Kudus eerst op huurbasis naar Everton: 'Permanente verhuizing in de volgende zomer'

door Jesse ter Haar 211

Bron RTL

Kudus eerst op huurbasis naar Everton: 'Permanente verhuizing in de volgende zomer'

door Jesse ter Haar 211

Bron RTL

Laatst geüpdatet

Mohammed Kudus vertrekt allereerst op huurbasis van Ajax naar Everton, zo vertelt Fabrizio Romano bij VTBL. Er lijkt wel een koopoptie in de deal te worden opgenomen, want de bedoeling is dat hij tijdens de volgende zomer de definitieve overstap maakt.

'Er komt een verhuurperiode met het oog op een permanente verhuizing van Kudus naar Everton in de volgende zomer', zo vertelt de in transfers gespecialiseerde journalist. 'Het wordt in de komende uren afgerond. Ze spreken over de laatste details, maar de clubs gaan het eens worden. Kudus vertrekt in de komende uren bij Ajax.'

Vrijdag doken er ook geruchten omtrent Edson Álvarez op. Romano geeft een korte update over die situatie. 'Twee of drie clubs uit de Premier League hebben interesse. Laten we afwachten of het tot een voorstel komt. Ajax heeft deze zomer al veel belangrijke spelers verkocht, dus het wordt niet makkelijk. Maar er is beweging rond Álvarez.'

Ziyech terug naar Ajax?

Tot slot komt de naam van Hakim Ziyech ter sprake. Hij zou Ajax' topprioriteit zijn wanneer Antony daadwerkelijk naar Manchester United vertrekt en dat bevestigt de journalist. 'Dat is een mogelijkheid, zo is mij verteld. De speler wil zo snel mogelijk weg bij Chelsea. Tuchel ziet hem niet als een belangrijke speler voor Chelsea. Ze proberen een oplossing te vinden in de laatste dagen van de transferwindow. Ajax is een mogelijkheid, maar alleen wanneer het Antony aan Manchester United verkoopt.'

Niet alleen voor Ajax, maar ook voor Ziyech zelf zou een terugkeer een uitkomst kunnen zijn. 'Het is verleidelijk voor hem. Ik hoor dat er nog niks vergevorderd is, omdat het afhangt van Antony. Maar het kan interessant zijn voor hem, omdat hij niet zo veel opties heeft op de markt. AC Milan had zijn prioriteit, maar zij focussen zich nu op andere targets', vertelt Romano.

Bestel het nieuwe Ajax-uittenue nu in de Ajaxshop!

De bookmaker verwacht dat Ajax ook tegen Sparta Rotterdam weer veel tot scoren gaat komen.

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

PH2BOT +40349

Die Romano maakt zijn nieuws graag obv wat zaakwaarnemers hem willen laten zeggen om zo via het medium Romano het eea in gang te kunnen zetten of zelfs te forceren. Wanneer Ajax Antony simpelweg niet verkoopt zal dan een prima signaal zijn aan die Romano en zijn vriendjes...maar evenzeer aan al die poenclubs zoals uit de PL die denken dat ze met hun geld overal mee weg komen en spelers ophalen waar ze maar willen door hun veel te dikke portemonnee even uit de broekzak te trekken. Ajax...door Antony nu niet te verkopen doe je niet alleen de fans maar ook de hele voetbalwereld een geweldige dienst. Laat het mooie aanvallende Ajax voetbal weer de wereld overgaan en laat zo de eigenaren van poenclubs jaloers toekijken met al hun geld. Ajax is niet te koop...Antony is not for sale. Clear?!!

20-08-2022 23:29

Robbie en de Kock +11213

Huren maar dan zonder optie tot koop zou ik zeggen.

20-08-2022 13:49

Ozark +355

Het is beter om degene die verantwoordelijk is voor het wegsturen van Kudus per direct te ontslaan.

20-08-2022 12:31

FissaDeGekste +3385

Zou zonde zijn als Kudus gaat.
Heb idee dat deze jongen met de juiste aandacht en begeleiding een hele grote had kunnen worden bij Ajax.

Zou me ook niet verbazen als hij zich meteen staande houd in de PL.

20-08-2022 11:07

ajax4ever001 +18565

Laat het Kudus in Engeland maar heel goed doen dan is dat gelijk een flinke sneer richting de leiding van Ajax met die belachelijke keuzes die ze er soms maken. Cruijff had deze transfer tegengehouden door hier een stokje voor gestoken dat weet ik zeker.

20-08-2022 11:27

Icu +1360

En als het daar niks is dan was het geen belachelijke keuze? En Cruijff erbij halen kom nou zeg

20-08-2022 11:45

ajax4ever001 +18565

Icu, jij snapt er niks van dat is duidelijk. Jij hebt dus liever dat dit soort spelers waar je eigenlijk voor naar het stadion komt vertrekken?

20-08-2022 12:13

Amsterdamnoord +6080

Waardeloos, een teken dat Ajax niet meer bij machte is om recht te investeren in talent. Een speler met ervaring als Bergwijn aantrekken is makkelijk, moeilijker is om Kudus de tijd te geven en te helpen ontwikkelen

20-08-2022 10:59

AlexIbarra +19286

Frenkie, Martinez, Antony?

