Huntelaar: 'Roepen om Tagliafico was toen een klap in Blinds gezicht'

door Gino Haverkamp 282

Bron Het Parool

Huntelaar: 'Roepen om Tagliafico was toen een klap in Blinds gezicht'

door Gino Haverkamp 282

Bron Het Parool

Laatst geüpdatet

Klaas-Jan Huntelaar heeft meer details vrijgegeven over het vertrek van Daley Blind bij Ajax. Het blijkt dat de naar Bayern München vertrokken verdediger al langer met een ander gevoel dan normaal rondliep in het tenue van Ajax. Een transfer vloeide uiteindelijk voort uit een samenloop van omstandigheden.

Huntelaar, sinds 2022 assistent van technisch manager Gerry Hamstra, vertelt aan Het Parool dat Blind onder trainer Alfred Schreuder alles speelde, tot enkele wedstrijden voor de winterstop, en lang vertrouwen genoot van de coach. Vlak voor het WK gaf Blind aan te willen vertrekken. 'Hij heeft Ajax een verzoek gedaan, eerst via zijn zaakwaarnemer: hij wilde transfervrij vetrekken.'

Bij Blind bleek al langer het één en ander te spelen, zo vertelt Huntelaar. 'Hij gaf aan dat hij sinds vorig seizoen met een apart gevoel rondliep. Hij was uitgefloten door zijn eigen fans, er werd geroepen om Nicolás Tagliafico. Dat was toen een klap in zijn gezicht. Ik begrijp zelf ook wel dat dat pijn heeft gedaan. Het feit dat de trainer een andere keuze heeft gemaakt, was voor hem kennelijk de druppel. Zo is het gegaan.'

De 39-jarige bestuurder betreurt het vertrek van zijn oud-ploeggenoot. Het doet wat met hem. 'Het liefst wil je dat een speler die zó aan Ajax verbonden en verknocht is, op de schouders de ArenA wordt uitgedragen. Maar als dat er niet in zit, moet je als club de beslissing nemen. Het is helaas een lelijk vertrek, voor Daley, voor Ajax.'

Ajax werkt met kleine A-selectie

Waar Blind vertrok, kwam Argentijn Gerónimo Rulli naar Amsterdam. De komst van de wereldkampioen heeft op veel steun kunnen rekenen binnen de club en Huntelaar is dan ook blij met de nieuwe doelman. Verder blijft hij met de scouts analyseren wat Ajax nodig heeft. 'In de achterhoede zitten we wat dun in de spelers. Maar daardoor kunnen we nu wel jonge spelers de kans geven, zoals Olivier Aertssen en Jorrel Hato. We hebben in de winterstop besloten de A-selectie iets kleiner te maken, zodat jonge jongens als Kian Fitz-Jim en Youri Baas konden doorschuiven.'

Weet Klaassen wederom te scoren in de thuiswedstrijd tegen FC Twente?!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

TheRiviera +5476

Blind roept dit, Huntelaar roept dat. Het is onmogelijk om tot een conclusie te komen wie er daadwerkelijk gelijk heeft. Het heeft ook weinig zijn om daar over te discussiëren. Wat voor mij wel meer dan duidelijk is is dat Blind zijn spel voor een lange periode niet meer op niveau was. De roep om Tagliafico is dat ook meer dan logisch want hij is gewoon aanvallend en verdedigend een betere back dan Blind. Het mag dan wel zijn dat Blind beter is in de opbouw, meer overzicht heeft en een betere pass in huis heeft maar niemand bracht meer op de linksback positie dan Tagliafico.

Daarnaast is de kans groot dat Blind sowieso had vertrokken ongeacht of Schreuder aan het roer stond. In tegenstelling tot Schöne heb ik nooit het gevoel gehad van Blind dat hij een plek op de bank bij Ajax kan accepteren. Hij zal zichzelf wel teveel van waarde vinden en hij acht de concurrentie mogelijk niet goed genoeg om zichzelf als minder te zien.

Daarnaast moeten mensen wel rekening houden dat Blind niet verplicht moest vertrekken. Hij heeft hier zelf voor gekozen in plaats van de vechten voor zijn plek in de selectie en in de basis.

20-01-2023 21:04

vanreenen +10224

Misschien hadden jullie Blind een spiegel moeten geven van 2000mm x 2000mm. Had hij eens goed kunnen nagaan aan hoeveel doelpunten hij schuld had met zijn trage motoriek. Het ophemelen van spelers is vandaag de dag niet meer van toepassing en dat geldt ook voor Blind. Daarom is senior ook pleitte gegaan, maar gelukkig is die spiegel groot genoeg om er samen voor te gaan staan.

