Branie: 'Het afhaken van Graham Potter straalt negatief af op Ajax'

door Jesse ter Haar 166

Bron Ajax Showtime

Branie: 'Het afhaken van Graham Potter straalt negatief af op Ajax'

door Jesse ter Haar 166

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax is sinds zondagmiddag zeker van de vijfde plek in de Eredivisie. De Amsterdammers wonnen in eigen huis van Almere City, terwijl NEC en FC Utrecht juist verloren. Tegelijkertijd is het de vraag hoe de selectie van Ajax er komend seizoen uitziet en welke trainer er voor de groep staat. Gaat Francesco Farioli dan de gelukkige worden? Dat en meer wordt besproken in de nieuwe aflevering van Branie, de Ajax-podcast van Het Parool.

Daags na het duel tussen Ajax en Almere City zijn naast presentator Menno Pot ook Jop van Kempen (Het Parool) en Jesse ter Haar (Ajax Showtime) te gast. Het drietal bespreekt de wedstrijd tegen de club uit Almere, waarbij natuurlijk vooral de rol van Steven Bergwijn wordt belicht. De Man of the Match produceerde een hattrick en was dus hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor een relatief eenvoudige overwinning.

Verder kunnen de eventueel vertrekkende spelers niet onbesproken blijven. Zo gaan er verhalen of is er iets te zeggen voor vertrekken van spelers als Jordan Henderson, Devyne Rensch en Bergwijn, maar wat is verstandig voor Ajax? Moet de club voor de financiële middelen kiezen of moeten de spelers behouden blijven en de as van het nieuwe Ajax vormen?

Ajax' trainerspositie

De trainerspositie bij de club passeert eveneens de revue. Wekenlang leek Graham Potter de grootste kandidaat om aan de slag te gaan bij Ajax, maar hij bedankte uiteindelijk voor de eer. De Engelsman had te weinig vertrouwen in het project dat Ajax vanaf komende zomer wil opzetten. Het resultaat: de Amsterdammers schakelden razendsnel door naar Francesco Farioli, de oefenmeester van OGC Nice die dicht bij een overgang naar Ajax lijkt.

Tegelijkertijd lijkt de huidige oefenmeester van Ajax, John van 't Schip, niet bepaald bij de plannen voor het nieuwe seizoen te worden betrokken - en dat terwijl het nog altijd wel de bedoeling is om hem voor de club te behouden. Gezien de onzekerheid richting komend seizoen is de situatie uit te leggen, maar is het dat op menselijk vlak ook? Dat en meer in de nieuwste editie van Branie.

Branie is dit seizoen elke maandagmiddag om 12.00 uur te beluisteren via Spotify, iTunes en onze website. Luister de nieuwe aflevering nu!

Jesse ter Haar (X: @jesseterhaar | E-mail: j.terhaar@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Techno303 +2572

Wat een gelul zeg dat het niet kunnen aanstellen van Potter negatief afstraalt op onze club de tering…

15-05-2024 07:34

nightgoat +30944

Branie binnenkort;

Het aantrekken van Francesco Farioli straalt positief af op Ajax.

14-05-2024 19:57

Jelluhafca +3389

Ik ben juist heel blij dat Potter niet gekomen is, capsones heb je maar in Engeland niet bij Ajax! Het is graag of niet, het moet een eer zijn om bij een van de grootste clubs van de wereld trainer te mogen zijn!

14-05-2024 17:13

SonnySilooyAFC +8

Wellicht is de strekking van het verhaal je ontgaan; Potter had simpelweg geen vertrouwen in het project dat Ajax heeft voor komend seizoen. Als een trainer en mogelijk ook spelers om die reden afhaken, dan is er dus meer aan de hand.

14-05-2024 21:57

Rock69 +8411

Ik hoopte ook op een jonge dynamische coach. Maar zemelen bij Branie is zoeken naar iets om over te zemelen. Laat Farioli maar mooi naar Ajax komen.

14-05-2024 16:52

komopajax777 +13229

Ik denk dat er over een tijd over Farioli zal worden gezegd dat het mislopen van Potter een zegen is geweest.Het scheelt ook heel veel geld dat we elders kunnen gebruiken.Mijn voorkeur gaat uit naar de jonge dynamische en talentvolle Farioli.De eerste Italiaans trainer in de historie van Ajax.Een filosoof aan het roer!

