Farioli liet speech aan Berghuis: 'Werd bijna emotioneel toen hij aan het woord was'

door Jari Perridon 171

Bron ESPN

Farioli liet speech aan Berghuis: 'Werd bijna emotioneel toen hij aan het woord was'

door Jari Perridon 171

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli is trots op zijn team na de zege op bezoek bij Feyenoord. De trainer is blij met het proces waar de Amsterdammers in zitten en geniet zichtbaar. De Italiaanse oefenmeester ziet dat de spelers veel voor elkaar over hebben en voor elkaar door het vuur willen gaan. Ook Steven Berghuis wist een bijzondere bijdrage te leveren voorafgaand aan De Klassieker.

Ajax trakteert: krijg vandaag gratis bedrukking op het uitshirt!

'Het gevoel is goed. De wedstrijd van vanavond was goed, vooral de concentratie ben ik tevreden mee. Ook de support van de spelers die niet speelden en de energie die ze elkaar gaven ben ik enorm blij mee', begint Farioli op de persconferentie. Voorafgaand aan het duel liet Farioli de speech aan de mee afgereisde Berghuis, die voor het eerst in weken weer bij de wedstrijdselectie zat. 'Ik werd er bijna emotioneel van tijdens de minuut of anderhalve minuut dat hij aan het woord was. Dat hebben we nodig, zulke mensen wil je aan boord hebben', is hij van mening.

Ondanks het goede resultaat blijft Farioli nuchter. 'Dit is natuurlijk een belangrijke wedstrijd, maar het is nog maar een stap in ons proces. We zijn nog altijd aan het bouwen.' De spelers van Ajax oogden volgens velen een stuk scherper dan afgelopen weekend. 'Het is iets dat je kan vragen of onderschrijven, maar je moet spelers in de groep hebben met de juiste instelling. Ik zeg al vanaf het begin dat we nog ver van perfectie afzitten. Maar het werk en de liefde die de jongens op het veld leggen is geweldig', vervolgt de oefenmeester.

Focus op PSV-thuis

Op de persconferentie kreeg Farioli ook de vraag of hij al verder durft te kijken dan de fundering van het huidige elftal. 'Als je druk bezig bent met naar beneden kijken en het bouwen van de fundering, kan je niet veel naar boven kijken. Ik kijk nog veel naar de fundering. We moeten genieten van het resultaat, maar ook snel achter ons laten. We moeten ons nu weer gaan voorbereiden op het duel met PSV.'

Tekst gaat verder onder de afbeelding.

francesco farioli feyenoord ajax 24 25
Farioli geeft aanwijzingen tijdens De Klassieker.

De Italiaan herhaalt nog maar eens hoe blij hij was met de instelling van zijn spelers op woensdagavond. 'We hebben de wedstrijd gespeeld zoals we wilden, dat heeft voornamelijk te maken met de instelling van de spelers. We zijn heel erg blij, maar we moeten verder', doelt hij op het duel van zaterdagavond.

Lovende woorden voor spelersgroep

Farioli lichtte de prestatie van Chuba Akpom nog eens uit. Volgens de Italiaan had Akpom weinig beter kunnen doen. Ook de rest van de spelersgroep kan rekenen op lovende woorden. 'Akpom had vandaag een fantastische instelling en dat na zo lang zonder basisplaats. Het zit in deze groep en dat maakt me echt trots. Toen ik hier kwam wilde ik dat mijn spelers nieuwsgierig waren en de deur open zouden zetten. Ik heb nog nooit een team gehad dat zo makkelijk te coachen was. Het resultaat heeft ook te maken met de vorige wedstrijd. We willen het maximale uit onszelf halen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

3sterren +20205

De 3 personen die ik de zege het meeste gunde:

1 Farioli, omdat die het gewoon wél flikte om de artsrivaal de mond te snoeren;
2 Berghuis, omdat hij de moed had om naar een échte voetbalclub te verkassen;

Hopen op de winst voor ons aller Ajax dat waren er natuurlijk velen, maar zwartkijkers helaas nog veel meer, zo viel te vaak te lezen op dit mooie Ajaxforum.

3 Mezelf, omdat ik er in geloofde.

Maar zeker ook alle echte trouwe Ajaxsupporters hier op AS en waar dan maar ook ter wereld.
WZAWZDB ...

01-11-2024 14:53

36 +8675

Het valt langzaam in elkaar mooi om te zien

31-10-2024 17:55

3sterren +20205

Ik mag hopen dat je de puzzelstukjes van de kampioenspuzzel bedoelde en niet de selectie zelf ...
; )

01-11-2024 14:55

ProfessorX +19827

Feijenoord uit volle bak supporters heksenketel
PSV thuis volle bak supporters heksenketel
Macabi Tel Aviv thuis volle bak supporters Heksenketel
Twenthe uit volle bak supporters heksenketel

en laat Ajax nu op zijn best in heksenketels zijn.

31-10-2024 13:46

Medoz +4322

Maar da's logisch: Ajax is de drank in de ketel die iedereen betoverd!

31-10-2024 16:43

Kaatje +4803

Farioli: 'Ik heb nog nooit een team gehad dat zo makkelijk te coachen was'. Nou beste Francesco Farioli, dat is toch echt je eigen verdienste. Compliment!

Ik zei ook altijd tegen mijn baas: als jij goed bent voor mij, ben ik goed voor jou :-)

31-10-2024 13:08

PD119 +118

Dat wat je geeft kun je ook terug verwachten.

