Wie kan Ajax loten in het hoofdtoernooi van de Europa League?

door Bart Veenstra 240

Bron Ajax Showtime

Wie kan Ajax loten in het hoofdtoernooi van de Europa League?

door Bart Veenstra 240

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax weet vrijdag tegen wie het gaat spelen in de Europa League. Nadat de Amsterdammers in Polen met 1-4 wisten te winnen van Jagiellonia Bialystok werd er donderdagavond in de Johan Cruijff ArenA met 3-0 gewonnen. Vrijdagmiddag om 13.00 uur gaat Ajax de zogenoemde koker in voor de loting van het hoofdtoernooi van de Europa League.

Zoals bekend ziet het hoofdtoernooi van de Europa League er dit seizoen anders uit dan in de voorgaande jaren. Geen ouderwetse groepsfase van vier clubs met thuis- en uitwedstrijden meer, maar één grote competitie van 36 clubs, acht wedstrijden (vier thuis, vier uit) en geen dubbele confrontaties meer. De nummers 1 tot en met 8 plaatsen zich voor de volgende ronde, terwijl de nummers 9 tot en met 24 play-offs spelen voor een plek in de échte knock-outfase. De nummers 25 tot en met 36 zijn uitgeschakeld. Een vangnet in de vorm van een lager toernooi - de Conference League - is er niet meer.

Hoe gaat de loting nu in zijn werk?

Net als in andere jaren is er ook dit seizoen een potindeling voorafgaand aan de loting. Deze potindeling is echter minder belangrijk dan voorheen. Iedere club loot nu twee clubs uit elke pot. Voor clubs uit pot 4 lijkt dit een groot voordeel te zijn. Zij komen niet meer terecht bij op papier allemaal grotere tegenstanders, maar treffen dus ook twee ploegen van gelijkwaardig niveau, waardoor zij normaal gesproken meer punten kunnen pakken.

Tijdens de loting wordt rekening gehouden met het feit dat ploegen uit hetzelfde land elkaar niet kunnen treffen, tenzij dat écht niet anders kan. Een loting in de oude stijl - met de welbekende balletjes - is er nu niet. Een handmatige loting zou namelijk weleens vier uur kunnen duren en bovendien zouden er bijna duizend balletjes nodig zijn. De loting wordt dan ook bepaald gedaan door, jawel, een computer. Donderdagavond, om 18.00 uur, vindt de Champions League-loting plaats en dan wordt er voor het eerst geloot middels dit systeem.

Potindeling Europa League

Niet alleen Ajax plaatste zich donderdag definitief voor het hoofdtoernooi van de Europa League. Er werden nog vel meer wedstrijden gespeeld in de play-offs donderdag en uiteindelijk wisten de 36 onderstaande ploegen zich te plaatsen voor het hoofdtoernooi van de Europa League. Ajax kent vanwege zijn nog altijd goede UEFA-coëfficiënt een plek een pot 1 tijdens de loting.

Pot 1 Pot 2 Pot 3 Pot 4
AS Roma Real Sociedad Qarabag FK Athletic Bilbao
Manchester United AZ Galatasaray TSG Hoffenheim
FC Porto SC Braga Viktoria Plzen OGC Nice
Ajax Olympiakos  FK Bodø/Glimt RSC Anderlecht
Rangers FC Olympique Lyon Union SG FC Twente
Eintracht Frankfurt PAOK Saloniki  Dinamo Kyiv Besiktas
SS Lazio Fenerbahçe Ludogorets Razgrad FCSB
Tottenham Hotspur Maccabi Tel Aviv FC Midtjylland Rigas FS
Slavia Praag Ferençvaros Malmö FF IF Elfsborg

Speeldata Europa League

Het hoofdtoernooi van de Europa League begint op woensdag 25 en donderdag 26 september. Daarna zijn alle wedstrijden in de competitiefase 'gewoon' op donderdag. Voor de jaarwisseling worden er zes wedstrijden gespeeld in deze competitiefase. In januari, direct na de winterstop, volgen de laatste twee wedstrijden.

