Klaassen wil graag meer spelen voor Ajax: 'Met zijn argumenten ben ik het niet eens'

door Bart Veenstra 358

Bron De Telegraaf

Klaassen wil graag meer spelen voor Ajax: 'Met zijn argumenten ben ik het niet eens'

door Bart Veenstra 358

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Davy Klaassen baalt ervan dat hij dit seizoen veelal op de bank zit bij Ajax. De middenvelder (29) moet het dit seizoen doen met basisplaatsen tegen laagvliegers in de Eredivisie, maar in de grotere wedstrijden vindt Klaassen zichzelf vooral terug op de bank.

Trainer Alfred Schreuder heeft aan Klaassen uitgelegd waarom hij op dit moment niet voor hem als basisspeler kiest. 'Hij kiest gewoon voor anderen, waar hij meer vertrouwen in heeft', vertelt Klaassen in een interview met De Telegraaf. 'En dat kan gewoon, hè. Een trainer stelt gewoon de elf spelers op die in zijn ogen de besten zijn. Ik moet gewoon zorgen dat ik erin kom.'

Het eens zijn met de trainer is een ander verhaal. Klaassen vindt dat hij moet spelen. 'Het zou ook raar zijn als ik dat niet zou vinden', zegt hij logischerwijs. 'Met zijn argumenten ben ik het niet eens. Maar dat zegt een speler die op de bank zit vaak. Of je moet naar een club zijn gegaan om de rol als twaalfde of dertiende man te krijgen. En dat ben ik niet. Daarom is het lastig. Maar ik ben positief ingesteld, geloof in mezelf en denk dat het wel goed komt. Dit is echter niet ideaal.'

Klaassen is met zijn doelpunten voor Ajax, vaak maakt de middenvelder de 1-0, belangrijk voor Ajax. De Hilversummer denkt als teamplayer meer te kunnen toevoegen aan het elftal, zo vertelt hij. 'Ook als reserve probeer ik het team nu beter te maken. Hoe? Op de trainingen, met mijn invalbeurten en door met mijn medespelers te praten. Als je niet in het veld staat, is je invloed minder groot. Maar overal waar ik kan, probeer ik een positieve inbreng te hebben. Dat lukte met de 2-4 bij FC Volendam.'

Bij Ajax staat Klaassen nog tot medio 2024 onder contract en naar eigen zeggen kan de club altijd bij hem aankloppen voor een contractverlenging. Over zijn toekomst is echter nog niet veel bekend. 'Ik weet namelijk dat dingen in het voetbal ook heel snel weer kunnen veranderen. Ajax zal altijd mijn club zijn. Dus ik zal nooit zeggen: laat maar zitten. Praten kan altijd.'

Veel minuten bij het Nederlands elftal

Ondanks zijn plek op de bank bij Ajax ziet bondscoach Louis van Gaal het nog altijd enorm zitten in Klaassen. De keuzeheer van Oranje stelt hem dan ook geregeld op. Zo maakte Klaassen onlangs nog negentig minuten tegen België. De middenvelder voelt dan ook veel vertrouwen van de bondscoach. 'Dat is eigenlijk altijd zo gebleven, want hij stelt me ook op als ik bij Ajax niet speel. Ik heb natuurlijk geen garantie op het WK, maar ik heb er wel een goed gevoel over.'

Richting het WK moet Klaassen vooral zorgen dat hij fit blijft en dat zou makkelijker gaan als hij veel speelt bij Ajax. 'Maar dat heb ik nu eenmaal niet helemaal zelf in de hand. Ook als ik minder minuten maak, moet ik zorgen dat ik klaar ben voor het WK. Ik volg bij Ajax uiteraard een krachtprogramma en doe sinds mijn tijd in Duitsland aan rekkend yoga, om mezelf soepel te houden. Die oefeningen herhaal ik ook thuis. Hoe ouder je wordt, des te belangrijker dat allemaal is. Als je jong bent, lukt het allemaal wel. Ik moet er steeds meer voor doen', besluit de 29-jarige.

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

Eisholland2 +487

Zou ook vaker moeten spelen is misschien geen Gravenberch of F. de Jong, maar scoort vaak en werkt hard. Het probleem van dit Ajax is dat het veel te statisch is, en juist daarom is het zo lastig Klaassen nu op te stellen. Met Antony, Berghuis, Gravenberch, Mazraoui, Brobbey was het veel minder statisch en kon je Klaassen makkelijker inpassen. Nu Tadic, Rensch, Berghuis, Taylor, Kudus daar spelen kan je eigenlijk geen Klaassen opstellen, wel laten invallen denk ik. Ik blijf erbij Ajax had Ziyech moeten ophalen, en een voetballende rechtsback moeten halen dan was Ajax al een heel stuk dynamischer.

Ik denk dat er tot de winterstop ook in de topwedstrijden anders gespeeld moet worden, wat meer vanuit een gesloten blok. Niemand die dat wilt, maar Ajax kan zich simpelweg niet onder de druk uitvoetballen, en zodra men balverlies lijdt (wat gaat gebeuren) staan we verkeerd en krijgen we goals tegen.

In de winterstop een goede rechteraanvaller halen, en een goede rechtsback en we zijn klaar voor de 2e seizoenshelft! Volgend jaar afscheid nemen van Stekelenburg, Alvarez, Bassey, Grillitsch, Ocampos, en gesprekken voeren met Blind, Klaassen, Tadic, Pasveer dat ze voor de kleedkamer belangrijk zijn en af en toe kunnen invallen, Tadic ook aanvoerdersband afnemen en Timber aanvoerder maken.

12-10-2022 16:59

KudusDream +12972

Muahaha, topcomment met 51(!!!) Klaassen fans?

Ongelofelijk.

12-10-2022 13:28

PetrusKeizer +10739

Toch gek dat veel fans hem een technisch beperkte voetballer vinden. In een grijs verleden won Ajax een oefenwedstrijd tegen een goed Barcelona met 2-1, wat ik me ervan herinner scoorde hij en vergeleek de schrijvende pers hem met Bergkamp:)

12-10-2022 08:37

Turbo +41956

Dat was een 1-1 gelijkspel tegen Norwich waarna Frank riep dat zijn Engelse kennissen "de nieuwe Bergkamp hadden gezien".

Close enough though.

12-10-2022 10:17

brullie +7035

Ik persoonlijk ben van menig dat Taylor er nog niet is en Klaassen dynamischer is en ook efficiënter is. Taylor moet nog groeien, De laatste wedstrijden zie je Taylor minder en minder. Klaassen heeft voor mij ook de voorkeur, welk argument hijzelf ook heeft afgegeven.

12-10-2022 06:56

Eisholland2 +487

Klaassen is juist statisch, draait nooit weg, heeft geen individuele actie, daarentegen maakt hij niet de fouten die Taylor wel maakt (Volendam & Napoli) en scoort hij vaker. Voor het veldspel is Taylor belangrijk, maar die ondergrens moet echt een stuk hoger komen te liggen!