14-05-2024 16:18

MPAjax +8400

Miljoenenjacht gaat ons huisje voorbij

14-05-2024 14:56

DEELM +11891

Dit straalt helemaal niet nadelig uit op Ajax. Ajax toont in deze lastige tijden aan niet mee te gaan in de BPL salarissen die Potter wilde en ondertussen een goed plan B achter de hand te hebben. Komt juist over als goed beleid. En dat hebben we al een tijdje niet gezien in de Arena.

14-05-2024 14:32

SonnySilooyAFC +8

Het ging niet om het geld, maar om het ontbreken van een goed plan voor volgend jaar.

14-05-2024 21:59

ajaxrosenberg +1359

Ik zie het sowieso niet zo in Potter dus ik vind het meer dan prima! Farioli is ook verre van een zekerheid maar heb ik op een of andere manier toch een beter gevoel bij.

14-05-2024 12:14

Robertini +39160

Wat een onzin. Het is gewoon heel logisch dat een premier league trainer niet naar Nederland komt.

Het zou een coupe zijn geweest als het gelukt was, dit als uitkomst is gewoon normaal.

14-05-2024 12:03

Balgevoel +30849

Tsja, het 'afhaken' van Potter... Het is natuurlijk net zo goed mogelijk dat binnen Ajax gedacht werd: Farioli maakt eigenlijk de betere indruk, is goedkoper, er sluimert (nu nog) geen Premier League-interesse door en Potter kreeg wel héél erg veel noten op z'n zang. Is bovendien als coach ook meer de kameleon, in vergelijking met Farioli. Kan me voorstellen dat ze juist gaan voor een basis met tactische consistentie...

14-05-2024 11:57

Indy2 +15254

Sorry Potter, geen tijd, we zijn doorgeschakeld. You fumbled the ball. Arrivederci.

14-05-2024 11:47

ouweman +4929

Potter, Potter, who the fuck is Potter

14-05-2024 11:42

Juan62 +46179

Iemand die zichzelf over een tijdje voor de kop slaat dat hij zo hebberig was ten opzichte van Ajax

14-05-2024 11:56

Odysseus +14274

Ik erger mij zo ongelooflijk aan die Jop.

14-05-2024 11:34

Sti Jn +3101

Jop wie?

14-05-2024 11:43

Odysseus +14274

Van Kempen, die journalist bij Branie.

14-05-2024 12:30

RJB1979 +25657

Wat een onzin. Op Engelse fora lees ik overal dat in Engeland iedereen begrijpt dat Ajax niet kan en wil meegaan in de salariseisen van een in hun ogen middelmatige trainer maar wel EPL salariseisen. Zelfs daar realiseren ze zich dat zelfs degradatiekandidaten al 100 miljoen gratis geld krijgen door de televisierechten.

14-05-2024 10:22

MPAjax +8400

zeg maar gewoon blanco cheque en dat voor dorpjes van 250k inwoners

14-05-2024 14:58

Babangida83 +23877

Daarom is het zo belangrijk dat je dit soort zaken nooit of te nimmer lekt. Wat nu opzichtig wél gedaan wordt.

14-05-2024 10:19

Cohen67 +386

En door…

14-05-2024 10:15

tripleA +3882

Wat een onzin, Potter is toch geen Cruijff of Guardiola?

Potter wilde gewoon teveel poen en die onderhandeling is gestaakt. Next.

14-05-2024 09:57

Altijdindestraat +39977

Denk eerder dat Ajax de stekker eruit heeft getrokken dan anders. Kijk vaak naar YT kanaal United Stand, vanwege ontwikkelingen Ten Hag en daar is Potter ook één van de kandidaten naast Southgate o.a. Van beide trainers worden ze niet blij, Potter is een 'muppet' en Southgate 'a horror show'. Dus heel goed staat Potter daar niet op, vind toch altijd dat je de mening van fans uit eigen land best serieus mag nemen.

14-05-2024 08:58

Dirk +7014

De adoratie in Kroes is groot binnen de club. Hij moet toch weten wat er in de hele Ajaxfamilie aanwezig is aan voetbal talent en ervaring . Waarom dan zo'n onbekende onervaren trainer binnen halen als die Italiaan . Ik begrijp ook dat elk gesprek moet plaats vinden om verdere stappen te kunnen gaan . Wetende ...hij mag niet falen ...