  • Speelronde 1: 25 + 26 september
  • Speelronde 2: 3 oktober
  • Speelronde 3: 24 oktober
  • Speelronde 4: 7 november
  • Speelronde 5: 28 november
  • Speelronde 6: 12 december
  • Speelronde 7: 23 januari
  • Speelronde 8: 30 januari

Bart Veenstra (X: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

JariJari +15255

Dus op basis van ELO:

De 4de en 6de uit pot 1
De 1ste en 8ste uit pot 2
De 1ste en 6de uit pot 3
De 7de en 9de uit pot 4

Redelijke loting behalve Sociedad en Galatasaray. Zonder die 2 was het een superloting.

30-08-2024 13:36

DrFootball +15144

Nou Arco heeft Karabag uit te pakken...

30-08-2024 13:29

GinoAFCA +14861

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1222514/groot-nieuws-ziyech-wil-naar-ajax-amsterdammers-werken-aan-hereniging.html

30-08-2024 12:19

twynestar +28363

oh als zij het ook zeggen, copypaste.nl

30-08-2024 13:08

wilbert.b +3109

Wat blijft het stil man
Maar er kunnne okk nog spelers van onze naar Turkije enzo zag ik

30-08-2024 12:13

OuweDibbes +11923

Nice of Hoffenheim, leuke uitwedstrijd..

30-08-2024 11:47

AFCA-1983 +17729

Waar kun je de loting zien?

30-08-2024 11:29

P.Russo +6361

De loting van de Europa League wordt vanaf 12:30 uur uitgezonden bij Ziggo. Vanaf 14:00 uur is de loting voor de Conference League.

30-08-2024 11:51

AFCA-1983 +17729

Dank je wel!

30-08-2024 12:08

litmanen_ajax +569

Blij dat we niet in de Conference League zijn gekomen. Wat een matig deelnemersveld is dat zeg. En dan stromen bovendien bij de play-off fase geen teams meer in vanuit de Europa League.

30-08-2024 10:55

Andronixos.c +8160

Hoe dan ook, we krijgen 2 klote ploegen uit pot 1
Vorig jaar kregen we Brighton en Marseille
Nu krijgen we dubbel trouble met Man U/Tottenham/Lazio/Eintracht

30-08-2024 10:16

wijzijndebeste123 +164148

Ik hoop op de makkelijkst mogelijke loting:

Pot 1: Rangers FC
Pot 1: Slavia Praag
Pot 2: Ferençvaros
Pot 2: Maccabi Tel Aviv
Pot 3: Qarabag FK
Pot 3: Ludogorets Razgrad
Pot 4: Rigas FS
Pot 4: IF Elfsborg

Allemaal totaal niet aansprekende namen maar wel de grootste kans om bij de nummer 1-8 te eindigen en dus de achtste finale te bereiken.

30-08-2024 10:03

tmvde +2870

Iedereen behalve AZ en Twente 😂

30-08-2024 08:32

FlyingDutchMan +17314

Jij snapt hem!

30-08-2024 09:07

7172AFCA7395 +10312

Ajax zou de eerste 8 moeten kunnen bereiken.

30-08-2024 07:47

Gonzalez75 +5875

Ik heb de loting van de CL League een stukje gevolgd gisteren maar haakte na 5 minuten af. Welke mafketel heeft deze constructie bedacht. Slaat nergens op.

30-08-2024 07:18

JariJari +15255

Even op basis van de ELO (indicator hoe sterk een club is) een overzicht gemaakt:

Het lijkt erop dat alle groepen wel redelijk gebalanceerd zijn behalve groep 4 waar het echt veel uitmaakt wie je loot. Ook zit in elke groep wel een echt zwakkere club die je graag wil loten. Ideale loting:

Uit 1: Glasgow en Frankfurt
Uit 2: Macabi Tel Aviv en Ferencváros
Uit 3: Ludogorets en Malmö
Uit 4: RFS Riga en FCSB (het oude Steau Boekarest)

Slechtste loting:

Uit 1: Tottenham en Porto
Uit 2: Sociedad en Lyon
Uit 3: Galatasaray en Union Saint-Gilloise
Uit 4: Athletic Bilbao en OGC Nice

Het hele overzicht:

Pot 1
------------------------
AS Roma 1794
Manchester United 1776
FC Porto 1796
Ajax 1607
Glasgow Rangers 1595
Eintracht Frankfurt 1694
Lazio 1778
Tottenham Hotspur 1797
Slavia Praha 1734