01-11-2024 08:26

Asociaal +2794

Nou willen we ook weten wat Berghuis gezegd heeft

31-10-2024 12:59

ajaciedje90 +60096

Alex Kroes heeft veel kritiek gekregen (ook terecht) maar eerlijk is eerlijk het aantrekken van Traore, Klaassen & Weghorst en het verkopen van Bergwijn heeft de club goed gedaan.

De beste transfer is natuurlijk Farioli

31-10-2024 07:54

FrancescosRavioli +15323

Traore was de enige aankoop die niet voor de hand liggend was. Ik ben blij met Klaassen en Weghorst hoor, maar dat een speler als Perisic niet gehaald werd vind ik ronduit bizar.

31-10-2024 08:43

ajaxdna +1540

Een mega salaris voor een man van glas. Dat is in onze huidige financiële situatie een bizar goed idee inderdaad...

31-10-2024 09:15

RuudVH +330

Nou wat heeft die perisic al vele bijgedragen he, voor date mega salaris. Poeh poeh

31-10-2024 10:02

FrancescosRavioli +15323

Dat is achteraf makkelijk praten. Feit is dat we op links 1 linksbuiten hebben en op rechts 1 die vaak geblesseerd is en een jongen met het niveau van Dordrecht.

31-10-2024 10:15

Sjaakvaak +26588

Inderdaad ajaxdna, schandalig dat Traoré gehaald wordt terwijl hij de fitheid van een verlepte druif heeft

31-10-2024 12:57

HJC +8033

Kroes is de perfecte TD. Hij heeft alleen maar logische dingen gedaan.

31-10-2024 11:19

KarimB +11571

Zullen we gwn genuanceerd blijven haha

31-10-2024 13:53

DeCruijffiaan +429

Ik help de F-side graag een handje met een nieuw liedje op de wijze van ‘You are my sunshine’: 🎵
‘Oh Farioli, oh Farioli, you make me happy when skies are gray! We could have Mau-rice, but he’s a w*nker, so Farioli don’t go away!’

31-10-2024 07:47

ProfessorX +19827

even van de week langs gaan naar het honk leg het daar neer
AFC AJAX Supportershome Zuid H

31-10-2024 13:48

4xEC1 +7741

Over Maurice Steijn gesproken: Ik dacht bij de uitspraak van Farioli: (nog nooit een team gehad dat zo makkelijk te coachen was) meteen aan Maurice Steijn...... Wat een contrast!!

31-10-2024 15:20

Jariiii +22105

Are you watching, are you watching, are you watching Maurice Steijn

31-10-2024 07:42

Dolblij +45284

Tsja, een team dat 2 jaar niet fatsoenlijk dan wel vanuit een strandstoel op Ibiza gecoacht werd, hunkert naar vastigheid.

31-10-2024 07:36

3sterren +20205

Plus een bevlogen coach met geloof in zijn beschikbaar gestelde Ajaxselectie en dat bovendien vervolgens ook met veel enthousiasme weet over te brengen op zijn spelers ...

31-10-2024 09:38

Dolblij +45284

Oh ja, niet Farioli maar Furioli. Der Mann brennt.

31-10-2024 09:42

ajax4perez +9565

Klasse klassieker! Uitlooptraining, kracht en verder rust,
Morgen weer trainen en zaterdag 55000 man achter ons aller Ajax ❌❌❌

31-10-2024 07:34

AjaxMaluku +2496

schitterende verhalen allemaal

31-10-2024 06:57

VakM +2188

Jongens, hou nou op over Steijn! Zometeen wil Sem alleen naar PSV!

31-10-2024 06:30

Amp +37800

Blijven roepen dus

31-10-2024 08:09

FrancescosRavioli +15323

Wij hebben Sem niet nodig met Berghuis, Akpom, Klaassen en FJ.

Daarbij gaat Sem sowieso niet komen. Veel teveel een papa's kindje gebleken

31-10-2024 08:46

JariJari +15255

Klaassen is de betere versie van Sem Steijn.

31-10-2024 12:10

VluggeJaapie +2044

Als je resultaten wil halen ... moet je keuzes maken met deze selectie en dat doet onze mafiabaas op de juiste manier!!!

Al die voetbalkenners op tv met Afallay voorop hahahhaha....

31-10-2024 06:15

Dude125 +1216

"kenners"
"deskundigen"
"watchers"
podcasters die in een uur dat zeggen wat ik zelf in tien seconden ook kan zien/weten.

Lekker belangrijk allemaal, net als die kakkies zelf.

31-10-2024 06:49

HansBrobbey +1031

Heerlijk die blijdschap te zien ook van Berghuis in de catacomben na de wedstrijd. Wat moet hij een grafhekel aan die pauperclub hebben zeg. Deze overwinning voelt zo heerlijk. Voelt eigenlijk nog lekkerder dan een 0-5 winst, waarbij iedereen van tevoren al zou denken dat we feyenoord zouden oprollen. Heel Nederland gaf ons geen kans, maar uiteindelijk kreeg feyenoord geen kans.

31-10-2024 05:27

Ajacider +4926

De aanwinst van het jaar. Ik hoop dat we Farioli nog een jaar kunnen behouden want het enorme verschil in prestaties komt echt wel op zijn conto.

Zijn cruciale beslissingen:
Pasveer over Ramaj
Baas behouden
Hato uit het centrum
Davy willen behouden
Rouleren

Kwam met penalty serie thuis tegen Panathinaikos nog goed weg maar in dit prille seizoen al meer hoogtepunten beleefd dan het hele vorige seizoen

31-10-2024 00:24

JD84 +2100

Gewoon 3 jaar behouden...minimaal...geen gedonder!

