Ajax loot onder meer Lazio, Slavia Praag, Real Sociedad en Galatasaray: zie hier de volledige loting

door Bart Veenstra 664

Bron AS

Ajax loot onder meer Lazio, Slavia Praag, Real Sociedad en Galatasaray: zie hier de volledige loting

door Bart Veenstra 664

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax neemt het in de competitiefase van de Europa League op tegen onder meer Lazio, Slavia Praag en Real Sociedad. De Amsterdammers werden vrijdagmiddag gekoppeld aan acht verschillende tegenstanders.

De ploeg van trainer Francesco Farioli speelt in eigen huis tegen Lazio, Maccabi Tel Aviv, Galatasaray en Besiktas. Ajax speelt in de competitiefase van de Europa League op bezoek bij Slavia Praag, Real Sociead, Qarabaq FK en Rigas FS.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Ajax kende vanwege zijn nog altijd hoge UEFA-coëfficiënt een plaats in pot 1 tijdens de loting. Die potindeling is nog altijd belangrijk, maar wel minder belangrijk dan in de oude opzet van de Europese toernooien. In de nieuwe opzet van de Europa League is er geen sprake meer van een groepsfase, maar van een competitie met 36 teams.

Ieder team speelt in deze competitiefase acht wedstrijden. Uit iedere pot loot iedere club twee tegenstanders. Tegen een van die clubs speel je thuis, terwijl je het andere duel op vreemde bodem speelt. In totaal speelt iedere club dus vier keer een thuiswedstrijd en vier keer een uitwedstrijd. Zes wedstrijden worden gespeeld voor de winterstop, terwijl de laatste twee wedstrijden in januari worden gespeeld.

De nummers 1 tot en met 8 plaatsen zich voor de achtste finales van de Europa League. De nummers 9 tot en met 24 spelen een tussenronde. De winnaars daarvan plaatsen zich eveneens voor de achtste finales. Voor de nummers 25 tot en met 36 zit het Europese seizoen erop. Zij zijn uitgeschakeld. De Conference League geldt dus niet meer als vangnet, zoals vorig seizoen nog wel het geval was.

Tegen wie speelt Ajax?

Thuis: SS Lazio, Maccabi Tel Aviv, Galatasaray, Besiktas

Uit: Slavia Praag, Real Sociedad, Qarabag FK, Rigas FS

Het speelschema zal zaterdag bekendgemaakt worden.

Potindeling Europa League

Pot 1 Pot 2 Pot 3 Pot 4
AS Roma Real Sociedad Qarabag FK Athletic Bilbao
Manchester United AZ Galatasaray TSG Hoffenheim
FC Porto SC Braga Viktoria Plzen OGC Nice
Ajax Olympiakos  FK Bodø/Glimt RSC Anderlecht
Rangers FC Olympique Lyon Union SG FC Twente
Eintracht Frankfurt PAOK Saloniki  Dinamo Kyiv Besiktas
SS Lazio Fenerbahçe Ludogorets Razgrad FCSB
Tottenham Hotspur Maccabi Tel Aviv FC Midtjylland Rigas FS
Slavia Praag Ferençvaros Malmö FF IF Elfsborg

Speeldata Europa League

Het hoofdtoernooi van de Europa League begint op woensdag 25 en donderdag 26 september. Daarna zijn alle wedstrijden in de competitiefase 'gewoon' op donderdag. Voor de jaarwisseling worden er zes wedstrijden gespeeld in deze competitiefase. In januari, direct na de winterstop, volgen de laatste twee wedstrijden.

  • Speelronde 1: 25 + 26 september
  • Speelronde 2: 3 oktober
  • Speelronde 3: 24 oktober
  • Speelronde 4: 7 november
  • Speelronde 5: 28 november
  • Speelronde 6: 12 december
  • Speelronde 7: 23 januari
  • Speelronde 8: 30 januari

Lees meer over:
Plaats reactie

JanBiesbos +29049

15 punten moeten toch gehaald kunnen worden niet teveel gelijk spelletjes dat dsn wel, alhoewel 11 punten ook 9-24 kunt eindigen met extra wedstrijd.

