Bergwijn blikt terug op Ajax-tijd: 'Na aantal weken merkte ik dat aantal beloftes niet werd nagekomen'

door Bart Veenstra 270

Bron De Telegraaf

Bergwijn blikt terug op Ajax-tijd: 'Na aantal weken merkte ik dat aantal beloftes niet werd nagekomen'

door Bart Veenstra 270

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Steven Bergwijn kijkt ondanks twee mindere jaren met een grotendeels positief gevoel terug op zijn periode bij Ajax. De aanvaller maakte op de slotdag van de transferperiode een transfer naar Al-Ittihad en hoewel hij uitkijkt naar zijn nieuwe avontuur gaat hij Ajax zeker missen.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Bergwijn noemt het in een interview met De Telegraaf 'heel zwaar' om Ajax te verlaten. 'Het is ook een dubbel gevoel', zegt hij. 'Vooral Brian Brobbey en Kenneth Taylor zal ik erg gaan missen. Maar andersom ook hoor, denk ik', vertelt Bergwijn, die ook een dubbel gevoel houdt aan de afgelopen twee seizoenen. 'Het is duidelijk dat het niet is geworden wat ik ervan had verwacht. Vooral het vorige seizoen was lastig, omdat het alleen maar bergafwaarts ging. Toch ben ik altijd gelukkig geweest en ging ik elke dag met plezier naar de club. Door de mensen die er werken en mijn teamgenoten hielden we het vol.'

Voor Ajax was en is Bergwijn nog altijd de recordaankoop (31,25 miljoen euro). Hij kwam dan ook met hoge verwachtingen richting Amsterdam, maar eenmaal in de hoofdstad zag hij de beste spelers één voor één vertrekken. 'Na een aantal weken merkte ik dat een aantal beloftes niet werd nagekomen. Zo zou de selectie worden versterkt, maar alle kwaliteitsspelers gingen weg. Vorig seizoen was er zelfs helemaal niemand meer over van de succesploeg uit 2021.'

Ajax presteerde in de afgelopen twee seizoenen beduidend minder en Bergwijn werd de pispaal. 'Hoge bomen vangen veel wind', zegt hij er zelf over. 'En mijn imago werkt soms ook niet mee, maar ik blijf gewoon altijd mezelf. Op een gegeven moment leek het wel een hype om alles wat verkeerd ging aan mij op te hangen. En als iemand op de reservebank een scheet liet en ik het shirt voor mijn mond deed, werd er gezegd dat ik ongeïnteresseerd was en zat te gapen. Ik kon niks meer goed doen en ook daarom is het beter dat ik ga. Dat Ajax 21 miljoen euro aan me overhoudt, maakt me blij.'

Avontuur bij Al-Ittihad

Voor Bergwijn wacht nu een nieuw avontuur bij Al-Ittihad. Hij hoorde op 30 of 31 augustus voor het eerst van de interesse van de club uit Saudi-Arabië, waarna de transfer op de slotdag in een stroomversnelling kwam. 'In de ochtend hoorde ik dat mijn zaakwaarnemer Ali Dursun al de hele nacht aan het onderhandelen was geweest over mijn contract. In de loop van de dag heeft Ali al het papierwerk geregeld en ervoor gezorgd dat ik in Amsterdam-West in een ziekenhuis door een team van onafhankelijke artsen kon worden gekeurd. Daarna was het afwachten in de Johan Cruijff ArenA of de clubs eruit zouden komen. Het was een hoop gedoe.'

Uiteindelijk kwam het - ondanks veel stressen - toch tot een transfer. Bergwijn las eerder in de media ook namen van andere clubs, maar die clubs hebben zich volgens de aanvaller nooit gemeld. Hij geeft toe dat hij er financieel gigantisch op vooruit gaat. 'Maar ook sportief vond ik Al-Ittihad interessant, omdat daar topspelers als Karim Benzema, Moussa Diaby, Danilo Pereira, N’Golo Kanté en Fabinho spelen. Ik verheug me erop teamgenoot te worden van zulke wereldspelers. En de Saudi Pro League wordt de komende jaren alleen nog maar sterker.'

Bergwijn laat tot slot weten dat hij blij is dat Ajax een flinke transfersom aan hem kon overhouden. 'Laten we ook niet vergeten dat Ajax nóg 21 miljoen euro voor me wilde ontvangen. Dan kan iedereen zeggen dat ik beter naar Spanje, Duitsland of Italië had kunnen gaan, maar wie zegt dat er uit zo’n land überhaupt zo’n bod zou komen. En vanuit Engeland bleef het ook stil. Niemand weet wat er achter de schermen gebeurde. Maar begrijp me niet verkeerd. Ik sta volledig achter deze keuze.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Dapperestrijders +4751

Een aanvoerder die nooit aanvoerder was. Stomme fout destijds van Steijn.