14-05-2024 08:34

LL +1299

Verwacht dat Farioli een prima keuze is (ook gevoelsmatig, dus de tijd zal het leren). Als ik reacties zie van spelers die met hem gewerkt hebben, geeft dat vertrouwen. Stengs, Luckassen, Benatia... allemaal positief en zelfs meer dan dat. Dat geeft volgens mij een beter en realistischer beeld dan roeptoeters als Derksen, Driessen, v Basten etc.

14-05-2024 07:20

Bergkam +4671

Flauwekul. Omdat hij vervroegd ontslagen is bij Chelsea? Is ook geen tovenaar hoor. Waarom gaat dat ten koste van Ajax? Zonder Potter gaat het leven ook verder.

14-05-2024 07:03

brullie +7031

Hoezo is dat slecht voor een club als Ajax? Potter is geen groots trainer, wel een goede, maar als we ons bij iedere afgeketste mogelijke transfer dit gaan schrijven, kom op zeg. Benieuwd bij welke "grote" club hij nu aan de slag gaat....haha!

14-05-2024 07:00

slowmow +1028

Potter...Potter Who The FUCK is Potter?

14-05-2024 06:23

leeuw58 +1938

Een of andere schilder.

14-05-2024 06:40

Mokum2018 +2106

Potter was toch een tovenaars leerling?

14-05-2024 09:48

leeuw58 +1938

Paulus Potter was een schilder en heeft ook in Mokum een eigen straat. Ga jij maar lekker naar die filmpjes kijken.

14-05-2024 12:32

DMDTagz +3259

Dat is niet aardig. Hij maakt feitelijk hetzelfde grapje als jij, maar dan met een andere Potter. Dan is dit pendante toontje (ga filmpjes kijken) erg ongepast.

14-05-2024 13:08

leeuw58 +1938

Dat was humor maar ja.

14-05-2024 13:42

Mijnclub33x +9853

Laten we even realistisch zijn he, Engeland is Nederland niet qua salaris. Potter vroeg 8 miljoen per jaar en bij ontslag, als hij er een 'potje' van maakt 50 miljoen oprotpremie. Deze mafkees is alleen maar geïnteresseerd in 💷💰. Dat kan je in Engeland flikken waar dergelijke salarissen de normaalste zaak van de wereld is maar niet in NL. Goed dus, niet met hem in zee te gaan.

Dan die Italiaan, ook niet doen. Wiens idee is het om een onervaren trainer in huis te halen die wij niet kennen en hij het Nederlandse voetbal niet kent. Dan krijgen we geheid Mislintat toestanden. Het zou Kroes zijn eerste grote blunder zijn om hem aan te stellen.

Nog even wachten, dan wordt ten Hag zeer waarschijnlijk ontslagen en kan hij terugkeren. Andere optie zou de combi Reiziger/Bogarde kunnen zijn. Jongens van de club die precies weten hoe het hier werkt.

Sterkte Kroes, heb er vertrouwen in dat je de juiste beslissingen neemt en we niet weer Mislintat toestanden krijgen.

14-05-2024 00:22

jerryisthename +31745

Eens met je eerste alinea. De rest niet.

Reiziger/Bogarde gaat hem niet worden. Ten eerste gaat Reiziger echt niet nu al weg bij Jong Oranje, terwijl hij nog maar een jaar geleden is vernederd bij Ajax en Bogarde gaat vrees ik niet terugkomen mbt. dat probleem waarom hij weg moest.
Deze combi was begin vorig seizoen een (goede) optie geweest. Nu deels onmogelijk, deels onrealistisch.
Alleen Reiziger was vorig seizoen in de winterstop de allerbeste oplossing imo. Maar helaas....deze ras-Ajacied werd vernederd door die eigenwijze overspannen kneus die er alleen voor zichzelf zat.