Pot 2
------------------------
Real Sociedad 1759
AZ Alkmaar 1588
Sporting Braga 1656
Olympiakos Piraeus 1662
Olympique Lyon 1697
PAOK Thessaloniki 1614
Fenerbahçe 1694
Maccabi Tel-Aviv 1581
Ferencváros 1490

Pot 3
------------------------
Qarabag FK 1592
Galatasaray 1686
Viktoria Plzen 1610
Bodø/Glimt 1627
Union Saint-Gilloise 1660
Dynamo Kyiv 1547
Ludogorets Razgrad 1504
FC Midtjylland 1625
Malmö FF 1533

Pot 4
------------------------
Athletic Bilbao 1755
1899 Hoffenheim 1688
OGC Nice 1696
Anderlecht 1648
FC Twente Enschede 1614
Besiktas 1487
FCSB 1412
RFS Riga 1276
IF Elfsborg 1527

30-08-2024 00:27

JariJari +15255

Dus: de 4de en 6de uit pot 1
De 1ste en 8ste uit pot 2
De 1ste en 6de uit pot 3
De 7de en 9de uit pot 4

Redelijk behalve Sociedad en Galatasaray.

30-08-2024 13:35

DeMeervanweleer +7572

Eerlijk gezegd vind ik de El veel leuker, veel meer gelijkwaardige tegenstanders. Wat moet ik.met de City's en Reals van deze wereld? Totaal oneerlijke verhoudingen, wij mogen tegen de ook nog eens bevoordeelde rijke clubs optreden als haaievoer. En als het al per ongeluk lijkt te lukken dan grijpt de Uefa in ( Ajax - chelsea)

29-08-2024 23:30

JJFajax +3560

Het gaat om het geld wat je binnen harkt bij de CL, dit is bijna 5x zo veel als Europa L.

30-08-2024 00:04

Brinky086 +1008

Ajax heeft, tot 2 jaar geleden, bewezen met goed beleid wel degelijk een rol te kunnen spelen in de CL. Nu er standaard 2 NL’se clubs in de CL uitkomen is de kans redelijk aanwezig dat je met goed beleid elk jaar CL speelt. Ajax is nog steeds die slapende reus die weer gereanimeerd moet worden en weer een rol kan spelen in de toekomst.

30-08-2024 09:27

3sterren +20205

Ajax is momenteel meer de dappere David ...

30-08-2024 13:16

twynestar +28363

ah ja de grote uefa complotten, het is niet alleen de KNVB en zelfs de politiebonden die Ajax proberen te dwarsbomen.

30-08-2024 13:09

DeMeervanweleer +7572

Geen complot, geld. Overal waar extreem veel geld mee is gemoeid, gebeuren rare/ oneerlijke dingen. Qatar en Rusland met hun gewonnen bid?

30-08-2024 13:59

twynestar +28363

Dat is inderdaad te vergelijken met een wedstrijd van Ajax tegen Chelsea. En je had het niet over geld (Chelsea), je had het over de Uefa. Hou je complotten wel een beetje uit elkaar he.

30-08-2024 14:07

DeMeervanweleer +7572

Ik zeg net géén complotten bijgoochem. Je hebt wel gelijk betreft de FIFA en UEFA. Alleen dat daar waar veel geld is, de panelen snel schuiven en de moraliteit snel verdwijnt. De Sackler familie is een mooi voorbeeld.

30-08-2024 14:58

twynestar +28363

Je kunt zelf wel zeggen dat het geen complotten zijn, maar begint vervolgens nog net niet over de Rotshschilds.

30-08-2024 16:06

DeMeervanweleer +7572

De Sacklers zijn in hun honger naar geld over alle grenzen heen gegaan. De FIFA en UEFA doen dat eigenlijk ook, mijn plezier in voetbal is daar door echt veel minder, dat was mijn hele punt. Verwijzingen naar Great resets, reptielen en babybloeddrinkende elites bewaar je maar voor anderen.