12-10-2022 17:09

Ajax14AMS +25205

Kan me niet herinneren dat een speler openlijk durft te vertellen het oneens te zijn met de argumenten van de trainer. Geen goede look voor Schreuder dit.. Gezag ondermijnd...

11-10-2022 23:20

DD +6399

Echte ajacied en ideale 12de man. Verzaakt nooit in werklust. Scorende vermogen vaak belangrijk. Het is eigenlijk geen ajaxvoetballer, maar blijft bruikbaar met zijn specifieke kwaliteiten en 1 van de weinige die goed is als invaller. Lekker bij de selectie houden en inzetten waar nodig. Geen basismateriaal. Verdient wel het respect van het publiek. Maargoed dat publiek van ons fluit ook Seedorf, Zlatan, van Basten, Ziyech , Tadic en Blind uit... Dusja dan is Klaassen logischerwijs ook het haasje....

11-10-2022 22:37

Rikkie66 +22824

Meest verguisde en onderschatte Ajax speler!

11-10-2022 20:55

Wamberto +2968

Dat is denk ik toch Blind.
Helaas, want ik ben van beiden groot fan.

11-10-2022 21:17

Robertini +39307

In mijn ideale opstelling is hij ook geen basisspeler. Voetballend gewoon te beperkt. Niet slecht als vervanger, maar niet basis.

11-10-2022 20:51

wijzijndebeste123 +163973

klaassen kwam bij n degradatieclub in engeland er niet aan te pas en was niet meer dan degelijk bij n degradatieclub in duitsland. en dan zou hij bij ajax dat top15 vd wereld staat basis horen? 10 balcontacten per helft, wint nooit n duel, creeert geen kansen, scoort louter af n toe n doelpuntje tegen de lamme en de blinde omdat hij als n inzaghi op 10 balletjes wacht. n grove schande dat hij klaagt. en nog n veel grotere schande dat hij 3 miljoen plus verdient.

11-10-2022 20:29

markk +8904

Niet meer dan degelijk is een understatement. Hij was een dragende speler bij Bremen.

11-10-2022 22:02

Eisholland2 +487

En nog een grotere schande dat jij zo over Davy praat. En tegen de lamme en blinde, ik wil je geheugen wel even opfrissen;
Ajax - Roma (1-2) 1-0 Davy Klaassen
Ajax - Young Boys (3-0) 1-0 Davy Klaassen
Ajax - Lille (2-1) 1-0 Davy Klaassen
Groningen - Ajax (1-3) 1-1 Davy Klaassen
Az - Ajax (0-2) 0-2 Davy Klaassen
Dortmund - Ajax (1-3) 1-3 Davy Klaassen
Ajax - PSV (5-0) 4-0 Davy Klaassen

Zomaar even wat belangrijke goals of goals gemaakt tegen goede tegenstanders van vorig seizoen, en dan vergeet ik er vast nog wel een paar. Jij mag uiteraard anderen beter vinden, maar Klaassen een schande noemen is een schande!

12-10-2022 17:19

Burgie +4032

Er zitten er ook hier op AS teveel zonder verstand van voetbal. Klaassen is de eerste middenvelder die je opstelt in een aanvallend team dat druk wil zetten. De allereerste! Daarom heen zet je Berghuis en Alvarez.

11-10-2022 19:32

Whoots007 +4158

Dirk Kuyt als tweede op rechtsbuiten dan?

11-10-2022 20:10

Burgie +4032

Nee dan nog eerder Whoots007

11-10-2022 20:12

Whoots007 +4158

Hmm jammer, Deef + Dirk is als Robben en Sneijder op hun piek. Jammer dat we met Deef en Whoots007 half anti-voetbal gaan spelen. Vooral die tweede kan niet eens een skippybal raken.

11-10-2022 20:14

Burgie +4032

Jawel hoor maar dat weet je zelf nog niet.

11-10-2022 20:16

Whoots007 +4158

Oh ja klopt, jij bent de enige die voetbalverstand heeft oh heilige Burgie. Wij knielen allen nederig voor u, opdat u ons verlicht me uw eeuwige wijsheid.

11-10-2022 20:18

rodnet +10287

Jij bent in al je zelfoverschatting best grappig!

11-10-2022 21:42

Ajacied1989 +350

Goed punt, wat nogal wordt onderschat. Klaassen is in balbezit niet de verfijnde speler die we graag zien, maar qua discipline in het druk zetten en het fungeren als kaatser in de aanval heeft hij enorm veel waarde. Als er maar voetballers omheen staan.

En dan zie ik wel een probleem in het feit dat Alvarez en Klaassen op 1 middenveld staan, want dan is er gewoon te weinig voetbal als Ajax in balbezit is.

11-10-2022 21:48

robertomalone +1185

Druk zetten of de bal heroveren is grofweg 40% van het spel. Daarna in balbezit heb je niet veel aan Klaassen aangezien hij niet graag aan de bal komt in de eerste en tweede fase. Dat zijn echter wel de momenten waarop Ajax gevaar kan stichten. Per saldo heb je dus niet genoeg aan Klaassen.

12-10-2022 15:17

036AFCA97 +146682

Je zou maar met Davy Klaassen z’n kwaliteiten gaan lopen zeiken dat je meer speeltijd wil.

En ook nog constant. Gelukkig werkt die hard en is het een “echte Ajacied” want anders had die veel meer kritiek gekregen hier.

11-10-2022 19:26

Burgie +4032

Je zou maar met 036AFCA97 z’n kwaliteiten gaan lopen zeiken dat je geen Klaassen in de basis wil.

11-10-2022 19:33

036AFCA97 +146682

Hahahah, goeie comeback hoor. Jij mag in het rijtje nieuwe leden dat louter onzin uitkraamt.

Klaassen is maximaal niveau Heerenveen.

11-10-2022 20:28

NeeI +107774

Dit is een oude bekende. Ik mag dat niet van m zeggen, want dan wordt ie boos.

Iets met een creditcard...

11-10-2022 20:37

Burgie +4032

Haha volhouden nikkele Nelis

11-10-2022 20:39

Burgie +4032

"Jij mag in het rijtje nieuwe leden dat louter onzin uitkraamt"


Ben wel blij dat jij het zegt

11-10-2022 20:40

036AFCA97 +146682

Hahahaha is dit ToekomstTalent? Hilarisch.

Kennelijk heeft die evenveel verstand van streampjes zoeken als van voetbal.

11-10-2022 20:46

Gooseman +11884

O Neel hé.

11-10-2022 19:22

Burgie +4032

Ja dat kereltje die snapt er helemaal geen klote van.