17-01-2023 17:53

Jari Jansen Janssen +510

Hele artikel: https://archive.ph/2023.01.14-082705/https://www.parool.nl/sport/klaas-jan-huntelaar-met-het-vertrek-van-overmars-en-ten-hag-werd-het-hart-uit-ajax-gerukt~b3803cec/

14-01-2023 16:35

Clubliefde34 +6093

Geeft toch ook weer aan dat daley wel een beetje verwaand is hoor.. Paar wedstrijden wissel gestaan en stampvoeten dat ie al gelijk weg wilt. Nu op ze pik getrapt omdat nico word geroepen omdat hij het publieks lieveling was.. komop Daley hoeoud ben je man? De echte daley hebben we leren kennen laaste weken, al met al heb ik van hem genoten een paar jaar lang en een echte ajacied, wens hem het beste. Maar dit valt me toch tegen van hem.

14-01-2023 16:25

apeldoorner +653

volgens Daley kloppen die teksten van KJH niet...dus... waar ligt de waarheid,? ergens in het midden?

14-01-2023 16:38

Clubliefde34 +6093

Waarom zou KJH dit verzinnen, daley wou liever niet dat dit naar buiten kwam lijkt me. Klaas Jan zegt het zonder slechte intentie maar daley kan het niet echt waarderen. Ik denk dat de situatie zo inelkaar steekt. En als je zelf een rekensommetje maakt hoe daley zich opstelde laaste tijd dan geloof ik KJH 100%

14-01-2023 17:12

Robertini +39044

Ik snap uitfluiten van Daley niet zo, op Emmen na heeft hij altijd z'n best gedaan. Roepen om Tagliafico snap ik echter wel.

14-01-2023 16:18

gi0vanni +7123

Snap jij niet dat spelers die slecht spelen niet altijd op steun kunnen rekenen? Het is prima om op te noemen wat iemand goed heeft gedaan maar het is niet goed om alle fouten proberen te verbergen.

14-01-2023 16:37

Robertini +39044

Ik snap spelers uitfluiten niet, tenzij het echt een vervelende speler is of hij niet z'n best doet.

Fouten verbergen is wat anders, hij verdiende het om gepasseerd te worden.

14-01-2023 17:40

gi0vanni +7123

Uitfluiten is kinderachtig maar een aantal fans willen dan waarschijnlijk duidelijk maken dat ze niet happy zijn. Van mij hoeft dat uitfluiten niet want duidelijk maken dat het beter moet kan ook op andere manieren kunnen.

15-01-2023 00:49

Het_Olympisch_Stadion +5626

Nico was al langer niet lekker bezig en enorm klaar bij Ajax. Blind was ietsje beter, maar het was lood om oud ijzer. Ajax heeft voor LB en LCV (in mijn ogen) terecht doorgeschakeld met Bassey en Wijndal. Hoe het zich ontpopt, zal blijken, maar de gedachte vanuit de technische leiding is begrijpelijk.

14-01-2023 16:14

peterVKV +6417

Ik geloof wel in Huntelaar als TD (Hamstra assistent). Hoeveel meer ervaring had Overmars toen Cruyff hem liet starten als TD? Cruyff zou het nu wel weten: Huntelaar TD, Heitinga trainer/coach en Rijkaard/van Basten in de RvC.

14-01-2023 16:11

Robertini +39044

Overmars heeft ook heel veel fouten gemaakt. Ik zie liever wat meer ervaring.

Daarnaast is Huntelaar mede-schuldig aan de desastreuze transferzomer. Hamstra was hoofdverantwoordelijk voor transfers, maar hij zal ongetwijfeld beslissingen besproken hebben met Klaas-Jan.

Gooi Hamstra eruit en KJH als assistent van een ervaren TD, dat lijkt mij beter.

14-01-2023 16:20

Aurelius1 +19698

Huntelaar moet hooguit human resource manager zijn. Contracten verlengen, spelers warm maken, spelers tevreden houden, etc. Als TD moet je een schat aan ervaring hebben. Ted van Leeuwen, Overmars, Brands, Arnesen, etc. Allemaal mannen op leeftijd.

14-01-2023 16:26

YRGI +32921

Op basus waarvan? Huntelaar is juist onervaren. Hamstra heeft veel meer ervaring, maar niet op het gewenste niveau. Een oud-speler TD maken en hopen dat het een tweede Overmars wordt, die al ervaring had als TD en zakenman, gaat niet gebeuren.

14-01-2023 16:27

Babangida83 +23821

Precies. Het klinkt zo simpel. Maar simpel is het moeilijkst.

14-01-2023 18:05

GVR +3626

Het moet niet om zingen voor Nico gaan, maar om het uitfluiten van Daley. Dat is gewoon niet goed en daar heeft Daley al vanaf het begin van zijn carrière mee te maken bij Ajax. Ik weet niet of het handig is van Klaas-Jan om dit in het interview te benoemen. We hoeven geen schuldige te zoeken, Daley voelt zich nog teveel voetballer om al bij Ajax op de bank te gaan zitten, dat kan. In het aanvallende voetbal en de huidige selectie is hij verdedigend te kwetsbaar voor ons. No hard feelings, maar laten we ophouden met de verwijten.