31-08-2024 14:01

Moooo +3966

Thuis: SS Lazio, Maccabi Tel Aviv, Galatasaray, Besiktas

Uit: Slavia Praag, Real Sociedad, Qarabag FK, Rigas FS

Alle potjes zou Ajax moeten kunnen winnen Steeds een leuke winst bonus, coëfficiëntie punten voor volgend seizoen, Ajax zou heel ver kunnen komen afwachten wat de loting doet.

Zijn ook nog eens interessante potjes op redelijk niveau en zou je best een speler weg kunnen plukken in de toekomst..

31-08-2024 07:44

JanBiesbos +29049

De sterkste is RS , QFK kan er geen reet van.

31-08-2024 14:06

Ajaxhartt +10712

Goeie loting, met mooie affiches, waarbij we niet kansloos zijn (als de positieve tendens doorzet).

30-08-2024 19:57

Noroja +710

We moeten gauw weer de CL in. Niet alleen voor de extra cash maar omdat wij als enige van de 3 NL topclubs daar gelukkig van werden/worden. Een CL avond had voor ons iets magisch, bij onze concurrenten heeft alleen de penningmeester dat gevoel, voor de clubs is het gewoon werk in uitvoering.

Het is nog steeds bijna ongelooflijk hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om onze club in twee jaar tijd van halve finale CL naar het lachertje van Nederland hebben gedownsized.

Als Ajax twee jaar geleden 2 willekeurige supporters met een écht Ajaxhart de sleutel van de kluis én de leiding had gegeven dan hadden we er nu véél beter voorgestaan. Het totale gebrek aan Ajax DNA heeft ons in een nachtmerrie gestort, met de terugkeer daarvan is er weer hoop nu.

30-08-2024 17:52

Hersenspinsel +8038

Winnen in Europa is altijd magisch.
Leuke potten tegen
Lazio,
Maccabi Tel Aviv,
Galatasaray en Besiktas
En voor de diehards ook de uit wedstrijden tegen
Slavia Praag,
Real Sociead,
Qarabaq FK en Rigas FS.
Ik zie er al naar uit, en bij succes hopen dat we volgend jaar ook aan de CL kunnen meedoen om te winnen.
Dat is het leuke van Ajax.
We doen altijd mee om te winnen.

30-08-2024 18:15

NW23 +5057

De loting kon zwaarder voor ons. Top 24 eindigen is een must en ook goed haalbaar. Met een beetje mazzel top 8 ook, maar dan moet Ajax wel een stap zetten. Ik verwacht dat we een punt of 14 gaan halen.

Zonde wel dat Twente en AZ zwaar geloot hebben. Gister Feyenoord ook al. Gaat een lastig jaar worden voor de Nederlandse clubs en dat kan zomaar betekenen dat we de 3e CL plek heel snel weer kwijt zijn.

30-08-2024 17:33

JanBiesbos +29049

3e is voorronde playoffs ook nog he

31-08-2024 14:08

Ajaxfan31183 +16391

Ik snap er geen bal van , van die nieuwe opzet , dacht dat het poules waren van 8 clubs maar wat ik begreep is het gewoon een ranglijst van 24 clubs , zal dit te maken hebben dat ze het zo hebben gedaan omdat de grootste clubs uit Europa zoiets wilde doen met die competitie wat hun in gedachten hadden waar de fifa en Uefa een stokkie voor stak , want mijn eerste gedachten waren van als het drie poules zijn van 8 clubs hoe bestaat het dan dat az , Twente en Ajax tegen dezelfde clubs moeten spelen , zoals Lazio, Galatasaray en Besiktas tenminste az en Ajax spelen tegen dezelfde clubs en Twente en Ajax ook

30-08-2024 17:06

Ziyech22 +561

Misschien even de uitleg bekijken xD. Het zijn overigens 4 potten van 9 clubs, dus 36. Waarbij je van iedere pot tegen 2 clubs moet, niet van je eigen land en max 2 clubs uit 1 land.
https://youtu.be/Ot4LDRlX-qI?t=781

31-08-2024 00:51

JanBiesbos +29049

Wel lekker veel tegenstanders en minder kans op B elftallen gok ik in laatste fase.