Ten Hag zou ik niet meer terug hoeven bij Ajax, zoals vele supporters die mening delen. Goede eerste paar seizoenen, na een heel stroef eerste half jaar. Laatste seizoen was uiteindelijk verschrikkelijk...terwijl de chemie een seizoen ervoor al uitgewerkt begon te raken. Om maar niet te spreken van de vele frustrerende en onnodige uitschakelingen in Europa...🙄
Met Tottenham als grootste deceptie. Heel slecht uiteindelijk. Ben je zo ver gekomen met goed voetbal, verpruts je het zo ontzettend dom met die kamikaze tactiek. Om maar niet te spreken over die domme uitschakelingen tegen die hufters uit Spanje en een Atalanta en nog een paar andere. No thanks dus! 😅

Een Frank de Boer en Erik ten Hag hoef ik nooit weer te zien bij ons aller Ajax als hoofdtrainer. 👍🏼
Ik wordt trouwens ook weer erg moe van dat nerveus klinkende gepraat en eigenwijze gedrag van EtH. Moet er echt niet meer aan denken gewoon! Haha.

14-05-2024 06:45

Mijnclub33x +9853

Reiziger, net als Bosz was onder de vorige directie vd Sar, Hendricks, v. Halst die naar de pijpen danste van Mislintat. Deze klojoos zijn nu opgedonderd. Zouden onder de nieuwe leiding een nieuwe kans moeten krijgen.

14-05-2024 07:39

Indurain +881

Hou toch op! Wijn zijn Ajax! Zo veel groter dan Potter ooit zal zijn, en dat benutten we wellicht niet goed genoeg…

14-05-2024 00:05

Dirkajaxied +10

Waarom Flick niet halen ?

13-05-2024 23:28

Jezweetzelluf +725

Heel ajax is ajax niet meer, we zijn zo triest afgezakt dat de hele identiteit verdwenen is. Gelukkig heb ik de wetenschap dat het eerder gebeurd is 1998 tot 2003 ia een zwart gat... hopelijk zijn we er mer 3 jaar weer bovenop met goed beleid. Het team wat er nu staat is horror aan de ogen. Ik heb in 39 jaar nog nooit zo'n zwak ajax gezien....

13-05-2024 22:37

leeuw58 +1938

Ik in 60 jaar.

14-05-2024 06:42

jerryisthename +31745

Eens. Ik ook niet...
Maar ik geloof dat het echt wel sneller kan dan een paar jaar, laatstaan 3.
Als alles goed samenvalt komende zomer en de trainer goed past en weinig punten verliest met een goed uitgebalanceerde selectie van ervaring en talent, na het doorselecteren en de gewenste vele tientallen miljoenen, dan wil ik het nog wel zien.
Ajax is en blijft Ajax. Kan in één jaar totaal anders zijn.
Als het bij PSV en Feyenoord kan, kan het zeker bij Ajax. Komt goed, vriend! Je weet zelluf! WZAWZDB. 👊🏼
Niet teveel luisteren naar die analisten op tv. 😂

14-05-2024 06:56

JoeBlow +8181

Ik vind de vermeende opmerkingen van Henderson vele malen dodelijker. Die ziet het aan de binnenkant.

13-05-2024 22:16

dp92 +11232

Precies, eerst Tadic, nu Henderson. Gewoon twee vedettes die weg willen, puur door de werkethos en kwaliteit van de spelers. Zeer pijnlijk

14-05-2024 06:39

Brooklyn +4142

Frank de Boer. Ervaren. Fanatiek. Getergd. Natuurlijk overwicht. Bekend met de club. Succes gehad met de club. Ook gefaald met clubs, wat ik persoonlijk belangrijker vind. Spreekt zijn talen. PR technisch gedekt (door broer Ronald). Kan een verdediging neerzetten (na een dramatisch seizoen). Kan voor een microfoon zitten. Vraag: heeft hij vertrouwen in dit materiaal? En dit management?

Naast hem een assistent die de zachte kant bewaakt. Van der Vaart?

Kritiek over zijn betonvoetbal? Paste ook bij de groep indertijd. Boven alles: deze man os een winner en heeft onder van Gaal de CL gewonnen. Wel ff ander materiaal natuurlijk.

13-05-2024 21:29

TeringHenkie +28313

Meen je dit 5 minuten getyp nu echt?

13-05-2024 21:33

Brooklyn +4142

De concurrentie neemt toe terwijl Ajax tweede moet zien te worden. Kijk even waar we staan. Geen avonturen nu. Eerst plaatsen voor de CL.

13-05-2024 21:37

JoeBlow +8181

Je was me kwijt bij de PR dekking door Ronald.

Frank is wel een gouden gast. Zou hem graag iets bij Ajax zien doen in de staf, alleen niet als hoofdtrainer.