14-01-2023 16:09

VluggeJaapie +2044

En iedereen maar Schreuder de schuld geven....

14-01-2023 16:04

Mofson +8151

Blind is dan wel echt snel op zijn teentjes getrapt. Met alle respect maar uiteindelijk werkt dat toch niet in een team? Dan is het goed dat hij vertrokken is. Met alle respect voor Blind en voor zijn verdienste.
Maar op dat moment zag iedereen toch dat Nico 2 klasse beter was?
En als het als een klap voelt dat fans NICO roepen dan gun je het nico dus gewoon niet. Want er werd ook vaak voor Daley gezongen.

Maar het vreemdste vind ik dan dus dat hij zich te goed/groot voelt om op de bank te gaan zitten. Dan verwacht je toch dat hij naar een team gaat dat hem wekelijks gaat gebruiken. Ergens in de midden moot.
Want nu gaat hij gewoon bij Bayern op de bank zitten. Gewoon omdat hij boos is dat wij fans denken dat hij niet meer geschikt is.

14-01-2023 15:48

HenriR +479

Snel op zijn teentjes getrapt?!!! En hoe lang al werd ie regelmatig uitgefloten door de ‘supporters’? Hoe lang zou jij dat volhouden (als voetballer of in je eigen leven)?. Volgens mij heeft Daley best veel geïncasseerd zonder veel te piepen hoor

14-01-2023 15:57

DeHeerVanDeMeer +25164

Spelers en kritiek, geen grammetje zelfkritiek zit erin. Zo zwaar beschadigd de miljonairs met hun prachtig leventje.
Ze hebben geen idee wat zwaar beschadigd inhoud. Wat een jankerds

14-01-2023 15:42

markk +8883

Ik ben zo blij voor Ten Hag, snoert alle Ten Hag haters de mond ook zonder Martinez en met een Antony die voor geen meter presteert maakt hij het waar. Hij krijgt toch weer discipline en veerkracht in het team.

14-01-2023 15:29

AFCAjax +17839

manu: one hag, two hag, three hag, four hag, five hag, six hag, seven hahag, eight hag nine hag ten Hag ten Hag!
wij: schreuder.

14-01-2023 15:26

Ozhan +1528

Edit: "wij: Schreuder rot op"

14-01-2023 15:45

ditisdebeslissing +4168

Martinez erin voor 3 minuten.. +66.776 katjing

14-01-2023 15:21

JanBiesbos +28984

Kijk manu-city en zitten wij met zo’n zeik assistent echt waar Ajax moet qua trainers veel groter gaan denken

14-01-2023 15:14

LOCAmpos +10450

En hoe ging het de eerste 7 maanden van TH bij Ajax hier?

14-01-2023 16:29

YRGI +32921

Nog altijd beter dan nu.

14-01-2023 16:33

LOCAmpos +10450

Heb nog geen capuchon op het Arenadek zien staan, toen wel. Schijnt vaak nodig te zijn

14-01-2023 16:47

JordyAjacied +19155

Off: geweldig Manchester United 2-1 voor, dit is Erik zo gegund hoop echt dat ze nog kampioen worden, volgende week Arsenal pakken en het kan!

14-01-2023 15:11

JanBiesbos +28984

Ongelooflijk

14-01-2023 15:14

YRGI +32921

Liever Arsenal kampioen. Veel mooiere club.

14-01-2023 16:34

12eman +5878

Snap dat het indirect kritiek is op een basisspeler. Voor Nico was het juist weer motiverende (denk ik). Het werkt 2 kanten op.

Wat wel buiten kijf staat is dat Daley een echte Ajacied is en daarom wat mij betreft niet nagetrapt hoeft te worden, ongeacht hoe hij weg is gegaan. Verdient wat mij betreft nog een groots afscheid die past bij een clubman zoals hij.

14-01-2023 15:10

OwenStevenDalberg +27464

Sorry, maar als supporter mag je toch een voorkeur hebben voor een andere speler dan jij? Vroeger gingen wij poten om teams samen te stellen om lekker een partijtje te voetballen. Soms werd een ander eerder gekozen dan mij omdat die (op dat moment) beter was dan mij. Daar ging ik niet om huilen, maar extra mijn best doen, zodat ik de volgende keer beter was en eerder werd gekozen. Niets voor Blind dus.

14-01-2023 14:56

YRGI +32921

Gaat meer om het uitfluiten denk ik.

14-01-2023 16:35

LimboGodenzoon +251

Ik schaam me op hoe de zogenaamde fans een een speler met een echt Ajax-hart zo negatief benaderen c.q. afmaken.
Jullie zijn successupporters.
Ik ben 58 jaar en heb goede en slechte tijden meegemaakt. Maar ik sta altijd als een fan achter mijn club en zijn spelers.