30-08-2024 16:59

Kampioensoverwinning +1738

Blijft bijzonder dat je een club uit Azerbeidzjan kan loten. Cultureel en geografisch gezien heeft dat echt niks met Europa te maken.

30-08-2024 16:46

Ajaxfan31183 +16391

Eens en dat geld in mijn ogen ook voor clubs uit Israël die in Europa uitkomen

30-08-2024 16:51

Sense of.H +5438

Echt dom dat Turkije en Israël die niet eens in Europa behoren gewoon doodleuk in de Europese toernooien mogen uitkomen.

30-08-2024 16:57

Ajacied33 +36706

Clubs uit Israël zouden überhaupt niet eens mee mogen doen nu dat land zich schuldig maakt aan genocide, slachtpartijen, oorlogsmisdaden. Wereld is krom

30-08-2024 17:15

Ajaxhartt +10712

Mods, ik dacht dat dit soort politieke statements (die ook nog nergens op slaan) niet meer zouden worden toegelaten. Willen jullie svp de account van deze antisemiet blokkeren?

30-08-2024 18:15

Ajaxfan31183 +16391

🤣🤣🤣🤣🤣🤣 antisemiet, mischien moet je even in de spiegel gaan kijken joh

30-08-2024 18:29

Nieuwmarkt +2989

Dus als je tegen genocide bent ben je een antisemiet? Block mij dan ook maar hoor, dan hoef ik niks meer met AS te maken te hebben.

30-08-2024 19:25

jokers +1175

Wat ik er van vind is onbelangrijk.
Maar roepen dat politiek niet mag om daarna de poster in een politiek hoek duwen.

Is toch behoorlijk hypocriet.

30-08-2024 19:31

Ajaxhartt +10712

Hij begint.

30-08-2024 20:04

Ajaxfan31183 +16391

Wie ik, omdat ik vind dat VOETBAL clubs in het midden oosten eigenlijk niets te zoeken hebben in de Europese competities zoals Europa League of Champions League, net zoals dat Europese clubs niets te zoeken hebben in dat soort toernooien in andere continenten. En wat is daar politiek aan

30-08-2024 20:25

Spielmacher +10716

@Ajacied33...neem jij je kortzichtige, eenzijdige en racistische ideeën even lekker ergens anders heen, domme stakker.

30-08-2024 22:06

Brooklyn +4142

Niet per sé ideaal voor Ajax dit systeem, zeker ook niet met de betere ploegen thuis. Ajax pakt vaak de punten uit. Krijgen ze iets meer ruimte immers.

30-08-2024 16:39

mvdk +43972 moderator

Ik moet behoorlijk aan deze opzet wennen. Vind het enorm vaag en ook niet logisch. Random.

30-08-2024 16:00

Ajaxhartt +10712

Mag ik je bij deze nog eens wijzen op de politiek geladen reactie van Ajacied33 hierboven? Ik dacht dat dit niet langer zou worden worden toegelaten. Als dat veranderd is, hoor ik dat graag, dan kan de Israëlische vlag terug in mijn profielfoto.

30-08-2024 19:51

Opnaarde4eSter +1592

2x tegen Turkse clubs thuis is twee extra uitwedstrijden. Ben je mooi klaar mee

30-08-2024 15:56

Picard +3605

Ik vind deze opzet wel lachen. Goede loting, paar leuke clubs en goede kans op top 8.

30-08-2024 15:43

Ramon19792101 +2025

Beter dat dan de vovjvodina's enzo van deze wereld

Mooie clubs

❌❌❌

30-08-2024 15:30

mvdk +43972 moderator

Riga ben ik geweest. Dat gaat 8-0 worden.

30-08-2024 16:01

Man40 +1431

Dat is niet te hopen want anders heeft farioli het nog niet echt op de rit🫢😝

30-08-2024 16:16

Standby +9929

Goede loting met een paar leuke wedstrijden. Ik denk dat top 8 lastig wordt als je geen middenvelder erbij haalt. Met de huidige spelers wordt het lastig om compacte ploegen kapot te spelen.

