Gravenberch: 'Iedereen weet dat ik bij Ajax niet ben uitgeleerd'

door Bart Veenstra 69

Bron Ajax Life Magazine

Gravenberch: 'Iedereen weet dat ik bij Ajax niet ben uitgeleerd'

door Bart Veenstra 69

Bron Ajax Life Magazine

Laatst geüpdatet

Ryan Gravenberch lijkt zichzelf nog niet klaar te vinden voor een transfer naar een topclub in het buitenland. De middenvelder heeft een contract tot medio 2023 en daarom lijkt een vertrek in de zomer van 2022 tot de opties te behoren.

Of het ervan komt, is nog maar afwachten. In een interview met Ajax Life Magazine geeft Gravenberch antwoord op meerdere stellingen. Eén van die stellingen luidt: 'Joh, ik weet allang wanneer ik mijn contract ga verlengen'. De middenvelder reageert lachend op die stelling. 'Ze zijn nu in onderhandeling, hè. Dit is dus een lastige.'

De talentvolle Gravenberch geeft vervolgens eerlijk antwoord. 'Iedereen weet dat ik bij Ajax niet ben uitgeleerd', zegt hij. 'Maar alles wat ik hier zeg, is van invloed op de onderhandelingen. Gelukkig hoef ik me daar niet veel mee bezig te houden. Dat is Mino's (Raiola, red.) taak, maar iedereen begint er tegen mij wel steeds over.'

Gravenberch bepaalt zelf keuze over zijn toekomst

Toch is het Gravenberch zelf die bepaalt of hij blijft of dat hij vertrekt. 'Klopt. Het is mijn keuze. Ik volg mijn keuze bij wat ik wil', zegt Gravenberch, die voor advies eerder naar zijn vader luistert dan naar Raiola. 'Haha, honderd procent. Ik praat vaak met mensen over mijn spel. Soms heb ik contact met Mino, ik denk gemiddeld drie keer per maand. Ik heb meer contact met José Fortes Rodriguez. Hij is meer met mij bezig.'

Scoort Brian Brobbey meteen tegen FC Utrecht? Zet in en krijg 2,20 keer je inzet terug!

Lees meer over:
Plaats reactie

Yeshyeshyall +10950

Raiola is een pannenkoek maar hij haalt wel het onderste uit de kan. Als speler dus geen slecht idee om hem in te schakelen. Gravenberch komt altijd over als een realistische jongen, die gaat alleen als hij er klaar voor is

15-01-2022 19:50

AlexIbarra +19282

Wat een hoop zielige reacties weer, lijkt wel alsof er zware traumas verwerkt moeten worden door wat Ryan ons allemaal heeft aangedaan.

Als je eigen talenten met nog 1,5 jaar contract ook al moet haten, wordt de spoeling wel erg dun. Het lijkt er ook nog op dat het vaak dezelfde mensen zijn die zowel vinden dat hij 100 mln op moet leveren, als dat hij niet kan voetballen..

We gaan het zien de komende 1,5 jaar. Of zijn spel nog verbeterd, of hij verlengt, van de zomer vertrekt of volgend jaar vertrekt.
Worst case scenario is dat we nog 1,5 jaar de beschikking hebben over een redelijk goede middenvelder, die behalve opleiding niets heeft gekost en ook qua salaris relatief goedkoop is met zijn oude contract.

15-01-2022 17:54

MarcelvTol1971 +15383

Als je het verhaal van Ihhataren leest moet het ook voor Gravenbergh zo langzamerhand duidelijk worden dat het voor Railola alleen om eigen belang ( lees : geld ) gaat bij een transfer.
Juiste woorden van Kieft in zijn column.
Maar ook Gravenbergh zie ik er zomaar voor aan om erin te trappen. Zou echt zonde zijn.
Hij is er in ieder geval nog lang niet, en ten Hag moet dat eens vaker laten merken door niet Berghuis / Klaassen te wisselen maar Gravenbergh eens naar de kant te halen.

15-01-2022 14:22

Ozymandias +159568

Wat zegt Ihattaren over de rol van Raiola?

15-01-2022 14:43

MarcelvTol1971 +15383

Weet ik niet maar ben het wel eens met Kieft dat je een jongen van 19 niet kunt slijten aan Juventus om hem vervolgens meteen te verhuren aan Sampdoria.