13-05-2024 22:18

Mijnclub33x +9853

Frank d.B. lekker wegblijven, z'n voetbal is🥱😖😓

14-05-2024 03:43

Brooklyn +4142

Als je alle wedstrijden onder Ten Hag terugkijkt, denk ik dat je je een hoedje schrikt.

14-05-2024 08:37

Ferd +38450

@admins, kan deze gozer, en voor de rest iedere andere AS'er die voor Frank de Boer pleit, een eigen hoekje krijgen op de site, speciaal voor haters van attractief voetbal? Een soort van Spinalonga, het quarantine eiland voor lepra patiënten

14-05-2024 09:05

Breuk +25117

Dat is nog eens stoere taal.

14-05-2024 19:31

Ferd +38450

Het is een oplossing voor een probleem, .zonder de clicks te verliezen. Win/win zou ik zeggen

15-05-2024 06:01

Sti Jn +3101

Is Kompany niets voor Ajax?

13-05-2024 21:04

Sti Jn +3101

Speler coach

13-05-2024 21:12

Oxxer +163913 moderator

Jij weet wat een speler-coach is?

13-05-2024 21:19

JoeBlow +8181

Die gast is 38 😂

13-05-2024 22:19

Sti Jn +3101

Ja, dat was een cynische grap i.v.m. de huidige kwaliteit. “Als” leek me ook cynisch.

14-05-2024 16:19

fluwelenlinker +11712

Ik heb zijn naam al eerder laten vallen. Is een enorme persoonlijkheid. Spelers lopen met hem weg en hij is enorm gedreven.
Met Ten Rouwelaar heeft hij dan al een vertrouweling. Als hij dan nog zelf een assistent mag kiezen... Vermaelen zou een mooie keuze zijn als assistent.

13-05-2024 21:51

GarciaDeLaTorre +22940

Geen gekke suggestie. Heeft vast veel van ome Pep opgestoken. Probeerde met burnley ook echt te voetballen. Dit is in de Championship geweldig gelukt. In de premier league totaal niet.

Hij is ook enorm eigenwijs. Heeft burnley echt proberen te laten voetballen dit seizoen, terwijl ze daar voor premier league begrippen geen elftal voor hadden.

Heeft dat stug het hele seizoen doorgezet en zie nu het resultaat: degradatie. Een echt goede coach had het plan halverwege het seizoen omgegooid.

13-05-2024 22:21

Mijnclub33x +9853

Susanne Bakker misschien?

14-05-2024 03:44

Flaco +19583

Wtf is Graham Potter. Deze nobody mocht blij zijn dat Ajax interesse in hem heeft getoond.

13-05-2024 20:50

jipkoos30 +0

Daar dacht hij zelf anders over

Als je uit de premier league komt is een stap naar de 5e club uit de eredivisie niet direct een stap vooruit

13-05-2024 21:21

Aurelius1 +19722

Nobody cares

13-05-2024 20:47

AFCA1980 +0

We zijn een triest hoopje bagger geworden, zowel op als naast het veld. Niemand van een beetje naam en faam heeft natuurlijk de behoefte om zijn vingers te branden aan deze kansloze puinbak die Ajax heet. Wat loopt er op en naast het veld nou eigenlijk rond wat kwaliteit, inzicht en/of waarde vertegenwoordigt? Mijn Ajax-hart huilt...

13-05-2024 20:37

Bensco +7168

De carrière van Potter is ook makkelijk te ontleden. Opklimmen met een club vanuit het 4e niveau van Zweden klinkt indrukwekkend maar er is ook een investering groep op dat moment ingestapt. Hierdoor kon de club ineens betere spelers aantrekken en het is niet alsof Zweden nou zo’n hoogstaande competitie is. Het is maar zeer de vraag wat zijn aandeel hierin was.

Bij Swansea wist die 10e te worden en de kwart finale van de FA cup te behalen. Die stijgende lijn werd onder andere trainers voortgezet. Bij Brighton deed het boven verwachting goed. Brighton pakte eerst plek 15, toen plek 16 maar oversteeg alle verwachtingen ineens met een 9e plek, Brighton’s hoogste notering ooit.

Chelsea volgde maar die carrière was van korte duur. Hij gaat de geschiedenis boeken in als slechtste trainer ooit van Chelsea. Van de 31 wedstrijden gemanaged werden er 11 verloren en en 8 gelijk gespeeld.

