Akpom laat zich uit over Steijn: 'Sommige managers weten iets beter hoe je een groep moet managen, sommigen niet'

door Jip Jesse 174

Bron Voetbal International

Akpom laat zich uit over Steijn: 'Sommige managers weten iets beter hoe je een groep moet managen, sommigen niet'

door Jip Jesse 174

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Chuba Akpom spreekt zich in gesprek met Voetbal International uit over de geringe ervaring van de huidige Ajaxselectie. De spits, die met zijn achtentwintig jaar tot één van de meest ervaren spelers behoort, is zich bewust van zijn voorbeeldfunctie. 'Dit team is zó jong en talentvol, dan heb je begeleiding nodig van een aantal ervaren spelers. Die verantwoordelijkheid neem ik graag op me.'

De Engelsman probeert met name op het veld een voorbeeld te zijn voor de jonge groep. 'Ik ben meer van leading by example. Áltijd als ik op het veld sta, geef ik honderd procent, ook op de trainingen. Of ik nu in de basis sta of niet, ik blijf áltijd professioneel. Ik hoop dat jonge spelers naar mij kijken en denken: Wow, Chuba is natuurlijk teleurgesteld dat hij niet speelt, maar hij traint als een beest. En als hij erin komt vanaf de bank, geeft hij alles.'

Akpom kijkt er niet van op dat er jonge ploeggenoten zijn die in dit aspect nog moeten groeien. 'Ze zijn zo jong, hoe kunnen ze die mentaliteit dan hebben? Toen ik 20, 21 jaar oud was, had ik die mentaliteit ook niet. Sommige jongens hebben dat van nature. Anderen moeten daarvoor eerst dingen ervaren. '

Frisse wind na trainerswissel bij Ajax

De stroeve seizoenstart van de Amsterdammers wijt Akpom grotendeels aan de geringe ervaring van de selectie. 'Het is het gebrek aan ervaring geweest. Dat zie je in kleine dingen: We zijn aan het winnen, hoe managen we die voorsprong? Hoe trek je een zege over de streep? Dat komt echt neer op ervaring, de knowhow hebben hoe je zulke situaties oplost.'

De spits laat ook de managementstijl van Maurice Steijn niet onbelicht. 'Sommige managers weten iets beter hoe je een groep moet managen, sommigen niet. Misschien komt dat ook met ervaring.' Akpom voelde ook weinig vertrouwen vanuit Steijn. 'Het helpt niet als je verhalen leest van de manager die zegt dat dit niet de spelers zijn die hij wilde. Of wat hij ook precies heeft gezegd, na die wedstrijd tegen Fortuna. Om eerlijk te zijn zorgde dat in ieder geval bij mij voor grote spanning.’

Akpom ziet echter wel duidelijk verbetering na de aanstelling van John van 't Schip. '‘De nieuwe trainer bracht een positieve vibe en frisse energie, vanaf de eerste training voelde iedereen zich weer alive. We hadden eindelijk weer wat hoop. Voor zijn komst wisten we eigenlijk niet hoe we moesten spelen, we hadden geen idee. Maar nu hebben we een structuur, er is een formatie. We weten waar we moeten staan, hoe we moeten verdedigen. Dat soort details zijn nu duidelijk.’

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaxtrouw +6355

Hij heeft uiteraard gelijk over Steijn (aangesteld door ramp Mislintat) maar je kunt als speler dit alleen maar roepen als je heel groot bent en dat is Akpom niet.

12-01-2024 09:25

TheRiviera +5476

Het is voor spelers altijd makkelijk praten achteraf daarom hecht ik er weinig waarde aan. Maar misschien moeten we hier op AS eens ophouden met het belachelijk maken van Steijn of Mislintat en meer met een kritisch oog kijken naar Ajax zelf. De club is verantwoordelijk voor het aantrekken van twee mensen die totaal niet bij Ajax hoorde.

In het geval van Mislintat was hij arrogant genoeg om te denken dat al zijn aankopen een succes zouden zijn. Maar het leeuwen deel van zijn aankopen zijn gekocht zonder echte reden. Hij was een kind in de speelgoed winkel met een groot zak geld om te besteden.

Steijn voelde zich niet gehoord door Mislintat en er was geen samenwerking. Hij reageerde zich af door zijn aankopen minimaal of niet te gebruiken. Maar ook al was de samenwerking er wel zou hij falen. Dat je het goed doet bij Sparta maakt je nog niet geschikt voor Ajax.

Maar het aantrekken van beide mannen is het falen van Ajax zelf. De hoge pieten binnen de club die niet wisten wat er nodig was om de club weer omhoog te krijgen na een minder seizoen. Daar lag het probleem. Het continue afzeiken en beledigen van Steijn en Mislintat is nutteloos want daar ligt de oorzaak van het falen niet.