15-01-2022 16:46

Ozymandias +159568

Ohh zo! Raiola heeft gezegd dat hij Ihattaren heeft afgeraden om naar het buitenland te betrekken. Ik hoopte dat Ihattaren daar iets over had gezegd want ik zou graag meer willen weten van hoe dat is gegaan en of Raiola de waarheid spreekt.

15-01-2022 16:48

Ginoajax1 +2938

Mazraoui riep ook zoiets. Ik ben niet uitgeleerd. Vervolgens zeggen dat je wel tekent en wachten tot het laatste contractjaar ingaat en dan gratis de deur uitlopen. Ik hoop dat Overmars ervan heeft geleerd. Vóór het laatste jaar bijtekenen of verkopen. Doe je dat niet dan banken.

15-01-2022 10:47

GrandMasterFlex +980

Belangrijkste opmerking is dat zijn vader degene is waarop hij vertrouwt. Een sterk persoon die hem kan begeleiden, zodat een zaakwaarnemer niet de beslissingen neemt.

15-01-2022 09:23

Redlum +1701

Als ik speler was geweest met zijn kwaliteiten had ik het Mino ook laten regelen. Spelers kiezen altijd zelf, Mino biedt je alleen meer keuze dan een mindere zaakwaarnemer.
Als Ajacied bloed hekel aan de man omdat we nou eenmaal overleven van de deals die we sluiten met onze spelers, en hij daar te veel van mee pikt..

15-01-2022 05:26

mokum_1980 +728

Vet verhaal man Ryan, zo goed ben je niet slungel

15-01-2022 00:34

slumpf +4565

Altijd goed om te zien dat jonge talenten uit eigen opleiding door de fans gesteund worden.

15-01-2022 10:21

Qifesh +24917

Ryan is 19 he.. ik vergeet soms dat ie de wisselvalligheid heeft die bij die leeftijd hoort.. een volleerde Gravenberch is onhoudbaar dus als de jongen de tweede helft Vh seizoen gaat shinen wrijft Raiola met zijn slinkse worsthanden

15-01-2022 00:08

DSanders +1810

Natuurlijk is Ryan nog niet uitgeleerd bij Ajax, maar wanneer is hij dit volgens zichzelf wel. Over een half jaar? Een jaar? Anderhalf jaar?

14-01-2022 23:21

vandenhaas4 +15088

Ik denk ongeveer anderhalf jaar. Maar misschien ben ik cynisch.

15-01-2022 12:03

Andersen de man +2000

Toch heeft hij Riola in arm genomen, wetend wat zijn reputatie is. Als hij het niet te hoog in zijn bol gehad, lag hij nu vast tot 2025 en liet hij wat vaker zien dag hij de ballen uit de broek rent. Goed talent, volwassen wedstrijden gezien, maar grillig in het presteren. Kan veel constanter, bepalender worden en een mentaliteit om de winnaar te willen worden kan daar bij helpen. Dat zie ik niet altijd bij hem

14-01-2022 22:27

Andersen de man +2000

klopt, goed om te onthouden. Qua ervaring in het eerste echter mag je toch wat meer progressie verwachtingen dan van een gemiddelde 19-jarige. Merk dat er gewoon wat irritatie bij me is dat hij niet bijtekent ^^

16-01-2022 10:45

southmokum +284

Ik smeek Marc op mn blote knieën Gravenberch deze zomer te verkopen. Sowieso de laatste kans om er nog iets op te verdienen, plus dé kans om je team te versterken op een belangrijke positie. Al ruim een jaar de absolute dissonant in de opstelling, week in week uit. Ik zie echt helemaal niets in hem en z’n statistieken bevestigen die aanname.

14-01-2022 22:02

Andersen de man +2000

Week in week uit lijkt me beetje overdreven, maar niet zo belangrijk en bepalend als hij wil en misschien denkt dat ie al is

14-01-2022 22:30

ck69 +13106

Ik sluit me er wel bij aan eigenlijk. Ik kan de laatste goede wedstrijd van hem niet meer herinneren.

16-01-2022 01:31

AjaxMaluku +2496

"Zij zijn bezig met de onderhandelingen"

Hij heeft er zelf dus geen invloed op. Ik weet genoeg, die tekent niet bij. Aub deze zomer verkopen en nog wat geld aan overhouden...

14-01-2022 21:07

Oxxer +164339 moderator

“Iedereen weet dat ik bij Ajax niet ben uitgeleerd“

Behalve Mino......