31-10-2024 00:42

VluggeJaapie +2044

20 wedstrijden 1 verloren...geloof ik!

31-10-2024 05:59

ajax4perez +9565

Davey behouden of terug halen ?

31-10-2024 07:35

Ajacider +4926

Is behouden nadat hij conditie op peil hield. Ik snap overigens de verwarring, schreef bovenstaande dronken van geluk

31-10-2024 07:40

Aldek +5090

Wat een gelul… hoop dat hij behouden blijft… man man.. begint dit nu alweer bij sommige angsthazen 🙈

31-10-2024 11:06

Ajacider +4926

Want er worden geen afkoopsommen voor trainers betaald bedoel je? Of ben jij een van de weinige aanhangers van de Aurelius theorie dat een trainer geen invloed heeft en het toch niet uitmaakt wie er voor de groep staat. Maw, zijn eventuele opvolger presteert hetzelfde?

31-10-2024 13:01

dp92 +11258

Als hij met dit materiaal 2de wordt, komt hij gewoon heel hoog op het lijstje van topclubs. Probeer hem dan maar eens te houden.

01-11-2024 04:56

AFCAjax_1988 +3809

Het lag niet aan Steijn

31-10-2024 00:14

JariJari +15255

Maurice 'FUCK MIJN SPELERS' Steijn 😂

31-10-2024 00:41

Ferd +38536

'het maakt niet uit wie er voor de groep staat' Aurelius zal wel een paar dagen offline blijven

31-10-2024 02:29

Aurelius1 +19735

Mooi dat het goed gaat.

Er is absoluut geen vergelijking te maken tussen twee seizoenen. Dat doen wetenschappers dan ook logischerwijs niet, want die houden zich aan de feiten, niet aan beleving.

Het cv van Steijn is overigens nog altijd beter dan dat van Farioli. Zet de prestaties maar op een rij.

31-10-2024 03:56

Ferd +38536

de spelergroep is 90% hetzelfde, dat is een feit. En toch doet Farioli het beter dan Steijn, ook dat is een feit.

Beter CV? Steijn heeft op Ibiza helemaal geen centrale verwarming nodig, hooguit airconditioning. Qua prestaties op het voetbalveld is Farioli hem al voorbij, ondanks dat hij een veel kortere loopbaan heeft tot nu toe. Ook dat is een feit.

31-10-2024 04:25

sirfugy +540

@Aurelius1 Heerlijk hoe jij ook maar vast blijft houden aan je ongelijk. Volgens mij hoop je bijna dat we gaan verliezen zodat je weer kunt roeptoeteren.

31-10-2024 05:06

Aurelius1 +19735

Je kunt niet vasthouden aan ongelijk als iets wetenschappelijk bewezen is lol. Dat is hetzelfde als beweren dat je valselijk vasthoudt aan het feit dat de aarde om de zon draait.

Overigens heeft Priske nog steeds een veel beter cv dan Farioli.

Er is een groot verschil tussen beleving versus feiten.

31-10-2024 05:10

Ferd +38536

en dat is nu het ding, wat jij roept is niet wetenschappelijk bewezen. Jij hebt één zin uit een onderzoek volledig uit z'n verband getrokken en roept sindsdien: De TrAiNeR mAaKt GeEn VeRsChIl

31-10-2024 05:12

NoPants +7492

Aurelius, als je nú nog steeds niet ziet dat een coach zeker invloed heeft dan is er weinig wetenschappelijks aan je opvatting.

Farioli rouleert véél meer dan andere coaches waardoor nu cruciale spelers fitter zijn dan anders. Heeft dat geen invloed?

Als je 100 man gister de opstelling had laten maken had waarschijnlijk nog niemand de opstelling van gister gehad. Had het geen invloed dat we akpom op rechtsbuiten hadden, of was dat gewoon een logische plek voor akpom? Ookal heeft hij daar nog niet eerder gespeeld.

Iets wat al heel lang wetenschappelijk bewezen is, is dat een manager (even los van voetbal) er goed aan doet om een teamgevoel in zijn team te creeren. Er zijn heel veel theorien hierover waar heel veel bedrijven heel veel geld in investeren. Feit is dat onder farioli er duidelijk een betere teamspirit is, zelfs onder de spelers die niet spelen.

Ja ik weet het, “empirie”, je hebt een paar onderzoekjes en negeert de tientallen onderzoeken die het tegendeel aantonen. Jij bent slim en wij zijn dom. Ik weet het.

31-10-2024 08:33

slumpf +4567

En regressie! Vergeet de regressie niet, for Pete's sake!




Naar het gemiddelde...

31-10-2024 08:41

Ferd +38536

en die paar onderzoekjes waar hij mee aankomt NoPants, die heeft hij niet eens goed gelezen. Want de conclusies die hij trekt uit die onderzoeken, die trekken de onderzoekers niet eens.

31-10-2024 09:34

Hebbendiekip +4793

Neem hem nou gewoon niet zo serieus, hij gaat namelijk nooit in discussie. Hij zegt alleen dingen, staat nooit open voor een andere invalshoek.

Bovendien is hij meermaals niet bereid om de onderzoeken die hij aanhaalt te benoemen en/of te tonen. Jammer vind ik, want ik ben erg benieuwd, hou wel van wat kennisverwerving.

Zoals jij inderdaad benoemd trekt hij conclusies die daadwerkelijke onderzoekers niet zouden durven wagen. Zeer bijzonder.