11-01-2024 20:10

Jarikoning +7253

Sommige spitsen weten hoe je 1 op 1kansen afmaakt
Lafbek

Ook anti Steijn overigens

11-01-2024 17:07

PetrusKeizer +10739

Stakker Steijn, door Slinkse Sven gepushed en geprezen als people 's manager, werd vervolgens door het Germaanse Opperwezen gepeopled. Baas boven baas!

11-01-2024 10:13

KingOfTheMatch +7037

Steijn hoort in ieder geval bij die 'sommige niet'

11-01-2024 08:02

brullie +7035

Je mag ook gewoon zeggen..."Steijn sucks"....

11-01-2024 07:12

PimpDaddy +1244

Symphatieke gast die Akpom. En aan AS als je dan een half interview overtikt van VI (begrijp me niet verkeerd, ben er blij me, heb zelf geen abbo) is het wel zo netjes om even de journalist te noemen die het interview heeft afgenomen

11-01-2024 01:39

JoeBlow +8184

Beetje OT - maar hoorde net de podcast van Ajax Life met Sosa en ASE. Die Sosa spreekt echt prima Engels en is ook een intelligente gozer.

Er was toch zo’n verhaal van Steijn dat de nieuwe aankopen geen Engels konden en elkaar niet begrepen? Nou, dat dan alleen om Mikautadze en misschien Sutalo te gaan want de rest praat gewoon prima voetbal Engels.

Misschien lag het niet aan de taal maar aan de boodschap.

11-01-2024 00:35

KingOfTheMatch +7037

Denk eerder dat Steijn zelf geen Engels kent en daarom het liefst met NL spelers wilde werken.

11-01-2024 08:02

AlexIbarra +19283

Als Steijn zei ‘I want just that you run all the balls out your pants’, stonden ze hem raar aan te kijken.

Toen concludeerde hij dat ze geen Engels konden.

12-01-2024 08:37

Robertini +39369

Gebeurt niet vaak dat spelers zich zo over een ex-trainer uitlaten, best pijnlijk.

10-01-2024 23:30

JoeBlow +8184

Hij is nog erg beleefd, vind ik.

11-01-2024 00:36

Robertini +39369

Klopt, hij laat niet het achterste van z'n tong zien, en dat kan hij ook niet, maar dit zegt al genoeg.

11-01-2024 09:40

BillSplate +9705

Oh no he didn’t. Shit’s on.

10-01-2024 20:30

Nadamesmo +2266

Wat eem l.lverhaal van Akpom.
Nadat Steijn weg was waaide er zo'n frisse wind dat er gelijk een uitschakeling volgde tegen een stelletje goedwillende Utrechtse studentjes, kantoorpikkies en stratenmakers.
En het ging niet om zomaar een competitiewedstrijd maar om de kortste route naar Europees voetbal.
Praatjesmaker.

10-01-2024 19:42

BillSplate +9705

Weet jij wat de betekenis van gelijk is? Ik twijfel daar aan.

10-01-2024 20:31

Nadamesmo +2266

Zullen we het dan over PEC gaan hebben, muggenzifter?
Die frisse wind veranderde al heel snel in een ijskoude bries.
Onlangs ook nog op het trainingskamp, wat op een redelijke helft na, weer schandalig slecht was qua inzet en wedstrijdmentaliteit.
Schip is een manager.... voor kinderhanden die gauw gevuld zijn.

10-01-2024 22:07

AlexIbarra +19283

Je woordkeuze is gewoon treurig. “Gelijk” is niet hetzelfde als na 2 maanden.
Daarnaast is het in het Betaald voetbal onmogelijk om van amateurs te verliezen dus is het erg logisch dat dit drama zich in de beker voltrok.

We zijn nog steeds geen goed team, dat is duidelijk. Misschien is dat ook wat je bedoelt.
Maar wat je schrijft slaat grotendeels nergens op, dat heeft niks met een kinderhand te maken.

12-01-2024 08:44

Henkjanklaas +20639

Akpom mag zelf ook nog groeien hoewel ik denk dat dit het wel is.
Kan nuttig zijn als invaller maar voor de rest zeer matige techniek en weinig overzicht. Kortom als we hem kunnen verkopen, graag.
Dat hij nu over steijn begint.. laat het gaan man en kijk naar je eigen matige prestaties. Hij kan niet beter vrees ik.

10-01-2024 19:22

Nadamesmo +2266

Akpom laat zich kennen als een onwetende D-pupil die van toeten nog blazen weet in plaats van een gelouterde profvoetballer die in een Mickey Mouse competitie als de eredivisie zelfstandig beslissingen kan nemen in het veld.
Mijnheer heeft een manager nodig die hem motiveert voor wat inzet en wedstridmentaliteit.
Zonde dat al die Mislintat troep een 5jarig contract heeft in plaats van een prestatiecontract. In dat geval zouden die heertjes wel een tempo'tje hoger spelen

10-01-2024 22:28

Noam +4115

Mooi dat hij zich zo uitspreekt over Steijn. Het wordt tijd dat men de waarheid onder ogen gaat zien. Clown Steijn zat weer azijn te pissen bij Beau zag ik. Het lag allemaal weer niet aan hem natuurlijk en Sven kreeg de volle laag. Ongekend want hij heeft tenslotte alles te danken aan Sven. Het blijft een naar mannetje.