Maar ik kan mij niet voorstellen dat wij onder plaats 24 zullen komen, ook met de huidige selectie.

30-08-2024 15:25

Brooklyn +4142

We hebben Wout😀

30-08-2024 16:30

PalFischerArmy +2617

Hup Wolves, kom maar op met die knaken.

30-08-2024 15:20

Jaja323 +361

Qarabag can and will do pain to this Ajax .
Very brave team with the club structure which was forming for more than 10 years.
Just look at their two games against Leverkusen last campaign . Germans who were blowing away every team at the time got maybe two most difficult games of the season against Azerbaijani side .
We can win , but it will be a win as against bode/glimt , while everybody will agree that they deserved it more than us

30-08-2024 15:20

7172AFCA7395 +10299

Ja we zijn gewaarschuwd.

30-08-2024 15:22

Ramon19792101 +2025

To earlier drink whiskey is not good in the ☀️

Have a nice weekend

30-08-2024 15:31

7172AFCA7395 +10299

Bij hem is het al avond toch.

30-08-2024 15:36

Opnaarde4eSter +1592

jaja, zie ons bibberen

30-08-2024 15:56

Brooklyn +4142

Maybe last-minute contract one of their key players (:

30-08-2024 16:35

Baggio020 +2541

20 mil voor Forbs (Hlynsson er gratis bij).

Daarna gas geven en Eriksen halen.

30-08-2024 15:18

Lars.v +3039

Nu gaan we pas merken dat ajax echt geen geld heeft. De concurrentie Feyenoord en Psv gaan nu los.. wij zullen helaas niets meer halen. Fitz Jim was leuk gister maar kan je niet op teren als Berghuis er niet is

30-08-2024 15:16

AFCACruijff14 +161405

Snik snik snik. Crisis.

30-08-2024 15:51

Tommyshelby +128849

Ornstein met de primeur. Tim van Duijn bevestigt:

Wolverhampton druk bezig met Carlos Forbs, zoals @David_Ornstein meldt. Nadat Lyon een bod indiende bij Ajax, gaf Wolves ineens gas.

Tempo!!

30-08-2024 15:13

7172AFCA7395 +10299

We weten nog niet helemaal waar Ajax staat maar 8 a 9 punten moet mogelijk zijn.Slavia is Ajax al ns een keer over gestruikeld.

30-08-2024 15:13

Mofson +8153

Was helemaal vergeten dat we zo’n achterlijke league hebben nu .
Echt jammer man .

30-08-2024 15:11

AFCA-pride +17350

Zijn de wedstrijden per tegenstander en datum ook al bekend?

30-08-2024 15:10

JariJari +15233

Damn Victoria loot 5 zwakkere tegenstanders. Jammer, veel gratis punten voor Portugal in de confetti league.

Fucking Go Ahead gaat ons kosten.

30-08-2024 15:07

DeBaarsjes +3118

Beter met weinig NL teams in Europa dan weer met 6 teams. Niet veel NL teams spelen rol van betekenis in Europa

30-08-2024 16:05

JariJari +15233

Ja maar 3 CL plekken gaat verplicht met ook de nummer 6 Europa in.

De ED moet een 6de team krijgen dat niet compleet kut is.

Ik bedoel Ajax, PSV, Feyenoord, AZ en Twente kunnen iets klaarspelen in Europa. De rest komt nooit door de voorrrondes.

30-08-2024 16:08

DeBaarsjes +3118

Eigenlijk alleen Ajax, PSV, Feyenoord en AZ zijn ploegen die je wel altijd Europa in kan sturen. Twente haalt na 12 jaar weer eens de 'poulefase'. Maar wel beter dan met alle respect een Utrecht of een Go Ahead.

30-08-2024 16:19

DEELM +11891

Prima loting. Thuis mooie affiches met Lazio, Besiktas en Galatasaray. Thuis tegen die Turkss clubs is een wereld van verschil met uit. Geen last van die heksenketels iig. Lazio thuis is nog lastig in te schatten. Dat kan een heel goede ploeg zijn, maar af en toe hebben zij ook echt een matige ploeg. Maccabi moet je gewoon winnen.