20-08-2022 11:22

ajax4ever001 +18565

Dat was in de periode van Marc nog. Hij doelt op de mensen die het nu voor het zeggen hebben.

20-08-2022 11:32

AFCACruijff14 +161805

Haha kijk nog even naar deze transferzomer en beweer dan nog eens dat er geen oog voor talenten halen was....

20-08-2022 13:14

AlexIbarra +19286

Dat lees ik er niet in maar als hij dat bedoelt vind ik het wel een heel korte periode om talentontwikkeling te beoordelen.
Ik ben fan van Kudus en baal dat hij weggaat, maar H2 heeft bijna alleen maar spelers gehaald waarvan we verwachten / hopen dat ze nog gaan groeien.
Daarnaast staan Taylor en Rensch nu basis.

Brobbey is jonger dan Haller, Wijndal jonger dan Nico, Rensch jonger dan Mazraoui, Taylor jonger dan Kudus. Bergwijn jonger dan Tadic, Bassey jonger dan Martinez, Lucca jonger dan Danilo.
Salah-Eddine heeft verlengd, Timber, Unuvar, Taylor en wie ik nog vergeet.
Kudus en Schuurs zijn kennelijk op eigen verzoek afgezet bij mooie clubs.

Hoe jammer ik het ook vind dat Kudus vertrekt, voor zover ik het nu kan beoordelen zet H2 juist wél in op ontwikkeling van talent.

20-08-2022 13:16

PJS +4992

Kut mentaliteit

20-08-2022 10:55

ajax4ever001 +18565

Je reactie slaat natuurlijk nergens op maar dat weet je zelf ook wel

20-08-2022 11:33

komop +2145

Ik zou het vreemd vinden als Kudus verhuurd wordt. Hij is na 1,5 jaar blessure leed en na de Afrika cup, eigenlijk pas sinds afgelopen februari weer een volwaardig lid van de selectie.
Dus dat betekent dat hij eigenlijk pas 3 maanden echt een bijdrage heeft geleverd aan het team.
En dit nieuwe seizoen is net 2 wedstrijden oud. Lijkt me vreemd als die jongen dan nu al met 'speeltijd eisen' komt.
Ook vreemd zou het zijn vanuit Ajax, omdat alle geluiden er waren dat de huidige selectie bij mekaar zou blijven, muv spelers als bv Klaiber, Magellan, Schuurs. Tenzij er een uitzonderlijke hoofdprijs betaalt zou worden voor een speler (zoals wellicht bij Antony).
Dus dit hele Kudus gerucht vind ik dus ontzettend vreemd.
Mocht Kudus echt dwarsliggen, dan zou ik een huur constructie nog enigszins kunnen snappen maar dan zonder koopoptie.

Vwb Alvarez. Die zal zeker het komende jaar niet weggaan nu hij zijn boezemvriend heeft overgehaald om naar Ajax te komen. Hij is een familie mens en ook een trots persoon.
Hij is super blij dat Sanchez er bij is gekomen.

20-08-2022 10:47

AlexIbarra +19286

Kudus is niet 1,5 jaar geblesseerd geweest.
Alleen was hij een groot deel van de tijd 'nog niet helemaal wedstrijdfit', miste hij ritme en automatismen om met invalbeurtjes aan basisplaats af te dwingen, of kreeg simpelweg de kans niet ivm niet te veel willen omgooien in het team, etc.

Ik zeg niet dat dat onterecht was, ik zie die jongens niet elke dag op het veld.
Maar ik denk dat Kudus in zijn eigen beleving zeker 1 vd 2 jaar fit genoeg was om 90 minuten te maken, en hij dus teleurgesteld is dat dat steeds niet doorging.
Daarnaast zijn blessures natuurlijk zijn 'eigen schuld' en niet van Ajax, maar erg gelukkig word je er ook niet van.

Dus zonder Kudus, TH, Schreuder of wie dan ook de schuld te willen geven, snap ik wel dat Kudus na 2 jaar niet het gevoel heeft dat het superlekker gaat hier.
Nu weer 3 concurrenten voor de 10 positie, is ook weleens anders geweest bij Ajax.

Toch zie ik in deze huur met optie tot koop constructie helemaal niets. Als huurling zal hem daar ook niet veel speeltijd worden 'gegund' hij zal echt de beste moeten zijn. Voor ons is het niet gunstig want je krijgt een geflopte speler terug met kortere contractduur, of hij is eindelijk op niveau maar dan houden ze hem in Engeland.

Lijkt mij weer 1-2 jaar onzekerheid erbij voor Kudus en Ajax. Maar de tijd zal het leren.