30-08-2024 16:49

AFCA-pride +17360

Uit pot 1 Slavia Praag en Rangers
Pot 2: Maccabi en Ferencvaros
Pot 3: Pilzen en Union
Pot 4: Anderlecht en Elfsborg

29-08-2024 23:30

Amp +37800

Hebben nu alle cups hetzelfde format als de CL? Leuke potten maar ook tricky. Elke match dus vol gas geven

29-08-2024 22:49

MrIvez +3513

Vgm is conference League nog bij t oude maar ik kan het mis hebben

29-08-2024 22:57

Jayq +3366

Dat heb je idd mis. Conference League is dezelfde opzet, alleen spelen ze daar maar 6 wedstrijden ipv 8

29-08-2024 23:31

JariJari +15255

Nee, conference league is ook het nieuwe systeem maar dan met maar 6 wedstrijden.

30-08-2024 00:28

Henkjanklaas +20643

Er zitten een stuk of zes echt goeie ploegen in. De rest stelt toch veel minder voor. Als je geluk hebt met de loting is er met ons huidige niveau best mogelijk een end te komen in dit toernooi.

29-08-2024 22:47

AFCA-pride +17360

Lens vliegt er gewoon uit tegen Panathinaikos en daar hadden wij toch 0 kans tegen. Doemdenkers hier.

29-08-2024 22:47

JaapStam +137239

Panathinaikos speelde voor 75.000 man is zelden gebeurd volgens mij in Griekenland. En weer was het Tete die de winnende maakte tegen RC Lens.

29-08-2024 22:48

Tommyshelby +129186

Braga gaat zich er ook bij voegen, jammer.

29-08-2024 22:43

JaapStam +137239

Hoe kan Rapid Wien dit weg geven een 2-0 voorsprong naar 2-2 binnen paar seconden?

29-08-2024 22:47

Tommyshelby +129186

Braga is een redelijk team Jaap.

29-08-2024 22:48

JaapStam +137239

Zal je net zien dat we ze morgen loten pffff moet er niet aan denken @Shelby

29-08-2024 22:49

MennoJerry +4109

Toch een vreemde opzet hoor. Vind een thuis en uit wedstrijd wel eerlijker. Maar goed, we gaan zien of hierdoor kleinere clubs ook een goede kans maken. Als ze een goede dag hebben, wie weet.

29-08-2024 22:37

GNBL +90030 moderator

Feyenoord gaat vol voor die Korean, jammer.

29-08-2024 22:34

Toramanggg +7193

Ajax blijft Ajax

29-08-2024 22:36

JariJari +15255

Rapid geeft het in 2 minuten helemaal weg. 2 goals voor Braga 2-2. Nu is Braga door.

29-08-2024 22:31

Danielson +50467

In de EL is het moeilijker punten pakken dan in de CoL dus denk niet dat het erg is.

29-08-2024 22:36

JariJari +15255

Ik wel want alles is anders dit jaar. In de conference league krijg je maar 6 groepswedstrijden ipv 8. Ook geven ze dit jaar fors minder bonuspunten in conf league relatief van EL en CL.

Ook wil ik zekf Braga niet loten 🤣

29-08-2024 22:40

wilbert.b +3109

Hhhh onze Griekse vri enden zijn door

29-08-2024 22:27

Petterson +25114

Even over die loting van onze vrienden uit Rotjeknor en Brabant: die gaan toch beide gewoon 7x verliezen!? Wordt weinig coefficentenpunten vrees ik 😁

29-08-2024 22:27

Marcw1972 +16610

Zal wel meevallen denk ik. Zeker thuis zullen beide clubs nog wel punten halen.

29-08-2024 22:30

JariJari +15255

Uitvpot 4 ook juist de Spaanse en de Franse geloot.

29-08-2024 22:32

Oxxer +164405 moderator

Doen allebei voor spek en bonen mee, Europees merkt vooral PSV dat het ander kaliber is dan niveau Almere City met wereldcoach Maduro.

29-08-2024 22:44

nightgoat +31031

Balen dat VfB Panzerfaust voor dit seizoen gediskwalificeerd is.

29-08-2024 22:26

Omar +17181

Is er uberhaupt nog een voordeel van in pot 1 zitten?

29-08-2024 22:25

JohnSnow +2942

2 uit iedere pot dus.

Ik vind dat wel goed. Je zou zeggen dat is beter voor kleinere teams en er doen nu meer teams mee dus meer teams kunnen startgeld pakken.