10-01-2024 19:11

Jezweetzelluf +725

Schreuder en Steijn o god wat ben ik blij dat die twee mafkezen pleite zijn!

10-01-2024 17:44

MarkP +21762

Niemand maar ook niemand heeft aan maurice steijn gedacht als trainer van ajax 1, alleen vd sar en mislintat met zn overperformer gelul pr praatje.

10-01-2024 15:36

Laudrup10 +17129

Mislintat had geen idee wie Steijn was maar kreeg de opdracht van Van der Sar om een Nederlandse trainer te halen en het mocht Bosz niet zijn omdat Edwin zijn eigen zielige vete tegen Bosz belangrijker vond dan de club. Wat blijft er dan over ? Steijn en Ron Jans waarbij Ron Jans meerdere keren aangegeven heeft niet geschikt te zijn voor de top.

10-01-2024 17:28

Ajaxtrouw +6355

Hier zit toch weer een soort Mislintat bescherming in en daar stoor ik mij mateloos aan. Een soort arme Sven die niet anders kon. Hij was de TD! Als hij Steijn niet wilde, had hij er voor moeten gaan liggen. Hij is onder zijn verantwoordelijkheid daar neergezet en zelfs met verve binnengehaald met één van zijn befaamde gladde lulpraatjes. Prima wat Vd Sar wel of niet wilde maar Mislintat was verantwoordelijk punt uit! Steijn is voor de Mislintat adapten gewoon een fijne afleider om maar niet te hoeven zien dat Sven de echte ramp was en nog steeds qua gevolgen is voor onze mooie club!

12-01-2024 09:20

Laudrup10 +17129

Er zit geen enkele bescherming in voor Mislintat. Feit blijft dat we door Van der Sar Bosz niet als trainer hebben gekregen. Die man smeekte bijna om trainer te worden van Ajax. Het lijkt me ook duidelijk dat Mislintat liever voor een buitenlandse trainer was gegaan maar ook dat was geen optie (besluit van bovenaf). Mislintat had inderdaad moeten weigeren die loser aan te nemen dat is zijn fout geweest.

12-01-2024 11:01

Ajaxadam1 +31669

Laf om nog een trap na te geven. Zegt genoeg over deze spelers. Tahirovic deed het ook al.

Zegt alles over hun mentaliteit. Vingertjes wijzen.

10-01-2024 15:15

jerryisthename +31846

Uiteindelijk toch karma voor Steijn. 😉
Wie begon er eigenlijk met zijn team openlijk af te vallen?
Dat Akpom dit nu achteraf zegt maakt niet uit - Steijn verdient dit dus gewoon.
Het is zoals het is. En dat was geen kattenpis. 😅
Slechtste trainer van Ajax ever, man...

10-01-2024 15:28

goajaxgo +14149

Trap na kan niet hard genoeg zijn.

10-01-2024 16:40

AlexIbarra +19283

Wat zijn de overige opties?
Steijn een trap geven als hij er nog zit lijkt me contraproductief.
En antwoorden dat er absoluut niets is veranderd in drie maanden tijd, het was top en is nog steeds top, komt ook erg vreemd over.

We stonden laatste en de trainer werd ontslagen. Het is logisch dat men daar vragen over stelt. Waarom speelde je kut, waarom speelden jullie kut, gaat het nu beter met de nieuwe trainer, waarom dan? Etc

Steijn is zelf al een paar weken met een mediaoffensief en vingerwijscampagne bezig, dus weinig reden voor spelers om nog voor hem te blijven liegen dat het goed was.

12-01-2024 08:49

w86 +9437

Maar gelukkig lag het alleen aan Mislintat en kon Steijn er helemaal niks aan doen.

10-01-2024 15:08

Dondy +1877

Wie heeft Steijn aangesteld

10-01-2024 17:24

Kampioensoverwinning +1755

Vergeet nooit dat Mislintat hem heeft aangesteld. Maar dan krijg je het slappe verhaal dat Sar de komst van Steijn er heeft doorgeduwd. Daar is helaas geen enkele bron voor.

10-01-2024 18:58

Tommyshelby +129138

Het blijft ook gewoon een vreselijke man.

10-01-2024 14:56

Babangida83 +23929

Nu ben ik altijd van de stroming die vindt dat je trainers zo lang mogelijk moet laten zitten, omdat een nieuwe trainer evenmin garantie tot succes brengt, zo wijzen de statistieken uit. Maar wat Steijn zei na Fortuna over zijn spelers, dat kon écht niet. Hij ondermijnde daarmee direct de groepscohesie en zijn eigen geloofwaardigheid flink. Dan kun je maar één ding doen: hem diezelfde avond de laan uit sturen.