31-10-2024 10:25

HJC +8033

Nou 90 % ? Een jaar geleden hadden we Henderson, Klaassen, Weghorst, Baas en Godts niet in de selectie .
Dat waren gisteren 5 basisspelers .

31-10-2024 11:23

Indy2 +15254

Dat de gemiddelde trainerswisseling niet of nauwelijks tot betere prestaties leidt wil ik best wel geloven. Dat is middels statistiek en harde data eenvoudig vast te stellen. Dus dat is (wel of niet) een wetenschappelijk feit.
Echter de hypothese van Aurelius1 **dat is omdat een trainer geen enkele invloed op de prestaties heeft** is slechts een (bizarre) hypothese en geen wetenschappelijk feit.
Persoonlijk ga ik voor de hypothese dat de nieuwe trainer in de meeste gevallen niet beter is dan de ontslagen trainer — zie bijvoorbeeld de vervanging van Steijn door Schip.

31-10-2024 11:37

Ferd +38536

Henderson was er vanaf de winterstop al, Godts maakte vorig jaar z'n debuut. Baas werd door Steijn en Mislintat tijdelijk naar Nijmegen verbannen. Die stonden dus keihard allemaal onder contract bij Ajax. Blijven Klaassen en Weghorst over.

31-10-2024 11:39

Ferd +38536

hij heeft de links een paar keer gepost, ik heb ze gelezen en wat Aurelius doet is één of twee zinnen uit het hele onderzoek pakken en daar een compleet eigen theorie rond te verzinnen. Bijvoorbeeld "halverwege een seizoen een trainer vervangen heeft vaak geen zin" wordt "het maakt niet uit welke trainer er voor de groep staat".

31-10-2024 11:41

TeringHenkie +28450

"Henderson was er vanaf de winterstop al,"

Klopt, maar speelde niet tegen Feyenoord in de kuip. Gisteen was het zijn 1ste klassieker in de kuip.

31-10-2024 11:53

Ferd +38536

ik heb het niet over deze wedstrijd specifiek, maar over dit hele seizoen.

31-10-2024 11:54

Sjaakvaak +26588

Precies Hebbendiekip, en daarom zou hij al lang en breed verbannen moeten zijn door AS. Is alleen maar aan het uitdagen en aan het spammen door dezelfde linkjes tot in den treurnis opnieuw te posten. Maar weigert te aller tijde om in discussie te staan en inhoudelijk te reageren.

Aurelius is een ruziemakend trolletje.

31-10-2024 13:01

KleineReus +6478

Dude, doe ff normaal. Hij mag hier gewoon zijn mening geven. Ook al is ie repetitief en niet zo wetenschappelijk als hij zelf denkt. Zat anderen die hier ook voortdurend hun eigen stokpaardjes berijden.

31-10-2024 14:41

Godenzoon24 +15308

En het team zit dan al in de negatieve spiraal etc. In Ajax geval ook gebrek aan fitheid bv. Dat is halverwege echt niet meer goed te maken. Er zijn zoveel factoren! Maar een goede trainer die vanaf het begin af aan de tijd en middelen krijgt, maakt op zeker een groot verschil

31-10-2024 16:32

Sjaakvaak +26588

Serieus KleineReus? Vele gebruikers hier, waaronder ikzelf, hebben heel vaak uitgebreid inhoudelijk op zijn gedeelde research papers en dergelijke gereageerd. Zodra iemand echter inhoudelijk reageert, dan stopt hij met reageren.

Vervolgens blijft hij ondertussen dus wel iedere keer repetitief diezelfde artikelen rondspammen en is hij medegebruikers soms zelfs aan het beschimpen en van alles aan het verwijten. Hij is ver voorbij het punt dat hij zijn mening geeft en diep in het lastigvallen van mensen. Gewoon opbokken met die kerel.

01-11-2024 00:56

FdJMdL +4505

alle vertrouwen in deze absolute held, verleng zijn contract gauw

30-10-2024 23:52

Bruno04 +15783

Weet niet of hier F side supporters actief zijn maar jongens we hebben eigenlijk een Bella Ciao variant nodig voor farioli!

30-10-2024 23:45

Redrum +96117

Het is Francescooo, Farioliii, Francesco, Francesco, Francescococo , Farioliii, Farioliii, Francesco, Francesco, Farioli!

30-10-2024 23:51

axelAFCA1996 +822

Kan wel iets meer lyricaal, we zijn nou ook geen pokémons

31-10-2024 00:21

Ralphajax +71

Voor ons geen Brian, en ook geen Peter.
Maar wel een man, met een plan hier in AM-STER-DAM.
We love Francesco….Farioli.
And he loves Ajax Amsterdaaaaaam!

31-10-2024 06:40

slumpf +4567

Topper. Het is dat ik op vakantie ben, anders zou ik het zaterdag in het stadion even testen!

31-10-2024 08:43

Patrick.L +2631

Dit is 'm

31-10-2024 12:34

Bruno04 +15783

Ralphajax dit is hem! We moeten dit het stadion in krijgen. Kan een moderator dit niet vastpinnen ofzo. Of kan iemand het naar de f side sturen.

31-10-2024 13:48

Ralphajax +71

Haha, mooie reacties. Dank je.
Ik heb helaas niet de mogelijkheid om hem het stadion in te slingeren maar hij staat geheel tot uwer beschikking 😉❌❌❌

31-10-2024 18:22

Odin2710 +2102

Spelers zijn ook blij dat ze eindelijk een coach hebben die coached....