Ik vind het zo gek nog niet

29-08-2024 22:22

7172AFCA7395 +10312

Met 3 NL se ploegen in deze league zal er wel geschoven worden naar de dinsdag of woensdag ?

29-08-2024 22:21

DeBaarsjes +3131

Kom maar op met die awaydayss

29-08-2024 22:17

AFCA-pride +17360

Pilzen is een persoonlijke favoriet. Denemarken ook leuk, Berlijn

29-08-2024 22:51

jeffrey2022 +8208

Wat een gelul van Wesley, Wout is de beste afmaker.

29-08-2024 22:11

Sander31 +7835

Voor de meesten hier. We loten twee ploegen iuit elke pot, dus ook uit pot 1

29-08-2024 22:11

Bky +56665

Volgens mij hebben een aantal lui hieronder niet door dat er een totaal nieuw poulesysteem is.

29-08-2024 22:08

DeBaarsjes +3131

Ahaha lekker Brobbey

29-08-2024 22:07

Baggio020 +2553

Doe maar
Ajax - Real Sociedad - Galatasaray - Anderlecht

29-08-2024 22:07

DeBaarsjes +3131

Moeten nog 5 clubs bij

29-08-2024 22:08

Babangida92 +0

Man United thuis zou heel mooi zijn!

29-08-2024 22:07

Sense of.H +5455

Ajax
Fenerbache
Bodo glimt
Anderlecht

Zou leuk zijn.

29-08-2024 22:05

Ajax1969 +4163

Er is maar 1 poule en Ajax speelt 8 wedstrijden tegen 8 verschillende tegenstanders, 4 uit, 4 thuis

29-08-2024 22:33

Sense of.H +5455

Dacht dat die opzet alleen voor de CL was

30-08-2024 07:43

johanisajax +8842

FUCK: Zaha naar Lyon 🥹

29-08-2024 22:04

Sander31 +7835

Forbs is een pijlsnelle en behendige buitenspeler

29-08-2024 22:07

johanisajax +8842

Pijlsnel wel ja 😬

29-08-2024 22:09

JohnSnow +2942

Toch mooi dat we dan in pot 1 zitten

29-08-2024 22:04

Sander31 +7835

Haha ja maakt alleen niks uit

29-08-2024 22:10

JohnSnow +2942

Jawel toch, 1 tegenstander minder uit pot1? Of begrijp ik dat verkeerd?

Edit: ik heb het verkeerd. 2 uit elke pot.

29-08-2024 22:20

Ajax1969 +4163

Die potten zijn er alleen om te voorkomen dat je de 8 zwakste ploegen van de 36 loot

29-08-2024 22:35

Betuwe85 +20681

Anderlecht ook ver afgegleden pfff

29-08-2024 22:03

Pakschaal40 +2732

Zijn juist net weer terug

29-08-2024 22:22

Betuwe85 +20681

Rangers uit po1 dan maar

29-08-2024 22:02

Pakschaal40 +2732

Je krijgt er 2 uit pot 1

29-08-2024 22:23

VOETBALisOORLOG +1808

Karsdorp transfervrij 👀

29-08-2024 15:19

TeringHenkie +28450

Haha wat zullen ze schelden in Rotterdram!!

29-08-2024 15:23

Dirk +7035

Ik lust geen kaas...

29-08-2024 16:26

JohnSnow +2942

Aub niet naar Ajax. Doe mij maar enkel spelers met een hart voor de club zoals Woutje ❤️

29-08-2024 22:04

Mosquito +4266

Best mogelijke:
Slavia Praag - Rangers
LASK - Macabi
Ferençvaros - Ludogorets
APOEL - Malmö

Moeten dan gewoon 24 punten zijn lijkt mij.

29-08-2024 15:10

DoorVriendschapVerenigdAjax +3173

Off topic: serieus helemaal geen nieuws te melden de donderdag voor de transferdeadline?

29-08-2024 14:28

Mosquito +4266

Deadline is ‘pas’ maandag. Waarom verwacht jij iets op donderdag, een wedstrijddag?

29-08-2024 15:11

VOETBALisOORLOG +1808

Omdat de markt op vrijdag in veel landen al sluiten...