20-08-2022 11:33

komop +2145

Je hebt gelijk dat hij niet 1,5 jaar geblesseerd is geweest. In die 1,5 jaar is wel maar een paar wedstrijden echt wedstrijd fit geweest. En dus niet van waarde geweest.
Je zou ook als speler zijnde dankbaar kunnen zijn dat een club je niet afdankt in die periode, maar in je blijft geloven en investeren.
En waarderen dat je bij een prachtige topclub speelt.
Waarom zou je dan nu (in een nieuw seizoen) niet alles op alles zetten om te slagen?
Mocht het over 6 maanden nog steeds niet lukken, dan kan je dan nog altijd andere afspraken maken.
Everton, met alle respect, heeft niet het internationale aanzien van Ajax. En om trouwens in Engeland succesvol te zijn, moet je van hele goede huizen komen.
Dus mocht Kudus dit willen, dan vind ik dat in alle opzichten zeer matige (domme) beslissing.

20-08-2022 11:59

Tuurajax +2468

Gaat lekker met de Mohammetten bij Ajax

20-08-2022 10:12

superajax +11547

Denk dat er met Kudus iets anders aan de hand is,dat hij kan voetballen weten we wel,maar waarom speelde hij bij ten Hag nooit en nu bij Schreuder weer niet??Die trainers werken elke dag met zo'n jongen,dus die gaan hem echt niet op de bank zetten als die het zo geweldig doet op de training.

20-08-2022 10:10

Amsterdamnoord +6080

Schreuder heeft juist aangegeven dat kudus goed traint

20-08-2022 10:59

ElSalvador +1698

Nooit gedacht het niet leuk te vinden, als Alvarez weggaat. Hij is een voorbeeld van een speler, dat talent alleen niet genoeg is om de top te bereiken. Door zijn vechtersmentaliteit en personal coaching van Vanenburg is hij echt verbetert als voetballer en een onmisbare schakel geworden. Houdt het simpel, behoudt de controle en heeft de meeste intercepties. Chapeau, hopelijk trekt hij het niveau van Sanchez en de anderen mee omhoog.

20-08-2022 09:23

AFCAMM +11351

Zou het echt heel jammer vinden als hij weggaat, maar als de huur met een optie tot koop is, verkoop hem dan gewoon meteen om er klaar mee te zijn.

20-08-2022 08:27

3sterren +20205

Er zijn drie partijen mee gemoeid. Dus Ajax heeft het niet alleen voor het zeggen ...

20-08-2022 10:56

OntlastendeMiddenvelder +1987

Toch wel een terughaaloptie in de winter? Straks hebben we hem nodig.

20-08-2022 08:13

Koscar +5398

Helpt helaas ook niet dat zijn ogenschijnlijke maatje Daramy weg is en eerder Traoré is gegaan. Je ziet die gast echt bijna altijd alleen lopen en verdrietig kijken.

20-08-2022 02:32

Ajax '69 +3855

Helaas. Mooie speler. Maar ook te vaak geblesseerd en lijkt overzicht te moeten ontwikkelen. Maar dat kan komen. En had ik al gezegd dat hij al jaren een enorm salaris krijgt voor met name geblesseerd te zijn? Sneu voor hem maar hij wil nu zelf weg is mijn inschatting. Daar heb ik dan óók mijn bedenkingen bij... Dan vecht je niét voor je kans als je net anderhalve wedstrijd in twee jaar überhaupt fit bent. Dat ophemelen op basis van zes goede wedstrijden van twee jaar geleden snap ik dan ook niet zo goed. Nu moet hij vechten voor zijn kans en dan vertrekken. Raar verhaal. Gek gevoel. Zonde. Dubbel. H2 is niet gek natuurlijk, althans KJH niet, Hamstra ken ik niet maar maakt geen verkeerde indruk tot zover.

20-08-2022 01:01

ArthurG +1616

Dit is toch enorm jammer, maar het wordt toch druk op het middenveld zo. Taylor is toch ook hard bezig een basisplaats te halen en Tadic gaat veel op 10 spelen. Dan zou je Kudus alleen in de basis kunnen zetten als je Taylor als '6' laat spelen en Alvarez op de bank zet. Maar volgens mij heeft Schreuder al gezegd dat hij Taylor als '8' ziet, dus die zal wel Alvarez in de basis kiezen.

Hij zou dan eigenlijk eerste back-up worden op het middenveld, maar dan krijgen Klaassen en Berghuis weer weinig speeltijd. Wellicht als Berghuis weer op rechts gaat spelen wanneer Antony niet speelt, maar daar heeft hij niet veel goeds laten zien vorig seizoen (alhoewel de situatie nu wel anders is met Brobbey en Bergwijn die voor diepte zorgen in de aanval, ipv Haller en Tadic die dat niet deden).

Kortom, het is een lastige situatie voor Kudus.

20-08-2022 00:54

Gonzalez75 +5875

Ik vind dit wel een hele vreemde zet. We hebben toch een back up nodig voor Taylor.

19-08-2022 23:55

Intec2.0 +12427

Hij wordt niet gezien als backup en wordt nu misbruikt. Vraag me alleen af is het geld op bij Everton betaal of move

20-08-2022 00:20

Freddy +11447

Wellicht dat er een verplichte optie tot koop bij zit en Ajax de inkomsten alvast in het volgend boekjaar wil hebben.

