijd van Räikkönen, Montoya etc

27-08-2024 02:56

MichelAngelo66 +22335

Wbt Senna ben ik het wel eens, maar de auto is altijd een bepalende factor geweest. Alain Prost, Nigel Mansel, Niki Lauda (ja nog verder terug), Schumacher etc... allemaal geweldige coreurs, maar ook in de op dat moment beste auto. Onze eigen Jan Lammers was een geweldig coureur alleen zat altijd in een soort ouwe Skoda. Werd het niet. In de huidige auto’s zit wel veel meer techniek uiteraard. Dat maakt het ‘eenvoudiger’. Zo bekeken werd er wel veel meer gevraagd van een coureur.

27-08-2024 06:15

layanx +5779

Niki lauda maakte zijn eigen auto goed hehe

27-08-2024 10:14

ouweman +5125

layanx hij is 3 x wereldkampioen geworden. En de 4e komt eraan, weet je het vast.
En uiteraard in de snelste auto, anders wordt je namelijk geen wereldkampioen. Net als Hamilton, Schumi etc.
Maarreuh....met nog 9 races 70 punten voorsprong. Moet Norris ze elke week winnen (no way) mag Max elke week 2e worden is ie nog kampioen.

27-08-2024 07:53

layanx +5779

Je vergeet de sprintraces die eraan komen, het gaat een mooie strijd worden.

27-08-2024 10:13

ach ja +5802

Kom op 2 x een wedstijd van Ajax uitkiezen, waarom niet de geweldige landskampioen

26-08-2024 20:00

Andrews125 +255

Dan maar zonder publiek spelen. Niet spelen moet echt de allerlaatste optie zijn. De knvb moet hierin de leiding nemen en niet sneaky doorschuiven naar de lokale driehoek. Bovendien kunnen die kakkies nu eens laten zien welke goede maatregelen zij allemaal in huis hebben om hun verfijnde publiek in het gareel te houden.

26-08-2024 18:58

AlmightyAjax +5890

https://www.lbc.co.uk/news/premier-league-clubs-pay-for-police/

26-08-2024 18:18

Noahdepoah2021 +4891

De Nederlandse voetbalclubs en haar supporters betalen gewoon ruim voor de inzet van politie. Wat denk je dat zo een voetbaljaar aan belastingen binnen brengt in combinatie met politie inzet. Politie-Inzet bij wedstrijden is ongeveer 30 miljoen per jaar. Er zijn 5.5 miljoen bezoekers. Die geven gemiddeld 40 euro per wedstrijd uit voor kaartje, vervoer en eten en drinken. Alleen al aan BTW komt er dan meer dan die 30 miljoen binnen. Dat is dan zonder de belastingen die de clubs betalen. (Wat bij elkaar ruim over de 100 miljoen heen gaat)

27-08-2024 07:03

Runnerlex +1801

Klassieker kan toch doorgaan Makkelie is de scheidsrechter , dus toch politie🥳

26-08-2024 18:16

AFCAjax_1988 +3851

Haha das waar xd

26-08-2024 18:37

goajaxgo +14193

Pfff.... Makkelie, onze Rotterdammert die graag veilig door zijn stad wil blijven lopen.

26-08-2024 19:01

Noahdepoah2021 +4891

Het blijft toch bizar dat het kan. Ik vergeet nooit meer die zware overtreding van Hartman in 2023. Wat minimaal zijn tweede geel had moeten zijn.

27-08-2024 07:06

AFCAjax_1988 +3851

Verweij zegt dat door kan gaan als ze met stewards oplossen en feyenoord supporters beloven zich te gedragen. Wat een ezel zeg. Gaat hij daar vrijwillig staan tussen dat doorgesnoven tuig?

26-08-2024 17:57

Ajax1204 +38757

Het lokale uitzendbureau dat ook de havenslaven regelt staat vast vooraan om te helpen. Meine gute wat zijn mensen zoals Verweij toch naïef

26-08-2024 17:59

VOETBALisOORLOG +1887

Die Stewards zijn ook uit het café getrokken Sjonnie's en Anita's

27-08-2024 11:04

YugoVik +33426

Elk nadeel heeft zijn voordeel. Zijj wij er wel klaar voor om tegen feyenoord te spelen?