14-01-2022 20:42

InOvermarswetrust +3003

Nog een die transfervrij een dik pak geld wil pakken. Lekker verkopen komende zomer!

14-01-2022 19:59

Alvarez352009Ajax +12061

Volgend jaar is hij wel uitgeleerd. Dan loopt zijn contract namelijk af. Zo voorspelbaar dit!

14-01-2022 19:56

Ferd +38496

daarom is het belangrijk dat Ajax een deadline stelt: voor 30 juni bijtekenen of je wordt verkocht.

15-01-2022 05:23

JantjeBeton +2987

Jep, helemaal mee eens, Ajax moet zich niet langer laten piepelen door dit soort gasten met vedettegedrag!

15-01-2022 10:29

louis60 +11472

OT: Corona verhuist van Porto naar Sevilla. Ja ja, het gaat hier om de Mexicaanse voetballer Jezus Corona. Vond ik grappig. Die naam in deze tijd.

14-01-2022 19:35

Ferd +38496

weet je, er is ook een Mexicaans biertje met die naam. En corona is ook de naam voor een bepaald formaat sigaar. Dat moet net zo nieuws voor je zijn als dat er een voetballer is die Corona heet, die gast heeft namelijk nog in de eredivisie gespeeld

15-01-2022 05:25

JantjeBeton +2987

Ja, aardige speler vond ik dat destijds, was van FC Twente meen ik.

15-01-2022 10:32

Robertini +39365

ik snap nooit zo dat dit soort dingen maanden duren. Als je allebei wilt, dan ga je toch zitten en kom je het kantoor niet uit totdat het rond is?

14-01-2022 18:55

Cello +52974 moderator

Gravenberch heeft idd nog genoeg te leren bij Ajax. En om eerlijk te zijn, de Gravenberch van nu en de laatste maanden, die niet bijtekent, maakt me niet warm of koud. Beter nog...aan die Ryan Gravenberch verliezen we niet zo heel veel. Ik bedoel maar....als je vrijwel alles speelt het afgelopen half jaar en je bent zogezegd één van de creatieve spelers op het middenveld en je kan alleen maar bogen op, ik dacht, 1 goal en 2 assists..........dat is matig, héél matig!.
En zolang dat niet snel heel veel beter wordt dan zullen we aan Ryan echt niet heel veel verliezen als ie vertrekt. Wanneer dat dan ook is.

14-01-2022 18:32

KleineReus +6468

Gravenberch is dan ook niet zo heel creatief. Wel enorm balvaardig, dat wel. Om echt het onderste uit de kan te halen, zou een beetje concurrentie voor zijn positie geen kwaad kunnen. Hopelijk is Kudus snel weer wedstrijdfit.

14-01-2022 18:50

Andersen de man +2000

En blijft ie het ook voor een seizoen

14-01-2022 22:36

thelordjoshua +10641

Ben ook erg kritisch op onze Ryan, maar let maar is op zn indribbels en voorassisten, zal je verbazen. We hebben wel eens gezien wat een Klaassen/Alvarez controleurs middenveld doet.. betere dan Gravenberch op 8 hebben we echt niet, had Kudus kunnen zijn maar is al 1,5 jaar niet op t veld geweest

16-01-2022 00:05

RN +14719

Heel benieuwd wie er zondag allemaal op het veld staan met al die besmettingen

14-01-2022 18:18

Henkjanklaas +20639

Verstandige opmerking. Maar nu handelen en verlengen. Beetje irri… Gaat momenteel niet zo goed met hem. Vind t vreemd dat hij steeds in de basis staat. Leek vlak voor de winterstop weer op te krabbelen. Moet de tweede helft echt meer laten zien en scoren is ook niet overbodig

14-01-2022 18:06

Ozymandias +159568

Volgens Raiola werd er halverwege december nog niet eens met hun onderhandeld over een contractsverlening en dan is het nogal lastig voor Gravenberch om al te verlengen.

14-01-2022 18:18

Henkjanklaas +20639

Volgens Riola haha

14-01-2022 18:28

Ozymandias +159568

Waarom zou hij liegen dat er nog geen onderhandelingen plaatsvinden. Bij Ajax is er ook niemand die zegt dat er wel al onderhandelingen plaatsvinden toch? Vorig seizoen heeft Overmars in december en januari zich ook op de transfermarkt gericht dus waarom is het zo ongeloofwaardig dat Raiola de waarheid spreekt?