En wat sommigen hier nog niet eens hebben gemerkt. Maar voordat de belangrijkste aankopen kwamen, was Steijn heel denigrerend over het eigen talent wat we hadden. Ook al funest. Op dat moment leefde hij toe naar die aankopen die maar niet speelgerechtigd werden.

10-01-2024 14:21

Suavimani +11993

Precies dit. Direct na die persco had Steijn ontslagen moeten worden. Je kunt niet je halve selectie en plein public afserveren - nog voordat ze ook maar een kans hebben gehad - en vervolgens verwachten dat je je functie als coach gewoon kunt blijven uitvoeren.

10-01-2024 19:00

AFCAjax_1988 +3802

Steijn is zown clown hahaha nog erger dan mongool Lafredje

10-01-2024 14:17

PuntNaarAchterSVP +5301

Akpom heeft Ajax DNA

10-01-2024 14:12

WeirdAJAX +12248

He puts the finger on the right spot. Steijn sucked.

10-01-2024 13:49

afca1985 +21342

Pijnlijk voor Steijn wederom weer🤣🤣🤣.

Ook totaal niet verrassend dat dit niet in de Telegraaf te lezen is maar in de VI. De heren van de T zitten waarschijnlijk nog vuistdiep👊 in het achterwerk van Maurice

10-01-2024 13:48

3sterren +20205

Chuba Akpom toont zich met zijn uitspraak een zeer correcte en beleefde jongeman.

Akpom zegt:
“Sommige managers weten iets beter hoe je een groep moet managen, sommigen niet”

Chuba denkt:
“Steijn is een enorme onbekwame botte boer met het verstand van een koe, die moet wegblijven van een voetbalveld, want anders vreet hij hem kaal” …

10-01-2024 13:41

mvdk +44037 moderator

Het schijnt dat koeien best slim zijn.

Steijn had vanaf het begin al geen enkele motivatie. Aan alles zag je dat hij er helemaal geen zin in had. Zat erbij als een oorwurm, negatief over alles en ja dan gaat het zeker niet werken. Nu zit hij met een zak geld in een media zijn straat schoon te vegen, maar 18e staan is niet goed te praten. Ik denk dat een Fortuna, Go Ahead etc. dromen van spelers als Sutalo en ook Mikautadze.

10-01-2024 16:58

3sterren +20205

Ik heb ooit een slachthuis bezocht op Jersey en daar zag ik dat koeien zonder tegenstribbelen zich rustig naar de slachtbank lieten leiden. De dienstdoende slager vond koeien domme dieren en toonde mij in een andere ruimte welke dieren hij wel slim vond.

Varkens, dat zijn pas intelligente dieren. Die weten al ruim van te voren, nog voor het finale nekschot ( het bezoek was tientallen jaren geleden ) dat ze de dood tegemoet lopen. Zo legde hij mij uit op kalme toon, alsof doden de normaalste zaak van de wereld is.

Luid toonden de varkens hun doordringende “ongenoegen” zoals de harde kern zich luidkeels achter Marc Overmars schaart vanwege de internationale schorsing …

10-01-2024 19:18

Dolblij +45233

Waren het dunne of dikpigs?

10-01-2024 19:32

3sterren +20205

Hahaha daar heb ik geen actieve herinnering aan …

10-01-2024 21:53

Ajax27 +19183

Steijn heeft vooral 1 ding verkeerd gedaan. In die eerste weken meermaals de selectie en met name alle nieuwe aankopen op Sutalo na onder de bus gegooid. Excuses zoeken en daarbij z'n nieuwe spelers afvallen voor de media.

Natuurlijk krijgen die spelers dat mee, natuurlijk wordt er onderling over gepraat. Voor zo'n trainer wil je niet extra werken. Meerdere spelers liepen waarschijnlijk met hun ziel onder hun armen, voelde totaal geen vertrouwen en speelde daardoor helemaal kak.

10-01-2024 13:39

Opperhoofd +12610

Dit verbaasd mij wel, volgens jongens als Sneijder, van de Vaart en Andy is het een uitstekende trainer

10-01-2024 13:24

slumpf +4565

😂😂

10-01-2024 14:04

sucre +15203

En dan zegt Swart nog dat hij Steijn niks kwalijk neemt... Wat een fking disgrace die Steijn, nooit meer in de Arena komen jij!

10-01-2024 13:22

P.Russo +6361

Ik kan me nog herinneren dat ik op een zondag allemaal push berichten op mijn telefoon kreeg dat Steijn in gesprek was met Ajax. Het was vooral ongeloof wat bij mij naar boven kwam want letterlijk niemand dacht aan Maurice Steijn, op Sven Mislintat na. Daarna zagen we zijn eerste interview en persconferentie en gunden we hem met zijn allen succes, wat hij zei was namelijk niet zo verkeerd. Maar als je alles neemt vanaf half augustus kon je verwachten dat het ongelooflijk mis zou gaan. Steijn heeft gewoon niet de capaciteiten om trainer van Ajax te zijn en dat is gebleken, met catastrofale gevolgen op sportief en financieel vlak.
Dit verhaal van Akpom zegt veel. Dat de spelers niet wisten wat ze moesten doen is duidelijk. Zo heb ik ook naar de wedstrijden gekeken en mezelf afgevraagd of ze wel wisten wat ze aan het doen waren. Het is nu wachten op de interviews van o.a. Ramaj, Gaaei, Sosa, Mikautadze, Berghuis en de technische staf. Dat zullen voor Steijn geen positieve verhalen worden.