26-08-2024 16:44

071AFC071AJAX +379

Normaal zou ik zeggen niet maar die kakkerlakken zijn nu het spoor bijster dus hadden we echt wel kans zondag.

26-08-2024 17:18

VOETBALisOORLOG +1887

Wat betreft transfers, het is stil vandaag hiero

26-08-2024 16:40

Baco123 +7070

Te stil gap

26-08-2024 18:40

Noahdepoah2021 +4891

Gewoon zonder publiek spelen.

26-08-2024 16:35

Ajax1204 +38757

Daar zouden wij omgekeerd natuurlijk ook niet mee akkoord gaan. Dit de wedstijd van het jaar voor velen.

26-08-2024 16:37

Maracana +1980

Dit is een bijzondere omstandigheid. Gewoon doen. Beter dan niet spelen.

27-08-2024 07:48

RechterBovenHoek +20

De spelers bus kan niet worden beveiligd, dan de spelers gewoon met een helikopter de kuip in.
Schijnt daar wel vaker te gebeuren.

26-08-2024 16:23

MrPink +82148

Gewoon ff een Chinook regelen.

26-08-2024 16:37

MrPink +82148

Het is al bezopen dat er een hele militaire operatie voor nodig is om de spelersbus veilig bij die graftombe te krijgen.

26-08-2024 16:15

BogusOperandi +324

Want bij de Arena loopt iedereen vrolijk lachend en zwaaiend langs de spelersbus van Feyenoord wil je zeggen?

26-08-2024 16:31

Ajax1204 +38757

Heeft de spelersbus van Feyenoord al een keer een omweg en afleidingsmanoeuvre moeten instellen om de supporters te ontwijken?

26-08-2024 16:33

MrPink +82148

Valt wel mee hier. Ik heb nog nooit honderden gekkies achter de bus aan zien rennen met het schuim op de bek en stenen die door de lucht vliegen.

26-08-2024 16:35

AJAXLOVE +199

en dit is de ultime reden waarom ik dit culbje 010 altijd zal misgunnen !!! zelfs als inwonende bij mijn geliefde rotterdam

[ben voor ajax vanwege midden oosten achtergrond en mijn opa]

laat ieder ander maar kampioen worden van az tot twente tot willem2 tot PSV

27-08-2024 03:08

Wobbo +11619

Ik snap dat je actie voert hoor maar doe dat dan met iets ludieks naar de bevolking toe. Geen boetes innen. Flitspalen afdekken.. 🤣🤣 Weet ik veel. Nu zijn de voetballiefhebbers weer de lul.

26-08-2024 16:11

VOETBALisOORLOG +1887

Goed gezegd. Zorgen dat er geen geld meer in het laatje terecht komt. Staken bij een voetbalwedstrijd word hun pis niet lauw van

26-08-2024 16:43

leeke +10413

Waarom ben je de lul,wedsteijd worst dan toch op een andere dag gespeeld. Ze hebben 100% gelijk betreft het staken

26-08-2024 17:51

Wobbo +11619

Nou ja je kan ook sommige dingen door laten gaan waardoor er bijvoorbeeld wedstrijden door kunnen gaan maar ook gewoon van die lullige boetes niet laten innen wat dus ook leuk is voor het "volk". Kweek je ook wat meer sympathie mee.

26-08-2024 20:10

Stuyvesant +1459

Nee, dat hebben ze niet. De RVU zoals de bonden nu eisen (een vaste regeling voor altijd) is een zinloze regeling, want in de nieuwe pensioenwet is de flexibiliteit om eerder te stoppen al opgenomen. Het nieuwe pensioenstelsel gaat uiterlijk op 1 januari 2028 in en de huidige RVU loopt tot en met 31 december 2025. Dit zou dus een regeling voor maximaal 2 jaar overbrugging (2026 en 2027) zijn. Het ABP (pensioenfonds ambtenaren) waarschijnlijk de overgang naar de nieuwe pensioenstelsel al op 1 januari 2027 maken, waardoor alleen nog 2026 overbrugt moet worden.