30-10-2024 23:05

Puntertje +1628

Berghuis heeft vaak goede teksten waar geen onzin bij zit. Zou echt graag willen weten wat hij zei.

30-10-2024 23:05

daslogisch1 +10199

Die kun je om een boodschap sturen. Vice captain wat mij betreft.

31-10-2024 00:56

myway25 +2451

De spelers van Ajax zijn meteen na vanavond duurder op de transfermarkt!

30-10-2024 23:05

LukaLitmanen +82103

Ben wel benieuwd naar de speech nu.

Zal wel met doodsbedreigingen richting zijn dochtertje gaan door die semi criminelen te maken gehad hebben

30-10-2024 23:02

Ajax The Best +16582

"Ik heb nog nooit een team gehad dat zo makkelijk te coachen was."
Het probleem dat we de afgelopen jaren hadden is vooral dat we niemand hadden die coachte, of überhaupt een idee had van wat we op een veld moesten doen. Daarentegen waren sommige wel goed in de weg naar Ibiza vinden.
Gelukkig ligt die tijd nu achter ons.

30-10-2024 22:57

kelvin_de_jong +1251

Kijk Maurice, zo kan het ook.

30-10-2024 22:53

insectenverdelg +23473

Die gooide na 1 slechte helft 5 spelers onder de bus. Farioli komt als held terug in de bus....

30-10-2024 23:01

BBAFCA +9767

Als we in de buurt van psv blijven en we krijgen in de winterstop nog 1 a 2 kwaliteitsinjecties, dan kan het wel is een heel mooi seizoen worden

30-10-2024 22:52

AFCCruyff +4043

Zaterdag verplicht van PSV winnen anders kunnen de titel aspiraties de ijskast in

30-10-2024 23:24

BBAFCA +9767

Hele arena er achter en ik sluit het niet uit!

30-10-2024 23:35

AFCCruyff +4043

We pakken ze die lampenkappen!!

30-10-2024 23:36

BBAFCA +9767

Precies! 👊🏼

30-10-2024 23:39

JD84 +2100

Gelijkspelletje kan ook nog!

31-10-2024 00:44

daslogisch1 +10199

Die komen zich vanzelf ook wel een keer tegen gedurende dit seizoen. Laat zaterdag de eerste uit een reeks worden!👊

31-10-2024 00:58

Yes +374

Als wij met Farioli tegen Mnu van José Mourinho hadden gespeeld dat denk ik dat wij toen Finale hadden gewonnen.....deze man kan echt voetbal lezen

30-10-2024 22:51

goajaxgo +14157

Ik denk dan eerder aan 2-0 bij rust voorstaan tegen Spurs.

30-10-2024 23:08

Jeroen90 +1495

Ja die wedstrijd ging dus vandaag in de rust ook door mijn hoofd. Echt een wereld van verschil met hoe ze de tweede helft vandaag hebben aangepakt. Je weet dat je tegenstander in die tweede helft niets meer te verliezen heeft. Het enige wat je dan moet doen, is je verdedigende taken uitvoeren en die wedstrijd doodmaken. Mooi voetbal doet er op zo'n moment echt niet meer toe. Ben er nog steeds wel eens ziek van hoe het toen is afgelopen. Gelukkig ging het onder deze trainer vandaag wel goed, zonder dat ze in de tweede helft fraai voetbal hebben gespeeld.

30-10-2024 23:58

VakM +2188

Zeker weten. Ik kan niet aan de finale denken zonder boos te worden op Bosz. Iedereen zag het in het stadion behalve de trainer

31-10-2024 06:28

Robbie en de Kock +11212

Farioli zit in een trip die pas eindigd aan het eind van het seizoen .
Dan kan hij pas ontspannen .

30-10-2024 22:46

ijzerchef +3152

Je zag Farioli emotioneel worden toen hij erover sprak.

30-10-2024 22:44

koenos1 +7942

Wat mooi dit!

30-10-2024 22:39

papflapjes +7194

Steijn: "Ze komen hun afspraken niet na. Nou, gewoon. Ik ga niet zeggen welke afspraken. Wat wil je nou dat ik zeg?"

30-10-2024 22:30

noppenkoning +41366

Maduro ook 3-0 achter tegen amateurs

30-10-2024 22:34

mvdk +44062 moderator

Steijn had er helemaal geen zin in.

30-10-2024 22:39

goajaxgo +14157

Hij had wel zin in een lekkere afkoopsom.

30-10-2024 22:42

FrancescosRavioli +15323

Coaching was Steijn z'n werk. Die denkt aan z'n portemonnee ipv leveren.

Voor Farioli z'n passie.

30-10-2024 23:29

The Future +5576

Ik moet hierbij denken aan Schreuder die na een wedstrijd aangaf zijn teamdag achter stond in de rust de instructies gegeven te hebben om het verdedigend dicht te houden én vol voor de winst te gaan.... Als je als trainer niet duidelijk bent of zelfs tegenstrijdige instructies geeft, gaat het nooit werken.

Daarbij helpt het ook dat Farioli wel heel erg tactisch traint en, voor mijn gevoel, veel herhaald op trainingen. Spelers lijken goed door te hebben wat hij wil, er vertrouwen in te hebben en het steeds beter uit te kunnen voeren. Daarnaast wordt men steeds fitter.