10-01-2024 12:40

Vak420 +963

"Het was vooral ongeloof wat bij mij naar boven kwam want letterlijk niemand dacht aan Maurice Steijn, op Sven Mislintat na" Dat is nog maar de vraag of Steijn enkel en alleen uit de koker van Mislintat kwam. Maar goed is denk dat we er nooit helemaal achter gaan komen hoe de transferzomer echt verlopen is.

10-01-2024 13:00

Linksbuiten +1810

Hij kwam uit de koker van Van der Sar, dat was al bekend.

10-01-2024 13:35

P.Russo +6361

Mislintat gaf in een eerder stadium ook aan dat hij regelmatig met Steijn sprak in verband met de samenwerking tussen Ajax en Sparta en dat hem dat wel beviel. Van der Sar en Mislintat waren sowieso dan een van de weinigen die aan hem dachten.

10-01-2024 13:38

4EVERAJAX +8405

Mee eens, maar ze moeten hun ogen uit hun kop schamen. Plek 18 staan ....of bekerduel (zonder Steijn)..

10-01-2024 18:16

Qifesh +24917

dan vraag ik me ook af waarom assistenten zich niet aandienden als klokkenluiders?

10-01-2024 11:52

FrancescosRavioli +15314

Bij een trainerswissel lopen assistenten vaker kans om eruit gegooid te worden.

10-01-2024 12:37

Rst +5242

Denk dat dat wel gebeurd is en dat Mislintat toen Steijn wilde ontslaan. Echter toen kwamen er allerlei nieuwsberichten over Mislintat naar buiten. Allereerste bericht was via Andy van de Meyde trouwens…

10-01-2024 13:18

Babangida83 +23929

Dat is wel degelijk gebeurd. Die hebben zich keurig bij Huntelaar gemeld (op zn minst Maduro en Berghuis. Maar ik meen ook Bakkati). Ze hebben toen een gesprek gehad in Huize Terduin oid.

10-01-2024 14:29

Qifesh +24917

dat heb ik dus gemist dank baba

10-01-2024 14:31

Geus +4767

Maurice Steijn..: Ik kan spelers of trainers slecht vinden of me aan bepaald gedrag storen. Maar nooit heb ik een persoonlijke afkeer tegen iemand. Behalve bij Steijn. Binnen een paar maanden heb ik een hartgrondige haat ontwikkeld voor die man. En iedere keer dat hij of een van z’n vriendjes weer een podium krijgt in de Nederlandse media wordt het erger.

10-01-2024 11:51

Slang3 +45956

Zou Berghuis wel eens eerlijk willen horen over Steijn. Aangezien hij er al vroeg klaar mee was

10-01-2024 11:51

Rst +5242

Ja direct na Twente kon je in zijn antwoorden op vragen van journalisten wel afleiden hoe het er voorstond.

Maar de vriendjes van de media hebben Berghuis toen ook hard aangepakt…

10-01-2024 13:19

AlexIbarra +19283

Berghuis heeft zich het luidst van alle spelers uitgesproken toen Steijn nog trainer was. Hij zei niet dat Steijn op moest rotten maar wel kritiek van het niveau ‘erg gewaagd’ / onprofessioneel.

12-01-2024 09:48

dp92 +11258

Moet je voorstellen dat je ergens gaat beginnen en dat je manager vanaf dag 1 roept in meetings en bijeenkomsten dat hij eigenlijk niet achter je komst staat en dat hij liever iemand anders wilt.

Ga je dan de volgende dag ook nog zo vrolijk naar je werk?

10-01-2024 11:47

Ajax1969 +4163

Ik heb 25 jaar geleden bij een groot bedrijf meegemaakt dat ze me nog net niet vroegen wat ik nou eigenlijk kwam doen. Tijden op de interne bank gezeten in afwachting van een project waarop ik geplaatst kon worden. En toen ze een project hadden gevonden werd ik als een junior behandeld onder het mom van inwerken. Het spreekt voor zich dat ik daar vlug weer weg was. Je kan op het internet ook veel informatie vinden over slechte of zelfs ziekmakende managers. Steijn kwam aan het begin over als een aardige open vent, maar dat bleek uiteindelijk niet te kloppen.

10-01-2024 12:27

Lazell +16989

Zal Akpom in het begin ook nog wel gedacht hebben. Hij zat daarnaast ook in het buitenland, alleen, in een hotel, zonder familie. Wat is Ajax daar toch zwak in zeg... niet normaal.

10-01-2024 13:02

Dolblij +45233

Hoe schadelijk was Mauries dan niet alleen voor Akpom. Kan die naam niet meer horen of zien.