Tenslotte heeft de verantwoordelijke minister afgelopen week aangegeven om met de vakbonden te willen praten over de RVU, maar heeft daarbij wel aangegeven dat hij budgettair wel beperkte ruimte heeft. Het is nu dus aan de bonden om met de minister te gaan praten en de acties op te schorten. Maar dat past niet in het steeds radicalere imago van de vakbonden om wanhopig zieltjes te blijven winnen (het aantal vakbondsleden loopt al jaren steeds verder terug)...

26-08-2024 20:49

Tommyshelby +130545

Stuur Ellie Lust lekker die kant op. Die kan het wel in haar eentje.

"Stop, politie!"

26-08-2024 15:07

MrPink +82148

Ellie Lust gaat het wel ff regelen.

https://www.youtube.com/watch?v=utNJ8rHP-aA

26-08-2024 16:12

Ajax1204 +38757

Dit blijft toch prachtig 🤣🤣

26-08-2024 16:29

Kryptonite +77100

Maat, AjaxHoorn en ik hebben een Ajax Telegram groepje aangemaakt. Als je interesse hebt, ben je van harte welkom.

Zie link: https://t.me/+1BRiA9fz1vA4MDY0

Graag ff hierop reageren als je erin zit, en in de Telegram groep je AS username kenbaar maken, dan kan ik deze reactie erna verwijderen om trolls in de groep te voorkomen.

26-08-2024 22:24

Cello +53060 moderator

En wat, wanneer ze de duels omdraaien?. Dat ipv nu uit tegen Fnoord er eerst thuis gespeeld gaat worden?. En dan later in het seizoen uit naar Rdam?.

26-08-2024 14:45

MrPink +82148

Dan draait de politie het ook om en gaan ze in Amsterdam staken, haha.

26-08-2024 16:10

Paulios +723

In Amsterdam zou het prima zonder politie kunnen (even los van de hetze richting het bestuur vorig seizoen bij de wedstrijd)

26-08-2024 17:23

stefanwillem +12251

Dat komt ze daar in Rotterdam niet slecht uit hè.

26-08-2024 14:38

wilbert.b +3137

Wijndal -> fener
1.2miljoen volgers

26-08-2024 14:07

VOETBALisOORLOG +1887

Lekker man!

26-08-2024 16:44

Kabouterplop +1451

Feyenoord verkoopt Gimenez let op die gaan weghorst halen......


Lekker bezig hoor Ajax !

26-08-2024 14:05

afca4eva +5985

Feyenoord zou bezig zijn met een talentvolle aanvaller jonger dan 21 als vervanger van Gimenez.

Denk dat ze weer voor een zuid-amerikaanse jongen gaan

26-08-2024 14:07

Pizzapunt20 +10078

Voorgevoel heb ik ook

26-08-2024 14:12

bollejan1 +2607

Ik hoop het, dan gaan ze er op achteruit

26-08-2024 15:22

JariKanu +1001

Zouden ze 5 jaar geleden doen. Maar nu voeren ze al een tijdje verstandiger beleid.

26-08-2024 17:47

wilbert.b +3137

https://x.com/mackolik/status/1828007774204178748?s=46&t=zbeJuTRAQRTDbPQfvlv5nQ

26-08-2024 14:04

Pizzapunt20 +10078

Vraagprijs 12 miljoen. Koekoek

26-08-2024 14:12

ck69 +13221

Er staat euro, maar dat is waarschijnlijk lira

26-08-2024 14:41

VOETBALisOORLOG +1887

Volgens mij zitten ze nu achter de spits van Sparta aan. Daar ken je ook niet mee aankomen in Europa

26-08-2024 16:46

Ajax4glory +3271

12.000.000 Turkse lira is gelijk aan
315.198 Euro

Dat is dan echt een koopje. 315 duizend euro is wel heel weinig

26-08-2024 18:42

Danielson +50662

Zo komen we zonder iets te hoeven doen wel weer op plaats 18 terecht.

26-08-2024 14:02

RJB1979 +26148

Met LAmere en RKC hoeven we ons daar dit seizoen geen zorgen over te maken.