08-09-2024 06:16

VichoWazig +3480

“Mijn imago werkt soms ook niet mee, maar ik blijf gewoon altijd mezelf.” Als je op den duur merkt dat iets niet werkt, moet je vooral niets aanpassen aan je manier van doen.

07-09-2024 18:17

JohnSnow +3005

Wat ben ik blij dat hij weg is.

Zal best een aardige jongen zijn verder, maar zit een hele verkeerde kop op (motivatie, zelfdiscipline, maximale uit jezelf willen halen)

07-09-2024 17:22

Siemjo +7982

De grootste miskoop gaat ook nog de schuld leggen bij Ajax omdat ze zogenaamde afspraken niet nagekomen zijn. Hij heeft zich als werknemer zelf nooit 100 % ingezet voor Ajax. Was altijd ziek, zwak of misselijk.

07-09-2024 17:04

WillemvH +1655

Aantal beloftes niet nagekomen………Durf je nu ook nog te suggereren dat je lamlendigheid eigenlijk aan anderen lag? Hoe durf je!! Dank Ali Dursun dat je Ajax en ons van hem verlost heb.

07-09-2024 13:38

Kale +1206

Flapdrol heeft nog geen 5 goede wedstrijden voor Ajax gespeeld. Doei Bergwijn.

07-09-2024 13:12

RuudKroket +1060

Zonder zijn schuld de grootste miskoop van Ajax uit de geschiedenis. Een typische counterspits die alleen echt floreerde bij counterploeg Psv. Hard rennen vanaf de middenlijn en schieten vanaf rand 16. Dat was het wel een beetje. Totaal niet geschikt voor Ajax. Ja, voor 6 miljoen en als invaller. Niet voor 31 miljoen en om je aanvoerder Tadic van zijn plekkie te halen en uiteindelijk weg te jagen.
Er waren helaas waanzinnigen aan de macht dat jaar bij Ajax. Zoals bekend.

07-09-2024 11:45

Nr.10 +111846

Onana, Stekelenburg, Mazraoui, Martinez, Tagliafico, Schuurs, Gravenberch, Antony, Haller, in één window allemaal weg.
Halfjaartje later Blind erachteraan.
Nog een halfjaartje later ook Timber, Alvarez, Klaassen, Kudus en Tadic.

Dat zijn 15 spelers in 15 maanden, tussen juni 2022 en augustus 2023 hebben wij bijna een complete selectie weggedaan.
Blijft bijzonder hoe intens slecht dat gepland is. Bergwijn heeft natuurlijk een punt als hij zegt dat hem iets heel anders voorgespiegeld was (even los van zijn eigen prestaties).

07-09-2024 08:40

31xAjax +8030

Juist, maar dat weten de meesten hier niet eens meer. En toen hij er eind september '22 al een stuk of 6-7 in had liggen hoorde je niemand dat hij een zg counter speler is, wat trouwens prima past bij het spel dat de nieuwe trainer het liefst speelt.....

07-09-2024 14:59

VichoWazig +3480

Wat ik me dan ook wel afvraag is wat men hem qua aankopen heeft voorgehouden. Want je weet van tevoren toch ook dat Ajax geen MBappe en Haaland gaat halen, maar gaat gokken op jeugdige spelers.

Er is gewoon gigantisch slecht beleid gevoerd de afgelopen jaren. Dat ontslaat Bergwijn er desalniettemin niet van om te stoppen met inzet tonen en alleen even zn best te doen op het moment dat er een EK voor de deur staat.

07-09-2024 18:22

jokers +1195

Dat zelfde gevoel had Ajax met jouw.

En ehh je weet dat je voor 30+ gehaald bent toch.
En beetje verdiepen in de club houd in dat er dan spelers verkocht moeten worden.

07-09-2024 08:36

Hunkelaars +3394

Laten we deze discussie afronden met het feit dat Bergwijn gewoon een overschatte voetballer is en qua inzet en karakter gewoon een speler is die liever lui als moe is.
Totaal geen voorbeeld is voor de jeugd, en de slechtste aanvoerder ooit van Ajax.
Einde verhaal en succes met je vrouw en kinderen in een land waar je schijnbaar gelukkig bent.

06-09-2024 19:30

AlexLitmanen10 +14487

Slechtste aanvoerder ooit?

Boilesen vergeten?

06-09-2024 20:09

JoeBlow +8254

Niet doen, Steven.

Gewoon zeggen dat je helaas niet altijd hebt kunnen brengen wat je er zelf van had verwacht maar dat je alle vertrouwen hebt in de toekomst van de club. En natuurlijk dat je lekker veel zin hebt in een nieuw avontuur.

Altijd bij jezelf houden. Nooit excuses of redenen verzinnen. Je komt er zelf nooit beter uit.