10-01-2024 11:45

3sterren +20205

Dankzij hem was Ajax zelfs internationaal een lachertje.
Dankzij hem keken we naar een diepe afgrond in plaats van naar de top …

10-01-2024 19:30

Rst +5242

Ik snap wel dat de situatie voor Steijn bij Ajax heel lastig was en dat veel nieuwe spelers pas laat in de transferwindow kwamen, maar als de uitspraken van Akpom leest, zijn de basisdingen ook gewoon niet aanwezig geweest.

Hoe kan het dat Steijn het bij andere clubs wel goed ging. Of waren het daar de assistenten die het echte werk deden?

10-01-2024 11:17

Nr.10 +111180

Hij kon het ook gewoon allemaal niet aan, denk ik. Hij kwam heel rustig over in de voorbereiding, maar dat was misschien vooral een act. Zodra hij zag dat het allemaal niet zo makkelijk werd, begon hij als een idioot om zich heen te slaan, en daardoor verziekte hij zijn eigen prestaties alleen maar.
Bij Sparta en ook bij VVV heeft hij het inderdaad goed gedaan, dat blijft een feit.

10-01-2024 11:26

Rst +5242

Is Steijn dan afgelopen zomer de charlatan en meesteroplichter bij Ajax geweest.

10-01-2024 11:43

Nr.10 +111180

Ik heb niets met die termen, want die impliceren dat iemand het allemaal expres heeft gedaan. Ik denk dat het zowel bij Mislintat als Steijn vooral simpele onkunde was.

10-01-2024 12:28

FrancescosRavioli +15314

Wel meerdere door de afgelopen jaren.
Dat er 1 is (Mislintat), wil niet zeggen dat er niet meer kunnen zijn (Schreuder, Sar, Steijn)

10-01-2024 12:59

AlexIbarra +19283

Zijn toch clubs waar men niet veel te verkiezen had en vooral naar het positieve wordt gekeken.
Wij klaagden ook dat het allemaal niet erger kon maar van een derde plaats kun je nog best ver zinken

12-01-2024 09:49

Nr.10 +111180

'Het helpt niet als je verhalen leest van de manager die zegt dat dit niet de spelers zijn die hij wilde. Of wat hij ook precies heeft gezegd, na die wedstrijd tegen Fortuna. Om eerlijk te zijn zorgde dat in ieder geval bij mij voor grote spanning.’

'Voor zijn komst wisten we eigenlijk niet hoe we moesten spelen, we hadden geen idee. Maar nu hebben we een structuur, er is een formatie. We weten waar we moeten staan, hoe we moeten verdedigen. Dat soort details zijn nu duidelijk.’


Iedereen wist dat natuurlijk al, maar als je het nu eens leest van een van de nieuwe spelers, dan is het toch wel weer een beetje schokkend om te horen, voor mij althans.
Wat een schandalig amateurisme heeft Steijn geëtaleerd zeg, echt bizar.

10-01-2024 11:16

Dusbaba +15405

Mijn hemel, kennelijk was Steijn dus nog erger dan ik dacht. "Voor zijn (Schip) komst wisten we eigenlijk niet hoe we moesten spelen, we hadden geen idee. Maar nu hebben we een structuur, er is een formatie. We weten waar we moeten staan, hoe we moeten verdedigen. Dat soort details zijn nu duidelijk.’ Dit zijn toch de basisbeginselen van een trainer?

10-01-2024 11:09

MichelAngelo66 +22258

Ja. Maar ik vind het ook nogal bizar dat miljoenen verdienende profvoetballers schijnbaar niet weten waar ze moeten staan. Ze zijn toch niet ‘net begonnen met voetballen’?
Waarom pakt niemand een handschoen op? Geen speler? Geen assistent? Redelijk idioot vind ik dat. Ook die spelers zijn hun geld niet waard.

10-01-2024 12:40

Lazell +16989

Omdat er meer dan 1 goed antwoord is. En dat het geheel op elkaar afgestemd moet zijn. Er zijn tactieken waarin beide backs naar voren gaan en tactieken met een libero. Heb je straks 3 van de 4 van je achterste linie naar voren.

10-01-2024 13:08

Rst +5242

Een trainer bepaalt de manier van spelen en dus ook de posities en de momenten waarop druk gezet wordt.

10-01-2024 13:21

Babangida83 +23929

@Lazell, wat ook precies gebeurde :-). En na één wedstrijd onder Maduro al niet meer.

10-01-2024 14:45

Johan14Cruijff +573

Zowel Steijn als Akpom hebben allebei het niveau dat Ajax moet nastreven niet.

10-01-2024 10:59

4xEC1 +7741

Akpom heeft tenminste bij vlagen zijn waarde laten zien met 9 goals. En wat heeft Steijn goed gedaan? Helemaal niks.

10-01-2024 12:35

Johan14Cruijff +573

Ik vergelijk ze ook niet, dat doe jij. Op basis van kwaliteiten zijn ze beide niet goed genoeg voor Ajax.