Ik vind nog steeds dat wij geen geweldige selectie hebben, maar er wordt echt het maximale uit geperst. Met deze selectie kunnen we op termijn nog iets groeien, maar met enkele gerichte aankopen kunnen we dat denk flink versnellen. Daar hoop ik dus op.

30-10-2024 22:52

FrancescosRavioli +15323

Ik vind het knap dat je dit materiaal 2 spelsystemen kan aanleren en het ze zowel tegen Besiktas als tegen Feyenoord zo goed kan laten uitvoeren

30-10-2024 23:31

Lazell +16989

Dat zijn nieteens instructies. Een instructie is "op het moment dat speler X wordt aangespeeld in fase Y, laat jij je man los en loop je door op speler X"

Doet me ook denken aan Schreuder die in de rust aan de spelers vroeg wat zij wilden doen waarop de spelers aangaven dat ze wilden dat een trainer het strijdplan bedacht. Echt totaal geen idee of overwicht. Dat zal je Farioli, Ten Hag, Bosz of Slot nooit zien doen.

31-10-2024 03:22

The Future +5576

Haha ja, er zijn trainers geweest die niet eens 1 spelsysteem voor de helft erin kregen. En die hadden langer de tijd 😉

31-10-2024 07:20

The Future +5576

Precies. Schreuder is echt extreem slecht tactisch, terwijl hij volgens De Telegraaf juist op dat vlak sterk was geweest/hij wel die stempel heeft.

31-10-2024 07:22

JariLitmanen87 +7934

Ik ben blij met Farioli. Het gaat allemaal met ups en downs maar die man heeft visie en kijk op het spel en een enorme gunfactor.

30-10-2024 22:24

Ajax Mario +1613

Kunnen we deze man een contract voor het leven geven?

30-10-2024 22:24

The Future +5576

Dat is natuurlijk ook overdreven. Farioli is natuurlijk erg goed bezig. We mogen daar heel blij mee zijn. Ik vraag mij echter af of zijn manier van werken spelers meerdere jaren op rij kan blijven prikkelen. Kan me ook voorstellen dat het op termijn vervelend wordt.

30-10-2024 22:55

FrancescosRavioli +15323

Ik zei het al eerder: ik zie overeenkomsten met de Boer. Hij is voor de fase waar we nu in verkeren als club heel belangrijk. Maar ook een de Boer kwam op een punt waar alles eruit gehaald was. Overigens vind ik Farioli tactisch sterker van wat ik tot nu toe zie

Na 4 jaar zou ik alsnog wel voor een andere trainer gaan. Knutsen alsnog proberen te verleiden.

30-10-2024 23:33

Ajax Mario +1613

True, was ook in “ the heat off the moment “ haha maar niet dat hij volgend jaar de deur weer uitloopt… 😉

31-10-2024 18:59

The Future +5576

De Boer had qua persoonlijkheid wel iets waardoor hij langer te pruimen was voor spelers. Hij was minimaal net zo veeleisend, maar zonder alle overdreven poeha. Dat gaat een keer zijn tol eisen bij Farioli, maar zolang het werkt stimuleert het juist.

31-10-2024 20:45

Ajax Mario +1613

Inderdaad, laten we er maar van genieten zolang het duurt we zijn iig op de goede weg terug, straks hopelijk weer met het oude en vertrouwde aanvallende voetbal, maar zoals bekend bij Farioli eerst het fundament leggen in de verdediging daarna doorbouwen naar een stabiel en mooi voetballende ploeg

31-10-2024 22:00

Oempaloempa +1477

Zijn die gouden Fariola dukaten al te koop?

30-10-2024 22:20

Petterson +25115

Mooie sneer naar zijn waardeloze voorgangers.

Maar denk dat er nog een kern van waarheid in zit ook. Deze groep van jonge gasten die zo veel sportieve ellende en non-trainers hebben meegemaakt zijn natuurlijk super gretig om onder een echte trainer te werken.

30-10-2024 22:15

RJB1979 +25820

Het zegt veel als TBS12 zelf zegt tactisch te zijn afgetroefd.

30-10-2024 22:17

papflapjes +7194

Of het zegt weinig. Ze willen graag dat het allemaal de schuld is van "Prutske", en dat het met een andere "tactisch betere" trainer weer gaat draaien.

30-10-2024 22:20

Newbee34 +6724

Het zegt best wel veel dat ze een inhoudelijke discussie hebben over de wedstrijd. Ik zie normaal alleen maar de letter k in veelvoud voorbij komen.

30-10-2024 22:40

FrancescosRavioli +15323

Terwijl Priske echt geen verkeerde trainer is.

Nee. Het is geen Arne Slot gebleken, maar minder dan een Gio destijds is die zeker niet en die bezorgde hen de titel

30-10-2024 23:34

Bobje99 +7144

Denk wel dat de groepssamensyelling dit jaar anders is dan vorig jaar. “Leider” Bergwijn is ingeruild voor weghorst en Klaassen. Henderson lijkt steeds beter op zijn plek en pakt nu echt zijn rol.

Ondanks dat zijn voorgangers er een puinhoop van hebben gemaakt denk ik wel degelijk dat Farioli een “makkelijkere” groep heeft.

30-10-2024 23:35

Petterson +25115

De aanwezigheid van Bergwijn als captain was we nefast ja.

30-10-2024 23:38

Ferd +38536

maar Steijn was degene die Bergwijn captain maakte.

31-10-2024 02:32

Bobje99 +7144

Ja, bij gebrek aan beter. Er was op dat moment toch niemand geschikter? Dat alleen onderstreept al dat de selectie nu beter in elkaar zit dan onder Steijn.