06-09-2024 19:08

Jeugd +24962

Huilebalk, koop een spiegel en een weegschaal

06-09-2024 18:47

Heldhaftig +11503

Welke gek heeft bedacht om 31 miljoen neer te tellen voor Bergwijn? Ik wist van te voren al dat dit het niet waard zou zijn. Begrijp me niet verkeerd ik vind hem oprecht een prima speler maar de verwachtingen voor deze gast waren totaal onrealistisch. Alsof we Ronaldo hier naartoe hadden gehaald.

06-09-2024 16:33

Cosey2 +7257

De Bergwijn die PSV verliet was een flitsende, gedreven, fitte jongen, dat was helaas het laatste wat we van hem gezien hebben.
Nu is het weer iedereen z’n schuld en komt het omdat beloftes niet nagekomen werden, zelf had je echter beloofd goed te spelen, en dat bleek ook een niet nagekomen belofte.

06-09-2024 20:10

Copa077 +2761

Ik kan hem goed begrijpen zou zelf misschien ook wel zo reageren.
Toen hij na ajax kwam zag het er gewoon uit dat we komende jaren kampioen zouden worden!
We hadden de beste selectie en het meeste geld voor aankopen!
Ik had ook niet verwacht dat ze er zo een zooitje en alles afbreken in 2 jaar.
Toen hij kwam was ik blij een scorende oranje basis speler die na ajax kwam top zo moet het zijn.
Alleen we hadden al een linksbuiten Tadic maar toch bergwijn is een kwaliteits speler!
Dat hij op rechts moest van schreuder wat hij niet wou heeft hem uit vorm gebracht hij is misbruikt kapot gemaakt

06-09-2024 14:35

B2tob4 +12089

Je vergeet daarbij ff te vermelden dat Bergwijn voor een bespottelijke €32 miljoen is gehaald, meer salaris kreeg als Tadic, en destijds al bijna 2 jaar bij de Spurs op de bank zat.
Denk dat de aankoop een absolute mispeer van de club was, en wat in de 2 seizoenen ook wel is gebleken..!

06-09-2024 14:39

TheSpecialOne +8995

Elke keer weer dat salaris erbij halen. Jeetje. Het lijkt wel alsof jij dat salaris moest ophoesten.
Trouwens Tadic streek een salaris van 6,5 miljoen per jaar op bij Ajax. Geen onzin vertellen hè.

06-09-2024 14:58

Heimwee +6788

Ja maar die leverde wel, geen appels met peren vergelijken aub.

06-09-2024 20:11

GNBL +90782 moderator

Bergwijn heeft natuurlijk wel een goed punt. In dezelfde zomer dat Ajax Bergwijn aantrok vertrokken de volgende spelers allemaal bij Ajax:

Antony
Martinez
Haller
Gravenberch
Tagliafico
Mazraoui
Onana

06-09-2024 14:22

Copa077 +2761

Ja dat klopt mag ook wel eens rekening mee worden gehouden!

06-09-2024 14:35

Henkjanklaas +20687

Inderdaad maar ook feit is dat Bergwijn geen inzet heeft getoond en te vaak ongeïnteresseerd over het veld liep te huppelen en met een gezicht als onweer op de bank zat. Veel energie straalde hij niet uit.

06-09-2024 17:20

Ajax1inmyheart +767

Beetje zelfreflectie kan geen kwaad.

06-09-2024 14:17

Copa077 +2761

Als hem word beloofd dat ajax word uitgebouwd ipv afgebouwd is een groot verschil.
Ik zou persoonlijk ook geen trek meer in hebben ik snap zijn houding wel.

06-09-2024 14:27

B2tob4 +12089

Copa077@: ik snap zijn houding wel..

Denk dat tallozen het niet snappen! Ruim 2 jaar een wanprestatie leveren voor een giga salaris mag immers niemand snappen..!

06-09-2024 14:52

Redrum +96371

Wat hem ook is toegezegd, hij krijgt godverdomme miljoenen betaald om tegen een balletje te trappen. Als je dan je best niet doet ben je echt een zeldzaam misselijk stuk vreten.

06-09-2024 15:52

C14 +22544

@B2tob4

Wie leverde geen wanprestatie in die 2 jaar dan? Juist, iedereen, ook andere ervaren speler Berghuis, heel het team bakte er niks van, slechtste Ajax elftallen ooit, qua kwaliteit, spel én het mentale. Ook kansloze trainers en tactieken.

Dus houd eens op met spelers beoordelen op die kansloze jaren van Ajax.

06-09-2024 16:51

C14 +22544

Hij deed gewoon zijn best. Je verward wat laconieke houding met niet je best doen.