14-01-2023 14:45

LOCAmpos +10450

Vind persoonlijk dat je nooit over andere kunt oordelen of het een successupporter is ja of de nee. Iedereen heeft zijn mening ondanks dat we ws nooit volledig horen hoe het zit. Ik ben 38, heb ook vele mindere momenten meegemaakt en sta ook achter mijn club. Maar dat is iets wat ik ook wel verwacht van ieder selectielid, ajax-clublegende of niet. En iemand van 16 kan net zo goed een echte echte supporter zijn zonder mindere fases gekend te hebben.

14-01-2023 14:55

HallelujahAmsterdam +10638

Een klap in het gezicht ...

Tough love is ook love.
Als je ziet dat het beter kan , wil je dat ook benoemen. Toegegeven , het is niet altijd constructief en vaak beledigend, want het verwoorden van iemands falen gaat ook gepaard met emotie als club liefde in gedrang komt.
Het is niet altijd de 'goed nieuws show' , maar schijnbaar kan deze prima donna alleen complimentjes ontvangen.
Je moet vooral niet zeggen dat ie slecht speelt dus !

Dat ie het ons wel even gaat laten zien via Bayern , is de motivatie die hij heeft , die hij bij AJAX al een tijd niet heeft laten zien dan.
Persoonlijk zag ik Blind graag blijven , maar voor hemzelf is het beter geweest om te vertrekken.
Misschien dat z'n zelfreflectie beter wordt , dat het niet aan uitingen lag over Tagliafico (hebben we die ooit horen klagen op de bank ?), maar aan hem zelf lag.

14-01-2023 14:42

Ozymandias +159568

Dit had niets te maken met tough love. Zo behandel je een loved one niet.

14-01-2023 14:46

HallelujahAmsterdam +10638

Niet helemaal met je eens. Hij had de kritiek ook tot zich kunnen nemen , en daar iets bij AJAX mee kunnen doen.
We weten niet de precieze toedracht van zijn vertrek , maar uitgaande van dit stuk : de kritiek kwam toch ergens vandaan en Blind zal altijd een ajacied blijven. Daar is iedereen het wel over eens.
Maar iedereen ontvangt kritiek anders , en doet daar wat anders mee.

14-01-2023 15:27

Ajax4proud +10808

Ik vind het wel mooi hoe Huntelaar de andere kan van het verhaal vertelt. Als hij het voetbal zo mooi vond en Ajax belangrijk dan had hij ook de bank moeten accepteren. Het afgeven op de supporters is gewoon zwak. Nicolás Tagliafico, Lisandro Martínez en bijvoorbeeld Edson Álvarez afkomstig uit een ander land geven het niet af op de supporters ook al hebben zij een tijd lang op de bank moeten zitten. Zij zijn daardoor veel geliefder door het publiek.

Nicolás Tagliafico had na het WK net als een aantal andere Argentijnen gewoon een sneer naar Nederland kunnen geven. Heeft hij niet gedaan, sterker nog hij was zeer positief, chapeau!

14-01-2023 14:42

MrGreen +1715

Hij geeft niet af op de supporters. Het heeft hem geraakt dat hij werd uitgefloten door eigen publiek. Zou heel vreemd zijn als dat hem niets zou doen. En ik kan me ook heel goed voorstellen dat liefde van 2 kanten moet komen. Dus, hij voelde zich niet voldoende geliefd en de trainer maakt rare keuzes. Lijkt me heel plausibel dat je het einde van je carrière niet in misère wil meemaken

14-01-2023 14:48

henkie58 +2030

Staar je niet blind op Blind.

14-01-2023 14:40

Postmus +1159

Het moge duidelijk zijn dat Blind met name andere de vinger wijst, dan naar zijn eigen. Blind acteerde twee seizoenen op 60-70%, alsof het hem allemaal niet meer kon schelen. Tuurlijk dat mensen dan gaan roepen om Tagliafico, deze man gaf ongeacht de tegenstander 130%. Trap in het gezicht? Nico gaat door. Ren je hem voorbij? Ren maar harder, want de pitbull zit in je nek.

Daley is een groot slachtoffer.. van zichzelf.. en dat zal altijd blijven met deze instelling.

14-01-2023 14:35

RadheAjax2021 +17856

Dus we moesten bij alle persoonlijke fouten, slecht voetbal blijven juichen? Spelers als Blind moeten niet zo kleinzerig doen. Bij de geringste kritiek gaat de kraan open met een hoop gejank. Het liefst willen ze dat je je mond houdt en het maar accepteert zoals het is. Zielig gedrag is het. Nico was ook veel beter dan Blind op de linksback. Maar ik zal niks zeggen voordat Blind weer gaat huilen.

14-01-2023 14:32

AFCAjax +17839

ik word een beetje moe van die mensen die zeggen ten alle tijden steunen. als je wanbeleid steunt steun je de club het graf in.
je steunt je club juist door je daar tegen uit te spreken.