11-10-2022 19:34

Yeshyeshyall +10948

Blijft een top gast met goede instelling en echt Ajax hart

11-10-2022 18:03

Ans B +19832

Klaassen respecteer ik als echte Ajacied, maar hij kan kwalitatief niet meer opboksen tegen het niveau dat Ajax de laatste jaren heeft. Toch heeft hij de status van vaste nr.12; daarmee loopt hij anderen in de weg helaas.

Maar ik blijf er ook bij dat áls je hem opstelt je hem moet opstellen in een team zonder Alvarez en een spits die bij hem past. Haller was dat niet in elk geval.

11-10-2022 17:51

BRR59 +356

Met een zwervende spits heb je heel veel aan Klaassen.

11-10-2022 18:10

conoswa +527

Klaassen zou ik bij Lucky nog liever op de bank zien. Misschien 10 minuutjes voor tijd nog even invallen.

11-10-2022 17:35

Ajax14AMS +25205

dan ga je naar antwerpen of de mls kom maar na je carriere terug 🫶

11-10-2022 17:33

tijssenajax +13945

Klaassen onze draufganger, altijd 100% inzet, echte Ajacied. Klaagt nooit. Oh wacht.

11-10-2022 17:31

Juichtoon +32528

De resultaten geven Davey gelijk....
Zonder spelers die vuile meters maken kun je niet ...Klaassen is hierin heel belangrijk.

11-10-2022 16:51

tijssenajax +13945

vuile meters. Zit je niet bij de verkeerde club?

11-10-2022 17:24

Whoots007 +4158

Nou, mooi dat Deef dan in de voeten treedt van ons grote clubicoon Dirk Kuyt

11-10-2022 18:55

Modric36 +8224

Schreuder zal wel weer met Klaassen op 10 spelen, Kudus spits en Alvarez op 6..... ik voel het aan


Terwijl als hij gewoon :

Brobbey Bergwijn

Taylor Kudus Berghuis

Wijndal Bassey Blind Timber Sanchez


Krachtige verdediging en zeer voetballend en technisch middenveld.

11-10-2022 16:02

Jorehn +807

Ja want zo speelt tenslotte de hele academie. Ik snap dat van Gaal een 532 wegzet, maar zullen we niet alles blind overnemen?

11-10-2022 18:06

De-King +20419

Ik zie Klaassen gewoon het liefst vertrekken. Voegt nul toe aan het spel geeft nooit een assist als nummer 10 van Ajax. Ik sta er nog steeds van te kijken hoe laag die lat bij Klaassen ligt bij sommige supporters.

Het zegt voor mij alles dat een nummer 10 van Ajax nul assist geeft NUL. Helaas niet goed genoeg meer en helemaal met het salaris wat hij opstrijkt.

11-10-2022 15:41

PietjePrecisie +1984

Eens, maar ik moet zeggen dat zijn vervangers op 10 het ook niet geweldig doen. Misschien is 10 de moeilijkste positie? Ben wel nog steeds (net als velen hier) benieuwd naar Kudus op die plek.

11-10-2022 15:52

De-King +20419

Het is toch te gek voor woorden dat bijna iedereen hier vraagt om Kudus op 10 te zetten. In ieder geval proberen, maar dat gebeurt niet want dan zit Alfred met een volgend probleem. Nog minder minuten voor Deef.

Berghuis zie ik ook liever dan Klaassen op die 10 positie. Een speler met een steekbal een paas een speler die andere spelers ook in staat kan stellen om te scoren.

Ik irriteer me mateloos aan Klaassen en hoop serieus dat ik hem heel snel zie vertrekken. Ook proberen om het eerste doelpunt van Taylor te stelen door die goal op te eisen. Nee Deef ''grijze muis'' Klaassen is bij mij af.

11-10-2022 15:56

Whoots007 +4158

Kudus stond tegen AZ in totaal 18 min op 10 met Brobbey voor zich. Dat was onze beste periode die wedstrijd met een foutloze Kudus (passing, overzicht, verdedigend) die bij al onze kansen betrokken was. Vorig jaar beslisten Kudus (assist) en Brobbey (goal) ook samen de cruciale uitwedstrijd tegen Nec. Jammer dat we dit duo niet vaker samen hebben gezien dit seizoen.

11-10-2022 16:04

De-King +20419

In mijn ogen abnormaal Whoots007. Ik heb die wedstrijd helaas niet kunnen zien.
Leg mij het maar uit waarom die optie die je geeft nooit word geprobeerd.

Enige verklaring die ik kan vinden is nog minder minuten voor onze grijze muis Klaassen.

11-10-2022 16:07

Whoots007 +4158

@De-King, onze lieve nanny Alfred durft de ouders Tadic en Blind, en in dit geval hun surrogaat MaraDeefie niet voor de voet te stoten uit angst om van beginnend deftige au pair te degraderen naar een simpele oppasster.

Als onze nanny, aka lieve Scheut (vrij toepasselijke naam trouwens :D), faalt bij Ajax wordt hij in het beste geval een aantal jaar teruggeworpen als trainer, en in het slechtste geval zullen deze maanden als trainer het summum van zijn carrière blijken.

Ambitie kan zelfdestructief zijn. Hij maakt typisch veilige keuzes uit angst dat hij wordt afgezaagd als de ogenschijnlijke meer risicovolle "onveilige" keuzes niet meteen resultaat bieden. Hij zit wat dat betreft ook gevangen in het nog steeds vrij conservatieve en ons kent ons voetbalwereldje, maar met zulke gasten komen we niet verder bij Ajax. Een club die moet blijven innoveren en in alle opzichten een pionier moet zijn in de voetbalwereld, nationaal en internationaal. Als we dit niet doen blijven we schommelen tussen internationale subtop en middenmoot in plaats van consistent subtop te zijn met af en toe uitschieters naar boven.

In de Financial Times staat een heel goed artikel over de paradox van waarom zogenaamd risico nemen, in dit geval in de cricket sport, juist veel meer waarde kan creëren doordat je je daarmee juist weet te onderscheiden van de mainstream.
Google dit maar als je meer interesse hebt: "How the England men’s Test cricket team have transformed their fortunes", in incognito modus zou het geloof ik moeten werken als je nooit de FT hebt gelezen verder, anders ff cookies verwijderen :D (verder Firefox heeft een add-on die dat automatisch doet voor je).

11-10-2022 16:22

De-King +20419

Het was een interessant stukje om te lezen.

Risico nemen hoort ook bij Ajax. In alle uitspraken die ik Alfredo heb zien maken blijkt het uit niks een Ajax trainer te zijn. Geen Bravoure niks. Schreuder die Ajax klein maakt in de media na de wedstrijd tegen Napoli. Dit wil je gewoon niet voor je club hebben staan.

Hoop dat we snel afscheid nemen van Freddie en dat we weer een Ajax coach krijgen met ballen en durft beslissingen te nemen.