Van de uitwedstrijden zal Sociedad echt heel moeilijk worden. Die hebben echt een heel goede ploeg. Ook leuk dat Becker daar speelt. Slavia, Qarabag en Riga zijn ploegen waar je op papier van moet winnen. Wel kan het weer in Riga en Qarabag invloed hebben en fatsoenlijk voetbal onmogelijk maken.

We gaan 't zien, maar ik zet in op 5 overwinningen, 2 gelijkspellen en 1 nederlaag. 💪🏻

30-08-2024 14:58

JariJari +15233

Sociedad uit zal een nederlaag zijn denk ik. Besiktas (thuis), Macabi (thuis), Riga (uit) MOET je winnen, Lazio (thuis), Galatasaray (thuis), Slavia (uit), Quarabag (uit) kan alle kanten op.

Top 24 lijkt gegarandeerd en top 8 ook behoorlijk haalbaar.

Daarbij: in deze opzet maakt elke plek uit want als je hoger eindigt krijg je makkelijkere tegenstanders in de knock out fase.

30-08-2024 15:10

ajaxwestland09 +28948

Offtopic: wout hoopte op besiktas toch gekregen

30-08-2024 14:50

Clubliefde34 +6146

Is on topic want het gaat toch om de loting 😁

30-08-2024 14:53

Cello +52940 moderator

De duels worden in principe allemaal op donderdag gespeeld. Ik ben benieuwd of ze bijvoorbeeld AZ en Ajax om en om thuisduels zullen laten afwerken. Ik denk van wel, want je moet toch niet willen dat AZ thuis tegen een Turkse club speelt en Ajax dat ook doet..... want wat ik begrepen heb heerst er ook grote rivaliteit tussen die Turkse clubs, die dan wel heel dicht bij elkaar komen èn niet onbelangrijk, supportersgroepen die tegelijkertijd moeten afreizen naar Nederland.

30-08-2024 14:46

ajaxwestland09 +28948

Zal zeker rekening mee worden gehouden door de Uefa

30-08-2024 14:47

Picasso +6627

Ben net terug uit Istanbul, Turkse fans lopen op straat gewoon door elkaar met verschillende voetbalshirts aan, en de fanshops van de 3 grote clubs zitten pal naast elkaar in het winkelcentrum.

30-08-2024 14:58

JariJari +15233

UEFA heeft niet voor niks gestuurd dat alle 6 wedstrijden met Turken in NL gespeeld worden en niet in Turkije 🤣

30-08-2024 15:11

afcaroon +890

Grootste deel van de uitvakken woont in Nederland of Duitsland. Jaren terug zaten Turken ook bij elkaar in het uitvak maar weet niet of dat nog zo is

30-08-2024 15:41

Baco123 +6350

Prima loting en natuurlijk te doen voor ons aller

30-08-2024 14:46

daslogisch1 +10198

Mooie loting en te doen.

30-08-2024 14:44

ProperFootball +14594

Lastigste pot Real Sociedad uit. Slavia, Quarabag en Rigas moet je van winnen.

Thuis Lazio niet onderschatten. Van de Turkse vrienden moeten we thuis natuurlijk gewoon winnen, evenals de Israëliërs.

Verlies je tegen Sociedad en win je de rest dan zit je vrijwel zeker nog steeds bij die top 8 van de knock-out fase. Verlies je ook tegen Lazio dan wellicht ook nog wel, maar je bent in ieder geval verzekerd van de tussenronde. Grote kans op het bereiken van de knock out fase dus.

30-08-2024 14:44

ajaxwestland09 +28948

Thuis ? Spelen uit tegen slavia , rigas en quarabag

30-08-2024 14:45

Baco123 +6350

En real Sociedad

30-08-2024 14:46

ajaxwestland09 +28948

Klopt zie ook onder

30-08-2024 14:48

ProperFootball +14594

Foutje bij het typen, heb het aangepast.