10-01-2024 13:23

Rst +5242

Ook Bosz en ten Hag hadden in het begin bij Ajax nog geen goed elftal maar hebben er door hard werken goed draaiende teams van weten te maken.

10-01-2024 10:58

Slang3 +45956

trainers met duidelijke visie is wat we nodig hebben, Ajax heeft niks aan een manager

10-01-2024 11:52

swekker +310

Steijn was gewoon op zijn pik getrapt door Mislintat. Logisch als je ziet met welk materiaal hij moest werken. Maar dan kun je 2 dingen doen: -1- Je probeert het beste ervan te maken met het materiaal dat je hebt. Of -2- je gaat een statement proberen te maken vanwege je onvrede ten koste van de resultaten. Het ontbreekt de familie Steijn een beetje aan zelfreflectie.

10-01-2024 10:55

Slang3 +45956

Steijn was niet op zijn pik getrapt vanwege het niveau van het materiaal, maar omdat hij zelf geen vinger in de pap mocht hebben.

10-01-2024 11:27

MidMid +5694

Beiden zijn gewoon waar:
1.Steijn kwam niet bepaald in een gespreid bedje; bijna een heel nieuw elftal, met aankopen die niet geweldig zijn dan wel ervaring missen.
2.Steijn is een prima trainer voor clubs als Sparta en VVV, maar Ajax is gewoon te hoog gegrepen.

10-01-2024 10:48

IndoorNinja +1856

Sorry hoor, maar hij is zelfs geen prima trainer voor die teams aangezien de spelers aangeven dat ze niet weten hoe ze moeten spelen. Dan heeft hij meer geluk gehad dan dat het werkelijk zijn skills zijn die het team goed deed presteren. Let wel, met alleen Nederlandstalige spelers had het hem zeker makkelijker vergaan.

10-01-2024 11:29

LennartB +2913

M. Steijn een van de grootste mislukkeling uit de geschiedenis van Ajax.
De verantwoordelijke voor deze aanstelling moeten z.s.m. de laan uit!
Ben het niet altijd met de F-Side eens maar met dit 100%!

10-01-2024 10:46

B2tob4 +12084

Hans Kraay heeft het in een video van ESPN opgenomen voor voormalig Ajax-trainer Maurice Steijn en diens zoon Sem Steijn. Sem Steijn heeft volgens Kraay veel moeite gehad met de pijnlijke periode van zijn vader bij Ajax.
'Dat vertel ik nu voor het eerst', gaat Kraay verder. 'Ik heb hetzelfde meegemaakt, hè. Mijn vader werd na het WK van 1974 ook met pek en veren eruit gegooid bij Ajax.
Te gek voor woorden dat medewerkers van ESPN niet NEUTRAAL hun oordeel geven over wetenswaardigheden in het voetbal.
Geen mens die nu nog Hans Kraay serieus kan nemen toch...?

10-01-2024 10:36

Jeugd +24802

Heeft nooit iemand gedaan toch?
Hansie is gewoon een flapdrol, aardige gast, kun je er prima bij hebben. Heeft ook best kijk op het spelletje.
Alleen persoonlijke interviews worden altijd klef of vooringenomen. 1 op 1 contacten met spelers zij altijd journalistiek slecht. Aan een voetbaltafel komt hij het best tot zijn recht als hij gewoon over voetbal praat.

10-01-2024 10:52

CDX +3228

De mooiste beelden van Hans Kraaij zijn na de bekerfinale waar Wamberto meters meters meters buitenspel stond en scoorde tegen "zijn" fc utrecht. Boos dat hij was! Vanaf toen nam ik hem sowieso niet meer serieus

10-01-2024 12:14

Babangida83 +23929

Volgende interview Hans met de vrouw van Steijn: "Ik heb hem iedere dag moeten uitzwaaien naar Amsterdam. Hagenezen gaan nooit naar Amsterdam! Het was erg zwaar voor hem en hij verdient alle respect. Ik begrijp niet waar men het over heeft, als ze zeggen dat zijn prestaties slecht waren. We zijn die periode 2x naar Ibiza geweest en zijn heupwerk was nog prima in orde! Ze zouden zich kapot moeten schamen daar in Amsterdam!"

10-01-2024 14:52

PetrusKeizer +10739

Vrind Akpom weet hoe hij trainers te vriend moet houden. Denkt hij.

10-01-2024 10:25

Steeph +3867

. 'Dit team is zó jong en talentvol, dan heb je begeleiding nodig van een aantal ervaren spelers. Die verantwoordelijkheid neem ik graag op me.'

Hahaha, alsjeblieft zeg, wat een ongelofelijke clown is die Akpom ook. Naast dat hij helemaal niks laat zien op het veld barst hij ook nog van zelfoverschatting, bijna narcistisch. Liever vandaag dan morgen lozen.