Deze trainer breekt Ajax af. Alleen al hoe hij zich presenteert in de media. Laat staan hoe hij Ajax laat spelen.

11-10-2022 16:35

Brakkenelis +3528

Het is simpel een gare Nederlandse coach is voor het Nederlands elftal en zal dus de popijopies die kans maken op het WK zoveel mogelijk opstellen.

Met name Blind en Klaassen zal je dan veel blijven zien ongeacht hoe ze presteren of dat je team minder kans heeft om te winnen met deze spelers.

Dit is voor die twee hoogst waarschijnlijk het laatste WK wat de zullen meemaken als speler.

11-10-2022 17:17

tijssenajax +13945

Klaassen heeft echt weinig zelfinzicht, jammer hoor.

11-10-2022 17:25

De-King +20419

Helemaal mee eens tijssenajax.

11-10-2022 17:27

tijssenajax +13945

ah, doet me deugd om dit van niemand minder dan the King te horen.

11-10-2022 17:33

De-King +20419

Haha het is maar een roepnaam. Ik heb het geluk gehad de naam te erven van mijn oom.

11-10-2022 17:36

Jorehn +807

Och als ie 20 keer scoort mag dat van mij ook hoor. Klaassen rendeert prima met een uitzakkende spits. Vorig jaar met Haller zag je dat z'n resultaat een stuk minder was, maar dat komt doordat hij er niet overheen kon gaan. Daar liep Haller namelijk in de weg.

11-10-2022 18:08

De-King +20419

Iets met de lat laag leggen.

11-10-2022 19:52

Artemio +31983

Davy Klaassen moet zich richten op een andere positie. Misschien wel die van Alvarez. Net zoals hij bij Werder Bremen vertolkte. Beetje bikkelen, kaatsen en positioneel op de juiste plek staan.

11-10-2022 14:49

Telamon +9192

Zoals Cruijff hem ook zag, als 6. Spelversnellend. Enige nadeel vind ik het moeilijke open- en wegdraaien, maar is op die positie wel iemand die de bal opeist, waar hij als 10 vooral verstoppertje speelt (wat opdracht kan zijn).

Nee, toch liever een technische spelverdeler daar, a la Grillitsch, Taylor, Fitz-Jim, Warmerdam, Vos.

Maar sowieso een flinke verbetering ten opzichte van Alvarez.

Ik vind de functionele techniek van Klaassen overigens ook ondermaats. Te vaak kaatsen die niet goed aankomen, of hobbelpassjes.

11-10-2022 15:23

tijssenajax +13945

Helemaal mee eens.

11-10-2022 17:26

Modric36 +8224

Davy Klaassen is de Bas Dost of Inzaghi van de middenvelders

Geen techniek & geen assists & alleen balletjes intikken en anderen het voorbereidend werk doen.

Hij zou goed scoren bij de "scorebordjournalistiek".

11-10-2022 14:10

Brakkenelis +3528

Ach als zijn grote vriend Bosz komt staat hij elke wedstrijd in de basis.

11-10-2022 13:40

Nick14 +25889

Ja want Bosz zette hem in 2016 in de basis opeens natuurlijk.
Het was niet zo dat Klaassen al aanvoerder was met een veel te grote status binnen de club en onder het tokkie-publiek (dat eerder Bosz al portretteerde met een rood kruis door z'n hoofd)

11-10-2022 14:12

Brakkenelis +3528

Het is de enige (basis) speler bij Ajax waar Bosz mee heeft gewerkt, het zou mij werkelijk niet verbazen.

11-10-2022 14:16

Telamon +9192

@Brakke

Volgens mij had Bosz ook geen andere opties. Ziyech en Klaassen waren volgens mij de enige met wat kwaliteit. En Ziyech strooit graag met (langere) passing, en combineert minder, dus ook wel logisch koppeltje.

Bosz speelde ook met de punt naar achter, en Klaassen zo minder extreem diep, speelde meer als diepe middenvelder, dan als schaduwspits, wat hij onder andere trainers speelt.

11-10-2022 15:24

Ans B +19832

Ik vond Van de Beek toen al veel beter.
Klaassen was -zeker vóór de winterstop - totaal uit vorm: heel veel balverlies.
Na de winterstop werd het wel iets beter, maar nooit top in een hele wedstrijd.
Wel veel goals natuurlijk, dat heeft hem destijds 'gered'. Ik was héél erg blij dat Van de Beek eindelijk aan de bak kwam. Is veel balvaster (technischer), sneller, net zo doelgericht, maar scoorde wel minder.

11-10-2022 17:47

Bc te P +22130

Slechtere timing om dit te roepen bestaat niet. Zoiets verwacht je niet van een ervaren speler en stelt mij zeer teleur. Davy moet beter weten.

11-10-2022 13:38

ajax4ever001 +18520

Juist prima dat spelers dit aangeven dan weet men ook dat spelers de trainer beu zijn

11-10-2022 14:16

Web +178830

Ajax moet de contracten van Blind, Tadic en Klaassen niet meer verlengen
Als het waar is dat ook Klaassen een exceptioneel salaris verdiend net als Blind en Tadic, dat zou ik dit belachelijk en onverantwoordelijk vinden.
Ik vraag mij wel altijd af? Hoe weten jullie dit?
Ajax treedt nooit naar buiten met salarissen

Ik ben ook geschrokken dat Ocampos 4 miljoen verdiend ( klopt dit )
Een huis en tuin speler geeft je toch niet dat salaris? Hoe onderbouwen ze dit nu?

Ruimte houden voor je eigen talenten
En niet meer in de breedte kopen

Exceptioneel kan een uitzondering zijn?

11-10-2022 13:26

Flaco +19583

Hier ben ik het helemaal eens met je Web.

11-10-2022 13:29

Brakkenelis +3528

https://www.capology.com/club/ajax/salaries/

Waar een vinkje staat is geverifieerd, Ocampos krijgt van Ajax 1.6 miljoen. Klaassen zal hoe dan ook 2 miljoen of meer verdienen.

11-10-2022 13:43

AjaxPassion +3899

Wel chill dat Bergwijn en Bassey gratis voor Ajax willen uitkomen 😎

11-10-2022 13:48

Brakkenelis +3528

Bij clubs in grotere competities staat dit beter ingevuld helaas. Was het maar zo'n feest dat ze gratis speelden.

11-10-2022 13:50

AjaxPassion +3899

Haha, ik snap m. Thanks voor de bron iig!

11-10-2022 13:54

JariJari +15251

Lol Timber klopt niet met 30k per jaar mag ik hopen 😅

Zal het kloppen dat Stekelenburg ruim meer verdient dan Pasveer? (Dat kan uiteraard)

11-10-2022 13:57

Brakkenelis +3528

Lastig te zeggen, zou kunnen maar goed Nederlandse clubs en agents van de spelers brengen dit niet zo gauw zelf naar buiten.