14-01-2023 14:18

Sunny +9528

Kan iemand mij uitleggen waarom je een speler die bij herhaling matig tot slecht speelt en in zijn laatste jaar aantoonbaar verantwoordelijk was voor meerdere tegengoals en niet/nauwelijks beslissend was in (voorheen bovengemiddeld prima) de opbouw, waarom je zo'n speler met al zijn enorme verdiensten na zijn zoveelste zwakke match niet mag uitfluiten?

Wanneer mag dat dan wel en wat zijn de criteria?
Is een kind v.d. club zijn en grote verdiensten hebben een criterium om geen kritiek te mogen hebben? Mogen we dan wel jeugd die nog niets bewezen hebben uitfluiten?
Of mag het nooit en moeten we onze menselijke emoties onderdrukken en gedragen als theaterpubliek dat alleen maar klapt?

14-01-2023 14:14

janmetdepet +135

Gewoon de volgende speler weer uitfluiten die wat tegenvalt, zo zal het gaan. Met Zlatan gebeurde dat ook al toen ie nog bij Ajax speelde. Ajax heeft veel te veel succespubliek. Publiek dat wegloopt als we achterstaan, het zal niet veranderen. Kijk in de spiegel

14-01-2023 14:06

AFCAWormerveer +4436

Nu is dus ook duidelijk waarom Blind zijn uitleg zo nietszeggend was. Hij werd geraakt door het roepen om een andere speler, en vraagt ook nog een transfervrij vertrek. Hij had ook net als die andere speler extra zijn best kunnen doen voor die laatste paar maanden en op een hele mooie manier afscheid kunnen nemen.

14-01-2023 14:04

DeMagere +23140

Wat een tere ziel!
En dan ook nog jaloers op onze Nico in plaats van blij te zijn voor hem. Niet met het team meevieren als Nico onze landskampioenschap weer eens redt met een goal of belangrijke assist.

Wat een passief agressieve non-communicator! Vreselijke interviews.
Verwachten dat we altijd voor hem op onze knieën moeten terwijl hij tegengoal na tegengoal in blijft leiden.
Trainer die Daley in bescherming neemt door Nico op de bank te houden. Eisen dat we de onrechtvaardige behandeling van Nico als zoete koek slikken.

Zelf een transfervrij vertrek eisen en vervolgens ondankbaar cryptische berichten op social media plaatsen. Intrigant eerste klas!
Dit soort sfeerverpestende chagrijnige verwende prinsengedrag mag nooit getolereerd worden. Ajax is groter dan prins Daley!

14-01-2023 14:04

Ajax4proud +10808

Blind was gewoon niet meer tevreden om op de bank te zitten. Dat zal iedere speler zijn. Blind zou het intern moeten houden en het niet via de sociale media moeten spelen over zijn fans. Ik was geen Blind fan maar hij heeft ooit wel gepresteerd bij Ajax. Echter viel het vooral het laatste seizoen op dat hij op was of niet meer wilde doen door te sjokken na een counter aanval.

Nicolás Tagliafico mijn favoriete speler rende altijd als een gek terug, zijn slidings bijvoorbeeld waardoor hij een aanval eruit haalde leverde hem al snel geel op. Echter gaf hij wel 100% tegen welke club hij ook speelde. Dat is passie voor voetbal!

14-01-2023 14:36

DeMagere +23140

Ondanks bijna een heel seizoen geen enkele minuut speeltijd te krijgen - want stel je voor dat Nico bewijst dat hij meer kan brengen dan Daley - ging Nico vol liefde en strijd de wedstrijden in aan het einde van vorig seizoen. Hij gunde al zijn medespelers en vooral ons de supporters het allerbeste. Zijn doelpunt viering tegen Feyenoord - met zijn tong uitgestoken - zal ik nooit vergeten! Dat contrasteert fel met het naar binnen weglopen van verontwaardigde en vooral jaloerse Daley.

14-01-2023 14:42

DeMagere +23140

Na slechts een à twee keer een helft op de bank beland te zijn heeft Daley direct een transfervrije vertrek geëist.
De liefde van het Ajax publiek voor Nico heeft Blind als laatste druppel ervaren. En dit wordt dan vervolgens overal goed gepraat? Onbegrijpelijk! Karakterloos!

Vecht net als Nico met opgeheven hoofd en borst vooruit voor je club! Ga niet de sfeer verpesten en de boel verzieken als een klein verwend kind! Papa kan je nu niet helpen, je moet het zelf doen, Daley. Maar goed je hebt gekozen voor de weg van de minste weerstand. Ga nu genieten van de braadworst gerechten en stop met je cryptische berichten. Maak er wat moois van in München, geef mij maar Amsterdam!