06-09-2024 16:51

Jeffrey.W72 +462

Het enige wat Stevie uitbouwde was zijn buik en bankrekening. Die gozer komt nog geen cornervlag voorbij. De laatste tijd had ik het idee dat ik naar Johnny van de burger Kingv zat te kijken ipv Steven Bergwijn

06-09-2024 19:29

Simpelishetmoeilijkst +25539

Desondanks alle gebreken van Bergwijn, en dat ik blij ben dat hij weg is bij mijn club, wens ik hem succes bij zijn nieuwe club. Hij moet nu toch wel binnen zijn op financieel gebied. Hrt ga hem goed.

06-09-2024 13:56

TheSpecialOne +8995

Bergwijn is ook blij. Hij krijgt nu 9 miljoen per jaar betaald en is van dat gelul van jullie af.
God gedaan Steven!

06-09-2024 15:00

Simpelishetmoeilijkst +25539

Misschien moet jijfsnwirden van zijn nieuwe club. Ik hoop dat jij enthousiast bent geweest over de prestaties van Bergwijn bij Ajax.

06-09-2024 15:22

WeirdAJAX +12575

Takeways wmb: weinig zelfkritisch (waarom heeft hij alleen de eerste wedstrijden 100% gegeven?), suggereert minder gemotiveerd te zijn geweest door niet nagekomen afspraken van AJAX kant over kwaliteit vd selectie, stelt zich niet de vraag waarom er geen interesse in hem is uit topcompetities en gaat mede weg omdat de fans hem niet meer moeten.
Vergeet even dat zijn transferwaarde meer dan 10 mln lager is geworden in een paar jaar tijd.

Goed dat hij weg is.

06-09-2024 13:52

Copa077 +2761

Omdat hij zag dat het een kut elftal was toen en niet meer kon mee doen om alle prijzen zich bedonderd voelt logisch!

06-09-2024 14:28

10Sneijder10 +3072

Tsja, dat kun je ook doen; een slachtofferrol aannemen.
Heeft op zijn eerste maand na niets laten zien. Wel grootverdiener willen zijn maar niet de verantwoordelijkheden die daarbij horen op je willen nemen.

06-09-2024 13:49

TheSpecialOne +8995

Hopelijk ga je vanaf nu ook Henderson en Bergwijn voortdurend op hun verantwoordelijkheid aanspreken die bij hun hoge salarissen hoort.

06-09-2024 15:10

TeringHenkie +28858

Die twee leveren elke wedstrijd als ze niet geblesseerd zijn!

06-09-2024 15:13

TheSpecialOne +8995

Serieus?! Laat me toch niet lachen!
Berghuis die de boel saboteerde afgelopen seizoen. Ben je dat al vergeten?
Henderson die elke bal breed geeft of naar achteren speelt?! Bovendien loopt hij elke pass die hij geeft steeds achterna waardoor hij Ajax een potentiële afspeelmogelijkheid ontneemt. Hij is op voetbalgebied een vreselijke onbenul.

06-09-2024 15:19

The "O" +786

"Bovendien loopt hij elke pass die hij geeft steeds achterna waardoor hij Ajax een potentiële afspeelmogelijkheid ontneemt."

Kijk en dit is nu een mooi voorbeeld van napraten. Het achterna lopen van de pass zorgt ervoor dat hij zijn speler meetrekken zodat de inverted back zijn positie kan overnemen. Dit kenmerkt juist het spel van Farioli.

06-09-2024 15:37

TheSpecialOne +8995

Een tegenstander die voortdurend bij je wegloopt. Hoe is heerlijk is dat?!
Pana kreeg zo alle tijd en ruimte om Ajax tijdens grote delen van de wedstrijd van het kastje naar de muur te tikken. Volgens mij kenmerkt dat niet het spel van Farioli, maar als dat zo is dan gaat Ajax nog zware tijden tegemoet.

06-09-2024 15:49

Saren +552

Bergwijn, Taylor en Brobbey. De vriendengroep die het Ajax niveau perfect aanduid

06-09-2024 13:25

Michael 1974 +22043

Tja, maar jij bracht de kwaliteit ook niet stevie….helaas

06-09-2024 13:14

Copa077 +2761

Hij is misbruikt door schreuder! Helemaal uit vorm

06-09-2024 14:29

Zlautan +189

Is toch allang bekend dat Ajax hun belofte tegenover Bergwijn niet na kwam, maar als je 4.6m per jaar verdient mag op zn minst je best doen

06-09-2024 12:56

nuff-said +1653

Je kan alles zeggen maar dat ie zijn best niet deed vind ik een rare opmerking. Dat vond ik meer van Berghuis altijd dat ie gedemotiveerd werd. Maar daar hoor je Dan niemand over. Maar ik Denk dat het meer een trainer ding is Dan dat het een speler ding is. Denk dat ie onder farioli iets anders had laten zien

06-09-2024 13:58

TheSpecialOne +8995

Zonder Bergwijn had Ajax niet eens de vijfde plaats gehaald dat recht gaf op het spelen van voorrondes voor de Europa League. Zo simpel is het ook.