Als je bij Engelse clubs kijkt zie je bij de meeste spelers wel een groen vinkje staan.

11-10-2022 14:03

WantAmsterdam +116147

We weten het salaris niet precies maar je kunt aan hand van de jaarbericht, die Ajax open moet leggen, wel en schatting maken. Betrouwbaar sites komen dan met schattingen dat Klaassen wel zo een 2-3 miljoen verdient en Blind en Tadic zelfs nog meer.
En er zijn natuurlijk bronnen binnen Ajax die zoiets wel kunnen lekken.

11-10-2022 14:04

RJB1979 +25789

Volgens mij betalen we 4 miljoen als huursom en verdwijnt dat niet allemaal in de zakken van Ocampos.

11-10-2022 15:20

WantAmsterdam +116147

Door Klaassen kan ik Labyad ook weer meer waarderen. Die was ook veel te slecht voor Ajax, maar klaagde nooit.
Eerst vond ik dat vanzelfsprekend omdat ie blij mocht zijn dat ie bij Ajax speelde, maar Klaassen proved me wrong.

11-10-2022 13:10

Web +178830

Beetje ver gezocht

11-10-2022 13:16

WantAmsterdam +116147

Kan je vinden, ik vind het wel zo.

11-10-2022 13:36

De-King +20419

Ik deel die mening volledig.

11-10-2022 15:44

tijssenajax +13945

Wel een goed punt ja. Klaassen heeft ook een bord voor zijn kop (=geen zelfinzicht) en denkt door te zeuren een plaats te krijgen. Helaas is zijn voetbal ondermaats en kan hij beter elders zijn speelminuten gaan halen.

11-10-2022 17:29

De3mos +12082

Als we geen klaassen hadden gehad had het elftal denk ik beter gedraaid. Hij houd voornamelijk betere voetballers op de bank terwijl schreuder natuurlijk niks tegen vedettes durft te zeggen. Ik gun hem na het wk een mooie club in amerika, een echte ajacied daar is niks van te zeggen maar past niet meer bij ajax. Als we 2 spitsen willen opstellen kunnen we met brobbey en lucca in de spits, dan is dn deef niet meer nodig.

11-10-2022 12:54

JariHeijden +5598

Jij vindt Klaassen geen goede voetballer en je komt met Lucca aan.....

11-10-2022 13:31

WantAmsterdam +116147

Lucca is geen mindere voetballer lijkt me en wel een echte spits die ook in de lucht kan heersen.

11-10-2022 13:48

De3mos +12082

Klaassen staat er alleen maar in voor zijn doelpunten, niet voor zijn veldspel. Gooi dan maar lucca erin, was een stuk gevaarlijker tegen az. Het enige wat klaassen doet is op de hakken en tenen staan van de spits in de 16

11-10-2022 14:10

PietjePrecisie +1984

Was geen toeval dat juist Klaassen scoorde tegen AZ. Als het zo makkelijk was dan zouden andere spelers dit soort goals ook regelmatig maken. Is gewoon een kwaliteit van hem.

11-10-2022 15:55

De-King +20419

Dat is het enige waar Klaassen zich op instelt. Als een andere middenvelder dan Deef zo verstoppertje staat te spelen word hij gewisseld in de rust.

Al weet ik dat laatste niet zeker met Schreuder als coach.

11-10-2022 16:03

PH2BOT +40294

Klaassen scoort altijd op voor Ajax belangrijke momenten ..en dat kan nu eenmaal niet wanneer je op de bank zit. Meer rouleren dus met deze spelersgroep en spelers laten spelen op posities waar ze het best renderen. Zo rendeert Circus Rensch bv het best op de bank of op de tribune. Het is allemaal minder moeilijk dan het lijkt.

11-10-2022 12:54

Turbo +41956

"Altijd" indeze betekent eigenlijk "af en toe" een intikker in wedstrijden tegen clubs van het niveau Sparta en Heracles die met zeer grote regelmaat in 4-0 eindigen. Maar goodwill maakt er "altijd" van. Klaassen scoort zelden tot nooit in topwedstrijden.

11-10-2022 12:59

JordanAFCA +22481

Die topcomment is wel echt lachwekkend. Deef mag in zijn handjes dichtknijpen dat hij nog in de selectie zit.

11-10-2022 12:53

Turbo +41956

Ga je beweren dat "Davy Klaassen olé olé olé olé" geen kneiter sterk argument is?!

11-10-2022 12:55

JordanAFCA +22481

Ik zie liever “Kudus olé olé olé olé“. ;-)

11-10-2022 12:59

WantAmsterdam +116147

Jordan, heeft zijn comment gewoon zelf vaak geliked.

11-10-2022 13:11

JordanAFCA +22481

Volgens mij is het gewoon Jaap die zit te kutten. Zijn reacties krijgen soms ook van die onmogelijke likes.

11-10-2022 13:19

tijssenajax +13945

Ja, we gaan jou liken zodat we meer likes hebben dat die belachelijke deef fanboy post :-)

11-10-2022 17:30

WantAmsterdam +116147

The human cotton swab is at it again.
Zelden zo een zeurpiet meegemaakt. Je kan ook gewoon eens zeggen dat je niks meer gaat vertellen over de situatie omdat alles al gezegd is.

Hij heeft namelijk helemaal geen recht van spreken, hij speelt imo juist veel te veel, neemt speeltijd af van betere spelers.

Dat iemand zoveel zelfreflectie mist is gewoon schrijnend, alsof ik ff naar JP Morgan ga en de best betaalde baan daar eis.

11-10-2022 12:51

Flaco +19583

Op dit moment is zwijgen even goud. En dat geldt overigens voor de hele selectie. En hij gaat even onrust creëren.

11-10-2022 13:31

Hans.D88 +3780

Klaassen klaagt toch niet zo veel doorgaans? Even daargelaten of ie in de basis hoort, k vind hem altijd wel professioneel eigenlijk, doet z'n best, zeikt niet op anderen, en is in z'n commentaar altijd best relaxed en redelijk. Dus het verbaast mij meer dat een type Klaassen zich via de Telegraaf zo uitlaat, dan zit het niet goed met de groep / hiërarchie. Kan natuurlijk ook zijn dat de Telegraaf er z'n eigen spin aan geeft voor de klikjes.

11-10-2022 13:33

WantAmsterdam +116147

Klaassen doet dit wel constant de laatste 2 maanden. Een nu op een denkbaar ongunstig moment.

11-10-2022 13:37

Web +178830

Telegraaf is zo gevaarlijk hier in
Willen onrust maken

11-10-2022 13:37

rick020 +238

Klaassen heeft door dat hij met een trainer te maken heeft die zelfs als het ten koste van punten gaat iedereen te vriend wil houden. Dat worden minstens 120 minuten voor Klaassen deze week! Als hij echter zelf niet doorheeft dat hij eigenlijk al te veel minuten krijgt en zelfs om meer vraagt wordt het misschien tijd om afscheid te nemen, Klaassen gaat denk ik niet meer beter worden en ik verwacht niet dat hij die rol onder een andere trainer wel kan accepteren.