14-01-2023 16:00

MarLuuk76 +3557

De topvoetballers zijn zo’n beetje allemaal volksverlakkers en nemen het volk in de maling. Maar goed the show must go on. If they need a hero we suply them with a new hero. The world is a stage, en voetballers staan vooral toneel te spelen.

14-01-2023 14:03

Manov +8581

Maar zelf zag hij niet dat hij links en rechts werdt voorbij gelopen en dat hij ook veel doelpunten schuld was.

14-01-2023 13:58

Ajaxtrouw +6331

Natuurlijk is dat lullig voor Blind maar kom op man het is topsport. Ze verdienen gruwelijk veel, dus moet je ook een beetje kunnen incasseren. Blind heeft idd z’n verdiensten gehad voor Ajax maar andersom ook!

14-01-2023 13:55

Multi +33193

Het blijft een verhaal met 2 kanten. Uiteraard heeft Blind enorm veel meegemaakt. En de manier hoe hij zich terug knokte is indrukwekkend. Daarnaast heeft hij er persoonlijk, uiteraard met andere, ervoor gezorgd dat Ajax weer in de top kwam. Dat verdiend veel respect en waardering en laten we eerlijke zijn het publiek in Amsterdam is erg wisselvallig. De ene week kan je de held zijn en de week erna de schlemiel, maar dat hoort ook wel bij een topclub.

Maar aan de andere kant moet je ook reëel zijn. Blind speelde het afgelopen jaar al niet best meer. Het laatste half jaar van Ten Hag was hij regelmatig betrokken bij tegendoelpunten door direct individuele fouten van hemzelf. Hij kreeg lang het vertrouwen, maar als je dan ook Nico op de bank hebt die zich ook bewezen heeft is het niet gek dat het publiek op een gegeven moment naar hem roept als de trainer de keuze niet maakt.

Wat ik vooral vind is dat deze hele situatie anders aangepakt had kunnen worden door de trainer en Ajax zelf. Om nu met de vingers naar het publiek te wijzen of juist weer naar Blind is wel erg makkelijk. Geloof ik zou je als club en trainer juist hierboven moeten staan en dit in goede banen moeten leiden.

14-01-2023 13:42

LOCAmpos +10450

Kon dat niet wat eerder naar buiten komen. Klaas voortaan doe jij het woord en laat die lange keeper lekker de kelere krijge

14-01-2023 13:36

Juan62 +46160

Hij zegt niets nieuws
En die keeper heeft meer voor ons betekend dan jij ooit zal doen
Wat meer respect is op zijn plaats

14-01-2023 13:42

LOCAmpos +10450

Jep en daarbij ook meer verkeerd gedaan dan ik ooit zou doen. Bij geen ander bedrijf zou iemand zo lang mogen blijven zitten. Maar nee respect want hij kon goed keepen. Waardeloze directeur die je enkel hoort of ziet als het goed gaat naar mijn mening. Maar sorry Juan

Lijkt me toch wel voldoende dit:
https://twitter.com/cavinsky/status/1612384265311854598?s=46&t=vA-uBHLT6upESfxQ0_F8nQ

14-01-2023 13:55

Mokum87 +2435

Beetje apart moment en dit zou vanuit de heren verteld moeten worden of als ze er zelf voor kiezen intern te houden. Maar ik heb het eerder geroepen. Een Blind met deze mentale gesteldheid kan je beter uit je selectie hebben. Wij beoordelen de spelers op hun prestaties en niet op hun naam. En als ze niet presteren dan kan je op de bank terecht komen. Wij zijn geen gelegenheidsclubbie. Blind had daar tijdelijk veel moeite mee ondanks het grote krediet wat hij telkens kreeg.

14-01-2023 13:28

AlexLitmanen10 +14361

Prima uitleg van Huntelaar.
Het was ws niet eens tegen Blind maar vooral voor Nico.
Blind is een held, Nico ook, plus een cult held.

Hoe dan ook. We moeten het afsluiten. Blind is verleden tijd bij Ajax. Slechte zaak dat wel

14-01-2023 13:27

BillSplate +9679

De uitspraak van Schreuder past hier wel bij. Het is geen keuze tegen Blind, maar een keuze voor Tagliafico. Helaas gelooft niemand Schreuder, maar puur kijkend naar de inhoud dan klopt het wel.

14-01-2023 13:52

Pancho +437

Ik snap echt niet dat er hier mensen zijn die Blind nog steeds afkraken. Natuurlijk had hij zijn mindere momenten maar dan slaat het nog steeds nergens op om hem uit te fluiten! Helemaal niet als je bedenkt wat hij voor Ajax heeft gedaan. Een lelijk vertrek idd. Maar we moeten door, is nu wel genoeg over gezegd. Al hoop ik dat Blind straks nog wel zijn verdiende afscheid krijgt.

14-01-2023 13:26

Rentokill +4606

Ik vind dit een beetje een gemene reactie die je niet van KJH zou verwachten.