TLDR: Sociedad uit mag je verliezen, Lazio thuis kan je verliezen, de rest moet je winnen.

30-08-2024 14:48

ajaxwestland09 +28948

Geen probleem en op zich zijn het tegenstanders die te doen zijn

30-08-2024 14:49

JariJari +15233

Als je 6 keer wint eindig je ruim in de top 8 hoor. 2 keer verlies is geen probleem.

30-08-2024 15:12

ajaxwestland09 +28948

Letland uit leuke trip, net als Praag en San sebastian

30-08-2024 14:43

emieltjuhh +17880

Hoe kan az ook gala spelen?

30-08-2024 14:43

Redrum +96106

Door die totaal krankzinnige nieuwe opzet van de UEFA.

30-08-2024 14:47

Moooo +3966

Maar even aan Alex en co gevraagd of ik wat korting kon krijgen..
De Europa League avondjes zijn duur.. :p

Leuke wedstrijden, zin in..

30-08-2024 14:42

WantAmsterdam +116101

Blijf dit een ongelofelijke kut opzet vinden. Al is het wel enigszins leuk dat je tegen meer tegenstander speelt dan normaal.

30-08-2024 14:40

mtrules +619

Hoe zou jij het dan opzetten?

30-08-2024 14:42

Redrum +96106

Noem me gek, maar ik vond de oude opzet eigenlijk wel prima.

30-08-2024 14:48

WantAmsterdam +116101

Inderdaad Redrum. Why fix something that isn’t broken?

30-08-2024 14:50

mtrules +619

Dat kan natuurlijk. Ik ben wel benieuwd naar deze nieuwe vorm. Verandering is meestal goed in mijn optiek ;)

30-08-2024 14:54

WantAmsterdam +116101

Verandering heeft het voetbal kapot gemaakt de laatste 30 jaar. Er waren maar heel weinig positieve veranderingen in het voetbal.

30-08-2024 14:55

mtrules +619

Ah, de "Vroeger was alles beter" mentaliteit. Ik vind de meeste veranderingen positief. Mag van mij nog wel meer veranderen, zoals zuivere speeltijd.

30-08-2024 15:21

ProperFootball +14594

Ik vind het wel leuk dat AZ óók thuis tegen Gala speelt, en Twente óók thuis tegen Fener en Lazio. :-)

30-08-2024 14:45

WantAmsterdam +116101

Ja op zich interessant, maar ook niet zo bijzonder voor mij.

30-08-2024 14:54

Cello +52940 moderator

@WantAmsterdam

Het blijft afwachten. Je concurreert straks met clubs bijvoorbeeld om bij de eerste 8 te komen, die je dus niet persoonlijk ontmoet èn waar je geen directe invloed op hebt of kunt hebben. Dan ben je dus afhankelijk van wat anderen tegen je directe concurrent doen in de strijd op de ranglijst. Dat kan frusterend zijn en op die manier dan weer wel een kut-opzet. Er is wel een oplossing voor...... zelfs meer dan genoeg wedstrijden winnen al is dat vaak makkelijker gezegd dan gedaan.
Een afgewogen loting is het niet. Het is namelijk niet zo dat iedere ploeg vergelijkbaar sterke en zwakke tegenstanders heeft. Er zijn clubs die een makkelijkere route hebben en clubs die een moeilijke route hebben. Maar wel op dezelfde ranglijst aan het eind worden afgerekend....

30-08-2024 14:55

WantAmsterdam +116101

“zelfs meer dan genoeg wedstrijden winnen”
Dat is bij elk opzet zo.
“Het is namelijk niet zo dat iedere ploeg vergelijkbaar sterke en zwakke tegenstanders heeft.”
“ Maar wel op dezelfde ranglijst aan het eind worden afgerekend....”
Dat is een groot deel van het probleem, in de klassieke groepen heb je 3 tegenstanders, dezelfde tegenstanders als de andere ploegen (afgezien van het feit dat je niet gene jezelf kunt spelen uiteraard), en je speelt een wedstrijd uit en eentje thuis. Gewoon een eerlijke en simpele opzet.