06-09-2024 15:11

nuff-said +1653

Precies dat. Toen hij geblesseerd raakte toen Kon ajax ineens niks meer winnen

06-09-2024 20:16

gi0vanni +7385

Een speler met ballen kijkt ook in de eigen spiegel. Het excuus dat afspraken niet zijn nagekomen slaat nergens op. Het is kinderachtig gedrag om slecht te gaan spelen omdat de afspraken niet zijn nagekomen. Want hij heeft het nergens over zijn eigen prestaties die onder de maat waren.
Bij Ajax gaat het inderdaad ook niet altijd goed maar houdt daar de persoon of de omstandigheden voor verantwoordelijk en niet de hele club. Het zit nog niet helemaal goed bovenin maar de weg omhoog is ingeslagen. Naast een goede trainer die spelers beter maakt en jeugd kan inpassen en ze op de juiste manier gebruikt in de juiste speelwijze moet de komende jaren de selectie terug in balans en op niveau worden gebracht.
De jaarbalans moeten weer positief worden gemaakt. En er moet een nieuwe directeur komen en de TD moet als er geld beschikbaar is aantonen er mee om te kunnen gaan.

06-09-2024 12:50

Barra +5531

Had gewoon nooit voor een recordbedrag van 31 mil gehaald moeten worden. Daardoor had iedereen torenhoge verwachtingen en de leider die ze in hem zagen is hij niet.

06-09-2024 12:47

Lavie +2378

Bij PSV waren ze heel blij dat hij weg was. Ze hadden een betere speler: Cody Gakpo. Die hebben ze vervangen door Noa Lang. Hij vindt zichzelf sowieso beter.

Het is een belachelijke aankoop geweest door een incompetent trio. Net als Brobbey en Wijndal. Daarna lieten ze het over aan de zaakwaarnemer van Schreuder en Tadic.

06-09-2024 13:42

AlexLitmanen10 +14487

Brobbey is die €16 miljoen dubbel
En dwars waard

06-09-2024 20:12

Oxxer +165790 moderator

Transfer van Bergwijn naar Ajax staat voor mij gelijk aan het slechte en onverantwoordelijke beleid wat ingezet is onder Overmars en via de bekende pionnen tot aan Kroes doorgaat. Een PL speler halen voor €31,5M tegen meer dan€ 4M salaris en op CL niveau begroten is totale waanzin.

Ajax heeft niet de inkomsten die grote clubs uit top 5 competities hebben, Dagobert Duck als financieel directeur en een 40 jarige Leo Beenhakker als technisch directeur, Leo was een vakman en wist de parels te vinden.

06-09-2024 12:36

WeirdAJAX +12575

Het paste in de flow waar we toen in zaten. Wat kostte Dusan aan transfersom en salaris? Wel wat minder maar het paste in de trend en ambitie om structureel CL te spelen en serieus mee te doen.

06-09-2024 13:54

Oxxer +165790 moderator

Het paste totaal niet.

Ik laat mij niet verblinden door de periode Tadic, zodra Ajax geld heeft gaat het rare dingen doen.

06-09-2024 13:57

WeirdAJAX +12575

Nou ja, de flow waar ons management in zat ahum. Jaarlijks overwinteren in de CL was het streven. Ze hebben onvoldoende rekening gehouden met mindere en worst case scenario's.

Sar had dat als AD in de gaten moeten houden. RvC had er toezicht op moeten houden. Want Marc was de realiteit allang uit het oog verloren en voelde zich als God op het toilet. Maakte daar dan ook foto's.

06-09-2024 14:08

Oxxer +165790 moderator

Met deze reactie wel volledig eens, dan nog blijf erbij, Ajax wat zo met geld smijt is gestoord.

06-09-2024 14:18

Henkjanklaas +20687

Zeker vergeten hoe we een paar jaar geleden genoten hebben van het elftal met weergaloos voetbal. Dat telt allemaal niet voor je… Neres, Ziyech, Tadic, Blind, Nous, de ligt, Frenkie, vd Beek, Nico en ook Martinez enz. Klaassen, en zelfs Schone….

06-09-2024 17:27

Oxxer +165790 moderator

Heel bijzonder , tegen een Ajax fan een reactie beginnen met zeker vergeten………..

06-09-2024 17:42

Copa077 +2761

Goede spelers kosten geld hij was destijds een basis speler van oranje die scoorde.
Het probleem was dat hij niet nodig was we hadden Tadic nog.
Maar het idee was verder prima!