Het probleem wat ik met Potter vooral heb is zijn zoekende houding als het gaat om spel opvattingen. Hij is flexibel in zijn manier van opstellen, wellicht te flexibel. Hij kent geen vaste spel formatie of voetbal filosofie. Hij past zich aan aan de club ipv dat hij zelf een visie implanteert. Potter zijn sterke kant is vooral team management, waar hij met psychologie spelers probeert te prikkelen en te ontwikkelen. Het is een goede teambuilder maar een tactisch meesterbrein? Daar heb ik echt mijn vraagtekens bij.

13-05-2024 20:28

Aurelius1 +19722

"Opklimmen met een club vanuit het 4e niveau van Zweden klinkt indrukwekkend maar er is ook een investering groep op dat moment ingestapt. Hierdoor kon de club ineens betere spelers aantrekken."

Goh, je zou het niet verwacht hebben. Mensen deden hier voorkomen alsof Potter met een stel veredelde amateurs richting de Zweedse eredivisie ging.

13-05-2024 21:21

Picard +3605

"De carrière van Potter is ook makkelijk te ontleden. Opklimmen met een club vanuit het 4e niveau van Zweden klinkt indrukwekkend maar er is ook een investering groep op dat moment ingestapt. Hierdoor kon de club ineens betere spelers aantrekken en het is niet alsof Zweden nou zo’n hoogstaande competitie is. Het is maar zeer de vraag wat zijn aandeel hierin was."

Sterker nog, degene die toen directeur van die club was zit nu in de bak voor fraude.

13-05-2024 22:09

JanBiesbos +29045

Pay back time volgend seizoen zeg ik tegen alle ajax haters 😛

13-05-2024 20:25

Altijdindestraat +39977

Or we dodged a bullet

13-05-2024 20:24

JanBiesbos +29045

Dat vieze geroddel over de mooiste , de beste , de grootste club van Nederland moet eens een keer ophouden !!!

13-05-2024 20:19

jipkoos30 +0

Dick Schreuder lijkt mij een uitstekende keuzen

13-05-2024 20:18

Professor +11134

Wat een gezeur weer!!

13-05-2024 20:08

Ajaxtrouw +6340

Zou wel heel pijnlijk zijn voor ons als die Potter nu naar Feyenoord zou gaan

13-05-2024 19:48

Altijdindestraat +39977

Ja hij gaat naar Feyenoord geloof me dat is echt een broodje aap verhaal, schrijf maar op: gaat nooit gebeuren.

13-05-2024 20:23

Spelvreugde +4611

Oh, zo erg dat Ajax er niet uitkomt met één kerel die vol met eisen zat. Slot was derde keuze bij Liverpool en Bayern zoekt zich het snot voor de ogen om een coach te vinden die daarheen wil.

13-05-2024 19:46

Jeugd +24732

Gezever, meer niet.

13-05-2024 19:42

Jutter1 +4314

Is natuurlijk afwachten of deze Potter Ajax wat meer op de goede weg had geholpen. Zijn cv is immers bepaald niet indrukwekkend te noemen zie oa zijn vrij recente ontslag bij Chelsea! De man schermt ongetwijfeld met een mogelijke functie bij ManU waar de trainersfunctie naar verwachting binnenkort vacant lijkt te zijn en waar hij ongetwijfeld er qua salaris aanmerkelijk beter uit zou springen in vergelijking met Ajax. Lijkt mij een zeer plausibele verklaring/rechtvaardiging mocht het zover komen dat hij Ajax momenteel laat schieten,,al zou je zelf in dergelijke omstandigheden verkeren!.

13-05-2024 19:26

Gonzalez75 +5871

Ik ben het met je eens. Deze trainer heeft nog niet veel laten zien. Dus inderdaad is dan de vraag of hij wel de weg omhoog zou hebben kunnen inzetten.

13-05-2024 19:34

Dolblij +45029

Het eeuwige gezeik en gestook van de TG heeft een negatievere uitstraling op Ajax dan een dure trainer die niet wil komen.

13-05-2024 19:01

rodnet +10269

Helemaal mee eens. Het is te gek voor woorden wat die rioolkrant allemaal verzint om welke ontwikkeling bij Ajax dan ook in een kwaad daglicht te stellen. Tenzij het natuurlijk naar de krant lekkende Nederlandstalige trainers betreft.