10-01-2024 10:24

MeisterX +6926

Wat moet hij dan zeggen? "Dit team mist ervaring, maar als het aan mij ligt mag iemand anders dat lekker oplossen"? Akpom is zeker geen topper, maar ook hij kan met zijn ervaring gewoon van waarde zijn in een spelersgroep.

10-01-2024 10:26

Yeshyeshyall +10950

Eens, als bankzitter niet gaan lopen morren maar alles geven is toch een ideaal voorbeeld ook voor jonge spelers

10-01-2024 10:28

Steeph +3867

Met die theorie kun je ook gewoon Heiko Westermann weer aanstellen en laten roepen dat hij de kar wel even trekt. Barst ook van de ervaring.

10-01-2024 10:29

Rodsje +14753

Helemaal niks laten zien? Knap voor iemand die al 8 goals achter de rug heeft

10-01-2024 11:15

Oeroeboeroe +18379

In minder minuten dan Brobbey...

10-01-2024 11:19

Yeshyeshyall +10950

Steijn had ook pech met al die late aankopen en het grote verloop plus de erfenis van Schreuder en Hamstelaar.

Dat gezegd hebbende blijkt ook uit alles dat Steijn veel en veel te licht is voor een topclub. Gierend uit de bocht gevlogen en doet nog steeds alsof er niks mis was - totaal ongeschikt, had nooit aangesteld mogen worden door Mislintat of wie dan ook.

10-01-2024 10:23

Slang3 +45956

Steijn had pech met Steijn

10-01-2024 10:28

Arnoud Keijer +55

De erfenis van Schreuder en Hamstelaar was zo slecht nog niet. Blind terughalen en Bazoer kopen, en je had dan in elke linie een ervaren kracht gehad als je Klaassen en Tadic niet had laten gaan. Met Rensch, Bazoer, Blind, Hato; Klaassen, Taylor, Berghuis; Tadic, Brobbey, Bergwijn was je geen 18de komen te staan.

10-01-2024 13:26

Redrum +96117

Maurice Steijn is de grootste rat die ooit bij Ajax heeft gewerkt en voordat we ooit weer gezond willen worden moet iedereen die verantwoordelijk is geweest voor zijn aanstelling opsodemieteren.

10-01-2024 10:21

Freddy +11444

Toch ook totaal ongebrijpelijk dat o.a. een vd Vaart, Sneijder en vd Meyde zo'n Steijn volledige rugdekking geven. Die worden een keer gebeld door Steijn en zijn om.

10-01-2024 10:18

Slang3 +45956

dat weet hij dan weer wel heel goed te managen

10-01-2024 10:28

Geus +4767

Ik vraag me nog steeds af hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen .

10-01-2024 11:47

Slang3 +45956

Andy en Steijn buren op Ibiza, Sneijdertje ook bekend op Ibiza. Oude jongens van de kleedkamer achter je, dan volgt Van der Vaart ook wel

10-01-2024 11:50

B2tob4 +12084

Toch ook totaal onbegrijpelijk dat diverse media (zowel krant als tv) zo'n faalcoach als Steijn nog steeds een podium geven om zijn grieven jegens Ajax te spuien...!

10-01-2024 10:40

Ajaxfan31183 +16391

En sommige spelers zijn het shirt van Ajax niet waard .

10-01-2024 10:14

Koningtoto +60459

Steijn is de term raamlikker niet eens waard. Dat is gewoon een bewussie geweest samen met die behangmongool.

10-01-2024 10:03

wijzijndebeste123 +164058

Steijn is de grootste schandvlek uit de clubgeschiedenis. Bizar dat de huidige leiding zijn rancuneuze spelletjes tkv de club accepteerde en hem nog langer wilden laten zitten. Hilarisch ook hoe dom hij is. Zo bleek weer toen hij zonder enige schaamte uit de doeken deed dat hij met verschillende aankopen 1-op-1 gezeten had en ze duidelijk maakte dat hij liever andere spelers had gewild. Vervolgens was hij verbaasd dat er geen klik was. Ik heb me kapot gelachen.

10-01-2024 09:54

Aram +18065

Ik heb me kapot gehuild.

De schade die Steijn heeft aangericht in de selectie is ongekend, zoiets heb ik nog nooit gezien. Om hier nu nog een team van te maken is heksenwerk, en dat komt door Steijn. Als je ze wilt verkopen krijg je er de helft voor; ook door Steijn.

Ik heb zelden meegemaakt dat 1 persoon in zo korte tijd zoveel schade heeft aangericht. En dan heb ik het nog niet eens over het geintrigeer en gelek naar de T; dat heeft de organisatie zeker geen goed gedaan.

10-01-2024 10:05

MalleEppie +15157

Steijn heeft het hele idee van een crisis persoonlijk de wereld in geholpen, enkel om zijn eigen onkunde te maskeren. Moet je nagaan wat de nasleep hiervan is en zal zijn. Niet alleen op het veld rampzalig, maar ook gezorgd voor een chaos daaromheen. Maurice Steijn - de slechtste Ajax coach ooit.

10-01-2024 10:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.