14-01-2023 13:21

LOCAmpos +10450

Gemeen? Kijk je uit dat je niet smelt met de regen vandaag?

14-01-2023 13:36

Amp +37487

Ik mis een stukje zelfreflectie bij iemand...

14-01-2023 13:20

deMeester +11450

Het typeert het papkindje Blind. Nico vocht terug heeft passie, probeert elke bal te veroveren daar waar Blind maar wat achter een aanvaller aan sjokt.

Nico vocht zich terug in de basis, daar waar Blind meteen zijn verongelijkte hoofd liet hangen. Met de handen in de zakken de warming up deed.

De op een na zwakste schakel is weg, nu de zwakste nog.

14-01-2023 13:16

Jake the Snake +17336

De roep om Nico had alles te maken met het feit dat Ten Hag Blind koste wat kost liet spelen. Ook al bakte hij er soms niets van en vierde nonchalance hoogtij. Daarentegen had je een (wel) gemotiveerde Nico op de bank zitten die niet meer aan z’n minuten kwam en geen kans meer kreeg. Zie het meer als kritiek richting Ten Hag dat hij Nico geen speeltijd meer gaf dan (enkel) richting Blind zelf.

14-01-2023 13:02

AFCA1996L +15816

En ik maar denken dat Blind juist beter begon te spelen na elke fluitconcert die hij ontving. Hele grote fout van Ajax en Ten Hag om Tagliafico destijds te passeren voor Blind. Ik mis die passie van hem

14-01-2023 13:02

wendoo9 +8108

Waarom net vandaag met zo een klote topic te komen om het sfeer nog verder te verzieken ?? Maar ook zonder Blind gaan we De fc Twente slopen.

14-01-2023 12:55

LOCAmpos +10450

Clicks & Euro’s

14-01-2023 13:58

Juan62 +46160

Ik snap Blind volkomen.
Al sinds zijn debuut was er een groep VI publiek die hem uitfloten/scholden

Op het moment dat het ff slecht ging door de jaren heen werd er naar Blind gewezen.
Terwijl met Blind kampioenschappen werden gevierd

Het roepen om Nico terwijl Blind goed speelde was ook belachelijk, ook omdat de klad erin zat bij Nico, waarschijnlijk omdat die transfer maar niet kwam
Begrijp me niet verkeerd de eerste jaren met hem heb ik echt van hem genoten, maar de laatste 2 jaar leek hij soms meer op een losgebroken dolle stier dan de speler die hij was in het begin.
Ik was altijd bang voor een rode kaart, ook in zijn passing kwam geen verbetering.

Blind het kind van de club uitgefloten door wat nitwits, zo zie je hoe een tamelijk kleine groep weer de boel verknald

14-01-2023 12:52

AFCA1996L +15816

"Het roepen om Nico terwijl Blind goed speelde was ook belachelijk"

Ik denk dat ik me hele andere dingen herinner, want de roep om Tagliafico was juist zo groot omdat Blind er niks van bakte. Blind liet toen al verdedigend steken vallen en bracht aanvallend helemaal niks, terwijl Tagliafico de hele linkerflank domineerde, ietswat in combinatie met Tadic veel beter werkte.

14-01-2023 13:06

Sunny +9528

@ Juan. Ajax zijn wij met z'n allen. De supporters die een kloteweek hebben als we punten verspelen, hun ploeg naar uit en thuiswedstrijden supporten, kaarten kopen, etc. etc.
Die mensen noem jij nitwits omdat ze kritiek hebben op Blind. Jammer dat je hier geen duimpjes naar beneden kan uitdelen want je verdient 'm en dat zegt meer over jou dan over de supporters

14-01-2023 13:58

Opperhoofd +12565

Huntelaar snapt dus wel dat je op een bepaalde manier met je helden om moet gaan, had dat dan ook even tegen Schreuder gezegd

14-01-2023 12:49

tijssenajax +13921

Het passeren van Tagliafico is een schande. Hij was onze linksback. Met alle respect voor Blind en zijn opbouwende capaciteiten. Hij schoot verdedigend door de ondergrens op de linksback positie. Het is dus de trainer die de problemen veroorzaakt door zijn keuzes.

14-01-2023 12:42

Transvaalkade +1628

Tagliafico heeft een mindere periode gekend waarbij hij alles wat bewoog onder de zoden schopte. Toen hij een aantal malen zo opvallend over de scheef ging werd hij gepasseerd. Passie en agressie zijn een dun lijntje.

14-01-2023 12:48

tijssenajax +13921

Ja, dat klopt, dat is zo.

14-01-2023 17:20

Ajax_026 +3049

Het is vooral belachelijk dat je voor zoveel geld Alvarez haalt en hem dan nog moet leren voetballen (hij heeft een speciaal traject gevolg) om zijn kosten te verantwoorden. Terwijl je Blind hebt, die op die positie vertrok als beste speler van de eredivisie.