26-08-2024 14:29

Musica Merlo +8228

Kan mogelijk in Ajax voordeel zijn als de nieuwe aankopen (mits die er komen?) speelfitter zijn en gerechtigd zijn deel te nemen aan de wedstrijd. Met de huidige selectie geloof ik in een nederlaag.

26-08-2024 14:01

Noahdepoah2021 +4891

Laat de KNVB dan de hele competitie eruit gooien anders lopen we weer een paar wedstrijden achter. Competitie vervalsing. En voor een ieder die de politie gelijk geeft. Ik niet. Het is belachelijk dat voetbal weer misbruikt wordt. Misschien kan de KNVB de wedstrijd verplaatsen naar maandagavond.

26-08-2024 13:59

Been +12585

Tering net als je denkt we gaan ze pakken…. maar in alle eerlijkheid zullen we over een week of 4 nóg sterker zijn!

26-08-2024 13:54

Betuwe85 +21305

Volgende pot Utrecht 15-9 laat me raden weer staken? Bedoel Breda staakte ze nu Rotterdam dan Amsterdam ach ja gaan we met de feestdagen door

26-08-2024 13:51

Kleineui +559

Het zou wel lekker zijn om sowieso voor donderdag zeker te weten of het wel/niet doorgaat. Is dat realistisch?

26-08-2024 13:47

Thaschja55 +1751

Dan verliezen we ook niet denk dat het beter is even aflasten tot dat we er klaar voor zijn 😉

26-08-2024 13:47

Betuwe85 +21305

Als dit lang duren hebben we een leuk seizoen straks bijna elke pot is er wel risico vanwege de haat naar Ajax heb je snakd met kerst 5 x gespeeld

26-08-2024 13:45

afca95 +1320

Komen we ff goed weg haha. Laat maar even paar weken overheen gaan.

26-08-2024 13:42

Betuwe85 +21305

Zal er alsnog wat moeten veranderen

26-08-2024 13:46

KennethVermeer69 +1899

kakkies verkopen gimenez, mooi is die er ook niet bij

26-08-2024 13:37

Betuwe85 +21305

Halen straks Weghorst

26-08-2024 13:46

Been +12585

Die zit al een week of 6 duimen te draaien. Goed voor 5 min straks.

26-08-2024 13:55

Ajaxhartt +10766

Ben er om sportieve redenen niet rouwig om. Hup politie!

26-08-2024 13:35

Kleineui +559

Focking saai weekend wel

26-08-2024 13:45

Ajaxhartt +10766

Dat wel. Maar liever een saai weekeinde dan een zeperd.

26-08-2024 13:51

Baco123 +7070

Dat zeker

26-08-2024 18:41

Ferd +38681

Ik wel, Feyenoord draait slechter dan Ajax

26-08-2024 14:44

Ajaxhartt +10766

De stand op de ranglijst zegt iets anders.

26-08-2024 15:31

TheMagicalLion +320

De aantal gespeelde wedstrijden ook, net als die glorie hunters welke hele tijd 18de plaats aanhalen met 2 minder wedstrijden gespeeld. Waar je net zo goed rank 11 kon staan. Nog niet des Ajax maar je ziet wel hoe het men uitkomt als negatieve gevolgen hierbij komen.

26-08-2024 16:00

Ferd +38681

Gelijkspelletjes tegen Willem II en Sparta. Feyenoord heeft meer verliespunten dan Ajax

27-08-2024 01:56

Ajaxhartt +10766

Heb je gelijk in. Maar is nog ongeslagen, dat dan weer wel.

27-08-2024 15:08

Cruijffthebest +13505

Geen klassieker zou heel erg balen zijn, maar de Politie heeft een punt, die nieuwe en verbeterde RVU MOET er komen. Dat MOET er voor alle zware beroepen komen, dus ook voor de complete sector Zorg, Vleesindustrie, Bouw, Brandweer en andere die ik vergeet, dus niet voor administratiebaantjes/kantoorpersoneel. Werk zelf in de vleessector in een bedrijf met zo'n 400 man in de produktie en maar 4 boven de 60 jaar, want de rest is letterlijk kapot, dus die RVU MOET er komen, hoe dan ook!!!!!!!