20-08-2022 07:26

Intec2.0 +12427

Dat zou inderdaad kunnen

20-08-2022 07:47

kanye.w +4151

Berghuis was op zijn best imo op 8 vorig jaar. Ik denk dat Schreuder hem ook zo ziet. Dan heb je alsnog elke positie dubbel bezet met 'kanonnen'

20-08-2022 06:28

Rock69 +8411

Daar heb je Berghuis en.zeer waarschijnlijk Blind voor. Berghuis denk ik persoonlijk eerder!

20-08-2022 08:51

markk +8904

Kudus loopt er erg ontevreden bij en ik begrijp het wel als Klaassen en Taylor meer speeltijd krijgen dan hij. Hij is duidelijk niet tevreden met zijn aandeel en dan kan je hem beter verkopen want dat komt de sfeer in de selectie niet ten goede. Wel jammer want hij heeft veel potentie en ik zie hem toch liever dan Klaassen of Blind/Taylor op het middenveld.

19-08-2022 23:53

DrFootball +15144

Wel een van mijn favoriete spelers. Kerel is zo technisch en kan zo kort wegdraaien. Ik begrijp de deal, maar het hart van de voetballiefhebber in mij huilt.

19-08-2022 23:13

DeMeervanweleer +7572

Er zal iets problematisch met Kudus aan de hand zijn, moeilijk coachbaar, tactisch en misschien ook mentaal. Anders laat je zo'n talent en potentiële publiekslieveli g niet lopen.

19-08-2022 23:10

YRGI +32950

Nee. Ze hebben Klaassen. Het vriendje van de trainer.

19-08-2022 23:19

AjaxHoorn +32989

Die wisselspeler is. Zon goede vriend is het. Ik vind Klaassen 3x niks maar het bashen slaat nergens op.

19-08-2022 23:27

nlvcmn +5810

En het beste vriendje van Blind.

20-08-2022 00:20

vandenhaas4 +15090

Verhuren met optie tot koop: slechts mogelijke uitkomst

19-08-2022 23:10

Stoffel +18544

Deze komt volledig op het conto van Schreuder

19-08-2022 22:52

ouweman +4980

Kudus wie?

19-08-2022 22:50

036AFCA97 +146682

Ik wil niet de roddelnicht uithangen, maar zit die Ihattaren nou alweer in Marbella?

Z’n vriendin heeft op d’r Instagram story gepost dat ze daar is en ze heeft gisteren een foto gepost daar en Mo reageert “made by??” en zij reageert “my love”.

https://www.instagram.com/p/ChadC36I0C5/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

19-08-2022 22:47

wijzijndebeste123 +164152

emotioneel labiele fantast. is nooit serieus bedreigd maar is n onvoorspelbaar figuur die smoesjes bedenkt als hij niet op komt dagen. dit heb ik eerder gezegd en kreeg n deel van as over me heen. ik blijf erbij. deze jongen heeft serieuze mentale problemen. gaat niks worden bij ons. utrecht zal m nog n kans geven en wordt uiteindelijk ook niks.

19-08-2022 22:49

thepower1990 +35726

Mo is geen profvoetballer en zal dat nooit worden. Heel snel alle banden mee doorknippen.

19-08-2022 22:52

rsvh88 +5478

Tsjah lijkt erop dat ie vooral de lusten wilt maar niet de lasten. Hoop dat Ajax hier een streep doorzet. Kan toch niet dat een speler nog vakantie viert terwijl de club al is begonnen met het seizoen.

19-08-2022 23:05

Lunsdale +6380

Of hij is door de club op vakantie gestuurd om zijn kop leeg te maken na al het gezeur van de laatste tijd. Zoals die RTL-Boulevard redenaties hierboven.

19-08-2022 23:27

AjaxHoorn +32989

Is dat niet gewoon een oude foto?

19-08-2022 23:29

Harrie.S63 +1699

Ziyech is geen aanvaller maar middenvelder.
Wat is Ajax aan doen?

19-08-2022 22:46

AlexLitmanen10 +14415

Ajax doet niks

Antony blijft, united gaat voor gakpo

19-08-2022 22:52

thepower1990 +35726

Wat heeft Ziyech met Kudus te maken dan?

19-08-2022 22:53

Harrie.S63 +1699

Beide middenvelders.

20-08-2022 10:01

pookie020 +3898

Permanente verhuizing volgt in de zomer, weten we al over hoeveel geld hiermee gemoeid gaat?

Ik snap de drama niet zo om deze jongen heen. Is meer dan 2 jaar bij ons inmiddels, en heeft 1x 4 wedstrijden écht indruk gemaakt. Staat als een paal boven water dat hij veel talent heeft en vreselijk goed kan voetballen. Maar het is echt niet allemaal hosanna.. Hopelijk haalt ie via Everton de top, leuke speler om naar te kijken! Flegmatieke middenvelder die doelpunten maakt..

19-08-2022 22:43

DrFootball +15144

Dat is het mooie dat Ajax beursgenoteerd is. Het wordt vanzelf bekend bij de hogere transfersommen.

19-08-2022 23:07

Silentskill +2860

Maar even realistisch. 100 miljoen is ver ver ver boven de objectieve waarde van Antony. Ook na een goed jaar + WK al dit bedrag niet meer gekregen worden. Dit komt alleen maar, omdat ManU grote stress heeft.
En we moeten niet vergeten dat Antony echt niet altijd zo goed presteerde en soms een gefrustreerd mannetje is. Maar natuurlijk gaan we hem ook echt missen als hij weg is.