30-08-2024 15:11

Freddy +11409

Kun je met een seizoenskaart nog een beetje makkelijk aan uitkaarten komen?

30-08-2024 14:36

Baco123 +6350

Nee vooral niet met deze uitvakken

30-08-2024 14:47

Redrum +96106

Alleen als je een uitkaart hebt.

30-08-2024 14:49

Rondo64 +3384

Snapt iemand hoe de volgorde van wedstrijden wordt bepaald? Proberen ze eerst pot 1 vs pot 1, dan pot 1 vs pot 2, etc. aan te houden? Of is het allemaal wirwar door elkaar

30-08-2024 14:23

Mikki02 +2319

Schema volgt nog. Clubs per land uit/thuis verdelen over tijdstippen en speeldagen.

30-08-2024 14:27

Juichtoon +32505

Wirwar...

30-08-2024 14:40

Mikki02 +2319

Could be worse..

30-08-2024 14:23

AFCA-1983 +17723

Ik wens de amsterdamse politie trouwens wel heel veel succes met de supporters met de thuiswedstrijden.

Lazio wordt niet heel gezellig bijvoorbeeld..

30-08-2024 14:22

Redrum +96106

Voor de politie is dit denk ik de slechtst denkbare loting.

30-08-2024 14:25

Robbie78 +3792

Ach, die kunnen altijd nog staken ;)

30-08-2024 14:36

Rondo64 +3384

Neonazis uit italie, hooligans uit turkije en de controversiële Israeliërs die volgens velen niet mee mogen doen. Gaat gezellig worden ja :')

30-08-2024 14:25

DeBaarsjes +3118

Vorige x met Besiktas viel wel mee en ook met Gala verwacht ik veel Turkse (ook Ajax) fans uit Amsterdam en België en Duitsland zelf. Lazio gaat wel een dingetje worden evenals Maccabi (meer vanwege die supportersroute van Dam naar Centraal)

30-08-2024 14:32

MrPink +81746

Maccabi is geen probleem.

30-08-2024 14:44

Baco123 +6350

Heb er zin in

30-08-2024 14:48

AlexIbarra +19250

Het zou mooi zijn om weer eens een positief record kunnen verbeteren dit seizoen, ipv alleen maar negatieve records neer te zetten.
Die wedstrijd tegen Besiktas is dus jan. 2025 als ik het goed begrijp.

30-08-2024 14:21

FreeThulli +6029

Zijn de speeldata al bekend dan? Ik dacht dat de volgorde nog kan worden aangepast

30-08-2024 14:22

Mikki02 +2319

Wordt morgen pas bekend. Dit was op volgorde van pot.

30-08-2024 14:23

AlexIbarra +19250

Je hebt gelijk, ik nam gewoon klakkeloos het rijtje van AS over. Eronder staat 'zaterdag worden speeldata bekend'.

30-08-2024 14:27

Cello +52940 moderator

@AlexIbarra

Nee, dat zie je verkeerd, omdat morgen pas het schema kwa data worden bekend gemaakt. De loting heeft alleen de tegenstanders bekend gemaakt en of het dan een uit- of thuisduel wordt. De data komen nog.

30-08-2024 14:24

AlexIbarra +19250

Yes, ik zie het nu. Thx

30-08-2024 14:27

Cello +52940 moderator

Doel is om de eerste 8 te halen na 8 duels, immers dan ben je direct geplaatst voor de achtste finales. Lukt dat niet dan moet je dus zorgen dat je minimaal bij de eerste 24 zit, zodat je via een playoff (uit en thuis) je kunt plaatsen voor die achtste finales. De nummers 9 t/m 24 tegen elkaar, waarbij nummer 9 tegen 24; nummer 10 tegen 23; nummer 11 tegen 22, etc.

Benieuwd hoeveel punten uiteindelijk nodig zullen zijn om minimaal 8ste te worden en hoeveel er nodig zijn om minimaal 24ste te worden.

30-08-2024 14:19

FreeThulli +6029

Ik las ergens dat je naar verwachting minimaal 8 punten nodig hebt om bij de eerste 24 te zitten.