31-10-2024 07:15

goajaxgo +14157

We gaan Farioli straks nog missen. Onbegrijpelijk dat mensen hem hier pizzabakker etc. noemen.

30-10-2024 22:14

Petterson +25115

Overgrote meerderheid is wel positief toch!? Al leek het afgelopen twee weken wat te kenteren.

30-10-2024 22:16

NipeB +15807

Je kunt thuis tegen mindere teams gewoon niet zo spelen. Daar hebben degenen die een seizoenkaart hebben gelijk in. Uit in de Klassieker is dit prima. Thuis tegen PSV mag het ook met counters. Maar niet tegen de andere teams. Daar wil je beter positiespel, altijd druk zetten en meer lef zien. Dat spel moet gewoon snel komen.

30-10-2024 22:36

Petterson +25115

WII in aanloop naar serie Fey/PSV/TelA/Twe zie ik door de vingers. Ook al best wel vermakelijke thuiswedstrijden gespeeld toch?

30-10-2024 22:39

goajaxgo +14157

Als je weinig of geen creativiteit in de ploeg hebt, zul je in eerste instantie je verdediging op orde moeten hebben. En Farioli is de eerste om te zeggen dat we er nog lang niet zijn.

30-10-2024 22:41

KarimB +11571

Vanavond voor t eerst echt overtuigd van zijn tactiek deze wedstrijd. Afgelopen weken was t dan weer niet te volgen. T gaat met horten en stoten. Maar vandaag echt petje af

30-10-2024 22:47

FrancescosRavioli +15323

Dan moet je Farioli niet aankijken maar Kroes. Als je resultaten wil halen met dit materiaal moet je keuzes maken. Dat is iets wat Farioli gelukkig al heel snel door had.

30-10-2024 23:36

Lazell +16989

@NipeB: er zit een verschil tussen op de counter spelen en in de verdedigende stellingen gaan staan. Ajax zette bij vlagen zeer agressief druk, probeerde altijd op te bouwen en had sommige fases de bal langdurig in bezit. Maar je hebt ook nog een tegenstander die je af en toe terug dringt. Dit Feyenoord is individueel gezien sowieso gelijkwaardig.

Zoals Taylor ook aangaf. Het komt er niet altijd uit, maar aanvallend voetbal met hoge druk is altijd de intentie.

31-10-2024 03:25

Hijosdedioses +6680

Wat zou die gezegd hebben: “we moeten hier strijden voor Cruijff of Neeskens of Nouri”

30-10-2024 22:14

Petterson +25115

Those guys in Rotterdam drink cappuccino for diner .. we must kill’m!

30-10-2024 22:17

UwSchipper +5634

Nee dat denk ik niet.
Wellicht meer in de trant van bedreigingen aan zijn familie ??
Zijn overstap ??
De intense haat van 010 ??

30-10-2024 22:20

AINIESTA +44907

Dat ie weer fit is en er iemand z'n basisplaats kwijt zal zijn binnenkort.

30-10-2024 22:25

kay.e +1095

Lekker steef straks weer op t veld schitteren

30-10-2024 22:13

wijzijndebeste123 +164151

"Wij zijn niet bang, want Farioli is erbij"

30-10-2024 22:12

Tommyshelby +129199

Lang niet meer zo'n tactisch brein voor de groep gehad. Voelt lekker.

Als je in januari wat kwaliteit bij kunnen kopen kan het zowaar een leuk seizoen worden, zeker voor een tussenjaar.

30-10-2024 22:11

j0rnnn +5104

Dit jaar zal huren zijn denk ik. Volgend jaar weer kopen.

30-10-2024 22:27

MichaelAjacied +344

Nou, inderdaad. Sterker nog, ik kan me nauwelijks herinneren wanneer we überhaupt zo een tactisch strijdplan hadden wat ook nog goed werd uitgevoerd.

30-10-2024 22:34

Koscar +5398

Of een beetje gedurfd begroten als we in de winter al weten dat we heel erg lekker richting (v)cl plekken en/of Europese overwintering gaan - alhoewel dat laatste niet zo heel veel oplevert

31-10-2024 16:14

MalleEppie +15157

Was ook makkelijk coachbaar voor Schip

30-10-2024 22:08

Craain +4968

Jazeker en dat deed hij totaal niet. Hij werkte niets aan de verdedigende werk van de spelers.. net als Maduro.

30-10-2024 22:09

Lazell +16989

Als je ergens goed in bent en je weet hoe het moet, is het vaak "makkelijk". Maar voor de gemiddelde coach is het gewoon ontzettend lastig. Ook Schip/Steijn hadden geen makkelijke opdracht.

31-10-2024 03:29

wijzijndebeste123 +164151

Berghuis: "Laat dat gespuis werken voor hun ** geld"

30-10-2024 22:06

twynestar +28364

ik mag toch hopen dat hij zoiets niet heeft gezegd

30-10-2024 22:08

AINIESTA +44907

Hij citeert hier natuurlijk.

30-10-2024 22:25

AINIESTA +44907

Heeft ie toch nog wat waarde. Hopelijk snel weer op het veld te zien voor de broodnodige creativiteit.

30-10-2024 22:06

Ismael Urzaiz +2165

Berghuis stond op, schraapte zijn keel, en begon te zingen: "Het zijn maar..."

30-10-2024 22:06

wijzijndebeste123 +164151

Als je zondag wint sta je maar op 2 punten van de koploper. Ik verwacht dat Farioli tactisch een klasse beter is dan Bosz. Dus ondanks dat we minder kwaliteit hebben zijn we zeker niet kansloos.