19-08-2022 22:42

Amp +37800

Sinds wanneer zijn transfers objectief gewaardeerd dan?

20-08-2022 07:49

Juichtoon +32555

Kudus verhuren, echt waar. Deze hulde aan onkunde is een slechte voorspeller. Ajax mensen van nu tikken niet hoog qua voetbalkennis.

19-08-2022 22:40

Turg +1163

Ik ben helemaal schijtziek van deze club. Zoveel potentie laat je niet gaan.

19-08-2022 22:36

Patrick78 +52279

Geen probleem. Ga naar Philips Stadion….

19-08-2022 22:47

Ajax1114 +19393

Hier nog 1 , ben helemaal niet zo enthousiast over H2. Teveel spelers verkocht en op Bergwijn en Brobbey na word ik niet enthousiast van andere aankopen.

19-08-2022 22:57

Harrie.S63 +1699

Zelfs Milan heeft zich bedacht om Ziyech te halen. Ik als Ajax zijnde zou me ook 2x bedenken voor ik,, Ziyech terug haal.

19-08-2022 22:35

Tommyshelby +129203

Milan heeft de centen gewoon niet. Konden met moeite al CdK halen, die veel jonger is.

19-08-2022 22:36

Tommyshelby +129203

Heb je niet gezien hoe lang dat duurde? Leeds bood 40 miljoen. Duurde echt een maand bijna. Daarnaast wilden ze Ziyech alleen via een huurconstructie, waarom niet permanent meteen als het toch kan?

19-08-2022 22:45

Tommyshelby +129203

Volgens mij zit Milan in een takeover, eerder op AS gelezen. Beantwoord mijn vraag eerst, waarom wil Milan enkel huren als het geld in kas is?

19-08-2022 23:02

3sterren +20205

@Tommyshelby
Misschien om dezelfde reden als waarom Ajax ook spelers huurt ...

20-08-2022 11:06

AjaxHoorn +32989

Lol wat is dit nou weer voor een onzin.

19-08-2022 22:36

AFCACruijff14 +161805

Haha Boomer Harry, ik zie werkelijk alleen maar negatieve chagrijnige berichten van je.

Heb je wel eens naar Ajax gekeken tussen 2016 en 2020? Dan weet je waarom we Ziyech moeten halen.

19-08-2022 22:38

Cello +52978 moderator

@AFCACruijff14

Je hebt gelijk....de Ziyech van 2016-20 was vaak een geweldenaar, maarrrrrr......hoevaak en hoeveel heeft ie die vorm van destijds laten zien?. Bij Chelsea ligt ie niet goed bij Tuchel naar verluid, maar ook de supporters lopen nu niet echt weg met hem.
Daarnaast heeft Harrie wel een punt.......na de interesse van Milan voor Ziyech heeft geen enkele club echt concrete interesse getoond.

Het zou me niet verbazen, dat wanneer hij wel naar Ajax komt, dat deze tweede periode de verwachtingen hoog zullen zijn nav de eerste periode en dat derhalve de kans op teleurstelling jammergenoeg groter zal blijken te zijn.

Maar uiteindelijk verwacht ik dat Antony zal blijven en dan gaat dit hele verhaal toch niet spelen.

19-08-2022 22:48

Odysseus +14308

Antony niet bij komende wedstrijd… ik denk dat het lastig wordt hem hier te houden. Zou kunnen dat hij aan het muiten is geslagen.

19-08-2022 23:12

Harrie.S63 +1699

Alj die periode gekeken hebt, weet je ook dat ziyech niet altijd onomstreden was. 50 keer schieten op goal, 47 keer naast. Te vaak gaat hij voor eigen succes. Ik was juist blij dat hij weg was.
Ik heb uiteraard ook goede momenten beleeft met Ziyech maar qua belans slaat de meter meer negatief uit dan positief vind ik.

20-08-2022 10:05

Turg +1163

De enige manier waarop ze deze domme move kunnen goedmaken, is door Antony te behouden én Zyech te kopen. Ik bedoel, Kudus was toch ook zogenaamd aanvaller volgens Schreuder?

19-08-2022 22:34

Ajax-Amsterdam +4198

En dan Ziyech op de bank zetten? Ja, dat is een vooruitgang voor hem.

19-08-2022 23:18

3sterren +20205

Nu schijnen die ’vliegtuigstoelen’ van Ajax wel heel erg comfortabel te zijn ...

20-08-2022 11:14

ajaxcied4life +26056

Santi Aouna:

https://twitter.com/Santi_J_FM/status/1560657694771773440?t=J7hIBFDiSC5ZgtSURTkFVA&s=19

19-08-2022 22:32

ElSandrini +18190

Ik denk voor 100 miljoen dat we het moeten doen ... Man daar kun je veel leuks mee doen. Weleens aderlating maar Antony had ook heel wat mindere wedstrijden

19-08-2022 22:36

Juichtoon +32555

en jij ziet H2 hier iets leuks mee doen? Met de huidige verkopen ben ik al klaar met ze.
H2 maakt van goud nog ...vul zelf maar in.