06-09-2024 14:37

Oxxer +165790 moderator

Nee ga ik niet in mee, met echt scouten was voor de helft of minder een betere speler met topmentaliteit gehaald ---> Zuid Amerika en Jap / Z Kor. Argument was destijds Oranje speler vind ik irrelevant en totaal niet mee eens, ik geef de voorkeur aan kwaliteit ipv nationaliteit.

06-09-2024 15:07

TheSpecialOne +8995

Het is niet de schuld van Bergwijn dat het nu zo een bende is bij Ajax hoor. Toen Overmars vertrok kwam de incompententie van Van Der Sar keihard aan het licht.

06-09-2024 15:14

Oxxer +165790 moderator

Waar schrijf ik dat de bende bij Ajax de schuld van Bergwijn is?

06-09-2024 15:23

Joke +6791

Waar ik eigenlijk het meest van schrik is dat Bergwijn nog altijd maar 26 is.

Verder is Koeman natuurlijk gewoon een lul, dat blijkt ook maar weer hier uit. Als hij je nodigt heeft is het je beste vriend maar hij pleurt je ook als eerst voor de bus als die er klaar mee is. Had de knvb gewoon lekker afscheid van moeten nemen en opzoek moeten gaan naar een nieuwe kandidaat.

06-09-2024 12:21

AlexLitmanen10 +14487

Valt me echt tegen ja.

Als het vDijk, Frenkie of Gakpo was geweest in s-Arabische competitie, dan waren ze er gewoon bij gebleven. Heel selectief van Koetje

Let maar op dat Depay straks in Brazilië wel opgeroepen wordt.

06-09-2024 20:14

MarkP +21857

Hoop dat koeman gauw opgerot is, helaas houden ze hem aan tot en met het wk. met deze bondscoach gaat het nooit wat worden met het Nederlands elftal. Van gaal >koeman.

06-09-2024 11:48

Juan62 +46869

Misschien springt hij nog op een trein, richting Saudi bv

06-09-2024 11:50

MichelBoerebach +29517

Klopt. En met spelers als Bergwijn gaat Oranje ook nooit iets worden. Beiden slecht.

06-09-2024 11:57

Juan62 +46869

Sportief intressant is deze Saudi competitie natuurlijk niet.
Maar misschien leuk als tussenjaar.

Ik was tegen zijn komst vooral door de manier waarop hij zich gedroeg rond de CL clash tussen Ajax en Tottenham

Jammer dat we zijn voetbalkwaliteiten te weinig hebben gezien.
Jammer dat hij geen echte teamspeler is door niet op rechts te willen spelen
(behalve bij psv en het Nederlands elftal) waardoor Tadic niet echt succesvol wel aan die kant ging spelen

Als zijn mentaliteit dezelfde was geweest als die van Tadic hadden we een wereldspeler gehad

ik wens hem veel plezier in het land waar een grondwet niet bestaat en alleen geld en godsdienst telt

06-09-2024 11:47

Joke +6791

Sportief gezien is het toch gewoon steeds een sterkere competitie aan het worden. Niet vergeten dat 1 van de beste verdedigers dit EK gewoon daar speelt.
Bovendien gaan er steeds meer jongere gasten heen. Kijk even naar het elftal waar Bergwijn in speelt. Je hebt nu gewoon 3/4 ploegen die gewoon sterk zijn. Laten we nou niet doen alsof wij in de ED het zo goed voor elkaar hebben

06-09-2024 12:24

Saren +552

Zelfde als met China 10 jaar geleden. Je kan nog zulke goede spelers kopen en zoveel geld uitgeven uiteindelijk gaat het over topsport klimaat en of je in grote tournooien kan spelen. Beide is SA niet het geval.

Geloof me een AZ zou die hele league afmaken.

06-09-2024 13:23

MaxPower +2723

Bij Ajax is elke scheet nieuws

06-09-2024 11:40

komopajax777 +13394

Twee jaar lang heel weinig laten zien.En dat voor een godsvermogen.Hij moet zich schamen de profiteur.

06-09-2024 11:36

MokumsParadijs +2392

Wij hadden ook hoge verwachtingen toen Bergwijn naar Ajax kwam, maar merkten al snel dat die niet werden waargemaakt.

06-09-2024 11:36

AjaxDeBesteClub +18786

Jammer dat hij nu pas een personality begint te worden. Hij had dit moeten zeggen toen hij nog bij Ajax zat.

Bergwijn is introvert maar volgens mij niet onaardig. En ik denk oprecht dat hij ook naar de zandbak is gegaan zodat Ajax nog een redelijke transfersom kon ontvangen.

Persoonlijk vind ik dit geen goede deal en had ik hem ook niet verkocht. Bergwijn was nogsteeds 1 van onze betere spelers. En ik had er op gegokt dat hij weer meer waard zou worden dit seizoen onder Farioli.