11-10-2022 12:51

Laudrup10 +17083

Tja wie wil hem hebben is de vraag ? Denk dat bar weinig niks zich zullen melden als Deef op de transferlijst komt.

11-10-2022 12:55

wijzijndebeste123 +163973

vreselijk slechte voetballer die zichzelf schromelijk overschat

11-10-2022 12:50

Gewoon Gijs +18378

Wie is het wel met Schreuder eens? Een verliezende trainer heeft altijd ongelijk

11-10-2022 12:46

Web +178830

Hier in geef ik Schreuder gelijk
Klaassen zit terecht op de bank

11-10-2022 12:51

Gewoon Gijs +18378

ook een stilstaande klok heeft 2 keer per dag gelijk

11-10-2022 12:59

Ozymandias +159568

Lekker zo'n ervaren speler die op het moment dat alle zeilen bij moeten worden gezet over zijn speeltijd gaat zeuren... Ajax moet zo snel mogelijk afscheid van hem nemen.

11-10-2022 12:44

Picasso +6639

En dan nog lullen over teambelang en positieve inbreng. Een slechter moment om je eigen ego zo publiekelijk voorop te stellen is er bijna niet

11-10-2022 12:49

Web +178830

Hij moet deze positie accepteren klaar

11-10-2022 12:50

Whoots007 +4158

Dit idd, doet zijn bewering over een teamspeler te zijn compleet teniet. Hij heeft simpelweg lang niet de carrière gehad die hij had verwacht toen hij net bij Ajax debuteerde en probeert nog te redden wat er te redden voordat het als een nachtkaars uitdooft. Op het WK heeft hij de kans om wel op internationaal niveau te schitteren en een basisplek bij Ajax is het middel om minuten bij Oranje af te dwingen.

Klaassen heeft vooral het geluk gehad dat Overmars hem terugbracht toentertijd omdat we meer jongens met het Ajax-dna wilden, en op dit moment dat Schreuder te gevoelig is voor de verborgen macht bij Ajax.

11-10-2022 12:54

strakkevoorzet +4196

Elke voetballer wil spelen, maar Klaassen mag wel even iets realistischer zijn hoor. Zeiken over je speeltijd terwijl je letterlijk iedere wedstrijd minuten krijgt en dan vervolgens de bal niet willen hebben. Ga dan lekker naar Groningen als je speeltijd wil, iedereen ziet dat hij niet meekan en de concurrentie te groot is.

11-10-2022 12:40

Laudrup10 +17083

In Groningen hoeven ze hem ook niet. Suslov en Duarte zijn beter.

11-10-2022 13:25

Whoots007 +4158

Even wat vergelijkbare clubs: Benfica heeft Rafa op 10, Salzburg heeft Sucic of Fernando. Beide clubs doen het veel beter dan wij in de CL en Salzburg heeft ook nog eens verreweg het jongste team in de CL. Al die jongens kunnen wat Klaassen kan, en voegen ook nog eens dribbel vermogen, steekpasses en accuraat passpel toe aan hun ploeg.

Als we de top van de subtop willen zijn in Europa kunnen we echt niet met gasten als Klaassen aankomen op het middenveld. Hij zou bij geen enkele vergelijkbare club uberhaupt bij de selectie zitten, laat staan in de basis.

11-10-2022 12:27

Web +178830

Ajax heeft geen Sneijder of vd Vaart
Daar zou ik ook direct voor kiezen
Moet je wel voor handen hebben

Cruijff heeft ook met Bosman op 10 gespeeld, later met Bergkamp ( de allerbeste)
Dat is inderdaad wat anders dan Klaassen

11-10-2022 12:31

Turbo +41956

Maar we hebben wel oa Kudus, Berghuis en Tadic. Wat brengt Klaassen wel wat die 3 (en dan met name Kudus en Berghuis) zeker niet zouden brengen?

Die vraag beantwoorden is het einde van de hele discussie.

Tov die spelers scoort Klaassen minder of - at best - evenveel goals. Geeft hij véél minder assists. Creëert véél minder. Verovert minder ballen. Zet in lager tempo druk. Is fysiek minder. Geeft véél minder passes. Heeft een véél kleiner spelaandeel. Is technisch zwakker. Is trager. Wint minder duels. Brengt véél minder in topwedstrijden. Meer balverlies. Is opbouwend minder. Heeft minder defensieve waarde.

Bovenstaande is allemaal aantoonbaar. Op basis van wat zou Klaassen dan speelminuten verdienen? Ik zou daar zo graag eens een onderbouwd antwoord op krijgen van de mensen die Davy graag zien spelen. Niet persé van jou, maar uberhaupt van iemand die meer speelminuten wil voor Klaassen.

11-10-2022 12:41

Web +178830

@turbo
Volgens mij hebben die toch ook de voorkeur?
Geeft hij aan dat Schreuder hem niet opstelt.
Onderbouwen spelers die uit vorm zijn en het niet brengen Kan helemaal niet

11-10-2022 12:44

Brakkenelis +3528

Je vergeet nog het stukje dat door zijn diepgang hij de spelende spits in de weg loopt en de rechterzijde verlamd raakt als hij speelt.

Een hoop mensen zaten op de rechterzijde (Rensch/Ocampos) te klagen, maar het was Klaassen die in de spits(gedekt) of aan de linkerzijde liep. De linkerkant had daardoor 3-5 spelers om een aanval op te zetten, de rechterkant stond alleen met zijn 2.

Laat nou driehoekjes de basis zijn van het spel bij Ajax. Gaat een beetje lastig als 1 speler liever balletjes wacht i.p.v. bij te dragen aan het spel.

11-10-2022 12:45

Turbo +41956

@web
Ik heb het niet over Schreuder. Ik heb het over mensen die Klaassen graag zien spelen. Ben simpelweg benieuwd naar de onderbouwing om Klaassen minuten te geven.

11-10-2022 12:49

Web +178830

@Turbo
Bij mij zou hij nu ook niet spelen
Boven dat ik hem minder vind dan Kudus, Berghuis en Taylor, kan het ook niet samen met Alvarez en Bassie
Drie spelers die niet het spel peil om hoog brengen is te veel

11-10-2022 12:54

NeeI +107774

"Werkt hard. Scoort altijd. Echte Ajacied."

Verder komt men niet.

11-10-2022 12:57

Whoots007 +4158

@Web

Er is onder jouw reactie al heel eloquent aangegeven dat we betere alternatieven hebben. Maar verder is het ook een keuze van bovenaf, van in eerste instantie de toenmalige TD om aan hem te trekken, en nu van Schreuder om hem waardevolle minuten te gunnen ten koste van anderen.