19-08-2022 22:42

3sterren +20205

@Juichtoon
Van dit soort vrolijke berichten word ik wel heel ’vrolijk’. ; (
Je doet je naam geen eer aan ...

20-08-2022 11:17

Masz +3731

H2 Haleluja.
Wordt nou toch meer iets van een zure appel.
Klaiber > Kudus
Magallan > Álvarez
Pierie > Antony
H2 zijn nu de verkeerde voetballers aan het verkopen. Ik hoop dat het alleen geruchten zijn en als dat niet zo is hoop ik dat we absurd hoge vergoedingen voor ze opstrijken.

19-08-2022 22:32

AjaxHoorn +32989

Wat denk je nou? Dat Pierie door 5 clubs gewild is en Antony 100 miljoen genegeerd wordt?

19-08-2022 22:39

3sterren +20205

@Masz
Is 100 miljoen voor een speler dan soms niet absurd ?

Ik heb eerder gekscherend gepost dat Man U voor 258 miljoen pond mogen starten met bieden, maar dat was natuurlijk pure gekkigheid.

100 miljoen euro is zelfs voor absolute topclubs al geen ’normaal’ bedrag.
Voor Ajax is dit een duizelingwekkend, astronomisch hoog en een misschien nooit meer te evenaren bod.
Absoluut ”An offer you can’t refuse”.

Als het tot een verkoop komt, met de nadruk op als, dan zal ook ik Antony zeker gaan missen ...

20-08-2022 11:28

wijzijndebeste123 +164152

als kudus vertrekt, ga ik aan de serotonine re-uptakers. tering dom. wordt n sensatie bij zn nieuwe club. wat zal dat pijn doen.

19-08-2022 22:29

thepower1990 +35726

Eens dat we hem moeten houden maar die wordt geen sensatie daar hoor. Everton is enorm weggevallen spelen weer tegen degradatie en zeker in de Premier League, 1 beste schop en Mo is weer 9 maanden out. Hele slechte club voor hem.

19-08-2022 22:31

Allesreiniger +3361

Voor degradatie moet je concureren met ManU komend seizoen. Klinkt haalbaar😉

19-08-2022 23:25

kaka1988 +2149

Of hij is weer 4 maanden geblesseerd, loopt zich dom vast en/of weet niet waar hij heen moet lopen/passen, zoals bij ons de afgelopen 2 (!) jaar.

19-08-2022 22:31

leeke +10399

Nou waarom zou dat oijn doen,als hij zo goed zou zijn zoals ik je hoor in je reactie....waarom komt er dan alleen zo een lullig cluppie voor Kudus,en geen redelijke club

19-08-2022 22:33

AFCACruijff14 +161805

Ik durf wel een wedje te maken dat hij geen sensatie daar gaat zijn, maar gewoon een regelmatige bankzitter of iemand die weer eens geblesseerd is.

19-08-2022 22:33

wijzijndebeste123 +164152

je gaat t zien cruijffie. benieuwd of je je ongelijk toegeeft.

19-08-2022 22:50

AFCACruijff14 +161805

Waarom niet, ik heb geen hekel aan hem. Ik vind hem alleen niet zo bij Ajax passen. Of een echt goede voetballer.

Denk dat jij het lastiger zal krijgen om Klaassen te prijzen als hij een goede pot speelt.

19-08-2022 22:55

wijzijndebeste123 +164152

zeker niet. klaassen zal zn waarde hebben (waar ik als ajacied blij mee ben). maar ik weet dat kudus veel meer kan brengen. en dat Ajax dat misloopt is erg frustrating.

19-08-2022 22:57

3sterren +20205

@wijzijndebeste123
Ik denk eerder dat ze hem in de PL invalide zullen schoppen en voorgoed naar het revalidatiecentrum kunnen verhuizen ...

20-08-2022 11:31

GNBL +90032 moderator

Schreuder zag Kudus voornamelijk als '9', dus we mogen nu een nieuwe spits verwachten als vervanger voor Kudus?

19-08-2022 22:27

CDS +1561

Wordt dit een verplichte optie? Of een vrijblijvende optie?

19-08-2022 22:26

AINIESTA +44907

Everton en Kudus hebben het laatste woord.

19-08-2022 22:36

afcsjonnie426 +3969

Ik ben er er zeker verbaasd over,maar hoor sommige zeggen ben ff klaar met ajax.
Hoe kan je dat uit je strot krijgen, niets is groter als mijn cluppie.
Sommige Spelers hebben geen clubliefde meer dus soms is dat wederzijds vanuit de club.

19-08-2022 22:25

Masz +3731

svp wat respect voor Ajax en zijn spelers.
Zels spelers die al weg zijn hebben mijn respect omdat ze ooit dat mooie wit en rood gedragen hebben.

19-08-2022 22:43

afcsjonnie426 +3969

Is ver te zoeken het draait allemaal om dat kutgeld bij de meesten.
Denk je dat antony als hij gaat om de prijzen wil spelen daar?