26-08-2024 13:31

Sjaakvaak +26610

Ben het er helemaal mee eens, maar dan ook inclusief kantoorpersoneel. Het verschilt nog altijd per beroep maar waar sommigen fysiek uitgeblust raken, raken anderen mentaal volledig opgerookt.

26-08-2024 13:45

KingJames23 +11497

Sjaak jij denkt dat de mensen met fysiek zwaar werk niet mentaal opraken?
Ik weet hoe het op kantoor gaat. Die zijn meer koffie aan het drinken dan echt aan het werk.

26-08-2024 14:36

Sjaakvaak +26610

Dat zeg ik niet, ik zeg dat kantoorwerk ook niet meteen onderschat moet worden.

Er zijn zeker kantoorbanen waar men lekker koffietjes kan drinken en de hele dag kan kleppen, die zie ik hier helaas ook wel. Zelf zit ik ook achter een computer ergo, ik heb een kantoorbaan. Maar ik ben wel gewoon de hele dag druk bezig, geen koffiemomentjes hiero. Met de nodige bijkomende stress door het managen van partijen die allemaal hun zin willen doordrukken en dan het liefst ook zo snel mogelijk. Kies er zelf voor en ik vind het leuk hoor, maar ik heb echt soms wel dagen dat ik opgebrand raak en daardoor fysiek ook niet lekker in mijn vel zit.

26-08-2024 14:40

Cruijffthebest +13505

Kan je toch op geen enkele manier vergelijken met mensen die echt fysiek zwaar werk doen. Die krijgen ook het nodige mentaal te verwerken, ik zie het dagelijks en merk het dagelijks!

26-08-2024 17:05

Sjaakvaak +26610

Ieder zijn ding natuurlijk Cruijffthebest. Ik ken mensen die bij fysiek zware beroepen uitvallen maar ook mensen die bij kantoorbanen uitvallen. Gaat mij erom dat het bij beiden gevallen kan gebeuren en dat ik vind dat we beter naar het individu kunnen kijken, dan alle mensen over één kam te scheren.

26-08-2024 17:07

NW23 +5094

Heb zowel fysiek werk gedaan als kantoorwerk. De fysieke belasting is uiteraard onvergelijkbaar, zeker op lange termijn. Kantoorwerk is mentaal echter veel belastender. Als je moe thuis komt van je fysiek zware baan ga je een (half) uurtje liggen en daarna ben je weer zo fris als een hoentje (zal uiteraard wel anders zijn op je 50e).

Als je mentaal moe thuis komt uit het kantoor, dan ga je op de bank liggen en sta je de hele avond niet meer op. Daarbij maakt het weinig uit of je nou 35 of 55 bent.

26-08-2024 17:36

Cruijffthebest +13505

Sorry, maar dat is echt onzin. De fysieke belasting die wij in de vleessector hebben is zo groot, dat als je thuiskomt je echt nergens meer energie voor hebt. Als je mentaal moe bent, moet je juist gaan wandelen, sporten of iets gaan doen om bij te tanken en je mentaal op te frissen. Als je niets doet, tja dan gaat er ook niets uit je komen

27-08-2024 11:09

Spielmacher +10863

Heb met zowel bus als trein bekogelingen met stenen meegemaakt in Rotterdam. Een groot deel van de Feyenoord-aanhang is zwakbegaafd.

26-08-2024 13:31

Koningtoto +60953

Ik heb een paar mooie littekens op mijn hoofd door dat volk.

26-08-2024 13:45

AjaxDordt +14204

Off topic:

https://www.vi.nl/nieuws/voormalig-toptrainer-sven-goran-eriksson-op-76-jarige-leeftijd-overleden

26-08-2024 13:31

7172AFCA7395 +10418

Triest inderdaad.

26-08-2024 13:42

Betuwe85 +21305

Wow das ook al weer relatief jonge

26-08-2024 13:46

LukaLitmanen +82616

Gemiddelde levensverwachting is een man is 79 jaar hoor.