Zeker van iemand met een topsalaris zoals dat van Klaassen is dat moeilijk te slikken. Het beste zou zijn als hem een vertrek wordt gegund voor een schappelijk prijsje. Dan kan hij spelen, zijn wij van een dure speler af, is er meer ruimte voor talent, en kunnen we verder bouwen aan een mooi team. Win win voor iedereen.

11-10-2022 12:58

Web +178830

Ik vind het belachelijk als hij een grootverdiener is
Ik heb daar toch al moeite mee
Dat moet gelden voor exceptionele goede speler af en toe
Mocht het waar zijn dat hij bij de grootverdieners zit. Helemaal fout

11-10-2022 13:06

Sambavleugels +18734

Je hebt spelers die door hun karakter de gunfactor hebben. Daar is Klaassen er een van. Goede jongen, zeker waar. Maar dit niveau moet je niet nastreven. Fout ligt bij Overmars die hem terug haalde. Want nu zit je vast aan een 'grote jongen' die oprecht denkt dat ie hoort te spelen en door luie scorebordjournalisten en gunfactorfans opportunistich naar voren wordt geschoven als het effe niet lekker loopt. Ga er maar aan staan als trainer haha.

Afscheid van nemen. Desnoods transfervrij. Na het WK zijn er best wat clubs die het met 'm aan durven.

11-10-2022 12:24

Web +178830

Goed onderbouwd 👍

11-10-2022 12:41

WantAmsterdam +116147

Die gunfactor is bij mij inmiddels bijna volledig weg door zijn gezeur.

11-10-2022 12:54

PH2BOT +40294

Heel Ajax haalt het CL/EL niveau al niet meer sinds de uitschakeling tegen Benfica. Antony en Martinez verpatsen was de domste zet die je kon doen...en dat was ook tegen de uitdrukkelijke wens in van de technische staf...maar egotripper Leen(dert) Meijaard moest zich zo nodig manifesteren en ging met zijn RvC flink buiten zijn boekje door beide spelers begin seizoen toch te verkopen ondanks hun bestaand doorlopend contract. Pas op z'n vroegst nà WK verkopen was de beste optie geweest maar nee hoor....en kijk waar we nu dankzij die Meijaard sportief europees hangen: VÒL IN DE TOUWEN!! en wààr is 'onze' RvC voorzitter(t) Leendert nu ineens gebleven?!...Ik vraag me steeds af of met Danny Blind nog in de RvC Antony en Martinez ook vóór het WK zouden zijn verpatst....

11-10-2022 13:09

De-King +20419

Vooral de media is ook Davy geil. Daar word je ook harstikke moe van. Ik sta er eigenlijk niet van te kijken dat de media Klaassen erin wil hebben om zo Ajax zwakker te maken.

11-10-2022 15:51

Psychevore +21186

Of in de media hebben ze er gewoon niet zoveel verstand van. Ik heb me ook jaren geërgerd aan hoe ze over Kenny Tete spraken. Alsof we te maken hadden met een wereldtopper op de back positie, terwijl die jongen al moeite heeft met een bal aannemen.

11-10-2022 16:09

De-King +20419

Dat kan het ook zijn natuurlijk. Maar volgens mij heb je er niet zo veel verstand voor nodig om te zien hoe zwak Klaassen is.

Misschien is het beide. Sommige hebben het verstand gewoon niet en andere gaan goed om met de mogelijkheid om hier op in te springen.

11-10-2022 16:13

Stoffel +18544

Ajax wil aanhaken bij de Europese top, dat is dan ook de lat waar je spelers langs moet leggen.
Is Klaassen een speler die (of in potentie) bij die doelstelling past? Het antwoord daarop lijkt mij duidelijk nee.

11-10-2022 12:24

Web +178830

Als je dit streven heb is goed
vd Sar roept dit telkens
Maar dat ga je maar zo niet doen
Ajax heeft een uniek jaar gehad, daar klampen wij ons aan vast

En vorig seizoen in de CL alles wat Haller aan raakte in de spits was een goal
Dat zat ook een grote dosis geluk bij
En dan heb je ook nog geen Antony, Martinez en Nous
Realiteit ondanks het geneuzel van Schreuder ook willen zien

11-10-2022 12:36

HJC +8022

Cruijff was altijd wel gecharmeerd van Klaassen, vooral van zijn directe spel, noemde dat functionele techniek, weten waar de bal heen moet vóórdat je hem zelf krijgt. Van Gaal haalt hem er ook altijd bijj
Maar op AS worden zijn kwaliteiten alleen afgemeten aan zijn stijl. Maar Klaassen vraagt nooit de bal in zijn voeten, hij gaat altijd diep, en haalt de bal niet eerst terug onder zijn voet voordat hij de bal reed speelt en met armgebaren laat zien dat hij het spel verdeelt.
Hij verdient hier meer krediet

11-10-2022 12:01

BokkieBokstra +11312

Dat krediet verdient hij zeker maar er is ook een groot aantal supporters die totaal geen verstand van voetbal heeft en zomaar wat zegt. Dat zijn die Klaassen haters.

11-10-2022 12:03

TeringHenkie +28382

Cruijff was vroeger gecharmeerd van Klaassen. Hoe Cruijff nu over Klaassen zou denken weet niemand. Maar ik vermoed dat Cruijff ook ziet dat Klaassen zich de laatste jaren niet doorontwikkeld heeft en verder een beperkte middenvelder is.

11-10-2022 12:05

Web +178830

@TheringHenkie
De vraag is dan waarom vind Cruijff hem goed? Johan was heel erg voor spelers die direct spelen. Geen speler die drie keer om de as draaien
Daarom was hij voor functionele techniek. Snelheid in het spelen brengen
Of hij veel anders is geworden dan zijn eerste periode? Ik zie het niet

11-10-2022 12:28

Ozymandias +159568

Klaassen was in zijn eerste periode positioneel veel beter. Nu positioneert hij zich structureel als de derde man zelfs als de de tweede man niet aanspeelbaar is voor de man met de bal. Daardoor zorgt Klaassen ervoor dat de man met de bal veel te vaak geen goede aanspeelpunten op het middenveld heeft. De tegenstanders spelen daar tactisch ook vaak heel goed op in.

11-10-2022 12:42

Web +178830

@ozy
Ik denk dat dit door de huidige trainers komt? Ten Hag heeft dit ook wel eens aangeven. Hij moet weg blijven, blijven zoeken naar de ruimte
Blind en Nous deden ook aan de opbouw aan de binnen kant mee
Bij Oranje speelt hij ook iets anders dan bij Ajax. Daar doet hij wel ( iets ) meet nee aan het spel. Vooral een keer raken

11-10-2022 13:01

Web +178830

Probleem is dat het niet leuk is om naar te kijken. Geen speler waar je voor gaat zitten
En dan ben je hier al gouw een aan de beurt

11-10-2022 12:25

Brakkenelis +3528

Een speler die weinig duels aangaat, weinig duels wint, weinig passes geeft en spitsen (Brobbey/Haller/Kudus) in de weg loopt. Terwijl de rechterkant van het middenveld compleet onschadelijk wordt gemaakt vanwege zijn diepgang.