19-08-2022 22:50

afcsjonnie426 +3969

Maar begrijp jou punt op enige uitzonderingen na.

19-08-2022 22:52

HStorm +3161

Nou, mijn 'respect' niet hoor. De meeste feinzen clubliefde en komen niet terug om hun cluppie te helpen wanneer ze het nog kunnen. En diegene die een transfer hebben geweigerd en echt voor Ajax kiezen, zijn op een hand te tellen.
Nu vind men een Nico, die niet gaat muiten als ie langer dan nodig wissel staat, een echte strijder.

Geldliefde is gegroeid. Clubliefde bestaat al lang niet meer.

20-08-2022 09:53

valentino88 +2546

Weet je wat pas pijnlijk is: tagliafico zien scoren voor Lyon🥺

19-08-2022 22:25

HendrikAjax +16836

Oh wat raar, ik vond dat juist mooi om te zien

19-08-2022 22:26

Masz +3731

Assist van Tete.
Blij voor hem. Held.

19-08-2022 22:27

kaka1988 +2149

Andere Tete hè..

19-08-2022 22:29

valentino88 +2546

Dat is niet Kenny hè, 😂 ik maakt die fout ook laatst, want Kenny Tete speelt bij Fulham. Scoorde laatste voor Fulham.

19-08-2022 22:30

AFCACruijff14 +161805

Ik heb dat ook altijd met spelers die Traoré of Dembelé heten. Daar zijn er ook tig van in Europa.

19-08-2022 22:35

Tommyshelby +129203

Ik vond het prachtig, maar tegelijk ook weer een reality check. Met Nico waren we defensief echt stukken beter.

19-08-2022 22:27

AFCACruijff14 +161805

Niks pijnlijks aan. Vooral mooi want dit gun ik Ons Aller Nico.

19-08-2022 22:34

ajaxcied4life +26056

Hoe serieus is ManU voor Gakpo?

19-08-2022 22:23

kaka1988 +2149

Ik hoop heel serieus. Stel je voor: Gakpo gaat, Antony blijft..

19-08-2022 22:29

ajaxcied4life +26056

Helaas:

https://twitter.com/mundodeportivo/status/1560722077489012738?t=yrLNuJoSOxqUzOdB9B9pTA&s=19

19-08-2022 22:31

ram +7283

Verhuur kan ik best begrijpen maar verkoop of verhuur met optie zou ik echt gestoord vinden.

Potentieel je beste middenvelder. Die kun je in deze fase van z'n carrière nooit laten gaan.

Ik zou zelfs zeggen: haal gewoon geen vervanger voor Antony als hij gaat en zet Kudus erin. Bergwijn rechts, Tadic links, Kudus 10. Of misschien zelfs Kudus rechts. Maar alsjeblieft... niet verkopen.

19-08-2022 22:21

sam_de_valk +2

Verhuur is kansloos gezien zijn contract voor 2 jaar. Dan zou je hem volgend jaar terug krijgen met nog 1 jaar contract en alle risico's vandien. In het huidige team gaat hij te weinig minuten krijgen en daar is hij zelf ook niet tevreden mee. Kortom enige optie is nu verkopen. Dat zal dan waarschijnlijk met een huur eerste jaar gaan en dan verplichte optie tot koop.

19-08-2022 23:03

AjaxNoo1 +2120

Zag in Kudus in potentie een sterkere meer aanvallende versie van Frenkie. Jammer dat Taylor, Berghuis en Klaassen allen de voorkeur boven hem kregen dit seizoen.
Dit is wel strike 1 voor Schreuder hoe hij Kudus eruit heeft gewerkt ondanks zijn goede voorbereiding.

19-08-2022 22:21

willem1958 +8781

@AjaxNoo1 ;

Ik zag ook een soort Frenkie in hem toen ie kwam met dat wegdraaien en dribbelen van hem, echt een bijzondere speler.
Schreuder is duidelijk de 'piepel' manager want hij heeft Kudus toch goed gepiepeld op deze manier.

20-08-2022 08:21

AFCACruijff14 +161805

Ik ben niet de grootste fan van Kudus, maar waarom die optie tot koop? Je kan ook hem een jaar verhuren en dan volgende zomer eens zien wat hij er van gemaakt heeft.
Ik twijfel niet aan zijn talent, maar wel aan andere zaken. Maar dingen zijn ook te leren.

19-08-2022 22:20

MichelAngelo66 +22258

Na de eerste emotie van ongeloof..... dat ze Kudus verhuren begrijp ik als Schreuder geen plek voor hem in wil ruimen. Ik vind dat hij meer moet spelen, maar Kudus zelf heeft ook geen zin meer in derde viool spelen. Terecht. Dus oké verhuur. Maar waarom daarbij een optie tot koop? Verkoop hem dan maar meteen!

19-08-2022 22:20

Ajaxchamp +985

Ik denk niet dat het een optie is maar een verplichte koop, na 1 jaar voor wat ik gelezen heb gaat het om tientallen miljoenen.

20-08-2022 09:48

Turg +1163

Ik weet niet of ik hier nog van bijkom, hoor. Jezus. Wie trekt hier in godsnaam aan de touwtjes?