14-01-2022 18:30

trodat4030 +96844

Graaf zegt nu toch zelf dat ze in onderhandeling zijn? Misschien idd ff gepauzeerd, want zowel Mino als Marc zullen even andere zaken aan hun hoofd hebben in deze periode. Volgens mij (maar vergeef me als ik het mis heb) zei Mino ook dat er 'nu' niet onderhandeld werd. Ik ga eens zoeken of ik het moment bij SV kan terugvinden.. Mino is wel een uitgenaste wat dat betreft.

14-01-2022 18:37

Ozymandias +159568

Dat is puur semantics, feit blijft dat Gravenberch er dus niets aan kan doen dat de onderhandelingen nog niet zijn afgerond tenzij we zouden verwachten dat hij zo'n beetje het eerste bod van Ajax zou accepteren.

14-01-2022 18:39

trodat4030 +96844

https://www.npostart.nl/nos-studio-voetbal/19-12-2021/POW_05057201
Vanaf 17.35 gaat het over Graaf: 'Daar wordt op dit moment niet over gesproken.'

Getekend: 19 december 2021

14-01-2022 19:04

Ferd +38496

Mino is niet de meest betrouwbare bron, die man liegt over alles

15-01-2022 05:26

Henkjanklaas +20639

We speculeren. Helaas gelijk Aning weten we niet wat er precies speelt. Wie komt daar achter ?

15-01-2022 12:16

Rasmussen +25823

Maxwell
Trabelsi
Grygera
Ibrahimovic
Bouy
Malen
Lazic
Kishna
J. Kluivert
Bazoer
Bakker
Tete
Brobbey
Mazraoui
Gravenberch

Hoe vaak heeft Raiola ons al niet bedonderd? Raiola moet gewoon geband worden bij Ajax. Raiola = deur verder.

14-01-2022 18:04

Berghuis +14363

Dan komen de grootste talenten dus niet meer na ons en worden de vijfers wel heel erg klein. Hoe denk je dat zuid Amerikaanse zaakwaarnemers zijn? Die hebben ook hele bizarre eisen, vergis je niet. Zullen we die dan ook maar niet meer halen.. Een speler van Raiola moet gewoon minstens 4 jaar tekenen, is er niks aan de hand.

14-01-2022 18:08

trodat4030 +96844

Bazoer zit bij zijn broer Irchandly Bazoer, niet bij Mino. Verder heeft Bazoer 15(!) miljoen opgeleverd. Van Lazic vraag ik me uberhaupt af of die wel een aanbieding heeft gehad vd club. Trabelsi zat ook niet bij Mino, Grygera daarentegen wel.

14-01-2022 18:08

Rasmussen +25823

Volgens insiders speelde Raiola ook een rol bij de transfer van Hatem Trabelsi. Ajax vond het nadien wel welletjes en liet de deals met de Haarlemmer voortaan links liggen. De gewiekste zakenman wist ondertussen nog wel even Östlund en Van der Berg binnen te brengen bij Feyenoord.

14-01-2022 18:23

trodat4030 +96844

O dat heb ik dan gemist, echter was dat niet het einde van Mino bij Ajax. Paar jaar later haalden we doodleuk Martin Jol binnen (zit ook bij Mino) en in diens kielszog werden Kerlon en Ze Roberto nog voorzien van leuke contracten en gedumpt in Jong terwijl ze geblesseerd waren. Die werden in feite betaald om te revalideren op kosten van Ajax, als ik het goed heb begrepen..

Edit: Ik vergeet Sulejmani nog..

14-01-2022 18:31

Josey Wales +11669

Aldus onze correspondent in rotterdam.

14-01-2022 18:35

Ferd +38496

Bazoer heeft hij ons niet mee bedonderd, daar hebben we goed aan verdiend terwijl hij op technische en tactische gronden zijn basisplaats kwijt was.

15-01-2022 05:27

Berghuis +14363

Mooi toch, dan teken je bij anders gewoon weg aankomende zomer.

14-01-2022 18:04

wijzijndebeste123 +164056

hij mikt waarschijnlijk op n transfervrij vertrek in 2023. ons nog n jaar aan t lijntje houden met de bekende praatjes (open staan voor verlenging) en de raiola val klapt weer dicht.