29-08-2024 15:21

MPAjax +8431

"hiermee gaan we het doen !"

29-08-2024 15:27

Hersenspinsel +8076

Deadline is morgen voor de clubs met centen. Voor de tonnen blijft het open tot maandag.

29-08-2024 22:14

Mosquito +4266

Ja, komt morgen allemaal dus. :) Zoals Alex al heeft aangegeven, misschien vanavond, maar dat zal wel niet.

29-08-2024 22:34

WouterB +915

Weghorst komt en ajax wint

29-08-2024 22:14

Jayq +3366

Ik zit eens naar de 36 clubs van de CL te kijken. Maar daarvoor kun je 'Europees toernooi' wel ongeveer veranderen in 'Zuid-West Europees toernooi'

22 clubs uit de 'Grote 5' (Engeland, Spanje, Duitsland, Italië, Frankrijk)
6 clubs uit Nederland, Portugal, België, Schotland
3 clubs uit Zwitserland en Oostenrijk

En dan nog 5 clubs uit Oost Europa (niets uit Scandinavië)
Dinamo Zagreb
Rode Ster Belgrado
Shaktar Donetsk
Slovan Bratislava
Sparta Praag

De laatste 24 clubs gaan nog maar uit 6 of 7 landen komen.

De EL is daarentegen eigenlijk best leuk gevarieerd toernooi geworden. Met max 2 clubs uit de grote voetballanden. Nederland en Turkije zijn de enige landen die mogelijk 3 clubs afleveren.

29-08-2024 14:28

MPAjax +8431

Groeien naar de Super league is allang gaande, uiteindelijk heb je alleen nog maar de Grote 5 die meeste geld krijgen. Zij beslissen dat de rest maar lekker in CL moeten gaan spelen en dat zij een eigen league met tv rechten hebben etc. Vervalt de confetti league heb je dus Super league, Champions league en Europa league waarschijnlijk. Maargoed verzin het maar.

29-08-2024 15:30

VOETBALisOORLOG +1808

Dan is in dit geval Europa League de confetti league

29-08-2024 17:21

Squadron11 +2420

Grote verschil tussen CL en Superleague is de gegarandeerde/vaste plekken voor de topclubs. Laten we aub zo houden dat de nationale competitie bepaalt of je je kwalificeert

30-08-2024 01:04

MPAjax +8431

denk dat het wel op neer komt uiteindelijk als de super league er komt maar tot nu toe zijn ze tegen vanwege de grote verschillen die er al zijn eigenlijk

30-08-2024 09:21

MPAjax +8431

klopt ja maargoed kapitalisme is lekker bezig voor zichzelf dus ben benieuwd maar tot nu toe is het nog zoals het was, zonder super league maar wel met een big 5 al

30-08-2024 09:22

AjaxNWH90 +1864

Van mij mogen ze naar een constructie gaan dat alle kampioenen uit Europa mogen deelnemen (het heet ook de Champions League en niet de eerste 5 teams leage). En iedereen even veel startgeld. Nummers 2 naar de EL en de nummers 3 naar de Conference.. en dan zien we het wel. Lekker veel random teams erbij.

29-08-2024 15:55

Dirk +7035

Een Europees niveau lager doet Nederland wel mee...
En had ons "TOP BESTUUR" geen 6a7 basisspelers verkocht in 1 transferperiode dan hadden we een niveau HOGER gespeeld...
Maar de aandeelhouders willen kassen zeker..

29-08-2024 16:29

wilbert.b +3109

Off
https://x.com/ajaxtotaalnl/status/1829131555228291281?s=46&t=zbeJuTRAQRTDbPQfvlv5nQ

29-08-2024 14:26

MPAjax +8431

joh die ziet er pas slavisch uit

29-08-2024 15:30

wilbert.b +3109

Pff
Zie
Wijndal
https://x.com/transferwatchnl/status/1829126562639212847?s=46&t=zbeJuTRAQRTDbPQfvlv5nQ

29-08-2024 14:01

Tommyshelby +129186

Voor top 8 zul je zo’n 14-15 punten moeten pakken als minimum. Met deze selectie… heel taai. Dan moet je flink geluk hebben met de loting.