26-08-2024 14:12

Kryptonite +77100

Maat, AjaxHoorn en ik hebben een Ajax Telegram groepje aangemaakt. Als je interesse hebt, ben je van harte welkom.

Zie link: https://t.me/+1BRiA9fz1vA4MDY0

Graag ff hierop reageren als je erin zit, en in de Telegram groep je AS username kenbaar maken, dan kan ik deze reactie erna verwijderen om trolls in de groep te voorkomen.

26-08-2024 22:19

ajaxfan1972 +2527

Laat die wouten gewoon publieksvriendelijke acties houden zoals geen boetes uitschrijven dat soort dingen daar treffen ze dan alleen de overheid mee geen geld int laatje nu met hun acties pakken onze vrienden dus net als normaal alleen de burger

26-08-2024 13:29

vak114 +5546

Kunnen Brobbey en Bergwijn in ieder geval lekker uitrusten

26-08-2024 13:26

Torman +1998

De Ajacieden die hier lopen te zeiken op de politie omdat ze nu hun dagbesteding op zondag nu wellicht missen; die gasten zouden veel meer moeten staken. Met al die gekken die tegenwoordig rondlopen hier plaatsen ze hun leven dagelijks in de waagschaal terwijl ze betaald worden alsof ze een bijbaan bij de AH hebben. Lekker staken, die pot spelen we nog wel een keer.

26-08-2024 13:26

FarioliTactiek +686

Dat wisten ze toch toen ze politie agent werden? Wat een onzin reden. Er worden al langer geen uitsupporters meer toegelaten dan dat sommige supporters bestaan, dus wat nou staken ? 1 busje van Ajax moet toch wel te beschermen zijn tegen die tokkies in Rotterdam daar?

26-08-2024 13:32

Torman +1998

Echt goed argument man. "dat wisten ze al toen ze agent werden". Jij hebt blijkbaar nog nooit de hulpdiensten nodig gehad. Maar ben helemaal om nu hoor. Tokkies! Staken!! Hoe durven ze

26-08-2024 13:41

FarioliTactiek +686

Volgens mij snap jij de context niet helemaal en wil je ‘punten’ scoren met je reactie. Politie geen zin ? Gewoon lekker niet werken joh is toch maar een beslissing die miljoenen mensen betreft. Wat is er anders aan politie zijn dan toen ze de functie accepteerde en/of ambieerde ? En hoe weet jij of ik hulpdiensten nodig heb gehad ja of te nee? En wie zegt dat ze zijn gekomen om te helpen als ik ze wel nodig had gehad ? Want staken is gewoon heel normaal als politie zijnde. Oh en de tokkies zijn de Feyenoorders voor jouw uitleg zodat jij het ook kan begrijpen …

27-08-2024 19:07

Ajax4glory +3271

Wat we er ook van vinden straks heeft iedereen 4 potten gespeeld en wij pas 2 en wanneer worden die potten weer ingelast in het toch al overvolle schema. Las ergens een artikel weet niet meer waar dat er gezegd werd dat het niet ondenkbaar is dat er met kerst moet worden gevoetbald

26-08-2024 13:25

Breuk +25551

Ajax Fortuna is 18 september.

26-08-2024 14:21

Ajax4glory +3271

oke dat is al best wel vlot idd maar toch wanneer gaat die pit tegen Feyenoord gespeeld worden dan

26-08-2024 15:25

Breuk +25551

Het is nog niet zeker of het niet doorgaat dit weekend toch. Maar dat zal een lastigere klus worden om die weer in te plannen. Gezien de vele doordeweeks dagen met Europees voetbal.

26-08-2024 15:35

Ajax4glory +3271

We gaan het zien ik ben van mening dat wij de spelers en staf niet naar Rotterdam moeten sturen zonder politiesteun

26-08-2024 15:40

b.hulshof +3825

Wedstrijd voor veel geld naar Dubai verplaatsen. De opgefokte sfeeracties van beide verenigingen op zaterdag geeft al aan dat voetballen zonder politie geen optie is. Er is vast nog wel een woensdagavond in november beschikbaar.

26-08-2024 13:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.