13-05-2024 19:12

JanBiesbos +29045

De TG is de grootste onrust stoker

13-05-2024 20:16

vak114 +5538

Off:
Ten Rouwelaar de nieuwe keeperstrainer van Ajax.

13-05-2024 18:59

Koningtoto +60250

Goeie keeper. Met een fantastische mentaliteit. Ik ben niet tegen.

13-05-2024 19:06

CircusRensch +1690

Maat van mij die fanatiek NAC-Fan is, is heel enthousiast over hem als keeperstrainer. Schijnt daar heel goed werk te hebben verricht met Olij en Verbruggen, dus ik ben enthousiast. Bovendien zit er een goede kop op

13-05-2024 19:10

Gaza +4381

Klopt ook inderdaad. Met name Verbruggen was lyrisch over hem.

13-05-2024 20:14

vandenhaas4 +15078

Niet geheel off aangezien Potter hoogstwaarschijnlijk de keeperstrainer (Roberts) van Chelsea wilde halen.

13-05-2024 19:24

fluwelenlinker +11712

Kan Ten Rouwelaar Kompany niet meenemen?

13-05-2024 19:27

Capocapo +12001

Zal wel meevallen. Gozer wil veel geld, Ajax wil wat minder betalen. Kan gebeuren.

13-05-2024 18:59

The Future +5574

Ben blij dat hij niet is gekomen. Een trainer mag best onderhandelen over het salaris, maar dit werd voor mijn gevoel wel erg hard gespeeld van zijn kant en dan krijg ik de indruk dat het meer om de pegels gaat dan de uitdaging bij Ajax. Aan de andere kant had Ajax natuurlijk direct moeten aangeven wat de mogelijkheden en onmogelijkheden waren qua invulling van de technische staf. Dan had deze hele soap een stuk korter kunnen duren.

Voor nu verder kijken. Wat ik tot nu toe meekrijg over die Italiaan is overall prima; bezeten van het spelletje, duidelijke spelopvatting en bewezen dit erin te kunnen slijpen bij zijn ploegen. Gezegd wordt dat hij geen aantrekkelijk voetbal speelt, maar op dit moment (met deze selectie en de financiële beperkingen) is het denk onrealistisch om te verwachten dat er volgend seizoen geweldig spel en geweldige resultaten worden geboekt. Daarvoor is de selectie echt niet goed genoeg/moet er teveel gebeuren en daarnaast is daar tijd voor nodig. Als die Italiaan erin slaagt om weer een lijn in het spel te krijgen, de ploeg stabiel goede resultaten behaald, talenten zich ontwikkelen en de basis wordt gelegd om het jaar erop weer beter spel erin te brengen ben ik tevreden. Dat lijkt mij ook wel realistisch.

Op dit moment is het los zand. Zowel in balbezit als bij balverlies. Men doet maar wat en spelers hebben geen enkele houvast aan elkaar qua speelstijl/afspraken/structuur. Dan snap ik dat veel spelers moeite hebben om hun niveau te halen. Als die structuur erin komt en er meer automatismen in het spel komen, kunnen we hopelijk snel stappen zetten richting minimaal een structuur goed presterende ploeg.

13-05-2024 18:55

JanBiesbos +29045

Hoop text niet gelezen ben met je eens 👍

13-05-2024 20:20

Nr.10 +111036

Wat mij betreft straalt het vooral slecht af op Graham Potter. Die heeft er blijkbaar geen kijk op.

13-05-2024 18:51

Aldek +5085

Het is weer allemaal negatief…. Pffff

Wat een negatief gezeik hier… het is een dramatisch jaar… (2 jaar) en dan bij alles wat er nu gebeurt ook alleen maar dat gejank…

13-05-2024 18:50

Arjuna +3732

geef het goede voorbeeld? ^^

13-05-2024 19:00

Jarikoning +7205

Heeft de trainer van Sporting al wat anders? Echte over performer. Soms moet je ook gewoon de beurs trekken als je denkt met hem worden we weer kampioen. Zo een Alonso is echt veel waard voor een club. Maar die lacht ons nu uit als we bellen

13-05-2024 18:48

GNBL +89905 moderator

Amorim lacht ons ook uit.

13-05-2024 19:53

Jarikoning +7205

Droevig dan, was hij al de trainer toen we wegspeelde? Of kwam die later

13-05-2024 20:36
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.