Maar je hebt geen voetbalinzicht dat is wel duidelijk.

11-10-2022 12:39

Whoots007 +4158

Een deel van de discussie gaat erover dat Klaassen in een passende tactiek (Oranje), of met de juiste spelers meer uit zichzelf kan halen. Het impliceert dat je een tactiek moet hanteren om hem het best tot zijn recht te laten komen. De vraag is of zijn kwaliteit zo'n beslissing rechtvaardigt. Ook is het enigszins tegengesteld aan denken vanuit wat het beste team is.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik vind Klaassen een echte Ajacied en een een mooie gozer. Maar dat zijn geen argumenten om hem minuten te gunnen. Ik vind dat iemand met zijn spelers profiel bij Ajax geen belangrijke rol moet hebben, laat staan regelmatig op 10 staan.

11-10-2022 11:57

Miskopabal +2902

Met de juiste mensen om hem heen heb je aan Klaassen oprecht een zeer bruikbare speler. Alleen hebben we op dit moment niet de juiste mensen en ook nog betere spelers op zijn positie.

11-10-2022 11:51

Sjaakvaak +26584

Ik hoop voor Klaassen dat hij een mooie andere club vind waar hij basis kan staan, nadat hij het WK heeft lopen shinen omdat Louis hem wel goed gebruikt. Wat walg ik van alle nepsupporters hier die nodeloze aannames doen en volle bak over onze eigen spelers heen aan het schijten zijn. Een beetje onrust en alle verongelijkte kleuters komen weer tevoorschijn hoor.

11-10-2022 11:50

Ozhan +1530

Klaassen is echt een Ajacied, maar binnen deze selectie is het heel moeilijk om hem een vaste basis plek te geven. Er zijn meerdere spelers die beter zijn voor 10 positie.

Het kan wel, maar dan moet je Taylor en Berghuis/Kudus er achter zetten. Maar dan verlies je weer verdedigende kracht op middenveld van Alvarez.

11-10-2022 11:50

Web +178830

Hij staat terecht wissel
Maar ik snap dat je daar niet bij neer wil keggen. Dat doet iedere speler

11-10-2022 12:40

Professor +11138

Een klef naar verhaaltje, hij voegt niets toe aan het middenveld. Af en toe een goaltje is niet genoeg.

11-10-2022 11:43

Whoots007 +4158

Heel collegiaal om dit nu te roepen, wat een teamspeler. Perfecte timing van de T en Klaassen die heel opportunistisch het platform gebruikt om zijn persoonlijke belangen door te drukken.

Deze politieke spelletjes tonen wederom de rot aan die Schreuder niet kan managen. Klaassen klaagde vorig jaar ook al met effect. De laatste maanden van vorig seizoen, met hem in de basis, deden denken aan de tijden van de Boer en zijn we met de hakken over de sloot net kampioen geworden. Dit jaar hebben we een nanny als trainer die het team niet beter maakt en ook nog eens gevoelig is voor status.

De concurrentie is ook relatief sterker geworden dus het gaat nog moeilijk genoeg worden om weer kampioen te worden, zeker als je naar ons schema kijkt aan t einde van het seizoen. Ik betwijfel of nanny Alfred het tegen die tijd wel op de rit heeft, want hij mag vast wel tot het einde van het seizoen blijven met ons makkelijke schema tot het WK.

Nanny Alfred saboteert de hele club met zijn achterlijke keuzes en Klaassen is een egoist met een chronische zelfoverschatting. Het is te hopen dat een club uit de MLS ons van hem verlost na het WK want elke seconde die hij in Ajax shirt speelt is er 1 te veel en neemt waardevolle tijd weg van betere en talentvollere jongens. Klaassen is niet het heden en zeker niet de toekomst.

11-10-2022 11:36

Sjaakvaak +26584

Misschien je wijze woorden even inslikken totdat je begrijpend hebt leren lezen. Klaassen is niet aan het klagen noch worden er persoonlijke belangen doorgedrukt. Hij wordt gevraagd wat hij van zijn huidige situatie vindt en geeft daarin netjes aan meer te willen spelen maar wel de beslissingen te accepteren.

Zou wat zijn als een bankzitter niet meer voor zijn plek zou vechten.

11-10-2022 11:47

Whoots007 +4158

Ik hoop niet dat je zo naief bent om te denken dat dit niet zo getimed is door de T en dat Klaassen niet slim genoeg is om dit te gebruiken voor zijn eigen belangen. Dit zet weer extra druk op de trainer en dat kan alleen maar in zijn voordeel werken.

Eens met je dat de inhoud grotendeels onschuldig is maar hij heeft wel degelijk kritiek op de trainer, ook al is het vrij fluweel allemaal.

11-10-2022 11:50

GVR +3629

In zijn laatste vier Eredivisie wedstrijden (246 minuten), drie goals. Door Davy gaan vooral ook anderen beter spelen en ook aan de bal speelt hij beter dan het begin van het seizoen. Ik snap hem wel.

11-10-2022 11:35

Whoots007 +4158

Volendam ging idd beter spelen nadat hij erin kwam. 🤡

11-10-2022 11:36

Web +178830

Had dat met Klaassen of met Schreuder te maken?
Wie gaat nu zijn hele team op de kop gooien
Ook nog een team zonder vertrouwen
Niet handig

Kappen met die 5 wissels
Slecht voor het voetbal

11-10-2022 11:38

Whoots007 +4158

Kwam absoluut door Schreuder, die maakt uiteindelijk de tactische keuzes. Maar ik reageerde meer op de inhoud van het bericht van het Grote Vriendelijke Rund.

11-10-2022 11:45

Modric36 +8224

Balletje terug & verstoppertje spelen & loeren op een intikker & gericht op scorebord te komen & nooit assists & geen key passes & geen opbouw

11-10-2022 11:38

Chrismokum020 +16425

Als Davy dan ook eens een keer stopt met verstoppertje spelen dan maakt hij mogelijk een kans. Je hebt helemaal niets aan een nummer 10 met 15 balcontacten die alleen maar opduikt in de 16 en zich niet of nauwelijks bemoeit met de opbouw. Een middenveld met Alvarez en Klaassen is pure armoede voor Ajax begrippen en moet je niet willen.

11-10-2022 11:34

Soccerskins v2 +43325

Zeker het juiste moment om dit in de media te roepen Davy!

11-10-2022 11:16

FlyingDutchMan +17314

Altijd in de basis totdat hij 1-0 of 0-1 maakt, daarna gelijk wisselen!

11-10-2022 11:14
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.