30-10-2024 22:06

AINIESTA +44907

Psv heeft veel meer kwaliteit aan de bal en de Jong in de spits. Die kan je echt niet zoveel aan de bal laten vrees ik. Moet je eigenlijk ook niet willen in de Arena.

30-10-2024 22:07

wijzijndebeste123 +164151

Als Ajax PSV net zo onder druk zet als Ajax vandaag bij Feyenoord deed in de 1e helft komt De Jong alleen ver van de goal in balbezit. Daar is hij niet gevaarlijk.

30-10-2024 22:08

Craain +4968

Ja juist. Goed verdedigende werk doen en met de intensief de wedstrijd ingaan dan moet het goed komen. Kost wel veel energie om dit goed uit te voeren.

30-10-2024 22:11

Hakim22 +7456

maar bij voorsprong zullen we terugplooien. Dan komt De Jong wel in zn kracht. Denkvoer voor Farioli

30-10-2024 22:12

AINIESTA +44907

Dat was in de eerste helft met fases. 2de helft was daar niet veel meer over.

Je kan niet met 40% balbezit aankomen in de Arena tegen PSV. Die kunnen veel makkelijker wat creëeren dan Feyenoord met zoveel balbezit. De goals van Ajax vielen ook wat gelukkig dat hielp enorm vandaag. Denk dat we PSV echt bij de strot moeten pakken en zelf veel meer moeten gaan voetballen.

30-10-2024 22:13

wijzijndebeste123 +164151

@Hakim22
Zet je Rugani op De Jong. De Jong is de beste kopper van Europa maar Rugani is ook goed id lucht. Daarbij was De Jong vorig seizoen in de Arena op 1 moment na totaal niet gevaarlijk. Sutalo had hem goed id tang toen.

@A.INIESTA
Vorig seizoen waren we zelfs de betere thuis tegen PSV. Nu met Farioli zullen we nog beter voor de dag komen.

30-10-2024 22:14

Harold +10579

We hadden ooo we het voordeel dat de 1-0 :snel werd gemaakt

30-10-2024 22:18

AINIESTA +44907

Laten we het hopen!

30-10-2024 22:23

KarimB +11571

Je maakt het wel moeilijk hoor. Telkens als mensen om raken om Farioli. Ook mij heeft die vanavond geraakt. Maar dan ga jij met je overdrive weer over te top.

30-10-2024 22:37

wijzijndebeste123 +164151

Fenomenale trainer. Je gaat t pas zien als je t doorhebt. Ook jij gaat volledig voor de bijl straks.

30-10-2024 23:01

KarimB +11571

Ik hoop t met je mee. Maar ik heb je ook zo over Knutsen en Potter horen praten haha.

Maar leg is uit. In wat is hij fenomenaal

30-10-2024 23:53

wijzijndebeste123 +164151

Hoezo “maar”? Waarmee had ik ongelijk dan? Alledrie zijn t hele goede trainers. Echter noemde ik Farioli al vorig jaar november (samen met Knutsen) voordat Potter speelde. En toen bekend werd dat we Potter of Farioli wilden gaf ik direct aan dat ik dacht dat Farioli een betere match zou zijn omdat Potter qua managementstijl een soort Schreuder is.

30-10-2024 23:58

KarimB +11571

Je gaat nu al paar x de vraag uit de weg. Begrijp mij niet verkeerd. Farioi doet het prima.

Maar jij maakt er een soort demi god van. En waar is dat tot nu toe op gebaseerd?

31-10-2024 09:41

wijzijndebeste123 +164151

Waar heb je t over? Dat heb ik je eergister uitgebreid uitgelegd toen je hetzelfde vroeg.

31-10-2024 09:47

KarimB +11571

Dat heb ik even gemist, zal t is opzoeken.

31-10-2024 10:25

Keizer +30176

Dit zei Maurice ook vorig jaar vanuit z'n hangmat op Ibiza.

30-10-2024 22:05

Danielson +50469

Toptrainer. Kroes heeft er in de transferperiode weinig van gebakken maar op de trainerskeuze valt helemaal niets af te dingen.

30-10-2024 22:04

WantAmsterdam +116147

Beuker bedankt!

30-10-2024 22:23

Ferd +38536

alleen ..... als Kroes z'n zin had gekregen dan was Farioli nu geen trainer van Ajax. Zijn eerste keuze was Van Gaal, maar die deed het niet vanwege zijn gezondheid. Zijn tweede keuze was Potter, maar die was te duur. Zijn derde keuze was Ten Hag, maar die bleef nog een paar maanden in Manchester. Pas toen kwam Farioli in beeld. En dat kwam door Beuker, niet door Kroes.

31-10-2024 02:36

Betuwe85 +20687

Heel benieuwd maar die woorden van Berghuis

30-10-2024 22:03

AINIESTA +44907

Het zijn maar kutkakkerlakken!

30-10-2024 22:05

GNBL +90031 moderator

"Werken voor je kanker geld"

Nee, zonder gekkigheid. Berghuis heeft sinds zijn overstap naar Ajax een ongekende hoeveelheid shit over zich heen gekregen, tot aan doodsbedreigingen aan toe. Het is eigenlijk te walgelijk om te beschrijven. Berghuis heeft natuurlijk aan beide kanten gestaan in de klassieker, dus als er iemand het belang van deze wedstrijd goed kan benadrukken, dan is het Steven wel.

30-10-2024 22:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.