06-09-2024 11:33

Amp +38326

"En als iemand op de reservebank een scheet liet en ik het shirt voor mijn mond deed, werd er gezegd dat ik ongeïnteresseerd was en zat te gapen. Ik kon niks meer goed doen en ook daarom is het beter dat ik ga."

Ik weet niet man. Als ik naast iemand zit die een scheet heeft gelaten, dan doe ik niet mn hand een cm voor mn mond om te blazen of te inhalleren. En in een dugout blijf ik dan al helemaal niet zo rustig zitten. Of diegene heeft een of ander slaapmiddel uitgeblazen via de achteruitgang. Die kerel heeft echt niemand in zn omgeving die ff zegt: " hey stevie, misschien moet je nu ff een spiegeltje kopen die je niet alleen gebruikt voor je vlechtjes en die inktvlek in je gezicht?"

06-09-2024 11:33

papflapjes +7297

"Op een gegeven moment leek het wel een hype om alles wat verkeerd ging aan mij op te hangen. En als iemand op de reservebank een scheet liet en ik het shirt voor mijn mond deed, werd er gezegd dat ik ongeïnteresseerd was en zat te gapen."

Spelers moeten ook gewoon stoppen met sociale media lezen.

06-09-2024 11:29

Aeneas +1202

Onzin natuurlijk dat het een goede competitie zou zijn omdat er een paar (ex-)topspelers tussen zitten. Die compenseren echt niet genoeg voor al de mindere spelers die daar rondlopen en de gemiddelde tegenstand toch behoorlijk verzwakken.

Afgezien daarvan kan ik Bergwijn best begrijpen en vind ik het net zo jammer voor hem als voor onszelf. Hij was vast naar een mooiere club gegaan in een sterkere competitie, maar die kwamen er gewoon niet voor hem. Hij heeft natuurlijk een rol gespeeld in de sportieve misère waar we in terechtgekomen zijn, maar is zeker niet de hoofdverantwoordelijke zoals sommigen hier stellig beweren. Succes, Bergwijn! Hopelijk voor jou een goede sportieve stap terug om er vervolgens weer twee vooruit te kunnen zetten.

06-09-2024 11:27

quincyglenn +8

we zijn ook nooit tevreden

06-09-2024 11:13

Kaatje +4837

Pater Stevie is goed ontvangen 🙏
https://x.com/ittihad/status/1831747621838307622?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1831747621838307622%7Ctwgr%5E2ea7cd7646b81bc007177c0db80f665052880c5b%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.voetbalprimeur.nl%2Fnieuws%2F1224048%2Fbergwijn-verschijnt-in-lokale-kleding-bij-presentatie-en-komt-met-nouri-eerbetoon.html

06-09-2024 11:03

7172AFCA7395 +10419

Voor mij de slechtste inkomende Ajax-transfer ooit.Met Brobbey als goede tweede.Ga hem niet missen.

06-09-2024 10:49

Mözil +2578

Van waar is Brobbey de een na slechtste transfer?

Die gast is vorig jaar de enige veldspeler geweest die heeft gefunctioneerd. Echt kansloos waar de haat op Brobbey ineens vandaan komt.

06-09-2024 10:54

FysioPat020 +26588

??? Brobbey???

06-09-2024 11:02

7172AFCA7395 +10419

18 mln voor een beperkte in niets Ajax-spits.

06-09-2024 11:12

afca95 +1320

Dat hij de miljoenen pakt snap ik wel. ff 3 jaar zandtaartjes bakken en 27 miljoen opstrijken. Ajax en hij worden er nu beide beter van. Jammer dat zn talen ter niet uit kwam bij Ajax.

06-09-2024 10:40

Betuwe85 +21315

O gossie jochie toch leven van een multimiljonair is ook zo zwaar

06-09-2024 10:35

TheRiviera +5516

Het gaat je goed Bergwijn. Ondanks alle haat die je krijgt hier op AS door middel van uit de duim gezogen verhalen ga ik mezelf niet zo verlagen om negatief te janken en alle problemen van de afgelopen twee seizoenen bij jou voeten neer te leggen.

06-09-2024 10:22

Koekie87 +21066

Toch had hij veel meer uit zijn tijd kunnen halen dat hij hier zat. Heeft mij in ieder geval nooit aan kunnen tonen waarom hij dat gigantische salaris en transfersom waard was. Ongetwijfeld ging hij op een gegeven moment ook mee in de malaise die er heerste bij Ajax, maar als je zoveel hebt gekost zoals Bergwijn dan verwacht de overgrote meerderheid toch wel wat meer dan dat hij uiteindelijk heeft laten zien. Misschien zijn sommige zaken vanuit Ajax zelf ook totaal niet goed aangepakt zoals hem aanvoerder te maken want dat was natuurlijk gewoon dom en waanzin omdat die jongen in helemaal niks een aanvoerder is, maar zoals ik al zeg dat kan je ook mensen binnen Ajax kwalijk nemen die er toen werkzaam waren zoals ene Maurice Steijn.