19-08-2022 22:19

thajax +7423

Houd het nou alleen bij verhuur... Dan blinkt hij uit bij Everton en op het WK, waardoor je hem volgend jaar voor 30 verkoopt....

Denk dat Ajax nu optie doet voor het bedrag waarvoor hij gehaald is. Op zich netjes, maar we hadden hem echt nog wel goed kunnen gebruiken.

19-08-2022 22:18

Ron6 +3519

Misschien is het nu al rond de 25, zou zomaar kunnen, of is er al iets bekend over de huur en mogelijke koopsom in de zomer. Sowieso onwijs jammer dat hij weggaat.

19-08-2022 22:21

036AFCA97 +146682

Maar wat een dag man.

Antony kwam niet trainen en vertrok, Ziyech kwam, Kudus vertrok, Kaplan kwam, Alvarez kon weg maar mocht niet weg, United schakelde over naar Gakpo en Antony bleef, ineens speelden er wel weer dingen rondom Alvarez.

Ondertussen nog steeds geen nieuws over Gorter en Ihattaren.

Ik ben kapot joh, elke keer heb je van die dagen dat het helemaal overloopt met nieuws. Ik had veel zin in de transferperiode, maar ik ben blij als het 2 september is.

19-08-2022 22:17

AFCACruijff14 +161805

Haha ik heb serieus nog nooit een transferperiode als deze meegemaakt. Dit is gewoon een docu waardig. Wat denk je van 1 weekje waarin achter elkaar Bassey, Wijndal en Brobbey tekenen.

19-08-2022 22:21

Ajaxfan16 +27434

Laat de transferperiode maar snel voorbij zijn, dan kan de rust terugkeren.

19-08-2022 22:23

kingisreal +695

Stel dat er alvarez nog weg gaat voor 60 a 70 miljoen, wie zouden jullie dan als vervanger halen of wordt het gokken op de jeugd?

19-08-2022 22:16

ajaxcied4life +26056

Moriba van Leipzig. Schreuder kent hem en in het begin van de transferwindow stond hij ook al op een lijstje, maar Álvarez ontwikkelde zich goed en er was toen geen interesse voor Edson.

19-08-2022 22:18

036AFCA97 +146682

Alvarez gaat echt niet voor zo’n bedrag hoor.

35-40 miljoen maximaal gok ik.

19-08-2022 22:19

AFCACruijff14 +161805

Ik zou ene Kudus dan van Everton huren!

19-08-2022 22:22

Tommyshelby +129203

Als Alvarez 60 miljoen oplevert eet ik m'n schoen op.

19-08-2022 22:22

Oeroeboeroe +18385

De azijnzeikers hebben het nummer van Falentijn bij de hand en hebben de flessen ontkurkt

19-08-2022 22:15

kaka1988 +2149

Ik snap de Kudus hype totaal niet. 2 jaar terug: ja. Na zijn blessures: niks meer dan een momenten voetballer die vooral onbetrouwbaar is gebleken, zowel fysiek als tactisch. Als die optie tot koop meer dan 15 miljoen is, sowieso doen.

19-08-2022 22:14

GC +940

15 is veels te weinig voor hem

19-08-2022 22:18

Turg +1163

Wat een gestoorde mispeer is dit joh. Ik ben echt even een paar dagen helemaal klaar met ajax. En maar Klaassen laten invallen, en die allemansvriend Schreuder... Bah!

19-08-2022 22:14

valentino88 +2546

Wat heeft kudus nou echt laten zien? Na z’n blessure nooit meer op niveau gekomen. De laatste minuten die hij maakte waren ook niet bijzonder op de goal tegen psv na.

19-08-2022 22:13

Tommyshelby +129203

Eens met u.

19-08-2022 22:15

Chrismokum020 +16436

Heeft te weinig minuten gekregen om wat te kunnen laten zien. Ja lekker invallen bij een 5-1 voorsprong terwijl je teamgenoten al klaar met de wedstrijd zijn. Als je die gast 2 potten basis zet blijft hij staan ook

19-08-2022 22:18

valentino88 +2546

Vorig jaar toch vaak de kans gekregen. De voor zijn blessure had hij iets bijzonders, een onoverwinnelijkheid. Bijna geen balverlies en deed altijd iets goeds met de bal. Dat leek hij wel kwijt te zijn. En geloof me. Bij Everton ga je niet beter worden. Dat is net zo’n zinken schip als Man.Utd. Ik wens hem veel succes en ik denk dat we hier geen spijt van gaan krijgen. Laat ik wel zeggen dat ik het heel jammer vind hoor want ik was een groot fan hem in het begin.

19-08-2022 22:21

Bramzel +3568

Heeft in de voorbereiding gewoon top gespeeld. Gewoon heel raar dat hij er niet in stond / er gedurende de wedstrijd niet eerder in werd gebracht. En ja als je dan de kansen niet krijgt dan kan je ook niet echt iets laten zien. Heel raar dat Ajax Kudus zo makkelijk laat gaan. Is gewoon een ruwe diamant die nog ver kan groeien.

19-08-2022 22:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.