14-01-2022 17:59

Musica Merlo +8207

Die verlengt wel, lijkt me raar als je dit soort uitspraken doet (ben nog niet uitgeleerd) dat je dan al snel de benen neemt. Al moet ik toegeven dat steeds meer spelers denken ik loop transfervrij de deur uit dan heb ik meer geld. Ik vind dat een slechte gedachte, dat hebberige. Iedereen vind het normaal, dat de topspelers miljoenen krijgen terwijl je voor een goed leven het met een miljoen ook kunt rooien. Gaat toch nergens meer over, 4 of meer miljoen per jaar.

14-01-2022 17:57

1991 +7787

Gravenberch heeft Christian als leermeester nodig

14-01-2022 17:19

Siemjo +7892

Als je nog niet uitgeleerd bent bij Ajax wordt het tijd dat je bij gaat tekenen. Het zal niet vreemd zijn als dit door Raiola wordt ingefluisterd. Zodoende de boot afhouden speeltijd krijgen en dan gratis de deur uitlopen. Wordt tijd dat Ajax een ultimatum gaat stellen om bij te tekenen anders zo snel mogelijk op de transfer lijst.

14-01-2022 16:59

Web +178830

Verstandig wat hij zegt
Niet voor je mond praten
Het maximale er proberen uit halen
Deze jongen kan gewoon niet weg, die is er gewoon niet aan toe
Veel te wisselvallig nog
Geeft zelf ook aan dat hij moeite heeft met de focus
Zat in een mindere periode
Weinig krediet krediet hier op AS
Unuvar heeft dit wel, en die is helemaal niet zoveel jonger
Hij is lang en dan lijkt het vaak onhandig wat hij doet
Goede speler die nog jong is en na een zwaar seizoen er een beetje doorzat

14-01-2022 16:49

Jarisuarez +1537

Weinig krediet? Hij speelt alles... en is niet in vorm en dan krijg je terechte kritiek. Leeftijd doet er niet maar wat je levert op het veld. Krediet zat en zeker van de trainer.

14-01-2022 20:52

slumpf +4565

Weinig krediet op AS staat er. Als ik lees wat er hier allemaal over hem gezegd wordt, zou ik denken dat het over de slechtste aankoop ooit gaat en niet over een 19- jarig talent uit eigen opleiding.
Ik hoop in ieder geval dat hij bijtekent, zodat we getuige kunnen zijn van het ontplooien van zijn potentieel.

15-01-2022 10:30

JantjeBeton +2987

Ik ga altijd stuk om hoe jij je comments opbouwt Web, is toch altijd net een gedicht met die strofe-structuur!😉

15-01-2022 10:37

Juan62 +46231

Misschien snel bijtekenen om alle onrust tegen te gaan
Na Brobbey etc weten we toch dat die zaakwaarnemer je liever niet ziet bijtekenen
Als je de transfers ziet vanaf Zlatan,
heeft die man voor Ajax spelers/ talenten meer slecht dan goed gedaan
Ik snap niet niet dat ze erin blijven stinken
al dat verspilde talent
Al die talenten die dachten dat ze het op zeer jonge leeftijd wel in Italie zouden redden, en nu in de kelder van de eredivisie spelen...als ze geluk hebben
Met dank aan die ene aso zakkenvuller

14-01-2022 16:41

AFCACruijff14 +161729

Lekker verkopen komende zomer en van die 20-30 miljoen lekker Ziyech proberen terug te kopen. En als dat niet lukt een poging bij vd Beek.

Gravenberch kan goed voetballen, maar mist voor mij dat speciale.

14-01-2022 16:40

AFCACruijff14 +161729

Verleng dan. Slappe lul.

Die gaat straks de deur uit en zegt dan, ja dit had ik ook niet verwacht.

Kneuzen zijn het. Lekker veilig achter het rugje van de zaakwaarnemer wachten. In Raiola zijn geval is het trouwens een vrij brede rug.

14-01-2022 16:39

Rasmussen +25823

Wel triest dat eigen jongens als Mazraoui, Kluivert, Kishna, Bazoer, Brobbey en Gravenberch Ajax keer op keer in de kou lieten staan.

14-01-2022 16:37

Juan62 +46231

En wat zijn die spelers er bij opgeschoten?
FF een pak geld, maar dat is zo verdampt, samen met je toekomst

14-01-2022 16:44

vandenhaas4 +15088

Ik denk dat we allemaal wel aan zien komen wat er gaat gebeuren.