30-08-2024 14:23

Milan95 +3586

Plek 9 t/m 14 is dan dus ook nog wel gunstig voor de tussenronde. Met een plek bij de eerste 14 zou ik tevreden zijn.

30-08-2024 14:30

Hijosdedioses +6663

Grappig feitje:

Zowel Ajax, Az en Twente loten 2 Turkse clubs. En ze spelen ze allemaal thuis!

UEFA maffia!

30-08-2024 14:18

Oeroeboeroe +18363

Weer veel getüüüüüter is de verwachting.

30-08-2024 14:18

DS84 +1848

hopelijk negatieve tüüter

30-08-2024 14:20

TeringHenkie +28353

Hoop niet hier in Amsterdam!

30-08-2024 14:22

AFCACruijff14 +161405

Door dit systeem heb ik geen idee meer hoe kansrijk je bent. Qua tegenstand redelijk te doen. Maar geen idee of je door gaat als je nog 421 teams in de gaten moet houden.

30-08-2024 14:18

Belnaarhuis +4948

Snap het niet, je hebt gewoon een ranglijst en je weet welke positie wat oplevert. Je verwacht veel ploegen met dezelfde puntenaantallen?

30-08-2024 14:34

sucre +15159

Alles winnen en je bent door ;-)

30-08-2024 14:36

Mijnclub33x +9860

Spelen we tegen Ziyech als inmiddels niet naar Ajax is gekomen

30-08-2024 14:17

ajax4perez +9536

die tekent een contract in de rust en komt dan in het andere shirt de kleedkamer uit

30-08-2024 14:20

Juichtoon +32505

Maar da's logisch:-).

30-08-2024 14:42

DeBaarsjes +3118

Als Ziyech komt speelt ie tegen zijn oude ploeg. Komt Ziyech niet, speelt ie ook tegen zijn oude ploeg hehe

30-08-2024 14:37

insectenverdelg +23433

Wat is de mooiste awaydsy? Ik denk mss toch wel Baku.

30-08-2024 14:17

Clubliefde34 +6146

Mijn awayday dit jaar word Real Sociedad!

30-08-2024 14:17

Milan95 +3586

Het fijne aan dit nieuwe systeem is wel dat je niet meer zoals in 19/20 uitgeschakeld wordt als nr. 3 met 10 punten terwijl in de andere poules er maar 2 ploegen nummer 2 waren met meer dan 10 punten.

30-08-2024 14:15

Redrum +96106

Ja, daar heb je wel een heel goed punt.

30-08-2024 14:17

Matzet +5359

Leuk reisje naar het Baskenland in het vooruitzicht.

30-08-2024 14:14

AFCRick +11614

Gunstige loting, dus knock-out fase moet te doen zijn!

30-08-2024 14:14

Armatof +309

Ok zelfde nieuwe opzet zoals de Champions League, dat was me even ontgaan. Prima nieuwe opzet wat mij betreft.

30-08-2024 14:14

Cello +52940 moderator

3 NL clubs en alle 3 treffen 2 Turkse opponenten èn best verrassend: alle 3 spelen alle duels tegen hen thuis..... Dus 6 keer komt een Turkse club naar NL de komende maanden.

30-08-2024 14:11

MickS +6239

op zichzelf is het gegeven dat we tegen de Turkse clubs thuis spelen, natuurlijk wel fijn, ipv die heksenketels daar

30-08-2024 14:12

ouweman +4940

De heksenketel waar je bijna altijd wint. Net als bij die Grieken.

30-08-2024 14:15

AFCACruijff14 +161405

Mooie voetbalddooddoener altijd. De heksenketels van Turkije, Griekenland en Polen. Waar we altjd gelijkspelen of winnen.

30-08-2024 14:19

Ajaxtrouw +6344

Klopt en die heksenketels zijn op enkele clubs na, vaak al veel rustiger geworden.

30-08-2024 14:22

Libero +19125

Alsnog heel irritant door dat constante gefluit van het thuispubliek als wij aan de bal zijn.

30-08-2024 14:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.