06-09-2024 10:29

tmvde +2904

Oh, dus toen ging je er maar met de pet naar gooien? 🤬

06-09-2024 10:20

Dave +5946

💰💰💰💰💰💰💰💰💰🪣🤢🤢🤮

06-09-2024 10:17

Ferd +38683

inderdaad Stevie, na een sterk begin bleek inderdaad de belofte dat je altijd je stinkende best zou doen voor Ajax niet veel waard was.

06-09-2024 10:14

cabenb +1608

En weer door......

⭐️⭐️⭐️

06-09-2024 10:09

edalm +5013

Zelf is hij ook zijn belofte niet nagekomen

06-09-2024 10:08

supporter sinds +7914

nu moet ik even gapen ...
- over de selectie en dat er teveel in 1 a 2 seizoenen zijn verkocht heeft hij een punt
- over Koeman heeft hij zeker een punt.
- Had Bergwijn er toch meer zelf aan kunnen doen .. ja zeker !
- rekenen is niet zijn sterkste kan ... Ajax houdt geen 21 miljoen over.. Ajax beperkt het verlies tot kosten 50 (inclusief salarissen, zaakwaarnemer fee etc) minus opbrengsten 21 = - 29 miljoen

06-09-2024 10:05

4EVERAJAX +8457

Hi, mooi verlies, is dat een raming met 2 jaar salaris kosten?

06-09-2024 10:31

supporter sinds +7914

ja
32 miljoen transfer + 10 miljoen salaris + 7 miljoen zaakwaarnemer + ca 1 miljoen persooneelskosten zoals verzekering etc..) Je komt al snel aan de 50 miljoen aan kosten. Dat dit absurd is kunnen Bergwijn overigens niet kwalijk nemen. Ajax had nooit in die gekte moeten meegaan.

Overigens vond ik de huurperiode van Ocampos nog schrijnderder ... Er is wat geld uit de Arena gestroomd.. Vraag me af wie daar nou eens verantwoordelijkheid voor neemt (Lenderink ?? )

06-09-2024 11:31

4EVERAJAX +8457

Tjsa ze dekken elkaar toch allemaal in.

Zijn toch ook wel wat opbrengsten, zoals merchandising? Hendo (naam) bleek binnen no time AJAX shirt verkoop record te hebben gebroken.

06-09-2024 14:32

MPAjax +8485

Geen punt bij karwei

06-09-2024 11:32

Slang3 +46269

Die zomer van Sar & Hamstra was echt bizar. Verkochten we iets van 6 basisspelers, en nog een handje vaste wissels + Hamstra maakte afspraken dat Alvarez & Timber weg mochten in de volgende zomer

Antony, Martinez, Haller, Gravenberch, Onana, Mazraoui + Schuurs, Labyad, Tagliafico in 1 window

06-09-2024 10:03

Rentokill +4616

En dat met een nieuwe trainer en een onderbezet middenkader. RvC heeft echt fout op fout gestapeld. Daarna kwam Mislintat om t af te maken.

06-09-2024 10:12

Slang3 +46269

Schreuder begon nog sterk, maar was een lichtgewicht. Mislintat het jaar erna moest een gebroken selectie in salaris laten dalen (Klaassen, Tadic en verkoop van 3 toppers). Heeft daarna het geld volledig verkeerd uitgegeven omdat hij het zelf ging doen, ook ingegeven omdat de basis van scouts etc totaal ontbrak bij Ajax.

Het was een organisatorische rommel die in stand gehouden was door sportief success. Toen alle spelers van het sportieve succes vertrokken kwam pas echt bovendrijven hoe de club er voor stond.

Kroes heeft in ieder geval een, voor nu, goede trainer aangesteld. Maar verder is het afwachten..

06-09-2024 10:23

MPAjax +8485

Enige die op gegeven moment de kar trok was kudus en die vertrok ook

06-09-2024 11:34

Rentokill +4616

Met Alvarez toch nog.... oh ja die vertrok ook. Het hele team in 3 jaar verkocht.

06-09-2024 12:26

Eurysaces +29586

Taylor, Brobbey en Bergwijn moet je net als vroeger in de klas uit elkaar halen om te zorgen dat ze niet alleen maar met elkaar kletsen.

Die hebben elkaar absoluut naar beneden getrokken.

06-09-2024 10:02

☆☆☆AfcARules☆☆☆ +2884

Daar begint meneer al te zeiken.Skip deze gast aub

06-09-2024 09:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.