14-01-2022 16:37

Rasmussen +25823

Ja in februari roept hij dat het wel rond komt en dan krijg je dat hele spel wat ook bij Brobbey speelde. Deze jongen rekt gewoon tot het WK en hoopt dan in zomer 23 ergens transfervrij te tekenen.

14-01-2022 16:39

vandenhaas4 +15088

Ja precies. Het is nu te laat, maar eigenlijk zou je moeten verlengen in het afgelopen half jaar, lukt dat niet dan in deze transferperiode doorselecteren. Op die manier kun je hem in de zomer nog verkopen.

14-01-2022 18:59

Rasmussen +25823

TEKEN DAN BIJ onee Raiola

14-01-2022 16:34

Dennis129 +11883

Nog niet uitgeleerd. Heeft nog 1 jaar nodig, om vervolgens transfervrij te vertrekken...

14-01-2022 15:57

stefanwillem +12141

Verkopen deze zomer. Hij staat nu nog te boek als een groot talent terwijl het toch pijnlijk duidelijk begint te worden dat hij helemaal niet zo geweldig is. Zijn gedrag na AZ thuis vond ik exemplarisch voor zijn instelling. Raiola als zaakwaarnemer maakt het er ook niet veel beter op.

14-01-2022 15:53

Ozymandias +159568

Gravenberch droeg vorig seizoen het middenveld van Ajax op z'n schouders. Iemand die dat op z'n jonge leeftijd bij Ajax al kan is een mega talent. Dit seizoen is hij minder maar dat lijkt me niets meer dan de bekende vormdip waar bijna alle talenten na hun doorbraak me te maken krijgen. Verdedigend ontwikkeld hij zich trouwens wel goed. Hij verovert steeds meer ballen (nu al meer per 90 minuten dan Álvarez) en sluit ook steeds vaker de juiste passlijn bij het drukzetten.

14-01-2022 15:55

stefanwillem +12141

Verdedigend loopt hij de kantjes er behoorlijk vanaf tegenwoordig. Hij voegt voetballend heel weinig toe aan het middenveld, durft niet meer vooruit te voetballen en gedraagt zich steeds vaker als een verontwaardigde vedette. En lachen na een verliespartij? Dat zegt heel veel over je (gebrek aan) beleving.

14-01-2022 16:00

Ozymandias +159568

"Verdedigend loopt hij de kantjes er behoorlijk vanaf tegenwoordig."

Knap dat hij dan toch in bijna elke verdedigende statistische catagorie beter scoort dat de speler die er puur en alleen staat als verdedigend anker...

14-01-2022 16:01

vandenhaas4 +15088

Op sofascore, dit eredivisieseizoen heeft Alvarez (veel) meer interceptions, clearances en tackles per wedstrijd dan Gravenberch. Niet dat ik die statistieken zelf veelzeggend vind overigens

14-01-2022 16:35

stefanwillem +12141

Ik kijk niet naar statistieken maar naar wedstrijden. Als een tegenstander de bal naar voren speelt in niemandsland en Gravenberch pikt deze op staat dat in de statistieken als “onderschepping”. Als een speler een bal 100 keer naar achteren speelt heeft hij in de statistieken “100 % perfecte passing”. Zegt me niks die statistieken. Als ik puur naar wedstrijden kijk voegt Gravenberch te weinig toe, qua voetbal en qua inzet en beleving.

14-01-2022 16:42

Ozymandias +159568

"Als een speler een bal 100 keer naar achteren speelt heeft hij in de statistieken “100 % perfecte passing”."

Dus kijk je naar die statistiek in combinatie met "average pass length", "progressive passes", "forward passes", etc.. Gravenberch sluit meer passlijnen af dan Álvarez, met Gravenberch in het elftal is de 'average passes per defensive action' gemiddeld lager dan met Álvarez in het elftal (wat betekent dat Ajax met Álvarez in het elftal minder actief is in het drukzetten), Gravenberch verovert meer ballen, etc., etc.. Ik vind Gravenberch verdedigend verre van een geweldenaar maar als hij verdedigend zo slecht was en Álvarez verdedigend goed zou dat in bepaalde statistieken wel naar voren moeten komen.