Voor top 24 is 9 punten een redelijk streven, met 10 punten zit je vaak helemaal veilig. Dat moet mogelijk zijn. Levert je weer wat miljoenen op. En misschien wat prestige als je een grote club verslaat. Ik wil United wel loten eigenlijk.

29-08-2024 14:00

JaapStam +137239

https://drawsimulator.com/uefa-europa-league-new-format-draw-simulator/

29-08-2024 14:05

VOETBALisOORLOG +1808

Met onze blok verdediging ben ik er niet bang voor. En met Wout moet het ook lukken.

29-08-2024 15:32

Turbo +41990

Zolang het maar geen Tottenham is. Trauma.

29-08-2024 13:55

LukaLitmanen +82103

Az van Engeland.

Wanen zich een topclub maar hebben al 18j niets gewonnen

29-08-2024 14:06

DEELM +11891

Mooie affiches kunnen me ff geen reet schelen, want we moeten wedstrijden winnen, punten verzamelen en doorgaan. Kom dus maar door met Rangers, Slavia Praag, Lask, Maccabi, Qarabag, Viktoria Plzen, Malmo en APOEL

29-08-2024 13:23

Dennis129 +11883

Eigenlijk in elke pot zitten ploegen die je graag wilt loten tot absoluut niet.
Enorm niveauverschil in alle potten.
Kan echt van loodzwaar tot vrij makkelijk varieren.
Eerste indruk over nieuwe systeem is zeer positief.
-Leuk om tegen veel verschillende ploegen te spelen.
-En dat dat vangnet van de gradatie CL naar EL en EL naar ConL wegvalt is ook een enorme vooruitgang.
-En je strijdt met veel meer ploegen in de ranglijst. Alleen nummer 1 tot 8 rechtstreeks naar de vlgende ronde dus je krijgt veel minder snel dan in de poulefase dat je met een B team kan gaan spelen, waar poules voorheen vaak na 4 of 5 van de 6 rondes al beslist waren.

29-08-2024 13:16

DEELM +11891

Wacht maar tot 't begonnen is en je geen reet overzicht meer hebt. Tegen wie moet wie nog? Speel je uit of thuis tegen bepaalde teams? Wat is eerlijk? Voordat je een beetje kunt speculeren over andere uitslagen en wat daarvan de gevolgen zijn moet je veel je eerst allemaal dingen uitzoeken, want het is totaal nie overzichtelijk. Het wordt ad hoc wedstrijdjes kijken en dan zie je wel waar je geëindigd bent.

29-08-2024 13:59

chriseverhard +3559

Volgens mij spelen alle clubs 4x uit en 4x thuis

29-08-2024 14:03

Jayq +3366

En wanneer speelt wie tegen wie uit of thuis?

Stel je staat 12e na 5 of 6 wedstrijden, 3 punten achter plek 7 en 8. Dan denk je nog een reële kans te hebben om in de top 8 te eindigen.

Maar om je kansen goed af te kunnen wegen moet je dan de programma's van de nummer 7 t/m 12 met elkaar gaat vergelijken (een hoop werk). Blijkt dat de ene nog 'makkelijke' thuiswedstrijden op het programma heeft en de ander 'zware' uitwedstrijden. Het overzicht (waar DEELM het over heeft) is dan dus kwijt.

Het nieuwe format is geen cup-voetbal, maar competitie voetbal. Ik oordeel voorlopig niet over wat leuker is, maar ik ben bang dat er heel veel niet echt ter zake doende wedstrijden gespeeld gaan worden.

29-08-2024 14:35

cantharel +3526

Gewoon vanaf nu alle wedstrijden winnen.

29-08-2024 15:00

ouweman +4975

Inderdaad, gewoon niet zo moeilijk denken en rekenen.
Je kent je programma, je weet dat je thuis eigenlijk alles moet kunnen winnen, en uit sprokkelen je nog wat bij elkaar.

29-08-2024 15:46

DEELM +11891

Precies dit. Met je vrienden met je pilsje in de hand snel ff kijken wat er allemaal nog mogelijk is is er niet meer bij.

29-08-2024 16:36

chriseverhard +3559

Meestal zijn het de ploegen die uitgeschakeld waren in de champions league die heel ver komen in de Europa league.
Dus echt een enorme vooruitgang

29-08-2024 14:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.