14-01-2023 12:48

wendoo9 +8108

Helemaal mee eens, maar je weet zelf dat je als trainer in een spagaat zit als je aan Blind en Tadic komt. Die moeten spelen. Dat maakt het ook niet zo makkelijk op en dan worden er verkeerde keuzes gemaakt. Had liever gezien dat Blind en Tadic waren vertrokken dan had men minder problemen gehad dan nu. Nu werd het hele elftal door elkaar gegooid om die twee te laten spelen. Foute boel

14-01-2023 13:07

AlexLitmanen10 +14361

Het passeren van Nico was echt geen schande.
Blind heeft in zijn rechter teen meer techniek dan Nico in zijn hele lichaam. Nico is zeker niet slecht natuurlijk en all round

Ik had graag beide nog hier gehad

14-01-2023 13:30

artreyu10 +1246

Leg me even uit wat jij bedoeld met techniek?
Trap techniek of of technische balbehandeling.

14-01-2023 13:40

artreyu10 +1246

Dan zou ik je aanraden om nog eens te kijken naar wedstrijden van Nico.
Want nu waardeer je hem echt niet goed. En prijs je Blind te veel de hemel in.
En tuurlijk heeft Blind misschien meer techniek en dan vooral trap techniek.
Maar dat mag ook wel als je je hele leven daar op getraind hebt en de focus ligt, omdat het verwacht wordt bij Ajax.
Hou er rekening mee dat Nico dat echt pas heeft geleerd sinds hij bij Ajax speelt.
Daarvoor was het echt een pure verdediger.
Dus heb daar veel meer respect voor.
Maar dat is MIJN mening.

14-01-2023 13:52

tijssenajax +13921

Daar gaat het niet om. Natuurlijk is Blind de betere voetballer, maar niet voor de linksbackpositie in het systeem wat Ajax speelt.

14-01-2023 17:22

GvanAchteren +868

Op zich knappe poging van Huntelaar om de schuld bij Schreuder weg te halen en bij de supporters te leggen. Maar we zien toch dat heel veel spelers ongemotiveerd en met forse tegenzin op het veld staan. Timber, Kudus, Bergwijn onder anderen. En neem Tadic, is totaal flets geworden, waar voorheen de spirit en het plezier van hem afspatte.

14-01-2023 12:39

Juan62 +46160

Ze moeten gewoon hun werk doen, daar worden ze vorstelijk voor betaald.
Ik vind mijn baas ook niet om te pruimen
Dat weerhoud me echter niet om te doen waarvoor ik betaald word

14-01-2023 12:56

GvanAchteren +868

Met forse tegenzin waarvoor je betaald wordt. Maar waarschijnlijk geen stap extra als dat nodig is?

14-01-2023 12:59

Keizer +29967

Dubbel verhaal. Tuurlijk, uitfluiten is niet ok. Maar als iemand door chronisch door de ondergrens zakt lijkt het me logisch dat er kritiek komt. Zoals het nu naar buiten gebracht wordt hadden we Daley allemaal met fluwelen handschoentjes moeten behandelen, zo goed was hij. Het lag aan alles en iedereen, behalve Daley.

Krijg vooral de indruk dat Daley een echte Ajacied is, maar dan wel in alleen de goede tijden. Nogmaals, zeg niet dat het zo is, maar zo komt het nu op mij over.

14-01-2023 12:37

RememberLitmanen +942

Wat een droef toeters hier…echt elke speler word hier afgezeken op as. En dan zijn ze het allemaal roerend met elkaar eens dat je geen eigen spelers mag uitfluiten. Nico werd gewoon slecht behandeld toen, als er iemand een plek in het elftal verdiende was het wel Nico! En als het publiek dan Nico steunt moet hij niet zo janken. Hij stond toch zelf altijd basis. Ze zeggen dat cillisen een jankerd is, maar daley kan er ook wat van zeg. Neemt niet weg dat ik ook vind dat deze transfer raar is gelopen. Maar daley moet ook naar zichzelf kijken.

14-01-2023 12:34

Biss +9960

“ echt elke speler word hier afgezeken op as “

Om vervolgens nog even je eigen duit in het zakkie te doen. 😅

14-01-2023 13:05

RememberLitmanen +942

Ja dat klopt hahahaha maar ik vind dan ook dat je kritiek mag hebben. En als je wilt fluiten doe je dat maar lekker. Ik fluit zelf in principe nooit, al heb ik voor onana een uitzondering gemaakt.

14-01-2023 13:24

rodnet +10264

Het is (overigens zoals gewoonlijk) de moeite waard de column van Paul Onkenhout in de Volkskrant van vanmorgen te lezen. "De transfer van Blind naar Bayern is voor Ajax een blamage, een signaal dat de club is overgeleverd aan bestuurders zonder daadkracht die wegduiken als er heisa in de tent is".

14-01-2023 12:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.