@vandenhaas4
Allen statistieken die je in context van "possession won" (‘possession won’ implies the total sum of tackles, aerial duels won, interceptions, blocked crosses or shield outs (shielding the ball from an opponent and letting it run out of play) moet zetten en Álvarez "Possession won" is 0.2 lager dan die van Gravenberch.

14-01-2022 16:47

stefanwillem +12141

Kijk gerust naar de statistieken das je goed recht. Ik kijk naar de wedstrijd en vind hem zwaar tegenvallen voor een “supertalent”.

14-01-2022 16:52

Ozymandias +159568

Dus jij hebt vorig seizoen niet gezien hoe hij het middenveld van Ajax op z'n schouders droeg? Hoe bijna alle opbouwende en aanvallende creativiteit op het middenveld van hem af kwam? Geen wonder dat hij dit seizoen een nogal uitgebluste indruk maakt (zeker aangezien hij weer een van de spelers is die bijna alles moet spelen). Gravenberch is nu al bijna onmisbaar voor Ajax, daarom durft Ten Hag hem ook geen rust te geven en speelt hij zo goed als alles.

14-01-2022 16:54

Henkjanklaas +20639

Vader is de wens van de gedachte. Vlak voor de winterstop zat er een kleine verbetering in. Ja hij is jong maar het grote talent komt er nog niet helemaal uit. Zijn lichaamstaal is ook niet in zijn voordeel en hij scoort veel te weinig. Zit te wachten tot hij een keer flink uithaalt ipv die rolletjes. Laten we eerlijk zijn. Hij blijft toch nog beneden verwachting. En best irri dat hij maar niet verlengt.

14-01-2022 18:14

vandenhaas4 +15088

Nou bij een clearance win je bijvoorbeeld niet altijd balbezit, maar het kan nog steeds erg nuttig zijn. De gratis verkrijgbare statistieken die ik heb zijn niet nauwkeurig genoeg voor conclusies

14-01-2022 19:02

eros +4811

Gravenbergh en Timber verlengen.
Xavi Simons, Yusuf Demir en Brobey halen.
Dan heb je een prima en toekomstig bestendig aankopen gedaan. Hou het een jaar of 3 bij elkaar, dan wil ik wel eens zien wat er gebeurt.

14-01-2022 15:49

Frank410 +605

Blijf goede hoop houden dat hij zijn contract alsnog gaat verlengen. Vind hem niet een jongen die, net als Brobbey en Nous, door de achterdeur wil vertrekken. Hoop dat hij de baas is over zijn zaakwaarnemer en niet andersom

14-01-2022 15:40

Goldenlastra +1735

Klopt, hij kan ook een De Ligt route nemen. Door de voordeur eruit als held, en binnenkomen bij nieuwe club als held. Die heeft ook Raiola. En het lijkt erop dat hij niet vanuit een achterstandsfam hoeft te denken...

14-01-2022 15:59

linksbinnen +8160

Juist. Dat wordt nog wel eens vergeten. Ze zijn er zelf ook nog bij en niet helemaal achterlijk. Tuurlijk is Mino een charlatan maar uiteindelijk moet de speler bepalen en niemand anders!

14-01-2022 17:16

Redrum +96117

Als een speler echt zo'n instelling heeft (en hij lult niet uit zijn nek) dan ligt het toch echt aan de zaakwaarnemer dat er nog geen verlenging is zou je zeggen.

14-01-2022 15:40

Ozymandias +159568

Hoe weten we dat wat Raiola zei niet klopt? Misschien waren de onderhandelingen mid december inderdaad nog helemaal niet begonnen (zoals Raiola zei). Vorig seizoen heeft Overmars ook de onderhandelingen over contractsverlengingen tijdelijk stil gelegd in december en januari omdat hij het te druk had met de transferperiode. Spelers hadden toen hun eerste bod al binnen maar met het bericht dat er pas na januari zou worden onderhandeld (waar Rijkhoff niet op wilde wachten waardoor hij vertrok). Het kan dus zo zijn dat net als toen Overmars nu drukker bezig is met transfers dan met het verlengen van contracten en dat het daarom nog niet is afgerond.

14-01-2022 15:45

linksbinnen +8160

Mino werkt voor Gravenberch en niet andersom. Als Ryan zegt regel het met Ajax heeft ie dat te doen.

14-01-2022 17:20

Ajacied1981 +17412

Teken dan bij verwend ventje of ga maar lekker weg. Beteje tof doen over de onderhandelingen dat word ik ook zat. Ga eerst eens een tijdje presteren

14-01-2022 15:38

Drukwerk1968 +7111

wat een nare opmerking

14-01-2022 15:41

Ajacied1981 +17412

Ach gut, wat naar he. Ik vind al die jonge ventjes die Ajax een oor aan willen naaien naar. Die gasten die nog niets of nauwelijks iets hebben laten zien en niet aan de club denken die hen dat fortuin brengt. En zo kan diezelfde club straks geen spelers kopen omdat er geen transfersom binnenkomt.
Zo hebben we allemaal wel iets om ons aan te irriteren ;)

14-01-2022 15:43

Qifesh +24917

'nauwelijks iets laten zien'

bijna niets he.. nou dan zal ie ook wel niet zo'n hoge transfersom kunnen afdwingen.. niets om je druk over te maken dus ;)

14-01-2022 23:09

AFCA-pride +17360

Fortes Rodriguez volgt netjes de harde lijn van zijn baas Mino. Ook ex-Az dus zal weinig op hebben met Ajax,,wat het nog iets makkelijker maakt.

14-01-2022 15:37

Schip +23463

Voorbeeldige opstelling wat mij betreft, prima ontwikkeling, maar moet wel nog flinke stap bij. Verdient een betere zaakwaarnemer.

14-01-2022 15:35

Eurysaces +29528

Gravenberch heeft Ajax hard nodig, Overmars het het mes al lang op de keel moeten zetten: vertrekken, verlengen of op de tribune.

Nu maakt Gravenberch gewoon gebruik van de opleiding die Ajax hem geeft met stank voor dank als mogelijk resultaat.

14-01-2022 15:34

Hollister +12590

Verstandige opmerkingen, maar dan nu ook niet met 1 a 2 jaartjes verlengen , maar tot minimaal 2025.
Anders kunnen we hier volgend jaar weer gaan bakkeleien

14-01-2022 15:32

afca85meer4ever +2955

Nu een keer ballen tonen Marc. Niet voor de zomer verlengd is verkopen. Niet gaan? Dan banken.

14-01-2022 15:30

koenos1 +7926

Graag of niet. Bijtekenen of anders cashen.

14-01-2022 15:25

JordanAFCA +22481

'Maar alles wat ik hier zeg, is van invloed op de onderhandelingen. Gelukkig hoef ik me daar niet veel mee bezig te houden. Dat is Mino's (Raiola, red.) taak, maar iedereen begint er tegen mij wel steeds over.'

Dit zegt al genoeg, verkopen dus deze zomer.

14-01-2022 15:23

Bos&lommer410 +1298

Ook bij Gravenberch denk ik: graag of niet.

Als je niet bij Ajax wil spelen en bij wil tekenen, als je denkt het ergens anders beter te krijgen.....ga dan lekker.

Kijk maar of het ergens anders zoveel beter is.

14-01-2022 15:23

Sluk +2593

Bijtekenen voor de zomer en anders verpatsen. Waarom op die leeftijd al het onderste uit de kan willen terwijl het veel belangrijker is om je te blijven ontwikkelen.

14-01-2022 15:15

Mofson +8167

Dit zou ik als ajax inderdaad doen.
Als hij niet bijtekent voor het einde van het seizoen dan gewoon cashen wat je kan cashen.

14-01-2022 15:17

Willem410 +3132

Probleem is als een speler niet wil vetrekken dan kan je hem niet verpatsen.
Dat hebben we afgelopen zomer met Onana gezien.

14-01-2022 15:22

insectenverdelg +23468

Dus laat m dan lekker leren hoe het een jaartje op de bank/ tribune toeven is. Is ie alvast gewend aan t buitenland.

14-01-2022 15:23

trooop +3885

Zit ie toch weer te lachen hierboven. Voor mij is het nu echt genoeg geweest.

14-01-2022 15:12

Maxwell_5 +6977

Snap ook niet waarom hij dit niet serieus neemt, bloedhekel aan dat vrolijke gedoe.

14-01-2022 15:24

Glenn.P +93

zou niet bijtekenen,te veel onterechte kritiek en verwensingen,zijn nooit tevreden hier,géén begrip voor mindere periode etc. Een waslijst aan een hoop geneuzel van sommige klootjesvolk.

14-01-2022 15:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.